2000 kaartjes per dag vrije verkoop en 880 voor Ferrari club leden. Kaarten waren eerst absurd duur, dus die werden afgelopen zaterdag door het circuit geannuleerd en opnieuw verkocht voor de halve prijs. Ik zag het gelukkig op Twitter, want de annuleringsmail kwam dinsdag pas en toen was ik al in Italië.JB schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 10:13:
[...]
Maar hoest verder![]()
Heb het niet meer echt bijgehouden maar is deze race dus ook met een klein publiek?
McLaren will run a new experimental nose on Sainz car in Mugello FP1 to gather data for comparison with wind tunnel simulations.#AMuS #F1 #TuscanGP
— Tobi Grüner 🏁 (@tgruener) 11 september 2020
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Wat een heerlijke gelijke behandeling doen ze toch in dat team

Nog een half uurtje, ik ben wel benieuwd hoe de eerste vrije training gaat op zo'n nieuwe baan
Erapaz schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 09:31:
We zitten er klaar voor hoor. Nog andere tweakers aanwezig?
[Afbeelding]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Max die ging een rondje in zijn (eigen?) GT autoFabianGTI schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 10:30:
[...]
Wat een heerlijke gelijke behandeling doen ze toch in dat team![]()
Nog een half uurtje, ik ben wel benieuwd hoe de eerste vrije training gaat op zo'n nieuwe baan
Dat Albon die niet heeft kan Max weinig aan doen
Maar denk dat de rondjes die Max gemaakt heeft, totaal niet representatief zijn voor een F1 auto.
alleen om een beetje het gevoel te krijgen, maar niet meer dan dat.
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
#TuscanGP Fast Facts ⏱
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) 11 september 2020
How's the neck training going? Drivers likely to pull 5G here at @MugelloCircuit! #RSspirit pic.twitter.com/Gm26hI2Ib3
Artikel is natuurlijk wel wat gestuurd qua woordkeuze. Je kan er ook uit opmaken dat Albon het niet nodig vond. Je gaat me niet vertellen dat als een coureur zegt dat hij met een GT auto op het circuit wilt oefenen dat niet kan. Uiteindelijk wilt RBR gewoon als team punten hebben.FabianGTI schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 10:30:
[...]
Wat een heerlijke gelijke behandeling doen ze toch in dat team![]()
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!
Ik vraag me wel eens af waarom ze niet in de regels opnemen dat de auto's kleiner moeten worden. Dat zal ongetwijfeld snelheid kosten, maar dat zie ik niet als een probleem want we horen al jaren dat de auto's langzamer worden gemaakt om de race eerlijker/spannender te maken.ThomasG schreef op donderdag 10 september 2020 @ 09:08:
[...]
Het langer is eenvoudig te verklaren. Refueling werd afgeschaft, dus moesten ze een grotere brandstoftank. De sprong in auto lengte is het moment dat dát werd veranderd.
Ik geloof dat veiligheid een grote rol speelt, kreukelzones en crash structures hebben nu eenmaal ruimte nodig. Maar hoeveel je nodig hebt hangt weer af van het gewicht en de snelheid van de auto.
Als we zouden accepteren dat de maximum snelheid 100km/h lager komt te liggen denk ik dat de auto's weer kleiner kunnen worden.
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
@Erapaz zie je je zelf zitten? 

Actual humans are in the grandstands watching #F1 😍 pic.twitter.com/SvFnRI9sdg
— PlanetF1 (@Planet_F1) 11 september 2020
IT IS LIVE!
Eerste glijder verwachting: Grosjean.
Eerste glijder verwachting: Grosjean.
[ Voor 68% gewijzigd door Illegal_Alien op 11-09-2020 10:57 ]
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
FP1
Maar eens kijken omdat het een nieuw circuit is.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Here we go! Wel leuk zo'n FPs op "nieuwe baan"
Mijn boefje is liev!
Is er wel grind?Edd schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 10:57:
Ok.. Wie zet hem als eerste in het grind?
[ Voor 7% gewijzigd door iichel op 11-09-2020 10:58 ]
VETEdd schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 10:57:
Present!
I have no special talent. I am only passionately curious.
Nee, verkeerde tribunebasvn schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 10:54:
@Erapaz zie je je zelf zitten?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Twitter]
Magnussen, mits dat konijnenhok op gang komtEdd schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 10:57:
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Maar daar gaan we. 
Weet je, ik heb hier ergens wel een goed gevoel over. Het is warm, de baan gaat heel wat eisen van de banden en er zijn eigenlijk geen langzame bochten. Dit zou wel eens een kans kunnen zijn voor Max. Verder is het denk ik een prachtig circuit en niet de zoveelste Tilke baan.
Weet je, ik heb hier ergens wel een goed gevoel over. Het is warm, de baan gaat heel wat eisen van de banden en er zijn eigenlijk geen langzame bochten. Dit zou wel eens een kans kunnen zijn voor Max. Verder is het denk ik een prachtig circuit en niet de zoveelste Tilke baan.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Die kleur van de Ferrari lijkt wel op de rode kleur van de Alfa. Of ben ik nu aan het vloeken in de kerk?
Vind die kleur van de Ferrari wel wat hebben, mogen ze wel vaker gebruiken.
- DaniëlWW2
- Niet online
Zo, RBR is gewoon eerste.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
WTF RBR zijn jullie wel lekker?
Norris heeft er zin in
Ik verwacht er niet teveel van, net als vorige week dan kan het alleen maar mee vallenDaniëlWW2 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 11:00:
Maar daar gaan we.
Een nieuw circuit is wel verfrissend om te gaan kijken. De nieuwe livery van Ferrari zit er prima uit
"Yeah, it's okay"
Ik denk dat RBR eager is en dat ze veel data nodig hebben om de auto goed te krijgen...
HAM ook op de baan...
HAM ook op de baan...
Denk dat alle teams dit wel hebben, nieuw circuit dus geen data.ricardo246 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 11:02:
Ik denk dat RBR eager is en dat ze veel data nodig hebben om de auto goed te krijgen...
HAM ook op de baan...
Die driver tracker van dit weekend ga je niet uitgelegd krijgen aan F1 nieuwkomers denk ik.
- De turquoise bolletjes zijn de zwarte Mercedessen
- De donker rode bolletjes zijn de Alfa's
- De lichter rode bolletjes zijn de Ferrari's, die donker zijn
- De witte zijn... nee, niet williams maar Alpha Tauri
- De turquoise bolletjes zijn de zwarte Mercedessen
- De donker rode bolletjes zijn de Alfa's
- De lichter rode bolletjes zijn de Ferrari's, die donker zijn
- De witte zijn... nee, niet williams maar Alpha Tauri
Mooi circuit!
Vind de donkerrode Ferrari ook mooi, al vond ik 'm door de beplakking wel een beetje op een RB lijken.
Vind de donkerrode Ferrari ook mooi, al vond ik 'm door de beplakking wel een beetje op een RB lijken.
Laptime for Heli Pilot Lastname deleted: track limits at Turn 1-15.
Gasly even met 4.5G door 8 en 9.
[ Voor 7% gewijzigd door Franco10 op 11-09-2020 11:18 ]
okay, nog een kleine 2s van het ronde record zijn we af
Dat is een 1.18.704 van Barrichello in de F2004.
VER lijkt goed stabiel.
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Onofficieel ronden record bedoel jebasvn schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 11:19:
okay, nog een kleine 2s van het ronde record zijn we af
Geeft ie al gas dan?hansvk schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 11:20:
VER lijkt goed stabiel.
Mijn boefje is liev!
Die nieuwe Ferrari livery voor deze race is wel even wennen 
Wel gaaf
Wel gaaf
[ Voor 8% gewijzigd door Suicyder op 11-09-2020 11:25 ]
Heel gaaf circuit, de race wordt wel heel erg banden managen en vooral drs inhaalacties gok ik.
- DaniëlWW2
- Niet online
Hij staat boven Bottas.
Maar net over de radio was Max niet dat het compleet verschrikkelijk was dus.
ja,
dit is de officiele: 1:34.316 van Gary Hauser, in 2014 in de Boss GP
Ben ook absoluut fan van deze kleur! Prachtig.Illegal_Alien schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 11:01:
Vind die kleur van de Ferrari wel wat hebben, mogen ze wel vaker gebruiken.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Ik vind het prachtig.Suicyder schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 11:24:
Die nieuwe Ferrari livery voor deze race is wel even wennen
Wel gaaf
Off topic: Vettel dus 15M/jaar ? Toch leuk als je voor een (bijna) failliete sportauto fabrikant volgend jaar rijd, waar je salaris en het team aan het infuus van Mr. Stroll ligt.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Voor de liefhebbers van de kleur van Ferrari:
Burgundy
Burgundy
Hmmm
VER GAS HAM
Okeee.
VER GAS HAM
Okeee.
een treffende spreuk
:fill(white):strip_exif()/f/image/BaaybyecdFfJqMgnLh8biWUO.png?f=user_large)
In other news...
- DaniëlWW2
- Niet online
Max rijdt ook op harde banden. Het gaat nog echt niet om snelheid.
Dus Albon moet nog een paar keer de kans krijgen om 'm voorbij Lewis te steken. Kan hij toch nog van dienst zijn voor RBR
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Telt het als je met je wielen in het grind dipt bij een bocht maar zonder moeite doorgaat? Dus een beetje wijd?Edd schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 10:57:
Zag net Sainz dat doen namelijk
Wanneer je LeClerc op P4 en Russel op P7 ziet kan je dat wel stellen jahDaniëlWW2 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 11:30:
Max rijdt ook op harde banden. Het gaat nog echt niet om snelheid.
In FP1 laat niemand toch hun ware snelheid zien....FabianGTI schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 11:32:
[...]
Wanneer je LeClerc op P4 en Russel op P7 ziet kan je dat wel stellen jah
LAD93 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 11:35:
Iemand een plaatje van de helm van VET?
/f/image/1kRa4dgXMs8rkX1d7IJMhF0R.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/hyeexWPx86NQxOVoAan9hSkv.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/FLhjf1vWekhpEp8U25LaMqdc.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/zZw49oBvK99B2IVHNFtE13V4.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 50% gewijzigd door Wom op 11-09-2020 11:36 ]
Ja en nee, ze zijn vooral aan het verkennen waar de grip ligt en de rempunten ongeveer zijn. Daarvoor moet je wel een beetje gas geven. Ook zijn ze nu bezig de afstelling te zoeken. Dat lukt je niet met alleen installatielaps.ricardo246 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 11:33:
[...]
In FP1 laat niemand toch hun ware snelheid zien....
LAD93 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 11:35:
Iemand een plaatje van de helm van VET?
/f/image/bUiLe2XRkJdalqIaja1uvUZG.png?f=fotoalbum_large)
Ongeveer plusminus.
Moet zeggen, die Ferrari ziet er mooi uit in die kleur. Mogen ze van mij een heel seizoen mee doen.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
En toch is dat niet helemaal juist denk ik. Niemand laat z'n echte pace zien en de ronde tijden zeggen niet bijzonder veel, maar ondertussen komt het niet vaak voor dat de fp's geen goede afspiegeling zijn van de onderlinge verhoudingen. Met een auto die beter ligt is het natuurlijk ook makkelijker om gewoon casual snelle tijden neer te zetten.ricardo246 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 11:33:
[...]
In FP1 laat niemand toch hun ware snelheid zien....
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Zo op de TV beelden is het toch al een heerlijke baan met die snelle bochten en hoogteverschillen 
Veel inhaalacties zie ik zondag nog niet gebeuren, maar de beelden zijn zoals gezegd heerlijk. Zeker als je het vergelijkt met bijv. Paul Ricard of Sotchi.........
Veel inhaalacties zie ik zondag nog niet gebeuren, maar de beelden zijn zoals gezegd heerlijk. Zeker als je het vergelijkt met bijv. Paul Ricard of Sotchi.........
Wat een mooie baan zeg! Lekker veel hoogteverschillen en erg hoge snelheidsbochten en chicanes. Even kijken hoe de race zich ontvouwd, maar wat mij betreft mogen ze deze wisselen met Frankrijk
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Zo op het oog lijkt de achtervleugel bij RB wat minder front oppervlak te hebben dan de andere teams.
Ik blijf Malaysia een goede vergelijking vinden. Eveneens is Suzuka een mooie vergelijking.B-Real schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 11:40:
Zo op de TV beelden is het toch al een heerlijke baan met die snelle bochten en hoogteverschillen
Wel een verfrissende baan.
* Wom is niet jaloers hoor. Nee, echt niet. Serieus.Erapaz schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 11:45:
De fatsoenlijke foto’s staan op mijn DSLR, maar dat rode kleurtje staat hem wel hoor IRL. Reden ze in 2007/2008 ook niet met een donkerdere kleur?
[Afbeelding]

Of het deze specifieke kleur is weet ik niet, maar het rood is niet altijd even rood geweest inderdaad.
Erapaz schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 11:45:
De fatsoenlijke foto’s staan op mijn DSLR, maar dat rode kleurtje staat hem wel hoor IRL. Reden ze in 2007/2008 ook niet met een donkerdere kleur?
[Afbeelding]
/f/image/s9PZsWZD9Msn9OzIRZemoVSJ.png?f=fotoalbum_large)
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Als ik zo ff meekijk is het toch wel een smal baantje, ik dacht dat het iets breeder was.
Het deed mijn ook meteen aan Zandvoort denken. Snel en smal met weinig inhaal mogelijkheden.Martin0 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 11:53:
Als ik zo ff meekijk is het toch wel een smal baantje, ik dacht dat het iets breeder was.
Zo ik zag ff 5.6G voorbij komen bij de onboard van Lewis.
RIP track record - 2004 - 2020
[ Voor 13% gewijzigd door iichel op 11-09-2020 11:59 ]
Hulkenberg had hier niet moeten / willen invallenMartin0 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 11:58:
Zo ik zag ff 5.6G voorbij komen bij de onboard van Lewis.

Zou Ferrari een deal hebben gesloten met de FIA dat ze voor hun 1000e gp nog 1 keer mogen cheaten?
I served in a company of heroes.
Stuur PER naar Haas... Begrijp echt niets van de keuze qua coureurs aldaar.
Mijn boefje is liev!
Waarschijnlijk gewoon een goede vrijdag setup. Goed werk op de sim en/of goede kennis van het circuit. Die vallen wel weer terug gedurende het weekend. Maar circuit is maar iets van 47% vol gas dus je hebt maar 47% van het rondje last van de spaghetti motor.Vuvuzela schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 12:00:
Zou Ferrari een deal hebben gesloten met de FIA dat ze voor hun 1000e gp nog 1 keer mogen cheaten?
Het is het (prive)thuiscircuit van het team, dus de kennis over het circuit zal wel tot in de puntjes perfect zijn.iichel schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 12:02:
[...]
Waarschijnlijk gewoon een goede vrijdag setup. Goed werk op de sim en/of goede kennis van het circuit. Die vallen wel weer terug gedurende het weekend. Maar circuit is maar iets van 47% vol gas dus je hebt maar 47% van het rondje last van de spaghetti motor.
Fiorano inderdaad, excuus
[ Voor 3% gewijzigd door Suicyder op 11-09-2020 12:10 ]
Volgens mij is Fiorano Modenese het prive thuiscircuit van ferrari. Mugello is volgens mij enkel voor MotoGP en enkele lagere openweelers en GT klasses.Suicyder schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 12:03:
[...]
Het is het (prive)thuiscircuit van het team, dus de kennis over het circuit zal wel tot in de puntjes perfect zijn.
woehoe actie!
LAT heeft een boete gekregen voor speeding in the pitlane
Huh? Hij? Speeding?basvn schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 12:16:
woehoe actie!
alles kan off-topic
- DaniëlWW2
- Niet online
En de nieuwe eigenaren van Williams zijn nu ook op het circuit.basvn schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 12:16:
woehoe actie!

Nou, we komen op een voor F1 nieuw circuit aan, Max doet zijn eerste stint op de harde band en is het snelste van allemaal. Ook tegen velen op geel. Dat geeft toch ook weer aan hoe snel hij snel is. Direct. Zoals zo vaak al gezien maar ook nu dus weer.
een treffende spreuk
In de pitlane kan zelfs hij datAnkona schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 12:17:
Huh? Hij? Speeding?
Latifi zorgt in ieder geval elk weekend voor de nodige screentime voor Williams
- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker
Poeh en Gasly won. Gasly beter dan Hamilton?Anoniem: 91868 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 12:23:
Laatste race eindigde Latifi volgens mij nog altijd boven Max...
Anoniem: 91868
SowiesoBansheeben schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 12:24:
[...]
Poeh en Gasly won. Gasly beter dan Hamilton?
- DaniëlWW2
- Niet online
Wat, PU schade voor een Mercedes?
Little bit PU damage for HAM, moet short shiften in bocht X
Zou onderhand een keer tijd worden dat de natuurwetten ook voor Mercedes gaan gelden
De grote vraag is welke motor er nu in zit. Of dit een oudere motor is of de motor voor het hele weekend.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
Overige topics:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
- We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
- Geen naamverbasteringen zoals: Tracing Point, Crashstappen, Mission Spinnow, Crashjean etc
- Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
-Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
-Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
-Ongefundeerd Ferrari/Renault bashen.
-Gezeur over Hamilton.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2020
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2020
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.