[ZT] [Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 82 ... 102 Laatste
Acties:
  • 303.369 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Chaes schreef op zondag 1 november 2020 @ 11:03:
[...]

De banken staan er slechter voor dan toen?
Ze hebben nu veel meer (reserve)kapitaal (Dodd-Frank act), geven minder risicovollere producten uit, de markt voor o.a. CDOs is een stuk kleiner dan 12 jaar geleden, banken voldoen aan veel stringentere regelgeving dan in het verleden, doorstaan tevens veel zwaardere stress tests dan toen, en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Als er één sector is die deze crisis wel doorkomt dan is het de bankensector wel.
Vergis je niet de banken hebben een hoop leningen uitstaan, als er een faillissement golf aankomt dan kunnen ze fluiten naar hun centjes.

Is ook te zien aan de koersen op het moment, als je ergens niet in moet zitten zijn het wel de banken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:20
Slux schreef op zondag 1 november 2020 @ 11:09:
[...]

Vergis je niet de banken hebben een hoop leningen uitstaan, als er een faillissement golf aankomt dan kunnen ze fluiten naar hun centjes.

Is ook te zien aan de koersen op het moment, als je ergens niet in moet zitten zijn het wel de banken.
exact. Zijn nog veel meer indicators die op donker rood staan mbt banken.

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaes
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07:20

Chaes

#HODL

Slux schreef op zondag 1 november 2020 @ 11:09:
[...]

Dat blijft een risico welke inherent is aan het business model. Dat risico is inderdaad vrij hoog nu, maar ze hebben in ieder geval veel meer middelen om het op te vangen dan dik tien jaar terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Chaes schreef op zondag 1 november 2020 @ 11:15:
[...]

Dat blijft een risico welke inherent is aan het business model. Dat risico is inderdaad vrij hoog nu, maar ze hebben in ieder geval veel meer middelen om het op te vangen dan dik tien jaar terug.
Niet helemaal ze verdienen nu veel minder door de lage rentes en ze hebben nu concurrentie van institutionele beleggers die ook leningen aanbieden.
De buffers zijn dan wel verdubbeld en de ECB ze te hulp schieten mocht er wat gebeuren maar die buffers kunnen ze nu veel sneller kwijt raken door de huidige situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uNoTopia
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-08 14:29
TuutjDrie schreef op zondag 1 november 2020 @ 10:22:
[...]

Ik zie om mij heen genoeg stellen van begin/midden 30 die alleen kijken naar maandlasten en soms en passant nog even 1 of 2 studieschulden verzwijgen. Ik kan het niet begrijpen, er is weer een hoop verborgen armoede aan het ontstaan.
Daar ben ik een voorbeeld van, maar wij verzwijgen de studieschuld niet. Resultaat? 3 jaar sparen en nog geen stap verder richting een eigen huis doordat mensen als Slux "steentjes" kopen als LT investering. ;w
Prijzen hier in region Arnhem stijgen jaarlijks dermate dat ik daar niet tegenop kan sparen. Werd laatst ruim 60k over de vraagvrijs geboden (170k --> 230k)..... waar haal ik dat vandaan?

Gun ons als starters eens een huis joh! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
Chaes schreef op zondag 1 november 2020 @ 11:15:
[...]

kijk oa eens naar hoe zwaar ze leveraged zijn. Lehman was op moment van omvallen 1:30. Kijk en huiver

https://static.seekingalp...-06-18_at_12.12.12_PM.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaes
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07:20

Chaes

#HODL

Slux schreef op zondag 1 november 2020 @ 11:27:
[...]

Niet helemaal ze verdienen nu veel minder door de lage rentes en ze hebben nu concurrentie van institutionele beleggers die ook leningen aanbieden.
De buffers zijn dan wel verdubbeld en de ECB ze te hulp schieten mocht er wat gebeuren maar die buffers kunnen ze nu veel sneller kwijt raken door de huidige situatie.
Je vergeet alleen de volatiliteit in de markt, waardoor de S&T afdelingen van veel banken in de afgelopen periode de beste kwartaalresultaten hebben neergezet in jaren. ;)

Lage rente heeft overigens ook veel voordelen voor banken zelf.

[ Voor 6% gewijzigd door Chaes op 01-11-2020 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• norua
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:37
https://www.twitch.tv/elonmusk419

Hier streamt zogenaamd elon musk met de bekende scammethode: stuur mij bitcoin en je krijgt er meer terug.

Bijna 40k viewers, elke minuut dat dit live is, is schandelijk imo, hier moet twitch toch optreden :/

Even voor de duidelijkheid, dit is dus een scam, heb je dit gelezen? ok, verander de 9 in een 8 en je komt daadwerkelijk bij de stream :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
norua schreef op zondag 1 november 2020 @ 12:23:
https://www.twitch.tv/elonmusk419

Hier streamt zogenaamd elon musk met de bekende scammethode: stuur mij bitcoin en je krijgt er meer terug.

Bijna 40k viewers, elke minuut dat dit live is, is schandelijk imo, hier moet twitch toch optreden :/

Even voor de duidelijkheid, dit is dus een scam, heb je dit gelezen? ok, verander de 9 in een 8 en je komt daadwerkelijk bij de stream :p
ja is in 2020 weer stuk toegenomen dit soort acties. Vaak met elon musk, steve wozniak, winkevoss twins, Vitalik buterin, jeff bezos. Erg irritant dat youtube er weinig aan doet

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Immutable
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 21-09 13:20
@anti elppa
De huizenmarkt van 2008 is helemaal niet te vergelijken met nu. Wie dat beweert snapt niet hoe de huizenmarkt van toen en nu eruit ziet..
Daarnaast snapt men niet dat de banken er nu veel beter en gezonder voor staan. Ze kunnen nu meer incasseren dan in 2008.

In 2008 en daarvoor waren high risk hypotheken enorm in trek. Zie beleggingshypotheken en aflossingsvrijehypotheken. De 2008 Crisis was een hele brede crisis, waarbij de Corona maar een deel van de economie zal worden geraakt. Dit scheelt dus al enorm !! Heel veel mensen blijven dus gewoon aan het werk, omdat hun bedrijf het gewoon hetzelfde doet in de corona. Er zijn zelfs bedrijven die het beter doen in de Corona. Het aantal bedrijven die het slecht doen, waarbij Corona impact heeft is bij langerna geen 50% van onze economie. Waarbij de 2008 Crisis zowat de hele economie raakte.

Aflossingsvrijehypotheken, en beleggingshypotheken stonden beide onder water. Dus veel mensen zaten opgesloten in hun huis en moesten blijven wonen. Verkopen betekend verlies. Daarnaast had je een grote groep mensen met losse contracten die geen hypotheek konden krijgen. Dus die konden geen hypotheek krijgen.

Toen de economie weer begon te draaien, bleef de overdrachtsbelasting laag. (2%) en gingen de rentes omlaag. En werden de banken losser met het verlenen van een hypotheek. Dat zorgde voor een begin van mensen waarbij hun hypotheek net uit het water kwamen om te verhuizen om te profiteren naar lagere maandlasten met lagere rentes. De 2% overdrachtsbelasting stimuleerde dit, omdat dit normaal fungeerde als een gezonde drempel.

Dus toen de bal begon te rollen, gingen de huizenprijzen weer omhoog. En kwamen steeds meer mensen boven water en gingen toen verhuizen om van hun shit hypotheek af te komen. En voor de lagere maandlasten en misschien een leukere grotere huis.

De jonge mensen met losse contracten kregen in die tijd een vast contract, en kwamen er ook bij. Zo kreeg je een gigantische "stijgende" vraag, met waarbij de hogere prijzen alleen maar zorgde voor meer vraag !!! (Gek he?? krijg je door die onderwater shit hypotheken)

Maar mensen die denken dat we de huizenprijzen van 2008-2013 weer gaan krijgen met Corona? :) geloof je ook in sinterklaas ofzo?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anti elppa
Immutable schreef op zondag 1 november 2020 @ 12:36:
@anti elppa
De huizenmarkt van 2008 is helemaal niet te vergelijken met nu. Wie dat beweert snapt niet hoe de huizenmarkt van toen en nu eruit ziet..
Daarnaast snapt men niet dat de banken er nu veel beter en gezonder voor staan. Ze kunnen nu meer incasseren dan in 2008.

In 2008 en daarvoor waren high risk hypotheken enorm in trek. Zie beleggingshypotheken en aflossingsvrijehypotheken. De 2008 Crisis was een hele brede crisis, waarbij de Corona maar een deel van de economie zal worden geraakt. Dit scheelt dus al enorm !! Heel veel mensen blijven dus gewoon aan het werk, omdat hun bedrijf het gewoon hetzelfde doet in de corona. Er zijn zelfs bedrijven die het beter doen in de Corona. Het aantal bedrijven die het slecht doen, waarbij Corona impact heeft is bij langerna geen 50% van onze economie. Waarbij de 2008 Crisis zowat de hele economie raakte.

Aflossingsvrijehypotheken, en beleggingshypotheken stonden beide onder water. Dus veel mensen zaten opgesloten in hun huis en moesten blijven wonen. Verkopen betekend verlies. Daarnaast had je een grote groep mensen met losse contracten die geen hypotheek konden krijgen. Dus die konden geen hypotheek krijgen.

Toen de economie weer begon te draaien, bleef de overdrachtsbelasting laag. (2%) en gingen de rentes omlaag. En werden de banken losser met het verlenen van een hypotheek. Dat zorgde voor een begin van mensen waarbij hun hypotheek net uit het water kwamen om te verhuizen om te profiteren naar lagere maandlasten met lagere rentes. De 2% overdrachtsbelasting stimuleerde dit, omdat dit normaal fungeerde als een gezonde drempel.

Dus toen de bal begon te rollen, gingen de huizenprijzen weer omhoog. En kwamen steeds meer mensen boven water en gingen toen verhuizen om van hun shit hypotheek af te komen. En voor de lagere maandlasten en misschien een leukere grotere huis.

De jonge mensen met losse contracten kregen in die tijd een vast contract, en kwamen er ook bij. Zo kreeg je een gigantische "stijgende" vraag, met waarbij de hogere prijzen alleen maar zorgde voor meer vraag !!! (Gek he?? krijg je door die onderwater shit hypotheken)

Maar mensen die denken dat we de huizenprijzen van 2008-2013 weer gaan krijgen met Corona? :) geloof je ook in sinterklaas ofzo?
Corona is maar druppel die de emmer doet overlopen. Zonder Corona zou die crisis ook komen. Markten/ economieën zijn cyclisch, altijd al zo geweest, en zal altijd zo blijven. Uiteraard zijn er een paar aspecten verbeterd tov 2008, maar hoop zaken ook juist niet. Maargoed wij zullen het toch niet eens worden. Over 2 tot 3 jaar weten we wie er gelijk had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liberteh
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:46

Liberteh

All your base belong to me

Immutable schreef op zondag 1 november 2020 @ 12:36:
@anti elppa

https://www.ftm.nl/dossier/woningmarkt

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liberteh

Liberteh

anti elppa schreef op zondag 1 november 2020 @ 12:41:
[...]

Corona is maar druppel die de emmer doet overlopen. Zonder Corona zou die crisis ook komen. Markten/ economieën zijn cyclisch, altijd al zo geweest, en zal altijd zo blijven. Uiteraard zijn er een paar aspecten verbeterd tov 2008, maar hoop zaken ook juist niet. Maargoed wij zullen het toch niet eens worden. Over 2 tot 3 jaar weten we wie er gelijk had.
De crisis van 2008 is nooit over gegaan maar dat ga je ze toch niet wijs maken. :)

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anti elppa
Liberteh schreef op zondag 1 november 2020 @ 12:43:
[...]

De crisis van 2008 is nooit over gegaan maar dat ga je ze toch niet wijs maken. :)
eens. Zijn wat pleisters geplakt. Meer niet. Die scam bankers lopen ook allemaal nog vrij rond. Hadden ook allemaal stuk voor stuk de bak ik moeten gaan voor 20 jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liberteh

Liberteh

anti elppa schreef op zondag 1 november 2020 @ 12:45:
[...]

eens. Zijn wat pleisters geplakt. Meer niet. Die scam bankers lopen ook allemaal nog vrij rond. Hadden ook allemaal stuk voor stuk de bak ik moeten gaan voor 20 jaar.
Zoals de tijdelijke BTW verhoging pleister die er nooit afgegaan is en onze staatskas lekker gespekt heeft om hem in no time weer leeg te trekken bij de grootste pandemie van ons leven waar niemand feitelijk precies weten waar ze nu mee bezig zijn? Het is bijzonder dat men roept dat je niet mis kan gaan als je in randstad vastgoed neemt. In welke bubbel leef je in godsnaam? Lijkt wel of we hier het argument "stocks only go up" hanteren omdat dit het al zo lang gedaan heeft. 8)7

Het lijkt optimisme maar het is gewoon simpelweg nativiteit m.i..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liberteh

Liberteh

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/123143054_4899065453466866_155986383531529749_o.jpg?_nc_cat=111&ccb=2&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=IeEPhffjrkYAX_9FNrp&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=760903890357181bcbdf8047d8839536&oe=5FC53570

Ze zullen het allemaal op Corona gooien hoor maar je kan nu niet simpelweg doen alsof niet beter wist.

"Negatieve rente? Nee, dat kan niet. Dat gebeurt nooit." Dat vertelde ze me.

[ Voor 10% gewijzigd door Liberteh op 01-11-2020 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Op 13.671 weer voor 25% in Bitcoin gestapt. Ik ben niet zeker van een verdere stijging/daling vandaag, dus maar even wat kleinere trades maken.

Ik schrok vanochtend toen ik de Binance App opende. Er was een flinke sloot USDT verdwenen, terwijl ik volledig in fiat zat. Gelukkig had ik al na 30 minuten door dat ik gisteren een aantal ETH had doorgesluisd richting Metamask om troep mee te kopen. Die aankopen staan ook mooi in de min, dus ik kan weer trots op mijzelf en mijn impulsaankoop zijn :)
vortexnl1982 schreef op zondag 1 november 2020 @ 00:15:
[...]

Bij hoeveel omhoog of omlaag stap je uit?

Easy is nu wel hard omlaag geklapt. Had ik nou net geen stop loss gezet....
Met dank aan jouw bericht kwam ik er dus achter waar die sloot USDT heen was gegaan. Ik heb mooi die -38% meegepakt ;) En XYFI valt gelukkig nog mee. Er zat ook verder geen plan achter, ik kijk het wel even aan.

Iets met niet teveel dingen tegelijkertijd doen...

[ Voor 33% gewijzigd door Taro op 01-11-2020 13:10 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Immutable
anti elppa schreef op zondag 1 november 2020 @ 12:41:
[...]

Dat de markten cyclisch werken zeker, maar ik merk om mij heen dat iedereen BULKT van het spaargeld. En zelf heb ik voor een modaal inkomentje ook een klein buffertje. Zelf gespaard, heb een savingsrate van 45%.

Maar jij zegt dat het dezelfde ingrediënten zijn, waar ik niet helemaal mee eens ben. Vooral de huizenmarkt, het grappig is dat voor 2008 stond niemand te schreeuwen: "Oh ik hoop dat de huizenmarkt crasht, dan kan ik een woning kopen". Terwijl ze dat nu wel doen... Je ziet al dat er veel vermogen klaar staat om die crash op te vangen. Er zijn bijna geen onderwater hypotheken meer, iedereen heeft een gezonde annuïteiten of lineaire hypotheek met een deel afgelost wat dus ook een soort kussen is voor slechte tijden.

Zie zelfs om me heen dat mensen niet eens meer 100% hypo nemen.(Van huis naar huis, geen starters) Maar juist een stuk lager, zodat ze een lagere rentebedrag kunnen bedwingen omdat het risico veel lager is.

En ben het eens dat inflatie hard gaat inslaan, omdat er teveel geld is. Geld wat waarde zoekt.... O.a. tegenwoordig in Crypto :)

[ Voor 5% gewijzigd door Immutable op 01-11-2020 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:49
Taro schreef op zondag 1 november 2020 @ 13:02:
Op 13.671 weer voor 25% in Bitcoin gestapt. Ik ben niet zeker van een verdere stijging/daling vandaag, dus maar even wat kleinere trades maken.

Ik schrok vanochtend toen ik de Binance App opende. Er was een flinke sloot USDT verdwenen, terwijl ik volledig in fiat zat. Gelukkig had ik al na 30 minuten door dat ik gisteren een aantal ETH had doorgesluisd richting Metamask om troep mee te kopen. Die aankopen staan ook mooi in de min, dus ik kan weer trots op mijzelf en mijn impulsaankoop zijn :)

[...]

Met dank aan jouw bericht kwam ik er dus achter waar die sloot USDT heen was gegaan. Ik heb mooi die -38% meegepakt ;) En XYFI valt gelukkig nog mee. Er zat ook verder geen plan achter, ik kijk het wel even aan.

Iets met niet teveel dingen tegelijkertijd doen...
Haha -38% meegepakt ? Was je short gegaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
vortexnl1982 schreef op zondag 1 november 2020 @ 13:12:
[...]

Haha -38% meegepakt ? Was je short gegaan ?
Is misschien niet volledig -38%, hij staat nu op -38% tov 24 uur geleden. Ik heb geen goede manier om dat bij te houden, vandaar ook mijn vraag gisteren of je binnen Metamask ook de totale pf waarde inzichtelijk kunt maken ipv per token.

Als ik even snel terugreken heb ik voor 1 ETH (386 USD) aan Easy gehaald en is dat nu nog 206 USD waard. Netjes toch?

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Immutable
anti elppa schreef op zondag 1 november 2020 @ 11:31:
[...]

kijk oa eens naar hoe zwaar ze leveraged zijn. Lehman was op moment van omvallen 1:30. Kijk en huiver

https://static.seekingalp...-06-18_at_12.12.12_PM.png
Leuke film over zoiets: IMDB: Margin Call (2011)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:49
Taro schreef op zondag 1 november 2020 @ 13:17:
[...]

Is misschien niet volledig -38%, hij staat nu op -38% tov 24 uur geleden. Ik heb geen goede manier om dat bij te houden, vandaar ook mijn vraag gisteren of je binnen Metamask ook de totale pf waarde inzichtelijk kunt maken ipv per token.

Als ik even snel terugreken heb ik voor 1 ETH (386 USD) aan Easy gehaald en is dat nu nog 206 USD waard. Netjes toch?
Dus je bent ook nat gegaan net als ik ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
vortexnl1982 schreef op zondag 1 november 2020 @ 13:29:
[...]

Dus je bent ook nat gegaan net als ik ? :)
Met Easy wel ja, maar gelukkig voor de totale dag gisteren ruimschoots in het groen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8D4IMyUZi4w0yXIQIURvVBNy8TQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tkKOLKHki5Ep4cYYjYzVMWQk.png?f=user_large

Ik heb ze overigens nog niet verkocht, gelukkig stijgt hij alweer iets.

[ Voor 7% gewijzigd door Taro op 01-11-2020 13:47 ]

Acties:
  • +16 Henk 'm!

Verwijderd

Tja ik ken er ook wel genoeg, maximale hypotheek op 2 lonen, mooi groot huis maargoed... Altijd op zoek naar overuren/bijklussen... Veel van mijn collega's zijn de laatste jaren ook overgestapt naar grotere woningen.

Ik heb mijn huisje gekocht op slechts een deel van mijn toenmalig loon, eind 2014 begin 2015 geloof ik. Achteraf was dat rond de bodem, maar beetje toeval gewoon hoor. Inmiddels wel een keer de hyptoheek overgezet, en zo van 3.4% naar 1.49% rente gegaan.

Heb je dan een mooi huis? Nee. Kun je er prima leven in een leuke buurt voor de kinderen om op te groeien? Ja, prima :)

Als we allebei ons werk kwijtraken kan ik de eerste de beste schoenlepel recycling fabriek instappen en komen we zonder problemen rond. Geeft een boel rust :Y zelfs met de 2 jaar ww die ik inmiddels heb opgebouwd zouden we het makkelijk redden.

Zo kan je lekker lui zijn en genieten van dit leven zonder stress. Want wie zegt dat je het maximale eruit moet halen? Is dat dan zo belangrijk in dit leven? Sorry, maar ik zie het niet...

Of ik nu in een Maserati rijd of een Opel kadet uit 1992, dat boeit me echt geen ene reet. Wat ik wil is minimale arbeid en veel vrije tijd voor de dingen die als onbenullig worden bestempeld maar die mij wel geluk brengen en vooral veel levensplezier. Dus niet laat thuiskomen en dan na het eten nog even de mail checken en berichten/telefoontjes beantwoorden.

Want fuck geld en fuck het hele systeem van materialistische bezittingen die als drijfveer zouden moeten gelden om je ziel te verkopen voor inzet/arbeid.

Voor de volle 30% er tegenaan is het motto. ;)

En geld moet rollen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
uNoTopia schreef op zondag 1 november 2020 @ 11:30:
[...]

Daar ben ik een voorbeeld van, maar wij verzwijgen de studieschuld niet. Resultaat? 3 jaar sparen en nog geen stap verder richting een eigen huis doordat mensen als Slux "steentjes" kopen als LT investering. ;w
Prijzen hier in region Arnhem stijgen jaarlijks dermate dat ik daar niet tegenop kan sparen. Werd laatst ruim 60k over de vraagvrijs geboden (170k --> 230k)..... waar haal ik dat vandaan?

Gun ons als starters eens een huis joh! :>
Ik heb nog wel een kamertje voor je te huur voor een mede tweakers prijsje 5x5 voor 700p/m en 2 maanden borg i.p.v. 3 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ali Baba 1001
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 18-05-2022
Slux schreef op zondag 1 november 2020 @ 17:05:
[...]

Ik heb nog wel een kamertje voor je te huur voor een mede tweakers prijsje 5x5 voor 700p/m en 2 maanden borg i.p.v. 3 :+
700 p/m?
5x5x700 = 17.500 / 12 = 1460 per maand?
Ja dat is wel een echte vriendenprijs.
:Y) >:) :P

Fly safe to the moon? Buy bitcoin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn95
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-08 11:21
Iemand enig idee of het nu verstandig is om nog snel 10k CRO te staken voor een jade green card? Of zal ik wachten tot er een eis van 25k CRO is? Omdat de prijs zo hard is gedaald lijkt het mij nu wel aantrekkelijk om in te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Martijn95 schreef op zondag 1 november 2020 @ 17:36:
Iemand enig idee of het nu verstandig is om nog snel 10k CRO te staken voor een jade green card? Of zal ik wachten tot er een eis van 25k CRO is? Omdat de prijs zo hard is gedaald lijkt het mij nu wel aantrekkelijk om in te stappen.
Ik wou het laatst ook doen maar blij dat ik het niet gedaan heb, ik kijk het nu voor een paar maanden aan misschien dan ik dan nog een keer instap maar nu zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
Zou alle alts laten liggen tot btc voorbij de 20k gaat. Daarna aankijken hoe hard btc gaat. Die opleving van alts afgelopen maanden kwam door defi fomo. Gok dat het net als bij vorige bull runs pas richting toppen btc weer run op alts komt. Nu is het puur gokken. Als btc dominance nog ietsje hoger komt zijn alle shitcoins rekked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn95
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-08 11:21
Slux schreef op zondag 1 november 2020 @ 17:50:
[...]

Ik wou het laatst ook doen maar blij dat ik het niet gedaan heb, ik kijk het nu voor een paar maanden aan misschien dan ik dan nog een keer instap maar nu zeker niet.
Ik bezit momenteel al de ruby red card (1000 CRO) en deze heb ik besteld in augustus. Ik had hem binnen 3 weken al in huis.. Maar van andere mensen hoor ik hele andere verhalen. Zo zouden zij maanden moeten wachten op hun kaart. Op reddit lees je dingen als dat er niet genoeg grondstoffen zijn om de kaarten te produceren want er schijnt veel vraag naar te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uNoTopia
Ik heb goede hoop voor ETH-BTC

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QaosydfCNW7_SwN8yWWtdyR_ZAM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0drmEfcCYENytcX1QavNSB4M.png?f=fotoalbum_large

Zou wel eens tijd worden dat ETH iets moois laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
ETH moonshot :)

Ook maar wat YFI, COMP en andere spullen ingeslagen.

[ Voor 138% gewijzigd door Taro op 01-11-2020 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Martijn95 schreef op zondag 1 november 2020 @ 17:36:
Het is wel aantrekkelijk dat je de oude stake mag laten staan maar wel alle features krijgt waar anderen dus een veel hogere stake voor neer moeten leggen.

3% cashback plus gratis Netflix en Spotify. Het blijft een gok, maar je wordt wel blij van zo'n kaart.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Kan je ook op MetaMask Desktop en MetaMask for Android de zelfde wallet hebben? Of gaat dat uit veiligheidsoverwegingen met een random seed enzo waardoor je twee verschillende wallets hebt?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stokstaart
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:11
Sando schreef op maandag 2 november 2020 @ 00:45:
Kan je ook op MetaMask Desktop en MetaMask for Android de zelfde wallet hebben? Of gaat dat uit veiligheidsoverwegingen met een random seed enzo waardoor je twee verschillende wallets hebt?
Jep, werkt prima.

https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Liberteh schreef op zondag 1 november 2020 @ 12:51:
[...]

Zoals de tijdelijke BTW verhoging pleister die er nooit afgegaan is en onze staatskas lekker gespekt heeft om hem in no time weer leeg te trekken bij de grootste pandemie van ons leven waar niemand feitelijk precies weten waar ze nu mee bezig zijn?
Ik ben zo iemand die steeds maar geen huis kan kopen en maandelijks een veel te hoog bedrag door de plee spoelt aan huur, dus ik hoop van harte dat alles helemaal instort, en dat ik dan wat scherven op kan pikken om in te wonen.

Maar ik maak me wel zorgen over het uitstellen van de crisis; deze zou er moeten zijn, maar een jaar of 5 geleden begon de ECB opeens geld bij te drukken. Zo'n 700 miljard per jaar, dit jaar één biljoen, ja daar kan je toch niet tegenop crisissen?

Moet je kijken hoeveel aandelen het tegen alle logica in door Corona juist beter doen. Dat komt echt niet omdat het opeens goed gaat. Maar die biljoenen waar wij niks van merken, die komen ergens terecht. Ik zie een correlatie.

Ik zie dit niet zo makkelijk goed gaan. Als bedrijven gigantische nepwinsten maken (lees: verliezen artificieel mogen wegstrepen), dan komt er een moment dat het plebs, wij dus, moeten merken dat we eigenlijk dubbel zo hard geraakt zijn, omdat wij hebben betaald doordat onze euro's minder zeldzaam zijn geworden door het bijdrukken van astronomische hoeveelheden, en de komende jaren de belastingverhogingen tegemoet kunnen zien om het leengedrag van de overheid terug te betalen.

Naja, ik dramatiseer een beetje, maar helemaal uit mijn duim zuig ik het ook weer niet.

Een biljoen is overigens 1.000.000.000.000 euro. Vanaf 2015 tot volgend jaar hebben we ongeveer €20.000 euro per lid van de eurozone beroepsbevolking bijgedrukt, maar niet aan hen uitgekeerd. Het lijkt misschien niet zo veel, maar in Noord-Oost Frankrijk heb je al een huis voor €60k. Dus per drie personen wordt er een hypotheek bijgedrukt.

[ Voor 19% gewijzigd door Sando op 02-11-2020 01:22 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liberteh

Liberteh

Sando schreef op maandag 2 november 2020 @ 01:05:
[...]

Ik ben zo iemand die steeds maar geen huis kan kopen en maandelijks een veel te hoog bedrag door de plee spoelt aan huur, dus ik hoop van harte dat alles helemaal instort, en dat ik dan wat scherven op kan pikken om in te wonen.

Maar ik maak me wel zorgen over het uitstellen van de crisis; deze zou er moeten zijn, maar een jaar of 5 geleden begon de ECB opeens geld bij te drukken. Zo'n 700 miljard per jaar, dit jaar één biljoen, ja daar kan je toch niet tegenop crisissen?

Moet je kijken hoeveel aandelen het tegen alle logica in door Corona juist beter doen. Dat komt echt niet omdat het opeens goed gaat. Maar die biljoenen waar wij niks van merken, die komen ergens terecht. Ik zie een correlatie.

Ik zie dit niet zo makkelijk goed gaan. Als bedrijven gigantische nepwinsten maken (lees: verliezen artificieel mogen wegstrepen), dan komt er een moment dat het plebs, wij dus, moeten merken dat we eigenlijk dubbel zo hard geraakt zijn, omdat wij hebben betaald doordat onze euro's minder zeldzaam zijn geworden door het bijdrukken van astronomische hoeveelheden, en de komende jaren de belastingverhogingen tegemoet kunnen zien om het leengedrag van de overheid terug te betalen.

Naja, ik dramatiseer een beetje, maar helemaal uit mijn duim zuig ik het ook weer niet.

Een biljoen is overigens 1.000.000.000.000 euro. Vanaf 2015 tot volgend jaar hebben we ongeveer €20.000 euro per lid van de eurozone beroepsbevolking bijgedrukt, maar niet aan hen uitgekeerd. Het lijkt misschien niet zo veel, maar in Noord-Oost Frankrijk heb je al een huis voor €60k. Dus per drie personen wordt er een hypotheek bijgedrukt.
Als je de meeste hier mag geloven komt dat allemaal goed. Ik heb dit hier ook al vele malen aangegeven maar ze zien je toch gewoon als complotgekkie. Dus doe maar gewoon niet. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Liberteh op 02-11-2020 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Liberteh schreef op maandag 2 november 2020 @ 07:59:
[...]

Als je de meeste hier mag geloven komt dat allemaal goed. Ik heb dit hier ook al vele malen aangegeven maar ze zien je toch gewoon als complotgekkie. Dus doe maar gewoon niet. :)
Het komt ook goed, daar zorgen die ontastbare poppetjes in die ivoren torentjes wel voor
In betere tijden komt er geen nieuw geld meer bij, en schulden zijn ook goed om te hebben, kijk naar een Japan.

De mens is helaas gemaakt om alleen maar te consumeren daar draait de wereld alleen maar om, groei groei en groei dat geld wat nu op de markt gedumpt wordt waar wij niks van zien, wordt straks gewoon weer opgegeten.

Virusje hier, oorlogje daar, zorgt ervoor dat alles in balans blijft.

Misschien is het ook de leeftijd, toen ik nog 20/30 was zag ik de wereld heel anders dan dat ik hem nu zie.
Geef mij maar die oude tijd waar je nog 20jaar met een tv kon doen en een telefoon als moordwapen kon gebruiken, nu koop ik elk jaar een nieuwe telefoon en om de 2 jaar een nieuwe tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
Slux schreef op maandag 2 november 2020 @ 09:41:
[...]

Het komt ook goed, daar zorgen die ontastbare poppetjes in die ivoren torentjes wel voor
In betere tijden komt er geen nieuw geld meer bij, en schulden zijn ook goed om te hebben, kijk naar een Japan.

De mens is helaas gemaakt om alleen maar te consumeren daar draait de wereld alleen maar om, groei groei en groei dat geld wat nu op de markt gedumpt wordt waar wij niks van zien, wordt straks gewoon weer opgegeten.

Virusje hier, oorlogje daar, zorgt ervoor dat alles in balans blijft.

Misschien is het ook de leeftijd, toen ik nog 20/30 was zag ik de wereld heel anders dan dat ik hem nu zie.
Geef mij maar die oude tijd waar je nog 20jaar met een tv kon doen en een telefoon als moordwapen kon gebruiken, nu koop ik elk jaar een nieuwe telefoon en om de 2 jaar een nieuwe tv.
Ooit komt het goed ja. Maar vergis je niet in de shit die er gaat komen. Dat printen lijkt leuk maar het effect begint nu al totaal weg te vallen. Kijk bijvoorbeeld naar de snelheid van de dollar......dieper dan diep dieptepunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vrrs
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-02-2023
Haha daar gaat ETH alles opeens

[ Voor 20% gewijzigd door vrrs op 02-11-2020 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
anti elppa schreef op maandag 2 november 2020 @ 09:48:
[...]

Ooit komt het goed ja. Maar vergis je niet in de shit die er gaat komen. Dat printen lijkt leuk maar het effect begint nu al totaal weg te vallen. Kijk bijvoorbeeld naar de snelheid van de dollar......dieper dan diep dieptepunt
Valt wel mee toch :P

https://www.usdebtclock.org/

https://www.usdebtclock.org/world-debt-clock.html

[ Voor 6% gewijzigd door Slux op 02-11-2020 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
anti elppa schreef op maandag 2 november 2020 @ 09:59:
[...]

geen idee waar ik het kan zien op die site, maar hier heb je een grafiekje

https://fred.stlouisfed.org/series/M2V
Daar kan je weinig mee, je moet om een compleet plaatje te krijgen juist alles naast elkaar bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
Slux schreef op maandag 2 november 2020 @ 10:09:
[...]

Daar kan je weinig mee, je moet om een compleet plaatje te krijgen juist alles naast elkaar bekijken.
als je de rest erbij pakt word het nog triester....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liberteh

Liberteh

Inderdaad. Ik zal 2020 er niet eens bijtellen, want COVID is niet de veroorzaker voor wat er komen gaat.
Ik weet niet hoe oud je bent anti elppa, maar ik denk dat je ook dichtbij de 30 zit. We zien de wereld inderdaad net anders. Wij zijn niet geïndoctrineerd dat geld niet gekoppeld hoeft te zijn aan goud om waarde te hebben. Dit is helemaal geen feit. Sterker nog, alles wijst er op dat het einde in zicht is. Toevalligerwijs toont deze grafiek aan wat er gebeurde toen men van de goudstandaard afstapte:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7i4gq8n67Der4eB_3uWqJjUDowo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d9g5YD3YW83knVmDmPYpz618.jpg?f=fotoalbum_large

Maar komt allemaal goed, consumeren zit in de genen. De aarde is er tenslotte ook voor gemaakt, dat geconsumeer. Kom ammal gouw! </s>

[ Voor 45% gewijzigd door Liberteh op 02-11-2020 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper7878
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 25-07 14:12
weet iemand de status van de cypherium public sale? als het goed is zou je vanaf november de coins krijgen. die telegram group word je niet veel wijzer van. ik heb er paar knaken in gestoken en als ik inlog zie ik ook de btaling staan, maar verder nog geen tokens oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Ik ziet het al bij jullie is het glas half leeg :+

Tuurlijk ziet het er niet al te best uit ook door dat corona gedoe maar uiteindelijk gaan we gewoon weer consumeren en komt nog wel een baby boom aan ook door die lockdowns zodat er nog meer poppetjes bij komen om alles op te vreten en leeg te trekken.

Gemiddeld zijn er 7 vette jaren en 7 slechte, maar het gaat sinds het uitkomen van het eerste ei gaat het alleen maar up :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:22

knakworst

Get more sats!

En de binance shitcoin lauchpad goes on. dit keer HARD protocol. Defi, lending, safe, etc.

Fabeltastisch en zeker de nieuwe bitcoin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Liberteh schreef op maandag 2 november 2020 @ 10:12:
alles wijst er op dat het einde in zicht is.
_O-

Geniet je nog wel een beetje voor de rest ? want voor je het weet is het voorbij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uNoTopia
Jammer van deze pullback, haalt meteen weer het momentum uit ETH..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Liberteh

Liberteh

Slux schreef op maandag 2 november 2020 @ 10:18:
Ik ziet het al bij jullie is het glas half leeg :+

Tuurlijk ziet het er niet al te best uit ook door dat corona gedoe maar uiteindelijk gaan we gewoon weer consumeren en komt nog wel een baby boom aan ook door die lockdowns zodat er nog meer poppetjes bij komen om alles op te vreten en leeg te trekken.

Gemiddeld zijn er 7 vette jaren en 7 slechte, maar het gaat sinds het uitkomen van het eerste ei gaat het alleen maar up :P
De bevolkingsgroei van westerse landen is al langere tijd aan het plateau'en. Het domste wat je kan doen is nu kinderen nemen. Voor de aarde, voor jezelf, voor de toekomst van het kind. En dat komt niet door de laatste 30 jaar, beste Slux.

Ik zie jullie zo voor me:
Afbeeldingslocatie: https://coubsecure-s.akamaihd.net/get/b32/p/coub/simple/cw_timeline_pic/b9357a795b4/09ab7f8af7ab20ed98e56/med_1584120831_image.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Liberteh op 02-11-2020 10:31 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Liberteh schreef op maandag 2 november 2020 @ 10:30:
[...]

De bevolkingsgroei van westerse landen is al langere tijd aan het plateau'en. Het domste wat je kan doen is nu kinderen nemen. Voor de aarde, voor jezelf, voor de toekomst van het kind. En dat komt niet door de laatste 30 jaar, beste Slux.

[Afbeelding]
Helemaal mee eens daarom heb ik ook geen kinderen ;) ( En een paar Sluxies op de wereld zal zeker geen goed doen)

Ja misschien wel, hoe ouder je wordt hoe minder druk je erover maakt, je kan er toch niks mee of er iets aan veranderen, ik doe mijn ding en probeer zoveel te genieten als ik kan, dat doe ik niet door bezig te zijn hoe rot de wereld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Laatst online: 14:21
knakworst schreef op maandag 2 november 2020 @ 10:19:
En de binance shitcoin lauchpad goes on. dit keer HARD protocol. Defi, lending, safe, etc.

Fabeltastisch en zeker de nieuwe bitcoin.
Pumpamentels jonguh!

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr_Ripple
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-07-2024

Mr_Ripple

BTC only

Liberteh schreef op maandag 2 november 2020 @ 10:30:
[...]

[Afbeelding]
Jullie zitten er precies hetzelfde bij, alleen staat er dan "it's not fine"
Dan zijn slux, anderen en ik beter af. Hoewel ik je zorgen wel herken weet ik inmiddels ook dat ik de energie beter 30 jaar geleden in "it's fine" had kunnen stoppen. ;)

Geniet!

XRP = trash

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Liberteh

Liberteh

Doe ik ook. Nu kan het nog (enigszins) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FijneKerst
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-06 17:46

FijneKerst

Flufjes!!

Liberteh schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 11:23:
Ik mis nog steeds @FijneKerst bij ons feestje.
Waar ben je jong???
Goedemorgen.... u riep?
Normaal kom ik pas tevoorschijn als je 3x mijn naam zegt.
Maar voor deze keer maak ik een uitzondering

Moon?

[ Voor 10% gewijzigd door FijneKerst op 02-11-2020 11:13 ]

Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liberteh

Liberteh

FijneKerst schreef op maandag 2 november 2020 @ 11:10:
[...]

Goedemorgen.... u riep?
Normaal kom ik pas tevoorschijn als je 3x mijn naam zegt.
Maar voor deze keer maak ik een uitzondering

Moon?

P.s. Libbie, je tag is fout :P
Potverdorie zeg, heb je alle actie weer gemist :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Ach, ik ben 50+ en zolang ik me kan heugen roepen er mensen: no future!
Het is ook altijd wat. :)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

Liberteh schreef op maandag 2 november 2020 @ 11:13:
[...]

Potverdorie zeg, heb je alle actie weer gemist :9
Ik heb van de zijlijn de lijntjes gezien.
moet eerlijk zeggen dat ik nog niet echt in een feeststemming ben hoor :P ... 13K'ish is leuk, maar het zet nog niet echt door.

Daarentegen, ik heb al wel mijn bijdrage aan mijn trouwerij weten te financieren n.a.v. de laatste bullrun.
Dus ik ben happy :D
En mijn vriendin ook...

Volgende doel. Nieuwe PC of gelijk door voor de Hypotheek afbetalen :D

Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:17
FijneKerst schreef op maandag 2 november 2020 @ 11:34:
[...]
Nieuwe PC krijg je spijt van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

DaCoTa schreef op maandag 2 november 2020 @ 11:37:
[...]

Niet als die gratis is van mijn winst :P
Doe met deze nu al 7 jaar.... is wel eens tijd O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vrrs
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-02-2023
jasper7878 schreef op maandag 2 november 2020 @ 10:17:
weet iemand de status van de cypherium public sale? als het goed is zou je vanaf november de coins krijgen. die telegram group word je niet veel wijzer van. ik heb er paar knaken in gestoken en als ik inlog zie ik ook de btaling staan, maar verder nog geen tokens oid.
Uit de mail: We know you are all wondering when you will receive your tokens. We can confirm that all tokens for Pre-Sale participants have been distributed. All additional tokens for Public Sale, Ambassador Program, Bounty Recipients, etc. will be distributed by November 10, 2020. Please note that all tokens are not transferable until Cypherium’s first exchange listing, the date of which will be in mid-November. Until that point, community members of any role or capacity are not permitted to engage in any monetary transactions involving CPH tokens. You can expect that the mainnet transaction history will be reset several times between now (mainnet launch) and the first exchange listing date, so that all CPH holders will be able to see their correct balances reflected in their wallets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:20
Saaai!!!!

:+

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
Liberteh schreef op maandag 2 november 2020 @ 10:12:
Inderdaad. Ik zal 2020 er niet eens bijtellen, want COVID is niet de veroorzaker voor wat er komen gaat.
Ik weet niet hoe oud je bent anti elppa, maar ik denk dat je ook dichtbij de 30 zit. We zien de wereld inderdaad net anders. Wij zijn niet geïndoctrineerd dat geld niet gekoppeld hoeft te zijn aan goud om waarde te hebben. Dit is helemaal geen feit. Sterker nog, alles wijst er op dat het einde in zicht is. Toevalligerwijs toont deze grafiek aan wat er gebeurde toen men van de goudstandaard afstapte:

[Afbeelding]

Maar komt allemaal goed, consumeren zit in de genen. De aarde is er tenslotte ook voor gemaakt, dat geconsumeer. Kom ammal gouw! </s>
https://wtfhappenedin1971.com/ :)

Fun fact: de laatste keer dat de rente zo laag was als nu, was in 1930. Wikipedia: Great Depression
Er zijn echt heel veel gelijkenissen te trekken.

De 'great debt cycle' wordt geforceerd door corona.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
Richh schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 15:26:
Kunnen we voor de vorm niet gewoon even een dagje 13337 vasthouden? Vind ik leuk.
Een dagje zei ik. Niet 4 dagen -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:39
FijneKerst schreef op maandag 2 november 2020 @ 11:40:
[...]

Is een prima idee! Ik heb er afgelopen zomer 1 aangeschaft van mijn holochain :) en een VR-set van een deel van mijn neo's. Niks mis mee! Af toe jezelf verwennen!

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:39
FijneKerst schreef op maandag 2 november 2020 @ 11:40:
[...]

Gaat iets fout hier.. mijn reactie staat er ineens 2x..

[ Voor 26% gewijzigd door Pelox op 02-11-2020 12:44 ]

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stokstaart
DaCoTa schreef op maandag 2 november 2020 @ 11:37:
[...]

Hypotheek afbetalen krijg je spijt van. Bij hyperinflatie smelt die schuld als sneeuw onder de zon :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:20
Stokstaart schreef op maandag 2 november 2020 @ 12:49:
[...]

Hypotheek afbetalen krijg je spijt van. Bij hyperinflatie smelt die schuld als sneeuw onder de zon :D
Inderdaad. Het beste kan je nu een zo goedkoop mogelijke hypotheek nemen met de minste aflossing en met je geld gaan investeren (op het juiste moment in de juiste dingen ;) ).

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anti elppa
FijneKerst schreef op maandag 2 november 2020 @ 11:34:
[...]

Ik heb van de zijlijn de lijntjes gezien.
moet eerlijk zeggen dat ik nog niet echt in een feeststemming ben hoor :P ... 13K'ish is leuk, maar het zet nog niet echt door.

Daarentegen, ik heb al wel mijn bijdrage aan mijn trouwerij weten te financieren n.a.v. de laatste bullrun.
Dus ik ben happy :D
En mijn vriendin ook...

Het zet nog niet door?? Zoom ff uit. De stijging is nu al aardig idioot. Maar gaat nog veel idioter worden. Zoals paar pagina's terug al schreef, ik blijft kopen tot 20k. Als de groenteboer, de buurman en telegraaf volk mee gaan doen is het tijd om je winst te pakken. Werkte de vorige bullruns ook. Voor deze run verwacht ik een top tussen de 100 en 250k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

anti elppa schreef op maandag 2 november 2020 @ 12:59:
[...]
Voor deze run verwacht ik een top tussen de 100 en 250k.
John McAfee ook...

Ik blijf gematigd positief.
Ik had verwacht eind december rond de 20K te zitten, aar dan moet er nog wel heel wat gebeuren deze laatste 2 maanden.

We gaan het zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
anti elppa schreef op maandag 2 november 2020 @ 12:59:
[...]

Het zet nog niet door?? Zoom ff uit. De stijging is nu al aardig idioot. Maar gaat nog veel idioter worden. Zoals paar pagina's terug al schreef, ik blijft kopen tot 20k. Als de groenteboer, de buurman en telegraaf volk mee gaan doen is het tijd om je winst te pakken. Werkte de vorige bullruns ook. Voor deze run verwacht ik een top tussen de 100 en 250k.
Heb je uitgerekend hoeveel nieuw geld er dan in moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
Jumpman schreef op maandag 2 november 2020 @ 13:21:
[...]

uiteraard, vorige bullruns ook gedaan. Easy te halen. Maar goed, maakt me ook allemaal niet zo heel veel uit, ik sell volgens een schema en stapjes. Doel is niet de top te sellen, lukt vrijwel niemand.

mr mccafee is een clown, wacht nog steeds dat ie ze eigen lul op eet. Zijn targets werden ook niet gestaafd door enige onderbouwing zoals bijvoorbeeld s2f

Maargoed ik weet dat in het verleden gehaalde resultaten geen garantie zijn voor de toekomst. Als het naar 0 gaat (wat nooit gaat gebeuren) dan kan ik daar prima mee leven. Heb er zoveel aan verdiend en leuke dingen mee gedaan. Dat kan niemand mij meer afpakken. Gaat er dus voor mij vooral om dat je af toe winst pakt en er van LEEFT ipv alleen maar naar een getal staren op een scherm en hopen dat het meer waard word. Ik heb 2013 en 1017 bewust mee gemaakt en daar mijn strategie op bepaald. Heb erg veel geleerd van mijn eigen fouten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ja jongens, het ziet er allemaal wat somber en uitzichtloos uit voor de mensheid op de lange termijn.

Maar gelukkig zal dat vandaag en morgen wel wat meevallen.

De rest zien we dan wel weer :+

Hodl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egeau
  • Registratie: December 2009
Jumpman schreef op maandag 2 november 2020 @ 13:21:
[...]

Valt dat een beetje uit te rekenen?\

In theorie kan je 250k halen als nu niemand meer iets verkoopt op 1 verkoper na die zijn bitcoin voor 250k aanbiedt en er is 1 koper zo gek om dat te betalen, dan ben je er ook? Niet dat dit ook gaat/kan gebeuren maar toch :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

Egeau schreef op maandag 2 november 2020 @ 13:30:
[...]
Niet dat dit ook gaat/kan gebeuren maar toch :+
OH NEE!!??

CHALLENGE ACCEPTED!!!
..

@Slux ... doe is :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog een leuke video voor tijdens het rekt gaan.

Vooruit, meteen maar 2.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2020 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liberteh

Liberteh

Ik hoor dat soort uitspraken liever van bazen van grote beursgenoteerde bedrijven. Zoals Michael Saylor. :)
"Ik heb 500 miljoen dollar aan bedrijfskapitaal in bitcoin gestopt omdat het in fiat volgend jaar 30% minder waard is. Normaal maar 2% maar volgend jaar dus 30% en dat zal waarschijnlijk alleen maar erger worden.
Nu bedrijven overnemen of investeren in vastgoed is het domste wat je kan doen als je het geld hebt."

[ Voor 13% gewijzigd door Liberteh op 02-11-2020 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Jumpman schreef op maandag 2 november 2020 @ 12:56:
[...]

Inderdaad. Het beste kan je nu een zo goedkoop mogelijke hypotheek nemen met de minste aflossing en met je geld gaan investeren (op het juiste moment in de juiste dingen ;) ).
(cc @Stokstaart )
Moeten we wel hyperinflatie krijgen. Deflatie is ook prima mogelijk.

Of jarenlang geen groei.

Nobody knows :) maar ik zou niet om die reden nu een hypotheek willen. Als je gelooft in een grote reset, dan kan het 2 kanten uitslaan, ook de negatieve.

[ Voor 13% gewijzigd door Richh op 02-11-2020 14:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Richh schreef op maandag 2 november 2020 @ 14:42:
[...]

(cc @Stokstaart )
Moeten we wel hyperinflatie krijgen. Deflatie is ook prima mogelijk.

Of jarenlang geen groei.

Nobody knows :) maar ik zou niet om die reden nu een hypotheek willen. Als je gelooft in een grote reset, dan kan het 2 kanten uitslaan, ook de negatieve.
Ik denk niet dat banken en hypotheek verstrekkers gewoon gaan zeggen, ah kut hyperinflatie. Jammer. Hier heb je het huis.

Die komen echt wel met een manier om het touwtje om je nek nog wat strakker te trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
Verwijderd schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:04:
[...]

Ik denk niet dat banken en hypotheek verstrekkers gewoon gaan zeggen, ah kut hyperinflatie. Jammer. Hier heb je het huis.

Die komen echt wel met een manier om het touwtje om je nek nog wat strakker te trekken.
Heel simpel, je salaris blijft hetzelfde (in fiat), maar alle andere dingen worden duurder. Oftewel, de hypotheeklasten worden vanzelf een steeds groter deel van je inkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaCoTa schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:06:
[...]

Heel simpel, je salaris blijft hetzelfde (in fiat), maar alle andere dingen worden duurder. Oftewel, de hypotheeklasten worden vanzelf een steeds groter deel van je inkomen.
Maar ik zit in Bitcoin, dus het komt allemaal goed :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaCoTa
Verwijderd schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:07:
[...]

Maar ik zit in Bitcoin, dus het komt allemaal goed :+
Afbeeldingslocatie: https://cdn2.sbnation.com/imported_assets/1942733/vIf0lAD_medium.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
DaCoTa schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:06:
[...]

Naja, het idee bij hyperinflatie is natuurlijk dat je je hypotheekrente 30 jaar vast hebt zitten. Als je fiat-salaris inflatiegecorrigeerd wordt (:+) dan ben je spekkoper natuurlijk.

Het lijkt mij echter ook heel sterk dat zoiets zou gebeuren. Zoals @Verwijderd al zegt, daar zullen de banken in dat geval wel wat op verzinnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaCoTa
Richh schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:10:
[...]

Naja, het idee bij hyperinflatie is natuurlijk dat je je hypotheekrente 30 jaar vast hebt zitten. Als je fiat-salaris inflatiegecorrigeerd wordt (:+) dan ben je spekkoper natuurlijk.
Lol, ja, volgens de officiële cijfers van de overheid wellicht, maar dan mis je nog een paar procenten inflatie per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
DaCoTa schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:11:
[...]

Lol, ja, volgens de officiële cijfers van de overheid wellicht, maar dan mis je nog een paar procenten inflatie per jaar.
Haha ja ik las gisteren nog in het huizenmarkt-topic dat men uitgaat van 500 euro huur of hypotheeklast gemiddeld _O- _O-

Daar koop/huur je nog geen bovenwoning voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stokstaart
Richh schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:13:
[...]

Haha ja ik las gisteren nog in het huizenmarkt-topic dat men uitgaat van 500 euro huur of hypotheeklast gemiddeld _O- _O-

Bizar he hoeveel je genaaid wordt eigenlijk. En Henk & Ingrid (&Jaapio) maar lekker steun trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Stokstaart schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:14:
[...]

Bizar he hoeveel je genaaid wordt eigenlijk. En Henk & Ingrid (&Jaapio) maar lekker steun trekken.
De gemiddelde student betaalt nog meer aan kamerhuur 8)7

Anyhow, moon soon *O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Liberteh

Liberteh

Komt allemaal goed, mensen. We zijn tenslotte consumeerders, niet consuminders!! :)

[ Voor 12% gewijzigd door Liberteh op 02-11-2020 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

Hij Bounced weer mooi op de 13.2K ... weer iets gunstiger dan de vorige bounce op 12.9K ..
Ik zeg 14K deze trip :D
En dan maar eens kijken of we daar nu echt doorheen gaan of dat er allemaal sellorders getriggerd worden :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liberteh

Liberteh

FijneKerst schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:27:
Hij Bounced weer mooi op de 13.2K ... weer iets gunstiger dan de vorige bounce op 12.9K ..
Ik zeg 14K deze trip :D
En dan maar eens kijken of we daar nu echt doorheen gaan of dat er allemaal sellorders getriggerd worden :(
Dat waren niet allemaal klaargezette sellorders hoor. We zijn een goede minuut boven de 14k geweest :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Mijn bruto hypotheek lasten zijn op dit moment nog geen 650 euro voor een dikke vette 5 onder 1 kapper. Krijg ik ook 1 keer per jaar ineens vanuit het niets geld terug ook... Vaag maar prima joh.

En dat in een wijk waar het fietsenhok nog nooit op slot heeft gezeten en de sleutel in de voordeur zit als de kleine buiten op de struun is met zijn matties om kikkers te vangen :+

Woon je wel in Friesland, maargoed daar ben ik toch geboren en getogen dus ik weet niet beter.

Een particulier huur appartementje met 1 slaapkamer vind je pas vanaf 700 hier in dezelfde stad (dorp, gehucht, hel, wat je wilt). En dan moet je geluk hebben, meeste zit toch rond de 900.

Sociale huur via de woningstichting maak je voor 2054 geen kans meer. :+

Ik zou niet weten wat zoiets nu in en om de Randstad moet kosten. Randstad lees ik alleen rare genderneutrale berichten over in het Frysk Deibled. :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 02-10 16:38
Verwijderd schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:32:
[...]

Woon je wel in Friesland, maargoed daar ben ik toch geboren en getogen dus ik weet niet beter.

?
dat is maar goed ook dat je niet beter weet :O _O-

ow wou dat het weekend was :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

bie100 schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:44:
[...]

dat is maar goed ook dat je niet beter weet :O _O-

ow wou dat het weekend was :+
Ik heb nu weekend tot zaterdag :*)

Lekker beginnen in het 'weekend'. Heb je al die vervelende kantoorpikkies ook niet om de poten.

Maargoed allemaal bijzaak. Over 5 jaar zitten we toch allemaal op Bitcoin Island met onbeperkte coctails en geen enkele vrouw ouder dan 27.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

Verwijderd schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:48:
[...]
Maargoed allemaal bijzaak. Over 5 jaar zitten we toch allemaal op Bitcoin Island met onbeperkte coctails en geen enkele vrouw ouder dan 27.
Waar kan ik tekenen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Op de blockchain.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 02-10 16:38
Verwijderd schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:48:
[...]

Ik heb nu weekend tot zaterdag :*)

Lekker beginnen in het 'weekend'. Heb je al die vervelende kantoorpikkies ook niet om de poten.

ben nog niet ingestapt en moet zeggen de eerste twee weken waren moeilijk maar daarna gaat het gelukkig beter :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ali Baba 1001
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 18-05-2022
[...]

Mijn hypotheek is zelfs nog lager ;)

Fly safe to the moon? Buy bitcoin.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

bie100 schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:53:
[...]

ben nog niet ingestapt en moet zeggen de eerste twee weken waren moeilijk maar daarna gaat het gelukkig beter :P
Ik wil geen paniek of fomo zaaien, maar je bent op de hoogte dat de halve wereld straks gaat instappen op de Bitcoin trein? :+

Ik zou maar vast een plekje reserveren als ik jou was.

Anders zit je straks met @A87 op zo'n handbediend pompkarretje achter ons aan, en moet je al die verhalen over ponzi's aanhoren.

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/4e/ad/4d/4ead4dbbca8b570dac5d21d9af201cb3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Verwijderd schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:01:
[...]

Ik wil geen paniek of fomo zaaien, maar je bent op de hoogte dat de halve wereld straks gaat instappen op de Bitcoin trein? :+

Ik zou maar vast een plekje reserveren als ik jou was.

Anders zit je straks met @A87 op zo'n handbediend pompkarretje achter ons aan, en moet je al die verhalen over ponzi's aanhoren.

[Afbeelding]
De vraag is waar moet het nieuwe geld vandaan komen, langzaam verliezen veel mensen koopkracht door Corona. Nu is het voor veel nog even feest, je kan het in de horeca niet uitgeven dus dan maar wat in cryptocurrency bijvoorbeeld, maar op de lange termijn zijn er veel mensen die even al het geld voor de basisbehoefte nodig hebben. Daarom denk ik t/m december naar ongeveer 23k, maar daarna weer naar beneden. Op de hele lange termijn allicht omhoog.

Pagina: 1 ... 82 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
  • Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
  • Geen links met referral, geen gebedel om invites.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!