[ZT] [Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 83 ... 102 Laatste
Acties:
  • 303.367 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Jumpman schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:14:
[...]

De vraag is waar moet het nieuwe geld vandaan komen, langzaam verliezen veel mensen koopkracht door Corona. Nu is het voor veel nog even feest, je kan het in de horeca niet uitgeven dus dan maar wat in cryptocurrency bijvoorbeeld, maar op de lange termijn zijn er veel mensen die even al het geld voor de basisbehoefte nodig hebben. Daarom denk ik t/m december naar ongeveer 23k, maar daarna weer naar beneden. Op de hele lange termijn allicht omhoog.
Stijging nu is vooral smart money wat erin vloeit en daar is heeeeeeeel erg veel van. Als beurzen straks crashen komt er nog veel meer geld vrij voor goud en BTC als hedge. Je ziet nu de decoupling al gebeuren tussen btc en de beurzen. Ergens half 2021 komen henk en ingrid weer kijken en die zorgen voor het laatste richting de blowoftop van iets tussen de 100 en 250k. Het verloop tot nu toe is vrijwel exact gelijk aan de opbouw van 2013 en 2017. Als we vorig jaar in die run up naar 13.8 al een nieuwe ath gekregen hadden, hadden we compleet van het pad afgeweken (met als ATH nooit een koers voorbij de 100k). Is niet gebeurd en we lopen nu weer mooi op schema gelukkig.

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 02-10 16:38
Verwijderd schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:01:
[...]

Ik wil geen paniek of fomo zaaien, maar je bent op de hoogte dat de halve wereld straks gaat instappen op de Bitcoin trein? :+

Ik zou maar vast een plekje reserveren als ik jou was.
ja dat roepen ze al twee jaar >:)

maar goed gun het jullie wel daar niet van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jumpman schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:14:
[...]

De vraag is waar moet het nieuwe geld vandaan komen, langzaam verliezen veel mensen koopkracht door Corona. Nu is het voor veel nog even feest, je kan het in de horeca niet uitgeven dus dan maar wat in cryptocurrency bijvoorbeeld, maar op de lange termijn zijn er veel mensen die even al het geld voor de basisbehoefte nodig hebben. Daarom denk ik t/m december naar ongeveer 23k, maar daarna weer naar beneden. Op de hele lange termijn allicht omhoog.
Klopt, ik zeg ook maar wat natuurlijk. Geen idee waar het geld vandaan zou moeten komen.

Een boel mensen die ik ken zijn allang rekt door het leven zelf, financieel vastgebonden door hoge maandlasten, heeft bijstand, of alles heel krampachtig in spaargeld op de bank en is al trots dat ie het technisch vermogen heeft een laptop aan te zetten.

Dusja, dan is voor zulke mensen Bitcoin niet een leuk hebbeding.

Ik ken ook een paar mensen die er niets van wilde weten maar wel beleggen in aandelen die toch interesse lijken te krijgen voor de lange termijn nu ze zien dat Bitcoin nergens heen gaat.

Dus er liggen her en der misschien nog wat broekzakken vol centjes lang de zijlijn.

Maar dan moet het wel Bitcoin instromen en niet die bodemloze put van de alts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liberteh
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-10 14:11

Liberteh

All your base belong to me

anti elppa schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:20:
[...]

Stijging nu is vooral smart money wat erin vloeit en daar is heeeeeeeel erg veel van. Als beurzen straks crashen komt er nog veel meer geld vrij voor goud en BTC als hedge. Je ziet nu de decoupling al gebeuren tussen btc en de beurzen. Ergens half 2021 komen henk en ingrid weer kijken en die zorgen voor het laatste richting de blowoftop van iets tussen de 100 en 250k. Het verloop tot nu toe is vrijwel exact gelijk aan de opbouw van 2013 en 2017. Als we vorig jaar in die run up naar 13.8 al een nieuwe ath gekregen hadden, hadden we compleet van het pad afgeweken (met als ATH nooit een koers voorbij de 100k). Is niet gebeurd en we lopen nu weer mooi op schema gelukkig.
De waarde van een schaars middel is erg lastig te begrijpen voor de normale mens.

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FijneKerst
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-06 17:46

FijneKerst

Flufjes!!

Verwijderd schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:29:
[...]

Hey!, niet mijn YFII dissen he!... hij staat maar 400% in de min :|

Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Liberteh

Liberteh

[...]

Klopt, ik zeg ook maar wat natuurlijk. Geen idee waar het geld vandaan zou moeten komen.

Een boel mensen die ik ken zijn allang rekt door het leven zelf, financieel vastgebonden door hoge maandlasten, heeft bijstand, of alles heel krampachtig in spaargeld op de bank en is al trots dat ie het technisch vermogen heeft een laptop aan te zetten.

Dusja, dan is voor zulke mensen Bitcoin niet een leuk hebbeding.

Ik ken ook een paar mensen die er niets van wilde weten maar wel beleggen in aandelen die toch interesse lijken te krijgen voor de lange termijn nu ze zien dat Bitcoin nergens heen gaat.

Dus er liggen her en der misschien nog wat broekzakken vol centjes lang de zijlijn.

De wereld veranderd. Als je mij 1000 euro geeft nu en zegt: binnen een uur wil ik goud in mijn handen hebben dan heb ik geen idee waar te beginnen. Met een uur (met de juiste tx fee) heb ik 1000 euro (okay, ~970 euro) bitcoin voor je. En straks kan Henk en Ingrid dat gewoon via Paypal kopen.

Ik ga mij even heel hard proberen voor te stellen waarom mensen waarde gaven aan Goud de afgelopen paar 100 jaar behalve dat het zo mooi glimt. Ik laat je weten wanneer ik het antwoord heb.

[ Voor 7% gewijzigd door Liberteh op 02-11-2020 16:34 ]

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:24

Bever!

3

FijneKerst schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:31:
[...]

Hey!, niet mijn YFII dissen he!... hij staat maar 400% in de min :|
Hoe kan iets meer dan 100% dalen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ali Baba 1001
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 18-05-2022
[...]

Volgens mij zijn heel veel mensen er niet van op de hoogte dat je bijv ook 0.01 btc kunt kopen...ik was er ook zo een voordat ik aan dit avontuur begon...

Fly safe to the moon? Buy bitcoin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Liberteh schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:32:
[...]

De wereld veranderd. Als je mij 1000 euro geeft nu en zegt: binnen een uur wil ik goud in mijn handen hebben dan heb ik geen idee waar te beginnen. Met een uur (met de juiste tx fee) heb ik 1000 euro (okay, ~970 euro) bitcoin voor je. En straks kan Henk en Ingrid dat gewoon via Paypal kopen.

Ik ga mij even heel hard proberen voor te stellen waarom mensen waarde gaven aan Goud de afgelopen paar 100 jaar behalve dat het zo mooi glimt. Ik laat je weten wanneer ik het antwoord heb.
Afgezien van de waardevraag is goud wel erg grappig spul om mee om te prutsen, vraag maar aan sreetips:

Ook leuk om drinkspelletjes mee te doen, iedere keer wanneer hij 'hydrochloric acid' of 'three nines fine' zegt bijvoorbeeld ;)

Bitcoin is wat dat betreft wat minder tastbaar. Of het ook minder waardevol is zal blijken in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
Ik heb voor het spreiden van risico toch ook een voorraadje fysiek goud aangelegd in feb. Best leuk dat proces een keer te doorlopen hebben. BTC is idd veel makkelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liberteh

Liberteh

Het kan niet lang meer duren voordat we niet meer afhankelijk zijn van de aardse voorraad goud. Of we dat nou uit astroïden gaan extraheren of in een lab synthetiseren. Hoe dan ook, als de prijs van goud omhoog gaat dan wordt het lucratiever om dit te kunnen doen. Bij Bitcoin zien we slechts meer scams verschijnen want je kan niet harder/meer minen, alleen je best doen om de bitcoins van mensen afhandig te maken. Da's bij goud veel makkelijker overigens, vraag maar aan de schrijvers van de Gold Reserve Act uit de VS. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stokstaart
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:34
bie100 schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:28:
[...]

ja dat roepen ze al twee jaar >:)

maar goed gun het jullie wel daar niet van
Gelukkig zijn het cycli van 4 jaar >:)

https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

Bever! schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:39:
[...]

Hoe kan iets meer dan 100% dalen?
Ik zei het verkeerd.
Mijn winst is 400% gedaald op YFII

Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ali Baba 1001
[...]

Ik wil geen paniek of fomo zaaien, maar je bent op de hoogte dat de halve wereld straks gaat instappen op de Bitcoin trein? :+
Dankzij bitcoin gaat mijn volgende reis langs de halve wereld...treinreis van Moskou naar Peking is plan A na Corona.

Edit : En als we het toch over treinen hebben, een van mijn alltime favorites
YouTube: Trains - Porcupine Tree

[ Voor 17% gewijzigd door Ali Baba 1001 op 02-11-2020 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
Liberteh schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:55:
Het kan niet lang meer duren voordat we niet meer afhankelijk zijn van de aardse voorraad goud. Of we dat nou uit astroïden gaan extraheren of in een lab synthetiseren. Hoe dan ook, als de prijs van goud omhoog gaat dan wordt het lucratiever om dit te kunnen doen. Bij Bitcoin zien we slechts meer scams verschijnen want je kan niet harder/meer minen, alleen je best doen om de bitcoins van mensen afhandig te maken. Da's bij goud veel makkelijker overigens, vraag maar aan de schrijvers van de Gold Reserve Act uit de VS. :D
gaat denk ik nog wel ff duren. heb het ook meer als hedge voor aankomende jaren. Is echt niet de bedoeling om er 30 jaar mee rond te zeulen. Heb ook nog wat longs goud. Al met al zeer goede handel geweest tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ali Baba 1001
anti elppa schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:48:
Ik heb voor het spreiden van risico toch ook een voorraadje fysiek goud aangelegd in feb. Best leuk dat proces een keer te doorlopen hebben. BTC is idd veel makkelijker
Dat snap ik niet. Je loopt de ‘winkel’ in en koopt goud. Of je bestelt online, of het nou bij een goudhandelaar is of op marktplaats.
Of heb je het fysiek elders laten storen en was het een heel proces van registreren ed?

Grappige is dat ik ook een beetje goud heb, geërfd van moeders, maar dat ligt al 20 jaar opgeslagen in een kluisje bij de bank...en van die banken willen we juist af toch :s

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
Ali Baba 1001 schreef op maandag 2 november 2020 @ 17:47:
[...]

Dat snap ik niet. Je loopt de ‘winkel’ in en koopt goud. Of je bestelt online, of het nou bij een goudhandelaar is of op marktplaats.
Of heb je het fysiek elders laten storen en was het een heel proces van registreren ed?

Grappige is dat ik ook een beetje goud heb, geërfd van moeders, maar dat ligt al 20 jaar opgeslagen in een kluisje bij de bank...en van die banken willen we juist af toch :s
Is ook niet moeilijk. Alleen hoor je altijd dat het lastig is. Paar sokken bij de zeeman bestellenis net zo moeilijk. Ik heb vooral wat tijd besteed aan uitzoeken betrouwbare tent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ali Baba 1001
https://medium.com/equili...hetic-assets-aff254a1878f

Is dit goed voor Chainlink of Polkadot?
Lang leve feesboekgroepen waarop zulke links gepost worden. Ik dacht laat ik het met de kenners delen. Het wordt vanzelf wel duidelijk of het bijzonder is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ali Baba 1001 schreef op maandag 2 november 2020 @ 17:47:
[...]

Als je fysiek goud wilt kopen dan kan je het beste munten en goudbaren kopen, je moet wel ff checken of ze gecertificeerd zijn zodat ze overal verhandelbaar zijn.

Je kan ook derivaten of aandelen kopen erin o.a. bij de Giro als je er even in verdiept zal je zien dat het een stuk makkelijker is dan Bitcoin ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Slux op 02-11-2020 19:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Nu online
Slux schreef op maandag 2 november 2020 @ 19:37:
[...]

Als je fysiek goud wilt kopen dan kan je het beste munten en goudbaren kopen, je moet wel ff checken of ze gecertificeerd zijn zodat ze overal verhandelbaar zijn.

Je kan ook derivaten of aandelen kopen erin o.a. bij de Giro als je er even in verdiept zal je zien dat het een stuk makkelijker is dan Bitcoin ;)
idd fysiek goud, zilver, platinum, palladium:
munten: Maple Leaf, Krugerand, American Eagle, Brittania of Wiener Philharmoniker. Andere soorten niet aan beginnen, zijn later bij verkoop moeilijk te verkopen.
baren: altijd met certifcaat, Umicore is het merk.

gedurfde manier van fysiek edelmetaal aanschaffen is het kopen nu met bitcoin :)
denk dat je beter je BTC kan HODLen ipv er nu fysiek edelmetaal van te kopen.
Ik heb eens voor de gein wat gekocht bij Bitgild, dat ging goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Petje72 schreef op maandag 2 november 2020 @ 20:01:
[...]

munten: Maple Leaf, Krugerand, American Eagle, Brittania of Wiener Philharmoniker. Andere soorten niet aan beginnen, zijn later bij verkoop moeilijk te verkopen.

gedurfde manier van fysiek edelmetaal aanschaffen is het kopen nu met bitcoin :)
Ik heb er een paar van hafner die staan ook op die lijst of stonden, is alweer een tijdje terug dat ik ze gekocht had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Laatst online: 02-10 18:55
SWIPE maakt er weer eens een potje van. Met voting is besloten dat de daily staking rewards verdubbeld zouden worden. Bij eerdere stemmingen werd de uitkomst dezelfde dag nog gerealiseerd. In dit geval bleef het dagen lang stil op een hoop geklaag op de Telegram group na dan.

Tot vanmorgen de grote leider himself een tweet poste. Het smartcontract kon niet aangepast worden wegens een typo. De stemming moet opnieuw gedaan worden, en nu wel met het juiste contract eraan gekoppeld.

We zijn bijna een dag verder, en het is spannend. Het zal me niks verbazen als de stemming het nu niet gaat halen. Wat een shitshow. En stiekum houd ik de munt in de gaten, er valt ooit nog wel weer winst te halen hier

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
Slux schreef op maandag 2 november 2020 @ 20:18:
[...]

Ik heb er een paar van hafner die staan ook op die lijst of stonden, is alweer een tijdje terug dat ik ze gekocht had.
Heb meeste baren van hafner en paar vsn umicore

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
HODL!! Vooralsnog heeft Bitcoin weer gewoon op de 1D MA7 support gevonden met een wick eronder :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gCSFSByFt2E-jzbk_ky0rDRG2F0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qmu5MGQlUMKWKHp9GeNCLqtd.png?f=fotoalbum_large

MAAAR, ikzelf hanteer doorgaans de tactiek: 3x support zoeken op de MA7 in dezelfde stijging waarbij de candlebody bij de 3e keer gelijk of lager is dan de 2e bounce -> Snel verkopen, want daarna zakken de meeste cryptocurrency er vaak doorheen. Dit lijkt er nu wel enigszins op:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/70l3YHQyuD3TBfDOpUx4j4rdugA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/TEq6sjGboAkg0OBSoD96OY36.png?f=user_large

Maar ik kijk het nog wel even aan, ik heb nog een beetje vertrouwen.

Ps. en ik blijf het herhalen: Let niet op dat pijltje met 14.100 erbij, die staat er standaard op Binance en daar bedoel ik dus niets mee.
Wat zou dan echt next-level zijn om met je winst te doen? :) Zelfs een Lambo is al saai en standaard aan het worden.

Disbelief? :( Nah :)
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/El1CfhuWMAAV3S3?format=jpg&name=4096x4096

[ Voor 4% gewijzigd door Taro op 02-11-2020 20:50 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petje72
  • Nu online
en nu er toch wat over metalen voorbij kwam... voor de HODLaars die hun private keys en/of wallet seed phrase veilig offline willen bewaren (b.v. in hun kluis samen met het goud :) )

https://cryptosteel.com/

niet echt goedkoop maar wel veilig, kan tegen brand, ander onheil, natuurgeweld en narigheden. Ik heb zelf (bij hun launch jaren terug) twee casettes gekocht. werkt prima en ik heb er een veilig gevoel bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:16
[...]

Henk en Ingrid hebben geen flauw idee wat Paypal is.

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
Petje72 schreef op maandag 2 november 2020 @ 20:52:
en nu er toch wat over metalen voorbij kwam... voor de HODLaars die hun private keys en/of wallet seed phrase veilig offline willen bewaren (b.v. in hun kluis samen met het goud :) )

https://cryptosteel.com/

niet echt goedkoop maar wel veilig, kan tegen brand, ander onheil, natuurgeweld en narigheden. Ik heb zelf (bij hun launch jaren terug) twee casettes gekocht. werkt prima en ik heb er een veilig gevoel bij.
In 2018 1 van gekocht. Werkt prima en als het huis af brand ben ik me coinz niet kwijt Iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
*O*

(Hope this ages well ;) )

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ali Baba 1001
Petje72 schreef op maandag 2 november 2020 @ 20:01:
[...]

Of juist wel aan andere soorten beginnen, omdat je het leuk vindt om munten te verzamelen. In mijn geval zilver. Die wat jij noemt maar verder ook Kookaburra/Kiwi/Koala/Kangaroo/Panda/ Elephant etc. ik vind ze bijna allemaal leuk en heb er best een verschillen aantal :)

Bij crypto houd ik me wel aan een beperkte aantal soorten. Ik heb er nu 12 verschillende, dat is eigenlijk al teveel maarja enthousiasme vooral op het begin.

Oh ja tijdje terug hier nog mn crypto -zilver gepost 😊

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DXOAeXzhk_5RRMQZyfzEYMoMuGw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/brDKHp1QhCnoJqHLCWJjYzoW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:47
Taro schreef op maandag 2 november 2020 @ 20:32:
Wat zou dan echt next-level zijn om met je winst te doen? :) Zelfs een Lambo is al saai en standaard aan het worden.
Ja... Lastig.

Misschien kunnen we met wat Tweakers hier straks wat Zuid-Europese landen overnemen. Ik ga akkoord met de naam Taroland, als ik de hoofdstadnaam mag bedenken.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steinhemmer
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 11-08 07:53
Hoe kijken we tegenwoordig naar ico's die op stapel staan? Dingen als Lukso of Digitalax? Interessant of ver weg blijven?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ali Baba 1001
Richh schreef op maandag 2 november 2020 @ 21:46:
[...]

Ja... Lastig.

Misschien kunnen we met wat Tweakers hier straks wat Zuid-Europese landen overnemen. Ik ga akkoord met de naam Taroland, als ik de hoofdstadnaam mag bedenken.
Richhtown is prima als hoofdstad.
Mag ik de schatkamers beheren? *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liberteh

Liberteh

Taro schreef op maandag 2 november 2020 @ 20:32:
HODL!! Vooralsnog heeft Bitcoin weer gewoon op de 1D MA7 support gevonden met een wick eronder :)
[Afbeelding]

MAAAR, ikzelf hanteer doorgaans de tactiek: 3x support zoeken op de MA7 in dezelfde stijging waarbij de candlebody bij de 3e keer gelijk of lager is dan de 2e bounce -> Snel verkopen, want daarna zakken de meeste cryptocurrency er vaak doorheen. Dit lijkt er nu wel enigszins op:
[Afbeelding]

Maar ik kijk het nog wel even aan, ik heb nog een beetje vertrouwen.

Ps. en ik blijf het herhalen: Let niet op dat pijltje met 14.100 erbij, die staat er standaard op Binance en daar bedoel ik dus niets mee.

[...]

Disbelief? :( Nah :)
[Afbeelding]
Pijltje is de high... soms is dat wel handig als het echt om een cent gaat en meerdere wicks gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-10 15:43
Is iedereen in FIAT n.a.v. de USA verkiezingen ? Of denken jullie juist dat crypto omhoog knalt ? Ik zelf ben er niet zo zeker van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rainier15
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-09 21:09
Gelukszoekr schreef op maandag 2 november 2020 @ 20:29:
SWIPE maakt er weer eens een potje van. Met voting is besloten dat de daily staking rewards verdubbeld zouden worden. Bij eerdere stemmingen werd de uitkomst dezelfde dag nog gerealiseerd. In dit geval bleef het dagen lang stil op een hoop geklaag op de Telegram group na dan.

Tot vanmorgen de grote leider himself een tweet poste. Het smartcontract kon niet aangepast worden wegens een typo. De stemming moet opnieuw gedaan worden, en nu wel met het juiste contract eraan gekoppeld.

We zijn bijna een dag verder, en het is spannend. Het zal me niks verbazen als de stemming het nu niet gaat halen. Wat een shitshow. En stiekum houd ik de munt in de gaten, er valt ooit nog wel weer winst te halen hier
Ik hoop dat ze er nog een iets groter potje van maken (lees:lagere koers).
Zie hier nog steeds potentie in, zeker met het constant burnen van SXP en integratie binnen binance. Ik verwacht op de iets langere termijn wel weer een behoorlijke stijging.

Maar heb wat buys staan richting de 5k.
Dus short term mag hij nog wel ff goed zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:47
vortexnl1982 schreef op maandag 2 november 2020 @ 21:54:
Is iedereen in FIAT n.a.v. de USA verkiezingen ? Of denken jullie juist dat crypto omhoog knalt ? Ik zelf ben er niet zo zeker van :)
Ik houd mn hart vast om verschillende redenen, maar ik blijf lekker HODLen. Een dip zou me zeker niet verbazen, maar vice versa ook niet. Ik verwacht veel volume de komende tijd :+ dat wel.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Liberteh schreef op maandag 2 november 2020 @ 21:54:
[...]

Pijltje is de high... soms is dat wel handig als het echt om een cent gaat en meerdere wicks gaat
Ja, weet ik, maar laatst vroeg iemand waarom ik die er altijd bij zette :)

Phil heeft het vaak bij het goede eind:

[ Voor 16% gewijzigd door Taro op 02-11-2020 22:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Als we dan toch 2e hands landen op gaan kopen met de winst moeten we ook wapens en legers kopen. En dan even een slachtoffer land met de grond gelijk maken om dominantie uit te stralen op het geopolitieke toneel.

Want we moeten wel pro's lijken natuurlijk. Anders lacht Putin ons meteen alweer uit.

Dat moeten we niet hebben boys.

Hebben we trouwens al een munteenheid voor onze nieuwe republiek?

Ik stel voor: NANO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 2 november 2020 @ 22:09:
Als we dan toch 2e hands landen op gaan kopen met de winst moeten we ook wapens en legers kopen. En dan even een slachtoffer land met de grond gelijk maken om dominantie uit te stralen op het geopolitieke toneel.

Want we moeten wel pro's lijken natuurlijk. Anders lacht Putin ons meteen alweer uit.

Dat moeten we niet hebben boys.

Hebben we trouwens al een munteenheid voor onze nieuwe republiek?

Ik stel voor: NANO
Eens, helemaal met NANO en we hebben ook een president nodig en dat kan alleen maar jij worden. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Slux schreef op maandag 2 november 2020 @ 22:12:
[...]

Eens, helemaal met NANO en we hebben ook een president nodig en dat kan alleen maar jij worden. ;)
Als de maximale inzet die al zijn onderdanen hoeven te geven inderdaad 30% is zoals hij zelf ook doet kan ik alleen maar instemmen :)

Edit: Short loopt overigens.

[ Voor 4% gewijzigd door Taro op 02-11-2020 22:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ali Baba 1001
[...]

Ik dacht eerder aan generaal.
En jij minister van Infrastructuur

Edit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1nMmVq_uUzF7nDlkUsJnQgERkOo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iPUDU4EvAcrcMXuuvKd97VPt.jpg?f=user_large

[ Voor 28% gewijzigd door Ali Baba 1001 op 02-11-2020 22:23 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Pfff dat klinkt als veel werk. :+

Koning lijkt mij dan wel weer wat, net als hier in Nederland.

Beetje socializen en leuk doen, gratis geld vangen en als de shit aan is geef je gewoon de politiek de schuld.

Prima dagbesteding voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
Taro schreef op maandag 2 november 2020 @ 22:14:
[...]

Als de maximale inzet die al zijn onderdanen hoeven te geven inderdaad 30% is zoals hij zelf ook doet kan ik alleen maar instemmen :)

Edit: Short loopt overigens.
Waar staat je SL?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
Richh schreef op maandag 2 november 2020 @ 21:56:
[...]

Ik houd mn hart vast om verschillende redenen, maar ik blijf lekker HODLen. Een dip zou me zeker niet verbazen, maar vice versa ook niet. Ik verwacht veel volume de komende tijd :+ dat wel.
Same here. Hodl gewoon door. Gooi alleen mijn long posities dicht morgen. Just be safe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stokstaart
@Verwijderd kan jij niet even een binance KYC foto photosoepen van Trump? Je weet wel, zo'n foto waar je met je poffertjesporem en een briefje met datum en naam van de exchange op staat?

Doen we die even viral laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stokstaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viep
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23-07-2022
Slux schreef op maandag 2 november 2020 @ 19:37:
[...]

Nog eenvoudiger: PAX GOLD. Je bezit dan ook daadwerkelijk gecertificeerd fysiek goud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

[...]

Ik zou maar vast een plekje reserveren als ik jou was.

Anders zit je straks met @A87 op zo'n handbediend pompkarretje achter ons aan, en moet je al die verhalen over ponzi's aanhoren.

[Afbeelding]
Your BTCUSD contracts of Buy with quantity of 4658 contracts has been liquidated.
Details before liquidation

Direction: Buy
Quantity of contracts: 4658
Leverage: 50
Position Margin: 0.00671044
Liquidation Price: 13678

Afbeeldingslocatie: https://btcmanager.com/wp-content/uploads/2019/12/1-1-350x234.jpeg

[ Voor 11% gewijzigd door A87 op 02-11-2020 23:13 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Dus weer 200 euro weg.

Misschien eens zonder hefboom aan de slag, of leer je het nooit ? :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:01
[...]

Afbeeldingslocatie: https://miro.medium.com/proxy/0*KGADAwZD1pktM-rD

Ben het overigens niet eens met de verifiable moderate van goud. Dat is IMO low.

[ Voor 5% gewijzigd door DaCoTa op 02-11-2020 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

PilatuS schreef op maandag 2 november 2020 @ 23:15:
[...]

Dus weer 200 euro weg.

Misschien eens zonder hefboom aan de slag, of leer je het nooit ? :P
van 50 euro 90 gemaakt .. toen opeens die hefboom weer hoog :X
''thjis trade is easyyy''

[ Voor 14% gewijzigd door A87 op 02-11-2020 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
A87 schreef op maandag 2 november 2020 @ 23:26:
[...]

van 50 euro 90 gemaakt .. toen opeens die hefboom weer hoog :X
Zonde man. Waarom niet gewoon eerst leren traden of anders kopen en vasthouden ? Met die hoge hefboom blijf je rekt gaan. Als dat iedere keer zo gaat en je blijft het doen blijft het resultaat ook hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

PilatuS schreef op maandag 2 november 2020 @ 23:30:
[...]

Zonde man. Waarom niet gewoon eerst leren traden of anders kopen en vasthouden ? Met die hoge hefboom blijf je rekt gaan. Als dat iedere keer zo gaat en je blijft het doen blijft het resultaat ook hetzelfde.
gaat automatisch. hefboom addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-10 08:22
Taro schreef op maandag 2 november 2020 @ 21:59:
[...]

Ja, weet ik, maar laatst vroeg iemand waarom ik die er altijd bij zette :)

Phil heeft het vaak bij het goede eind:
[Twitter]
Phil weet wanneer de verkiezingen zijn en tot welke chaos dit mogelijk gaat leiden, met dito onrust op de beurs en daarmee de crypto markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
A87 schreef op maandag 2 november 2020 @ 23:30:
[...]

gaat automatisch. hefboom addicted
Als je wil blijven gokken, want dat is 50x hefboom, dan moet je vooral zo doorgaan natuurlijk als je het leuk vind. Wil je een keer wat gaan verdienen is het misschien handig om het anders te gaan doen. Ook zonder hefboom zijn er meer dan genoeg procenten te pakken. Kost wat meer tijd en duurt wat langer, maar daar leer je ook een hoop van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Er is geen optie om die hefbomen uit te zetten.. dat is het probleem na een tijdje gaat die hefboom steeds wat hoger, zeker na een paar wins achter elkaar

[ Voor 14% gewijzigd door A87 op 02-11-2020 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
A87 schreef op maandag 2 november 2020 @ 23:43:
Er is geen optie om die hefbomen uit te zetten.. dat is het probleem na een tijdje gaat die hefboom steeds wat hoger, zeker na een paar wins achter elkaar
Zet je geld dan op Binance op een spot account en open geen margin account :)

Edit: Je moet het allemaal zelf weten hoor, maar het is toch klote dat je iedere keer rekt gaat.

[ Voor 12% gewijzigd door PilatuS op 02-11-2020 23:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
PilatuS schreef op maandag 2 november 2020 @ 23:43:
[...]
Als je wil blijven gokken, want dat is 50x hefboom, dan moet je vooral zo doorgaan natuurlijk als je het leuk vind. Wil je een keer wat gaan verdienen is het misschien handig om het anders te gaan doen. Ook zonder hefboom zijn er meer dan genoeg procenten te pakken. Kost wat meer tijd en duurt wat langer, maar daar leer je ook een hoop van :)
Ik heb er dit beeld bij

Afbeeldingslocatie: https://media0.giphy.com/media/9DhZAYjFrSLT7mrAFZ/giphy.gif

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toilet_paper
  • Laatst online: 00:40
Ik vraag me af of de verkiezingsuitslag in de VS zoveel impact gaat hebben op de BTC koers. Ik denk het niet. Dat was in 2016 ook niet het geval. Ik zou niet weten waarom iemand BTC zou willen kopen danwel verkopen als Trump wint of juist als Biden wint.

Trump loopt wel op te scheppen dat zijn winst ervoor zal zorgen dat de aandelenkoersen door het dak gaan, maar dat zal ook gebeuren als Biden wint. Want hoe dan ook, de FED is min of meer verplicht om op grote schaal geld bij te drukken om de boel enigszins draaiende te houden. En niet alleen de FED.
En al die extra poet -waar grotendeels géén arbeid tegenover staat- komt voor verreweg het grootste deel niet bij jan met de pet terecht, maar wordt in aandelen gepropt.
Zolang het printen doorgaat verandert dit niet. Pas als iemand de printers uitzet of gaat knoeien met de rente gaat het knallen. Zowel Trump als Biden hebben voor zover ik weet geen veelbetekenende uitspraken gedaan hierover.

Wellicht volgt er wat beweging van een paar %, maar ik zou het vreemd vinden als BTC ineens keihard pumpt of dumpt.
Kan, maar logisch is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
toilet_paper schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 00:01:
Ik vraag me af of de verkiezingsuitslag in de VS zoveel impact gaat hebben op de BTC koers. Ik denk het niet.
Ik denk het ook niet. Hooguit even een dump of pump, maar de koers op de langere termijn doet toch wel wat het gaat doen. Als er iets gebeurt, een pump of dump, denk ik dat in beide gevallen het weer langzaam ongedaan wordt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:53

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

@PilatuS onjuiste manier van leverage gebruiken en de illusie hebben om binnen een paar dagen of weken een dik account te hebben. Gaat nooit lukken. Heeft ook geen zin om uitleg te geven hoe het wel te doen want onverbeterlijk. Het is jammer want als je dat geld gewoon op pot en dan met een klein accountje op de juiste manier gaat traden dan behaal je tenminste resultaat. En als je dan ook nog het effect van compounding begrijpt dan motiveert dat alleen maar om op de juiste manier te traden. En dan zit je ook met heel wat minder stress achter de knoppen. Maar het zit er niet in. Moet ie zelf weten maar wil niet weten hoeveel euros er al door het putje zijn gegaan denk ik.

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
@DAMAGE Ik heb ook niet het idee dat iets wat ik zeg verschil gaat maken, maar ik denk, ach, ik probeer het nog een keertje. Het zijn een paar zinnen, of het is nutteloos, of het is niet nutteloos. Maakt niet uit welke van de 2 het gaat worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toilet_paper
  • Laatst online: 00:40
@DAMAGE en @PilatuS
Tja, waar de één geld verdient zal een ander moeten inleveren. Dus van zulke gasten kun je er eigenlijk niet genoeg hebben.
Zeker zolang Henk en Ingrid nog niet willen instappen.

Verdorie, waarom voel ik mijn geweten nu ineens weer protesteren...
*Draait de emotieknop nog maar eens een slagje terug*

Toch is het eigenlijk moreel verwerpelijk dat we op deze manier proberen een slaatje te slaan uit anderma...
*Geeft de emotieknop een zwengel*

'T is zo zachies an wel tijd dat al die domme armoedzaaiers hun zuurverdiende centen es in BTC proppen, ik heb al die sellorders boven de 50k er niet voor niets staan! Die kleintjes van mij moeten ook ieder een fatsoenlijke PS5 hebben voor hun verjaardag. En ome TP wil een grotere zitmaaier dan de buurman met zijn lelijke wief!
@A87 50x? Rookie numbers. 100x is king! Get rich quick!

Foi wat slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:16
Is dit een pre verkiezing dump? Auw..

[ Voor 8% gewijzigd door Pelox op 03-11-2020 07:06 ]

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
  • Nu online
Ali Baba 1001 schreef op maandag 2 november 2020 @ 21:35:
[...]

Of juist wel aan andere soorten beginnen, omdat je het leuk vindt om munten te verzamelen. In mijn geval zilver. Die wat jij noemt maar verder ook Kookaburra/Kiwi/Koala/Kangaroo/Panda/ Elephant etc. ik vind ze bijna allemaal leuk en heb er best een verschillen aantal :)

Bij crypto houd ik me wel aan een beperkte aantal soorten. Ik heb er nu 12 verschillende, dat is eigenlijk al teveel maarja enthousiasme vooral op het begin.

Oh ja tijdje terug hier nog mn crypto -zilver gepost 😊

[Afbeelding]
Andere munten zijn zeer zeker ook leuk om te verzamelen maar voor de premium "winst" moet je gat niet gaan doen of de metaalprijzen moeten wel heeeel erg gaan stijgen. maar ja, wie weet.

Zelf heb ik ook een helemaal verzameling bitcoin- en andere cryptomuntjes, veelal gekocht via forums met BTC, achteraf gezien beter gewoon die BTC kunnen bewaren haha.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gondor
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:44
https://www.coinbase.com/earn/algorand

6€ aan algo te verdienen

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liberteh

Liberteh

PilatuS schreef op maandag 2 november 2020 @ 23:43:
[...]

50x is prima te doen hoor, je moet alleen wel vrij zeker zijn als je je positie hier mee opent. Ik begin ook wel eens op 50x maar mocht ik dan misgokken dan kan ik deze altijd nog op 25x of 10x zetten. Wanneer de prijs 1000 dollar boven je entry zit en je wilt graag ook ergens anders long op gaan dan kan je prima die schuiver naar 50 of 100x zetten. Dan heb je al goed gegokt en moet je gewoon een nette stop er in knallen en kan er eigenlijk niks mis gaan behalve de FBI die je exchange raid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
Liberteh schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 08:02:
[...]

50x is prima te doen hoor, je moet alleen wel vrij zeker zijn als je je positie hier mee opent. Ik begin ook wel eens op 50x maar mocht ik dan misgokken dan kan ik deze altijd nog op 25x of 10x zetten. Wanneer de prijs 1000 dollar boven je entry zit en je wilt graag ook ergens anders long op gaan dan kan je prima die schuiver naar 50 of 100x zetten. Dan heb je al goed gegokt en moet je gewoon een nette stop er in knallen en kan er eigenlijk niks mis gaan behalve de FBI die je exchange raid.
Ja ik begin vaak laag en schuif hoe ruimer ik zit in mijn order vaak ook naar rechts. 50x vind ik teveel van goede maar 35x zit ik nog wel eens op. Ik start vaak tussen de 5 en de 10.
Beginnen op 50x is gewoon puur gokken. Zal je nooit rijk mee gaan worden. Zeker niet met dat soort kleine posities als hierboven gepost. Ik snap ook niet hoe mensen dat voor zich zien, met bijvoorbeeld een positie op x50 gaan slapen........ 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tnx yo. Die pak ik altijd even mee :)

3 klikjes voor 6 dollar, ik vind helemaal mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liberteh

Liberteh

anti elppa schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 08:06:
[...]

Ja ik begin vaak laag en schuif hoe ruimer ik zit in mijn order vaak ook naar rechts. 50x vind ik teveel van goede maar 35x zit ik nog wel eens op. Ik start vaak tussen de 5 en de 10.
Beginnen op 50x is gewoon puur gokken. Zal je nooit rijk mee gaan worden. Zeker niet met dat soort kleine posities als hierboven gepost. Ik snap ook niet hoe mensen dat voor zich zien, met bijvoorbeeld een positie op x50 gaan slapen........ 8)7
Market stops en take profit orders. Je moet eigenlijk geen posities openen zonder plan en dat plan kan gewoon geautomatiseerd worden..
50 of 100x kan prima. Sterker nog: Bij bitmex betaal je funding fees over je positie grootte en niet over je leverage of margin. Het kost dus feitelijk hetzelfde. Ik adviseer niemand te gaan leverage traden hoor maar als je het toch al doet... Ik zou met 100x een zelfde liquidatie kunnen krijgen als jij met je 25x. Daar kan je dan weer gewoon margin voor toevoegen. Het komt allemaal neer op je eigen discipline. Je maakt in een dag of twee 10x je inzet en je bent het op dag 3 kwijt omdat je denkt dat je dit meester bent. Die tijd is gelukkig achter mij.

Ik vind juist dat als je het doet, je het klein of juist groot moet doen. Als voor het eerst met 10k gaat leverage traden dan ben ik bang dat het een dure les wordt. Als je 100k meebrengt heb je vast wel meer en als je met 100 euro begint dan kunnen de meeste dat nog wel eens missen. Rijk is relatief, 10x100 euro is best veel geld en 10x is zo gepiept bij btc in de bullrun. Net als kwijtraken wat A87 maar weer eens bewezen heeft.

Overigens is het is hoe dan ook riskant, helemaal met de volatiele markt van Bitcoin. Je 10x lev was bijvoorbeeld in Maart dit jaar ook de pineut geweest. :+

[ Voor 18% gewijzigd door Liberteh op 03-11-2020 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
Liberteh schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 08:13:
[...]

Market stops en take profit orders. Je moet eigenlijk geen posities openen zonder plan en dat plan kan gewoon geautomatiseerd worden..
50 of 100x kan prima. Sterker nog: Bij bitmex betaal je funding fees over je positie grootte en niet over je leverage of margin. Het kost dus feitelijk hetzelfde. Ik adviseer niemand te gaan leverage traden hoor maar als je het toch al doet... Ik zou met 100x een zelfde liquidatie kunnen krijgen als jij met je 25x. Daar kan je dan weer gewoon margin voor toevoegen. Het komt allemaal neer op je eigen discipline. Je maakt in een dag of twee 10x je inzet en je bent het op dag 3 kwijt omdat je denkt dat je dit meester bent. Die tijd is gelukkig achter mij.

Ik vind juist dat als je het doet, je het klein of juist groot moet doen. Als voor het eerst met 10k gaat leverage traden dan ben ik bang dat het een dure les wordt. Als je 100k meebrengt heb je vast wel meer en als je met 100 euro begint dan kunnen de meeste dat nog wel eens missen. Rijk is relatief, 10x100 euro is best veel geld en 10x is zo gepiept bij btc in de bullrun. Net als kwijtraken wat A87 maar weer eens bewezen heeft.

Overigens is het is hoe dan ook riskant, helemaal met de volatiele markt van Bitcoin. Je 10x lev was bijvoorbeeld in Maart dit jaar ook de pineut geweest. :+
ja ieder zijn stijl. Maar belangrijk is idd dat je plan hebt en dat je iig iets van TA snapt, anders ga je op emotie traden verlies je 100% zeker je geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Je moet idd niet te hoog beginnen. Ik start meestal met een 10-25x, direct een stop loss erop. En dan als de koers de goede kant op beweegt eerst de rest van je geld erbij, terwijl je de stop loss weer verder in profit schuift. Als je dan alles erin hebt zitten schuif je de leverage omhoog naar 50x, stop loss weer bijstellen. Als het dan nog steeds goed gaat weer de rest van het geld erbij. En als laatste opschuiven naar x100, stop loss bijstellen en rest van het geld erbij. Dat is de enige manier die enigszins veilig is. Met een x10 durf ik de nacht zonder stop loss wel door met een kleine en goed bepaalde positie, met x25 of meer niet.

De x3 short van gisteren staat inmiddels mooi in profit, stop loss 200 USD naar beneden bijgesteld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Laatst online: 02-10 18:55
Bedankt. Ik zet al die gratis Coinbase zooi altijd om naar BTC. Dat heeft nu zo'n €60 in waarde :)

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:24

Bever!

3

Liberteh schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 08:13:
[...]

50 of 100x kan prima. Sterker nog: Bij bitmex betaal je funding fees over je positie grootte en niet over je leverage of margin. Het kost dus feitelijk hetzelfde.
Ja feitelijk correct maar 99.9% trade posities groter dan hun vermogen met hefbomen dus dan is 100x je inleg aan funding al snel extreem veel ten opzichte van je netto bedrag. Los van het feit dat 100x in crypto gewoon onwerkbaar is. (en daarmee bedoel ik niet je margin verminderen als je op lage margin isolated opent of cross)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
  • Laatst online: 20-02-2021
Gelukszoekr schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 09:17:
[...]

Bedankt. Ik zet al die gratis Coinbase zooi altijd om naar BTC. Dat heeft nu zo'n €60 in waarde :)
Waarschijnlijk de meest verstandige zet. Enige van die gratis coins die nog in de plus staat is Tezos en waarschijnlijk deels omdat die ook aan het staken is. Ach het is gratis geld dus klagen doe ik niet en wie weet doet een van de coins nog een keer een moonshotje. :)

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

KIJK AL DIE LIJNTJES OMHOOG MOONEN DAN!!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tbg8Qyk3MDIEd2Ye-348JSN5veE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3745rcFaaKJ1OmlBYOKU3RTQ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crypts
Zat even rond te klikken op Coinbase en zag dat je $10 aan Compound extra kunt verdienen bovenop de eerdere $6. Misschien dat dat al bekend is maar ik zag het voor het eerst. Let op, je moet hiervoor de CB wallet app op je telefoon hebben. :)

Edit: Linkje voor d'n luie medemensch: https://www.coinbase.com/earn/compound/lesson/4

[ Voor 16% gewijzigd door Crypts op 03-11-2020 11:18 ]

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crypts schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 11:07:
Zat even rond te klikken op Coinbase en zag dat je $10 aan Compound extra kunt verdienen bovenop de eerdere $6. Misschien dat dat al bekend is maar ik zag het voor het eerst. Let op, je moet hiervoor de CB wallet app op je telefoon hebben. :)

Edit: Linkje voor d'n luie medemensch: https://www.coinbase.com/earn/compound/lesson/4
Nice. Heb hem ook ff gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
Verwijderd schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 11:32:
[...]

Nice. Heb hem ook ff gedaan :)
Wat ik alleen even niet snap, ik heb €2,56/$3 in CUSDC gekregen en niet $10 in Compound en $3 in USDC. Mis ik ergens iets? :?

Dit is de tekst:

In this lesson, you'll learn how to earn interest by using Coinbase Wallet to supply crypto to Compound. Complete the tutorial and you'll earn $10 in COMP and $3 in USD Coin (USDC). Our step-by-step tutorial usually takes less than 15 minutes to complete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liberteh

Liberteh

Crypts schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 12:04:
[...]

Wat ik alleen even niet snap, ik heb €2,56/$3 in CUSDC gekregen en niet $10 in Compound en $3 in USDC. Mis ik ergens iets? :?

Dit is de tekst:

In this lesson, you'll learn how to earn interest by using Coinbase Wallet to supply crypto to Compound. Complete the tutorial and you'll earn $10 in COMP and $3 in USD Coin (USDC). Our step-by-step tutorial usually takes less than 15 minutes to complete.
De vorige les gemist? "If something looks to good to be true, it probably is. Here are a few examples..."

spoiler:
Grapje hé :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
Liberteh schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 12:06:
[...]

De vorige les gemist? "If something looks to good to be true, it probably is. Here are a few examples..."

spoiler:
Grapje hé :+
Ik klaag ook niet, gratis is gratis maar ik vroeg het me gewoon af. Overigens ook wel erg zinloos, om die hele €2,56 rond te pompen in totaal €2,84 aan fees berekend... Lekker efficiënt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crypts schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 12:04:
[...]

Dit is de tekst:

Ja klopt. Je krijgt 7 dollar in Ethereum, en 3 dollar USDC.

Die 3 dollar USDC moet je staken voor rendement op het compound netwerk.

Zodra je die in stake hebt staan kun je dat laten verifiëren via die tutorial en krijg je daar bovenop nog eens 10 dollar compound in je spotwallet op coinbase.

De rest van die bagger blijft in je coinbase wallet (app).

[Edit] ik had blijkbaar nog wat ETH in die coinbase wallet staan, wist ik niet eens meer... Alles teruggestuurd naar coinbase, met de 2 learns en de Ethereum die ik nog had toch 36 euro erbij voor wat omprutsen. Alles in Bitcoin geconverteerd en naar Binance gestuurd.

Kan ik het weer weggokken in shitcoins :+

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2020 12:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

@Liberteh je positie grootte bepaald je leverage. Je kunt wel gaan schuiven als je al in positie bent maar dat doet niets. Als je leverage goed begrijpt dan gebruik je dat om je order goedkoper te maken. Zo kun je dus met funds die niet op de exchange staan traden. Zo kun je er dus voor zorgen dat je nooit te veel knaken op een exchange hebt staan wat dus een hele mooie en veilige manier van traden is. Als je daarnaast ook nog weet hoe je je positie grootte moet berekenen inclusief een goede risk/reward ratio dan ben je al een heel eind op weg. Als je dat een beetje slim doet kun je per trade 1% van je totale handelspot riskeren terwijl je bijvoorbeeld 4.5% kunt pakken op een mooie trade. Je zult versteld staan hoe je hier procenten winst mee kunt pakken ook al zijn niet al ie trades positief. Zelfs al word je een paar keer uitgestopt kun je nog leuke percentages winst draaien.

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crypts
Verwijderd schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 12:21:
[...]

Ja klopt. Je krijgt 7 dollar in Ethereum, en 3 dollar USDC.

Die 3 dollar USDC moet je staken voor rendement op het compound netwerk.

Zodra je die in stake hebt staan kun je dat laten verifiëren via die tutorial en krijg je daar bovenop nog eens 10 dollar compound in je spotwallet op coinbase.

De rest van die bagger blijft in je coinbase wallet (app).
Ah ja ik zie het, waarom makkelijk doen als het moeilijk kan? :D
Toch leuk, in totaal nu €50 aan gratis coins bij elkaar gescharreld. Die filmpjes hoef je gelukkig niet af te kijken dus het kost ook nog eens erg weinig tijd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crypts schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 12:29:
[...]

Ah ja ik zie het, waarom makkelijk doen als het moeilijk kan? :D
Toch leuk, in totaal nu €50 aan gratis coins bij elkaar gescharreld. Die filmpjes hoef je gelukkig niet af te kijken dus het kost ook nog eens erg weinig tijd. :)
Het mooiste is; bij die multiple-choice quizzen kun je gewoon op de antwoorden rammen totdat je het goed hebt, en dan krijg je die 2 dollar per quiz vraag.

Als je het fout hebt mag je namelijk gewoon opnieuw.

Dus die fimpjes kijk ik allang niet meer, laat staan de naam van de betreffende coin _O-

Ik zie wel wat er gratis in mijn wallet verschijnt en converteer dat direct naar Bitcoin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-10 13:11
Na maanden in de slowchat te lurken, heb ik een vraagje. Ik heb zo nu en dan wat BTC gekocht via een broker met als enige doel het in een wallet te laten staan totdat het een godsvermogen waard wordt, maar had geen zin meer in de hoge fees. Daarom een Kraken-account account aangemaakt om zo goedkoper aan BTC te komen. Dat had ik waarschijnlijk al veel eerder moeten doen, maar dat terzijde.
Nu heb ik de klassieke beginnersfout gemaakt door mijn gehele EUR balans in BTC om te zetten (order type was limit) zonder met de fee rekening te houden. Gevolg is dat mijn order op canceled staat. Reason: out of funds.

Ik zie bij mijn assets wel de BTC's inclusief hogere waarde dan voorheen, en 0 Eurootjes. Is de order dan alsnog uitgevoerd doordat de koers iets daalde, waardoor er een restje Euro's over bleef voor de fee? Of is de order 'voor zo ver mogelijk' uitgevoerd? (ik zie dat er nl. alsnog 40 cent aan fee is betaald) Of wordt dit met een tijdje alsnog teruggedraaid?

[ Voor 9% gewijzigd door Ray_ op 03-11-2020 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
Ray_ schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:10:
Na maanden in de slowchat te lurken, heb ik een vraagje. Ik heb zo nu en dan wat BTC gekocht via een broker met als enige doel het in een wallet te laten staan totdat het een godsvermogen waard wordt, maar had geen zin meer in de hoge fees. Daarom een Kraken-account account aangemaakt om zo goedkoper aan BTC te komen. Dat had ik waarschijnlijk al veel eerder moeten doen, maar dat terzijde.
Nu heb ik de klassieke beginnersfout gemaakt door mijn gehele EUR balans in BTC om te zetten (order type was limit) zonder met de fee rekening te houden. Gevolg is dat mijn order op canceled staat. Reason: out of funds.

Ik zie bij mijn assets wel de BTC's inclusief hogere waarde dan voorheen, en 0 Eurootjes. Is de order dan alsnog uitgevoerd doordat de koers iets daalde, waardoor er een restje Euro's over bleef voor de fee? Of wordt dit met een tijdje alsnog teruggedraaid?
als je de BTC ziet staan bij je assets op kraken en 0 euro is je order idd ingegaan. Ik weet niet hoeveel BTC je hebt maar zou het niet op een exchange laten staan. Koop een hardware wallet (Trezor, Nano etc) en zet het offline neer. Veel veiliger. Ben in mijn 8 jaar crypto de nodige keren wat kwijt geraakt of net goed weg gekomen.....Bter, BTC-E, MTgox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-10 13:11
Bedankt, ook voor de tip. Ik heb het Kraken account enkel om BTC in te kopen, was van plan het gelijk door te sluizen naar mijn eigen wallet. Tegen de tijd dat ik wil verkopen stuur ik het wel weer terug naar Kraken.
Heb alles in een Electrum wallet staan maar doordat ik nu zo'n 2 jaar om de paar weken wat wat btc er bij hamster begint het misschien wel tijd te worden voor een offline wallet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
Ray_ schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:23:
Bedankt, ook voor de tip. Ik heb het Kraken account enkel om BTC in te kopen, was van plan het gelijk door te sluizen naar mijn eigen wallet. Tegen de tijd dat ik wil verkopen stuur ik het wel weer terug naar Kraken.
Heb alles in een Electrum wallet staan maar doordat ik nu zo'n 2 jaar om de paar weken wat wat btc er bij hamster begint het misschien wel tijd te worden voor een offline wallet...
Zou ik wel doen, zou zo zonde zijn van je coins. Is maar een kleine inverstering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Vorig jaar was er op de Ledger shop met Black friday 30% korting op alles van Ledger. Misschien het wachten waard? Ik heb zelf een Nano S maar wil eigenlijk nog een Nano X kopen gewoon voor de leuk en zodat je eventueel via je mobiel ook transacties kunt doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
DAMAGE schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:44:
Vorig jaar was er op de Ledger shop met Black friday 30% korting op alles van Ledger. Misschien het wachten waard? Ik heb zelf een Nano S maar wil eigenlijk nog een Nano X kopen gewoon voor de leuk en zodat je eventueel via je mobiel ook transacties kunt doen.
Ik kan dat met Trezor 1 ook gewoon icm mycelium app. Best handig als je onderweg bent (niet dat ik dat vaak ben in 2020......)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mengenli
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 03-02-2024
En is een grote organisatie als Blockchain.com niet te vertrouwen dan?
In plaats van Ledger Nano.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

@mengenli Je wilt je keys in eigen beheer houden. Met een Ledger of andere HW wallet minimaliseer je gewoon invloeden/hackers van buitenaf. In principe is niets 100% veilig. Maar een hardware wallet is wel een van de veiligste manieren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:18
DAMAGE schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:44:
Klopt, had dat even terug gekeken in hun tweets. Ik ben er ook 1 die aan het wachten is tot black friday.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
mengenli schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:47:
En is een grote organisatie als Blockchain.com niet te vertrouwen dan?
In plaats van Ledger Nano.
Zeker wel, maar let ook op dat hacken van jou inlog gegevens ook mogelijk is. Zeker als je 2FA niet gebruikt om in te loggen.
Cold storage icm een crypto steel is gewoon nog stuk beter. En sowieso als je redelijk wat hebt meerdere cold storages.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Ik zou overigens voor een Coldcard gaan. Ledger heeft toch wel redelijk de plank misgeslagen met hun datalek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

@DaCoTa Dat datalek is inderdaad niet zo handig. Vond dat ook behoorlijk kut om te horen destijds. Maar dat doet niks aan de veiligheid van de wallets af.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaCoTa
DAMAGE schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:00:
@DaCoTa Dat datalek is inderdaad niet zo handig. Vond dat ook behoorlijk kut om te horen destijds. Maar dat doet niks aan de veiligheid van de wallets af.
Tweede is dat je met Ledger Live je xpubs deelt met Ledger. Oftewel, al je voorgaande + alle toekomstige transacties van een account zijn te aan elkaar te linken en evt. naar jezelf te herleiden.

Dit kun je verhelpen door bijvoorbeeld Specter Desktop + Bitcoin core te draaien, of Electrum, maar is nog een probleem. Er schijnt wel aan te komen dat je Ledger Live met je eigen node kunt combineren, dan gaat er geen data meer naar Ledger HQ, maar die versie is er nog niet.

[ Voor 5% gewijzigd door DaCoTa op 03-11-2020 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHPResource
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 21:04
Double bottom op de 1h btc nu?
Pagina: 1 ... 83 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
  • Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
  • Geen links met referral, geen gebedel om invites.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!