Eens, OTC blijft ook vraag en aanbod. Wellicht dat microstrategy zag dat zij met hun budget voor BTC de OTC kostprijs hoger zou zijn dan met kleine transacties uit de markt.Stokstaart schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 14:37:
[...]
Dan moet er OTC wel voldoende aanbod zijn. Of Microstrategy heeft bewust de keus gemaakt om een positief effect op de prijs te hebben aangezien dat iets toevoegt aan de bullishness..
Is ook vreemd en OTC is goedkoper idd, maar het zou ook kunnen dat ze al een hoop hadden via OTC en dan via de exchanges de prijs omhoog probeerde te krijgen.Alcides schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 14:31:
[...]
Ja daarom vond ik het zo raar dat Micro de btc van de beurs kocht door veel kleine transacties. OTC voor een groot bedrag lijkt met qua prijs toch goedkoper?
Saylor over het aankopen van bitcoin. Vanaf ongeveer 50:00: https://stephanlivera.com/episode/213/
Yeah. And if I look at the last 24 months, right. I mean, Bitcoin looks like it’s been trading a bit sideways, and I thought this is kind of a gift from God. Like I finally got, I got woken up to how good this thing is. And there are people out there selling it. And that’s why I joke, you know, like I sit there and I buy this stuff and I think I sat for eight days straight. It took me eight days to accumulate $425 million worth of Bitcoin. And I watched it day and night and I watched the ticker scroll and I’m making trade after trade, after trade, after trade. And I’m obsessing in fear that someone that thinks like me will get into the market. Right.
And I’m feeling very chronically short, right? Like I said to someone like, once you understand Bitcoin, you just have this horrifying feeling that you’re short. Like I thought, well, I’m buying it at 10,000 or something, but what if someone finally wakes up and is going to go to 20 or 25,000, how do I go to my board and explain to them that I want to keep buying it when it’s 15,000 or 17,000 or 20,000, right. It’d be a much more difficult conversation then. So eight days of this torture while I’m buying it bit by bit, you know, and I noted in my tweet, like I think we used 160,000 individual trades to get this done. Right. It’s like, it’s just obscene. And all the time, all I can think is who are these people that are selling this to me?
Why would you ever sell this? And then I thought to myself, I hope that they’re selling it to get married to the love of their life, or because they want to buy a jet or a yacht or that Lamborghini, or maybe they’re selling it. And because it’s like this life changing thing they need to pay for, but if they’re selling it to buy another asset, they’re trading something that looks like it’s got you know, a positive, real yield, 20% higher than the next best thing and everything else I can figure out to buy looks to have a negative, real yield for the next decade. So I thought it was ironic, like, who are these people that would sell this to me? But I, you know, I’m not going to kiss a gift horse in the mouth.
Otc is niet goedkoperSlux schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 14:42:
[...]
Is ook vreemd en OTC is goedkoper idd, maar het zou ook kunnen dat ze al een hoop hadden via OTC en dan via de exchanges de prijs omhoog probeerde te krijgen.
Wel als je het via kleine beetjes gaat kopen via een exchange, want dan maken transactie kosten wel weer wat uit voor ze lijkt mij.
En hoe meer kopers/verkopers er zijn hoe beter de prijs
[ Voor 13% gewijzigd door Slux op 31-10-2020 15:51 ]
Hoe wil je otc transacties doen als het 425 mln is? Zelfs 10 mln. Voor die risico zou ik ook gewoon bij een beurs kopen.Slux schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 15:49:
[...]
Wel als je het via kleine beetjes gaat kopen via een exchange, want dan maken transactie kosten wel weer wat uit voor ze lijkt mij.
En hoe meer kopers/verkopers er zijn hoe beter de prijs
- Taro
- Registratie: September 2000
- Niet online
/u/12037/crop5db5cb2525d0a_cropped.png?f=community)
OTC is ook mogelijk via exchanges zoals Kraken en Binance. Dan is het risico beperkt.lighting_ schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 16:36:
[...]
Hoe wil je otc transacties doen als het 425 mln is? Zelfs 10 mln. Voor die risico zou ik ook gewoon bij een beurs kopen.
Meer info:
[ Voor 15% gewijzigd door Taro op 31-10-2020 16:40 ]
Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV
Via een 3e partij en escrow.lighting_ schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 16:36:
[...]
Hoe wil je otc transacties doen als het 425 mln is? Zelfs 10 mln. Voor die risico zou ik ook gewoon bij een beurs kopen.
Zeker iets als 100 miljoen of meer moet wel via OTC. Je kan geen 100 miljoen aan BTC kopen op iets als Binance zonder de koers enorm te pumpen.
De 14.027 is de hoogste sinds 15 januari 2018. We zitten nog flink af van een ATH maar er waren slechts 41 dagen waar de hoogste koers volgens coinmarketcap hoger was dan 14.000.TuutjDrie schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 11:04:
Nieuwe top sinds juni 2019!

De grote bedragen gaan juist OTC je weet wat je krijgt, op de beurs is het maar afwachten.lighting_ schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 16:36:
[...]
stonks crypto only go upAgorias schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 14:34:
Wat zijn jullie verwachtingen van de US verkiezingen op de prijs? Alhoewel BTC niet te stoppen lijkt te zijn, verwacht ik nog wel wat pullbacks in verband met de reactie van (vooral) de stockmarkets op het verkiezingsfeestje. Ik hebl net een bedrag richting de exchange gestuurd om twee weken lang dagelijks te DCA'en.
Het word tijd voor wat actie op het ETH/BTC pair. Go eth!
beetje rare move, wat moet je me die rommel. Ik koop Tesla wel als ie onder de 150$ zit. Zwaar overgewaardeerd en beurzen gaan nog een stevige correctie krijgen aankomende maanden.DaCoTa schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 14:32:
Voor de liefhebbers, FTX heeft TSLA gelist.
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Verwijderd
Op FTX kun je ook shorten toch?anti elppa schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 18:07:
[...]
beetje rare move, wat moet je me die rommel. Ik koop Tesla wel als ie onder de 150$ zit. Zwaar overgewaardeerd en beurzen gaan nog een stevige correctie krijgen aankomende maanden.
- Taro
- Niet online
anti elppa schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 18:07:
[...]
beetje rare move, wat moet je me die rommel. Ik koop Tesla wel als ie onder de 150$ zit. Zwaar overgewaardeerd en beurzen gaan nog een stevige correctie krijgen aankomende maanden.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV
kan, heb er een poosje over na gedacht, maar ga liever long BTC
- Taro
- Niet online
Bitcoin inmiddels omgezet naar fiat met +2% vandaag. 3x long nog wel lopen. Puur omdat ik hem niet met verlies wil afsluiten (-3,6%).
Baal wel van BNB, wil meedoen aan de AXS lottery en heb ze dus tijdelijk in CTK staking geparkeerd. Maar ondertussen toch wel een behoorlijk bedrag op verloren. De winst van BTC van vandaag maakt dat al ruimschoots goed voor de afgelopen dagen, maar toch zonde. Hopelijk krijg ik nu ook een keer een winning ticket
Baal wel van BNB, wil meedoen aan de AXS lottery en heb ze dus tijdelijk in CTK staking geparkeerd. Maar ondertussen toch wel een behoorlijk bedrag op verloren. De winst van BTC van vandaag maakt dat al ruimschoots goed voor de afgelopen dagen, maar toch zonde. Hopelijk krijg ik nu ook een keer een winning ticket
Ik koop alleen maar bitcoin sinds eind 2018, verkoop 0,0. Blijf ook stug door kopen tot 20k. Daarna ga ik langzaam via een schema verkopen (uiteraard niet alles, in 2013 en 2017 ook niet gedaan).Taro schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 18:27:
Bitcoin inmiddels omgezet naar fiat met +2% vandaag. 3x long nog wel lopen. Puur omdat ik hem niet met verlies wil afsluiten (-3,6%).
ik trade verder alleen maar via long of short (95% vd long)
Wanneer de adoptie groter wordt en fiat elk jaar procenten koopkracht inlevert zie ik geen reden om uit te stappen.anti elppa schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 18:31:
[...]
Ik koop alleen maar bitcoin sinds eind 2018, verkoop 0,0. Blijf ook stug door kopen tot 20k. Daarna ga ik langzaam via een schema verkopen (uiteraard niet alles, in 2013 en 2017 ook niet gedaan).
ik trade verder alleen maar via long of short (95% vd long)
Tot er over 20 jaar niks meer te minen valt en miners ook niet meer kunnen leven van de fee'slighting_ schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 20:40:
[...]
Wanneer de adoptie groter wordt en fiat elk jaar procenten koopkracht inlevert zie ik geen reden om uit te stappen.
Dan blijft NANO over.
- Taro
- Niet online
Weer in XYFI gestapt 
Nu voor de 4e keer in een week mee aan het doen aan een online pokertoernooi, je moet de adrenaline toch ergens vandaan halen als crypto dat niet doet...
Nu voor de 4e keer in een week mee aan het doen aan een online pokertoernooi, je moet de adrenaline toch ergens vandaan halen als crypto dat niet doet...
Omdat er net als bij vorige bullruns een overshoot komt tov oa s2f model. Koop daarna vanzelf weer terug in de jaren erna. sell sowieso niet 100%. Gok dat ik 40 tot 50% door hodl.lighting_ schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 20:40:
[...]
Wanneer de adoptie groter wordt en fiat elk jaar procenten koopkracht inlevert zie ik geen reden om uit te stappen.
Je weet dat de laatste coins in 2140 pas gemined worden? Gaan wij niet meer mee maken. En daarna leven de miners van transaction fees alleen, wat prima te doen is tegen die tijd omdat btc dan ongekend hoog is + veel transacties door adoptie.Slux schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 20:49:
[...]
Tot er over 20 jaar niks meer te minen valt en miners ook niet meer kunnen leven van de fee's![]()
Dan blijft NANO over.
- Taro
- Niet online
Oh jawel, dan ben ik 160, ga ik zeker meemaken, de medische wetenschap staat voor nietsanti elppa schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 21:22:
[...]
Je weet dat de laatste coins in 2140 pas gemined worden? Gaan wij niet meer mee maken. En daarna leven de miners van transaction fees alleen, wat prima te doen is tegen die tijd omdat btc dan ongekend hoog is + veel transacties door adoptie.
Over 20 jaar zijn de meeste gemined dacht ik, de rest is dust zo lang een bitcoin niet naar 100k plus gaat.anti elppa schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 21:22:
[...]
Je weet dat de laatste coins in 2140 pas gemined worden? Gaan wij niet meer mee maken. En daarna leven de miners van transaction fees alleen, wat prima te doen is tegen die tijd omdat btc dan ongekend hoog is + veel transacties door adoptie.
Daar zit het grootste probleem met Bitcoin de fee's, je kan moeilijk 10 euro fee vragen als je met een euro bitcoin wilt betalen.
ik hoop het maar ik zet mijn pensioen er niet op in Crypto is voor de short term, LT kan je beter vastgoed hebben.
Dan moet ik eerst short term genoeg binnenhalen met crypto zodat ik long term in vastgoed kan beleggen.Slux schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 21:27:
[...]
Over 20 jaar zijn de meeste gemined dacht ik, de rest is dust zo lang een bitcoin niet naar 100k plus gaat.
Daar zit het grootste probleem met Bitcoin de fee's, je kan moeilijk 10 euro fee vragen als je met een euro bitcoin wilt betalen.
ik hoop het maar ik zet mijn pensioen er niet op in Crypto is voor de short term, LT kan je beter vastgoed hebben.
Zero.
Nee klopt niet. Algoritme zit zo in elkaar dat het toch echt nog 120 jaar duurt. Prijs heeft er niet direct mee te maken. Hashrate wel (indirect beinvloed door prijs). De s2f vsn btc volgt een vooraf bepaald patroon. Elke 2 weken word de difficulty aangepast aan de hand van de hasrate. Omhoog of omlaag zodat er elke 10min een block gevonden word (gemiddeld). Daarom is de 2140 redelijk nauwkeurig te voorspellenSlux schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 21:27:
[...]
Over 20 jaar zijn de meeste gemined dacht ik, de rest is dust zo lang een bitcoin niet naar 100k plus gaat.
Ik zit er sinds 2013 in, lang genoeg om te weten dat dit niet voor de short term is. Diversificatie van je portfolio is sowieso handig. Moet wel zeggen dat ik nu weer voor 75% in crypto zit. Bullrun has just started again
[ Voor 11% gewijzigd door anti elppa op 31-10-2020 21:43 ]
Okay, kan mij herinneren dat hier laatst nog iets gepost was dat het met 20 jaar wel gedaan was voor het meeste, dan hebben we ook nog het quantum computing verhaal en alle andere apparatuur wat alleen maar krachtiger wordt, maar we gaan het zien, ik haal die 160 ook welanti elppa schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 21:39:
[...]
Nee klopt niet. Algoritme zit zo in elkaar dat het toch echt nog 120 jaar duurt. Prijs heeft er niet direct mee te maken. Hashrate wel (indirect beinvloed door prijs). De s2f vsn btc volgt een vooraf bepaald patroon. Elke 2 weken word de difficulty aangepast aan de hand van de hasrate. Omhoog of omlaag zodat er elke 10min een block gevonden word (gemiddeld). Daarom is de 2140 redelijk nauwkeurig te voorspellen
Verwijderd
Ik heb ooit eens gelezen dat het minen van de laatste Bitcoin evenveel energie zou kosten als de complete levensduur van de zon.
Weet niet meer waar, of dat het echt zo is, maar vond het wel een mind-boggling stoer verhaal.
Weet niet meer waar, of dat het echt zo is, maar vond het wel een mind-boggling stoer verhaal.
Al zet je alle quantum computers van de hele wereld aan, het enige wat je er mee bereikt is dat het btc netwerk nog veiliger word (is nu al onkraakbaar). Die laatste coin komt er niet eerder van. Tuurlijk is de aanwas van nieuwe coins wel steeds langzamer door de halvings. Het hele idee achter een deflationaire assetSlux schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 21:41:
[...]
Okay, kan mij herinneren dat hier laatst nog iets gepost was dat het met 20 jaar wel gedaan was voor het meeste, dan hebben we ook nog het quantum computing verhaal en alle andere apparatuur wat alleen maar krachtiger wordt, maar we gaan het zien, ik haal die 160 ook wel
Geen idee. Maar zal vast wel hoop energie kosten idd. Hangt ook af van hoe efficiënt ze die chips kunnen maken. Met techniek van nu wil ik niet weten hoeveel energie het kostVerwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 21:43:
Ik heb ooit eens gelezen dat het minen van de laatste Bitcoin evenveel energie zou kosten als de complete levensduur van de zon.

- Taro
- Niet online
Tegen die tijd loopt er vast een koperdraadje van 25m diameter van de zon naar de aarde en lachen we (= lees onze kinderen) ons kapot om de energie die die ene Bitcoin minen nog maar kost...Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 21:43:
Als ze voor het zelfde doel ingezet worden maar ze kunnen toch het netwerk mee overnemen door een 51% attack ?anti elppa schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 21:46:
[...]
Al zet je alle quantum computers van de hele wereld aan, het enige wat je er mee bereikt is dat het btc netwerk nog veiliger word (is nu al onkraakbaar). Die laatste coin komt er niet eerder van. Tuurlijk is de aanwas van nieuwe coins wel steeds langzamer door de halvings. Het hele idee achter een deflationaire asset
Als onze Kim er wat XMR tegenaan gooit om wat van die bakjes te kopen komt ie toch wel een eind denk ik ?
Iemand bekend met EasyFi ? Ik heb al mijn SHITCOINS op uniswap getrade naar ETH. Ik zat even te kijken op coingecko op welke coins gezocht wordt en daar kwam EasyFi uit.
Heeft wel een lekkere stijging meegemaakt en heeft wel een goede naam HAHA.
- Taro
- Niet online
Bij dit soort coins is het wel fijn het contract address te noemen of de link naar het Uniswap pair te geven. Welke betreft het?vortexnl1982 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 21:59:
Iemand bekend met EasyFi ? Ik heb al mijn SHITCOINS op uniswap getrade naar ETH. Ik zat even te kijken op coingecko op welke coins gezocht wordt en daar kwam EasyFi uit.
Deze : 0x913d8adf7ce6986a8cbfee5a54725d9eea4f0729Taro schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 22:02:
[...]
Bij dit soort coins is het wel fijn het contract address te noemen of de link naar het Uniswap pair te geven. Welke betreft het?
All-in gegaan op binance met deze. 122 gekocht @ 0.025499 eth
- Taro
- Niet online
Dat kan een mooie short squeeze worden en dus een verdere stijging veroorzaken 
[Twitter: https://twitter.com/ByzGeneral/status/1322534909781647360]
[Twitter: https://twitter.com/ByzGeneral/status/1322534909781647360]
vortexnl1982 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 22:04:
[...]

- Taro
- Niet online
Is dit dezelfde EASY als @PilatuS al benoemd heeft en ook op Binance staat? Volgens mij wel. Pas dus op, die heeft al een mooie run gehad.vortexnl1982 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 22:04:
[...]
Deze : 0x913d8adf7ce6986a8cbfee5a54725d9eea4f0729
Da's dezelfde inderdaad. 380% in 4 dagen. Ik scalp deze coin nog wel, maar blijf er niet meer inzitten. Marketcap is nogsteeds wel extreem laag, ook na deze stijging, dus wie weet kan ie nog veel verder. Maarja, na 100'en procenten is het natuurlijk altijd link om in te blijven zitten.Taro schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 22:11:
[...]
Is dit dezelfde EASY als @PilatuS al benoemd heeft en ook op Binance staat? Volgens mij wel. Pas dus op, die heeft al een mooie run gehad.
Jij beschouwt crypto puur als speculatie en ziet er verder niks in. Dat is prima.Slux schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 21:27:
[...]
Maar gezien BTC steeds meer bekender wordt en langzaam de samenleving instroomt heb ik een ander kijk op. In vastgoed heb je behoorlijk wat cash nodig en vastgoed gaat niet op kort termijn 10 of 15 maal doen. Met crypto is de kans groter.
Is volgens mensen die er verstand van hebben al niet mogelijk bij deze hashrate. Anders zouden idd dat soort types et vast proberen. Is genoeg te halen zou ik zeggenSlux schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 21:57:
[...]
Als ze voor het zelfde doel ingezet worden maar ze kunnen toch het netwerk mee overnemen door een 51% attack ?
Als onze Kim er wat XMR tegenaan gooit om wat van die bakjes te kopen komt ie toch wel een eind denk ik ?
- Taro
- Niet online
Is het mogelijk om in Metamask naast de ETH waarde ook de waarde in USD van de overige ERC-20 tokens te laten zien in het totaalbedrag?
Ik zie nu wel per token wat ze waard zijn, maar zou graag een optelsom van de totale pf zien ipv losstaande bedragen.
Zit nu in zowel Easy als XYFI, let's go!
Ik zie nu wel per token wat ze waard zijn, maar zou graag een optelsom van de totale pf zien ipv losstaande bedragen.
De samenleving stroomt juist nog niet in, er blijft een negatief iets hangen bij het gros van de mensen, en met vastgoed heb je meer zekerheid dan met crypto zeker op de LT, je zegt het ook goed crypto is voor de short term waar de kans groot is dat het nog 10 of meer keer doet, maar op de LT kan je imo beter in vastgoed zitten ook al doet het geen 10 of 15 keer meer.lighting_ schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 22:18:
[...]
Jij beschouwt crypto puur als speculatie en ziet er verder niks in. Dat is prima.
Maar gezien BTC steeds meer bekender wordt en langzaam de samenleving instroomt heb ik een ander kijk op. In vastgoed heb je behoorlijk wat cash nodig en vastgoed gaat niet op kort termijn 10 of 15 maal doen. Met crypto is de kans groter.
Zoveel cash heb je nou ook weer niet nodig, met een vastgoed PF van 400/500k kom je een heel eind, in de randstad heb je al snel een overwaarde van +-100k op een huis van 300k als je er 10 jaar woont of bezit, met de huidige rente en huur schaarste kan je leuke constructies opzetten.
De samenleving stroomt juist nog niet in, er blijft een negatief iets hangen bij het gros van de mensenSlux schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 22:45:
[...]
De samenleving stroomt juist nog niet in, er blijft een negatief iets hangen bij het gros van de mensen, en met vastgoed heb je meer zekerheid dan met crypto zeker op de LT, je zegt het ook goed crypto is voor de short term waar de kans groot is dat het nog 10 of meer keer doet, maar op de LT kan je imo beter in vastgoed zitten ook al doet het geen 10 of 15 keer meer.
Zoveel cash heb je nou ook weer niet nodig, met een vastgoed PF van 400/500k kom je een heel eind, in de randstad heb je al snel een overwaarde van +-100k op een huis van 300k als je er 10 jaar woont of bezit, met de huidige rente en huur schaarste kan je leuke constructies opzetten.
Dat is een mening en nergens op gebaseerd.
Zoiets gebeurt langzaam en duurt jaren.
Maar die discussie is zinloos aangezien we verschillende meningen hebben.
20k en 15maal in korte tijd of 500k en 100k in 10 Jaar. Wie kunnen er 2 woningen van 800k bezitten?
Vastgoed zie ik juist nu als risico. Daar gaat echt wel een forse daling komen vanaf volgend jaar. En net als in 2008 gaat die daling wel wat jaren door.
Krapte boeit niet. Hadden we in 2007 ook (weet ik uit eigen ervaring).
Investeer je voor 20 jaar of langer in vastgoed, prima plan. Ik vind et een veel te traag niet flexibel gebeuren.
Investeer je voor 20 jaar of langer in vastgoed, prima plan. Ik vind et een veel te traag niet flexibel gebeuren.
huge monthly candle
[ Voor 200% gewijzigd door A87 op 31-10-2020 22:55 ]
https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ
Aftellen. Ben benieuwd waar ik morgen mee wakker WordA87 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 22:54:
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! MONTLY CLOSE 4uur
Correct. Had je in 2010 100k in aandelen gestopt dan vastgoed dan had je in 10 jaar veel meer rendement.anti elppa schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 22:54:
Vastgoed zie ik juist nu als risico. Daar gaat echt wel een forse daling komen vanaf volgend jaar. En net als in 2008 gaat die daling wel wat jaren door.
Nergens op gebaseerd ? dat zie je en hoor je toch ook om je heen ? omdat we nu op 14k staan stroomt iedereen weer in ? Henk en ingrid zie en hoor je nog niet, en de alts lopen ook behoorlijk leeg zelfs het nietszeggende marketcap getal loopt niet echt op, en er komen wel dagelijks nieuwe coins bij, stel dat bitcoin nu crashed dan is de daling veel groter dan in 2017lighting_ schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 22:52:
[...]
De samenleving stroomt juist nog niet in, er blijft een negatief iets hangen bij het gros van de mensen
Dat is een mening en nergens op gebaseerd.
Zoiets gebeurt langzaam en duurt jaren.
Maar die discussie is zinloos aangezien we verschillende meningen hebben.
20k en 15maal in korte tijd of 500k en 100k in 10 Jaar. Wie kunnen er 2 woningen van 800k bezitten?
is juist niet zinloos imo, verschillende meningen geven verschileden inzichten toch? dat is juist het mooie van forums, zelf in al die jaren geleerd om nooit op 1 ding in te zetten en juist overal voor open te staan net zoals met crypto of met aandelen je moet nooit 100% in 1 belleging gaan.
ik heb zelf liever 100k vastgoed met zekerheid in 10 jaar, dan 100k crypto met geen zekerheid, ik zet ook op beide in maar hou alleen geen crypto voor de LT dus zo verschillend zijn we ook weer niet
ik hoor echt al jaren zo niet decennia's dat er volgend jaar een daling op de woning markt komt , vastgoed blijft vraag en aanbod en de vraag groeit alleen maar die mensen in begin/medio 2000 kochten stonden onder water omdat ze hypotheken namen die hoger waren dan de waarde van het huisanti elppa schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 22:54:

Ik zelf had een huis in 2005 gekocht en 2010 verkocht met 50k winst.
Eens dat het wat trager gaat, maar het gaat wel en met zekerheid dat is iets wat je niet met crypto hebt, dan kan je beter in reguliere aandelen zitten.
Trouwens het enige wat we wel zeker weten is dat we geen 160 worden, voor de rest is niks zeker
[ Voor 5% gewijzigd door Slux op 31-10-2020 23:28 ]
- Taro
- Niet online
Wat betreft de huizenmarkt: Paar jaar geleden 30k bijgelegd om niet meer onderwater te staan bij de verkoop. Nu staan we 90k in de plus bij het nieuwe huis, maar wachten op een nieuwe kavel die maar niet komt... Gevoel zegt: Verkopen op de top, gaan huren, kopen/nieuwbouw in een dal. Maar in de praktijk lukt je dat niet eens en ik wil ook niet 2-3-4 jaar in een huurwoning gaan zitten, je leeft immers maar één keer.
Met andere woorden: Komop Bitcoin, ff moonen, dan kan ik die eindwoning (lees: Megavilla met alles gelijkvloers voor als mijn gewrichten het over 20-30 jaar begeven) kopen en hebben anderen weer een kans om in de markt te stappen.
Met andere woorden: Komop Bitcoin, ff moonen, dan kan ik die eindwoning (lees: Megavilla met alles gelijkvloers voor als mijn gewrichten het over 20-30 jaar begeven) kopen en hebben anderen weer een kans om in de markt te stappen.
Je weet nooit wanneer het de top is op de huizen markt die blijft maar doorgaan, dan kan je beter je huis verhuren en bijvoorbeeld op een vakantie park gaan wonen, die top en dal zijn het zelfde met crypto die kan je niet timen, maar ze geven wel meer zekerheid dan cryptoTaro schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 23:29:
Wat betreft de huizenmarkt: Paar jaar geleden 30k bijgelegd om niet meer onderwater te staan bij de verkoop. Nu staan we 90k in de plus bij het nieuwe huis, maar wachten op een nieuwe kavel die maar niet komt... Gevoel zegt: Verkopen op de top, gaan huren, kopen/nieuwbouw in een dal. Maar in de praktijk lukt je dat niet eens en ik wil ook niet 2-3-4 jaar in een huurwoning gaan zitten, je leeft immers maar één keer.
Verwijderd
Er zijn maar 2 absolute zekerheden in dit leven:Slux schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 23:34:
[...]
Je weet nooit wanneer het de top is op de huizen markt die blijft maar doorgaan, dan kan je beter je huis verhuren en bijvoorbeeld op een vakantie park gaan wonen, die top en dal zijn het zelfde met crypto die kan je niet timen, maar ze geven wel meer zekerheid dan crypto
1. Er komt een dag dat je gaat.
2. Tot die dag betaal je belasting.
Dat is wederom een mening.Slux schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 23:12:
[...]
Nergens op gebaseerd ? dat zie je en hoor je toch ook om je heen ? omdat we nu op 14k staan stroomt iedereen weer in ? Henk en ingrid zie en hoor je nog niet, en de alts lopen ook behoorlijk leeg zelfs het nietszeggende marketcap getal loopt niet echt op, en er komen wel dagelijks nieuwe coins bij, stel dat bitcoin nu crashed dan is de daling veel groter dan in 2017
is juist niet zinloos imo, verschillende meningen geven verschileden inzichten toch? dat is juist het mooie van forums, zelf in al die jaren geleerd om nooit op 1 ding in te zetten en juist overal voor open te staan net zoals met crypto of met aandelen je moet nooit 100% in 1 belleging gaan.
ik heb zelf liever 100k vastgoed met zekerheid in 10 jaar, dan 100k crypto met geen zekerheid, ik zet ook op beide in maar hou alleen geen crypto voor de LT dus zo verschillend zijn we ook weer niet.
Je weet ook hoe een product adoptie verloopt. Ben je slim genoeg voor.
Bij massa adoptie zijn we nog niet. Wie kopen er? Zou niet weten. Wellicht de early adopters zoals bedrijven/miljonairs/miljardairs.
En ik vermoed dat de exchanges en platformen als litebit jaar op jaar nieuwe instroom van klanten verwelkomen. Dat zegt ook iets. En alts hou ik mij ver weg van.
Zelfs vastgoed zat vorig crisis zwaar in problemen. Dus je uitspraak vastgoed is zekerheid klopt gewoon weg niet. Genoeg mensen die tijdens financiële crisis met dik verlies moesten verkopen.
- Taro
- Niet online
Interessant:
Amazing analysis on KuCoin hacker: https://t.co/ZXEWjhbIhX
— Alex Svanevik 🐧 (@ASvanevik) 31 oktober 2020
According to the author, some funds go to this Binance deposit wallet: https://t.co/1ccjUGxuWG
I had a quick look in Nansen and found that several other hacks deposited to this address in the past.
cc @binance pic.twitter.com/oPZRjvSQh9
Bij hoeveel omhoog of omlaag stap je uit?Taro schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 22:39:
Is het mogelijk om in Metamask naast de ETH waarde ook de waarde in USD van de overige ERC-20 tokens te laten zien in het totaalbedrag?
Easy is nu wel hard omlaag geklapt. Had ik nou net geen stop loss gezet....
[ Voor 7% gewijzigd door vortexnl1982 op 01-11-2020 00:18 ]
Als je tijdens een financiële crisis je huis moet verkopen, dan heb je waarschijnlijk bij het kopen al iets fouts gedaan. Te duur, te hoge rente, te optimistisch. En omdat je moet verkopen, gaat angst regeren en doe je sneller water bij de wijn en neem je je verlies.lighting_ schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 23:40:
[...]
Dat is wederom een mening.
Je weet ook hoe een product adoptie verloopt. Ben je slim genoeg voor.
Bij massa adoptie zijn we nog niet. Wie kopen er? Zou niet weten. Wellicht de early adopters zoals bedrijven/miljonairs/miljardairs.
En ik vermoed dat de exchanges en platformen als litebit jaar op jaar nieuwe instroom van klanten verwelkomen. Dat zegt ook iets. En alts hou ik mij ver weg van.
Zelfs vastgoed zat vorig crisis zwaar in problemen. Dus je uitspraak vastgoed is zekerheid klopt gewoon weg niet. Genoeg mensen die tijdens financiële crisis met dik verlies moesten verkopen.
Ik zie vastgoed ook als goede investering. Maar niet zozeer vanwege de mogelijke waardevermeerdering (immers zijn er ook genoeg kosten alsmede onderhoud), meer als manier om stabiele inkomsten te genereren met verhuur. Locatie en demografie spelen daar natuurlijk wel een belangrijke rol bij.
Verder ben ik zelf ook zeer kritisch over crypto mbt usecases. Ik ben zelf ook een Henk, en geen domme, maar ik begrijp er niks van en kan me ook serieus niet voorstellen hoe het leven van wij Henks door crypto beïnvloed gaat worden. De enige usecase die ik voorlopig zie en snap is waardeoverdracht. Daar zijn geen 8000 cryptos voor nodig, en er bestaan al goed werkende alternatieven voor. Zolang ik mijn salaris in fiat op mijn bankrekening krijg gestort en daarmee mijn brood kan betalen, waarom zou ik dan eerst mijn geld in crypto omzetten om er brood mee te kopen? Ik geloof graag dat blockchain allerlei oplossingen kan bieden voor allerlei bedrijfsprocessen, maar daar heb ik dus persoonlijk niks aan. Massa-adoptie zie ik niet snel gebeuren. Wel massa-speculatie, maar dat is iets heel anders.
Desalniettemin ben ik wel fan en hodl ik puur uit een soort van fomo of zo. En dat blijf ik minimaal doen tot ik 40 ben, of als voor die tijd mijn pf zo’n 10x hoger staat dan vandaag het geval is. Last but not least, ik vind dit forum leuk
Fly safe to the moon? Buy bitcoin.
Het voordeel van die coins is dat je geen toeslag betaald voor de wisselkoers lijkt me. Dus die coins hebben een voordeel wanneer je buiten een euroland bent.
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Mobiele game items betalen per item, of streaming video’s betalen per seconde.Ali Baba 1001 schreef op zondag 1 november 2020 @ 00:28:
[...]
Als je tijdens een financiële crisis je huis moet verkopen, dan heb je waarschijnlijk bij het kopen al iets fouts gedaan. Te duur, te hoge rente, te optimistisch. En omdat je moet verkopen, gaat angst regeren en doe je sneller water bij de wijn en neem je je verlies.
Ik zie vastgoed ook als goede investering. Maar niet zozeer vanwege de mogelijke waardevermeerdering (immers zijn er ook genoeg kosten alsmede onderhoud), meer als manier om stabiele inkomsten te genereren met verhuur. Locatie en demografie spelen daar natuurlijk wel een belangrijke rol bij.
Verder ben ik zelf ook zeer kritisch over crypto mbt usecases. Ik ben zelf ook een Henk, en geen domme, maar ik begrijp er niks van en kan me ook serieus niet voorstellen hoe het leven van wij Henks door crypto beïnvloed gaat worden. De enige usecase die ik voorlopig zie en snap is waardeoverdracht. Daar zijn geen 8000 cryptos voor nodig, en er bestaan al goed werkende alternatieven voor. Zolang ik mijn salaris in fiat op mijn bankrekening krijg gestort en daarmee mijn brood kan betalen, waarom zou ik dan eerst mijn geld in crypto omzetten om er brood mee te kopen? Ik geloof graag dat blockchain allerlei oplossingen kan bieden voor allerlei bedrijfsprocessen, maar daar heb ik dus persoonlijk niks aan. Massa-adoptie zie ik niet snel gebeuren. Wel massa-speculatie, maar dat is iets heel anders.
Desalniettemin ben ik wel fan en hodl ik puur uit een soort van fomo of zo. En dat blijf ik minimaal doen tot ik 40 ben, of als voor die tijd mijn pf zo’n 10x hoger staat dan vandaag het geval is. Last but not least, ik vind dit forum leuken dan ben je wel aan je stand verplicht om crypto te bezitten, ook al is het maar 1 NANO of VET of zo
Omdat tijdens de crisis de prijzen flink daalden met wel 20%. Dat kwam omdat de banken geen lening meer gaven en je je huis moet verkopen als je werkloos bent. De financiële crisis was een heftig periode. Het overkomt je.Ali Baba 1001 schreef op zondag 1 november 2020 @ 00:28:
[...]
Als je tijdens een financiële crisis je huis moet verkopen, dan heb je waarschijnlijk bij het kopen al iets fouts gedaan. Te duur, te hoge rente, te optimistisch. En omdat je moet verkopen, gaat angst regeren en doe je sneller water bij de wijn en neem je je verlies.
Desalniettemin ben ik wel fan en hodl ik puur uit een soort van fomo of zo. En dat blijf ik minimaal doen tot ik 40 ben, of als voor die tijd mijn pf zo’n 10x hoger staat dan vandaag het geval is. Last but not least, ik vind dit forum leuken dan ben je wel aan je stand verplicht om crypto te bezitten, ook al is het maar 1 NANO of VET of zo
En zeggen dat het je eigen schuld is is te makkelijk. Je koopt op dat moment met op dat moment geldige rente.
Waar crypto en in BTC? Omdat banken uit het niets fiat geld printen. De ECB en ABN ING etc printen geld uit het niets. Je fiat wordt daardoor steeds minder waard. Moet je daarom in BTC je vermogen beschermen?
Dat is aan jou. Kan ook in vastgoed of aandelen. Voor jouw info. De FED heeft dit jaar 22 procent meer dollars geprint. Drie maal raden wat er met de dollar gebeurt.

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin
Dat het fianciele stelsel aan geen kanten deugt, dat snap ik. Een bank als ING of ABN kan gelukkig geen geld printen, dat moest er nog eens bijkomen...zoveel banken op de wereld. Het zijn de centrale banken die de circulatie van nieuw geld regelen en reguleren. Elke dag opnieuw wordt nieuwe waarde gecreëerd, dus dat er ‘geprint’ wordt hoort er ook bij. De vraag is hoe en in welke mate dat moet gebeuren.lighting_ schreef op zondag 1 november 2020 @ 00:37:
[...]
Omdat tijdens de crisis de prijzen flink daalden met wel 20%. Dat kwam omdat de banken geen lening meer gaven en je je huis moet verkopen als je werkloos bent. De financiële crisis was een heftig periode. Het overkomt je.
En zeggen dat het je eigen schuld is is te makkelijk. Je koopt op dat moment met op dat moment geldige rente.
Waar crypto en in BTC? Omdat banken uit het niets fiat geld printen. De ECB en ABN ING etc printen geld uit het niets. Je fiat wordt daardoor steeds minder waard. Moet je daarom in BTC je vermogen beschermen?
Dat is aan jou. Kan ook in vastgoed of aandelen. Voor jouw info. De FED heeft dit jaar 22 procent meer dollars geprint. Drie maal raden wat er met de dollar gebeurt.
En zolang wij onze salarissen in die euros of dollars ontvangen, zullen we het er wel mee moeten doen.
Daarnaast is het vraag en aanbod wat betreft alles, opties genoeg om in te investeren: crypto, vastgoed, aandelen, edelmetalen, grond, olie, koffie, cacao, oldtimers, kunst, noem het maar op...
Maar vermogen is voor de meeste Henks sowieso niet weggelegd, de maand doorkomen is vaak al lastig genoeg helaas.
Fly safe to the moon? Buy bitcoin.
Wow, denk dat je even wat moet inlezen wat fractioneel bankieren is. Want dat is namelijk precies wat banken doen.Ali Baba 1001 schreef op zondag 1 november 2020 @ 00:52:
[...]
Een bank als ING of ABN kan gelukkig geen geld printen, dat moest er nog eens bijkomen...
[...]
Het ligt er aan. Sommige mensen hebben te veel risico genomen in die tijd. Als je 2 salarissen nodig hebt om de hypotheek te kunnen betalen loop je flink risico als 1 van beide ontslagen wordt. Als je geen tegenslag aan kan en gedwongen moet verkopen als iemand een jaar werkloos is, dan heb je een te duur huis gekocht. Genoeg mensen in die tijd die voor een 110% hypotheek gingen met een te duur huis waarbij iedere maand iedere cent nodig was om rond te kunnen komen. Dan kies je toch echt bewust voor een flink risico.lighting_ schreef op zondag 1 november 2020 @ 00:37:
[...]
Verwijderd
Vastgoed blabla
Zodra het huis hier afbetaald is verkopen we de hele zooi, gaan onzelf 5 jaar lang volproppen in de meest exotische oorden en bij terugkomst lekker compleet rekt de bijstand in, ergens in een derderangs sociale huurwoning.
'Ja sorry beetje mismanagement.'
Kijken of die bloedzuigers van kinderen dan ook nog 1 keer per maand op de koffie komen.
Zodra het huis hier afbetaald is verkopen we de hele zooi, gaan onzelf 5 jaar lang volproppen in de meest exotische oorden en bij terugkomst lekker compleet rekt de bijstand in, ergens in een derderangs sociale huurwoning.
'Ja sorry beetje mismanagement.'
Kijken of die bloedzuigers van kinderen dan ook nog 1 keer per maand op de koffie komen.
Klaar voor de short squeeze jongens??
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin
En de bitcoin energie verspilling is ook redelijk achterhaalde FUD. Bitcoin mining gebeurd op plekken waar energieoverschot is, omdat je heel eenvoudig een mining rig naar de energie kunt halen, maar niet makkelijk de energie kunt verplaatsen waar hij beter bruikbaar is. Denk aan overcapaciteit bij hydroinstallaties, flaregas wat zonder nuttig gebruik anders de lucht in gaat en nu lokaal omgezet kan worden in electriciteit en daarna in bitcoin.
Domme hedge funds toch..Liberteh schreef op zondag 1 november 2020 @ 01:06:
Klaar voor de short squeeze jongens??
Ze doen nog een poging om de prijs te drukken.. Lijkt me heerlijk als er nu een dikke groene dildo alle shorters liquidideert..
Overigens toch wel echt jammer dat short gaan deze bullrun mogelijk is. In 2017 kon je gewoon alleen op de sell knop rammen.
[ Voor 42% gewijzigd door Stokstaart op 01-11-2020 01:43 ]
https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw
In 2017 kon je ook short gaan hoorStokstaart schreef op zondag 1 november 2020 @ 01:22:
[...]
Domme hedge funds toch..
Ze doen nog een poging om de prijs te drukken.. Lijkt me heerlijk als er nu een dikke groene dildo alle shorters liquidideert..
Overigens toch wel echt jammer dat short gaan deze bullrun mogelijk is. In 2017 kon je gewoon alleen op de sell knop rammen.
Verder zijn shorters alleen maar positief voor de run omhoog. Shorters moeten kopen om de posities te sluiten. Krijgen we een dikke run omhoog zorgt het kopen/sluiten of liquidatie van die shorters voor nog meer momentum omhoog. Mensen die de hele run omhoog proberen te shorten zorgen voor een nog dikkere run omhoog
Alleen op wat shady exchanges toch?
https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw
Bitmex is uit 2014, geen idee of het onder shady valt ?
Een tijd terug kwam er nog eens wat langs van iemand die ETH had geshort op 1k oid helemaal naar de bodem waarbij de positie meer dan anderhalf jaar open had gestaan.
Tuurlijk is het nu veel breder en makkelijker om te shorten, maar ik denk niet dat het een negatief iets is. In runs omhoog zorgt het voor extra brandstof en als het omlaag gaat naar een bearmarket dan zal dat ook zonder shorters wel zo gaan.
Tuurlijk is het niet negatief. Dit is gewoon hoe de markt werkt. Volatiliteit zorgt er voor dat het interessant is om mee te handelen en zorgt er voor dat je nog wat knaken er aan over kunt houden. En dan nog. Al vind je het wel kut: het is wat het is. We moeten het er mee doen. We hebben er geen invloed op. We kunnen er slechts op/naar handelen. Je kunt ongeacht de koers geld verdienen. Mooier dan dat kan eigenlijk niet. Een onuitputtelijke bron van inkomsten. Alsin die markt gaan wij hier met zijn allen niet leeg vissen. Mij hoor je niet klagen.
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
Uiteindelijk is heel BTC ook gewoon vraag en aanbod. Blijft de vraag toenemen en neemt het aanbod af zal de koers omhoog gaan. Met of zonder shorters maakt misschien op de korte termijn wat uit, maar op de lange termijn zal het geen inlvoed hebben. Als het aanbod blijft dalen en de vraag blijft groeien met een dikke bullrun tot gevolg gaat iedere shorter rekt. Daar komt nog bij dat long gaan zonder hefboom geen mogelijkheid geeft tot rekt gaan, bij short kan je wel rekt gaan. Met een niet hefboom long kan je in theorie 99.9% verliezen en dan nog tig keer 99%, maar 1 BTC blijft 1 BTC. Ga je short en doet BTC 100% ben je rekt, laat staan met 10x hefboom of nog meer. Met long gaan kan je ook altijd meer verdienen dan met short. Je kan zonder hefboom geen 100% pakken op een short, met een long wel en flink meer ook.
[ Voor 10% gewijzigd door PilatuS op 01-11-2020 02:55 ]
Mensen die rekt gaan met leverage trading passen gewoon geen goede risk management toe. Die begrijpen gewoon niet hoe het werkt. Wees ze er maar dankbaar voor dat ze hun geld zo op de markt dumpen.
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
Ik weet niet waar je nu woont, maar als je bijvoorbeeld ergens in de randstad zit, zou ik je keet z.s.m. op de markt zetten en voor die centen lekker een oud boerderijtje kopen in een of ander gezellig dorpke. Heb je niet eens een mooning BTC voor nodigTaro schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 23:29:
Zelf heb ik ook zo'n boerderijtje weten te bemachtigen tegen de rand van de bebouwde kom. Kun je (laten) ombouwen tot een dikke villa (ik heb het grotendeels zelf gedaan de laatste 10 jaar).
Dikke mancave erin, sportruimte erin, oude achterhuis = 10 bij 13 meter woonkamer incl. landelijke open keuken, eettafel erin waar je met 12 man fatsoenlijk aan kunt zitten zonder elkaar ellebogen te hoeven geven als je de gebraden ribben van elkaar trekt (in tijden van geen corona uiteraard), TV scherm van 85 inch heeft wel degelijk nut, gezellige buurt, rust, fatsoenlijk gelegenheid om met de motor rond te jagen, beetje vuurtje stoken in de achtertuin met een wijntje erbij, schuurtje erbij, beetje rondkachelen op je zitmaaier met een kater, och man wat lekker.
Je kunt je buurman niet horen schijten, je kunt de muziek op standje oordoppen zetten zonder klachten, goeie scholen voor de kids, saamhorigheid bestaat nog, gezellige buurtfeessies, 30 zonnepanelen op 't dak en nog ruimte beschikbaar voor evt. uitbreiding voor je Tesla, vrijwel alles inmiddels op glasvezel, etc. etc.
Alle oude boerderijtjes worden tegenwoordig omgebouwd tot mooie keten van heb ik jou daar. Er lijkt momenteel een soort van exodus gaande van mensen die vanuit het westen in het oosten komen wonen. Veel lui denken nog steeds dat het landelijke gebied stinkt naar varkens en kippen en stront enzo, maar de omgevingswet zorgt ervoor dat de paar grote boeren die er nog over zijn, zich van de dorpskernen weg moeten houden. Verder vrijwel geen industrie. Dus enkel frisse lucht. Heerlijk. En de winkels zijn echt geen uur rijden van de hut. Bovendien bezorgen ze gewoon aan huis als je dat wenst.
Hier in de regio zie je dat in de laatste decennia het beeld compleet is omgeslagen van oude rommelige en stinkende boerderijtjes aan onverharde landweggetjes naar een soort van uitgestrekte villawijken a la Zonnedael (Flodder?).
Moet je niet te lang mee wachten, want ik denk dat er schaarste gaat optreden voor wat betreft oude boerderijtjes op mooie plekjes.
De decent folks met poet en opleiding komen langzaam maar zeker deze kant op, het paupervolk blijft straks in de steden achter. Klinkt wat cru, maar de laatste 30 jaar is die ontwikkeling overduidelijk aanwezig vanuit de dorpskant gezien. In de steden uiteraard niet alleen paupers, maar in de dorpskernen hiero wel een hoog percentage aan volk met fatsoenlijke normen en waarden.
Enige waar ik van baal is dat de buurman een grotere zitmaaier heeft dan ik.
Moon BTC!
Ik weet wederom niet waar jij kijkt, maar vastgoed zat en zit zeker niet in een crisis ,er is zelfs te weinig aanbod op het moment huizen worden ver boven de vraag prijs verkocht.lighting_ schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 23:40:
[...]
Bron (eerste link in google)Woningprijzen stijgen 6,9 procent in 2019
https://www.homefinance.n...g%209%20procent%20bedroeg.
Waar je niet in moet zitten is vastgoed zoals winkel of kantoorpanden, maar als je zoals hier ook al aangegeven is in de randstad zit op gewilde locaties dan kan je niet fout gaan, tenzij je wat @PilatuS zegt een huis koopt die je eigenlijk niet kan betalen.
Dan is en blijft vastgoed gewoon een solide investering voor de LT.
Of het gaat ze zo makkelijk af dat ze zulke domme dingen doen dat ze alles kwijt raken, zoals een SluxDAMAGE schreef op zondag 1 november 2020 @ 03:13:
Mensen die rekt gaan met leverage trading passen gewoon geen goede risk management toe. Die begrijpen gewoon niet hoe het werkt. Wees ze er maar dankbaar voor dat ze hun geld zo op de markt dumpen.
Echt serieuze bedragen verloren met leverage traden in crypto om de reden, gelukkig wel mijn initiële inleg eruit gehaald met een klein beetje winst maar 90% ben ik op bitmex verloren, nooit meer voor mij, gewoon crypto traden gaat mij beter af.
Nu moet ik er wel bijzeggen dat het de laatste jaar wel flink op vooruit is gegaan in cryptoland, die extreme rekt kaarsen zie je niet zoveel meer.
Op de reguliere beurzen doe ik het wel met turbo's en daar kan je imo weinig fout doen, crypto is een ander verhaal, voor mij dan.
[ Voor 8% gewijzigd door Slux op 01-11-2020 08:29 ]
Mbt vastgoed dacht ik meer dat jullie bedoelden huizen of winkel panden op kopen. Dat is dus waar ik weg zou blijven. Een huis kopen om in te leven is uiteraard wel verstandig maar zie ik ook niet als inverstering. Huren is echt geld verbranden.
De zelfde ingrediënten als in 2008 zijn ook nu aanwezig. De vraag op de markt (woning tekort) is maar klein beetje meer als in 2007. Banken staan er nog slechter voor dan toen. Ontslag golf en werkeloosheid gaat nog veel groter worden dan toen. Mensen zitten door de hoge prijzen ook weer tot aan de nek in de schulden....meestal op 2 salarissen. Word er 1 ziek, werkeloos, of gaat de relatie uit, dan ben je de lul. Meeste mensen hebben ook amper spaargeld. Mensen die hen huis langer dan 2 a 3 jaar terug gekocht hebben hoeven niet heel bang te zijn dat het onder water komt (was in 2008 ook zo). Maar vooral de grote groep (veel transacties) van de laatste jaren gaan keihard op hun bek).
Het balletje rolt nu al maar rolt nog niet zo hard door het printen van de overheid. Kunnen ze niet eeuwig blijven doen zonder consequenties.
De zelfde ingrediënten als in 2008 zijn ook nu aanwezig. De vraag op de markt (woning tekort) is maar klein beetje meer als in 2007. Banken staan er nog slechter voor dan toen. Ontslag golf en werkeloosheid gaat nog veel groter worden dan toen. Mensen zitten door de hoge prijzen ook weer tot aan de nek in de schulden....meestal op 2 salarissen. Word er 1 ziek, werkeloos, of gaat de relatie uit, dan ben je de lul. Meeste mensen hebben ook amper spaargeld. Mensen die hen huis langer dan 2 a 3 jaar terug gekocht hebben hoeven niet heel bang te zijn dat het onder water komt (was in 2008 ook zo). Maar vooral de grote groep (veel transacties) van de laatste jaren gaan keihard op hun bek).
Het balletje rolt nu al maar rolt nog niet zo hard door het printen van de overheid. Kunnen ze niet eeuwig blijven doen zonder consequenties.
Appart dat je het al jaren of decennia hoort. Denk dat je de grafiekjes er even bij moet pakken. 10 jaar terug zaten we nog in een huizen crisis. Dieptepunt kwa prijs was eind 2013/ 2014. 2005 was ook nog een prima moment (zie mijn post hierboven). 2010 was ook het dieptepunt nog lang niet. Dus prima deal, maar in deze vergelijking ga je volledig mank.Slux schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 23:20:
[...]
ik hoor echt al jaren zo niet decennia's dat er volgend jaar een daling op de woning markt komt , vastgoed blijft vraag en aanbod en de vraag groeit alleen maar die mensen in begin/medio 2000 kochten stonden onder water omdat ze hypotheken namen die hoger waren dan de waarde van het huis![]()
Ik zelf had een huis in 2005 gekocht en 2010 verkocht met 50k winst.
Eens dat het wat trager gaat, maar het gaat wel en met zekerheid dat is iets wat je niet met crypto hebt, dan kan je beter in reguliere aandelen zitten.
Trouwens het enige wat we wel zeker weten is dat we geen 160 worden, voor de rest is niks zeker
Huizen worden ook niet ineens in 1 jaar 20% goedkoper, dat gaat heel langzaam. Maar ik zie het rustig gebeuren dat er weer een correctie komt van 25% in de komende 4 jaar (zo lang duurt dat voor de bottom).
edit: dit bericht kwam paar maanden terug naar buiten.....zelfs de DNB ziet dat het vooral komt door de ruimte die mensen hebben (wat dus in een crisis zwaar onder druk komt te staan) en maar gedeeltelijk door de vraag. https://www.dnb.nl/nieuws...lletin-2020/dnb389563.jsp
[ Voor 10% gewijzigd door anti elppa op 01-11-2020 08:48 ]
Een NL bank kan gewoon geld drukken. Van elke 3 euro spaargeld mogen ze 97 euro printen voor uitgifte hypotheekAli Baba 1001 schreef op zondag 1 november 2020 @ 00:52:
[...]
Dat het fianciele stelsel aan geen kanten deugt, dat snap ik. Een bank als ING of ABN kan gelukkig geen geld printen, dat moest er nog eens bijkomen...zoveel banken op de wereld. Het zijn de centrale banken die de circulatie van nieuw geld regelen en reguleren. Elke dag opnieuw wordt nieuwe waarde gecreëerd, dus dat er ‘geprint’ wordt hoort er ook bij. De vraag is hoe en in welke mate dat moet gebeuren.
En zolang wij onze salarissen in die euros of dollars ontvangen, zullen we het er wel mee moeten doen.
Daarnaast is het vraag en aanbod wat betreft alles, opties genoeg om in te investeren: crypto, vastgoed, aandelen, edelmetalen, grond, olie, koffie, cacao, oldtimers, kunst, noem het maar op...
Maar vermogen is voor de meeste Henks sowieso niet weggelegd, de maand doorkomen is vaak al lastig genoeg helaas.
Hier de grafiekjes, huizen gaan net als aandelen omhoog en omlaag maar altijd nog in een stijgende lijn omhoog, je moet niet kijken naar +/-5 jaar dat het wat minder gaat in de huizen markt, kijk naar het totale plaatje.anti elppa schreef op zondag 1 november 2020 @ 08:42:
[...]
Appart dat je het al jaren of decennia hoort. Denk dat je de grafiekjes er even bij moet pakken. 10 jaar terug zaten we nog in een huizen crisis. Dieptepunt kwa prijs was eind 2013/ 2014. 2005 was ook nog een prima moment (zie mijn post hierboven). 2010 was ook het dieptepunt nog lang niet. Dus prima deal, maar in deze vergelijking ga je volledig mank.
Huizen worden ook niet ineens in 1 jaar 20% goedkoper, dat gaat heel langzaam. Maar ik zie het rustig gebeuren dat er weer een correctie komt van 25% in de komende 4 jaar (zo lang duurt dat voor de bottom).
edit: dit bericht kwam paar maanden terug naar buiten.....zelfs de DNB ziet dat het vooral komt door de ruimte die mensen hebben (wat dus in een crisis zwaar onder druk komt te staan) en maar gedeeltelijk door de vraag. https://www.dnb.nl/nieuws...lletin-2020/dnb389563.jsp
https://www.geldreview.nl...twikkeling-woningprijzen/
ik heb het zelf over vastgoed als in huizen, geen kantoorpanden of winkels dat zijn juist slechte investeringen, en ook niet om in te wonen, puur voor de verhuur als een LT belleging.
Als je een huis van 300k hebt met een hypotheek van +/-1% die kan je voor 15k per jaar verhuren dan geniet je daar inkomsten uit plus het rendement op het object zelf.
Zelf zit ik in verschillende type bellegingen van aandelen en vastgoed voor de LT, en speel ik met crypto voor de short term, de winsten die ik met crypto en reguliere beurzen haal stop ik in mijn LT bellegingen.
ik heb liever 5% zeker op jaar basis voor de LT dan 15x iets wat niet zeker is, Slux slaapt daar veel beter door
Onjuist, alleen centrale banken mogen bijdrukken.lighting_ schreef op zondag 1 november 2020 @ 09:05:
[...]
Een NL bank kan gewoon geld drukken. Van elke 3 euro spaargeld mogen ze 97 euro printen voor uitgifte hypotheek
Zet die waarde ff af tegen de inflatie van de euro. Dan is het al iets minder stijl. Je hoort mij ook niet zeggen dat het geen goede inverstering is. Ik zeg alleen dat ik het niets vind en dat ik denk dat er nu een correctie aan komt. Wil je 20 tot 30 jaar stabiel rendement, dan is het helemaal prima (tenzij er oorlog komt). Wellicht als ik 50+ mag worden ooit, dat ik het dan ook wel wat vind. Nu niet. Verder zoal eerder gezegd ben ik ook groot voorstander van spreiding van je vermogen. Gokken op 1 paard is echt onverstandig.Slux schreef op zondag 1 november 2020 @ 09:06:
[...]
Hier de grafiekjes, huizen gaan net als aandelen omhoog en omlaag maar altijd nog in een stijgende lijn omhoog, je moet niet kijken naar +/-5 jaar dat het wat minder gaat in de huizen markt, kijk naar het totale plaatje.
https://www.geldreview.nl...twikkeling-woningprijzen/
ik heb het zelf over vastgoed als in huizen, geen kantoorpanden of winkels dat zijn juist slechte investeringen, en ook niet om in te wonen, puur voor de verhuur als een LT belleging.
Als je een huis van 300k hebt met een hypotheek van +/-1% die kan je voor 15k per jaar verhuren dan geniet je daar inkomsten uit plus het rendement op het object zelf.
Zelf zit ik in verschillende type bellegingen van aandelen en vastgoed voor de LT, en speel ik met crypto voor de short term, de winsten die ik met crypto en reguliere beurzen haal stop ik in mijn LT bellegingen.
ik heb liever 5% zeker op jaar basis voor de LT dan 15x iets wat niet zeker is, Slux slaapt daar veel beter door
nee dat is juist niet waarSlux schreef op zondag 1 november 2020 @ 09:12:
[...]
Onjuist, alleen centrale banken mogen bijdrukken.
https://debudgetman.nl/geldcreatie-de-bank-die-geld-maakt/
Nogmaals die correctie hoor ik al jaren, de grafieken zeggen toch echt elke keer wat anders, en ook al komt die is het maar voor korte duur, ik zat in de laatste crisis en had nog 50k winst op mijn toenmalige woning.anti elppa schreef op zondag 1 november 2020 @ 09:23:
[...]
Zet die waarde ff af tegen de inflatie van de euro. Dan is het al iets minder stijl. Je hoort mij ook niet zeggen dat het geen goede inverstering is. Ik zeg alleen dat ik het niets vind en dat ik denk dat er nu een correctie aan komt. Wil je 20 tot 30 jaar stabiel rendement, dan is het helemaal prima (tenzij er oorlog komt). Wellicht als ik 50+ mag worden ooit, dat ik het dan ook wel wat vind. Nu niet. Verder zoal eerder gezegd ben ik ook groot voorstander van spreiding van je vermogen. Gokken op 1 paard is echt onverstandig.
Daarbij een correctie zou ook wel fijn zijn dat bied weer koop mogelijkheden zelfde als met aandelen.
Lees maar terug hoe vaak mensen riepen er komt een correctie op de woning markt, en ook al is die er dan is het maar voor korte duur vaak korter dan aandelen en crpto.
Niemand kan de markt voorspellen en er op wachten is een grote fout imo.
Denk dat het misschien ook wel leeftijd is ja, ik loop tegen de 50 aan en kijk er nu compleet anders tegen aan als toen ik 30 was.
[ Voor 5% gewijzigd door Slux op 01-11-2020 09:47 ]
Lees dan ook even het linkje waar die naar toe verwijstlighting_ schreef op zondag 1 november 2020 @ 09:31:
[...]
nee dat is juist niet waar
https://debudgetman.nl/geldcreatie-de-bank-die-geld-maakt/
https://economie.rabobank.../hoe-werkt-geldschepping/
Het is niet wenselijk om de creatie van papiergeld door commerciële banken te laten verzorgen. Er zijn te weinig restricties om ze in toom te houden.
Fysiek printen zoals je zegt, kan een NL bank niet.De centrale bank creëert het aggregaat M0 (bankbiljetten en reserves banken). Zij kan dit ongelimiteerd en ‘uit het niets’ doen. De geldscheppingswinst is voor de centrale bank, die veelal eigendom is van de overheid
https://i2.wp.com/wijzeri.../07/image.png?w=985&ssl=1Slux schreef op zondag 1 november 2020 @ 09:35:
[...]
Nogmaals die correctie hoor ik al jaren, de grafieken zeggen toch echt elke keer wat anders, en ook al komt die is het maar voor korte duur, ik zat in de laatste crisis en had nog 50k winst op mijn toenmalige woning.
Daarbij een correctie zou ook wel fijn zijn dat bied weer koop mogelijkheden zelfde als met aandelen.
Lees maar terug hoe vaak mensen riepen er komt een correctie op de woning markt, en ook al is die er dan is het maar voor korte duur vaak korter dan aandelen en crpto.
Niemand kan de markt voorspellen en er op wachten is een grote fout imo.
zie hier dat je verhaal van die 50k onzin is. Je hebt ruim voor de crisis gekocht en bij lange na niet het diepte punt gepakt. Is gewoon een erg slecht voorbeeld, maar fijn voor jou. Koop nu eens op op 2007 2008 en verkoop gedwongen in 2013.....dan heb je het gewoon erg slecht (heb meerdere voorbeelden in mijn sociale omgeving, ikzelf noodgedwongen 2007-2014, was utrecht en was maar 10k onderwater gelukkig). Nogmaals, lange termijn, prima.
Dit is wat DNB zelf zegtSlux schreef op zondag 1 november 2020 @ 09:42:
[...]
Lees dan ook even het linkje waar die naar toe verwijst![]()
https://economie.rabobank.../hoe-werkt-geldschepping/
[...]
[...]
Fysiek printen zoals je zegt, kan een NL bank niet.
https://www.dnb.nl/nieuws...lletin-2015/dnb325255.jsp
"Dit nieuwe tegoed valt onder de definitie van de geldhoeveelheid, en dus is nieuw geld gecreëerd."
lijkt mij duidelijk zo
Ruim voor de crisis gekocht ? ik had in 2005 gekocht en 2010 verkocht, ik had geen huis dat onderwater stond zoals vele dat wel kochten met een mega hypotheek en die dachten dat de sky de limit was, domste wat je kan doen.anti elppa schreef op zondag 1 november 2020 @ 09:47:
[...]
https://i2.wp.com/wijzeri.../07/image.png?w=985&ssl=1
zie hier dat je verhaal van die 50k onzin is. Je hebt ruim voor de crisis gekocht en bij lange na niet het diepte punt gepakt. Is gewoon een erg slecht voorbeeld, maar fijn voor jou. Koop nu eens op op 2007 2008 en verkoop gedwongen in 2013.....dan heb je het gewoon erg slecht (heb meerdere voorbeelden in mijn sociale omgeving, ikzelf noodgedwongen 2007-2014, was utrecht en was maar 10k onderwater gelukkig). Nogmaals, lange termijn, prima.
Zit je ergens in een onbewoonde locatie in het land ja dat zal het pijn gedaan hebben, zit je in de randstad dan merkt je er weinig tot niks van.
Ik had dat gevoel ook wel eens, maar woongenot is inderdaad toch niet iets om mee te speculeren. Als je een hypotheek hebt die je rente aanpast bij waardevermeerdering van je huis, kan je na taxatie natuurlijk wel lekker profiteren van die hogere waardering nuTaro schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 23:29:
Ik zie die woningmarkt de komende tijd echt niet inzakken trouwens, er is nog steeds schaarste en die wordt niet minder.
@toilet_paper, steeds mensen die ik ken doen dat. Verruilen hun huis in de randstad voor prachtige woningen en opknappers daarbuiten.
Zelf heb ik de light versie gedaan, huisje in een populaire, hippe stadswijk verpatst en voor een beetje meer een riante hoekwoning aan de rand van de stad laten verbouwen.
Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?
3 jaar is ruim ja. Lees je wel? Kijk in die grafiek die ik gaf, aardig wat procenten.Ik zelf had, heb het ff nagezocht, 15k restschuld met overdracht in 2015, koop in 2007 in utrecht......En zo nog 3 anderen binnen mijn vriendengroep, met het toppunt iemand in den haag met 70k restschuld, nee je voelt er niets van in de randstad....Slux schreef op zondag 1 november 2020 @ 09:54:
[...]
Ruim voor de crisis gekocht ? ik had in 2005 gekocht en 2010 verkocht, ik had geen huis dat onderwater stond zoals vele dat wel kochten met een mega hypotheek en die dachten dat de sky de limit was, domste wat je kan doen.
Zit je ergens in een onbewoonde locatie in het land ja dat zal het pijn gedaan hebben, zit je in de randstad dan merkt je er weinig tot niks van.
[ Voor 3% gewijzigd door anti elppa op 01-11-2020 10:01 ]
Ik lees heel goed, dat is een grafiek die het gemiddelde aangeeft, als je met een rest schuld van 15k zit doe je echt iets niet goed, waarschijnlijk had je een top hypotheek zonder aflossing gehad met +/-10% rente ?anti elppa schreef op zondag 1 november 2020 @ 10:00:
[...]
3 jaar is ruim ja. Lees je wel? Kijk in die grafiek die ik gaf, aardig wat procenten.Ik zelf had, heb het ff nagezocht, 15k restschuld met overdracht in 2015, koop in 2007 in utrecht......En zo nog 3 anderen binnen mijn vriendengroep, met het toppunt iemand in den haag met 70k restschuld, nee je voelt er niets van in de randstad....
De meerderheid stond toen juist onder water vanwege die hypotheek vormen zonder aflossing, die vormen zijn toen ook gelukkig afgeschaft, voor de waarde van het steentje zelf had het weinig invloed.
Als je toen kocht sta je nu ook weer ruim in de plus, zo heb je altijd mindere jaren en betere jaren maar als je in de mindere jaren gaat verkopen dan snap ik het niet tenzij je dus noodgedwongen moet omdat je eigenlijk iets kocht wat je niet kon betalen.
Wat ik al zij alles gaat up en down maar met vastgoed zit je echt stukken veiliger dan met crypto, daar ging het om
Slux gaat vandaag maar weer een gokje nemen en wat VET inslaan
5,5% rente en 50% aflossing. Dus helaas.....Slux schreef op zondag 1 november 2020 @ 10:15:
[...]
Ik lees heel goed, dat is een grafiek die het gemiddelde aangeeft, als je met een rest schuld van 15k zit doe je echt iets niet goed, waarschijnlijk had je een top hypotheek zonder aflossing gehad met +/-10% rente ?
De meerderheid stond toen juist onder water vanwege die hypotheek vormen zonder aflossing, die vormen zijn toen ook gelukkig afgeschaft, voor de waarde van het steentje zelf had het weinig invloed.
Als je toen kocht sta je nu ook weer ruim in de plus, zo heb je altijd mindere jaren en betere jaren maar als je in de mindere jaren gaat verkopen dan snap ik het niet tenzij je dus noodgedwongen moet omdat je eigenlijk iets kocht wat je niet kon betalen.
Wat ik al zij alles gaat up en down maar met vastgoed zit je echt stukken veiliger dan met crypto, daar ging het om
Maar klopt wat je zegt over kopen in 2015, Sta nu meer dan 120k in de plus. Over lange termijn is het altijd goed.
Waar het om gaat is ook een stuk gezond boeren verstand. Toen ik mijn eerste appartementje kocht was de hypotheekadviseur verbijsterd dat ik graag lineair wilde in plaats van aflossingsvrij, stond niet eens als optie in zijn "advies" (een sjabloontje dat uit de printer rolt na invoer van 20 variabelen).Slux schreef op zondag 1 november 2020 @ 10:15:
[...]
Ik lees heel goed, dat is een grafiek die het gemiddelde aangeeft, als je met een rest schuld van 15k zit doe je echt iets niet goed, waarschijnlijk had je een top hypotheek zonder aflossing gehad met +/-10% rente ?
Dat je maximaal mag lenen of aflossingsvrij kan afsluiten houdt niet in dat je dat ook moet doen.
Ik zie om mij heen genoeg stellen van begin/midden 30 die alleen kijken naar maandlasten en soms en passant nog even 1 of 2 studieschulden verzwijgen. Ik kan het niet begrijpen, er is weer een hoop verborgen armoede aan het ontstaan.
De banken staan er slechter voor dan toen?anti elppa schreef op zondag 1 november 2020 @ 08:32:
Ze hebben nu veel meer (reserve)kapitaal (Dodd-Frank act), geven minder risicovollere producten uit, de markt voor o.a. CDOs is een stuk kleiner dan 12 jaar geleden, banken voldoen aan veel stringentere regelgeving dan in het verleden, doorstaan tevens veel zwaardere stress tests dan toen, en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Als er één sector is die deze crisis wel doorkomt dan is het de bankensector wel.
Dit topic is gesloten.
Let op:
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
- Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
- Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
- Geen links met referral, geen gebedel om invites.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!