Het grote zwembad topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 52 ... 185 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:06

JB

Cédric roelt!

J.E. Weinor schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:50:

[...]

Pakketten die beschadigt aankomen de verantwoording waar die ligt mogen 2 partijen het uitvechten tussen verkoper en vervoerder wegens slechte verpakking of door onkunde door vervoerder.

Aan dit voorval wordt vaak een onderzoek ingesteld voor het probleem maar post.nl kennende die geven de verkoper vaak de schuld wegens slechte verpakking terwijl de oorzaak vaak bij hun ligt.

Als je ziet hoe ruw ze met pakketten omgaan daar wordt flink mee gesmeten.

Het zelfde verhaal met mijn glasparels van Vitrosphere. uiteindelijk een nieuwe zak aangeboden van zwembad compleet, maar de consument is veelal de dupe in dit gebeuren en een hoop frustratie op de koop toe.
Ik denk dat dit jouw tekst is maar je quote was een beetje om zeep :+

PostNL levert die warmtepompen niet. Komen op pallet met palletwagen. Dit zijn speciale koeriersdiensten voor Toppy die dus klaarblijkelijk mega lomp te werk gaan, kijkende naar de afbeeldingen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ep Woody schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:02:
Als je dat niet snapt, waarom verwarm je dan niet met een elektrische doorstroomverwarmer?
Om de zelfde reden dat jij liever lopend 50km aflegt terwijl de mens allang de wiel heeft uitgevonden 8)
Het gaat @Jazsie erom hoeveel geld hij bespaart op de stroomkosten van de WP als hij wat zonnecollectoren plaatst. Dat is dusdanig weinig dat de terugverdientijd van die investering veel te lang is.

Daarnaast zijn solar-matten zeker niet gratis. Jouw Intex pomp gebruikt 250 Watt. Als je die 10 uur op een dag laat draaien is dat ook 2.5kWh.
ALS ik mijn installatie gelijk houd maar EPDM zou kunnen verkopen voor aanschafprijs
DAN een WP terug koop

DAN kost de WP mij toch naast de extra aanschaf (bedrag x) ook nog geld voor verwarming ...ja toch ?

Conclusie1 = solar is goedkoper
Conclusie2 = ik heb geen warm bad als de zon niet schijnt maar wel lekker weer zou zijn om te zwemmen

Vraag --> WAT heeft dan de ZFP voor mij in deze hele kwestie voor een extra invloed ???
ps 2kwh dagelijks (maximaal) aan zfp verbruik (200w niet bij the book 250w volgens de inaccurate shelly ;) )
Zwembad is 33.3°C, ongeveer net zo warm als gisteren rond deze tijd. Dat wordt weer lekker aan het einde van de dag!
vandaag geen lekker zwembad :( geen zon hier maar ja ook geen wens voor een wp nog :P

[ Voor 14% gewijzigd door vso op 11-06-2021 14:04 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
J.E. Weinor schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:26:
[...]

Handige tip voor VSO die niet zo profi knutselt :)

Wellicht met deze handboek lijkt me wel handig voor de gene die niet zo veel met spijkers slaat :+

[Afbeelding]
[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 6

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sithlord76
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-10 19:33
Door een aanpssing in de tuin past onze solar mat niet meer naast het zwembad van 3x2x75. Nu zal deze naar het dak van de schuur moeten verhuizen. En eigelijk om de watertemperatuur nog wat te verhogen wil 4m2 epdm er voor in de plaats leggen. Maar ik kan er niet uitkomen welke zandfilterpomp ik hier het beste voor kan gebruiken. Het is 2,5m opvoer hoogte, een 4m2 pomp red dat meestal wel maar is dat voldoende met een epdm mat. Of kan ik beter voor een 6m2 pomp gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:06

JB

Cédric roelt!

Sithlord76 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 14:06:
Door een aanpssing in de tuin past onze solar mat niet meer naast het zwembad van 3x2x75. Nu zal deze naar het dak van de schuur moeten verhuizen. En eigelijk om de watertemperatuur nog wat te verhogen wil 4m2 empd er voor in de plaats leggen. Maar ik kan er niet uitkomen welke zandfilterpomp ik hier het beste voor kan gebruiken. Het is 2,5m opvoer hoogte, een 4m2 pomp red dat meestal wel maar is dat voldoende met een empd mat. Of kan ik beter voor een 6m2 pomp gaan?
Waarom zou je niet voor de 6 m3 gaan? Kunt altijd knijpen als je flow te hoog is. Andersom is lastiger :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ep Woody
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-09 15:28
vso schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 14:02:
[...]

Om de zelfde reden dat jij liever lopend 50km aflegt terwijl de mens allang de wiel heeft uitgevonden 8)
Dat is een kul vergelijking. Een 3 kW warmtepomp levert evenveel warmte als een 3kW warmteelement of voor 3kW aan zonnecollectoren. Effect is een opwarming van het water van 3kW.
[...]

ALS ik mijn installatie gelijk houd maar EPDM zou kunnen verkopen voor aanschafprijs
DAN een WP terug koop

DAN kost de WP mij toch naast de extra aanschaf (bedrag x) ook nog geld voor verwarming ...ja toch ?

Conclusie1 = solar is goedkoper
Conclusie2 = ik heb geen warm bad als de zon niet schijnt maar wel lekker weer zou zijn om te zwemmen
Ja, solar kan goedkoper zijn, maar verwarmt niet hetzelfde. WP kan 24/7 verwarmen, solar alleen (redelijk) onbewolkt weer. Zeker als je ook in het najaar lekker wil verwarmen, of je jacuzzi op temperatuur wil krijgen, dan heb je aan solar te weinig.
Vraag --> WAT heeft dan de ZFP voor mij in deze hele kwestie voor een extra invloed ???
ps 2kwh dagelijks (maximaal) aan zfp verbruik (200w niet bij the book 250w volgens de inaccurate shelly ;) )
Zonder pomp heb je geen stroming door je matten en dus geen opwarming. Stel je kan in 2 uur je hele bad voldoende verversen en in die 2 uur ook naar gewenste temperatuur brengen, dan scheelt je dat 8 uur water rondpompen. Het verwarmen met solar kost je dus wel degelijk geld...
[...]

vandaag geen lekker zwembad :( geen zon hier maar ja ook geen wens voor een wp nog :P
Het water is hier inderdaad pas 34.5°C... 0.2°C minder dan gisteren deze tijd... 5.9 kWh via de collectoren van de 19 kWh opwarming.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 08-10 14:01
JB schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:58:
[...]

PostNL levert die warmtepompen niet. Komen op pallet met palletwagen. Dit zijn speciale koeriersdiensten voor Toppy die dus klaarblijkelijk mega lomp te werk gaan, kijkende naar de afbeeldingen.
klopt de quote ging niet goed 8)7 kan gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
JB schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:58:
[...]

ja denk ook dat dat zijn tekst was ..

Je kan lang discussieren, maar volgens de wet is toch de winkel verantwoordelijk totdat jij de goederen accepteert ? (boter bij de vis) ben geen advocaat oid

Op dit moment zit er een dunne laag cadeaupapier om de WP immers meer is het niet .. of dit nu vanuit de fabriek is gedaan "om kosten te besparen" of het tijdens handeling & shipping erna gebeurt zal jou als consument toch worst zijn :?

je kan de schade / compensatie accepteren of niet .. dat is uiteindelijk aan jou als consument .. maar om een schade extra opvallend te maken met glansmiddel vind ik wel erg treurig ..

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jacovn
  • Laatst online: 06-10 19:19
JB schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:30:
[...]
Dit inderdaad. Wij kunnen en mogen niet de dupe zijn van de transportschade.

Ik heb geen social media accounts, maar Toppy geeft aan dat ze ook via die kanalen bereikbaar zijn evenals mailcontact. Hoe is daar de sfeer? Iemand die daar toevallig dergelijk gezeik voorbij heeft zien komen?
Als ze facebook hebben plak ik daar de foto's wel in. Kijken of ze dan wel in staat zijn hun mails aan de servicedesk te beantwoorden.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwin3
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
vso schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:05:
[...]

- solar kost niks (levert terug)
kost wel wat meer (in mijn geval)..ZFP moet harder werken om het water 3 meter hoger te kunnen krijgen en door de matten te laten stromen.
Scheelt 150 Wh.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• paQ
  • Laatst online: 19:24

paQ

Kistje gehaald, paar tegels eronder, achterkant twee 70mm gaten gezaagd. Pomp was al vrij stil, maar nu moet je goed luisteren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v-akXnVYLPGx0s420kIg9WnRCaU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u1AfySWc2WgvS45x8m6Xg0Ol.jpg?f=fotoalbum_large

Zitten twee gasveertjes in de klep, dus geen gedoe als je er in bezig bent.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W8XooN-hUbhwzvFGiq534W4VNS8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nyJIslI1m7rsThVJrXcBqsg6.jpg?f=fotoalbum_large

Nu maar eens goed verdiepen in de settings van pomp en elektrolyse. De handleidingen zijn zo uitgebreid geschreven dat je er niks meer van snapt na 8 zinnen. Moet toch een heel pak makkelijker kunnen.

[ Voor 40% gewijzigd door paQ op 11-06-2021 14:55 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
Ep Woody schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 14:09:
Ja, solar kan goedkoper zijn, maar verwarmt niet hetzelfde. WP kan 24/7 verwarmen, solar alleen (redelijk) onbewolkt weer. Zeker als je ook in het najaar lekker wil verwarmen, of je jacuzzi op temperatuur wil krijgen, dan heb je aan solar te weinig.
Als je herhaalt wat ik zegt is de conclusie toch niet verandert ?
Zonder pomp heb je geen stroming door je matten en dus geen opwarming. Stel je kan in 2 uur je hele bad voldoende verversen en in die 2 uur ook naar gewenste temperatuur brengen, dan scheelt je dat 8 uur water rondpompen. Het verwarmen met solar kost je dus wel degelijk geld...
Welk gedeelte van --> verwarmen = rondpompen is lastig ? hier :9B denk ff na hoe je solar / WP zonder pomp gaat doen ? dus waarom zou dit een uitmaken :?

hint Jij bent een speciaaltje met een losse pomp wellicht zit daar de uitdaging in :9B
Het water is hier inderdaad pas 34.5°C... 0.2°C minder dan gisteren deze tijd... 5.9 kWh via de collectoren van de 19 kWh opwarming.
kijk dat is waarom afdekken d:)b is

dit zijn redenen om het niet te doen zijn -->
plieshout in "Zwembad verwarmen DIY"
JB in "Zwembad verwarmen DIY"
Edwin3 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 14:44:
[...]
kost wel wat meer (in mijn geval)..ZFP moet harder werken om het water 3 meter hoger te kunnen krijgen en door de matten te laten stromen.
Scheelt 150 Wh.
vraag me af hoe je aan de conclusie komt, maar trek het niet in twijfel alhoewel

Dat gezegd mijn 250W 6m3 ZFP hier direct verbruik 211,2W (shelly) en over de matten heen 3m hoog 193,7W (shelly) .. 8)7 dus het is goedkoper om over de matten te pompen dan niet _/-\o_

ROTFLMAO dat is dus iets wat ik niet verwacht had..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
paQ schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 14:49:
Kistje gehaald, paar tegels eronder, achterkant twee 70mm gaten gezaagd. Pomp was al vrij stil, maar nu moet je goed luisteren.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nu maar eens goed verdiepen in de settings van pomp en elektrolyse. De handleidingen zijn zo uitgebreid geschreven dat je er niks meer van snapt na 8 zinnen. Moet toch een heel pak makkelijker kunnen.
Vergeet niet je "waste" / backwash aansluiting

btw https://pvcvoordeel.nl/pl...-38mm-1-1-2-per-mtr-prod/ ik had eerst een goedkopere maar die was snel vergelijkbaar met een vergiet .. + goedkope dompelpomp in de kist zetten :) ga je veel plezier van hebben

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Ik weet nieteens waar die voor dient :')

[ Voor 6% gewijzigd door paQ op 11-06-2021 15:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-10 21:50

Dennahz

Life feels like hell should.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik begrijp niet dat je deze pomp stil kan vinden :D Maakt toch best wel wat lawaai?
Moet nog wat isolatie hangen in m'n 'pomphuis' en zal daarna ook wat foto's posten van m'n setup :)

De warmtepomp (W'eau 13.5kWh) is wel heerlijk stil!

Twitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

Dennahz schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 15:32:
[...]

Ik begrijp niet dat je deze pomp stil kan vinden :D Maakt toch best wel wat lawaai?
Moet nog wat isolatie hangen in m'n 'pomphuis' en zal daarna ook wat foto's posten van m'n setup :)

De warmtepomp (W'eau 13.5kWh) is wel heerlijk stil!
Sja, mijn referentie zijn die pompjes met papier filters erin. Dan is deze (de mijne nochtans) veel stiller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:48
paQ schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 15:33:
[...]

Sja, mijn referentie zijn die pompjes met papier filters erin. Dan is deze (de mijne nochtans) veel stiller.
Toch apart, volgens de specs is de ZFP luider, zie:
CRP https://www.top-zwembadshop.nl/intex-filterpomp-3407
ZFP https://www.top-zwembadshop.nl/intex-zandfilterpomp-4m3h

Maar plaatsing (ondergrond en weerkaatsing) en filter (type en schoon/vies) doet ook heel veel met het geluid.

[ Voor 4% gewijzigd door Plenkske op 11-06-2021 15:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Plenkske schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 15:40:
[...]

Maar plaatsing (ondergrond en weerkaatsing) en filter (type of vies) doet ook heel veel met het geluid.
Ja, dacht ik ook. De achterburen hadden vorig jaar zo'n normale filterpomp en die hoorde je zacht brommen. De Zandfilterpomp maakt (hier iig) een veel harder geluid.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeeJee78
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-10 14:05
Ik kreeg deze foto van een kennis, die heeft vandaag z'n warmtepomp voor het eerst aangezet.
Is het normaal als er water druppelt uit de warmtepomp? Het druppelt dus echt uit de kast, niet bij een aansluiting oid. Zou het condens kunnen zijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DZpAwcSIx1-f67DXcRC0fGjt6UE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Sz7CFKTzSO8UWt2xwHrg5gaL.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
xces schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 13:43:
Ik heb de volgende setup momenteel, 9m2 tyleen wat onder een boom ligt op mijn platte dak. Het badje is momenteel nog een intex opzetbad van max 2500l maar het idee is om qua oppervlakte naar iets meer als 10kuub te gaan. De boom moet contractueel nog 5 jaar blijven staan en hierdoor heb ik 'natuurlijke schaduw' wat de werking van de tyleen mat niet ten goede komt. Ik vind het best lelijk om het op een andere plek te hebben dus ik neig sterk naar een warmtepomp.

Momenteel heb ik het ooit aangesloten als hieronder;
[Afbeelding]

Het koude water gaat in zijn geheel naar achter en ook in zijn geheel door alle matten heen. Ondanks dat het op een warme dag veel warme oplevert denk ik niet dat dit de meest ideale manier is en denk ik dat een manier zoals hieronder veel effectiever zou zijn:

[Afbeelding]

Daarmee bedoel ik door 1 mat van rechts naar links, dan weer van links naar rechts en zovoorts zodat het water iedere mat warmer zal worden.

Hier een fototje van zojuist zodat je ziet hoeveel fijne (?) schaduw de boom oplevert.

[Afbeelding]

Links van waar mijn dochter speelt is een 2.5m stoep die volledig in de zon ligt heel de dag zowat dus dat zou nog een optie zijn maar dan moet ik denk ik de tyleenmatten in bakken maken zoals ze ook zijn aangesloten door @J.E. Weinor of @Ep Woody. Vraag me alleen of hoe ze dan het beste gemaakt kunnen worden zodat ze ook na het seizoen losgekoppeld kunnen worden en opgeslagen worden.

Tips/tricks/thoughts? Ik ga er vanuit dat mijn vrouw namelijk ook stoep wil vrijhouden om te kunnen eten :-)
Als je nu stenen onder de retourbuis legt (foto 1) waar het water terug het zwembad instroomt ben je "klaar"
en waar het water naar beneden stroomt net paar mm hoger

De gedachte erachter is dat je dan het water net iets meer moeite laat doen, gelijkertijd de lucht eruit laat hierdoor krijg je meer flow over je hele oppervlakte

Je kan ook stenen (voor verankering) per mat van 11 buisjes in een zigzag patroon eronder neerleggen

Door de flow (plaatje 2) te veranderen verwarm je eigenlijk minder water dan je zou willen, zoals je het nu hebt is het eigenlijk het beste.

Als je met minder weer "meer" resultaat wilt hebben kan je @Ep Woody nadoen en doorzichtig folie eroverheen spannen zodat de wind die eroverheen blaast de warmte niet wegzuigt .. deze folie wel weghalen als het midden zomer word anders kan het als een lens fungeren en ongewenste resultaten verzorgen.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
BeeJee78 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 15:50:
Ik kreeg deze foto van een kennis, die heeft vandaag z'n warmtepomp voor het eerst aangezet.
Is het normaal als er water druppelt uit de warmtepomp? Het druppelt dus echt uit de kast, niet bij een aansluiting oid. Zou het condens kunnen zijn?

[Afbeelding]
die blauwe slang zit wel erg dicht tegen de kast aan c.q. in .. wellicht dat de oorzaak ?
Een paar tikkies terug ? en/of telflon- / elektra-tape een keer tussen de aansluiting doen ? in elk geval om uit te sluiten ?

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
paQ schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 15:31:
Ik weet nieteens waar die voor dient :')
startpost of handleiding :P zoek op "backwash"

Tja vanalles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dewim1
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 06-10 13:15

[Afbeelding]
is waarschijnlijk condens. dit is normaal bij warmte pompen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dewim1
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 06-10 13:15
zit niet een speciaale uitgang aan de onderkant voor dit doel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:22
Nou zwembad is binnen en deels al wat extra spullen uit de lijst. Vanavond zwembad eens opbouwen.

Nu vraag ik mij wel af hoe jullie de eerste maal vullen hebben gedaan? En dan met name qua temperatuur?

- Gewoon vullen met koud water volledig uit buitenkraan?
- Of deels ook warm water? (we hebben makkelijke mogelijkheid om keukenkraan aan te sluiten)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadax
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
[Afbeelding]

Waar je je dit kistje gehaald? Ik ben ook naar zoiets op zoek.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
[...]

Maar plaatsing (ondergrond en weerkaatsing) en filter (type en schoon/vies) doet ook heel veel met het geluid.
FYI gisteren 3 uur bezig geweest met de startpost (update)

Wegens de discussies in het verleden heb ik dit aangevuld daarin, dat dit verschilt heel erg tussen hetzelfde model / type .. er is helaas geen peil op te trekken (hit or miss scenario dus)

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Martinusz schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 15:58:
Nou zwembad is binnen en deels al wat extra spullen uit de lijst. Vanavond zwembad eens opbouwen.

Nu vraag ik mij wel af hoe jullie de eerste maal vullen hebben gedaan? En dan met name qua temperatuur?

- Of deels ook warm water? (we hebben makkelijke mogelijkheid om keukenkraan aan te sluiten)
Gewoon met kraanwater, dit warmt vanzelf wel op door de zon en warmere buitentemperatuur.
Hangt ook van de grootte van je bad af natuurlijk :)
vso schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 16:03:
[...]

FYI gisteren 3 uur bezig geweest met de startpost (update)

Wegens de discussies in het verleden heb ik dit aangevuld daarin, dat dit verschilt heel erg tussen hetzelfde model / type .. er is helaas geen peil op te trekken (hit or miss scenario dus)
Thanks man! _/-\o_

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeeJee78
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-10 14:05
Dewim1 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 15:58:
zit niet een speciaale uitgang aan de onderkant voor dit doel?
Goeie vraag. Ik ga er vanavond heen dan ga ik het checken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ep Woody

[Afbeelding]
Condens kan prima. Je koelt buitenlucht af, de warmte die daaruit komt gaat het water in. Zeker met de huidige buitentemperaturen zit je zou aan het dauwpunt.

Volgens deze site: http://www.weerstation-wergea.nl/actueel/actueel.php?l=1 is het dauwpunt rond de 18 graden. Als de lucht onder die temperatuur komt krijg je water.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
Martinusz schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 15:58:

Koud water zou ik doen 24/48 uur is het al redelijk op temperatuur (kraan water is 8-15 graden oid ?)
Met warmwater kan .. sure .. maar je "verliest" veel warmte en het is best prijzig 30 graden maar dat is aan jou

hier lees nog eens voor de rest ;)

btw startpost is ook beschikbaar voor de "common" vragen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door vso op 11-06-2021 16:10 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roe!and
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:53
Roe!and schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 21:53:
[...]

Gisteren bij de welkoop hier gekeken voor de index solarmatten kon ze niet vinden ook gevraagd hadden ze niet helaas.... zie ze ook niet online bij welkoop... zit er nog eentje in de buurt zal daar ook eens kijken....
Vandaag via marktplaats nog een intex solarmat op gescharreld voor leuke prijs ben benieuwd of dit gaat schelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
Roe!and schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 16:09:
[...]

Vandaag via marktplaats nog een intex solarmat op gescharreld voor leuke prijs ben benieuwd of dit gaat schelen
hoeveel bad inhoud en zolang het 8-10 uur zon heeft sure .. het zal werken maar verwacht niet wonderen (tenzij je een klein bad hebt)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:00

The Executer

Lekker belangrijk!

[...]

De CRP's gaan vaak snel stuk waardoor ze beginnen te ratelen. Zeer bekend probleem bij de Intex CRP's, alhoewel de Bestway er ook last van had. Internet staat er vol mee. Kun je op de achtergrond wel horen in het filmpje in deze post van mij: The Executer in "Intex Zwembad , solarmatten , Zandfilter pomp"

Ja, onze ZFP maakt meer geluid, maar eentonig waardoor het veel minder storend is dan de CRP die best luid (geluid op het filmpje komt niet tot zijn recht... ) en overheersend was.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
betreft startpost update

toegevoegd --> Eervolle vermeldingen
Geselecteert wegens leuke foto's & nodige info in 1 post
@Thy... : Simple setup en mooie afwerking
@pvnzoest : een leuke opbouw/opzet log samen met @janvanduschoten
@SCF1908 : een halve ingraving
@john n : 3x2 polyester bak met "beloopbaar" deck
@Koffie : met zijn 40m3 IG
@jorgenv : een leuk maar netjes project met foto's

k heb wat dingen omgegooid (verouderde kennis verwijderd) wat hoofdletters/dubbele spaties
overbodige (dubbele zaken) weg gemikt

aangepast =
- vooraf woordje
- broeder topics (diy verwarmen/automagisering)
- afkortingen omhoog gehaald
- bouw(b)logjes toegevoegd bij zwembad types
- verbindings meuk erbij
- automatisering iets aangepas en verwijzing naar relevant topic
- reiniging (stofzuigers)
- verwarming (voorwoord) iets meer "prijs technisch" en minder pro/con wp versus solar.
- solar
- DIY

en na 3 uur was ik er klaar mee :)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roe!and
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:53
vso schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 16:11:
[...]

hoeveel bad inhoud en zolang het 8-10 uur zon heeft sure .. het zal werken maar verwacht niet wonderen (tenzij je een klein bad hebt)
Wat is klein hebben een intex 200x300x75cm kleine 4000liter water

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
Roe!and schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 16:18:
[...]

Wat is klein hebben een intex 200x300x75cm kleine 4000liter water
5 jaar geleden https://imgur.com/Ac33BvC

nu https://imgur.com/mHj6yDL ..

dus tja .. je komt wat te kort [A] zwembadspul diverse

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ep Woody
Roe!and schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 16:09:
[...]

Op 4000 liter ongeveer 0.1 tot 0.2 graad per uur in de volle zon.

De meeste opwarming krijg je uit je bad zelf, als die in de volle zon staat.

[ Voor 11% gewijzigd door Ep Woody op 11-06-2021 16:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
The Executer schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 16:12:
[...]

De CRP's gaan vaak snel stuk waardoor ze beginnen te ratelen. Zeer bekend probleem bij de Intex CRP's, alhoewel de Bestway er ook last van had. Internet staat er vol mee. Kun je op de achtergrond wel horen in het filmpje in deze post van mij: The Executer in "Intex Zwembad , solarmatten , Zandfilter pomp"

Ja, onze ZFP maakt meer geluid, maar eentonig waardoor het veel minder storend is dan de CRP die best luid (geluid op het filmpje komt niet tot zijn recht... ) en overheersend was.
Dus te veel herrie = kapot. Goed om te weten :+
De CRP in het filmpje wat je linkt is trouwens een ouder model zie ik. Althans, de CRP die ik vorig jaar had en nu dit jaar heb (1 type hoger gekocht) zien er heel anders uit bij vooral de dop bovenaan.
Vorig jaar was die van mij ook heel eentonig in ieder geval...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
The Executer schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 16:12:
[...]

je filmpje staat (sinds gisteren) in de startpost (bij de zfp's) :+ wij zijn u dankbaar *O*

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:00

The Executer

Lekker belangrijk!

Plenkske schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 16:31:
[...]

De CRP in het filmpje wat je linkt is trouwens een ouder model zie ik. Althans, de CRP die ik vorig jaar had en nu dit jaar heb (1 type hoger gekocht) zien er heel anders uit bij vooral de dop bovenaan.
Ik zit even op Google etc te kijken, maar zie eerlijk gezegd niet wat er direct anders is. Die van ons heeft beide aansluitingen aan de dezelfde zijde zitten. Verder het reguliere ontwerp, ontluchtingsventiel bovenop, schroefdeksel etc. Kijk ik op de site van Intex, is het enige verschil de in/uitlaat die in het zwembad zitten.

vso schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 16:40:
[...]

je filmpje staat (sinds gisteren) in de startpost (bij de zfp's) :+ wij zijn u dankbaar *O*
Ik kreeg inderdaad een notificatie. Helemaal leuk! Dank :).

[ Voor 15% gewijzigd door The Executer op 11-06-2021 17:45 ]

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:51

Pixelmagic

Ubergeek

Toch even wat melden met het risico dat mijn kop eraf gebeten of geschoten wordt.

Ik zie gedachte's voorbij komen op de OP aan te passen en daar een winkel op het schavot te plaatsen. Ik vind dat toch wel erg ver gaan, voornamelijk om de volgende redenen.

Ik zie mensen reacties plaatsen die niet door hen zelf ervaren zijn, maar van horen/zeggen van anderen. Ik zie onjuistheden voorbij komen (WP word niet met postnl verstuurd terwijl een ander aangeeft dat hij wel met postnl is geleverd). Verder zie ik mega veel bestellingen en een bedrijf dat misschien niet gewend is aan die drukte. Vervolgens menen mensen bakken met geld korting/compensatie te verdienen omdat iets niet goed is gegaan, zonder dat er objectief gekeken wordt naar andere oplossingen en terug sturen vanwege eigen belangen of planning.

Wat ik van harte mag hopen is dat iedereen een passende oplossing aangeboden krijgt, maar waar ik meer op hoop is dat we niet dmv de OP een heksenjacht gaan beginnen op een bedrijf. Buiten dat ik dat hoop is het volgens mij vanuit beleid van GOT ook nog niets eens toegestaan.

Disclaimer: ik heb niets met het bedrijf anders dan dat ik er een maal wat zaken besteld heb.

Opvallend: het bedrijf stuurt me net een reclame mailing voor vaderdag, misschien toch niet genoeg orders ? :+

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Plenkske schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 16:31:
[...]

Die CRP pompjes hebben toch een magneet aandrijving met een soort anker in de motor, als voorbeeld

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4rmw1cENHL8uf8GqhNoKTWL2cug=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XEWKaOewaVi4TaZPxjKvSwoW.jpg?f=fotoalbum_large

Deze willen nog wel eens slijten door de wrijving door rommel die er in terechtkomt van het zwembadwater waardoor de pompjes beginnen te ratelen. en zijn werking minder doet.

Deze euvel heb ik jaren geleden ook gehad een nieuw magneet anker er in en draait weer als nieuw, of hoe hoe het onderdeel heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
Pixelmagic schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 16:42:
Toch even wat melden met het risico dat mijn kop eraf gebeten of geschoten wordt.

Ik zie gedachte's voorbij komen op de OP aan te passen en daar een winkel op het schavot te plaatsen. Ik vind dat toch wel erg ver gaan, voornamelijk om de volgende redenen.

Ik zie mensen reacties plaatsen die niet door hen zelf ervaren zijn, maar van horen/zeggen van anderen. Ik zie onjuistheden voorbij komen (WP word niet met postnl verstuurd terwijl een ander aangeeft dat hij wel met postnl is geleverd). Verder zie ik mega veel bestellingen en een bedrijf dat misschien niet gewend is aan die drukte. Vervolgens menen mensen bakken met geld korting/compensatie te verdienen omdat iets niet goed is gegaan, zonder dat er objectief gekeken wordt naar andere oplossingen en terug sturen vanwege eigen belangen of planning.

Wat ik van harte mag hopen is dat iedereen een passende oplossing aangeboden krijgt, maar waar ik meer op hoop is dat we niet dmv de OP een heksenjacht gaan beginnen op een bedrijf. Buiten dat ik dat hoop is het volgens mij vanuit beleid van GOT ook nog niets eens toegestaan.

Disclaimer: ik heb niets met het bedrijf anders dan dat ik er een maal wat zaken besteld heb.

Opvallend: het bedrijf stuurt me net een reclame mailing voor vaderdag, misschien toch niet genoeg orders ? :+
neutraal gehouden denk ik aan:
- toyschamp (oid) --> goedkope aanbieder
- heuts.nl
- zwembadcompleet (onderdeel heuts.nl)
- toppy.nl --> alleen mail contact voor retour, 1 ster review(s) binnen het topic
- cranenbroek.nl --> offline winkel, goedkoop leuk voor starter / hobby onderdelen
- pvcvoordeel.nl --> pvc onderdelen
- wildkamp.nl --> pvc onderdelen
- intexgarantie.nl --> garantie clamen intex, gaat niet vlot maar goeie afhandeling

Zeg je niks zeg je alles, maar dan zou ik wel een lijst maken van "zwembad" winkels .. met kort commentaar dus ..

Mening mag je geven ..daar is het topic voor om ervaring uit te wisselen, maar ik zie niet in hoe het bovenstaande resulteert in "heksenjacht" .. ik ben geen SJW alleen de startpost is wel bedoelt om je op weg te helpen en dit soort dingen horen er IMHO wel bij

Maar persoonlijk slaap ik er nog even over / bespreek het met de andere topicstarter(s) voordat je dit doet

Tja vanalles

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jazsie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:04

Ben het met je een hoor. OP moet niet over bedrijven gaan, maar als het vaak voorkomt dan is en subtiele melding wel gepast (en uiteraard moet die ook weg wanneer het weer beter gaat).
Gewoon een lijst met shops en eventueel commentaar/opmerking, niks mis mee.

Er spreken hier verschillende personen, waarbij zeker 2 personen foto's hebben gepost uit eigen ervaring.
De rest praat mee maar ook die verhalen kloppen (zover ik weet) gewoon.

Immers heeft iemand een kleine inverter wp gekocht (huismerk) en die gaat wel gewoon via PostNL.

De andere grotere gaan inderdaad per pallet.

Ik zie/lees dus geen onwaarheden.

Dat men laat weten welke hoe (slecht in dit geval) men erom gaat kan heel goed begrijpen en mag naar mijn mening ook mits netjes gehouden wordt. Gewoon ter info handig voor onze mede tweakers :)

3600 Wp op 0° (vrijwel plat) | 3900Wp op 10°

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:51

Pixelmagic

Ubergeek

vso schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 17:05:
[...]

- heuts.nl
- toppy.nl --> alleen mail contact voor retour, 1 ster review(s) binnen het topic
- cranenbroek.nl --> offline winkel, goedkoop leuk voor starter / hobby onderdelen
- intexgarantie.nl --> garantie clamen intex, gaat niet vlot maar goeie afhandeling

Zeg je niks zeg je alles, maar dan zou ik wel een lijst maken van "zwembad" winkels .. met kort commentaar dus ..

Mening mag je geven ..daar is het topic voor om ervaring uit te wisselen, maar ik zie niet in hoe het bovenstaande resulteert in "heksenjacht" .. ik ben geen SJW alleen de startpost is wel bedoelt om je op weg te helpen en dit soort dingen horen er IMHO wel bij

Maar persoonlijk slaap ik er nog even over / bespreek het met de andere topicstarter(s) voordat je dit doet
Alleen al dat je bij 1 shop reviews vermeld en de andere niet verkleurt het al, zeker als het dan ook nog eens 1 ster is.

Mijn mening is dat je op dun ijs gaat komen hiermee en daarmee de algehele waarde van dit prachtige topic naar beneden haalt. En dat zou erg jammer zijn, er is hier veel te halen.

Just my 2 cents, doe ermee wat je wilt.

[ Voor 0% gewijzigd door Pixelmagic op 11-06-2021 17:09 . Reden: Typo ]

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
Jazsie schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 17:07:
Ik zie/lees dus geen onwaarheden.

Dat men laat weten welke hoe (slecht in dit geval) men erom gaat kan heel goed begrijpen en mag naar mijn mening ook mits netjes gehouden wordt. Gewoon ter info handig voor onze mede tweakers :)
Volgens mij heb jij wel een "prettige" ervaring toch ? als ik het goed heb komt jou WP ook van toppy vandaan en zit @Tinusvolkel helaas nog steeds te wachten op zijn order .. toch ?

- Een lijst met shops zie je wel meer in Start Topics vermeld staan
- Een commentaartje van pos/negatief staat er dan ook bij of "bestel op tijd" ..

maaruh wat vind jij van de lijst ? mis ik nog wat (anderen mogen ook toevoegen :P) en eventueel ervaring (kort en krachtig)
- heuts.nl
- zwembadcompleet (onderdeel CompleetShops.nl)
- toppy.nl --> alleen mail contact voor retour, ervaringen (resultaat wisselt bezorgdienst?)
- exit.nl --> "dure" zwembaden maar hebben wat voordelen tenopzichte van de goedkopere

Ik maak de links wel netjes btw .. gaat meer om een "algemeen lijstje" .. of jij moet het erin willen zetten :P

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
Spasm schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 18:49:
Klaar met plakken ! Zijn niet goed foto's van te maken omdat ze transparant zijn. Over een uurtje maar weer proberen te vullen en duimen dat ik er niet één of meerdere gemist heb.
Voordeel is wel dat je ze ook onder water schijnt te kunnen plakken.

[Afbeelding]
Hoe is je plak / herstel ervaring tot op heden ?

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
J.E. Weinor schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 17:00:
[...]
Die CRP pompjes hebben toch een magneet aandrijving met een soort anker in de motor, als voorbeeld

[Afbeelding]

Deze willen nog wel eens slijten door de wrijving door rommel die er in terechtkomt van het zwembadwater waardoor de pompjes beginnen te ratelen. en zijn werking minder doet.

Deze euvel heb ik jaren geleden ook gehad een nieuw magneet anker er in en draait weer als nieuw, of hoe hoe het onderdeel heet.
Ik heb er een aantal uit elkaar gehaald volgens mij zijn die onderdelen niet "serviceable"

btw heb 6 van die CRP pompjes gehad (div soorten en maten).. ene keer kapte het motortje ermee andere keer de omvormer en voor die prijzen .. tja .. koop nieuw zou ik zeggen

btw al op je naam gezocht in de startpost :P

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacovn
Top zwembadshop is ook onderdeel heuts
http://top-zwembadshop.nl/

Dacht dat ik er voor de 1e keer kwam, vulde mail adres in en bestond al. Password reset via heuts site :)

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
vso schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 17:42:
[...]

Volgens mij heb jij wel een "prettige" ervaring toch ? als ik het goed heb komt jou WP ook van toppy vandaan en zit @Tinusvolkel helaas nog steeds te wachten op zijn order .. toch ?
Ik hou dit topic niet echt meer bij (zwembad is warm zwembad is schoon en elke dag word hier gezwommen ;) )

Maar ik ben voor de niet inverter versie gegaan, aangezien de inverter pas eind van deze maand zou komen, en eigenlijk vind ik het achteraf wel prima, stook nu het zwembad af en toe op tot de gewenste temperatuur en zet de warmtepomp dan gewoon uit. Dus de zuinige stand van de inverterwarmtepomp gebruik je dan op deze manier ook niet.

Verder was het omzette zo gebeurd en Toppy stuurde dat hij door drukte pas zaterdag of maandag zou komen (kreeg dit donderdag te horen) maar hij kwam toch al vrijdag binnen.
Communicatie is verder prima alleen mag ooit wat sneller via whatsapp.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Guusje2
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 10-09 18:55
[...]

- heuts.nl

Hi VSO,

Ik werk bij zwembadcompleet, en weet 100% zeker dat ik niet door heuts betaald wordt ;)
Zwembadcompleet is onderdeel van CompleetShops. Wij hebben ook shops op gebied van spa, sauna etc.

Groetjes,
Guus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bleekie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
vso schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 17:42:
[...]

- Een lijst met shops zie je wel meer in Start Topics vermeld staan
- Een commentaartje van pos/negatief staat er dan ook bij of "bestel op tijd" ..

maaruh wat vind jij van de lijst ? mis ik nog wat (anderen mogen ook toevoegen :P) en eventueel ervaring (kort en krachtig)
- heuts.nl
- toppy.nl --> alleen mail contact voor retour, niet al te beste ervaringen in dit topic (resultaat wisselt)
- exit.nl --> "dure" zwembaden maar hebben wat voordelen tenopzichte van de goedkopere

Ik maak de links wel netjes btw .. gaat meer om een "algemeen lijstje" .. of jij moet het erin willen zetten :P
Hier geen slechte ervaringen met toppy. Ik heb in totaal 10 bestellingen daar gedaan over 2020 en 2021. Bij mij altijd snel in huis en zonder beschadigingen. Van deze bestellingen was er 1 een pallet levering (zandfilter). Ook die in 1 dag geleverd zonder beschadiging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
Guusje2 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 18:40:
[...]

Hi VSO,

Ik werk bij zwembadcompleet, en weet 100% zeker dat ik niet door heuts betaald wordt ;)
Zwembadcompleet is onderdeel van CompleetShops. Wij hebben ook shops op gebied van spa, sauna etc.

Groetjes,
Guus
I stand corrected :) en het is gecorrigeerd

[ Voor 3% gewijzigd door vso op 11-06-2021 19:24 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
bleekie schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 19:00:
[...]

Hier geen slechte ervaringen met toppy. Ik heb in totaal 10 bestellingen daar gedaan over 2020 en 2021. Bij mij altijd snel in huis en zonder beschadigingen. Van deze bestellingen was er 1 een pallet levering (zandfilter). Ook die in 1 dag geleverd zonder beschadiging.
Thx voor je bijdrage

Tja vanalles

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Martinusz
Nou het begin is gemaakt :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rOQq-mJx9QoPYTtAUsCcpSkQF9U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NpxpcdHtRaYc2brDOcf2o7fO.jpg?f=fotoalbum_large

Edit; de bodem glad krijgen valt niet mee, blijven toch wat vouwtjes inzitten.

[ Voor 9% gewijzigd door Martinusz op 11-06-2021 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipia
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17:26
Hoi iedereen,
Ik ben mijn zwembad weer aan het opzetten en ik heb een probleem met mijn intex zandfilterpomp.
Ik wil kijken of de pomp nog stroom krijgt en wil m even aanzetten om te zien of het lampje brandt. Ik heb de slangen nog niet aangesloten.
En het lampje brandt niet. De aardlekschakelaar functioneert wel, ook als ik op test druk.
Is mijn pomp nu stuk of zit er ergens een beveiliging op die controleert of er slangen zijn aangesloten of dat er water in zit?
Ik wil het graag weten voordat ik de pomp vol water laat lopen.
Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
The Executer schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 16:40:
[...]

Ik zit even op Google etc te kijken, maar zie eerlijk gezegd niet wat er direct anders is. Die van ons heeft beide aansluitingen aan de dezelfde zijde zitten. Verder het reguliere ontwerp, ontluchtingsventiel bovenop, schroefdeksel etc. Kijk ik op de site van Intex, is het enige verschil de in/uitlaat die in het zwembad zitten.

[...]

Ik kreeg inderdaad een notificatie. Helemaal leuk! Dank :).
Ik zie aan je filmpje dat de dop er anders uit ziet en ik dacht ooit ergens gezien te hebben dat die wat ouder zijn. Maar wellicht is het alleen een optisch verschil.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Plenkske

Eens, totaal onnodig om er een heksenjacht van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske

- heuts.nl
-
Is zwembadcompleet ook van heuts of ben je in de war met top-zwembadshop ? Die laatste is zeker van heuts weet ik.

Edit: zie nu dat iemand anders ook gereageert had :)

[ Voor 9% gewijzigd door Plenkske op 11-06-2021 21:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Guusje2
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 10-09 18:55
Plenkske schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 21:28:
[...]

Is zwembadcompleet ook van heuts of ben je in de war met top-zwembadshop ? Die laatste is zeker van heuts weet ik.
Wij, Zwembadcompleet, zijn wat dat betreft zelfstandig. Enige wat er boven hangt is CompleetShops, want wij hebben meerdere sites voor aanverwante markten.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• jacovn
Hier ook begonnen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tZDhJ5R1OJ5RzxvdtaYu7WBV61s=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FxW9hPRPBA1rOKVP9eRMy5qU.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gwxBM-MjvHS5OcxoYK07qkWdunQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GdepABOyyxqtQUncYZyyl5Z1.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ligone
  • Laatst online: 27-09 15:26

Ligone

Moeha!

Godverdikke, een zwarte intex... dat ze die eens wat rapper op de markt hadden gebracht!!! ikke jaloers!! >:)
Veel minder werk om de zijkanten proper te houden en zal toch wel wat helpen met warmte ook!

[ Voor 16% gewijzigd door Ligone op 11-06-2021 21:41 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• paQ

paQ

Gras!!!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/anaYER0eBF6oj-bny9uvXwnsR-Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/adZXZkQ7pnz6wHcTh0WQZ405.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hLYdFG8iGMTy8l3MaXirPxSSQb8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cQsWHClEO3V37kASIZtyh9Gs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SKeDEwhxZqb3MrFF61HIjeXwQpo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sCf9SvJPoLk0oGj5kkTYG2Pb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• djjvb
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-10 13:28
Hier staat het bad nu ook net en voor het eerst, pomp is nu 24u aan het draaien om zout door het bad te krijgen. En allemaal dankzij de info van het topic.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BChklHgLFx57rF-FueloWhJ9daw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9zPNZsk0L7GBqeWb1pkv9K5U.jpg?f=fotoalbum_large

Overigens wel een tijdelijke opzet. Want dankzij dit topic moet er nog een pompkist komen, pvc en de epdm matten nog op het dak (en we pakken volgend jaar de tuin aan, dus dan komt er ook een betere plek).

Maar nog even 2 vraagjes:
- Qua meetwaarden kwam ik met alkaliniteit van 94 en een ph van 7.5. Die laatste is prima, maar qua alkaliniteit zag ik in de startpost waardes van 60-80 en sites vermelden tussen 100-150. Dus ik ben een beetje in dubio. Teststrip van Intex (niet gebruikt) geeft aan dat 120 weer wat hoog is... dus ik dacht met 94 wel goed te zitten, maar door de diversiteit aan waarden toch een beetje aan het twijfelen.
- Weet iemand of er qua zws ook een draaitabel is voor kleinere baden? In de handleiding staan alleen grotere baden. Ik heb de 28668 op een 305 bad. Beetje overkill maar kon er goedkoop aankomen ipv de kleinere. En 'tot 26.500' is ook 4485 dacht ik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:17

Nicap

Tsssk....

Wat is eigenlijk de reden dat de ZFP ver van het zwembad moet staan? Staat ook in de handleiding, maar niet echt waarom. Wel dat je er niet op moet klimmen, maar verder...

Zie bij hottubs juist dat ze er een houten kist “aan vast” maken waar de pomp in staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Pff balen, pakketje met ph verhogers/verlagers, teststrips en chloor chock komen pas maandag ipv gisteren/vandaag, heb alleen chloor long tabletten en ik ga de kinderen niet 2 dagen uit het bad houden -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMyOpinion
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-10 09:20
Hey zwembad tweakers,

Ik moet nog even wachten tot er hout komt voor het houthok.... want zwembad komt daar dichtbij te staan....

MAAR volgende week moet het dan gaan gebeuren, voor de tweede keer het zwembad opzetten (Intex 2 x 3).

De DYI verwarmingsspullen komen van de week binnen, eerste tyleen spiraal is gemaakt.

Maar nu de vraag; ik ga straks het zwembad vullen met leidingwater; hoe kan ik nu het beste te werk gaan om de waterkwaliteit snel op niveau te krijgen en te houden? (Let wel, het is geen super groot zwembad dus ik zie bv zoutsystemen á 200 euro niet zo zitten).

Ik zie op internet wel startersetjes, maar wat is jullie ervaring om te nemen?

Is dit bv een goed setje: https://www.rhodos-shop.n...-zwembad-waterbehandeling

[ Voor 6% gewijzigd door JustMyOpinion op 12-06-2021 09:33 ]

Gasloos sinds 12-2022 || Hoekhuis 1968 || WP: SUZ SWM80 VA || 300 l boiler || SOLAR: 2,1 kWp OZO / 2,4 kWp WNW (SolarEdge) + 3,6 kWp S (Solis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 16:34
Ik heb mijn solarmat en bypass van poolplaza.nl. Goede prijs en snelle verzending.

Als je een lijstje van winkels wilt opnemen, link dan door naar bijv TrustPilot waar geverifieerde review staan. Op basis daarvan heb ik zelf toppy, Heuts en top-zwembadshop overgeslagen. Ook al besef ik k me dat positieve ervaringen minder snel gedeeld worden, ik vond zelf de hoeveelheid negatieve te veel.

[ Voor 26% gewijzigd door frickY op 12-06-2021 09:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
Tja... Als je trustpilot leest dan is het dramatisch bij sommige bedrijven. Zelf heb ik met heuts geen slechte ervaringen, maar ik ga dan wel naar de winkel ipv online (dichtbij). En toppy is wisselend als ik dit topic zo hoor. Wat ik wel goed vind aan toppy is dat ze dit jaar in ieder geval ook met eigen warmtepompen (W'eau) zijn gekomen. Dat is toch wat meer dan alleen "dozen schuiven".

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JdeTuitG
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 26-05 22:54
Nog een tip voor mensen die elke dag hun afdekzeil aanbrengen.

Ik heb deze zadels gekocht bij de Gamma en die passen mooi om de buizen van ons bestway zwembad (488 x 305)

Werkt perfect

Zitten per 3 stuks verpakt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wDdqbxAFrM5QsrJWKrtgOWzT5IE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2sd6UJZ8SBuSGjAuKcDqoHXg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Nicap schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 00:29:
Wat is eigenlijk de reden dat de ZFP ver van het zwembad moet staan? Staat ook in de handleiding, maar niet echt waarom. Wel dat je er niet op moet klimmen, maar verder...

Zie bij hottubs juist dat ze er een houten kist “aan vast” maken waar de pomp in staat.
Ik denk vooral in het geval van kortsluiting of zo. Heb eigenlijk ook geen idee verder.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Hoe zijn de ervaringen met de kokido robotzuigers op accu?
Ik vind het maar lastig om de verschillen te ondekken tussen de X, de +, de Manga, en de Manga+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ep Woody
vso schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 15:12:
[...]
Dat gezegd mijn 250W 6m3 ZFP hier direct verbruik 211,2W (shelly) en over de matten heen 3m hoog 193,7W (shelly) .. 8)7 dus het is goedkoper om over de matten te pompen dan niet _/-\o_

ROTFLMAO dat is dus iets wat ik niet verwacht had..
Die constatering heb ik laatst ook gedaan, als de flow LAGER is, is het verbruik van de pomp ook lager. Ep Woody in "Het grote zwembad topic - Deel 2"

@cdoens heeft dat ook bevestigd: cdoens in "Het grote zwembad topic - Deel 2"

Hiermee kun je dus ook zien dat als je over de matten pompt je flow behoorlijk lager is dan dat je alles via de bypass laat gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ep Woody
Hier ook een gevalletje, is dat logisch???

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V-qAzSQLyvz-pkKiNFWzcFmAYbI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GKM7agec61FbEyD11ZLgaKhN.png?f=fotoalbum_large

Dit is de opzet van mijn zwembad. Als ik de bypass open zet dan heb een flow van 18 liter per minuut, het water gaat volledig door de bypass. Zet ik de bypass dicht, dan heb ik een flow van 22 liter per minuut, het water gaat dan volledig door de tyleenbuizen. Dat was niet wat ik verwacht had, aangezien de bypass veel korter is en minder restricties heeft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinusz
Martinusz schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 09:19:
Pff balen, pakketje met ph verhogers/verlagers, teststrips en chloor chock komen pas maandag ipv gisteren/vandaag, heb alleen chloor long tabletten en ik ga de kinderen niet 2 dagen uit het bad houden -O-
*O* *O* Pakketje onverwacht alsnog binnen!
Gelijk getest, ph en alkaliniteit lijken prima in orde (blijft toch lastig aflezen hoor). Mijn vrouw had overigens als backup potje testers meegenomen bij de Action, zeer goedkoop en test op 4 dingen ipv 3. Van beide potjes heb ik test uitgevoerd en dat lag gelijk.
Wel viel mij op dat de OK waarden op beide potjes verschillend waren, maar goed ik viel overal binnen, behalve met chloor dat zit er ook nog niet in dus zo aan de slag met shock en later 1(?) tablet in de drijver.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ep Woody
Kleine toevoeging... Als ik de bypass op een heel klein kiertje zet, dan gaat de flow omhoog naar 30 liter per minuut, is dat het venturi effect @vso of gaat het meeste water gewoon door de matten en een klein beetje door de bypass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ep Woody
Zucht, een van m'n DS18B20's heeft de geest gegeven... Geeft nog maar af en toe een signaal door. Nadeel is dat er dan ook van de rest van de sensoren geen informatie terug komt... Dat moeten we dus even aanpassen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
JdeTuitG schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 10:33:
Nog een tip voor mensen die elke dag hun afdekzeil aanbrengen.

Ik heb deze zadels gekocht bij de Gamma en die passen mooi om de buizen van ons bestway zwembad (488 x 305)

Werkt perfect

Zitten per 3 stuks verpakt

[Afbeelding]
Wat is de tip? niet duidelijk met de beugels en afdekzijl kan me niet niet voorstellen hoe het er uit moet komen te zien beugel/afdekzijl

Een foto zegt meer dan woorden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
Martinusz schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 13:30:
[...]

*O* *O* Pakketje onverwacht alsnog binnen!
Gelijk getest, ph en alkaliniteit lijken prima in orde (blijft toch lastig aflezen hoor). Mijn vrouw had overigens als backup potje testers meegenomen bij de Action, zeer goedkoop en test op 4 dingen ipv 3. Van beide potjes heb ik test uitgevoerd en dat lag gelijk.
Wel viel mij op dat de OK waarden op beide potjes verschillend waren, maar goed ik viel overal binnen, behalve met chloor dat zit er ook nog niet in dus zo aan de slag met shock en later 1(?) tablet in de drijver.
chloor drijver niet bij rand omdat je "long" hebt .. krijg je vlekken van !

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-10 12:14
Wie kan mij helpen?

Wij hebben lekkage gehad bij de afvoer van onze hottub. Nu heb ik het het rubber welke op de filterpomp past losgesneden.
Zijn hiervoor ook koppelstukken die ik kan gebruiken om dit weer aan te kunnen sluiten? Beide aansluitingen zijn 32mm
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YjSJXFpDI7b-C_49M0xRug5cHjQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z44Zt9BHRuAzft9kwCkCip0p.jpg?f=fotoalbum_large

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
paQ schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 12:48:
Hoe zijn de ervaringen met de kokido robotzuigers op accu?
Ik vind het maar lastig om de verschillen te ondekken tussen de X, de +, de Manga, en de Manga+
Zelf ook geen ervaring met robotzuiger op accu van prijzen rond de 300 euro, van kokido is er ook de Delta 100 en Delta 200 die dit jaar is geïntroduceerd.

Maar er zijn verschillende merken in omloop en de zelfde robot op accu een ander kleurtje met eigen label
Bestway oranje blauwe wit kokido wit grijs groen als kleur samenstelling etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
vso schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 14:00:
[...]

chloor drijver niet bij rand omdat je "long" hebt .. krijg je vlekken van !
Nog tips om hem van de rand af te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
Ep Woody schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 13:33:
Kleine toevoeging... Als ik de bypass op een heel klein kiertje zet, dan gaat de flow omhoog naar 30 liter per minuut, is dat het venturi effect @vso of gaat het meeste water gewoon door de matten en een klein beetje door de bypass.
Nu je het zo zegt ik denk wel dat het een effect is .. en ergens ook wel logisch nu ik eroverna denk ..

Bij mij gaat het water 3m omhoog door de mat .. en "valt" naar beneden .. dat creert een zuigend effect :? waardoor je iets minder kracht nodig hebt om omhoog te pompen en dus de "last" verlicht ..

FYI ik heb het idee/gevoel dat de flow wel (iets) lager ligt dan als ik direct pomp maar dat komt overeen met het verminderd verbruik .

Bij het venturi effect voeg je toe / haal je er vanaf .. met een "Versterkend" resultaat ik zou in dit geval het niet durven zeggen

btw balen van je sensor !

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
Martinusz schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 14:15:
[...]

Nog tips om hem van de rand af te houden?
ja een chloor dispenser
Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/20364/files/354810106/summer-fun-automatische-zwembad-chloordispenser.jpg

--> "solar cover " (bubbel folie) met bubbeltjes naar beneden
Afbeeldingslocatie: https://www.top-zwembadshop.nl/media/catalog/product/cache/a364d4f483cab6d6c8bd1f144330d5f8/0/0/5046_007998199_0.jpg

maar met long tabeletten in een drijver is zoiezo geen handige keuze lang op 1 plek .. afgesloten emmer met (zwembadwater) heen en weer mixen elke dag zou eerder mijn voorkeur hebben .. het is behelpen maar nood-breekt-wet

FYI witte vlekken in de liner zijn niet erg maar wel lelijk en long tabletten zijn niet handig als je kids die vasthouden of de drijver omkieperen (vaak perongeluk) die tablet op de bodem wil je daarom niet) ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

J.E. Weinor schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 14:10:
[...]

Zelf ook geen ervaring met robotzuiger op accu van prijzen rond de 300 euro, van kokido is er ook de Delta 100 en Delta 200 die dit jaar is geïntroduceerd.

Maar er zijn verschillende merken in omloop en de zelfde robot op accu een ander kleurtje met eigen label
Bestway oranje blauwe wit kokido wit grijs groen als kleur samenstelling etc
maar... werken ze een beetje/ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
vso schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 14:23:
[...]

ja een chloor dispenser
[Afbeelding]

--> "solar cover " (bubbel folie) met bubbeltjes naar beneden
[Afbeelding]

maar met long tabeletten in een drijver is zoiezo geen handige keuze lang op 1 plek .. afgesloten emmer met (zwembadwater) heen en weer mixen elke dag zou eerder mijn voorkeur hebben .. het is behelpen maar nood-breekt-wet

FYI witte vlekken in de liner zijn niet erg maar wel lelijk en long tabletten zijn niet handig als je kids die vasthouden of de drijver omkieperen (vaak perongeluk) die tablet op de bodem wil je daarom niet) ..
Met een chloordrijver met long tabletten ook jaren mee gedaan wat ik deed als de kids het zwembad in gingen toen ze nog vrij jong waren de drijver uit het bad halen, zodra ze niet het bad meer ingingen de drijver weer rond laten dobberen.

Deze long tabletten zijn een agressief goedje en inderdaad deze tabletten wil je niet op de bodem van je liner zien liggen daar krijg je een mooie witte plek van als het te lang op de plek blijft liggen beschadig je liner er mee en vreet er zelfs in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
J.E. Weinor schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 14:38:
[...]

Met een chloordrijver met long tabletten ook jaren mee gedaan wat ik deed als de kids het zwembad in gingen toen ze nog vrij jong waren de drijver uit het bad halen, zodra ze niet het bad meer ingingen de drijver weer rond laten dobberen.

Deze long tabletten zijn een agressief goedje en inderdaad deze tabletten wil je niet op de bodem van je liner zien liggen daar krijg je een mooie witte plek van als het te lang op de plek blijft liggen beschadig je liner er mee en vreet er zelfs in.
een 200gr blok heeft in het begin een tijd op de bodem gelegen .. mooie witte vlek maar de liner was nog bruikbaar hoor ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
vso schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 14:41:
[...]

een 200gr blok heeft in het begin een tijd op de bodem gelegen .. mooie witte vlek maar de liner was nog bruikbaar hoor ..
Wat versta je onder tijd dag dagen of week zal wel invloed hebben op je liner met een chloortablet op de bodem.

Kennis van mij ging 2 weken op vakantie en kwam thuis bleek er een long tablet op de bodem zwembad te liggen de liner was helemaal ingevreten en dun geworden wat op een gegeven moment voor lekkage zorgde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
knny schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 14:00:
Wie kan mij helpen?

Wij hebben lekkage gehad bij de afvoer van onze hottub. Nu heb ik het het rubber welke op de filterpomp past losgesneden.
Zijn hiervoor ook koppelstukken die ik kan gebruiken om dit weer aan te kunnen sluiten? Beide aansluitingen zijn 32mm
[Afbeelding]
zwembad slang

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
paQ schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 14:28:
[...]

maar... werken ze een beetje/ :)
Dat zal vast wel die dingen bestaan al zo lang ... (intex heeft een 175,- variant btw )

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
Probleem is dat ik de slang die uit de hottub komt niet kan vervangen zonder bad volledig op te tillen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ep Woody
knny schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 14:00:
Wie kan mij helpen?

[Afbeelding]
Je kan ook vijverslang met een slangdraadklem vast zetten. Dan ben je ook flexibeler in de lengte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ep Woody
knny schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 14:57:
[...]

Probleem is dat ik de slang die uit de hottub komt niet kan vervangen zonder bad volledig op te tillen.
Met zoiets verlengen: https://www.wildkamp.nl/p...ijverslang-d-32-mm/830463

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

vso schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 14:52:
[...]

Dat zal vast wel die dingen bestaan al zo lang ... (intex heeft een 175,- variant btw )
je bedoelt de ZX300?

Die moet aan de pomp, maar ik heb maar een 4m3/uur variant. En dan is hij niet krachtig genoeg voor de wanden. Of doet hij dan nog wel gewoon de bodem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6THe8Oz.png

stofzuiger netjes
Het verschil tussen (links) de intex accu "netje" en rechts (40,- zfp slang aangesloten)

het witte netje lijkt me fijnmaziger ! (immers bij de zwarte zie je de tafel erdoorheen)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
knny schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 14:57:
[...]

Je bedoelt:

Dat je gaf ons niet genoeg overzicht van jou uitdaging ?

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
paQ schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 15:08:
[...]

je bedoelt de ZX300?

Die moet aan de pomp, maar ik heb maar een 4m3/uur variant. En dan is hij niet krachtig genoeg voor de wanden. Of doet hij dan nog wel gewoon de bodem?
Dude zonder een ZFP van 6m3 of hoger zou ik --niet eens over slang aangesloten (in of uitlaat) als overwegs punt beschouwen en gelijk varianten zoeken die een accu / of draadje hebben oid ..

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knny
vso schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 15:23:
[...]

Je bedoelt:

Dat je gaf ons niet genoeg overzicht van jou uitdaging ?
Haha 😆. Dat water moet er nog even in blijven hehe. Ik zal maandag eens naar de wildkamp. Ik heb het idee dat ze mij daar wel kunnen helpen inderdaad. Dank voor het advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

vso schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 15:26:
[...]

Dude zonder een ZFP van 6m3 of hoger zou ik --niet eens over slang aangesloten (in of uitlaat) als overwegs punt beschouwen en gelijk varianten zoeken die een accu / of draadje hebben oid ..
zodoende kwam ik op die Kokido uit ;) Maar dan weet ik nog steeds niet welke "intex variant' je bedoelde.

Pagina: 1 ... 52 ... 185 Laatste