Het grote zwembad topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 53 ... 185 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
paQ schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 15:31:
[...]

zodoende kwam ik op die Kokido uit ;) Maar dan weet ik nog steeds niet welke "intex variant' je bedoelde.
https://www.bol.com/nl/p/...embaden/9200000078144709/ deze maar toen las ik verder dat je deze niet kan gebruiken :P

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:48
Martinusz schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 14:15:
[...]

Nog tips om hem van de rand af te houden?
Ik gebruik 20gr long tabletten in drijver. Met solar cover positioneer ik hem en dan een halve meter tot meter van de pomp outlet (dus waar het water weer bad in stroomt) vandaan. Pomp heb ik op timer, vorig jaar deed ik 3x per dag iets van 1,5 uur. En ik heb geen witte vlek op liner gekregen.

PS. Hier is bad aan het vullen. Filterpomp en warmtepomp aangesloten.

[ Voor 3% gewijzigd door Plenkske op 12-06-2021 15:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Edwin3
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
vso schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 15:12:
vraag me af hoe je aan de conclusie komt, maar trek het niet in twijfel alhoewel
geeft frequentieregelaar op display aan.
alleen WP --> fr.reg. standje laag = 56 W
via matten op dak + WP --> standje mx = 160 W
104Wh ipv 150 Wh wat ik aangaf in de eerdere post
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E9Z16zr6iOG6VVntHaZj87OybHg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HBjKw6UrfAGItjvy7mvsS9dG.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dCt87WJlxRqK5HefweQYbLDnZHw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mDDkPBDtVTfODNmMHm94k25S.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Kut... Gaatje in liner :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
balen !

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:21

Pixelmagic

Ubergeek

Dat sucks.... komt toch best veel voor krijg ik de indruk. Paar pagina's terug had iemand redelijk succes met speciale plak stickers. Misschien handig om gelijk die te proberen te kopen ?

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
Edwin3 schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 16:21:
[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
100kw/150 maakt imho niet veel uit .. je bad word warm dat is belangrijk(er) toch ?

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Pixelmagic schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 16:30:
[...]

Dat sucks.... komt toch best veel voor krijg ik de indruk. Paar pagina's terug had iemand redelijk succes met speciale plak stickers. Misschien handig om gelijk die te proberen te kopen ?
Ja schijnbaar toch iets geraakt bij het opruimen(ook al doe ik met alles zo voorzichtig...). Die liners zijn kwetsbaarder dan je denkt.
Het is maar een mini gaatje dus ik ga die tear-aid morgen halen, die @J.E. Weinor aanraadde.
Ik laat wel weten als het gelukt is.

[ Voor 3% gewijzigd door Plenkske op 12-06-2021 18:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 08-10 14:01
Tear aid er op plakken type B is transparant je ziet er niets van, er is ook een type A voor ander ondergronden en voor veel doelstellingen toepasbaar.

http://www.tear-aid.nl/nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
J.E. Weinor schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 18:36:
[...]

Tear aid er op plakken type B is transparant je ziet er niets van, er is ook een type A voor ander ondergronden en voor veel doelstellingen toepasbaar.

Haha we posten tegelijk. Zie mijn reactie boven je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
J.E. Weinor schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 18:36:
[...]

* vso mompelt over startpost :+

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:21

Pixelmagic

Ubergeek

vso schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 19:02:
[...]

Ga er eens mee aan het werk ermee dan ! :+

Lijkt me inderdaad wel iets, misschien een hoofdstukje met meer van dit soort "eerste hulp bij lekkages" ofzo ? Bij slangen kunnen er dan slangklemmen, tape enzo bij.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.E. Weinor
vso schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 19:02:
[...]

Zag een dubbel tekst foutje in de startpost deel 2 :)

Filters & pompen

Filteren en Circuleren is van uiterst belang voor een schoon, helder en gezond water.
Het is belangrijk dat de capaciteit van je pomp in overeenstemming met het volume van je bad is.

TLDR lijst (99% toepasbaar)
Binnen 4 uur inhoud van je bad 1x rondpompen
werkdruk is vaak tot 2bar
niet zelf-aanzuigend
24 uur pre dag filteren is overkill houd 8-10 uur per dag max aan
filtermedia afstemmen op gebruik
10-20 micron is de filtering
hmax als je verwarming op het dak hebt
flow kan relevant zijn voor Warmtepomp/verwarming
Goedkoop is duurkoop
groter dan 10m3 kan je overwegen naar Frequentie(FR) geregelde pompen te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Hmm dat plakken gaat hem niet worden. Volgens mij heb ik ook lekkages aan de bodem. Het is allemaal te nat. Dat wordt dus even kijken welk nieuw zwembad we kopen. Waarschijnlijk de 305cm rond.

Als jullie het zwembad opzetten, testen jullie dan of de bodem lekt ? Zo ja, hoe ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
Plenkske schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 19:58:
Hmm dat plakken gaat hem niet worden. Volgens mij heb ik ook lekkages aan de bodem. Het is allemaal te nat. Dat wordt dus even kijken welk nieuw zwembad we kopen. Waarschijnlijk de 305cm rond.

Als jullie het zwembad opzetten, testen jullie dan of de bodem lekt ? Zo ja, hoe ?
nee test het niet ---> garantie gevalletje intex

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
J.E. Weinor schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 19:36:
[...]

Zag een dubbel tekst foutje in de startpost deel 2 :)

Filters & pompen

Filteren en Circuleren is van uiterst belang voor een schoon, helder en gezond water.
Het is belangrijk dat de capaciteit van je pomp in overeenstemming met het volume van je bad is.

TLDR lijst (99% toepasbaar)
Binnen 4 uur inhoud van je bad 1x rondpompen
werkdruk is vaak tot 2bar
niet zelf-aanzuigend
24 uur pre dag filteren is overkill houd 8-10 uur per dag max aan
filtermedia afstemmen op gebruik
10-20 micron is de filtering
hmax als je verwarming op het dak hebt
Goedkoop is duurkoop
groter dan 10m3 kan je overwegen naar Frequentie(FR) geregelde pompen te kijken.
het idee achter TLDR (google de afkorting) is juist een korte opsomming oftewel uit-treksel

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
Pixelmagic schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 19:24:
[...]

Ga er eens mee aan het werk ermee dan ! :+

Lijkt me inderdaad wel iets, misschien een hoofdstukje met meer van dit soort "eerste hulp bij lekkages" ofzo ? Bij slangen kunnen er dan slangklemmen, tape enzo bij.
nog meer "mosterd na de maaltijd" opmerkingen ? ... --> faq

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.E. Weinor

Dat is balen als je vermoed dat er ook nog een lekkage in de bodem zit. moet eerlijk bekennen dat ik op voorhand tijdens het opzetten zwembad nooit naar kijk naar lekkage bodem je komt er vaak achter als het bad gevuld is. :?

Vraag hoe oud is je bad? de mijne heeft het 9 jaar + uitgehouden met 2 gaatjes in de wand het 2e gaatje was meer een beschadiging veeg door de kids en geplakt met Tear aid verder geen lekkage gehad nu ook niet, het bad is weg geven aan een stel met jonge kinderen die het niet zo breed hebben daar constateerde ik ook geen lekkage tijdens het opzetten en vullen.

Kleine ongelukjes kunnen gauw gebeuren door evt. steentjes die je niet zo gauw ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
vso schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 20:09:
[...]

nee test het niet ---> garantie gevalletje intex
Bij een nieuwe is het garantie, dat snap ik.
Bij een gebruikte is het gewoon weggooien of proberen te plakken, want garantie is maar 1 jaar en sommige zelfs maar 90 dagen op de liner zag ik.

Maar het is ook wel zonde van het water en het gedoe met leeg maken etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.E. Weinor
vso schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 20:12:
[...]

het idee achter TLDR (google de afkorting) is juist een korte opsomming oftewel uit-treksel
Ik snap je reactie niet helemaal wat het met dubbel tekst te maken heeft 8) kijk het lijstje maar eens na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
J.E. Weinor schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 20:19:
[...]

Dat is balen als je vermoed dat er ook nog een lekkage in de bodem zit. moet eerlijk bekennen dat ik op voorhand tijdens het opzetten zwembad nooit naar kijk naar lekkage bodem je komt er vaak achter als het bad gevuld is. :?

Vraag hoe oud is je bad? de mijne heeft het 9 jaar + uitgehouden met 2 gaatjes in de wand het 2e gaatje was meer een beschadiging veeg door de kids en geplakt met Tear aid verder geen lekkage gehad nu ook niet, het bad is weg geven aan een stel met jonge kinderen die het niet zo breed hebben daar constateerde ik ook geen lekkage tijdens het opzetten en vullen.

Kleine ongelukjes kunnen gauw gebeuren door evt. steentjes die je niet zo gauw ziet.
Het is de intex easy set 244cm, vorig jaar nieuw gekocht.
Ik heb geen idee of hij vorig jaar al lekte bij de bodem. In ieder geval niet aan de zijkant (dat kleine gaatje waar ik eerder over sprak).
Nu heb ik het vermoeden dat hij lekt aan de bodem(natte plekken die niet logisch zijn), maar ben nog niet 100% zeker er van. Is zo lastig te zien als er al een kuub water in zit ;)

Ga eens proberen het leeglopen te versnellen, met tuinslang alleen duurt t echt veelste lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
J.E. Weinor schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 20:23:
[...]

Ik snap je reactie niet helemaal wat het met dubbel tekst te maken heeft 8) kijk het lijstje maar eens na.
Inderdaad, deze zin staat dubbel @vso :
"flow kan relevant zijn voor Warmtepomp/verwarming"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
Plenkske schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 20:21:
[...]

Bij een nieuwe is het garantie, dat snap ik.
Bij een gebruikte is het gewoon weggooien of proberen te plakken, want garantie is maar 1 jaar en sommige zelfs maar 90 dagen op de liner zag ik.

Maar het is ook wel zonde van het water en het gedoe met leeg maken etc.
Tja het is zonde (snij wel een stuk liner van 1x1m uit voordat je het weg mikt)

Heb je al geprobeerd net zoals een band beetje op te schuren / lijmen met bandenplak spul ? of high tack lijm ?

Maar als je nu nog kan bestellen/verkrijgen (nieuw bad) is dat beter dan zonder te zitten denk ik zo ..
Plenkske schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 20:25:
[...]

Inderdaad, deze zin staat dubbel @vso :
"flow kan relevant zijn voor Warmtepomp/verwarming"
o bedoelt tie dat ... pfff hij schijft soms zo onduidelijk :) fix het zo direct even

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
vso schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 20:30:
[...]

Tja het is zonde (snij wel een stuk liner van 1x1m uit voordat je het weg mikt)

Heb je al geprobeerd net zoals een band beetje op te schuren / lijmen met bandenplak spul ? of high tack lijm ?

Maar als je nu nog kan bestellen/verkrijgen (nieuw bad) is dat beter dan zonder te zitten denk ik zo ..

[...]

o bedoelt tie dat ... pfff hij schijft soms zo onduidelijk :) fix het zo direct even
Wat zou ik met dat stuk liner kunnen doen in de toekomst ?

Het bad moet eerst leeg voor ik iets kan proberen, ik heb geen dompelpomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
Plenkske schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 20:32:
[...]

Wat zou ik met dat stuk liner kunnen doen in de toekomst ?

Het bad moet eerst leeg voor ik iets kan proberen, ik heb geen dompelpomp.
zie DM

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Thy... schreef op zondag 30 mei 2021 @ 16:29:
Zwembad vandaag ook weer opgezet. Alles heeft het half jaar opslag in de buitenkast in IKEA bakken goed overleefd, behalve een aantal O-ringen.

Nu heb je de Intex ringen a €2,29 per stuk, maar volgens mij zijn deze van de toolstation exact hetzelfde voor een tiende van de prijs. Iemand ervaring of een adres voor O-ringen voor 32mm systeem?
@Thy... vraagje, heb je die o-ringen nog geprobeerd? Zag net dat er eentje (32mm) bijna kapot was en de anderen zijn ook al niet te best. Blijken ze van Intex 2,- per stuk te kosten :o
(Zwembadstore geeft ook 25mm aan als binnendiameter)

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocmer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:14
Edwin3 schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 16:21:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
@Edwin3 Ik zie dat je dezelfde frequentieregelaar hebt als ik (ofja, ik heb de iSaver, maar is volgens mij exact dezelfde). Heb jij toevallig ook de behuizing hiervan open weten te maken? Ik wil de FR extern aansturen, daarvoor zitten er contacten in, maar het lukt me niet om de kast te openen zonder te veel geweld te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
ocmer schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 22:00:
[...]

@Edwin3 Ik zie dat je dezelfde frequentieregelaar hebt als ik (ofja, ik heb de iSaver, maar is volgens mij exact dezelfde). Heb jij toevallig ook de behuizing hiervan open weten te maken? Ik wil de FR extern aansturen, daarvoor zitten er contacten in, maar het lukt me niet om de kast te openen zonder te veel geweld te gebruiken.
Het grote "Zwembad DIY Automatiserings" topic

Tja vanalles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Ik heb de volgende lijm gebruikt van Bison. Er zit ook een velletje PVC bij voor het lijmen. Het kan ook onderwater als het niet anders kan. Gewoon een patch inlijmen, dubbelvouwen en een paar minuten wachten (niet te lang) en daarna onderwater snel uitvouwen en plakken.

https://www.bison.nl/nl/product.1307500

Via online winkels zijn veel andere producten te koop, maar die zijn allemaal ongeveer hetzelfde, maar de lijm van bison is veel goedkoper en bij elke bouwmarkt te koop

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honda-noob
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23-07 22:41
Iemand toevallig nog de Intex adapter B 32mm > 38mm liggen?

Wil mijn zwembad opzetten en kwam er dus achter dat ik die niet besteld heb... levertijd vrijwel overal 2 a 5 werkdagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
kiddyl schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 22:15:
[...]

Ik heb de volgende lijm gebruikt van Bison. Er zit ook een velletje PVC bij voor het lijmen. Het kan ook onderwater als het niet anders kan. Gewoon een patch inlijmen, dubbelvouwen en een paar minuten wachten (niet te lang) en daarna onderwater snel uitvouwen en plakken.

Via online winkels zijn veel andere producten te koop, maar die zijn allemaal ongeveer hetzelfde, maar de lijm van bison is veel goedkoper en bij elke bouwmarkt te koop
en dat werkt ??? nu ja je bent nu lek vrij toch ?

sta verbaast + toegevoegd aan startpost (FAQ) vraag komt vaak genoeg terug om meer opties te hebben daar

[ Voor 7% gewijzigd door vso op 12-06-2021 22:19 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
De lijm van Bison werkte voor mij. Ik had wel meer dan 2 gaten in mijn liner. De meeste wel droog gedaan en 2 nat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
kiddyl schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 22:19:
De lijm van Bison werkte voor mij. Ik had wel meer dan 2 gaten in mijn liner. De meeste wel droog gedaan en 2 nat.
Als je ons wilt updaten / foto oid .. over je ervaring gedurende het seizoen zouden we dat erg waarderen .. (laat het los oid) .. verwacht van niet maar ff aan medio eind augustus oid/ begin september je ervaring delen is wel erg prettig ..

tot heden was de ervaring/kennis nog niet aanwezig

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwin3
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
ocmer schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 22:00:
[...]

@ocmer zie antwoord in topic waar @vso naar refereer.

[ Voor 48% gewijzigd door Edwin3 op 12-06-2021 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
honda-noob schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 22:17:
Iemand toevallig nog de Intex adapter B 32mm > 38mm liggen?

Wil mijn zwembad opzetten en kwam er dus achter dat ik die niet besteld heb... levertijd vrijwel overal 2 a 5 werkdagen
Ik heb je een DM gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
kiddyl schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 22:15:
[...]

Dank voor de tip. Weet je hoe groot het velletje ongeveer is dat er bij zit ?
Als ik morgen zie of de bodem lekkage(s) heeft en als ik plek(ken) kan vinden dan overweeg ik nog om te gaan repareren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Het velletje dat ik had is helemaal verknipt, maar ongeveer 10cm x 7cm denk ik. Er is vast beter spul op de markt, maar ik kon dit op de fiets halen bij de Gamma of Praxis

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:56
Eusebius schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 21:34:
[...]

@Thy... vraagje, heb je die o-ringen nog geprobeerd? Zag net dat er eentje (32mm) bijna kapot was en de anderen zijn ook al niet te best. Blijken ze van Intex 2,- per stuk te kosten :o
(Zwembadstore geeft ook 25mm aan als binnendiameter)
Jazeker, die van Toolstation passen perfect!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jacovn
  • Laatst online: 06-10 19:19
Ook bericht van toppy gekregen (op zaterdag)

Ze vragen me de dozen open te maken en de binnenkant te inspecteren. Als er iets beschadigd is gaan ze het oplossen staat er.

Nu is er geen zichtbare uiterlijk schade maar ik ben banger voor inwendige schade. Dat zal ik maar terugmelden

Ook nog twee foto’s van de opstelling

tuinkast:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/266mBLfSMcf2chcWc4LxPwtjVRU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y2a2geBoaeJKv4Xc9KfLjGiC.jpg?f=fotoalbum_medium

Inhoud tuinkast
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xtSRvdk5KIWA7Z0l91YDGXojd8w=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VD4Krtiwc8at2uCefs0oKo4K.jpg?f=fotoalbum_medium

De Wp komt achter de kast te staan (op bovenste foto waar nu nog stoelen staan) en ik heb de zfp en zws maar zo geplaatst om het minste aantal bochten te hebben. Leek wat onlogisch, maar met de 3 meter slangen komt dit ook het beste uit.

Heb er nog twee van 3 meter besteld, die meegeleverde 5 meter slangen zijn veels te lang voor onze opstelling.

[ Voor 69% gewijzigd door jacovn op 13-06-2021 09:07 ]

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
jacovn schreef op zondag 13 juni 2021 @ 07:21:
Ook bericht van toppy gekregen (op zaterdag)

Ze vragen me de dozen open te maken en de binnenkant te inspecteren. Als er iets beschadigd is gaan ze het oplossen staat er.

Nu is er geen zichtbare uiterlijk schade maar ik ben banger voor inwendige schade. Dat zal ik maar terugmelden

Ook nog twee foto’s van de opstelling

tuinkast:

[Afbeelding]

Inhoud tuinkast
[Afbeelding]

De Wp komt achter de kast te staan (op bovenste foto waar nu nog stoelen staan) en ik heb de zfp en zws maar zo geplaatst om het minste aantal bochten te hebben. Leek wat onlogisch, maar met de 3 meter slangen komt dit ook het beste uit.

Heb er nog twee van 3 meter besteld, die meegeleverde 5 meter slangen zijn veels te lang voor onze opstelling.
Mooie oplossing in een kunstof box, zo te zien nog wel wat ruimte over voor evt later bypass, stopcontact of vaste leiding pvc etc.

Zie dat er ronde gaten in de deksel zitten zelf ingeboord of zaten die er in? Wegens warmte in de box die weg kan.

Mijn keter store it out wordt behoorlijk warm binnen in als de zon er volop schijnt maar er zitten geen lucht gaten of roosters in misschien toch maar overwegen om zelf toe te passen de warmte in zon box kan aardig oplopen.

Deze ZFP hoeveel m3 is deze?

[ Voor 10% gewijzigd door J.E. Weinor op 13-06-2021 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-10 16:38
J.E. Weinor schreef op zondag 13 juni 2021 @ 10:48:
[...]

Mijn keter store it out wordt behoorlijk warm binnen in als de zon er volop schijnt maar er zitten geen lucht gaten of roosters in misschien toch maar overwegen om zelf toe te passen de warmte in zon box kan aardig oplopen.
Same here, mijn zelfbouwkist kan ook erg warm worden van binnen en het bedienpaneel voelt niet meer comfortabel heet aan af en toe...

Heb nog een ventilatie rooster van 100x100 liggen, plan is om die er aan de kant richting de schutting op te zetten. Weinig tot geen extra herrie en de boel kan wat doorluchten.

/edit:
Zo gezegd zo gedaan, misschien een tikkie meer geluid maar niet echt merkbaar ofzo. Liever iets meer geluid dan een afbrandende pomp.

[ Voor 9% gewijzigd door LiquidSmoke op 13-06-2021 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
@J.E. Weinor

Ik had mijn bollen verwarming er bovenop staan. Daarvoor die gaten geboord. Warm wordt het wel ja. Wellicht deksel maar open doen als pomp in bedrijf is.

Dit vond mijn vrouw wel redelijk om aan te zien. Daarvoor had ik alles los liggen en dat werd niet op prijs gesteld. Zitten ook nog gaten voor m6 boutjes in waar de poten mee vast zaten.

Stroom moet ik er nog in maken. Helaas krijg ik geen trekveer door de pipflex 40 mm die ik tot achter in tuin heb liggen. Het is een meter of 26 en na 23 blijft de veer steken. Te veel bochten blijkbaar,
Dat zal opgraven worden waar hij naar buiten loopt en dan het maar in twee keer trekken.

Ik moet de zaak nu voeden via een 30 meter lang ongeaard verlengsnoer. Pomp uit bij zwemmen dus, en ook de WP hang ik daar maar niet op,

[ Voor 37% gewijzigd door jacovn op 13-06-2021 12:21 ]

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ep Woody
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-09 15:28
jacovn schreef op zondag 13 juni 2021 @ 12:17:

Stroom moet ik er nog in maken. Helaas krijg ik geen trekveer door de pipflex 40 mm die ik tot achter in tuin heb liggen. Het is een meter of 26 en na 23 blijft de veer steken. Te veel bochten blijkbaar,
Dat zal opgraven worden waar hij naar buiten loopt en dan het maar in twee keer trekken.
Heb je geen trektouw in de buis zitten? Doe dat dan gelijk als je toch bezig bent, dan kun je namelijk de volgende keer veel makkelijker de trekveer er doorheen krijgen. Eventueen in 2 of 3 stappen, waar je telkens een iets dikker stukje touw door de buis trekt.
Ik moet de zaak nu voeden via een 30 meter lang ongeaard verlengsnoer. Pomp uit bij zwemmen dus, en ook de WP hang ik daar maar niet op,
Stap 1: Snel een lang GEAARD verlengsnoer / haspel halen. Dit is levensgevaarlijk! De kans dat het per ongelijk fout gaat is misschien maar heel klein, maar de impact enorm groot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
jacovn schreef op zondag 13 juni 2021 @ 12:17:
@J.E. Weinor

Ik had mijn bollen verwarming er bovenop staan. Daarvoor die gaten geboord. Warm wordt het wel ja. Wellicht deksel maar open doen als pomp in bedrijf is.

Dit vond mijn vrouw wel redelijk om aan te zien. Daarvoor had ik alles los liggen en dat werd niet op prijs gesteld. Zitten ook nog gaten voor m6 boutjes in waar de poten mee vast zaten.

Betreft je pipflex 40 mm met een trekveer lukte het niet kan verstopping zijn of wat je aangaf teveel bochten .
Wat je evt nog kunt proberen is met een touw wel stevig, daar bind je een kraaltje aan en aan het uiteinde zet je de stofzuiger er op wil niet zeggen dat het lukt maar proberen zal ik zeker doen, de tuin weer omspitten wordt je ook niet vrolijk van nu net alles netjes er in ligt.

Aan het koord maak je de stroomleiding en door de buis trekken, weet niet of het een lege leiding is of dat er al een leiding in ligt anders zal je de leiding die er in ligt kunnen gebruiken als alternatief.

2e optie trekveer daar een stuk touw aan knopen voor de laatste paar meter kraaltje er aan en gelijk de stofzuiger er op, komt het touw er wel uit en trekveer niet dan het laatste stukje met het touw de trekveer proberen door te trekken.

In de praktijk werkzaamheden kwam ik dit euvel wel eens tegen in de zonwering waar de kabel door de leiding moet 9 van de 10 keer lukt het, wat niet lukt als de leiding is onderbroken of in een lose ruimte terecht komt of cement in de leiding zit deze verassingen komt gelukkig niet vaak voor.

Betreft de kunstof box een keter store of kunstof huisje kan behoorlijk warm in worden een rooster in de wand met evt. ventilator er achter wat in computerbehuizingen zit en werken op 12 volt de voeding van de computer zal evt. mooi geschikt voor kunnen zijn voor de ventilators.
Het aan en uit schakelen van de computer voeding daar zijn wel schema's van te vinden dat wordt weer een geknutsel en bedenkingen het houd niet op. :)

[ Voor 21% gewijzigd door J.E. Weinor op 13-06-2021 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmaster001
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-10 09:55
Zie ik iets grandioos over het hoofd, of is er een enorm prijsverschil tussen pakweg amazon en (lokale) webshops?

Dezelfde bestway zandfilter kost bij amazon.de 138 euro, via bol.com 164 euro, en bij rhodos-shop zelfs 189 euro...

https://www.amazon.de/-/e...ing-58515-1/dp/B08CDPTNVV
https://www.bol.com/nl/p/...NMTQ.4_12.16.ProductTitle
https://www.rhodos-shop.nl/bestway-flowclear-zandfilter-3m

Voor zo'n prijsverschil wil ik amazon toch wel eens overwegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
bmaster001 schreef op zondag 13 juni 2021 @ 13:35:
Zie ik iets grandioos over het hoofd, of is er een enorm prijsverschil tussen pakweg amazon en (lokale) webshops?

Dezelfde bestway zandfilter kost bij amazon.de 138 euro, via bol.com 164 euro, en bij rhodos-shop zelfs 189 euro...

:X waarom ga je niet voor de hornbach variant van 109,- net zo'n ding die je meteen weggooit ..

je word echt niet vrolijk van 32/38 slang aangesloten zandfilterpompen.. een schroefaansluiting is wel een minimum "vereiste" ..

in de startpost staat een hele beschrijving van pompen EN een filmpje go check

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
Ep Woody schreef op zondag 13 juni 2021 @ 12:55:
Stap 1: Snel een lang GEAARD verlengsnoer / haspel halen. Dit is levensgevaarlijk! De kans dat het per ongelijk fout gaat is misschien maar heel klein, maar de impact enorm groot!
:Y en hang de stekker(s) 1m boven de grond

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jazsie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:40
Nou poging tot skimmer installeren, heb nog geen schroef vast en ik zweet al 8)7

Motivatie is weer ver te zoeken hehe...

3600 Wp op 0° (vrijwel plat) | 3900Wp op 10°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
Jazsie schreef op zondag 13 juni 2021 @ 14:03:
Nou poging tot skimmer installeren, heb nog geen schroef vast en ik zweet al 8)7

foto's or it didn't happen :+

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.E. Weinor

Het kan nog duurder.

https://www.blokker.nl/be...fsx5qY2REUBBoCxHMQAvD_BwE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.E. Weinor

Je kunt beter je bad vullen tot de hoogte van je skimmer zet er een krukje in en monteer de skimmer van zweten geen last je kunt prinsheerlijk zitten en aan de skimmer knutselen :) *O*

[ Voor 7% gewijzigd door J.E. Weinor op 13-06-2021 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmaster001
vso schreef op zondag 13 juni 2021 @ 13:48:
[...]
je word echt niet vrolijk van 32/38 slang aangesloten zandfilterpompen.. een schroefaansluiting is wel een minimum "vereiste" ..

in de startpost staat een hele beschrijving van pompen EN een filmpje go check
Ik heb die startpost vele keren bekeken, geloof me. Maar bijvoorbeeld bij de pompen staat het volgende:""je hebt 3 modellen .. de eerste 2 zou ik vermijden" met daarbij een link naar de te vermijden modellen. Van het derde (wel aan te raden) model is geen voorbeeld.

Dus bij deze een heel concrete vraag: welk model zou je aanraden voor een intex 300x175 met 3700 liter water? Er moet niet omhoog gepompt worden, ik heb geen verwarming (kinderen plonsen er zo ook wel in), de enige extra die ik overweeg is een zoutwatersysteem...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ep Woody

Zet een fles limoncello in de vriezer en beloof jezelf een glas als de skimmer op z'n plek zit... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ep Woody

En als je dan bedenkt dat hij bij de lidl voor 99 euro te koop was, anderhalve maand terug ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Ep Woody schreef op zondag 13 juni 2021 @ 12:55:
[...]

Heb je geen trektouw in de buis zitten? Doe dat dan gelijk als je toch bezig bent, dan kun je namelijk de volgende keer veel makkelijker de trekveer er doorheen krijgen. Eventueen in 2 of 3 stappen, waar je telkens een iets dikker stukje touw door de buis trekt.

[...]

Ja pipeflex komt standaard met een trekdraad.

Alleen is die twee keer doorverbonden, eerste keer bij de buitenmuur waar het door de fundamenten loopt. Daarna nog met 3 meter bij tuin uitbreiding, Ij het proberen de stroom en solar kabels te trekken is een van die kopen los gegaan of de draad is geknapt. Was beter geweest een stalen trekveer erdoor te treken inderdaad, maar die had ik toen nog niet,

Ik heb 5x2.5 mm2 en 3x 2.5 mm2 buitenkabel liggen om aan te leggen. Aparte groep voor de warmtepomp en een andere voor tuinhuis waar ik de zfp en zw unit op aan wil sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
J.E. Weinor schreef op zondag 13 juni 2021 @ 12:58:
[...]

Betreft je pipflex 40 mm met een trekveer lukte het niet kan verstopping zijn of wat je aangaf teveel bochten .
Wat je evt nog kunt proberen is met een touw wel stevig, daar bind je een kraaltje aan en aan het uiteinde zet je de stofzuiger er op wil niet zeggen dat het lukt maar proberen zal ik zeker doen, de tuin weer omspitten wordt je ook niet vrolijk van nu net alles netjes er in ligt.

Aan het koord maak je de stroomleiding en door de buis trekken, weet niet of het een lege leiding is of dat er al een leiding in ligt anders zal je de leiding die er in ligt kunnen gebruiken als alternatief.

2e optie trekveer daar een stuk touw aan knopen voor de laatste paar meter kraaltje er aan en gelijk de stofzuiger er op, komt het touw er wel uit en trekveer niet dan het laatste stukje met het touw de trekveer proberen door te trekken.

In de praktijk werkzaamheden kwam ik dit euvel wel eens tegen in de zonwering waar de kabel door de leiding moet 9 van de 10 keer lukt het, wat niet lukt als de leiding is onderbroken of in een lose ruimte terecht komt of cement in de leiding zit deze verassingen komt gelukkig niet vaak voor.

Betreft de kunstof box een keter store of kunstof huisje kan behoorlijk warm in worden een rooster in de wand met evt. ventilator er achter wat in computerbehuizingen zit en werken op 12 volt de voeding van de computer zal evt. mooi geschikt voor kunnen zijn voor de ventilators.
Het aan en uit schakelen van de computer voeding daar zijn wel schema's van te vinden dat wordt weer een geknutsel en bedenkingen het houd niet op. :)
Die tweede tip van een stuk touw met een kraaltje ga ik proberen. Ik vermoed dat ik bij de laatste bocht vast loop en dan is een touwtje van 3 meter met kraaltje (heb 2 dochters dus die heb ik wel ergens in een knutsel doos) zo aan de trekveer gemaakt.

Had ook al een m5 zoekveer besteld zodat die wellicht de veer de bocht door leid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
jacovn schreef op zondag 13 juni 2021 @ 14:52:
[...]

Die tweede tip van een stuk touw met een kraaltje ga ik proberen. Ik vermoed dat ik bij de laatste bocht vast loop en dan is een touwtje van 3 meter met kraaltje (heb 2 dochters dus die heb ik wel ergens in een knutsel doos) zo aan de trekveer gemaakt.

Had ook al een m5 zoekveer besteld zodat die wellicht de veer de bocht door leid.
Dat krijg je met twee dochters kraaltjes en glitters belanden vaak in de stofzuiger weet er alles van. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Viper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:30

Mr.Viper

Tja... iets met Dodge Vipers

We hebben ook al weer een tijdje het Bestway zwembadje van 220x150 staan voor de jongens (7 en 4 jaar). Daar maken ze veel gebruik van en dat is ook de bedoeling. Maar het water blijft best wel koud doordat de zon er niet de gehele dag op schijnt. Ik heb al een flink stuk in dit topic gelezen en er ook véél van geleerd over chloor e.d.

Om nu nog niet een hele verbouwing aan te gaan met een ZFP en buizen naar het dak van het schuurtje vroeg ik mij af of een Intex Solar mat gaat helpen.

Graag zou ik hem ophangen aan de schutting zodat de gehele middag de zon er op schijnt. Zijn er anderen met ervaring en tips?

Een post is niks zonder een foto dus:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kO128hEzsXt3_ON3dVhTc73iY-M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bpUfW761jYwwhtOC7hS09Hpq.jpg?f=fotoalbum_large

Waarbij ik als idee heb om in het zwarte kader de Solar mat te hangen.

|| System Specs || 36° ONO-WZW 4875Wp ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
bmaster001 schreef op zondag 13 juni 2021 @ 14:16:
[...]

Ik heb die startpost vele keren bekeken, geloof me. Maar bijvoorbeeld bij de pompen staat het volgende:""je hebt 3 modellen .. de eerste 2 zou ik vermijden" met daarbij een link naar de te vermijden modellen. Van het derde (wel aan te raden) model is geen voorbeeld.

Dus bij deze een heel concrete vraag: welk model zou je aanraden voor een intex 300x175 met 3700 liter water? Er moet niet omhoog gepompt worden, ik heb geen verwarming (kinderen plonsen er zo ook wel in), de enige extra die ik overweeg is een zoutwatersysteem...
Als je niet een groter zwembad in de toekomst wilt (en dus wel verwarming) hebt is een goedkope intex . hornback ZFP best te doen, nog steeds is dit een advies wat ik/we niet van harte geven. sterker nog een CRP is dan wellicht beter. een Zoutwater systeem heb je in 2 modellen (zover IK weet) .. tot 2 a 3m3 per uur oid (low flow) en highflow ..

Wat je nu hebt/overweegt zie de tekst waar ik een streep doorzet (hornbach zfp) voldoende ja .. maar je zit net tegen een kantelpunt aan als je gaat upgraden van zwembad formaat .. en dan kan je alles 2de hands gaan verkopen oid .. om alles net 1 a 2 stapjes beter te krijgen .. omdat je kids ouder zijn.

Dus vandaar be warned ;) maak je keuze gewoon goed geinformeerd

ik zou zelf een intex 6m3 als "instap" adviseren maar dat is WAY overpowerd ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmaster001
vso schreef op zondag 13 juni 2021 @ 15:19:
[...]

Als je niet een groter zwembad in de toekomst wilt (en dus wel verwarming) hebt is een goedkope intex . hornback ZFP best te doen, nog steeds is dit een advies wat ik/we niet van harte geven. sterker nog een CRP is dan wellicht beter. een Zoutwater systeem heb je in 2 modellen (zover IK weet) .. tot 2 a 3m3 per uur oid (low flow) en highflow ..

Wat je nu hebt/overweegt zie de tekst waar ik een streep doorzet (hornbach zfp) voldoende ja .. maar je zit net tegen een kantelpunt aan als je gaat upgraden van zwembad formaat .. en dan kan je alles 2de hands gaan verkopen oid .. om alles net 1 a 2 stapjes beter te krijgen .. omdat je kids ouder zijn.

Dus vandaar be warned ;) maak je keuze gewoon goed geinformeerd

ik zou zelf een intex 6m3 als "instap" adviseren maar dat is WAY overpowerd ..
Onze tuin laat geen groter formaat zwembad toe, dus eigenlijk zit ik dan best wel goed met de dingen die je liefst niet aanbeveelt :-)

Wat is het grote probleem met de pompen zonder schroefaansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:45
Ik snap er echt niets van. Hebben stabilisator gekocht maar dat lost echt voor geen meter op. Staat ook dat het beter in een skimmer kan maarja die hebben we(nog) niet. Dan was er hooguit het risico dat het water troebel werd.
Anyway als ik netjes volgens de handleiding mijn zws aanzet een uur lang 220x150 Intex bad dan meet ik met de strips echt 0 chloor. Moet ik het langer proberen? En zo ja hoeveel langer?

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
Mr.Viper schreef op zondag 13 juni 2021 @ 15:04:
We hebben ook al weer een tijdje het Bestway zwembadje van 220x150 staan voor de jongens (7 en 4 jaar). Daar maken ze veel gebruik van en dat is ook de bedoeling. Maar het water blijft best wel koud doordat de zon er niet de gehele dag op schijnt. Ik heb al een flink stuk in dit topic gelezen en er ook véél van geleerd over chloor e.d.

Om nu nog niet een hele verbouwing aan te gaan met een ZFP en buizen naar het dak van het schuurtje vroeg ik mij af of een Intex Solar mat gaat helpen.

Graag zou ik hem ophangen aan de schutting zodat de gehele middag de zon er op schijnt. Zijn er anderen met ervaring en tips?

Een post is niks zonder een foto dus:
[Afbeelding]

Waarbij ik als idee heb om in het zwarte kader de Solar mat te hangen.
Er zijn meerdere die geprobeerd/gedaan hebben er zijn diverse topic(s) DIY en deel1 en deel 2 en hoe je foto's hoe je deze browste staat allemaal netjes in de startpost vermeld ..

locatie is in deze wel key .. ik zou eerder op je schuur doen dan tegen de schutting maar dat is mijn 2 cents

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
bmaster001 schreef op zondag 13 juni 2021 @ 15:29:
[...]

Onze tuin laat geen groter formaat zwembad toe, dus eigenlijk zit ik dan best wel goed met de dingen die je liefst niet aanbeveelt :-)

Wat is het grote probleem met de pompen zonder schroefaansluiting?
Opties hebben is altijd goed toch ? tenzij je tegen conversie issues wil aanlopen en dus met verloopjes oid aan de slag moet .

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Grr trekveer vastgelopen met de kraaltjes aan een touwtje. Neem wel een dag vrij en wip er 2 tegels uit en graven maar. Heb op foto staan waar hij uit de muur komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
jacovn schreef op zondag 13 juni 2021 @ 16:00:
Grr trekveer vastgelopen met de kraaltjes aan een touwtje. Neem wel een dag vrij en wip er 2 tegels uit en graven maar. Heb op foto staan waar hij uit de muur komt.
Dat is balen dat het niet is gelukt kwam het touwtje wel volledig uit de buis? dan zit er waarschijnlijk ergens een hardnekkig euvel in de leiding als de trekveer vast is komen te zitten.

Dat wordt toch graven en de foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
J.E. Weinor schreef op zondag 13 juni 2021 @ 16:07:
[...]

Dat is balen dat het niet is gelukt kwam het touwtje wel volledig uit de buis? dan zit er waarschijnlijk ergens een hardnekkig euvel in de leiding als de trekveer vast is komen te zitten.

Dat wordt toch graven en de foto?
Weinig meer met zwembad van doen maar zo is het gedaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OARynWr_LjLwIXEmkdKjK46rWH4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TmpgsVAwJ16xffNPB75rcH7r.jpg?f=fotoalbum_medium

Die pipeflex buizen heb ik aan elke kant huis naar buiten liggen.
Die is fundament tussen keuken en warmtepomp hok. Dus goed terug te vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeeJee78
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-10 14:05
Snowhite0901 schreef op zondag 13 juni 2021 @ 15:33:
Ik snap er echt niets van. Hebben stabilisator gekocht maar dat lost echt voor geen meter op. Staat ook dat het beter in een skimmer kan maarja die hebben we(nog) niet. Dan was er hooguit het risico dat het water troebel werd.
Anyway als ik netjes volgens de handleiding mijn zws aanzet een uur lang 220x150 Intex bad dan meet ik met de strips echt 0 chloor. Moet ik het langer proberen? En zo ja hoeveel langer?
Klopt, dat spul lost heel slecht op. Bij ons was het pas na een paar dagen weg. Wel regelmatig ff vegen dan gaat het iets sneller (denk ik).

Een uur is wel vrij kort, ik zou het een paar uur proberen. Zeker de eerste keer.

[ Voor 5% gewijzigd door BeeJee78 op 13-06-2021 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Laatst online: 00:00

paQ

Mijn tds en ph meters zijn binnen. Ik heb de ph meter gecalibreerd met de meegeleverde poedertjes.
Nu meet ik mijn leiding water Ph8. Mijn bad ook Ph8. Moet het omlaag? Of -gezien referentie leidingwater- lekker zo laten?

Zoutgehalte is 2950-3020 ppm (50 kg in 24 m3)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazsie
vso schreef op zondag 13 juni 2021 @ 14:04:
[...]

foto's or it didn't happen :+
Haha, heb ik nog niet want ben er nog niet aan begonnen lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
jacovn schreef op zondag 13 juni 2021 @ 16:19:
[...]

Weinig meer met zwembad van doen maar zo is het gedaan.

[Afbeelding]

Die pipeflex buizen heb ik aan elke kant huis naar buiten liggen.
Die is fundament tussen keuken en warmtepomp hok. Dus goed terug te vinden
Zo te zien zien aan de foto is dit het punt wat je vermoeden hebt dat de trekveer niet verder komt.

Je fundering loop een pvc buis doorheen daar loop je pipeflex weer doorheen aan de ander kant van de funderering loopt daar je pipeflex weer verder richting tuin?.

Vraag mij af of de pvc buis een stuk doorvoer is of in twee stukken door de fundering mocht het wel het geval 2 stukken zijn en een vermoeden als dit het knelpunt is, waarschijnlijk verstopping door de aanleg fundering en het cement in de pvc buis is terecht gekomen.

Kan er helemaal naast zitten, maar probeer een situatie voor te stellen aan het euvel.

losliggend puin zoals steen in je leiding kan ook problemen opleveren met een trekveer dat het vast komt te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
J.E. Weinor schreef op zondag 13 juni 2021 @ 14:13:
[...]

Je kunt beter je bad vullen tot de hoogte van je skimmer zet er een krukje in en monteer de skimmer van zweten geen last je kunt prinsheerlijk zitten en aan de skimmer knutselen :) *O*
True, maar mijn skimmer vereist iets meer werk met inbouwen:

- komt in het zelfgemaakte deck.
- bad heeft 13cm isolatie.
- skimmer heeft ondersteuning nodig.

Veel voorbereiding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
paQ schreef op zondag 13 juni 2021 @ 16:52:
Mijn tds en ph meters zijn binnen. Ik heb de ph meter gecalibreerd met de meegeleverde poedertjes.
Nu meet ik mijn leiding water Ph8. Mijn bad ook Ph8. Moet het omlaag? Of -gezien referentie leidingwater- lekker zo laten?

Zoutgehalte is 2950-3020 ppm (50 kg in 24 m3)
Vanuit gaande dat je calibratie klopt moet je dus omlaag gaan, pH waarde moet tussen de 7,2 - 7,6 zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crazyfrog
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-10 13:37

schroefje los dan? _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djjvb
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-10 13:28
Snowhite0901 schreef op zondag 13 juni 2021 @ 15:33:
Ik heb gisteravond ook ons zws (de 28668 voor tot 26.500l) aangezet op een 305 bad met alkaliniteit van 94 en PH van 7.5 waarin ik 14kg zout heb opgelost en de pomp 24u heb laten lopen. Daarna dus zws 1e keer ingesteld op minimum waarde van 1u en de boost functie aangezet (loopt dan 8x de ingestelde tijd). Waarmee ik vanochtend een chloor waarde had van 4.6, zonder cyaanzuur/stabilisator te hebben gebruikt. Dus ik ben er over heen geschoten, maar laat het nu even langzaam dalen, omdat het nog binnen de max zit van 5.
Dus tijd hangt ook af van je liters en welk zws systeem je hebt (hoeveel deze aanmaakt per uur). Nog los van ph en cyaanzuur waardes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 16:34
Is zo een ZWS niet, net zoals een drijver met chloortablet en alle andere doseersystemen, bedoeld om een eenmaal op peil zijnd chloorniveau te behouden? Maar dat je met een net gevuld bad altijd met granulaat begint om op dat peil te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Laatst online: 00:00

paQ

Jazsie schreef op zondag 13 juni 2021 @ 17:02:
[...]

Vanuit gaande dat je calibratie klopt moet je dus omlaag gaan, pH waarde moet tussen de 7,2 - 7,6 zijn...
Scheut azijn?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djjvb
frickY schreef op zondag 13 juni 2021 @ 18:04:
Is zo een ZWS niet, net zoals een drijver met chloortablet en alle andere doseersystemen, bedoeld om een eenmaal op peil zijnd chloorniveau te behouden? Maar dat je met een net gevuld bad altijd met granulaat begint om op dat peil te komen?
Naar mijn weten is dit niet nodig. Dit systeem maakt chloor uit zout. Zoals gezegd is er bij mij in 8 uur tijd vanuit leidingwater (zeg maar bijna 0% chloor), 4,6mg per liter aangemaakt. Daarom moet je eerst boosten, ook bij bijvoorbeeld een flinke regenbui. Daarna hou je hem op peil met X draaiuren per 24u.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ep Woody
Net de partytent maar even over het zwembad gezet. Het bad is warm zat, 35 graden. Met de temperaturen van de komende dagen is wat extra schaduw wel welkom. Ben benieuwd wat voor invloed dat heeft op de afkoeling.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZBJr1TBtVW16N6l3cVPKF84EhsE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kwwJxXMaqXaM7zwSL2O96Gz8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Vandaag het nieuwe Exit 3,60 x 1,22(1,10) zwembad met overkapping opgezet en morgen komt als het goed is de "W'eau Full Inverter 7,6kW zwembad warmtepomp" incl. bypass set binnen. Op het vorige bad had ik een 3.407 liter/uur pomp van Intex staan, maar deze wil ik nu graag vervangen door een krachtigere zandfilterpomp. Vorig jaar heb ik de wat krachtigere Intex filtercartridge pompen geprobeerd, maar 2 stuks DOA teruggestuurd. Nu ga ik dus graag voor een betere kwaliteit en zandfilter variant, want het zwemseizoen is maar kort ;)

Als ik op bijv. bol.com een aantal stuks vergelijk, dan werkt de vergelijk functie niet mee door slecht ingevulde eigenschappen, dus is moeilijk vergelijken. Welke zouden jullie mij aanraden voor dit zwembad van 10.000 liter? Als ik naar de artikelcodes kijk zie ik dat de donkergrijze variant (midden) een hoger typenummer heeft, duurder is, maar minder capaciteit heeft. Het zwembad heeft 32 mm aansluitingen, de 32->38 mm adapter heb ik liggen.

Ik heb de startpost gelezen, de middelste heeft een 6-weg systeem, de linker en rechter volgens mij niet en ondanks de lagere capaciteit lijkt mij de middelste dus de beste keuze. Eens? Of toch beter voor een hogere capaciteit gaan? Door de overkapping en skimmer wordt het water niet enorm vies en 6000/uur is waarschijnlijk ook voldoende? Uiteindelijk kijk ik wel even waar het betreffende type het goedkoopst te verkrijgen is, gaat mij nu vooral om de voors en tegens.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tj-YjtX-TEgz_qYYTbcks6jD25U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fTCPyq8lInngRolCoJXFb23Q.png?f=fotoalbum_large

Edit: De andere 2 hebben ook een 6-weg systeem. Verder erg lastig om de exacte verschillen te vinden, de Intex website zelf toont ook weer andere artikelnummers.

Ook is niet alles meer op voorraad, de Intex Krystal Clear Zandfilterpomp 26648GS voldoet dus volgens mij prima, maar is de capaciteit geen overkill?

Edit 2: Gaat hard, bijna alles uitverkocht, alleen die rechter (Intex 26652GS 10.000L) was nog beschikbaar. Die voor nu maar besteld, kan hem altijd terugsturen als het overkill blijkt te zijn....

[ Voor 12% gewijzigd door Taro op 13-06-2021 20:50 ]

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickgsx-r
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 16-06-2022
Effe een vraagje. Ik heb dus nu die Intex zfp. Ik heb m nu zo ingesteld dat hij 6 uur per dag draait....van 11:00 tot 17:00. Da's op t warmst van de dag, om m'n tyleen zo goed mogelijk te laten renderen.
Nu wil ik savonds graag de chemicaliën toevoegen, omdat de kids er dan uit zijn. Maar daarvoor moet altijd de pomp draaien.

Nu zet ik m dus elke keer handmatig aan savonds, maar dan istie wel z'n programma kwijt.
Hoe lossen jullie dat op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TailwindNL
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:48
djjvb schreef op zondag 13 juni 2021 @ 17:32:
[...]

Ik heb gisteravond ook ons zws (de 28668 voor tot 26.500l) aangezet op een 305 bad met alkaliniteit van 94 en PH van 7.5 waarin ik 14kg zout heb opgelost en de pomp 24u heb laten lopen. Daarna dus zws 1e keer ingesteld op minimum waarde van 1u en de boost functie aangezet (loopt dan 8x de ingestelde tijd). Waarmee ik vanochtend een chloor waarde had van 4.6, zonder cyaanzuur/stabilisator te hebben gebruikt. Dus ik ben er over heen geschoten, maar laat het nu even langzaam dalen, omdat het nog binnen de max zit van 5.
Dus tijd hangt ook af van je liters en welk zws systeem je hebt (hoeveel deze aanmaakt per uur). Nog los van ph en cyaanzuur waardes.
Ook ik ben bezig met mijn, sinds dit jaar, nieuwe ZWS (vorig jaar chloor, dus geen ervaring verder met een ZWS). Mijn alkaline is sky high (lees: ~240), stabilizer = 0, PH 7.8 (of misschien iets lager), maar chloor krijg ik op orde door de ZWS te laten draaien (in 12-24 uur brengt de ZWS de chloorwaarde van 0 naar 3).

Het probleem is dat het chloor (net als bij anderen zoals ik lees) verdwijnt. Waarschijnlijk door de zon en het feit dat er geen cyaanzuur in het bad zit (dat is de stabilizer als ik het goed heb (?)). Mijn zout is van Poolsel en daar zitten geen additieven in. Het water is kraakhelder, dus dat is goed.

Voor nu is mijn plan om te kijken wat er gebeurt met 2 uur het ZWS aan te hebben (ik heb een ~4700 liter bad). Vanmorgen was het chloor oke (lees: 3) dus ik ben benieuwd wat de waarde is over 2 uur (zws staat nu aan, fingers crossed). Als dat oke is, dan ga ik iedere dag 3 uur filteren en 2 uur daarvan de ZWS aanzetten.

Wat me blijft dwarszitten is dat de alkaline sky high is en het chloor toch snel verdwijnt. (bij een check van vers leidingwater is de alkaline ook skyhigh). Ik zie dat anderen in deze thread hetzelfde ervaren met hun ZWS, alleen is de alkaline niet zo hoog als bij mij. Zodoende lees ik met belangstelling mee hoe dit gefixt kan worden. Ik zal mijn voortgang ook hier blijven plaatsen.

Update: 2 uur zws aan gehad, resultaat --> minimaal chloor (ergens tussen 0 en 0.5), dus toch nog maar langer :'( . Dan toch maar cyaanzuur toevoegen om het chloor langer vast te houden? (is er nog een alternatief?)

[ Voor 4% gewijzigd door TailwindNL op 13-06-2021 23:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:04
Rickgsx-r schreef op zondag 13 juni 2021 @ 20:41:
Effe een vraagje. Ik heb dus nu die Intex zfp. Ik heb m nu zo ingesteld dat hij 6 uur per dag draait....van 11:00 tot 17:00. Da's op t warmst van de dag, om m'n tyleen zo goed mogelijk te laten renderen.
Nu wil ik savonds graag de chemicaliën toevoegen, omdat de kids er dan uit zijn. Maar daarvoor moet altijd de pomp draaien.

Nu zet ik m dus elke keer handmatig aan savonds, maar dan istie wel z'n programma kwijt.
Ik heb er een "slim stopcontact" tussen zitten. Bij mij gaat de pomp aan dmv een schema van 09:00-11:00 / 14:00-16:00 / 19:00-21:00 en wanneer extra nodig gewoon via de app inschakelen.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
Taro schreef op zondag 13 juni 2021 @ 20:11:
Als ik op bijv. bol.com een aantal stuks vergelijk, dan werkt de vergelijk functie niet mee door slecht ingevulde eigenschappen, dus is moeilijk vergelijken. Welke zouden jullie mij aanraden voor dit zwembad van 10.000 liter? Als ik naar de artikelcodes kijk zie ik dat de donkergrijze variant (midden) een hoger typenummer heeft, duurder is, maar minder capaciteit heeft. Het zwembad heeft 32 mm aansluitingen, de 32->38 mm adapter heb ik liggen.
doe jezelf een lol gooi die adapters / inschuif meuk weg en haal 38mm intex set met kraan
dat zal pas volgend jaar zijn met installatie als je je zwembad gevuld hebt ;)
Ik heb de startpost gelezen, de middelste heeft een 6-weg systeem, de linker en rechter volgens mij niet en ondanks de lagere capaciteit lijkt mij de middelste dus de beste keuze. Eens? Of toch beter voor een hogere capaciteit gaan? Door de overkapping en skimmer wordt het water niet enorm vies en 6000/uur is waarschijnlijk ook voldoende? Uiteindelijk kijk ik wel even waar het betreffende type het goedkoopst te verkrijgen is, gaat mij nu vooral om de voors en tegens.
6m3 is voldoende (4,7 oid per uur) 2 uur+ beetje oid voor een volledig bad rond pompen
Edit 2: Gaat hard, bijna alles uitverkocht, alleen die rechter (Intex 26652GS 10.000L) was nog beschikbaar. Die voor nu maar besteld, kan hem altijd terugsturen als het overkill blijkt te zijn....
tja je verbruik per uur is wel een uitdaging ..

overkill hmmm tja .. je hebt niet tekort in elk geval

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
Rickgsx-r schreef op zondag 13 juni 2021 @ 20:41:

zoals @renzo4000 zegt slim stopcontact er tussen maar met een "zekering" op de kabel en afhankelijk van het model ZFP moet je 1 a 2 elektra mods doen om het met een "slim" stopcontact werkend te krijgen zie zwembad automation topic

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

vso schreef op zondag 13 juni 2021 @ 21:27:
[...]

doe jezelf een lol gooi die adapters / inschuif meuk weg en haal 38mm intex set met kraan
Wij hebben in de uithoeken van de tuin 2x een terras van precies 3,60x3,60 en dat beperkte de mogelijkheden nogal. Hiervoor hebben wij jarenlang een Intex 3,05 x 0,76 bad gehad, maar wij waren toe aan iets groters. Dan kom je bij Intex op de 366 x 76 (=nauwelijks vooruitgang), een té groot vierkant bad (>400 cm) uit (de robotgrasmaaier en het gras gaan dat niet leuk vinden), of je gaat voor een ander merk, vandaar dat we voor deze Exit van 3,60 diameter zijn gegaan met wat extra hoogte.
tja je verbruik per uur is wel een uitdaging ..

overkill hmmm tja .. je hebt niet tekort in elk geval
Wat bedoel je in dit geval met "verbruik"?

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Taro schreef op zondag 13 juni 2021 @ 20:11:
Vandaag het nieuwe Exit 3,60 x 1,22(1,10) zwembad met overkapping opgezet en morgen komt als het goed is de "W'eau Full Inverter 7,6kW zwembad warmtepomp" incl. bypass set binnen. Op het vorige bad had ik een 3.407 liter/uur pomp van Intex staan, maar deze wil ik nu graag vervangen door een krachtigere zandfilterpomp. Vorig jaar heb ik de wat krachtigere Intex filtercartridge pompen geprobeerd, maar 2 stuks DOA teruggestuurd. Nu ga ik dus graag voor een betere kwaliteit en zandfilter variant, want het zwemseizoen is maar kort ;)

[Afbeelding]

Edit: De andere 2 hebben ook een 6-weg systeem. Verder erg lastig om de exacte verschillen te vinden, de Intex website zelf toont ook weer andere artikelnummers.

Ook is niet alles meer op voorraad, de Intex Krystal Clear Zandfilterpomp 26648GS voldoet dus volgens mij prima, maar is de capaciteit geen overkill?

Betreft de intex ZFP de grijze in het midden is het oudere type de witte links en recht is de nieuwe type en zijn beide een 6 weg systeem dat de prijs verschillend is zeg niets, betreft de prijzen onderling moet je maar de 8) zien je betaald soms te veel daarom de prijzen goed in de gaten houden.

in deze topic zijn pompen aangeschaft via Amazon voor zelfs 149 euro voor de intex ZFP 6m3. ook door elkaar op de hoogte te stellen voor aanbiedingen nog niet zo lang geleden, maar zelf in de gaten houden en googelen voor een mooie prijs. anders betaal je dubbel voor de prijs.

Bij de blauwe bol moet je al helemaal niet zijn voor de prijs laat bij het koele blauw

Als ik een keuze zal maken voor je bad ging ik voor de 6 m3 of de 8m3 variant, hoger kan ook maar kan overkill zijn maar kan geen kwaad alleen het energieverbruik ligt wat hoger ligt ook naar gelang wat er allemaal achter je zwembad komt solar op dak opvoerhoogte het aantal meters leiding etc.

Maar de meeste hebben de 6m3 variant 5 meter opvoer hoogte tyleen of EPDM op dak evt. met combi wel of geen WP kan allemaal daar is een 6 M3 geschikt voor de 4m3 variant weer niet.
ook voor een vacuum bodem zuiger met slang advies vanaf 6 M3 ZFP.

In de startpost staat wel het een of ander vermeld en uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
djjvb schreef op zondag 13 juni 2021 @ 18:30:
[...]

... Daarom moet je eerst boosten, ook bij bijvoorbeeld een flinke regenbui....
Waarom staat dit niet in mijn handleiding van mijn Intex ZWS :/

In de handleiding staat (op p 17) gewoon: in gebruik nemen en dan laten draaien volgens de uren die je uit een tabel haalt.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

@vso & @J.E. Weinor Als met "verbruik" het stroomverbruik wordt bedoeld: Ik zet de ZFP en WP alleen aan als de zonnepanelen actief zijn, met 25 stuks maak ik mij daar niet zo'n zorgen om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djjvb
Eusebius schreef op zondag 13 juni 2021 @ 21:39:
[...]

Waarom staat dit niet in mijn handleiding van mijn Intex ZWS :/

In de handleiding staat (op p 17) gewoon: in gebruik nemen en dan laten draaien volgens de uren die je uit een tabel haalt.
En op pagina 18? Onder punt 6? ;) En je moet ook eerst ff de ‘normale tijd’ instellen en pas daarna voor de eerste keer boosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
Taro schreef op zondag 13 juni 2021 @ 21:37:
[...]

Wij hebben in de uithoeken van de tuin 2x een terras van precies 3,60x3,60 en dat beperkte de mogelijkheden nogal. Hiervoor hebben wij jarenlang een Intex 3,05 x 0,76 bad gehad, maar wij waren toe aan iets groters. Dan kom je bij Intex op de 366 x 76 (=nauwelijks vooruitgang), een té groot vierkant bad (>400 cm) uit (de robotgrasmaaier en het gras gaan dat niet leuk vinden), of je gaat voor een ander merk, vandaar dat we voor deze Exit van 3,60 diameter zijn gegaan met wat extra hoogte.

[...]

Wat bedoel je in dit geval met "verbruik"?
:? jij hebt het over een groot bad en ik over je in/uitlaat ... #discrepantie :+

Dat een 6m3 p/u iets minder verbruikt dan een 10m3 variant :P (Watt) hoeveel verschill weet ik niet maar als jij je niet zorgen maakt waarom zouden wij :)

[ Voor 5% gewijzigd door vso op 13-06-2021 21:46 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

vso schreef op zondag 13 juni 2021 @ 21:44:
[...]

:? jij hebt het over een groot bad en ik over je in/uitlaat ... #discrepantie

dat een 6m3 p/u iets minder verbruikt dan een 10m3 variant :P (Watt)
Ah, ik dacht dat je een compleet ander bad bedoelde met standaard 38 mm aansluiting |:(

Ik heb even snel gezocht, maar heb je een linkje naar die set? Dus 32 mm op zwembad en 38 mm op ZFP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Taro schreef op zondag 13 juni 2021 @ 21:42:
@vso & @J.E. Weinor Als met "verbruik" het stroomverbruik wordt bedoeld: Ik zet de ZFP en WP alleen aan als de zonnepanelen actief zijn, met 25 stuks maak ik mij daar niet zo'n zorgen om.
Maar niet iedereen heeft zonnepanelen op het dak dan kan het verbruik van een pomp doorslag gevend zijn dat de pomp in het seizoen de rondjes draait :)

Ik heb zelf 28 op het dak met een WP- 350 per stuk ruim overcapaciteit eigenlijk te veel naar ons eigen verbruik op jaarbasis en terug levering, je krijgt een leuke zakcent voor terug zo lang het nog duurt, op dit moment geen energie kosten ook geen gasrekening die is er uit gesloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
djjvb schreef op zondag 13 juni 2021 @ 21:44:
[...]

En op pagina 18? Onder punt 6? ;) En je moet ook eerst ff de ‘normale tijd’ instellen en pas daarna voor de eerste keer boosten.
Initiële installatie .. tjonge .. Duidelijk.

Was we wat aan het inlezen over PVC-buizen enzo. Heb dus geen afvoerbuizen uit de supermarkt bouwmarkt nodig, maar drukleidingen.
- welke lijm is goed? Elke PVC-lijm?
- Hoe sluit je 32-mm slang aan op 40mm buis?
- Bestaan er korte(re) slangen met 32-mm? Ik krijg alleen 1.50 meter gevonden.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
Taro schreef op zondag 13 juni 2021 @ 21:52:
[...]

Ah, ik dacht dat je een compleet ander bad bedoelde met standaard 38 mm aansluiting |:(

Ik heb even snel gezocht, maar heb je een linkje naar die set? Dus 32 mm op zwembad en 38 mm op ZFP.
https://www.bol.com/nl/p/...ompleet/9200000118476787/

btw check de bouwlogjes vermeld in de startpost kan je slimme dingen vinden zoals een zaag in die krengen :) die ik link

[ Voor 13% gewijzigd door vso op 13-06-2021 21:57 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Die had ik gevonden, maar is voor zwembaden met 38 mm aansluiting, terwijl die van mij 32 mm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
Eusebius schreef op zondag 13 juni 2021 @ 21:55:
[...]

Initiële installatie .. tjonge .. Duidelijk.

Was we wat aan het inlezen over PVC-buizen enzo. Heb dus geen afvoerbuizen uit de supermarkt bouwmarkt nodig, maar drukleidingen.
- welke lijm is goed? Elke PVC-lijm?
- Hoe sluit je 32-mm slang aan op 40mm buis?
- Bestaan er korte(re) slangen met 32-mm? Ik krijg alleen 1.50 meter gevonden.
Lees de start post nog eens door alles word beantwoord ps hint --> 50mm buis

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
Taro schreef op zondag 13 juni 2021 @ 21:59:
[...]

Die had ik gevonden, maar is voor zwembaden met 38 mm aansluiting, terwijl die van mij 32 mm is.
vso schreef op zondag 13 juni 2021 @ 21:27:
[...]

dat zal pas volgend jaar zijn met installatie als je je zwembad gevuld hebt ;)
laatste regel :?

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:45
Bedankt voor de tips. Net mijn zws 3 uur aangezet en chloor is precies mooi. Cyaanzuur nog steeds niet te meten.
Even gekeken maar die skimmer van intex moet een pomp hebben van minimaal 3000l/h. Mijn bad heeft een inhoud van 1600 en mijn pomp 2270. Nog groter lijkt me wat overdreven.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Ik kan wel lezen, maar ik begrijp het simpelweg niet ;)

Ik vind het prima om terwijl het zwembad al gevuld is nog een en ander te wisselen en dus weer bij te moeten vullen, maar misschien kan je het dan voor mij verduidelijken: Je linkt naar een 38 mm set, waarbij staat:
Geschikt voor grotere Intex zwembaden met 38mm aansluiting
Hoe gaat dit passen dan als er maar 32mm beschikbaar is op het zwembad, los van of het zwembad al wel/niet gevuld is?

Past die 38 mm kraan ook met inlet/outlet op 32mm? Of kan ik daar weer aparte schroefadapters op plaatsen om 32mm mogelijk te maken? Ik dacht dus dat die kraan automatisch ook 38 mm op het zwembad nodig had, want dat past dus niet, vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
djjvb schreef op zondag 13 juni 2021 @ 21:44:
[...]

Denk ik, verdraaid waarom zag ik niet wat @djjvb wel zag .. blijkt de meegeleverde handleiding af te wijken van de online PDF .. online staat wel iets over regen & Initiële installatie. Maar in de papieren versie - die ik vanmiddag had doorgelezen - staat daar niks over in :/

Nou, leve dit topic dus :), anders had ik het niet opgemerkt.
vso schreef op zondag 13 juni 2021 @ 22:00:
[...]

Lees de start post nog eens door alles word beantwoord ps hint --> 50mm buis
@vso Het stuk over PVC in de TS leest niet heel makkelijk .. het is spreektaal, geen schrijftaal. Inderdaad staat daar 50mm en welke lijm je moet gebruiken. Maar welke verloopstukken of tules je moet hebben .. :S Ik denk dat ik maar wat plaatjes ga bekijken.

[ Voor 30% gewijzigd door Eusebius op 13-06-2021 22:17 ]

==
hoi

Pagina: 1 ... 53 ... 185 Laatste