Vandaag het nieuwe Exit 3,60 x 1,22(1,10) zwembad met overkapping opgezet en morgen komt als het goed is de "W'eau Full Inverter 7,6kW zwembad warmtepomp" incl. bypass set binnen. Op het vorige bad had ik een 3.407 liter/uur pomp van Intex staan, maar deze wil ik nu graag vervangen door een krachtigere zandfilterpomp. Vorig jaar heb ik de wat krachtigere Intex filtercartridge pompen geprobeerd, maar 2 stuks DOA teruggestuurd. Nu ga ik dus graag voor een betere kwaliteit en zandfilter variant, want het zwemseizoen is maar kort
Als ik op bijv. bol.com een aantal stuks vergelijk, dan werkt de vergelijk functie niet mee door slecht ingevulde eigenschappen, dus is moeilijk vergelijken. Welke zouden jullie mij aanraden voor dit zwembad van 10.000 liter? Als ik naar de artikelcodes kijk zie ik dat de donkergrijze variant (midden) een hoger typenummer heeft, duurder is, maar minder capaciteit heeft. Het zwembad heeft 32 mm aansluitingen, de 32->38 mm adapter heb ik liggen.
Ik heb de startpost gelezen, de middelste heeft een 6-weg systeem, de linker en rechter volgens mij niet en ondanks de lagere capaciteit lijkt mij de middelste dus de beste keuze. Eens? Of toch beter voor een hogere capaciteit gaan? Door de overkapping en skimmer wordt het water niet enorm vies en 6000/uur is waarschijnlijk ook voldoende? Uiteindelijk kijk ik wel even waar het betreffende type het goedkoopst te verkrijgen is, gaat mij nu vooral om de voors en tegens.
Edit: De andere 2 hebben ook een 6-weg systeem. Verder erg lastig om de exacte verschillen te vinden, de Intex website zelf toont ook weer andere artikelnummers.
Ook is niet alles meer op voorraad, de Intex Krystal Clear Zandfilterpomp 26648GS voldoet dus volgens mij prima, maar is de capaciteit geen overkill?
Edit 2: Gaat hard, bijna alles uitverkocht, alleen die rechter (Intex 26652GS 10.000L) was nog beschikbaar. Die voor nu maar besteld, kan hem altijd terugsturen als het overkill blijkt te zijn....
[
Voor 12% gewijzigd door
Taro op 13-06-2021 20:50
]
Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV