Het grote zwembad topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 54 ... 185 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Taro schreef op zondag 13 juni 2021 @ 22:09:
[...]

Ik kan wel lezen, maar ik begrijp het simpelweg niet ;)

Ik vind het prima om terwijl het zwembad al gevuld is nog een en ander te wisselen en dus weer bij te moeten vullen, maar misschien kan je het dan voor mij verduidelijken: Je linkt naar een 38 mm set, waarbij staat:

[...]

Hoe gaat dit passen dan als er maar 32mm beschikbaar is op het zwembad, los van of het zwembad al wel/niet gevuld is?

Past die 38 mm kraan ook met inlet/outlet op 32mm? Of kan ik daar weer aparte schroefadapters op plaatsen om 32mm mogelijk te maken? Ik dacht dus dat die kraan automatisch ook 38 mm op het zwembad nodig had, want dat past dus niet, vandaar mijn vraag.
Bij een ZFP zitten andere slangen (schroef)
https://www.zwembadgigant.nl/intex-zwembadslang-300-cm?

Je hebt ook intex adapters (A of B ) die de conversie naar "slang" kunnen maken

Met zfp vanaf 6m3 zou ik "32" mm gewoon simpel weg de deur wijzen ..

en die 32/38mm inlaat / uitlaat conversie betekend dat die 38mm gaten uitgesneden moeten worden

ik hoopte alleen dit in 1 snel bericht duidelijk te kunnen maken :P

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
Eusebius schreef op zondag 13 juni 2021 @ 22:09:
@vso Het stuk over PVC in de TS leest niet heel makkelijk .. het is spreektaal, geen schrijftaal. Inderdaad staat daar 50mm en welke lijm je moet gebruiken. Maar welke verloopstukken of tules je moet hebben .. :S Ik denk dat ik maar wat plaatjes ga bekijken.
het is gezamelijk geschreven ..

het is ook lastig te condenseren / en te beperken juist omdat je zoveel opties/maten hebt maar mocht je klaar zijn met plaatjes bekijken en een "schets/tekening willen delen doet dat gerust want we schieten er echt wel op :)

Tja vanalles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 08-10 14:01
vso schreef op zondag 13 juni 2021 @ 22:27:
[...]

Bij een ZFP zitten andere slangen (schroef)
https://www.zwembadgigant.nl/intex-zwembadslang-300-cm?

Je hebt ook intex adapters (A of B) die de conversie naar "slang" kunnen maken

Met zfp vanaf 6m3 zou ik "32" mm gewoon simpel weg de deur wijzen ..

en die 32/38mm inlaat / uitlaat conversie betekend dat die 38mm gaten uitgesneden moeten worden

ik hoopte alleen dit in 1 snel bericht duidelijk te kunnen maken :P
Ik snap de reactie van Taro wel :) niet iedereen denkt zomaar om in zijn zwembad te gaan snijden voor een andere adapter 32/38 mm je bedenkt wel 10 keer om zoiets te gaan ondernemen en risico dat het mis gaat in je liner, je praat wel over een zwembad van paar honderden eurootjes. :?

En niet iedereen heeft 2 rechter handen of technisch aangelegd dan is een oplossing met een adapter B een uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
J.E. Weinor schreef op zondag 13 juni 2021 @ 23:10:
[...]

Ik snap de reactie van Taro wel :) niet iedereen denkt zomaar om in zijn zwembad te gaan snijden voor een andere adapter 32/38 mm je bedenkt wel 10 keer om zoiets te gaan ondernemen en risico dat het mis gaat in je liner, je praat wel over een zwembad van paar honderden eurootjes. :?

En niet iedereen heeft 2 rechter handen of technisch aangelegd dan is een oplossing met een adapter B een uitkomst.
. .. nieuwe dingen "modden" vereist wel een tweakers mentaliteit ..

Tja vanalles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

vso schreef op zondag 13 juni 2021 @ 23:21:
[...]

. .. nieuwe dingen "modden" vereist wel een tweakers mentaliteit ..
Die mentaliteit heb ik wel ;) Maar snijden in een gloednieuw zwembad terwijl ik het mogelijk ook met adapters op kan lossen die ik al heb liggen geniet dan toch eerst mijn voorkeur...

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
Taro schreef op zondag 13 juni 2021 @ 23:35:
[...]

Die mentaliteit heb ik wel ;) Maar snijden in een gloednieuw zwembad terwijl ik het mogelijk ook met adapters op kan lossen die ik al heb liggen geniet dan toch eerst mijn voorkeur...
ik ben door de brandende hoepel heen gestapt .. je vroeg om advies wat je ermee doet is aan jou

ps ik zeg niet voor niks dat je volgend jaar wellicht er voor open staat toch, niemand forceert je

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Vandaag net 29 graden aangetikt zwembadwater uit de solar 30,2 onder de afdekking warmte 45, 6 gemiddeld.

Moet zeggen afdekking solar tyleen op het dak nu alles een paar dagen heeft gedraaid de temp langer stabiel blijft ondanks de bewolking en wind en wat koeler weer dat de temp niet zo gauw aantal graden terug zakt in de loop van de dag, terwijl de pomp lekker doorloopt elke dag wel een graatje warmer.

Benieuwd de komende dagen wordt het wat warmer morgen zal het wel de 30 graden aantikken verwacht ik.

Het water zak wel geleidelijk terug in de solar tyleen op een schuin dak te merken als ik 's morgens de pomp weer opstart en de lucht in de leiding weer via het zwembad in borrelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bollenpeller
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 04-07 21:51
vso schreef op zondag 13 juni 2021 @ 21:56:
[...]

https://www.bol.com/nl/p/...ompleet/9200000118476787/

btw check de bouwlogjes vermeld in de startpost kan je slimme dingen vinden zoals een zaag in die krengen :) die ik link
Bestellen jullie hier wel eens wat?
https://www.stesha.be/nl/...038%20mm&description=true (nu even uitverkocht maar deze set vorige week besteld voor 21E)
Is wel in België maar zijn best wel goedkoop.

Daikin Sensira FTXF25A - RXF25A / Daikin Stylish FTXA35BT - RXA35A / Daikin Stylish FTXA25BB - RXA25A 3900Wp vol op het zuiden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-10 17:55
[...]

Nog een klein tipje met de standaard aansluitingen, daar zitten aan de binnenkant een soort van filterkapjes op,

Vergeet deze niet schoon te maken, ik heb van het weekend de complete zfp uit elkaar gesloopt en kon maar niet begrijpen waarom de wp low flow bleef aangeven totdat ik alle slangen los had en er amper water uit de toevoer kwam.

Filtertje zag er uit als een doucheputje met haar. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bollenpeller
  • Laatst online: 04-07 21:51
[...]

Vandaag ook gedaan...eerst even 3 x zuchten voordat ik het aandurfde.
Ik heb het met een nagelschaartje gedaan voordat ik de liner en buizen in elkaar heb gezet.
Moet bekennen viel allemaal wel mee.

Daikin Sensira FTXF25A - RXF25A / Daikin Stylish FTXA35BT - RXA35A / Daikin Stylish FTXA25BB - RXA25A 3900Wp vol op het zuiden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-10 21:50

Dennahz

Life feels like hell should.

Het zoutsysteem valt me niks tegen. Tot nu toe perfect water. Al moet ik zeggen dat het ORP-niveau echt wel fluctueert 😂

Bij normaal chloor is dat altijd veel constanter. Geen idee of het normaal is, maar zolang het water er goed uit ziet en de wanden niet glad worden...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZWUffb24Ozt-bztM4OaStIDtSEg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NlxKS7pQgSq3TPblOyE3AGZ1.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-gMS8XGsRVh0m2_T4axtR_1aJSI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1zcNDX4n9Z5t0u0EVZx2U7Nm.jpg?f=fotoalbum_tile

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickgsx-r
  • Laatst online: 16-06-2022
renzo4000 schreef op zondag 13 juni 2021 @ 20:54:
[...]

Ik heb er een "slim stopcontact" tussen zitten. Bij mij gaat de pomp aan dmv een schema van 09:00-11:00 / 14:00-16:00 / 19:00-21:00 en wanneer extra nodig gewoon via de app inschakelen.
Dat had ik inderdaad ook willen doen, maar deze pomp heeft niet gewoon een schakelaar. Ik moet elke keer de knop op de pomp indrukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickgsx-r
vso schreef op zondag 13 juni 2021 @ 21:30:
[...]

zoals @renzo4000 zegt slim stopcontact er tussen maar met een "zekering" op de kabel en afhankelijk van het model ZFP moet je 1 a 2 elektra mods doen om het met een "slim" stopcontact werkend te krijgen zie zwembad automation topic
Zelf knutselen aan n nieuwe pomp zie ik niet zo zitten. Zal de garantie ook niet ten goede komen schat ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:54
Rickgsx-r schreef op maandag 14 juni 2021 @ 08:20:
[...]

Dat had ik inderdaad ook willen doen, maar deze pomp heeft niet gewoon een schakelaar. Ik moet elke keer de knop op de pomp indrukken
Volgens mij zit die schakelmodule toch gewoon in de stekker? Die kan je dan toch verwijderen en een normale stekker aan monteren? Dat geeft je iig veel meer vrijheid. Maar ik snap dat het in het kader van garantie niet handig is.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ep Woody
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-09 15:28
Afkoeling vannacht was van 35°C naar 30.8°C. Niet gek! Minder dan de afkoeling van de week. Nu 4.2*C terwijl het van de week nog rond de 5°C per nacht was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazsie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:17
Eh AUB niet, dat doe je met pH- :).

3600 Wp op 0° (vrijwel plat) | 3900Wp op 10°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jazsie
Taro schreef op zondag 13 juni 2021 @ 20:11:
Vandaag het nieuwe Exit 3,60 x 1,22(1,10) zwembad met overkapping opgezet en morgen komt als het goed is de "W'eau Full Inverter 7,6kW zwembad warmtepomp" incl. bypass set binnen. Op het vorige bad had ik een 3.407 liter/uur pomp van Intex staan, maar deze wil ik nu graag vervangen door een krachtigere zandfilterpomp. Vorig jaar heb ik de wat krachtigere Intex filtercartridge pompen geprobeerd, maar 2 stuks DOA teruggestuurd. Nu ga ik dus graag voor een betere kwaliteit en zandfilter variant, want het zwemseizoen is maar kort ;)

Als ik op bijv. bol.com een aantal stuks vergelijk, dan werkt de vergelijk functie niet mee door slecht ingevulde eigenschappen, dus is moeilijk vergelijken. Welke zouden jullie mij aanraden voor dit zwembad van 10.000 liter? Als ik naar de artikelcodes kijk zie ik dat de donkergrijze variant (midden) een hoger typenummer heeft, duurder is, maar minder capaciteit heeft. Het zwembad heeft 32 mm aansluitingen, de 32->38 mm adapter heb ik liggen.

Ik heb de startpost gelezen, de middelste heeft een 6-weg systeem, de linker en rechter volgens mij niet en ondanks de lagere capaciteit lijkt mij de middelste dus de beste keuze. Eens? Of toch beter voor een hogere capaciteit gaan? Door de overkapping en skimmer wordt het water niet enorm vies en 6000/uur is waarschijnlijk ook voldoende? Uiteindelijk kijk ik wel even waar het betreffende type het goedkoopst te verkrijgen is, gaat mij nu vooral om de voors en tegens.

[Afbeelding]

Edit: De andere 2 hebben ook een 6-weg systeem. Verder erg lastig om de exacte verschillen te vinden, de Intex website zelf toont ook weer andere artikelnummers.

Ook is niet alles meer op voorraad, de Intex Krystal Clear Zandfilterpomp 26648GS voldoet dus volgens mij prima, maar is de capaciteit geen overkill?

Edit 2: Gaat hard, bijna alles uitverkocht, alleen die rechter (Intex 26652GS 10.000L) was nog beschikbaar. Die voor nu maar besteld, kan hem altijd terugsturen als het overkill blijkt te zijn....
Intex zandfilterpomp - 6m3/h:
https://www.heuts.nl/intex-zandfilterpomp-6m3h

Intex zandfilterpomp 8m3/h:
https://www.heuts.nl/intex-zandfilterpomp-8m3h

Intex zandfilterpomp 9.5 / 10m3/h:
https://www.heuts.nl/intex-zandfilterpomp-10m3h

Gewoon op voorraad en beetje normale prijs :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazsie
Rickgsx-r schreef op zondag 13 juni 2021 @ 20:41:
Effe een vraagje. Ik heb dus nu die Intex zfp. Ik heb m nu zo ingesteld dat hij 6 uur per dag draait....van 11:00 tot 17:00. Da's op t warmst van de dag, om m'n tyleen zo goed mogelijk te laten renderen.
Nu wil ik savonds graag de chemicaliën toevoegen, omdat de kids er dan uit zijn. Maar daarvoor moet altijd de pomp draaien.

Nu zet ik m dus elke keer handmatig aan savonds, maar dan istie wel z'n programma kwijt.
Hoe lossen jullie dat op?
"Ombouwen" zodat pomp altijd direct aan gaat bij het -insteken-, schakelen doen we dan via een smart plug oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
TailwindNL schreef op zondag 13 juni 2021 @ 20:43:
[...]

Ook ik ben bezig met mijn, sinds dit jaar, nieuwe ZWS (vorig jaar chloor, dus geen ervaring verder met een ZWS). Mijn alkaline is sky high (lees: ~240), stabilizer = 0, PH 7.8 (of misschien iets lager), maar chloor krijg ik op orde door de ZWS te laten draaien (in 12-24 uur brengt de ZWS de chloorwaarde van 0 naar 3).

Het probleem is dat het chloor (net als bij anderen zoals ik lees) verdwijnt. Waarschijnlijk door de zon en het feit dat er geen cyaanzuur in het bad zit (dat is de stabilizer als ik het goed heb (?)). Mijn zout is van Poolsel en daar zitten geen additieven in. Het water is kraakhelder, dus dat is goed.

Voor nu is mijn plan om te kijken wat er gebeurt met 2 uur het ZWS aan te hebben (ik heb een ~4700 liter bad). Vanmorgen was het chloor oke (lees: 3) dus ik ben benieuwd wat de waarde is over 2 uur (zws staat nu aan, fingers crossed). Als dat oke is, dan ga ik iedere dag 3 uur filteren en 2 uur daarvan de ZWS aanzetten.

Wat me blijft dwarszitten is dat de alkaline sky high is en het chloor toch snel verdwijnt. (bij een check van vers leidingwater is de alkaline ook skyhigh). Ik zie dat anderen in deze thread hetzelfde ervaren met hun ZWS, alleen is de alkaline niet zo hoog als bij mij. Zodoende lees ik met belangstelling mee hoe dit gefixt kan worden. Ik zal mijn voortgang ook hier blijven plaatsen.

Update: 2 uur zws aan gehad, resultaat --> minimaal chloor (ergens tussen 0 en 0.5), dus toch nog maar langer :'( . Dan toch maar cyaanzuur toevoegen om het chloor langer vast te houden? (is er nog een alternatief?)
Cyaanzuur toevoegen (maar liever niet) of gewoon langer chloor produceren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazsie
Bollenpeller schreef op maandag 14 juni 2021 @ 00:51:
[...]

https://www.stesha.be/nl/...038%20mm&description=true (nu even uitverkocht maar deze set vorige week besteld voor 21E)
Leuke site voor de OP, is idd geen slechte webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
Dennahz schreef op maandag 14 juni 2021 @ 07:43:
Het zoutsysteem valt me niks tegen. Tot nu toe perfect water. Al moet ik zeggen dat het ORP-niveau echt wel fluctueert 😂

Bij normaal chloor is dat altijd veel constanter. Geen idee of het normaal is, maar zolang het water er goed uit ziet en de wanden niet glad worden...

[Afbeelding][Afbeelding]
Je zou inderdaad verwachten dat het stabiel zou zijn.

Gebruik je stabilisator (cyaanzuur)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
Rickgsx-r schreef op maandag 14 juni 2021 @ 08:25:
[...]

Zelf knutselen aan n nieuwe pomp zie ik niet zo zitten. Zal de garantie ook niet ten goede komen schat ik.
helaas is dat de enige optie om hem "slim" te maken , waarom intex deze optie eruit heeft gehaald is ook verbazend ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Jazsie schreef op maandag 14 juni 2021 @ 09:12:
[...]

Je zou inderdaad verwachten dat het stabiel zou zijn.

Gebruik je stabilisator (cyaanzuur)?
Zat normaal in het zout zelf, dus je zou denken dat het voldoende moet zijn. Er kan misschien nog wel wat meer zout in het water, maar het systeem draait nu zonder fouten, dus in principe mag het daar niet aan liggen.

Twitter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Jazsie schreef op maandag 14 juni 2021 @ 09:05:
[...]

"Ombouwen" zodat pomp altijd direct aan gaat bij het -insteken-, schakelen doen we dan via een smart plug oid.
Gewoon op modus "FP" zetten en triggeren met een Switchbot via Home Assistant of zo. Deed ik vorig jaar ook (en zal ik dit jaar ook weer doen 😁)

Twitter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Plenkske schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 23:07:
[...]

Dank voor de tip. Weet je hoe groot het velletje ongeveer is dat er bij zit ?
Als ik morgen zie of de bodem lekkage(s) heeft en als ik plek(ken) kan vinden dan overweeg ik nog om te gaan repareren.
Gisteren dus het eea. nagekeken. Bodem lijkt te lekken op minstens 2 plekken bij naden. We hebben het zwembad opgegeven, hier gaan we geen tijd/energie en ergernis meer aan besteden om te plakken.
Vanmiddag maar eens een nieuwe halen en neerzetten. Wordt een frame bad 305cm. We gaan dus van ~2,4 kuub naar ~4,4 kuub water :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:17
[...]

Verleden jaar praktisch al mijn zwembadmateriaal daar gaan ophalen (de winkel ligt op een 20-tal minuten rijden van waar ik woon). Prima shop en zoals je zegt, de prijzen zijn meer dan aanvaardbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Violente
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 12-06-2023
Dag allemaal,

Ik heb blijkbaar een intex zwembad met 32mm aansluiting en allemaal 38mm spul gekocht om aan te sluiten. Nu krijg ik al dat 32mm spul volgende week pas binnen ivm drukte. Daar wil ik niet op wachten. Ik hoor dat je je zwembad op maat kan maken. Knippen dus in de liner. Ik wil dat wel doen. Iemand ervaring? Ergens een instructie hoe dat te doen?
Groetjes Ellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ep Woody
Violente schreef op maandag 14 juni 2021 @ 09:41:
Dag allemaal,

Ik heb blijkbaar een intex zwembad met 32mm aansluiting en allemaal 38mm spul gekocht om aan te sluiten. Nu krijg ik al dat 32mm spul volgende week pas binnen ivm drukte. Daar wil ik niet op wachten. Ik hoor dat je je zwembad op maat kan maken. Knippen dus in de liner. Ik wil dat wel doen. Iemand ervaring? Ergens een instructie hoe dat te doen?
Groetjes Ellen
@vso heeft het gedaan met een scherp mes en er een foto verslag van gemaakt, weet alleen niet waar hij staat. Het schijnt niet lastig te zijn, meerdere mensen hebben het gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Violente
  • Laatst online: 12-06-2023
Super! Dank voor de verwijzing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ep Woody
Voor de experts... Waar kun je het beste je UV lamp plaatsen in het circuit tussen zwembad, ZFP, zonnecollectoren en zoutwatersysteem? Kan dat tussen het zwembad en ZFP (laagste druk), of moet dat na de pomp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:45

JB

Cédric roelt!

Plenkske schreef op maandag 14 juni 2021 @ 09:31:
[...]

Gisteren dus het eea. nagekeken. Bodem lijkt te lekken op minstens 2 plekken bij naden. We hebben het zwembad opgegeven, hier gaan we geen tijd/energie en ergernis meer aan besteden om te plakken.
Vanmiddag maar eens een nieuwe halen en neerzetten. Wordt een frame bad 305cm. We gaan dus van ~2,4 kuub naar ~4,4 kuub water :)
Ben benieuwd naar je ervaringen. Hoe hoog is dat bad? Op dit moment nog teveel kleintjes in de fam om groter te gaan, maar wil uiteindelijk naar een groter/hoger bad.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
Ep Woody schreef op maandag 14 juni 2021 @ 09:44:
[...]

@vso heeft het gedaan met een scherp mes en er een foto verslag van gemaakt, weet alleen niet waar hij staat. Het schijnt niet lastig te zijn, meerdere mensen hebben het gedaan.
jorgenv in "Het grote zwembad topic - Deel 2" tussen zijn foto verslag

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ep Woody
Wel even de goede persoon quoten: @Violente.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Nu online
JB schreef op maandag 14 juni 2021 @ 09:54:
[...]

Ben benieuwd naar je ervaringen. Hoe hoog is dat bad? Op dit moment nog teveel kleintjes in de fam om groter te gaan, maar wil uiteindelijk naar een groter/hoger bad.
Volgens mij zijn er hier wel meer met 305cm rond bad :)
Hoogte is hetzelfde als we hadden: 76cm
Met de huidige indeling van tuin kunnen we ook niet groter. En een andere indeling willen we voorlopig ook niet dus dit is prima voor ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
Dennahz schreef op maandag 14 juni 2021 @ 09:22:
[...]

Zat normaal in het zout zelf, dus je zou denken dat het voldoende moet zijn. Er kan misschien nog wel wat meer zout in het water, maar het systeem draait nu zonder fouten, dus in principe mag het daar niet aan liggen.
Zou zelf niet meer Cyaanzuur erin gooien dan nodig, te veel en je krijgt het niet meer eruit (behalve met water verversen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazsie
Dennahz schreef op maandag 14 juni 2021 @ 09:26:
[...]

Gewoon op modus "FP" zetten en triggeren met een Switchbot via Home Assistant of zo. Deed ik vorig jaar ook (en zal ik dit jaar ook weer doen 😁)
Ja dat is een -ombouw- optie, heel goede trouwens :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
Ep Woody schreef op maandag 14 juni 2021 @ 09:46:
Voor de experts... Waar kun je het beste je UV lamp plaatsen in het circuit tussen zwembad, ZFP, zonnecollectoren en zoutwatersysteem? Kan dat tussen het zwembad en ZFP (laagste druk), of moet dat na de pomp?
Vlak na je -zand- filter komt eerst je UV en dan de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
Ep Woody schreef op maandag 14 juni 2021 @ 09:57:
[...]

Wel even de goede persoon quoten:
Dat doe ik ook ..ook jij kan The_Schwartz gebruiken :)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VkE8mhP.png

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ep Woody
vso schreef op maandag 14 juni 2021 @ 10:45:
[...]

Dat doe ik ook ..ook jij kan The_Schwartz gebruiken :)
[Afbeelding]
Heb ik wel gedaan, maar dat is niet te doen.

5 pagina's met 100 posts en een 6e pagina met 21 posts en je kan bijna niet op tekst zoeken op die pagina's.

Dit soort dingen zijn handig om toe te voegen aan de TS, bijvoorbeeld het verslag van jou.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jessicawitkamp
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16-09-2023
Ik heb mijn pakket van Toppy binnen, waaronder een uitgebreide testkit, waarin je niet alleen accuraat ph en chloor kan testen, maar ook alkaliteit, en cyanuurzuur etc.

Kraanwater bij ons is veeeeel te laag in alkaliteit, nu dat een paar dagen op orde is, is mijn chloor veel stabieler. En dat ondanks dat ik stabilisator had toegevoegd aan mn bad.
Logisch ook, want de volgorde is alkaliteit, ph, chloor. (En mijn teststrips vond ik niet betrouwbaar dus ik heb echt niks gedaan aan alkaliteit in het begin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
Ep Woody schreef op maandag 14 juni 2021 @ 10:49:
[...]

Heb ik wel gedaan, maar dat is niet te doen.

5 pagina's met 100 posts en een 6e pagina met 21 posts en je kan bijna niet op tekst zoeken op die pagina's.

Dit soort dingen zijn handig om toe te voegen aan de TS, bijvoorbeeld het verslag van jou.
ik vind het al een mega lange startpost .. waar zeer veel staat ..wees blij dat je de optie hebt om te filteren ..

en het staat er al in ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeeJee78
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:38
Jessicawitkamp schreef op maandag 14 juni 2021 @ 11:12:
Ik heb mijn pakket van Toppy binnen, waaronder een uitgebreide testkit, waarin je niet alleen accuraat ph en chloor kan testen, maar ook alkaliteit, en cyanuurzuur etc.

Kraanwater bij ons is veeeeel te laag in alkaliteit, nu dat een paar dagen op orde is, is mijn chloor veel stabieler. En dat ondanks dat ik stabilisator had toegevoegd aan mn bad.
Logisch ook, want de volgorde is alkaliteit, ph, chloor. (En mijn teststrips vond ik niet betrouwbaar dus ik heb echt niks gedaan aan alkaliteit in het begin)
Welke testkit is dat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ep Woody
Violente schreef op maandag 14 juni 2021 @ 09:45:
Super! Dank voor de verwijzing!
Deze is ook wel mooi trouwens: YouTube: Intex Pool 1.25 to 1.5 conversion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Wel verdraaid, kun je dit ook doen met een vol zwembad ... :7

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
toegevoegd

je had de link sneller gevonden dan ik (heb gelijk de startpost omtrent dit iets duidelijker gemaakt)

[ Voor 22% gewijzigd door vso op 14-06-2021 11:42 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ep Woody
Je kunt ook Anchor tags toevoegen aan de koppen, dan kun je mensen beter sturen en een inhoudsopgave maken. Nevermind ,dat zit er wel in, maar wat verder naar beneden dan ik had verwacht.

[ Voor 14% gewijzigd door Ep Woody op 14-06-2021 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ep Woody
Eusebius schreef op maandag 14 juni 2021 @ 11:37:
[...]

Wel verdraaid, kun je dit ook doen met een vol zwembad ... :7
Natuurlijk kan dat, je raakt hooguit een "klein" :+ beetje water kwijt... >:) Hoewel het risico op uitscheuren door de waterdruk mij te groot zou zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Ep Woody op 14-06-2021 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
Ep Woody schreef op maandag 14 juni 2021 @ 11:43:
[...]

Je kunt ook Anchor tags toevoegen aan de koppen, dan kun je mensen beter sturen en een inhoudsopgave maken. Nevermind ,dat zit er wel in, maar wat verder naar beneden dan ik had verwacht.
* vso iets met VEEEL tijd aan de startpost al kwijt .. laatst weer 3 uur .. en 99% is knippen ipv toevoegen

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marco vermeer
  • Laatst online: 11-03-2023
Goedemiddag,

Ik heb al heel wat paginas in dit topic doorgelezen alsmede via google gezocht maar kan niet echt een antwoord vinden..

Mijn tuinbestrating loopt 1.5 cm per meter af. Ik heb een rechthoekig intex Prism zwembad 4.00x2.00 en heb wat youtube filmpjes gezien waarbij het frame de teveel druk aan de lage zijde niet aankon en brak. Hoe kan ik dit oplossen?

Ik sta op het punt om intex zembadtegels te kopen van 1 cm dik maar het hoogteverschil opvullen is met deze tegels niet te doen tenzij je dit alleen voor de poten doet maar ik neem aan dat dit het probleem niet oplost.

Iemand enige informatie of tips hoe dit aan te pakken? het enige wat ik tot nu toe kan bedenken is van die uitdraaibare pootjes waar je door middel van een schroefmethode waterpas kan stellen en hier balken op kan plaatsen. if dit het gewicht aan kan betwijfel ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Nu online
Ep Woody schreef op maandag 14 juni 2021 @ 11:45:
[...]

Natuurlijk kan dat, je raakt hooguit een "klein" :+ beetje water kwijt... >:) Hoewel het risico op uitscheuren door de waterdruk mij te groot zou zijn.
En een nat pak denk ik haha
* Plenkske visualiseert iemand aan de buitenkant van een zwembad met een stanleymes...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Nu online
marco vermeer schreef op maandag 14 juni 2021 @ 12:16:
Goedemiddag,

Ik heb al heel wat paginas in dit topic doorgelezen alsmede via google gezocht maar kan niet echt een antwoord vinden..

Mijn tuinbestrating loopt 1.5 cm per meter af. Ik heb een rechthoekig intex Prism zwembad 4.00x2.00 en heb wat youtube filmpjes gezien waarbij het frame de teveel druk aan de lage zijde niet aankon en brak. Hoe kan ik dit oplossen?

Ik sta op het punt om intex zembadtegels te kopen van 1 cm dik maar het hoogteverschil opvullen is met deze tegels niet te doen tenzij je dit alleen voor de poten doet maar ik neem aan dat dit het probleem niet oplost.

Iemand enige informatie of tips hoe dit aan te pakken? het enige wat ik tot nu toe kan bedenken is van die uitdraaibare pootjes waar je door middel van een schroefmethode waterpas kan stellen en hier balken op kan plaatsen. if dit het gewicht aan kan betwijfel ik..
Misschien een houten frame maken (waterpas op je tuinbestrating) ? En daar dan de zwembadtegels op. Is wel best flink stuk maar ik zou het anders ook niet weten.
Wellicht iets van isolatiemateriaal maar of dat goedkoper is weet ik niet. Wel 2 vliegen in 1 klap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
vso schreef op maandag 14 juni 2021 @ 11:55:
[...]

* vso iets met VEEEL tijd aan de startpost al kwijt .. laatst weer 3 uur .. en 99% is knippen ipv toevoegen
Misschien meer mensen de rechten geven?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_4UwEgKwBeCD_KUIrcNcOP9zKiI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tQ5VtEcrhh9r5me2onOgBUlM.jpg?f=fotoalbum_large

Heb even een schetsje gemaakt wat ik zou willen aanleggen met PVC (niet op schaal). Laatste stukje gaat van PVC naar slang. Door het gebruik maken van de PVC wordt het geheel netter.
Aan de kant waar de box komt, is geen plek voor een solar-dingetje. Die zou eventueel (met een andere pomp) op een andere plek komen. Er zitten nu 2 kranen in getekend.

- Is het handig om met meer uitbreidingen rekening te houden (behalve zonne-verwarming)? Mis ik kraantjes?
- Zwembadcompleet heeft PVC-spul (10 atm, dus druk-pvc). Zijn er andere - lees: waar je ook in 1x klaar bent & misschien goedkopere - adressen om je spullen te shoppen?

==
hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurk738
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
vso schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 17:05:
[...]

neutraal gehouden denk ik aan:
- toyschamp (oid) --> goedkope aanbieder
- heuts.nl
- zwembadcompleet (onderdeel heuts.nl)
- toppy.nl --> alleen mail contact voor retour, 1 ster review(s) binnen het topic
- cranenbroek.nl --> offline winkel, goedkoop leuk voor starter / hobby onderdelen
- pvcvoordeel.nl --> pvc onderdelen
- wildkamp.nl --> pvc onderdelen
- intexgarantie.nl --> garantie clamen intex, gaat niet vlot maar goeie afhandeling

Zeg je niks zeg je alles, maar dan zou ik wel een lijst maken van "zwembad" winkels .. met kort commentaar dus ..

Mening mag je geven ..daar is het topic voor om ervaring uit te wisselen, maar ik zie niet in hoe het bovenstaande resulteert in "heksenjacht" .. ik ben geen SJW alleen de startpost is wel bedoelt om je op weg te helpen en dit soort dingen horen er IMHO wel bij

Maar persoonlijk slaap ik er nog even over / bespreek het met de andere topicstarter(s) voordat je dit doet
Ik ben mijn eerste ervaring aan het opdoen met de aftersales van toppy.nl.
Mijn nieuwe BWT My Pool Inverter 6kW warmtepomp (die ik tijdens Black Friday 2020 had gekocht) blijkt niet helemaal jofel. Hij verwarmt op zich goed, maar maakt soms een hard ratelend geluid. Beetje vreemd, maar het lijkt erop dat dit geluid juist optreedt als de warmtepomp terugschakelt in vermogen.
Ik hoop dat ze dit kunnen oplossen, maar de eerste reactie die ik van de klantenservice heb gekregen geeft me helaas niet veel hoop op een snelle en goede oplossing..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnedhardware
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-10 18:44
Plenkske schreef op maandag 14 juni 2021 @ 12:34:
[...]

En een nat pak denk ik haha
* Plenkske visualiseert iemand aan de buitenkant van een zwembad met een stanleymes...
zoiets? https://www.youtube.com/watch?v=J6tOIpWG2vU

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Eusebius schreef op maandag 14 juni 2021 @ 12:57:
[...]

[Afbeelding]

Heb even een schetsje gemaakt wat ik zou willen aanleggen met PVC (niet op schaal). Laatste stukje gaat van PVC naar slang. Door het gebruik maken van de PVC wordt het geheel netter.
Aan de kant waar de box komt, is geen plek voor een solar-dingetje. Die zou eventueel (met een andere pomp) op een andere plek komen. Er zitten nu 2 kranen in getekend.

- Is het handig om met meer uitbreidingen rekening te houden (behalve zonne-verwarming)? Mis ik kraantjes?
- Zwembadcompleet heeft PVC-spul (10 atm, dus druk-pvc). Zijn er andere - lees: waar je ook in 1x klaar bent & misschien goedkopere - adressen om je spullen te shoppen?
Als je redelijk in de buurt van een Cranenbroek woont dan kun je daar ook veel druk PVC halen. De prijs die je daar voor 1m betaald krijg je daar 5m voor.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ep Woody
[...]

[Afbeelding]

Er zijn een hoop PVC specialisten die voor een goede prijs dat spul kunnen leveren. Even snel googlen levert je prima shops op. 24, kopen, voordeel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paQ
  • Laatst online: 08:46

paQ

Zojuist maar een 8m3 pomp geïnstalleerd. De 4m3 gaat na twee dagen dienst op marktplaats :')
Zx300 crost lekker door het bad. De 8m3 maakt wel aanzienlijk meer geluid :|

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazsie
jurk738 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 13:09:
[...]

Mijn nieuwe BWT My Pool Inverter 6kW warmtepomp (die ik tijdens Black Friday 2020 had gekocht) blijkt niet helemaal jofel. Hij verwarmt op zich goed, maar maakt soms een hard ratelend geluid. Beetje vreemd, maar het lijkt erop dat dit geluid juist optreedt als de warmtepomp terugschakelt in vermogen.
Ik hoop dat ze dit kunnen oplossen, maar de eerste reactie die ik van de klantenservice heb gekregen geeft me helaas niet veel hoop op een snelle en goede oplossing..
Heb je video met geluid?
paQ schreef op maandag 14 juni 2021 @ 13:24:
Zojuist maar een 8m3 pomp geïnstalleerd. De 4m3 gaat na twee dagen dienst op marktplaats :')
Meer power = meer geluid >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

jurk738 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 13:09:
[...]

Herkenbaar tot nu toe qua aftersales. Hopelijk komt het goed maar voel me alles behalve serieus genomen met een ingedeukte WP en reacties als “valt toch wel mee” en “is alleen cosmetische schade”…

Hopelijk houd ik een goed gevoel over aan Toppy.

@jurk738 je link werkt prima. Dat klinkt alles behalve normaal/goed. Lijkt eerder of iemand met een stok in de fan steekt :X

[ Voor 6% gewijzigd door JB op 14-06-2021 14:05 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Niet online
Jazsie schreef op maandag 14 juni 2021 @ 13:31:
[...]

Heb je video met geluid?
Hier een link naar een geluidsopname:
https://www.dropbox.com/s...20Inverter%206kW.m4a?dl=0

[ Voor 23% gewijzigd door jurk738 op 14-06-2021 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ep Woody
jurk738 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 13:58:
[...]

Hier een link naar een geluidsopname:
https://www.dropbox.com/s...20Inverter%206kW.m4a?dl=0

Edit: Oh, link werkt niet zie ik. Zal het later vandaag proberen te fixen.
Ai, dat klinkt niet lekker, alsof de ventilator ergens tegenaan slaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Plenkske schreef op maandag 14 juni 2021 @ 09:31:
[...]

Balen dan, dat wordt een nieuw badje dit lijkt me wel een leuke voor Plenkske :) :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8G_X1zDrVi4BYcdHct36iIDnkok=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Um4DZqDT2HB6ATlHqnREVY61.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
[...]

Ja regelmatig wat zoals de intex set met afsluitkraan en paar slangen en ander meuk besteld bij Stesha BE vorig jaar en dit jaar de prijzen waren voordeliger zijn niet duur goede service en staan je netjes te woord niets op aan te merken
Verzendkosten 8 euro via Bpost en snelle levering.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-10 17:47
Goedemiddag,

wij hebben een 3 x 6 vierkant zwembad (prism?) in de tuin staat waar een gelijk hoogteverschil is. Onder iedere staander zit een plankje om de druk te verdelen (geloof me, dat is nodig op zand). Je zou deze plankjes rustig aan een kant zelfs wat hoger hebben (hadden wij eerst, omdat er aan die zijde flinke verzakking was van de poten) waardoor alles weer recht kwam. de randen van het zwembad zijn niet flexibel maar schuiven wel in minder of meerdere mate in en uit elkaar, dit verdeelt de druk.

Overigens, ben je bewust dat je een HELEBOEL water in je tuin opslaat. Als zo'n zwembad komt te scheuren (kan bijna niet want is gewapend PVC) reken er even mee dat het ergens heen moet kunnen gaan. En dan niet je keuken in natuurlijk :)

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

wowly schreef op maandag 14 juni 2021 @ 15:00:
[...]

wij hebben een 3 x 6 vierkant zwembad (prism?) in de tuin staat waar een gelijk hoogteverschil is. Onder iedere staander zit een plankje om de druk te verdelen (geloof me, dat is nodig op zand). Je zou deze plankjes rustig aan een kant zelfs wat hoger hebben (hadden wij eerst, omdat er aan die zijde flinke verzakking was van de poten) waardoor alles weer recht kwam. de randen van het zwembad zijn niet flexibel maar schuiven wel in minder of meerdere mate in en uit elkaar, dit verdeelt de druk.

Overigens, ben je bewust dat je een HELEBOEL water in je tuin opslaat. Als zo'n zwembad komt te scheuren (kan bijna niet want is gewapend PVC) reken er even mee dat het ergens heen moet kunnen gaan. En dan niet je keuken in natuurlijk :)
Het zwembad hier staat ook niet helemaal recht. Als het hierbij blijft, laat ik het zo, anders pomp ik hem leeg (rip 17m³ water :X Gelukkig kost het geen drol... blijft zonde) en zet ik plankjes onder de poten. Had verwacht dat het zich wel gewoon zou 'zetten' in het gras, maar blijkbaar niet :+

Wat voor plankjes gebruik je hiervoor dan? En breken die dingen niet doormidden op een gegeven moment? Is toch behoorlijk wat gewicht dat er op komt.

Twitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Violente schreef op maandag 14 juni 2021 @ 09:41:
Dag allemaal,

Groetjes Ellen
Geen instructie maar wel uitleg uit ervaringen uit deze topic de een doet het met tomatenblikjes de ander met een stanley mes een nagel schaartje etc..

ikzelf heb 5 gaten in de liner gesneden van een nieuw zwembad 1 voor de skimmer 2 voor de verlichting 2 cm rond gat en 2 voor de in en uit aansluiting daar kwamen de koppelingen met afsluitkraan 38 mm.

De insteek tuitjes 32 er uitgesneden van een Bestway ovaal zwembad voordeel van dit bad je hoeft de nieuwe aansluiting niet af te tekenen binnenkant liner zit precies de omtrek doorsnee van de intex koppeling daar kun je mooi rond omheen snijden zoals op de afbeelding.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BsDnB3jIQEEb6CZEQWnACrjlEWA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p5gpXfkFTFzmrnA9R25GlFsx.jpg?f=fotoalbum_large

Waar mee gesneden met een precisie snij setje mijn dochter had een setje nodig voor haar geknutsel en werkt perfect zitten verschillende mesjes in.

kun je gewoon bij de gamma kopen kost niet vee,l maar voor veel doeleinden te gebruiken.

https://www.gamma.nl/asso...or-precisiewerk/p/B627644

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Niet online
Ep Woody schreef op maandag 14 juni 2021 @ 14:30:
[...]

Ai, dat klinkt niet lekker, alsof de ventilator ergens tegenaan slaat.
De ventilator loopt gewoon soepel en vrij. Maar als iemand een idee heeft wat de oorzaak van dit geluid zou kunnen zijn dan hoor ik het graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ep Woody
jurk738 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 16:00:
[...]

De ventilator loopt gewoon soepel en vrij. Maar als iemand een idee heeft wat de oorzaak van dit geluid zou kunnen zijn dan hoor ik het graag.
Het kan de compressor zijn, het is een beetje lastig inschatten omdat je geen referentiekader hebt. Een compressor klinkt wel wat meer metalig, maar dat zou je constant verwachten en niet telkens een paar seconden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
Goedemiddag,

Je praat over 3 a 4 cm hoogte verschil halve beton tegel? van 0,50 cent bij de bouwmarkt, vooraf even alles waterpas zetten waar alle poten op komen zetten scheelt je veel ergenis tijdens gebruik (achteraf kan ook wel maar lastiger .. (pootje optillen)

zwembad-tegels / -tapijt hebben is wel prettig voor als je in het bad aan het spelen bent of de bodem glad wilt maken .. maar voor hoogte verschil heeft dat niet veel nut ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]

Wel uitgaan van 50mm rekening houden met verwarming (bypass) , tempsensors, flowmeter, PH/Chloor meuk al dan niet iets wat los/vast geschroeft kan worden is allemaal handig .. of rekening houden dat je eventueel de zaag erin zet tzt ..

Even verdiepen in "goed" lijmen waar men pvc cleaner, en overdaad lijm gebruikt is ook wel handig .. vooral even hier de plaatjes doorkijken van mensen die je voor zijn gegaan en eventueel dan de tekst erbij lezen .. scheelt je als je het zelf gaat doen .. je leert van "fautten" van anderen

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Goedemiddag,

Oplossing niet zo moeilijk maar wel veel werk de bestrating er uit en waterpas opnieuw er weer inleggen of met afloop van 2 cm over 4 meter, 2 cm schuin bad is te verwaarlozen en maakt niet uit, met 6 cm afloop laag en hoog punt in jouw geval met 4 meter lengte kan problemen opleveren door druk aan één kant maar weet niet 100% zeker geen ervaring met groot verschil scheef bad hoe het zich verhoud in de jaren.

mijn oude bad 2 x 3 meter x 75 cm heeft 9 jaar gestaan met een afloop van ongeveer 2 a 3 cm, mijn nieuwe bad staat nu wel waterpas maar zit ook meer water in 11m3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivs001
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 00:08
wowly schreef op maandag 14 juni 2021 @ 15:00:
[...]

Die van mij heeft ook best een aardig hoogte verschil en ik heb ook aan ophogen van de poten gedacht, maar naar mijn idee creeer je daarmee het zelfde probleem alleen dan verticaal?

Er komt dan toch meer druk op de liner in lage hoek/kant te staan omdat je daar meer cm hoogte hebt of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
paQ schreef op maandag 14 juni 2021 @ 13:24:
Foto's van het hele gebeuren :P _/-\o_ we zien dat graag, en ervaring delen met de intex ZX300 als je dat wilt we zijn nieuwsgierig.

Ben zelf wel nieuwsgierig en wellicht anderen over de intex ZX300 hoe het in de praktijk zijn werking doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-10 17:47
ivs001 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 16:33:
[...]

Die van mij heeft ook best een aardig hoogte verschil en ik heb ook aan ophogen van de poten gedacht, maar naar mijn idee creeer je daarmee het zelfde probleem alleen dan verticaal?

Er komt dan toch meer druk op de liner in lage hoek/kant te staan omdat je daar meer cm hoogte hebt of zie ik dat verkeerd?
Ik heb hier ook veel over geprakkizeerd. Ik denk wel dat de druk naar de zijkant toe bij een hogere waterstand in het zwembad aan een zijde (gezien vanmuit het zwemnbad, het water zelf staat natuurlijk horizontaal :) ) marginaal hoger is. Maar als ik zie hoe ontzettend onze jongens tekeer gaan in dat bad ben ik niet bang dat dit fout gaat in de praktijk. Een paar muisjes hebben bij de insteekopening van de buizen in de rand wat van het pvc weggeknabbeld, waardoor er daar een kwestbare plaats is ontstaan. Bad geeft er geen ruk om. Dat materiaal is zo bizar stevig, er moet ewcht wat gesneden worden wil dat fout gaan heb ik het vermoeden.

Wij kochten dat bad 2ehands, was toen al oud, voor een prikkie gekocht (de warmtepomp, zoutwaterbehandeling en filterpomp zijn erg fors duurder dan dat bad) en hoopten er een jaar mee te testen of het zou werken.Enfin, 5 jaar verder.........

Een van de beste aankopen ooit (naast de trampoline) voor de kids en hun vrienden. Vandaag was de warmtepomp erin geslaagd om in 1 dag de temp van 19 naar 29 te krijgen (vannacht en vandaag overdag laten draaien), en mijn middenste zoon was he-le-maal happy dat ie weer kon zwemmen en afkoelen, hij glunderde van oor tot oor. Dus, stop met verwarmingsmatten, koop een warmtepomp (600 euro bij van cranenbroek) en je kunt veel sneller gebruik maken van je zwembad. owja, en als je toch zo'n grote joekel koopt, koop er een oversized filter bij met glas en laat die pomp 24/7 draaien en zet er een zonnepaneeltje bij op het dak. Glashelder water. (zoutwatersysteem van intex)

De plankjes die eronder kwamen zijn gewoon multiplex plaatjes van 35 x 10 cm onder de poten. Je ziet zelfs dan nog het grond eronder ingedrukt worden :) Voorheen stond het op bestrating (klinkers), de klinkers waar de poten opstonden werden gewoon verder de grond ingeduwd. En dat was met de zwaarste trilplaat die mijn kennis mocht lenen van de grondverzetters aangetrild hahaha. Tis gewoon een boel gewicht, maar dat doek (gewapend pvc geloof ik) is echt heel heel erg sterk.

Als je in de buurt woont verzaag ik wat restmateriaal (van de bouw wat ik nog heb liggen) voor je (regio Budel)

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plenkske
  • Nu online
wowly schreef op maandag 14 juni 2021 @ 18:03:
[...]

Ik heb hier ook veel over geprakkizeerd. Ik denk wel dat de druk naar de zijkant toe bij een hogere waterstand in het zwembad aan een zijde (gezien vanmuit het zwemnbad, het water zelf staat natuurlijk horizontaal :) ) marginaal hoger is. Maar als ik zie hoe ontzettend onze jongens tekeer gaan in dat bad ben ik niet bang dat dit fout gaat in de praktijk. Een paar muisjes hebben bij de insteekopening van de buizen in de rand wat van het pvc weggeknabbeld, waardoor er daar een kwestbare plaats is ontstaan. Bad geeft er geen ruk om. Dat materiaal is zo bizar stevig, er moet ewcht wat gesneden worden wil dat fout gaan heb ik het vermoeden.

Wij kochten dat bad 2ehands, was toen al oud, voor een prikkie gekocht (de warmtepomp, zoutwaterbehandeling en filterpomp zijn erg fors duurder dan dat bad) en hoopten er een jaar mee te testen of het zou werken.Enfin, 5 jaar verder.........

Een van de beste aankopen ooit (naast de trampoline) voor de kids en hun vrienden. Vandaag was de warmtepomp erin geslaagd om in 1 dag de temp van 19 naar 29 te krijgen (vannacht en vandaag overdag laten draaien), en mijn middenste zoon was he-le-maal happy dat ie weer kon zwemmen en afkoelen, hij glunderde van oor tot oor. Dus, stop met verwarmingsmatten, koop een warmtepomp (600 euro bij van cranenbroek) en je kunt veel sneller gebruik maken van je zwembad. owja, en als je toch zo'n grote joekel koopt, koop er een oversized filter bij met glas en laat die pomp 24/7 draaien en zet er een zonnepaneeltje bij op het dak. Glashelder water. (zoutwatersysteem van intex)

De plankjes die eronder kwamen zijn gewoon multiplex plaatjes van 35 x 10 cm onder de poten. Je ziet zelfs dan nog het grond eronder ingedrukt worden :) Voorheen stond het op bestrating (klinkers), de klinkers waar de poten opstonden werden gewoon verder de grond ingeduwd. En dat was met de zwaarste trilplaat die mijn kennis mocht lenen van de grondverzetters aangetrild hahaha. Tis gewoon een boel gewicht, maar dat doek (gewapend pvc geloof ik) is echt heel heel erg sterk.

Als je in de buurt woont verzaag ik wat restmateriaal (van de bouw wat ik nog heb liggen) voor je (regio Budel)
Het is heel stevig ja, toch had ik minstens 3 lekkages (bad vorig jaar nieuw gekocht). Intex easy set was het.

Nu heb ik een bestway steel pro 305cm gehaalt en die is nu aan het vullen :)
In deze hitte opbouwen is best heftig maargoed, als je hem wil hebben staan moet je wel hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
J.E. Weinor schreef op maandag 14 juni 2021 @ 16:21:
[...]

Oplossing niet zo moeilijk maar wel veel werk de bestrating er uit en waterpas opnieuw er weer inleggen of met afloop van 2 cm over 4 meter, 2 cm schuin bad is te verwaarlozen en maakt niet uit, met 6 cm afloop laag en hoog punt in jouw geval met 4 meter lengte kan problemen opleveren door druk aan één kant maar weet niet 100% zeker geen ervaring met groot verschil scheef bad hoe het zich verhoud in de jaren.

mijn oude bad 2 x 3 meter x 75 cm heeft 9 jaar gestaan met een afloop van ongeveer 2 a 3 cm, mijn nieuwe bad staat nu wel waterpas maar zit ook meer water in 11m3.
Ach denk dat je hoogte verschil best radicaal kan zijn 5-10cm voordat het echt problemen problemen gaat geven met de "constructie" oftewel de fabrikant heeft echt wel wat tollerantie ingebouwd .. (niet dat ik adviseer dat scheef neer zetten moet doen .. integendeel juist)

Maar kwa inhoud sta niet raar te kijken als je makkelijk 300L tot 2000L " mist aan water inhoud .. vergeet ook niet dat het bad eerder overstroomt of veel water verliest aan 1 kant door spelende kinderen die golven maken ..

De tijd nemen om je bad recht en vlak op te zetten kan veel plezier opleveren hoor .. zelfs met zo'n opblaasband ding

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
wowly schreef op maandag 14 juni 2021 @ 18:03:
[...]

Voorlopig nog geen warmte pomp hier .. 33,5 graadjes het bad .. :) zon is weg dus stoppen voor vandaag :)

btw cranenbroek budel (klein) zuigt als je dongen(groot) gezien hebt ;)

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jacovn
  • Laatst online: 06-10 19:19
De pomp draait, de on geaarde leiding vervangen door een 3x2.5 haspel. Helaas was de 25 meter niet lang genoeg, dus die staat in tuinhuis. Nu maar een 10 meter 3x1.5 mm2 naar de pomp en morgen een naar de zoutwater filter.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
jacovn schreef op maandag 14 juni 2021 @ 19:36:
De pomp draait, de on geaarde leiding vervangen door een 3x2.5 haspel. Helaas was de 25 meter niet lang genoeg, dus die staat in tuinhuis. Nu maar een 10 meter 3x1.5 mm2 naar de pomp en morgen een naar de zoutwater filter.
in elk geval een verbetering !

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickgsx-r
Jazsie schreef op maandag 14 juni 2021 @ 10:21:
[...]

Ja dat is een -ombouw- optie, heel goede trouwens :).
En dat is zonder knutselen aan de pomp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ep Woody
Rickgsx-r schreef op maandag 14 juni 2021 @ 20:12:
[...]

En dat is zonder knutselen aan de pomp?
Klopt, dan gebruik je een robotje die een knop in kan drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djjvb
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-10 13:28
Ik dacht qua pvc bestelling... als ik alle bochten, koppel stukken etc via een online partij doe, dan haal ik de lengtes (druk)buis wel bij een lokale leverancier. Want bezorgkosten voor die lengtes gaat snel al richting €35/40. Maar 4m 50mm drukbuis kost online rond de €17,-, maar een wildkamp vraagt bijna €38. Warmteservice €53,-. Voor een SN4 buisje idem 9 vs 24 bij Wildkamp. Dan heb je met een paar lengtes die bezorgkosten er wel zo uit.

Dus misschien gekke vraag, maar bij wat voor partijen kopen jullie je pvc betaalbaar in de regio? Aan wat soort bedrijf moet ik denken als ik niet een bouwmarkt wil? Kan er niet zo goed opkomen, muv de eerder genoemde vrij prijzige opties. Zelf woon ik rondom Amersfoort. Een Hornbach of van Cranenbroek is voor mij ook niet in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
djjvb schreef op maandag 14 juni 2021 @ 22:08:
Ik dacht qua pvc bestelling... als ik alle bochten, koppel stukken etc via een online partij doe, dan haal ik de lengtes (druk)buis wel bij een lokale leverancier. Want bezorgkosten voor die lengtes gaat snel al richting €35/40. Maar 4m 50mm drukbuis kost online rond de €17,-, maar een wildkamp vraagt bijna €38. Warmteservice €53,-. Voor een SN4 buisje idem 9 vs 24 bij Wildkamp. Dan heb je met een paar lengtes die bezorgkosten er wel zo uit.

Dus misschien gekke vraag, maar bij wat voor partijen kopen jullie je pvc betaalbaar in de regio? Aan wat soort bedrijf moet ik denken als ik niet een bouwmarkt wil? Kan er niet zo goed opkomen, muv de eerder genoemde vrij prijzige opties. Zelf woon ik rondom Amersfoort. Een Hornbach of van Cranenbroek is voor mij ook niet in de buurt.
bauwhaus is wel in die regio volgens mij .actief,

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:21

Pixelmagic

Ubergeek

djjvb schreef op maandag 14 juni 2021 @ 22:08:

Ik heb dat "opgelost" door lengtes van 1 meter met moffen te kopen. Moet er wel bij vermelden dat ik max 2 meter nodig heb dus het is behapbaar. Die kosten waren mij ook wat te gortig.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Gewoon buizen halen bij de lokale groothandel?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djjvb
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-10 13:28
Bedankt voor alle input! Kom er net achter dat ik bij pvckopen kan afhalen in veenendaal. Heeft volgens mij scherpe prijzen en is dan wel weer te rijden eventueel voor de hele bende. Kon echt even niks anders bedenken net qua leveranciers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
vso schreef op maandag 14 juni 2021 @ 18:46:
[...]

Voorlopig nog geen warmte pomp hier .. 33,5 graadjes het bad .. :) zon is weg dus stoppen voor vandaag :)

btw cranenbroek budel (klein) zuigt als je dongen(groot) gezien hebt ;)
Top 33,5 graden zwembad water en dat uit je EPDM op je dak.

Vandaag rond 18;00 uur mijn meting gedaan op de foto gezet, en van die mooi grafiekjes heb ik niet :) doe het maar op de analoge manier.

Het resultaat 1 graadje warmer met vergelijk met gister uit de tyleen ondanks dat het vandaag warmer was gemiddeld 27 graden buiten temp.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8BtEUkLTeYIlrnifZTf3aa0PLQk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4G5xONaLwUhb0UudI01aQ4H5.jpg?f=fotoalbum_large

2e vraag is bij jouw het water in de EPDM op het dak dat het water langzaam in de leiding ook terug zakt te merken als je de volgende dag de pomp weer opstart het geborrel lucht inspuiter ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.E. Weinor
vso schreef op maandag 14 juni 2021 @ 22:11:
[...]

bauwhaus is wel in die regio volgens mij .actief,
@vso verkoopt Bauhaus ook druk pvc? weet wel afvoer buizen en HWA afvoer vestiging Hengelo twente verkoopt geen druk pvc en wat er allemaal op dat gebied verkrijgbaar is kan per vestiging verschil wezen in jouw regio

En volgens mij zit Bauhaus in jou regio nog niet zo lang als 4e vestiging in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:17
J.E. Weinor schreef op maandag 14 juni 2021 @ 22:26:
[...]

2e vraag is bij jouw het water in de EPDM op het dak dat het water langzaam in de leiding ook terug zakt te merken als je de volgende dag de pomp weer opstart het geborrel lucht inspuiter ?
Geen last van hier. Heb een 30-tal meter Druk-PVC liggen en 4m² EPDM matten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
J.E. Weinor schreef op maandag 14 juni 2021 @ 22:26:
:Y valt weinig aan te doen .. je kan wel een terugslagklep oid doen maar dan moet je een overdruk beveiliging erinbouwen .. anders schiet je slang uit de bevestiging oid .. dat wil je ook niet ..

FYI maar dit heb ik met alle verwarmings matten epdm solarbag (op het konijnenhok en crp), pvc mat op het dak of deze EPDM gehad tja .. wat ik irritanter vind/vond is dat als ik van filterstand naar circulatie stand schakel dat er nog steeds lucht bij de pvc mat eruit kwam .. bij de epdm mat heb ik dat probleem niet meer ..
Top 33,5 graden zwembad water en dat uit je EPDM op je dak.

Vandaag rond 18;00 uur mijn meting gedaan op de foto gezet, en van die mooi grafiekjes heb ik niet :) doe het maar op de analoge manier.

Het resultaat 1 graadje warmer met vergelijk met gister uit de tyleen ondanks dat het vandaag warmer was gemiddeld 27 graden buiten temp.

[Afbeelding]
BTW @orTixxx als die de dingen post over de tyleen en afscherming gepost heeft / had oid zou denk ik ook wel helpen .. hij haalt een verwarming van 29.x (in) ---> 33(uit) wat ik voor een Tyleen zelfbouw met 14m3 badinhoud wel erg netjes (was 30+ graden vertelde die vandaag ..

en hoor zojuist dat hij ook 4m2 tyleen heeft .. ik zie de EPDM niet een 14m3 verwarmen :P

Heb je geen ds18b20 sensoren oid ? anders kan je een sensor -->esp --> display doen domoticz/homeassistant doen dat automagisch en grafana is wel grappig om erbij te hebben .. kan je ook de boel een beetje makkelijker automatiseren

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
J.E. Weinor schreef op maandag 14 juni 2021 @ 22:35:
[...]

@vso verkoopt Bauhaus ook druk pvc? weet wel afvoer buizen en HWA afvoer vestiging Hengelo twente verkoopt geen druk pvc en wat er allemaal op dat gebied verkrijgbaar is kan per vestiging verschil wezen in jouw regio

En volgens mij zit Bauhaus in jou regio nog niet zo lang als 4e vestiging in Nederland.
nooit geschoten is zeker mis .. en je kan wellicht vragen of ze het bestellen oid .. (infobalie?)

Tja vanalles

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• orTixxx
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-01 21:53
(jarig!)
vso schreef op maandag 14 juni 2021 @ 22:42:
[...]

:Y valt weinig aan te doen .. je kan wel een terugslagklep oid doen maar dan moet je een overdruk beveiliging erinbouwen .. anders schiet je slang uit de bevestiging oid .. dat wil je ook niet ..

FYI maar dit heb ik met alle verwarmings matten epdm solarbag (op het konijnenhok en crp), pvc mat op het dak of deze EPDM gehad tja .. wat ik irritanter vind/vond is dat als ik van filterstand naar circulatie stand schakel dat er nog steeds lucht bij de pvc mat eruit kwam .. bij de epdm mat heb ik dat probleem niet meer ..

[...]

BTW @orTixxx als die de dingen post over de tyleen en afscherming gepost heeft / had oid zou denk ik ook wel helpen .. hij haalt een verwarming van 29.x (in) ---> 33(uit) wat ik voor een Tyleen zelfbouw met 14m3 badinhoud wel erg netjes (was 30+ graden vertelde die vandaag ..

en hoor zojuist dat hij ook 4m2 tyleen heeft .. ik zie de EPDM niet een 14m3 verwarmen :P

Heb je geen ds18b20 sensoren oid ? anders kan je een sensor -->esp --> display doen domoticz/homeassistant doen dat automagisch en grafana is wel grappig om erbij te hebben .. kan je ook de boel een beetje makkelijker automatiseren
Even een copy post vanuit andere topic:

Zoals sommige om vroegen.. niet de moeders mooiste foto’s, de gene met “hout” eromheen moet ik ook nog even veranderen zoals de rest, maar schets wel een beeld. Vandaag van 25.7 naar 29.9 gegaan, 14m3 water, terwijl 1 paneel open lag zonder plexiglas erop!

Morgen tyleen bypass veranderen naar PVC zodat ik 3 slangen kan vervangen van 32 naar 38mm.. doorvoer zal vast wel beter zijn, en beter voor m’n 10m3 pomp ;-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NecenMtE5xFo_OPI2EbllA9Majw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vwfHVx4MVgeFtMkuOUNV7OgO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EODYtw1Am2taj18YihCzc57JK8o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pQcrfAVFwYpQZ5oQ0S0vgQ6j.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RiN_ShoGpd021N-Onp5AvJWK4GM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5aEKe1boEJX2RsyCog6Vkm2H.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wPwmX2t6bL9ShnZsLHUIxYTlqTM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BkV37cLLM26PDFDy2w97LPak.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
orTixxx schreef op maandag 14 juni 2021 @ 22:49:
[...]

Even een copy post vanuit andere topic:

Zoals sommige om vroegen.. niet de moeders mooiste foto’s, de gene met “hout” eromheen moet ik ook nog even veranderen zoals de rest, maar schets wel een beeld. Vandaag van 25.7 naar 29.9 gegaan, 14m3 water, terwijl 1 paneel open lag zonder plexiglas erop!

Morgen tyleen bypass veranderen naar PVC zodat ik 3 slangen kan vervangen van 32 naar 38mm.. doorvoer zal vast wel beter zijn, en beter voor m’n 10m3 pomp ;-)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
14 M3 water verwarmen met tyleen is nog wel wat en deze temp behalen lijktkt me netjes.

Ben dit jaar voor het eerst met het hele DIY project begonnen vorige jaar alvast een deel in voorbereiding.

Heb zelf 3 bakken gemaakt in elke bak zit 2 cirkels tyleen van 50 meter totaal 300 met tyleen alles onderling parallel aangesloten met afdekking van polycarbonaat kanaal plaat helder.

Vanmorgen 24,8 graden zwembad water was afgedekt gister was de temp zwembad 29 graden rond afkoeling van 4.2 graden.

Vandaag de 30,1 rond 18;00 uur graad bereikt uit de solar tyleen een opwarming van 5,3 graad.

water uit de solar zit gemiddeld 1 a 1.5 graad verschil ten opzichte temp zwembad water dagelijkse routine hogere temp uit de solar niet (haalbaar).

Zwembad 11m3 water dat het moet opwarmen met tyleen op het schuine dak

Vraag mij af of dit nette haalbare resultaten zijn, en de gene die langer met tyleen zwembadwater bezig zijn en en zijn resultaten behaalt.

[ Voor 3% gewijzigd door J.E. Weinor op 14-06-2021 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orTixxx
(jarig!)
J.E. Weinor schreef op maandag 14 juni 2021 @ 23:26:
[...]

14 M3 water verwarmen met tyleen is nog wel wat en deze temp behalen lijktkt me netjes.

Ben dit jaar voor het eerst met het hele DIY project begonnen vorige jaar alvast een deel in voorbereiding.

Heb zelf 3 bakken gemaakt in elke bak zit 2 cirkels tyleen van 50 meter totaal 300 met tyleen alles onderling parallel aangesloten met afdekking van polycarbonaat kanaal plaat helder.

Vanmorgen 24,8 graden zwembad water was afgedekt gister was de temp zwembad 29 graden rond afkoeling van 4.2 graden.

Vandaag de 30,1 rond 18;00 uur graad bereikt uit de solar tyleen een opwarming van 5,3 graad.

Vraag mij af of dit nette haalbare resultaten zijn, en de gene die langer met tyleen zwembadwater bezig zijn en en zijn resultaten behaalt.
Ik haal dus nu met 4x 50m tyleen (4x 110x110 bakken) van 25.7 richting de 30.. dus ja is wel netjes toch van jou?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• orTixxx
(jarig!)
Hier nog wat zooi van vorige jaar, die golfplaten werken niet..

Zag op marktplaats dubbel plexiglas platen (14 stuks voor cheap (60€?) dus ja 🙈

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vKqEGEgHLgs5ltWCImiwRzqtg-k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RLtvPIUp9mShkAujSOoc3Aoa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GAxkDJ8S9HtvuzBMggWy5n81f5o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/veTM2NUV3zmTAj2w35NqEB2j.jpg?f=fotoalbum_large

On the make: twee nieuwe met plexi, 50m Tyleen 16mm 115x110 bak.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VvQ0Q0u5rRNsU4QV0ZPM_NjKxmo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0UsbEhR8U7KZFr1VeqGjMUj0.jpg?f=fotoalbum_large

Eerste is af, nu de tweede nog.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qTL7dEoHSRFDFUK1zTAFYqsc0_4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p4JL1dnvKOUEVX2YCHkN4aiq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
J.E. Weinor schreef op maandag 14 juni 2021 @ 23:26:
[...]

Heb zelf 3 bakken gemaakt in elke bak zit 2 cirkels tyleen van 50 meter totaal 300 met tyleenalles onderling paralel aangesloten met afdekking van polucarbonaat kanaal plaat helder.

11m3 met hoeveel m2 :? ---> 5 graad is niet slecht .. denk wel dat er wellicht wat ruimte zit voor verbetering .. maar again je zou een FLIR moeten gebruiken oid om te achterhalen waar je winst kan behalen denk ik

Hier is het 4,5m3 met 4m2 aan epdm --> 8 graden verwarmt ..

maar zoals eerder gezegd .. zolang het water warm word = je doel behaalt toch .. ? je bent een ervaring rijker

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
Mijn zwembad vandaag maar eens tot 1/5de leeg gepompt .. ik had er de <piep> <piep><piep><piep> in .. dat de bodem niet glad lag en ik had toch 10 stenen klaar liggen dus gelijk alles iets omhoog getilt .. en nu weer gevuld met water .. van 33 graden naar 20.3 graden gezakt :9 had erger verwacht ..

Met een beetje geluk haal ik morgen de 8 a 10 graden "verwarming" weer en is het bad weer aangenaam :)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
vso schreef op maandag 14 juni 2021 @ 23:32:
[...]

11m3 met hoeveel m2 :? ---> 5 graad is niet slecht .. denk wel dat er wellicht wat ruimte zit voor verbetering .. maar again je zou een FLIR moeten gebruiken oid om te achterhalen waar je winst kan behalen denk ik

Hier is het 4,5m3 met 4m2 aan epdm --> 8 graden verwarmt ..

maar zoals eerder gezegd .. zolang het water warm word = je doel behaalt toch .. ? je bent een ervaring rijker
Hoeveel M2 niet zo moeilijk met 6 cirkels gemiddeld 6M2 :o per cirkel 1 meter doorsnee of je moet de hoekjes er af rekenen en het middelpunt verdeelt over zes cirkels wat zal het zijn gemiddeld 5M2 oppervlakte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orTixxx
(jarig!)
J.E. Weinor schreef op maandag 14 juni 2021 @ 23:44:
[...]

Hoeveel M2 niet zo moeilijk met 6 cirkels gemiddeld 6M2 :o per cirkel 1 meter doorsnee of je moet de hoekjes er af rekenen en het middelpunt verdeelt over zes cirkels wat zal het zijn gemiddeld 5M2 oppervlakte.
Feit is:

1 bak 100m tyleen werkt minder dan 2x 50m

Je kan dus beter vier bakken maken dan twee stuks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
J.E. Weinor schreef op maandag 14 juni 2021 @ 23:44:
Hoeveel M2 niet zo moeilijk met 6 cirkels gemiddeld 6M2 :o per cirkel 1 meter doorsnee of je moet de hoekjes er af rekenen en het middelpunt verdeelt over zes cirkels wat zal het zijn 5M2 oppervlakte.
je hebt bakken toch ? dus zal eerder 6m2 zijn .. en als ik je foto's herriner heb je in/uit om en om gedaan waardoor je verwarmt water in feite een 2de maal zou verwarmen ? ipv 1 kant erin andere kant eruit oid ?

Maar nu dat de meeste DIY builders aan het meten zijn krijgen we eindelijk wat statistieken en bruikbare cijfers die we einde seizoen eens naast elkaar kunnen gaan neerleggen en kijken wat voor een upgrades mogelijk zijn :)

Tja vanalles

Pagina: 1 ... 54 ... 185 Laatste