ivs001 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 16:33:
[...]
Die van mij heeft ook best een aardig hoogte verschil en ik heb ook aan ophogen van de poten gedacht, maar naar mijn idee creeer je daarmee het zelfde probleem alleen dan verticaal?
Er komt dan toch meer druk op de liner in lage hoek/kant te staan omdat je daar meer cm hoogte hebt of zie ik dat verkeerd?
Ik heb hier ook veel over geprakkizeerd. Ik denk wel dat de druk naar de zijkant toe bij een hogere waterstand in het zwembad aan een zijde (gezien vanmuit het zwemnbad, het water zelf staat natuurlijk horizontaal

) marginaal hoger is. Maar als ik zie hoe ontzettend onze jongens tekeer gaan in dat bad ben ik niet bang dat dit fout gaat in de praktijk. Een paar muisjes hebben bij de insteekopening van de buizen in de rand wat van het pvc weggeknabbeld, waardoor er daar een kwestbare plaats is ontstaan. Bad geeft er geen ruk om. Dat materiaal is zo bizar stevig, er moet ewcht wat gesneden worden wil dat fout gaan heb ik het vermoeden.
Wij kochten dat bad 2ehands, was toen al oud, voor een prikkie gekocht (de warmtepomp, zoutwaterbehandeling en filterpomp zijn erg fors duurder dan dat bad) en hoopten er een jaar mee te testen of het zou werken.Enfin, 5 jaar verder.........
Een van de beste aankopen ooit (naast de trampoline) voor de kids en hun vrienden. Vandaag was de warmtepomp erin geslaagd om in 1 dag de temp van 19 naar 29 te krijgen (vannacht en vandaag overdag laten draaien), en mijn middenste zoon was he-le-maal happy dat ie weer kon zwemmen en afkoelen, hij glunderde van oor tot oor. Dus, stop met verwarmingsmatten, koop een warmtepomp (600 euro bij van cranenbroek) en je kunt veel sneller gebruik maken van je zwembad. owja, en als je toch zo'n grote joekel koopt, koop er een oversized filter bij met glas en laat die pomp 24/7 draaien en zet er een zonnepaneeltje bij op het dak. Glashelder water. (zoutwatersysteem van intex)
De plankjes die eronder kwamen zijn gewoon multiplex plaatjes van 35 x 10 cm onder de poten. Je ziet zelfs dan nog het grond eronder ingedrukt worden

Voorheen stond het op bestrating (klinkers), de klinkers waar de poten opstonden werden gewoon verder de grond ingeduwd. En dat was met de zwaarste trilplaat die mijn kennis mocht lenen van de grondverzetters aangetrild hahaha. Tis gewoon een boel gewicht, maar dat doek (gewapend pvc geloof ik) is echt heel heel erg sterk.
Als je in de buurt woont verzaag ik wat restmateriaal (van de bouw wat ik nog heb liggen) voor je (regio Budel)
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw