Het grote zwembad topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 181 182 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:17
DePeut schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 17:31:
Ik hoor de ventilator draaien en in het begin lijkt het dat de compressor wil aan slaan, maar het is zeker geen duidelijk hoorbaar (continu) geluid. Customer service doet het voorlopig af als normaal gedrag, dat kan mijn inzien niet kloppen.

Morgen ga ik een andere test draaien, ik heb nog een 2000 liter pomp en opblaasbaar bad liggen :)...
Als je warmte pomp het doet is dat heel makkelijk te merken, want dan komt daar genoeg koude lucht vanaf. Maar met zo'n minimaal verbruik zal ie wel niks doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:46
Ik doe het precies zo.

ZFP aan voor 12 uur om 0800, 08.15 loopt dat zoutwaterding voor 11 uur
En zolang de ZFP loop draait de WP ook.

Zo draai ik al 2 jaar.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fib3rlight
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-07 22:21
Glaslijn schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 00:56:
[...]

Bedoel je hiermee dat je een bad van polystreen blokken gaat bouwen?
Wij hebben dat zelf in eigen beheer gebouwd. Alleen het beton storten, het op locatie lassen van de liner en het plaatsen van de randstenen hebben wij uitbesteed. Oh ja, het graven van het gat hebben wij ook uitbesteed.

De ervaring die ik met Toppy heb, betreft andere zwembad gerelateerde producten, vooral reiniging of accessoires als schepnetje o.i.d. Wij waren in zee gegaan met een zwembadbedrijf uit Zevenbergen welke helaas voor ons failliet gegaan is tijdens onze bouw. Heeft ons veel geld gekost en er is sprake van failliesementsfraude daar. Die zaak loopt nog. Uiteindelijk met een zwembadbouwer uit Rijsbergen in zee gegaan om het af te maken, de liner en de randstenen. Tevreden over de werkzaamheden, al is afspraak nakomen een vak apart tegenwoordig. De voorbereidende werkzaamheden hebben we allemaal zelf gedaan.
- bekisting vloerplaat, bewapening.
- opbouw polystyreen wanden inclusief bewapening. Horizontaal met chemische ankers in de vloerplaat.
- leidingwerk, inbouwdelen etc.
- poolhous met techniek en de rest wat erbij komt kijken
- plaatsen en inregelen solar roldek
- kalibreren en inregelen pool automation.

Waar je goed rekening mee moet houden bij het storten van beton, is het gebruik van een valvertrager.
Je loopt een redelijk risico van het openklappen van de polystyreen blokken. Ondanks alle zorgvuldigheid gebeurde dat helaas bij ons ook, nou ja scheurden deels open op sommige plekken. De druk wordt simpelweg enorm. Begrijp me niet verkeerd, ik zou het zo weer doen met die blokken. Maar wel met mensen uit de betonwereld die ervaring hebben met het storten van dit soort bouwkundige zwembaden.

Ondanks de tegenslagen vond ik het een leerzaam project. Kers op de taart was toch wel dat ik gevraagd werd of ik niet de zwembadtechniek in wilde. Ik heb het maar bij dat compliment gelaten.
thx duidelijk en nuttige input!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glaslijn
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
@fib3rlight Weet niet in welke regio je zit, ik zit in Bourgondistan (noord-brabant) vlakbij de beruchte grote grensovergang naar België. Als je in de buurt zit ben je welkom om te komen kijken. Wil je wat dat betreft best alles vertellen hoe het hier gegaan is qua bouw, tegenslag en creatief oplossen bij onverwachte wendingen.
Kan je hier laten zien hoe wij de techniek hebben gedaan. Wij zijn overigens nog lang niet klaar, alles om het bad heen moeten wij nog maken/afwerken. Maar ja, iets met een grote verbouwing, tegenslag opveren en weer doorgaan zeg maar.

Ik heb getracht heel zorgvuldig voor te bereiden om zo veel mogelijk de kans op fouten te voorkomen, niet overal gelukt. Ik heb veel gehad aan een Belgische zwembad bouwer D-max, zeer zinvolle tips in zijn filmpjes. En dit topic niet te vergeten. Ik heb nog wel meer bronnen gebruikt om de informatie te filteren en een idee te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Iemand ervaring met een simpele chloordoseersluis ter vervanging van een chloor drijver? Als zo'n tablet bijna is opgelost, komen er via zo'n doseersluis geen kleine stukjes het bad in? En is het redelijk makkelijk in te regelen? Lost bijvoorbeeld zon tablet sneller op in zo'n sluis? En kan ik met zo'n aangekoppelde sluis wel gewoon pH-minus toevoegen bijvoorbeeld?

https://www.toppy.nl/prod...eersluis-cl-200-euro.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:41

Dennis1812

Amateur prutser

Ik ben heel tevreden met mijn kokido chloor sluis.
Tabletten gaan lang mee, de 200grams zijn prima in te regelen.
Nog nooit stukjes tegengekomen.

PH- is bij mij een poeder. Dat los ik op in een emmer water en gooi ik vervolgens in het bad en pomp dan 4 extra uren om het rond te laten gaan.
Dat kan dus gewoon prima.

Alleen als je je chloor sluis open doet even je adem inhouden of wegkijken.
Die dampen zijn niet heel fijn.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Dennis1812 schreef op zondag 13 juli 2025 @ 17:46:
Ik ben heel tevreden met mijn kokido chloor sluis.
Tabletten gaan lang mee, de 200grams zijn prima in te regelen.
Nog nooit stukjes tegengekomen.

PH- is bij mij een poeder. Dat los ik op in een emmer water en gooi ik vervolgens in het bad en pomp dan 4 extra uren om het rond te laten gaan.
Dat kan dus gewoon prima.

Alleen als je je chloor sluis open doet even je adem inhouden of wegkijken.
Die dampen zijn niet heel fijn.
Oke, dat klinkt niet verkeerd. Welke heb jij?

Even een andere vraag. Vandaag mijn zwembad weer gevuld. Ik heb bij het leeg laten lopen niet alle bezinksel weg kunnen krijgen, dus dat haal ik er de komende dagen uit als de filter even heeft gedraaid. Er dreven ook wat wormpjes in, die heb ik er zo'n beetje allemaal uit. Tot welke waarde zouden jullie een chloor shock doen als je mij was? Ph minus heb ik er net in gegooid, om van 7,7 naar 7,3 te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

darkdesign schreef op zondag 13 juli 2025 @ 20:36:
[...]

Oke, dat klinkt niet verkeerd. Welke heb jij?

Even een andere vraag. Vandaag mijn zwembad weer gevuld. Ik heb bij het leeg laten lopen niet alle bezinksel weg kunnen krijgen, dus dat haal ik er de komende dagen uit als de filter even heeft gedraaid. Er dreven ook wat wormpjes in, die heb ik er zo'n beetje allemaal uit. Tot welke waarde zouden jullie een chloor shock doen als je mij was? Ph minus heb ik er net in gegooid, om van 7,7 naar 7,3 te gaan.
https://www.toppy.nl/prod...eersluis-cl-200-euro.html
Die heb ik.
Ik heb hem 2 jaar terug voor 30 euro gekocht. Nu is hij een tientje duurder zie ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glaslijn
  • Niet online
darkdesign schreef op zondag 13 juli 2025 @ 20:36:
[...]
Er dreven ook wat wormpjes in, die heb ik er zo'n beetje allemaal uit.
Dat zijn waarschijnlijk muggenlarven. Zodra je chloor op peil is en houd , zal dit geen probleem meer mogen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:16
Rednas_N schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 13:54:
Mijn pomp lijkt een beetje een gek geluid te maken. Dit geluid komt en gaat maar lijkt steeds vaker terug te komen. Is dit lucht wat ik hoor of kan er iets "in" de pomp zitten? Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn en hoe ik dit kan oplossen?

De pomp is een Blue bay filterpomp speedclean 4m3/u

Ik heb een video bijgevoegd (het geluid is in het "echt" niet zo luid als in de video).
[YouTube: 9 juli 2025]
Om hier nog even op terug te komen, het geluid van de pomp is weer "normaal". ALPC heeft nog aangeboden onze pomp om te willen wisselen maar daarvoor moet ik eerst mijn pomp opsturen voordat ik een nieuwe krijg. Zolang de pomp het nog goed doet wacht ik hier nog even mee.

De temperatuur van het zwembad wil nog niet echt aangenaam worden. Dit had ik al een beetje verwacht en ik ben al wat onderzoek naar een warmtepomp aan het doen. Ik heb op dit moment de pijlen op de Poolex Mini Full Inverter warmtepomp | 4 kW gericht. Het geluid ( Noise at 1m (dB(A)) < 44) dat de warmtepomp produceert is voor ons erg belangrijk en deze pomp lijkt vrij stil te zijn en is nog vrij betaalbaar. In dit topic lees ik nog niet echt ervaringen met deze warmtepomp maar ga toch de vraag stellen; heeft iemand ervaringen met deze warmtepomp?

Onze pomp (Blue bay filterpomp speedclean) verwerkt 4m³ per uur en de ideale flow voor de Poolex is 2m³ per uur. Een bypass is waarschijnlijk nodig dan. Het zwembad wat verwarmd moet worden is +/- 3500 liter. Deze combinatie lijkt me dus aardig geschikt.

Just do it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ajvk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-07 20:15
Rednas_N schreef op zondag 13 juli 2025 @ 22:14:
[...]

Om hier nog even op terug te komen, het geluid van de pomp is weer "normaal". ALPC heeft nog aangeboden onze pomp om te willen wisselen maar daarvoor moet ik eerst mijn pomp opsturen voordat ik een nieuwe krijg. Zolang de pomp het nog goed doet wacht ik hier nog even mee.

De temperatuur van het zwembad wil nog niet echt aangenaam worden. Dit had ik al een beetje verwacht en ik ben al wat onderzoek naar een warmtepomp aan het doen. Ik heb op dit moment de pijlen op de Poolex Mini Full Inverter warmtepomp | 4 kW gericht. Het geluid ( Noise at 1m (dB(A)) < 44) dat de warmtepomp produceert is voor ons erg belangrijk en deze pomp lijkt vrij stil te zijn en is nog vrij betaalbaar. In dit topic lees ik nog niet echt ervaringen met deze warmtepomp maar ga toch de vraag stellen; heeft iemand ervaringen met deze warmtepomp?

Onze pomp (Blue bay filterpomp speedclean) verwerkt 4m³ per uur en de ideale flow voor de Poolex is 2m³ per uur. Een bypass is waarschijnlijk nodig dan. Het zwembad wat verwarmd moet worden is +/- 3500 liter. Deze combinatie lijkt me dus aardig geschikt.
Zelf heb ik de Poolex Mini Full Inverter 5kW en ben daar uitermate tevreden mee. Hij *zoeft* rustig om het zwembad op warmte te brengen en te houden. Zelf heb ik een Intex Prism Frame 175x300x80 zwembad. Hij houdt het bad makkelijk warm en ook snel op temperatuur brengen is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Voor de mensen met een Pool lab 2.0 heb ik een vraagje. Top apparaat, geeft een heel ander beeld van de waterkwaliteit dan de strips die ik heb liggen. Maar hoe maken jullie dat ding snel schoon? Nu spoel ik alles af met water, dan alles goed droogmaken. Het even aan de lucht laten drogen mocht er nog wat zitten in de kiertjes. Al met al best wat werk. Of ben ik te panisch dat alles kurkdroog moet zijn?

En welke chloor waarden houden jullie aan? Tussen 0,5 tot 3ppm zit best veel ruimte. Ik zie nog af en toe een wormpje zwemmen dat is blijven zitten ondanks het verversen van het water en een chloorshock op het begin naar 6ppm. Nu zit het water met de chloordrijver op 0,5 ppm. Is het handig om met granulaat snel naar 3ppm te gaan, want cya is nog laag.

[ Voor 30% gewijzigd door darkdesign op 15-07-2025 10:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-08 17:32

BeyondThunder

Lost Lightning

darkdesign schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 10:46:
Voor de mensen met een Pool lab 2.0 heb ik een vraagje. Top apparaat, geeft een heel ander beeld van de waterkwaliteit dan de strips die ik heb liggen. Maar hoe maken jullie dat ding snel schoon? Nu spoel ik alles af met water, dan alles goed droogmaken. Het even aan de lucht laten drogen mocht er nog wat zitten in de kiertjes. Al met al best wat werk. Of ben ik te panisch dat alles kurkdroog moet zijn?
Belangrijkste is dat je het cuvet schoonspoelt na het testen.
Althans, zo doe ik het. klepjes open, schep nemen uit het zwembad even schudden, repeat en klaar.
Droogmaken doe ik niet.

Heel af en toe haal ik het cuvet er even uit om te controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
BeyondThunder schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 10:51:
[...]

Belangrijkste is dat je het cuvet schoonspoelt na het testen.
Althans, zo doe ik het. klepjes open, schep nemen uit het zwembad even schudden, repeat en klaar.
Droogmaken doe ik niet.

Heel af en toe haal ik het cuvet er even uit om te controleren.
Dus je haalt hem niet uit elkaar en laat laat de cuvet nat en klikt de klepjes dicht? Dat is inderdaad een heel stuk sneller. Als dat geen kwaad kan voor de kwaliteit van de cuvet op langere termijn ga ik dat ook zo doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:52

--MeAngry--

aka Qonstrukt

darkdesign schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 10:54:
[...]

Dus je haalt hem niet uit elkaar en laat laat de cuvet nat en klikt de klepjes dicht? Dat is inderdaad een heel stuk sneller. Als dat geen kwaad kan voor de kwaliteit van de cuvet op langere termijn ga ik dat ook zo doen.
Ik laat de cuvet gewoon open zodat het vanzelf droogt. Je gebruikt het apparaat nu vaak genoeg dat ik me niet echt druk maak over viezigheid erin. Dat spoel je er bij de volgende meting zo weer uit.
Als je hem dicht doet heb je wel kans op schimmelvorming uiteindelijk, dat lijkt me vervelender.

0,5ppm is wel erg laag overigens inderdaad. Als je enkel een drijver gebruikt zou ik zelf wel een chloorshock doen om hem boven 2.0ppm te helpen. Dan kun je vanaf dat moment gewoon langzaam doseren.

[ Voor 21% gewijzigd door --MeAngry-- op 15-07-2025 11:55 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:16
ajvk schreef op maandag 14 juli 2025 @ 13:25:
[...]

Zelf heb ik de Poolex Mini Full Inverter 5kW en ben daar uitermate tevreden mee. Hij *zoeft* rustig om het zwembad op warmte te brengen en te houden. Zelf heb ik een Intex Prism Frame 175x300x80 zwembad. Hij houdt het bad makkelijk warm en ook snel op temperatuur brengen is prima.
Thanks voor je reactie! Inmiddels heb ik nog wat andere berichten kunnen vinden over de Poolex Mag Fi 5 kW en daarin wordt aangegeven dat het geluid soms toch wel hard kan zijn. Bijv. in deze reactie. Is dit iets wat jij herkent? We wonen in een rijtjeshuis en ik wil voorkomen dat de buren "last" gaan krijgen van geluidsoverlast wanneer de warmtepomp aanstaat.

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:45
Ik heb een 4x2x1m Exit opzetzwembad en elke keer als ik mijn cartridge filter wil reinigen komt het water er uitgespoten omdat er geen afsluiters op het zwembad zitten. Heb al gekeken naar afsluiters op toppy maar ze zijn alleen in 38 mm en mijn zwembad heeft 32 mm. Is hier een oplossing voor om toch de in en uitlaat af te kunnen sluiten?

En kan iemand een tip geven wat nu een goede zwembadstofzuiger is op accu? Intex kokido wat is nu een goeie, ben bang om een miskoop te doen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18:49

Fanta

FordPerformance™️

jasper2603 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 08:46:
Ik heb een 4x2x1m Exit opzetzwembad en elke keer als ik mijn cartridge filter wil reinigen komt het water er uitgespoten omdat er geen afsluiters op het zwembad zitten. Heb al gekeken naar afsluiters op toppy maar ze zijn alleen in 38 mm en mijn zwembad heeft 32 mm. Is hier een oplossing voor om toch de in en uitlaat af te kunnen sluiten?

En kan iemand een tip geven wat nu een goede zwembadstofzuiger is op accu? Intex kokido wat is nu een goeie, ben bang om een miskoop te doen..
Google nog even naar 'zwembad afsluiter 32' o.i.d., want ze zijn wel te koop.

Daily driver | Ford Fanta | 280PK | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:40

The Executer

Lekker belangrijk!

Kun je hem niet tijdelijk op/boven waterniveau plaatsen? Zo deed ik het altijd, scheelt een flink waterballet.

Qua stofzuiger, als je zoekt op kokido tref je in dit topic wel ervaringen, en anders op het trefwoord stofzuiger wel. Volgens mij was de kokido populair hier.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Heb je ook geen zwarte doppen bij je zwembad gekregen?
Die zijn anders van Intex sowieso te koop.

Die stop je in het water in de openingen van de slangen. Gewoon een soort stop.
Geen luxe afsluiter die draait dus.
Maar die doppen worden bij Intex altijd meegeleverd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jasper2603
Fanta schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 08:52:
[...]

Google nog even naar 'zwembad afsluiter 32' o.i.d., want ze zijn wel te koop.
Heb wat gevonden op amazon, Toppy verkoopt alleen de 38 mm van intex, 32mm van intex is er helaas niet. De reviews zijn niet best van die 32mm dingen, maar bestel ze wel en ga het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
The Executer schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 08:57:
[...]

Kun je hem niet tijdelijk op/boven waterniveau plaatsen? Zo deed ik het altijd, scheelt een flink waterballet.

Qua stofzuiger, als je zoekt op kokido tref je in dit topic wel ervaringen, en anders op het trefwoord stofzuiger wel. Volgens mij was de kokido populair hier.
Boven waterniveau is lastig omdat er na de filter gelijk een solarmat en een zoutwaterchloor machientje aangesloten is.

Kokido heb ik gevonden, bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
Dennis1812 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 12:41:
Heb je ook geen zwarte doppen bij je zwembad gekregen?
Die zijn anders van Intex sowieso te koop.

Die stop je in het water in de openingen van de slangen. Gewoon een soort stop.
Geen luxe afsluiter die draait dus.
Maar die doppen worden bij Intex altijd meegeleverd
Ja die zwarte doppen heb ik erbij gekregen, maar die willen er niet in omdat er een zeef en beluchter aan de binnenkant zit van het zwembad en die trek je er niet zo gemakkelijk uit. Daardoor passen die doppen er niet meer in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

jasper2603 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 13:21:
[...]

Ja die zwarte doppen heb ik erbij gekregen, maar die willen er niet in omdat er een zeef en beluchter aan de binnenkant zit van het zwembad en die trek je er niet zo gemakkelijk uit. Daardoor passen die doppen er niet meer in.
Ja die moet je eruit halen en dan de doppen erin.
Het is wat gepriegel. Maar opzich prima te doen.

Of je moet een setje afsluiters kopen. Dan is het helemaal makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-08 09:39
jasper2603 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 13:21:
[...]

Die kun je toch gewoon losdraaien?

[ Voor 5% gewijzigd door Arjantje72 op 16-07-2025 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarnoz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-07 21:19
Middag allemaal!,

Vraagje ik heb een 8m3/h zandfilterpomp, super tevreden maar ik werk met hele lange slangen naar het zwembad toe waardoor ik wat weinig flow in mijn zwembad heb waardoor het vuil niet echt richting de skimmer gaat. Nu wil ik een losse pomp van 12m3/h op het filtervat zetten.

Chatgpt zegt dat het kan maar dat mogelijk het vat te klein kan zijn waardoor hij niet meer filtert?
Is dat reëel? Op mijn filtervat vind ik geen info wat de max capaciteit is namelijk.

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
Arjantje72 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 15:45:
[...]

Die kun je toch gewoon losdraaien?
Die dingen zitten door de wanddoorvoer van het zwembad met een klein buisje en daar zit de slang weer aan vast met een slangklem, dat moet eerst los en dan komt het water er al uit, dan moet je heb buisje met de zeef eruit zien te krijgen en dat gaat er moeilijk zit er vast in. Heel gedoe om die er uit te halen en er dan weer in te doen. Vandaar dat ik op zoek ben naar afsluiters en zag dat er perfecte afsluiters te koop zijn op toppy, maar alleen 38 mm. Er zijn van die chinese namaak afsluiters te koop in 32mm dus die maar bestellen en proberen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:16

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@jasper2603 die binnendelen trek je er toch zo uit? Slang vasthouden, slangklem loshalen en trekken maar.

Loopt echt niet zomaar leeg als je de slang vast houdt.

Dat gezegd hebbende, ik heb vorige week ook de 32mm afsluiters van temu binnen. Tegen mn principes, maar lokaal kopen houdt in dat je meer betaalt voor precies hetzelfde product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
MikeyMan schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 17:05:
@jasper2603 die binnendelen trek je er toch zo uit? Slang vasthouden, slangklem loshalen en trekken maar.

Loopt echt niet zomaar leeg als je de slang vast houdt.

Dat gezegd hebbende, ik heb vorige week ook de 32mm afsluiters van temu binnen. Tegen mn principes, maar lokaal kopen houdt in dat je meer betaalt voor precies hetzelfde product.
Heb je de afsluiters er al tussen? Als ze goed zijn, zou je een linkje of productnummer kunnen geven dan bestel ik dezelfde op Temu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xeon03
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22-07 11:48
Glaslijn schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 22:52:
Na lang wikken en wegen een Maytronics Dolphin M700 aangeschaft
De trap kan die niet best mee overweg, dus hier gebruik ik een Kokido Telsa 50 voor.
Bovenste tree blijft ook hier een uitdaging voor, dus die wapper ik maar even schoon voor het schoonmaakritueel gestart word.
Ik heb ook onlangs een M700 aangekocht maar ben er absoluut niet tevreden over.
Het ding kost 1700€ en doet niet wat het moet doen.
Het zuigt geen bladeren op, de app werkt niet goed, de bluetooth verbinding gaat maar 30cm ver, de robot kan niet op de muren rijden, de robot krijgt zijn eigen kabel (die op het water ligt) niet voort getrokken, ...

kortom veel last voor een duur ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaslijn
  • Niet online
Xeon03 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 11:42:
[...]

Ik heb ook onlangs een M700 aangekocht maar ben er absoluut niet tevreden over.
Het ding kost 1700€ en doet niet wat het moet doen.
Het zuigt geen bladeren op, de app werkt niet goed, de bluetooth verbinding gaat maar 30cm ver, de robot kan niet op de muren rijden, de robot krijgt zijn eigen kabel (die op het water ligt) niet voort getrokken, ...

kortom veel last voor een duur ding.
Oef, kan niet zeggen dat ik de problemen heb die jij zo ervaart. Misschien omdat ik via wifi werk en niet via bluetooth zoals jij lijkt te doen? Ding staat bij mij in een semmie death spot qua dekking dus soms is het even schipperen. Maar zelfs vanaf de telefoon over 5G kan ik mijn robot prima aansturen.
Bladeren heb ik totaal geen probleem mee. Enige punt van kritiek vind ik de kleine mandinhoud, waardoor soms het filter vol zit terwijl de sessie nog niet voltooid is. Enige wat lastig is, dat is de trap in het zwembad en de hoeken zijn niet altijd even mooi schoon gemaakt. Probleem met de slang heb ik eigenlijk ook niet, als die alleen de bodem moet doen, doen ik dat gewoon met het dek dicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:56

Mooie gelegenheid om een zandfilterpomp te kopen voor volgend jaar. Die pompen met cartridge filters zijn dramatisch slecht vond ik.

En inderdaad de Kokido Telsa (50) werkt uitermate prettig. Gewoon een kruimeldief voor onder water :9
Als jaren dik tevreden ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeon03
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22-07 11:48
Glaslijn schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 18:28:
[...]

Oef, kan niet zeggen dat ik de problemen heb die jij zo ervaart. Misschien omdat ik via wifi werk en niet via bluetooth zoals jij lijkt te doen? Ding staat bij mij in een semmie death spot qua dekking dus soms is het even schipperen. Maar zelfs vanaf de telefoon over 5G kan ik mijn robot prima aansturen.
Bladeren heb ik totaal geen probleem mee. Enige punt van kritiek vind ik de kleine mandinhoud, waardoor soms het filter vol zit terwijl de sessie nog niet voltooid is. Enige wat lastig is, dat is de trap in het zwembad en de hoeken zijn niet altijd even mooi schoon gemaakt. Probleem met de slang heb ik eigenlijk ook niet, als die alleen de bodem moet doen, doen ik dat gewoon met het dek dicht.
Heb je al eens de "manuele besturing" geprobeerd?
Ik heb hier via bluetooth tot minuten vertraging op de commando's. Via wifi eigenlijk net hetzelfde terwijl het wifi bereik wel nog 2 van de 4 streepjes is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors86
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-07 13:08
Ik heb wat problemen met het inorde brengen van mijn chloor en ik snap niet waar het aan ligt. Ik heb een 1900L zwembad, (pH 7,5) en akaliteit (148) gemeten met poollab 2.0 chloor was 0,13mg. Ik heb 10,26 gram chloor shock toegevoegd (18gr chloor verhoogd 10 m3 met 1mg). Pomp aan gehad en ca. 6 uur later gemeten en chloor is maar 1mg, waar ik voldoende had toegevoegd voor 3mg. Begin deze week wel wat kinderen in het bad gehad die wat zand mee hadden genomen, dus water was nog niet helemaal schoon. Maar bad staat verder onder een overkapping en met afdekzeil, dus weinig ander vuil of uv dat eventueel het chloor afbreekt.

Wie kan mij op weg helpen om dit probleem te tackle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

sjors86 schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 18:07:
Ik heb wat problemen met het inorde brengen van mijn chloor en ik snap niet waar het aan ligt. Ik heb een 1900L zwembad, (pH 7,5) en akaliteit (148) gemeten met poollab 2.0 chloor was 0,13mg. Ik heb 10,26 gram chloor shock toegevoegd (18gr chloor verhoogd 10 m3 met 1mg). Pomp aan gehad en ca. 6 uur later gemeten en chloor is maar 1mg, waar ik voldoende had toegevoegd voor 3mg. Begin deze week wel wat kinderen in het bad gehad die wat zand mee hadden genomen, dus water was nog niet helemaal schoon. Maar bad staat verder onder een overkapping en met afdekzeil, dus weinig ander vuil of uv dat eventueel het chloor afbreekt.

Wie kan mij op weg helpen om dit probleem te tackle?
1.900 liter is niet groot voor een zwembad denk dat je 19.000 bedoeld. Gooi je poollab meet waardes in ChatGPT, samen met alle andere specs van je bad. Voer zijn advies uit, je zal verbaast zijn over het resultaat. Verifieer wel af en toe de uitkomsten.
Blijf je metingen posten in dezelfde draad, je zal zien dat je het water echt perfect krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors86
BeyondThunder schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 20:02:
[...]

1.900 liter is niet groot voor een zwembad denk dat je 19.000 bedoeld. Gooi je poollab meet waardes in ChatGPT, samen met alle andere specs van je bad. Voer zijn advies uit, je zal verbaast zijn over het resultaat. Verifieer wel af en toe de uitkomsten.
Blijf je metingen posten in dezelfde draad, je zal zien dat je het water echt perfect krijgt.
Is dan ook geen groot zwembad, betreft de Bestway Steel Pro - 259 x 170 x 61 cm. Tot de rand vol is dat 2685L, volgends de instructies voor 90% bedraagt het 2300L. Bij mij zit die tot ca. 43cm vol en dan is dit 1900L.

Ik zal de waardes eens in chatgpt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fissa
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 21:51
Ik heb voor de eerste keer muggenlarven in mn bad. Twee weken op vakantie geweest en te weinig chloor in mn drijver gedaan. Tabletten waren reeds opgelost.

Een heleboel larven met het netje en stofzuiger eruitgehaald, maar er kwam geen einde aan.
Chloor shock toegevoegd. Bubbelfolie eruit galaten en afgedekt met zijl. Ik laat nu de hele nacht (en dag) de filterpomp draaien.
Morgenvroeg nog een keer stofzuigen en klaar is kees? Of mis ik nog een handeling?
M’n ph waarde was trouwens ook te hoog. Is dit te relateren aan de muggen larven en te weinig chloor gebruik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gotenx
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 22:14
sjors86 schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 20:17:
[...]

Is dan ook geen groot zwembad, betreft de Bestway Steel Pro - 259 x 170 x 61 cm. Tot de rand vol is dat 2685L, volgends de instructies voor 90% bedraagt het 2300L. Bij mij zit die tot ca. 43cm vol en dan is dit 1900L.

Ik zal de waardes eens in chatgpt zetten.
Die staat ook bij ons in de tuin maar dan wel tot de rand toe vol. Kleine baden schieten nogal snel heen en weer in hun waardes, dagje gebruiken in de volle zon kan alle chloor al weer afbreken. Zelf doe ik er altijd iets teveel in en zorg ervoor dat de drijver wanneer er niemand inzit ronddrijft met een chloortabletje erin. Daarmee hou ik het bad redelijk stabiel rond de 5mg. Bij veel gebruik zakt dan af en toe het chloor gehalte en geef ik een kleine Schock om het weer te plussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

jasper2603 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 18:23:
[...]

Heb je de afsluiters er al tussen? Als ze goed zijn, zou je een linkje of productnummer kunnen geven dan bestel ik dezelfde op Temu?
Heb ze ertussen. Zijn prima.

https://www.temu.com/good...essn_id=96g4biz8vd#pad136

Je moet alleen de 'dop' wel even goed dicht draaien de eerste keer.

Gisteren wel ineens wat groenigheid op de bodem. Terwijl de waardes eigenlijk sinds vorige week top zijn. Zou een flow issue kunnen zijn, dus ben ff een geboekte inlaat aan het printen om meer een swirl te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quito
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 24-07 21:49
Wij hebben dit jaar voor het eerst een opzet zwembad (Intex prism) . Hij staat nu 4 weken en wordt steeds groener en minder helder.
De pH waarde was te hoog (8,0), deze hebben we teruggebracht naar 7,4 en chloor waarde is 1,2. De pomp staat grotendeels aan en het filter is recent vervangen.

Hebben jullie tips wat te doen?

[ Voor 8% gewijzigd door Quito op 19-07-2025 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Quito schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 09:56:
Wij hebben dit jaar voor het eerst een opzet zwembad (Intex prism) . Hij staat nu 4 weken en wordt steeds groener en minder helder.
De pH waarde was te hoog (8,0), deze hebben we teruggebracht naar 7,4 en chloor waarde is 1,2. De pomp staat

Hebben jullie tips wat te doen?
Chloor mag nog iets hoger. Wat voor pomp heb je? TA al eens gemeten? Ph verlagen zorgt ook voor lagere ta.

[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 19-07-2025 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quito
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 24-07 21:49
MikeyMan schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 09:57:
[...]

Chloor mag nog iets hoger. Wat voor pomp heb je? TA al eens gemeten? Ph verlagen zorgt ook voor lagere ta.
Dank voor je snelle reactie.
Zal de chloorwaarde iets verhogen. Net de TA gemeten welke veel te hoog is (205), lees dat dit natuurlijk verlaagd of is ingrijpen gewenst?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Quito schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 10:48:
[...]

Zal de chloorwaarde iets verhogen. Net de TA gemeten welke veel te hoog is (205), lees dat dit natuurlijk verlaagd of is ingrijpen gewenst?
Duurt ff voordat je dat omlaag hebt.

Wat ik gedaan heb:
- halve bad leeg laten lopen
- bijvullen
- ph stijgt daardoor ook
- ph- toevoegen, daarmee daalt je ta ook

Stabilisator (cya) meten kan helpen. Deze waarde werkt als stabilisator voor het chloor.

Grappige is dat alles op elkaar inwerkt. En zelfs als je alles perfect hebt kun je wat algen krijgen :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sat5Bp2s6x3-ItOrIOS6ri0g4wY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XyUycLJpdUgShSZjc86K71vn.jpg?f=fotoalbum_large

Not too bad!

[ Voor 35% gewijzigd door MikeyMan op 19-07-2025 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Gisteren 3 chloor metingen gedaan met de PoolLab 2.0, bij de eerste meting vergat ik na de uitslag van de fCH om een dpd3 tablet erin te doen voor het cCH en tCH, dus deed ik een hele nieuwe meting. Die week bij de fCH uitslag heel veel af van de eerste meting, dus deed ik een derde meting. Die week ook weer veel af. Kan dat liggen door de kwaliteit van de tabletjes die erbij worden geleverd?

Test 1 fCH: 2,71 ppm
Test 2 fCH: 1,77 ppm
Test 3 fCH: 2,36 ppm

Nu vraag ik mij af of elke meting die ik doe van fCH wel betrouwbaar is. PH is wel consistent, tabletten lossen makkelijk op. Maar de dpd1 tabletten lossen heel moeilijk op en zijn ook wat grijs met stipjes. Ik las dat dat de oorzaak kan zijn? Ze zijn wel origineel van water-id.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@darkdesign tis idd ff prakken met die tabletten.
Ik probeer altijd ff tot 30 te tellen bij het stampen. Is dat iig consistent.

Ta wil ook nog weleens wat variantie hebben merk ik.
Ph het stabielst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twodigits
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22:27
Glaslijn schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 18:28:
[...]

Trappen en hoeken zijn altijd lastig voor zwembadrobots. Vroeger diverse modellen versleten en van trappen en hoeken veegde ik zelf het vuil naar beneden, waarop de robot het meenam. Ik heb nu een aquaforte M30 gekocht, met accu en dus geen kabels. Ben benieuwd hoe die gaat bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaslijn
  • Niet online
Xeon03 schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 12:42:
[...]

Heb je al eens de "manuele besturing" geprobeerd?
Ik heb hier via bluetooth tot minuten vertraging op de commando's. Via wifi eigenlijk net hetzelfde terwijl het wifi bereik wel nog 2 van de 4 streepjes is.
Jazeker heb ik die geprobeerd, ik vindt het alleen niet zo fijn werken als de app.
Ik vindt de controls inschakelen op de remote vervelend reageren. Of ik kan er gewoon niet mee overweg (geduld).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:19

paQ

Quito schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 10:48:
[...]

En .... filteren!

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarnoz
jarnoz schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 16:13:
Middag allemaal!,

Vraagje ik heb een 8m3/h zandfilterpomp, super tevreden maar ik werk met hele lange slangen naar het zwembad toe waardoor ik wat weinig flow in mijn zwembad heb waardoor het vuil niet echt richting de skimmer gaat. Nu wil ik een losse pomp van 12m3/h op het filtervat zetten.

Chatgpt zegt dat het kan maar dat mogelijk het vat te klein kan zijn waardoor hij niet meer filtert?
Is dat reëel? Op mijn filtervat vind ik geen info wat de max capaciteit is namelijk.

Iemand suggesties?
Niemand? Of is de 100e vraag over chloor makkelijker te beantwoorden haha :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:37
Wat zijn hele lange slangen? Misschien kun je ze beter vervangen door buizen, dan heb je een stuk minder weerstand lijkt me. Ik zit hier zelf op een meter of 6-7 (met 50mm buizen), maar met een 4m³/h-pomp heb ik genoeg flow voor de aanbouwskimmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

@jarnoz Heb je een rond of een vierkant zwembad, bij een rond zwembad kan je een draai in het water maken met een bocht aan je inlaat. Vuil zinkt naar het midden op de bodem, drijvend spul komt vanzelf een keer in je skimmer. Een hele licht draaiing is al voldoende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jarnoz
BeyondThunder schreef op maandag 21 juli 2025 @ 19:02:
@jarnoz Heb je een rond of een vierkant zwembad, bij een rond zwembad kan je een draai in het water maken met een bocht aan je inlaat. Vuil zinkt naar het midden op de bodem, drijvend spul komt vanzelf een keer in je skimmer. Een hele licht draaiing is al voldoende.
Ik heb een rechthoekig bad, 550x 270x133.

Mijn slangen zijn zeker 10 meter, vanaf de schuur gaan ze naar buiten, dan gaan ze de grond in onder de tegels door naar het zwembad.
Filtering is prima hoor, water is kraakhelder, maar ik wil graag een beetje stroming in het bad en dat is er nu niet.
Het water bij de inspuiten komt er uit, max 10 a 15 cm voel je het daarna voel je het al niet meer.

Vandaar dat ik dacht, ik koop gewoon een losse pomp met meer m3/h en sluit die aan op het vat.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• gunnie_nl
  • Laatst online: 22:23
gunnie_nl schreef op maandag 9 juni 2025 @ 12:49:
Na een paar Intex zwembaden te hebben versleten, maar eens het plan opgevat om zelf een bad te bouwen.
Gezien ik al meer als 30 jaar actief ben in composites, leek polyester voor mij het beste materiaal.

4 x 3 x 1.40, 1.20 diep. polyester sandwich (40mm PU schuim) plus 40mm staal constructie, 50 cm ingegraven,
90 cm boven de grond ivm aan 1 kant een zitgedeelte (bar klinkt weer zo..)

Plug van MDF, materiaal wat er weer uitkomt wordt gebruikt in de schuur waar ook de technische ruimte komt.
Specifieke gellcoat (swimcoat) en hars geschikt voor zwembad bouw, dus geen osmose na 2 jaar..
5 inspuiters, 4 x led verlichting, 1 brede skimmer, en een bodem aanzuig. alle inbouw delen geresest, om dat het kon.

En ondanks dat het een flinke klus is, heb ik wel me lol er in, dit staat er over 25 jaar nog.

De technische installatie heb ik grotendeels wel in me hoofd, eerst jaar zal die aan het 220V hangen maar de bedoeling is volledig met PV.

Maar ik zal nog wel eens terug kijken hier in het topic, ik hoeft het wiel niet opnieuw uit te vinden.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Even een update, innershell is klaar, staal frame er rond en 40 mm PU schuim op maat gemaakt, vandaag de laatste platen vast gelijmd, nu nog 3 lagen daar over heen en dan kunnen we met de installatie beginnen, gat was ook al gegraven en de beton zit er in.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jEC_kSUghBk8ZfK4C0TiAZgJZYM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mJ61Esnt3pI7UDtp68dfykNd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1v0ugPdLpT--pgdlsbL2sxFYNq0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nSUKDbnn31XmgFv350fr8oe3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xWQLe__ePq8ossWjy7hnh-jEsC0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XXol1bxm5NWDkAWNbuUQoWsS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EH4KLCDoK41DCoD5Y09h8N01APo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hRS6dQzUooMoDzYFtg39hQDo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PMikiAUdPwbY3RGfj8XOeHmjLNY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PEHtZ1SRGFY3icPfgAcXqqjX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6yS24oc24RPoK9qIlLslp42uW8w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3irYJRI12P8g3abb2skWBsXr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pjaSILfHcsQdugyhsbyREHfSZYs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RbspFO53GzTsZVKPT8o9jbGs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3TqazqHEGV9PGqMCmCDpEFmsN_k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xaqqf4EihQk5k6HrHyLz8wgS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qQXSpDTtm4QVzGaeAZjXUDCY5FY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3aHfQ7XgwVWvvnWw1jBIRFFJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/feeUig7i-7Py5_FeleiJ34Fb9ts=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zlOcMXQw2e0b6snVW60f7vHe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7gjNG2P81wHLR8CISwopCx__FTw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OCej0yRL1kkYTRkaqnZIBYqD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vyz2wmj8U8LHwGzcgvv1Xlt18Nk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xy33KhTHLuckM0UW7PMooqYw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NRjEgvD740ek2BkAv6cqPrE-YNU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3UJk2eer4KMrwqOboPbvEZiy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Minuo5TxZHGGeLLZN8mIRozek7U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6zpfttEfco6eENkBJFtlVFMk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wl1bQMkSPSWvV1NaTGqirQVOTqY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qVY4ibbLGfhDeKzEqmmzHte7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b-t6l7oIIe-dZ0S00Eh64zNOCeU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/17jLRuezORtfnSUuHDSJb2cL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UXyHYKw_RpvYXgdpy9LavWODFz0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ys8UOH8bQWg2jQEDaDsYxqSI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wEjuGPstoDNa1KhvFRu6v_rS2hY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/syfEZkz0pwIe1f2ZX2sYZVzz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TSt_o3THX2kZT0wWbdhCSDWYJn4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wfUKfgcm440UNds0AjBJjPJs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aiLWOSr8QaZcORaTsD_nLlnLYQM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CV6ENtc2FJif3TCemxX9xllY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1RGKtUJXD0eqOi3zOFbcJbbde2k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yRRInxcbiYTrhvFAKAaC8y3w.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6MQv2tv5bN4BrzHm-0pCXVKEEeI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QrnxowMQnpNqbbPnITKa6TIt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s_TfuNLrm5oSqKBi9dGg4EPkNgg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0ZfAunWVcWmoYU2elgLW5TTg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E2MJiWTVhQJm4CyktrNUXELFIKQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DhFmI338pSkS88a7mqEs7363.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ir92PPAk4GPbPez1U5z6HnMYfRU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lpeSn55i9qLAVFca1FRcXnTN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tkYjZ8Htw5Vr5FvIs-x5e8Vq1-c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LjaLRE6ckBFesYoE3egw4PGm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twodigits
Wat leuk dat je dat zelf kan, moet voldoening geven als je straks in je eigen gebouwde bad drijft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gunnie_nl
twodigits schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 09:05:
Wat leuk dat je dat zelf kan, moet voldoening geven als je straks in je eigen gebouwde bad drijft!
Ach, je hobby-ed eens wat aan, ik had al een aanvraag of ik er geen wilde bouwen voor een klant.
Maar gezien de plug éénmalig is, zou het cirrus weer van vooraan moeten beginnen.
En daar had ik geen zin in. zou het dan ook anders doen met een chopt-strand gun, schilt een tennis elleboog.

Maar deze staat er over 20 jaar nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
@gunnie_nl zou je met ons/mij willen delen wat je nu kwijt bent .. en welke (eventueel waar) materialen

zit er ook aan te denken om zoiets te doen, leuk project na huis verbouwing.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors86
Ik heb een poollab 2.0, maar soms wil ik ook even snel een iets minder nauwkeurige meting doen, gewoon als indicatie. Wie doet dit nog meer met teststrips en welk merk raad je hiervoor aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanman
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-08 09:10
sjors86 schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 17:41:
Ik heb een poollab 2.0, maar soms wil ik ook even snel een iets minder nauwkeurige meting doen, gewoon als indicatie. Wie doet dit nog meer met teststrips en welk merk raad je hiervoor aan?
Ik gebruik deze voor "even snel"..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

gunnie_nl schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 14:18:
[...]

Ach, je hobby-ed eens wat aan, ik had al een aanvraag of ik er geen wilde bouwen voor een klant.
Maar gezien de plug éénmalig is, zou het cirrus weer van vooraan moeten beginnen.
En daar had ik geen zin in. zou het dan ook anders doen met een chopt-strand gun, schilt een tennis elleboog.

Maar deze staat er over 20 jaar nog.
Wat is er met de plug dan? Lastig te fabriceren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gunnie_nl
vso schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 16:15:
@gunnie_nl zou je met ons/mij willen delen wat je nu kwijt bent .. en welke (eventueel waar) materialen

zit er ook aan te denken om zoiets te doen, leuk project na huis verbouwing.
Ik kan wel een rundown op gebruikte materialen geven, maar ik betaal via de zaak misschien een kwart van wat je zou betalen als je het via de bekende poly*** websites zou doen.
ivm dat we al jaren lang contacten hebben en materiaal met groten hoeveelheden bestellen zou het vermelden van prijzen van generlei belang zijn.

maar ik zal een rundown maken met de leveranciers er bij, dat geeft ook een idee wat uiteindelijk allemaal in is gegaan.

[ Voor 9% gewijzigd door gunnie_nl op 23-07-2025 00:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gunnie_nl
MikeyMan schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 20:06:
[...]

Wat is er met de plug dan? Lastig te fabriceren?
hij is gemaakt als éénmalig, dus vormen en hoeken, angles, er is nergens rekening mee gehouden om hem meermalig te gebruiken.
het resessen van alle inspuiters, aanzuigen en verlichting is in een herbruikbare plug een no go, ivm dat je het product er niet van af krijgt, wanden moeten slooped-in zijn. (of je zou resesses er in moeten plakken die er mee uit komen)
ik zie het direct als ik een polyester bad zie of het van een plug komt, bodem maat is kleiner als de boven rand maat, alles is gemaakt om het van de plug af te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

gunnie_nl schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 01:03:
[...]

hij is gemaakt als éénmalig, dus vormen en hoeken, angles, er is nergens rekening mee gehouden om hem meermalig te gebruiken.
het resessen van alle inspuiters, aanzuigen en verlichting is in een herbruikbare plug een no go, ivm dat je het product er niet van af krijgt, wanden moeten slooped-in zijn. (of je zou resesses er in moeten plakken die er mee uit komen)
ik zie het direct als ik een polyester bad zie of het van een plug komt, bodem maat is kleiner als de boven rand maat, alles is gemaakt om het van de plug af te krijgen.
Misschien heb ik dan niet helemaal duidelijk wat een plug in deze context is? Ik dacht aan een dop om het water binnen te houden... Maar tis meer een mal ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twodigits
Misschien bedoelt hij het als volgt:
\
https://polyestershoppen.nl/info/zo-maak-je-polyester-mallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors86
Fanman schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 17:44:
[...]

Ik gebruik deze voor "even snel"..
Zijn dat dezelfde soort tabletten als die je voor de poollab gebruikt, want die pH lost altijd wel makkelijk op, maar die chloortabletten daar moet ik toch altijd flink stampen. Hoe los jij deze op, ik zag een instructie filmpje met schudden, werkt dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:52

--MeAngry--

aka Qonstrukt

sjors86 schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 11:29:
[...]

Zijn dat dezelfde soort tabletten als die je voor de poollab gebruikt, want die pH lost altijd wel makkelijk op, maar die chloortabletten daar moet ik toch altijd flink stampen. Hoe los jij deze op, ik zag een instructie filmpje met schudden, werkt dat?
Je hebt rapid en photometer tabletten, daar zit een wezenlijk verschil in. Je kunt rapid tabletten niet in je photometer (zoals een Poollab 2.0) gebruiken. Rapid is om zelf met het blote oog te bekijken zoals in het gelinkte doosje.

Het klopt dat photometer tabletten wat lastiger klein te maken zijn, maar de metingen zijn dan ook veel nauwkeuriger. Rapid tabletten lossen zelf zowat op in het water.

[ Voor 12% gewijzigd door --MeAngry-- op 23-07-2025 11:58 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gunnie_nl
Correct, deze is gemaakt van 18mm watervast MDF, wat er heel uit komt worst hergebruikt in de schuur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

YouTube: De Aqua Mundo 🤩 Center Parcs Nordborg Resort Denemarken #centerparcs...

Vanaf 6minuut 10 lopen ze de machinekamer in van een nieuw en professioneel zwembad. (Center Parcs Denemarken. Park nu een week of 2 open.
Ik vind het wel leuk om eens zoon enorm grote installatie te zien. En dat het behalve qua schaal, allemaal niet heel anders is dan wat wij thuis prullen.

Nog 11 dagen en dan lig ik er zelf in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djjvb
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-07 14:59
Ik ben bezig met een pompkist/kast. En ben nu de buizen puzzel aan het leggen. Daarmee heb ik een vraag.

Zou een intex zws ook op zijn kant werken? Dus zo:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aQVLZg1mieNFEqBdHKyrPHuD-gk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8uJBhHVKm5qMN9yjlB58Ws2b.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ga het morgen ook even bekijken of alles werkt. Het lijkt me van wel. Maar misschien zijn er mensen die er ervaring mee hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-07 18:29
Ik heb een vraag over de lengte van de slangen die naar de filterpomp lopen. De pomp werkt op zich prima, maar ik vraag me af of het systeem efficiënter zou werken met kortere slangen. Heeft iemand hier ervaring mee? Maakt de lengte van de slangen daadwerkelijk verschil in de werking van de pomp of de watercirculatie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e5F65wPoKxRLZk6xA-oC6qpCRK8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8Vfuvx9r3AEdpjsNHqpXTUNI.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3qNpSqcfowZ2acPE_Hh1oqu6c0c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h71C2kA1HiWNFgyZubajCyv1.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:06

de Peer

under peer review

Ruvetuve schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 11:21:
Ik heb een vraag over de lengte van de slangen die naar de filterpomp lopen. De pomp werkt op zich prima, maar ik vraag me af of het systeem efficiënter zou werken met kortere slangen. Heeft iemand hier ervaring mee? Maakt de lengte van de slangen daadwerkelijk verschil in de werking van de pomp of de watercirculatie?

[Afbeelding][Afbeelding]
jazeker. hoe langer de slang, hoe meer debietverlies, vooral als er ook nog meerdere bochten in zitten.

Het maakt dus zeker verschil, maar of jij als gebruiker echt het verschil gaat merken, dat denk ik niet.

[ Voor 5% gewijzigd door de Peer op 26-07-2025 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Twee weken geleden het bad opnieuw gevuld. Er gaat zo'n 6,5m3 water in. Ik had 5 chloortabletten van 20 gram in de drijver gedaan (het dubbele van wat op het doseerschema staat), die hebben er twee weken over gedaan om op te lossen. In de tussentijd minstens om de dag met chloor shock het chloor aangevuld tot 3 ppm. Ook regelmatig ph minus moeten gebruiken.

De cya is nu 31, scheelt dat veel in vergelijking met afgelopen 2 weken waarin cya nog in de 'opbouw' zit? Met andere woorden, zouden 5 tabletten van 20 gram nu teveel zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:14
djjvb schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 17:55:
Ik ben bezig met een pompkist/kast. En ben nu de buizen puzzel aan het leggen. Daarmee heb ik een vraag.

[Afbeelding]

Ik ga het morgen ook even bekijken of alles werkt. Het lijkt me van wel. Maar misschien zijn er mensen die er ervaring mee hebben?
Je moet denk ik alleen even kijken of de flowsensor (een klein beweegbaar klepje) zo niet in de "geen flow" stand komt te staan
Denk dat het anders niet veel uitmaakt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turralyon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-07 11:53
Ik weet niet of ik hier in het goede topic zit. Vermoed het wel. Ik was bezig om te emigreren naar Spanje, maar om persoonlijke redenen gaat dat nu niet door. Maar in Spanje zie je vaker dit soort zwembaden.
Afbeeldingslocatie: https://media.adeo.com/media/4014740/media.png?width=650&height=650&format=jpg&quality=80&fit=bounds

https://www.leroymerlin.e...l-4x2x0-8-m-90835494.html

Dit zijn zwembaden waarbij het filter, warmtepomp en verlichting allemaal inzit. Dit specifieke model is maar 80cm diep maar je hebt ze ook groter.

alleen nu ben ik opzoek naar een soortgelijk iets in Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Laatst online: 23:19

paQ

djjvb schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 17:55:

[Afbeelding]

Dan kun je niet meer bij de bediening.
Ik zou hem dan juist omdraaien, dus de in en uit een de 'onderzijde'.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Turralyon schreef op maandag 28 juli 2025 @ 14:13:
Ik weet niet of ik hier in het goede topic zit. Vermoed het wel. Ik was bezig om te emigreren naar Spanje, maar om persoonlijke redenen gaat dat nu niet door. Maar in Spanje zie je vaker dit soort zwembaden.
[Afbeelding]

Dit zijn zwembaden waarbij het filter, warmtepomp en verlichting allemaal inzit. Dit specifieke model is maar 80cm diep maar je hebt ze ook groter.

Ziet er mooi uit, maar beste bak knaken nog. En als je toch de grond niet in wilt, wat is dan het voordeel t.o.v. een opzet zwembad?

Behalve de looks uiteraard ;)

Dat gezegd hebbende. Voor dit geld zou je nog wel een vrachtwagen op en neer kunnen sturen naar Spanje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turralyon
  • Laatst online: 29-07 11:53
Nou ja precies dat de looks. Wat verschilt een partytent met die "hippe" tuinoverkappingen? En gemak dient de mens toch? Gewoon een alles in 1 oplossing. Met de hijskraan neerzetten in je tuin, vullen en gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Turralyon schreef op maandag 28 juli 2025 @ 15:02:
Nou ja precies dat de looks. Wat verschilt een partytent met die "hippe" tuinoverkappingen? En gemak dient de mens toch? Gewoon een alles in 1 oplossing. Met de hijskraan neerzetten in je tuin, vullen en gaan.
Ja uiteraard, vraag is wat het je waard is. Zou me wel afvragen of het alles-in-1 concept geen uitdaging wordt als er wat stuk gaat.

Zie in NL wel dit soort oplossingen:
https://www.toppy.nl/prod...terpomp-en-omkasting.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gunnie_nl
[Afbeelding]

geinig ding.
4 bij 2 kan zo op de vrachtwagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fissa
Wie heeft hier een goede betaalbare oplossing voor? Ik word er toch aardig gek van als het geregend heeft en ik dit aantref. Alle touwtjes weer los, water eraf kiepen en weer vast. Daar moet toch een eenvoudige oplossing voor zijn?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0DohvQUG5JLxRY2Br4om1s3_O2o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/il6Hi57SsuMgkilMoOOwnPGu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mazzoop80
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:39
fissa schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 18:12:
Wie heeft hier een goede betaalbare oplossing voor? Ik word er toch aardig gek van als het geregend heeft en ik dit aantref. Alle touwtjes weer los, water eraf kiepen en weer vast. Daar moet toch een eenvoudige oplossing voor zijn?
[Afbeelding]
een opblaasbare bal, een grote, eronder plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik had een lat eronder liggen.

Maar ook hierom blij met mn Dome. :)

[ Voor 75% gewijzigd door MikeyMan op 29-07-2025 18:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Paar gaten in het midden.
Loopt het water gewoon je bad in.

Met opblaasbare ballen en bedjes heb je hetzelfde probleem maar dan op een andere plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fissa
Dennis1812 schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 18:43:
Paar gaten in het midden.
Loopt het water gewoon je bad in.

Met opblaasbare ballen en bedjes heb je hetzelfde probleem maar dan op een andere plek.
Er zitten gaten in het midden. Daar trekt het water zich weinig van aan haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Bal. Drijver. Grote vrachtwagen type binnenband

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:57
[Afbeelding]
Hebben wij ook wat last van. Nu twee opblaas krokodillen eronder, dat gaat beter. Heb ik er toch wat water erop staan dan even met een stukje tuinslang even aanzuigen en gieter eronder. Dan heb ik ook weer wat water om straks als? het droog is de planten water te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoozeOperator
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:19
[Afbeelding]
Een koepel in plaats van een zeiltje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 13:49

xces

To got or not to got..

Intex dopje zelf geprint? Ik zoek nog een versie die NIET schuin het water in blaast maar gewoon langs de wand of waar ik een 25mm PVC in kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

xces schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 10:24:
[...]

Intex dopje zelf geprint? Ik zoek nog een versie die NIET schuin het water in blaast maar gewoon langs de wand of waar ik een 25mm PVC in kan maken.
Ja zelf geprint... Stond al in de bambu store. Maar met fusion ook niet heel lastig te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:08

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Ik vrees dat de bodem van de liner van ons Intex prism opzet bad (3,66x0,90 rond) lekt op de naad 🙁

Verlies ongeveer 0,25-0,5m3 water per dag en kan nergens lekkages vinden rondom slangen etc.

Ook geen nattigheid rondom het bad dus het moet haast wel de bodem zijn. Het bad staat op kunstgras dus het water kan direct de grond in onder het bad.

Met het water er nog in wordt het lastig om het lek te vinden gok ik? Laat staan repareren.

Het bad staat nu voor het 4e jaar.
Wat is zo'n beetje de gemiddelde levensduur van de liners van Intex?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

floriske.nl schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 12:59:
Ik vrees dat de bodem van de liner van ons Intex prism opzet bad (3,66x0,90 rond) lekt op de naad 🙁

Verlies ongeveer 0,25-0,5m3 water per dag en kan nergens lekkages vinden rondom slangen etc.

Ook geen nattigheid rondom het bad dus het moet haast wel de bodem zijn. Het bad staat op kunstgras dus het water kan direct de grond in onder het bad.

Met het water er nog in wordt het lastig om het lek te vinden gok ik? Laat staan repareren.

Er zijn wel wat patch sets die je met een gevuld bad kunt gebruiken. Maar in alle eerlijkheid, ik heb er nog nooit langer dan twee jaar mee gedaan.

Helaas wegwerp spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpmkruit
  • Laatst online: 18:26
floriske.nl schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 12:59:

Je kunt een kleurstof proberen in een pipet. Iedere kinder chemie startset heeft er wel van. Dat spuiten bij verdachte plekken en dan kijken of je het kunt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-08 09:39
Ik heb twee vragen :)

1)Kun je de slang die aan de backwash zit, laten zitten of beter loskoppelen na gebruik?

2) als ik na het zwemseizoen het water uit de zandfilterpomp haal, openen jullie dan het deksel en het zand eruit halen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Arjantje72 schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 16:36:
Ik heb twee vragen :)

1)Kun je de slang die aan de backwash zit, laten zitten of beter loskoppelen na gebruik?

2) als ik na het zwemseizoen het water uit de zandfilterpomp haal, openen jullie dan het deksel en het zand eruit halen?
1-Die kan je gewoon laten liggen als die niet in de weg ligt
2-Nee, zand kan je laten zitten. Jaar of 6-7 geloof ik. Dan het zand verversen. Glasparels hoef je eigenlijn nooit te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FPVo7bWVmDChlRjcDr8kzzfSD9g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xt3l2MmQ0g5YA13k9Trsq8Lf.jpg?f=fotoalbum_large

Dat was hem weer voor dit jaar.
Maandagochtend vertrekken we op vakantie. Week erna is het kindervakantieweek en daarna begint school alweer.

Dus dit jaar wat vroeger afgebroken dan normaal. Ook vroeger opgezet. Vanaf begin ongeveer gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23:59
Dennis1812 schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 19:26:
[Afbeelding]

Dat was hem weer voor dit jaar.
Maandagochtend vertrekken we op vakantie. Week erna is het kindervakantieweek en daarna begint school alweer.

Dus dit jaar wat vroeger afgebroken dan normaal. Ook vroeger opgezet. Vanaf begin ongeveer gestaan.
Er kan nog veel veranderen maar hij voorspeld met de kindervakantieweek perfect zwemweer.
Denk dat de kinders hier de afkoeling wel kunnen waarderen na een warm dagje kindervakantie week.
Daarna gaat ie denk ik hier ook weg aangezien hij hier op echt gras staat dus dat ik nog moet gaan inzaaien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EGipkArx-KGblE1lqfNGr6cZht4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qpK6oOlZtSnwf6AfuzqfemlI.jpg?f=fotoalbum_large

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Hier zijn ze zo moe dat ze douchen, eten en bankhangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Opzetbad blijft hier nog wel even staan. Zwemmen is niet alleen voor vakantie, ze zwemmen hier ook wel na school ook zeker op woensdagmiddag. Lekker afkoelen na hele dag in de klas te hebben zitten zweten.

Met de warmtepomp hou ik hem nu op 24, zonnepanelen gebruiken, zodra het weer het eindelijk toelaat zal ik hem aanpassen naar 28. (Die 24 vindt de jongste ook best als ie even erin wilt)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• twodigits
Hier is hard gewerkt, volgende week zwemmen! Afwerking tuin in het najaar

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d4DZqJ9DJ_ce5H2wolKlaJtDq80=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2qdqPepxW7K6MIIrHqCKHrcI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:30
[Afbeelding]

Het is iets duurder, maar volgens mij kan je zoiets ook hier halen.
Maar je zou idd bijna 'even' een vrachtwagen vanuit Spanje deze kant op laten komen, want er zit wel een flink prijs verschil in.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:48
Tinusvolkel schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 10:21:
[...]

Er kan nog veel veranderen maar hij voorspeld met de kindervakantieweek perfect zwemweer.
Denk dat de kinders hier de afkoeling wel kunnen waarderen na een warm dagje kindervakantie week.
Daarna gaat ie denk ik hier ook weg aangezien hij hier op echt gras staat dus dat ik nog moet gaan inzaaien.

[Afbeelding]
Storing bij buienradar ;)
Pagina: 1 ... 181 182 Laatste