In principe voldoet je cartridgepomp vast wel. Stelregel is volgens mij 2 keer per 24 uur je water door de filter laten lopen. In jouw geval heb je +-8000 liter water in je bad. Even je specificaties bekijken van de pomp die je nu hebt: dat zal rond de 2000 liter per uur zijn. Dus dan moet je de pomp minimaal 8 uur per dag aan hebbenptribbyz schreef op maandag 12 mei 2025 @ 10:28:
Goedemorgen,
Misschien kan iemand mij helpen na het lezen van dit topic wordt ik er nog steeds niet wijzer van. Ik heb een bestway zwembad gekocht van 2.01 x 4,12 x 1,22 met een liter inhoud van 8124. Er zit een cartridgepomp bij alleen ik twijfel of deze afdoende is. Ik wil het zwembad de komende week gaan opzetten tot september en ik zoek daarom een filterpomp bijv. zandfilterpomp en warmtepomp. Kan iemand mij adviseren wat ik moet kopen? Ik hoop dat de installatie niet te ingewikkeld is haha
Als dit je eerste jaar is dat je met een zwembad aan de gang gaat; gewoon het standaard spul gebruiken.
Als je toch een zandfilterpomp wilt dan zijn er natuurlijk honderd en 1 smaken te vinden. Je hebt er met glas, zand, polysphere ballen enz.
Ik heb nu de Speed Clean 4500 van Blue Bay gekocht. Stil, goed geprijsd maar heeft wel wat teflon nodig om het lekvrij te krijgen.
Check anders de keuzehulp via Toppy.
Succes