Het werd weer eens tijd voor een update, het word al stiller hier in de topic, maar we gaan gestaagd door.
Na dat de 40mm PU plaat er tegen aan gelijmd was, werd het tijd voor de afsluitende laag 3x 600gr/m2.
Aansluitend een epoxy coatingtje...
In de tussentijd, (paar maanden terug al) 4m3 beton laten storen, lang leven de betonpomp, het "gat" is 4 x 5 meter (de plaat is 20 cm dik), dan kunnen we nog wat schuiven, het bad is 3 x 4 m.
Ook al aangevangen met de pomp en filter setup, ik had al een filter en een pomp, maar op aanraden van de buurman, een beetje upscalen, bestaande set van iemand overgenomen deze stond aan een 80m3 zwembad.
Maar ik wil het wel compact houden in de schuur, die is toch altijd te klein.
Toen de epoxycoating er op zat was het tijd om het zwembad op te tillen en de mal eruit te halen, (lees slopen)
omdat het een eenmalige plug was, niet superveel aandacht besteed aan het in de lossings-was te zetten, is een vervelend werkje maar iets meer aandacht had nu beter uitgekomen, een 3 / 4 % bleef plakken.
maar geen defects of andere rariteiten met de gellcoat.
Toen alles er uit was, werd het tijd om het bad om te draaien, nu zijn wel gewend aan vreemde vormen. maar je praat toch over een object van bijna 17m3, dus even langzaam aan gedaan, om te kijken hoe alles zich hield. Maar rock solid, gelijk nog even gewogen 841 KG schoon aan de haak.
Nog even een indicatie van de hars en lijmen gebruikt zover. dit is allemaal leeg.
Nu die rechtop stond kon ik de al aanwezig hardware gaan installeren, als eerste de bodem aanzuig die ik niet echt in de bodem wilde, maar ik hoop dat die hier ook zijn werk goed doet.
9.50mm massief polyester, waar de doorvoeren komen, dus is dus een 6.5 mm innershell, en 3mm buitenlaag.
de 6 inspuiters.
De 4 doorvoeren waar de led verlichting in komt.
en gelijk een beetje buizen er in gelijmd.
Toen werd het tijd om aan de bak te beginnen voor de infinity skimmer, nu hadden ze op kantoor nieuwe harder besteld, kan, soms is ons vaste merk in backorder, MEKP is MEKP, maar al tijdens het maken van de mal, was er iets odd, ik kon niet men vinger er opleggen, lossingwas, gellcoat op de mal, 6 lagen glasmat, maar op plaatsen waar er iets meer warmte ontwikkelde, kreeg ik last van gasvorming tussen de lagen glasmat, dat is iets wat je niet wilt, nog een extra laag carbon er in gelegt met vinilyester hars, deze plakte iets ivm lage temperatuur in de werkplaats, kacheltje er bij, jah toen was het wel duidelijk dat er iets niet klopt, 1 en al blazen, TDS er bij gezocht, deze harder was voor alle soorten polyester en "sommige" vinilyester harsen, gezien de zwembad hars een mengsel is van polyester en vinilyester bleek mijn hars niet bij de "sommige" te horen..
dus 6 weekenden werk in de perscontainer.
ik was er wel een beetje klaar mee, dus kennis gebeld of die een bak wilde maken van 3mm 316 rvs, toen ik vroeg wat het ging kosten zei die "je krijgt hem voor je Sinterklaas"..
gaten er in voor de aanzuiging, overloop als het bad te vol zou regenen, en 2 doorvoeren voor een transparante pvc buis over de ledstrip.
2-k lijmpje voor rvs aan composite er op en plakken maar.
dat zie er dan zo uit aan de binnen kant.
de bekend 40mm PU plaat er tegen.
probeer ik tussen de feestdagen en de eerste week van januari het laatste laminaat over de bak heen te krijgen, dan kunnen we gaan plannen voor het transport en hijsen...