Ok, dus je bent er uit dat je filtratie niet op orde is, je haalt er voldoening uit dat je water weer helder is, maar uit principe wil je niet teveel uitgeven aan een fatsoenlijk filter? Mijn conclusie: laat je principes even varen en los je probleem op..Ethirty schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 21:36:
Hier ook een nieuwe zwembad hobby erbij sinds dit seizoen. Nu nog vechten met het standaard Intex C330 pompje. Vooral omdat ik uit principe nu niet de dubbele prijs voor een ZFP wil neerleggen. Maar ook omdat ik twijfel of 6m3 niet een beetje overkill is voor een badje van 5m3 (toekomst waarschijnlijk maatje groter)
Waar ik nu praktisch even mee worstel: ik had na een zwembad feestje té veel vuil in het bad. Volledig melkbad geworden. Filter elke paar uur uitspoelen, want verstopt, maar ook veel vuil dat er dwars doorheen gaat. Floc was een slechte keuze, alles op de bodem en mijn simpele stofzuiger blies het er aan de achterkant zo weer uit.
Na dagen er mee ruziën besloten 90% te verversen en ik probeer nu de CYA weer opgelost te krijgen. Dat was de eerste keer ook al zo’n ramp. De meeste badjes hebben sowieso geen skimmer.
Die korrels willen gewoon echt niet oplossen. Ook niet met warm water uit de kraan. Het is maar 100 gram en ik heb misschien in een aantal uur de helft zien oplossen. Uit frustratie de rest maar over de bodem verdeeld. Bezem ik het nog wel een paar keer. Hoe doen jullie dat?
Water is wel weer kraakhelder dus dat geeft na al het gedoe wel voldoening.
Daily driver | ’19 Ford Focus ST | Orange Fury
Hobby car | '07 Mazda MX-5 2.0 Sportive