Misschien handiger om die algen te voorkomenjasper2603 schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 16:31:
[...]
Ik heb een intex stofzuiger en het is geen doen met dat ding, je bent meer de stofzuiger filter aan het uitspoelen omdat die weer dichtgeslibt is door de algen dan werkelijk aan het stofzuigen. Kun je met de Volterea 60 wel een flinke oppervlakte van 4mx2m doen?
Heb veel gelezen in het forum inmiddels, maar vraag me nog even af of de algemene voorkeur uitgaat naar een accustofzuiger of een op de pomp (heb ZFP van 6m3). Any tips en voorkeurmerken?
er zijn genoeg "camping" oplossingen 24v,12v en 5v en ja zelfs 5v is verbazend krachtigPendora schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 15:20:
Misschien al vaker gevraagd maar ik krijg binnenkort een badje met zo’n sproeier die je op de tuinslang moet aansluiten. Dat vind ik nogal water verspillend en vroeg me af of iemand een pomp kent hier voor?
[Afbeelding]
persoonlijk vanwege kids zou ik voor iets kant en klaar zonder de mogelijkheid dat elektra water raakt maar dat is inkoppertje lijkt mij
ik heb een usb-c oplaadbare buiten/camping douiche
https://www.amazon.nl/Dra...r-Douchekop/dp/B0CR5TF47M
Anyway .. dit pompje kan hard/zacht en duurt 2-3 uur en meet de water temp (natuurlijk niet in direct zonlicht vanwege de accu)
Tja vanalles
* je kan geen 2 pompen in het zelfde buizen systeem hebben, die werken elkaar on herroepelijk tegen.Mad-Matt schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 11:43:
Hier komt de zoveelste met de vraag over tyleen-buis zwembad verwarming, maar meer omdat ik weinig technische kennis heb en bij jullie alleen wil weten of dit gaat werken/passen.
<snip>
Gaat dit werken of maak ik ergens een denkfout?
* elke pomp moet zijn eigen "circuit" (slangenstelsel) hebben
* Of je doet wat de meeste van ons doen, bypass installeren
* als je de slang tussen glas legt moet je er mee rekening houden dat het gaat smelten als je er geen water doorheen pompt.
* kruislings aansluiten verhoogt de efficientie. dus ABCDE(5 slangen) A op E, B op D, etc
5x20m is minder effectief(lagere flowrate) dan 20x5m. (hogere flow rate) .. je doel is namelijk om efficient transport te hebben, en hoe heter het water uit je zelfbouw installatie komt, hoe meer hitte verlies je hebt.
de delta T tussen in/uit hoeft maar 0,2 graden te zijn
je zwembad isoleren (van de wind) helpt ook tegen verlies ..
persoonlijk zou ik tyleen (zelfbouw) vs epdm mat (kopen) kwa prijs naast elkaar neerleggen .. in mijn geval was epdm mat 20x sneller en zelfs goedkoper.
Tja vanalles
ervaring is groot woord, maar als je "pool clean" op youtube oid zoekt zie je dat bezonken vuil via aparte pomp eruit gejast word..Fanta schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 16:27:
[...]
Ik doe het zelf niet met de tuinslang maar met een stofzuiger die zowel heel fijn filtert, als direct het bad uit kan zuigen (Voltera 60). Als ik het me goed herinner heeft @vso ervaring met afhevelen met de tuinslang.
heb je een klein(er) bad .. is via tuinslang er uithevelen wellicht wat meer moeite dan je zou willen. echter er niet veel alternatieven . en meeste "pomp" alternatieven spugen te veel eruit en zit je met een klein bodempje water
[ Voor 6% gewijzigd door vso op 31-07-2026 00:16 ]
Tja vanalles
printables zwembad pool wedstrijd
Tja vanalles