Word tijd denk voor een "onderdeel" winkels in de startpost .. met wat commentaar
--> toppy .. "prijzig" en producten zijn slecht verpakt / raken onderweg beschadigd. communicatie alleen per mail
Dit vind ik echt een aanfluiting ..
ALS je serieus met een glansmiddel komt als "oplossing" dan F*ck it kom het product maar halen ik wil mijn geld terug ..
30,- op 599,- ? het is een "zicht" item .. op zijn minst 75-100,- eraf oid ..
Toppy en de vervoerder moeten dit samen uitvechten .. nu worden de klanten de duppe

ervan
Het gaat niet om gratis of goedkoop maar je snap toch ook wel dat het geen zin heeft om 100 eur (bijvoorbeeld) erin te steken als het minder opbrengt dan bv de levensduur ervan, dan kan je beter niets doen en zo laten

ik snap je niet .. in relatie tot solar-verwarming en WP .. en die (s)COP berekening van @
Plenkske en/of @
Ep Woody snap ik ook niet echt ..verwarmen kost geld weinig discussie lijkt me ..
Een WP kost geld .. zowel in aanschaf als gebruik .. (net zoals airco/ventilators) .. daar valt weinig in te veranderen je hebt een SCOP van 1:1, 1:5, 1:10 of 1:15 oid wat het uiteindelijk intressant maakt in aanschaf (iets meer investeren = langere termijn minder kosten)
Solar-verwarming begroot je op je zwembad .. is na aanschaf "gratis" teminste alleen pomp draaien die toch al begroot is op je zwembad formaat ..
belangrijkste is in mijn optiek
krijg je het zwembad warm?
ja --> mooi
ja --> kan het sneller beter --> go for it
nee --> terug naar de tekentafel
Ik heb al een WP, dus dat komt erbij.
Heb je niks ja dan geef ik je gelijk en is het een vreemd manier van redeneren...
Is het zelfde als dat jij nu een WP erbij gaat zetten voor die paar dagen terwijl je het niet gebruikt, brengt ook niks op dan

.
Dit snap ik niet echt
Trouwens PV is leuk en "gratis" enzv enzv .. maar zolang je niet off-grid systeem hebt en 100% zelfstandig draait lijkt me dit allemaal wassen neus redenatie ..
ach het weer is lekker zwembad is afgekoeld wellicht ik ook