dizzytal schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 12:04:
[...]
Een en ander hangt natuurlijk af van je definitie van betaalbare partij.
Wij hebben in middels de tuin 'leeg' en zijn bezig met de laatste voorbereidingen voor de daadwerkelijke realisatie:
8x4x1.5, hoektrap en beach voor voorbereiding sonardek. (voorbereiding omdat ik het eest een seizoen aan wil kijken 10-15K voor een solardek tikt hard aan en aangezien we in de zomer opwekking van de zonnepanelen zat hebben... ja, veiligheid, minder troep in bad is een ding en het ziet er heel strak uit, maar toch)
Overloop is door de extra gecompliceerde afvoer een flink stuk duurder, imho het niet waard.
Sugar Valley, EPS waterbehandeling, ben ik nog niet uit, waarschijnlijk kies ik toch voor SV, dat heb ik vanaf begin in m'n hoofd. Gewoon op chloorbasis, in ons opzetbad hebben we zowel zout en chloor gehad en mij maakt het niet uit, dus gewoon vloeibaar chloor.
Jetstream nemen we niet, nog wel even overwogen, maar daar in de keuze ook reuze (qua merken, type en met name kracht) en al wat te vaak gehoord dat 't toch uiteindelijk niet gebruikt wordt.
We hebben een goed gesprek gehad bij JDL Kunststoffen, nette offerte (HDPE), kunnen heel veel uithanden nemen. Maar in ons geval flink uit de buurt dus qua transport komt er nog een flinke post bij. Wel qua 'bad' (zonder techniek) een van de goedkoopste.
Daarnaast bij Aqua Optimaal (Hoogeveen) geweest, die heeft PP baden. Regelt alles van A-Z, even eens goed gesprek, duidelijke uitleg en nette offerte maar wel wat opmerkingen die ik daar bij heb.
Ook bij Mooi Zwembaden (Barneveld) een offerte opgevraagd (PP bad) maar die rekent 4-5K voor de beach..! terwijl dat bij de anderen maar een 1-2K is, dan gaat 't hard.. Verder telefonisch een goed gesprek, duidelijk verhaal en kennis van zaken.
We hebben ook geïnformeerd bij; Toppy, bouwzelfjezwembad, Rhodos, Wilan Zwembaden en nog wel een stel andere maar dat wordt hem niet.. Bouwkundig bad kan qua prijs interessante zijn, maar vinden we uit eindelijk het toch net niet.
Wat me tegen valt is de schrikbarend hoge prijzen die sommige leveranciers rekenen voor de 'techniek' (pomp, EPS/SV, zandfilter vat e.d.) Dat regel ik zelf wel, en sluit 't ook aan.
Afvullen en afstorten met gestabiliseerd zand laat ik dan vervolgens wel doen door de uiteindelijke leverancier.