Hanzzzie schreef op maandag 23 september 2024 @ 16:32:
Hier ook aan het kijken voor een zwembad maar word er moedeloos van...
We dachten bijna gekozen te hebben via een belgische installateur die met opendeur een mooie korting gaf en zo een bad van LPW, model ZK12 te laten plaatsen.
echter, gister gaan kijken naar iemand met dat bad en zag toch een lichte verkleuring aan de trap (lichter geworden en niet zwart) mijn angst is toch voor Osmose, zelfs als vinylester hier zo goed als tegen bestand is.
Ook maakte de rolluik motor een piepend geluid en vond ik de circulatie pomp ook wel zeer luidruchtig (denk LPW hun standaard pakket die de installateurs plaatsen)
Ze smijten wel met hun 35j garantie maar in de kleine lettertjes zal wel vanalles staan lijkt me (krijg je wellicht pas achteraf?).
Ook aan het kijken naar PPC wat die problemen dan weer niet heeft maar op den duur weet je het niet meer.
de prijzen zijn ook niet echt laag om zomaar ermee door te gaan...
Voor de ZK met manueel waterregling en glasfilter zitten we aan 73k all in ondertussen

Voor een PPC (kleiner model) met cardridgefilter en zouthydrolyse zouden we al richting 75 a 77k gaan
Dit verschil verdienen we denk ik wel terug met iets zuiniger waterverbruik en elek verbruik...
Iemand tips of toch enige geruststelling?
Ik heb nog nooit van LPW gehoord maar het is naar mijn idee 1 van de vele materialen met dezelfde eigenschappen. Staar je daar dus niet blind op. PPE/HDPE hebben ook vergelijkbare eigenschappen.
Een zwembad is duur, net als babyspullen. Er zit gewoon veel marge op heb ik het idee maar het luistert ook allemaal best nauw en "fouten" of problemen zijn lastig op te lossen. Daar zit een deel van de prijs denk ik.
Grondwerk en fundatie kan je beter zelf doen of lokaal uit besteden als je flink wilt besparen was mij opgevallen maar het nadeel is dat dan geen zwembadbouwer garantie wilt geven op een rechte waterlijn bijvoorbeeld.
Zo houden ze je allemaal lekker binnen.
Ik zou vooral zaken doen met een partij die je vertrouwen geeft of waar je middels referenties aan bent gekomen en altijd korting bedingen want er is zeker ruimte.
Zelf heb ik ook gekeken of ze ook het onderhoud konden doen en eventueel zomer/winter klaar maken en of ze met eigen mensen werken ipv zelfstandigen en hoelang ze al bestaan.
Oh, en een metertje meer is de prijs niet, het gaat om het complete plaatje van grondwerk, leidingen, pompen, fundatie die het grootste aandeel in de prijs hebben. Die bak een meter langer is peanuts op de totaal prijs.
Denk dus vooral goed na over je vorm en afmetingen en neem dat mee in het type materiaal wat je wilt.
Laatste tip van flip: van uitstel wordt het zeker niet goedkoper

.
@Jazsie in de startpost zit een fout in de url die naar "mijn" verzamelpost moet leiden.
[
Voor 11% gewijzigd door
GeeMoney op 23-09-2024 22:07
]