Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[ZT] De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 72 ... 180 Laatste
Acties:
  • 705.192 views

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:14

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Virtuozzo schreef op donderdag 5 november 2020 @ 20:00:
[...]
Voor hem is dat niet nieuw. Sterker nog, voor hem is dat een overlevingsmechanisme. Better in court and on tv than dealing with the real world.
Ik zie een parallel met Cybercharlatan Rijbroek en het Sanderink bedrijvenimperium . Rechtszaken en dwangsommen maken niets uit, zolang de rijke vent vecht heeft hij niet verloren (van zichzelf). Dat kunnen ze lang volhouden...

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-11 19:06

Laguna

Connaisseur

HEY_DUDE schreef op donderdag 5 november 2020 @ 20:07:
[...]

Ik snap die claim niet. Ze tellen minder dan 10k votes per uur.
Precies met dit tempo gaat het nog 2 weken duren als ze dag en nacht doorgaan met tellen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:11
BartS12 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 20:17:
Toch moet er wel een hele grote trendbreuk komen in de stemmen uit Pennsylvania; anders wordt het echt gewoon Biden.

Van alle batches stemmen (counties?) die er de afgelopen dagen gerapporteerd zijn, was het structureel, elke keer opnieuw, (ver) boven de 65%. Met slechts 2 of 3 uitzonderingen; die dan ook nog in hele kleine dorpjes waren (met totaal maar een paar duizend stemmen). En dat geldt voor de afgelopen ~700.000 getelde stemmen; terwijl er nog maar zo'n 400.000 geteld moeten worden.

Dit terwijl Biden nog maar (gemiddeld) 64% van de stemmen nodig heeft.

*ALS* die 400.000 dezelfde 'samenstelling' hebben, is het dus gewoon case closed. Maar volgens mij zijn dat voornamelijk de grotere steden (die met meer stemmen simpelweg langer duren om te stemmen); en die zitten gemiddeld nog boven de ~75% die Biden tot nu toe haalt.

Ergo, numeriek extrapoleren is compleet duidelijk; Trump mag alleen nog hopen op een trendbreuk als ze ergens nog grote zakken met Trump stemmen apart hebben gezet...
Ik heb niet genoeg opgelet om te weten hoe deze samenstelling in elkaar steekt, anders dan "het zijn mail-in ballots en de democrats hebben daardoor het voordeel". Maar dat is precies waar voor mij persoonlijk de enige zorg zit. Zo "radicaal" anders als deze stemmen zijn, kan het ergens over een stem of 100k ook nog zo omslaan?

Volgens die spreadsheet zit Biden sinds gisteren steevast rond de 75% gemiddeld en is het break-even percentage op dit moment 64%.

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Ze updaten 'm keurig iedere keer als NYT 'm update.
Er zit echter 1 hele grote aanname en dat is dat er op dit moment nog 398k stemmen te gaan zijn. Als dat een stuk minder blijken te zijn; dan gaat hun berekening (64% voor breakeven) niet op.

Die 398k remaining votes is op basis van 1.15M stemmen die dinsdagavond als geschatte aantal mail votes werden geïdentificeerd waren.

Overigens geeft CNN aan dat er nog 7-8% geteld moeten worden in PA. (7% = 444k).
Fox zelfs nog meer dan 10% (>650k).

iRacing Profiel

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06:45
Luckeh schreef op donderdag 5 november 2020 @ 20:25:
[...]

Ze updaten 'm keurig iedere keer als NYT 'm update.
Er zit echter 1 hele grote aanname en dat is dat er op dit moment nog 398k stemmen te gaan zijn. Als dat een stuk minder blijken te zijn; dan gaat hun berekening (64% voor breakeven) niet op.

Die 398k remaining votes is op basis van 1.15M stemmen die dinsdagavond als geschatte aantal mail votes werden geïdentificeerd waren.

Overigens geeft CNN aan dat er nog 7-8% geteld moeten worden in PA. (7% = 444k).
Fox zelfs nog meer dan 10% (>650k).
PA zelf zegt 550k

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-10 21:40
Laguna schreef op donderdag 5 november 2020 @ 20:23:
[...]

Precies met dit tempo gaat het nog 2 weken duren als ze dag en nacht doorgaan met tellen.
Ik denk dat we pas in december, wanneer de kiesmannen hun stem uitbrengen voor de president, definitief weten wie president is. November zal de hele maand onzeker blijven ben ik bang voor, wegens rechtszaken, hertellingen, etc. Het wordt één grote puinhoop deze maand.

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-11 21:58
Tristan schreef op donderdag 5 november 2020 @ 20:06:
[...]

Wie was deze gast ook alweer die altijd op z'n black berry van die berichtjes stuurde?
Rev Run

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Sakete schreef op donderdag 5 november 2020 @ 20:27:
[...]

Ik denk dat we pas in december, wanneer de kiesmannen hun stem uitbrengen voor de president, definitief weten wie president is. November zal de hele maand onzeker blijven ben ik bang voor, wegens rechtszaken, hertellingen, etc. Het wordt één grote puinhoop deze maand.
Als Biden PA, AZ en NV wint valt er weinig meer te redden met hertellingen en rechtszaken.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11:47
fsfikke schreef op donderdag 5 november 2020 @ 20:28:
[...]

Als Biden PA, AZ en NV wint valt er weinig meer te redden met hertellingen en rechtszaken.
Al helemaal als GA alsnog Biden's kant opvalt...

Heb mijn twijfels over GA...

• The Realone
[...]

Dat ligt eraan of Biden PA binnen trekt met meer dan 1000 stemmen ofzo. Rechtzaken hebben op dit moment geen enkele grondslag, Supreme Court ziet er ook helemaal niks in. Hertellingen leveren historisch gezien dermate weinig verschil op dat het niet uit gaat maken.

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:38
Hoeveel moet er nog geteld worden in GA? Verschil is nu 12.8K.

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 11:19
Safaci schreef op donderdag 5 november 2020 @ 20:30:
Nog ongeveer 50k. Gaat heeel close worden daar.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

• Sir_Lion
Safaci schreef op donderdag 5 november 2020 @ 20:30:
Minder dan 50.000 wordt er momenteel geschat.

• Sakete
  • Laatst online: 05-10 21:40
The Realone schreef op donderdag 5 november 2020 @ 20:30:
[...]

Dat ligt eraan of Biden PA binnen trekt met meer dan 1000 stemmen ofzo. Rechtzaken hebben op dit moment geen enkele grondslag, Supreme Court ziet er ook helemaal niks in. Hertellingen leveren historisch gezien dermate weinig verschil op dat het niet uit gaat maken.
Ik weet dat hertellingen weinig verschil maken, maar Trump gaat er denk ik wel een enorme puinhoop van maken als hij verliest, fraude roepen, rechtszaken, hertellingen eisen, dat 't allemaal toch nog een beetje onzeker blijft. En ik ben dan nog het meeste bang voor zijn die hard supporters, die wellicht de straat op kunnen gaan, tot de tanden gewapend.

Mijn overbuurman heeft zijn Trump vlag nog niet verwijderd, terwijl de buurman naast me z'n Biden bordje al weggehaald heeft.

[ Voor 7% gewijzigd door Sakete op 05-11-2020 20:32 ]

• jaapstobbe
  • Laatst online: 10:53
Fivethirtyeight:
Biden would need to win about 63 percent of what’s left to count in Georgia in order to win it. Based on how well he’s done in late-counted ballots so far, that’s eminently (very) doable.

• The Realone
Sakete schreef op donderdag 5 november 2020 @ 20:31:
[...]

Ik weet dat hertellingen weinig verschil maken, maar Trump gaat er denk ik wel een enorme puinhoop van maken als hij verliest, fraude roepen, rechtszaken, hertellingen eisen, dat 't allemaal toch nog een beetje onzeker blijft. En ik ben dan nog het meeste bang voor zijn die hard supporters, die wellicht de straat op kunnen gaan, tot de tanden gewapend.
Zeker, maar persoonlijk zie ik dat niet als onzekerheid. Natuurlijk hebben we liever direct een definitief antwoord maar wat Trump mogelijk gaat doen is (bijna letterlijk) uitstel van executie. Daar zou ik me niet teveel zorgen over maken. Meer verdeeld kunnen we op dit moment toch niet worden. ;)
Mijn overbuurman heeft zijn Trump vlag nog niet verwijderd, terwijl de buurman naast me z'n Biden bordje al weggehaald heeft.
Hoezo, jouw overbuurman was toch een prima kerel? ;)

[ Voor 11% gewijzigd door The Realone op 05-11-2020 20:34 ]

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:38

MazeWing

The plot thickens...

De_Bastaard schreef op donderdag 5 november 2020 @ 20:11:
Kan iemand überhaupt als persoon vervolgd worden voor wat hij heeft gedaan in overheidsfunctie ? Dat kan in Nederland bijvoorbeeld niet toch?
Wel als je misbruik hebt gemaakt van je macht en positie.
Het probleem is nu echter dat Trump maximaal beschermd wordt door zijn presidentschap. Een impeachment is dan eigenlijk het enige dat overblijft en we weten allemaal hoe dat afloopt zonder een meerderheid in de senaat... (uiteraard is dit niet van toepassing als hij een moord oid zou plegen)

Zodra hij president af is valt praktisch alle bescherming weg en kan er maximaal tegen hem geprocedeerd worden. Ik vraag me trouwens af hoe het met het Former Presidents Act zit als een ex-president (levenslang) in de gevangenis zit...

Is er dan iemand van de Secret Service die ook in de gevangenis zit en snel het zeepje van de grond pakt als Trump dit laat vallen?? :X >:)

[ Voor 7% gewijzigd door MazeWing op 05-11-2020 20:33 ]

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• The Realone
Drukken ze ook ergens "how well he's doing" in cijfers uit?

• jaapstobbe
The Realone schreef op donderdag 5 november 2020 @ 20:33:
[...]

Drukken ze ook ergens "how well he's doing" in cijfers uit?
Ja, maar dat kon ik niet makkelijk pasten. Kijk hier:

https://fivethirtyeight.c...lection-results-coverage/

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:26
De_Bastaard schreef op donderdag 5 november 2020 @ 20:11:
Kan iemand überhaupt als persoon vervolgd worden voor wat hij heeft gedaan in overheidsfunctie ? Dat kan in Nederland bijvoorbeeld niet toch?
Zie het nieuws van onlangs:
Het OM moet onderzoeken of ouders die in de toeslagenaffaire werden onderworpen aan een fraudeonderzoek er werden uitgepikt vanwege hun afkomst. Dat is een strafbaar feit. Knevelarij is het bewust ten onrechte opeisen van een betaling door een ambtenaar en geldt als een ambtsmisdrijf.
[...]
Het onderzoek zal zich onder andere richten op hoge ambtenaren uit onder meer het Managementteam Fraude, het Combiteam Aanpak Facilitators en de Directie Toeslagen. Het gaat over de periode 2013 tot en met 2017.
https://www.ad.nl/binnenl...oeslagenaffaire~a0b13908/

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

voske schreef op donderdag 5 november 2020 @ 20:07:
[...]

De Senate Majority Leader bepaalt de agenda van de senaat. Wil hij niet dat een wetsvoorstel op de agenda komt, dan komt het niet op de agenda en wordt er nooit over gestemd. Dat kan je alleen veranderen door de regels van de Senaat te veranderen, maar daar heb je dan weer 51 stemmen voor nodig.
Verandering van de regels van de Senaat vereist toch 60 stemmen?

• Laguna

Laguna

Connaisseur

[...]

Als het uiteindelijk op Pennsylvania aankomt zie ik dat ook wel gebeuren.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
jaapstobbe schreef op donderdag 5 november 2020 @ 20:17:
[...]

Dankzij het Trumpisme kun je alles wat je wil aannemen voor waarheid...
Naar Russisch concept?
“When Putin was a boy, he already knew he wanted to be FSB. He lived in the well [sic], kept a photo of Berzin by his bed. Berzin, who squats in 1920 dirt, gives birth of GRU, later KGB. Godfather. And this boy, Putin, he learns sambo, rules the yard school by his fist. You see, in Russia, there are two words for truth. ‘Pravda’ is manʼs truth. ‘Istina’ is Godʼs truth. But there is also ‘nepravda’ — untruth. And this is the weapon the leader uses. Because he knows what they donʼt. The truth is whatever he says it is,” Gurka says.
https://www.themoscowtime...-fargo-rebroadcast-a57986
Kijkend naar Trump's YouTube account is hij er ook flink mee bezig. Deze bijvoorbeeld, en let ook op te comments:

Ik ben wel benieuwd hoe ver ze (Trump en de GOP) bereid zijn dit narrative te pushen. In de war games ging hij voor de insurrection act (uitzondering op Posse Comitatus; mag hij het leger oproepen in die staat/staten). Bijvoorbeeld 10 U.S. Code § 252:
Whenever the President considers that unlawful obstructions, combinations, or assemblages, or rebellion against the authority of the United States, make it impracticable to enforce the laws of the United States in any State by the ordinary course of judicial proceedings, he may call into Federal service such of the militia of any State, and use such of the armed forces, as he considers necessary to enforce those laws or to suppress the rebellion.
Of hij daarmee de uitslag nog kan beïnvloeden zie ik zo gauw niet, maar wellicht wil hij nog wat rotzooi trappen als duidelijk wordt dat de winst steeds verder wegzakt?

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-11 22:03
downtime schreef op donderdag 5 november 2020 @ 20:37:
[...]

Verandering van de regels van de Senaat vereist toch 60 stemmen?
Normaal zijn voor een verandering van de regels van de Senaat 67 stemmen nodig en 60 voor het beëindigen van een filibuster, maar bij gebruik van de nuclear option voor het wijzigen van de regels zijn maar 51 stemmen nodig. Dat is wat de Democraten in 2013 gebruikten om de benoeming van rechters onder Obama erdoor te krijgen en wat de GOP in 2017 gebruikte om de benoeming van Gorsuch erdoor te krijgen.

Be yourself, no matter what they say ...

• jaapstobbe
We moeten vergeten dat Trump nog president is tot 20 Januari. Als hij wil kan hij de VS in een enorme puinhoop achterlaten. Als een jaloers kind dat een kado van een ander kind kapot maakt uit jaloezie.

Naast het feit dat hij ook de nuclear codes nog heeft...

[ Voor 3% gewijzigd door jaapstobbe op 05-11-2020 20:46 ]

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

jaapstobbe schreef op donderdag 5 november 2020 @ 20:45:

Iemand moet wel even checken dat hij die ook echt inlevert :P

Elect a clown, expect a circus.

Verwijderd

Wat wil je hiermee zeggen? Slaat kant noch wal

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Verwijderd1 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 20:43:

Of hij daarmee de uitslag nog kan beïnvloeden zie ik zo gauw niet, maar wellicht wil hij nog wat rotzooi trappen als duidelijk wordt dat de winst steeds verder wegzakt?
De huidige virtuele voorsprong van Biden in Arizona en Nevada is cruciaal. Acties die leiden tot het volledig stoppen met tellen leiden tot Biden als winnaar. Je ziet Trump nu ook duidelijk PA aanvallen met rechtszaken. Het idee is volgens mij vertragen can de vote count daar. Als Trump een virtuele lead behaald dan gaan er nog wat meer remmen af. Wat dat betreft is het cruciaal dat Arizona niet voordat Biden in PA de lead neemt toch onverhoopt naar Trump gaat.

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:36

Stoney3K

Flatsehats!

We moeten vergeten dat Trump nog president is tot 20 Januari. Als hij wil kan hij de VS in een enorme puinhoop achterlaten. Als een jaloers kind die een kado van een ander kind kapot maakt uit jaloezie.

In zijn eentje kan hij redelijk weinig. Als het bijvoorbeeld om die nuclear codes gaat, daarvoor heeft hij ook goedkeuring nodig van zijn legerleiding (Joint Chiefs of Staff), die beslissing kan hij niet in zijn ééntje nemen.

En al zou ie dat wel kunnen is dat niet geautomatiseerd. Er zijn altijd 1 of 2 niveau's lager nog mensen die de beslissing moeten maken om wérkelijk te lanceren of bommen te gooien (Trump kan alleen de goedkeuring geven) en als die niet op het knopje drukken gaat het feest ook niet door.

Reken maar dat als Trump rotzooi wil gaan schoppen dat de hele legertop hem tegenwerkt of misschien zelfs op non-actief stelt.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Dricus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:23

Dricus

ils sont fous, ces tweakers

Dit vind ik wel griezelig. Zouden ze dit voor elkaar kunnen krijgen?

Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Verwijderd1 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 20:43:
[...]
Kijkend naar Trump's YouTube account is hij er ook flink mee bezig. Deze bijvoorbeeld, en let ook op te comments:
[YouTube: Poll worker gives his account of what happened when he tried to monitor the vote in Nevada]
Onze nieuwe vriend uit Nevada had het daar ook al over. Dan kwamen er mensen die mee wilden kijken. Liet je ze naar binnen, gingen ze in ruimtes kijken waar ze niet mochten komen, raakten papier aan wat ze niet mochten doen en/of gingen discussies aan met de tellers, wat ook verboden is.

Dan worden ze dus buiten gezet en zeggen ze buiten: We keken mee en dat mocht niet.

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:44

WhySoSerious

Be the change.

Oh man, ik kan niet wachten op 2 maanden lang getwitter over frauduleuze verkiezingen.

En dan 20 januari. Genieten!

• Verwijderd1
  • Niet online
HEY_DUDE schreef op donderdag 5 november 2020 @ 20:48:
[...]

De huidige virtuele voorsprong van Biden in Arizona en Nevada is cruciaal. Acties die leiden tot het volledig stoppen met tellen leiden tot Biden als winnaar. Je ziet Trump nu ook duidelijk PA aanvallen met rechtszaken. Het idee is volgens mij vertragen can de vote count daar. Als Trump een virtuele lead behaald dan gaan er nog wat meer remmen af. Wat dat betreft is het cruciaal dat Arizona niet voordat Biden in PA de lead neemt toch onverhoopt naar Trump gaat.
Ja, volgens mij kan er op zoveel manieren wat fout gaan, maar de vraag is of men daar wel op inzet of niet. Vooralsnog zijn het allemaal juridische routes, daar zou ik me niet zoveel zorgen over maken (wel voor Biden, maar verder niet). Buiten de juridische weg is er natuurlijk ook de gewelddadige weg, en daarbij zie je bijvoorbeeld in de comments onder dat filmpje van DJT dat ze het hebben over:
This is the hill to risk dying on if there ever was one.
[...]
This is a direct suppression of the 1st Amendment. I will gladly exercise my 2A over this.
[...]
Yea I agree... one or two policies don’t go our way, ok big deal, maybe next time... dems openly stealing an election in order to implement a socialist/communist system of government though... yeah that’s something you fight to death over
Dat is waar de narrative naartoe gaat, en dan ben je veel verder van huis dan een tegenvallende ruling van SCOTUS. En dan is jouw overweging dat de ene staat al verder is dan de andere natuurlijk ook niet meer nodig. Wil je een staat stil leggen (vanuit Trump gezien) dan hoef je alleen te zorgen voor een protest (en mensen opjutten kan hij wel) om vervolgens de insurrection act in te schakelen (staat kan geen orde houden -> federale troepen komen).

Maar goed, wellicht is het wat doemdenken van mijn kant. Laten we het hopen. :P

• HEY_DUDE
  • Nu online
Dricus schreef op donderdag 5 november 2020 @ 20:52:
[Twitter]
Dit vind ik wel griezelig. Zouden ze dit voor elkaar kunnen krijgen?
Ja en daar is de GOP op voorbereid. Bij voldoende (gecreeerde) chaos kan de huidige regering van de staat kiesmannen aanwijzen.

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

HEY_DUDE schreef op donderdag 5 november 2020 @ 20:55:
[...]

Ja en daar is de GOP op voorbereid. Bij voldoende (gecreeerde) chaos kan de huidige regering van de staat kiesmannen aanwijzen.
Maar dat die kiesmannen grootschalig tegen de wil van het volk in gaan stemmen is tot op heden nog nooit gebeurd.

• The Realone
Stoney3K schreef op donderdag 5 november 2020 @ 20:57:
[...]

Maar dat die kiesmannen grootschalig tegen de wil van het volk in gaan stemmen is tot op heden nog nooit gebeurd.
2020: Hold my beer 8)

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:37

Player1S

Probably out in the dark

HEY_DUDE schreef op donderdag 5 november 2020 @ 20:55:
[...]

Denk wel dat het een brug te ver voor ze is. Zoals ik al eerder opmerkte hoor je eigenlijk alleen maar Trump, Crazy Ruby en Trump jr gillen. De rest van de GOP is relatief stil. McConnell heeft het al over Biden zo veel mogelijk tegenwerken (in andere woorden, Biden geaccepteerd als winnaar)

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Smultie
  • Niet online
[...]

Er heeft ook nog nooit een president opgeroepen om maar te stoppen met tellen (althans, dat denk ik :) )

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
[Twitter: https://www.twitter.com/oliverdarcy/status/1324435454612152327%5D]

Fox news blijft dus bij hun call voor AZ. Het zou zo grappig zijn als juist zij als eerste Biden als winnaar (moeten) callen.

Dat betekent, stam + t .

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-10 11:41
Het lijkt me ook dat ze nogal wat kwaad bloed zetten internationaal. De VS, die altijd met het vingertje wijst en dan ineens besluit volledig ondemocratische besluiten te nemen.

Strava

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Smultie schreef op donderdag 5 november 2020 @ 20:58:
[...]

Er heeft ook nog nooit een president opgeroepen om maar te stoppen met tellen (althans, dat denk ik :) )
Er is natuurlijk nogal een verschil tussen een president die wat roept en een partij die actief en moedwillig het democratisch proces gaat lopen ondermijnen.

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:38

MazeWing

The plot thickens...

Krylinck schreef op donderdag 5 november 2020 @ 20:59:
Het lijkt me ook dat ze nogal wat kwaad bloed zetten internationaal. De VS, die altijd met het vingertje wijst en dan ineens besluit volledig ondemocratische besluiten te nemen.
Dat gaan ze niet doen. Trump kan dat wel willen maar dan zijn er nog mensen die verder kijken dan (eventueel) nog eens 4 jaar Trump.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• voske
[...]
Je komt in het bijzondere scenario terecht dat ze niet tegen de wil van het volk in stemmen. Het zijn geen faithless electors, want ze volgen de wil van degene die hen heeft aangewezen. In dit scenario is de verkiezing namelijk van tafel: die doet er niet meer toe. Of dat scenario juridisch kan, is de grote vraag.

Het gaat overigens om het tweede lid van artikel II van de federale Grondwet;
Each State shall appoint, in such Manner as the Legislature thereof may direct, a Number of Electors, equal to the whole Number of Senators and Representatives to which the State may be entitled in the Congress: but no Senator or Representative, or Person holding an Office of Trust or Profit under the United States, shall be appointed an Elector.

[ Voor 29% gewijzigd door voske op 05-11-2020 21:03 ]

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Overgrote merendeel van de republieken heeft gewoon (groot) respect voor de democratie, die gaan echt niet op zo'n frauduleuze manier om met de grondwet.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• HEY_DUDE
  • Nu online
[...]

Dat geldt voor meer zaken de afgelopen 4 jaar. De optie zit zeker in de toolbox van de GOP. Maar de omstandigheden moeten er ook zijn. Als Biden uiteindelijk 0.1% voorstaat in PA en dat de beslissende staat is. Dan lopen er tientallen rechtszaken, veel protesten etc. Uiteindelijk met de naderende deadline in zicht roept de regering gewoon to close om een beslissing te nemen. Wij wijzen de kiesmannen toe, zo staat het in de grondwet. Voorwaarde hiervoor is dus voldoende chaos.

• Krylinck
Kleine update weer vanuit Pennsylvania, trouwens. Trendbreuk(je) tov de laatste updates, met ongeveer 50/50 Trump/Biden stemmen. Men geeft aan dat er nog 385.000 stemmen geteld moeten worden en Biden 64% nodig heeft. Hij heeft de afgelopen uren/dag gemiddeld 75% gekregen uit de ballots, dus dat zou goed moeten zitten.

Strava

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

MazeWing schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:01:
[...]

Dat gaan ze niet doen. Trump kan dat wel willen maar dan zijn er nog mensen die verder kijken dan (eventueel) nog eens 4 jaar Trump.
Nou ja, ALS ze het doen dan zijn we over 4 jaar ook niet van Trump af mits hij niet komt te overlijden voor die tijd.
Dan wordt het wel een full blown staatsgreep.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-11 21:58
Krylinck schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:03:
Kleine update weer vanuit Pennsylvania, trouwens. Trendbreuk(je) tov de laatste updates, met ongeveer 50/50 Trump/Biden stemmen. Men geeft aan dat er nog 385.000 stemmen geteld moeten worden en Biden 64% nodig heeft. Hij heeft de afgelopen uren/dag gemiddeld 75% gekregen uit de ballots, dus dat zou goed moeten zitten.
Er komt nog 100k uit Philly aan -> met 80k voor Biden

• The Realone
De grootste trendbreuk tot nu toe. Of dat iets wil zeggen, geen idee. Maar van de laatste 4 batches zijn er dus 3 opvallend "laag".

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-11 13:16
Player1S schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:04:
[...]

Nou ja, ALS ze het doen dan zijn we over 4 jaar ook niet van Trump af mits hij niet komt te overlijden voor die tijd.
Dan wordt het wel een full blown staatsgreep.
Zat ik in de auto aan te denken. Wat gebeurd er als nu een van de 2 zou komen te overlijden? Puur verkiezing technisch gezien.

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-11 23:33
Dit is trouwens toch ook wel humor, of om te huilen (naar eigen keuze).
Resultaten uit Storey County (Nevada) zijn binnen.

Trump: 6
Biden: 2

En daar hebben ze dus sinds dinsdag over gedaan om dat te tellen.... Je vraagt je werkelijk af wat daar voor verhaal achter kan zitten.

• HEY_DUDE
  • Nu online
Wel een mini batch van 3000 votes. Ik zie eerder een zorgelijke trend in de snelheid van tellen.

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:06
The Realone schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:05:
[...]

De grootste trendbreuk tot nu toe. Of dat iets wil zeggen, geen idee. Maar van de laatste 4 batches zijn er dus 3 opvallend "laag".
Die laatste was een batch van 4k waar 500 mensen op 'Other' hebben gestemd. Vreemde county (Juniata).

• Smultie
  • Niet online
BartS12 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:06:

En daar hebben ze dus sinds dinsdag over gedaan om dat te tellen.... Je vraagt je werkelijk af wat daar voor verhaal achter kan zitten.
Bedoel je dat ze een halve dag hebben gedaan om 8 stemmen te tellen?

• Verwijderd1
  • Niet online
MazeWing schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:01:
[...]

Maar zijn dat degene die de beslissingen nemen? Uiteindelijk ligt de keuze bij de state legislatures of de gouverneurs. En dat die twee verschillende groepen kiesmannen sturen is wel degelijk voorgekomen, in 1876:
However, Republicans still controlled the election canvassing boards and governorships in the three southern states, which led to the manipulation of vote counts and the subsequent awarding of electoral votes to Hayes. Democrats refused to give up and sent competing slates of electors for Florida, Louisiana and South Carolina to Congress. In addition, the Democrats challenged the eligibility of one of Oregon’s electors, a fail-safe that would lead to a Tilden win even if Hayes claimed victory in the three Southern states.

https://www.nytimes.com/2...andall-1876-election.html
Uiteindelijk speelde het leger toen ook een rol in de uitslag, de compromise of 1877, waar onder andere in stond:
The removal of all remaining U.S. military forces from the former Confederate states. At the time, U.S. troops remained only in Louisiana, South Carolina, and Florida, but the Compromise completed their withdrawal from the region.
Wikipedia: Compromise of 1877
Zodat uiteindelijk de verliezers (disputed, maar toch) de president werd.

• voske
matty___ schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:06:
[...]

Zat ik in de auto aan te denken. Wat gebeurd er als nu een van de 2 zou komen te overlijden? Puur verkiezing technisch gezien.
Aardig artikel van de LA Times daarover. De korte samenvatting: veel gedoe, weinig zekerheid.

• Krylinck
The Realone schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:05:
[...]
Ik houd dan maar de wijsheid aan die we ook bij covid hanteren... een trendbreuk is pas een trendbreuk als we het drie keer op rij zien. Geen idee of dat hierbij ook kan, maar goed :P

En ja, dat tellen zou wat sneller mogen. Maar liever goed dan snel.

Strava

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Vraagje (misschien al langs gekomen, maar dan heb ik het gemist): Voor die senatoren is er blijkbaar een absolute meerderheid nodig, en zo niet dan gaan ze 5 januari nogmaals naar de stembus om een keus te maken uit de twee kandidaten met het hoogst aantal stemmen. Geldt die regel niet voor de presidentsverkiezingen op staats-niveau? Ik zie bv Georgia momenteel op 49.5% vs 49.2% staan.... Zou daar nog een tweede ronde kunnen komen, of krijgt de winnaar gewoon direct de kiesmannen van die staat ongeacht of ie meer dan 50% van de stemmen heeft?

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:06
naitsoezn schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:09:
Vraagje (misschien al langs gekomen, maar dan heb ik het gemist): Voor die senatoren is er blijkbaar een absolute meerderheid nodig, en zo niet dan gaan ze 5 januari nogmaals naar de stembus om een keus te maken uit de twee kandidaten met het hoogst aantal stemmen. Geldt die regel niet voor de presidentsverkiezingen op staats-niveau? Ik zie bv Georgia momenteel op 49.5% vs 49.2% staan.... Zou daar nog een tweede ronde kunnen komen, of krijgt de winnaar gewoon direct de kiesmannen van die staat ongeacht of ie meer dan 50% van de stemmen heeft?
In principe dat laatste.

• Verwijderd1
  • Niet online
naitsoezn schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:09:
Nee, dat zijn Jungle primaries. Die zijn er niet voor de presidentsverkiezingen.

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-11 10:04
Apache4u schreef op donderdag 5 november 2020 @ 20:59:
[Twitter]

Fox news blijft dus bij hun call voor AZ. Het zou zo grappig zijn als juist zij als eerste Biden als winnaar (moeten) callen.
Ik zie dit vaker terugkomen, waarom is dat grappig? Fox nieuwsprogramma’s zijn gewoon gestoeld op degelijke journalistiek, het is gewoon een opgedrongen idee dat alles van Fox radicaal pro-Trump/GOP/right is omdat ze in de opinieprogramma’s dat wel zijn.

Triest dat die beeldvorming zelfs buiten de VS is doorgedrongen.

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Player1S schreef op donderdag 5 november 2020 @ 20:58:
[...]

McConnell heeft het al over Biden zo veel mogelijk tegenwerken (in andere woorden, Biden geaccepteerd als winnaar)
Man, hoe zielig kun je zijn? :N

Vooral doen, dan komt het helemaal goed.

• matty___
De Rikster schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:12:
[...]

Ik zie dit vaker terugkomen, waarom is dat grappig? Fox nieuwsprogramma’s zijn gewoon gestoeld op degelijke journalistiek, het is gewoon een opgedrongen idee dat alles van Fox radicaal pro-Trump/GOP/right is omdat ze in de opinieprogramma’s dat wel zijn.

Je kunt het effect van FOX niet echt verwerpen.

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-11 18:01

mark-k

AKA markkNL

poor Leno schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:13:
[...]

Die man kent niks anders dan zielig en triest doen in zijn hele leven, zijn foto staat in het woordenboek daarbij.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:52
BartS12 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:06:

Ik weet niet of dit dezelfde staat is (dus of ik het wel goed heb onthouden), maar er waren counties die vergeten waren op "upload" te klikken. Misschien dat dit er eentje van is.

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
[...]

Omdat ze letterlijk niet serieus te nemen zijn, aldus hun advocaten:
https://www.npr.org/2020/...ls-you-so-say-fox-s-lawye

Te gek voor woorden.

• Apache4u
  • Niet online
GEORGIA SECRETARY OF STATE: 47,277 ballots still outstanding.

Chatham 17,157
Clayton 6,026
Cobb 700
Fulton 7,305
Gwinnett 4800

Dat betekent, stam + t .

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

poor Leno schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:13:
[...]

Mja, hoe gek het misschien klinkt heb ik liever dat McConnell dat roept dan dat ie mee gaat in de retoriek van trump.

• Smultie
  • Niet online
Apache4u schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:17:

Chatham 17,157
Clayton 6,026
Cobb 700
Fulton 7,305
Gwinnett 4800
Daarvan zou dan ~73% voor Biden moeten zijn om de staat te winnen.

• Catmandos
  • Laatst online: 24-11 19:34
zo in GA biden heeft 30056 stemmen nodig van de 47277 stemmen.

• HEY_DUDE
  • Nu online
[...]

Foxnews heeft inderdaad goede neutrale verslaglegging nu tijdens de verkiezingen. Dat is wel een beetje een uitzondering. Maar ook vannacht ging “nieuws anchor” Tucker Carlson volledig los tegen Biden. Was weinig neutraals aan. Fox News neutraal noemen is wel wat naïef. Idem voor CNN, CNN is zelfs niet neutraal in de verslaglegging van de verkiezingen.

Het is toch gewoon grappig als de vaste nieuwszender waar Trump regelmatig live inbelt hem als eerste tot loser verklaard :) Veel eerder dan het door hen gehaatte CNN.

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-11 08:46
Smultie schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:19:
[...]

Daarvan zou dan ~73% voor Biden moeten zijn om de staat te winnen.
Haal daar volgens CNN maar 10% vanaf ;-)

• matty___
Goed punt wat ze maken op CNN. Alle ballots die naar over seas military is verstuurd moeten nog terug komen
dat geldt ook voor PA.

zul je zien dat hij nu wint maar dat er net nog paar 1000 komen die op trump hebben gestemd wat je mag verwachten van het leger.

• virofi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:58

Chatham 17,157
Clayton 6,026
Cobb 700
Fulton 7,305
Gwinnett 4800
Is dat wat er nog getelt moet worden? Is er nog meer wat nog niet reported is?

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-11 08:46
virofi schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:20:
[...]

Is dat wat er nog getelt moet worden? Is er nog meer wat nog niet reported is?
Schijnbaar nog de military en overseas votes.

• Smultie
  • Niet online
matty___ schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:20:
Goed punt wat ze maken op CNN. Alle ballots die naar over seas military is verstuurd moeten nog terug komen
dat geldt ook voor PA.

zul je zien dat hij nu wint maar dat er net nog paar 1000 komen die op trump hebben gestemd wat je mag verwachten van het leger.
We moesten toch stoppen met tellen? :+

• De Rikster
Tk55 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:16:
[...]

Te gek voor woorden.
Dat is dus precies wat ik zeg, die vent is redelijk koekoek maar is van het opiniegedeelte van Fox. Het journalistieke deel is zo kwaad nog niet en uitstekend in het verslaan van grote gebeurtenissen.

• Krylinck
Smultie schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:22:
[...]

We moesten toch stoppen met tellen? :+
Ik ben gestopt met tellen, telt dat ook?

Strava

• Sir_Lion
Huidig bekend verschil tussen Trump en Biden in GA: 12.835

Nog te tellen stemmen: 47.277.

Daarvan moet Biden nog minimaal 30.056 krijgen, ofwel 63.57%.

• NiGeLaToR
  • Nu online
Tk55 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:16:
[...]

Te gek voor woorden.
Company furnishes the Company Sites and the Company Services for your personal enjoyment and entertainment.
In hun eigen voorwaarden staat nergens dat ze ook maar 1 poging doen om feiten te brengen of dat ze aan journalistiek of nieuwsgaring doen. Ze hebben zichzelf in het hokje 'entertainment' gestopt.

Waar je verwacht uitleg te vinden over de wijze waarop ze met een redactie streven naar waarheidsvinding tref je alleen maar informatie aan over hoe ze je proberen te vermaken :)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-11 18:01

mark-k

AKA markkNL

matty___ schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:20:
dat geldt ook voor PA.

Hoe zit het daar eigenlijk met mogelijk overlijden voor je stem geteld is, is hij dan nog geldig of niet? Namelijk best een reele kans met militaire votes.

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

mark-k schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:25:
[...]

Hoe zit het daar eigenlijk met mogelijk overlijden voor je stem geteld is, is hij dan nog geldig of niet? Namelijk best een reele kans met militaire votes.
Zolang je maar in leven was toen je stemde.

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-11 20:33

Zewatanejo

Fine Thanks!

Sir_Lion schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:23:
Huidig bekend verschil tussen Trump en Biden in GA: 12.835

Nog te tellen stemmen: 47.277.

Daarvan moet Biden nog minimaal 30.056 krijgen, ofwel 63.57%.
Dat zou moeten kunnen. Chatham is erg blauw...

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

• matty___
Player1S schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:26:
[...]

Zolang je maar in leven was toen je stemde.
Volgen mij niet. Er toch een vrouw die wel stemde maar stierf aan kanker paar dagen voor de verkiezingen en die stem ging niet mee dacht ik.

• De Rikster
mark-k schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:25:
[...]

Ik denk dat er dagelijks meer COVID-doden vallen die stemgerechtigd zijn dan militairen op het moment.

• Catmandos
  • Laatst online: 24-11 19:34
stand voor biden nu in deze counties:

Chatham 17,157 - 58%
Clayton 6,026 - 85%
Cobb 700 - 56%
Fulton 7,305 - 73%
Gwinnett 4800 - 58%

hoe veel votes Biden krijgt:
Chatham - 9951
Clayton - 5122
Clobb - 392
Fulton - 5332
Gwinnett - 2784
totaal: 23581

Dus als de stemmen die nog geteld moeten worden hetzelfde zijn als de huidige stand in de counties dan komt hij er ong 7000 te kort.

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Zewatanejo schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:26:
[...]

Sterker nog al die county's zijn blauw.

• Sir_Lion
Zewatanejo schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:26:
[...]

Ik zou mijn hand er niet voor in het vuur steken.

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

De Rikster schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:27:
[...]

Ik denk dat er dagelijks meer COVID-doden vallen die stemgerechtigd zijn dan militairen op het moment.
In het verlengde daarvan, wat als je gepakt wordt voor een felony als je net gestemd hebt en daardoor je stemrecht kwijt raakt?

• NiGeLaToR
  • Nu online
De Rikster schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:27:
[...]

Gezien het gedrag zou je verwachten dat dit republikeinen zijn.

Had Trump ze nu maar mondkapjes laten dragen enzo :+

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:25

Chatham 17,157
Clayton 6,026
Cobb 700
Fulton 7,305
Gwinnett 4800
Catham 57%
Clayton 85%
Cobb 56%
Fulton nu 73%
Gwinett 58%
[...]

Not sure if serious ...

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• Sjurm
BasvanS schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:29:
[...]

Catham 57%
Clayton 85%
Cobb 56%
Fulton nu 73%
Gwinett 58%
Is 65% gemiddeld voor Biden. Maar de huidige getallen zeggen net zoveel over de percentages van de nog te tellen (post)stemmen

• CCJJVV
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-11 20:58

Chatham 17,157
Clayton 6,026
Cobb 700
Fulton 7,305
Gwinnett 4800
Dat is opgeteld maar 35988, of is Cobb 7000 toevallig?

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-11 23:33
@Smultie
Bedoel je dat ze een halve dag hebben gedaan om 8 stemmen te tellen?
Ja. Ik kan daar werkelijk geen zinnig verhaal bij verzinnen - en toch moet er een verklaring zijn...
- Ze doen letterlijk sinds dinsdag over het tellen van 8 stemmen. Envelop open maken, tegen het licht houden, handtekening vergelijken, stemmen sorteren in 2 stapeltjes, alles door de tel machine.... Toch al snel een minuut of 8?

- Ze moesten wachten tot (bijvoorbeeld) vandaag 12.00 lokale tijd om te beginnen met tellen - maar dat zou dan voor de hele staat gelden (en heel erg nieuwswaardig zijn)

- Er zat een fundamenteel probleem achter. De enige gediplomeerde stemmen teller lag in het ziekenhuis ofzo - maar dat zou dan veel vaker voor moeten (kunnen) komen. En te idioot voor woorden dat er dan niks geregeld is.

Kortom, wie het weet mag het zeggen. Knoeiwerk, amateurisme in de organisatie, overmacht...?! En als het daar kan, kan hetzelfde dan elders ook gebeurd zijn (en er dus nog op andere plekken een 75% winst voor Trump uit de hoge hoed kan komen)?

• Smultie
  • Niet online
Sjurm schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:32:
[...]

Is 65% gemiddeld voor Biden. Maar de huidige getallen zeggen net zoveel over de percentages van de nog te tellen (post)stemmen
Dat is (helaas) een ongewogen gemiddelde.

• Sjurm
Smultie schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:33:
[...]

Dat is (helaas) een ongewogen gemiddelde.
Nee, gewogen

• Apache4u
  • Niet online
Catmandos schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:27:
stand voor biden nu in deze counties:

Chatham 17,157 - 58%
Clayton 6,026 - 85%
Cobb 700 - 56%
Fulton 7,305 - 73%
Gwinnett 4800 - 58%

hoe veel votes Biden krijgt:
Chatham - 9951
Clayton - 5122
Clobb - 392
Fulton - 5332
Gwinnett - 2784
totaal: 23581

Dus als de stemmen die nog geteld moeten worden hetzelfde zijn als de huidige stand in de counties dan komt hij er ong 7000 te kort.
2 dingen:
- de aantallen per county die ik postte zijn bij elkaar niet de 47277 stemmen die nog missen.
- main in ballots zijn over het algemeen “blauwer” dan wat er al geteld is.

Het wordt zeker close daar 🤪

Dat betekent, stam + t .

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

BartS12 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:33:
@Smultie

[...]

Ja. Ik kan daar werkelijk geen zinnig verhaal bij verzinnen - en toch moet er een verklaring zijn...
- Ze doen letterlijk sinds dinsdag over het tellen van 8 stemmen. Envelop open maken, tegen het licht houden, handtekening vergelijken, stemmen sorteren in 2 stapeltjes, alles door de tel machine.... Toch al snel een minuut of 8?

- Ze moesten wachten tot (bijvoorbeeld) vandaag 12.00 lokale tijd om te beginnen met tellen - maar dat zou dan voor de hele staat gelden (en heel erg nieuwswaardig zijn)

- Er zat een fundamenteel probleem achter. De enige gediplomeerde stemmen teller lag in het ziekenhuis ofzo - maar dat zou dan veel vaker voor moeten (kunnen) komen. En te idioot voor woorden dat er dan niks geregeld is.

Kortom, wie het weet mag het zeggen. Knoeiwerk, amateurisme in de organisatie, overmacht...?! En als het daar kan, kan hetzelfde dan elders ook gebeurd zijn (en er dus nog op andere plekken een 75% winst voor Trump uit de hoge hoed kan komen)?
Ik ken alle ins-en-outs ook niet, maar in een van die interviews met officials werd genoemd dat bij sommige stemmen de gebruikte ID's niet correct waren en dat degene die de stem uitgebracht hadden gecontacteerd werden zodat ze nog langs zouden komen met een valid ID. Bijvoorbeeld.

Meestal als iets absurd lijkt kennen we gewoon niet alle details.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-11 23:38
Zullen we morgen een call hebben of zal het nog tot het weekend gaan duren? Valt mij nu wel op dat het tellen ontzettend traag gaat.
Pagina: 1 ... 72 ... 180 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

[font size=18]Zero Tolerance [/font]

Voor actuele uitslagen zie:
https://alex.github.io/ny...ground-state-changes.html

Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.

Verder zijn de volgende zaken niet toegestaan:
  • Discriminerende reacties
  • Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
  • Rants
  • Whataboutisme
  • Linkdrops
  • Sealioning
  • Het reageren op overduidelijk slechte reacties
  • De discussie over ras/afkomst en IQ is ook hier offtopic.
Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid