Acties:
  • +16 Henk 'm!

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22-04 15:36
Heeft iemand van jullie ook gisteren nieuwsuur gezien? Ik kreeg kromme tenen van het item, maar misschien ben ik te wantrouwend en is deze mevrouw echt werelds beste hacker:
YouTube: Rian van Rijbroek – Nieuwsuur 29 januari 2018

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mdavids
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-04 12:58
Beste hacker ooit! Ze noemen haar zelfs de Wonder Woman, haar uitgever zegt het zelf:

https://einsteinbooks.nl/...allen-op-nederland-klopt/

En check die puike undercovers van d'r:

YouTube: BURJ AL ARAB ROYAL SUITE exclusive recording

Hier, de goede recensies van haar boek zijn niet aan te slepen:

https://www.computable.nl...boek-over-cybercrime.html

Nee, geloof me - deze dame wil je echt niet tegen je krijgen hoor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:03
Ik zapte er langs en moest lachen om de achtergrond, maar die onzin die zij uitkraamt slaat nergens op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Ik hoorde haar gisteren ook op de radio. Ze heeft haar Brabantse accent en manier van praten niet echt mee, waardoor ze een beetje overkomt als een onzekere last minute slecht gecaste actrice. Als de overheid dit nu aangrijpt om de sleepwet te promoten dan wordt het echt helemaal clownesk.

Verder heb ik geen verstand van hoe IT werkt, maar het lijkt mij toch vreemd hoe ddos kan leiden tot het uit spuwen van geld bij geldautomaten? De beveiliging van online bankieren staat toch volledig los van die van geldautomaten?

Is dat niet hetzelfde als de ingang van het Brinks kantoor te blokkeren, waarbij je telkens door de beveiliging wordt afgevoerd. In de hoop zo informatie op te doen over hoe je de rondrijdende transportwagens het best kunt overvallen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• [object Object]
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-04 23:17
Uitzending teruggekeken naar aanleiding van een discussie op Twitter: https://twitter.com/danielverlaan/status/958307252842229761, en toen hier beland. Had eigenlijk verwacht dat het hier los zou gaan maar misschien kijkt men geen Nieuwsuur.

Ik heb het idee dat redacties mogelijk te weinig weten van de inhoud om dit soort ongein te kunnen scheiden van mensen die zinnige dingen zeggen. Dit móét wel een trol zijn, ze is alleen iets te oud voor Rambam of StreetLab. Een rectificatie van Nieuwsuur zou wel op z'n plaats zijn.
Ik werd net gewezen op de categorie van de video op YouTube. De categorie is 'Humor' :D

[ Voor 26% gewijzigd door [object Object] op 31-01-2018 09:44 ]

In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:53

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Misschien moet iemand dan eens een mailtje naar Nieuwsuur sturen om aan te geven wat er allemaal niet klopt aan haar verhaal, zodat ze een echt fatsoenlijk item kunnen maken.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-04 13:46
Gemiddelde aflevering van Mr Robot is nog geloofwaardiger. Ben blij dat het Humor is getagged.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:05
LA-384 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 05:59:
Ik hoorde haar gisteren ook op de radio. Ze heeft haar Brabantse accent en manier van praten niet echt mee, waardoor ze een beetje overkomt als een onzekere last minute slecht gecaste actrice.
Ik denk dat dit er ook mee te maken heeft dat ze een IT'ster in hart en nieren is en dus (ja, nu gaat iedereen over dezelfde kam, incl mijzelf) op zijn minst autistische trekjes heeft en het niet fijn vindt om in het openbaar te spreken???
Als de overheid dit nu aangrijpt om de sleepwet te promoten dan wordt het echt helemaal clownesk.
Ik denk dat de overheid wel gaat proberen om deze DDOS aanvallen te gaan gebruiken om het nut van de sleepwet duidelijker te maken :X

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:30
Kan iemand op zijn minst niet hetzelfde doen als wat mevrouw wordt verweten, namelijk dat ze onzin uitkraamt. Geef dan tenminste inhoudelijk weerwoord van wat je onzin vind, en waarom het dan onzin is, oftewel, wat is dan wel de juiste info is.

Met de kennis van nu... :)

[ Voor 67% gewijzigd door CurlyMo op 08-12-2021 15:11 ]

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peregrine101
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-04 15:08
Het schijnt dat veel hackers lichtelijk paranoia zijn. Dat is haar in elk geval wel gelukt om zo over te komen, met haar tips voor internetbankieren. Verder had dit niet zo heel veel om het lijf. Dit is gedeeltelijk te wijten aan de vragen die ze krijgt, maar wat mij stoorde aan haar verhaal is dat ze constant het heeft over informatie van de veiligheidsdiensten over de meest fantastische hacks (geld uit de muur halen zonder een pasje!). Dat is daardoor volledig onverifieerbaar. Ik heb ook het item gezien op L1 over hetzelfde onderwerp. Dat blijft af en toe ook nogal aan de oppervlakte hangen, maar daar zaten een paar goede dingen in. Daar waren de experts Ad van Bussel, die blijkbaar internet-rechercheur is geweest en de creative director van een websitemaker, Jeroen Trienes. Die reportage is terug te vinden op hun eigen website onder L1 gemist. Ze hebben hem niet op youtube staan op dit moment.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
peregrine101 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:19:
(geld uit de muur halen zonder een pasje!). Dat is daardoor volledig onverifieerbaar.
Ze refereerde naar deze hack: https://arstechnica.com/i...at-empty-atms-in-minutes/

Die van veiligheidsdiensten zou ik maar met een korreltje zout nemen.

Nothing to see here

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• TrozA
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-01 20:26
CurlyMo schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:13:
Kan iemand op zijn minst niet hetzelfde doen als wat mevrouw wordt verweten, namelijk dat ze onzin uitkraamt. Geef dan tenminste inhoudelijk weerwoord van wat je onzin vind, en waarom het dan onzin is, oftewel, wat is dan wel de juiste info is.
Om maar iets te noemen: Rian van Rijbroek impliceert dat een DDoS-aanval te voorkomen is door gebruik te maken van blockchain. Dat is natuurlijk ridicuul, een DDoS-aanval is simpel gezegd het vele malen bezoeken van een website, maar heeft niets met het buitmaken van gegevens of het overnemen van servers of netwerken te maken - en is dus ook verder vooral vervelend, niet gevaarlijk. Blockchain staat totaal los van een DDoS-aanval.

Daar komt bij dat zij spreekt over geldautomaten die na een hack zomaar geld uitspuwen. Ten eerste, wat de afgelopen dagen is gebeurt was geen hack, maar een "simpele" DDoS-aanval, wat er uiteraard nooit toe leidt dat een geldautomaat plots geld uitspuwt. Verder staat het netwerk van geldautomaten gelukkig volledig los van het netwerk dat wordt gebruikt voor internetbankieren, dus hoe deze mevrouw het platleggen van deze websites in godsnaam verbindt met het uitspuwen van geld door deze automaten, geen flauw idee. Overigens geloof ik sowieso geen woord van wat deze mevrouw hierover heeft gezegd.

Verder is het nogal vreemd om zo stellig te beweren dat mobiel bankieren heel gevaarlijk is, en vervolgens nota bene aan te raden via een PC te gaan bankieren. Als een systeem per traditie gevoelig is voor veiligheidslekken en slechte beveiliging, is dat de gemiddelde PC wel. Ik zou mensen juist een mobiele app aanraden, en daar aan toevoegen om vooral Android en met name de beveiligingspatches up-to-date te houden. Dát zou een goede tip zijn, om mee te beginnen.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-04 23:40
Het antwoord "VPN" sloeg nergens op.

Een van de vragen was hoe een consument zichzelf kon beschermen tijdens internetbankieren. Zij gaf twee mogelijkheden: "VPN" en "de veilige modus zoals bij Apple" (???) . Geen idee wat ze met het laatste bedoelt. En VPN is lulkoek in deze context, want als consument maak je verbinding met een bank over HTTPS. VPN gebruik je niet als consument om een verbinding met je bank te maken - tenzij je bij een bank werkt en je vanaf een onveilige, externe lokatie met het internet netwerk van je werkgever verbinding moet maken. VPN als oplossing voor veilig internet bankieren is lariekoek,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
ymmv schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:26:
"de veilige modus zoals bij Apple" (???).
Het enige wat ik me hierbij kan inbeelden; https://support.apple.com/nl-nl/HT201262
TrozA schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:25:
[...]

Om maar iets te noemen: Rian van Rijbroek impliceert dat een DDoS-aanval te voorkomen is door gebruik te maken van blockchain.
Dat zei ze niet?

Ze had het erover dat nu "de beveiliging getest werd" (daar is een DDOS over het algemeen niet voor, maar whatever..). Ze verwacht dat er dus een grotere aanval komt om bijvoorbeeld het SWIFT-systeem onder controle te krijgen. Hoe kunnen we dan onze betalingen en rekeningen beveiligen; blockchain.

Ik vind het allemaal wel heel erg overdreven allemaal, voor een paar DDOS-aanvallen.

[ Voor 15% gewijzigd door eric.1 op 31-01-2018 12:36 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• 418O2
Maar er zijn Russische, Iraanse en noord Koreaanse codes gevonden!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:30
Je hoeft mij niet te overtuigen, het ging meer om het principe :)

Ik heb zelf ook maar met een half oor geluisterd, terwijl ik onderwijl Rusland aan het hacken was :p

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragnar9999
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-04 15:11
Geen verstand van Apple, maar heeft die een veilige modus met netwerkverbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus12
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:09
Mevr. van Rijbroek is beter in IT dan in communiceren.
Maar echt tenenkrommend vond ik de manier waarop ze geïnterviewd werd.
Dit interview had beter voorbereid moeten worden.
Nu kunnen we concluderen dat de gewone tv kijker er niets van snapt en de tv kijker met kennis van zaken "nee schudt".
Gemiste kans.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Anoniem: 1035955

peregrine101 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:19:
Het schijnt dat veel hackers lichtelijk paranoia zijn. Dat is haar in elk geval wel gelukt om zo over te komen, met haar tips voor internetbankieren. Verder had dit niet zo heel veel om het lijf. Dit is gedeeltelijk te wijten aan de vragen die ze krijgt, maar wat mij stoorde aan haar verhaal is dat ze constant het heeft over informatie van de veiligheidsdiensten over de meest fantastische hacks (geld uit de muur halen zonder een pasje!). Dat is daardoor volledig onverifieerbaar. Ik heb ook het item gezien op L1 over hetzelfde onderwerp. Dat blijft af en toe ook nogal aan de oppervlakte hangen, maar daar zaten een paar goede dingen in. Daar waren de experts Ad van Bussel, die blijkbaar internet-rechercheur is geweest en de creative director van een websitemaker, Jeroen Trienes. Die reportage is terug te vinden op hun eigen website onder L1 gemist. Ze hebben hem niet op youtube staan op dit moment.
Komt uit hetzelfde dorp als waar deze 'deskundige' Ad van Bussel vandaan komt, internet rechercheur is een lachertje, de man had een kapsalon, een verzekeringskantoor een bistro, alle drie geëindigd met een faillissement. Verder was hij werkzaam bij een uitvaartonderneming verkocht hij advertenties en ga zo maar door. Nu heeft hij een B&B en is hier in het dorp ook bekend om zijn affaires met meestal oudere vrouwen die hij later berooid achterlaat. Man is gewoon een oplichter zal opgelicht op TV eens tippen. Ook de redactie van L1 moet zich schamen

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-04 17:53

DeMoN

Pastafari

https://www.bnr.nl/player/audio/10075908/10338191

27:40 'airbag' ipv 'airgap' en paar seconden later nog een keer (of ik moet het echt verkeerd verstaan??)

32:40 krijgt de overheid de schuld van Spectre en Meltdown en hoe deze kwetsbaarheden werken is overigens erg eenvoudig! :*) Zo start je en WordPerfect('uuhh Word')-document op en dan is er een speculatieve executie en daarna zitten ze in je systeem.

[ Voor 46% gewijzigd door DeMoN op 31-01-2018 14:03 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Hier de video van haar interview op Radio 1
YouTube: Rian van Rijbroek – Radio 1 30 januari 2018

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-01 06:50
Het lijkt wel of deze mevrouw autistisch is. Hier is overigens het artikel van Reuters waar ze naar verwijst in het radio interview: https://www.reuters.com/a...ret-service-idUSKBN1FI2QF

[ Voor 9% gewijzigd door ravenger op 31-01-2018 14:30 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

BCC

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Hahaha. Wat een onzinsite. En wat een taallfouten.
Wat is de smart block clowd?

Een smart block chain is een cyber block chain waarbij een als je een DDOS hebt dat dan de cyber chain link niet door de barriere heen kan breken en daarom dan dus de DDOS niet werkt.

Gevaren

wANNEER de Cyber clowd block chain model niet geimplementeerd wordt kunnen de voorbereidende aanvallen doorzetten tot aan het moment dat internetbankieren niet meer veilig genoeg is voor de apps, daarom moet je altijd je apparatuur aan de smart block cloud toevoegen en bekabeld internetten.

Contact

ZOrg dat je altijd op een bekabeld airbacked netwerk zit als je contact met me opneemt en maak zorg dat je ook je e-mail block chained.

smartblockcloud@gmail.com

Je kunt me ook via de blockchain bereiken op 3HGDXdZA3REwLnumnFUQbJzNDNbPyt9rsL

Let op: dit adres is nog niet aangesloten op de smart blockchain, gebruik dus een VPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Nu online
ravenger schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 14:29:
Het lijkt wel of deze mevrouw autistisch is. Hier is overigens het artikel van Reuters waar ze naar verwijst in het radio interview: https://www.reuters.com/a...ret-service-idUSKBN1FI2QF
Sjah, dat artikel geeft al wel aan waarom deze DDOS-en niet of nauwelijks gerelateerd zijn;
The Diebold Nixdorf alert described steps that criminals had used to compromise ATMs. They include gaining physical access, replacing the hard drive and using an industrial endoscope to depress an internal button required to reset the device.
Het lijkt er op dit moment meer op dat iemand haar boekje wilt promoten..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 156876

ymmv schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 14:39:
[...]

Hahaha. Wat een onzinsite.

[...]
Ik gok dat dit satire is gebaseerd op de onzin die mevrouw v. Rijbroek uitkraamde. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-04 19:44
Haar boek scoort anders wel geweldige reviews op Bol.com (link) :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

superbassie schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 14:46:
Haar boek scoort anders wel geweldige reviews op Bol.com (link) :')
Grappig dat ze dezelfde verwoording gebruiken, zelfde pluspunten, etc. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Op Computable werden zoveel fake-reacties naar 1 IP-adres herleid, dat ze geen reacties meer toestaan.

Op Managementboek staan wel nepreacties - die als twee druppels water lijken op die op bol.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LangTall
  • Laatst online: 21-11-2024

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

En geheel toevallig spreekt ze vandaag bij blockchaingers. Ik ruik iets van belangenverstrengeling.

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LangTall schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 15:13:
En geheel toevallig spreekt ze vandaag bij blockchaingers. Ik ruik iets van belangenverstrengeling.
Je bedoelt gewoon ongegeneerd reclame maken voor d'r boek? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [object Object]
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-04 23:17
DeMoN schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 13:50:
https://www.bnr.nl/player/audio/10075908/10338191

27:40 'airbag' ipv 'airgap' en paar seconden later nog een keer (of ik moet het echt verkeerd verstaan??)

32:40 krijgt de overheid de schuld van Spectre en Meltdown en hoe deze kwetsbaarheden werken is overigens erg eenvoudig! :*) Zo start je en WordPerfect('uuhh Word')-document op en dan is er een speculatieve executie en daarna zitten ze in je systeem.
Bedankt voor de bron! Ik maakte me zorgen dat de media zomaar alle 'cyber experts' zouden geloven maar hoor in deze uitzending dat ze bij BNR haar aan de tand voelen, echt doorvragen. En inderdaad, ze heeft het over een 'airbag-omgeving' dus je hoort het goed :)

edit: oh men, ze geeft aan het einde van de uitzending aan dat ze workshops gaan geven i.s.m. KPN en McAfee! Misschien maar eens langs gaan!

[ Voor 8% gewijzigd door [object Object] op 31-01-2018 15:37 ]

In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Nieuwsuur heeft het fragment offline gehaald, hele aflevering is er nog wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blackadder91
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 08:15
Bijzonder dat er absoluut niets over haar te vinden is van voor 1 augustus 2017. Er duikt wel 1 naam op telkens: mamomo allround solution uit Veghel, waar haar accent ook vandaan komt zo te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 156876 op 31-01-2018 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaggy
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-04 19:23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-04 21:02

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ymmv
https://www.smartblockcloud.com/ is dus geen satire, maar daadwerkelijk de site van Rian van Rijbroek. Serieus bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:09
ymmv schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 15:44:
https://www.smartblockcloud.com/ is dus geen satire, maar daadwerkelijk de site van Rian van Rijbroek. Serieus bedoeld.
ja.. nee, dat is echt de meest sarcastische site die er is :) kijk maar naar de comments onder artikelen ;)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:24
Ben blij dat ik niet de enige was die tenenkrommend nieuwsuur keek! Wat een aanfluiting en ik hoop dat Nieuwsuur hiervoor op de vingers wordt getikt want dit is pure desinformatie.

Heb het in een comment vanochtend 'van me af getypt' al die bullshit van 'experts'

ApexAlpha in 'nieuws: Microsoft verwijdert 'opschoonsoftware' die aanzet tot ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

GeenStijl gaat los. Nu is het wachten tot ze in slachtofferrol kruipt... :+

https://www.geenstijl.nl/5140528/kom-nou/

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Voortaan ook maar op het werk allerlei onzin gaan uitkramen, blijkt dat er toch vraag naar is. :+

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tjahneee
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09:56
Er staan echt te geniale commentaar op sommige pagina's van smartblockcloud.com 8)7 Maar... ik gebruik vpn dus ben veilig _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 24% gewijzigd door Tjahneee op 31-01-2018 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:35

LightPhoenix

Blood and bloody Ashes!

De NOS is het niet met de rest van de wereld eens lijkt het.
De NOS blijft echter pal achter Rian van Rijbroek staan. “De studiogast is geen vreemde, ze is meerdere malen in andere media geciteerd (De Telegraaf, BNR) en medeauteur, met oud-staatssecretaris Willem Vermeend, van een boek over cybersecurity“, legt een woordvoerster uit.

Maar waarom is de pagina over de uitzending waarin zij te gast was dan ineens verwijderd? “Deze link wordt iedere dag verwijderd om in de loop van de dag weer aangevuld te worden met de nieuwe onderwerpen van de dag. Dit is dus een standaard procedure.”

geeft geen reacties meer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• St00mwals
LightPhoenix schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 17:51:
De NOS is het niet met de rest van de wereld eens lijkt het.

[...]
Dus omdat andere media haar citeert is het goed.
Oh ja, ze heeft ook nog mede een boek geschreven.
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peregrine101
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-04 15:08
Jackpotting is wel weer een stunt, eigenlijk. Dat de site die DeMoN hier neerzette, oproept om vooral uit de buurt van pinautomaten te blijven, omdat een pinautomaat wel eens grote ladingen cash uit kan gaan spugen, is weer een fraai staaltje paranoia van een slecht voorgelichte "veiligheidsexpert". Ik kan me niet voorstellen dat er op de knop gedrukt wordt, voordat een vriendelijke, onopvallende medepleger zich bij de automaat heeft vervoegd. Ik denk niet dat ze de jackpot aan een willekeurige voorbijganger gunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_Rallye
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-04 11:00
itsme schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:25:
[...]

Ze refereerde naar deze hack: https://arstechnica.com/i...at-empty-atms-in-minutes/

Die van veiligheidsdiensten zou ik maar met een korreltje zout nemen.
Is een exploit uitgevonden door deze beste man:
YouTube: BONUS- BLACK HAT- Barnaby Jack - Jackpotting Automated Teller Machin...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• teunijff
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-01-2024
Wanneer gebeurt het nou ??? Sta al uren te w88 bij een pin-automaat.
Ik krijg het koud en de rij mensen achter mij zwelt maar aan en beginnen te mopperen ! LOL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

ymmv schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 14:58:
Op Computable werden zoveel fake-reacties naar 1 IP-adres herleid, dat ze geen reacties meer toestaan.
Had ze maar een VPN moeten gebruiken!

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Ohh rapper sjors ....
Haar mimiek en manier van spreken ( en zelfs het accent ) zijn zo vergelijkbaar ...

Gewoon normaal, geen NSFWshizzle ...

[ Voor 15% gewijzigd door FreshMaker op 31-01-2018 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06:38
Wat mij dan wel weer verbaasd is dat iemand als Willem Vermeend hier zijn naam aan verbindt. Iemand een idee waarom hij dat zou doen?

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DU36b8TXkAEypfB.jpg
Dit is ook weer een vreemde foto. Blijkbaar een presentatie van Vermeend en Rijbroek in een overheids locatie. Moet dat boek verkocht worden aan ambtenaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
418O2 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:38:
Maar er zijn Russische, Iraanse en noord Koreaanse codes gevonden!!
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VNdfKGR.jpgp

klopt .. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
pacificocean schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 19:00:
Wat mij dan wel weer verbaasd is dat iemand als Willem Vermeend hier zijn naam aan verbind. Iemand een idee waarom hij dat zou doen?

[afbeelding]
Dit is ook weer een vreemde foto. Blijkbaar een presentatie van Vermeend en Rijbroek in een overheids locatie. Moet dat boek verkocht worden aan ambtenaren?
Vermeend is nogal een sellout toch? Zo'n goede reputatie heeft hij ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06:38
418O2 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 19:03:
[...]

Vermeend is nogal een sellout toch? Zo'n goede reputatie heeft hij ook weer niet.
Klopt inderdaad.
https://www.ftm.nl/artike...-duizend-baantjes?share=1
Ik wist het niet en had het ook niet verwacht van een professor en voormalig minister.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuruMeditation
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-03-2023
Niks testen van beveiliging, en -gegarandeerd- (tijd zal het leren, zegt ze) een grotere vervolg aanval.

De enige die hier "getest" worden zijn Radio1 en Nieuwsuur 8)7

Ik kan namelijk zelfs niet geloven dat ze een oplichter is. Een oplichter zou zich zelfs nog verder verdiepen en niet deze onzin uitkramen. En zeker niet die inhoud, met zo veel spelfouten, op zijn website zetten.

Het boek is ook pas uit december 2017. Dus het zou allemaal nog bij een TV programma kunnen passen.

[ Voor 1% gewijzigd door GuruMeditation op 31-01-2018 19:57 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@GuruMeditation Je weet dat die website satire is? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdavids
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-04 12:58
ymmv schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 14:39:
[...]
Hahaha. Wat een onzinsite. En wat een taallfouten.
[...]
Is parodie-site, toch? Net als https://twitter.com/rianvanrijbroek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Volgens mij is dit weer een flink gevalletje GGZ.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 16GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 3080 Suprim X, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:08

Louw Post

Cerenas

Dat moet toch haast wel. Ik kan het anders niet bevatten dat iemand zo'n website de lucht in gooit. 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rubén89
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-05-2024
Deskundigen over Nieuwsuur-uitzending DDOS aanval
Verschillende deskundigen noemden dat speculaties en waarschuwden voor verkeerde interpretaties. Nieuwsuur betreurt het dat er verwarring en onrust is ontstaan; dat had niet mogen gebeuren en dat trekken wij ons aan. Daarom hieronder de belangrijkste uitlatingen van Van Rijbroek en het commentaar van enkele deskundigen.

[ Voor 52% gewijzigd door Rubén89 op 31-01-2018 21:07 ]

Dell™ Precision 7550 | Intel® Core™ i7-10875H | Nvidia® Quadro® RTX3000 | 64GB Kingston® HyperX® Impact DDR4-2933MHz | Intel® Wi-Fi 6 AX201 | 1TB Samsung™ SSD 970 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

peregrine101 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 18:03:
Jackpotting is wel weer een stunt, eigenlijk. Dat de site die DeMoN hier neerzette, oproept om vooral uit de buurt van pinautomaten te blijven, omdat een pinautomaat wel eens grote ladingen cash uit kan gaan spugen, is weer een fraai staaltje paranoia van een slecht voorgelichte "veiligheidsexpert". Ik kan me niet voorstellen dat er op de knop gedrukt wordt, voordat een vriendelijke, onopvallende medepleger zich bij de automaat heeft vervoegd. Ik denk niet dat ze de jackpot aan een willekeurige voorbijganger gunnen.
Let wel, die site is satire :) (althans, lijkt me zeer waarschijnlijk dat dat het is ;))

Zo lijken er mensen ook direct een humoristisch slaatje te slaan uit het al vermeldde fake twitteraccount

[ Voor 12% gewijzigd door DeMoN op 31-01-2018 23:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:30

matroosoft

Lone Christian

Die reacties onder de Frequently Asked Questions (FAC). Om stuk te gaan. Kon niet laten ook maar even een bijdrage te leveren:
matroosoft

January 31, 2018 at 11:53 pm

@ lolo vergeet ook niet dat je je geluidskaart moet compilen met een C# kernel anders kan de chip geen euv licht meer ontvangen op het simplex kanaal en heb je kans dat de Russen via een vpn verbinding inloggen op je speakers om je af te luisteren.

Gisteren hoorde ik toevallig ook over een startup die bezig was met een internet of things smartphone die via een D wave computer quantum singularity kan bereiken door gebruik te maken van smart home applicaties. Experts zijn het erover eens dat Iran hier waarschijnlijk achter zit omdat er een verwijzing in de code zat naar “Stuxweb”. Dat is een ddos virus die geldauto maten kan aanvallen waardoor ze pinpassen gaan uitspugen. Dus je moet wel je virusscanner instellen op realtime priority anders kan je bankapp gehakt worden
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft

matroosoft

Lone Christian

-

[ Voor 100% gewijzigd door matroosoft op 01-02-2018 01:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:10
Zondag zal toch blijken dat het allemaal een stunt was van Zondag met Lubach. Of van Rambam ofzoiets.

Tenminste... dat mag ik hopen :N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 13:06
Nou iig weer even kunnen lachen, maar hoe komt het dat een programma als nieuwsuur niet even controleert of iemand ook daadwerkelijk kennis van zaken heeft. Je hoeft niet bepaald een expert te zijn om te weten dat de persoon in kwestie er de ballen verstand van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Snowdog schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 03:35:
Nou iig weer even kunnen lachen, maar hoe komt het dat een programma als nieuwsuur niet even controleert of iemand ook daadwerkelijk kennis van zaken heeft. Je hoeft niet bepaald een expert te zijn om te weten dat de persoon in kwestie er de ballen verstand van heeft.
doet me denken aan deze:

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Snowdog schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 03:35:
Ze heeft een boek geschreven en dan denk je als redactie dat het wel iets zou moeten wezen? Zo vermoed ik dat het gegaan is. Na 10 x dezelfde expert in je programma (bv Brenno De Winter) wil je ook weleens een ander gezicht.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ik zit eigenlijk te wachten tot de rectificatie een keer komt, want de nos geeft aan hier wel waarde aan te hechten. Dat is niet serieus te nemen als ze hier niets mee doen.

De rectificaties die er nu op staan zijn (gelukkig) maar kleingeld, vergeleken bij deze klapper. Maar een rectificatie zou idealiter iets zijn als "de uitgenodigde expert blijkt een prutser zonder enige vorm van kennis, negeer alle uitspraken compleet". Ik kan me voorstellen dat dat eerst even langs de juridische afdeling moet. :+

[ Voor 7% gewijzigd door bwerg op 01-02-2018 11:50 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-04 15:07
Moest er gewoon erg om lachen. Het is toch comedy.... Maar iets serieuzer. Ze weet wel iets over de IT maar om haar nu een echte hacker te noemen. Misschien in haar jongere jaren misschien maar haar huidige kennis is niet erg up to date of komt niet uit de verf. Wat een onzin. VPN maakt zeker niet veiliger apps zijn veiliger dan websites omdat je altijd het risico loopt dat als je op je PC zit dat iemand een stuk malware geïnstalleerd heeft die alles netjes afluistert.

Alleen de opmering over blockchain was iets uit context voor de meeste die ging niet over DDOS maar over vervanging van het SWIFT systeem wat hopeloos oud is en zeker al jaren toe is aan vervanging. En blockchain zou een goede vervanging kunnen zijn. Maar goed ik dacht dat SWIFT zelf daar ook al mee bezig was.

Gewoon deze mevrouw negeren ze is net zo goede 'expert' als de gewone burger.

Dit was wel grappig zoek haar naam op google de eerste hit:
http://www.mediacourant.n...undige-rian-van-rijbroek/

tweede hit:
http://www.mediacourant.n...achter-rian-van-rijbroek/

Dat was snel.. Maar goed wat een afgang voor de NOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:29

Chocoball

瞧好吧!

De Nieuwsuur uitzending heeft ook de aandacht van Arnoud Wokke (@arnoudwokke van Tweakers :)

https://twitter.com/arnoudwokke/status/958762257210658816?

[ Voor 9% gewijzigd door Chocoball op 01-02-2018 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Oke, dus de reactie van nieuwsuur staat hier.
Verschillende deskundigen noemden dat speculaties en waarschuwden voor verkeerde interpretaties.
Nee, ze noemden het klikklare onzin, dat is heel wat sterker dan een speculatie. Een speculatie is mogelijk waar doch slecht onderbouwd. Dit is allemaal duidelijk níet waar.
Nieuwsuur betreurt het dat er verwarring en onrust is ontstaan;
Niet dat er gewoon foutieve informatie en adviezen zijn gegeven, maar enkel dat er 'verwarring en onrust' is ontstaan?

Nieuwsuur durft dus niet toe te geven dat een uitzending gewoon fout was, en dat een kijker het uit zijn geheugen moet wissen. Daar gaat je reputatie als betrouwbaar nieuwsmedium. ;(

Ik ben benieuwd of ze dit ook nog melden in een komende uitzending, of dat ze zich met hun 'correctie' enkel richten op die 0.1% van de argeloze kijkers die toevallig op de website kijkt. In dat laatste geval boeit de verwarring die is ontstaan ze niet echt, maar enkel het gezichtsverlies.

[ Voor 4% gewijzigd door bwerg op 01-02-2018 12:01 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Laatst online: 12-04 17:02
Zie het draadje https://twitter.com/danielverlaan/status/958996652135763969

Daniël takes it for the team en is begonnen aan haar boek. Het is in korte tijd al een lange lijst hilarische bullshit geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Nu online
StephanVierkant schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 12:12:
Zie het draadje https://twitter.com/danielverlaan/status/958996652135763969

Daniël takes it for the team en is begonnen aan haar boek. Het is in korte tijd al een lange lijst hilarische bullshit geworden.
Te triest voor woorden, dat dit uiterst serieus werd genomen door Nieuwsuur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft

matroosoft

Lone Christian

eric.1 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 12:40:
[...]

Te triest voor woorden, dat dit uiterst serieus werd genomen door Nieuwsuur...
Die vrouw maakt graag techcabaret en dacht op deze manier een groter podium te krijgen. Goed gelukt. Ik denk dat ze met dit nieuwe genre snel doorstoot naar de top onder de NL cabaretiers.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

bwerg schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 12:00:
Oke, dus de reactie van nieuwsuur staat hier.

Niet dat er gewoon foutieve informatie en adviezen zijn gegeven, maar enkel dat er 'verwarring en onrust' is ontstaan?
Klassieke persbericht taal na een flater: je betreurt de ophef. Niet je stomme fout, nee je betreurt dat wat andere mensen van je uitzending vinden. Een volkomen loze opmerking.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:56
blackadder91 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 15:33:
Bijzonder dat er absoluut niets over haar te vinden is van voor 1 augustus 2017. Er duikt wel 1 naam op telkens: mamomo allround solution uit Veghel, waar haar accent ook vandaan komt zo te horen.
Mamomo (sedert 2004) heeft volgens KVK één werkzaam persoon. Blijkbaar wel goede business,want ze lijkt te hebben ingekocht.
https://drimble.nl/bedrij...3/mamomosolutions-bv.html

https://www.pressreader.c.../20180123/282269550818644
Directeur van beveiliger Mamomo, en zelf jaren actief bij legale hackprojecten voor bedrijven.. ze is pentester dus. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door BiLLY_daKid op 01-02-2018 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 433865

Ik kan me niet voorstellen dat dit een "foutje" van nieuwsuur was. De propaganda machine draait gewoon op volle toeren. Ze slaan ook gelijk 2 vliegen in 1 klap. Ze winnen weer wat zieltjes voor de sleepwet en de landen Iran, noord-Korea en Rusland worden WEER verdacht gemaakt zonder enige vorm van bewijs.

Het is werkelijk ongelofelijk waar ze het lef vandaan halen en het zal mij niks verbazen als ze er gewoon weer mee weg komen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-04 11:34

psy

Jongens bedankt voor dit topic. Zonder jullie was ik dit misschien nooit te weten gekomen . Geweldig dit.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
De uitgeverij heeft de pagina van het boek van de site gehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:41

orf

418O2 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 20:20:
De uitgeverij heeft de pagina van het boek van de site gehaald
De uitgever van een boek van oud-minister en -staatssecretaris Willem Vermeend over cybercrime neemt dat boek uit de handel. Vermeend schreef het boek met Rian van Rijbroek, die afgelopen week in opspraak raakte na haar optreden in Nieuwsuur. Het boek kwam eind vorig jaar uit.

De NOS en Nieuwsuur troffen in het boek plagiaat van tien verschillende artikelen en websites aan. Het boek bevat passages uit twee artikelen van NRC, maar ook de website van ict-jurist Arnoud Engelfriet is geplagieerd. Bovendien zijn stukken uitleg uit vijf verschillende Wikipedia-artikelen overgenomen.
https://nos.nl/nieuwsuur/...eend-uit-de-schappen.html

Mooie soap dit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubén89
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-05-2024
Nieuwsuur zei gisteravond al de verwarring en onrust te betreuren en dat het niet zo had mogen gebeuren. "De nieuwe gegevens over het plagiaat onderstrepen dat alleen maar. Het is wijsheid achteraf, maar we zijn hoe dan ook tekortgeschoten en hadden voor een andere gast moeten kiezen. Dat is onze verantwoordelijkheid en verdient excuus", aldus de hoofdredactie.
https://nos.nl/nieuwsuur/...eend-uit-de-schappen.html

Dell™ Precision 7550 | Intel® Core™ i7-10875H | Nvidia® Quadro® RTX3000 | 64GB Kingston® HyperX® Impact DDR4-2933MHz | Intel® Wi-Fi 6 AX201 | 1TB Samsung™ SSD 970 Pro

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• bladebla
  • Laatst online: 12:57

bladebla

<Piéééép>

Ik moet na de uitzending denken aan de control-alt-dielet mevrouw.

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 5× Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:25
In nieuwsuur aan het eind vanavond een rectificatie hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:48
Ze hebben zonet excuses aangeboden bij Nieuwsuur :D

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:07

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

JohanNL schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 22:52:
Ze hebben zonet excuses aangeboden bij Nieuwsuur :D
Niet echt. Ze hebben gezegd dat het excuus verdient :z

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:48
.oisyn schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 00:10:
[...]

Wow ja, zo hebben ze het inderdaad letterlijk gezegd. :O

Ik hoop dat dit bericht ook nog even doordreunt naar andere omroepen binnen de publieke omroep zodat die ook zelf wat meer onderzoek doen in de toekomst.
Vooral toen het zowat om de twee dagen ging om Bitcoin hebben ze veelvuldig '' specialisten '' uitgenodigd die heel veel speculatieve informatie gaven en het er op leek dat die er enkel zaten voor hun eigen gewin.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

.oisyn schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 00:10:
[...]

Tóch wel?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZY9IjceNhLGCYoZlldXTd15R/medium.png

[ Voor 18% gewijzigd door Will_M op 02-02-2018 02:05 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Volgens mij is er wat mis met die vrouw (haar mimiek is ook vreemd), maar is zijn haar verhalen net niet vreemd genoeg dat het meteen opvalt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

JohanNL schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 00:32:
[...]
Wow ja, zo hebben ze het inderdaad letterlijk gezegd. :O

Ik hoop dat dit bericht ook nog even doordreunt naar andere omroepen binnen de publieke omroep zodat die ook zelf wat meer onderzoek doen in de toekomst.
Vooral toen het zowat om de twee dagen ging om Bitcoin hebben ze veelvuldig '' specialisten '' uitgenodigd die heel veel speculatieve informatie gaven en het er op leek dat die er enkel zaten voor hun eigen gewin.
Ga er maar niet vanuit. Als je zelf voldoende kennis hebt van een bepaald onderwerp (in mijn geval naast ICT ook medisch) dan blijkt een groot deel van de 'experts' op TV tenenkrommend ongeïnformeerd.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
intoxicated schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 07:07:
[...]
Ga er maar niet vanuit. Als je zelf voldoende kennis hebt van een bepaald onderwerp (in mijn geval naast ICT ook medisch) dan blijkt een groot deel van de 'experts' op TV tenenkrommend ongeïnformeerd.
Klinkt bijna als de gemiddelde medewerker van de Media Markt, BCC, etc..., die zijn ook tenenkrommend :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Ze heeft een grote duim 8)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:53
intoxicated schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 07:07:
Het is in ieder geval goed dat ze het gecorrigeerd hebben, dit soort fouten komen bij alle media voor. De meeste andere media, zeker van het alternatieve soort, schrijven wat ze willen en komen daar nooit meer op terug al is het de grootste rotzooi. Als je zelf ergens geen verstand hebt dan valt het niet mee om de juiste expert te kiezen, dat kan weleens fout gaan.

Zoals jij al jij zegt, zodra er een onderwerp is waar je zelf verstand van hebt valt het je op dat veel experts of gewoon onjuiste informatie geven of een heel eenzijdig verhaal houden. Maar ook als het om algemene kennis gaat zoals statistiek is het vaak tenenkrommend wat journalisten daar uit halen (zo worden peilingen vrijwel consequent als waarheid gepresenteerd).

Natuurlijk worden er nu op diverse sites weer allerlei complottheorieën bedacht dan wel de algemene kwaliteit van Nieuwsuur onderuit gehaald, maar journalistiek is nou eenmaal mensenwerk en de kwaliteit verschilt.

[ Voor 10% gewijzigd door ph4ge op 02-02-2018 08:06 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Is het niet gewoon een foutje van de uitgever geweest? Dat de schrijver van het boek niet Vermeend én die hacker is, maar een vermeende hacker? :+

Het fragment uit Nieuwsuur is tenenkrommend. En dan dat boek wat erachter zit, waarvoor reviews op sites worden verwijdert en wat uiteindelijk van plagiaat aan elkaar hangt. Dit moet toch wel een uit de hand gelopen grap zijn jongens? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:07

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dat zeg ik toch? Toegeven dat iets excuus verdient is wat anders dan daadwerkelijk excuses aanbieden imho :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Er is nu een item over dit op Radio1. Volgens mij was Willem Vermeend niet echt op de hoogte van deze praktijken, maar dat kan ik mis hebben.

[ Voor 59% gewijzigd door Pierre op 02-02-2018 08:42 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Pierre schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 08:39:
Er is nu een item over dit op Radio1
het boek werd ook even genoemd op het 08.00 uur journaal. smeuïg verhaal aan het worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Hij is zwaar over de pis zo te horen, hij neemt wel de verantwoordelijkheid hoor ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

https://twitter.com/danielverlaan/status/959046945426812929

Ik zou hier haast een quote uit de laatste Star Wars plakken...
Mevrouw heeft genoeg informatie om Stuxnet bij de naam te noemen die de makers zelf gebruikt (zouden) hebben. En de rest van het verhaal is volkomen nonsense... Ik ben blij dat dit boek uit de handel is genomen. Wat een ongelooflijke onzin.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Pagina: 1 2 ... 29 Laatste

Let op:
Let s.v.p. op ons beleid betreft linkdrops: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid#linkdrops