Ik ga niet in op alles dat je zegt waar ik het niet mee eens ben, dan wordt dit een te lange discussie maar hetgeen ik quote: ook daarover verschillen wij dan van mening. Ik
twijfel niet dat mevrouw niet weet waar ze het over heeft. Ik begrijp niet waarom je daarover geen stelling durft te nemen (dat ik het niet begrijp is vast m'n ASD

). Twijfelen is heus niet altijd positief hoor (
mooi voorbeeld te vinden in The Good Place). Moeten we het daar echt nog over hebben? Ze heeft zichzelf in de interview met M.T. meermaals te kakken gezet met haar diverse buzzwords en stelligheid dat het de Russen zouden zijn. Die diverse tweets bewijzen zelfs voor de leek die weinig verstand van de materie heeft dat ze constant onjuiste termen gebruikt, strooit met afkortingen & krachttermen om indruk te maken (terwijl het nergens over gaat), en er vooral niet diep op ingaat. Een journalist als Brenno de Winter, Brian Krebs, of iemand van de Tweakers redactie had voor de camera gehakt van haar gemaakt. Maar ze weet van te voren dat ze een andere leek als interviewster heeft ([_] geschikt [x] ongeschikt). Dus strooien met wat termen om indruk te maken. Toevallig heeft ze ook net een boek daarover "geschreven" (met plagiaat uit o.a. Wikipedia en van
Arnoud Engelfriet met regelrechte copy pastes). Dat zijn simpele observaties waar je vervolgens Occam's Razor op toepast en dan kom je tot de conclusie dat ze haar pulp boek (en misschien meer gezien de domeinnamen) aan het pluggen is. Dat is harmful, dan mag je best spreken over Mallory.
We hebben ook niet te maken met een tiener die stoer doet, of een jongvolwassen tiener die virtueel belletje trekt zoals de dader in kwestie. We hebben te maken met een volwassen vrouw die een belang heeft: haar boek. En die misschien wel enorm kickt op alle aandacht.
Overigens zie je in het stukje van Lubach Vermeend precies hetzelfde doen. Die kerel strooit ook contant met krachttermen in de media. Ook een autist? Ook een expert? Kom nou. Hij verbindt constant z'n naam aan allerlei pulp boeken die hij notabene zelf uitgeeft. Dat
is schnabbelen pur sang, en pure misleiding. Die vent is een rotzak

en het voorbeeld van die film die meelift op het succes van Nolan is een prima voorbeeld waar iets soortgelijks gebeurd. Mensen kunnen hun tijd en geld maar 1x gebruiken en ieder exemplaar dat verkocht wordt, is een lezer die onnodig wordt bang gemaakt, niet wijzer wordt, z'n tijd verdoet, en waar een echte schrijvende expert wel eerlijk geld aan had kunnen verdienen. Dit is moreel verwerpelijk, mij maakt het in ieder geval boos maar vooral verdrietig.
Ik heb nooit gesuggereerd dat ik dat denk. Ik zal iemand niet in een ASS (om het bij de Nederlandse afkorting te houden) hoek zetten, louter op basis van één televisieoptreden.
Er is meer informatie dan enkel dat. Radiointerviews, informatie over domeinnamen, de foto shoot in Dubai, voormalig werkgevers.
Nu doe je dus opnieuw wat we haar verwijten. Stellige uitspraken doen over iets waar je niet direct verstand van hebt.
Discussies op internet in a nutshell. Ik ben niet begonnen met het strooien van termen zoals autisme of ASD. Ik zag het meerdere malen in deze thread voorbij komen, dus ik heb mijn alternatieve theorie uiteengezet met een wmb meer plausibelere verklaring. Dat die niet in jouw straatje past, ja dat is mij wel duidelijk maar om dan te zeggen "jij kunt geen diagnose stellen" terwijl je zelf met autisme hebt lopen strooien? Ronduit sneu.
Zie de ophef die is ontstaan toen datzelfde bij Trump gebeurde.
Wat precies bedoel je? Er zijn uitgebreide, onafhankelijke analyses gemaakt van Trump's psyche met de uitgebreide data die we hebben.
1 v/d vele voorbeelden. De bewijzen zijn dermate overdonderend dat -hoewel je geen diagnose mag geven- je toch wel mag zeggen dat iemand die zodanig vast houdt dat er niets aan het handje is in denial is. En dat je inderdaad kunt stellen: Trump is geestesziek, ik neig richting A of B. Hetzelfde is hier ook aan de gang. Jij hoeft die mensen echt niet te verdedigen hoor. Ze zijn niet zielig. Zelfs al is het onwaar; alleen al het feit dat ze een hoge functie bekleden (of BNer zijn) heeft tot gevolg dat ze ook tegen een stootje moeten kunnen. Hetzelfde met iemand die in het publieke debat op z'n bek gaat, al is het maar Britt Dekker.
Opnieuw, ik beperk me daar tot de scope van de uitzending en baseer me louter op mijn observaties. Sociale onhandigheid, zenuwachtigheid, verlegenheid, stelligheid, zelfverzekerdheid zijn prima te observeren zonder daarbij een uitspraak te doen over de onderliggende motivering van dat gedrag.
Je denkt dat je observaties objectief zijn? Dat iedereen het ermee eens is???
Jij zegt bijvoorbeeld sociale onhandigheid. Kun je daar een paar voorbeelden van noemen? Ik observeer dat niet, en ik denk dat een interview voor de televisie of radio ieder normaal mens zenuwachtig maakt. Zeker iemand die dat normaal gesproken niet doet, of zonder mediatraining.
Nog even over die sociale onhandigheid. Ik zie bijvoorbeeld niet iemand die plots erdoorheen praat, of ineens over haar passie praat, of heel erg uitweid over een specifiek onderwerp (bijvoorbeeld ineens een minuut met passie over de blockchain praat met allerlei details die er niet toe doen). Er blijkt ook nergens uit dat ze -zoals iemand anders recent in deze thread stelt- een programmeur is. Waarom niet? Haar taalgebruik laat niet doorschemeren dat ze op enige wijze actief is in de IT. Ander voorbeeld: als je haar zou vragen of ze vindt dat BGP ook geimplementeerd moet worden via SSL of TLS in de blockchain zou ze waarschijnlijk enthusiast "precies!!" schreeuwen (dat is in de lijn met het eerdere gedrag

). Een autist zou juist eerlijk laten doorschemeren dat hij of zij er de ballen verstand van heeft.
Zenuwachtigheid heb ik al uitgelegd (en vind ik eigenlijk best meevallen) tov een autist die bijvoorbeeld motorische bewegingen maakt als hij of zij zenuwachtig wordt. Valt bij haar niet te observeren.
Verlegenheid en gebrek aan zelfverzekerdheid is uit te leggen omdat ze dondersgoed weet dat ze fout zit. Ik vind haar niet zelfverzekerd overkomen; integendeel. Ik zie iemand die een masker draagt.
Stelligheid zie ik ook bar weinig. Ik zie vooral dat er gegooid wordt met termen. Swift! VPN! Blockchain! Die zijn uit het hoofd geleerd. Ze weet niet waar ze het over heeft. Klok klepel verhaal. Ze speelt in op de angst van mensen en het feit dat die DDOS is geweest. Daardoor probeert ze zichzelf te profileren als een autoriteit op dit gebied.
Wat ik vooral zie op dit moment, zijn twee figuren die zich eruit proberen te lullen. Je boek dat je zelf uitgeeft uit de handel nemen.

Maar zelfs daarover mogen we van mening over verschillen.
Weet je wat een voorbeeld van een observatie is waar we niet over hoeven te discussieren? Eentje die objectief vast te stellen is? Dat ze [RvR] in het Nieuwsuur interview niet met haar ogen knippert/staart. Dat is iets dat we objectief vast kunnen stellen. Dat kan duiden op een psychose. Dat geef ik aan in mijn post, maar ik zeg niet dat ze ook daadwerkelijk in een psychose zit. Ik geef slechts een aantal mogelijke verklaringen. Dat jij dat ziet alsof ik stellig ben ligt dan toch echt aan jou hoor.
Je beweert dat ik stellig ben, ik zeg onderaan m'n post letterlijk: "Voorlopig kom ik niet verder dan 1 en 2, en zelfs dan moet ik eerlijk zijn: geen hard bewijs." Ik denk dat je aan het projecteren bent want als ik mijn post teruglees zie ik talloze onzekerheden (is niet hetzelfde als onwaarheden) en zaken waar ik pertinent niet stellig over ben. Integendeel, in mijn 2 posts stel ik mij dusdanig kwetsbaar op. Waar ik inderdaad wel zodanig stellig over ben dat ik van mening ben dat we daar van uit mogen gaan:
1) Deze mevrouw
niet een expert is mbt de materie; niet begaan is met de materie; het betreft een leek.
2) Deze mevrouw
niet autistisch is. Dat zegt iemand die inderdaad zelf autist is en daar iedere dag tegen aan loopt (en er daardoor redelijk wat verstand van heeft) maar ook goed diverse trekjes kan herkennen, en regelmatig met mensen omga die ASD hebben. Ja, dat is een bovengemiddeld verstand hebben van autisme, dat is niet arrogant; dat mag je best zo zeggen. Ik ben inderdaad geen expert dat ik bijvoorbeeld als psycholoog ben verbonden bij een autismecentrum. De kans dat die wel aanwezig is in dit topic is trouwens bijzonder klein, er zijn dan ook grote tekorten in die sector!
3) Dat hier sprake is van een "leech" waarbij "netwerkroofvogel" een (wmb interessant) voorbeeld is van.
Het strooien van krachttermen om indruk te maken een klassieker die je ook tegen kunt komen in de alternatieve geneeskunde. Heb tientallen uren
Derren Brown (niet te verwarren met Dan Brown) achter de kiezen waar deze trucjes uitgebreid aan het ligt komen. Sterker nog, hij past ze zelf toe, maar
hij beweert niet paranormaal begaafd te zijn. Misschien offtopic, maar wel een aanrader.