Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[ZT] De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 71 ... 180 Laatste
Acties:
  • 705.191 views

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-11 18:01

mark-k

AKA markkNL

Ben ik trouwens de enige die de percentages op CNN niet snapt? Biden moet 62-64 procent van de outstanding ballots winnen om Georgia te pakken, Trump heeft 35-37 procent nodig om het te winnen, volgens hun.
If my math's correct they can both make those numbers at the same time... Profit?

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:11
Virtuozzo schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:11:
[...]

Meer complex dan puur dat. Fox bereidt zich er op voor, het dekt zich in. Op zich logisch, Fox is de toolbox van oligarchie, the loudest voice.

Daar hangt een agenda aan vast. Als netwerk heeft het onder Trump flink negatieve associatie gekregen, de presentatie nu is volledig anders. Kijk zelfs hier in het topic, mensen vinden het prettig naar Fox te kijken 8) Ineens.

Media hebben macht. Dit is een ingang. Macht en ingang wordt altijd voorbereid, en altijd gebruikt.

De agenda gaat over politieke cycli heen. Geen nieuws dit.
Vergeet het verschil tussen de news desk en de opinie programma's niet. Normaal gesproken zijn die laatste de kijkcijferkanonnen. En die zijn onder het mom van entertainment extreem pro Trump en ver van de waarheid. De spanning tussen de 2 takken is niet nieuw.
mark-k schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:13:
Ben ik trouwens de enige die de percentages op CNN niet snapt? Biden moet 62-64 procent van de outstanding ballots winnen om Georgia te pakken, Trump heeft 35-37 procent nodig om het te winnen, volgens hun.
If my math's correct they can both make those numbers at the same time... Profit?
Ze weten niet precies hoeveel stemmen er nog geteld moeten worden. Zijn dat er minder dan gedacht dan heeft Biden een hoger percentage nodig.

[ Voor 22% gewijzigd door ph4ge op 05-11-2020 19:14 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Afrondingsfoutjes, maar natuurlijk zit er op een bepaald percentage een break-even-point.
Biden 64% == Trump 36%.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
ik denk beiden naar beneden afgerond? dus eigenlijk 62,4 - 64,7 voor Biden en 35,3 - 37,6 voor Trump
(getallen achter de komma zijn fictief)

[ Voor 3% gewijzigd door P.O. Box op 05-11-2020 19:15 ]

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:58
Jebus4life schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:08:
Hahaha, Nevada zou weer pas morgenvroeg nieuwe cijfers geven volgens Fox, dat kan toch niet 8)7 :|
De memes op Twitter zijn wel prima erdoor :p

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Djko0tqV_qDj7wmvhvPyc-mvHs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8fM7w6DlDvnrmMp2WM1KL7PH.png?f=fotoalbum_large

Nou, deze beste man legt uit dat we nog wel een weekje kunnen wachten op Nevada :p

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:32
Zondag pas uitslag van Nevada (bulk van de stemmen). Leg die staat maar even opzij.

[ Voor 15% gewijzigd door jaapstobbe op 05-11-2020 19:15 ]

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Kom op Nevada, de halve wereld zit te wachten ja, letterlijk. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

P.O. Box schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:14:
[...]

ik denk beiden naar beneden afgerond? dus eigenlijk 62,4 - 64,7 voor Biden en 35,3 - 37,6 voor Trump
Zelfs dan klopt het nog niet, want het is voor winst van die persoon. Dus dan kunnen ze nog steeds beide winnen.

Ik snap het idee, maar logisch wordt het niet gebracht, zeg gewoon n percentage per kandidaat waarbij het totaal op meer dan 100 uitkomt zodat je zeker weet dat je verhaal klopt.

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Ik zie Trump er wel voor aan deze Mexicaan navolging te geven:
Je hebt supporters en je hebt échte die-hards. De Mexicaan José Somor is niet zomaar een supporter: hij twitterde sinds de nederlaag van Mexico tegen Nederland op het WK in 2014 elke dag opnieuw dat Oranje geen penalty had moeten krijgen. En dat is op de dag van vandaag exact 3 jaar.
https://sportnieuws.nl/vo...e-jaar-lang-no-era-penal/

Volgens mij tweet hij het nog steeds:
https://twitter.com/Joses.../1323861550973784070?s=20

Tot zijn dood zal Trump blijven tweeten:
IT WAS A FRAUD

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

ph4ge schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:13:
[...]

Vergeet het verschil tussen de news desk en de opinie programma's niet. Normaal gesproken zijn die laatste de kijkcijferkanonnen. En die zijn onder het mom van entertainment extreem pro Trump en ver van de waarheid. De spanning tussen de 2 takken is niet nieuw.
Zeker, maar val niet in aanname. Men deelt één netwerk met een overkoepelende agenda én beslissingsstructuur. Hannity zal moeten slikken, maar volgt orders. Zijn format revisie post-election ligt al klaar. The loudest voice of reason. De verbindingen met Talk Radio en regional cable liggen er ook, al twee jaar in voorbereiding. De selecties daar zijn van het type van bronco breakers. Nu mennen, zodra bereik vergroot is, perceptie gevestigd, dan weer jennen. En dan terug national.

Die spanning is altijd er een van ego geweest. Nooit van agenda. Iedereen bij Fox weet waar het brood vandaan komt.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Je vergeet de stemmen op de andere kandidaten. Dat zijn er niet veel, maar kan tussen enkele tienden en meer dan een procent oplopen.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:11
Virtuozzo schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:12:
[...]

Senaat?

Supreme Court?

District redistributions?

Met een nieuwe president is het niet voorbij, men gaat verder.
Dat zeg ik, na de verkiezingen gaat iedereen weer in zijn hoekje waar ze vandaan kwamen. FOX blijft rechts, CNN/MSNBC blijft links.Of dat nou gaat om het Supreme Court, Senate, noem maar op.

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:58
USA: where u at?

Nevada: I’m on the freeway
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EmCdMxYVcAIXjNO?format=jpg
The Realone schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:17:
[...]

Dat zeg ik, na de verkiezingen gaat iedereen weer in zijn hoekje waar ze vandaan kwamen. FOX blijft rechts, CNN/MSNBC blijft links.Of dat nou gaat om het Supreme Court, Senate, noem maar op.
Ah, ok, dan had ik het verkeerd begrepen 👍

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• The Realone
Virtuozzo schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:18:
[...]

Ah, ok, dan had ik het verkeerd begrepen 👍
Ik denk dat het wederzijds was :P

• HEY_DUDE
  • Laatst online: 07:34
jaapstobbe schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:15:
Zondag pas uitslag van Nevada (bulk van de stemmen). Leg die staat maar even opzij.
GA gaat of naar Trump of wordt extreem close, FL 2000 all over again.
Gaat dus om PA komende dagen volgens mij tellen ze daar max 10k stemmen per uur. 600k openstaande stemmen is ook nog paar dagen.

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

arsimo schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:17:
[...]

Je vergeet de stemmen op de andere kandidaten. Dat zijn er niet veel, maar kan tussen enkele tienden en meer dan een procent oplopen.
Die vergeet ik helemaal niet, de mogelijkheid bestaat gewoon dat er voor andere kandidaten geen stemmen meer tussen zitten dus moet je om veilig te zijn gewoon percentage X halen en niet X-(other candidates).

• PWM
  • Niet online

PWM

Wat een prachtig duidelijke en rustige man is deze Joe Gloria. Met al die ongelooflijk domme vragen die hij krijgt.

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-11 12:25
Nou in Nevada valt de beslissing niet dus, dan maar kijken naar de overige staten....

[ Voor 10% gewijzigd door talkatoo op 05-11-2020 19:20 ]

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

PWM schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:19:
Wat een prachtig duidelijke en rustige man is deze Joe Gloria. Met al die ongelooflijk domme vragen die hij krijgt.
Ik versta geen kloot van de vragen tbh :X

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ah, zijn op Fox de vragen wel te verstaan? Op CNN hoor je niks van de vragen :p

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

talkatoo schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:19:
Nou in Nevada valt de beslissing niet dus, dan maar kijken naar de overige staten....
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/attachments/yup-jpg.1561450/ :9

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-11 11:33

Jebus4life

BE User

Ik wou net hetzelfde neerschrijven.
Zeer duidelijke communicatie, zeer rustig. Echt top

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-10 11:41
CurlyMo schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:16:

[...]

Hahaha, wat een man xD

Strava

• PWM
  • Niet online

PWM

Joe Gloria:

Er komen nog stemmen binnen tot 12 november
Er moeten mensen hun ID laten zien voor een aantal stemmen, die deadline is 6 november
Er moeten mensen aantonen dat hun handtekening klopt, die deadline is 7 november

Journalist:
Waarom tellen jullie die stemmen nu niet
Eeehhhh

EDIT:

Ah, dit is de man die ook zo rustig was toen die gek gisteren kwam :p

Afbeeldingslocatie: https://images.foxtv.com/static.fox5dc.com/www.fox5dc.com/content/uploads/2020/11/932/524/GettyImages-1283941584.jpg?ve=1&tl=1

[ Voor 27% gewijzigd door PWM op 05-11-2020 19:24 ]

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Echt, wat een held die kerel, zelden zo'n competentie gezien op een persconferentie.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

[...]

Meer complex dan puur dat. Fox bereidt zich er op voor, het dekt zich in. Op zich logisch, Fox is de toolbox van oligarchie, the loudest voice.

Daar hangt een agenda aan vast. Als netwerk heeft het onder Trump flink negatieve associatie gekregen, de presentatie nu is volledig anders. Kijk zelfs hier in het topic, mensen vinden het prettig naar Fox te kijken 8) Ineens.

Media hebben macht. Dit is een ingang. Macht en ingang wordt altijd voorbereid, en altijd gebruikt.

Of te wel FOX als instrument is veel meer waardevol als een tijdelijke joker in het Witte huis als het gaat om de langere termijn strategie. Dus beetje afstand tussen FOX en Trump op dit moment kan geen kwaad afhankelijk van wat er gaat gebeuren.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06:45
Jebus4life schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:24:
Echt, wat een held die kerel, zelden zo'n competentie gezien op een persconferentie.
Prachtig. Als ik al die vertegenwoordigers zie van de verkiezingscommissies heb ik er wel vertrouwen in het tellen van de stemmen. Ja het duurt even, maar het wordt in ieder geval zorgvuldig gedaan

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:09
Jebus4life schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:24:
Hele prettige presentatie inderdaad :)

XXXVI

• The Realone
8500 erbij in PA, 63% voor Biden.

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-11 22:03
Cyberpope schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:24:
[...]

Of te wel FOX als instrument is veel meer waardevol als een tijdelijke joker in het Witte huis als het gaat om de langere termijn strategie. Dus beetje afstand tussen FOX en Trump op dit moment kan geen kwaad afhankelijk van wat er gaat gebeuren.
Aan de andere kant wil je ook niet hebben dat Trump zijn focus helemaal zou verleggen van Fox News naar OAN en een potentieel aanzienlijk deel van de conservatieve tv-kijkers meeneemt naar OAN; vergeleken met OAN is Fox News de VARA.

Be yourself, no matter what they say ...

• HEY_DUDE
Biden stijgt met 0.02% in dit temp gaat het dagen duren nog.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11 13:46

Cyphax

Moderator LNX
[...]

Ik zag vanmiddag toevallig een paar clips van Buttigieg die een paar stoute schoenen had gevonden in z'n kast en bij Fox ging vertellen. Hij kreeg staande ovaties. Nou wel bij Wallice en niet bij een Tucker Carlson ofzo, die had 'm de huid volgescholden en de uitzending gecanceled, maar toch. Ik zeg infiltreren en van binnenuit je eigen partij proberen een gezicht geven naar al die verstokte Fox-kijkers. Misschien is de tool zo te beinvloeden in de breedte dat de democraten er ook gebruik van gaan maken. Misschien is het wel een kwestie van tijd inkopen. Het draait uiteindelijk toch allemaal om geld...

Saved by the buoyancy of citrus

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Oeh, da's niet iets te weinig %. Hopelijk een fluke en geen trend.

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Man, die reporters geven niet af, ik begin de kritiek op de media daar te snappen, die snappen het echt niet he...

Joe Gloria 2024 *O*

• Sjurm
Net iets onder de break even, het percentage moet nu boven de 64 blijven voor Biden.
Cyberpope schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:24:
[...]

Ja, plans within plans, layers over layers. Full steam ahead.

Als ik zo vrij mag zijn, het maakt voor ons hier niets meer uit wie wint. Is het Trump, dan is dat voor ons continent met systeem van waarden en rechten bloedlink. Is het Biden, dan is vier jaar later de escalatie & wisseling voor ons net zo, misschien nog meer bloedlink.

offtopic:
Ondertussen, meta context, gaat de barrage van netwerk corruptie en beïnvloedingsoverlap van actoren van libertarische oligarchie gewoon door. Van denktank naar denktank, van adviesbureau naar partij. Brexit is integraal onderdeel van de Amerikaanse meta context, en Nederland is het beoogde voorportaal naar herordening van Europa.

• voske
voske schreef op donderdag 5 november 2020 @ 17:42:
[...]
Om 18.00 uur (Nederlandse tijd) begint ook de behandeling van het verzoek van de Trump campagne aan de rechtbank om het tellen van de absentee votes in Michigan te stoppen. Niet onbelangrijk detail, volgens de Secretary of State van Michigan zijn de absentee votes in Michigan inmiddels allemaal geteld.
De rechter heeft de verzoeken van de Trump-campagne afgewezen.

• HEY_DUDE
voske schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:32:
[...]

De rechter heeft de verzoeken van de Trump-campagne afgewezen.
[Twitter]
Hahaha en daar betaal je dan die dure advocaten voor. Klagen ze de verkeerde aan :)

• The Realone
Smultie schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:29:
[...]

Dat is tot nu toe wel iedere keer zo geweest, laten we het hopen.

• GAIAjohan
  • Laatst online: 07:43
CurlyMo schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:16:

[...]

[...]
De huidige gaat blijkbaar om een penalty van Brazilië ;)

Maar Trump is zo wel erg zielig aan het worden

[ Voor 5% gewijzigd door GAIAjohan op 05-11-2020 19:34 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:21

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Virtuozzo schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:03:

Als opmerking, als Biden wint, ik zou hem aanbevelen om elke ochtend bij Goodmorning America et alii binnen te bellen. Buttigieg stijl. Frame denial. Linguistics bridge. Spies omdraaien.
Dat zou cool zijn ware het niet dat Biden niet adrem en alert genoeg is om hiermee om te gaan. Over de telefoon zal hij klinken als een stotterende oude man die zich weinig raad weet met de bizarre frames.

Dit dus.

• Krankenhausen
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Virtuozzo schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:03:
[...]
Ik leg het even op tafel. Bijzonder, zeker. Maar ook gevaarlijk. Fox als het redelijke medium voor transitie in een moeilijke periode. Behoudt van macht, verruiming van bereik voor macht. Overschat in deze de arena van media niet, de netwerkverbindingen niet, en niet hoe ongeïnformeerd Amerikanen zijn voor beperktheid van blikveld op marketing toepassingen.

Zet de projecties van ontwikkeling machtsdynamiek er naast.

Als opmerking, als Biden wint, ik zou hem aanbevelen om elke ochtend bij Goodmorning America et alii binnen te bellen. Buttigieg stijl. Frame denial. Linguistics bridge. Spies omdraaien.
Even voor mezelf. Bedoel je hier te zeggen dat Fox van de situatie gebruik maakt om zich te presenteren als "redelijk medium" in deze periode door de verkiezingen als eerste de (onvermijdbare) overwinning van tegenstander Biden te callen?

En daarop verdergaand. Waar andere netwerken vast zitten in het geen fouten willen maken en dus wel heel lang wachten (en dus saai zijn), waarschijnlijk hierna ook nog vol in de evaluatie gaan. Neemt Fox het initiatief en gebruiken de situatie voor hun voordeel, positioneren zich voor de volgende arena. Daarbij zelfs mensen die sterk in het democraten kamp zitten zullen toch wel nieuwsgierig zijn (dat zie je hier ook) en eenmaal de app geinstalleerd is hun beeld van Fox misschien toch wel blijvend aangepast.

Maar ik kan er ook compleet naast zitten :P. Je posts zijn soms wat lastig te volgen om eerlijk te zijn.
Jebus4life schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:29:
Man, die reporters geven niet af, ik begin de kritiek op de media daar te snappen, die snappen het echt niet he...

Joe Gloria 2024 *O*
Als je oude persconferenties van twintig jaar geleden bekijkt en dan die van tegenwoordig, dan valt vrij snel op dat niveau in het Nederlandse net zo gedaald is als in de VS, enkel iets langzamer dankzij de aanwezig van een publiek omroep bestel als garantor voor journalistiek.

Als je dan gaat kijken naar hetzelfde in Duitsland, dan valt de afbraak nog harder op.

Nederland heeft echt nauwelijks nog positie om met de vingers te wijzen. De trend ligt er. Kijk ook voor de grap eens naar de historische ontwikkeling in de VS van commercialisering van polls. Kijk dan naar Maurice de Hond. Nederland is op vier decennia, grotendeels buiten blikveld (verklaarbaar, zie sociale psychologie proces van internaliseren - anders gezegd kikkers koken) steeds breder en sneller Angelsaksisch geworden.

En de spreekwoordelijke boze Nederlander maar roepen en tieren over normen en waarden en ordeningen die bedreigd worden ... pure ironie.

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
@Virtuozzo
"We kunnen nog 10 jaar poepen!"
~ Rutte 2020

[ Voor 4% gewijzigd door armageddon_2k1 op 05-11-2020 19:39 . Reden: Typo ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• jaapstobbe
armageddon_2k1 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:37:
@Virtuozzo
"We kunnen toch 10 jaar poepen!"
~ Rutte 2020
Volgens mij zij hij: We kunnen nog 10 jaar poepen! ;)

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:38

franssie

Save the albatross

Maar laten we het over de VS hebben ipv de NL rants hier te gaan bespreken?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Krankenhausen schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:34:
[...]

Even voor mezelf. Bedoel je hier te zeggen dat Fox van de situatie gebruik maakt om zich te presenteren als "redelijk medium" in deze periode door de verkiezingen als eerste de (onvermijdbare) overwinning van tegenstander Biden te callen?
Ja.

En dat gaat verder, er is de bredere agenda. En dat is er altijd een geweest van media als mechanisme voor macht en herordening. Dit is nooit anders geweest, van meet af aan.
En daarop verdergaand. Waar andere netwerken vast zitten in het geen fouten willen maken en dus wel heel lang wachten (en dus saai zijn), waarschijnlijk hierna ook nog vol in de evaluatie gaan. Neemt Fox het initiatief en gebruiken de situatie voor hun voordeel, positioneren zich voor de volgende arena. Daarbij zelfs mensen die sterk in het democraten kamp zitten zullen toch wel nieuwsgierig zijn (dat zie je hier ook) en eenmaal de app geinstalleerd is hun beeld van Fox misschien toch wel blijvend aangepast.

Maar ik kan er ook compleet naast zitten :P. Je posts zijn soms wat lastig te volgen om eerlijk te zijn.
Zie het minder als een toepassing van media om zich als netwerk te positioneren, zie het meer als een politieke toepassing - ook al is het een bedrijf.

De verkiezingen zijn één gevecht. De oorlog, daar richt Fox zich op. Misschien wat gevaarlijke vergelijking, maar goed, het zijn de woorden van Rupert Murdoch.

franssie schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:39:
Maar laten we het over de VS hebben ipv de NL rants hier te gaan bespreken?
Absoluut. Zolang we bij de verkenning ons maar niet verliezen in entertainment, en in het achterhoofd houden dat de VS onze lijnen bepalen. Wat daar is, volgt hier.

Tenzij we natuurlijk heel goed de loep er op leggen, en ons bedenken dat we foute wielen niet hoeven over te kopen of opnieuw uitje vinden 😎

• Sjurm
PA verwacht dat ze het meeste vandaag nog kunnen tellen. Zou mooi zijn als PA morgen vrijwel bekend is en hopelijk voor Biden. Dan doen NV en AZ er niet per se meer toe

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Sjurm schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:30:
[...]

Net iets onder de break even, het percentage moet nu boven de 64 blijven voor Biden.
Met de huidige nummers op CNN (letterlijk nu op beeld) is 61% genoeg.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik zit al heel lang naar die senaat te kijken, maar de vraag of Biden wint of niet maakt met een 51/49 senaat niets uit. McConnell mag alle kabinetsposten beoordelen waarbij de Dems vast niet a la Trump alleen maar interim-ministers neerzet. En alle wetgeving komt op de stapel en alle EO's worden neergesabeld door jaren aan rechters stacken.

De overwinning is zo mager dat Trumpisme eigenlijk is aangeslagen in de VS en zelfs een pandemie/recessie de kiezer niet in beweging krijgt (Trump pak ook 70miljoen+ stemmen, best knap). Je kan zo uittellen dat Biden weinig voor elkaar krijgt en over 4 jaar wordt afgelost door de GOP (Trump2 oid).. (tenzij Biden sterft en Harris over 4 jaar mag, een vrouw wordt niet gekozen).
Ik vroeg me altijd af hoe Hillary's bestuur vanaf 2016 eruit zou gaan zien met al die obstructie en promofascisten in dat land en was stiekem blij dat Trump de ontmaskering iig kon doorzetten. Nu weet ik dat we eigenlijk hoe dan ook van die clown afmoeten en fatsoenlijke bestuurders (linksom of rechtsom) moeten hebben dus wat dat betreft is Biden een niet te onderschatten winst.

Maar in Europa moet men toch eens mentaal afscheid gaan nemen van de VS als goede vriend. Qua cultuur/politiek en ook religie zijn ze gewoon duidelijk een andere weg opgegaan en dat wordt niet zo'n beste weg om mee te bewandelen. Het wordt een vijandig blok vroeg of laat en dat leger staat klaar voor gebruik. Beter dat men nu al keuzes maakt voor Europa zelf en wat afstand gaat maken. Het zou al wat zijn als Facebook aan banden gaat, de grote monopolies in de EU niet mogen functioneren en haatzaaiers als Bannon hier niet hun vieze voeten aan de grond krijgen (en dus de Baudet's niet dezelfde feitvrije politiek spuien, al dan niet in de Amerikaanse ambassade).

We hebben misschien 4 jaar relatieve rust door bestuurlijk onvermogen in de VS, het zal niet veel beter worden.

Wel lekker rustig de afgelopen paar dagen qua Trumpnieuws. Kan je bv de corona-cijfers van de VS erbij pakken, deze gaan vooral in de Rode staten Sky-high zodat tegen de inauguratie er vast nog 100k doden bij zijn.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Delerium schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:45:
[...]
Wel lekker rustig de afgelopen paar dagen qua Trumpnieuws. Kan je bv de corona-cijfers van de VS erbij pakken, deze gaan vooral in de Rode staten Sky-high zodat tegen de inauguratie er vast nog 100k doden bij zijn.
Een ding is zeker, vanaf eind januari zal Trump zich heel veel zorgen maken om Coronadoden.

Cyphax schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:29:
[...]

Ik zag vanmiddag toevallig een paar clips van Buttigieg die een paar stoute schoenen had gevonden in z'n kast en bij Fox ging vertellen. Hij kreeg staande ovaties. Nou wel bij Wallice en niet bij een Tucker Carlson ofzo, die had 'm de huid volgescholden en de uitzending gecanceled, maar toch. Ik zeg infiltreren en van binnenuit je eigen partij proberen een gezicht geven naar al die verstokte Fox-kijkers. Misschien is de tool zo te beinvloeden in de breedte dat de democraten er ook gebruik van gaan maken. Misschien is het wel een kwestie van tijd inkopen. Het draait uiteindelijk toch allemaal om geld...
Ja, een paar pagina’s geleden kwam dat ook voorbij, als significante factor van het over de muur klimmen van gescheiden subculturen. Ik weet even niet hoe ik mijn bericht daarover kan terugvinden, maar zo hard als dit klinkt, de VS zijn een arena van machtspolitiek.

Bruggen bouwen kan niet zonder verbindingen, wat niet kan zonder ingangen, wat niet kan zonder de taal te spreken en naar het verhaal te luisteren.

Buttigieg begrijpt dat dit potentieel het enig mogelijke is. Daarom dat in mijn optiek Biden dat ter harte moet nemen. De helft van de VS is een cult. Al veertig jaar. En nu staan ze op scherp dankzij Trump. Met of zonder Trump is de cult nog groter geworden.

Zie ook https://www.politico.com/...crats-trump-voters-434100

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:44
Ik zit al heel lang naar die senaat te kijken, maar de vraag of Biden wint of niet maakt met een 51/49 senaat niets uit.
Beleid lijkt me in dit geval van secundair belang. Het zou al dikke winst zijn als er geen president meer is die complottheorieën en rechtsextreme groeperingen een stem geeft, de persvrijheid aantast en zulke dictatoriale neigingen heeft.
voske schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:27:
[...]

Aan de andere kant wil je ook niet hebben dat Trump zijn focus helemaal zou verleggen van Fox News naar OAN en een potentieel aanzienlijk deel van de conservatieve tv-kijkers meeneemt naar OAN; vergeleken met OAN is Fox News de VARA.
OAN valt hier totaal buiten beeld. Tijdje terug moest ik in gesprek een journalist en een student vertellen dat het bestond, wie de eigenaren waren, hoe de financiering in elkaar zat en wat de agenda was. Vervolgens ook het bereik via Cable TV in sociale geografie. Gestoord. Beperkt blikveld.

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:21

FunkyTrip

Funky vidi vici!

fsfikke schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:46:
[...]

Een ding is zeker, vanaf eind januari zal Trump zich heel veel zorgen maken om Coronadoden.
Het riedeltje zal standaard zijn: I saved millions of lives. With me, corona would have gone by now. We had it under control...democrats are failing!

Dit dus.

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Nu online

mb1

Virtuozzo schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:30:
[...]
Als ik zo vrij mag zijn, het maakt voor ons hier niets meer uit wie wint. Is het Trump, dan is dat voor ons continent met systeem van waarden en rechten bloedlink. Is het Biden, dan is vier jaar later de escalatie & wisseling voor ons net zo, misschien nog meer bloedlink.
Ik verwacht toch dat dit voor ons (EU) een behoorlijk verschil gaat maken met het oog op de Brexit....

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Zou Twitter Trump eigenlijk een ban geven zodra hij president af is?

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-11 12:52
PWM schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:22:
J
[...]
Eeehhhh

EDIT:

Ah, dit is de man die ook zo rustig was toen die gek gisteren kwam :p

[Afbeelding]
De gek heeft zelf ook een filmpje gemaakt :)

[ Voor 19% gewijzigd door _Anvil_ op 05-11-2020 19:53 ]

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-11 06:36
fsfikke schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:46:
[...]

Waarom dan? Vervolging vanwege wanbeleid ?

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:38

franssie

Save the albatross

Player1S schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:52:
Zou Twitter Trump eigenlijk een ban geven zodra hij president af is?
Dan is hij gewoon weer burger. Geen PEP meer (politiek blootgesteld persoon).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

franssie schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:53:
[...]

Dan is hij gewoon weer burger. Geen PEP meer (politiek blootgesteld persoon).
Jup en dan gelden de gewone Twitter regels voor hem. :+

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:44
De_Bastaard schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:53:
[...]

Ik begreep van een advocaat op NPO1 dat de aanklagers in NY al klaar staan om hem aan te pakken, niet om het coronabeleid maar toch

• frankpaul1
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-11 18:58
Nope, deze man speelt een Trump-fan.

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

D-e-n schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:55:
[...]

Ik begreep van een advocaat op NPO1 dat de aanklagers in NY al klaar staan om hem aan te pakken, niet om het coronabeleid maar toch
Jup. Daarom verwacht ik zelf ook dat hij er binnenkort, als het verlies echt duidelijk is, er snel stiekem tussenuit glipt en "veilig" in Rusland gaat zitten.

• Krankenhausen
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Virtuozzo schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:40:
[...]
De verkiezingen zijn één gevecht. De oorlog, daar richt Fox zich op. Misschien wat gevaarlijke vergelijking, maar goed, het zijn de woorden van Rupert Murdoch.
Dat lijkt me een algemene trend. Breed genomen en enorm versimpeld. Democraten/de andere media willen gewoon regeren/gebeurtenissen verslaan en zich daar mee bezig houden. Rechtse media/Republikeinen willen winnen.

Maar als bedrijf vind ik Fox in deze wel fascinerend. Ze zetten bijna altijd in mijn ogen strategisch erg goede stappen, ergens moeten daar wel hele capabele mensen aan het roer zitten. Dat vind ik wel knap, en ook bijzonder eng.

Edit: ik ben niet helemaal blij met de term rechtse media. Maar ik doel in ieder geval op Fox, Breitbart en het Murdoch netwerk

[ Voor 8% gewijzigd door Krankenhausen op 05-11-2020 20:01 ]

• HEY_DUDE
[...]

Er liggen een berg rechtzaken op hem te wachten ook civiel rechtelijk. De rest van zijn leven zal uit rechtzaken bestaan.

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
https://edition.cnn.com/2...mp-2020-normal/index.html

Prima samenvatting van wat ik verwacht voor de komende 4 jaar: niks relevants vanuit Washington. Met als enige verschil dat ik Trump Jr. over 4 jaar verwacht, niet Trump zelf.

[ Voor 7% gewijzigd door Bundin op 05-11-2020 19:57 ]

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

De_Bastaard schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:53:
[...]

Op het moment zijn 1000 doden per dag “niks”. Vanaf het moment dat Biden in charge is zal elke dode een failure van Biden zijn.

mb1 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:52:
[...]

Ik verwacht toch dat dit voor ons (EU) een behoorlijk verschil gaat maken met het oog op de Brexit....
Versnelling op aanwezige lijnen. NL /= EU ... we staan langzaam aan vrij alleen. Maar goed, dat is iets voor een ander topic.

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-11 12:52
frankpaul1 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:56:
[...]

Nope, deze man speelt een Trump-fan.
Zie het ja, was iets te snel. :*)

zijn wel leuke filmpjes, vooral zn proudboy imitatie:
YouTube: Proud Boy speaks out

Waarom blijven de tellers van GA en NC voor mijn gevoel al 24u stil staan? Heb ik iets gemist?

(bijvoorbeeld hier: https://www.foxnews.com/elections/2020/general-results)

[ Voor 30% gewijzigd door _Anvil_ op 05-11-2020 20:00 ]

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Player1S schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:56:
[...]

Jup. Daarom verwacht ik zelf ook dat hij er binnenkort, als het verlies echt duidelijk is, er snel stiekem tussenuit glipt en "veilig" in Rusland gaat zitten.
Denk niet dat het Rusland zal worden. Dat is veel te gevoelig voor de Republikeinen.
Dat geeft zoveel druk die de Democraten kunnen zetten dat de Republikeinen in de zak zitten van Poetin.

• P.O. Box
  • Niet online
[...]

Ik mag toch hopen dat het onderzoek al zover is dat ze gewoon prima op 20 januari 2021 om 12:01 met een arrestatieteam bij de inauguratie kunnen staan en dat ze niet dan pas echt de boel gaan onderzoeken.
Bundin schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:57:
https://edition.cnn.com/2...mp-2020-normal/index.html

Prima samenvatting van wat ik verwacht voor de komende 4 jaar, met als enige verschil dat ik Trump Jr. over 4 jaar verwacht, niet Trump zelf.
Ik zit te kijken naar een andere handmaiden dan die bij het Supreme Court, de dochter van Cheney. Iets om in de gaten te houden, maar McConnell is de broker, en de partij is niet meer de partij van haar vader.

• Sakete
  • Laatst online: 05-10 21:40
Jebus4life schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:58:
[...]

Denk niet dat het Rusland zal worden. Dat is veel te gevoelig voor de Republikeinen.
Dat geeft zoveel druk die de Democraten kunnen zetten dat de Republikeinen in de zak zitten van Poetin.
Ik denk dat jullie allemaal er veel te makkelijk over denken. Ik denk dat er helemaal niets met Trump gaat gebeuren mocht hij verliezen. Ik denk dat iedereen die geen Trump fan is hoopt dat hij gewoon z'n bek dicht houdt en van Twitter verwijdert wordt na 20 januari (indien Biden wint).
HEY_DUDE schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:57:
[...]

Er liggen een berg rechtzaken op hem te wachten ook civiel rechtelijk. De rest van zijn leven zal uit rechtzaken bestaan.
Voor hem is dat niet nieuw. Sterker nog, voor hem is dat een overlevingsmechanisme. Better in court and on tv than dealing with the real world.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-11 13:53

Martinspire

Awesomeness

Ik zit al heel lang naar die senaat te kijken, maar de vraag of Biden wint of niet maakt met een 51/49 senaat niets uit. McConnell mag alle kabinetsposten beoordelen waarbij de Dems vast niet a la Trump alleen maar interim-ministers neerzet. En alle wetgeving komt op de stapel en alle EO's worden neergesabeld door jaren aan rechters stacken.

De overwinning is zo mager dat Trumpisme eigenlijk is aangeslagen in de VS en zelfs een pandemie/recessie de kiezer niet in beweging krijgt (Trump pak ook 70miljoen+ stemmen, best knap). Je kan zo uittellen dat Biden weinig voor elkaar krijgt en over 4 jaar wordt afgelost door de GOP (Trump2 oid).. (tenzij Biden sterft en Harris over 4 jaar mag, een vrouw wordt niet gekozen).
Ik vroeg me altijd af hoe Hillary's bestuur vanaf 2016 eruit zou gaan zien met al die obstructie en promofascisten in dat land en was stiekem blij dat Trump de ontmaskering iig kon doorzetten. Nu weet ik dat we eigenlijk hoe dan ook van die clown afmoeten en fatsoenlijke bestuurders (linksom of rechtsom) moeten hebben dus wat dat betreft is Biden een niet te onderschatten winst.

Maar in Europa moet men toch eens mentaal afscheid gaan nemen van de VS als goede vriend. Qua cultuur/politiek en ook religie zijn ze gewoon duidelijk een andere weg opgegaan en dat wordt niet zo'n beste weg om mee te bewandelen. Het wordt een vijandig blok vroeg of laat en dat leger staat klaar voor gebruik. Beter dat men nu al keuzes maakt voor Europa zelf en wat afstand gaat maken. Het zou al wat zijn als Facebook aan banden gaat, de grote monopolies in de EU niet mogen functioneren en haatzaaiers als Bannon hier niet hun vieze voeten aan de grond krijgen (en dus de Baudet's niet dezelfde feitvrije politiek spuien, al dan niet in de Amerikaanse ambassade).

We hebben misschien 4 jaar relatieve rust door bestuurlijk onvermogen in de VS, het zal niet veel beter worden.

Maar toch, bij 51/49 wordt het interessant hoe sterk de leden stemmen wat de partij wil. Er hoeft er maar 1 te zijn die het er niet mee eens is en anders stemt en McConnell is zn meerderheid kwijt. Ik denk dat de mensen die erin komen toch wat meer invloed gaan hebben, dan de partijleiding. Nou is de vraag of het linkse deel of het rechtse deel binnen die partij gaat afwijken, maar dat kan in het voor of nadeel zijn van Biden. Weet ie een paar leden te paaien, dan zie ik nog best wat vuurwerk gebeuren daar.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dat afscheid gaat ook genomen worden. Ik heb alleen liever de iets geleidelijke stappen daar naar toe dan een systeemschok. Dat lijken we te gaan krijgen. Verder kan ik toch helemaal niks voor de VS doen, waardoor het me eigenlijk niet zoveel kan schelen. Het is altijd een land van grenzeloos zelfingenomenheid en eigenbelang geweest en de afgelopen decennia waren voor Amerikaanse standaarden eigenlijk vrij mild geweest omdat er een gezamenlijke vijand was en die ook intern gevreesd werd. Mccarthyisme kwam echt niet zomaar uit de lucht vallen. Inmiddels is de ene grote vijand verdwenen. Ja, er is nu een andere communistische vijand die zowaar nog gevaarlijker kan zijn, maar die ligt vanuit Europees perspectief op een geografisch zeer grote afstand. Daar zou ik helemaal niks mee te maken willen hebben, maar met de Amerikanen is het allang tijd om de relaties te herdefiniëren. Het hoeft niet negatief, maar het zal veel gelijkwaardiger moeten dan het nu is. Die afhankelijkheid, die moet klaar zijn.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• jaapstobbe
Ik zit te twijfelen of het de moeite is om wakker te blijven voor de PA uitslag.

Ik denk dat ik maar vroeg op sta :)

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:48
SidewalkSuper schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:18:
USA: where u at?

Nevada: I’m on the freeway
[Afbeelding]
Wie was deze gast ook alweer die altijd op z'n black berry van die berichtjes stuurde?

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-10 21:51
Martinspire schreef op donderdag 5 november 2020 @ 20:00:
[...]

Maar toch, bij 51/49 wordt het interessant hoe sterk de leden stemmen wat de partij wil. Er hoeft er maar 1 te zijn die het er niet mee eens is en anders stemt en McConnell is zn meerderheid kwijt. Ik denk dat de mensen die erin komen toch wat meer invloed gaan hebben, dan de partijleiding. Nou is de vraag of het linkse deel of het rechtse deel binnen die partij gaat afwijken, maar dat kan in het voor of nadeel zijn van Biden. Weet ie een paar leden te paaien, dan zie ik nog best wat vuurwerk gebeuren daar.
Dit werkt twee kanten op. Bovendien zijn de democraten minder goed in partijdiscipline dan de republikeinen. Bovendien heeft het met het legislative graveyard niets te maken, dat kiest mcconnell zelf, en enige manier om van hem af te komen is een meerderheid republikeinen. Nee, een 51/49 senaat gaat voor een lame biden zorgen . Nou is dat nog beter dan een empowered trump, of zelfs een lame trump, dus ja.

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-11 19:06

Laguna

Connaisseur

jaapstobbe schreef op donderdag 5 november 2020 @ 20:04:
Ik zit te twijfelen of het de moeite is om wakker te blijven voor de PA uitslag.

Ik denk dat ik maar vroeg op sta :)
Met het tempo waarop het momenteel gaat lijkt me dat een goed plan.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• voske
[...]

De Senate Majority Leader bepaalt de agenda van de senaat. Wil hij niet dat een wetsvoorstel op de agenda komt, dan komt het niet op de agenda en wordt er nooit over gestemd. Dat kan je alleen veranderen door de regels van de Senaat te veranderen, maar daar heb je dan weer 51 stemmen voor nodig.
_Anvil_ schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:58:
[...]
Waarom blijven de tellers van GA en NC voor mijn gevoel al 24u stil staan? Heb ik iets gemist?
North Carolina is wel aan het tellen, maar geeft naar alle waarschijnlijkheid geen tussentijdse updates tot 12 november.

[ Voor 15% gewijzigd door voske op 05-11-2020 20:14 ]

• HEY_DUDE
Sjurm schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:43:
PA verwacht dat ze het meeste vandaag nog kunnen tellen. Zou mooi zijn als PA morgen vrijwel bekend is en hopelijk voor Biden. Dan doen NV en AZ er niet per se meer toe
Ik snap die claim niet. Ze tellen minder dan 10k votes per uur.

• Smultie
  • Niet online
HEY_DUDE schreef op donderdag 5 november 2020 @ 20:07:
[...]

Ik snap die claim niet. Ze tellen minder dan 10k votes per uur.
De laatste 4 uur ongeveer 48k votes.

[edit] foutje

[ Voor 4% gewijzigd door Smultie op 05-11-2020 20:10 ]

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-11 06:36
Kan iemand überhaupt als persoon vervolgd worden voor wat hij heeft gedaan in overheidsfunctie ? Dat kan in Nederland bijvoorbeeld niet toch?

• HEY_DUDE
Smultie schreef op donderdag 5 november 2020 @ 20:08:
[...]

De laatste 4 uur ongeveer 48k votes.

[edit] foutje
Dat is toch nog bijna 40 uur tellen? Als je in de nacht met zelfde tempo telt.

• Sakete
  • Laatst online: 05-10 21:40
De_Bastaard schreef op donderdag 5 november 2020 @ 20:11:
Kan iemand überhaupt als persoon vervolgd worden voor wat hij heeft gedaan in overheidsfunctie ? Dat kan in Nederland bijvoorbeeld niet toch?
Ik weet 't niet zeker, maar GW Bush is uiteindelijk ook niet vervolgd, terwijl je zou kunnen beargumenteren dat hij toch wel wat oorlogsmisdaden gepleegd heeft. Ik denk ook niet dat ze zomaar om van alles voormalige presidenten gaan vervolgen, want als je daar eenmaal aan begint dan zal na elke verkiezing de verliezende president wel vervolgd gaan worden. Krijg je daar weer een hele poppenkast van.

[ Voor 22% gewijzigd door Sakete op 05-11-2020 20:14 ]

• The Realone
+4500 in PA, 79% voor Biden. Trekt dus weer de goede kant op.

• Smultie
  • Niet online
Smultie schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:29:
[...]

Nu weer een batch tegen 79%

• HEY_DUDE
De_Bastaard schreef op donderdag 5 november 2020 @ 20:11:
Hij heeft genoeg Fraude gepleegd als privé persoon. En een overheidsfunctionaris is ook niet onschendbaar. Als hij de corona relief funds op zijn eigen bankrekening stort dan blijft dat strafbaar. Voor of na januari.

• jaapstobbe
Smultie schreef op donderdag 5 november 2020 @ 20:14:
[...]

Nu weer een batch tegen 79%
Waar zien jullie die batches zo snel binnenkomen?

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Sakete schreef op donderdag 5 november 2020 @ 20:13:
[...]

Ik weet 't niet zeker, maar GW Bush is uiteindelijk ook niet vervolgd, terwijl je zou kunnen beargumenteren dat hij toch wel wat oorlogsmisdaden gepleegd heeft. Ik denk ook niet dat ze zomaar om van alles voormalige presidenten gaan vervolgen, want als je daar eenmaal aan begint dan zal na elke verkiezing de verliezende president wel vervolgd gaan worden. Krijg je daar weer een hele poppenkast van.
Denk niet dat ze hem zozeer op z'n policies e.d. gaan pakken maar op persoonlijke financieel gebied.

• The Realone
jaapstobbe schreef op donderdag 5 november 2020 @ 20:14:
[...]

Waar zien jullie die batches zo snel binnenkomen?
https://docs.google.com/s...KaojDBrsvHqfBs/edit#gid=0

Die moet je dan wel even voor het gemak al waarheid aannemen. ;)

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

[...]

Virtuozzo zal het gedetailleerder kunnen uitschrijven, maar de Republikeinen gaan gewoon braaf doen wat ome Mitch zegt. Daar raak je niet meer vanaf tenzij de Democraten de senaat terug veroveren of hij het loodje legt.

Ik vermoed om hem "af te zetten" als majority leader (of het nu majorty of minority is) vermoed ik de helft +1 van de stemmen van de Republikeinse senatoren? Not gonna happen.

***EDIT*** 2026 is hij 84, dan hoop ik toch echt dat hij niet meer opnieuw gaat runnen (want als hij runt wint hij gewoon hoor)

[ Voor 5% gewijzigd door Jebus4life op 05-11-2020 20:17 ]

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-11 23:33
Toch moet er wel een hele grote trendbreuk komen in de stemmen uit Pennsylvania; anders wordt het echt gewoon Biden.

Van alle batches stemmen (counties?) die er de afgelopen dagen gerapporteerd zijn, was het structureel, elke keer opnieuw, (ver) boven de 65%. Met slechts 2 of 3 uitzonderingen; die dan ook nog in hele kleine dorpjes waren (met totaal maar een paar duizend stemmen). En dat geldt voor de afgelopen ~700.000 getelde stemmen; terwijl er nog maar zo'n 400.000 geteld moeten worden.

Dit terwijl Biden nog maar (gemiddeld) 64% van de stemmen nodig heeft.

*ALS* die 400.000 dezelfde 'samenstelling' hebben, is het dus gewoon case closed. Maar volgens mij zijn dat voornamelijk de grotere steden (die met meer stemmen simpelweg langer duren om te stemmen); en die zitten gemiddeld nog boven de ~75% die Biden tot nu toe haalt.

Ergo, numeriek extrapoleren is compleet duidelijk; Trump mag alleen nog hopen op een trendbreuk als ze ergens nog grote zakken met Trump stemmen apart hebben gezet...

• jaapstobbe
Dankzij het Trumpisme kun je alles wat je wil aannemen voor waarheid...

• The Realone
jaapstobbe schreef op donderdag 5 november 2020 @ 20:17:
[...]

Dankzij het Trumpisme kun je alles wat je wil aannemen voor waarheid...
Hoe meer ik daar over nadenk, hoe meer ik tot de conclusie komt dat het het leven wellicht wel lekker eenvoudig kan maken. :+
Pagina: 1 ... 71 ... 180 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

[font size=18]Zero Tolerance [/font]

Voor actuele uitslagen zie:
https://alex.github.io/ny...ground-state-changes.html

Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.

Verder zijn de volgende zaken niet toegestaan:
  • Discriminerende reacties
  • Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
  • Rants
  • Whataboutisme
  • Linkdrops
  • Sealioning
  • Het reageren op overduidelijk slechte reacties
  • De discussie over ras/afkomst en IQ is ook hier offtopic.
Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid