Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[ZT] De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 73 ... 180 Laatste
Acties:
  • 705.192 views

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je hebt gelijk :)
Zowel gewogen als ongewogen in dit geval

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
BartS12 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:33:
@Smultie

[...]

Ja. Ik kan daar werkelijk geen zinnig verhaal bij verzinnen - en toch moet er een verklaring zijn...
- Ze doen letterlijk sinds dinsdag over het tellen van 8 stemmen. Envelop open maken, tegen het licht houden, handtekening vergelijken, stemmen sorteren in 2 stapeltjes, alles door de tel machine.... Toch al snel een minuut of 8?

- Ze moesten wachten tot (bijvoorbeeld) vandaag 12.00 lokale tijd om te beginnen met tellen - maar dat zou dan voor de hele staat gelden (en heel erg nieuwswaardig zijn)

- Er zat een fundamenteel probleem achter. De enige gediplomeerde stemmen teller lag in het ziekenhuis ofzo - maar dat zou dan veel vaker voor moeten (kunnen) komen. En te idioot voor woorden dat er dan niks geregeld is.

Kortom, wie het weet mag het zeggen. Knoeiwerk, amateurisme in de organisatie, overmacht...?! En als het daar kan, kan hetzelfde dan elders ook gebeurd zijn (en er dus nog op andere plekken een 75% winst voor Trump uit de hoge hoed kan komen)?
Kan het niet simpelweg een heel afgelegen plek zijn - niets bijzonders in Alaska - en pas na een lange reis met een vliegtuigje en/of boot naar een centrale plek pas geteld worden?

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-11 18:01

mark-k

AKA markkNL

PA bijna onder de 100k verschil :9

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
De Rikster schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:12:
[...]

Ik zie dit vaker terugkomen, waarom is dat grappig? Fox nieuwsprogramma’s zijn gewoon gestoeld op degelijke journalistiek, het is gewoon een opgedrongen idee dat alles van Fox radicaal pro-Trump/GOP/right is omdat ze in de opinieprogramma’s dat wel zijn.

Triest dat die beeldvorming zelfs buiten de VS is doorgedrongen.
Er is serieuze kritiek op de manier waarop Fox News opereert. Die kritiek komt van de hoogste niveau's in de Amerikaanse politiek. Zelfs de president heeft zich herhaaldelijk negatief over hun manieren geuit:

Coincidence?
NiGeLaToR schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:28:
[...]

Gezien het gedrag zou je verwachten dat dit republikeinen zijn.

Had Trump ze nu maar mondkapjes laten dragen enzo :+
Ik ga iets zeggen wat hard is, maar dit is een ongewenste waarheid binnen de harde kernen van de zuilen binnen het Republikeinse netwerk die onder Trump dominant geworden zijn. Ik schrok toen ik het voor de eerste keer hoorde, inmiddels zijn we een aantal maanden verder en is het een mantra.

Blanke Covid mortaliteit? Martelaren als ze geloven, afval zo niet. Want er gaan meer zwarten dood dan blanken. De demografie wordt geholpen door covid.

Zo zien de mensen die vanuit hun ivoren toren aan de touwtjes trekken dit daar. Zij zien zich zelf onaantastbaar. Everything else is a resource. Pas toen Trump & primaire kring met besmettingen kwam te zitten kwam er een verschuiving. Niet in denken, maar in besef. Oh gut, dat kan ook bij ons komen. Op afstand houden dat.

De mythos van genetische superioriteit onder alt-right, de kletskoek van bleekmiddel onder de idioten, van keep them out of the burbs van extreem rechts, dat dekt de rest. En ook daar zijn de memes evident. Een blanke dode is een offer, voor het behoud van de demografie.

Hier valt dit grotendeels buiten beeld, al is er de afgelopen jaren meer onderzoek naar, inmiddels ook publicaties en boeken (zie Cas Mudde, eerdergenoemd). Ook de Covid correlaties worden op de voet gevolgd. An inconvenient truth. Een van vele tegenwoordig.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:04

FunkyTrip

Funky vidi vici!

De Rikster schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:12:
[...]

Ik zie dit vaker terugkomen, waarom is dat grappig? Fox nieuwsprogramma’s zijn gewoon gestoeld op degelijke journalistiek, het is gewoon een opgedrongen idee dat alles van Fox radicaal pro-Trump/GOP/right is omdat ze in de opinieprogramma’s dat wel zijn.

Triest dat die beeldvorming zelfs buiten de VS is doorgedrongen.
Naja, het probleem is natuurlijk dat in de degelijke nieuwsprogramma's fox pundits hun zegje mogen doen, wat dan weer tot awkward geheen-en-weer leidt van de (degelijke) journalist. Dan is het nieuws objectief, in het interview kan er dan toch iemand zijn spin aangeven ongeacht de interviewer. Dan moet een wallace toch echt weer even met zijn ogen draaien.

Dit dus.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd1 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:37:
[...]

Er is serieuze kritiek op de manier waarop Fox News opereert. Die kritiek komt van de hoogste niveau's in de Amerikaanse politiek. Zelfs de president heeft zich herhaaldelijk negatief over hun manieren geuit:
En als er iemand een autoriteit is op het gebied van journalistieke ethiek is hij het 8)7

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Verwijderd1
  • Niet online
fsfikke schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:36:
[...]

Ik ken alle ins-en-outs ook niet, maar in een van die interviews met officials werd genoemd dat bij sommige stemmen de gebruikte ID's niet correct waren en dat degene die de stem uitgebracht hadden gecontacteerd werden zodat ze nog langs zouden komen met een valid ID. Bijvoorbeeld.

Meestal als iets absurd lijkt kennen we gewoon niet alle details.
En het is natuurlijk ook wel absurd. Voorbeeldje:
This spring, with COVID-19 ravaging Ohio, he decided to cast his vote in the primary elections by mail for the first time. The instructions were straightforward enough, especially for a network engineer like Mangeni: He applied for a ballot, received it, marked it up, signed it, and prepared to submit it. As he got ready to post his ballot, though, Mangeni felt a pang and took a photograph of it. “I had a sinking feeling that something would happen,” he recalled. “I was like, I hope it gets counted.” But he sent the ballot to the board of elections, and didn’t worry about it any more.

A couple of months later, he received a call from the ACLU of Ohio, informing him that his ballot had been rejected. “I was surprised twofold,” he said. “One, how the heck did they find out? And then, why was it not counted?”

The answer, it turned out, was that Mangeni’s signature on the ballot didn’t match the one he used when he registered to vote. Ohio, like 30 other states, uses signature matching as a fraud-prevention measure. Mangeni sometimes uses different signatures, and he didn’t recall which one he had used to register. Under Ohio law, election officials are supposed to mail a notice to any voter whose ballot is rejected, giving them a chance to correct an error, but Mangeni said he never received a notification. His name did, however, go into a spreadsheet at the Ohio secretary of state’s office, which is how the ACLU found it. Mangeni agreed to become a plaintiff in a suit challenging Ohio’s signature-matching law.
https://www.theatlantic.c...logy-of-elections/616790/
Toch best absurd.
Verwijderd1 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:37:
[...]

[Embed]
[Embed]
[Embed]
[Twitter]
[Twitter]
Coincidence?
Nope. Coördinatie, bigger agenda. Het fenomeen in de Trump periode is niet nieuw, gevestigde methodologie.

Hele lichtingen studenten kunnen promoveren op power toolboxing, zoals het genoemd wordt.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-10 11:41
Virtuozzo schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:39:
[...]

Ik ga iets zeggen wat hard is, maar dit is een ongewenste waarheid binnen de harde kernen van de zuilen binnen het Republikeinse netwerk die onder Trump dominant geworden zijn. Ik schrok toen ik het voor de eerste keer hoorde, inmiddels zijn we een aantal maanden verder en is het een mantra.

Blanke Covid mortaliteit? Martelaren als ze geloven, afval zo niet. Want er gaan meer zwarten dood dan blanken. De demografie wordt geholpen door covid.

Zo zien de mensen die vanuit hun ivoren toren aan de touwtjes trekken dit daar. Zij zien zich zelf onaantastbaar. Everything else is a resource. Pas toen Trump & primaire kring met besmettingen kwam te zitten kwam er een verschuiving. Niet in denken, maar in besef. Oh gut, dat kan ook bij ons komen. Op afstand houden dat.

De mythos van genetische superioriteit onder alt-right, de kletskoek van bleekmiddel onder de idioten, van keep them out of the burbs van extreem rechts, dat dekt de rest. En ook daar zijn de memes evident. Een blanke dode is een offer, voor het behoud van de demografie.

Hier valt dit grotendeels buiten beeld, al is er de afgelopen jaren meer onderzoek naar, inmiddels ook publicaties en boeken (zie Cas Mudde, eerdergenoemd). Ook de Covid correlaties worden op de voet gevolgd. An inconvenient truth. Een van vele tegenwoordig.
Dit is wel extreem cynisch, zeg. Ik kan het niet inhoudelijk beoordelen, maar het klinkt als te bizar voor woorden dat überhaupt iemand zo denkt. En dan vooral het superioriteits- en onaantastbaarheidsgevoel.

Je zou een parallel kunnen trekken met de georganiseerde criminaliteit. Altright kun je dan vergelijken met een gevaarlijke gek binnen een criminele organisatie. Je hebt ze nodig, want onberekenbare mensen/organisaties zijn een bedreiging voor de gewone burger danwel je criminele opponent en dus een middel om pressie mee uit te oefenen.

Ik mag toch hopen dat wij hier vanuit overheidswege nooit mee te maken zullen krijgen.

Strava

Krylinck schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:43:
[...]

Dit is wel extreem cynisch, zeg. Ik kan het niet inhoudelijk beoordelen, maar het klinkt als te bizar voor woorden dat überhaupt iemand zo denkt. En dan vooral het superioriteits- en onaantastbaarheidsgevoel.

Je zou een parallel kunnen trekken met de georganiseerde criminaliteit. Altright kun je dan vergelijken met een gevaarlijke gek binnen een criminele organisatie. Je hebt ze nodig, want onberekenbare mensen/organisaties zijn een bedreiging voor de gewone burger en dus een middel om pressie mee uit te oefenen.

Ik mag toch hopen dat wij hier vanuit overheidswege nooit mee te maken zullen krijgen.
Long Southern Strategy. Lee Atwater. Niets onder Trump is nieuw, ook niets van hem. Enkel schaal, tempo, focus, positie.

Might makes right politieke school.

Concurrent Fox News item tot aan de campagne: als mortaliteit genoemd werd, blacks.

Het zit diep
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iBD4ZBmgYbFbVBr9rPvBduQOheg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3bZd61ztOUtA0nsuD17WDmHH.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door Virtuozzo op 05-11-2020 21:46 ]

• Krylinck
Dat laatste heb ik je eerder vandaag zien aanhalen en ik kende de tekst toevallig reeds. En dat de algemene hillbilly zo denkt wil ik ook nog wel geloven. Maar de helft van het volk die in meer of mindere mate zo denkt... gaat dat niet wat ver?

Strava

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22-11 08:48
Kleine update uit PA

Biden 3,559
Trump 1,947

65.16% Biden

Toch geen trendbreuk die 45%

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-11 17:46
Wordt het niet tijd dat we het usa maar laten voor wat het was en is, en in de eu wat meer gaan inrichten, en dat aandacht geven.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Verwijderd1
  • Niet online
Virtuozzo schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:42:
[...]
power toolboxing, zoals het genoemd wordt.
Tja, dat deed ik toch ook? Ik weerleg de frame dat Fox "gewoon gestoeld op degelijke journalistiek" is door de power toolboxing van Trump tegen zijn eigen frame aan te gooien.

De grap is juist dat Trump Fox te links vind, kijkend naar OAN(?) maar realistisch gezien is Fox in veel opzichten al ver van de realiteit verwijderd. Ja, er zijn zeker nog wat normale stukjes te vinden, maar er zit heel veel frame tussen.

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Mel33 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:49:
Wordt het niet tijd dat we het usa maar laten voor wat het was en is, en in de eu wat meer gaan inrichten, en dat aandacht geven.
Dat was vier jaar geleden, en zelfs eerder, al het geval. Helaas volgen wij in Nederland veelal de VS.

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:24

Polycom

Poes van goud

Kan Kayne West nog winnen?

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:39
Krylinck schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:47:
Dat laatste heb ik je eerder vandaag zien aanhalen en ik kende de tekst toevallig reeds. En dat de algemene hillbilly zo denkt wil ik ook nog wel geloven. Maar de helft van het volk die in meer of mindere mate zo denkt... gaat dat niet wat ver?
Generalisatie is niet beperkt tot rechts. Elke replubikein wordt voor het gemak gezien als white supremacist en redneck.

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-11 21:04

boesOne

meuh

Virtuozzo schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:39:
[...]

Dit is zo nazitisch als de neten.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-11 10:04
Best wel.

Uiteraard heeft de VS als geheel het zover laten komen dat alles een mediacircus is geworden van alle kanten. Dat we hier vanuit Europa vanaf ons hoge paard zover in meegaan dat we deze polarisatie zonder horten of stoten overnemen vind ik wel een beetje jammer. In 2016 heeft Fox namelijk ook al laten zien prima objectief verslag te kunnen doen van de uitslagen.

Het zal mij persoonlijk een rotzorg zijn wie er wint zolang het maar legitiem gebeurt. Als alle stemmen geteld (of herteld) zijn krijgt het volk de president waar het volgens de vooraf bekende procedure voor gekozen heeft. Dat uit zoveel mensen dit uitgerekend de twee personen zijn die naar voren geschoven worden als beste vertegenwoordigers vind ik op zijn minst frappant maar ja, play stupid games, win stupid prizes.

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:14
Er liggen daar natuurlijk biljarden aan openstaande leningen open. Het grote geld zorgt er voor dat de zakenwereld niet weg kan draaien naar europa, azie of afrika.
En zolang de zakenwereld niet wegdraait is er voor het publiek ook weinig reden om ook weg te draaien.
Maar inderdaad, het zou wel mooi zijn als er meer geld zou zijn om europa te verenigen. (wat dus betekend dat we moeten beginnen met beter te zorgen/ investeren voor het gehele oosten en zuiden van europa. En we doen nu exact het tegenovergestelde)

• Mel33
Heel USA is inmiddels een krankzinnigen inrichting geworden.
Hebben we dat hek al dicht dan kan die sleutel weg.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Krylinck schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:47:
We zijn de lessen van Weimar en Neurenberg vergeten. Perception is a passive process, normalisation is a contaminant.

Onder blanke niet progressieve bevolking zit het breed en diep, en zelfs daar is het vaak passief genesteld. In de gebieden die de afgelopen veertig jaar onder de Talk Radio zaten is het zelfs actief.

Wij denken dat de VS een homogeen geheel zijn. Stap in de auto met de radio aan en vertrek uit Austin. Binnen een half uur ontvang je enkel nog Talk Radio, en dat is me nog subtiel toxisch, bedenk dan hoe het is om op te groeien thuis, op straat, op het werk, in de kerk, overal met consistente messaging.

Amerikanen geloven, marketing is mantra.

De ironie is dat het juist die blanke bevolking steeds meer kost. Maar dat kunnen en inmiddels willen ze niet meer zien. Het is een zelf versterkend patroon.

[ Voor 14% gewijzigd door Virtuozzo op 05-11-2020 21:54 ]

• mekkieboek
  • Laatst online: 24-11 20:57
Yep, als dat besef wat meer zou gaan leven in de EU en dat met name nederland wat meer naar het oosten en zuiden zou gaan kijken ipv. het westen naar de anglosphere, dan hebben Trump en trawanten toch nog iets goeds gerealiseerd.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Ja. Over een decennia.

Imperfectionist.

boesOne schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:50:
[...]

Ja. Voedingsbodem. Een die consistent verzorgd en gestimuleerd wordt.

Cui bono? Een klein groepje oligarchen met libertarisch en/of feodaal-corporatistische mentaliteit.

Als Trump niet wint, maar wel een chaos actor in de toxische cocktail blijft? Nu ja, zie https://www.csis.org/anal...ism-problem-united-states

Ik verwacht dat niet, er is een bredere agenda voor herordening, zie slapende honden wakker maken. Maar de vraag is wel of alt rechts en erger zich nog laten leiden.

[ Voor 33% gewijzigd door Virtuozzo op 05-11-2020 22:02 ]

Wat was het, 60k stemmen? 😎 De impact van, ik ben de naam vergeten, een andere rapper op de fotoshoot was groter.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

6.5k erbij voor Biden in PA, 600 voor Trump. @Fox

Van > naar
3,131,077 Biden, 3,238,057 Trump
3,137,658 Biden, 3,238,682 Trump

[ Voor 50% gewijzigd door fsfikke op 05-11-2020 22:02 ]

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-11 19:24
Grap d'r maar over, Trump heeft wat dat betreft wel een beerput geopend. Alles kan daar nu ..

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

mekkieboek schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:54:
[...]

Yep, als dat besef wat meer zou gaan leven in de EU en dat met name nederland wat meer naar het oosten en zuiden zou gaan kijken ipv. het westen naar de anglosphere, dan hebben Trump en trawanten toch nog iets goeds gerealiseerd.
Het westen levert absurd veel inkomsten (en nog veel meer). Focus op het oosten en het zuiden, i.e. opkomende landen, is op lange duur een belangrijke investering. Een een investering waar Nederland al jaren mee bezig is.
ISaFeeliN schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:58:
[...]

Grap d'r maar over, Trump heeft wat dat betreft wel een beerput geopend. Alles kan daar nu ..
Ik lach niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Ra5a op 05-11-2020 21:59 . Reden: reactie op ISaFeeliN ]

Imperfectionist.

• Verwijderd1
  • Niet online
Mel33 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:52:
Heel USA is inmiddels een krankzinnigen inrichting geworden.
Hebben we dat hek al dicht dan kan die sleutel weg.
Jup, een bekende politicus heeft het er wel eens over gehad dat ze 'in the old days' mensen gewoon in een inrichting konden plaatsen als er wat mis mee was maar ze nog geen misdaad begaan hadden:
President Trump pined for "the old days" when the government operated mental institutions to house people for whom "something was off" but had not yet committed crimes, at a meeting with cabinet members and governors on gun safety and school safety at the White House on Monday.

He commented: "You know, in the old days we had mental institutions. We had a lot of them. And you could nab somebody like this, because they knew something was off."

"You can't arrest him, I guess, because he hasn't done anything, but you know he's like a boiler ready to explode, right? You have to do something," the president said.

"We're going to have to start talking about mental institutions," he repeated. "Because we have no halfway. We have nothing between a prison and leaving him at his house, which we can't do anymore."

https://www.realclearpoli...titons_a_lot_of_them.html
Maar goed, vooralsnog blijft hij dus in het Witte Huis. :+

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-11 23:33
Ik ken alle ins-en-outs ook niet, maar in een van die interviews met officials werd genoemd dat bij sommige stemmen de gebruikte ID's niet correct waren en dat degene die de stem uitgebracht hadden gecontacteerd werden zodat ze nog langs zouden komen met een valid ID. Bijvoorbeeld.
Maar dan ga je toch niet je complete county simpelweg even niet doorgeven? In afwachting van die ene stemmer die nog een keer persoonlijk wordt uitgenodigd om een ID te laten zien (wat trouwens ook vaag klinkt, maar goed).

Dat zou in grotere counties gegarandeerd zorgen voor onmogelijke situaties. 1 stem met een 'verhaal', en er komt niks meer door...? Lijkt me geen normale gang van zaken.
Meestal als iets absurd lijkt kennen we gewoon niet alle details.
En daar ben ik het dan natuurlijk wel mee eens. Maar zelfs met een flinke dosis fantasie kan ik geen details uit mijn duim zuigen, die dit zouden verklaren. Het is op z'n zachtst gezegd verbazingwekkend...

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

BartS12 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:59:
[...]

Maar dan ga je toch niet je complete county simpelweg even niet doorgeven? In afwachting van die ene stemmer die nog een keer persoonlijk wordt uitgenodigd om een ID te laten zien (wat trouwens ook vaag klinkt, maar goed).

Dat zou in grotere counties gegarandeerd zorgen voor onmogelijke situaties. 1 stem met een 'verhaal', en er komt niks meer door...? Lijkt me geen normale gang van zaken.

[...]

En daar ben ik het dan natuurlijk wel mee eens. Maar zelfs met een flinke dosis fantasie kan ik geen details uit mijn duim zuigen, die dit zouden verklaren. Het is op z'n zachtst gezegd verbazingwekkend...
Waren dit alle votes uit die county? Of hadden ze eerder alle tellingen al dorogegeven en waren dit alleen de moeilijke cases?

• virofi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:58
Waarom zit er eigenlijk zo weinig beweging in AZ?

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:06
Catmandos schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:27:
stand voor biden nu in deze counties:

Chatham 17,157 - 58%
Clayton 6,026 - 85%
Cobb 700 - 56%
Fulton 7,305 - 73%
Gwinnett 4800 - 58%

hoe veel votes Biden krijgt:
Chatham - 9951
Clayton - 5122
Clobb - 392
Fulton - 5332
Gwinnett - 2784
totaal: 23581

Dus als de stemmen die nog geteld moeten worden hetzelfde zijn als de huidige stand in de counties dan komt hij er ong 7000 te kort.
Wat nog geteld moet worden zijn mail-in ballots, en daarvan zijn de percentages tot nu toe een stuk hoger dan de door jou genoemde. Het blijft koffiedik kijken.

• Verwijderd1
  • Niet online
virofi schreef op donderdag 5 november 2020 @ 22:01:
Waarom zit er eigenlijk zo weinig beweging in AZ?
De volgende update komt (volgens de NYT) om 9 p.m. ET, dat is over 5 uur.
Verwijderd1 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:59:
[...]

Jup, een bekende politicus heeft het er wel eens over gehad dat ze 'in the old days' mensen gewoon in een inrichting konden plaatsen als er wat mis mee was maar ze nog geen misdaad begaan hadden:

[...]

Isn’t someone building a wall around the White House ... ?

🤓

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Verwijderd1 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:59:
[...]

[...]

Trump leeft sowieso in een niet-bestaande versie van de jaren vijftig en zestig (die van de gegroomde sitcoms en dergelijke). Veel van zijn tropes of vergelijkingen komen uit die tijd.

[ Voor 14% gewijzigd door Wilf op 05-11-2020 22:10 ]

• De Rikster
Wat is er absurd aan het feit dat je stem ongeldig wordt verklaard als je handtekening niet matcht omdat je bent vergeten welke je ook alweer hebt gebruikt?

Is toch gewoon een bewijs dat checks adequaat zijn en mail-in veilig is? Slordig dat de notificatie niet aangekomen is maar wel conform de reputatie van de posterijen aldaar.

• virofi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:58
Verwijderd1 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 22:02:
[...]

De volgende update komt (volgens de NYT) om 9 p.m. ET, dat is over 5 uur.
Thanks. En waarom is NC niet gezien als optie voor Biden? Het is daar toch ook ontzettend close?
De Rikster schreef op donderdag 5 november 2020 @ 22:03:
[...]

Wat is er absurd aan het feit dat je stem ongeldig wordt verklaard als je handtekening niet matcht omdat je bent vergeten welke je ook alweer hebt gebruikt?

Is toch gewoon een bewijs dat checks adequaat zijn en mail-in veilig is? Slordig dat de notificatie niet aangekomen is maar wel conform de reputatie van de posterijen aldaar.
Zoekterm: voter purging.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:09

franssie

Save the albatross

Virtuozzo schreef op donderdag 5 november 2020 @ 22:02:
[...]

Isn’t someone building a wall around the White House ... ?

🤓
Dat hek is hoog genoeg ;)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-11 23:48
jaapstobbe schreef op donderdag 5 november 2020 @ 20:45:
We moeten vergeten dat Trump nog president is tot 20 Januari. Als hij wil kan hij de VS in een enorme puinhoop achterlaten. Als een jaloers kind dat een kado van een ander kind kapot maakt uit jaloezie.

Naast het feit dat hij ook de nuclear codes nog heeft...
Vergeet dat maar. Gaat never nooit niet gebeuren.

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:36
Pa onder de 100K
Vanuit Philly verwachten ze nog 85k te tellen (obv huidige stand is ong 80% daarvan voor Biden)

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

En we zijn onder de 100k. +97,900 votes nu voor Trump in PA.

• Catmandos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-11 19:34
Even wat snel ingevuld via google spreadsheet:
https://docs.google.com/s...GJsml1m8/edit?usp=sharing

Ongeveer zelfde als de PA.. iets minder info van hoeveel Biden nog moet.

• JeroenNietDoen
fsfikke schreef op donderdag 5 november 2020 @ 22:07:
Dus dat lijkt hem niet te gaan worden?

• Krylinck
JeroenNietDoen schreef op donderdag 5 november 2020 @ 22:09:
[...]

Juist wel, naar waarschijnlijkheid.

Strava

• mekkieboek
  • Laatst online: 24-11 20:57
Ra5a schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:58:
Het westen levert absurd veel inkomsten (en nog veel meer). Focus op het oosten en het zuiden, i.e. opkomende landen, is op lange duur een belangrijke investering. Een een investering waar Nederland al jaren mee bezig is.
Ik bedoelde oost en zuid eerder letterlijk als in onze directe buren :)
En west bedoelde ik ook letterlijk, onze hang naar UK / VS en dat zou best een tandje minder mogen.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

• Smultie
  • Niet online
[...]

Voor Trump niet, nee

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-11 22:52
virofi schreef op donderdag 5 november 2020 @ 22:03:
[...]

Thanks. En waarom is NC niet gezien als optie voor Biden? Het is daar toch ook ontzettend close?
NC wordt vergeten door velen lijkt het wel. Misschien ook omdat ze zo belachelijk lang hebben om ballots te tellen.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06:45
[...]

Jawel, de voorsprong van Trump gaat gestaag achteruit en Biden is on track om het gat te dichten

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Togi schreef op donderdag 5 november 2020 @ 22:07:
Pa onder de 100K
Vanuit Philly verwachten ze nog 85k te tellen (obv huidige stand is ong 80% daarvan voor Biden)
fsfikke schreef op donderdag 5 november 2020 @ 22:07:
Het is dat Philadelphia, die "kaas" zo smeerbaar is, anders hadden ze een limited edition Joe Biden kaasschaaf kunnen uitbrengen :+

Plakje voor plakje snijdt ie de winst van Trump weg :P

People as things, that’s where it starts.

• De Rikster
Ja ik weet welke kant je op wil maar deze n=1 anekdote welke een verdomd goede reden heeft gegeven om een stem ongeldig te laten verklaren heeft daar weinig mee te maken natuurlijk.

• JeroenNietDoen
Krylinck schreef op donderdag 5 november 2020 @ 22:09:
[...]

Juist wel, naar waarschijnlijkheid.
Dan begrijp ik je niet goed, +98K voor Trump maar nog minder dan 100K te tellen :?

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:07
Tristan schreef op donderdag 5 november 2020 @ 22:06:
[...]

Vergeet dat maar. Gaat never nooit niet gebeuren.
Waarom zou Trump het land niet in een puinhoop kunnen achterlaten? Hij kan toch toch nog steeds presidentiele decreten uitgeven?

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:37

Player1S

Probably out in the dark

JeroenNietDoen schreef op donderdag 5 november 2020 @ 22:11:
[...]

Dan begrijp ik je niet goed, +98K voor Trump maar nog minder dan 100K te tellen :?
dat is 1 district. Er zijn nog veel meer votes die geteld moeten worden in de hele staat.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• jaapstobbe
[...]

Nee ze zijn onder de 100K (voorsprong van Trump) die nu 98K is. nog 340K te tellen.

• Smultie
  • Niet online
[...]

"We zijn onder de 100k" = minder dan 100k verschil

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

jaapstobbe schreef op donderdag 5 november 2020 @ 22:11:
[...]

Waarom zou Trump het land niet in een puinhoop kunnen achterlaten? Hij kan toch toch nog steeds presidentiele decreten uitgeven?
tegen de tijd dat die daadwerkelijk in werking treden heeft Biden ze terug gedraaid.

En ik denk nog steeds dat we bizar weinig van hem gaan zien en horen zodra het verlies een feit is.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Een paar monitors van het OECD zitten in het Maricopa County Elections Office in Arizona, ze gaan zo het pand proberen te verlaten omdat de situatie te gespannen is. Open Carry State, maar het is nogal wat om een schreeuwende, woedende bende voor de deur te hebben staan met automatische wapens en een indrukwekkende selectie white power, qanon, alt-right et alii symbolen, patches en vlaggen.

De bende wil naar binnen, om het ballot proces te “corrigeren”.

Er is politie aanwezig, een klein team. Een paar klaarblijkelijk ook met patches.

Nu zal dat hoogstwaarschijnlijk niet escaleren, maar het is nogal wat. Ze zijn trouwens allemaal blank. Ik zeg het er maar even bij voor de duidelijkheid. Saillant detail, pastors present a plenty.

Ik heb zo langzamerhand wel het idee dat de OECD rapportage óf diplomatiek gescheiden zal worden in voor publicatie en niet voor publicatie, óf de rapporten zullen erg lijken op die van de protesten in de jaren ‘70.

• JeroenNietDoen
jaapstobbe schreef op donderdag 5 november 2020 @ 22:12:
[...]

Nee ze zijn onder de 100K (voorpsong van Truimp) die nu 98K is. nog 340K te tellen.
Helder, dan denk ik dat het wel goed komt d:)b

• Sjurm
RobinHood schreef op donderdag 5 november 2020 @ 22:10:
[...]

[...]

Het is dat Philadelphia, die "kaas" zo smeerbaar is, anders hadden ze een limited edition Joe Biden kaasschaaf kunnen uitbrengen :+

Plakje voor plakje snijdt ie de winst van Trump weg :P
Bizar eigenlijk hoe dit gaat, alsof ze voor de spanning de volgorde op deze manier geregisseerd hebben.
Beetje als Eurovision met de televoting en jury stemmen :+

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:36
[...]

Dat is alleen Phillydelphia in de staat PA zijn nog meer county's die geteld moeten worden
De Rikster schreef op donderdag 5 november 2020 @ 22:11:
[...]

Ja ik weet welke kant je op wil maar deze n=1 anekdote welke een verdomd goede reden heeft gegeven om een stem ongeldig te laten verklaren heeft daar weinig mee te maken natuurlijk.
Het is een endemisch probleem. De Republikeinen winden geen doekjes daarover, voor hen is het een normaal instrument.

Geen n=1 issue. Een civil rights issue. Bij menige lokale of andere verkiezing de afgelopen paar jaar is het van etnische focus naar etnisch plus political affiliation focus gegaan.

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-11 23:33
Waren dit alle votes uit die county? Of hadden ze eerder alle tellingen al dorogegeven en waren dit alleen de moeilijke cases?
Dat zou nog wel eens kunnen, goede hypothese. Dat detail (alle stemmen, of een aanvulling) stond er niet bij toen ik het bericht langs zag komen.

Totaal 8 stemmen met een 'verhaal'; dat kan dan misschien 1-2 dagen duren om het uit te zoeken. Zodra dat 100% gelukt is, rapporteer je deze alsnog.

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Virtuozzo schreef op donderdag 5 november 2020 @ 22:13:
Een paar monitors van het OECD zitten in het Maricopa County Elections Office in Arizona, ze gaan zo het pand proberen te verlaten omdat de situatie te gespannen is. Open Carry State, maar het is nogal wat om een schreeuwende, woedende bende voor de deur te hebben staan met automatische wapens en een indrukwekkende selectie white power, qanon, alt-right et alii symbolen, patches en vlaggen.

De bende wil naar binnen, om het ballot proces te “corrigeren”.

Er is politie aanwezig, een klein team. Een paar klaarblijkelijk ook met patches.

Nu zal dat hoogstwaarschijnlijk niet escaleren, maar het is nogal wat. Ze zijn trouwens allemaal blank. Ik zeg het er maar even bij voor de duidelijkheid. Saillant detail, pastors present a plenty.

Ik heb zo langzamerhand wel het idee dat de OECD rapportage óf diplomatiek gescheiden zal worden in voor publicatie en niet voor publicatie, óf de rapporten zullen erg lijken op die van de protesten in de jaren ‘70.
denk dat we allemaal wel weten wat er gebeurd was als het "antifa tuig" was |:(

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online
Catmandos schreef op donderdag 5 november 2020 @ 22:07:
Even wat snel ingevuld via google spreadsheet:
https://docs.google.com/s...GJsml1m8/edit?usp=sharing

Ongeveer zelfde als de PA.. iets minder info van hoeveel Biden nog moet.
Nog wat nummers die ik vanmorgen had:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/be6r0lMQP32fVxYcJhej0PTjQZc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jiJ3ukHjEG9H8gvckSSW8Wxv.png?f=user_large

• Verwijderd1
  • Niet online
De Rikster schreef op donderdag 5 november 2020 @ 22:03:
[...]

Tja, staat allemaal in het artikel. Het probleem is bijvoorbeeld dat handtekeningen wat kunnen veranderen over tijd:
Even in normal election cycles, signature-matching requirements result in many ballots being rejected. Hundreds of thousands of such ballots were disqualified this way in 2016—almost all, presumably, cast by voters who had done everything right. Rejections disproportionately hit certain demographic groups, including elderly voters, young voters, and voters of color, that are expected to heavily favor Vice President Joe Biden this fall. As voting by mail surges across the country, many elections, including the presidential race, could hinge on a process that one expert recently described to me as “witchcraft.”

https://www.theatlantic.c...logy-of-elections/616790/
Je zag dat bijvoorbeeld duidelijk bij Nixon (bron):
Afbeeldingslocatie: https://declarationforindependence.org/wp-content/uploads/2020/10/Nixon-Signature-evolution-300x193.jpg

En dan maanden later horen dat je stem niet meetelde is natuurlijk niet handig. Maar goed, je hebt gelijk hoor, dit was de conclusie:
As this Court has said, “[t]he Constitution does not require the best plan, just a lawful one.” League of Women Voters v. LaRose, No. 2:20-cv-1638, 2020 U.S. Dist. LEXIS 91631, at *32 (S.D. Ohio Apr. 3, 2020). Plaintiffs have not shown that they are likely to succeed in their argument that the State of Ohio’s signature-matching process is not only imperfect, but unconstitutional. For the above reasons, Plaintiffs’ motion for a preliminary injunction, ECF No. 24, is DENIED.
https://www.courtlistener...urts.ohsd.243732.53.0.pdf
Maar het argument blijft dat je gerechtigd bent om te stemmen of niet. Ben je gerechtigd, en stem je, dan zou je stem mee moeten tellen. Maar zoals je in de conclusie ziet noemen ze dat een imperfect maar lawful systeem.. :X

• JeroenNietDoen
Player1S schreef op donderdag 5 november 2020 @ 22:15:
[...]

Weet niet, zou er wat te plunderen zijn?

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

mekkieboek schreef op donderdag 5 november 2020 @ 22:09:
[...]

Ik bedoelde oost en zuid eerder letterlijk als in onze directe buren :)
En west bedoelde ik ook letterlijk, onze hang naar UK / VS en dat zou best een tandje minder mogen.
Qua innovatie en marktwaarde -relatief- "waardeloos"%*. Vergis je niet hoeveel de VK en VS spenderen. De toekomst ligt in het verdere oosten en verdere zuiden (verder dan Duitsland en Italië). Opkomende markten zijn enorm waardevol met de nodige risico's.

* sowieso al vrijwel optimaal benut.

Imperfectionist.

Player1S schreef op donderdag 5 november 2020 @ 22:15:
[...]

Nou ja, daar zit een heel realistisch punt van zorg.

Die situaties zijn gerichte provocaties. NCP draaiboek, provocatie voor escalatie, dan elector swap. Dit is geen grap. Ik hoop oprecht dat mensen gewoon van de straat blijven, desnoods Ghandi tactics volgen. Want dan is elke kans voor Biden voorbij.

• jaapstobbe
Is het waar dat nog niet eerder een kandidaat president is geworden zonder Ohio?

• Mel33
2 dingen
Je hebt, of nog een jaar last van Trumpo.
Of dat hij straks al heel snel als een ouwe zemelaar rondloopt... “did you know i was once a president”

Hij heeft goed en fout gedaan. Dit was missc nodig om te laten zien hoe je een land stuk kan maken. Maar tja toen Clinton met een sigaar begon had ik het eigenlijk al wel een beetje gehad.

• De Rikster
Virtuozzo schreef op donderdag 5 november 2020 @ 22:15:
[...]

Het is een endemisch probleem. De Republikeinen winden geen doekjes daarover, voor hen is het een normaal instrument.

Geen n=1 issue. Een civil rights issue. Bij menige lokale of andere verkiezing de afgelopen paar jaar is het van etnische focus naar etnisch plus political affiliation focus gegaan.
Appels en peren, ja het is een probleem, nee niet in dit geval. Als je een andere handtekening op je stembiljet zet dan op je registratie in een staat die handtekeningen als verificatie checkt is dat geen caging/purging maar gewoon een terechte ongeldige stem.

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:08
Biden is in de laatste 200k votes ongeveer 100k ingelopen op Trump. Er zijn nog 365k stemmen te tellen. Dat lijkt goed te gaan komen. Enige probleem is snelheid van tellen. Met 10k votes per uur nog ongeveer 20 uur voor break even.

• Sandor_Clegane
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Sandor_Clegane

Fancy plans and pants to match

Als Biden gewoon had gezegd: "Healthcare for all" tijdens een pandemie hadden we dit geouwehoer niet gehad.

Maar ja.

Less alienation, more cooperation.

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:13

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
boesOne schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:50:
[...]

Artikel in The Atlantic o.a. daarover uit 2017:
Behind the Internet's Anti-Democracy Movement
White House chief strategist Steve Bannon is reportedly a reader of neoreactionary political theory. A tour through the pro-authoritarian philosophy gaining visibility on the right.
The main thrust of Yarvin’s thinking is that democracy is a bust; rule by the people doesn’t work, and doesn’t lead to good governance. He has described it as an “ineffective and destructive” form of government, which he associates with “war, tyranny, destruction and poverty.” Yarvin’s ideas, along with those of the English philosopher Nick Land, have provided a structure of political theory for parts of the white-nationalist movement calling itself the alt-right. The alt-right can be seen as a political movement; neoreaction, which adherents refer to as NRx, is a philosophy. At the core of that philosophy is a rejection of democracy and an embrace of autocratic rule.
Yarvin’s posts on history, race, and governance are written in a style that is detached and edgy, to say the least. “What's so bad about the Nazis?” he asked in a blog post in 2008, writing, “we are taught that the Nazis were bad because they committed mass murder, to wit, the Holocaust. On the other hand... (a): none of the parties fighting against the Nazis, including us, seems to have given much of a damn about the Jews or the Holocaust. (b): one of the parties on our side was the Soviet Union, whose record of mass murder was known at the time and was at least as awful as the Nazis'.”
The core of our problem is that there is no one with the secure authority to fix things. The core of our solution is to find a man, and put him in charge, with a real chain of command, and a clear ownership structure.

Real leadership would undertake a proper corporate restructuring of USG: Pardon and retire all employees of the old regime; formalize obligations as simple financial instruments; nationalize and restructure the banks, media, and universities; and begin the long slow process of organic cultural recovery from centuries of dysfunction.
The only viable path to restoration of competent government is the simple and hard way:
  1. Become worthy.
  2. Accept power.
  3. Rule.
In 2007, Moldbug outlined a kind of corporation-state being run as a business: “To a neocameralist, a state is a business which owns a country. A state should be managed, like any other large business, by dividing logical ownership into negotiable shares, each of which yields a precise fraction of the state's profit. (A well-run state is very profitable.) Each share has one vote, and the shareholders elect a board, which hires and fires managers.” Moldbug even envisioned a kind of CEO at the top: “The personality cult of dictatorship is quite misleading - a totalitarian dictator has little in common with a neocameralist CEO, or even a cameralist monarch.”
Wat eerst ideeën waren in de uithoeken van internet, kunnen met mensen op de juiste plek mensen beïnvloeden die de macht en posities hebben om deze ideeën niet alleen te verspreiden maar uiteindelijk ook te effectueren. Nu is Bannon al een tijdje weg, maar soortgelijke figureren hebben zo te lezen hun weg inmiddels al gevonden naar de plekken waarin ze hun ideeën aanslaan.

De ironie is natuurlijk van neo-reactionaries en neo-feudalistische bewegingen, is dat ze in staan zijn hun achterban te verleiden tot zelfs te overtuigen dat ze al hun macht en invloed beter kunnen afstaan aan de nieuwe elite. En de ultieme ironie is dat het qua uitwerking van top-down machtsstructuren niet veel verschilt van het communisme zoals we dat kennen uit de koude oorlog waarvan men al een eeuw claimt dat het de grootste vijand is.

Het draait uiteindelijk vooral om het vervangen van bestaande machtsstructuren door die van hunzelf.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Trump team in Arizona roepen nu dat ze met de ‘activist community’ gaan voorkomen dat Biden daar gaat winnen :X

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-11 13:16
Sandor_Clegane schreef op donderdag 5 november 2020 @ 22:19:
Als Biden gewoon had gezegd: "Healthcare for all" tijdens een pandemie hadden we dit geouwehoer niet gehad.

Maar ja.
Ja dan had Trump al lang gewonnen.

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:08
Jedi_Pimp schreef op donderdag 5 november 2020 @ 22:09:
[...]

NC wordt vergeten door velen lijkt het wel. Misschien ook omdat ze zo belachelijk lang hebben om ballots te tellen.
Gelukkig is Alaska geen battleground. Die tellen de mail in ballots pas volgende week |:(

Maar ja dat is ook wel een erg uitgestrekt gebied waar de post wss gewoon niet zo snel is.

• Catmandos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-11 19:34
Sir_Lion schreef op donderdag 5 november 2020 @ 22:15:
[...]

Nog wat nummers die ik vanmorgen had:

[Afbeelding]
Dankje, heb het toegevoegd.

• Sandor_Clegane
  • Niet online

Sandor_Clegane

matty___ schreef op donderdag 5 november 2020 @ 22:20:
[...]

Ja dan had Trump al lang gewonnen.
Niet als zelfs de Fox News polls aangeven dat het merendeel van de Amerikanen voor medicare 4 all is.

Mel33 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 22:17:
2 dingen
Je hebt, of nog een jaar last van Trumpo.
Of dat hij straks al heel snel als een ouwe zemelaar rondloopt... “did you know i was once a president”

Hij heeft goed en fout gedaan. Dit was missc nodig om te laten zien hoe je een land stuk kan maken. Maar tja toen Clinton met een sigaar begon had ik het eigenlijk als wel een beetje gehad.
Oprechte vraag: wat heeft Trump goed gedaan?

Ik heb echt heel serieus zitten zoeken, er liggen stapels onderzoeken en studies. Elk plan, elke maatregel, alles is doorgespit. Er is buiten Supreme Court nominaties niets geweest wat effectief is doorgezet.

Ik vraag het echt serieus, want zelfs de deals van fabrieken bouwen zijn nergens op uitgedraaid. Of erger, zoals die tent van Foxconn. Een heel gebouw neer laten zetten door een Mexicaans bedrijf en er zit niks in. Dag beloften van 12k arbeidsplaatsen.

• Sjurm
jaapstobbe schreef op donderdag 5 november 2020 @ 22:17:
Is het waar dat nog niet eerder een kandidaat president is geworden zonder Ohio?
Laatste keer dat dit gebeurde was in 1960 (Nixon vs Kennedy)

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-11 13:16
Sandor_Clegane schreef op donderdag 5 november 2020 @ 22:21:
[...]

Niet als zelfs de Fox News polls aangeven dat het merendeel van de Amerikanen voor medicare 4 all is.
Weet je nog wat een drama Obama care was? Ik ben bang dat dat veel te links is voor mensen die twijfelen
Wilf schreef op donderdag 5 november 2020 @ 22:19:
Trump team in Arizona roepen nu dat ze met de ‘activist community’ gaan voorkomen dat Biden daar gaat winnen :X
Zie Virtuozzo in "[ZT] De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020"

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Hoop dat deze trent zich voortzet. Maar t zullen met Biden ook niet vruchtbare jaren worden vermoed ik. Hopelijk kan hij wel meer verbinding creeren en de polarisatie afzwakken. En dan over 4 jaar eindelijk de weg vrij maken voor een sterke daadkrachtige verbindende president.

Vraag:
Wat kan Trump nog doen komende maanden om dingen naar zijn hand te zetten? Ik doel dan met name op plannen/wetten die hij nog kan doordrukken?

• Sandor_Clegane
  • Niet online

Sandor_Clegane

Virtuozzo schreef op donderdag 5 november 2020 @ 22:22:
[...]

Ik heb echt heel serieus zitten zoeken, er liggen stapels onderzoeken en studies. Elk plan, elke maatregel, alles is doorgespit. Er is buiten Supreme Court nominaties niets geweest wat effectief is doorgezet.

Ik vraag het echt serieus, want zelfs de deals van fabrieken bouwen zijn nergens op uitgedraaid. Of erger, zoals die tent van Foxconn. Een heel gebouw neer laten zetten door een Mexicaans bedrijf en er zit niks in. Dag beloften van 12k arbeidsplaatsen.
Trump heeft politiek apparaat in zijn hemd gezet en laten zien voor wat het was, een schouwspel. Of dat wenselijk was is een tweede natuurlijk. :)

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Lekkere verspreking weer Joe: The count has been completed.

Man man man.

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-11 13:17
Nog meer dan 400k votes in Arizona met een voorsprong van ongeveer 68K voor Biden. Daar kan ook nog van alles gebeuren.

Flickr PSN ID= cheironnl

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
[...]

Jim Bridenstine is op zich wel goed bezig.

• Bensjero
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:33

Bensjero

Ik ben het, Bensjero.

Ligt t aan mij of ziet het er in PA steeds beter uit voor Biden? Hij heeft nu 63% van de overige stemmen nodig om break even te halen.

• De Rikster
[...]

Zichzelf zo gedragen/misdragen dat bijna de helft van de kiesgerechtigden het oprechte idee hebben dat hij een beter alternatief is dan Biden. En dat zegt best veel over beide heren..

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:06
[...]

Een heleboel mensen naar de stembus gekregen ;).

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Ze stonden nu op een podium op Fox aanhangers op te hitsen. Dus ze vinden het nog niet extreem genoeg…
Sandor_Clegane schreef op donderdag 5 november 2020 @ 22:23:
[...]

Trump heeft politiek apparaat in zijn hemd gezet en laten zien voor wat het was, een schouwspel. Of dat wenselijk was is een tweede natuurlijk. :)
Hoe? Hij heeft het theater bevorderd.

Zeker, One America en Facebook hebben anti-establishment sentiment van gratificatie voorzien, maar dat is buiten Trump om.

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
De Rikster schreef op donderdag 5 november 2020 @ 22:24:
[...]

Zichzelf zo gedragen/misdragen dat bijna de helft van de kiesgerechtigden het oprechte idee hebben dat hij een beter alternatief is dan Biden. En dat zegt best veel over beide heren..
En vooral over bijna de helft van het electoraat.

Dat betekent, stam + t .

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

cheiron schreef op donderdag 5 november 2020 @ 22:24:
Nog meer dan 400k votes in Arizona met een voorsprong van ongeveer 68K voor Biden. Daar kan ook nog van alles gebeuren.
En hier is het 4 tegen 4. :+

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

autje schreef op donderdag 5 november 2020 @ 22:24:
[...]

Een heleboel mensen naar de stembus gekregen ;).
😎👍

Dat gezegd, ja. Met een flinke hoeveelheid bruine hemden ...

Pagina: 1 ... 73 ... 180 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

[font size=18]Zero Tolerance [/font]

Voor actuele uitslagen zie:
https://alex.github.io/ny...ground-state-changes.html

Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.

Verder zijn de volgende zaken niet toegestaan:
  • Discriminerende reacties
  • Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
  • Rants
  • Whataboutisme
  • Linkdrops
  • Sealioning
  • Het reageren op overduidelijk slechte reacties
  • De discussie over ras/afkomst en IQ is ook hier offtopic.
Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid