Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[ZT] De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 111 ... 180 Laatste
Acties:
  • 705.198 views

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-11 11:01
anboni schreef op zondag 8 november 2020 @ 10:25:
[...]

Een theorie die ik las, zei dat dit wel degelijk een bewuste keuze was. Deze locatie ligt midden in Trump-gezind gebied, dus minder kans op verstoringen door Biden fans. (maar goed, je zou inderdaad denken dat dan nog steeds wel betere locaties te vinden zijn)
Nou, gooi ik er ook 1tje in:

Ze hebben een plan gemaakt om in het Four Seasons hotel een persconferentie te houden, en de naam openbaar gemaakt.
Duurste en mooiste hotel in de stad, alles voor prestige.
Maar!
Ze wilden er niets voor betalen, want Trump verdient normaal aan dit soort dingen, hij betaald niet.
Helaas wilde het hotel vooraf geld zien, en niet zo'n beetje ook, en de Campagne is momenteel straatarm, dus die poen is er niet, en Trump gaat dat niet voorschieten als hij het al heeft, en al die advocaten weten wel beter dan geld aan Trump te geven, die weten dat hij een wanbetaler is.
Dan dus maar de naam hetzelfde houden, maar het woordje hotel vervangen voor iets anders. En na veel paniek telefoontjes was dit de eerste tent die plaats had en geen nee zei.

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:33
Ik lees nu over dat Biden al meteen een team aan het samenstellen is om de corona problemen aan te pakken.

Ik ben niet bekend met hoe het werkt in de VS, maar een zojuist verkozen nieuwe president kan al vóór zijn inauguratie dingen in gang zetten?

Verwijderd

mercapto schreef op zondag 8 november 2020 @ 11:00:
[...]

Nou, gooi ik er ook 1tje in:

Ze hebben een plan gemaakt om in het Four Seasons hotel een persconferentie te houden, en de naam openbaar gemaakt.
Duurste en mooiste hotel in de stad, alles voor prestige.
Maar!
Ze wilden er niets voor betalen, want Trump verdient normaal aan dit soort dingen, hij betaald niet.
Helaas wilde het hotel vooraf geld zien, en niet zo'n beetje ook, en de Campagne is momenteel straatarm, dus die poen is er niet, en Trump gaat dat niet voorschieten als hij het al heeft, en al die advocaten weten wel beter dan geld aan Trump te geven, die weten dat hij een wanbetaler is.
Dan dus maar de naam hetzelfde houden, maar het woordje hotel vervangen voor iets anders. En na veel paniek telefoontjes was dit de eerste tent die plaats had en geen nee zei.
Four Seasons Landscaping. Een hoveniersbedrijf. :)

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23:05
LA-384 schreef op zondag 8 november 2020 @ 11:08:
Ik lees nu over dat Biden al meteen een team aan het samenstellen is om de corona problemen aan te pakken.

Ik ben niet bekend met hoe het werkt in de VS, maar een zojuist verkozen nieuwe president kan al vóór zijn inauguratie dingen in gang zetten?
Ja en nee.

Biden is momenteel teams aan het opzetten voor de (eventuele) transitie. Deze moeten dan de informatie krijgen en plannen kunnen opstellen etc.

Voor de transitie is normaliter ook een overheidsbudget van een paar miljoen.(Zo'n 6 miljoen).

Mja... met Trump who knows..

• Jokuh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:33
Sir_Lion schreef op zondag 8 november 2020 @ 11:11:
[...]

Ja en nee.

Biden is momenteel teams aan het opzetten voor de (eventuele) transitie. Deze moeten dan de informatie krijgen en plannen kunnen opstellen etc.

Voor de transitie is normaliter ook een overheidsbudget van een paar miljoen.(Zo'n 6 miljoen).

Mja... met Trump who knows..
Die gaat opzeker overal waar het kan zijn kont tegen de krib gooien. Het wordt nog een lange zit en het doet mij deugd om hem zo te zien na een poppenkast van 4 jaar.

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:37

Er stond een stuk op politico (is eerder gelinkt in dit topic) over beide campagnes en daarin stond volgens mij dat de Biden campagne al sinds de zomer aan het voorbereiden was om aan de slag te gaan. Mensen aan het werven etc. Omdat ze zagen dat ze een shit show zouden erven en vanaf dag 1 aan de bak zouden moeten.

Edit: Hiero, sowieso wel interessant leesvoer https://www.politico.com/...rumps-2020-undoing-434716

[ Voor 9% gewijzigd door Charly op 08-11-2020 11:18 ]

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
De hotline voor verkiezingsfraude die het campagneteam van president Donald Trump in het Witte Huis heeft opgezet, wordt bestookt door grappenmakers, zeggen meerdere bronnen tegen ABC News. Elke dag komen er honderden telefoontjes binnen, met name mensen die lachen, Trump belachelijk maken en daarna weer ophangen. Voor sommige medewerkers van het team, die binnenkort ook zonder werk zitten omdat hun contracten aflopen, is het inmiddels een "nachtmerrie" geworden, schrijft ABC News.

De hotline is trending onder gebruikers van het sociale medium TikTok, die eerder dit jaar een campagnebijeenkomst van Trump ontregelden door massaal kaartjes aan te vragen, zonder van plan te zijn om op te dagen.
(nu.nl liveblog)

Karma is a bitch, huh? Payback time, Trump?

Virussen? Scan ze hier!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08-11 17:31

Amphiebietje

In de blubber

Virtuozzo schreef op zondag 8 november 2020 @ 00:28:
[...]

Mensen die hoog scoren voor narcisme komen niet op die schaal in regulier patroon. Ze stuiteren tussen slechts twee punten en blijven zo fixeren op gedragslijnen die hen vooruit laten blijven struikelen. Bij Trump is dit een gruwelijk consistent patroon.

Ego = id = identiteit = merk. Schade afschuiven, chaos is wat openingen schept.
...waarbij "slechts twee punten" eigenlijk voor punt 1 en 2 staat. Ze missen het (vermogen tot) inzicht dat soms een stap terug doen ("bargaining") de eigen positie kan helpen, en omdat ze dat al niet kunnen, zijn de twee volgende stappen volstrekt onmogelijk. Dat proberen te forceren van buitenaf leidt enkel tot een felle boosaardige reactie tegen die- of datgene dat als bron wordt beschouwd, waarbij manipulatief gedrag om meerdere intern als vijandig beschouwde partijen tegen elkaar op te zetten niet wordt geschuwd (want "chaos" en dus afleiding/afschuiving van eigen gedrag).

Dus nu loopt Trump nog met modder te gooien omdat hij in de initiële "IK BEN HET NIET"-fase zit, maar als hij straks in de "BOOS"-fase komt kunnen we gevaarlijke fratsen verwachten, zoals aanhangers ophitsen vooral Democraten te gaan schieten ofzo...

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:21

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Sir_Lion schreef op zondag 8 november 2020 @ 09:04:
[...]
Zo was 4 jaar geleden een recount in WI waarbij 133 votes extra naar Trump ging. Het was aangevraagd door Clinton.
Kleine correctie, die recount was aangevraagd en betaald door de Green Party
https://www.wpr.org/series/wisconsin-recount

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23:05
RM-rf schreef op zondag 8 november 2020 @ 11:29:
[...]

Kleine correctie, die recount was aangevraagd en betaald door de Green Party
https://www.wpr.org/series/wisconsin-recount
Oja, thanks voor de correctie!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:56

Killjoy

Klingon lawn products

Hydra schreef op zondag 8 november 2020 @ 10:22:
[...]

Of hij gaat een dezer dagen naar Rusland en komt gewoon niet meer terug.
Onze zuiderburen hebben een theorie.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:34

Blokker_1999

Full steam ahead

.oisyn schreef op zondag 8 november 2020 @ 10:51:
Niemand is er echt meer mee bezig :P, maar GA en NV lijken nu toch wel redelijk in de pocket met resp. 10k en 27k voorsprong en groeiende. AZ wordt nog spannend, Trump ligt zo'n beetje op koers om precies gelijk te eindigen.
Meeste mensen kijken er niet meer naar omdat het niet veel meer uitmaakt. Trump kan in PA naar de rechtbank trekken en zelfs als ze daar het resultaat weten om te keren (onwaarschijnlijk maar niet onmogelijk) heeft dat nog altijd geen invloed. Trump moet minstens 2 andere staten weten om te draaien om aan de macht te blijven en de kans dat je daar in slaagt is enorm klein.
Malarky schreef op zondag 8 november 2020 @ 10:54:
[...]

In Arizona had Trump bij 523,515 te tellen stemmen nog 61,8% van het resultaat nodig, ondertussen bij 121,069 nog maar 56,9% nodig en die Hurdle is een constante lijn: https://alex.github.io/ny...round-state-changes.html#

Oftewel, Trump haalt consequent zijn marge die hij nodig heeft in AZ, lijkt dus inderdaad dat hij die gaat pakken. Voer op de molen van de Trump aannhangers, dat AP/Foxnews AZ te vroeg heeft gecalled.
Je kan ook zeggen: koren op de molen van de Biden aanhangers. Want als Trump de tellingen in GA, PA en NV als ongeldig aanziet omdat deze zo laat zijn geteld, dan gaat hetzelfde op voor AZ natuurlijk.

Hij kan zijn teams al samenstellen, hij kan al samenwerken met vele diensten om alles voor te bereiden zodat op 20/1, nadat hij ingezworen is een hele hoop maatregelen onmiddelijk kan ondertekenen en van kracht kan laten worden.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:33

Er moeten ontzetten veel posten met Trump muppets vervangen gaan worden. Het is heel gebruikelijk om dit al van te voren uit te werken. Dat voorkomt een beetje het Trump scenario, namelijk geen enkele voorbereidingen treffen en vervolgens jarenlang klagen dat de posten gevuld worden door Obama medewerkers. Biden met zijn ervaring weet precies wat er moet gebeuren, en de berichten dat Trump medewerkers al op zoek zijn naar een andere baan lijken mij juist.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
HEY_DUDE schreef op zondag 8 november 2020 @ 11:53:
[...]

Er moeten ontzetten veel posten met Trump muppets vervangen gaan worden. Het is heel gebruikelijk om dit al van te voren uit te werken. Dat voorkomt een beetje het Trump scenario, namelijk geen enkele voorbereidingen treffen en vervolgens jarenlang klagen dat de posten gevuld worden door Obama medewerkers. Biden met zijn ervaring weet precies wat er moet gebeuren, en de berichten dat Trump medewerkers al op zoek zijn naar een andere baan lijken mij juist.
Precies. Zo kan Biden en consorten op dag van inauguratie al volop aan de slag met implementeren.

Over posten gesproken: Als ik het me goed herinner moeten er zo'n 4000 posten gevuld worden, waarvan 1200 door de senaat bevestigd moeten worden.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Er zijn wettelijke regelingen voor de presidential transition. De president-elect heeft recht op zo’n 5 miljoen dollar om de transitie op te zetten, werkruimte etc. Biden werd door de secret service al als president kandidaat beschermd, dat is nu hij de zeer waarschijnlijke president-elect is uitgebreid. De vraag is alleen in hoeverre Trump meewerkt, niet alleen uit eigen koppigheid maar ook in hoeverre hij nog zijn juridische mogelijkheden uitbuit om de uitslag aan te vechten. En zolang hij dat laatste doet en daarmee claimt dat het nog niet duidelijk is wie de volgende president is, is het lastig om de wettelijke regelingen omtrent de transitie af te dwingen. Neemt niet weg dat op lager niveau in de overheid er al wordt samengewerkt.

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-11 21:47

pro_6or

amateur_60r

Amphiebietje schreef op zondag 8 november 2020 @ 11:25:
[...]

...waarbij "slechts twee punten" eigenlijk voor punt 1 en 2 staat. Ze missen het (vermogen tot) inzicht dat soms een stap terug doen ("bargaining") de eigen positie kan helpen, en omdat ze dat al niet kunnen, zijn de twee volgende stappen volstrekt onmogelijk. Dat proberen te forceren van buitenaf leidt enkel tot een felle boosaardige reactie tegen die- of datgene dat als bron wordt beschouwd, waarbij manipulatief gedrag om meerdere intern als vijandig beschouwde partijen tegen elkaar op te zetten niet wordt geschuwd (want "chaos" en dus afleiding/afschuiving van eigen gedrag).

Dus nu loopt Trump nog met modder te gooien omdat hij in de initiële "IK BEN HET NIET"-fase zit, maar als hij straks in de "BOOS"-fase komt kunnen we gevaarlijke fratsen verwachten, zoals aanhangers ophitsen vooral Democraten te gaan schieten ofzo...
Mocht dat in minder omwonden termen als tot nu toe gebruikt gaan gebeuren dan denk ik dat hij moet worden afgezet. En daar zullen de Republikeinen buiten Trump wel op uit zijn. Kunnen ze over 4 jaar gebruiken als munitie. Pun not intended.

[ Voor 5% gewijzigd door pro_6or op 08-11-2020 12:08 ]

een treffende spreuk

• .oisyn
  • Laatst online: 01:03

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Maar als de Four Seasons geen ruimte/tijd/zin had, waarom zijn ze dan niet gewoon uitgeweken naar het Marriott?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oKf1Wj63JsGAtIT0yzmKJJb2dgg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tB0IFnGnLRXTuOJXUaX6ZTQu.jpg?f=fotoalbum_large

:+

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-11 20:56

spartacusNLD

This is Sparta!!

.oisyn schreef op zondag 8 november 2020 @ 12:08:
Maar als de Four Seasons geen ruimte/tijd/zin had, waarom zijn ze dan niet gewoon uitgeweken naar het Marriott?

[Afbeelding]

De creditcard van de republikeinse partij deed het opeens niet meer? :D

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

.oisyn schreef op zondag 8 november 2020 @ 12:08:

[Afbeelding]

Misschien dat Biden ze voor was :+ voorbereiding voor in Januari.

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:02

Player1S

Probably out in the dark

Ik verwacht eigenlijk nog steeds een dezer dagen dat de GOP gaat ingrijpen en voor hem gaat conceden.
Ze spartelen nu nog een beetje tegen maar de overtuiging ontbreekt.

Er zit totaal geen vechtlust in dus die weten echt wel dat er niks aan de hand is en trump gewoon verloren heeft.

Vraag is wanneer en hoe.
Ik denk max een week, hoog uit 2. En ze zullen hem eerst vragen zelf terug te treden en passen anders een 25th toe.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:25

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Blokker_1999 schreef op zondag 8 november 2020 @ 09:06:
[...]

Jared zit nu ineens aan zijn eigen toekomst te denken. Met 4 extra jaren had hij wel degelijk een reputatie kunnen opbouwen in internationale politiek. Nu hij eindelijk vooruitgang aan het maken is, verliest hij de kans om daar aan door te werken.

Geen idee hoeveel van het werk van zijn hand is, maar die akkoorden in het midden oosten de laatste maanden zijn er niet voor niets gekomen. Al heeft bijvoorbeeld de UAE al 1 belangrijke prijs binnengehaald. Trump wil F-35 vliegtuigen aan hen verkopen, iets wat onder geen enkele andere president zou zijn gebeurd daar er blijkbaar een wet in de VS bestaat die zegt dat de VS geen actie mag ondernemen die de militaire superioriteit van Israel in de regio in het gedrang kan brengen.
slate.com heeft een aantal vernietigende 'goodbye XXXX' artikelen, waaronder goodbye Jared :D

Dit dus.

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Player1S schreef op zondag 8 november 2020 @ 12:18:
Ik verwacht eigenlijk nog steeds een dezer dagen dat de GOP gaat ingrijpen en voor hem gaat conceden.
Ze spartelen nu nog een beetje tegen maar de overtuiging ontbreekt.

Er zit totaal geen vechtlust in dus die weten echt wel dat er niks aan de hand is en trump gewoon verloren heeft.

Vraag is wanneer en hoe.
Ik denk max een week, hoog uit 2. En ze zullen hem eerst vragen zelf terug te treden en passen anders een 25th toe.
Met 70 miljoen kiezers achter trump? Geen kans ze gaan die rustig laten doen en voorbereiden op 4 jaar biden en controle van senaat en een pak andere posten in de VS politiek.

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:00

Pierre

Van nature lui!

Ik kijk vaak naar Buitenhof maar de blonde roeptoeter die er nu zit bizar.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

k995 schreef op zondag 8 november 2020 @ 12:25:
[...]

Met 70 miljoen kiezers achter trump? Geen kans ze gaan die rustig laten doen en voorbereiden op 4 jaar biden en controle van senaat en een pak andere posten in de VS politiek.
Dat Trump zich zo gedraagt werkt niet in hun voordeel. De gematigden onder die 70 miljoen wil ook wel eens bewijs zien. Ze kunnen niet wekenlang, maandenlang of zelfs jarenlang fraude roepen zonder concreet bewijs.

Daarbij, de GOP is te stil. Ze zijn er die mee gaan in de onzin van Trump maar niet massaal en niet collectief.
Dat kan maar 1 ding betekenen en dat is dat ze druk bezig zijn met een GOP post-Trump.
En dan kun je trump niet te lang om zich heen laten slaan.
Die 70 miljoen hebben niet allemaal op trump gestemd om trump maar ook omdat hij runde voor de GOP.
Trump is een pleister die ze het beste er zo snel mogelijk moeten aftrekken. Hoe langer ze wachten, hoe moeilijker het wordt en dan splijt het echt de GOP op.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Pierre schreef op zondag 8 november 2020 @ 12:31:
Ik kijk vaak naar Buitenhof maar de blonde roeptoeter die er nu zit bizar.
context?

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ik zit buitenhof te kijken en vraag me ernstig af je een dergelijke idioot als Diane een podium moet geven. Nul introspectie en alleen blame game.

Zat gisteren ook even naar Opiniemaker te luisteren van WNL. Die heb ik ook afgezet. Moet me natuurlijk ook aan zaken buiten mijn bubble openstellen. Maar mijn god. Wat een onzin. Alles was te wijten aan de democraten. Absurd. Denk dat er genoeg schuld zit aan beide zijden. Maar nee, altijd alles de schuld van de andere kant..

Nogmaals moet je dergelijke zaken een podium geven omdat beide zijden een stem moeten krijgen, terwijl 1 zijde alleen maar onzin spuit?

En is dat dan omdat dit goed kijken cijfers geeft of is er echt geen redelijke stem meer aan die kant te vinden?

[ Voor 8% gewijzigd door Cyberpope op 08-11-2020 12:34 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• k995
Player1S schreef op zondag 8 november 2020 @ 12:32:
[...]

Dat Trump zich zo gedraagt werkt niet in hun voordeel. De gematigden onder die 70 miljoen wil ook wel eens bewijs zien. Ze kunnen niet wekenlang, maandenlang of zelfs jarenlang fraude roepen zonder concreet bewijs.
Ze zullen "bewijs" leveren genoeg zodat elkeen die dit al wil geloven er in me kan gaan.
Trump kan blijven roepen van fraude en ondertussen ondermijnt het biden, GOP happy .
Daarbij, de GOP is te stil. Ze zijn er die mee gaan in de onzin van Trump maar niet massaal en niet collectief.
Dat kan maar 1 ding betekenen en dat is dat ze druk bezig zijn met een GOP post-Trump.
En dan kun je trump niet te lang om zich heen laten slaan.
Die 70 miljoen hebben niet allemaal op trump gestemd om trump maar ook omdat hij runde voor de GOP.
Trump is een pleister die ze het beste er zo snel mogelijk moeten aftrekken. Hoe langer ze wachten, hoe moeilijker het wordt en dan splijt het echt de GOP op.
Ik betwijfel dat hoor, GOP is de trump partij geworden zeker na 2018. Dat zal niet snel veranderen, daar is de GOP de partij niet voor .

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02:06

polthemol

Moderator General Chat
Cyberpope schreef op zondag 8 november 2020 @ 12:33:
Ik zit buitenhof te kijken en vraag me ernstig af je een dergelijke idioot als Diane een podium moet geven. Nul introspectie en alleen blame game.

Zat gisteren ook even naar Opiniemaker te luisteren van WNL. Die heb ik ook afgezet. Moet me natuurlijk ook aan zaken buiten mijn bubble openstellen. Maar mijn god. Wat een onzin. Alles was te wijten aan de democraten. Absurd. Denk dat er genoeg schuld zit aan beide zijden. Maar nee, altijd alles de schuld van de andere kant..

Nogmaals moet je dergelijke zaken een podium geven omdat beide zijden een stem moeten krijgen, terwijl 1 zijde alleen maar onzin spuit?

En is dat dan omdat dit goed kijken cijfers geeft of is er echt geen redelijke stem meer aan die kant te vinden?
tjah, waarom denk je dat Tucker Carlson nog altijd een podium heeft? Dat heeft 0,0 te maken met zijn verhelderende inzichten of briljante brein. De gasten in talkshows zijn simpelweg killing voor publieke opinie: ze brullen er een uur lang vanalles en nog wat zonder enige onderbouwing, en hun credits is gebaseerd op dat ze een succesvol zanger, realityshowdeelnemer, comedian, whatever zijn.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:12
Diana Atkins van de Trump Campagne is te gast bij Buitenhof.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:49

Klinkt als stemmingmakerij door dit programma. Dom wicht uitnodigen voor de kant die je te kakken wilt zetten.
Er zijn heus wel republikeinen te vinden die een normaal zinnig verhaal kunnen vertellen.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

polthemol schreef op zondag 8 november 2020 @ 12:37:
[...]

tjah, waarom denk je dat Tucker Carlson nog altijd een podium heeft? Dat heeft 0,0 te maken met zijn verhelderende inzichten of briljante brein. De gasten in talkshows zijn simpelweg killing voor publieke opinie: ze brullen er een uur lang vanalles en nog wat zonder enige onderbouwing, en hun credits is gebaseerd op dat ze een succesvol zanger, realityshowdeelnemer, comedian, whatever zijn.
Bij Fox snap ik dat. Alles voor kijkcijfers en beïnvloeding.

Maar bij radio 1 en/of NOS buitenhof? Kom op zeg.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

bazzemans schreef op zondag 8 november 2020 @ 12:38:
[...]

Diana Atkins van de Trump Campagne is te gast bij Buitenhof.
heb het er even op gezet.

Als ik werkeloos was in de VS liet ik me heel snel omscholen tot zo'n cult deprogrammeerder 8)7

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:39
Was deze post van 9gag voorbij gekomen? Gaat over four seasons gebeuren in een mooie collage samengevat.

https://9gag.com/gag/a8GNQbe

Hoe hard kun je blunderen... :D

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Raymond schreef op zondag 8 november 2020 @ 12:39:
[...]

Klinkt als stemmingmakerij door dit programma. Dom wicht uitnodigen voor de kant die je te kakken wilt zetten.
Er zijn heus wel republikeinen te vinden die een normaal zinnig verhaal kunnen vertellen.
Natuurlijk zijn die er, maar ik zie er niet 1 die op dit moment het podium wil pakken. Nergens.
Ze duiken volgens mij massaal. Denk geen zin om de afgelopen 4 jaar uit te leggen.

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:33
[...]

Heb niet het hele stuk gezien, maar het interviewen van een Trumpist lijkt me toch niet zo'n vreemde journalistieke keuze. Immers Trump heeft verloren. Kun je wel weer een saaie republikein uitnodigen. maar dat geeft ook geen inzicht in de Trump achterban. Dat Trumpisten vreemde mensen zijn mag duidelijk zijn, geen reden om niet te interviewen.

• polthemol
  • Laatst online: 02:06

polthemol

Moderator General Chat
Cyberpope schreef op zondag 8 november 2020 @ 12:39:
[...]

precies hetzelfde mechanisme. Mensen nemen Jinek serieus omdat het Jinek is. Mensen nemen de gasten bij Jinek veelal serieus omdat ze Jinek serieus nemen. Jinek zet altijd van 2 kanten mensen er neer want 'je moet een eerlijke bias laten zien'. Dus bij batshitcrazy toestanden krijg je dan een bovenproportioneel vertegenwoordigde batshitcrazy mening waardoor mensen denken 'goh, misschien klopt het toch'.

Al die talkshows zouden het beste in de vuilcontainer moeten verdwijnen voor het goed van mensen, maar helaas: het trekt bergen kijkcijfers en dus reclameinkomsten en dus blijven obscure meningen verschijnen aan die tafels, zonder enige bewijslast en mag de zoveelste mediaster weer orakelen hoe de wereld maakbaar is en je maar wat harder moet werken als je succes wil (komt dat je bekend voor? In de VS labelen ze dat als 'the american dream').

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

• k995
[...]

Weinig deze dagen de gematigde vleugel van die partij is grotendeels weggevaagd in 2018 .
Ze gaan nu richting QAnon.

[ Voor 3% gewijzigd door k995 op 08-11-2020 12:44 ]

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

Zat gisteren ook even naar Opiniemaker te luisteren van WNL. Die heb ik ook afgezet.
Dat programma moet zogenaamd het rechtse geluid vertegenwoordigen. Probleem is dat ze daarmee vooral de houding (en gasten) aannemen die door anti-links-publiek worden geaccepteerd als zijnde rechts. Want publieke omroep, dus rechts moet dan ook echt rechts zijn want anders wordt het niet vertrouwd. Gevolg is dat ze niet een rechtsig geluid laten horen, maar soms (niet altijd) veel te ver in rechtsigheid verzanden en doorschieten.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

P.O. Box schreef op zondag 8 november 2020 @ 12:49:
[...]

Dat programma moet zogenaamd het rechtse geluid vertegenwoordigen. Probleem is dat ze daarmee vooral de houding (en gasten) aannemen die door anti-links-publiek worden geaccepteerd als zijnde rechts. Want publieke omroep, dus rechts moet dan ook echt rechts zijn want anders wordt het niet vertrouwd. Gevolg is dat ze niet een rechtsig geluid laten horen, maar soms (niet altijd) veel te ver in rechtsigheid verzanden en doorschieten.
Stompzinnig. Er is echt een goed inhoudelijk rechts geluid te laten horen. Maar dat opschuiven naar de extremen (zoals links als rechts) is echt stompzinnig.

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

k995 schreef op zondag 8 november 2020 @ 12:36:
[...]
Ze zullen "bewijs" leveren genoeg zodat elkeen die dit al wil geloven er in me kan gaan.
Trump kan blijven roepen van fraude en ondertussen ondermijnt het biden, GOP happy .

[...]

Ik betwijfel dat hoor, GOP is de trump partij geworden zeker na 2018. Dat zal niet snel veranderen, daar is de GOP de partij niet voor .
Tja, de GOP is mij te stil om hem echt te steunen. Plus dat je nu ook geluid hoort dat Fox langzaam met hem lijkt te breken.

Trump valt of staat met oa Fox. Als die morgen collectief gaan melden dat er geen noemenswaardige onregelmatigheden zijn geweest en Biden dus gewoon terecht gewonnen heeft dan is het gedaan met Trump.

Tuurlijk blijf je cultleden houden die dusdanig heen zijn dat het meer tijd nodig heeft om die te deprogrammeren maar daar hebben ze 4 jaar voor.

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-11 16:56
anandus schreef op zondag 8 november 2020 @ 09:18:
[...]

Hier wat Trump zei in z'n overwinningsspeech:

[...]
Dus ook een beetje hetzelfde, inderdaad.

Maar ik begrijp wel dat iedereen blij is. Mensen snakken naar verbintenis na vier jaar een president gehad te hebben die juist de confrontatie opzocht.
Uiteraard is the proof in the pudding, maar de kans is aanzienlijk groter dat Biden ook daadwerkelijk zal proberen te verbinden dan Trump. De woorden van Trump waren niets waard.
Die komt er niet.

Ik zie veel huilende "buitenlandse" op tv boos op trump omdat hij niks tegen het rasicme heeft gedaan. En hoewel dat misschien klopt. Hij heeft ervoor gezorgd dat mensen openlijk sommige dingen durfden te zeggen.

En nu ga ik iets zeggen en niet meteen stoppen met lezen. Dat is heel erg goed. Je kan het wel wegstoppen maar dat wil niet zeggen dat het er niet meer is.

Trump heeft het probleem (misschien niet bewust) blood gelegd. En als je dat nu weer gaat wegstoppen wordt het probleem niet minder, alleen minder zichtbaar.

Hoe het op te lossen tja dat zal echt lastig worden. Maar het weer weg duwen is niet de oplossing.

Het enige wat ik wil zeggen is dat wij niet naar Amerikaanse moeten luisteren wat bij ons een probleem is. Laten we dat lekke zelf bepalen en oplossen.

Vroeger waren er reclames: "een beter milieu begint bij jezelf".

Dat ging misschien over natuur als milieu, maar vul alles in wat beter kan. Los het eerst zelf op en hoe groot zelf is is ook variabel. En dan lossen veel problemen zich gewoon op.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• k995
Player1S schreef op zondag 8 november 2020 @ 12:54:
[...]

Tja, de GOP is mij te stil om hem echt te steunen. Plus dat je nu ook geluid hoort dat Fox langzaam met hem lijkt te breken.

Trump valt of staat met oa Fox. Als die morgen collectief gaan melden dat er geen noemenswaardige onregelmatigheden zijn geweest en Biden dus gewoon terecht gewonnen heeft dan is het gedaan met Trump.

Tuurlijk blijf je cultleden houden die dusdanig heen zijn dat het meer tijd nodig heeft om die te deprogrammeren maar daar hebben ze 4 jaar voor.
Trump is al een jaar geleden meer overgegaan naar OAN, daarnaast heb je nog talk radio en een paar die hard (populaire) pundits op fox zoals hannity & carlson die trump nu ook steunen en 100% bezig zijn over fraude.

Genoeg om samen met social media om het grootste deel van zijn kiezers te bereiken en blijvend te brainwashen. De VS is nu eenmaal als maatschappij zo, als deze verkiezing iets aantoonde is wat (ik ook) velen al beweerden in 2016 : dit is nu eenmaal de VS. Heel veel mensen steunen effectief het programma en de ideologie van trump 2020 bevestigde dit .

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

.oisyn schreef op zondag 8 november 2020 @ 10:51:
Niemand is er echt meer mee bezig :P, maar GA en NV lijken nu toch wel redelijk in de pocket met resp. 10k en 27k voorsprong en groeiende. AZ wordt nog spannend, Trump ligt zo'n beetje op koers om precies gelijk te eindigen.
NV is bij de meeste networks gisteren al gecalled voor Biden :)

Qua stemmen gaat het hard Btw Biden al boven de 75M en in California staan ze nog steeds maar op 70% met tellen :|

[ Voor 12% gewijzigd door YakuzA op 08-11-2020 13:12 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:47
En geen enkel argument waarom Trump gewonnen zou hebben of dat er zou zijn gefraudeerd. Niet met een democraat aan tafel willen gaan zitten, want dat zou in ruzie ontaarden... Het probleem is dat er nu alleen nog maar van dit soort Trump-wappies lopen, dus het is heel erg lastig om een gematigd persoon aan tafel te krijgen. Die hebben Biden al lang en breed gefeliciteerd.

Twan deed in ieder geval erg zijn best om niet in lachen uit te barsten.

[ Voor 5% gewijzigd door P-Rock op 08-11-2020 13:12 ]

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-11 21:47

pro_6or

amateur_60r

Kevinp schreef op zondag 8 november 2020 @ 13:08:
[...]

Die komt er niet.

Ik zie veel huilende "buitenlandse" op tv boos op trump omdat hij niks tegen het rasicme heeft gedaan. En hoewel dat misschien klopt. Hij heeft ervoor gezorgd dat mensen openlijk sommige dingen durfden te zeggen.

En nu ga ik iets zeggen en niet meteen stoppen met lezen. Dat is heel erg goed. Je kan het wel wegstoppen maar dat wil niet zeggen dat het er niet meer is.

Trump heeft het probleem (misschien niet bewust) blood gelegd. En als je dat nu weer gaat wegstoppen wordt het probleem niet minder, alleen minder zichtbaar.

Hoe het op te lossen tja dat zal echt lastig worden. Maar het weer weg duwen is niet de oplossing.

Het enige wat ik wil zeggen is dat wij niet naar Amerikaanse moeten luisteren wat bij ons een probleem is. Laten we dat lekke zelf bepalen en oplossen.

Dat ging misschien over natuur als milieu, maar vul alles in wat beter kan. Los het eerst zelf op en hoe groot zelf is is ook variabel. En dan lossen veel problemen zich gewoon op.
Hij heeft het alleen niet bloot gelegd, hij heeft het aangewakkerd. Ik denk dat een heel groot deel van de mensen geneigd is tot racisme. Het gaat erom dat niet toe te laten, bij jezelf. Dus eigenlijk wel om het onderdrukken. Je moet slechte patronen uitsluiten, dat is vaak moeilijk. Niet de vrije loop laten.

een treffende spreuk

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-11 22:53
Kevinp schreef op zondag 8 november 2020 @ 13:08:
[...]

Die komt er niet.

Over iets praten lost lang niet altijd iets op; zeker als het gaat om racisme en fascisme. Helemaal als de focus alleen ligt op het uitvergroten van verschillen, dan zal praten de problemen alleen maar groter maken.

In de psychologie is een tijd de contact hypothese populair geweest; groepen die in conflict zijn zouden dichter tot elkaar komen wanneer zij simpelweg meer contact met elkaar hebben. Deze hypothese is inmiddels afgeschreven; conflicten bleken vaak heftiger te worden, met name als het extra contact werd gebruikt om de verschillen verder aan te scherpen. Dit is precies wat Trump en achterban de laatste jaren hebben gedaan.

Pas wanneer groepen gezamenlijke doelen of een gezamenlijke vijand hadden, werden conflicten minder. Met andere woorden; Biden doet er goed aan deze gezamenlijke doelen op te zoeken en uit te lichten als ie het land enigszins dichter bij elkaar wil brengen.

Tot slot zien we dat ook de journalistiek zich zal moeten gaan aanpassen aan de 21e eeuw; hoor wederhoor klinkt heel redelijk, maar inmiddels is het zo simpel niet meer. Sommige minderheden zijn zo klein en zo ver van de werkelijkheid, dat je ze geen podium moet bieden. Door ze een podium te geven legitimeer je hun vaak absurde standpunten en ondermijn je de algemene consensus.

Neem bijvoorbeeld het klimaat; 99.99% van de (klimaat) deskundigen is het er alnag over eens dat de mens de oorzaak is van de opwarming. Maar door iedere keer lobbyisten met een andere mening aan het woord te laten is de perceptie dat het eerder 50-50 is. Zelfde met Trumpianen; dit zijn er echt gaan 70 miljoen, eerder een tiende daarvan. Maar ja in een 2 partijen stelsel hebben de gematigden weinig alternatieven...

[ Voor 16% gewijzigd door Morrar op 08-11-2020 13:27 ]

• Kevinp
  • Laatst online: 22-11 16:56
Morrar schreef op zondag 8 november 2020 @ 13:21:
[...]

Over iets praten lost lang niet altijd iets op; zeker als het gaat om racisme en fascisme. Helemaal als de focus alleen ligt op het uitvergroten van verschillen, dan zal praten de problemen alleen maar groter maken.

In de psychologie is een tijd de contact hypothese populair geweest; groepen die in conflict zijn zouden dichter tot elkaar komen wanneer zij simpelweg meer contact met elkaar hebben. Deze hypothese is inmiddels afgeschreven; conflicten bleken vaak heftiger te worden, met name als het extra contact werd gebruikt om de verschillen verder aan te scherpen. Dit is precies wat Trump en achterban de laatste jaren hebben gedaan.

Pas wanneer groepen gezamenlijke doelen of een gezamenlijke vijand hadden, werden conflicten minder. Met andere woorden; Biden doet er goed aan deze gezamenlijke doelen op te zoeken en uit te lichten als ie het land enigszins dichter bij elkaar wil brengen.
Ik weet niet of je nu iets wil zeggen dat je het niet met mij eens bent. Maar ik ben het hier 100% mee eens. Praten lost niks op. Je hebt tijd en "iets" nodig maar wat dat iets is dat is lastig.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-11 19:06

Laguna

Connaisseur

Afgelopen dagen waren een ware achtbaan en een welkome afleiding van het virus. Waar veelal CNN non-stop aanstond, duizenden met regelmaat interessante berichten die hier voorbij kwamen, wat werk is blijven liggen, wat slaap erbij is ingeschoten, maar het was het allemaal waard met een overwinning op de hufterigheid in de samenleving. Bedankt!

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Morrar
  • Laatst online: 23-11 22:53
Kevinp schreef op zondag 8 november 2020 @ 13:26:
[...]

Ik weet niet of je nu iets wil zeggen dat je het niet met mij eens bent. Maar ik ben het hier 100% mee eens. Praten lost niks op. Je hebt tijd en "iets" nodig maar wat dat iets is dat is lastig.
Ah OK. Ik las je post als "laat die mensen ook aan het woord, want doodzwijgen heeft geen zin". Maar misschien was dat inderdaad iets te kort door de bocht :)

• BadRespawn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11 11:10
[...]

Dichter tot elkaar komen via conflict werkt alleen als beide partijen te goeder trouw zijn. Maar niet iedereen is te goeder trouw. Voor ver-rechts is politiek een oorlog, en dus is alles geoorloofd, inclusief liegen, faken, misleiden, jezelf tegenspreken, (aanmoedigen van) intimidatie en geweld, etc etc.

Trump II - Project 2025 tracker

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:07

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Cyberpope schreef op zondag 8 november 2020 @ 12:39:
[...]

Dit onderwerp is ook al een aantal keren teruggekomen in het NL politiek topic, de publieke omroep is in toenemende mate niet meer onafhankelijk en pluriform juist omdat het als een bedreiging wordt beschouwd van gevestigde belangen. Zie ook:
defiant in "[ZT] Kabinet Rutte-III en de Nederlandse politiek - Deel 2"
Virtuozzo in "[ZT] Kabinet Rutte-III en de Nederlandse politiek - Deel 2"

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• bazzemans
Cyberpope schreef op zondag 8 november 2020 @ 12:52:
[...]

Stompzinnig. Er is echt een goed inhoudelijk rechts geluid te laten horen. Maar dat opschuiven naar de extremen (zoals links als rechts) is echt stompzinnig.
Kom je voor een goed inhoudelijk rechts geluid niet uit bij democraten? :+ ;)

Volledig terecht dat je aangeeft dat het opschuiven naar extremen stompzinnig is. Dat werkt (negatieve) polarisatie in de hand. In dit geval heeft de polarisatie al ver voor dit programma plaatsgevonden door de wijze waarop campagne is gevoerd, met name door het Trump-kamp. In de aftermath is het dan m.i. heel logisch dat ze dat geluid van het Trump-kamp laten horen. Kan je een gematigde GOP-er er neerzetten, maar die laat dan niet het geluid horen vanuit het Trump-kamp en zolang de GOP dat kamp nog niet openlijk heeft laten vallen is dat het geluid waar we het mee moeten doen.

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:33

boesOne

meuh

BadRespawn schreef op zondag 8 november 2020 @ 13:37:
[...]

Dichter tot elkaar komen via conflict werkt alleen als beide partijen te goeder trouw zijn. Maar niet iedereen is te goeder trouw. Voor ver-rechts is politiek een oorlog, en dus is alles geoorloofd, inclusief liegen, faken, misleiden, jezelf tegenspreken, (aanmoedigen van) intimidatie en geweld, etc etc.
Juist, en dus daarom is het een normatieve kwestie dat je ver-rechts geen podium biedt. Fascistoide ideeen zijn geen fatsoenlijke of edgy mening. Het is laakbaar en schadelijk. Doodzwijgen en/of terug het woodwork in jagen. Vooral niet normaliseren.

Dit geldt trouwens ook voor de zogenaamd neutrale socialmedia platforms. Die kunnen ook niet eeuwig vol blijven houden dat ze slechts een doorgeeflluik zijn. Ze hebben veel te veel invloed om neutraliteit te kunnen blijven claimen.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• ultimateharry
  • Laatst online: 22:04

ultimateharry

Team Slayer:-)

boesOne schreef op zondag 8 november 2020 @ 13:52:
[...]

Juist, en dus daarom is het een normatieve kwestie dat je ver-rechts geen podium biedt. Fascistoide ideeen zijn geen fatsoenlijke of edgy mening. Het is laakbaar en schadelijk. Doodzwijgen en/of terug het woodwork in jagen. Vooral niet normaliseren.

Dit geldt trouwens ook voor de zogenaamd neutrale socialmedia platforms. Die kunnen ook niet eeuwig vol blijven houden dat ze slechts een doorgeeflluik zijn. Ze hebben veel te veel invloed om neutraliteit te kunnen blijven claimen.
Yep, het is tegenwoordig normaal voor bepaalde lieden om donker-bruine ideeen “verfrissend” en “onconventioneel” te noemen.

• Hydra
  • Laatst online: 06-10 13:59
HEY_DUDE schreef op zondag 8 november 2020 @ 12:43:
Dat Trumpisten vreemde mensen zijn mag duidelijk zijn, geen reden om niet te interviewen.
Ben ik het niet mee eens. Als je complottheoristen een podium geeft, geef je ze legitimiteit. Ik vind dat de Nederlandse journalistiek veel te terughoudend is in het fact-checken en aanpakken van mensen die onzin uitkramen.

Natuurlijk moet je alle kanten van het politieke spectrum een kans geven hun positie weer te geven, maar die kans vergooi je als je gewoon gaat liegen.

https://niels.nu

• bazzemans
[...]

Begrijp mij niet verkeerd, ik ben het volledig met je eens dat je het dat soort geluiden zeker niet moet normaliseren en het klinkt als een goed idee om dood te zwijgen en het geluid te negeren. Er zit in mijn optiek echter wel het risico in dat je door het dood te zwijgen, ook de ogen gaat sluiten voor deze denkbeelden in de maatschappij. Negeren van dat geluid zorgt er ook voor dat deze mensen zich door de maatschappij weggezet voelen, nog harder gaan schreeuwen en (eerder) geneigd zijn enge dingen te gaan doen om gehoord te worden. In een goed functionerende democratie is het ontzettend lastig dat een basisprincipe is dat elk geluid/elke mening er moet mogen zijn, zelfs als deze betoogt om de democratie te ondermijnen. De grens ligt bij het hetgeen binnen de rechtsstaat wettelijk is toegestaan en hier ontstaat dan vaak een 'thin line'.

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Al 15 uur geen tweet meer van onze Donnie. Zou die heel langzaam toch aan het overwegen zijn om te conceden?

Laten we het hopen.

Tesla M3LR '21

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Hydra schreef op zondag 8 november 2020 @ 14:00:
[...]

Ben ik het niet mee eens. Als je complottheoristen een podium geeft, geef je ze legitimiteit. Ik vind dat de Nederlandse journalistiek veel te terughoudend is in het fact-checken en aanpakken van mensen die onzin uitkramen.

Natuurlijk moet je alle kanten van het politieke spectrum een kans geven hun positie weer te geven, maar die kans vergooi je als je gewoon gaat liegen.
Probleem met complot theorieën is dat de mensen die het neigen te geloven niet de facts checks lezen. En als ze die wel lezen is dat part of the coverup.

Ga je een complot site sluiten is dat voor hun weer bewijs dat het complot waar is.

Internet heeft veel goeds gebracht maar helaas ook heel veel slechts.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:29

franssie

Save the albatross

London schreef op zondag 8 november 2020 @ 14:06:
Al 15 uur geen tweet meer van onze Donnie. Zou die heel langzaam toch aan het overwegen zijn om te conceden?

Laten we het hopen.
Tsja, die heeft 72 uur+ al dan niet op amfetamines gelopen, maar die zal wel even moeten bijkomen (wat logisch is).
Of Twitter heeft 'm geblocked - kan ook natuurlijk

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Chocovla
  • Laatst online: 17:55
Hydra schreef op zondag 8 november 2020 @ 14:00:
[...]

In dit geval mag je wat mij betreft het complottenvuur rustig de zuurstof ontzeggen zodat het netjes kan uitdoven. Wat dat betreft vond ik het de afgelopen dagen prima. Geen feiten om je uitspraken te ondersteunen? Jammer dan, geen platfform en weer verder naar de Four Seasons Landscaping. Of de adult book store. Dat kan ook :+

"Better ask questions before you shoot"

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:15
[...]

Tot slot zien we dat ook de journalistiek zich zal moeten gaan aanpassen aan de 21e eeuw; hoor wederhoor klinkt heel redelijk, maar inmiddels is het zo simpel niet meer. Sommige minderheden zijn zo klein en zo ver van de werkelijkheid, dat je ze geen podium moet bieden. Door ze een podium te geven legitimeer je hun vaak absurde standpunten en ondermijn je de algemene consensus.

Neem bijvoorbeeld het klimaat; 99.99% van de (klimaat) deskundigen is het er alnag over eens dat de mens de oorzaak is van de opwarming. Maar door iedere keer lobbyisten met een andere mening aan het woord te laten is de perceptie dat het eerder 50-50 is. Zelfde met Trumpianen; dit zijn er echt gaan 70 miljoen, eerder een tiende daarvan. Maar ja in een 2 partijen stelsel hebben de gematigden weinig alternatieven...
Weet niet of ik het daar mee eens ben.

In NL hebben we geprobeerd groepen te mengen. Of dát goed gelukt is is een tweede. Maar wel beter als andere landen. Hier hebben we relatief weinig issues.

Vergelijk het met een stad als Parijs.... Daar slaat het meteen goed in de pan, juist doordat men daar iedereen bij elkaar stopt. Iedereen is kansloos, onderwijs is ruk daardoor etc.

Uiteindelijk zie je de meeste angst voor "buitenlanders" juist op plekken waar ze nauwelijks mensen met een kleur hebben. Ga naar de dorpen buiten de Randstad... Als de dood voor buitenlanders, zien er ook maar nooit ééntje.

Juist doordat men enkel de media ziet ... En nooit een echte... Gaat men er blind vanuit dat de media klopt. En voor allemaal geld.

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Virtuozzo schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 23:51:
[...]

Dat is een goede vraag. Mensen zijn te koop, maar hoeveel en waar in de sociale geografie. Dat weten we op dit moment eigenlijk niet.

Je zou het eens kunnen vragen bij de Amerikaanse ING, die heeft een Desk voor vragen bij Amerikaans betalingsverkeer naar Europa.
Na een quick Google blijkt dat ING als enige nog cheques kan verzilveren. Dan moet je echter wel een rekening bij de ING hebben. De cheque is op naam, dus ik kan hem ook niet door een ander laten innen. Ik wacht sowieso nog even in de hoop dat Trump z'n nederlaag erkent, want dan voelt het een beetje als een laatste natrap (ook al is dat het niet, zo voelt het dan wel :) ). Heb jij hem al geind? Hoe heb je dat gedaan?

[ Voor 3% gewijzigd door Trommelrem op 08-11-2020 14:12 ]

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

London schreef op zondag 8 november 2020 @ 14:06:

Laten we het hopen.
Niet zo raar, aangezien het net nacht was in de VS ;)

PSN

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

YakuzA schreef op zondag 8 november 2020 @ 14:16:
[...]

Volgens mij duurt een nacht geen 15 uur en aangezien meneer nogal Twitter crazy is is dit een lange pauze.

Maar goed, misschien komt 'ie eindelijk tot bezinning.

Tesla M3LR '21

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

London schreef op zondag 8 november 2020 @ 14:18:
[...]

Volgens mij duurt een nacht geen 15 uur en aangezien meneer nogal Twitter crazy is is dit een lange pauze.

Maar goed, misschien komt 'ie eindelijk tot bezinning.
Misschien dat als iemand zijn telefoon af pakt dat er iets zinnigs op Twitter komt, maar gezien de tweets van de afgelopen jaren is bezinning ijdele hoop.

PSN

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-11 09:06
YakuzA schreef op zondag 8 november 2020 @ 14:16:
[...]

Hij ging er toch prat op dat hij genoeg had aan een uur of 4-5 nachtrust?

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:00
Fraudehotline van Trump bestookt door grappenmakers
De hotline voor verkiezingsfraude die het campagneteam van president Donald Trump in het Witte Huis heeft opgezet, wordt bestookt door grappenmakers, zeggen meerdere bronnen tegen ABC News. Elke dag komen er honderden telefoontjes binnen, met name mensen die lachen, Trump belachelijk maken en daarna weer ophangen. Voor sommige medewerkers van het team, die binnenkort ook zonder werk zitten omdat hun contracten aflopen, is het inmiddels een "nachtmerrie" geworden, schrijft ABC News.

De hotline is trending onder gebruikers van het sociale medium TikTok, die eerder dit jaar een campagnebijeenkomst van Trump ontregelden door massaal kaartjes aan te vragen, zonder van plan te zijn om op te dagen.

Bron: https://www.nu.nl/verkiez...t-door-grappenmakers.html

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Hij is wakker hoor. Honderden miljoenen posstemmen maar liefst...

[ Voor 40% gewijzigd door P_de_B op 08-11-2020 14:43 ]

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Apache4u schreef op zondag 8 november 2020 @ 02:40:
[...]

Ik hoor constant Janice van friends.
Nog even teruggeluisterd..

Goddammit }:|

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-11 14:07
Ik vond het ook pijnlijk om te zien, maar heb het toch uitgezeten. Hoe krijg je anders begrip voor de andere kant van dit verhaal? Deze dame heeft een blind geloof, feiten zijn niet relevant.. Best eng om te zien.

Overigens was ik echt verbaasd door de woorden van Anthony Scaramucci even later, had die wijze woorden over zelfreflectie en populisme in de VS niet verwacht van deze dandy (zag hem eerder vooral poserend bij zijn dikke auto's, stoere wise guy oneliners roepen etc.)

https://www.npostart.nl/b.../08-11-2020/VPWON_1311247

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
P_de_B schreef op zondag 8 november 2020 @ 14:41:

[Embed]
lol dit staat er onder die Tweet _O-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ipv2xNpM2kyXaJ-04hQQsanxxrw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/6xshz105DUnQYjwRAaSQnG8V.png?f=user_large

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:17

steveman

Comfortabel ten onder

Apache4u schreef op zondag 8 november 2020 @ 02:40:
[...]

Ik hoor constant Janice van friends. Verder klinkt ze mij wel intelligent in de oren. Opkomen met Mary J Blidge muziek ook prima. 😉
Oh. My. dog.

Maar zo nasaal vind ik haar ook weer niet klinken gelukkig :+

[Twitter: https://twitter.com/bassamalamere/status/1325435269710041089] :D 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door steveman op 08-11-2020 14:51 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Verwijderd

Waah schreef op zondag 8 november 2020 @ 14:11:
[...]

Weet niet of ik het daar mee eens ben.

In NL hebben we geprobeerd groepen te mengen. Of dát goed gelukt is is een tweede. Maar wel beter als andere landen. Hier hebben we relatief weinig issues.

Vergelijk het met een stad als Parijs.... Daar slaat het meteen goed in de pan, juist doordat men daar iedereen bij elkaar stopt. Iedereen is kansloos, onderwijs is ruk daardoor etc.

Uiteindelijk zie je de meeste angst voor "buitenlanders" juist op plekken waar ze nauwelijks mensen met een kleur hebben. Ga naar de dorpen buiten de Randstad... Als de dood voor buitenlanders, zien er ook maar nooit ééntje.

Juist doordat men enkel de media ziet ... En nooit een echte... Gaat men er blind vanuit dat de media klopt. En voor allemaal geld.
Dat is ook zo'n hardnekkig ongefundeerd gerucht. Alsof ze in dorpen allemaal bang zijn voor mensen met een kleurtje. Dat ze daar bepaalde partijen stemmen betekent niet dat er angst is voor buitenlanders..... die koppeling wordt voor het gemak altijd maar gemaakt.

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:59

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Kissinger in Die Welt:
https://www.welt.de/polit...den-as-a-human-being.html
(Mijn vetdruk)
Now, the “crisis of democracy.” Is there a crisis of democracy? There is a crisis of perception that arises when it becomes difficult for the average person to follow the complexities of, say, technological development or artificial intelligence and the interaction of states.
And, separately, the techniques of marketing have become so advanced - they have been developed into a sort of an art form - that the ability to influence the public is out of proportion to the capacity of the public to analyse how they are being influenced.
Dat lijkt me een vinger op de zere plek - ook voor Europa.
Fijn dat Biden wél toegang heeft tot zulke adviseurs (Trump had intellectuele barrières).

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:30
P_de_B schreef op zondag 8 november 2020 @ 14:41:

[Embed]
Ach, het is dit keer maar een quote van iemand anders (kan de originele versie niet eens vinden, zal wel weer via-via, mond op mond gegaan zijn?).

Die persoon geeft elders in zijn eigen blog aan dat de Trump Campagne maar eens met serieus bewijs moet komen en hij geeft ze een tip: "step up the game". Maarja, dat spreekt niet in zijn voordeel dus dat laat hij maar weg.

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Die copypaste Tweet is al een poos heen-en-weer aan het gaan tussen R en D.. (Vooral vanuit R, maar is nu omgedraaid)

• bazzemans
Proton_ schreef op zondag 8 november 2020 @ 14:55:
Kissinger in Die Welt:
https://www.welt.de/polit...den-as-a-human-being.html
(Mijn vetdruk)

[...]

[...]

Dat lijkt me een vinger op de zere plek - ook voor Europa.
Fijn dat Biden wél toegang heeft tot zulke adviseurs (Trump had intellectuele barrières).
Dit verwoordt nagenoeg precies wat ik de afgelopen jaren om mij heen ervaar. Goed verwoord wat mij betreft. Gisteren nog ervaren met een vriend van mij. De complexiteit van de wereld maakt het nagenoeg onmogelijk om tot gedegen inzichten en meningsvorming te komen. Het is dan soms makkelijker om een korte afslag te maken en zwart-wit geroeptoeter te volgen, want dat valt te volgen en te begrijpen.

@Virtuozzo Ik zie jou ook vaak het woord 'marketing' gebruiken in de context van deze verkiezen, als ook de discussies rondom de aanpak van het Coronavirus. Ik ben even benieuwd of dit ook aansluit op wat jij daarmee probeert te zeggen?

[ Voor 0% gewijzigd door bazzemans op 08-11-2020 15:31 . Reden: Kleine tekstuele aanpassing. ]

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-11 14:07

heerlijk

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:15
Verwijderd schreef op zondag 8 november 2020 @ 14:54:
[...]

Dat is ook zo'n hardnekkig ongefundeerd gerucht. Alsof ze in dorpen allemaal bang zijn voor mensen met een kleurtje. Dat ze daar bepaalde partijen stemmen betekent niet dat er angst is voor buitenlanders..... die koppeling wordt voor het gemak altijd maar gemaakt.
<knip>

Zeg, zullen we dat even niet doen?

Ben heel benieuwd naar de eventuele toespraak van Trump O-) en of ze deze wel volledig laten zien :+

[ Voor 21% gewijzigd door Ramzzz op 08-11-2020 15:40 ]

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
hehe nice 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NmYzzpBqnXvRTuT3xSjvIb7hk7o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TzRETytxZHvDaMYTwOyOE7Dm.png?f=fotoalbum_large

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 16:17
Iemand had een meme (in kleur) gepost van Trump als oranje schildpad op z'n rug. Kan iemand hem nog terugvinden? Ik niet.

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:12

The Legend

*Plop*

Mitt Romney net op CNN op de vraag of het niet wat ongelukkig is dat Trump zichzelf nog steeds als winnaar uitroept: “You’re not gonna change Donald Trump in his last days. He is who he is, and he has a somewhat relaxed relationship with the truth”. 8)7

Ik ben toch malle pietje niet!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:12
Was deze al langsgekomen :)

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• Smultie
  • Niet online
Pistachenootje schreef op zondag 8 november 2020 @ 15:23:
Iemand had een meme (in kleur) gepost van Trump als oranje schildpad op z'n rug. Kan iemand hem nog terugvinden? Ik niet.
Hier in zwart-wit
Leipo in "[ZT] De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020"

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:29
De 'rabbit holes' zijn natuurlijk verre van neutraal.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• bazzemans
Ik kan telkens kostelijk lachen om dit soort humor. Het valt mij echter steeds meer op hoe erg beide kampen elkaar de maat nemen. Soms echt gestoeld op humor maar soms ook richting het uitspreken van diepgaande haat jegens het andere 'kamp'. Ik vraag me dan ook steeds meer af of deze spot (waar ik kostelijk om kan lachen) de situatie niet alleen maar verergerd en het dichter bij elkaar komen van de twee kanten steeds verder van elkaar afdrijft.

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 16:17
Thanks die had ik gevonden ja. Maar ik meen me te herinneren dat er ook een in kleur was gepost en die vond ik nog beter. Of herinner ik me het verkeerd?

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

bazzemans schreef op zondag 8 november 2020 @ 15:33:
[...]

Ik kan telkens kostelijk lachen om dit soort humor. Het valt mij echter steeds meer op hoe erg beide kampen elkaar de maat nemen. Soms echt gestoeld op humor maar soms ook richting het uitspreken van diepgaande haat jegens het andere 'kamp'. Ik vraag me dan ook steeds meer af of deze spot (waar ik kostelijk om kan lachen) de situatie niet alleen maar verergerd en het dichter bij elkaar komen van de twee kanten steeds verder van elkaar afdrijft.
Als je alle random shit op Twitter kijkt kun je idd zo’n impressie krijgen.

Er zijn zoveel mensen die dit eindeloos gaan melken voor de kliks en de likes, maar dat is geen representatie van de echte wereld.

PSN

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

@Virtuozzo De aartspessimist (≡realist) Thomas von der Dunk ziet ook de analogie met Weimar, dolkstoot, etc.
Gaan de Verenigde Staten de kant op van de republiek van Weimar?

De blanke Amerikanen die op Trump stemden, laat de morele afbraak van hun natie kennelijk koud, evenals zijn leugens, zijn oproepen aan knokploegen om paraat te zijn. Met zo'n houding van de burgerij kon Hitler de Weimarrepubliek een kopje kleiner maken, waarschuwt Thomas von der Dunk.
Ik kan niet zeggen dat ik er erg gerust op ben dat hij te pessimistisch is. :/

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• BeefHazard
  • Laatst online: 17:17

Gezocht: strategie. Wie komt even helpen? :+

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Het zou me echt verbazen dat daar geen waarnemerrs zouden zijn geweest die er stonden in naam van de republikeinse partij.

• Smultie
  • Niet online
Pistachenootje schreef op zondag 8 november 2020 @ 15:36:
[...]

Thanks die had ik gevonden ja. Maar ik meen me te herinneren dat er ook een in kleur was gepost en die vond ik nog beter. Of herinner ik me het verkeerd?
Kan me die ook herinneren, ja.
Denk dat het een linkje naar een tweet was.

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-11 11:33

Jebus4life

BE User

Blokker_1999 schreef op zondag 8 november 2020 @ 15:51:
Het zou me echt verbazen dat daar geen waarnemerrs zouden zijn geweest die er stonden in naam van de republikeinse partij.
Er waren zelfs tweets (met foto's) van Republikeinse observers ter plekke op het moment dat Trump kloeg dat ze niet binnenmochten (die foto's waren om aan te tonen dat 6 feet teveel afstand was om hun werk te doen vonden ze).

Zelfs op Fox bespraken ze dat het wel heel klein was van de president. Idem met rechtszaken in Pennsylvania waar er "a non zero amount of people in the room" waren volgens de advocaten die het aanvochten...
*Dat is dus weggevaagd met "I'm sorry, then what is your problem?" door de rechter

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

• voske
  • Laatst online: 25-11 19:41
Blokker_1999 schreef op zondag 8 november 2020 @ 15:51:
Er stond een “non-zero number”. Deze tweets gaan over de federale rechtszaak die men had aangespannen in Pennsylvania:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EmGGKFbWMAcqdrc?format=jpg&name=small

Be yourself, no matter what they say ...

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

voske schreef op zondag 8 november 2020 @ 16:00:
[...]

Er stond een “non-zero number”. Deze tweets gaan over de federale rechtszaak die men had aangespannen in Pennsylvania:

[Afbeelding]
Dat was ook een mooie ja. Rechter dreigde min of meer per direct zn licentie af te pakken als ie geen eerlijk antwoord gaf.

Sowieso kan een beetje integere rechter het in 5 minuten afkappen met 1 vraag: "Stel de democraten zijn in staat geweest via fraude het presidentschap te winnen, waarom hebben ze dan geen meerderheid in de senaat erbij geregeld?"

• BeefHazard
  • Laatst online: 17:17
Player1S schreef op zondag 8 november 2020 @ 16:05:
[...]

Sowieso kan een beetje integere rechter het in 5 minuten afkappen met 1 vraag: "Stel de democraten zijn in staat geweest via fraude het presidentschap te winnen, waarom hebben ze dan geen meerderheid in de senaat erbij geregeld?"
Alsjeblieft niet zeg. Een integere rechter beoordeelt een claim die iemand maakt en toetst deze aan de feiten. Die moet zich niet mee laten slepen in een spelletje 'wat als' en speculaties.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

BeefHazard schreef op zondag 8 november 2020 @ 16:08:
[...]

Alsjeblieft niet zeg. Een integere rechter beoordeelt een claim die iemand maakt en toetst deze aan de feiten. Die moet zich niet mee laten slepen in een spelletje 'wat als' en speculaties.
Mja, het feit is dat ze wel het presidentschap hebben gewonnen maar niet de senaat. De claim is dat ze de verkiezing hebben gestolen.

bazzemans schreef op zondag 8 november 2020 @ 15:04:
[...]

Dit verwoordt nagenoeg precies wat ik de afgelopen jaren om mij heen ervaar. Goed verwoord wat mij betreft. Gisteren nog ervaren met een vriend van mij. De complexiteit van de wereld maakt het nagenoeg onmogelijk om tot gedegen inzichten en meningsvorming te komen. Het is dan soms makkelijker om een korte afslag te maken en zwart-wit geroeptoeter te volgen, want dat valt te volgen en te begrijpen.

@Virtuozzo Ik zie jou ook vaak het woord 'marketing' gebruiken in de context van deze verkiezen, als ook de discussies rondom de aanpak van het Coronavirus. Ik ben even benieuwd of dit ook aansluit op wat jij daarmee probeert te zeggen?
Dit wordt een beetje een longread, met abstractie. Het heeft weinig nut om zaken hapklaar te maken omdat we als mensen afwijzen wat ongeacht realiteit een associatieve reflex heeft met een spiegel voorgehouden krijgen. De enige invalshoek van nut is de eigen verkenning. Pas daarna kan het hapklaar maken beginnen.

Ik weet niet of complexiteit echt het probleem is. Tempo, snelheid, dat is voor onze sociale psychology en neuropsychologie veel meer kritiek. Hoe slim we ook zijn, hoeveelheid van prikkels is iets waar onze hersenen beter mee om kunnen gaan dan met snelheid van prikkels.

De complicaties komen helemaal wanneer de prikkels met hoge snelheid komen en van een type of lading zijn die - vanuit ontwerp dan wel doelstelling - dichter aansluiten bij de realiteit van die psychologie dan we door ons zelfbeeld (wat op kritieke punten afwijkt daarvan) kunnen erkennen. We zijn emotioneel. We kunnen heel goed rationaliseren en logica toepassen, maar we zijn niet rationeel. Wel emotioneel.

De afgelopen veertig jaar is politieke marketing veel meer gaan inzetten op prikkels met hoge resonantie voor emotie. Toen het internet begon in te werken op media en ons eigen consumptieve gedrag kwam mening daar vrij snel als leidende reactie en/of reflex bij.

Anders gezegd: ja, de complexiteit van de wereld is toegenomen. Dat is echter een historische constante, het heeft nog nooit tot problemen van polarisatie of beperking van blikveld geleid. Hoger tempo van prikkels daarentegen wel. Bankieren op mening net zo.

We zitten de afgelopen decennia met een combinatie van:
  • hoger tempo van prikkels en mechanismen voor prikkels
  • mechanismen van prikkels die ontworpen zijn om in te werken op of voor gebruik van emotie
  • mechanismen van prikkels die beter gedijen op mening dan op toetsing
En dan de historische context voor die tijdlijn. Daar vallen een paar zaken bij op:
  • we zijn meer individualistisch geworden
  • we zijn meer consumptief geworden
  • we hebben een afbraak van historische zekerheden daarbij gefaciliteerd
  • we zijn alles technisch-economisch gaan benaderen
  • en als het complex werd was het mantra “dit kan niet anders voor het normaal”
Als je de verschuivingen in gedragslijnen correleert voor veranderingen in condities en mechanismen om ons heen dan kan ik weinig anders zeggen dan dat het niet vreemd is dat we lopen te struikelen - dat we makkelijker overcompenseren, dat we sneller emotioneel reageren en dat we confrontatie met de realiteit minder prettig vinden dan de reflex van ageren op mening.

Als je dat doet vertalen naar hogere niveaus van groepsdynamica, bijvoorbeeld van gezin naar woon/werk, van dorp naar stad, van land naar wereld, dan zijn een aantal pijnlijke observaties niet te vermijden. De belangrijkste is dat we ons vermogen tot aangaan van uitdagingen gecompromitteerd hebben op wijzen die vanuit ons zelfbeeld onzichtbaar zijn.

Ik ben ooit verbonden geweest aan een conglomeraat in de VS wat een unieke voorsprong had in reward/risk ratio’s van economische activiteit als resultaat van technologische voorsprong in toegepaste psycholinguïstiek op beurs- en handelsactiviteit. Lang verhaal kort, men realiseerde zich dat er meetbare verschillen lagen tussen gedragslijnen bij zelfbeeld en reële sociale psychologie, volgbaar in expressies van zowel beweging- als keuzegedrag van zowel individu als groep. Ongeacht sociale, politieke of economische activiteit.

Wat we tegenwoordig zien in termen van bottlenecks, de inzet van eerdergenoemde vertaalslag, is het resultaat vsn een bredere maar niet algemeen publiek-wetenschappelijk gekende (al begint dit te komen) spreiding van dat soort inzichten als basis voor beleid van eerst economische en langzaam aan ook politieke actoren.

Nudge economics is niet uit de kast komen vallen. Methodologie om mensen bij partijprogramma’s te triggeren om in loopgraven van detail en label te blijven ook niet.

Grof geschetst, aan de ene kant zitten we dus met een aantal verschuivingen de afgelopen decennia die menselijke groepsdynamica kwetsbaar maken voor de primaire variabelen van verschuiving, aan de andere kant met een toename van kennis van werking daarvan en investeringen gericht op gebruik daarvan.

De (te) eenvoudige vertaling is dat we ons denken en kennis vormen op basis van marketing, net zoals we ons laten leiden in ons consumptief én keuzegedrag op basis van marketing.

De mechanismen die we ontwikkeld hebben voor het zeker stellen van ons vermogen tot omgang met (toename) van complexiteit en complicaties van tempo/emotie hebben we in diezelfde periode gecompromitteerd.

Het bovenstaande is absoluut abstract, maar denk er eens over na in relatie tot het debat over kleine overheid, over onderwijs en stringente focus op aanleveren voor arbeidsmarkt, over technologie en effect van gebruik, over media als fourth estate, over sociale media en de basis van hun werkzaamheid. En denk eens na over het nut van polariseren.

Wat ik in berichten simplistisch omschrijf als “marketing” is een amalgaam van genormaliseerde methodes en gereedschappen waar we redelijk blind voor zijn ten gevolge van ons individualistische en zelfredzame zelfbeeld.

Ik ga nu even wat bot zijn.

Complexiteit is niet het probleem.
Wij zijn het probleem.

De grootste uitdaging van deze vroege 21e eeuw is
  1. de confrontatie met het verschil tussen hoe we over ons zelf denken en hoe we echt in elkaar zitten en
  2. de breed genestelde maar nog te weinig publiek inzichtelijke instrumentatie gericht op misbruik daarvan.
Al de spanningsvelden, al de breuklijnen, of het nu gaat om de China Kwestie, om Trump of om het oprukken van de neo-conservatieve en libertarische invloeden binnen alle componenten van ons bestel, dus inclusief wij zelf - alles is direct te herleiden tussen die twee zaken en hun inwerking sinds de jaren ‘70 vorige eeuw.

Godwin, de vader van het meme (ook al kenden stadstaten als Akkad de theorie én de toepassingen, ettelijke duizenden jaren geleden) heeft eens een keer gezegd dat als we niet vaker in elkaars spiegels gaan leren kijken en identificeren waar we kwetsbaar zijn voor social en memetic engineering we riskeren dusdanig ver te polariseren in onze gedragslijnen dat de enige invalshoek voor collectief overleven het afglijden zal zijn tot een binaire dynamiek van cyclische afwisseling tussen positive / negative memetische campagnes.

Deze Amerikaanse verkiezingen zijn een uiterst scherpe waarschuwing in deze.

En al de uitdagingen waar we voor staan, van geopolitiek tot arbeidscreatie, zolang we ageren op basis en fundament van door marketing - gericht gebruik en stimuleren van geloofsgedrag - zullen we ons op zijn best symptoombestrijding kunnen toepassen.

Ik leg het maar even simplistisch op tafel, toets een wat eigen frames:
  • multinationals scheppen vestigingsklimaat
  • vrijhandel schept banen
  • blauw op straat schept veiligheid
  • buitenlanders kosten arbeid
  • schaalvergroting stimuleert innovatie
  • investeren schept welvaart
Je kan heel erg lang doorgaan met dit soort economische frames, de sociale, de politieke, de afgelopen veertig jaar zijn we in het Westen gaan bankieren op frames en memes.

Wel nu, zie de consequenties.

Ja, ik weet dat het niet leuk is om te lezen, ook niet om te zeggen, zeker nu het voor velen feest is bij deze verkiezingen. Voor vrijwel net zo veel absoluut niet. De gedragslijnen zijn niet veranderd, polarisatie is nog steeds de trend, mensen luisteren nog steeds enkel naar wat eigen mening bevestigd, gratificatie is nog steeds de focus - om maar wat te noemen.

De meta context van deze verkiezingen is van dramatisch grotere relevantie dan de micro dynamiek van het proces, de uitslag of de actoren er binnen. En zelfs de uitslag nu.

Henry weet dit alles. Viel het niet op in het interview waar hij van opzij stapte, en waar hij de focus omboog van meta naar micro bij enkel al discussie over geopolitiek? 8)

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• Ivan4you
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-11 13:57
Kan mij iemand zeggen welke partij in de senaat en het congres zit (verdeling)?Want dit is ook belangrijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Ivan4you op 08-11-2020 16:32 ]

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03:18

heuveltje

KoelkastFilosoof

Ivan4you schreef op zondag 8 november 2020 @ 16:24:
Kan mij iemand zeggen welke partij in de senaat en het congres zit?Want dit is ook belangrijk.
allebei :?

https://www.theguardian.c...020-full-results-congress

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Pagina: 1 ... 111 ... 180 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

[font size=18]Zero Tolerance [/font]

Voor actuele uitslagen zie:
https://alex.github.io/ny...ground-state-changes.html

Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.

Verder zijn de volgende zaken niet toegestaan:
  • Discriminerende reacties
  • Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
  • Rants
  • Whataboutisme
  • Linkdrops
  • Sealioning
  • Het reageren op overduidelijk slechte reacties
  • De discussie over ras/afkomst en IQ is ook hier offtopic.
Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid