Prima, succes met je voetbalDrardollan schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:13:
Je hebt nog geen enkel relevant argument aangehaald, maar verlangt dat wel van anderen.

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Prima, succes met je voetbalDrardollan schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:13:
Je hebt nog geen enkel relevant argument aangehaald, maar verlangt dat wel van anderen.
Juist ja, waarbij voetbal wel de grootste kostenpost is. Het is redelijk abnormaal, maar dit heeft niets meer met Corona te makenFreakNL schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:12:
[...]
Dat klopt. Maar dat geldt ook voor festivals en Koningsdag. Niks mis mee. Maatschappelijk nut en vermaak mag wat kosten.
Verwijderd
Jep, viel me ook al op... Laat meteen het goede voorbeeld zien.Arjantje72 schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:15:
Hoest ze nu 2x en niet in de elleboog?
De tolk
Zullen we die discussie elder voeren? Want dat was voor Corona, tijdens Corona en na Corona. Dat heeft niets te maken met Corona.ed1703 schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:11:
[...]
Bij elke wedstrijd worden politiemensen extra gepland. ME of niet, ze kosten nu eenmaal geld.
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
[ Voor 56% gewijzigd door FreakNL op 28-09-2020 19:20 ]
En dan ook nog die rode neus.. Die is verkouden.LA-384 schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:16:
Irma, Irma, Irma toch. 2x hoesten en dan niet in je elleboog.
Het gaat niet om de wedstrijd. Het gaat niet om het stadion. Het gaat om alle reisbewegingen en contactmomenten op weg naar, tijdens en na de wedstrijd.Drardollan schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:16:
Feit is dat het al maanden goed gaat in de stadions qua besmettingen. Ik ben een beetje klaar met het gedraai om dat feit heen. Er worden allerlei niet relevante dingen bijgehaald, maar het simpele feit dat het gewoon goed geregeld is schijnt niet belangrijk te zijn.
En daarom gebeurt dit...FreakNL schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:17:
Het ging hartstikke goed in de meeste stadions.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Hoe meer er dicht is, hoe minder noodzaak tot reizen. Dat lijkt me evident. Als er files staan gaat er iets niet goed.FreakNL schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:22:
Die contactmomenten en reisbewegingen zijn er overal. Dan moet je de voordeuren gaan dichtlassen
De belichting doet haar ook geen goed, vind haar er niet gezond uitzien... Lijkbleek...BlazeMuis schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:18:
[...]
En dan ook nog die rode neus.. Die is verkouden.
Een vaccin is de heilige graal. Dat maakt mij bang, wat als het niet werkt?FreakNL schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:17:
Het ging hardstikke goed in de meeste stadions. Bij de Ikea loop je meer risico. Doodzonde dit.
En nu ineens zijn mondkapjes ineens wel effectief? De overheid heeft gewoon te weinig middelen... Ik hoor alleen maar gepolder van Rutte.
Ik heb de oplossing overigens ook niet, behalve een goed vaccin...
Ik vermoed dat dat mede komt door het vele malen benadrukte verkeerde gebruik.Señor Sjon schreef op maandag 28 september 2020 @ 17:06:
[...]
[Afbeelding]
Goh, waarom stijgt het aantal besmettingen in andere landen met mondkapjes ook? Omdat er allemaal losgeslagen Hollanders langskomen?
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Toch kom ik bij de Ikea maar weinig schreeuwende doorgesnoven en zuipende mensen tegen, maargoed zo vaak kom ik er ook nietFreakNL schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:17:
Het ging hardstikke goed in de meeste stadions. Bij de Ikea loop je meer risico. Doodzonde dit.
En nu ineens zijn mondkapjes ineens wel effectief? De overheid heeft gewoon te weinig middelen... Ik hoor alleen maar gepolder van Rutte.
Ik was er anders twee dagen geleden nog. Was echt totaal naar de klote, doorgesnoven als een dolle.PalingDrone schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:24:
[...]
Toch kom ik bij de Ikea maar weinig schreeuwende doorgesnoven en zuipende mensen tegen, maargoed zo vaak kom ik er ook niet
Samen met Billy zeker?Stoffa schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:25:
[...]
Ik was er anders twee dagen geleden nog. Was echt totaal naar de klote, doorgesnoven als een dolle.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Die reisbewegingen gaan nu naar de IKEA, daar waar de maatregelen 0 zijn. Lekker allemaal aan de Billy kast zitten met ons vingers en net als in de supermarkt over elkaar heen hangen voor die leuke fotolijstjes.DutchCommando schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:19:
[...]
Het gaat niet om de wedstrijd. Het gaat niet om het stadion. Het gaat om alle reisbewegingen en contactmomenten op weg naar, tijdens en na de wedstrijd.
Die kom ik in het stadion ook niet tegen.PalingDrone schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:24:
[...]
Toch kom ik bij de Ikea maar weinig schreeuwende doorgesnoven en zuipende mensen tegen, maargoed zo vaak kom ik er ook niet
Qua corona is het op zich geen vreemde gedachte om wat speed te nemen en dan binnen 5 minuten met al je boodschappen weer buiten te staan...Stoffa schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:25:
[...]
Ik was er anders twee dagen geleden nog. Was echt totaal naar de klote, doorgesnoven als een dolle.
Dit is absoluut een punt. En wederom biedt de persco weer geen vooruitzicht of een gemeenschappelijk doel. Nieuwsuur had daar gisteren een interessante analyse over.Drardollan schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:24:
[...]
Een vaccin is de heilige graal. Dat maakt mij bang, wat als het niet werkt?
Ik troost mij met de gedachte dat de Spaanse griep begin 20e eeuw zelfs zonder vaccin na 2 jaar verdween. Net als de Mexicaanse griep.
[ Voor 23% gewijzigd door Mfpower op 28-09-2020 19:34 ]
Soms is het wel verleidelijk om uitgebreid te gaan hoesten als er van die eppo’s naast je gaan staan op 20 centimeter. Ik doe het maar niet, maar zou het graag doenPalingDrone schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:31:
[...]
Qua corona is het op zich geen vreemde gedachte om wat speed te nemen en dan binnen 5 minuten met al je boodschappen weer buiten te staan...
Een loopneus en kaakschaatsen met een masker op zorgt er vast voor dat men ruimschoots voor je aan de kant gaat.
Tuurlijk, kijken welke kekke schoentjes Hugo vandaag aan heeft.Mfpower schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:32:
een gemeenschappelijk doel.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Het is een advies en alleen in winkels in Rotterdam, Den Haag en Amsterdam. Mogelijk komt dit op de site van die gemeentes.ijdod schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:34:
Valt me op dat de overheidswebsite niet rept over mondkapjes. Last minute dingetje?
Als je heel ver in dit topic terugzoekt dan zal je zien dat ik dat al eerder genoemd heb (net als veel anderen). Er is totaal geen visie of doel waar we heen gaan. We doen wat en we kijken over 3 weken wel of het iets is.Mfpower schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:32:
[...]
Dit is absoluut een punt. En wederom biedt de persco weer geen vooruitzicht of een gemeenschappelijk doel. Nieuwsuur had daar gisteren een interessante analyse over.
Helemaal mee eens. Ze hebben amper een probleem aangepakt. Wat symboolpolitiek omtrent stadions, musea, theater en bios. Enige wat enige impact zal hebben is groepsgrote verwacht ik. Kroegen gaan we gewoon wat eerder zuipen en dan thuis afmaken, halve maatregel die niets bijdraagt en handhaven kunnen we sowieso niet.Mijn niet-wetenschappelijke-onderbuik-gevoel is dat de huidige maatregelen niet voldoende gaan werken. Helemaal als het VO zonder maatregelen gewoon door kan gaan. Dat is ook laaghangend fruit. En ik vraag me af of mensen nu ineens in de supermarkt wel weer 1,5m afstand gaan houden. Mijn idee: niet.
Het zal wellicht lekker slapen als je in sprookjes gelooft. Maar dit lost niets op en zal er niet voor zorgen dat we een beetje normaal de winter ingaan. Als je serieus denkt dat een paar weken voldoende is voor iets wat de hele wereld al 7 maanden niet lukt, dan ben je een gelukkig man.stylezzz schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:34:
Manmanman, 3 weken geen publiek bij voetbal en de wereld is alweer te klein. Laten we er ons in godsnaam die paar weken aan houden, dan kunnen we een beetje normaal de winter in.
Rutte noemde dit omdat ze informatie gingen opvragen/inwinnen. Het kan zijn dat ze hier later nog een keer op terugkomen, maar per direct is er nog geen advies of plicht tot het dragen van een mondkapje.ijdod schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:34:
Valt me op dat de overheidswebsite niet rept over mondkapjes. Last minute dingetje?
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Gemist dat detailhandel ook weer verantwoordelijk wordt gehouden voor afstand houden en een deurbeleid moeten gaan voeren?Drardollan schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:27:
[...]
Die reisbewegingen gaan nu naar de IKEA, daar waar de maatregelen 0 zijn. Lekker allemaal aan de Billy kast zitten met ons vingers en net als in de supermarkt over elkaar heen hangen voor die leuke fotolijstjes.
Het probleem verschuift en wordt erger.
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Je geeft zelf al het juiste antwoord, het ging in de meeste stadions best wel goed.FreakNL schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:17:
Mwah, die lijst van vanmiddag was zeker niet compleet.shoombak schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:45:
Bizar dat de volledige lijst maatregelen dus daadwerkelijk gelekt was begin van de middag
Das toch standaard? Even de stemming peilen.shoombak schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:45:
Bizar dat de volledige lijst maatregelen dus daadwerkelijk gelekt was begin van de middag
Er werd toch gezegd dat als een werkgever zich hier niet aan houdt deze gesloten zou kunnen worden voor 14 dagen?Ryur schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:46:
[...]
Mwah, die lijst van vanmiddag was zeker niet compleet.
In die lijst ging het over sluitingen als je WG zich niet hield aan thuiswerken.
Helaas is die "straf" eruit gehaald
Ik werk in het VO. Vanmiddag was er nog niets bekend bij de directie. Maar je hebt wel gelijk. Bij ons op school loopt iedereen hutje mutje door de gangen..Leon Zwiers schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:47:
Had wel e.e.a. verwacht op het VO. Daar niet ingrijpen terwijl dat een flinke besmettingsbron blijkt is raar.
[ Voor 32% gewijzigd door m0nk op 28-09-2020 19:48 ]
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Volgens de NOS is dat er wel:Ryur schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:46:
[...]
Mwah, die lijst van vanmiddag was zeker niet compleet.
In die lijst ging het over sluitingen als je WG zich niet hield aan thuiswerken.
Helaas is die "straf" eruit gehaald
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Die kan ik dus nergens bij Rijksoverheid website zelf vinden.True schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:49:
[...]
Volgens de NOS is dat er wel:
36 MINUTEN GELEDEN
'Werk thuis, tenzij het niet anders kan'
Het advies om thuis te werken wordt aangescherpt door het kabinet. Het wordt: thuiswerken moet, tenzij het niet anders kan. Als werkgevers dat niet goed handhaven, kan een bedrijf voor twee weken gesloten worden.
Ik snap niet dat ze altijd die spanning willen opbouwen. Die persconferenties worden ook eindeloos opgerekt, ik zie zelf liever het even als een lijstje met punten. Even snel kunnen doornemen wat voor blik ellende nu opgetrokken is.shoombak schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:45:
Ik haal niet veel door elkaar. Er waren ook feestende Feyenoorders etc. Je weet gewoon dat er incidenten gaan plaatsvinden onder een deel van de supporters(waarvan een deel niet schuwt om een burgemeestertje onder druk te zettenDrardollan schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:07:
[...]
Ik vind dat je nu van alles door elkaar haalt en bedenkt. Niemand pleit voor stadions opengooien, de huidige situatie was prima, verantwoord en veilig. Afgelopen weekend hebben de supporters laten zien dat ze juist wél netjes aan de regels kunnen houden. Als het ergens fout gaat, dan moet je daar straffen en handhaven.
Dat feest had ook werkelijk niets met het voetbal of Eredivisie te maken. Dat was een falende burgermeester die zich verschuilt achter slappe excuses dat ze anders met 10 man thuis gaan kijken. Zelfs de kroegen waren dicht gegaan om feest te voorkomen. Als je dit als argument aanhaalt dan kan je ook het protest op de Dam of drukte met Pasen gebruiken, die hebben ook niets met de normale wedstrijden te maken. Geen enkele voetbalclub heeft zo’n feest gegeven, dat was een initiatief van een stel leeghoofden wat wonderbaarlijk goedgekeurd werd door een falende burgermeester.
[ Voor 9% gewijzigd door PatrickC op 28-09-2020 19:54 ]
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
1) Algemeen voorschrift 2) Algemene regel 3) Criterium 4) Gedragslijn 5) Gedragsregel 6) Gemiddelde waarde 7) GrondregelPatrickC schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:52:
Waarom zet de overheid dit weer zo vaag op hun website?
“ Thuiswerken blijft de norm, tenzij dat echt niet kan. Als er in een werksituatie toch een besmetting plaatsvindt, kan de werklocatie 14 dagen worden gesloten.”.
De ‘norm’, dus... is dat nu verplicht of dringend aangeraden? En ‘kan’ is natuurlijk wat anders dan ‘zal’.
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Really? Het lijkt me een ontzettend kleine opoffering t.o.v. een hele hoop andere maatregelen.GAIAjohan schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:53:
Herkenning mimiek, verstaanbaarheid, menselijkheid.
Nee, voor een slechthorend persoon is het helemaal geen kleine opoffering. Liplezen is onmogelijk, iemands mimiek zien wat ie nou bedoelt is onmogelijk.__fred__ schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:56:
[...]
Really? Het lijkt me een ontzettend kleine opoffering t.o.v. een hele hoop andere maatregelen.
[ Voor 57% gewijzigd door GAIAjohan op 28-09-2020 20:08 ]
Ik ook. Het wordt ook soort van doodgezwegen terwijl er echt veel clusters zijn. Vandaag ook weer een: https://www.ad.nl/amersfo...nbouw-naar-huis~a2d2318a/Leon Zwiers schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:47:
Had wel e.e.a. verwacht op het VO. Daar niet ingrijpen terwijl dat een flinke besmettingsbron blijkt is raar.
Ik hoop van harte dat deze maatregelen genoeg zijn, in dat geval kan je mogelijk in vier tot zes weken de teugels weer iets te laten vieren mbt voetbal/horeca ed.Leon Zwiers schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:47:
Ik moet al enige tijd op het werk verplicht een kapje dragen omdat er niet genoeg afstand gehouden kan worden. Nu heb ik het 'geluk' ook erg slechthorend te zijn en in een wat lawaaiige omgeving werk. Gevolg dat de communicatie slecht gaat, aangezien liplezen mij (onbewust) flink helpt om mensen te verstaan naast het gebruik van hoortoestellen. Op de werkvloer krijg ik maar weinig mee en in overleggen etc. is het ook een stuk minder.__fred__ schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:56:
[...]
Really? Het lijkt me een ontzettend kleine opoffering t.o.v. een hele hoop andere maatregelen.
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
[ Voor 8% gewijzigd door Ryur op 28-09-2020 20:06 ]
[ Voor 28% gewijzigd door DJvL op 28-09-2020 20:09 . Reden: Toevoeging ]
Main: Ryzen 5950x | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair LPX 3600 32Gb (@3800-16) | AMD RX 6800 || 6450 WP | Ratio IO6 | Model S | Megane E-Tech
Als je last heb van beslaande glazen kun je alleen maar een mondkapje proberen die een uitblaas ventiel heeft, dit zorgt ervoor dat er geen warme lucht langs het mondkapje komt en op deze manier dus via het ventiel uitgeblazen wordt.Ryur schreef op maandag 28 september 2020 @ 20:06:
Serieuze vraag, heeft men tips hoe om te gaan met mondkapjes & brildragend?
Ik heb al "dure" mondkapjes met zo'n goede neusbeugel, maar nog steeds beslaat mijn bril heel erg.
De enige keer dat ik mondkapje verplicht op moest doen was met mijn rijexamen, zag even weinig. Wilde bijna stoppen om mijn mondkapje goed te doen, maar mocht (gelukkig) van de examinator onder mijn neus.
Alleen als wij mondkapjes moeten gaan dragen wil ik het wel goed doen
(En nee, helaas bril afdoen is geen optie voor mij, heb -15; dus dan letterlijk)
Of mondkapjes nu echt helpen of niet, mensen vergeten het psychologische invloed ervan. Daarbij is het ook niet verplicht om te dragen, maar kun je geweigerd worden bij de winkels. Prima idee, want de bedoeling is natuurlijk ook dat mensen de komende week stoppen met even lekker te gaan shoppen en alleen het brood nodige halen.DJvL schreef op maandag 28 september 2020 @ 20:08:
Aangaande volgende onderzoeken, gaan de standaard mondkapjes niet helpen:
https://www.nytimes.com/2...rus-aerosols-indoors.html
https://www.medrxiv.org/c...101/2020.08.03.20167395v1
[ Voor 25% gewijzigd door Andyk125 op 28-09-2020 20:11 ]
Zou dit ook op brillen kunnen werken?Ryur schreef op maandag 28 september 2020 @ 20:06:
Ik heb al "dure" mondkapjes met zo'n goede neusbeugel, maar nog steeds beslaat mijn bril heel erg.
De enige keer dat ik mondkapje verplicht op moest doen was met mijn rijexamen, zag even weinig. Wilde bijna stoppen om mijn mondkapje goed te doen, maar mocht (gelukkig) van de examinator onder mijn neus.
(En nee, helaas bril afdoen is geen optie voor mij, heb -15; dus dan letterlijk)
Eigenschappen staat:
Met een ventiel krijg ik het gevoel dat het "doel" van zo'n mondkapje te niet wordt gedaan doordat alle lucht er toch uitgaat?Andyk125 schreef op maandag 28 september 2020 @ 20:08:
Als je last heb van beslaande glazen kun je alleen maar een mondkapje proberen die een uitblaas ventiel heeft, dit zorgt ervoor dat er geen warme lucht langs het mondkapje komt en op deze manier dus via het ventiel uitgeblazen wordt.
Ja daar ben ik dus ook "bang" voor met dat soort spul. Dus daarom vroeg ik hier adviesGAIAjohan schreef op maandag 28 september 2020 @ 20:11:
[...]
Ik zou het niet doen. Brillenglazen hebben speciale coatings, bv blauw licht filter, schittering filter. Grote kans dat je dat met die middelen weghaalt.
[ Voor 60% gewijzigd door Ryur op 28-09-2020 20:13 ]
Ik zou het niet doen. Brillenglazen hebben speciale coatings, bv blauw licht filter, schittering filter. Grote kans dat je dat met die middelen weghaalt.
Dat heb ik ook. Wat ik doe is rustig in- en uitademen via de neus en zorgen dat het metalen stripje goed aansluit. Voor mij is dat wel genoeg om beslaan meestal te voorkomen. Soms de bril iets verder voorop de neus, maar dat eigenlijk vooral als ik van buiten naar binnen ga en het sowieso al beslaat (net als in de dierentuin je een tropische tuin in loopt, instant zicht weg, maar even wachten en het komt wel terug).Ryur schreef op maandag 28 september 2020 @ 20:06:
[ Voor 10% gewijzigd door Bastien op 28-09-2020 20:14 ]
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Ben ik absoluut met je eens. Ik woon in het noorden van het land en het lijkt hier wel of er geen virus is en als je er wat van zegt kijkt men je dom aan.Andyk125 schreef op maandag 28 september 2020 @ 20:08:
[...]
Of mondkapjes nu echt helpen of niet, mensen vergeten het psychologische invloed ervan. Daarbij is het ook niet verplicht om te dragen, maar kun je geweigerd worden bij de winkels. Prima idee, want de bedoeling is natuurlijk ook dat mensen de komende week stoppen met even lekker te gaan shoppen en alleen het brood nodige halen.
[ Voor 3% gewijzigd door DJvL op 28-09-2020 20:17 . Reden: Toevoeging ]
Main: Ryzen 5950x | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair LPX 3600 32Gb (@3800-16) | AMD RX 6800 || 6450 WP | Ratio IO6 | Model S | Megane E-Tech
Nee, maar die maatregelen vind ik zo lachwekkend dat ik hem niet serieus neem. Dat hebben we in maart en april ook gezien, wat een farce. Je werd onder de voet gelopen door bejaarden die nog snel een pak koffie gingen pakken.Osxy schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:45:
[...]
Gemist dat detailhandel ook weer verantwoordelijk wordt gehouden voor afstand houden en een deurbeleid moeten gaan voeren?
Jij blij dat je geen Vincent van Gogh bentBastien schreef op maandag 28 september 2020 @ 20:12:
[...]
Dat heb ik ook. Wat ik doe is rustig in- en uitademen via de neus en zorgen dat het metalen stripje goed aansluit. Voor mij is dat wel genoeg om beslaan meestal te voorkomen. Soms de bril iets verder voorop de neus, maar dat eigenlijk vooral als ik van buiten naar binnen ga en het sowieso al beslaat (net als in de dierentuin je een tropische tuin in loopt, instant zicht weg, maar even wachten en het komt wel terug).
O, en het kapje niet op de punt van de neus zetten maar deels onder de bril. Blaas je de lucht meestal grotendeels tussen de bril en ogen door ipv tegen de bril aan.
Best druk achter de oren tegenwoordig... bril, hoortoestellen en elastiek van het kapje.
https://www.doof.nl/algem...-waar-koop-of-maak-je-ze/Bastien schreef op maandag 28 september 2020 @ 20:03:
[...]
Ik moet al enige tijd op het werk verplicht een kapje dragen omdat er niet genoeg afstand gehouden kan worden. Nu heb ik het 'geluk' ook erg slechthorend te zijn en in een wat lawaaiige omgeving werk. Gevolg dat de communicatie slecht gaat, aangezien liplezen mij (onbewust) flink helpt om mensen te verstaan naast het gebruik van hoortoestellen. Op de werkvloer krijg ik maar weinig mee en in overleggen etc. is het ook een stuk minder.
Zonder kapje is het al lastig voor mij, nu helemaal. Dus kleine opoffering, weet waarover je praat als je oordeelt voor en over anderen.
Dat is inderdaad een lastige. Niet bij stil gestaan.GAIAjohan schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:57:
[...]
Nee, voor een slechthorend persoon is het helemaal geen kleine opoffering. Liplezen is onmogelijk, iemands mimiek zien wat ie nou bedoelt is onmogelijk.
Het is gewoon een gigantische kutzooi. Beter kan ik het niet verwoorden. Alsof je van inclusief naar exclusief gaat, en buiten de reguliere maatschappij komt te staan.
Voor goedhorenden klinkt het zwaar overdreven, maar een mondkapje is voor mij gewoon een horrorscenario. Zeker als die niet 'even' afgezet kan worden, zoals voorheen bij bv de tandarts gedaan werd om te communiceren.
Dus op de werkvloer een overleg? Kan ik niet bij zijn, heeft gewoon geen zin.
Een vraag stellen in een winkel? Heeft geen zin.
Kortom: je staat overal buiten waar je voorheen met moeite juist binnen was gekomen.
Het doel van een mondkapje is dat je bij het inademen de lucht filtert, en bij het uitademen is dit niet nodig omdat de bacteriën niet naar binnen kunnen komen als je uitademt.Ryur schreef op maandag 28 september 2020 @ 20:11:
[...]
Eigenschappen staat:
"- Ook te gebruiken voor skihelmen, brillen en spiegels"
Dus wie weet!
[...]
Met een ventiel krijg ik het gevoel dat het "doel" van zo'n mondkapje te niet wordt gedaan doordat alle lucht er toch uitgaat?
[...]
Ja daar ben ik dus ook "bang" voor met dat soort spul. Dus daarom vroeg ik hier advies
Sowieso dank je voor je opmerking!
Hier ook een brildrager. Ik heb er weinig last van, het is even pielen hoe de bril en mondkapje goed passen. Als het eenmaal goed zit dan gaat de lucht niet via de bril weg.Ryur schreef op maandag 28 september 2020 @ 20:06:
Nergens in deze twee artikelen hebben zet het over masks, hoe haal je hieruit dat ze niet werken ?DJvL schreef op maandag 28 september 2020 @ 20:08:
Aangaande volgende onderzoeken, gaan de standaard mondkapjes niet helpen.
Het is inmiddels bewezen dat de zeer kleine zwevende aerosole druppeltjes van COVID-19 'levend' en besmettelijk zijn en zich maar liefst 4,5 meter kunnen verplaatsen!
https://www.nytimes.com/2...rus-aerosols-indoors.html
https://www.medrxiv.org/c...101/2020.08.03.20167395v1
And to think they once said that computers would take away jobs.
Omdat dit over de minuscule/kleine druppels gaat. Die worden niet gestopt door de verkrijgbare maskers. 1+1=2IJzerlijm schreef op maandag 28 september 2020 @ 20:19:
[...]
Nergens in deze twee artikelen hebben zet het over masks, hoe haal je hieruit dat ze niet werken ?
[ Voor 0% gewijzigd door DJvL op 28-09-2020 20:21 . Reden: Typo ]
Die middeltjes werken vaak in basis prima, maar als je gevoelig bent voor een film op je brilleglas is het meestal geen doorslaand succes.
Heb geen probleem met de goedkope 10 in een pak weggooi kapjes van de Etos. Heb in Italië regelmatig een kapje op gehad met bril. Misschien een aantal proberen ? Overigens werkt een verf masker ook goed, maar dat is misschien wat overdreven.Ryur schreef op maandag 28 september 2020 @ 20:06:
Heel leuk, maar wie gaat die dragen? Even heel realistisch: Werkelijk niemand, daarvoor is het aantal slechthorenden te laag. Zelfs in de ketens waar hoortoestellen verkocht worden gebruiken ze ze niet, terwijl zij de doelgroep moeten bedienen.MikeyMan schreef op maandag 28 september 2020 @ 20:19:
http://www.doofenkerk.nl/...-doorzichtige-mondkapjes/
Dit zou voor doven en slechthorenden misschien een optie zijn?
[ Voor 20% gewijzigd door GAIAjohan op 28-09-2020 20:24 ]
Ook niet zo opgevat hoorAndyk125 schreef op maandag 28 september 2020 @ 20:19:
[...]
Misschien moet de overheid ook beter uitleggen hoe een mondkapje werkt en zo om verwarring weg te nemen. Dit is niet persoonlijk bedoelt.
Zoals ik ook al zei, ik heb pas 1x mondkapje op moeten hebben.Drardollan schreef op maandag 28 september 2020 @ 20:19:
[...]
Hier ook een brildrager. Ik heb er weinig last van, het is even pielen hoe de bril en mondkapje goed passen. Als het eenmaal goed zit dan gaat de lucht niet via de bril weg.
Als ik in Duitsland ben doe ik hem ook niet af als ik winkels uitkom. Als hij eenmaal goed zit werkt het beter om hem op te houden.
In dat geval moet je dus, zoals in Rotterdam gebeurde, lokaal sancties opleggen. Net als bij restaurants en andere gelegenheden kan je prima lokaal handhaven. In Rotterdam werd er gewaarschuwd en de week erna gaat het prima. Als het dit weekend mis was gegaan had de burgemeester ingegrepen, gewoon zoals het hoort. In mijn gemeente heeft de burgemeester al diverse tenten gesloten na 1 waarschuwing.BarôZZa schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:52:
[...]
Ik haal niet veel door elkaar. Er waren ook feestende Feyenoorders etc. Je weet gewoon dat er incidenten gaan plaatsvinden onder een deel van de supporters(waarvan een deel niet schuwt om een burgemeestertje onder druk te zetten). Of dat deze speelronde is of wat later of binnen of buiten het stadion is een kwestie van tijd. Alle grote voetballanden houden niet voor niks hun stadions leeg.
Je doelt op de situatie in Tilburg? Die heeft niets met het voetbal te maken en moet je volledig los zien. Net als Ferd zijn bruiloft niet maatgevend is voor de vele bruiloften die gevierd zijn.Vanuit dat opzicht, in combinatie met de stijgende cijfers heb ik de beslissing nooit begrepen. Een deel van de samenleving ziet vooral de feestende mensen en snapt niet dat zij niet kunnen feesten.
[ Voor 10% gewijzigd door mesa57 op 28-09-2020 20:24 ]
Maar zo'n ffp2 masker met uitblaasventiel is om jezelf te beschermen als je zelf gezond bent. Dus voor in een stoffige omgeving of op een IC als verpleegkundige.Andyk125 schreef op maandag 28 september 2020 @ 20:19:
[...]
Het doel van een mondkapje is dat je bij het inademen de lucht filtert, en bij het uitademen is dit niet nodig omdat de bacteriën niet naar binnen kunnen komen als je uitademt.
Het ventiel (membraam) gaat alleen open met het uitademen en niet met het inademen. Daarom moet je bij het afdoen van het mondkapje juist vast pakken aan de zijkanten of elastiek en het mondkapje weg gooien wanneer gebruikt. De bacteriën en vuil verzamelen zich bij het filter voor het inademen.
Misschien moet de overheid ook beter uitleggen hoe een mondkapje werkt en zo om verwarring weg te nemen. Dit is niet persoonlijk bedoelt.
Het is inderdaad wennen. En in een stressvolle situatie is het ook niet ideaal. Het is jammer dat je rijinstructeur er niet eerder mee begonnen is, puur om dat deel stress weg te nemen.Ryur schreef op maandag 28 september 2020 @ 20:22:
[...]
Zoals ik ook al zei, ik heb pas 1x mondkapje op moeten hebben.
Wie weet was het ook wel gewoon wennen (en op dat moment ook de stress van de rijexamen hielp ook niet mee trouwens)
Inderdaad niemand. Maar hoeft ook niet, ziet er niet uit als je er de hele dag mee loopt i.m.o.GAIAjohan schreef op maandag 28 september 2020 @ 20:22:
[...]
Heel leuk, maar wie gaat die dragen? Even heel realistisch: Werkelijk niemand, daarvoor is het aantal slechthorenden te laag. Zelfs in de ketens waar hoortoestellen verkocht worden gebruiken ze ze niet, terwijl zij de doelgroep moeten bedienen.
[ Voor 5% gewijzigd door Bastien op 28-09-2020 20:25 ]
Tape: YouTube: How To Keep Glasses From FOGGING While Wearing A Face MaskRyur schreef op maandag 28 september 2020 @ 20:06:
Dat varieert per type mondkapje. https://www.igj.nl/actuee...jes-verschillende-soortenAndyk125 schreef op maandag 28 september 2020 @ 20:19:
[...]
Het doel van een mondkapje is dat je bij het inademen de lucht filtert, en bij het uitademen is dit niet nodig omdat de bacteriën niet naar binnen kunnen komen als je uitademt.
Er zijn een aantal zaken die ik gebruik om condens op bril te doen beperken tijdens mijn werk:Ryur schreef op maandag 28 september 2020 @ 20:06:
Weinig bizars aan. Dit is al jaar en dag de normale manier van handelen. Zo kan je relatief gemakkelijk reageren bij heftige reacties.shoombak schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:45:
Gelukkig maar, sommige mensen zijn nogal snel gevoelig.Ryur schreef op maandag 28 september 2020 @ 20:22:
[...]
Ook niet zo opgevat hoorBen blij met iedere uitleg!
Woon zelf in het Oosten, dus denk dat nog niet hier een mondkapjes plicht gaat komen, maar gewoon voordat het gaat komen.
Nu ook maar standaard een mondkapje in de auto leggen.
ffp1 mondkapjes worden over het algemeen ook gewoon in de ziekenhuizen gebruikt, mijn vriendin werkt namelijk in een ziekenhuis. De mondkapjes die je bedoelt worden gebruikt in allerlei contactberoepen, van artsen, tandartsen en ga zo maar door.Barrycade schreef op maandag 28 september 2020 @ 20:24:
[...]
Maar zo'n ffp2 masker met uitblaasventiel is om jezelf te beschermen als je zelf gezond bent. Dus voor in een stoffige omgeving of op een IC als verpleegkundige.
Niet zoals al die niet medische mondkapjes die nu aanbevolen zijn in OV. Die zijn om anderen te beschermen als je zelf besmet bent maar het nog niet weet.
Dus zo'n ffp masker hoor je conform voorschriften eigenlijk niet te dragen zodat ze beschikbaar zijn en blijven voor de zorg.
Dus we kunnen maar beter niets doen en het zo door laten gaan? Als men zo kinderachtig is en het dan thuis graag wil doen dan komt er misschien ook nog een verbod op alcohol.alienfruit schreef op maandag 28 september 2020 @ 20:30:
Horeca om 22:00 dicht, dat deden in het VK ook maar daar zorgt het voor veel trammelant:
https://www.independent.co.uk/news/health/coronavirus-latest-news-today-uk-lockdown-fines-vaccine-million-cases-b665208.html
[ Voor 20% gewijzigd door Andyk125 op 28-09-2020 20:37 ]
Goed verhaal, maar COVID-19 schijnt viraal te zijn en niet bacterieel.Andyk125 schreef op maandag 28 september 2020 @ 20:19:
[...]
Het ventiel (membraam) gaat alleen open met het uitademen en niet met het inademen. Daarom moet je bij het afdoen van het mondkapje juist vast pakken aan de zijkanten of elastiek en het mondkapje weg gooien wanneer gebruikt. De bacteriën en vuil verzamelen zich bij het filter voor het inademen.
Doven en slechthorenden zijn de enige die volgens mij echt te lijden hebben onder zo'n mondkapjesplicht, dus terechte klacht. Voor de rest van de mensen vind ik het meestal wel aanstelleritus en netto nog steeds logisch. Wel precies volgens m'n voorspellingGAIAjohan schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:57:
[...]
Nee, voor een slechthorend persoon is het helemaal geen kleine opoffering. Liplezen is onmogelijk, iemands mimiek zien wat ie nou bedoelt is onmogelijk.
Het is gewoon een gigantische kutzooi. Beter kan ik het niet verwoorden. Alsof je van inclusief naar exclusief gaat, en buiten de reguliere maatschappij komt te staan.
Voor goedhorenden klinkt het zwaar overdreven, maar een mondkapje is voor mij gewoon een horrorscenario. Zeker als die niet 'even' afgezet kan worden, zoals voorheen bij bv de tandarts gedaan werd om te communiceren.
Dus op de werkvloer een overleg? Kan ik niet bij zijn, heeft gewoon geen zin.
Een vraag stellen in een winkel? Heeft geen zin.
Kortom: je staat overal buiten waar je voorheen met moeite juist binnen was gekomen.
Nu hopen dat het een beetje wordt opgepakt. Elke andere manier had tot hysterisch verzet geleid. Veel mensen zien er ook een stuk beter uit met een maskeBarôZZa schreef op maandag 28 september 2020 @ 13:22:
Maarja, mogelijk mondkapjes dus. Ben benieuwd hoe ze dat gaan aanvliegen.
Ik hoop dat ze gewoon een dringend advies geven met een duidelijk verhaal (je draagt het om een ander te beschermen), goede voorlichting en bijvoorbeeld beroep doen op winkeliers. En dat ze niet meteen met plichten, regels en boetes aan komen zetten.
Anti-fog brillenspray. Ik heb nog een busje uit Azië, weet niet of het hier zo gemakkelijk te krijgen is maar op het internet moet alles te vinden zijn. Sowieso handig in de winter.Ryur schreef op maandag 28 september 2020 @ 20:06:
Engeland heeft wel echt een compleet andere kroeg cultuur dan Nederlanders. Wij Nederlanders gaan lang niet zo vaak naar de kroeg als de Belgen en de Engelsen.alienfruit schreef op maandag 28 september 2020 @ 20:30:
Horeca om 22:00 dicht, dat deden in het VK ook maar daar zorgt het voor veel trammelant:
https://www.independent.co.uk/news/health/coronavirus-latest-news-today-uk-lockdown-fines-vaccine-million-cases-b665208.html
Mjah iedereen die de vorige keer normaal deed maar misgegrepen heeft en dan ongetwijfeld ook nog eens de aanvullers van hun mega-voorraad. We blijven immers een nuchter volkjeMikeyMan schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:47:
[...]
Das toch standaard? Even de stemming peilen.
Zitten nog wel verschillen in het en der toch?
Plee papier bij ah online direct weer uitverkocht trouwens
De tijden dat de ME door de touissaintstraat en spartastraat gallopeerden is inderdaad al even voorbij ja.FreakNL schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:11:
Ik ben bij Sparta - Ajax geweest en dat ging prima. Ook maar 1 agent gezien. Ik baal er gewoon van, en ik vind het vooral laaghangend fruit wat gepakt wordt... Maargoed, alle beetjes helpen natuurlijk dus ik snap het ergens ook wel...
Afhankelijk van het mondkapje werkt dit ook voor virussen.Erapaz schreef op maandag 28 september 2020 @ 20:34:
[...]
Goed verhaal, maar COVID-19 schijnt viraal te zijn en niet bacterieel.
Als je ondanks ruimte laten aan onder-/zijkant en voornamelijk neusademhaling nog steeds last hebt van beslagen brilglazen, kun je misschien eens proberen de bril met speeksel te bestrijken.Ryur schreef op maandag 28 september 2020 @ 20:06:
Na de eerste wedstrijd kon Rutte al vragen beantwoorden over juichende supporters en daarna kwamen die Tilburgers(kan je helaas niet los zien). Het is heel logisch dat het dan einde verhaal is, want dat kunnen ze nooit uitleggen aan het volk. Al hadden ze beter gewoon alles dicht kunnen houden, nu maak je mensen blij met een dooie mus en hebben ze het gevoel dat ze iets ontnomen wordt. Was waarschijnlijk ook bedacht toen de besmettingen een stuk lager waren. Op dit moment is het nergens een goed idee om met veel mensen samen te komen, zelfs al doen de meeste hun best om zich aan de maatregelen te houden. Verspilde energie, die lui moeten op dit moment helemaal niet bezig zijn met voetbal.Drardollan schreef op maandag 28 september 2020 @ 20:23:
[...]
In dat geval moet je dus, zoals in Rotterdam gebeurde, lokaal sancties opleggen. Net als bij restaurants en andere gelegenheden kan je prima lokaal handhaven. In Rotterdam werd er gewaarschuwd en de week erna gaat het prima. Als het dit weekend mis was gegaan had de burgemeester ingegrepen, gewoon zoals het hoort. In mijn gemeente heeft de burgemeester al diverse tenten gesloten na 1 waarschuwing.
Ik vind het van de zotte dat bijvoorbeeld in Heerenveen het stadion leeg moet blijven omdat er in Rotterdam of Amsterdam een probleem is. Los van dat in mijn ogen ook in Rotterdam en Amsterdam de stadions geen risico vormen, het stadion in Heerenveen nog veel minder.
[...]
Je doelt op de situatie in Tilburg? Die heeft niets met het voetbal te maken en moet je volledig los zien. Net als Ferd zijn bruiloft niet maatgevend is voor de vele bruiloften die gevierd zijn.
[ Voor 83% gewijzigd door ijdod op 28-09-2020 21:03 ]
Met Dreft insmeren.Ryur schreef op maandag 28 september 2020 @ 20:06:
Het zijn in eerste instantie de maatregelen voor Amsterdam. En ze is burgemeester van Amsterdam.blissard schreef op maandag 28 september 2020 @ 20:59:
Ik vind het een heel bijzondere keuze om Femke Halsema, nu niet bepaald de populairste politica/burgemeester in grote delen van het land, de mededeling te laten doen om mondkapjes semi-verplicht te maken in een aantal grote steden. Wat zou daar nu de gedachte achter geweest zijn?
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq