Het Coronavirus in Nederland en België - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 91 ... 171 Laatste
Acties:
  • 534.564 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:46

ultimateharry

Team Slayer:-)

Verwijderd schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:37:
[...]

Dat is uiteraard de afweging die gemaakt moet worden. Moet je een 90 jarige opofferen voor een 50 jarige. Of moet je een 30 jarige opofferen voor een 35 jarige met een beter vooruitzicht.
Dat hoort bij zorgverlening.

Of dat oudje nog wel jaren te leven heeft ligt dus helemaal aan de situatie. Er zal daarom ook geen decision-chart in de intensive care unit hangen waar een antwoord uitkomt.
Volgens mij is het globale idee dat we als samenleving onze hersens een beetje gebruiken en daar naar handelen. Dan hoeven we niet te beslissen wie dood gaat en wie niet. Beschaving weet je wel?

De beslisregels zijn er: https://www.knmg.nl/actua...-opname-bij-schaarste.htm

Bij code zwart is er bij gelijk aankomen zelfs een loting-systeem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AFCAjax schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:42:
[...]

Haha, meneer kortzichtig.

Net of je rekening houdt met een situatie als deze. Ga maar gauw weer achter je oogkleppen.
en dan noem je mij kortzichtig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:28
Agent47 schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:42:
[...]

Voetbal stadions leeg, akkoord. Laten ze vooral dan ook de zalen en markten dicht doen ( Zwarte markt Beverwijk en grote markt in Den Haag) Tevens krijg je het nu toch meer richting het Oosten want mensen uit bijvoorbeeld Amsterdam huren dan wel een zaaltje in Enschede etc.
Zwarte markt was al bijna gesloten voor enkele weken wegens overtreden regels weet je nog? Alleen was daar zoveel gejank om en gingen die lui gewoon tegen de maatregel die stond in open dat niemand durfde te handhaven daar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:42

Agent47

I always close my contracts.

Leon Zwiers schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:44:
[...]

Zwarte markt was al bijna gesloten voor enkele weken wegens overtreden regels weet je nog? Alleen was daar zoveel gejank om en gingen die lui gewoon tegen de maatregel die stond in open dat niemand durfde te handhaven daar
Van mij mag 3/4 van alles oprecht gewoon dicht. Laat het eerst maar eens terug dringen weer. Zoek maar lekker een hobby thuis of ga lekker gamen of netflix kijken. De grap hiervan is vind ik: Toen iedereen naar werk en school ging wou iedereen thuis blijven om lekker te netflixen. Nu is het de bedoeling dat je thuis blijft mits positief getest en gaat men naar buiten. 8)7

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AFCAjax
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-09 04:50
Leon Zwiers schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:44:
[...]

Dus het probleem ligt hem in het handhaven, want er wordt hier gewoon niet opgetreden.

Als je in Frankrijk of Spanje je niet aan de regels houdt krijg je gewoon een tik met een rubberen stok en kun je een nachtje slapen in 1m2.

Het is toch allemaal veel te vrijblijvend hier?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-10 15:49
Verwijderd schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:41:
Mensen van de anti cirona maatregelen. Hou op met janken! Je hebt de kansen gekregen en keer op keer verkl**t.
Mensen met kinderen die niet meer thuis kunnen werken anders overspannen raken;
Had daaraan gedacht voordat je kinderen nam en een carriere en persoonlijke vrije tijd belangrijker vind.
Wij gaan uw kinderen niet voor u opvoeden.
Succes.
Wat een kansloos betoog van je zeg, even lekker alle mensen met kinderen in een hoek zetten. Alsof ik had kunnen bedenken dat we met een corona pandemie te maken zouden krijgen.

Vader, werknemer en leraar tegelijk zijn is praktisch onmogelijk kan ik je zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

I always close my contracts.

AFCAjax schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:45:
[...]

Dus het probleem ligt hem in het handhaven, want er wordt hier gewoon niet opgetreden.

Als je in Frankrijk of Spanje je niet aan de regels houdt krijg je gewoon een tik met een rubberen stok en kun je een nachtje slapen in 1m2.

Het is toch allemaal veel te vrijblijvend hier?
Is het ook. Je krijgt een " niet meer doen he!" en 15 minuten later ga je weer door waar je mee bezig was.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 12:29
Verwijderd schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:43:
[...]
En mijns inziens ook terecht.

Als we voor elk mogelijk gevaar geen kinderen meer zouden nemen, dan zou de mensheid snel uitsterven, denk je ook niet?

Sowieso is je betoog nogal wazig en het enige wat ik er uit haal is een hoop frustratie...

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AFCAjax
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-09 04:50
Verwijderd schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:43:
[...]
Ik begrijp een gedeelte van je punt. Kinderen opvoeden is niet de taak van leraren/kinderopvang. Maar kinderen educatie geven is dat wel.

De meeste ouders hebben niet gestudeerd om les te geven + het feit dat mama nou eenmaal mama is en kinderen naar een juffrouw of meester veel beter luisteren. En daarbij komt nog dat kinderen gewoon met elkaar moeten spelen, en daarvan leren. Ik zou er niet aan moeten denken dat ik als 4-12 jarige alle dagen thuis zou moeten zijn. Thuis is het na een week ook wel klaar voor het gemiddelde kind.

Toen ik nog op school zat, wilde ik na 2 weken voorjaarsvakantie ook wel graag weer naar school. Ondanks dat buiten spelen met vriendjes ook gewoon kon was ik dat ook wel gauw weer zat.

[ Voor 12% gewijzigd door AFCAjax op 28-09-2020 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
wildhagen schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:29:
Wie weet heeft dat oudje ook nog wel jaren te leven?
In het beschreven scenario krijg je te maken met triage. Het oudje zal dan het onderspit delven. Indien de persoon met ontstoken blinde darm jonger is en ook nog werkzaam dan zal die de voorkeur genieten boven een 70-plusser die achter de geraniums zit.

In een triage scenario worden middelen alleen ingezet om kansrijke en eventueel waardevolle patiënten te redden. Goede kans dat het oudje dan het ziekenhuis niet eens meer in komt voor een bed.
Drardollan schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:36:
Terwijl iedereen in Nederland ziet waar het wel en niet fout gaat, de overheid lijkt hier volledig blind voor te zijn. Ik kan daar met mijn pet niet bij.
Ze lopen natuurlijk op eierschalen. Draagvlak valt elke maand wel zo'n beetje. Nou kan je mazzel hebben dat er nog een keer een opleving komt, maar het kan net zo goed verkeerd uitpakken dat er een massale "zoek het dan maar uit" reactie komt.

Ik werd in elk geval niet vrolijk van en eigenlijk zou ik willen dat ze in Den Haag dat ook begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:23
CMD-Snake schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:15:
[...]

De lockdown was niet eeuwig vol te houden, dat werd al heel snel duidelijk. De angst regeerde ook en dat zal ook flink geholpen hebben. Genoeg mensen dachten dat als je corona kreeg je net genoeg tijd nog had om je kistje uit te zoeken. Alsof ze inderdaad ebola hadden gekregen. De enige groep voor wie dit echt zou kunnen opgaan die vergelijking zijn de 70-plussers. Die vormen de overgrote meerderheid in de ziekenhuisbedden en idem bij de sterfgevallen.
Euh, alleen bij sterfgevallen. Op de IC's is de helft jonger dan de pensioensleeftijd. Mediaan was 64 geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:36
[...]

Dat is uiteraard de afweging die gemaakt moet worden. Moet je een 90 jarige opofferen voor een 50 jarige. Of moet je een 30 jarige opofferen voor een 35 jarige met een beter vooruitzicht.

Of dat oudje nog wel jaren te leven heeft ligt dus helemaal aan de situatie. Er zal daarom ook geen decision-chart in de intensive care unit hangen waar een antwoord uitkomt.
Dat hoort eerder bij triage bij rampen, dan bij reguliere zorgverlening. Een situatie waar je niet in terecht wilt komen.
mesa57 schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:38:
[...]

Ja, ik bedoel zelftesten. En er zijn antigeen zelftesten die betrouwbaar genoeg zijn om een belangrijk deel van de verspreiding in te dammen.
Daar ben ik wel benieuwd naar. Wat is betrouwbaar genoeg? Een vals negatief resultaat wil je zoveel mogelijk voorkomen.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ChojinZ schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:50:
[...]

En mijns inziens ook terecht.

Als we voor elk mogelijk gevaar geen kinderen meer zouden nemen, dan zou de mensheid snel uitsterven, denk je ook niet?

Sowieso is je betoog nogal wazig en het enige wat ik er uit haal is een hoop frustratie...
Is ook frustatie, toegegeven.
Ik erger mij al maanden aan mensen die de maatregelen negeren.
Ik heb zelf een fulltime baan, vrouw en twee kinderen (6 en 11).
Maar ben niet afhankelijk van kinderopvang etc. Ook nooi geweest.
W
Onze banen zo afgepast op elkaar dat wij er zijn voor de kinderen.
Ik vind het treurig dat men vindt dat een ander maar voor de kinderen moet zorgen.
Ow voordat je denkt dat mijn vrouw thuis zit, die heeft een 20 uurs baan.
Tweeverdieners met een tophypotheek was een kwestie van tijd voordat dat problemen op zou leveren. Riepen mijn ouders al in de jaren 90.
Helaas vader overleden aan corona.
Dus ik vat wat eerder vlam.

Edit. Ik heb het niet over thuis lesgeven. De scholen zijn open.
Ik bedoel zelf thuiswerken net kinders.
Dat is niet teveel gevraagd in deze coronatijd.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2020 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
FirePuma142 schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:21:
[...]

Ook hier, care to explain? Tussen de regels door zeg je heel veel, maar als je om uitleg wordt gevraagd blijft het stil. Voor de draad er mee.
knip

[ Voor 15% gewijzigd door DaniëlWW2 op 28-09-2020 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 21:10
CMD-Snake schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:50:
[...]
Ze lopen natuurlijk op eierschalen. Draagvlak valt elke maand wel zo'n beetje. Nou kan je mazzel hebben dat er nog een keer een opleving komt, maar het kan net zo goed verkeerd uitpakken dat er een massale "zoek het dan maar uit" reactie komt.

Ik werd in elk geval niet vrolijk van en eigenlijk zou ik willen dat ze in Den Haag dat ook begrijpen.
Juist dat is mijn probleem (al sinds 1 juli). Het draagvlak neemt al af, en dan neem je onbegrijpelijke maatregelen die nog meer van dat draagvlak weg zullen slaan. Als het vanavond doorgaat dat er geen supporters mogen komen bij wedstrijden, hoe denk je dat de eerste wedstrijd waarbij dat wel weer mag gaat verlopen? Niemand houdt zich dan meer aan 1 regel. Want of je nu goed of fout doet, gestopt wordt het toch wel.

En dan heb ik het nog niet over de constante verwarring van maatregelen, elke dag lijkt anders. Men is daar helemaal klaar mee voor mijn gevoel.

Ik ben bang dat er straks een serieuze opstand komt van mensen die #ikdoenietmeermee roepen. Tot voor kort toe was het beperkt tot een stel wappies van Engel, domme Frans en consorten, nu zag je recent de #ikdoenietmeermee opkomen. Men is er spuugzat van, zeker omdat het van links naar rechts schiet zonder duidelijke leiding. Leiding die er tot 1 juli in mijn ogen wel was.

Ik vrees dus met grote vrezen wat er gaan komen na vanavond.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:41
Het toenemende aantal corona-opnames in ziekenhuizen dreigt ten koste te gaan van de reguliere zorg. Daarvoor waarschuwde Ernst Kuipers, voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg, op een persmoment met zijn collega Diederik Gommers van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care.

"Als het zo doorzet, moeten ziekenhuizen op enig moment keuzes maken en de reguliere zorg tot op zekere hoogte afschalen", zei Kuipers. Hij verwacht dat komend weekend het aantal corona-opnames in ziekenhuizen - inclusief IC's - de 1000 passeert.

Manmanman, hopelijk vanavond genoeg maatregelen en mensen die zich eraan houden om dit te voorkomen.

De eerste keer werden we overvallen, nu (bij de 2e golf) hebben we dat excuus niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:35

Dat hoort bij zorgverlening met onvoldoende capaciteit om gewoon iedereen te kunnen helpen. Een situatie die we graag willen voorkomen, lijkt me.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-10 12:54
Basekid schreef op maandag 28 september 2020 @ 17:00:
Het toenemende aantal corona-opnames in ziekenhuizen dreigt ten koste te gaan van de reguliere zorg. Daarvoor waarschuwde Ernst Kuipers, voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg, op een persmoment met zijn collega Diederik Gommers van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care.

"Als het zo doorzet, moeten ziekenhuizen op enig moment keuzes maken en de reguliere zorg tot op zekere hoogte afschalen", zei Kuipers. Hij verwacht dat komend weekend het aantal corona-opnames in ziekenhuizen - inclusief IC's - de 1000 passeert.

Manmanman, hopelijk vanavond genoeg maatregelen en mensen die zich eraan houden om dit te voorkomen.

De eerste keer werden we overvallen, nu (bij de 2e golf) hebben we dat excuus niet meer.
Ik kan echt niet bevatten waarom coronapatiënten voorgaan op overige zorg. Men heeft het wel over triage als het uit de hand loopt, maar als je andere zorg gaat cancellen, dan ben je al met triage bezig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WnjkLyh1TwZ840SdwNQabkPS_so=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vXvt6DvVIs1zX32SKttTldQ2.png?f=user_large

Goh, waarom stijgt het aantal besmettingen in andere landen met mondkapjes ook? Omdat er allemaal losgeslagen Hollanders langskomen? :?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:36

Rannasha

Does not compute.

Señor Sjon schreef op maandag 28 september 2020 @ 17:06:
[...]

Ik kan echt niet bevatten waarom coronapatiënten voorgaan op overige zorg. Men heeft het wel over triage als het uit de hand loopt, maar als je andere zorg gaat cancellen, dan ben je al met triage bezig.
De "andere zorg" waar men het over heeft is nu vooral zorg die niet urgent is en redelijk goed ingepland kan worden. Er zijn genoeg procedures die op zich prima een paar maand uitgesteld kunnen worden zonder dat de patient daar blijvend last van zal hebben.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Agent47 schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:45:
[...]

Van mij mag 3/4 van alles oprecht gewoon dicht. Laat het eerst maar eens terug dringen weer. Zoek maar lekker een hobby thuis of ga lekker gamen of netflix kijken. De grap hiervan is vind ik: Toen iedereen naar werk en school ging wou iedereen thuis blijven om lekker te netflixen. Nu is het de bedoeling dat je thuis blijft mits positief getest en gaat men naar buiten. 8)7
Ja en dan? Vaccine wat wellicht niet werkt, rest van onze levens maar in lockdown?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Rannasha schreef op maandag 28 september 2020 @ 17:09:
[...]

De "andere zorg" waar men het over heeft is nu vooral zorg die niet urgent is en redelijk goed ingepland kan worden. Er zijn genoeg procedures die op zich prima een paar maand uitgesteld kunnen worden zonder dat de patient daar blijvend last van zal hebben.
Inmiddels is die zorg al een maand of 7 uitgesteld. Dat gaat op den duur ook consequenties hebben.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• LZ86
Drardollan schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:59:
[...]

Juist dat is mijn probleem (al sinds 1 juli). Het draagvlak neemt al af, en dan neem je onbegrijpelijke maatregelen die nog meer van dat draagvlak weg zullen slaan. Als het vanavond doorgaat dat er geen supporters mogen komen bij wedstrijden, hoe denk je dat de eerste wedstrijd waarbij dat wel weer mag gaat verlopen? Niemand houdt zich dan meer aan 1 regel. Want of je nu goed of fout doet, gestopt wordt het toch wel.
Voetbalsupporters hebben al lang en breed bewezen zich niet aan simpele regels te kunnen houden, pre corona al. Me lijkt dat dit heel erg in het achterhoofd gehouden zal en moet worden wanneer men weer (en of men dit wel moet doen) supporters gaat toelaten.

Jij bent gigantisch aan het ageren omdat jouw hobby geraakt wordt door iets waar je weinig tot geen invloed ophebt en dat dit niet eerlijk is en daar heb je gelijk in. Alleen heeft de samenleving dit zelf verkloot. Hartstikke goed dat jij je aan de regels hield en daar 3 anderen op aan hebt gesproken. Dat er vervolgens 10000 zich er compleet niet aanhouden maakt jouw goede gedrag natuurlijk ruimschoots ongedaan.

Je vindt dat jij niet hoeft te lijden onder het foute gedrag van anderen. Dat geldt net zo voor iedereen in dit land. Mezelf incluis. Ondertussen zit ik dus thuis met corona, opgelopen op mijn werk in het ziekenhuis door iemand die niet vond dat de regels voor hem geldden. Dus, ja, er mag hard ingegrepen worden voordat dit nog verder uit de klauwen gaat lopen (en dat gaat het)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MC_Sparkles
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 19:31
AFCAjax schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:33:
[...]

Nee, want wie denkt er nou over om meneer AH of meneer Jumbo te benadelen? Zij plussen al 7 maanden de omzet.

Jij zou toch moeten weten dat het in de supermarkt niet altijd 1,5 meter is; jij komt er immers iedere week minimaal 1 keer.

Maar daar hoor je niemand over.

Stukje over Congo vind ik een beetje hypocriet van je; Je maakt je wel zorgen over je uitlaatgassen, maar kinderarbeid boeit je niet zoveel. Lekker bezig!
Dat de afstand niet word gehouden ben ik met je eens, maar dat probeer ik zelf wel op te letten. Ik wacht nog steeds achter mensen met ruime afstand en zeg dit ook tegen de nekhijgers. Was voor vertrek en na terugkomst handen etc.

Ik heb controle over mijn eigen CO2 footprint en die probeer ik laag te houden. Ik heb alleen veel minder invloed op zalen als kinderarbeid of dwangarbeid. Ik zou niet weten hoe ik kinderarbeid kan stoppen. Buiten alles boycotten, maar waar houd ik dan op? Ook geen tshirts meer kopen omdat de maker 10 cent per uur krijgt? Toch maar diesel rijden, ivm de kobalt mijnen waar kinderen mijnen? Ik vind t zelf een lastige kwestie. Ik doe mijn best voor de toekomst met het milieu omdat ik hier zelf direct invloed op kan oefenen. Ik ben echter wel bewust dat de elektrische auto niet uit een groene heuvel komt rijden en 100% groen is, maar dat betekend niet dat ik kinderarbeid goed keur.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
Señor Sjon schreef op maandag 28 september 2020 @ 17:11:
[...]

Inmiddels is die zorg al een maand of 7 uitgesteld. Dat gaat op den duur ook consequenties hebben.
Heeft al gevolgen. Genoeg tekenen en verhalen. Meer CVA's omdat de TIA zorg platlag. Meer hartfalen patienten omdat ze niet op tijd kwamen met een infarct. Kankerpatienten die terminaal zijn omdat ze te laat geholpen zijn etc. In absolute getallen zal het pas over een paar jaar duidelijk zijn denk ik, maar er zijn slachtoffers aan het vallen omdat mensen zich niet aan een paar simpele regels wensen te houden,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:05

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
[...]

[Afbeelding]

Goh, waarom stijgt het aantal besmettingen in andere landen met mondkapjes ook? Omdat er allemaal losgeslagen Hollanders langskomen? :?
De veiligheidsregio heeft in mijn ogen kans gehad om het op hun manier te doen en hopeloos gefaald. In Amsterdam komen de lokale politici niet verder dan 'voorrang voor Amsterdammers' en Aboutaleb kan geen interview geven zonder dat het pleit voor landelijke maatregelen. Dat één van die burgemeesters nu ook nog zegt over mondkapjes "baat het niet, dan schaadt het niet", is dan ook typisch. Geen enkele burgemeester durft zich te branden aan echte maatregelen die zijn regio treft, maar zoekt het liefst naar excuses of symbolische maatregelen die de onderbuik van hun achterban voeden.

Ik hoop ook echt dat die verantwoordelijkheid dichter bij het kabinet komt te liggen. OMT adviseert (obv gezondheid, economie etc), kabinet voegt beleid toe en dan een onafhankelijk clubje dat besluiten neemt, dat lijkt me daadkrachtiger dan dit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Señor Sjon
Het is ook wel iets uit vervlogen tijden om te denken dat dit in een regio opgelost kan worden. Met een autorit van 30 minuten doorkruis je zo al een paar veiligheidsregio's met elk andere voorwaarden. Het is al verwarrend met landen onderling, laat staan als ieder voor zich ook losgaat met allerhande leefregels.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LZ86
Señor Sjon schreef op maandag 28 september 2020 @ 17:24:
Het is ook wel iets uit vervlogen tijden om te denken dat dit in een regio opgelost kan worden. Met een autorit van 30 minuten doorkruis je zo al een paar veiligheidsregio's met elk andere voorwaarden. Het is al verwarrend met landen onderling, laat staan als ieder voor zich ook losgaat met allerhande leefregels.
NL is veel te klein voor echte regionale maatregelen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Zolang de reactie van de grote stedelingen op een verbod is "dan gaan we ergens anders heen voor ons feest" is het zinloos om regionale maatregelen te nemen.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ultimateharry

ultimateharry

Leon Zwiers schreef op maandag 28 september 2020 @ 17:25:
[...]

NL is veel te klein voor echte regionale maatregelen
Yep, los van de “verwarring”, heb je ook nog het waterbed-effect, zoals bijvoorbeeld met de Amsterdamse bruiloften.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Wow, dit topic wordt steeds gezelliger. In de afgelopen dag wordt gesproken over malloten die te dom om te poepen zijn, zijn alle pubers opeens lompe figuren die alleen maar om frikandelbroodjes en energydrank geven en kan geen enkele voetbalsupporter zich aan een regel houden. Oh, en als je elektrisch rijdt steun je kinderarbeid, want zo gaat dat in de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:42

FreakNL

Well do ya punk?

Voetbal en andere sporten zijn natuurlijk laaghangend fruit. De meeste besmettingen komen nog steeds thuis voor, maar daar kunnen ze niks tegen doen.

Ik vind het maar symboolpolitiek.. Het ging bij 95% van de wedstrijden gewoon goed en beter dan in menig supermarkt of restaurant...

Ik had het overigens zaterdag al meegekregen, maar niemand nam me serieus ;)

[ Voor 21% gewijzigd door FreakNL op 28-09-2020 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe gaan ze het amateurvoetbal/sport door laten gaan.. Geen publiek (wie brengt haalt de kinderen?).. Ik zie eerlijk gezegd de lol er niet meer zo van in. Dan maar een (half)jaar geen teamsporten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
BarôZZa schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:53:
Euh, alleen bij sterfgevallen. Op de IC's is de helft jonger dan de pensioensleeftijd. Mediaan was 64 geloof ik.
Scheelt niet zoveel. Maar je ziet in de getallen van het RIVM dat verreweg de meeste mensen op leeftijd zijn en ook vaak andere aandoeningen al hebben. Vooral mensen die al lijden aan hart- en vaatziektes maken weinig kans.
Drardollan schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:59:
Sportfans zullen teleurgesteld zijn, de horeca zal steen en been klagen (en terecht) en mogelijk laten de contactberoepen ook van zich horen om hun onvrede uit te drukken. En geen idee hoeveel burgers weer vervreemd raken van het beleid.
Ik ben bang dat er straks een serieuze opstand komt van mensen die #ikdoenietmeermee roepen. Tot voor kort toe was het beperkt tot een stel wappies van Engel, domme Frans en consorten, nu zag je recent de #ikdoenietmeermee opkomen. Men is er spuugzat van, zeker omdat het van links naar rechts schiet zonder duidelijke leiding. Leiding die er tot 1 juli in mijn ogen wel was.
Ik verwacht geen opstand, eerder een collectief opgeven. Stilletjes stoppen met luisteren. Moe gepraat en murw geslagen met regels. Het acht uur journaal is al sinds maart het corona journaal. Elke dag getallen oplepelen, maar na een tijdje kan het niet meer schelen.
Ik zie er ook weinig heil in. Maar ze hebben nu een geldingsdrang en dit is mooi zichtbaar handelen, maakt niet uit dat het niet werkt. Zien we ooit wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
42erik schreef op maandag 28 september 2020 @ 17:39:
Oh, en als je elektrisch rijdt steun je kinderarbeid, want zo gaat dat in de wereld.
Een echte vent rijdt diesel. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:51
"Ik verwacht geen opstand, eerder een collectief opgeven. Stilletjes stoppen met luisteren. Moe gepraat en murw geslagen met regels. Het acht uur journaal is al sinds maart het corona journaal. Elke dag getallen oplepelen, maar na een tijdje kan het niet meer schelen."

@CMD-Snake kan aan mij liggen. Maar dat werkt toch juist contraproductief? Mensen boeit het niet meer maar de gezondheidszorg gaat er langzaam door ons gedrag aan?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 02-10 20:22

Stoney3K

Flatsehats!

Webgnome schreef op maandag 28 september 2020 @ 17:48:
@CMD-Snake kan aan mij liggen. Maar dat werkt toch juist contraproductief? Mensen boeit het niet meer maar de gezondheidszorg gaat er langzaam door ons gedrag aan?
Zo lang die gezondheidszorg een ver-van-ons-bed-show blijft gaan mensen hun gedrag niet veranderen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
Webgnome schreef op maandag 28 september 2020 @ 17:48:
Wie zegt dat het logisch moet zijn?

Bij elke aankondiging van een persconferentie slaak ik een diepe zucht. Die zucht wordt ingegeven door vermoeidheid en ergernis, "wat gaat er nu weer aan mijn kar gehangen worden?". Overigens helpt het oprekken van die persconferenties ook niet, soms lijkt het net GTST met het spannend proberen te houden.

Nu met dat regionale gedoe moet ik straks ook nog een spiekbriefje in de auto leggen wat ik waar kan doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:17
Verwijderd schreef op maandag 28 september 2020 @ 17:43:
Hoe gaan ze het amateurvoetbal/sport door laten gaan.. Geen publiek (wie brengt haalt de kinderen?).. Ik zie eerlijk gezegd de lol er niet meer zo van in. Dan maar een (half)jaar geen teamsporten.
Misschien zoals in de periode voordat de competities begonnen ?

Wij hebben de hele zomer wekelijks getrained, waarbij het complex alleen open was voor diegene die daadwerkelijk kwamen sporten (max 15 vooraf aanwezig/ max 15m na afloop aanwezig) Sinds de competities weer zijn begonnen, zie je opeens dat voornamelijk bezoekers als kudde-dieren in groepjes langs de velden staan.

De discussie in het profvoetbal snap ik al helemaal niet, aangezien de wedstrijden ook simpelweg op TV te volgen zijn.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Bossie schreef op maandag 28 september 2020 @ 17:54:
[...]

De discussie in het profvoetbal snap ik al helemaal niet, aangezien de wedstrijden ook simpelweg op TV te volgen zijn.
Dat gaat natuurlijk ook om de omzet van de ticketverkoop en de horeca.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BarôZZa
[...]

[Afbeelding]

Het is geen battle tussen verschillende ziektes, het zijn verschillende mensen die ziek zijn en zorg nodig hebben.

Verder gaat is het niet binair of het wel of niet stijgt, maar hoe hard het stijgt. En we zitten nu gewoon weer in de bovenste regionen van Europa, helemaal als je naar bevolkingsgrootte kijkt. Dat is natuurlijk gewoon om je kapot voor te schamen als ontwikkeld land.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rckpmVmREH4xkx4g5C99LIb_llI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/AnF4xC6whahXwlVFWwYXyo5b.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l7dQpJS4FrlyAkIEhuxlTnGfF64=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iOpmpwgkDTnO5zg0kp7nQNXZ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:58
BarôZZa schreef op maandag 28 september 2020 @ 17:59:
[...]

Het is geen battle tussen verschillende ziektes, het zijn verschillende mensen die ziek zijn en zorg nodig hebben.

Verder gaat is het niet binair of het wel of niet stijgt, maar hoe hard het stijgt. En we zitten nu gewoon weer in de bovenste regionen van Europa, helemaal als je naar bevolkingsgrootte kijkt. Dat is natuurlijk gewoon om je kapot voor te schamen als ontwikkeld land.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Tja, naar mijn idee zijn we al weer ruim laat met maatregelen. Toenames gaan exponentieel. Als je dus snel maatregelen neemt druk je het snel de kop in en duren de maatregelen ook minder lang. Rustig wachten totdat je maatregelen moet nemen, zorgt er naar mijn idee alleen maar voor dat je uiteindelijk langer en strengere maatregelen gaat houden.

[removed]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
redwing schreef op maandag 28 september 2020 @ 18:03:
[...]

Tja, naar mijn idee zijn we al weer ruim laat met maatregelen. Toenames gaan exponentieel. Als je dus snel maatregelen neemt druk je het snel de kop in en duren de maatregelen ook minder lang. Rustig wachten totdat je maatregelen moet nemen, zorgt er naar mijn idee alleen maar voor dat je uiteindelijk langer en strengere maatregelen gaat houden.
Op tijd maatregelen nemen gaat geen draagvlak opleveren. Werkt dus niet bij mensen die dan gaan roepen dat het angst zaaien om niets is. Complotten. De regering Boehohoeeee

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bossie schreef op maandag 28 september 2020 @ 17:54:
[...]

Misschien zoals in de periode voordat de competities begonnen ?

Wij hebben de hele zomer wekelijks getrained, waarbij het complex alleen open was voor diegene die daadwerkelijk kwamen sporten (max 15 vooraf aanwezig/ max 15m na afloop aanwezig) Sinds de competities weer zijn begonnen, zie je opeens dat voornamelijk bezoekers als kudde-dieren in groepjes langs de velden staan.

Trainen begrijp ik.. Bovendien blijf je in een soort van bubbel. Wedstrijden is toch echt wat lastiger.. Moet je met vervoer heen, tegen onbekende spelen, verhoogt het risico op verspreiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
BarôZZa schreef op maandag 28 september 2020 @ 17:59:
[...]

En we zitten nu gewoon weer in de bovenste regionen van Europa, helemaal als je naar bevolkingsgrootte kijkt. Dat is natuurlijk gewoon om je kapot voor te schamen als ontwikkeld land.
Deels natuurlijk omdat Nederland, en vooral de Randstad waar het nu misgaat dichtbevolkt is. Dat is wel even andere koek dan het VK, Frankrijk, Duitsland, Zweden enz..
Daarom ging het in Noord Italië ook zo hard, dichtbevolkte regio. Als het losgaat in het Ruhrgebied, zal het ook hard gaan.

Als het losgaat in Noord Finland zal je niet zo snel met de gebakken peren zitten.

Ook meteen een reden waarom (semi-)stadstaten als San Marino en Luxemburg erg vlot in de problemen kwamen..

[ Voor 25% gewijzigd door GAIAjohan op 28-09-2020 18:14 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-10 14:38
Joris748 schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:53:

Daar ben ik wel benieuwd naar. Wat is betrouwbaar genoeg? Een vals negatief resultaat wil je zoveel mogelijk voorkomen.
Wat heet betrouwbaar ? Een sneltest zal best een lagere sensitiviteit hebben dan een PCR test (zeg rond de ct 30). Maar aan het begin van de infectie neemt de viral load exponentieel toe zodat het verschil in constatering positief met RT-PCR en een antigeen sneltest misschien enkele uren of een halve dag is.
Is dat betrouwbaar genoeg ? Hangt van het doel af wat je er mee wilt bereiken.
Verder onderzoek hiernaar kun je lezen in
https://www.medrxiv.org/c...06.22.20136309v3.full.pdf (niet peer reviewed btw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:36
GAIAjohan schreef op maandag 28 september 2020 @ 18:10:
[...]

Deels natuurlijk omdat Nederland, en vooral de Randstad waar het nu misgaat dichtbevolkt is. Dat is wel even andere koek dan het VK, Frankrijk, Duitsland, Zweden enz..
Daarom ging het in Noord Italië ook zo hard, dichtbevolkte regio. Als het losgaat in het Ruhrgebied, zal het ook hard gaan.

Als het losgaat in Noord Finland zal je niet zo snel met de gebakken peren zitten.
Waarom doen Italië en Duitsland het dan nu een stuk beter? De regio’s rond de grote steden zijn ook dichtbevolkt. Je haalt het Ruhrgebied aan, daar gaat het niet los. Dat heeft mogelijk iets te maken met de discipline daar.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ultimateharry

ultimateharry

Joris748 schreef op maandag 28 september 2020 @ 18:17:
[...]

Waarom doen Italië en Duitsland het dan nu een stuk beter? De regio’s rond de grote steden zijn ook dichtbevolkt. Je haalt het Ruhrgebied aan, daar gaat het niet los. Dat heeft mogelijk iets te maken met de discipline daar.
Dit kaartje is inderdaad ook vrij duidelijk:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nh_Goyo2rek9R4oLE_sq6siIHd8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OEK2ZLfoeI2w8gLkNw34TqS5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Leon Zwiers schreef op maandag 28 september 2020 @ 17:11:
[...]

Voetbalsupporters hebben al lang en breed bewezen zich niet aan simpele regels te kunnen houden, pre corona al. Me lijkt dat dit heel erg in het achterhoofd gehouden zal en moet worden wanneer men weer (en of men dit wel moet doen) supporters gaat toelaten.
Graag de voorbeelden waar het mis ging dit weekend. Of vorig weekend, met uitzondering van het bekende incident waarop adequaat gereageerd is door de burgemeester.
Jij bent gigantisch aan het ageren omdat jouw hobby geraakt wordt door iets waar je weinig tot geen invloed ophebt en dat dit niet eerlijk is en daar heb je gelijk in. Alleen heeft de samenleving dit zelf verkloot. Hartstikke goed dat jij je aan de regels hield en daar 3 anderen op aan hebt gesproken. Dat er vervolgens 10000 zich er compleet niet aanhouden maakt jouw goede gedrag natuurlijk ruimschoots ongedaan.
Het blijft een mantra, beter lezen. Ik heb het niet enkel over mijn hobby.
Je vindt dat jij niet hoeft te lijden onder het foute gedrag van anderen. Dat geldt net zo voor iedereen in dit land. Mezelf incluis. Ondertussen zit ik dus thuis met corona, opgelopen op mijn werk in het ziekenhuis door iemand die niet vond dat de regels voor hem geldden.
Het is beroerd dat je ziek bent, beterschap.
Dus, ja, er mag hard ingegrepen worden voordat dit nog verder uit de klauwen gaat lopen (en dat gaat het)
Het is allang uit de klauw gelopen door het laffe en slappe beleid van onze overheid. In maart konden ze zich nog deels verschuilen achter het feit dat het nieuw was. Ondertussen is wel duidelijk dat ze compleet buiten de maatschappij staan. Ik noem bijvoorbeeld nogmaals het feit dat we na 7 maanden nog niet voldoende testen hebben door fouten van de overheid. Of de slappe houding weken geleden toen het opliep, kom op zeg als maatregel de kroegen om 02:00 dicht is toch een grapje?

En nu wordt er symboolpolitiek bedreven door sectoren maatregelen op te leggen waar alles al tijden goed gaat. Ze zijn te laf om de echte problemen aan te pakken. Zelfs een burgermeester in Tilburg krijgt niet eens een vermaning als hij willens en wetens onze levens op het spel zet (ter duiding, Halsema werd door het slijk gehaald na haar fout).

Als je je draagvlak wil behouden en liefst vergroten, zorg dan voor landelijk heldere regels en pak de echte problemen aan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
Drardollan schreef op maandag 28 september 2020 @ 18:20:
[...]

Graag de voorbeelden waar het mis ging dit weekend. Of vorig weekend, met uitzondering van het bekende incident waarop adequaat gereageerd is door de burgemeester.
Heb je uberhaupt voetbal gekeken? In ELKE pot was er geschreeuw, gejuich, soms wat gezang. Lees het voetbaltopic er maar eens op na. Tijdens elke pot was er wel een opmerking over. Dat deze maatregel als een verassing voor je komt ligt dan denk ik meer aan jezelf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003

vhal

ಠ_ಠ

De maatregelen vallen of staan ook met de houding van het volk en laat het Nederlandse volk nou net bekend staan als stronteigenwijs...

Strava

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• LZ86
De grootste fout die de overheid heeft gemaakt is denken dat NL-ers verantwoordelijk genoeg zijn om zich aan de regels te houden toen de maatregelen versoepeld werden en af en toe waarschuwen genoeg zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
[...]

Het blijft lachen. Duitsers en discipline en met name hoe Randstedelijk Nederland denkt dat Duitsland het Walhalla is qua naleving. Ik woon in de regio grenzend aan het Roergebied. Mondkapjes worden serieus veel op de kin of onder de neus gedragen. En nogmaals, het aantal Duitsers dat over de grens hier komt is simpelweg massaal.
Ze doen daar vrij weinig anders dan hier qua gedrag, alleen het testen en contactonderzoek hebben ze
m.i. véél beter onder controle. Rij maar eens door Roermond en omgeving. Het aantal Duitsers is gigantisch.

Overigens is regio Groningen ook zwaar vertekend door de stad met studenten, helaas ;(

[ Voor 4% gewijzigd door GAIAjohan op 28-09-2020 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
[...]

En dat heeft ook iets te maken met het testbeleid. Door snel en goed te testen en BCO onderzoek te doen kan je veel eenvoudiger gevallen isoleren. Wij moeten dagen wachten op een test en dan dagen op een uitslag. Dat stimuleert niet bepaald om te gaan testen en jezelf te isoleren. Je zou dezelfde dag terecht moeten kunnen en binnen 24 uur uitslag, dat is voor iedereen goed op te brengen. Een dag nodeloos thuis zitten is te overzien, een week nodeloos thuis is voor veel mensen lastig.

Natuurlijk, men moet het gewoon doen. Maar als je realistisch bent dan weet je dat niemand een week thuis gaat zitten om vervolgens te horen dat ze geen Corona hebben. Zeker als dit je vaker overkomt... Daarmee wil ik het niet goed praten, maar ik begrijp het wel.

Daarmee hebben we gewoon de boot gemist. Een boot die veel andere landen wel hebben kunnen nemen. Stelselmatig is er door onze overheid testcapaciteit afgewezen uit oa. Duitsland en nu sturen we testen naar Abu Dabhi.....
Sneltesten worden overal steeds meer ingezet, en wij gaan eerst 1,5 maand testen in Utrecht. Kom op zeg.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:08
Drardollan schreef op maandag 28 september 2020 @ 18:20:
[...]

Misschien dat je er bij het betaald voetbal wel bij moet bedenken dat dat inmiddels al decennia openbare orde problemen oplevert en daarbij een buitensporig grote inzet van handhaving benodigd.

Lijkt mij vanuit daar bezien dat het niet zo gek is dat men vindt dat daar voorlopig geen ruimte voor is en het ergo dus zonder publiek zal moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Leon Zwiers schreef op maandag 28 september 2020 @ 18:23:
[...]

Heb je uberhaupt voetbal gekeken? In ELKE pot was er geschreeuw, gejuich, soms wat gezang. Lees het voetbaltopic er maar eens op na. Tijdens elke pot was er wel een opmerking over. Dat deze maatregel als een verassing voor je komt ligt dan denk ik meer aan jezelf :P
Kom op, neem op zijn minst de moeite om mijn posts te lezen. Ik zat in een stadion, dus ik denk dat ik er wel iets over kan zeggen.

Natuurlijk was er ergens gejuich en natuurlijk was er een schreeuw. Net als er in de supermarkt niet altijd 1,5 meter wordt gehouden om maar wat te noemen. Alle supermarkten dicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ik denk wel dat de financiële en mentale schade die door deze tweede serie maatregelen gaat ontstaan veel groter is. Met name mentaal. We zitten bovendien in een periode van het jaar waarin sowieso veel mensen neerslachtig worden, terwijl we in de eerste serie maatregelen juist naar beter weer toegingen.

Ik hoop maar dat er voor die mensen ook genoeg steun gaat zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
gekkie schreef op maandag 28 september 2020 @ 18:28:
[...]

Misschien dat je er bij het betaald voetbal wel bij moet bedenken dat dat inmiddels al decennia openbare orde problemen oplevert en daarbij een buitensporig grote inzet van handhaving benodigd.

Lijkt mij vanuit daar bezien dat het niet zo gek is dat men vindt dat daar voorlopig geen ruimte voor is en het ergo dus zonder publiek zal moeten.
Geen idee waarom we er nu van alles bij moeten halen. Ik ken nog wel wat meer problemen (ook van vroeger) in de maatschappij die niet relevant zijn.

Ook de constante focus hier op het voetbal snap ik niet zo goed. Ik heb het praktisch in elke post over voetbal, theater, bioscoop en musea gehad. Verdienen die de straf wel? Of de goed willende restaurants die er alles aan doen om het veilig te houden (en daar grotendeels ook in slagen)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Bovendien is het ook onzin. Bij 95% vd wedstrijden van Sparta zijn 2 agenten aanwezig. Kan me voorstellen dat dat bij andere clubs ook miniem is... Grotere clubs meer inzet maar ook meer mensen dus meer mensen die in hun behoefte voorzien worden.

Hooliganisme komt ook maar sporadisch voor. “Decennia problemen met de openbare orde” is dan ook een zwaar overtrokken stelling.

Of je het leuk vind of niet, voetbal is volksvermaak nummer 1, dat mag ook wat kosten. Brood en spelen enzo.. Voetbal heeft gewoon echt een maatschappelijke functie.

[ Voor 81% gewijzigd door FreakNL op 28-09-2020 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
GAIAjohan schreef op maandag 28 september 2020 @ 18:36:
Ik denk wel dat de financiële en mentale schade die door deze tweede serie maatregelen gaat ontstaan veel groter is. Met name mentaal. We zitten bovendien in een periode van het jaar waarin sowieso veel mensen neerslachtig worden, terwijl we in de eerste serie maatregelen juist naar beter weer toegingen.

Ik hoop maar dat er voor die mensen ook genoeg steun gaat zijn..
Ook vanuit dat oogpunt is het onbegrijpelijk dat de overheid juist de leuke dingen waar het goed gaat maatregelen oplegt.

Na de hele Corona crisis kunnen de bedden direct door naar de GGZ. Die gaan een zwaar decennium tegemoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:00

Mfpower

In dubio

Drardollan schreef op maandag 28 september 2020 @ 18:40:
[...]

Ook vanuit dat oogpunt is het onbegrijpelijk dat de overheid juist de leuke dingen waar het goed gaat maatregelen oplegt.

Na de hele Corona crisis kunnen de bedden direct door naar de GGZ. Die gaan een zwaar decennium tegemoet.
Waar gaat het wel mis naar jouw idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 28-09 20:32
Kent Duitsland niet een verplichte quarantaine? Dat scheelt ook al... bovon een beter georganiseerd test en contactonderzoek

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekkie
Drardollan schreef op maandag 28 september 2020 @ 18:38:
[...]
Geen idee waarom we er nu van alles bij moeten halen. Ik ken nog wel wat meer problemen in de maatschappij die niet relevant zijn.
Omdat het wel relevant is ?
Met jouw redenering zijn er geen maatregelen te nemen.

En voetbal is geen eerste levens behoefte, publiek bij voetbal al helemaal niet.
Het zorgt voor grote samenkomsten en verplaatsingen met bovenmatige inzet van handhaving en ook bovenmatige belasting van het openbaar bestuur. En als bonus is er een prima alternatief, namelijk alles is te zien op TV, wat er bij andere sporten niet is.
Ook de constante focus hier op het voetbal snap ik niet zo goed. Ik heb het praktisch in elke post over voetbal, theater, bioscoop en musea gehad. Verdienen die de straf wel? Of de goed willende restaurants die er alles aan doen om het veilig te houden (en daar grotendeels ook in slagen)?
Misschien moet je het niet alleen als "straf" willen beschouwen, dat zal wellicht helpen in je begrip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Niks is 1e levensbehoefte behalve wellicht supermarkten. Maar die kunnen ook bezorgen. Alles dus maar dicht.

[ Voor 21% gewijzigd door FreakNL op 28-09-2020 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Mfpower schreef op maandag 28 september 2020 @ 18:41:
[...]

Waar gaat het wel mis naar jouw idee?
Grote mate:
Kroegen, en dan bedoel ik na 19:00 als de feestgangers komen zuipen.
Studentensociëteiten, lekker tongworstelen onder het genot van bier.
Bruiloften en partijen, met name bij moeilijk bereikbare groepen.

Mindere mate:
Te drukke supermarkten en winkelstraten
Werkgevers die personeel verplicht op kantoor laten komen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
GAIAjohan schreef op maandag 28 september 2020 @ 18:10:
[...]

Ook meteen een reden waarom (semi-)stadstaten als San Marino en Luxemburg erg vlot in de problemen kwamen..
Dus wat je zegt is dat we extra alert hadden moeten zijn omdat het hier zo dichtbevolkt is >:) . Maar we deden het tegenovergestelde ten opzichte van andere landen.

Toen de besmettingen in de randstad opliepen was het van: ohhh, alleen maar jongeren, niemand op de IC, bangmakerij, doemdenkers, niks aan de hand, verder versoepelen, 500 besmettingen, het stabiliseert overduidelijk.
CMD-Snake schreef op maandag 28 september 2020 @ 17:44:
[...]

Scheelt niet zoveel. Maar je ziet in de getallen van het RIVM dat verreweg de meeste mensen op leeftijd zijn en ook vaak andere aandoeningen al hebben. Vooral mensen die al lijden aan hart- en vaatziektes maken weinig kans.
Er zitten grote leeftijdsverschillen tussen de mensen die overlijden, op de IC belanden en 'gewoon' in het ziekenhuis komen te liggen. De helft jonger dan 64 op de IC vind ik relatief jong voor een land waar de levensverwachting boven de 80 ligt. Dat is gewoon nog categorie beroepsbevolking, niet het beeld van stokoude bejaarden die het laatste zetje nodig hebben.
[...]

Was een tijdje terug in Duitsland, maar het was daar gewoon structureel beter geregeld. Als je moet vertrouwen op de discipline van mensen dan is het eind zoek, dat hebben maar weinig mensen. Je kon daar precies hetzelfde als in Nederland, alleen werd je subtiel eraan herinnerd. Mondkapje hier, gegevens achterlaten op een terrasje etc. Niks dat je levensvreugde in de weg staat, maar wel continu een kleine reminder. Imo veel effectiever dan alles loslaten en vervolgens roepen dat je 'niet gaat smeken' of mensen zich aan de regels houden. Gemiddeld mens heeft het geheugen van een goudvis en houdt zich niet met corona bezig tenzij ze daarop geattendeerd worden.

Voor de rest handelen ze daar veel sneller. Ze wachten daar niet tot ze omgerekend 15K besmettingen per dag hebben zoals wij hier (naar inwoner).

Dat is het meest stupide hier. Je ziet het weken lang oplopen en dan gaan de kroegen wat eerder dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
ijdod schreef op maandag 28 september 2020 @ 18:41:
Kent Duitsland niet een verplichte quarantaine? Dat scheelt ook al... bovon een beter georganiseerd test en contactonderzoek
Ja, maar dat kennen wij deels ook.

Duitsland heeft vooral en goed werkend test en BCO beleid. Veel besmettingen worden snel gevonden en geïsoleerd.

En Duitsland is innovatief. Sneltesten en lees net dat ze daar nu een apparaat op de markt brengen die binnen 40 minuten al een betrouwbare uitslag geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog meer registratieplicht waar ik gegevens achter moet laten. Nu schrijf ik standaard een niet bestaand emailadres en telefoonnummer op. Maar ik heb nu al medelijden met de oudere generatie zodra deze lijsten in verkeerde handen vallen: goedenavond u spreekt met de ING, klopt het dat u op 28 september rond 19.00u bij Café de Zwaan was? Wij hebben uw pincode nodig om te kijken of dit klopt'. Avg tot zo ver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 05-10 11:34
Verwijderd schreef op maandag 28 september 2020 @ 18:50:
Nog meer registratieplicht waar ik gegevens achter moet laten. Nu schrijf ik standaard een niet bestaand emailadres en telefoonnummer op. Maar ik heb nu al medelijden met de oudere generatie zodra deze lijsten in verkeerde handen vallen: goedenavond u spreekt met de ING, klopt het dat u op 28 september rond 19.00u bij Café de Zwaan was? Wij hebben uw pincode nodig om te kijken of dit klopt'. Avg tot zo ver...
Want het is totaal niet voor je eigen gezondheid die lijsten 8)7

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:09

basvn

Breezand - NHN

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

vuurtjih schreef op maandag 28 september 2020 @ 18:51:
[...]

Dat is prima, maar wordt er ergens gewaarborgd dat de gegevens nergens anders voor worden misbruikt?

Ik zit niet te wachten op een berg reclame van de kapper omdat ik daar mijn NAW achter heb moeten laten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
Drardollan schreef op maandag 28 september 2020 @ 18:45:
[...]
Grote mate:
Kroegen, en dan bedoel ik na 19:00 als de feestgangers komen zuipen.
Studentensociëteiten, lekker tongworstelen onder het genot van bier.
Bruiloften en partijen, met name bij moeilijk bereikbare groepen.

Mindere mate:
Te drukke supermarkten en winkelstraten
Werkgevers die personeel verplicht op kantoor laten komen
Ook dat lijkt er naast jouw stokpaardje van "publiek bij prof. voetbal" ook allemaal in meer of mindere mate in te zitten, dus anders gesteld, waarom zou publiek bij voetbal dan de uitzondering moeten zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
gekkie schreef op maandag 28 september 2020 @ 18:43:
[...]

Omdat het wel relevant is ?
Met jouw redenering zijn er geen maatregelen te nemen.
Nee, het is niet relevant of er 5 jaar geleden een relletje is geweest. Dat heeft niets met nu te maken.

Er zijn prima maatregelen te nemen, op de plekken waar het mis gaat.
En voetbal is geen eerste levens behoefte, publiek bij voetbal al helemaal niet.
Het zorgt voor grote samenkomsten en verplaatsingen met bovenmatige inzet van handhaving en ook bovenmatige belasting van het openbaar bestuur. En als bonus is er een prima alternatief, namelijk alles is te zien op TV, wat er bij andere sporten niet is.
Handhaving? Die is nergens voor nodig, er zijn amper supporters en al helemaal geen rivaliserende supporters.
[...]

Misschien moet je het niet alleen als "straf" willen beschouwen, dat zal wellicht helpen in je begrip.
Als dingen goed gaan en je gaat die goede dingen maatregelen opleggen, dan is dat een straf. Ik zou geen ander woord weten.

Als je dingen die fout gaat maatregelen oplegt, dan noem ik dat effectief beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-10 17:53
Bij mijn zus in Groningen 2 leerkrachten (middelbare school) positief getest deze week. Vandaag bericht bij ons (Lansingerland, Zuid Holland) 2 leerkrachten positief getest. Ondertussen alleen maar snotterende kinderen in de buurt, echt ik overdrijf niet..alle buurkinderen hebben verkoudheidsklachten sinds een week of 4.
GGD's raden actief af om jongere kinderen te testen. Ik heb wel een ernstig vermoeden waar de golf vandaan komt.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 september 2020 @ 18:50:
Waarom maak je voor dit soort gevallen niet gewoon een corona.themandroid@gmail.com aan of laat je dat achter?
Je moet niet buiten de deur eten of op een terras zitten, dat zijn extra's en zeker geen eerste levensbehoefte. Je overleeft echt wel een paar maandjes zonder deze geneugten.

[ Voor 3% gewijzigd door PalingDrone op 28-09-2020 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Voor eigen gezondheid helpt die lijst niet. Want als je een belletje krijgt dan is het al te laat...
Dus in het slechtste geval heb je corona én liggen je gegevens op straat.
Het is meer voor je medemens. Maar dat boeit de oplichters die jouw oma of opa bellen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 05-10 11:34
Stoney3K schreef op maandag 28 september 2020 @ 18:52:
[...]

Dat is prima, maar wordt er ergens gewaarborgd dat de gegevens nergens anders voor worden misbruikt?

Ik zit niet te wachten op een berg reclame van de kapper omdat ik daar mijn NAW achter heb moeten laten.
Snap ik, terecht punt. Denk alleen niet dat we midden in een crisis daar de focus op moeten leggen. Desnoods gebruik je de tip van @PalingDrone hierboven.

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
[...]

Ach, je raakt besmet of niet, tegen de tijd dat je gebeld wordt voor contact onderzoek is het leed al geschoten. Privacy lijkt me inderdaad een belangrijk punt hier, overigens ben je niet verplicht je te registreren, maar mogen ze je dan weigeren. Maar als die los slingerende lijstjes is wel een probleem. Ze mogen er wel bij verplichten dat ze na een maand de versnipper aar in gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PalingDrone schreef op maandag 28 september 2020 @ 18:53:
[...]

Waarom maak je voor dit soort gevallen niet gewoon een corona.themandroid@gmail.com aan of laat je dat achter?
Je moet niet buiten de deur eten of op een terras zitten, dat zijn extra's en zeker geen eerste levensbehoefte. Je overleeft echt wel een paar maandjes zonder deze geneugten.
Dat zou een oplossing zijn. Maar eerlijk is eerlijk: mij te veel moeite. Wat uiteraard niet de schoonheidsprijs verdient. Maar tegen de tijd dat ik een mail krijg heb ik de omgeving al lang besmet als ik positief was.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2020 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
PalingDrone schreef op maandag 28 september 2020 @ 18:53:
[...]

Maar een kappertje mis ik dan weer wel.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• LZ86
Verwijderd schreef op maandag 28 september 2020 @ 18:56:
[...]

Dat zou een oplossing zijn. Maar eerlijk is eerlijk: mij te veel moeite.
En deze houding is nu precie een van de redenen dat het misgaat.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry

ultimateharry

Drardollan schreef op maandag 28 september 2020 @ 18:40:
[...]

Ik snap dat je er van baalt dat er geen publiek meer bij voetbalwedstrijden mag zijn. Heb ik ook vele jaren met veel plezier gedaan.

En dat het relatief meevalt met hoe het de laatste wedstrijden ging. Denk dat vooral het incident in Tilburg de doorslag heeft gegeven. En dat gaat inderdaad deels over symboliek, namelijk beeldvorming.
Tegelijkertijd weet ik uit ervaring dat dit soort randverschijnselen onlosmakelijk met voetbal verbonden zijn.

Ook merk ik aan vrienden dat ze er al weinig meer aan vonden om naar wedstrijden te gaan. Loting, lukte nooit om samen te gaan, gisteravond zat een vriend van me in zijn uppie op de tribune.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Drardollan schreef op maandag 28 september 2020 @ 18:38:
[...]

Geen idee waarom we er nu van alles bij moeten halen. Ik ken nog wel wat meer problemen (ook van vroeger) in de maatschappij die niet relevant zijn.

Het is een straf, het is simpelweg niet verantwoord in deze tijden. Dan kan je pijlen op de grond zetten tot je een ons weegt, maar de praktijk wijst uit dat het niet voldoende helpt.

Ik hou van voetbal, maar je bent een ei als je voorop wil lopen met de stadions opengooien. Voetbalsupporters zijn nou niet echt het toonbeeld van gedisciplineerde modelburgers die zich netjes aan alle regels houden. Feestvierende supporters zag natuurlijk iedereen aankomen. Niet echt het beste signaal om af te geven als je wil dat het volk zich aan de regels blijft houden. Het is het zoveelste signaal waarmee je vooral zegt: het valt allemaal wel mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
gekkie schreef op maandag 28 september 2020 @ 18:52:
[...]

Ook dat lijkt er naast jouw stokpaardje van "publiek bij prof. voetbal" ook allemaal in meer of mindere mate in te zitten, dus anders gesteld, waarom zou publiek bij voetbal dan de uitzondering moeten zijn ?
Er geen noemenswaardige besmettingen vastgesteld die in een stadion opgelopen zijn. Ook niet nu er al maanden publiek komt. Daarbij is er sterke regulering in aantallen toeschouwers en hoe deze gefaseerd in en uit het stadion gaan. De mensen zitten buiten met 1,5 meter afstand en nodeloze verplaatsingen worden zoveel mogelijk tegen gegaan. Er is geen fysiek contact tussen supporters. Er wordt nagenoeg niet gejuicht, gezongen of geschreeuwd.

In de supermarkt loop je velen malen grotere risico’s. Of de IKEA waar duizenden mensen naar binnen mogen en alles aanraken.

Als compromis zou je nog kunnen bedenken dat we mondkapjes kunnen introduceren net als in het OV. Als er dan onverhoopt een moment te weinig afstand is of er wordt iets geroepen, dan biedt een mondkapje een extra bescherming.

Iets wat we sinds maart hebben kunnen leren is dat er buiten niet zoveel aan de hand is. Diverse hele drukke feestdagen, protest op de Dam en allerlei protesten van viruswaanzin. Het heeft allemaal niet geleid tot noemenswaardige cijfers.

En ik kan eenzelfde soort verhaal houden voor de bios, theater en musea als je wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
Drardollan schreef op maandag 28 september 2020 @ 18:52:
[...]
Nee, het is niet relevant of er 5 jaar geleden een relletje is geweest. Dat heeft niets met nu te maken.
Owhhh al die poltieagenten met helmen en schilden en paarden en busjes en de hele zwik, dat is regelmatig terugkerend verkleedpartijtje van de poltie, voor de lol ?
Kom op, wees eens iets realistischer, zelfs bij fscking helmond sport of de graafschap of whatever voor kleine club is het regelmatig gelazer.
Er zijn prima maatregelen te nemen, op de plekken waar het mis gaat.
Dat alleen specifiek maatregelen nemen op de plekken waar het expliciet en altijd misgaat, dat is inmiddels al wel een gepasseerd station, er is weer meer nodig dan dat. Daarom denk ik dat je het te veel als straf en "verdienste" wil zien (en dat terwijl er op die "verdienste" dus ook wel het nodige aan te tekenen valt).
Handhaving? Die is nergens voor nodig, er zijn amper supporters en al helemaal geen rivaliserende supporters.
Lijken burgemeesters dan zelden van overtuigd en de voetbalclubs evenmin met de berg "stewards" die ze nodig achten.
Als dingen goed gaan en je gaat die goede dingen maatregelen opleggen, dan is dat een straf. Ik zou geen ander woord weten.

Als je dingen die fout gaat maatregelen oplegt, dan noem ik dat effectief beleid.
Ik denk dat we dat stadium dat je iets kunt met "verdiensten" wel weer voorbij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Erapaz schreef op maandag 28 september 2020 @ 18:57:
[...]

Maar een kappertje mis ik dan weer wel.
Wanneer je de kapper belt voor een afspraak heeft hij sowieso je nummer al. Ik maak gewoon gebruik van een spam alias wat rustig overal rond mag slingeren. Webwinkels, kappers, horeca of corona gerelateerde zaken die een email adres verlangen krijgen echt niet mijn main adres.
Wanneer dat mailadres ergens in een gelekt adressenbestand opduikt maak ik net zo vrolijk een nieuw alias aan, totaal geen moeite.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
ultimateharry schreef op maandag 28 september 2020 @ 18:58:
[...]

Ik snap dat je er van baalt dat er geen publiek meer bij voetbalwedstrijden mag zijn. Heb ik ook vele jaren met veel plezier gedaan.

En dat het relatief meevalt met hoe het de laatste wedstrijden ging. Denk dat vooral het incident in Tilburg de doorslag heeft gegeven. En dat gaat inderdaad deels over symboliek, namelijk beeldvorming.
Tegelijkertijd weet ik uit ervaring dat dit soort randverschijnselen onlosmakelijk met voetbal verbonden zijn.

Ook merk ik aan vrienden dat ze er al weinig meer aan vonden om naar wedstrijden te gaan. Loting, lukte nooit om samen te gaan, gisteravond zat een vriend van me in zijn uppie op de tribune.
Het frustrerende is dat dat in Tilburg niets met de voetbal te maken had. Een falende burgermeester die een feest met 1000 man toelaat.... en daar niet eens op aangesproken wordt door Rutte. Onbegrijpelijk.

Maar daarom hamer ik dus ook constant over theater, bios en musea. Ook dat brengt mensen plezier en ook daar gaat het prima. En die worden ook met deze hele symboolpolitiek gestraft voor hun goede gedrag.

Je hebt gelijk dat de sfeer maar mwoah is. Maar ik was blij dat ik iets plezierigs kon doen op een veilige manier. De aanvullende maatregelen als niet schreeuwen of juichen nam ik graag voor lief. Beter iets dan niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 21:01
Waarom zoveel gedraal... de meeste mensen kijken alleen om te horen wat de maatregelen zijn.

Inleidend praatje ok, maar de peptalk mag wel na de maatregelen komen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Stewards bij het voetbal kosten de maatschappij nagenoeg niks, dat zijn allemaal vrijwilligers met een vrijwilligersbijdrage vanuit de clubs.

Ik vind het zwaar matig, ze pakken wat ze kunnen pakken volgens de wet maar de meeste besmettingen komen voort uit zaken waar ze geen grip op hebben (thuis, etc)

[ Voor 37% gewijzigd door FreakNL op 28-09-2020 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 23:17
Verwijderd schreef op maandag 28 september 2020 @ 18:07:
[...]

Trainen begrijp ik.. Bovendien blijf je in een soort van bubbel. Wedstrijden is toch echt wat lastiger.. Moet je met vervoer heen, tegen onbekende spelen, verhoogt het risico op verspreiding
Eens, afgelopen weekend nog uit gespeeld en dat is idd een enorm gedoe.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LZ86
FreakNL schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:05:
Stewards bij het voetbal kosten de maatschappij nagenoeg niks, dat zijn allemaal vrijwilligers met een vrijwilligersbijdrage vanuit de clubs
En al die pelotons ME en politie en schade aan de omgeving kost zeker ook niets........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Drardollan schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:03:
[...]

Het frustrerende is dat dat in Tilburg niets met de voetbal te maken had. Een falende burgermeester die een feest met 1000 man toelaat.... en daar niet eens op aangesproken wordt door Rutte. Onbegrijpelijk.

Maar daarom hamer ik dus ook constant over theater, bios en musea. Ook dat brengt mensen plezier en ook daar gaat het prima. En die worden ook met deze hele symboolpolitiek gestraft voor hun goede gedrag.

Je hebt gelijk dat de sfeer maar mwoah is. Maar ik was blij dat ik iets plezierigs kon doen op een veilige manier. De aanvullende maatregelen als niet schreeuwen of juichen nam ik graag voor lief. Beter iets dan niets.
Dat gedoe in Tilburg kan ook wel eventjes vrijgegeven zijn om zo meer draagvlak onder de komende maatregelen te kweken. Even een argumentje produceren voor de bevriende VVDer in Den Haag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:04
alexbl69 schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:04:
Waarom zoveel gedraal... de meeste mensen kijken alleen om te horen wat de maatregelen zijn.

Inleidend praatje ok, maar de peptalk mag wel na de maatregelen komen.
Proberen begrip op te wekken voor de maatregelen welke gaan volgen, logisch want ze hebben momenteel geen begrip (zie de discussie vorige week naar aanleiding van 'BN'ers').

Dus dat ze dit doen vind ik wel slim/goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
BarôZZa schreef op maandag 28 september 2020 @ 18:59:
[...]

Het is een straf, het is simpelweg niet verantwoord in deze tijden. Dan kan je pijlen op de grond zetten tot je een ons weegt, maar de praktijk wijst uit dat het niet voldoende helpt.

Ik hou van voetbal, maar je bent een ei als je voorop wil lopen met de stadions opengooien. Voetbalsupporters zijn nou niet echt het toonbeeld van gedisciplineerde modelburgers die zich netjes aan alle regels houden. Feestvierende supporters zag natuurlijk iedereen aankomen. Niet echt het beste signaal om af te geven als je wil dat het volk zich aan de regels blijft houden. Het is het zoveelste signaal waarmee je vooral zegt: het valt allemaal wel mee.
Ik vind dat je nu van alles door elkaar haalt en bedenkt. Niemand pleit voor stadions opengooien, de huidige situatie was prima, verantwoord en veilig. Afgelopen weekend hebben de supporters laten zien dat ze juist wél netjes aan de regels kunnen houden. Als het ergens fout gaat, dan moet je daar straffen en handhaven.

Dat feest had ook werkelijk niets met het voetbal of Eredivisie te maken. Dat was een falende burgermeester die zich verschuilt achter slappe excuses dat ze anders met 10 man thuis gaan kijken. Zelfs de kroegen waren dicht gegaan om feest te voorkomen. Als je dit als argument aanhaalt dan kan je ook het protest op de Dam of drukte met Pasen gebruiken, die hebben ook niets met de normale wedstrijden te maken. Geen enkele voetbalclub heeft zo’n feest gegeven, dat was een initiatief van een stel leeghoofden wat wonderbaarlijk goedgekeurd werd door een falende burgermeester.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Ja joh, bij elke wedstrijd is er een veldslag.. Ik heb al jaren geen ME gezien bij Sparta.

[ Voor 31% gewijzigd door FreakNL op 28-09-2020 19:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:07:
[...]

En al die pelotons ME en politie en schade aan de omgeving kost zeker ook niets........
Die zijn er alleen bij Ajax - Vijenoord. Niet bij Volendam - Emmen. Waar Ajax nog kan leven van de TV-rechten zijn die andere twee afhankelijk van kaartjes en drankverkoop.

Toch nog Irma. :)F *O*

[ Voor 19% gewijzigd door jadjong op 28-09-2020 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
FreakNL schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:07:
Ja joh, bij elke wedstrijd is er een veldslag.. Ik heb al jaren geen ME gezien bij Sparta.
Gaat elke week los. Dit weekend rellen bij 17 wedstrijden. 84 peletons ME die ingezet zijn. Ik druip nog na van het waterkanon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Ik ben bij Sparta - Ajax geweest en dat ging prima. Ook maar 1 agent gezien. Ik baal er gewoon van, en ik vind het vooral laaghangend fruit wat gepakt wordt... Maargoed, alle beetjes helpen natuurlijk dus ik snap het ergens ook wel...

Maar er zijn plekken waar de impact veel hoger is, maar daar kunnen ze weinig mee..Ze komen nu weer met allerlei adviezen (thuis, kantoor) die niet te handhaven zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door FreakNL op 28-09-2020 19:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Drardollan schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:09:
[...]

Gaat elke week los. Dit weekend rellen bij 17 wedstrijden. 84 peletons ME die ingezet zijn. Ik druip nog na van het waterkanon.
Bij elke wedstrijd worden politiemensen extra gepland. ME of niet, ze kosten nu eenmaal geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

ed1703 schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:11:
[...]

Bij elke wedstrijd worden politiemensen extra gepland. ME of niet, ze kosten nu eenmaal geld.
Dat klopt. Maar dat geldt ook voor festivals en Koningsdag. Niks mis mee. Maatschappelijk nut en vermaak mag wat kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
gekkie schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:00:
[...]

Owhhh al die poltieagenten met helmen en schilden en paarden en busjes en de hele zwik, dat is regelmatig terugkerend verkleedpartijtje van de poltie, voor de lol ?
Kom op, wees eens iets realistischer, zelfs bij fscking helmond sport of de graafschap of whatever voor kleine club is het regelmatig gelazer.
Welke van de 100+ wedstrijden in Coronatijd heb jij ME Bij gezien?

In de tweede wereldoorlog gingen ook dingen mis, zullen we die ook meenemen in de huidige situatie?
[...]

Dat alleen specifiek maatregelen nemen op de plekken waar het expliciet en altijd misgaat, dat is inmiddels al wel een gepasseerd station, er is weer meer nodig dan dat. Daarom denk ik dat je het te veel als straf en "verdienste" wil zien (en dat terwijl er op die "verdienste" dus ook wel het nodige aan te tekenen valt).
Ik heb het niet over specifieke maatregelen op plekken gehad in al mijn posts.
[...]

Lijken burgemeesters dan zelden van overtuigd en de voetbalclubs evenmin met de berg "stewards" die ze nodig achten.
Nogmaals, geef eens wat concrete voorbeelden van rellen van de afgelopen maanden?
En nergens in NL is extra politie of ME ingezet de afgelopen 3 speelrondes.
[...]

Ik denk dat we dat stadium dat je iets kunt met "verdiensten" wel weer voorbij zijn.
Ik denk dat we het stadium ‘ik heb een hekel aan voetbal’ ook wel voorbij zijn. Je hebt nog geen enkel relevant argument aangehaald, maar verlangt dat wel van anderen.

Pagina: 1 ... 91 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het grote mondkapjes topic