Het Coronavirus in Nederland en België - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 90 ... 171 Laatste
Acties:
  • 534.570 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:16

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Verwijderd schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:13:
Ik hoor ook heel veel supermarktmedewerkers klagen over de frikandel-en-energie-drink-generatie die rond de lunchpauze allemaal naar binnen stormen en nergens rekening mee houden. Kunnen supermarkten dan geen kraampjes buiten zetten voor de meest verkochte producten? Zoals je vaak oliebollenkraampjes hebt?

Als je buiten een kraampje zet met wat frikadelbroodjes en wat energiedrink dan houdt je de grootste besmetters al buiten de deur.
En die kraampjes, waar moeten die staan? Op de stoep. Dan wordt de stoep smaller. Dan is er minder ruimte voor voetgangers om 1,5m te kunnen waarborgen.

Dat gaat in veel gevallen niet werken.

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
PolarBear schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:11:
[...]

Dat lijkt mij met de huidige grondslag van de maatregelen totaal en volslagen onhoudbaar. Het is niet voor niets een advies (dringend of niet), de overheid kan niet zomaar beslissen om werkgevers te verplichten thuiswerken te faciliteren. En aangezien er nog steeds geen 'Corona'-wet is of de noodwetten die in werking zijn gesteld kan het gewoon niet.
Daarmee heb je dan ook direct de twijfelachtigheid van zulke regels
Thuiswerken wordt strikter gehandhaafd. Werkgevers gaan aangesproken worden op overtredingen en tijdelijke sluiting van een bedrijf behoort tot de mogelijkheden
In theorie leuk maar zonder kaders gaat dat sowieso niet werken noch is het te handhaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-10 19:40
Napo schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:11:
[...]

Dit zijn de twee grootste vragen. Hoe ga je en wie gaat de "noodzakelijkheid" toetsen van de reizen van en naar de drie genoemde steden.

Daarnaast benieuwd wat ze zien als strikter handhaven van thuiswerken. Wat houdt het effectief in als een werkgever dat niet faciliteerd indien het wel kan. Meldpunt? Boetes?
Wergever-werknemer moet dit in eerste instantie samen gewoon regelen zoals in maart.
Werknemer kan gewoon zeggen "ik werk thuis, want dat lukt mij" of de werknemer zegt "ik werk thuis, zorg voor deze spullen". Zeker als het in maart kon, kan het nu ook.

Maar ik snap je punt, als werkgever dan zegt "gaan we niet doen, je komt of we ontslaan je" dan moet er misschien wel een meldpunt komen ja. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:06
Ik hoor ook heel veel supermarktmedewerkers klagen over de frikandel-en-energie-drink-generatie die rond de lunchpauze allemaal naar binnen stormen en nergens rekening mee houden. Kunnen supermarkten dan geen kraampjes buiten zetten voor de meest verkochte producten? Zoals je vaak oliebollenkraampjes hebt?

Als je buiten een kraampje zet met wat frikadelbroodjes en wat energiedrink dan houdt je de grootste besmetters al buiten de deur.
Daar zouden ze bij de scholen wel maatregelen tegen mogen nemen

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 21:10

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjebakka schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:16:
[...]

En die kraampjes, waar moeten die staan? Op de stoep. Dan wordt de stoep smaller. Dan is er minder ruimte voor voetgangers om 1,5m te kunnen waarborgen.

Op dezelfde plek waar ze vaak oliebollenkraampjes hebben staan.
Je kan problemen zien of je kan oplossingen zien.
In het stadscentrum gaat dit vaak niet werken inderdaad. De meeste middelbare scholen zitten ook niet in het stadcentrum.
Maar veel supermarkten hebben ook een parkeerplaats, waar heus wel een plekje gebruikt kan worden om de veiligheid te vergroten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-10 16:09
Tjebakka schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:16:
[...]

Sorry, maar alle stoepen zijn al bezet door de terassen van horeca |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Plenkske schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:17:
[...]

Wergever-werknemer moet dit in eerste instantie samen gewoon regelen zoals in maart.
Werknemer kan gewoon zeggen "ik werk thuis, want dat lukt mij" of de werknemer zegt "ik werk thuis, zorg voor deze spullen". Zeker als het in maart kon, kan het nu ook.

Maar ik snap je punt, als werkgever dan zegt "gaan we niet doen, je komt of we ontslaan je" dan moet er misschien wel een meldpunt komen ja. Helaas.
Het probleem toen - maar ook zeker nu - gaat blijven dat als de werkgever eist dat je op moet komen draven dat je geen poot hebt om op te staan. De twijfelachtige werkgevers van toen zijn er nu nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Napo schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:18:
[...]

Het probleem toen - maar ook zeker nu - gaat blijven dat als de werkgever eist dat je op moet komen draven dat je geen poot hebt om op te staan. De twijfelachtige werkgevers van toen zijn er nu nog steeds.
In de lijst staat iets over "sluiten van bedrijf".
Dan moet men het dus ergens kunnen melden, anoniem.
Ik denk dat werkgevers niet graag een sluiting zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ook dat verplichte winkelwagentje, ga je naar de supermarkt voor 1-2 producten moet je weer een hele winkelwagentje meenemen :')

Laat dan gewoon het mandje toe, is veel logischer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cruise Control
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-07-2024
Nee. Dit zegt niets. Van 80% van de besmettingen is onbekend waar ze hebben plaatsgevonden. Die grafiek laat de overige 20% zien. Dit is geen data. Dit is ruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou wel eens het verschil per sport willen zien.
De kans dat je dichtbij iemand komt met voetbal is een stuk groter dan op een hometrainer in een sportschool waar telkens een apparaat tussen zit dat niet gebruikt mag worden en je al gauw > 2 meter afstand hebt.
Zeker als ik de basic fit hier in de buurt zie waar iedereen zijn apparaten schoonveegt en dit voor corona nauwelijks deed. En het personeel dat de hele dag loopt te poetsen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Plenkske
magnifor schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:20:
Ook dat verplichte winkelwagentje, ga je naar de supermarkt voor 1-2 producten moet je weer een hele winkelwagentje meenemen :')

Men moet maar weer eens wat beter nadenken voor men ergens heen gaat. Dit is een perfect voorbeeld. Als er een virus rond gaat, waarom zou je voor 1-2 producten naar een winkel gaan ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan

Dan moeten de supermarkten ballen hebben en zorgen dat er tussen 08:00 en 17:00 geen verkoop plaatsvindt van frikandelbroodjes en energiedrank.

Als dat het ergste is wat ze overkomt, dan overleven ze het wel. In het weekend kunnen ouders de energiedrank kopen en meegeven aan de kinderen. Net als een bruin broodje kaas wat ook gelijk een stuk gezonder is dan die frikandelbroodjes. Win-win.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link_mario
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-09 22:15

link_mario

Ofwa?

Cruise Control schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:21:
[...]

Nee. Dit zegt niets. Van 80% van de besmettingen is onbekend waar ze hebben plaatsgevonden. Die grafiek laat de overige 20% zien. Dit is geen data. Dit is ruis.
Om toe te voegen: ik zou dit niet durven extrapoleren. Dit zijn de plekken waar een besmetting terug te traceren is.

De overige 80% is onbekend. Kan vanalles zijn. Van passeren op straat tot staan tongen op een studenten feestje en dan weigeren mee te werken aan BCO.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:41
magnifor schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:20:

Wagentje is voor afstand houden. Met een mandje lukt dat helemaal niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
Verwijderd schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:21:
[...]

De kans dat je dichtbij iemand komt met voetbal is een stuk groter dan op een hometrainer in een sportschool waar telkens een apparaat tussen zit dat niet gebruikt mag worden en je al gauw > 2 meter afstand hebt.
Zeker als ik de basic fit hier in de buurt zie waar iedereen zijn apparaten schoonveegt en dit voor corona nauwelijks deed. En het personeel dat de hele dag loopt te poetsen.
Alles op die site is gebaseerd op nieuwsberichten. (Sport)vereniging is, als ik het snel bekijk, vooral bij verenigingen zoals voetbal/hockey gemeld en soms sluiten die tijdelijk hun sportpark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TimDJ schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:17:
[...]

Daar zouden ze bij de scholen wel maatregelen tegen mogen nemen
Mee eens. Dit hele probleem is ook enkel ontstaan doordat scholen met oogkleppen 'gezond eten' promoten voor hun eigen imago.
Want dat staat zo leuk op de website...
Daar zal vast niet staan 'wij verzorgen de verspreiding van corona door onze leerlingen met tientallen tegelijk naar een supermarkt te sturen, omdat wij ons eten onbetaalbaar hebben gemaakt.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Plenkske schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:21:
[...]

Men moet maar weer eens wat beter nadenken voor men ergens heen gaat. Dit is een perfect voorbeeld. Als er een virus rond gaat, waarom zou je voor 1-2 producten naar een winkel gaan ?
Voor de dagelijkse lunch zoals verse broodjes etc? Doe niks anders dan sinds ik thuiswerk. Dit is gewoon een poppenkast geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Verwijderd schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:21:
[...]

Ik ook, maar die gegevens zijn er niet.

Maar ik zie er nergens musea, theater, bioscoop of stadionbezoek bij staan. Kennelijk vind er daar geen noemenswaardige besmetting plaats. En toch worden die sectoren nu weer keihard gestraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Cruise Control schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:21:
[...]

Dan gaan we terug naar mijn vorige punt, dan moet de overheid zorgen voor goed BCO. Dan moeten ze het inzichtelijk maken.

Blijkbaar wordt er nu ook gestuurd op basis van deze 20% informatie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:17

Barrycade

Through the...

Drardollan schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:12:
[...]

Ik heb mij al maanden netjes aan alle maatregelen gehouden. Ik zoek geen drukte op, ik overtreed geen regels en heb al heel veel opgegeven. Gisteren in het stadion heb ik 3 supporters aangesproken op hun gedrag.

En daarin ben ik niet uniek, met mij heeft het grootste deel van Nederland dit gedaan.

Maar ik zou wel eens wat feiten willen zien van de overheid. Toon mij in welk stadion de besmettingen zijn opgelopen, toon mij in welk museum er geen 1,5 meter wordt aangehouden of toon mij welke bioscoop zijn zalen gewoon vol zet.

Aan de andere kant kan ik de nieuwsberichten over fout lopende bruiloften (kent iemand Ferd nog?) of jongeren die massaal besmet zijn zo oplepelen. Dat is waar het fout gaat. Niet in de musea, theater, bioscoop of stadion.
Je zit je op te winden over dingen die nog niet officieel zijn gedeeld.

En je hebt nogal een NIMBY reactie nu: ondanks dat jij stil hebt gezeten bij Feyenoord maar ondertussen de getallen oplopen zie je niet in dat de roep naar de regering om wat te doen uitkomt bij de dingen die jij leuk vindt om te doen maar toevallig ook redelijk hoog in de bronnen staan van besmetting en waar die regering wél wat over te zeggen heeft.

Ja de horeca en sport staan niet #1 qua bronnen, maar zijn wel duidelijk aantoonbaar in de tabellen van het RIVM. Los van alle privé activiteiten van de bevolking (familie en huisgenoten). Dus wat moeten ze dan volgen jou doen om het allemaal mogelijk te blijven maken?

Én dus ook nog de economie een beetje in het zadel te houden?
Dit moet je gewoon niet gebruiken als bron dit heb ik al eerder aangehaald deze website turft hoeveel keer iets in het nieuws is gekomen en is niet gebaseerd op de tabllen van RIVM of GGD.

Dit laat alleen maar zien welke zaken meer aandacht krijgt van de reguliere pers.

Dus enigzins relevant aangezien die wellicht ook gebruikt wordt door de regering om de peilstok in te steken.

[ Voor 19% gewijzigd door Barrycade op 28-09-2020 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Stoney3K schreef op maandag 28 september 2020 @ 14:42:
Ah, dus iedereen die last heeft van hooikoorts mag zichzelf dus permanent opsluiten. Of iemand die chronisch verkouden is maar wel negatief test op corona.

Je snapt zelf denk ik heel goed dat dat in de praktijk niet zo gaat werken.
Dit voorjaar heb ik daar geen moment iets mee gedaan. Heb hooikoorts en ik kan mijn klokje er gelijk op zetten wanneer het begint en stopt. Beetje last van mijn neus, vooral jeukende ogen. Heb mij geen seconde zorgen erom gemaakt.
Laguna schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:00:
Van alle besmettingen is nog steeds van zo'n 75% onbekend hoe die personen besmet zijn geraakt en 12,5% is thuis besmet geraakt, dan hou je dus maar 12,5% over als basis om maatregelen voor te verzinnen en dan verbaast zijn dat ze niet met effectieve maatregelen komen. Wat had je dan verwacht?
Het voelt aan als een schot hagel en dan maar het speelgoed afpakken. Ik voorspelde vanochtend al dat we zinloze maatregelen krijgen die enkel dienen om iedereen boos te maken. Vrees dat ik gelijk heb gekregen.

Hoe willen ze die essentiële reizen naar Amsterdam, Rotterdam en Den Haag hard gaan maken? Kan simpelweg niet. Hooguit wat van die zielige bordjes plaatsen langs de snelweg bij die steden.

De registratieplicht bij contactberoepen is ook interessant. Dat gaat dan ook op voor beroepsgroepen als sekswerkers? Veel succes zou ik zeggen. :+

Hopeloos dit weer.
Barrycade schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:24:
Ja de horeca en sport staan niet #1 qua bronnen, maar zijn wel duidelijk aantoonbaar in de tabellen van het RIVM.
Ze richten ze dus op een paar procent van de besmettingen en het overgrote merendeel gaat vrijuit. 75% kunnen ze niet herleiden, dus dit voelt aan als een zinloze druppel op een gloeiende plaat.

[ Voor 12% gewijzigd door CMD-Snake op 28-09-2020 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drardollan schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:22:
[...]

Dan moeten de supermarkten ballen hebben en zorgen dat er tussen 08:00 en 17:00 geen verkoop plaatsvindt van frikandelbroodjes en energiedrank.

Als dat het ergste is wat ze overkomt, dan overleven ze het wel. In het weekend kunnen ouders de energiedrank kopen en meegeven aan de kinderen. Net als een bruin broodje kaas wat ook gelijk een stuk gezonder is dan die frikandelbroodjes. Win-win.
Ik snap sowieso niet waarom dat nog niet gebeurd.
De Albert Heijn heeft hier ooit wel een verbod (tussen 11 en 14u) op jeugd gezet met frikadelbroodjes en energiedrink, omdat de overlast zo groot was en die 1 euro bijna niets oplevert.
Het enige dat het opleverde was dat mensen met echte boodschappen niet meer kwamen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Basekid schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:22:
[...]

Nee want met tientallen in een supermarkt in een krappe ruimte met zijn allen met een winkelwagentje gaat er ook echt voor zorgen daf je afstand kan houden met zijn allen. Bij mij in de AH werkt het gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC_Sparkles
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 04:00
[...]

Maar hoe moet het voor deze thuiswerker dan? Die ook weleens een frikandel broodje eet en een RedBull drinkt tijdens de lunch. Bruin bammetje met kaas gaat namelijk vervelen op een gegeven moment.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Eigenlijk zouden ze dan iedereen moeten vast maken met handboeien aan een wagentje, zodat je deze niet ff kan neerzetten en alsnog snel pakken wat je nodig hebt. >:) >:) >:) >:) 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:54

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

MC_Sparkles schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:27:
[...]

Maar hoe moet het voor deze thuiswerker dan? Die ook weleens een frikandel broodje eet en een RedBull drinkt tijdens de lunch. Bruin bammetje met kaas gaat namelijk vervelen op een gegeven moment.
Doe dat lekker bij je wekelijkse boodschappen. Onzinnig om vaker dan 1x per week bij een supermarkt te komen. We werken hier allebei thuis, en zijn al maanden niet meer in een supermarkt geweest.

[ Voor 8% gewijzigd door MikeyMan op 28-09-2020 15:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Odessa
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
magnifor schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:26:
[...]

Nee want met tientallen in een supermarkt in een krappe ruimte met zijn allen met een winkelwagentje gaat er ook echt voor zorgen daf je afstand kan houden met zijn allen. Bij mij in de AH werkt het gewoon niet.
Hier bij mijn AH lukt dat ook niet. En mensen zetten de wagen gewoon ergens neer en gaan dan door de winkel lopen. Ik kan met een mandje dat volk veel beter ontwijken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-10 16:09
magnifor schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:26:
[...]

Wat ook niet helpt is dat in ieder pad wel een vakkenvuller bezig is en je die onmogelijk met 1.5m afstand kan passeren. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
[...]

Je zit je op te winden over dingen die nog niet officieel zijn gedeeld.
Tot op heden zijn alle uitgelekte dingen voor een persco officieel geworden. De kans dat dit niet zo is acht ik zo klein dat hij niet noemenswaardig is.
En je hebt nogal een NIMBY reactie nu: ondanks dat jij stil hebt gezeten bij Feyenoord maar ondertussen de getallen oplopen zie je niet in dat de roep naar de regering om wat te doen uitkomt bij de dingen die jij leuk vindt om te doen maar toevallig ook redelijk hoog in de bronnen staan van besmetting en waar die regering wél wat over te zeggen heeft.
Ik heb niet bij Feyenoord gezeten, ik ben niet welkom als uit supporter (terecht).

Waar precies in de besmettingsbronnen zie jij voetbalstadions, musea, theater of bioscopen terug?
Ja de horeca en sport staan niet #1 qua bronnen, maar zijn wel duidelijk aantoonbaar in de tabellen van het RIVM. Los van alle privé activiteiten van de bevolking (familie en huisgenoten). Dus wat moeten ze dan volgen jou doen om het allemaal mogelijk te blijven maken?
In die grafieken zijn sporten de daadwerkelijke sporters (bv. amateurvoetbal, tennis en biljard om maar wat te noemen).

Horeca kan je opsplitsen. Kroeg, klopt. Logisch dat daar maatregelen komen. 21:00/22:00 slaag nergens op, maak er 19:00 van om effectief te zijn. Restaurants gaat het over het algemeen prima, handhaving gebeurd waar nodig.

Daarom vind ik onze overheid laf. Ze nemen nu de verkeerde maatregelen die niets uithalen. Net als dat sinds 1 juli eigenlijk al aan de gang is. Er is niet voor niets zo'n opleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 20:22

Stoney3K

Flatsehats!

MikeyMan schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:00:
[...]

Helaas hebben we met zijn allen afgesproken dat er niet achter de voordeur gehandhaafd mag worden. Noodwet daarvoor wordt ook niet in dank afgenomen. Dan ben je nogal beperkt.

En max 10 man in een studentensoos? Zet er maar een nul achter.

Je kunt het laf noemen, maar ofwel ze houden zich aan de wet, of ze overtreden hem.

Binnen de wet verval je helaas in de publieke ruimte voor handhaving. Denk dat @Stoney3K hier nog wel een mening over heeft ;)
Ik ben in deze situaties om eerlijk te zijn steeds meer voorstander van wél handhaven achter de voordeur, als maar wel blijkt dat dat effectief is tegen het terug dringen van besmettingen.

Mits er natuurlijk rekening gehouden wordt met onze rechtsstaat en alle checks and balances die daarbij komen kijken. Een handhaver carte blanche geven om boetes uit te delen ben ik niet voor, zorg dus maar wél voor bewijslast en toetsing bij de rechterlijke macht.

De maatregelen moeten aantoonbaar effectief zijn, en ze moeten proportioneel zijn: Aan beide voorwaarden wordt nu in de publieke ruimte niet voldaan. Het is nu steeds meer een schrikbeleid voeren voor de bühne.

Wie weet, misschien pakt de politie daarmee ook nog de nodige wietplantages als bijvangst. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Stoney3K op 28-09-2020 15:30 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
[...]

Met een wagentje is er minder ruimte om te passeren, met een mandje is het veel makkelijker afstand houden.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

ultimateharry schreef op maandag 28 september 2020 @ 12:27:
[...]

Ja, dat is lastig inderdaad. Ook hier moet je volgens mij met een cap gaan werken, je kun niet continue elk bedrijfspand in NL controleren.
Ingewijden weten te vertellen dat er "ingrijpende maatregelen" genomen worden die voor drie weken gelden.

Hieronder de belangrijkste punten van de lijst:

Thuiswerken wordt strikter gehandhaafd. Werkgevers gaan aangesproken worden op overtredingen en tijdelijke sluiting van een bedrijf behoort tot de mogelijkheden
Horeca moet om 22.00 uur de deuren sluiten, en mag het laatste uur niemand meer binnenlaten.
Bij sportevenementen is geen publiek meer welkom, niet bij profwedstrijden en niet bij amateurwedstrijden
Alleen nog noodzakelijke reizen van en naar Amsterdam, Rotterdam en Den Haag, hierop zijn wel uitzonderingen
Voor contactberoepen wordt een registratieplicht ingevoerd (dus je gegevens opgeven als je naar de kapper gaat) om het bron- en contactonderzoek van de GGD makkelijker te maken
In de supermarkt mag je alleen nog naar binnen met een winkelwagentje, dat van tevoren wordt ontsmet
Er wordt ook gekeken naar groepsgroottes, zowel binnen als buiten en ook het aantal mensen dat je thuis kan uitnodigen wordt besproken
Ben benieuwd hoe ze dat handhaven van thuiswerken gaan zien...... morgen overleg.... toch maar eens over hebben.....

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
MC_Sparkles schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:27:
[...]

Jij hebt niet de mogelijkheid om buiten schooltijden boodschappen te halen? Jij kan geen 4 blikjes RB kopen op zaterdag en deze in een kast stoppen?

Als die scholieren enkel die producten kopen en zo'n groot probleem zijn, dan moet je dat aanpakken. Dan pak je namelijk een probleem aan. Vandaar dat ik ook zeg tussen 8 en 5 (of schooltijden, ook prima). Goedwillende mensen kunnen deze producten in de avond of weekend kopen en toch heb je een probleem opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:57

codex

Geen OpenAI agent :)

Ik snap niet dat er niets wordt gedaan met scholen/universiteiten. Het kost niet veel moeite om te visualiseren hoe besmettingen zich op scholen binnen de randstad verspreidt naar mensen die de school bezoeken van buiten de randstad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
[...]

Wederom, kappen met die verwijten en de verkapte complottheorieën.

[ Voor 19% gewijzigd door DaniëlWW2 op 28-09-2020 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
[...]

Aanvullend, vergat ik te posten sorry. Ik heb al eerder aangegeven dat men wel mijn posts moet lezen, ik doe absoluut niet aan NIMBY. Want ik maak mij ook druk over onterechte maatregelen voor dingen waar ik minder kom (theater, bios en musea). Dingen die voor andere mensen veel belangrijker zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AFCAjax
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-09 04:50
Drardollan schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:31:
[...]

Jij hebt niet de mogelijkheid om buiten schooltijden boodschappen te halen? Jij kan geen 4 blikjes RB kopen op zaterdag en deze in een kast stoppen?

Als die scholieren enkel die producten kopen en zo'n groot probleem zijn, dan moet je dat aanpakken. Dan pak je namelijk een probleem aan. Vandaar dat ik ook zeg tussen 8 en 5 (of schooltijden, ook prima). Goedwillende mensen kunnen deze producten in de avond of weekend kopen en toch heb je een probleem opgelost.
Nee, als hij er 4 in 1 keer koopt, zijn ze dezelfde dag nog leeg. Stelletje suikerverslaafden allemaal.

Laat je boodschappen gewoon zoveel mogelijk bezorgen en neem je verantwoordelijkheid eens een keer.

Geldt ook voor die lompe pubers, met groepen van 10 man tegelijk de AH binnenstormen onder het mom; Wij zijn onder de 18 dus dit mag gewoon. Flikker op man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-10 15:18
reemprive schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:31:
Ik snap niet dat er niets wordt gedaan met scholen/universiteiten. Het kost niet veel moeite om te visualiseren hoe besmettingen zich op scholen binnen de randstad verspreidt naar mensen die de school bezoeken van buiten de randstad.
Veel universiteiten zitten nog in thuiswerk of zoom mode hoor. Studentenleven is het issue. Of je moet alle studenten terug naar het zolderkamertje bij pa en ma sturen, en vanuit daar gaan zitten zoomen.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
magnifor schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:33:
[...]

Ga lekker naar Rusland als je zo in een dictatuur wilt leven. Laat lekker iedereen zelf beslissen wat en wanneer ze boodschappen willen doen. Ongelofelijk, we lijken al onze normen en waarden overboord te gooien omdat er zogenaamd een “killervirus” actief is.
In dat geval kunnen we beter alle maatregelen over boord gooien en zien wat er gebeurd. Lijkt mij onverstandig en niet passend in dit topic.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Gros van de mbo's, hbo's en universiteiten is dicht hoor. Studenten krijgen massaal online les en ik kan je één ding zeggen: dat is om te janken zo slecht, ondanks de beste bedoelingen van docenten die er het beste van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
loekf2 schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:34:
[...]

Veel universiteiten zitten nog in thuiswerk of zoom mode hoor. Studentenleven is het issue. Of je moet alle studenten terug naar het zolderkamertje bij pa en ma sturen, en vanuit daar gaan zitten zoomen.
Studentenverenigingen zouden hun verantwoordelijkheden kunnen pakken. Maar ja, die 'baasjes' (weet niet hoe je die noemt) vinden het belangrijker om tijgerpuntjes te pakken op de nieuwe hertjes. Dus daar hoef je niet op te rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:09

basvn

Breezand - NHN

-

[ Voor 99% gewijzigd door basvn op 28-09-2020 15:38 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
basvn schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:37:
bron : GEEN

ik krijg net dit doorgestuurd, weer via, via.
met wat waarschijnlijk? vanavond gezegd gaat worden

[Afbeelding]
Oud nieuws. Waarom lees je niet eerst wat terug voor je post?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:53

Laguna

Connaisseur

Is dit nu het slowchat topic of het serieuze discussie topic :?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMD-Snake
Drardollan schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:34:
In dat geval kunnen we beter alle maatregelen over boord gooien en zien wat er gebeurd. Lijkt mij onverstandig en niet passend in dit topic.
Zo langzamerhand ga ik daar meer voor voelen. Elke keer trekken ze een nieuw blik ellendige regels open om alleen tot de conclusie te komen dat het niets hielp, maar wel iedereen tot overlast is geweest. De regels hebben steeds meer tunnelvisie op slechts een paar zaken (bv horeca) en dat lijkt alleen maar erger te worden.

Vanavond zie ik ook weer het eerste optreden van Bullebak Grapperhaus nu ze hem terug hebben gekregen van het schadebedrijf. Eens kijken of hij die zaken kan aankondigen zonder te lachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Laguna schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:38:
Is dit nu het slowchat topic of het serieuze discussie topic :?
De nieuwe regels zijn net uitgelekt, dus dat geeft wat meer stof tot discussie nu eenmaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soccer98 schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:35:
[...]

Gros van de mbo's, hbo's en universiteiten is dicht hoor. Studenten krijgen massaal online les en ik kan je één ding zeggen: dat is om te janken zo slecht, ondanks de beste bedoelingen van docenten die er het beste van maken.
Misschien is het openen van scholen juist een goed idee.
Zodat studenten elkaar kunnen spreken in een omgeving waar afstand gecreëerd wordt met spatschermen tussen de stoelen / tafels.
Wellicht verminderd dat dan de behoefte om buiten school af te spreken, omdat je je sociale momentje al gehad hebt,
Wat we nu doen is alle locaties waar we afstanden kunnen controleren, die doen we op slot en vervolgens duwen we het achter gesloten deuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
CMD-Snake schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:39:
[...]

Zo langzamerhand ga ik daar meer voor voelen. Elke keer trekken ze een nieuw blik ellendige regels open om alleen tot de conclusie te komen dat het niets hielp, maar wel iedereen tot overlast is geweest. De regels hebben steeds meer tunnelvisie op slechts een paar zaken (bv horeca) en dat lijkt alleen maar erger te worden.

Vanavond zie ik ook weer het eerste optreden van Bullebak Grapperhaus nu ze hem terug hebben gekregen van het schadebedrijf. Eens kijken of hij die zaken kan aankondigen zonder te lachen.
Alle maatregelen tot 1 juli hebben toch goed geholpen ?
Daarna nog niet nee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Drardollan schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:34:
[...]

Daar ben ik dus wel benieuwd naar. Misschien is het nettoresultaat zonder maatregelen wel hetzelfde als met maatregelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:40
Plenkske schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:40:
[...]

Daarna nog niet nee...
Maatregelen of de angst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC_Sparkles
MikeyMan schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:28:
[...]

Doe dat lekker bij je wekelijkse boodschappen. Onzinnig om vaker dan 1x per week bij een supermarkt te komen. We werken hier allebei thuis, en zijn al maanden niet meer in een supermarkt geweest.
Drardollan schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:31:
[...]

De RedBull gaat ook mee in de grote boodschap, alleen ik kan op zaterdag geen frikandelbroodje halen die ik bijv. woensdag wil eten. Kan natuurlijk wel, maar is niet zo lekker.

Ik hoef idd niet tijdens schooltijden, maar ik je zei van 0800-1700. Qua lunch valt het dan af. Ik kan daar overigens wel mee leven hoor, als het ook een daadwerkelijk positief effect heeft.

Maar is dit een grote bron van besmettingen? Niet de frikandelbroodjes, maar alle scholieren die deze zaken kopen? Ik ga ook weleens rond 1200-1230 naar de AH, als ik iets vergeten ben, omdat ik dan toevallig pauze heb, maar ervaar dit zelf niet in de AH.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:16

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Stoney3K schreef op maandag 28 september 2020 @ 14:43:
[...]

Ik zou alvast investeren in de illegale drankstokerijen. En in driedelige pakken, Tommyguns en gleufhoeden als we toch bezig zijn. :+
Afbeeldingslocatie: https://screenmusings.org/movie/dvd/The-Untouchables/images/The-Untouchables-084.jpg

:+

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

magnifor schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:33:
[...]
omdat er zogenaamd een “killervirus” actief is.
Care to explain?

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AFCAjax
Dit vind ik wel een goed punt inderdaad. Iedereen was angstig, en volgde daardoor de maatregelen.

Totdat mevrouw Halsema op de Dam ging staan, en als klap op de vuurpijl Grapperhaus z'n bruiloft hield.

Natuurlijk kan het virus gevaarlijk zijn, maar is het voor vrijwel iedereen onder de 50 niet. Gek he dat iedereen schijt heeft, nadat 2 mensen het verkeerde voorbeeld geven. En tegen deze mensen geen maatregelen worden genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
[...]

Daarna nog niet nee...
Nee, de mensen hebben zich tot die tijd aan de regels gehouden en doen dat nu een stuk minder.
Als iedereen zich aan de huidige regels zou houden zou er maar zeer weinig verspreiding zijn.
Met die 1,5m afstand en bij klachten thuisblijven heb je denk ik 90% van de besmettingen te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:46
chrisO schreef op maandag 28 september 2020 @ 14:59:
[...]

Dus als ik een mondkapje op heb en iemand (die besmet blijkt te zijn) niest in mijn richting, dan houdt mijn mondkapje dus die druppels tegen, en dus ook het virus. Dus het mondkapje beschermt mij dan wel degelijk tegen besmetting?
Ja en nee. De virusload binnen de druppels die op jouw mondkapje belanden, komen niet direct in jouw luchtweg terecht. Maar aerosolen met virus bewegen zich nog wel altijd gewoon vrijelijk langs jouw mondkapje.

En gezien er niet zozeer een minimum threshold is qua virus waarbij je kunt zeggen, bij dit aantal loop je een daadwerkelijke besmetting op en wordt je ziek, is het dragen van een niet medisch neusmondmasker of zelfs chirurgisch neusmondmasker onvoldoende om veiligheid te garanderen. En mogelijkerwijs om zelfs iets te doen in het kader van ontvankelijkheid van het virus.

Waar het mogelijkerwijs een toegevoegde waarde heeft is reduceren van de virusload de vrije ruimte in, indien de persoon die hoest of niest een mondneusmasker draagt.

Maar ook daarbij blijven nog altijd veel vraagtekens omtrent hoe effectief dit daadwerkelijk is. Gedrag speelt daarin natuurlijk één. Zo is het helemaal niet ongewoon om mensen hun mondneusmasker af te zien zetten juist op het moment dat ze niezen / hoesten 8)7. Ook zit er een zeer grote spreiding in kwaliteit van dit soort niet gecertificeerde maskers.

Bij materiaal van gecertificeerde, medische mondneusmaskers als barrière tussen kooien laat proefdieronderzoek een reductie van infectie zien van circa 50 ~ 75%, binnen eenzelfde transmissietijd.

Maar daarbij is niet goed te duiden wat de toegevoegde waarde is bovenop social distancing. Tevens resteert dus de vraag wat de effectiviteit is van niet chirurgische mondneusmaskers en hoe groot de spreiding hierin is. Speelt mee dat eerdere experimenten in Nederland hebben laten zien dat een draagplicht volgzaamheid te wensen over laat en het optreden hiertegen moeizaam verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
hbo's, universiteiten doen al online. Fysiek klassikaal onderwijs is er nauwelijks meer. Ik ken iemand die tot nu toe maar 1 college heeft gehad en verder tot einde vd jaar alleen online. Motivatie 0,0. Geen contact met medestudenten dan online. Afgelopen week in het centrum van Rotterdam geweest, slechts sporadisch zag ik een student lopen/fietsen terwijl het normaal het veel drukker had moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
magnifor schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:43:
[...]

Daar ben ik dus wel benieuwd naar. Misschien is het nettoresultaat zonder maatregelen wel hetzelfde als met maatregelen.
Zoals gezegd, en dit is mijn laatste post hierover, is dat niet passend in dit topic. Ik wil daar dan ook niet op doorgaan, sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC_Sparkles
AFCAjax schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:34:
[...]

Nee, als hij er 4 in 1 keer koopt, zijn ze dezelfde dag nog leeg. Stelletje suikerverslaafden allemaal.

Laat je boodschappen gewoon zoveel mogelijk bezorgen en neem je verantwoordelijkheid eens een keer.

Geldt ook voor die lompe pubers, met groepen van 10 man tegelijk de AH binnenstormen onder het mom; Wij zijn onder de 18 dus dit mag gewoon. Flikker op man.
Uhm als je met "hij" mij bedoelt, nee ik drink er niet 4 weg op 1 dag, die gaan gewoon 1 week mee. Ik haal mijn boodschappen altijd op, want het is een beetje zonde om de vrachtwagen te laten rijden als ik 1km van de AH vandaan woon en elektrisch kan rijden. Misschien even wat minder aannames doen als je niet weet hoe iemands situatie elkaar steekt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
CMD-Snake schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:39:
[...]

Ik ben heel 'overheidsgezind' en zeker de beginmaanden volgde ik braaf zonder vragen. Sinds 1 juli heb ik het idee dat we redelijk stuurloos zijn en de overheid maar gewoon wat laat gebeuren. En dan komen er nu ineens dit soort rare maatregelen om de hoek, die doen het vertrouwen geen goed bij mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Ik ben ook heel benieuwd hoe ze dat thuiswerken willen gaan afdwingen. De ISZW komt nu al handen te kort om alle arbo-overtredingen te handhaven, laat staan alle coronaregels die daar nog bovenop komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbieB
  • Laatst online: 19:23
Ach, de overheid durft gewoon niet drastisch in te grijpen met de verkiezingen om de hoek.

VVD & CDA willen geen vergaande maatregelen want hun base wordt hier hard door geraakt.
CU wil wel, maar krijgt VVD / CDA niet mee.
D66 is altijd middle of the road en we kijken het wel aan

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Drardollan schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:54:
[...]

Ik ben heel 'overheidsgezind' en zeker de beginmaanden volgde ik braaf zonder vragen. Sinds 1 juli heb ik het idee dat we redelijk stuurloos zijn en de overheid maar gewoon wat laat gebeuren. En dan komen er nu ineens dit soort rare maatregelen om de hoek, die doen het vertrouwen geen goed bij mij.
De neveneffecten van dit soort maatregelen moet je niet onderschatten, geen publiek bij sport betekent ook veel minder verplaatsingen. Een ander neveneffect, waar jij het lichtend voorbeeld van bent, is het schokeffect dat het te weeg brengt. Geen publiek bij betaald voetbal is een maatregel met impact voor een zeer beperkt aantal mensen, maar met een effect wat dat aantal mensen enorm overstijgt.

Je hebt liever dat er met een scalpel wordt gesneden dan gehakt met een bijl, daar zijn we met zijn allen helaas niet toe in staat gebleken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:48
robertpNL schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:53:
[...]

hbo's, universiteiten doen al online. Fysiek klassikaal onderwijs is er nauwelijks meer. Ik ken iemand die tot nu toe maar 1 college heeft gehad en verder tot einde vd jaar alleen online. Motivatie 0,0. Geen contact met medestudenten dan online. Afgelopen week in het centrum van Rotterdam geweest, slechts sporadisch zag ik een student lopen/fietsen terwijl het normaal het veel drukker had moeten zijn.
Nou ja ik als werkstudent vond het online onderwijs juist heerlijk. Ik stond alleen niet te wachten op het maken van examen op locatie. dus daarom ben ik voorlopig met die studie gestopt.
En het HBO instituut waar ik voor werk bied gewoon ook lessen op locatie aan. Alleen vanwege de beperkte ruimte moeten de studenten rouleren. En zeker vorig school jaar heeft men veel moeten improviseren en leren om online lessen te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

FirePuma142 schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:00:
[...]

Je hebt liever dat er met een scalpel wordt gesneden dan gehakt met een bijl, daar zijn we met zijn allen helaas niet toe in staat gebleken.
Het is meer dat er nu met een bijl in het been wordt gehakt omdat we met de scalpel niet bij de plek kunnen komen waar het pijn doet (thuissituaties).

En je met deze maatregelen alleen maar méér bijeenkomsten in de thuissituatie gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:11
Stoney3K schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:57:
Ik ben ook heel benieuwd hoe ze dat thuiswerken willen gaan afdwingen. De ISZW komt nu al handen te kort om alle arbo-overtredingen te handhaven, laat staan alle coronaregels die daar nog bovenop komen.
't probleem is ook dat 't 'm meestal niet in 't thuiswerken zit; Bij een deel van de bedrijven kan thuiswerken niet, daar lost 't niets op, de meeste grotere bedrijven waar het wel kan zullen het goed geregeld hebben - of kantoren helemaal dicht, of maar beperkt, in combi met reserveringssysteem, open. En dat lijkt me ook prima;
Net zoals met musea/voetbalstadions etc. ook weinig invloed zullen hebben op de verspreiding, want grote locaties, dus goed geregeld en/of onder vergrootglas.

Sportkantines/ amateursporttribunes zal het minder goed geregeld zijn. Feestje in de privésfeer hetzelfde probleem. Supermarkten evenzo. Maar het is vooral gedrag.

Wees duidelijk dat thuisactiviteiten niet acceptabel zijn en ga dat ook handhaven. Neem die spoedwet aan en acteer sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-10 14:38
Thuissituaties kan mijn inziens alleen maar wat mee gebeuren als er goedkope sneltesten beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFCAjax
MC_Sparkles schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:54:
[...]

Uhm als je met "hij" mij bedoelt, nee ik drink er niet 4 weg op 1 dag, die gaan gewoon 1 week mee. Ik haal mijn boodschappen altijd op, want het is een beetje zonde om de vrachtwagen te laten rijden als ik 1km van de AH vandaan woon en elektrisch kan rijden. Misschien even wat minder aannames doen als je niet weet hoe iemands situatie elkaar steekt.
Dat jij 1km van de AH woont, maakt geen donder uit. Die vrachtwagen rijdt toch wel, en niet vanaf jouw AH, maar vanaf het DC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stoney3K schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:57:
Dit niet alleen. Als je nu al niet thuis werkt zal dat waarschijnlijk een reden hebben. Als je er nu een probleem van gaat maken kan je waarschijnlijk fluiten naar je contractverlenging en zit je waarschijnlijk niet in de positie om koppig te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cruise Control
  • Laatst online: 26-07-2024
Zeven maanden na het begin van de uitbraak weten we van 80% van de besmettingen niet waar ze plaatsgevonden hebben. Dat lijkt me het grootste probleem op dit moment. Los dat op en je kunt gericht maatregelen nemen. Twee weken aan (anonieme) gegevens uit een coronamelder-app met locatiedata zou genoeg moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:36
mesa57 schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:04:
Thuissituaties kan mijn inziens alleen maar wat mee gebeuren als er goedkope sneltesten beschikbaar zijn.
Bedoel je zelftesten?

Er zijn geen betrouwbare zelftesten. Alle betrouwbare (snel)testen (PCR, antigeen, antistof), moeten door medisch personeel afgenomen en/of beoordeeld worden.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
[...]

Zoals gezegd, en dit is mijn laatste post hierover, is dat niet passend in dit topic. Ik wil daar dan ook niet op doorgaan, sorry.
Precies want je moet meegaan met de menigte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC_Sparkles
AFCAjax schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:07:
[...]

Dat jij 1km van de AH woont, maakt geen donder uit. Die vrachtwagen rijdt toch wel, en niet vanaf jouw AH, maar vanaf het DC.
Ja, ik weet dat ze van het DC komen en die liggen hier niet om de hoek. Vanuit milieu oogpunt vind ik het zonde om de vrachtwagen te laten komen, terwijl ik het met relatief schone brandstof kan ophalen. Maar goed dit gaat wat offtopic.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Daarna nog niet nee...
De lockdown was niet eeuwig vol te houden, dat werd al heel snel duidelijk. De angst regeerde ook en dat zal ook flink geholpen hebben. Genoeg mensen dachten dat als je corona kreeg je net genoeg tijd nog had om je kistje uit te zoeken. Alsof ze inderdaad ebola hadden gekregen. De enige groep voor wie dit echt zou kunnen opgaan die vergelijking zijn de 70-plussers. Die vormen de overgrote meerderheid in de ziekenhuisbedden en idem bij de sterfgevallen.

Na 1 juli ging het ook nog een tijd prima.
75% van de besmettingen hebben we de oorzaak niet van kunnen vinden. Daar valt niet op te sturen. Nu komt er dan een overdreven focus op maar een kleine subset van de besmettingen, alsof dat dan een deuk gaat slaan in die 75%. Ik krijg dan sterk het gevoel dat de aandacht gericht wordt vooral op zaken die er eigenlijk niet toe doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-09 20:32
Drardollan schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:12:
[...]

Aan de andere kant kan ik de nieuwsberichten over fout lopende bruiloften (kent iemand Ferd nog?) of jongeren die massaal besmet zijn zo oplepelen. Dat is waar het fout gaat. Niet in de musea, theater, bioscoop of stadion.
Zoals de nieuwsberichten van de voetbalwedstrijden waar het fout ging? Precies, dat dus.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFCAjax
MC_Sparkles schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:12:
[...]

Ja, ik weet dat ze van het DC komen en die liggen hier niet om de hoek. Vanuit milieu oogpunt vind ik het zonde om de vrachtwagen te laten komen, terwijl ik het met relatief schone brandstof kan ophalen. Maar goed dit gaat wat offtopic.
Vind ik niet, want jij gaat nu naar de winkel waar iemand jou kan besmetten of andersom.

Daar gaat het in dit topic toch om?

Ga jij maar met je 'schone' kobalt auto die kant op, succes.
ijdod schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:15:
[...]

Zoals de nieuwsberichten van de voetbalwedstrijden waar het fout ging? Precies, dat dus.
Score voetbalwedstrijden waar het fout ging 2/150.

Sorry, maar met een bruiloft en protest op de Dam ben je er ook.

[ Voor 29% gewijzigd door AFCAjax op 28-09-2020 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-10 00:57

Racing_Reporter

Contentmaker

magnifor schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:15:
[...]

Nou dan begint men eerder met drinken en hangt iedereen om 21:00 uur aan de lampen. Dit verschuift het probleem alleen maar.
Zou je denken? I think not. In principe is lekker kroegen vrijetijdsbesteding. Ervan uitgaande dat sommige mensen een leven hebben, kunnen ze niet per se eerder weg om die lampen in te klimmen.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:46

ultimateharry

Team Slayer:-)

Gunner schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:30:
[...]

[...]

Ben benieuwd hoe ze dat handhaven van thuiswerken gaan zien...... morgen overleg.... toch maar eens over hebben.....
Primair via (anonieme) meldingen via de Inspectie denk ik, zoals nu ook al gebeurd: https://www.volkskrant.nl...ronarichtlijnen~bdc9f3d7/

Maar ja, handhaven zelf...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:35
AFCAjax schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:49:

Natuurlijk kan het virus gevaarlijk zijn, maar is het voor vrijwel iedereen onder de 50 niet.
Totdat je, onder de 50, met je ontstoken blinde darm of je gebroken enkel niet terecht kan in het ziekenhuis omdat dat vol zit met corona-oudjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

migchiell schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:18:
[...]

Totdat je, onder de 50, met je ontstoken blinde darm of je gebroken enkel niet terecht kan in het ziekenhuis omdat dat vol zit met corona-oudjes.
Dat. Maar ook tot het permante schade aan andere organen, zoals de hersenen of de longen, oplevert. En ja, dat gebeurt. Ook bij mensen onder de 50.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFCAjax
[...]

Mee eens, maar daarom vindt ik wel dat we de ouderen moeten beschermen. Maar daarvoor hoeft m.i. niet heel de economie plat. Als jij 36 bent en je wilt naar de kroeg, met het risico op corona. Mij best. Blijf dan daarna lekker 10 dagen thuis, jouw probleem.

Alleen als je 80 bent, kun je beter misschien thuis blijven en niet teveel bezoek ontvangen (of op een veilige manier).

Ik ga zelf ook naar de Arena toe, en weeg daarbij mijn risico af of dat verstandig is of niet. Ik vind dat ik dat wel kan, maar mocht ik positief testen en daarom 10 dagen thuis moeten blijven is dat mijn eigen schuld en moet ik op de blaren zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

magnifor schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:12:
[...]

Precies want je moet meegaan met de menigte.
Ook hier, care to explain? Tussen de regels door zeg je heel veel, maar als je om uitleg wordt gevraagd blijft het stil. Voor de draad er mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC_Sparkles
AFCAjax schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:16:
[...]

Vind ik niet, want jij gaat nu naar de winkel waar iemand jou kan besmetten of andersom.

Daar gaat het in dit topic toch om?

Ga jij maar met je 'schone' Kobalt auto die kant op, succes.
Idd, de bezorger kan niemand besmetten uiteraard. Stom van mij zeg. 8)7

Ik zie niet in wat het probleem is om boodschappen op te halen. Als supermarkten een grote bron van besmettingen zijn, hadden we dat al gehoord lijkt me en volgens mij is dat niet het geval. Als ik jouw beredenering volg zou ik ook niet naar de huisarts/apotheek/GGD/etc. kunnen, want daar kan ik iemand besmetten of iemand mij besmetten. Dat is totaal niet werkbaar.

En ik ga nu een stukje met de, in Congo met kinderarbeid gewonnen Kobalt, auto rijden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Laatst online: 21:38
[...]

Of eh, dat je zelf zo'n oudje hebt besmet. YOLO!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 03-10 12:54
Als ouders weer thuis les moeten gaan geven dan kan je de meeste wel af gaan voeren in een witte jas. Ik zie dat echt niet meer zitten. Wellicht leuk met oudere kinderen die zichzelf kunnen bedruipen, met jonge kinderen die <groep 6 zitten is het niet te doen.

---

Ik vond deze oude analyse trouwens nog uit 2010 over de varkensgriep uit 2009 van Der Spiegel. Het geeft een chronologie van hoe er toen gereageerd werd en wat er allemaal omheen gebeurde.
https://www.spiegel.de/in...nic-of-2009-a-682613.html

Erg interessant leesvoer, met ook wel een paar opmerkelijke zaken zoals het (snel) opschalen naar pandemie om verkoopclausules van farmaceuten in werking te laten treden en ook al wat bekende namen die nu weer hoofdrolspeler zijn.
The pharmaceutical industry was particularly adept at keeping this vision alive. Manufacturers of flu remedies and vaccines even funded a group of scientists devoted solely to this issue: the European Scientific Working Group on Influenza, which regularly held conferences and meetings of experts. The lobbying group was headed by Albert Osterhaus of the Erasmus Medical Center in Rotterdam, who also happened to be one of the WHO's most influential advisors on influenza vaccines.
Verder ook wel deels de tunnelvisie van virologen en uitgaan van worst-case scenario's. Gelukkig steken ze hand ook wel in eigen zak met betrekking tot het angst zaaien via de media.

Je kan dit bijna 1-op-1 over Covid-19 leggen, waarbij het lijkt dat varkensgriep in het verkeerde seizoen actief werd en zo vrij mild verliep.

Qua maatregelen. Degene die het hardst getroffen worden zijn ook de mensen die er vrijwel geen last van hebben. Dat daar de weerstand hard groeit is dan ook wel een gegeven..

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:21

gws24

Thinking is hard!

Ik zie aardig wat mensen het verbieden van publiek bij sport afkraken en voor wat betreft in de stadions zelf hebben ze een punt maar ik denk dat zo'n maatregel vooral ook genomen wordt om buiten de stadions minder verspreiding te realiseren. Je kan het in het Stadion nog zo goed geregeld hebben maar als mensen er buiten een potje van maken dan kan je beter geen publiek toestaan.*

Kuijpers kwam net in zijn persco met de anecdote dat hij bij een restaurant zag dat mensen netjes één voor één naar binnen mochten en naar hun plek werden gebracht maar dat er wel 40 man buiten hutjemutje stonden te wachten. Dan is het binnen dus goed geregeld maar door de situatie buiten zou het dan helaas nog steeds beter zijn om het restaurant te sluiten.

* Ik moet dan meteen denken aan Atalanta Bergamo die in Milaan moesten spelen in de CL waar ze vermoeden dat de reis er naar toe veel besmettingen heeft opgeleverd.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Maar waarom is een oudje met corona van groter belang dan iemand met een ontstoken blinde darm die nog jaren te leven heeft ?
Met een steeds groter wordende wereldbevolking en een steeds groter tekort aan medisch personeel zal toch ooit de knoop moeten worden doorgehakt om keuzes te maken. Zeker op momenten als dit.
Dat hoort gewoon bij het leven, hoe hard het ook is.
Dokters zullen weten dat ze ooit keuzes moeten maken. Dat gebeurt nu ook al bij bijvoorbeeld een auto-ongeluk: dan wordt gekeken naar de meeste overlevingskans en daar gaat de meeste aandacht naar uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:06
gws24 schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:25:
Ik zie aardig wat mensen het verbieden van publiek bij sport afkraken en voor wat betreft in de stadions zelf hebben ze een punt maar ik denk dat zo'n maatregel vooral ook genomen wordt om buiten de stadions minder verspreiding te realiseren. Je kan het in het Stadion nog zo goed geregeld hebben maar als mensen er buiten een potje van maken dan kan je beter geen publiek toestaan.*

Kuijpers kwam net in zijn persco met de anecdote dat hij bij een restaurant zag dat mensen netjes één voor één naar binnen mochten en naar hun plek werden gebracht maar dat er wel 40 man buiten hutjemutje stonden te wachten. Dan is het binnen dus goed geregeld maar door de situatie buiten zou het dan helaas nog steeds beter zijn om het restaurant te sluiten.

* Ik moet dan meteen denken aan Atalanta Bergamo die in Milaan moesten spelen in de CL waar ze vermoeden dat de reis er naar toe veel besmettingen heeft opgeleverd.
DAt is exact de reden waarom wij (hogeronderwijsinstelling) niet verder open mogen. De lokalen kunnen het aan, maar er komen dan teveel studenten met het OV naar ons toe. Dan wordt het daar te druk, en bottlenecks bij naar binnengaan enzo.

We kunnen 50% bezetting aan, maar we zitten op max 30% nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:28:
[...]

Maar waarom is een oudje met corona van groter belang dan iemand met een ontstoken blinde darm die nog jaren te leven heeft ?
Wie weet heeft dat oudje ook nog wel jaren te leven?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFCAjax
MC_Sparkles schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:24:
[...]

Idd, de bezorger kan niemand besmetten uiteraard. Stom van mij zeg. 8)7

Ik zie niet in wat het probleem is om boodschappen op te halen. Als supermarkten een grote bron van besmettingen zijn, hadden we dat al gehoord lijkt me en volgens mij is dat niet het geval. Als ik jouw beredenering volg zou ik ook niet naar de huisarts/apotheek/GGD/etc. kunnen, want daar kan ik iemand besmetten of iemand mij besmetten. Dat is totaal niet werkbaar.

En ik ga nu een stukje met de, in Congo met kinderarbeid gewonnen Kobalt, auto rijden.
Nee, want wie denkt er nou over om meneer AH of meneer Jumbo te benadelen? Zij plussen al 7 maanden de omzet.

Jij zou toch moeten weten dat het in de supermarkt niet altijd 1,5 meter is; jij komt er immers iedere week minimaal 1 keer.

Maar daar hoor je niemand over.

Stukje over Congo vind ik een beetje hypocriet van je; Je maakt je wel zorgen over je uitlaatgassen, maar kinderarbeid boeit je niet zoveel. Lekker bezig!

[ Voor 7% gewijzigd door AFCAjax op 28-09-2020 16:34 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:28
Nou, ik ben zelf ook voetballiefhebber. Ik heb de afgelopen 2 weken bijna alles gekeken en er was geen pot bij waarin de richtlijnen (bek dicht, blijven zitten) werden gevolgd, ja er waren enkele excessen, maar dat betekent niet dat de rest wel goed ging. Vervolgens komen die achterlijke W2 supporters daar nog eens overheen en ik kan heel goed begrijpen waarom de stadions nu dichtgaan. (om nog niet te spreken over de verplaatsingen etc)

Men heeft het over dat er in de restaurants weinig misgaat. De afgelopen dagen het ene na het andere bericht van een vreetschuur her en der die voor enkele weken gesloten worden wegen herhaaldelijk overtreden van de regels, dat het in de studentenkroegen misgaat is logisch, de studenten blijken schijt te hebben aan alles. (Had niemand aanzien komen zeker).

Thuiswerken moest al, werd tijd dat ze dit gingen handhaven

Ik kan mij prima vinden in de gelekte maatregelen. Vanuit mijn rol als hulpverlener had het zelfs nog wel wat strenger gemogen. Als de overheid nu ook eens die illegale feesten daadwerkelijk gaat beboeten ipv het bij waarschuwingen te houden komen we misschien nog ergens. Het enige waar ik moeite mee heb is dat inreisverbod voor de grote steden. Hoe wil je dat in hemelsnaam vorm geven.

Ik snap werkelijk niet dat mensen nu gaan lopen janken, de zorg moet alweer afgeschaald worden (Mocht nooit nooit meer gebeuren!!111!1!) en lopen de dodenaantallen weer op. Wil men dan zo graag weer terug naar maart / april?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
CMD-Snake schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:15:
[...]
75% van de besmettingen hebben we de oorzaak niet van kunnen vinden. Daar valt niet op te sturen. Nu komt er dan een overdreven focus op maar een kleine subset van de besmettingen, alsof dat dan een deuk gaat slaan in die 75%. Ik krijg dan sterk het gevoel dat de aandacht gericht wordt vooral op zaken die er eigenlijk niet toe doen.
Dus dat de overheid keer op keer faalt, dit keer met het niet in kaart hebben van de besmetting is toch zeer zorgwekkend? Het is niet alsof dit virus er slechts een paar dagen is, zoals in maart. We hebben ons maanden kunnen voorbereiden en opschalen, en puntje bij paaltje moeten we het nog doen zonder informatie? En op die informatie wordt dan gestuurd.

Terwijl iedereen in Nederland ziet waar het wel en niet fout gaat, de overheid lijkt hier volledig blind voor te zijn. Ik kan daar met mijn pet niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
ijdod schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:15:
[...]

Ik begrijp niet wat je wil zeggen cq. vragen, sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:29:
[...]

Wie weet heeft dat oudje ook nog wel jaren te leven?
Dat is uiteraard de afweging die gemaakt moet worden. Moet je een 90 jarige opofferen voor een 50 jarige. Of moet je een 30 jarige opofferen voor een 35 jarige met een beter vooruitzicht.
Dat hoort bij zorgverlening.

Of dat oudje nog wel jaren te leven heeft ligt dus helemaal aan de situatie. Er zal daarom ook geen decision-chart in de intensive care unit hangen waar een antwoord uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-10 14:38
Joris748 schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:11:
[...]

Bedoel je zelftesten?

Er zijn geen betrouwbare zelftesten. Alle betrouwbare (snel)testen (PCR, antigeen, antistof), moeten door medisch personeel afgenomen en/of beoordeeld worden.
Ja, ik bedoel zelftesten. En er zijn antigeen zelftesten die betrouwbaar genoeg zijn om een belangrijk deel van de verspreiding in te dammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit draagt niets bij aan het topic en zorgt er alleen maar voor dat de boel ontspoort

[ Voor 80% gewijzigd door Standeman op 28-09-2020 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFCAjax
Verwijderd schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:41:
Dit draagt niets bij aan het topic en zorgt er alleen maar voor dat de boel ontspoort
En dit is alleen maar olie op het vuur

[ Voor 57% gewijzigd door Standeman op 28-09-2020 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:42

Agent47

I always close my contracts.

Leon Zwiers schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:35:
Nou, ik ben zelf ook voetballiefhebber. Ik heb de afgelopen 2 weken bijna alles gekeken en er was geen pot bij waarin de richtlijnen (bek dicht, blijven zitten) werden gevolgd, ja er waren enkele excessen, maar dat betekent niet dat de rest wel goed ging. Vervolgens komen die achterlijke W2 supporters daar nog eens overheen en ik kan heel goed begrijpen waarom de stadions nu dichtgaan. (om nog niet te spreken over de verplaatsingen etc)

Men heeft het over dat er in de restaurants weinig misgaat. De afgelopen dagen het ene na het andere bericht van een vreetschuur her en der die voor enkele weken gesloten worden wegen herhaaldelijk overtreden van de regels, dat het in de studentenkroegen misgaat is logisch, de studenten blijken schijt te hebben aan alles. (Had niemand aanzien komen zeker).

Thuiswerken moest al, werd tijd dat ze dit gingen handhaven

Ik kan mij prima vinden in de gelekte maatregelen. Vanuit mijn rol als hulpverlener had het zelfs nog wel wat strenger gemogen. Als de overheid nu ook eens die illegale feesten daadwerkelijk gaat beboeten ipv het bij waarschuwingen te houden komen we misschien nog ergens. Het enige waar ik moeite mee heb is dat inreisverbod voor de grote steden. Hoe wil je dat in hemelsnaam vorm geven.

Ik snap werkelijk niet dat mensen nu gaan lopen janken, de zorg moet alweer afgeschaald worden (Mocht nooit nooit meer gebeuren!!111!1!) en lopen de dodenaantallen weer op. Wil men dan zo graag weer terug naar maart / april?
Voetbal stadions leeg, akkoord. Laten ze vooral dan ook de zalen en markten dicht doen ( Zwarte markt Beverwijk en grote markt in Den Haag) Tevens krijg je het nu toch meer richting het Oosten want mensen uit bijvoorbeeld Amsterdam huren dan wel een zaaltje in Enschede etc.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Pagina: 1 ... 90 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het grote mondkapjes topic