Dat was niet de insteek. Eigen ervaring en die van twee oud-collega's vertellen mij dat het verloop bij de 24/7 distributie rond de anderhalve maand zit. Ik ben na drie weken afgehaakt en zij de vierde week. Toen ik aan een Poolse veteraan

vroeg hoe hij het er al twee maanden uit hield kwam er een flesje met doorzichtige vloeistof naar voren.

Misschien moet je eens niet naar het negatieve kijken / alles als een probleem zien, dat is het niveau wat je kiest, maar naar het positieve / oplossingen of wil je soms dat ze in de bijstand / ww komen, hun huis moeten verkopen, etc etc ?
Waarschijnlijk roep je dan wel weer, "waarom gaan ze niet werken! ik betaal voor hun!", maar dat was al niet goed, want slechte arbeidsvoorwaarden.... los jij het op voor ze? Ze waren in ieder geval blij werk te hebben en de rekeningen te kunnen blijven te betalen.
Alles op de grote hoop gooien en delen door 17 miljoen, ik betaal graag voor jouw vrienden als dat onze gezondheid bevordert. Bij jouw vrienden halveert het inkomen en als straks alles weer op de rit is mogen ze ook mee betalen aan de miljarden die er dit jaar begroot zijn om alles op de rails te houden terwijl een ander zelfs wat meer vrije tijd heeft gekregen door gebrek aan reistijd en gewoon zijn oude salaris gestort krijgt:
xzaz schreef op zondag 27 september 2020 @ 11:13:
[...]
Ja; lekker makkelijk ook. Als IT'er heb ik het maar goed deze crisis totaal geen last van; sta elke ochtend om 1 voor half 9 klaar om naar m'n werk te gaan en ben om half 9 op m'n werk.
Behalve twee buren die voor de NS werken en (betaald) thuis zitten ken ik weinig weinig mensen buiten reizen/feestjes etc. die geen werk meer hebben. Merendeel zit er warmpjes bij zoals xzaz hier boven of gaat nog wel fysiek naar het werk zonder terugval in werkzaamheden en salaris. Zelf mis ik een maandje inkomsten (ZZP'er) doordat in maart iedereen even thuis moest blijven en that's it. Heb het te doen met ieder die langer hinder ondervindt. Het (vervroegd) sluiten van kroegen omdat men met alcohol de regels niet meer naleeft ben ik helemaal mee eens, maar dan wel met compensatie voor de uitbater. Hij is dicht voor onze volksgezondheid, niet voor zijn fouten.
Op deze manier is trouwens bedrijf Y geholpen, bedrijf Z weet dat zijn personeel terug komt als ie weer verder kan/mag, maar in ieder geval zijn personeel werk heeft, goeie ondernemers geven namelijk om hun personeel.
Je weet hopelijk wel, geven en nemen, samen 1, elkaar helpen, samen kom je er wel, niet alleen personeel, maar ook sommige werkgevers denken zo, gelukkig. Nu de rest van NL nog i.p.v. op die ikke-ikke-ikke-en-de-rest-kan-stikken-stoel blijven zitten. (in sommige gevallen zelfs letterlijk met deze ellende)
Was het maar zo'n feest. Stelde in dit topic ooit eens voor om iedereen zijn 13 maand/vakantie geld in laten leveren als 'corona-belasting' en dat werd niet zo positief ontvangen. Ik snap dat niet iedereen in staat is om zijn 13e maand in te leveren, maar de mensen die nu hun werk zien verdwijnen zitten voor een groot deel al in de categorie die aan het einde van de maand geen geld meer over houden.
Het huidige beleid zorgt er voor dat een groot deel van het financiële ongemak terecht komt bij een relatief klein deel van de bevolking en ik snap dat je zo het meeste draagvlak krijgt/behoud voor dat beleid, maar eerlijk is het niet. Samen tegen corona is het wat mij betreft niet.
En bij Bol.com gaat het ondertussen wel stukken beter, want dat was waarschijnlijk het trigger woordje vanwege een aflevering op tv/internet die je eens gezien hebt.
Zie helemaal bovenaan, het was een webwinkel zonder blauw logo.
/edit
Vrouw werkt in de zorg, ook geen pretje of vetpot, daar doe je het omdat je mensen wilt helpen, helaas doen vele NLers diezelfde zorgmedewerkers in hun gezicht spugen.
Al jaren. Helaas zijn die mensen te lief om voor zichzelf op te komen.