Ik snap niet altijd dat mensen er een probleem mee hebben. Ja, voor een festival, theater of concert is het niet te doen maar bijvoorbeeld in restaurants vind ik het eerlijk gezegd een zegen. De uitbater zal daar anders over denken maar het feit dat er niet iemand op een halve meter naast je zit te eten vind ik erg fijn.
En natuurlijk gaat die anderhalve meter verdwijnen. Wie zou er belang bij hebben dat eeuwig vol te houden? Wat heeft Rutte daaraan? Ik verwacht dat we bij grote evenementen als eerste stap toe zullen gaan naar sneltesten bij binnenkomst. Iedereen heeft er namelijk belang bij dat dat op termijn weer mogelijk is.
Wat als ze corona app verplichten.
Die wordt niet verplicht. Wie neemt dat ding nog serieus? Sterker nog: ik verwacht eerder dat die al tijdens corona een stille dood sterft. Testen, testen, testen: daar gaat het uiteindelijk naartoe.
En zo zijn er wel meer zaken die onwenselijk zijn. Wie slaapt in er democratie wordt wakker in een dictatuur. Never waste a good crisis, voor overheden is het een natte droom om de bevolking te controleren en dictateren. Ik hoop niet dat we eindigen als NWO slaven. wat in China speelt kan ook naar europa komen, zeker als het westen zich zo afhankelijk maakt van China.
Nu draaf je door. Zet het hoedje even af en bekijk het nuchter: waarom zou Rutte of De Jonge een dictatuur willen? Wat hebben ze daaraan? Er was van alles aan te merken op de maatschappij voor corona maar ik had niet het idee dat Rutte daar zo ontevreden mee was. Waarom zou hij die anders willen inrichten? Het levert hem alleen maar gezeik op in dit land vol mondige mensen. Bij een lullige maatregel als de anderhalve meter beginnen we al te steigeren.
Gelukkig geeft Trump nog wat tegengas aan China.
Juist voor iemand als Trump (en in Nederland Baudet) zou je wat dat betreft bang moeten zijn. Die suggereert doodleuk dat hij gewoon blijft zitten als hij de verkiezingen verliest.
In mijn ogen zijn de meeste Nederlanders heel slecht in het verder kijken dan de eigen portemonnee. Arbeidsvoorwaarden kunnen open en bloot worden beperkt en multinationals kunnen schandelijk worden bevoordeeld maar de meeste Nederlanders missen in de meeste gevallen oorzaak en gevolg en dus ook wat ze er tegen kunnen doen. De verschuiving van arbeid naar kapitaal en alle ellende die daar uit voortvloeit: het ontgaan ze volledig.
Maar alles slikken wat de overheid aanlevert? Dat is echt onzin. Integendeel, Nederlanders zijn over het algemeen zo antiautoritair als wat. Het zit in de natuur om overal vragen bij te stellen.