Het Coronavirus in Nederland en België - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 86 ... 171 Laatste
Acties:
  • 534.579 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
-tom-562 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 09:23:
[...]

Mwa, als ik 80+ ben en ik heb mijn leven geleefd, dan voel ik er weinig voor om de laatste periode van mijn leven als eenzame kluizenaar te gaan leven
Hoe weet je dat? Je kan onmogelijk weten hoe jij bent en reageert als je 80+ bent....

Vrouw werkt in de zorg, begrijp, na wat gesprekken met de ouderen (80+), dat +-95% van de mensen graag nog een paar jaartjes onder ons zijn vanwege de familie en vrienden, maar ze vooral niet achter gesloten deuren gegooid willen worden. Ze willen participeren, meedoen met de regels. Helaas vergeten de ouderen veelal zaken of staan ze er niet bij stil, ze zijn al blij dat ze niet vergeten schoenen aan te doen en hun portomonee mee hebben genomen (en bij de marktkraam zijn gekomen...) .

Tuurlijk zitten er ook een aantal 80+ers bij die bij de tijd zijn, maar veel zijn dat er niet hoor.

Hebben ze geen familie of vrienden zitten ze er net wat anders in.

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:37

ericplan

5180 Wp PV

TrailBlazer schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 07:50:
Gisteren liep ik even over de markt hier. Kramen en degelijke is prima geregeld. Alleen je ziet altijd groepjes bejaarden te dicht op elkaar staan kletsen. Waarom ik kan er echt niet bij met mijn verstand.
Liep gisteren even door een winkelstraat en daar liepen een aantal mensen te appen of druk gebarend te bellen en ondertussen volstrekt de omgeving te negeren. Daar kan ik dan weer niet bij met m’n verstand. Bovendien is het flink irritant.

A'dam PVOutput

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Anders dan de bedoeling was, lijken de ziekenhuizen er niet in te slagen om coronapatiënten op te vangen en daarbij de reguliere zorg te ontzien. Dat is het beeld na een rondgang van de NOS langs ziekenhuizen en acute zorgregio's. Het personeelsprobleem is nog niet opgelost.

"We hadden gehoopt dat we, om het oneerbiedig te stellen, een blik verpleegkundigen konden opentrekken, maar opplussen gaat moeizamer dan we dachten", zegt Diederik Gommers, voorzitter van de vereniging van IC-artsen en werkzaam bij het Erasmus MC.

De ziekenhuizen zijn wel beter voorbereid omdat ze ervaring hebben met het virus, maar worden nu toch overvallen door de snelheid waarmee het op ze afkomt. "We hadden niet gedacht dat het zo snel zou moeten", zegt Gommers. "De reguliere zorg kraakt en piept nu al, en dan moet de winter nog komen."

Deze week werd al duidelijk dat de reguliere zorg in de regio Amsterdam onder druk staat door het toegenomen aantal coronapatiënten. En in het Leids Universitair Medisch Centrum zijn al geplande operaties uitgesteld.
Bron, en veel meer info: Deel ziekenhuizen heeft te weinig verpleegkundigen voor nieuwe opleving coronavirus

Daar gaan we weer. Heb zelf begin februari volgend jaar een afspraak in het ziekenhuis staan, ik hoop dat die wel door blijft gaan en niet weer uitgesteld wordt (had begin april een afspraak die werd uitgesteld naar uiteindelijk ergens eind juni).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:24
SomerenV schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 02:35:
De laatste paar weken zie je dat het de slechte kant op gaat qua besmettingen en ziekenhuisopnames, maar van de andere kant ben ik de afgelopen paar maanden ook wat gaan twijfelen aan hoe schadelijk het virus nou echt is voor de gemiddelde persoon. Vooropgesteld: Covid19 is niet 'zomaar' een griepje en ja, het is gevaarlijker dan de reguliere influenza. Zoveel is wel duidelijk geworden. Ook geloof ik dat de eerste lockdown best veel leed heeft kunnen voorkomen, met name doordat de zorg (wel piepend en krakend) door heeft kunnen draaien.

Maar... de overgrote meerderheid van de mensen die (hoogstwaarschijnlijk) Covid19 heeft gehad is nooit heel ziek geworden. Het is gebleven bij een lichte tot milde verkoudheid en that's it. De meeste mensen die wél flink ziek zijn geworden waren óf al ouder óf hadden nog andere aandoeningen. Slechts een klein gedeelte was jong en/of gezond, afgaande op de diverse berichten die voorheen regelmatig voorbij kwamen. Toen begon de zomer, werden de regels wat soepeler en het leek goed te gaan. Ik zei op dat moment al dat áls er een tweede golf komt, die pas in de herfst gaat komen en zie hier :+

Je krijgt het nu alleen niet meer verkocht de regels opnieuw aan te scherpen. Mensen luisteren al voor geen meter meer, ongeacht wat de regels zijn. Ik zie het nog wel gebeuren dat er een tweede lockdown komt afgaande op de toon en frequentie van nieuwsberichten over 't virus, maar of men zich er iets van aan gaat trekken? Ik betwijfel 't. 'We' vervallen echt bizar snel in oude gewoontes en na een aantal fuckups van bijvoorbeeld ministers ga je het volk nooit meer in het gareel krijgen. Vervolgens heb je ook nog een aantal B-artiesten en influenzers met hun handige hashtag om 'kritische vragen te stellen' 8)7

Van de ene kant denk ik dan: het virus lijkt voor de meerderheid minder heftig dan initieel gedacht dus doe lekker je ding. Hou wel rekening met mensen in de risicogroepen maar buiten dat lekker zelf beslissen hoe of wat.

Van de andere kant: (veel) mensen kunnen niet zelf nadenken dus als je die lekker hun ding laat doen dan verneuken ze het ongetwijfeld alsnog. Zij worden zelf misschien niet heel ziek, maar ondertussen gaat er in hun dorp een half verzorgingstehuis dood omdat ze zo nodig op bezoek moesten gaan bij hun familielid. En dan heb je nog de zorg die met een bepaalde maximum capaciteit zit. Bij teveel opnames komt de kwaliteit van de zorg in het geding en dat moet je ook niet willen, ongeacht of je zelf nou vatbaar bent voor Covid19 of niet.

Er is geen juiste keuze. Als je mensen hun ding laat doen dan weet je zeker dat ieder persoon dat vatbaar is ziek gaat worden en dat de zorg een enorm lastige periode tegemoet gaat vanwege de max capaciteit. Als je aankondigt dat er weer strengere regels komen, of een lockdown, dan worden mensen boos omdat je wederom hun vrijheid afneemt en gaan mensen in grote groepen protesteren of anderen lastig vallen (zoals nu al gebeurt bij sommige teststraten).
Ik snap niet zoveel van alle discussie over wel of niet. Er zijn gewoon harde feiten die zeggen dat de regels gewoon gevolgd moet worden. Bij ons is cohort weer gestart. We beginnen met uitstellen van operaties.

Het probleem is alleen groter in de zorg, want de laatst jaren zijn we in de zorg juist volledig uitgekleed. Personele bezetten is zo lastig te regelen in de zorg. Wanneer er 2 ziekte gevallen op de afdeling zijn zitten bij ons de meeste afdelingen al in problemen. Ik bespreek m’n werkzaamheden wel eens met m’n vrouw die niet in ziekenhuis werkt, maar die snapt niet waarom we überhaupt in een ziekenhuis werken. Je moet echt hart voor de zorg hebben om daar nu te gaan werken. Na de eerste golf is verzuim ook als een rakket omhoog gesprongen bij ons. We mogen tijd voor tijd schrijven, maar aantal van ons hebben inmiddels al bijna 700 extra uren die ze in loop van tijd opgebouwd hebben (ik zelf heb maar 350 overuren). En ja, dat houd in dat we een tweede golf gewoon niet kunnen hebben. De zorg is nu al zo ontregelt dat we jaren nodig hebben om te herstellen. En als ik de mentaliteit zie van sommige personen dan verwacht ik een groter golf dan vorig begin dit jaar.

Ik spreek veel met een microbioloog en hij heeft ook op sommige regels commentaar. De 1 1/2 meter is dusdanige mate onzin dat je prima dichter dan 1 1/2 meter bij elkaar kunt staan. Hij zei daarna wel dat je deze regel moet uitdragen, want een gemiddelde Nederlander kan gewoon niet omgaan met complexe regels. Je kan niet zeggen “in deze en deze situatie mag je geen 1 1/2 meter). De regels worden daardoor expres simpel en extreem gehouden. Dus iedereen en altijd 1 1/2 meter. Bewijs is gewoon nu bij meeste al duidelijk. Meeste Nederlanders zien niet in welke indirecte gevolgen hun veroorzaken als ze lekker gaan feesten met voetbalsupporters. Of het feestje war ik gisteren bij de overburen zag met 10 a 15 man in 1 ruimte.

Discussiëren over regels is prima, maar we moeten leren dat het volgens van regels wat anders is dan beperking van vrijheidsuitingen. Ook wanneer het inhoud dat sommige regels extremer zijn dan noodzakelijk.

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
wildhagen schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 09:39:
[...]

Bron, en veel meer info: Deel ziekenhuizen heeft te weinig verpleegkundigen voor nieuwe opleving coronavirus

Daar gaan we weer. Heb zelf begin februari volgend jaar een afspraak in het ziekenhuis staan, ik hoop dat die wel door blijft gaan en niet weer uitgesteld wordt (had begin april een afspraak die werd uitgesteld naar uiteindelijk ergens eind juni).
Dit was natuurlijk te verwachten, met een applausje trek je geen extra personeel aan.

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ernemmer schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 09:49:
[...]

Dit was natuurlijk te verwachten, met een applausje trek je geen extra personeel aan.
Dan nog.. het is niet even een blik opentrekken en ze zijn er. Al ga je nu 5-10% meer loon bieden, dan heeft dat ook direct gevolgen voor andere sectoren waar de overheid verantwoordelijk voor is qua CAO.
Politie om maar iets te noemen, wil dan ook meer loon. En we hebben een Rutte die van mening is dat je niet de ene sector wel meer loon kunt bieden en de andere niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Shadow_Agent schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 09:15:
Kijk naar Grapperhaus en z'n bruiloft. Talloze mensen die ik nu hoor zeggen "ja maar Grapperhaus deed het ook, dus waarom zou ik het dan niet doen?" Oftewel, mensen zoeken een excuus om lekker te doen en hun gedrag afschuiven op, in dit voorbeeld, Grapperhaus.
Omdat het steekt, zeker als iemand in de positie van Grapperhaus de fout in gaat en er ook nog mee weg lijkt te komen. Bullebak Grapperhaus stond maanden lang stoere taal uit te slaan in persconferenties. Je was een aso als je een feestje organiseerde. Je verdiende een strafblad zelfs volgens hem, hij en De Jonge maakten zich er sterk voor dat het strafblad bleef in de corona spoedwet. En toen kwamen de foto's van zijn huwelijk naar buiten. Tot voorkort leek het er ook op dat Grapperhaus ermee weg kon komen. Geen boete en hij mocht aanblijven als minister.

Mensen die zich al maanden elk pleziertje moeten ontzeggen kan het op zo'n moment even te veel worden. De hele boodschap verwerd tot een "Do as I say and not as I do". Is net een beetje als Al Gore en Leonardo DiCaprio die je een schuldgevoel aanpraten over je auto, maar zij vliegen de wereld rond in privéjets om prijzen op te halen voor hun milieu bewustheid en bezitten meerdere villa's. De boodschap wordt ondermijnd en dan krijg je al snel dat mensen zich afvragen waarom zij dan wel zich er nog aan moeten houden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Die godwins en andere verwijten hoeven hier dus absoluut niet.

[ Voor 92% gewijzigd door DaniëlWW2 op 26-09-2020 12:50 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Dat is een mooie parodie op hoe de aluhoedhjes hun denkbeelden rationaliseren. Complimenten !

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:07
Echt he, wat een domme mensen allemaal. Je moet gewoon weerstand opbouwen tegen corona, is maar griep. Enne Grapperhaus, Hitler, BLM, Koningshuis. Jwz!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:29

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@magnifor een andere mening is prima. Maar feiten ontkennen niet. Niet eens met het beleid; ook prima. Er zijn vele tinten grijs tussen 'laat maar lekker rond gaan' en 'we moeten drie maanden in lockdown met zijn allen'.

Nee, niemand is blij met beperkingen.
Nee, het is geen griep, want niemand had enige weerstand.
Nee, een gezonde levensstijl voorkomt niet dat je het krijgt of er goed ziek van wordt.

Misschien moet je eens op een covid afdeling kaan kijken om te zien of het meevalt.

[ Voor 24% gewijzigd door MikeyMan op 26-09-2020 11:03 ]

• Vorkie
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Voelt een beetje als sociale plicht.

• magnifor
  • Niet online
MikeyMan schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 11:00:
@magnifor een andere mening is prima. Maar feiten ontkennen niet. Niet eens met het beleid; ook prima. Er zijn vele tinten grijs tussen 'laat maar lekker rond gaan' en 'we moeten drie maanden in lockdown met zijn allen'.

Nee, niemand is blij met beperkingen.
Nee, het is geen griep, want niemand had enige weerstand.
Nee, een gezonde levensstijl voorkomt niet dat je het krijgt of er goed ziek van wordt.

Misschien moet je eens op een covid afdeling kaan kijken om te zien of het meevalt.
Die complottheorieën hoeven hier ook niet.

[ Voor 30% gewijzigd door DaniëlWW2 op 26-09-2020 13:40 ]

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
magnifor schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 11:10:
Maar niet achteraf gaan janken als we na 2-3 jaar door diepgaande maatregelen helemaal niks meer mogen en leven in een autoritaire controle staat waar de overheid straks bepaald waar je mag gaat en staan.
Ook dat kan meevallen, net als het coronavirus. ;) Time will tell.

• Signs
  • Laatst online: 04-10 22:00
Vergeet niet dat wij onszelf aan deze maatregelen moeten houden voor juist die zwakke / oudere mensen. Daarnaast om de ziekenhuizen niet te overspoelen. Dat is het doel van de overheid.

Overigens voel ik mij niet beperkt door de maatregelen. Ik kan gewoon buiten sporten, boodschappen doen. Net nog een weekje weg geweest naar een vakantiepark in de Veluwe.

Wij konden “gewoon” een terrasje pakken of uit eten gaan. Enige is naam en nummer noteren.
En voor het zwembad reserveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
jadjong schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 11:13:
[...]

Historie leert ons dat er altijd twee stappen vooruit wordt gezet om zogenaamd het volk te beschermen en nadat de ellende voorbij is maar 1 stap wordt teruggezet betreft de genomen maatregelen. We hebben dit allemaal gezien met 9/11, Isis etc etc. Men is erg naïef als men denkt dat alle Corona maatregelen straks 100% worden teruggedraaid.
Signs schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 11:15:
Vergeet niet dat wij onszelf aan deze maatregelen moeten houden voor juist die zwakke / oudere mensen. Daarnaast om de ziekenhuizen niet te overspoelen. Dat is het doel van de overheid.

Overigens voel ik mij niet beperkt door de maatregelen. Ik kan gewoon buiten sporten, boodschappen doen. Net nog een weekje weg geweest naar een vakantiepark in de Veluwe.

Wij konden “gewoon” een terrasje pakken of uit eten gaan. Enige is naam en nummer noteren.
En voor het zwembad reserveren.
Zucht, de ouderen beschermen kaart wordt weer getrokken. 1. Je kan eenmaal niet iedereen beschermen. Maar op de één of andere manier moeten we altijd iedereen en alles beschermen. Misschien is dat ook de reden dat we als samenleving zo soft zijn tegenwoordig. Daarnaast we ontregelen nu de hele samenleving om een kleine groep te beschermen waarvan het merendeel al een heel leven achter de rug heeft. Is dat allemaal de moeite waard? 2. De overheid heeft jarenlang bezuinigd op de zorg en de ouderen. Nu komen ze met krokodillentranen dat we dit doen voor onze ouderen. Dat gaat er bij mij niet in. Laat de zwakkeren in de samenleving maar in isolatie gaan maar een hele samenleving ontregelen gaat mij te ver.

[ Voor 55% gewijzigd door magnifor op 26-09-2020 11:39 ]

• MoldyInko
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-03-2021
jadjong schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 11:13:
[...]

Vergis je niet, ik ben niet eens met al zijn uitspraken maar het kan er wel er toe leiden aangezien mensen niet bereid zijn hun gedrag aan te passen, dat er wel een kans bestaat dat steeds meer een vorm van sociale controle gaat komen. In Spanje is dit concept al toegepast.

Het is geen gekke gedachte. De overheid en OMT moeten echt een balans proberen te vinden tussen harde maatregelen en gedragsverandering. En dat is een moeilijke en een complexe zaak.

En met hardere maatregelen gaat dit vaak ten koste van je vrijheid en elke keer wanneer er zoiets komt verliezen de mensen ook een stukje eigen controle. Want zodra de overheid bijvoorbeeld gaat zeggen dat je thuis MOET blijven en hier van verschillende hulpmiddelen gebruik gaat maken dan je draagvlak voor eigen controle en vrijheid al snel weg. (Met nadruk op ‘moeten’ in context).

Dan kun je roepen dat dit allemaal niet gaat gebeuren maar niet zo lang geleden is de sleepwet ook een punt van discussie geweest op het gebied van openbare orde en veiligheidsrecht.

Met andere woorden: Elke keer levert men een klein stukje vrijheid in. Om het maar simpel te zeggen.

[ Voor 4% gewijzigd door MoldyInko op 26-09-2020 11:26 ]

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-10 23:43
BarôZZa schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 02:00:
[...]

Omdat we sinds de OV-chipkaart sowieso onze privacy uit het raam hebben gegooid :+ . Het overgrote deel is prima herleidbaar, zowel persoonlijke kaart als 'anonieme' (waarbij je meestal bankgegevens zal hebben).

Zat net ook in de trein, nog een kerel gecorrigeerd die z'n mondkap op z'n kin had en luidkeels aan het bellen was met twee dames voor zich. *Ja maar ik ben bacardi aan het drinken*. Uiteindelijk heeft hij hem toch maar onder luid applaus opgezet.
Waarschijnlijk gebruikt hij dat mondkapje al heel vaak en heeft het nog niet veel nut.

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
BarôZZa schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 02:00:
Uiteindelijk heeft hij hem toch maar onder luid applaus opgezet.
Dat vind ik ook zo'n stupide iets. Als ik eerlijk ben zou het mij niet eens kunnen schelen, maar om dan nog te applaudisseren ervoor. Wat een betutteling.

• Drumatiko
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
magnifor schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 11:19:
[...]

Historie leert ons dat er altijd twee stappen vooruit wordt gezet om zogenaamd het volk te beschermen en nadat de ellende voorbij is maar 1 stap wordt teruggezet betreft de genomen maatregelen. We hebben dit allemaal gezien met 9/11, Isis etc etc. Men is erg naïef als men denkt dat alle Corona maatregelen straks 100% worden teruggedraaid.
En bij welke maatregel ben je bang dat deze niet wordt teruggedraaid, wat zou daar de reden voor zijn, en waarom denk je dat er voor die specifieke maatregel genoeg argumenten zullen zijn dat het in stand houden van die maatregel kans van slagen heeft (na afloop van de pandemie)?

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Anders dan voor de griep, bestaat er voor Covid-19 nog geen vaccin. Alleen daarom is het al gevaarlijker.

Daarnaast heeft de gewone griep een CFR (Case Fatality Rate) van 0.1%. Covid-19 een van 1%.

Vanwege een gebrek aan groepsimmuniteit verspreid het virus zich ook veel sneller en kan in theorie de hele gehele bevolking - zonder maatregelen - besmet raken.

Ik zou ff kijken naar de cijfers van Amerika wat er gebeurt als je geen / te laat maatregelen neemt.

[ Voor 42% gewijzigd door DaniëlWW2 op 26-09-2020 13:49 ]

• jadjong
  • Niet online
Drumatiko schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 11:30:
[...]

En bij welke maatregel ben je bang dat deze niet wordt teruggedraaid, wat zou daar de reden voor zijn, en waarom denk je dat er voor die specifieke maatregel genoeg argumenten zullen zijn dat het in stand houden van die maatregel kans van slagen heeft (na afloop van de pandemie)?

[ Voor 22% gewijzigd door DaniëlWW2 op 26-09-2020 13:53 ]

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Men is erg naïef als men denkt dat alle Corona maatregelen straks 100% worden teruggedraaid.
En welke maatregelen heb je 't dan over? Welke maatregelen zijn in jouw ogen problematisch als die niet teruggedraaid worden?

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
RayNbow schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 11:42:
[...]

En welke maatregelen heb je 't dan over? Welke maatregelen zijn in jouw ogen problematisch als die niet teruggedraaid worden?
En welke maatregelen hebben we tijdens de 'intelligente lockdown' gehad die nu niet meer nodig zijn maar niet zijn terug gedraaid?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:24
RayNbow schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 11:42:
[...]

[ Voor 47% gewijzigd door DaniëlWW2 op 26-09-2020 13:53 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:04
Dat vind ik nou een beetje complotdenken. Zeker als je het over NL hebt.

[ Voor 30% gewijzigd door DaniëlWW2 op 26-09-2020 13:53 ]

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:24

[ Voor 87% gewijzigd door DaniëlWW2 op 26-09-2020 13:58 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 21:24
dennis_rsb schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 11:52:
[...]

Wat dacht je van bv de 1.5 meter
Ik snap niet altijd dat mensen er een probleem mee hebben. Ja, voor een festival, theater of concert is het niet te doen maar bijvoorbeeld in restaurants vind ik het eerlijk gezegd een zegen. De uitbater zal daar anders over denken maar het feit dat er niet iemand op een halve meter naast je zit te eten vind ik erg fijn.

En natuurlijk gaat die anderhalve meter verdwijnen. Wie zou er belang bij hebben dat eeuwig vol te houden? Wat heeft Rutte daaraan? Ik verwacht dat we bij grote evenementen als eerste stap toe zullen gaan naar sneltesten bij binnenkomst. Iedereen heeft er namelijk belang bij dat dat op termijn weer mogelijk is.
Wat als ze corona app verplichten.
Die wordt niet verplicht. Wie neemt dat ding nog serieus? Sterker nog: ik verwacht eerder dat die al tijdens corona een stille dood sterft. Testen, testen, testen: daar gaat het uiteindelijk naartoe.
En zo zijn er wel meer zaken die onwenselijk zijn. Wie slaapt in er democratie wordt wakker in een dictatuur. Never waste a good crisis, voor overheden is het een natte droom om de bevolking te controleren en dictateren. Ik hoop niet dat we eindigen als NWO slaven. wat in China speelt kan ook naar europa komen, zeker als het westen zich zo afhankelijk maakt van China.
Nu draaf je door. Zet het hoedje even af en bekijk het nuchter: waarom zou Rutte of De Jonge een dictatuur willen? Wat hebben ze daaraan? Er was van alles aan te merken op de maatschappij voor corona maar ik had niet het idee dat Rutte daar zo ontevreden mee was. Waarom zou hij die anders willen inrichten? Het levert hem alleen maar gezeik op in dit land vol mondige mensen. Bij een lullige maatregel als de anderhalve meter beginnen we al te steigeren.
Gelukkig geeft Trump nog wat tegengas aan China.
Juist voor iemand als Trump (en in Nederland Baudet) zou je wat dat betreft bang moeten zijn. Die suggereert doodleuk dat hij gewoon blijft zitten als hij de verkiezingen verliest.
dennis_rsb schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 11:58:@mesa57 Nederlanders zijn doorgaans makke schapen als het er op aan komt. Nederlanders slikken bijna alles wat de overheid aanlevert.
In mijn ogen zijn de meeste Nederlanders heel slecht in het verder kijken dan de eigen portemonnee. Arbeidsvoorwaarden kunnen open en bloot worden beperkt en multinationals kunnen schandelijk worden bevoordeeld maar de meeste Nederlanders missen in de meeste gevallen oorzaak en gevolg en dus ook wat ze er tegen kunnen doen. De verschuiving van arbeid naar kapitaal en alle ellende die daar uit voortvloeit: het ontgaan ze volledig.

Maar alles slikken wat de overheid aanlevert? Dat is echt onzin. Integendeel, Nederlanders zijn over het algemeen zo antiautoritair als wat. Het zit in de natuur om overal vragen bij te stellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
D-e-n schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 12:17:
Maar alles slikken wat de overheid aanlevert? Dat is echt onzin. Integendeel, Nederlanders zijn over het algemeen zo antiautoritair als wat. Het zit in de natuur om overal vragen bij te stellen.
Dat valt wel mee, hoop geschreeuw en daarna bloed het dood. Alleen wanneer er een figuur uit een kindertoneelstukje van kleur verandert krijg je daadwerkelijk weerstand.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:19
[...]

Zucht, de ouderen beschermen kaart wordt weer getrokken. 1. Je kan eenmaal niet iedereen beschermen. Maar op de één of andere manier moeten we altijd iedereen en alles beschermen. Misschien is dat ook de reden dat we als samenleving zo soft zijn tegenwoordig. Daarnaast we ontregelen nu de hele samenleving om een kleine groep te beschermen waarvan het merendeel al een heel leven achter de rug heeft. Is dat allemaal de moeite waard? 2. De overheid heeft jarenlang bezuinigd op de zorg en de ouderen. Nu komen ze met krokodillentranen dat we dit doen voor onze ouderen. Dat gaat er bij mij niet in. Laat de zwakkeren in de samenleving maar in isolatie gaan maar een hele samenleving ontregelen gaat mij te ver.
Ik bescherm liever de zwakkeren in de samenleving die mij lief zijn dan een onbekende op een forum waar ik verder niets mee van doen heb. Heel zwart wit boeit het mij niet als jouw leven ontregeld moet worden om mijn moeder nog een paar jaar extra te geven. Als jij niet om mijn (schoon)moeder geeft en andere zwakkeren in mijn omgeving, waarom zou ik dan wel om jou moeten geven? Is dat dan wat je wilt horen of zullen we het gewoon met z'n allen proberen te doen en allemaal een beetje geven en nemen?

Enige tijd bepaalde zaken niet kunnen/willen missen in je leven, dat is pas soft.....

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

https://www.volkskrant.nl...-in-de-hersenen~bac7630e/

Forse hersenschade gevonden bij overleden patiënten.

Tis net een griepje idd... :X

[ Voor 16% gewijzigd door MikeyMan op 26-09-2020 13:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mesa57
Er wordt dan wel over een autopsie gesproken van overleden patienten.
Die zijn niet zomaar overleden natuurlijk.
Het lijkt erop dat het sars-cov-2 virus het immuunsysteem op hol kan laten slaan en dat met name dat gebeuren de hersenschade veroorzaakt.
Het op hol slaan van het immuunsysteem draagt sowieso bij aan een sneller overlijden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
MikeyMan schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 13:18:
https://www.volkskrant.nl...-in-de-hersenen~bac7630e/

Forse hersenschade gevonden bij overleden patiënten.

Tis net een griepje idd... :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:28
Vind het altijd jammer dat zulke berichten zonder enkele nuance worden gebracht..

Ik hier nu ook meerdere voorbeelden geven over influenza en schade aan de hersenen, zelfs bij kinderen.

https://jvi.asm.org/content/85/10/5202
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2082798/
https://www.sciencedaily..../2018/02/180226131447.htm

etc. etc. etc.

Achja, het bang-maak kwartiertje is weer begonnen, het aantal besmettingen moet weer teruggedrongen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Mr.Joker schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 13:41:
Achja, het bang-maak kwartiertje is weer begonnen, het aantal besmettingen moet weer teruggedrongen worden.
Jij bent het hier duidelijk niet mee eens ? Hoe meer besmettingen hoe beter ?

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:25
Shadow_Agent schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 12:24:
Samenzwering van de overheid, Hitler die trots is, we worden allemaal NWO slaven, JFK, CIA _O-

wat een niveau!
Ja, ik dacht even dat ik op fok! terecht was gekomen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
Vind het altijd jammer dat zulke berichten zonder enkele nuance worden gebracht..
In het artikel zelf staan al enkele nuances..
En een AANTAL patiënten krijgt problemen, door die hyperreactie van hun immuunsysteem.
Corona blijkt hard toe te slaan in het brein, ontdekten Amsterdamse onderzoekers tot hun verbazing. Dat kan verklaren waarom patiënten hun smaak en reuk verliezen en ‘vergeten’ te ademen – maar ook waarom SOMMIGE patiënten langdurig last houden van concentratiestoornissen, hartkloppingen en geheugenverlies.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Modbreak:Kan het hier weer ophouden met het poneren van complottheorieën zonder enige fundering?

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
In het kader van de mod-break:
Op mijn werk (kdv) hebben we nogmaals de protocollen (hoe te melden, looproutes e.d.) aan ouders uitgelegd via mail, de klad was er een beetje ingekomen.
Dat hielp, behalve dan voor enkele ouders die het maar onzin vinden. Gisteren wilde er een ouder (ik zal haar voor het gemak maar even Famke Louise noemen) zowaar in discussie gaan met mij toen ik haar wees op het niet-volgen van het protocol. Dat heb ik afgekapt. Prima als je anders denkt/vindt dan hetgeen we afgesproken hebben, maar val mij er niet mee lastig.

[ Voor 3% gewijzigd door zacht op 26-09-2020 14:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-10 21:46

ultimateharry

Team Slayer:-)

Ik hier nu ook meerdere voorbeelden geven over influenza en schade aan de hersenen, zelfs bij kinderen.

etc. etc. etc.

Het eerste artikel is vooral gebaseerd op een infuenza-uitbraak in 1998 in Japan.
Het tweede gaat over H5N1 (he, een virus waar we geen afweer tegen hebben, dat is toevallig :) )
Het laatste artikel gaat over muizen.

etc.etc.etc.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Gaat weer lekker. Hoop echt dat iedereen nu het belang in begint te zien van de regels. Hier in Leiden is er inmiddels een campagne gestart voor bewustwording onder studenten door de studentenverenigingen/gemeente/uni/hogeschool, dat kan ik alleen maar toejuichen. De regels niet volgen betekent op een gegeven moment gewoon weer de sluiting van de universiteit, hogeschool en alle verenigingen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:45

etc. etc. etc.

Een belangrijk verschil met influenza is, influenza kennen we in zekere zin als virus. Ja, ook influenza kan schade elders in het lichaam geven. Maar we hebben goed voor ogen wat dit eventueel is, hoe groot het risico hierop ongeveer is.

Bij SARS-CoV-2 weten we het simpelweg niet. En dan kun je natuurlijk een laconieke houding aannemen en opperen, ach het zal allemaal wel meevallen. En in een gunstig geval is dat ook zo. Maar we moeten ook realistisch blijven en ons beseffen dat er toch een zekere kans bestaat dat dit niet het geval is, en er dus een risico bestaat dat eventueel nu opgedane schade zelfs tot jaren na dato voor complicaties kan zorgen. Zo zal het niet het eerste virus zijn dat later geassocieerd blijkt met een vergroot risico op ontwikkeling van kanker of ziektebeelden anderszins.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:23
Afbeeldingslocatie: https://assets.nos.nl/data/image/2020/09/26/678489/3840x2160a.jpg

Nederland is echt slecht bezig met het in toom houden van Corona zeg.

[ Voor 73% gewijzigd door Basekid op 26-09-2020 14:56 ]

• mesa57
Pijlsnel omhoog (aantal cases)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FA5lWl6YRxDrYKwoTMMo152l1WE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Woe3c82zSVEXW4Ldz6Wuwl64.png?f=user_large

Wel raar dat de ontwikkeling in aantal overlijdens achterblijft :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ill1V9RP-UG-DiO5kdUNZiu8oMI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gzADGIeNsxFJkycmFBMA3DG0.png?f=user_large

[ Voor 10% gewijzigd door mesa57 op 26-09-2020 15:10 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:55
Niet echt. Het is inmiddels toch wel overduidelijk dat die aantallen uit de eerste golf zwaar onderschat zijn? Logisch dus dat het de doden/besmettingen verhouding nu veel lager lijkt te liggen.

• ultimateharry

ultimateharry

mesa57 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 15:10:

[Afbeelding]
Volgens mij is dat niet zo raar. Eerste golf van besmettingen jongeren, vervolgens ouders, en tenslotte ouderen en kwetsbaren. Die ouderen en kwetsbaren worden ziek, komen in het ziekenhuis (of niet), naar IC (of niet), overlijden (of niet).
Kan zo een paar weken over heen gaan.
En gisteren alweer 34 doden. Ziet er niet goed uit, ik hoop dat het anders loopt, maar dat is echt tegen beter weten in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
mesa57 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 15:10:

Wel raar dat de ontwikkeling in aantal overlijdens achterblijft
De behandeling is ook verbeterd t.o.v. maart, dat draagt wellicht ook bij aan een kortere ligtijd op de IC:

https://nos.nl/l/2344836

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
ultimateharry schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 15:17:
[...]

Volgens mij is dat niet zo raar. Eerste golf van besmettingen jongeren, vervolgens ouders, en tenslotte ouderen en kwetsbaren. Die ouderen en kwetsbaren worden ziek, komen in het ziekenhuis (of niet), naar IC (of niet), overlijden (of niet).
Kan zo een paar weken over heen gaan.
En gisteren alweer 34 doden. Ziet er niet goed uit, ik hoop dat het anders loopt, maar dat is echt tegen beter weten in.
Ik denk dat die 34 doden van de afgelopen 24 uur naar beneden gecorrigeerd gaan worden. Zo'n plotselinge stijging in drie dagen tijd lijkt me niet realistisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:23
Basekid schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 14:49:
[Afbeelding]

Interessant om te zien dat Italië het wel onder controle weet te houden maar Spanje niet. Culturele verschillen zijn er nauwelijks dus dat maakt het wel bijzonder. Eveneens ook Zweden wat als rare eend in de bijt het niet veel slechter doet dan de beter presterende landen momenteel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

In Den haag is het in ieder geval nog niet ingezonken.

Ik ben na lange tijd weer in NL en was gister met een vriend even naar een eetcafe. Rond 6 uur bijna niemand binnen en leek goed georganiseerd. Handgel bij binnenkomst verplicht, je werd naar een tafeltje begeleid en ruim voldoende afstand tussen tafels. Na een uur werd het snel drukker. Alle regels leken opeens verdwenen. De serveerster zei dat het elke avond volle bak was.

Ik ben meteen vertrokken. Voorlopig blijf ik liever even voorzichtig.

Ik snap mensen wel dat ze graag hun sociale contacten onderhouden (dat zou ik ook graag doen) maar de wijze waarop is mij dan wat te risicovol.

Met de huidige toename in besmettingen zal het mij niet verbazen als er verdere beperkingen aan de horeca worden opgelegd. Nu is horeca maar 1 aspect, er zijn natuurlijk meer drukke en risicovolle plekken. De supermarkt vanmiddag was ook erg druk, ook daar ben ik vertrokken, ik ga vanavond wel kort voor sluitingstijd. Dan maar geen vers brood

• ultimateharry

ultimateharry

Soccer98 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 15:19:
[...]

Ik denk dat die 34 doden van de afgelopen 24 uur naar beneden gecorrigeerd gaan worden. Zo'n plotselinge stijging in drie dagen tijd lijkt me niet realistisch.
Dat zou zeker kunnen inderdaad. Ik weet het fijne niet van die correcties (wat is het patroon, oorsprong etc).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• grote_oever
Basekid schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 14:49:
[Afbeelding]

Hoe meer ik zulke cijfers zie hoe meer ik me schaam om een Nederlander te zijn. Ook naar de cijfers van vandaag weer... man man man.

• Soccer98
ultimateharry schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 15:41:
[...]

Dat zou zeker kunnen inderdaad. Ik weet het fijne niet van die correcties (wat is het patroon, oorsprong etc).
Ik ook niet hoor, maar het is wel een patroon van de afgelopen weken/maanden dat de gecorrigeerde cijfers lager uitvallen dan op de dag zelf gemeld. Je ziet meer dat de pieken wat gelijk getrokken worden. Zestien gisteren en eergisteren, woensdag 5 en vandaag 38 is gewoon geen realistische weergave.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• PrinsPils
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:45
Ook 21 van de overlijdens komen uit de regio IJsselland. Grote kans dat daar even een meldingsachterstand is ingehaald.

• Stoney3K
  • Laatst online: 02-10 20:22

Stoney3K

Flatsehats!

ed1703 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 13:52:
[...]

In het artikel zelf staan al enkele nuances..

[...]
En die hyperreactie van het immuunsysteem (cytokinestorm) is iets wat we nu aardig onder controle kunnen houden met dexamethason.

Ik heb wel de indruk dat we de komende paar weken aan strengere maatregelen vast gaan zitten. Een 'lockdown' ga ik het echt niet noemen, de situatie in maart was ook geen 'lockdown'.

Maar aan de andere kant, ik heb liever nu strengere maatregelen zodat we voor de kerst en jaarwisseling wat ademruimte krijgen om te versoepelen, want dan willen veel mensen toch met familie bij elkaar zitten. En dat gaat gebeuren, maatregelen of niet.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• ultimateharry

ultimateharry

PrinsPils schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 15:54:
Ook 21 van de overlijdens komen uit de regio IJsselland. Grote kans dat daar even een meldingsachterstand is ingehaald.
Goeie inderdaad. Blijft vervelend die correcties, zeker als het over IC of doden gaat, maar blijkbaar is dat moeilijk strak te trekken over alle ziekenhuizen.

• grote_oever
PrinsPils schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 15:54:
lijkt er inderdaad op:

https://twitter.com/mzelst/status/1309832916776685569?s=20

Verwijderd

Stoney3K schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 15:59:
[...]

En die hyperreactie van het immuunsysteem (cytokinestorm) is iets wat we nu aardig onder controle kunnen houden met dexamethason.

Ik heb wel de indruk dat we de komende paar weken aan strengere maatregelen vast gaan zitten. Een 'lockdown' ga ik het echt niet noemen, de situatie in maart was ook geen 'lockdown'.
Lijkt me niet anders dan logisch. Kroegen zullen wel worden gesloten en ik verwacht mogelijk in bepaalde gebieden tijdelijke sluiting van sportclubs, universiteiten en hoge scholen. Mogelijk middelbare scholen, al heeft dat al meer impact op de samenleving

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:49

gws24

Thinking is hard!

Thomas schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 14:34:
[...]

Gaat weer lekker. Hoop echt dat iedereen nu het belang in begint te zien van de regels. Hier in Leiden is er inmiddels een campagne gestart voor bewustwording onder studenten door de studentenverenigingen/gemeente/uni/hogeschool, dat kan ik alleen maar toejuichen. De regels niet volgen betekent op een gegeven moment gewoon weer de sluiting van de universiteit, hogeschool en alle verenigingen.
Kunnen ze dat niet meteen ook doen voor Delft want gisteren was het hier ook weer raak :N :

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• mesa57
Hmmz. Weer rare cijfers dus :
In de open data worden de sterfgevallen gemeld op basis van de meldingsdatum positieve test/eerste ziektedag. 21 van de 38 doden zijn gemeld op datums tot en met half april, 1 op 8 augustus, 16 in de afgelopen drie weken.
Bron: https://twitter.com/mzelst/status/1309832916776685569

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ultimateharry

ultimateharry

Zeer rare manier van rapporteren inderdaad. Een dode is gewoon op datum x overleden. Als ze later worden gemeld dan voeg je ze toe aan het # van datum x.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
ultimateharry schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 16:28:
[...]

Zeer rare manier van rapporteren inderdaad. Een dode is gewoon op datum x overleden. Als ze later worden gemeld dan voeg je ze toe aan het # van datum x.
Het is toename van het totaal, anders krijg je dat cijfers veel lager zijn als mensen langer dan 1 dag geleden zijn overleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:23

Mfpower

In dubio

Verwijderd schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 16:12:
[...]

Lijkt me niet anders dan logisch. Kroegen zullen wel worden gesloten en ik verwacht mogelijk in bepaalde gebieden tijdelijke sluiting van sportclubs, universiteiten en hoge scholen. Mogelijk middelbare scholen, al heeft dat al meer impact op de samenleving
Ze zouden op z’n minst distancing kunnen doen op het VO. Nu al. Als je kijkt waar de clusters zijn lijkt dat niet onverstandig.

Ergens heb ik juist het gevoel dat de politiek het opgeeft. Die kroegen een uurtje dicht en zieke kinderen weer naar school zet natuurlijk geen zoden aan de dijk. En nu is het muisstil terwijl we op de vooravond staan van een nieuwe piek.

• ultimateharry

ultimateharry

BarôZZa schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 16:36:
[...]

Het is toename van het totaal, anders krijg je dat cijfers veel lager zijn als mensen langer dan 1 dag geleden zijn overleden.
Ik snap dat toename van het totaal ook interessant is, maar voor het volgen van trends dus problematisch. Lijkt me dat in de ontwikkeling van een pandemie het volgen van de trend relevanter is (de totalen zijn meer voor de geschiedenisboeken).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Kritiek op de moderatie doen we in het feedback topic of per DM aan de desbetreffende moderator. Niet hier in het topic.

[ Voor 82% gewijzigd door tweakduke op 26-09-2020 19:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mesa57
Interessant artikel in de Lancet over 'lessons learned'
Helaas is NL niet in de vergelijking meegenomen.
Maar een aantal punten zie ik hier wel fout gaan in NL
- Onvoldoende capaciteit om iedereen te testen
- Contact tracing is zowat ingestort
- De tracing app is ook al niet ingevoerd.

Lees en huiver : https://www.thelancet.com...-6736(20)32007-9/fulltext

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-10 16:23

Tourniquet

Hiya, fellas!

ultimateharry schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 16:28:
[...]

Transparantie in de cijfers is een groot goed, maar er kleven ook nadelen aan. Dankzij de open dataset (https://data.rivm.nl/covid-19/) kan iedereen aan de slag met de ruwe data ("38 nieuwe doden t.o.v. gisteren!!!11"), maar ontbreekt de noodzakelijke duiding en analyse. Data-analyse is niet voor niets een specifiek vakgebied.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• ultimateharry

ultimateharry

Tourniquet schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 16:49:
[...]

Transparantie in de cijfers is een groot goed, maar er kleven ook nadelen aan. Dankzij de open dataset (https://data.rivm.nl/covid-19/) kan iedereen aan de slag met de ruwe data ("38 nieuwe doden t.o.v. gisteren!!!11"), maar ontbreekt de noodzakelijke duiding en analyse. Data-analyse is niet voor niets een specifiek vakgebied.
Ja exact, ik snap dan ook niet dat bijvoorbeeld de NOS bericht over de doden die tot en met 10:00 gemeld zijn. Feitelijk klopt het, maar het wordt snel anders geïnterpreteerd.
Het lastige is de vertraging van de meldingen de voorgaande dag. Maar dat zou inmiddels toch een keer geautomatiseerd moeten zijn?

• mesa57
ultimateharry schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 16:55:
[...]
Maar dat zou inmiddels toch een keer geautomatiseerd moeten zijn?
Woehahahaha. Overheid en IT. Laat me niet lachen. ;)

• mesa57
Krijg net de mededeling van mijn ega dat het toiletpapier bij AH weer uitverkocht is
Niet meer normaal dit :( :( :(

• Soccer98
Wat ik enorm jammer vind is dat een cruciale nuancering als deze dus niet of nauwelijks in de media verschijnt. Sterker nog: Het AD duikt vol op die 38 meldingen van de afgelopen 24 uur: https://www.ad.nl/binnenl...ensen-nu-wakker~aa59539f/

Ik ben absoluut geen wantrouwend persoon richting media, maar men doet niet altijd even goed hun best om een dergelijk iets uit de weg te gaan met dit soort berichtgeving.

EDIT: RTL Nieuws meldt het nu in een blog, mooi: https://www.rtlnieuws.nl/...tbeleid-ggd-regels-vaccin

[ Voor 10% gewijzigd door Soccer98 op 26-09-2020 17:11 ]

• ultimateharry

ultimateharry

Soccer98 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 17:08:
[...]

Wat ik enorm jammer vind is dat een cruciale nuancering als deze dus niet of nauwelijks in de media verschijnt. Sterker nog: Het AD duikt vol op die 38 meldingen van de afgelopen 24 uur: https://www.ad.nl/binnenl...ensen-nu-wakker~aa59539f/

Ik ben absoluut geen wantrouwend persoon richting media, maar men doet niet altijd even goed hun best om een dergelijk iets uit de weg te gaan met dit soort berichtgeving.
Absoluut, ze moeten dan het standaard berichten-format even laten varen en een goede duiding (en eventueel splitsing van de cijfers) geven. En al helemaal niet zo’n apart clickbait-artikel publiceren.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:30
magnifor schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 16:41:
Modbreak festijn is begonnen zie ik. Wanneer je niet met de massa meegaat wordt je monddood gemaakt. Zoals ik al eerder zei: Adolf zou trots zijn.

Je moet zeggen dat Corona erg is
Je moet zeggen dat social distancing en een vaccine de enige oplossingen zijn.
Je moet zeggen dat Corona niet te vergelijken is met de griep.

Anders ben je meteen complotdenker en wordt je monddood gemaakt. Goed bezig, tot zover de vrijheid.
Stel je niet zo aan en grow a pair. Je mag alles zeggen, mits een beetje onderbouwd. De verbannen posts staan altijd vol van de oneliners, uitleg word nooit gegeven als er word gevraagd.

We zien imo wel goed in deze crisis wat een stel verwende eerste wereld paradekinderen we zijn. Met zo'n enorme softe overheid gedragen we alsof we dictatuur meemaken, zogenaamde harde lockdowns etc. Geen benul van de realiteit meer. |:(

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Basekid
Modbreak festijn is begonnen zie ik. Wanneer je niet met de massa meegaat wordt je monddood gemaakt. Zoals ik al eerder zei: Adolf zou trots zijn.

Anders ben je meteen complotdenker en wordt je monddood gemaakt. Goed bezig, tot zover de vrijheid.
Dat komt omdat dit een serieus topic is en we niet op geenstijl zitten.

We hebben ook geen discussie over of de aarde rond is en of zwaartekracht bestaat. De punten die jij beschrijft vallen in delzefde categorie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

gws24 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 16:13:
[...]
Kunnen ze dat niet meteen ook doen voor Delft want gisteren was het hier ook weer raak :N :
[Twitter]
Tja, dit gebeurt hier ook. Je kan natuurlijk niet verder gaan dan de voordeur, maar ik zou zeggen dat elke universiteit en elke vereniging hier ook echt wat mee moet doen. Denk dat het voor heel veel studenten toch wat meer binnenkomt als je ze de keuze voorlegt van of toch dat kut biertje of weer thuisonderwijs en de societeit dicht.

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Mfpower schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 16:38:
[...]

Ze zouden op z’n minst distancing kunnen doen op het VO. Nu al. Als je kijkt waar de clusters zijn lijkt dat niet onverstandig.

Ergens heb ik juist het gevoel dat de politiek het opgeeft. Die kroegen een uurtje dicht en zieke kinderen weer naar school zet natuurlijk geen zoden aan de dijk. En nu is het muisstil terwijl we op de vooravond staan van een nieuwe piek.
Ik heb anders nog niks gelezen van een flinke cluster die aan het VO gerelateerd is.

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

42erik schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 17:27:
[...]

Ik heb anders nog niks gelezen van een flinke cluster die aan het VO gerelateerd is.
Echt transparant is de overheid er dan ook niet over. Het kan zijn dat ik mis zit maar brandhaarden worden in de regel niet openbaar gemaakt. Natuurlijk hoor en zie je dingen en weet ik dat er bijvoorbeeld bepaalde kroegen in mijn woonplaats zijn gesloten door het niet naleven van de regels of besmettingen, maar een lijst met brandhaarden/clusters is er niet (toch?). Ik heb op het moment niet veel meer kennis dan dat het met name onder jongeren en binneshuis verspreid, tel daar studentensteden bij op en dan gok ik dat het dus veelal jongeren zijn die gewoon thuis zitten te zuipen zonder op de regels te letten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:34

Idee: is het wat om een nieuw topic te openen "Het andere geluid" ofzo?

• mesa57
Kalentum schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 17:38:
[...]

Enige kritische zelfreflectie zou in dit topic niet misstaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:34
Thomas schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 17:30:
[...]

Echt transparant is de overheid er dan ook niet over. Het kan zijn dat ik mis zit maar brandhaarden worden in de regel niet openbaar gemaakt. Natuurlijk hoor en zie je dingen en weet ik dat er bijvoorbeeld bepaalde kroegen in mijn woonplaats zijn gesloten door het niet naleven van de regels of besmettingen, maar een lijst met brandhaarden/clusters is er niet (toch?). Ik heb op het moment niet veel meer kennis dan dat het met name onder jongeren en binneshuis verspreid, tel daar studentensteden bij op en dan gok ik dat het dus veelal jongeren zijn die gewoon thuis zitten te zuipen zonder op de regels te letten.
Ik vind dit behoorlijk transparant:

https://www.rivm.nl/sites...kelijks_20200922_1141.pdf

Van: https://www.rivm.nl/archi...ges-covid-19-in-nederland

Kun je denk ik alle vragen die je hebt behoorlijk mee beantwoorden.

[ Voor 3% gewijzigd door blissard op 26-09-2020 17:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Kalentum schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 17:38:
[...]

Dan mis je een stuk discussie want je zit alleen met gelijkgestemden. Iemand die denkt dat Hugo de Jonge op zoek is naar world domination :P zal het niet eens worden met eentje die al een duikpak met zuurstoftank aantrekt voor het binnenlaten van de kat. Maar alles daar tussenin zou best met elkaar moeten kunnen praten. Helaas ziet de tegenstander van het huidige beleid iedereen die er wel mee om kan gaan als Frits met het duikpak en vice versa. Ook de manier van een discussie starten werkt niet altijd, alsof je binnen komt bij de Hells Angels en gelijk verkondigd dat voertuigen met minder dan vier wielen bij voorbaat kansloos zijn. >:)
De manier waarop de voorzitster van 'het andere geluid' deze week te woord werd gestaan door Eva Jinek en Diederik Grommers vond ik erg goed, deden meer mensen dat maar. Al snap ik ook wel dat je soms moedeloos wordt als je de ander niet eens 0,1% van gedachte weet te veranderen.

[ Voor 26% gewijzigd door jadjong op 26-09-2020 17:48 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kalentum
jadjong schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 17:43:
[...]

Dan mis je een stuk discussie want je zit alleen met gelijkgestemden. Iemand die denkt dat Hugo de Jonge op zoek is naar world domination :P zal het niet eens worden met eentje die al een duikpak met zuurstoftank aantrekt voor het binnenlaten van de kat. Maar alles daar tussenin zou best met elkaar moeten kunnen praten. Helaas ziet de tegenstander van het huidige beleid iedereen die er wel mee om kan gaan als Frits met het duikpak en vice versa. Ook de manier van een discussie starten werkt niet altijd, alsof je binnen komt bij de Hells Angels en gelijk verkondigd dat voertuigen met minder dan vier wielen bij voorbaat kansloos zijn. >:)
De manier waarop de voorzitster van 'het andere geluid' deze week te woord werd gestaan door Eva Jinek en Diederik Grommers vond ik erg goed, deden meer mensen dat maar. Al snap ik ook wel dat je soms moedeloos wordt als je de ander niet eens 0,1% van gedachte weet te veranderen.
Wat ik vooral mis is onderbouwing. Van mij mag je best vinden dat de 1,5 meter maatregel bedoeld is om vrijheid van "het volk" in te perken maar dan is het wel zo handig als je daar ook enige aanwijzing voor hebt, om maar wat te noemen. Ik ben voornamelijk lurker in dit topic maar ik vind de discussies over wat we moeten doen en hoe het ontwikkeld best interessant.

Maar de insteek dat wij onderdrukt worden door de overheid is compleet anders dan discussieren over Corona. Want als 'de overheid' ons wil onderdrukken en vrijheid wil afnemen dan is Corona slechts een aanleiding... een kwaadwillende overheid heeft namelijk geen Corona nodig om een volk te onderdrukken.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• BarôZZa
Ik vind de aluhoedjes wel prachtig. Jaren lang zaten die te brallen over overheden die een geheim virus aan het ontwikkelen waren om een groot deel van de mensheid uit te roeien. Nu is er een virus en is het weer een complot als er maatregelen zijn tegen het virus :') .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

42erik schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 17:27:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bywSY589gNfwevgBZSWhtFHkicY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xMIw71SMNbV1R6cLVPOTHSKF.png?f=fotoalbum_large
Bron: https://www.bddataplan.nl/corona/ en tik dan op clusters. Helaas niet uitgespecificeerd naar VO maar dat zal ongetwijfeld meer zijn dan PO (wat al aardig wat clusters zijn). Het beleid lijkt niet helemaal de feiten te volgen.
Ook is er hier en daar wel een nieuwsberichtje te vinden, zoals laatst in Doorwerth (waar klassen samen een feestje hadden gevierd).
Meeste clusters atm dus: Woonvoorziening, met direct gevolgd door scholen en dan de sportverenigingen.
Het beleid is echter de kroegen een uur eerder dicht doen, en in het PO nu ook gewoon zieke kinderen toe te laten.
Nuance is wel dat clusters niet zoveel zegt over waar de meeste besmettingen plaatsvinden; niet elke besmetting is een cluster. De meeste besmettingen lijken thuis plaats te vinden met als kanttekening dat van het overgrote deel niet bekend is waar ze opgelopen zijn; dus dat geldt alleen voor de bekende besmettingen, en ja besmettingen thuis zijn natuurlijk het makkelijkst te traceren :+ .

Het feit dat er geen zicht is op de meeste besmettingen is zorgwekkend; kijk je echter naar clusters is het beleid lastig uit te leggen, voorzorgsmaatregelen lijken bij die potentiele clusters op zijn plaats. Maar ik mag geen kritiek op het rivm hebben, die nog steeds melden dat 18- alles gewoon mogen dus trek je eigen conclusies maar.

• ultimateharry

ultimateharry

ultimateharry schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 17:11:
[...]

Absoluut, ze moeten dan het standaard berichten-format even laten varen en een goede duiding (en eventueel splitsing van de cijfers) geven. En al helemaal niet zo’n apart clickbait-artikel publiceren.
Zouden ze meelezen ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YQH_SbeyVsl5SCiCbfPQHtVMKds=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QDka5d4dEdQIfT6YWuTs0ECQ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door ultimateharry op 26-09-2020 18:10 ]

• Basekid
Dit maakt het inderdaad erg gaar allemaal.... slecht slecht slecht om het zo te verwerken en vooral te rapporteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Laatst online: 19:28

Barrycade

Through the...

Mfpower schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 18:05:
[...]

[Afbeelding]
Bron: https://www.bddataplan.nl/corona/ en tik dan op clusters. Helaas niet uitgespecificeerd naar VO maar dat zal ongetwijfeld meer zijn dan PO (wat al aardig wat clusters zijn). Het beleid lijkt niet helemaal de feiten te volgen.
Ook is er hier en daar wel een nieuwsberichtje te vinden, zoals laatst in Doorwerth (waar klassen samen een feestje hadden gevierd).
Meeste clusters atm dus: Woonvoorziening, met direct gevolgd door scholen en dan de sportverenigingen.
Het beleid is echter de kroegen een uur eerder dicht doen, en in het PO nu ook gewoon zieke kinderen toe te laten.
Nuance is wel dat clusters niet zoveel zegt over waar de meeste besmettingen plaatsvinden; niet elke besmetting is een cluster. De meeste besmettingen lijken thuis plaats te vinden met als kanttekening dat van het overgrote deel niet bekend is waar ze opgelopen zijn; dus dat geldt alleen voor de bekende besmettingen, en ja besmettingen thuis zijn natuurlijk het makkelijkst te traceren :+ .

Het feit dat er geen zicht is op de meeste besmettingen is zorgwekkend; kijk je echter naar clusters is het beleid lastig uit te leggen, voorzorgsmaatregelen lijken bij die potentiele clusters op zijn plaats. Maar ik mag geen kritiek op het rivm hebben, die nog steeds melden dat 18- alles gewoon mogen dus trek je eigen conclusies maar.
Ah ik vond het al zo'n typisch tabelletje qua uitbraken: maar het zijn uitbraken die de krant / het nieuws hebben gehaald.
Tja verzorgingstehuizen en scholen zijn makkelijke clickbaits, en zullen vaker meer hits halen dan andere niet zo sexy onderwerpen.

Dus die tabel is interessant, maar meer om te zien waar de pers interesse in heeft om over te schrijven.

• Kalentum
Barrycade schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 18:21:
[...]

Ah ik vond het al zo'n typisch tabelletje qua uitbraken: maar het zijn uitbraken die de krant / het nieuws hebben gehaald.
Tja verzorgingstehuizen en scholen zijn makkelijke clickbaits, en zullen vaker meer hits halen dan andere niet zo sexy onderwerpen.

Dus die tabel is interessant, maar meer om te zien waar de pers interesse in heeft om over te schrijven.
Het is RIVM data. Ze halen het niet uit de krant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ultimateharry

ultimateharry

Kalentum schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 18:28:
[...]

De data van de sectie clusters lijkt wel op”publieke meldingen” te zijn gebaseerd. Elk cluster heeft een link naar het desbetreffende nieuwsbericht.

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Kalentum schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 18:28:
[...]

Als je de links volgt achter de clusters, oftewel de bronnen, dan komt het allemaal uit kranten...
Het RIVM rapporteert geen details per cluster. De op deze pagina vermelde clusters zijn clusters die in het nieuws zijn geweest.
bron: https://www.bddataplan.nl/corona/ en dan bij clusters. Het RIVM rapporteert alleen het aantal actieve clusters en verder niks dus de verdeling over waar (school, werk, thuis etc) wordt wel degelijk uit de krant gehaald.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Mfpower

Mfpower

In dubio

gws24 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 18:57:
[...]
Als je de links volgt achter de clusters, oftewel de bronnen, dan komt het allemaal uit kranten...

[...]
bron: https://www.bddataplan.nl/corona/ en dan bij clusters. Het RIVM rapporteert alleen het aantal actieve clusters en verder niks dus de verdeling over waar (school, werk, thuis etc) wordt wel degelijk uit de krant gehaald.
Helaas is dat dan de beste data waarmee we het moeten doen. :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Mfpower schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 18:59:
[...]

Tja, ik zou het ook graag anders zien om mijn eigen nieuwsgierigheid te bevredigen maar ik vermoed dat de details niet worden meegedeeld vanwege privacy en om te voorkomen dat bepaalde groepen in de samenleving onterecht op de korrel worden genomen door idioten.

• Kalentum
ultimateharry schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 18:55:
[...]

De data van de sectie clusters lijkt wel op”publieke meldingen” te zijn gebaseerd. Elk cluster heeft een link naar het desbetreffende nieuwsbericht.
Ah ja 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Kwam via twitter nog een interessant artikel van Marc Bonte tegen over de pcr test. Artikel legt uit hoe het zit met CT waarden en hoe ze er mee omgaan: https://www.ntvg.nl/artik...-pcr-testuitslag/volledig
Wanneer is iemand besmettelijk? Als het virus gekweekt kan worden, bevat het materiaal virus dat zich kan repliceren, en dan gaan we ervan uit dat iemand besmettelijk is. Maar het kweken van een virus duurt meerdere dagen en wordt alleen in een onderzoekssetting uitgevoerd. We weten inmiddels dat het virus langere tijd te kweken is bij patiënten met ernstigere symptomen. In studies lukte het kweken niet meer wanneer de Ct-waarde > 29 is. Maar de Ct-waarde kan per monster en per lab verschillen, dus is er geen afkappunt voor besmettelijkheid.
Na zo’n 60.000 testen zagen we bij ongeveer een kwart van de positieve testuitslagen (400 van bijna 1600) een Ct-waarde > 35 bij één of meerdere targets. De kans op zo’n uitslag is natuurlijk kleiner wanneer niet op 3 maar op 2 targets getest wordt, zoals veel laboratoria doen. Zwak positieve testuitslagen kunnen in werkelijkheid fout-positief zijn, maar ze kunnen ook passen bij een vroege of doorgemaakte infectie (zie de figuur). Om dan de uitslag juist te kunnen interpreteren, heb je aanvullende informatie van de patiënt nodig. Bij een vroege infectie zal de patiënt waarschijnlijk nog besmettelijk worden en adviseren we om de test te herhalen. In de andere gevallen is de patiënt mogelijk niet infectieus. Technisch gezien gaat het dan niet om fout-positieve uitslagen, maar als patiënten niet meer besmettelijk zijn verdwijnt de noodzaak voor isolatie van de indexpatiënt en quarantaine van zijn of haar contacten.
Conclusie:
Als we dan toch een uitspraak moeten doen over de kans op een fout-positieve uitslag: die lijkt in elk geval kleiner dan 0,67% (400 van 60.000). Omdat ook hoge Ct-waarden vaak op aanwezigheid van RNA van SARS-CoV-2 duiden, lijkt die kans aanzienlijk lager, maar 100% zekerheid daarover hebben we niet. ‘Niet besmet, toch positief getest’ lijkt een zeldzaamheid. ‘Niet besmettelijk, toch positief getest’ komt daarentegen waarschijnlijk regelmatig voor. Nu we meer inzicht in covid-19 krijgen, kunnen we de testuitslagen beter interpreteren. Het doel van het testbeleid is om transmissie zoveel mogelijk te beperken door zoveel mogelijk verspreiders te traceren en te isoleren. Het missen van mensen met een laag risico op verspreiding is geen ramp en is zelfs te verkiezen als daardoor middelen vrijkomen om meer verspreiders te vinden. Alleen nog maar bron- en contactonderzoek doen bij patiënten met een overtuigend positieve PCR-testuitslag kan de inzet van de GGD verder optimaliseren.

• Mfpower

Mfpower

In dubio

gws24 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 19:01:
[...]

Tja, ik zou het ook graag anders zien om mijn eigen nieuwsgierigheid te bevredigen maar ik vermoed dat de details niet worden meegedeeld vanwege privacy en om te voorkomen dat bepaalde groepen in de samenleving onterecht op de korrel worden genomen door idioten.
Eens, echter het zou het RIVM sieren om dergelijke staten geanonimiseerd te publiceren.
Relatieve conclusies zijn dan ook moeilijk te concluderen uit de bovenstaande grafiek, maar het is wel duidelijk dat er in diverse takken clusters zijn (dus ook scholen), en dat het er nog meer zijn dan vermeld; dit zijn alleen de clusters die de pers gehaald hebben. Dan blijf ik het raar vinden dat alleen de horeca een uurtje eerder dicht moet, en Rutte niet verder komt dan "dan moet je je maar aan de regels houden".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:18
Mfpower schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 18:59:
[...]

Nu snap ik waarom thuissituaties laag scoort, die zijn niet op het nieuws.

Laten we aub niet meer deze biased data gebruiken als referentie

[ Voor 16% gewijzigd door bvbal79 op 26-09-2020 19:46 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:11
Soccer98 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 15:19:
[...]

Het is al verklaard: achterstallige cijfers die in 1 keer verwerkt zijn. Het is dus inderdaad geen acute extreme stijging geweest.

Punt is wel dat met zoveel besmettingen het een kwestie van tijd is dat het wel weer per dag veel slachtoffers gaat opleveren. En dan komt de corona-bestaat-niet spin weer dat het alleen wat 'dor hout' is, terwijl ik me blijf verwonderen waarom mensen zich niet een klein beetje zorgen maken voor de blijvende schade als je niet komt te overlijden. Dan ben je de volgende ronde wellicht 'dor hout'.

Maargoed, dat is een cirkeltje waar we al een poos in zitten geworden. Pas als de nood aan de man is gaan mensen zich weer gedragen naar de regels. Je kunt momenteel in het openbaar werkelijk nergens afstand houden, omdat mensen om je heen dit niet doen. Probeer je zelf maar eens echt helemaal afzijdig te houden zonder je zelf als kluizenaar op te sluiten.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
grote_oever schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 15:44:
[...]

Hoe meer ik zulke cijfers zie hoe meer ik me schaam om een Nederlander te zijn. Ook naar de cijfers van vandaag weer... man man man.
Dat grafiekje geeft goed aan dat er meer getest wordt een niet of er nu daadwerkelijk meer mensen besmet zijn.
In Duitsland is het aantal mensen wat ze testen niet heel hard gestegen de laatste tijd een in Nederland wel.
Pagina: 1 ... 86 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het grote mondkapjes topic