Het Coronavirus in Nederland en België - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 65 ... 171 Laatste
Acties:
  • 534.597 views

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05:27
Stoney3K schreef op zondag 13 september 2020 @ 17:53:
Ik ben echt niet tégen maatregelen, maar ik ben pas voor maatregelen als ze goed onderbouwd effectief zijn en ze het tijdelijke karakter blijven houden -- als we met een Wuhan-achtige lockdown (dus een échte lockdown) het virus definitief kwijt zouden zijn dan was ik de eerste die zich 4 weken in zijn woning zou willen opsluiten. Juist omdat het een tijdelijke maatregel is en omdat we zeker weten dat het effectief is.
En die is zolang effectief tot er iemand terug binnenkomt met het virus. Zie Nieuw-Zeeland, zie Taiwan, zie China. Dan moet je dus je grenzen sluiten, en iedereen die binnenkomt in quarantaine zetten. Dus ook elke boot en vrachtwagen met de nieuwe GPU's (voor diegenen die in dit topic daar mee bezig zijn).
Echt consequent beleid is er niet, of de uitvoering is niet consequent. en dat is waar ik problemen mee heb.
Ik heb redelijk wat bevoegdheden op Belgisch spoorwegdomein. Als ik zeg dat een trein door het rood mag rijden, mag die door het rood rijden. Als ik zeg dat ik geen trein wil zien in honderd meter waar ik loop, dan rijdt er geen trein in die 100 meter. Als ik derden tegenkom op spoorwegdomein, dan zal het puur van de situatie afhangen.
Als het een jongere die aan het flikflooien is met zijn eerste liefje op een afgesloten perron, zal ik duidelijk maken dat daar niet de plek is, en zelfs betere plekjes aanwijzen. En die bollen het met rode kaakjes af.
Wat hebben wij eraan om iemand die geen weg in het leven meer ziet, op te zadelen met facturen en boetes? Dat is inpraten, wegleiden van het spoor en wachten op medische hulp.
Of nog, vlak bij mij mijn standplaats is een woonwijk met veel jonge jongeren die op het straat spelen. Af en toe vliegt er er al wel eens een voetbal in de sporen. Ondertussen weten die gastjes dat ze bij ons mogen aankloppen en dat wij die bal gaan halen. Dat bereiken wij niet door elke keer facturen, à rato van €90 per minuut vertraging (wat in elk van deze voorbeelden kan), uit te delen, want dan gaan ze stiekem toch die bal halen, en bestaat de mogelijkheid dat we een lijkwagen mogen laten komen.

Je moet consequent zijn in wat je wil bereiken. In hoe je dit wil bereiken, moet je menselijk zijn.
In het station je mondmasker niet op, ik zal er op wijzen. Een groot bakkes dat "je niet gelooft in mondmaskers", een bon. De onnozele uithangen en nog wat spuwen, mijn quarantaine op uw kosten en het gaan uitleggen voor de rechter.

En ja, je legt dan een hoop verantwoordelijkheid bij de burger. En het zal die burger wezen die beslist wat de gevolgen zullen zijn. Een cafébaas kan perfect het publiek aansturen. Als die natuurlijk de ene dansplaat na de andere opzet, moet die niet verschieten dat het uit de hand kan lopen. Zet die een rustig achtergrondmuziekje op, draait die misschien die avond wel wat minder omzet, maar moet die niet x aantal dagen dicht. Heeft die bezoekers die het niet te nauw nemen, kan die gaan waarschuwen. Heeft dat geen effect kan die normaal die bezoekers de deur wijzen, eventueel met hulp van ordehandhaving.
Als je je als een klein kind gedraagt, moet je niet verschieten dat je als een klein kind behandeld wordt.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Stoney3K schreef op zondag 13 september 2020 @ 17:53:
Ik ben echt niet tégen maatregelen, maar ik ben pas voor maatregelen als ze goed onderbouwd effectief zijn en ze het tijdelijke karakter blijven houden
Wat je nu doet is een drogreden, die weerlegd wordt met Perfect is the enemy of good. Er mag pas wat gedaan worden of van je verwacht worden als de perfecte maatregel is geboren, tot de tijd blijf je maar protesteren. Wees nu gewoon eens eerlijk en zeg gewoon dat je geen enkele maatregel accepteert die je inperkt.

Is het perfect? Nee. Er zullen altijd aso's, sociopathen en andere figuren blijven die zich nergens iets van aantrekken, er zullen altijd heel erg domme mensen zijn en er zullen mensen zijn die beter zouden moeten weten. En het werkt niet voldoende in isolatie. Maar elke bijdrage die kan worden geleverd is goed, en doe dat dan gewoon eens zonder met allerlei k*tsmoesjes te komen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me overigens wel af welke extraatjes Nederlanders krijgen, behalve een verhoging van 5 euro bij de zorgverzekering.

In Duitsland gaat de btw omlaag om de economie te stimuleren.
In België krijgt iedereen 5 gratis treinritten om de economie te stimuleren.
En in Nederland krijgen we 5 euro premieverhoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:15
Verwijderd schreef op maandag 14 september 2020 @ 08:11:
Ik vraag me overigens wel af welke extraatjes Nederlanders krijgen, behalve een verhoging van 5 euro bij de zorgverzekering.

We hebben een koopkrachtstijging van 0.8% nog. Dus dat is prima nog toch.

https://www.trouw.nl/poli...met-3-5-procent~be137687/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op maandag 14 september 2020 @ 08:49:
[...]

https://www.rtlnieuws.nl/...u-cbs-hoeveel-hou-ik-over

Die koopkrachtstijging van 0.8% is vooral theoretisch, een voorspelling en nog afwachtend of deze klopt. Een bericht met koopkrachtstijging zo'n paar maanden voor de verkiezingen is altijd fijn. Maar uit het verleden blijkt dat die voorspellingen gewoon makkelijk scoren is en weinig juist zijn.

Sterker nog, het zou dit jaar nog wel eens meer kunnen afwijken dan normaal:
Ze krijgen geen nieuwe baan, geen kinderen, ze gaan niet scheiden. Terwijl juist dat soort veranderingen vaak voorkomen en veel invloed hebben op je koopkracht.
Dit zijn nou net die drie aspecten die juist door corona eens snel kunnen wijzigen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2020 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Yucon

*broem*

Adlermann schreef op maandag 14 september 2020 @ 08:49:
[...]

Dat is op basis van de aanname dat de ingecalculeerde loonstijging ook doorgaat. Daar is niet iedereen het over eens.
Een loonstijging van 2 procent of meer, zoals de afgelopen jaren gebruikelijk was, lijkt er sinds de corona-uitbraak niet meer in te zitten. Dat gaat gevolgen hebben voor de koopkracht, voorspelt ABN Amro.

..

Eerder deze week lekten de ramingen van het Centraal Plan Bureau (CPB) uit. Daaruit bleek dat iedereen er volgend jaar in koopkracht op vooruitgaat, werkenden, mensen met een uitkering en gepensioneerden. Maar die berekeningen liggen nu al onder vuur. ABN Amro betwijfelt of er überhaupt sprake zal zijn van een hogere koopkracht.

Ten eerste wijst de bank op de loonstijging van 1,4 procent die het CPB verwacht voor volgend jaar. Die is veel te optimistisch volgens de bankeconomen. Ook de uitkeringen stijgen volgend jaar maar heel beperkt. Daarnaast denkt de bank dat het CPB te weinig rekening houdt met de benarde positie van de pensioenfondsen. De kans is groot dat de pensioenpremies volgend jaar omhoog moeten om de tekorten van de pensioenfondsen te beperken.
Bron: https://www.ad.nl/ad-werk...n-en-extraatjes~a4403137/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

gambieter schreef op maandag 14 september 2020 @ 02:19:
[...]

Wat je nu doet is een drogreden, die weerlegd wordt met Perfect is the enemy of good. Er mag pas wat gedaan worden of van je verwacht worden als de perfecte maatregel is geboren, tot de tijd blijf je maar protesteren. Wees nu gewoon eens eerlijk en zeg gewoon dat je geen enkele maatregel accepteert die je inperkt.

Is het perfect? Nee. Er zullen altijd aso's, sociopathen en andere figuren blijven die zich nergens iets van aantrekken, er zullen altijd heel erg domme mensen zijn en er zullen mensen zijn die beter zouden moeten weten. En het werkt niet voldoende in isolatie. Maar elke bijdrage die kan worden geleverd is goed, en doe dat dan gewoon eens zonder met allerlei k*tsmoesjes te komen.
Daarnaast weten degenen die aan de knoppen zitten prima dat niet iedereen zich altijd overal aan houdt. In de technische briefings is geregeld de compliance langs gekomen. Hoe goed denken we dat men zich aan een maatregel houdt. Voor sommige maatregelen is dat 60%, voor anderen 80%. En na verloop van tijd daalt dat. Prima, zolang dat samen maar tot een resultaat leidt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-10 18:24

Waar wil je nu precies naar toe?

Nederland maakt andere keuzes vwb steunmaatregelen (NWOW, maar heeft al wel 24 miljard extra geleend ivm Corona
De treinen zaten tot voorkort al bijna te vol met alleen noodzakelijke reizigers. Het weggeven van gratis trein ritjes is dan een doldwaas idee
Experts geven aan dat wanneer de kosten doorberekend zouden worden aan de consument, het zou gaan om honderden euro's premiestijging in 2021, terwijl het in werkelijkheid beperkt is gebleven tot 62 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Nu online

Yucon

*broem*

MikeyMan schreef op maandag 14 september 2020 @ 09:12:
[...]

Daarnaast weten degenen die aan de knoppen zitten prima dat niet iedereen zich altijd overal aan houdt. In de technische briefings is geregeld de compliance langs gekomen. Hoe goed denken we dat men zich aan een maatregel houdt. Voor sommige maatregelen is dat 60%, voor anderen 80%. En na verloop van tijd daalt dat. Prima, zolang dat samen maar tot een resultaat leidt.
Zou het niet beter zijn als het 2x waarschuwen gewoon formeel in de wet komt? 3de keer pas een boete. Wat ik zelf erg ongewenst vind is de combinatie van een hoge boete, het gemak waarmee je onoplettend de regels kunt overtreden in combinatie met het feit dat je met wat pech een overijverige BOA tegen kunt komen.

Als er gewoon vastligt dat het de derde keer pas raak is dan haal je daarmee de factor pech uit het geheel. Na drie keer is het blijkbaar structureel gedrag. Daarmee samenhangend is het dan voor BOA's ook makkelijker om te schrijven omdat zij dan alleen de gedraging noteren in plaats van het directe gevolg te bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Laatst online: 05:27
Yucon schreef op maandag 14 september 2020 @ 09:16:
[...]

Moet het 2x waarschuwen dan niet formeel in de wet komen? 3de keer pas een boete. Wat ik zelf erg ongewenst vind is de combinatie van een hoge boete, het gemak waarmee je onoplettend de regels kunt overtreden in combinatie met het feit dat je met wat pech een overijverige BOA tegen kunt komen.

Als er gewoon vastligt dat het de derde keer pas raak is dan haal je daarmee de factor pech uit het geheel. Na drie keer is het blijkbaar structureel gedrag. Daarmee samenhangend is het dan voor BOA's ook makkelijker om te schrijven omdat zij dan alleen de gedraging noteren in plaats van het directe gevolg te bepalen.
De eerste 2 keer doet iemand bewust iets tegen de regels, laat ons zeggen geen mondmasker. De derde keer vergeet die dat effectief in het snel zijn, omdat die overslapen was bijvoorbeeld. Kunnen we dan de 3de keer niet door de vingers zien, en pas vanaf de 4de keer beboeten?

Zoals ik al eerder zei, moet je dat beslissingsrecht bij handhaver laten.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Yucon schreef op maandag 14 september 2020 @ 09:16:
[...]

Zou het niet beter zijn als het 2x waarschuwen gewoon formeel in de wet komt? 3de keer pas een boete. Wat ik zelf erg ongewenst vind is de combinatie van een hoge boete, het gemak waarmee je onoplettend de regels kunt overtreden in combinatie met het feit dat je met wat pech een overijverige BOA tegen kunt komen.

Dat zijn twee verschillende, maar uiteraard gerelateerde, discussies.

- "hoe goed verwacht ik dat menen zich aan regels houden" en daarop volgend "hoeveel maatregelen zijn er dan nodig om x effect te krijgen".
- "wat is de bijdrage van handhaving op de compliance"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Nu online

Yucon

*broem*

Arator schreef op maandag 14 september 2020 @ 09:31:
[...]

De eerste 2 keer doet iemand bewust iets tegen de regels, laat ons zeggen geen mondmasker. De derde keer vergeet die dat effectief in het snel zijn, omdat die overslapen was bijvoorbeeld. Kunnen we dan de 3de keer niet door de vingers zien, en pas vanaf de 4de keer beboeten?
Die derde keer in dit voorbeeld is dan dikke pech. De eerste twee keer was opzet dus in het geheel gezien heb je straf verdiend.
Zoals ik al eerder zei, moet je dat beslissingsrecht bij handhaver laten.
Dat is het recept voor willekeur. Bij een parkeerboete is dat nog acceptabel, maar gezien de hoogte van de boete en de gevolgen heb ik er grote moeite mee dat in dit geval nog als acceptabel te zien.

edit: foute copy/paste edit

[ Voor 18% gewijzigd door Yucon op 14-09-2020 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Nu online

Yucon

*broem*

MikeyMan schreef op maandag 14 september 2020 @ 09:36:
[...]

Dat zijn twee verschillende, maar uiteraard gerelateerde, discussies.

- "hoe goed verwacht ik dat menen zich aan regels houden" en daarop volgend "hoeveel maatregelen zijn er dan nodig om x effect te krijgen".
- "wat is de bijdrage van handhaving op de compliance"
Daar ging het hier toch over? In hoeverre ergens (definitie, handhaving, naleving) nuance verwacht werd? En volgens mij was iedereen het er wel over eens dat in ieder geval ergens iets van nuance zou moeten zitten. De vraag is dan wat je daar precies mee doet.

[ Voor 13% gewijzigd door Yucon op 14-09-2020 09:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:50
Afgelopen week zijn er 195.545 testen uitgevoerd. Een stijging van 15.000 testen ofwel 8.3% stijging.
De besmettingen zijn van zo'n 600 per dag naar 1000 per dag gegaan, dat is dan weer een stijging van 67%.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik begin wel een beetje klaar te raken met dat Corona nummer.
Voor mijn zoon wilde ik zondag een afspraak maken, toen kon dat niet omdat binnen 72 uur alles vol zit en men niet buiten de 72 uur mag plannen.

Nu ben ik vanaf 8 uur al proberen te bellen.
Ben ik er eindelijk doorheen, kun je een half uur wachten en wordt de verbinding opeens verbroken...

Ik vind het wel prima worden allemaal, als dit zo doorgaat gaat mijn zoon met een hele lichte verkoudheid gewoon weer naar school en dan kijken we wel of hij naar huis wordt gestuurd...

Als het allemaal te moeilijk is moet je capaciteit uitbreden of regels aanpassen, ik ga hem niet weken thuishouden. Hij hoest in de nacht en bij inspanning, verder is het over heel de dag een paar kuchjes. Echt een hele lichte verkoudheid.

Als je je kinderen een dagje voor de vakantie thuis houdt staat de inspectie op de achterste benen, maar op deze manier kinderen die niet ziek zijn thuishouden is allemaal prima...

DigiD had hij nog niet, direct aangevraagd, maar krijg over 3 werkdagen een code per post...

Edit:
Eindelijk na ongeveer 24 uur proberen een afspraak kunnen plaannen voor woensdag. Daarna 48 uur wachten, dus nog een week school verloren :?

Ik snap aan de ene kant dat het nodig is, maar heb er toch wat moeite mee om een kind dat niet ziek is en waarbij verkoudheid zelfs een groot woord is 2 weken thuis te houden.

En wat als hij volgende week opeens koorts erbij krijgt, omdat de verkoudheid wel doorslaat? ook dat heeft hij minimaal 2 keer per jaar (voor en najaar).

Hoe lang hanteer je de uitslag van de test?
Aangezien hij nu al een lichte verkoudheid heeft kan dat altijd omslaan in een zwaardere verkoudheid. Is dat dan nog dezelfde verkoudheid, of weer opnieuw testen?

Ik begrijp dat het testen geen pretje is en dat ga ik een kind niet meerdere keren aandoen.

Ik merk dat ik steeds meer moeite heb met de huidige "regels".
Ja, misschien is het nodig, maar aan de andere kant moet het wel leefbaar blijven. Vooral met kinderen op basisscholen. Kinderen zijn vaak verkouden en dat duurt nogal eens lang.

[ Voor 33% gewijzigd door BlakHawk op 14-09-2020 10:32 ]

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-10 14:12
Jovatov schreef op maandag 14 september 2020 @ 09:53:
Afgelopen week zijn er 195.545 testen uitgevoerd. Een stijging van 15.000 testen ofwel 8.3% stijging.
De besmettingen zijn van zo'n 600 per dag naar 1000 per dag gegaan, dat is dan weer een stijging van 67%.
Percentage positief gaat dan van 2,8 naar 3,6 ongeveer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-10 12:06

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Blijf het wel apart vinden dat als ik (of vrienden in de buurt) een Coronatest wil laten doen wegens klachten, er volgens de site geen testlocaties beschikbaar zijn. Telefonisch contact op nemen resulteert in een 'het is zo druk dat je over een half uur weer terug mag bellen'. Vooral dat van die online site is eigenlijk belachelijk.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Kuusj schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:13:
Blijf het wel apart vinden dat als ik (of vrienden in de buurt) een Coronatest wil laten doen wegens klachten, er volgens de site geen testlocaties beschikbaar zijn. Telefonisch contact op nemen resulteert in een 'het is zo druk dat je over een half uur weer terug mag bellen'. Vooral dat van die online site is eigenlijk belachelijk.
Ik heb ook steeds meer de houding: "Graag of niet".
Dit had je ver van te voren kunnen zien aankomen en vooral na het stukje Nieuwsuur over testcapaciteit, ben ik er wel klaar mee aan het raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10 18:26

Stoney3K

Flatsehats!

Yucon schreef op maandag 14 september 2020 @ 09:41:
[...]

Dat is het recept voor willekeur. Bij een parkeerboete is dat nog acceptabel, maar gezien de hoogte van de boete en de gevolgen heb ik er grote moeite mee dat in dit geval nog als acceptabel te zien.
Daarom moet in het geval van handhaving IMO het laatste woord bij een rechter liggen en de bewijslast zwaarder zijn dan het woord van een handhaver alleen.

Dat is dus wat ik bedoel met inconsequent. Er is geen enkel objectief criterium waarop je mensen (niet alleen burgers, maar ook handhavers) kan vastpinnen waardoor handhavers straks vrij spel krijgen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

BlakHawk schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:15:
[...]

Ik heb ook steeds meer de houding: "Graag of niet".
Dit had je ver van te voren kunnen zien aankomen en vooral na het stukje Nieuwsuur over testcapaciteit, ben ik er wel klaar mee aan het raken.
Ja precies, voor mij is het helemaal mooi. Ik heb sinds vorige week donderdag vrij extreme hoofdpijn, maar de huisarts laat mij niet komen omdat ze eerst willen dat ik een coronatest laat doen. Die kan ik dus niet laten doen, en ik begin mij met 1,5 week hoofdpijn wel echt zorgen te maken. Ik had vorige week zoiets van ja zak maar in de stront dan met je test, ik ziek wel uit, maar...

Inmiddels heb ik ook last van een verminderde longcapaciteit, hoesten en last van mijn keel. Dus vernieuwde pogingen om een test te krijgen. Maar wederom vruchteloos 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Ondertussen moeten de treinen en bussen weer zo volgepropt worden als vroeger:
https://www.nu.nl/coronav...in-en-bus-in-krijgen.html

Prima maar geef dan de burger niet weer de schuld als het weer uit de hand loopt met besmettingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Kuusj schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:20:
[...]

Ja precies, voor mij is het helemaal mooi. Ik heb sinds vorige week donderdag vrij extreme hoofdpijn, maar de huisarts laat mij niet komen omdat ze eerst willen dat ik een coronatest laat doen.
En als je dan positief test wordt je dus gewoon zorg geweigerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Kuusj schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:20:
[...]

Ja precies, voor mij is het helemaal mooi. Ik heb sinds vorige week donderdag vrij extreme hoofdpijn, maar de huisarts laat mij niet komen omdat ze eerst willen dat ik een coronatest laat doen. Die kan ik dus niet laten doen, en ik begin mij met 1,5 week hoofdpijn wel echt zorgen te maken. Ik had vorige week zoiets van ja zak maar in de stront dan met je test, ik ziek wel uit, maar...

Inmiddels heb ik ook last van een verminderde longcapaciteit, hoesten en last van mijn keel. Dus vernieuwde pogingen om een test te krijgen. Maar wederom vruchteloos 8)7
Dus een huisarts ontzegt jou mogelijk noodzakelijke zorg.... lijkt mij een melding bij de inspectie/medisch tuchtcollege waardig.

Jij hebt klachten die mogelijk serieuze gevolgen kunnen hebben. Hij is als eerste lijns verantwoordelijk om daar actie op te nemen. Ik zou gewoon nog een keer bellen en aankondigen dat je naar het spreekuur komt en bij weigering een andere huisarts bellen en het verhaal uitleggen.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Stoney3K schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:25:
[...]

Nee

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan ook alleen Belgie verzinnen. Laten we in Corona-tijd mensen stimuleren zich te verplaatsen, en dan vooral gezellig met de trein. Heb daar met mijn Belgische collega's hard om gelachen. De overheid riep daarna wel meteen op het niet direct te gebruiken 8)7.
Het was ook niet om de economie te stimuleren... maar een soort verkapte steun aan de OV-bedrijven. Geef dan gewoon direct geld en probeer juist OV te ontmoedigen (door thuiswerken etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:12
blissard schreef op zondag 13 september 2020 @ 18:03:
[...]

Dus ca. 7000 aangetoonde besmettingen op 180.000 testen is 3,9%. Valt me eigenlijk nog wel mee.
Het waren 195.000 testen https://www.volkskrant.nl...penbaar-vervoer~b5165532/
Dus ca. 3,6%.

was al geroepen zie ik.

[ Voor 3% gewijzigd door blissard op 14-09-2020 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Stoney3K schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:25:
[...]

Dan krijg je een online consult.
Ankona schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:25:
[...]

Dus een huisarts ontzegt jou mogelijk noodzakelijke zorg.... lijkt mij een melding bij de inspectie/medisch tuchtcollege waardig.

Jij hebt klachten die mogelijk serieuze gevolgen kunnen hebben. Hij is als eerste lijns verantwoordelijk om daar actie op te nemen. Ik zou gewoon nog een keer bellen en aankondigen dat je naar het spreekuur komt en bij weigering een andere huisarts bellen en het verhaal uitleggen.
Ik heb voor de grap net nog eventjes de huisarts gebeld: "het blijft hetzelfde, eerst een coronatest. Het is mij ook gelukt een test in te plannen dus dan moet dat jou ook lukken". Na een beetje blijven zeuren en aandringen bood de assistente me een online consult aan, maar ja. Ze leek zelfs geïrriteerd dat ik belde.

Ze zei in de middag te bellen, dus dan ga ik dat maar eens proberen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/suCTc_fT2pmVRm2XGao80BOxOkI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BuQpzJ9MVVjNGw2DUxEa7I7A.png?f=fotoalbum_large
Waar kun je dit soort onzin melden? Dit kan toch niet de bedoeling zijn?

[ Voor 15% gewijzigd door Kuusj op 14-09-2020 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Kuusj schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:33:
[...]

Ik vind sowieso nog steeds dat ze online consulten gewoon als eerste optie aan moeten bieden. Maar iets als bloed prikken wordt online toch een beetje moeilijk te doen -- wat doen ze daarmee als iemand corona-positief is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
Kuusj schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:33:
[...]

[...]

Ik heb voor de grap net nog eventjes de huisarts gebeld: "het blijft hetzelfde, eerst een coronatest. Het is mij ook gelukt een test in te plannen dus dan moet dat jou ook lukken". Na een beetje blijven zeuren en aandringen bood de assistente me een online consult aan, maar ja. Ze leek zelfs geïrriteerd dat ik belde.

Ze zei in de middag te bellen, dus dan ga ik dat maar eens proberen.

[Afbeelding]
Waar kun je dit soort onzin melden? Dit kan toch niet de bedoeling zijn?
Wordt kennelijk aan gewerkt, eind deze maand zou de testcapaciteit met dank aan buitenlandse laboratoria op 50.000 per dag zitten (bijna twee keer zoveel als nu).

Voor nu is het wel erg vervelend natuurlijk en had hier eerder op voorgesorteerd moeten zijn...

[ Voor 4% gewijzigd door Jovatov op 14-09-2020 11:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Jovatov schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:40:
[...]

Voor nu is het wel erg vervelend natuurlijk en had hier eerder op voorgesorteerd moeten zijn...
Dat dus. We zitten inmiddels al zes maanden in deze crisis en het is echt schokkend dat de overheid nog steeds structureel achter de feiten aanloopt. Vooral als je hoort dat labs nog volop capaciteit hebben die gewoon niet gebruikt wordt.

Het is niet alsof deze behoefte aan testcapaciteit niet te voorspellen was. Maar blijkbaar ontbreekt bij de overheid nog steeds een gevoel van urgentie en zijn het nog steeds de accountants die de dienst uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:01
Ik volg enkele trouwfotografen, zij gaan nagenoeg elke dag naar een bruiloft met feestende en knuffelende mensen. Vraag me echt af hoe het kan dat gemeentes dit niet zien en/of optreden... 8)7

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Jovatov schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:40:
[...]
Het is gewoon ronduit waardeloos en schandalig dat hier niet eerder op voorgestorteerd is. Eén van de redenen dat het zo'n ongelofelijke chaos was begin dit jaar, was onder andere omdat de testcapaciteit niet deugde. Blijkbaar ziet men niet in dat het ongelofelijk belangrijk is om in ieder geval dat op orde te hebben, want dat vormt de basis voor je beleid.

En dat is gewoon keihard de verantwoordelijkheid van het Ministerie van Volksgezondheid en dus ook van Hugo de Jonge. Ik vind het een waardeloze minister. Het beleid van zijn Ministerie, waar hij verantwoordelijk voor is als minister zijnde, zorgt ervoor dat de boel weer uit de klauwen kan lopen.

[ Voor 8% gewijzigd door Soccer98 op 14-09-2020 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

sylvesterrr schreef op maandag 14 september 2020 @ 12:12:
Ik volg enkele trouwfotografen, zij gaan nagenoeg elke dag naar een bruiloft met feestende en knuffelende mensen. Vraag me echt af hoe het kan dat gemeentes dit niet zien en/of optreden... 8)7

***members only***
Sjah, dat zijn de "lastig te bereiken mensen" in de randstad. Maar goed, ik ga niet eens de cultuur of afkomst kant op terwijl onze blanke medemens elke dag weer massaal staat te roeptoeteren tegen het corona beleid in Den Haag. Helemaal prima allemaal, zolang ze zelf maar een Herman Cain-tje doen en niet massaal anderen aansteken met hun tegendraadse gedoe.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online

***members only***
Grappenhaus heeft ook geen boete gekregen, beeldmateriaal zal wel niet genoeg bewijs zijn dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Ernemmer schreef op maandag 14 september 2020 @ 12:44:
[...]

Grappenhaus heeft ook geen boete gekregen, beeldmateriaal zal wel niet genoeg bewijs zijn dan.
Als je hun stories volgt, dan zie je genoeg feestzalen voorbijkomen. Beeldmateriaal zou kunnen leiden tot aangescherpt beleid of in ieder geval een waarschuwing voor de zaaleigenaar. Of denk ik nu te simpel?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Ernemmer schreef op maandag 14 september 2020 @ 12:44:
[...]

De overtreding is niet door een opsporingsambtenaar vastgesteld. Stel je voor wat voor een maatschappij we krijgen als iedereen iedereen maar boetes aan kan naaien door foto's op te sturen.

(en laten we eerlijk zijn. Je kunt als een autistische schoolmeester op elk regeltje gaan lopen hameren, er is ook een menselijke kant aan een bruiloft.)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

***members only***
Is dit wel in Nederland?
Ankona schreef op maandag 14 september 2020 @ 12:54:
[...]
(en laten we eerlijk zijn. Je kunt als een autistische schoolmeester op elk regeltje gaan lopen hameren, er is ook een menselijke kant aan een bruiloft.)
Ik denk dat de menselijke kant juist is een bruiloft niet door te laten gaan. Dat heeft niets met een autistische schoolmeester te maken, maar met z'n allen het virus te bestrijden. Helaas heeft niet iedereen dat voor ogen.

[ Voor 35% gewijzigd door Ruzor op 14-09-2020 13:06 ]

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

[...]

De overtreding is niet door een opsporingsambtenaar vastgesteld. Stel je voor wat voor een maatschappij we krijgen als iedereen iedereen maar boetes aan kan naaien door foto's op te sturen.
Gebeurd wel vaker toch? Rapper Boef is voor zover ik kan nagaan ook op basis van beeldmateriaal veroordeeld, of in ieder geval diegene die de overtredingen in zijn auto maakte.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik zie veel gemopper over de drukte in de teststraten, maar het helpt natuurlijk ook niet mee wanneer mensen hun eigen testbeleid gaan maken.

Zo ken ik meerdere mensen die de afgelopen weken van vakantie zijn weergekomen en zich met fake klachten hebben laten testen om hun eigen schuldgevoel af te kopen.

Daarnaast hoor ik geregeld mensen praten over alle keren dat ze zijn getest. Wat? Hoe kan je nu zo vaak getest zijn?

Als klap op de vuurpijl las ik laatst een stel dat ging trouwen en hun gasten adviseerden om zich vooraf maar te laten testen.

Ja, zo krijgen we ook wel een overbelast testsysteem. Misschien moet daar eerst eens iets aan gedaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
[...]

Mij boeit het ook niks, maar ik reageerde alleen maar om te zeggen dat een foto op instagram niet genoeg is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
wolly_a schreef op maandag 14 september 2020 @ 13:12:
Ik zie veel gemopper over de drukte in de teststraten, maar het helpt natuurlijk ook niet mee wanneer mensen hun eigen testbeleid gaan maken.

Zo ken ik meerdere mensen die de afgelopen weken van vakantie zijn weergekomen en zich met fake klachten hebben laten testen om hun eigen schuldgevoel af te kopen.

Daarnaast hoor ik geregeld mensen praten over alle keren dat ze zijn getest. Wat? Hoe kan je nu zo vaak getest zijn?

Als klap op de vuurpijl las ik laatst een stel dat ging trouwen en hun gasten adviseerden om zich vooraf maar te laten testen.

Ja, zo krijgen we ook wel een overbelast testsysteem. Misschien moet daar eerst eens iets aan gedaan worden.
In dit topic was ook iemand die zich al 3 keer had laten testen volgens mij. Dan is het inderdaad niet gek dat het een beetje druk is bij de teststraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
BlakHawk schreef op maandag 14 september 2020 @ 10:03:
Ik begin wel een beetje klaar te raken met dat Corona nummer.

Ik snap aan de ene kant dat het nodig is, maar heb er toch wat moeite mee om een kind dat niet ziek is en waarbij verkoudheid zelfs een groot woord is 2 weken thuis te houden.
Het beleid is gewoon raar. Eerst moest iedereen zich laten testen, ook met lichte klachten. Wanneer dat er vervolgens teveel zijn, krijg je het verwijt een "prettest" te willen doen.

Aan de andere kant ben ik nu sinds zaterdagavond ziek en lukt het me niet om een afspraak te maken, zonder dat ik er een uur voor in de auto moet gaan zitten.

En dan kijk ik naar jouw verhaal en heb ik bijna zoiets van "hij is de reden dat ik nu niet makkelijk aan een test kan komen".

Nu voel ik me vandaag al wat beter dan gisteren. Ik kan zowaar weer af en toe door mijn neus ademen en heb niet elke 5 minuten een zakdoek meer nodig. Verhoging is ook weg voor nu.

Tsja. Als ik mij morgen nog beter voel dan heeft die test ook steeds minder zin voor mij. Goede kans dat het een standaard verkoudheid is.

Maar het is wel shit naar mijn werk toe. Nu zit ik waarschijnlijk linksom of rechtsom toch wel de hele week thuis (wachten op een test + wachten op uitslag versus voor de zekerheid paar dagen extra thuiswerken), dus ik kan het ook gewoon uitzieken.

Ik ga vanmiddag nog maar eens proberen. Online lukt het iig niet tot dusver. Of ik krijg bizarre resultaten. Mag ik kiezen uit Zierikzee of Haarlem :?

Ook alleen maar als ik Rotterdamse postcode invoer. Vul ik mijn eigen postcode in, vindt hij gewoon helemaal niets.

Maar goed, straks ook maar eens proberen te bellen. Dat ik tegen die test op zie, helpt ook niet mee.

Stel het had hier om de hoek bij het gezondheidscentrum gekund en ik kon vandaag nog, dan was ik er iig snel vanaf geweest. Maar die luxe hebben we overduidelijk niet.

PS
Ik heb mij tot nu toe geen enkele keer laten testen. Dit zou de eerste keer zijn. En ook alleen maar omdat ik behoorlijk verkouden ben.

PPS
De geweldige keuze tussen Haarlem of Zierikzee:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k4jl_kH-TTXtxuDdCx2D5E_ZADo=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/1Ac31IlXRaEZJXl36eBSBcZT.png?f=fotoalbum_small

[ Voor 10% gewijzigd door Lethalis op 14-09-2020 13:24 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ernemmer schreef op maandag 14 september 2020 @ 13:14:
[...]

In dit topic was ook iemand die zich al 3 keer had laten testen volgens mij. Dan is het inderdaad niet gek dat het een beetje druk is bij de teststraat.
In their defense; testen bij klachten komt daar ook nogal snel op neer.

Naar mezelf kijkend; ik snotter eigenlijk altjid wel een beetje. In dit geval al zeker vanaf November. Nu is dat altijd een beetje hetzelfde geweest, behalve in februari toen ik echt goed ziek ben geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
MikeyMan schreef op maandag 14 september 2020 @ 13:17:
[...]

In their defense; testen bij klachten komt daar ook nogal snel op neer.

Naar mezelf kijkend; ik snotter eigenlijk altjid wel een beetje. In dit geval al zeker vanaf November. Nu is dat altijd een beetje hetzelfde geweest, behalve in februari toen ik echt goed ziek ben geweest.
Testen bij klachten komt daar inderdaad op neer, en als je 2x per week wilt gaan omdat je klachten hebt moet je dat gewoon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ernemmer schreef op maandag 14 september 2020 @ 13:18:
[...]

Testen bij klachten komt daar inderdaad op neer, en als je 2x per week wilt gaan omdat je klachten hebt moet je dat gewoon doen.
Nou, dat zou ik niet doen, maar vooral sturen op wijzigende klachten.

In februari kon ik niet getest worden, en nu zal ik pas een poging doen als ik verandering merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Dit is ook wel een aardige column over het testbeleid, de testcapaciteit en Hugo de Jonge. Laatstgenoemde wordt aardig hard aangepakt, maar dat is ook wel terecht naar mijn mening: https://www.volkskrant.nl...we-nodig-hebben~b91bec60/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Ernemmer schreef op maandag 14 september 2020 @ 13:14:
[...]

Mijn vrouw heeft zich half augustus laten testen door druk op de borst en keelpijn.

Ze geeft les, hoort nu dat ouders van een leerling uit haar klas positief zijn getest.
Basisschool, geen 1,5meter afstand.

Heeft nu weet last van haar keel.

En nu?

Overheid zegt zelf dat het een momentopname is...

Haar gevoel zegt weer testen.

Overigens heeft haar school een commercieel bedrijf in de arm genomen. Vandaag bellen is morgenochtend afspraak en morgenmiddag uitslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Bij klachten moet je testen en thuisblijven tot de uitslag bekend is.

[ Voor 17% gewijzigd door Ernemmer op 14-09-2020 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Lethalis schreef op maandag 14 september 2020 @ 13:15:
[...]

Het beleid is gewoon raar. Eerst moest iedereen zich laten testen, ook met lichte klachten. Wanneer dat er vervolgens teveel zijn, krijg je het verwijt een "prettest" te willen doen.

Aan de andere kant ben ik nu sinds zaterdagavond ziek en lukt het me niet om een afspraak te maken, zonder dat ik er een uur voor in de auto moet gaan zitten.

En dan kijk ik naar jouw verhaal en heb ik bijna zoiets van "hij is de reden dat ik nu niet makkelijk aan een test kan komen".

Nu voel ik me vandaag al wat beter dan gisteren. Ik kan zowaar weer af en toe door mijn neus ademen en heb niet elke 5 minuten een zakdoek meer nodig. Verhoging is ook weg voor nu.

Tsja. Als ik mij morgen nog beter voel dan heeft die test ook steeds minder zin voor mij. Goede kans dat het een standaard verkoudheid is.

Maar het is wel shit naar mijn werk toe. Nu zit ik waarschijnlijk linksom of rechtsom toch wel de hele week thuis (wachten op een test + wachten op uitslag versus voor de zekerheid paar dagen extra thuiswerken), dus ik kan het ook gewoon uitzieken.

Ik ga vanmiddag nog maar eens proberen. Online lukt het iig niet tot dusver. Of ik krijg bizarre resultaten. Mag ik kiezen uit Zierikzee of Haarlem :?

Ook alleen maar als ik Rotterdamse postcode invoer. Vul ik mijn eigen postcode in, vindt hij gewoon helemaal niets.

Maar goed, straks ook maar eens proberen te bellen. Dat ik tegen die test op zie, helpt ook niet mee.

Stel het had hier om de hoek bij het gezondheidscentrum gekund en ik kon vandaag nog, dan was ik er iig snel vanaf geweest. Maar die luxe hebben we overduidelijk niet.

PS
Ik heb mij tot nu toe geen enkele keer laten testen. Dit zou de eerste keer zijn. En ook alleen maar omdat ik behoorlijk verkouden ben.
Ik ben het helemaal met je eens, daarom zei ik:
- Of meer testcapaciteit en ziekenhuis labs gaan uitsluiten. Naar de grote robotlabs toe.
- Of mensen/kinderen met lichte klachten gewoon weer naar school laten gaan.

Maar nu zitten wij ook “vast”.
Ik hoef geen test voor mijn zoon, ik wil dat hij weer naar school en voetbal kan. Daar is nu gewoon een negatievere voor nodig.

Met effect dat hij de klas kan aansteken en straks 29 andere kinderen ook een negatieve test nodig hebben om naar school te blijven kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
BlakHawk schreef op maandag 14 september 2020 @ 13:21:
[...]
Overigens heeft haar school een commercieel bedrijf in de arm genomen. Vandaag bellen is morgenochtend afspraak en morgenmiddag uitslag.
Kun je dit ook als individu tegen een schappelijke prijs?

Als het me 50 euro ofzo kost, boeit het me niet en regel ik het liever op een relaxte manier.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Lethalis schreef op maandag 14 september 2020 @ 13:27:
[...]

Als het me 50 euro ofzo kost, boeit het me niet en regel ik het liever op een relaxte manier.
PCR test kost in Amsterdam150 euro
https://coronalab.eu/onze-testen/

In Utrecht is ie 89 euro
https://saltrodirectlab.n...product/covid-19-pcr-test

[ Voor 16% gewijzigd door Ernemmer op 14-09-2020 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Ernemmer schreef op maandag 14 september 2020 @ 13:24:
[...]

Bij klachten moet je testen en thuis blijven tot de uitslag bekend is.
Ja ik vind deze klachten niet heel erg.
Om 10:00 uur voor het laatst gehoest en af en toe neus ophalen.

Dus de definitie van “klachten” is wat vaag.

Op school wordt “snotneus” als klacht gedefineerd. Voor een test gaan ze iets verder. Toen ik een afspraak maakte merkte je dat de medewerker eerst geen test wilde toelaten, omdat het te licht was.

Dus zei ik: als hij zonder test weer naar school mag, prima!

Oh nee, dan plannen we wel een test in.

Het is kiezen of delen. Het maakt mij echt niet uit omdat ik 99% zeker weet dat hij niets heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Misschien moeten we dan ook kritisch gaan kijken naar instanties of bedrijven die mensen weigeren als ze geen coronatest hebben gedaan, want dat zorgt natuurlijk ook voor een hoop druk op het testsysteem.

Als iemand geen klachten heeft dan heeft het geen zin om een test te laten doen want dan komt er sowieso een negatief resultaat uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
BlakHawk schreef op maandag 14 september 2020 @ 13:30:
[...]

Ja ik vind deze klachten niet heel erg.
Om 10:00 uur voor het laatst gehoest en af en toe neus ophalen.

Dus de definitie van “klachten” is wat vaag.

Op school wordt “snotneus” als klacht gedefineerd. Voor een test gaan ze iets verder. Toen ik een afspraak maakte merkte je dat de medewerker eerst geen test wilde toelaten, omdat het te licht was.

Dus zei ik: als hij zonder test weer naar school mag, prima!

Oh nee, dan plannen we wel een test in.

Het is kiezen of delen. Het maakt mij echt niet uit omdat ik 99% zeker weet dat hij niets heeft.
Van de site van het RIVM
Bij welke klachten moet je thuisblijven?

Bij verkoudheidsklachten (zoals neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn) moet je thuisblijven. Ook bij hoesten, benauwdheid, verhoging/koorts of bij plotseling verlies van reuk en/of smaak (zonder neusverstopping).
Dus bij hoesten moet je thuisblijven. Hoe vaak iemand normaal hoest op een dag weet die persoon zelf het beste en kan daaruit opmaken of hij/zij meer is gaan hoesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Ernemmer schreef op maandag 14 september 2020 @ 13:32:
[...]

Van de site van het RIVM

[...]

Dus bij hoesten thuis blijven. Hoe haak iemand normaal hoest op een dag weet die persoon zelf het beste en kan daaruit opmaken of hij/zij meer is gaan hoesten.
Dat geldt hetzelfde voor allergieën natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Stoney3K schreef op maandag 14 september 2020 @ 13:34:
[...]

Dat geldt hetzelfde voor allergieën natuurlijk.
Als jij hoest bij een allergie moet je inderdaad thuis blijven, want dat is 1 van de klachten waarbij je thuis moet blijven volgens de site van het RIVM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jovatov
Voor kinderen met hooikoorts/chronische verkoudheid heeft het RIVM dit op de website staan:
Mijn kind heeft langdurig verkoudheidsklachten/ hooikoorts. Moet hij of zij dan thuisblijven?
Als het kind elk jaar hooikoorts heeft of chronisch verkouden is dan herken je de klachten. Het kind mag dan gewoon naar school. Twijfel je of zijn de klachten anders dan je gewend bent, houd het kind dan thuis tot de (nieuwe) klachten voorbij zijn.
Ik dacht dat ze eerder voor volwassenen ook een uitzondering hadden voor mensen die vanwege allergie/hooikoorts verkoudheidsklachten hadden, maar dat kan ik nu niet terug vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Ernemmer schreef op maandag 14 september 2020 @ 13:35:
[...]

Als jij hoest bij een allergie moet je inderdaad thuis blijven, want dat is 1 van de klachten waarbij je thuis moet blijven volgens de site van het RIVM.
Als je heel pietluttig de regels letterlijk neemt wel, maar dan zou je eigenlijk altijd thuis moeten blijven als dat een symptoom is van je allergie.

Het blijft ook een stukje eigen inschattingsvermogen, er is geen duidelijke grens aan te geven omdat die situatie voor iedereen net anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
Dit was voorspelbaar met een dergelijk testbeleid.
Er zou moeten ingezet worden op goedkope sneltests die je thuis kunt doen.
Maar vooruitdenken is moeilijk hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Na een keer of 12 bellen eindelijk een keer erdoor, zit nu al 27 minuten in de wachtrij :+ :')
Misschien moeten ze toch maar proberen wat extra mensen aan te nemen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Stoney3K schreef op maandag 14 september 2020 @ 13:38:
[...]

Als je heel pietluttig de regels letterlijk neemt wel, maar dan zou je eigenlijk altijd thuis moeten blijven als dat een symptoom is van je allergie.

Het blijft ook een stukje eigen inschattingsvermogen, er is geen duidelijke grens aan te geven omdat die situatie voor iedereen net anders is.
Nee, want je moet thuisblijven tot je de uitslag van de test hebt.
Volgens mij kan je met ongeveer een week de uitslag binnen hebben, al zal die tijd bij sommige testlocaties een stuk langer zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Ernemmer op 14-09-2020 13:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

mesa57 schreef op maandag 14 september 2020 @ 13:39:
Dit was voorspelbaar met een dergelijk testbeleid.
Er zou moeten ingezet worden op goedkope sneltests die je thuis kunt doen.
Maar vooruitdenken is moeilijk hè.
Zulke tests zijn er op dit moment niet. Een PCR test kan je niet in een pakketje bij de Kruidvat leggen.

Als je goedkope sneltests toestaat dan zal je moeten accepteren dat die alleen zware gevallen kunnen detecteren, het soort gevallen waarbij mensen zelf ook wel door hebben dat ze ziek zijn. Zit je in het beginstadium of ben je asymptoom dan ziet zo'n test dat niet.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Ernemmer schreef op maandag 14 september 2020 @ 13:41:
[...]

Nee, want je moet thuisblijven tot je de uitslag van de test hebt.
Volgens mij kan je met ongeveer een week de uitslag binnen hebben, al zal die tijd bij sommige testlocaties een stuk langer zijn.
En als je de uitslag van de test hebt, dan ben je niet ineens minder allergisch, je 'klachten' blijven dus.

Sinds de test een momentopname is begint dan het hele riedeltje weer opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

IJzerlijm schreef op maandag 14 september 2020 @ 13:44:
[...]
Zit je in het beginstadium of ben je asymptoom dan ziet zo'n test dat niet.
Het beginstadium of asymptoom kan een PCR test ook niet betrouwbaar detecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Een test die detecteert vergelijkbaar met een Rt < 30 zou prima zijn naar mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Stoney3K schreef op maandag 14 september 2020 @ 13:47:
[...]

En als je de uitslag van de test hebt, dan ben je niet ineens minder allergisch, je 'klachten' blijven dus.

Sinds de test een momentopname is begint dan het hele riedeltje weer opnieuw.
Klopt, en ik zeg ook niet dat het een waterdicht systeem is, maar zo heel moeilijk is het nu ook weer niet.

Beetje zoals dat straks half Nederland verkouden is en de griep heeft en thuis moet blijven wachten op de uitslag van de test die ze nergens kunnen doen.

[ Voor 15% gewijzigd door Ernemmer op 14-09-2020 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

mesa57 schreef op maandag 14 september 2020 @ 13:48:
Een test die detecteert vergelijkbaar met een Rt < 30 zou prima zijn naar mijn idee.
Dat heeft alleen zin als je meerdere testen over de tjid doet, zodat je kunt zien of je ziek aan het worden bent, of juist minder ziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Ja, klopt. Maar dat kan met een zelftest die rond de 1 euro kost en niet meer dan 15 min in beslag neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-10 17:47

Dido

heforshe

Ernemmer schreef op maandag 14 september 2020 @ 13:49:
Klopt, en ik zeg ook niet dat het een waterdicht systeem is, maar zo heel moeilijk is het nu ook weer niet.

Beetje zoals dat straks half Nederland verkouden is en de griep heeft en thuis moet blijven wachten op de uitslag van de test die ze nergens kunnen doen.
Simpel gezegd zit dus straks iedereen thuis als we ons allemaal aan de regels houden :)

Als we toch allemaal thuis blijven (de facto zelfquarantaine) hoeven we ook niet meer allemaal te gaan testen. Zien we in maart wel wie het wel en niet overleefd heeft :X

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

De mail die je moet krijgen bij een gemaakte afspraak voor een test, komt die direct of gaat daar tijd overheen?
Ik weet de tijd en de locatie, maar er zijn blijkbaar meer teststraten geopend in de stad waar ik me ga laten testen. Het zal toch hoop ik niet zo zijn dat daar iets mis is gegaan..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-10 08:06

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Kuusj schreef op maandag 14 september 2020 @ 14:01:
De mail die je moet krijgen bij een gemaakte afspraak voor een test, komt die direct of gaat daar tijd overheen?
Ik weet de tijd en de locatie, maar er zijn blijkbaar meer teststraten geopend in de stad waar ik me ga laten testen. Het zal toch hoop ik niet zo zijn dat daar iets mis is gegaan..
Duurde bij mij wel een half uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Lethalis schreef op maandag 14 september 2020 @ 13:27:
[...]

De school heeft dit zelf geregeld met het testbedrijf, zodat leraren niet een week voor niets thuis zitten en klassen naar huis worden gestuurd...
Dido schreef op maandag 14 september 2020 @ 13:56:
[...]

Simpel gezegd zit dus straks iedereen thuis als we ons allemaal aan de regels houden :)

Als we toch allemaal thuis blijven (de facto zelfquarantaine) hoeven we ook niet meer allemaal te gaan testen. Zien we in maart wel wie het wel en niet overleefd heeft :X
Dus dat.
Misschien moeten eten we minder hameren op testen bij lichte klachten !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Jazeker. Ik kan zo ook enkele feestlocaties noemen die dit soort gedrag "faciliteren" (lees: door de vingers zien). :o

Best wel sneu dat zij - net als onze minister - regels aan hun laars lappen terwijl heel veel mensen hun bruiloft moeten uitstellen danwel drastisch aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was vorige week in Italië.
Daar gaat het als volgt in de praktijk.
- Geen mondkapjes buiten. (Vrijwillig mag wel)
- Mondkapje in de winkels of als je naar wc gaat op het terras
- Bij winkels en hotels werd de temperatuur gemeten (> 37.5 mag je niet naar binnen, terwijl koorts vanaf 38 graden is).
- Geen verplichte mandjes als je die niet nodig hebt (dus niet onnodig dingen aanraken en zo verspreiden).
- Handen ontsmetten bij binnenkomst van de winkels en hotel.

De drempel om je handen te ontsmetten ligt ook lager doordat je geen heel karretje / mandje moet poetsen.

Toch is Italië een van de weinige landen dat geel is en 'veilig' is om heen te gaan.

Dus misschien moet Ahold etc. eens personeel inzetten i.p.v. ons er 'goedkoop' van af te maken met vieze en besmette mandjes en winkelkarretjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op maandag 14 september 2020 @ 14:10:
Dus misschien moet Ahold etc. eens personeel inzetten i.p.v. ons er 'goedkoop' van af te maken met vieze en besmette mandjes en winkelkarretjes.
Het is al gebleken dat het aandeel contactbesmettingen heel klein is, dus met het ontsmetten van winkelkarretjes bereik je in verhouding heel weinig.

Net zoals het temperaturen bij de ingang: Met die lasertemperatuurmeters kun je echt niet op een betrouwbare manier de kerntemperatuur van iemand meten. Een uurtje in de zon geeft al een valse positive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Verwijderd schreef op maandag 14 september 2020 @ 14:10:
Ik was vorige week in Italië.
Daar gaat het als volgt in de praktijk.
- Geen mondkapjes buiten. (Vrijwillig mag wel)
- Mondkapje in de winkels of als je naar wc gaat op het terras
- Bij winkels en hotels werd de temperatuur gemeten (> 37.5 mag je niet naar binnen, terwijl koorts vanaf 38 graden is).
- Geen verplichte mandjes als je die niet nodig hebt (dus niet onnodig dingen aanraken en zo verspreiden).
- Handen ontsmetten bij binnenkomst van de winkels en hotel.

De drempel om je handen te ontsmetten ligt ook lager doordat je geen heel karretje / mandje moet poetsen.

Toch is Italië een van de weinige landen dat geel is en 'veilig' is om heen te gaan.

Onze supermarkt heeft wekenlang ieder moment van de dag iemand gehad die alleen bedoeld was om mandjes en karren schoon te maken. Dat is heel erg fijn voor de klant en ook de beste oplossing natuurlijk. Alleen ga maar eens rekenen, je moet 72 uur door de week en 6 uur dubbel betaald op zondag iemand neerzetten. Dat zijn 320 uren per maand, met een CPH van zeg eens 12 euro voor een niet al te dure kracht ben je om en nabij de 4000,- per maand kwijt voor dat grapje... Conclusie is dat het financieel niet te doen is. Zeker als concurrenten er ook schijt aan hebben en de klanten het zich sowieso zelf laten uitzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-10 16:01

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Tja en dan ga je naar polen waar je alleen in OV en winkels mondkapje opmoet (al is het afhankelijk waar je bent) maar over algemeen wat ik heb gezien zijn restaurants,kroegen en disco op de ouderwetse manier open :+

of je gaat naar duitsland (bayern) met vliegtuig wat vanaf AMS geen probleem is maar als je via parijs gaat wel en je direct vanuit het vliegtuig een tent ingereden wordt voor een test (tot ze erachter komen dat je alleen een overstap had, dan hoefde het weer niet blijkbaar,maar was toch gratis en was al halverwege met invullen :P) en daarbij niet vergeten dat ik de test op vrijdag kreeg en op zondagavond alweer thuis was (had een verjaardag in duitsland) en maandag morgen zowaar de uitslag kreeg :+ En daarnaast dat je een kapje opmoet in de supermarkt etc maar dit geen echt mondkapje hoeft te zijn,een sjaal is ook goed....

Het zou gewoon fijn zijn als ze binnen Europa alleen al overal dezelfde regels zouden gaan gebruiken

Oh en een AH XL hier in de buurt moet je wel verplicht karretje mee (die worden ontsmet) terwijl dit bij de rest van de AH in de buurt weer niet zo is, dus alleen al hetzelfde beleid in NL zou fijn zijn :+

[ Voor 27% gewijzigd door mrsar op 14-09-2020 14:29 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Kuusj schreef op maandag 14 september 2020 @ 14:19:
[...]

Onze supermarkt heeft wekenlang ieder moment van de dag iemand gehad die alleen bedoeld was om mandjes en karren schoon te maken. Dat is heel erg fijn voor de klant en ook de beste oplossing natuurlijk. Alleen ga maar eens rekenen, je moet 72 uur door de week en 6 uur dubbel betaald op zondag iemand neerzetten. Dat zijn 320 uren per maand, met een CPH van zeg eens 12 euro voor een niet al te dure kracht ben je om en nabij de 4000,- per maand kwijt voor dat grapje... Conclusie is dat het financieel niet te doen is. Zeker als concurrenten er ook schijt aan hebben en de klanten het zich sowieso zelf laten uitzoeken.
Dat is natuurlijk niet helemaal waar.
Je kan heel eenvoudig 1 kassa minder openen.
Het is niet zo dat er een extra personeelslid aangenomen moet worden, dat is een keuze.
Bovendien werken er in supermarkten niet heel veel personen die 12 euro per uur kosten. Die zijn altijd al te duur geweest.
En dit kan je natuurlijk ook gewoon verplichten vanuit de overheid.
Zoveel extra personeelskosten zal dit niet kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

9 ic opnames gemeld vandaag. Dat is ineens fors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stoney3K schreef op maandag 14 september 2020 @ 14:17:
[...]

Het is al gebleken dat het aandeel contactbesmettingen heel klein is, dus met het ontsmetten van winkelkarretjes bereik je in verhouding heel weinig.

Net zoals het temperaturen bij de ingang: Met die lasertemperatuurmeters kun je echt niet op een betrouwbare manier de kerntemperatuur van iemand meten. Een uurtje in de zon geeft al een valse positive.
Een false positive is natuurlijk minder erg dan een false negative.
Vervelend, maar niet zo heel erg.

Als de besmetting via contact een hele kleine kans heeft, dan kan je ook alle handen-schud regeltjes etc. weer afschaffen. Of was de uitkomst van dit onderzoek alleen maar 'heel klein' omdat het toevallig zo moest uitkomen i.v.m. kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
mrsar schreef op maandag 14 september 2020 @ 14:21:
Tja en dan ga je naar polen waar je alleen in OV en winkels mondkapje opmoet (al is het afhankelijk waar je bent) maar over algemeen wat ik heb gezien zijn restaurants,kroegen en disco op de ouderwetse manier open :+

of je gaat naar duitsland (bayern) met vliegtuig wat vanaf AMS geen probleem is maar als je via parijs gaat wel en je direct vanuit het vliegtuig een tent ingereden wordt voor een test (tot ze erachter komen dat je alleen een overstap had, dan hoefde het weer niet blijkbaar,maar was toch gratis en was al halverwege met invullen :P) en daarbij niet vergeten dat ik de test op vrijdag kreeg en op zondagavond alweer thuis was (had een verjaardag in duitsland) en maandag morgen zowaar de uitslag kreeg :+ En daarnaast dat je een kapje opmoet in de supermarkt etc maar dit geen echt mondkapje hoeft te zijn,een sjaal is ook goed....

Het zou gewoon fijn zijn als ze binnen Europa alleen al overal dezelfde regels zouden gaan gebruiken

Oh en een AH XL hier in de buurt moet je wel verplicht karretje mee (die worden ontsmet) terwijl dit bij de rest van de AH in de buurt weer niet zo is, dus alleen al hetzelfde beleid in NL zou fijn zijn :+
Lokale regels zijn beter, beetje zonde om heel Europa op slot te gooien als er 1000km verderop een uitbraak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-10 16:01

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Ernemmer schreef op maandag 14 september 2020 @ 14:31:
[...]

Lokale regels zijn beter, beetje zonde om heel Europa op slot te gooien als er 1000km verderop een uitbraak is.
mee eens, maar bedoel meer dat ieder land zijn eigen regels erop nahoud,dat zou iets meer gestroomlijnd mogen worden ipv ieder land de regels opzoeken,waardoor je eventueel als het meezit er ook voor zorgd dat het overal een beetje gelijk opgaat en je dus dezelfde openstellingen heb.

Waarom kan ik voor 2 vluchten bv niet eenzelfde ingevuld papier gebruiken maar moet ieder land zijn eigen hebben.Maakt dat lekker europees, met een vanaf-via-naar

[ Voor 13% gewijzigd door mrsar op 14-09-2020 14:34 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Verwijderd schreef op maandag 14 september 2020 @ 14:25:
[...]

Dat is natuurlijk niet helemaal waar.
Je kan heel eenvoudig 1 kassa minder openen.
Het is niet zo dat er een extra personeelslid aangenomen moet worden, dat is een keuze.
Bovendien werken er in supermarkten niet heel veel personen die 12 euro per uur kosten. Die zijn altijd al te duur geweest.
En dit kan je natuurlijk ook gewoon verplichten vanuit de overheid.
Zoveel extra personeelskosten zal dit niet kosten.
Tijdens de coronatijd is er sprake van een vrij hoge omzetstijging, en daarmee is dus ook extra drukte aan de kassa. Er is echt geen ruimte om iemand van een kassa maar de hele tijd daar neer te zetten, mensen worden niet ingepland als er geen werk is.

Daarnaast spreek ik ook niet van extra mensen aannemen, het gaat om enkele personen in je bestaande personeelsbestand extra inplannen om dit taakje uit te voeren. Neem maar van mij aan dat er genoeg mensen zijn die de werkgever 12,- of meer per uur kosten (uurloon voor werknemer en kosten voor werkgever zijn 2 verschillende dingen), ik plan ze namelijk in. Ik weet dus ook wat voor kosten er gemoeid zijn, en dat valt echt niet mee. En ja goed, als je dat niet wil geloven, so be it :+ Ik heb daar zelf ook al eens een halve dag gestaan, het is ook echt geen licht werk. Na 3 uurtjes ben je wel bekaf. Die karren eisen (als je er 400 in je handen hebt) best een fysieke tol.

De laatste weken werd (tegen mijn zin in) telkens iemand van 15 jaar neergezet bij de deur. Ja dan heb je het over een euro of 5 per uur voor de werkgever. Maar wel iemand die zich niet kan verweren tegen agressieve klanten die geen kar willen (en die hebben we helaas een aantal keer gehad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
MikeyMan schreef op maandag 14 september 2020 @ 14:30:
9 ic opnames gemeld vandaag. Dat is ineens fors.
Dat klopt niet.
Er liggen 7 mensen meer op de IC dan gisteren volgens LCPS.

De IC-intake van afgelopen week volgens NICE:
(linker kolom: bewezen, rechter kolom: verdacht)
07-sep20
08-sep30
09-sep20
10-sep40
11-sep50
12-sep21
13-sep24

Er liggen nu net zoveel mensen vanwege Corona in ZH (IC + verpleeg) als op 27 juni (namelijk 209)

[ Voor 6% gewijzigd door geenstijl op 14-09-2020 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

geenstijl schreef op maandag 14 september 2020 @ 14:38:
[...]
Dat klopt niet.

07-sep20
08-sep30
09-sep20
10-sep40
11-sep50
12-sep21
13-sep24
Kan toch best. 9 ic opnames en 2 ontslagen is ook een toename van 7? ;)

Verder niet gekeken wat er nu weer voor cijfer goocheltruc wordt gedaan.

[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 14-09-2020 14:40 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
mrsar schreef op maandag 14 september 2020 @ 14:33:
[...]
Waarom kan ik voor 2 vluchten bv niet eenzelfde ingevuld papier gebruiken maar moet ieder land zijn eigen hebben.Maakt dat lekker europees, met een vanaf-via-naar
Het kan erger. Vorige week ging ik samen met m'n vrouw even langs de snelweg een hapje eten bij een wegrestaurant in Duitsland. Twee bedrijven delen dezelfde ruimte (tafels, stoelen en dergelijke). Na afgerekend te hebben bij bedrijf 1 zijn we met dienblad en al naar bedrijf 2 gegaan. Bij beide bedrijven moesten we een formulier invullen voor onze contactgegevens. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

geenstijl schreef op maandag 14 september 2020 @ 14:38:
[...]
Dat klopt niet.

07-sep20
08-sep30
09-sep20
10-sep40
11-sep50
12-sep21
13-sep24
Das de eeuwen oude discussie tussen gemeld bij RIVM en Nice data.

Sowieso 200+ covid gevallen in het zkh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Niet online
YakuzA schreef op maandag 14 september 2020 @ 14:40:
[...]

Kan toch best. 9 ic opnames en 2 ontslagen is ook een toename van 7? ;)

Verder niet gekeken wat er nu weer voor cijfer goocheltruc wordt gedaan.
Klopt, dat kan, maar vanuit NICE komt nergens het getal 9, de tabel betreft nieuwe opnames.
Dus ik ben benieuwd waar MikeyMan de 9 vandaan haalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Niet online
MikeyMan schreef op maandag 14 september 2020 @ 14:41:
[...]

Das de eeuwen oude discussie tussen gemeld bij RIVM en Nice data.

[Twitter]

Sowieso 200+ covid gevallen in het zkh.
Ook bij NICE haal ik die 9 nergens uit, dat is mijn punt.
En zie mijn eerdere bericht, 209 is hetzelfde aantal als 27 juni.
Komende weken zal het ongetwijfeld wat toenemen, maar 200+ is niet ineens zorgwekkend oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-10 12:31

Agent47

I always close my contracts.

Jup dit is de 2e golf neem ik aan nu?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

geenstijl schreef op maandag 14 september 2020 @ 14:43:
[...]
Ook bij NICE haal ik die 9 nergens uit, dat is mijn punt.
En zie mijn eerdere bericht, 209 is hetzelfde aantal als 27 juni.
Komende weken zal het ongetwijfeld wat toenemen, maar 200+ is niet ineens zorgwekkend oid
Schijnbaar wordt er dagelijks om 14:15 een snapshot gemaakt van de cumulatieven.

Gisteren 3072, vandaag 3081.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Agent47 schreef op maandag 14 september 2020 @ 14:45:
Een minuscuul rimpeltje vind ik het eerder.

https://www.stichting-nice.nl/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E5DGvL1SWbaOgWAt9Rc2hMNPYbY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MOULoUkeCjWzcP92LNeJ4rmn.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door Ernemmer op 14-09-2020 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Niet online
MikeyMan schreef op maandag 14 september 2020 @ 14:47:
[...]

Schijnbaar wordt er dagelijks om 14:15 een snapshot gemaakt van de cumulatieven.

Ok, dat verklaart het inderdaad.
Stand nu is eergisteren 3075, gisteren 3082, nu 3084.

Zelf haal ik de data van "Het totaal aantal aanwezige patiënten met verdachte of bewezen COVID-19 op de IC per dag".
Die data fluctueert volgens mij net iets minder, hoewel de afwijkingen op zich klein zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op maandag 14 september 2020 @ 14:30:
[...]

Een false positive is natuurlijk minder erg dan een false negative.
Vervelend, maar niet zo heel erg.
Met die redenering kun je natuurlijk ook iedereen als positief beschouwen: Heel erg veilig, maar niet praktisch. Dan krijg je gewoon een lockdown.

Het temperaturen bij de deur zou prima werken als je met zo'n meter een betrouwbare meting kan doen, maar als het 30+ graden is in Italië dan kun je niet meer van de oppervlaktetemperatuur uit gaan. Want anders waren deurcontroles ook heel makkelijk te doen met thermische camera's die gewoon automatisch alarm slaan als iemand 38+ graden temperatuur meet. Maar die dingen hebben een afwijking van om en nabij de 1 graad Celsius en daardoor zijn ze gewoon te onnauwkeurig.
Als de besmetting via contact een hele kleine kans heeft, dan kan je ook alle handen-schud regeltjes etc. weer afschaffen. Of was de uitkomst van dit onderzoek alleen maar 'heel klein' omdat het toevallig zo moest uitkomen i.v.m. kosten?
De besmettingskans via contact van een derde object is natuurlijk een heel andere situatie dan handen schudden met iemand die besmet is. Want waarom doen we dat nu wel met winkelkarretjes, maar niet met de boodschappen die iedereen ook vast pakt en niet met de deurklink? Dan zou een handschoenenplicht toch veel effectiever zijn dan een mondkapjesplicht?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Als we dat vaak genoeg zeggen, komt die tweede golf vanzelf want we're wishing it into existence.

Ik heb zomaar de indruk dat die 'tweede golf' er niet meer gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

geenstijl schreef op maandag 14 september 2020 @ 14:55:
[...]
Ok, dat verklaart het inderdaad.
Stand nu is eergisteren 3075, gisteren 3082, nu 3084.

Zelf haal ik de data van "Het totaal aantal aanwezige patiënten met verdachte of bewezen COVID-19 op de IC per dag".
Die data fluctueert volgens mij net iets minder, hoewel de afwijkingen op zich klein zijn natuurlijk.
Daar komt dit cijfer ook vandaan. Alleen is dat om 14:15 blijkbaar alweer heel anders dan nu:

Laatste update 14-09-2020 14:57

Tsjah, zeg het maar ;)

Je moet ergens op afkappen zeg maar. Overigens was de stand om 14:15 nog 59 en die staat inmiddels op 63.

[ Voor 8% gewijzigd door MikeyMan op 14-09-2020 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op maandag 14 september 2020 @ 14:47:
[...]

In het weekend updaten veel IC's niet direct.. Tot vanochtend stond op 11 september maar 1 opname, dat zijn er nu 5 geworden. Het neemt duidelijk toe, dat was ook wel te verwachten met de toename van besmettingen.... maar nog niet direct een probleem. (Aantal lig-dagen per patient neemt ook af)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-10 11:18
Ernemmer schreef op maandag 14 september 2020 @ 13:49:
[...]
Ik kan me ergens niet aan de indruk onttrekken dat als half NL zich aan de regels hield, niet half NL verkoudheidsklachten zou hebben :D

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
ijdod schreef op maandag 14 september 2020 @ 15:48:
[...]

Ik kan me ergens niet aan de indruk onttrekken dat als half NL zich aan de regels hield, niet half NL verkoudheidsklachten zou hebben :D
Dat zou inderdaad mooi, al denk ik niet dat dat gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Als dit een serieuze vraag is: nee, natuurlijk niet, want die golf wordt gedefinieerd aan de hand van de stijging van het aantal IC- en ziekenhuisopnames en sterfgevallen. En die stijgen nog steeds niet dramatisch.
Pagina: 1 ... 65 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het grote mondkapjes topic