En die is zolang effectief tot er iemand terug binnenkomt met het virus. Zie Nieuw-Zeeland, zie Taiwan, zie China. Dan moet je dus je grenzen sluiten, en iedereen die binnenkomt in quarantaine zetten. Dus ook elke boot en vrachtwagen met de nieuwe GPU's (voor diegenen die in dit topic daar mee bezig zijn).Stoney3K schreef op zondag 13 september 2020 @ 17:53:
Ik ben echt niet tégen maatregelen, maar ik ben pas voor maatregelen als ze goed onderbouwd effectief zijn en ze het tijdelijke karakter blijven houden -- als we met een Wuhan-achtige lockdown (dus een échte lockdown) het virus definitief kwijt zouden zijn dan was ik de eerste die zich 4 weken in zijn woning zou willen opsluiten. Juist omdat het een tijdelijke maatregel is en omdat we zeker weten dat het effectief is.
Ik heb redelijk wat bevoegdheden op Belgisch spoorwegdomein. Als ik zeg dat een trein door het rood mag rijden, mag die door het rood rijden. Als ik zeg dat ik geen trein wil zien in honderd meter waar ik loop, dan rijdt er geen trein in die 100 meter. Als ik derden tegenkom op spoorwegdomein, dan zal het puur van de situatie afhangen.Echt consequent beleid is er niet, of de uitvoering is niet consequent. en dat is waar ik problemen mee heb.
Als het een jongere die aan het flikflooien is met zijn eerste liefje op een afgesloten perron, zal ik duidelijk maken dat daar niet de plek is, en zelfs betere plekjes aanwijzen. En die bollen het met rode kaakjes af.
Wat hebben wij eraan om iemand die geen weg in het leven meer ziet, op te zadelen met facturen en boetes? Dat is inpraten, wegleiden van het spoor en wachten op medische hulp.
Of nog, vlak bij mij mijn standplaats is een woonwijk met veel jonge jongeren die op het straat spelen. Af en toe vliegt er er al wel eens een voetbal in de sporen. Ondertussen weten die gastjes dat ze bij ons mogen aankloppen en dat wij die bal gaan halen. Dat bereiken wij niet door elke keer facturen, à rato van €90 per minuut vertraging (wat in elk van deze voorbeelden kan), uit te delen, want dan gaan ze stiekem toch die bal halen, en bestaat de mogelijkheid dat we een lijkwagen mogen laten komen.
Je moet consequent zijn in wat je wil bereiken. In hoe je dit wil bereiken, moet je menselijk zijn.
In het station je mondmasker niet op, ik zal er op wijzen. Een groot bakkes dat "je niet gelooft in mondmaskers", een bon. De onnozele uithangen en nog wat spuwen, mijn quarantaine op uw kosten en het gaan uitleggen voor de rechter.
En ja, je legt dan een hoop verantwoordelijkheid bij de burger. En het zal die burger wezen die beslist wat de gevolgen zullen zijn. Een cafébaas kan perfect het publiek aansturen. Als die natuurlijk de ene dansplaat na de andere opzet, moet die niet verschieten dat het uit de hand kan lopen. Zet die een rustig achtergrondmuziekje op, draait die misschien die avond wel wat minder omzet, maar moet die niet x aantal dagen dicht. Heeft die bezoekers die het niet te nauw nemen, kan die gaan waarschuwen. Heeft dat geen effect kan die normaal die bezoekers de deur wijzen, eventueel met hulp van ordehandhaving.
Als je je als een klein kind gedraagt, moet je niet verschieten dat je als een klein kind behandeld wordt.
Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier