Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 11:45
456 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 13:42:[...]

Ik merk wel dat ze aan t bijschakelen zijn qua functionaliteit, ik denk dat MSFS een boost heeft gegeven aan het gebruik bij OnAir.
klopt, een paar weken geleden begaven de servers het zelfs door de enorme hoeveelheid aanmeldingen en moesten ze snel hun capaciteit vergroten (wat simpel te doen is overigens omdat ze op azure draaien), daar heeft iedereen een week kado voor gekregen.
456 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 13:42:[...]

Heb ook een feature request gelezen (https://my.onair.help/hc/...00797260-Feature-Requests) voor een markt voor nieuwe vliegtuigen. Nu zijn ze allemaal 2e hands idd.
nice, wist ik niet.
zelf vind ik die 2e hands markt wel leuk, je kunt zo een beetje shoppen en beslissingen nemen welk 2e hands vliegtuig voor jou de beste prijs / kwaliteit verhouding heeft.

Zo heb ik na veel zoeken een bonanza g36 kunnen vinden op het eiland Elba (hoe afgelegen kun je zitten) voor een spot prijs omdat de engine onderhoud nodig had. Dus die heb ik gekocht en toen voor 20.000 dollar de engine laten reviseren. Dan moet je 1 dag wachten voordat je het vliegtuig kan gebruiken want zo lang zijn ze met die reparaties bezig, maar dan alsnog had ik een bonanza g36 voor een behoorlijk lage prijs en die heb ik met mijn missies al lang terugverdient nu :)

Dat vind ik toch wel wat hebben om zo wereldwijd die 2e hands markt af te struinen op zoek naar top deals. Maar soms zitten er ook wel vliegtuigen tussen die zo extreem veel vlieguren hebben of vlak voor het 100 uur inspectie moment dat je weet dat de ellende in aantocht is als je die zou kopen. Dus die sla ik dan over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-09 09:50

aap

robinez schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 13:58:
[...]
. Maar soms zitten er ook wel vliegtuigen tussen die zo extreem veel vlieguren hebben of vlak voor het 100 uur inspectie moment dat je weet dat de ellende in aantocht is als je die zou kopen. Dus die sla ik dan over.
Heeft de staat van zo'n vliegtuig ook invloed in MSFS? Of is dit alleen iets dat binnen OnAir invloed heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strider1007
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10:33
Na vele vluchten over een kaal zanderig woestijnlandschap ( Iran, Saoudi-Arabië, Pakistan ) aangekomen in noord India.. Eindelijk weer wat echt groen..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BleABUlqNzJFFq75lZRMjLctlKU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Pdhv8V0rYIHl6sEaarWPf8LH.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
aap schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 14:13:
[...]

Heeft de staat van zo'n vliegtuig ook invloed in MSFS? Of is dit alleen iets dat binnen OnAir invloed heeft?
sowieso binnen onair,

maar bij mijn turbo prop examen had ik ook een vliegtuig met problemen gehuurd in onair, en dat heb ik in MFS zelf maar ternauwernood overleeft. Dus het lijkt wel alsof er wat van die problemen doorgegeven worden via de API.
zie mijn post over dit turbo props examen op: robinez in "Microsoft Flight Simulator (2020)"

Maar goed, aangezien ik netjes onderhoud pleeg aan mijn eigen vliegtuigen heb ik nog geen uitval van mijn gewone vliegtuigen gehad. Wel moet je EXTREEM goed op je fuel management letten want dat wordt zeker doorgegeven aan mfs (in combinatie met het gewicht van je lading). En daar heb ik toch al een paar keer een zeer spannende situatie door gehad.

Maar of echt failures getriggerd worden door onair, ik denk niet dat dat op dit moment het geval is. Maar er worden in een behoorlijk tempo nieuwe features aan onair toegevoegd, dus misschien is dat een kwestie van tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Craftop
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 19:01
robinez schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 14:21:
[...]

sowieso binnen onair,

maar bij mijn turbo prop examen had ik ook een vliegtuig met problemen gehuurd in onair, en dat heb ik in MFS zelf maar ternauwernood overleeft. Dus het lijkt wel alsof er wat van die problemen doorgegeven worden via de API.
zie mijn post over dit turbo props examen op: robinez in "Microsoft Flight Simulator (2020)"

Maar goed, aangezien ik netjes onderhoud pleeg aan mijn eigen vliegtuigen heb ik nog geen uitval van mijn gewone vliegtuigen gehad. Wel moet je EXTREEM goed op je fuel management letten want dat wordt zeker doorgegeven aan mfs (in combinatie met het gewicht van je lading). En daar heb ik toch al een paar keer een zeer spannende situatie door gehad.

Maar of echt failures getriggerd worden door onair, ik denk niet dat dat op dit moment het geval is. Maar er worden in een behoorlijk tempo nieuwe features aan onair toegevoegd, dus misschien is dat een kwestie van tijd.
Tot nu toe is me opgevallen dat de hoeveelheid fuel wel wordt overgenomen vanuit onair zodra je de flight followed, maar de lading zie ik enkel in Onair, terwijl dit in de Mass/Fuel lijst in MSFS niet te zien is. Ik zie daar enkel staan dat ik een piloot en copiloot heb (beide 170 kg), en verder staat er altijd 0 bij de lading..

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

robinez schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 13:58:
[...]

[...]

nice, wist ik niet.
zelf vind ik die 2e hands markt wel leuk, je kunt zo een beetje shoppen en beslissingen nemen welk 2e hands vliegtuig voor jou de beste prijs / kwaliteit verhouding heeft.

Zo heb ik na veel zoeken een bonanza g36 kunnen vinden op het eiland Elba (hoe afgelegen kun je zitten) voor een spot prijs omdat de engine onderhoud nodig had. Dus die heb ik gekocht en toen voor 20.000 dollar de engine laten reviseren. Dan moet je 1 dag wachten voordat je het vliegtuig kan gebruiken want zo lang zijn ze met die reparaties bezig, maar dan alsnog had ik een bonanza g36 voor een behoorlijk lage prijs en die heb ik met mijn missies al lang terugverdient nu :)

Dat vind ik toch wel wat hebben om zo wereldwijd die 2e hands markt af te struinen op zoek naar top deals. Maar soms zitten er ook wel vliegtuigen tussen die zo extreem veel vlieguren hebben of vlak voor het 100 uur inspectie moment dat je weet dat de ellende in aantocht is als je die zou kopen. Dus die sla ik dan over.
Haha klopt ik doe hetzelfde. En of ik transporteer me zelf er naar toe, of ik laat hem ophalen door een AI'er.
Momenteel staat bij mij 'alles' (3 stuks) aan de grond in Europa in onderhoud en ben bijna alles aan het huren in de Carriben, omdat ik niet echt de economische prikkel heb om te kopen tov wat ik met een groter huurtoestel verdien.

Ik denk dat ik zo 3 a 4 bases in de wereld ga maken (Japan zou nu een goede zijn), met elk 1 of 2 vliegtuigen die ik zelf kan vliegen en dat ik de rest erbij huur in een bepaald gebied waar ik zelf dan op dat moment ben (en als ik weet dat ik niet kan vliegen morgen, ik dan transport pak naar een volgende basis).

Nu heb ik me totaal nog niet verdiept in training ed, en of AI ook zelf opdrachten kan gaan aannemen. Anders ben je uren bezig om werk orders te maken voor pak m beet 10 vliegtuigen.

Ik realiseer me ook dat dit enigszins off-topic is tav MSFS ;)

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Craftop schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 14:30:
[...]

Tot nu toe is me opgevallen dat de hoeveelheid fuel wel wordt overgenomen vanuit onair zodra je de flight followed, maar de lading zie ik enkel in Onair, terwijl dit in de Mass/Fuel lijst in MSFS niet te zien is. Ik zie daar enkel staan dat ik een piloot en copiloot heb (beide 170 kg), en verder staat er altijd 0 bij de lading..
Jup - is een known issue:
https://my.onair.help/hc/...et-Updated-Automatically-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftop
456 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 14:30:
[...]

Haha klopt ik doe hetzelfde. En of ik transporteer me zelf er naar toe, of ik laat hem ophalen door een AI'er.
Momenteel staat bij mij 'alles' (3 stuks) aan de grond in Europa in onderhoud en ben bijna alles aan het huren in de Carriben, omdat ik niet echt de economische prikkel heb om te kopen tov wat ik met een groter huurtoestel verdien.

Ik denk dat ik zo 3 a 4 bases in de wereld ga maken (Japan zou nu een goede zijn), met elk 1 of 2 vliegtuigen die ik zelf kan vliegen en dat ik de rest erbij huur in een bepaald gebied waar ik zelf dan op dat moment ben (en als ik weet dat ik niet kan vliegen morgen, ik dan transport pak naar een volgende basis).

Nu heb ik me totaal nog niet verdiept in training ed, en of AI ook zelf opdrachten kan gaan aannemen. Anders ben je uren bezig om werk orders te maken voor pak m beet 10 vliegtuigen.

Ik realiseer me ook dat dit enigszins off-topic is tav MSFS ;)
Wellicht interessant om een apart 'Onair' en/of FSEconomy topic aan te maken om dit soort dingen te behandelen? :) Ik heb daar wel interesse in!

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftop
Allright, goed om te weten! Dan weet ik dat ik niet de enige ben en hoef ik niet naar een oplossing op zoek!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robinez
Craftop schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 14:33:
[...]

Wellicht interessant om een apart 'Onair' en/of FSEconomy topic aan te maken om dit soort dingen te behandelen? :) Ik heb daar wel interesse in!
op zich kan dat wel, maar er zijn al zoveel topics hier op tweakers, dat het einde dan wel een beetje zoek is. Aangezien er geen campaign in mfs zit en dit eigenlijk een volledige campaign aan mfs toevoegt en je toch min of meer een groot gedeelte van de missies in MFS zelf uitvoert en het nu ook geen 100-en posts zijn vind ik een eigen topic niet echt nodig.

Het probleem van alles verplinteren kwa topics is dat de originele threads doodbloeden kwa posts, ik ben meer van het verschillende onderdelen bespreken in 1 topic zodat je een wat meer compleet beeld krijgt van wat er kan, je kunt die posts zo voorbij scrollen.

Maar goed dat is mijn mening, als er liever een apart topic over gemaakt wordt is dat ook prima natuurlijk.
:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koen3950
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-09 15:27
Al een tijdje aan het lurken hier. Na járen ook weer de microbe te pakken. Heb sinds flight simulator 98 alle sims grijs gespeeld, al is het vlak na de release van fsx wel uitgedoofd wegens samenwonen, kinderen, ...

Nu zijn ze wat ouder en lukt het weer wat tijd vrij te maken, al merk ik dat ik sommige zaken (bv navigatie) echt niet meer onder de knie heb.

Wat ik destijds ook fijn vond was scenery design, nu ook al een beetje naar aan het kijken. Ben bezig een versie van kleine brogel (EBBL) air force base te maken aangezien deze niet in msfs aanwezig is.

Heb me na een testweek en de enthousiaste reacties hier ook onair aangeschaft. Inderdaad geweldig zo een extra laag bovenop flightsim. Ik heb eerst wat geoefend in de cumulus wereld maar heb nu net mijn eerste airline (BAT5) in de stratuswereld gestart! Ben benieuwd hoe dat gaat zo zonder extra bonussen en zonder gratis start vliegtuig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 18:05
Craftop schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 14:33:
[...]

Liever niet, ik (en wellicht), wist tot voor kort niet wat Onair FSEconomy etc. is. Had er nog nooit van gehoord, maar komen door dit topic er wel mee in aanraking. En ik lees ook graag mee wat men er mee doet hier.

Mijn voorstel is om het niet apart te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftop
Yihaaa schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 15:40:
[...]

Liever niet, ik (en wellicht), wist tot voor kort niet wat Onair FSEconomy etc. is. Had er nog nooit van gehoord, maar komen door dit topic er wel mee in aanraking. En ik lees ook graag mee wat men er mee doet hier.

Mijn voorstel is om het niet apart te maken :)
Jullie positieve kijk hierop geeft me inderdaad ook de indruk dat het een slecht idee is om dit te splitsen. Het betreft inderdaad een 'addition to MSFS' en kan voor veel (nieuwe) mensen interessant zijn! Dus we blijven het hier gewoon lekker bespreken!

Om het over Onair te hebben; door weinig tijd ben ik erg traag met groeien, maar ik vind het vooral leuk om de cargo zelf rond te vliegen. Heb inmiddels mijn '1 propeller turbo prop' license binnen en hoop dus vrij snel een Caravan aan te kunnen schaffen, zodat ik wellicht ook een AI-piloot kan inhuren om wat geld te gaan verdienen voor me. @robinez betekent het inhuren van piloten dat zij vliegen als je offline bent, of gebeurt er enkel iets als Onair aan staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
Craftop schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 16:12:
[...]
...
Om het over Onair te hebben; door weinig tijd ben ik erg traag met groeien, maar ik vind het vooral leuk om de cargo zelf rond te vliegen. Heb inmiddels mijn '1 propeller turbo prop' license binnen en hoop dus vrij snel een Caravan aan te kunnen schaffen, zodat ik wellicht ook een AI-piloot kan inhuren om wat geld te gaan verdienen voor me. @robinez betekent het inhuren van piloten dat zij vliegen als je offline bent, of gebeurt er enkel iets als Onair aan staat?
nee je hoeft onair niet aan te hebben staan, wat je doet is ze opdrachten geven en dan kun je onair weer afsluiten, je ai piloten regelen dan de rest.

Je kunt het simpel doen door ze puur een taakje per keer te geven, of je doet het geavanceerder door ze work orders te geven waarin ze meerdere taken achter elkaar kunnen uitvoeren zonder dat je daar zelf iets voor hoeft te doen verder, de verdiensten van die missies worden automatisch gestort op je company rekening (dat zie je op je balans).

Wat ik doe is 's ochtends de 5 piloten van mij op pad sturen naar gebieden waar ik zelf wil vliegen, als ik dan onair s avonds opstart staan er 5 vliegtuigen bij interessante gebieden voor mij klaar.

Op dit moment heb ik de volgende piloten onderweg (en onair heb ik uitstaan):
- Kroatie - Tsjechie
- Carcasonne - Barcelona
- Florence - Rome
- 1 is al aangekomen bij Minneapolis
- 1 is een missie work order aan het afwerken zodat ik in XP snel stijg en mijn skill tree kan uitbreiden

Dus als ik vanavond zelf aan de gang ga dan neem ik 4 short trip missies aan die ik dan zelf vlieg in Praag, Barcelona, Rome en Minneapolis.

ps.
je kunt op de live multiplayer kaart in onair ook alle spelers terugvinden en waar ze op dit moment vliegen.

[ Voor 4% gewijzigd door robinez op 01-10-2020 16:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Craftop schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 16:12:
[...]

Jullie positieve kijk hierop geeft me inderdaad ook de indruk dat het een slecht idee is om dit te splitsen. Het betreft inderdaad een 'addition to MSFS' en kan voor veel (nieuwe) mensen interessant zijn! Dus we blijven het hier gewoon lekker bespreken!

Ik vind dus het plannen en routes uitstippen met work orders erg leuk om te doen, dus mijn AI piloten zijn soms hun hele dienst (9u) bezig met die work order. Soms zoveel, dat als ik zelf wil vliegen een vliegtuig moet huren 8)

Leuk om trouwens meer mensen enthousiast te zien raken met Onair. Ook fijn dat t hier blijft qua topic!
'We' hadden begin jaren 2000 ook veel virtual airlines (zie het nu ook nog wel eens terug), wat ook een leuke extra additie was. Alleen nadeel daarvan is/was dat je altijd met jets aan de slag was over een langere periode. Ik vind dit een veel leuker (en nog niet uitontwikkeld) concept.

O sorry - moet nu echt weg... ff een paar kunstnieren wegbrengen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 13:53

Felyrion

goodgoan!

Ik ben ook weer aan het vliegen geslagen. Wat een gave sim is dit :)

Nu heb ik een vraagje, misschien dat jullie me kunnen helpen. (excuses als dit eerder voorbij gekomen is, ik heb het niet kunnen vinden).

Ik wou gisteren even vlot wat korte vluchtjes doen boven plekken waar we in de vakantie zijn geweest om zo even wat screenshots te maken en te delen met de anderen die mee waren.

Ik loop alleen tegen een hoop frustratie aan om op de juiste plek te starten.
Bij het inzoomen van de world map wordt deze ontzettend vaag en op een gegeven moment zie je alleen nog een grijs vlak met wat witte stippen.

Is dit op de één of andere manier beter te krijgen? Zo ben ik erg lang bezig met google maps op een ander scherm om maar een grove schatting te kunnen maken op basis van een verder uitgezoomd beeld en wat steden / vliegvelden. Dan zet ik maar op goed geluk een stip en probeer te herkennen waar ik terecht kom en dat weer tegen google maps aan te houden.
Waarom zit er niet wat meer detail in de world map? (land grenzen, rivieren, etc.)

Hoe pakken jullie het aan om op een specifieke plek in de wereld te starten als je de locatie op google weet?
Of starten jullie altijd van een vliegveld en vliegen er dan heen? (Leuk, maar eigenlijk te veel tijd voor even een screenshotje)

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aap

aap

Felyrion schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 16:44:
Bij het inzoomen van de world map wordt deze ontzettend vaag en op een gegeven moment zie je alleen nog een grijs vlak met wat witte stippen.
Hier is volgens mij niets aan te doen.

Wat je wel kunt doen is om in Google Maps een locatie op te zoeken en dan de GPS coordinaten te knippen en plakken in MSFS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 13:53

Felyrion

goodgoan!

aap schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 16:46:
[...]

Hier is volgens mij niets aan te doen.

Wat je wel kunt doen is om in Google Maps een locatie op te zoeken en dan de GPS coordinaten te knippen en plakken in MSFS.
Ah, nice, ik had nog niet ontdekt dat je ook op GPS kon zoeken, dat is een aardig alternatief inderdaad :) Thanks!

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 19:33
Felyrion schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 16:44:
Ik ben ook weer aan het vliegen geslagen. Wat een gave sim is dit :)

Nu heb ik een vraagje, misschien dat jullie me kunnen helpen. (excuses als dit eerder voorbij gekomen is, ik heb het niet kunnen vinden).

Ik wou gisteren even vlot wat korte vluchtjes doen boven plekken waar we in de vakantie zijn geweest om zo even wat screenshots te maken en te delen met de anderen die mee waren.

Ik loop alleen tegen een hoop frustratie aan om op de juiste plek te starten.

Is dit op de één of andere manier beter te krijgen? Zo ben ik erg lang bezig met google maps op een ander scherm om maar een grove schatting te kunnen maken op basis van een verder uitgezoomd beeld en wat steden / vliegvelden. Dan zet ik maar op goed geluk een stip en probeer te herkennen waar ik terecht kom en dat weer tegen google maps aan te houden.
Waarom zit er niet wat meer detail in de world map? (land grenzen, rivieren, etc.)

Hoe pakken jullie het aan om op een specifieke plek in de wereld te starten als je de locatie op google weet?
Of starten jullie altijd van een vliegveld en vliegen er dan heen? (Leuk, maar eigenlijk te veel tijd voor even een screenshotje)
YouTube: Tutorial #5 - Find ANY House - Microsoft Flight Simulator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Felyrion schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 16:48:
[...]

Ah, nice, ik had nog niet ontdekt dat je ook op GPS kon zoeken, dat is een aardig alternatief inderdaad :) Thanks!
Ik zoek ook vaak airport codes op hier en voer die in in MSFS
https://www.world-airport-codes.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Felyrion schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 16:48:
[...]

Dat kan, maar je kunt ook Little Navmap gebruiken, en daar de MFS (2020) database inladen. Puur daarvoor is het bruikbaar, maar ook voor veel meer dan dat. Je kunt zo van te voren wel bekijken vanaf welke parking je wil beginnen bijvoorbeeld.

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Is het trouwens iemand al eerder opgevallen, of is dit bij de laatste patch geintroduceerd, dat wanneer je een vliegtuig selecteert in de worldmap in combinatie met een departure airport, je een oplichtende cirkel te zien krijgt - en dat dit je radius van je airplane is?
Nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
456 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 17:03:
Is het trouwens iemand al eerder opgevallen, of is dit bij de laatste patch geintroduceerd, dat wanneer je een vliegtuig selecteert in de worldmap in combinatie met een departure airport, je een oplichtende cirkel te zien krijgt - en dat dit je radius van je airplane is?
Nice!
dat zat er inderdaad al in, dat is superhandig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaitoX
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-09 18:39
Nice!
Zat er al in inderdaad, de cirkel schaalt ook mee als je meer of minder fuel kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nice!
Dat is altijd al geweest vanaf het begin maar inderdaad wel makkelijk ... maaar neem het met een korreltje ... vaak haal je de lange afstanden niet ..

ze gaan uit van het gebruik van het vliegtuig op een goede manier , niet de manier waarop jij zelf vliegt

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:09
Nog even terugkomen op het reverse trust probleem bij de Thrustmaster TCA. Het gelijktijdig indrukken van 2 knoppen en aansluiten lijkt niks te doen helaas. Misschien iemand hier ervaring mee en het wel is gelukt? Het gaat er dus om dat je de reverse trust echt met een klik moet activeren. Nu kan je de vermogen schuif gewoon zonder tegenstand heen en weer schuiven.

[ Voor 6% gewijzigd door bsmpower op 01-10-2020 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:16

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

bsmpower schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 17:31:
[...]

Nog even terugkomen op het reverse trust probleem bij de Thrustmaster TCA. Het gelijktijdig indrukken van 2 knoppen en aansluiten lijkt niks te doen helaas. Misschien iemand hier ervaring mee en het wel is gelukt? Het gaat er dus om dat je de reverse trust echt met een klik moet activeren. Nu kan je de vermogen schuif gewoon zonder tegenstand heen en weer schuiven.
Ik ben ook in afwachting van deze joystick (officer pack). Uit reviews blijk dat die klik niet echt voelbaar is. Het activeren van de 'knop' is ook iets softwarematigs. Wat ik uit die handleiding haal is dat je met de 2 knoppen en aansluiten er voor kunt zorgen dat het gedrag van de slider iets anders wordt in termen van output, niet op het gebied van feedback.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
bsmpower schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 17:31:
[...]

Het werkt bij mij wel, maar de eerste "klik" is erg moeilijk aan te voelen. Daarna de schuif helemaal naar beneden schuiven voor de reverse trust. Anders gewoon een toets toewijzen aan reverse trust.

[ Voor 3% gewijzigd door Ynnoz op 01-10-2020 17:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ben ik lekker aan het vliegen boven Japan, heerlijk om me heen aan het kijken, wil ik mijn view even resetten met de space bar...

CTD!!!

Blijkt dat ik met m'n nagel nét de V-toets heb aangeraakt... Duh. Dus wat doen we dan? De V-toets assignment DELETEN! Want dit wil ik niet nog een keer meemaken. ;) Gebruik die hele waardeloze map toch niet meer sinds ik LNM heb. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftop
tup61 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 18:05:
Ben ik lekker aan het vliegen boven Japan, heerlijk om me heen aan het kijken, wil ik mijn view even resetten met de space bar...

CTD!!!

Blijkt dat ik met m'n nagel nét de V-toets heb aangeraakt... Duh. Dus wat doen we dan? De V-toets assignment DELETEN! Want dit wil ik niet nog een keer meemaken. ;) Gebruik die hele waardeloze map toch niet meer sinds ik LNM heb. 8)
Apart wel, mijn 'v-toets' doet het gewoon prima en heeft nog nooit (ook niet na update) voor CTD's geleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strider1007
Craftop schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 19:05:

Apart wel, mijn 'v-toets' doet het gewoon prima en heeft nog nooit (ook niet na update) voor CTD's geleid.
Heb ik ook de hele week al geroepen, tot vanmiddag... Jawel ! |:(

En er worden bij mij ook geen vluchten meer gelogd, sinds gisteren.. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!
tup61 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 18:05:

CTD!!!

Vergeet hem ook niet in je toolbar uit te zetten, daar kun je hem ook nog per ongeluk selecteren

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gameaddict schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 19:40:
[...]

Vergeet hem ook niet in je toolbar uit te zetten, daar kun je hem ook nog per ongeluk selecteren
Al gedaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

strider1007 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 19:24:
[...]

Heb ik ook de hele week al geroepen, tot vanmiddag... Jawel ! |:(

En er worden bij mij ook geen vluchten meer gelogd, sinds gisteren.. :(
De standaard verificatie vraag vwb het loggen: staat je development mode uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strider1007
456 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 19:54:
[...]

De standaard verificatie vraag vwb het loggen: staat je development mode uit?
Ja. Ik zie net trouwens dat hij de laatste vlucht van vanmiddag wel gelogd heeft. Alleen die van gisteravond en vanmorgen zijn zoek... 8)7

Geen enkele instelling gewijzigd verder...

Acties:
  • +3 Henk 'm!
zo weer geland op 1S2 vertrokken van KTIW

hier een van onderweg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/HLk48XYt/20201001193517-1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/wTgWT8dL/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-10-01-20-04-51-50.png

[ Voor 23% gewijzigd door ravw op 01-10-2020 20:22 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
strider1007 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 20:03:
[...]

Ja. Ik zie net trouwens dat hij de laatste vlucht van vanmiddag wel gelogd heeft. Alleen die van gisteravond en vanmorgen zijn zoek... 8)7

Geen enkele instelling gewijzigd verder...
heb ik ook sommige worden wel weer gegeven maar niet allemaal gisteren 2 x 2 uur gevlogen worden ook niet mee gerekend en nog een paar vuchtem , zit allen over de 200 uur heen maar nu moet ik er nog 4 :'(
door dat niet alles gerekend word, denk dat je hem echt nu pas verrekend krijgt als je je log boek ziet aan het einde

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Laatst online: 18-09 18:05
Onderweg naar San Francisco... genieten van Californie.
En wat zou het cool zijn als Traffic mooie vette contrails zou gevenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9R0MHyZo7Me99_pMKP9Q84xsrxo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Z4V9uGvJgvBu75s5Gt57dGsm.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XYkX3CQnVicH6UQto0GryE03OlY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AWGA4NBNUE6MOstKYVEyTHqV.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap

aap

Mijn derde poging voor de Tour of Japan is ook weer mislukt. Na anderhalf uur een CTD uit het niets. Ik vloog op autopilot en zat niet eens achter de PC toen hij uit het niets crashte. Ik denk dat ik deze vlucht maar even laat voor wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-06 12:11
aap schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 20:47:
Mijn derde poging voor de Tour of Japan is ook weer mislukt. Na anderhalf uur een CTD uit het niets. Ik vloog op autopilot en zat niet eens achter de PC toen hij uit het niets crashte. Ik denk dat ik deze vlucht maar even laat voor wat het is.
Pfff, sucks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Onderweg van 1S2 naar Stewart

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/j5rdC0r0/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-10-01-20-29-21-93.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/J7x4726v/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-10-01-20-32-13-31.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/0N7PTWKt/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-10-01-20-47-15-10.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/jjYr4H3y/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-10-01-20-48-19-75.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/vTcjsTSQ/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-10-01-20-49-59-68.png

Lekekr weertje af en toe een flits :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
aap schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 20:47:
Ik heb sowieso al vaak gehad dat als je de sim gewoon een tijdje 'afk' laat draaien en je komt terug, beweegt de muis of stick: crash. Geen melding, gewoon terug naar Windows alsof de sim nooit gedraaid heeft.

Lijkt sterk op wat jij beschrijft. Vond het nog te vaag om er een ticket van te maken.

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/3Jpy8BGv/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-10-01-21-01-21-22.png
Vancouver

[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 01-10-2020 21:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

SanderTje! schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 20:59:
[...]

Ik heb sowieso al vaak gehad dat als je de sim gewoon een tijdje 'afk' laat draaien en je komt terug, beweegt de muis of stick: crash. Geen melding, gewoon terug naar Windows alsof de sim nooit gedraaid heeft.

Lijkt sterk op wat jij beschrijft. Vond het nog te vaag om er een ticket van te maken.
Zojuist mijn eerste freeze gehad... geluid liep door maar in de sim reageerde niks meer. Op mijn bureaublad reageerde de muis wel gewoon. Alt+f4 werkte nog wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 22:19

ViezeVis

Sample Text

456 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 21:08:
[...]

Zojuist mijn eerste freeze gehad... geluid liep door maar in de sim reageerde niks meer. Op mijn bureaublad reageerde de muis wel gewoon. Alt+f4 werkte nog wel...
Ik heb dit sinds vandaag echt héél vaak. Als ik de virtual map aanklik van het spel crasht het spel ook gewoon.
:( :(

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:35

Hoogie2004

Whohooooo

Vandaag weer een stukje Nieuw-zeeland aan het bekijken. Van Manapouri (NZMO) waar het echt heel mooi is in de omgeving, naar Invercargill (NZNV). Het wordt nu steeds vlakker, maar de omgeving is erg mooi.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K52tiyMfmx1mov4v12CnS5qFz6M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WcBxA46EXwlCYRE6Cd5pdnoB.jpg?f=fotoalbum_large

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/3wcZm1xZ/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-10-01-21-19-27-72.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/bvWQsvmC/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-10-01-21-26-07-13.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/MprBFTJ6/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-10-01-21-28-50-05.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/rwpn4K9M/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-10-01-21-37-42-01.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/tgK28DG4/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-10-01-21-38-00-28.png[

[ Voor 25% gewijzigd door ravw op 01-10-2020 21:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Geer01
  • Laatst online: 27-07 15:35
Hier ook CTD tijdens de Japan Tour, zomaar uit het niets, was bijna bij Mount Fuji.

Overigens viel het me tot nu toe toch wel een beetje tegen, met een hoop bombarie aangekondigd maar wat is er nu daadwerkelijk verbeterd in die world update?

Ik weet dat het een flight sim is maar als je reclame gaat maken voor eye candy, dan moet het ook goed zijn vind ik. Hier wat voorbeelden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/emcfCGfrYLs9KQUv_CjpBMwwLiM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8MTXHhELH7ckdXJjN7yE26gy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xnjjvGaQymgQZKS4IpCaKZhgjVM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3xQtTYgTSWrbLpAdaPZcR1oV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vsOBgIBXvVmnemE1Z0PpNU1BdWQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E6DMa5N9lIttt8pHRpEjewfn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JfKke7v-TMDYFneqcL8Y0VLq67U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pfps5vLOiwLAGURB7plEJJoW.jpg?f=fotoalbum_large

Daarnaast totaal geen high rise in Osaka om nog maar wat te noemen.

Heeft er trouwens al iemand schepen gezien? Die heb ik ook op 100 staan maar nog geen enkele tegengekomen.

Blijf het een toffe sim vinden maar had gewoon wat meer van zo'n World Update verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekoeksclocker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 12:34
Is er ergens een lijst van de bezienswaardigheden in de update van Japan?

Ik heb net ook langs die lange brug gevlogen, gevolgd door een landing in ‘Japanse stijl’ - stijle duik naar beneden, recht op de controletoren :+

Update: lijst gevonden

[ Voor 25% gewijzigd door Koekoeksclocker op 03-10-2020 09:24 . Reden: Lijst gevonden ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Als je dit dan weer ziet _/-\o_ :9~ O+

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/tgK28DG4/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-10-01-21-38-00-28.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/zDgkH4Ht/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-10-01-21-42-41-92.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/BZHxnDRR/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-10-01-21-42-56-84.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/fLwhSYB5/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-10-01-21-51-17-47.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/02LjMHmf/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-10-01-21-52-13-64.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/L5YQJXKN/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-10-01-21-55-24-01.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/k4fD2JF6/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-10-01-21-58-43-96.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Kjj7zsLb/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-10-01-22-03-16-32.png

O+ O+ O+

[ Voor 29% gewijzigd door ravw op 01-10-2020 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Geer01 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 21:39:
Hier ook CTD tijdens de Japan Tour, zomaar uit het niets, was bijna bij Mount Fuji.

Overigens viel het me tot nu toe toch wel een beetje tegen, met een hoop bombarie aangekondigd maar wat is er nu daadwerkelijk verbeterd in die world update?

Ik weet dat het een flight sim is maar als je reclame gaat maken voor eye candy, dan moet het ook goed zijn vind ik. Hier wat voorbeelden:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Daarnaast totaal geen high rise in Osaka om nog maar wat te noemen.

Heeft er trouwens al iemand schepen gezien? Die heb ik ook op 100 staan maar nog geen enkele tegengekomen.

Blijf het een toffe sim vinden maar had gewoon wat meer van zo'n World Update verwacht.
Heb helaas hetzelfde, water glitches, lelijke gebouwen. Ik vermoed dat het een setting issue is. Heb een 1080ti, denk dat je de laatste kaart moet hebben wil je een beetje wat qua settings hebben die fatsoenlijk eruit zien. Heb alles op high.

Vandaag maar weer een vlucht gemaakt na een maand het te laten liggen, er waren iets te veel issues mee. Vooral met fuel management. Op dit moment bezig van Amsterdam naar Inverness te vliegen. Waar ik met de Citation de grootste moeite had om de autopilot uit te vogelen, had ik die bij de Airbus a320 zo werkend. :)

Had bij opstijgen wel enorm veel moeite met de airbus. De throttle reageerde of op 100% of bij 0%. Ik zag de throttle wel bewegen in het scherm, alleen de motoren gingen of op 100% of op 20% afhankelijk van de throttle stand. Het zou kunnen dat dit een ding is bij de A320, maar vermoed weer een bug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aap

aap

Voor het eerst in slecht weer gevlogen. Wauw, dat was toch wel spannend! Ik denk dat dit in het echt niet gemogen had.

Ik had een vluchtje gepland van Ameland naar Borkum met de Diamond DA40; eerste keer dat ik met dit vliegtuig vloog. Ik koos lukraak voor het weer van vanmiddag, maar het bleken niet bepaald VFR condities te zijn...
Naar Borkum toe kon ik nog op de Garmin vertrouwen, maar de landingsbaan was pas goed te zien onder de 300 voet. Steeds als ik hem in zicht kreeg, zat ik nog te hoog. De benzinemeter was al een tijdje aan het piepen toen ik bij de zesde poging pas kon landen. En dan nog eigenlijk in het gras naast de landingsbaan, want de wind hielp ook niet mee.

Op Borkum kon ik niet blijven, dus koers gezet naar Eelde. Ik wist niet hoe ik die bestemming in kon voeren in de Garmin (kan dit in de simulator?), dus uiteindelijk maar op de kaart er naartoe gevlogen. Vlak voor Eelde braken de wolken opeens open en kon ik redelijk soepel landen. Ik kreeg wel op mijn kop van de ATC, want blijkbaar had ik nog geen toestemming O-)

Zicht boven Groningen was niet echt fantastisch:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8tt-qDlPUowAIqeWSl2Ikzqlk7I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2dJ0pSz98vx3MlJLs9Azn3cj.jpg?f=fotoalbum_large

Maar bij Eelde klaarde het opeens op:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6nLrsoZUk5fkDlPo1Lda-ntZQrI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DxMyQktYS6gNuYDKgDRVooy8.jpg?f=fotoalbum_large

Vanuit Eelde wilde ik wil verder vliegen, maar net voor het opstijgen weer een CTD. Net toen ik dit spel weer echt gaaf begon te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
aap schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 22:21:
Voor het eerst in slecht weer gevlogen. Wauw, dat was toch wel spannend! Ik denk dat dit in het echt niet gemogen had.

Ik had een vluchtje gepland van Ameland naar Borkum met de Diamond DA40; eerste keer dat ik met dit vliegtuig vloog. Ik koos lukraak voor het weer van vanmiddag, maar het bleken niet bepaald VFR condities te zijn...
Naar Borkum toe kon ik nog op de Garmin vertrouwen, maar de landingsbaan was pas goed te zien onder de 300 voet. Steeds als ik hem in zicht kreeg, zat ik nog te hoog. De benzinemeter was al een tijdje aan het piepen toen ik bij de zesde poging pas kon landen. En dan nog eigenlijk in het gras naast de landingsbaan, want de wind hielp ook niet mee.

Op Borkum kon ik niet blijven, dus koers gezet naar Eelde. Ik wist niet hoe ik die bestemming in kon voeren in de Garmin (kan dit in de simulator?), dus uiteindelijk maar op de kaart er naartoe gevlogen. Vlak voor Eelde braken de wolken opeens open en kon ik redelijk soepel landen. Ik kreeg wel op mijn kop van de ATC, want blijkbaar had ik nog geen toestemming O-)

Zicht boven Groningen was niet echt fantastisch:
[Afbeelding]

Maar bij Eelde klaarde het opeens op:
[Afbeelding]

Vanuit Eelde wilde ik wil verder vliegen, maar net voor het opstijgen weer een CTD. Net toen ik dit spel weer echt gaaf begon te vinden...
Tijdens mijn vertrek uit Schiphol een uur of wat geleden was er onweer, volgens de onweer radar zat deze boven Den Helder. Ben wel benieuwd waar ze hun weer data in kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nog meer dan een uur tegaan naar Stewart :+

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/SQr4W194/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-10-01-22-25-52-77.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ytr81
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 09:00
Opeens opvallend veel onweer sinds de laatste patch (terwijl ik dit op windy nergens terug zie)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hj4uN9KS36wieW_4J8t7xIMUSBg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WBRYESQiFXBwHkLEqejLoY35.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHFT
  • Laatst online: 14-09 09:18
Daarnet stond mijn Bing Data World optie plots uit, het spel ziet er dan echt wel slecht uit moet ik zeggen...

Weet iemand hoe de ALT werkt op de Cessna CJ4 (of wrs bij elk ander vliegtuig...), ik ben bekend met FLC en VS maar nog nooit de ALT gebruikt, wanneer ik bijvoorbeeld 12000ft vlieg en ik verlaag de altitude naar 8000ft op basis van wat gaat hij dan de pitch bepalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

ytr81 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 22:29:
Opeens opvallend veel onweer sinds de laatste patch (terwijl ik dit op windy nergens terug zie)

[Afbeelding]
Klopt, ik ook. Uit het niets bliksemschichten. Vlieg met real weather in de carriben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
SHFT schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 22:30:
Daarnet stond mijn Bing Data World optie plots uit, het spel ziet er dan echt wel slecht uit moet ik zeggen...

Weet iemand hoe de ALT werkt op de Cessna CJ4 (of wrs bij elk ander vliegtuig...), ik ben bekend met FLC en VS maar nog nooit de ALT gebruikt, wanneer ik bijvoorbeeld 12000ft vlieg en ik verlaag de altitude naar 8000ft op basis van wat gaat hij dan de pitch bepalen?
Volgens mij middels de VS (vertical speed mode).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ALT houd je hoogte vast
of als je VS gebrukt stopt hij waar je hem ingestelt heb (ALT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHFT
Maar VS en FLC waren niet geconfigureerd.
Ik ben manueel opgestegen, tot op bepaalde hoogte HDG en ALT gekozen, AP op en klaar. Vervolgens aan het ALT knopje gedraaid en de Citation daalde of steeg.

Morgen nog eens wat mee prutsen...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• robinez
vanavond weer een aantal mooie onair missies uitgevoerd waaronder 1 van LECF naar LEBL, of te wel eindbestemming Barcelona!

Ik vertrok vanaf een superklein grasveldje (LECF) waarbij ik een flightplan had uitgezet om helemaal over het centrum van barcelona te kunnen vliegen. (ik heb een foto van de flightplan van de track log hieronder bijgedaan voor de mensen die hem ook willen vliegen), het duurde niet lang of ik hoorde het alweer onweren en de bliksem sloegen om mijn oren, dus ik had de weather rader aangezet om zo door het zware onweer richting de kust te kunnen vliegen. Dat werkt overigens super goed op zo'n g1000 en geeft je veel inzicht hoe je het beste kunt vliegen.

Nadat ik bij Barcelona aankwam heb ik daar wat sightseeing op lage altitude gedaan, dus natuurlijk de sagrada familia, camp nou, Port Vell, la citadella, en nog veel meer bekeken, het ziet er allemaal super herkenbaar uit als je daar bekend bent (vooral port vell is echt mooi). Ik heb een paar screenshots bijgevoegd hieronder.

Uiteindelijk geland op runway 25R (die werd mij toegewezen toen ik daar aankwam) op Barcelona - Pratt airport (LEBL) en weer met een tevreden gevoel een lading electronica afgeleverd (343 lbs). Weer een heerlijke tocht dus. Aanrader om nog eens opnieuw te doen in mooi weer denk ik :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qFwAjoPVOv5KTbMkmI3vx3HB1Us=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/olRVZ5dqqOliS0S0cmakwcKI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/029-OwkSSt2eK8cN6YjogZlK3HQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/68Z8sieurmFiaTUXdQB0WdLO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Ti7qh_X5Hm1bCHzSZ20WH-d610=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lPLkEQcmyQwA8wc1biZdZtKh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sXyuDHQMHPkoGWJjEaZAep7UFOs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H7q4K6fNFcSwiq3u3OEiSt27.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1v7UehcSn1Y1z22KVEkRF35Ffyg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pntNSEJsURRveZX33CjN5YQr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8_o1doeZ0yYJwOgrS-J7jQ3lkIM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KqiSdxRCUBWo5HGMozNosFfK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Zo ben geland in Stewart _/-\o_
Mijn laatste stukje van de vlucht

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/QdK2VjZ6/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-10-01-23-31-32-81.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/6QdFLz3n/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-10-01-23-44-09-53.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/rmjb7m5p/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-10-01-23-48-27-82.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/0QVWc4qM/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-10-01-23-52-09-80.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/3W5gBjW0/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-10-01-23-53-04-19.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/0j6fZ2fF/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-10-01-23-53-35-18.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
Is iemand al van plan om met een Cessna 172 om de wereld te vliegen? Misschien op sommige momenten een TBM 930 gebruiken.

[ Voor 28% gewijzigd door Ynnoz op 02-10-2020 00:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rikske_007
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-01 12:51
Ik kwam deze tegen op een ander fora en vond deze zeer duidelijk :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gcb6s5vJruaQAud-oM0CjToZZok=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HqHaOOmeSNNbBdyDbxyhfTjp.png?f=fotoalbum_large

Flickr

Acties:
  • +2 Henk 'm!
robinez schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 00:03:
vanavond weer een aantal mooie onair missies uitgevoerd waaronder 1 van LECF naar LEBL, of te wel eindbestemming Barcelona!
Ziet er inderdaad onheilspellend uit.

Zie dat je met de glass panel versie van de C172 vliegt. Mocht de analoge versie je voorkeur hebben dan kun je deze ook gewoon in OnAir vliegen, ook al heb je de C172 (G1000) "gekocht"/gekregen

Voor degene met de Carenado Mooney: Update is beschikbaar in de marketplace. Kan hem helaas vanavond laat pas testen.

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
Gameaddict schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 08:18:
[...]

Ziet er inderdaad onheilspellend uit.

Zie dat je met de glass panel versie van de C172 vliegt. Mocht de analoge versie je voorkeur hebben dan kun je deze ook gewoon in OnAir vliegen, ook al heb je de C172 (G1000) "gekocht"/gekregen

Voor degene met de Carenado Mooney: Update is beschikbaar in de marketplace. Kan hem helaas vanavond laat pas testen.
thanks! dat wist ik inderdaad niet, ik dacht dat je verplicht die g1000 versie moest gebruiken, wel leuk om ook een aantal vluchten met de analoge versie te gaan doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:28

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Voor de geïnteresseerden, blijkbaar is FSeconomy binnenkort ook weer beschikbaar voor nieuwe mensen. Zo te zien nog een paar dagen geduld :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:15
Rikske_007 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 08:18:

[Afbeelding]
Dit heb ik dus geleerd in microsoft Flight! :D

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Rikske_007 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 08:18:

[Afbeelding]
Klopt, dan heb je ook nog VASI, dat zijn lampen boven en lampen onder. Vergelijkbaar systeem maar iets minder nauwkeurig. Die geeft alleen aan of je 'te hoog', 'precies goed' of 'te laag' zit maar niet in welke gradatie.

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/33/Comparison_visual_landing_systems.svg/800px-Comparison_visual_landing_systems.svg.png

[ Voor 7% gewijzigd door DigitalExorcist op 02-10-2020 10:44 ]

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:15
Ircghost schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 09:54:
Voor de geïnteresseerden, blijkbaar is FSeconomy binnenkort ook weer beschikbaar voor nieuwe mensen. Zo te zien nog een paar dagen geduld :).
Waar zag je dit ? Op hun site staat al bijna een maand dezelfde boodschap (expect several days).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

stijn014 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:44:
[...]

Waar zag je dit ? Op hun site staat al bijna een maand dezelfde boodschap (expect several days).
ze posten af en toe berichten op facebook, die ik speciaal hiervoor soms check via incognito :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gameaddict schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 08:18:
[...]

_/-\o_ _/-\o_

GPS doet het nu goed .. nu gewoon een rechte lijn en geen achtbaan gevoel meer
voor de rest kan ik nog niets vinden waar kan je zien wat er geupdate is ?

lichten die aan de binnenkant op dak zitten kan je niet meer aanzetten :o

[ Voor 8% gewijzigd door ravw op 02-10-2020 11:20 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Spitfire123
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
Zelf je eigen scenery maken mbv Google Earth?

https://www.reddit.com/r/...decoder_now_userfriendly/

how to: YouTube: Easily bring in Google Maps Photogrammetry Data into Flight Simulato...

Echt BIZAR hoe FS2020 wordt opgepikt door de modding community, daarom heb ik zoveel vertrouwen in de toekomst.

[ Voor 34% gewijzigd door Spitfire123 op 02-10-2020 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHFT
Weet iemand waarom de ILS approach in El Prat zou raar lijkt? Eender welke arrival/approach combinatie geeft zo'n bizarre bochten, is dit normaal?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Rl9QZtV.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Online JJ
  • Laatst online: 07-08 23:01
SHFT schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:52:
Weet iemand waarom de ILS approach in El Prat zou raar lijkt? Eender welke arrival/approach combinatie geeft zo'n bizarre bochten, is dit normaal?

[Afbeelding]
Dit is een STAR, Standard Approach, ALBER 1W en heeft niet zo veel met de ILS te maken.

EDIT: Al moet ik zeggen dat ik deze kronkel niet in de procedure terug zie komen...

[ Voor 9% gewijzigd door Online JJ op 02-10-2020 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 21:16
Spitfire123 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:21:

how to: YouTube: Easily bring in Google Maps Photogrammetry Data into Flight Simulato...

Echt BIZAR hoe FS2020 wordt opgepikt door de modding community, daarom heb ik zoveel vertrouwen in de toekomst.
Ik zag toevallig net dezelfde video en ben van plan om binnenkort eens mijn woonplaatst te importeren :). Deze zit 3d in Google Maps. Ben benieuwd.

heb eerder al een poging gedaan met Blender maar dat koste me zo'n 3 á 4 uur en toen had ik een model in FS met missende textures (had wat fout gedaan haha). Heb dat toen maar opgegeven. Maar dit ziet er wel verrot eenvoudig uit :P .

En inderdaad, ook de kwaliteit van veel mods op flightsim.to zien er top uit. Behoorlijk wat airports van hoge kwaliteit zoals bijvoorbeeld Eindhoven en Skiathos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHFT
Online JJ schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:02:
[...]

Dit is een STAR, Standard Approach, ALBER 1W en heeft niet zo veel met de ILS te maken.

EDIT: Al moet ik zeggen dat ik deze kronkel niet in de procedure terug zie komen...
Maar die kronkel komt pas te voorschijn vanaf ik een ILS approach, de VORDME07R ziet er bijvoorbeeld realistischer uit, de LOCs geven ook die kronkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Zo te zien zijn het RNAV transitions. Zie je wel vaker. Zie ook bijvoorbeeld Frankfurt, Leipzig en Antalya. Soms zijn ze onderdeel van de STAR, soms een transitie, soms van de approach zelf.

[ Voor 27% gewijzigd door Bolk op 02-10-2020 12:40 ]

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik woon zelf vlakbij LEBL en ik zie ze nooit die maneuvre doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucked_Head
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 02-04-2024
Ik zag zojuist een video voorbij komen dat TFDI Design bezig is met de MD-11. Ziet er veel belovend uit. Blijft toch ook wel mijn favoriete vliegtuig. Ben benieuwd wanneer die af is.😁

https://www.tfdidesign.com/md11.php

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zm1nbCRbsMu42EdtKrFXw7TE16A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nV5JPuXiQO0aiDPytINWLcGd.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Waku8EO-2jEnnIZ4LWejSjVZhHo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kdB54a6FXWxVIoCZijxgs09o.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QRL8uH83TkP41Ft1uAqSQ3z6I0A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LOBsupGC4Rq7wAh8a3oh56JR.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wLOygS9jdmdHnfog_adQP6FeN2w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PyUkdQvgUkBWG4KomhYqDEAf.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 21:16
Bucked_Head schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:21:
Ik zag zojuist een video voorbij komen dat TFDI Design bezig is met de MD-11. Ziet er veel belovend uit. Blijft toch ook wel mijn favoriete vliegtuig. Ben benieuwd wanneer die af is.😁

https://www.tfdidesign.com/md11.php

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
uuhhh... ja... maar niet voor FS2020 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucked_Head
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 02-04-2024
Sparkiezz schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:28:
[...]

uuhhh... ja... maar niet voor FS2020 ;)
Aan wat er op de site staat lijkt het er wel op dat dit toestel ook voor Flight Simulator 2020 komt.
we wachten wel af.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K9B12-FmqmbYJDEeD6f1ZrxV4hg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0hqQzf8pjPRO5V0DeKoTB8a9.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 52% gewijzigd door Bucked_Head op 02-10-2020 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:11
Schijnt dat flybywire eindelijk contact en support vanuit asobo heeft.

Ze gaan waarschijnlijk ook in er marketplace opgenomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap

aap

Eeen noob-vraag: die vijfletterige waypoints die in je lfight plan gezet worden en waaraan de ATC soms refereert, wat zijn dat? Zijn dat fysieke bakens? Of zijn dat alleen labels die aan een bepaald GPS-coordinaat gekoppeld zijn? En wie kiest die namen, ze lijken meestal zo gekozen te zijn dat ze goed uitspreekbaar zijn (ik zag namen als 'NINJA' en 'HOTEL')?

Als ik bijv. zoek op de coordinaten van het waypoint 'LAKOB', dat in het screenshot van SHFT in "Microsoft Flight Simulator (2020)" voorkomt, dan vind ik alleen een leeg weiland:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mR8Vk6J5khCoNaeBi3NLx9jhWNw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jmMHaGXfudVP0Jf7w8snxLhq.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zag gisteren ook een drieletterig waypoint 'EEL' op mijn route, maar dat blijkt wel een of ander radiobaken te zijn:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OVRnWN7sRsfMZjaZ-0FqfUmsxRc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GYSPZWkL6C8wjFs04xVN1wmt.jpg?f=fotoalbum_large

Er ziijn ook mensen die voor hun hobby al die bakens op de grond gaan bezoeken: https://www.hoppie.nl/beacons/eel.html 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Begrijpelijke vraag, je hebt verschillende soorten punten. Sommige zijn enkel GPS coördinaten, en anderen, zoals EEL zijn VOR/DME beacons. Die zenden actief een radio signaal uit waarop je ook je instrumenten kan afstellen zodat je er van/naar kan vliegen. En daar heb je natuurlijk hardware op de grond voor nodig.

Voor coördinaten zoals LAKOB heb je altijd een (geavanceerd) navigatie systeem nodig, zoals de Garmin 430/1000 of een volledige FMC zoals in de airliners.

De VOR/DME beacons zijn uitleesbaar op vliegtuigen die alleen de minimale navigatie apparatuur hebben (dus een VOR/DME ontvanger).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spitfire123 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:21:

Wow dat is vet... werkt dat ook daadwerkelijk al...??

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 17:21
GekkePrutser schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:13:
Ik woon zelf vlakbij LEBL en ik zie ze nooit die maneuvre doen :)
En dan maar klagen dat de A320 zulke rare bewegingen maakt >:)

Zag dit toevallig ook bij het plannen van een vlucht van EHRD naar LEBL, heb toen inderdaad voor RNAV gekozen en daarbij gewoon de ILS gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 13:47
een Star (zoals de ALBE1W bij LEBL) is een standaard patroon waarbij vliegtuigen zowel op hoogte als afstand een gedefineerd patroon vliegen.
Is ook vooral fijn als er even geen radioverkeer mogelijk is, want de vliegtuigen die reeds opgedragen zijn om deze star te vliegen zijn dan voorspelbaar in hun gedrag.
Als je een rijtje van vliegtuigen op deze star zet dan zullen ze elkaar niet in de weg zitten.

in het echt zal een verkeersleider, indien mogelijk, een direct to geven aan een vliegtuig en die rare loop eruit halen door bv het vliegtuig vanaf de cal vor een direct naar de FAF (final approach fix) te geven. Maar dat moet dan natuurlijk op dat moment wel passen ivm overige aankomende en vertrekkende vliegtuigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-09 14:08
aap schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:34:
Eeen noob-vraag: die vijfletterige waypoints die in je lfight plan gezet worden en waaraan de ATC soms refereert, wat zijn dat? Zijn dat fysieke bakens? Of zijn dat alleen labels die aan een bepaald GPS-coordinaat gekoppeld zijn? En wie kiest die namen, ze lijken meestal zo gekozen te zijn dat ze goed uitspreekbaar zijn (ik zag namen als 'NINJA' en 'HOTEL')?

Als ik bijv. zoek op de coordinaten van het waypoint 'LAKOB', dat in het screenshot van SHFT in "Microsoft Flight Simulator (2020)" voorkomt, dan vind ik alleen een leeg weiland:

[Afbeelding]

Ik zag gisteren ook een drieletterig waypoint 'EEL' op mijn route, maar dat blijkt wel een of ander radiobaken te zijn:

[Afbeelding]

Er ziijn ook mensen die voor hun hobby al die bakens op de grond gaan bezoeken: https://www.hoppie.nl/beacons/eel.html 8)
Bakens hebben 2 of 3 letters. Waypoints hebben 5 letters. Meestal wordt de naam afgeleid van de locatie. Bijv NDB VZ = Veenhuizen. NDB SO = Slochteren.

[ Voor 3% gewijzigd door upclocker op 02-10-2020 14:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CNS
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 08:44

CNS

Blijft toch mooi om vroeg in de ochtend te vliegen. Hier vertrek van San Fransisco Int.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vzetySvmEZbr-KEdETL-VSSqTYQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wwoJbQnTGQSTVMtGG3eCrPp2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aedf1wqdKxNM_6ZZHBC9K5Gl5Kw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PMw4XUxl2ksPuxuG30G8XsJt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lT0k0mNCnOefrnjAK-qKqeoyAO0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ToVKw4htfSeTroAbV13GYvmd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
voor de mensen die ook het MFS2020 book van aerosoft gekocht hebben, versie 1.50 staat sinds vandaag in je account en je kunt daar de nieuwe versie downloaden, in deze boek update hebben ze met name een complete tutorial van de A320 toegevoegd.

er staat ook al wat informatie over de japan update in deze update, in 1.60 gaan ze de japan update helemaal beschrijven staat in het boek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spitfire123
  • Nu online
DigitalExorcist schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:50:
[...]

Wow dat is vet... werkt dat ook daadwerkelijk al...??
Binnen een half uurtje had ik een werkende basic scenery van mijn woonplaats (Amsterdam IJburg) gemaakt, zonder enige ervaring met het maken van sceneries oid dan ook. De SDK doorgronden en bijbehorende tools binnen MSFS is nog het meest lastig. Super leuk om nu echt over je eigen huis te vliegen.

Nu maar eens in light maps en water masks duiken.. .

[ Voor 6% gewijzigd door Spitfire123 op 02-10-2020 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Spitfire123 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:46:
[...]

Binnen een half uurtje had ik een werkende basic scenery van mijn woonplaats (Amsterdam IJburg) gemaakt, zonder enige ervaring met het maken van sceneries oid dan ook. De SDK doorgronden en bijbehorende tools binnen MSFS is nog het meest lastig. Super leuk om nu echt over je eigen huis te vliegen.

Dus als ik het goed begrijp, staan ze toe dat je data van de grote concurrent gebruikt in deze sim.
Ben benieuwd wat Google hier van gaat vinden (dat data bij MS terecht komt).

Wel nice trouwens, dat dit zo soepel gaat (niet kijkend naar de partijen zelf)! Screenie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Cool trouwens dat google earth idd! (Lang niet op geweest).
Ik was zo te zien niet thuis die dag (en nooit geweten dat ik een deur op t dak van t appartement had... dat hoor ik dus steeds, er lopen mensen over mn dak...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

@456 zolang je het voor privé doeleinden gebruikt, en het niet in enige mate commercieel aanbied is het prima toegestaan om dit zo te doen. Dus stel je voor dat je dit als addon online gaat aanbieden tegen een vorm van vergoeding / je niet de Google licentie vermeld heb je wel een theoretisch probleem.

[ Voor 5% gewijzigd door Ircghost op 02-10-2020 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Ircghost schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:58:
@456 zolang je het voor privé doeleinden gebruikt, en het niet in enige mate commercieel aanbied is het prima toegestaan om dit zo te doen. Dus stel je voor dat je dit als addon online gaat aanbieden tegen een vorm van vergoeding / je niet de Google licentie vermeld heb je wel een theoretisch probleem.
Ah ok - Dus wat Spitfire nu gemaakt heeft, is dan enkel voor hem alleen in zijn prive omgeving.
Dat zit niet meteen in de MS database (logisch natuurlijk) of ineens te downloaden aan onze kant.

Dan ga ik er toch ook eens naar kijken om 's-Hertogenbosch e.o. in te laden :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spitfire123
  • Nu online
456 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:48:
[...]

Dus als ik het goed begrijp, staan ze toe dat je data van de grote concurrent gebruikt in deze sim.
Ben benieuwd wat Google hier van gaat vinden (dat data bij MS terecht komt).

Wel nice trouwens, dat dit zo soepel gaat (niet kijkend naar de partijen zelf)! Screenie?
2 snelle screenshots, waar je meteen het verschil tussen standaard vs Google ziet en een overzichtsshot. Nogmaals, dit was een half uurtje werk inclusief tools installeren en downloaden met how-to video op de achtergrond :)

- nog geen watermasks
- scenery tiles linen nog niet goed op (foutje van mij)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0W68iNbLyk3A9Fa91TqH0_0G0ng=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Sk7m3brthVDpV9FGMYOMEzoM.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TGOC3_JvKFnklXRThtmStmfioxo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/i8lugZmrUWRUW2QKLAIng5rV.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door Spitfire123 op 02-10-2020 16:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SergeR
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 14-08 13:42
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h3F_miKLlYIRL9Y7xczRJWMTmLA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7ylCwKHq8PLgZ5JnS8VyOlN4.png?f=fotoalbum_large

Eerste screenshot die ik post. Mooney in Zwitserland :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CNS schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:24:
Blijft toch mooi om vroeg in de ochtend te vliegen. Hier vertrek van San Fransisco Int.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
ik ben daar net aan gekomen vanaf KSBA Santa Barbara Municipal Airport _/-\o_ :D
De mooney is een heel stuk beter met vliegen na die update kan nu ten minste normaal een IFR doen zonder zeeziek te worden die GPS volgen is nu normaal en zeer straks moet ik zeggen , normaal voor de update was hij aan het slingere
maar nu acht een veel beter toestel

_/-\o_

ben alelen benieuwd wat er allemaal aan veranderd is na de update volgens mij ook de feul is iets beter geworden merk ik al

[ Voor 17% gewijzigd door ravw op 02-10-2020 16:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Spitfire123 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:46:
[...]

Tof!! Ja ik heb de binnenstad van Groningen “gedaan” zojuist. Erg gaaf! Maar... wel een issue met verkleuring tov de Bing data. Alsof er een blauwige schaduw overheen hangt.... is dat makkelijk te fixen?

En ‘s nachts geen verlichting lijkt het. Dat is ook nog wel een dingetje...

Overigens zou ik de scenery bij gebleken geschiktheid freeware willen aanbieden ... dus zonder commercieel oogpunt.

[ Voor 7% gewijzigd door DigitalExorcist op 02-10-2020 16:59 ]

Pagina: 1 ... 100 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc