Juist.. Steam validatie zorgt ervoor dat je helemaal opnieuw mag gaan downloaden en installeren.
Dus kleine waarschuwing voor Steam gebruikers.
Dus kleine waarschuwing voor Steam gebruikers.
456 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:41:
Valideer NIET je bestanden in steam... dit resulteert in een nieuwe download van de 95Gb!
Hm, dat lijkt geen toeval meer. Bedankt voor de 'heads up'.Gummiebeer schreef op woensdag 30 september 2020 @ 14:37:
Juist.. Steam validatie zorgt ervoor dat je helemaal opnieuw mag gaan downloaden en installeren.
Ik hou me verre van mods en zelfs ook payware addons die 'ingrijpen' in de sim. Ik gebruik wel LNM maar dat werkt in feite buiten MSFS om. Maar alles wat iets doet met bestanden ín de sim, mods, scenery, whatever, ik laat het voorlopig links liggen. Heb het ook allemaal niet nodig want ik vermaak me prima met de sim out of the box. Het is sowieso veeeeeeel te vroeg om te gaan modden nu imho. Dat is vragen om problemen omdat alles wat je doet bij de eerstvolgende update weer om zeep geholpen kan (en meestal ook zal) zijn.robinez schreef op woensdag 30 september 2020 @ 14:34:
ik lees steeds meer berichten over bepaalde mods die nog niet geschikt zijn voor de meest recente update van mfs2020 en die een negatief effect hebben op de stabiliteit of werking van mfs 2020
Goed idee!! Had daar gek genoeg nog niet aan gedachtrobinez schreef op woensdag 30 september 2020 @ 14:34:
[...]
Ellendig.
Wat ik zelf zou proberen in dat geval is de community folder leeggooien (de inhoud verplaatsen naar een backup folder), ik lees steeds meer berichten over bepaalde mods die nog niet geschikt zijn voor de meest recente update van mfs2020 en die een negatief effect hebben op de stabiliteit of werking van mfs 2020
Mocht het daarna wel werken, dan zou je weer mods terug kunnen plaatsen totdat het niet meer werkt, dan weet je welke het is.
Waarschijnlijk werken die mods voor graphics updates wel, maar die mods zoals fps fix (die moet je sowieso niet meer installeren want dat zit sinds de vorige patch standaard in mfs) en mods die vliegtuigen aanpassen, dat zijn mogelijke bronnen van ellende.
Geen idee of dat bij jou geval is, maar ik zou het in ieder geval proberen. Anders moet je haast wel een herinstallatie gaan overwegen, daar zit niemand op te wachten natuurlijk.
nee die raak ik nooit aan maar heb nu net tee uur gevlogen nu staan ze er wel bij ...Ircghost schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:18:
@ravw heb je developer modus per ongeluk aan staan? Dan werkt logbook niet.
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Ik lees net dat het mogelijk komt door een probleem met FaceTrackNoir. Heb deze gedeinstalleerd. Ben nu fs aan het starten. Ben benieuwd...Sparkiezz schreef op woensdag 30 september 2020 @ 14:42:
[...]
Goed idee!! Had daar gek genoeg nog niet aan gedacht. Ga dat proberen. Thanks.
[ Voor 10% gewijzigd door Sparkiezz op 30-09-2020 15:28 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Das balen zeg. Wilde straks in Zell am See een schnitzel eten.ravw schreef op woensdag 30 september 2020 @ 16:21:
FS kan ik nu wel even vergeten elke keer als er een Poi in de buurt komt locked hij hem en ik krijg hem er niet meer van af nu ook weer boven Duitslanddus kan me vlucht weer afbreken .. dat is vlcuht nummer 3 al in de laate paar uren
Vind het Sowieso al raar dat ze japan als eerste nemenKoriel schreef op woensdag 30 september 2020 @ 15:38:
Wat ik niet begrijp is waarom Japan apart gedownload moet worden. Hoort dat niet bij de worldmap die elke keer weer moet worden gedownload?
het is geen crash maar zodra hij in de buurt komt van een POI dan locked hij hem en krijg ik hem er niet meer van af ..Yihaaa schreef op woensdag 30 september 2020 @ 16:24:
[...]
Das balen zeg. Wilde straks in Zell am See een schnitzel eten.
Moet nu nog 290 Nm![]()
Ben blij dat ik geen problemen/crashed oid heb.
Kan je in de instellingen niet de instelling van POI toggle veranderen? Wellicht helpt dat? En even de key binding checken.ravw schreef op woensdag 30 september 2020 @ 16:25:
[...]
het is geen crash maar zodra hij in de buurt komt van een POI dan locked hij hem en krijg ik hem er niet meer van af ..
dat heb ik staat standaard op mijn yoke maar daar kom ik niet aan , doe ik dat weldan gaat hij naar dat punt toe kijken.. dus ja .. dat helpt lekker veelSparkiezz schreef op woensdag 30 september 2020 @ 16:29:
[...]
Kan je in de instellingen niet de instelling van POI toggle veranderen? Wellicht helpt dat? En even de key binding checken.
[ Voor 35% gewijzigd door ravw op 30-09-2020 16:38 ]
Misschien heb je hier iets aan: https://forums.flightsimu...modified-9-29-2020/128064Gummiebeer schreef op woensdag 30 september 2020 @ 16:35:
Ergens gaat er iets mis.
Ik kan kiezen uit 2 vliegtuigen, de 152 en de tbm 390.
Net opnieuw geïnstalleerd vanwege steam validatie.
Ik kreeg het letterlijk net pas door om in de content manager te kijken. Daar staan inderdaad alle missende items. 22,8gbYnnoz schreef op woensdag 30 september 2020 @ 16:38:
[...]
Misschien heb je hier iets aan: https://forums.flightsimu...modified-9-29-2020/128064
Gisteravond 1,5 uur met de TBM gevlogen. Ik had geen last van het probleem dat jij hebt...Ynnoz schreef op woensdag 30 september 2020 @ 16:31:
Sinds de laatste patch valt bij mij na een tijd vliegen het linker display van de TBM 930 uit. Kan dan ook de hoogtemeter niet meer instellen.
Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME
Zo raar is het niet. Microsoft zet enorm in op Japan om z’n Xbox te verkopen.. gerucht ging ook dat ze Sega over wilde nemen en sowieso willen ze graag meer voet aan de grond krijgen daar. De Japan World Update past daar ook mooi bij..ravw schreef op woensdag 30 september 2020 @ 16:24:
[...]
Vind het Sowieso al raar dat ze japan als eerste nemen
en dan nog appart doen ..
want zijn ze nu vanplan om elke land dus appart te gaan upgraden en apart te gaan doen .. maar dat lijkt me onbegonnen werk ..
dan mag je er wel 25 jaar er voor uit trekken eer ze alles een beetje af hebben ..
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Toch best wel exemplarisch. Ik heb voor deze patch niet zoveel FPS gehad als nu. Ok ook wel met de settings zitten klooien maar het draait gewoon prima - bij mij dan. Wel dat wegvallende scherm in de TBM gehad maar dat wordt ook wel gefixt.Gummiebeer schreef op woensdag 30 september 2020 @ 18:51:
Hier is het even afgelopen met de sim. Loopt sinds het opnieuw installeren als stroop en missende content die weigerd te installeren ondanks opnieuw opstarten.
Voor de Japan update liep alles nog zo lekker.
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Ik heb nu wel regelmatig dat de game crashed als ik de VFR map later probeer te openen. Ook daarstraks zet ik hem op pause (met escape) en kom ik terug is het ook gecrashed.DigitalExorcist schreef op woensdag 30 september 2020 @ 19:05:
[...]
Toch best wel exemplarisch. Ik heb voor deze patch niet zoveel FPS gehad als nu. Ok ook wel met de settings zitten klooien maar het draait gewoon prima - bij mij dan. Wel dat wegvallende scherm in de TBM gehad maar dat wordt ook wel gefixt.
Ik denk dat je die twee zaken los moet zien: basic worldmap updates horen gewoon bij de core sim: Japan moet je zien als een addon of DLC, net zoiets als TrueEarth Netherlands. Die is optioneel. Core worldmap updates zijn dat niet: die krijg je gewoon (als update of tijdens het streamen, denk ik).Koriel schreef op woensdag 30 september 2020 @ 15:38:
Wat ik niet begrijp is waarom Japan apart gedownload moet worden. Hoort dat niet bij de worldmap die elke keer weer moet worden gedownload?
Dat is dan ook niet de bedoeling, denk ik. Ze zullen zo nu en dan een land/regio als DLC aanbieden, los van de core content. Japan is nu gratis, zou kunnen dat andere landen/regio's betaald moeten worden.ravw schreef op woensdag 30 september 2020 @ 16:24:
Vind het Sowieso al raar dat ze japan als eerste nemen
en dan nog appart doen ..
want zijn ze nu vanplan om elke land dus appart te gaan upgraden en apart te gaan doen .. maar dat lijkt me onbegonnen werk ..
dan mag je er wel 25 jaar er voor uit trekken eer ze alles een beetje af hebben ..
Hier exact hetzelfde, constant terug naar desktop. Lekkere update MSDaitoX schreef op woensdag 30 september 2020 @ 19:10:
[...]
Ik heb nu wel regelmatig dat de game crashed als ik de VFR map later probeer te openen. Ook daarstraks zet ik hem op pause (met escape) en kom ik terug is het ook gecrashed.
Stabiliteit lijkt dus wel een stuk minder dan voorheen.
Ik had een Ryzen 3800X, 32 GB RAM, nvme ssd, GTX 1070 en 27” 1080p scherm.bartvl schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:21:
[...]
Wat voor een upgrade heb je gedaan aan je PC? Wat had je eerst, en wat nu?
Ik ben nog aan het orienteren op een upgrade en ben benieuwd welke stap het beste is.
Dat bizarre met de views en controls heb ik nu ook 2x gehad na de laatste patch. Één keer in de Mooney, en de andere keer in de King Air. Lag ook niet aan Japan, ik had het in NL en Zwitserland. Ook voor de eerste keer een CTD gehad.ravw schreef op woensdag 30 september 2020 @ 15:00:
[...]
nee die raak ik nooit aan maar heb nu net tee uur gevlogen nu staan ze er wel bij ...
Maar even weer even een snauw naar de makers van MSFS2020 .. je kan geen normale route maken in Japan , als je in de buurt komt van die "route " die ze gemaakt heben gaan de muis knoppen anders reageren en ook gaan ze de belangrijken dingen locken zo dat je nioet meer normaaL normaal kunt kijken
en dus net een vlucht van meer dan twee uur zo naar de haaien gegooid zien worden
omdat ik in de buurt kwam van iets wat met die vlucht te maken had en gelijk mijn view point daar heen en er niet meer vanaf willen ..
Muis is naar Scroll wiel , in een uit zoomen .. rechter muis is heen een weer kijken , dat veranderd in Schol acroll wiel is kijken naar cockpit ingezoomt en rechtermuis knop is zoomen ...
WFT hebben ze gedaan met FS .. kom op zeg testen ze dit niet .. nem zo als de VFR map en nog vele andere dingen die er bij gekomen zijn .. die nooit er in hadden gezeten .... mijn fps boven nederland is nu ook max 15 fps .. maar dat komt door me zelf met alle mods van herkennings punten die ik er nu in heb staan .....
Had ik ook niet... meerdere keren tijdens een testvluchtje V gedaan en via esc gepauzeerd maar draait nog steeds als een zonnetjeDaitoX schreef op woensdag 30 september 2020 @ 19:10:
[...]
Ik heb nu wel regelmatig dat de game crashed als ik de VFR map later probeer te openen. Ook daarstraks zet ik hem op pause (met escape) en kom ik terug is het ook gecrashed.
Stabiliteit lijkt dus wel een stuk minder dan voorheen.
dan mogen ze wel heel snel gaan beginnen met Alaska en BC ... hahaha des noods betaalt , weet dat die ergveel verkocht gaat worden , net zo als ze Aus , New Zeeland gaan doen ... dat is ook een plek waar veel mensen zittentup61 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 19:22:
Dat is dan ook niet de bedoeling, denk ik. Ze zullen zo nu en dan een land/regio als DLC aanbieden, los van de core content. Japan is nu gratis, zou kunnen dat andere landen/regio's betaald moeten worden.
Dan denk ik dat je geluk hebt, want met wat zoeken zie ik wel veel mensen met dit soort problemen.DigitalExorcist schreef op woensdag 30 september 2020 @ 19:48:
[...]
Had ik ook niet... meerdere keren tijdens een testvluchtje V gedaan en via esc gepauzeerd maar draait nog steeds als een zonnetje
[ Voor 10% gewijzigd door DaitoX op 30-09-2020 20:05 ]
De ATC is nooit geweldig geweest... helaas.Dirtyrockers schreef op woensdag 30 september 2020 @ 20:07:
Volgens mij is de atc echt nog verder stuk.
Tijdens een approach stuurt hij mij naar FL300
Volgens mij bedoelde hij 3,000 omdat ik daar de gs moet oppakken.
Of ben ik nou niet helder meer.
Ja best jammer. Want vind het wel wat meer dynamiek aan mn vlucht geven.DigitalExorcist schreef op woensdag 30 september 2020 @ 20:10:
[...]
De ATC is nooit geweldig geweest... helaas.
[ Voor 138% gewijzigd door DigitalExorcist op 30-09-2020 21:58 ]
Ik krijg hem nu inmiddels helemaal niet meer opgestart, heb jij dit ook?Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2020 @ 07:08:
[...]
Ik heb nu hetzelfde probleem. Als je een oplossing hebt dan hoor ik het graag.
Same, dan kun je wel travelen naar een ander punt maar bij mij werkt dat slechts 1-2 minuten.psychodude schreef op woensdag 30 september 2020 @ 21:32:
Al meermaals vandaag het probleem gehad dat muis interactie met de cockpit verloren raakt. Voor de laatste patch nooit last van gehad. Anderen met hetzelfde probleem? Zeker vluchten van meer dan een half uur zijn op dit moment gewoon gedoemd te mislukken.
[ Voor 39% gewijzigd door ravw op 30-09-2020 21:41 ]
Ik dacht dat dus ook, maar deze heb ik uitgeschakeld en ook elders over 'kaal' land gebeurt dit. Zelfde als die zelf dimmende Flight Displays. Dat concentreert zich vooral in de buurt van vliegvelden maar ook niet altijd. Jammer dat er toch veel bugs in zitten die praktisch de basis zouden moeten vormen voor een game. Nu kan je nooit een game maken die 100% bugvrij is maar vind het toch nogal vervelende 'primaire' issues.ravw schreef op woensdag 30 september 2020 @ 21:39:
ja erg lastig is het het lijkt wle als of hij als er een POI in de buurt komt vanslag raakt .. maar ben gelukkig niet de enige met dit probleem :-)
Ik ga ook eens departen van Bella Coolaravw schreef op woensdag 30 september 2020 @ 21:39:
ja erg lastig is het het lijkt wle als of hij als er een POI in de buurt komt vanslag raakt .. maar ben gelukkig niet de enige met dit probleem :-)
Net even een kleine vlucht gemaakt met de Mooney ..
Bella Coola-CYBD naar Machmell Fisheries CYB2![]()
![]()
heerlijk dit soort omgevingen en dit zijn de gebieden die ik kan dromen
Ik heb een vermoeden omdat ze van Japan nu geaktieverd zijn met namen en die vlucht , dat ze overal iets willen doen die POI .. dus ik denk zodra die vlucht van Japan weggehaald word is het over .... die dingen staan nu allemaal op auto view of zo iets .ViezeVis schreef op woensdag 30 september 2020 @ 21:41:
[...]
Ik dacht dat dus ook, maar deze heb ik uitgeschakeld en ook elders over 'kaal' land gebeurt dit. Zelfde als die zelf dimmende Flight Displays. Dat concentreert zich vooral in de buurt van vliegvelden maar ook niet altijd. Jammer dat er toch veel bugs in zitten die praktisch de basis zouden moeten vormen voor een game. Nu kan je nooit een game maken die 100% bugvrij is maar vind het toch nogal vervelende 'primaire' issues.
hahha ik zal er straks wel weer zijn :-) eerst even filmje uploadenViezeVis schreef op woensdag 30 september 2020 @ 21:42:
[...]
Ik ga ook eens departen van Bella Coola
Zie ik je daar nog?
Ik zit op West Europe en vlieg in m'n Beechcraft rond daarravw schreef op woensdag 30 september 2020 @ 21:46:
[...]
hahha ik zal er straks wel weer zijn :-) eerst even filmje uploaden
Hoop echt op een handmade daar .. zo als die van ORBX , maar denk ORBX hem wel over gaat zetten
of iemand het bad aangezet , en een fles Fa er in laten vallenGeleihoofd schreef op woensdag 30 september 2020 @ 21:49:
[Afbeelding]
Downtown Los Angeles in de mist.
Toen de game net uit was, net voor de 1e patch (denk ik, kan er net na zijn) werkte die AI prima. Heb in de Beachcraft Baron G58 een vlucht in Noord-Amerika gedaan, ik denk 90% op de AI piloot.DigitalExorcist schreef op woensdag 30 september 2020 @ 21:55:
Is het iemand al wel gelukt om de AI een volledige vlucht te laten maken?
Had ik gisteren ook last van. Volgens mij is het openen van wat van de vensters (VFR map, ATC, dat soort zaken) genoeg om het weer te laten werken. Of een paar keer op de middelste muisknop drukken. Eén van de twee. Ik ben het even vergetenpsychodude schreef op woensdag 30 september 2020 @ 21:32:
Al meermaals vandaag het probleem gehad dat muis interactie met de cockpit verloren raakt. Voor de laatste patch nooit last van gehad. Anderen met hetzelfde probleem? Zeker vluchten van meer dan een half uur zijn op dit moment gewoon gedoemd te mislukken.
DigitalExorcist schreef op woensdag 30 september 2020 @ 21:06:
Korte samenvatting van de Twitch Q&A met Asobo/MS vanavond:
NieuwsWishlist
- VR krijgt een closed beta rond eind oktober, je kan je nu al opgeven op de site
- Flybywire A320neo mod: ze hebben contracten met bijv. Airbus maar waarderen de support vanuit de community ook. Hoe ze de aanpassingen en feedback van flybywire kunnen implementeren in het basis model zijn ze aan het uitzoeken met Airbus. Airbus reageert niet zo snel als Flybywire
- Mogelijk komt er wel een aparte Freeware sectie in de Marketplace. Als dat niet lukt komt er een andere portal/website, ze willen het sowieso kunnen faciliteren
- DirectX12 : wordt door een groot team aan gewerkt. Weinig verwachte performancewinst. Ze ontwikkelen het voornamelijk om opties zoals raytracing en DLSS te kunnen ondersteunen.
- Pakweg elke 28 dagen komt er een update met de nieuwe navblue navdata. Charts+ komt later. Dit wilden ze eerst bij de launch al klaar hebben, maar dit was niet gelukt Er zijn nu al 2 navdata updates geweest. Volgende navdata update is halverwege oktober.
- Metrische systeem (kilo's bijv) gaat komen. Tijdslijn is nog onduidelijk, waarschijnlijk komt dit samen met de overige aanpassingen / finetune opties in de menu's.
Ik heb een paar keer gevlogen vandaag, maar mijn tailgate nummer werd al keurig onthouden.. Al gefixt ?DigitalExorcist schreef op woensdag 30 september 2020 @ 21:06:
Korte samenvatting van de Twitch Q&A met Asobo/MS vanavond:
• Custom tail number moet telkens opnieuw ingesteld worden. Staat op de 'to-do-list' maar lagere prioriteit (vergeleken met game-breaking bugs)
[ Voor 7% gewijzigd door Saekerhett op 30-09-2020 22:26 ]
Dit hebben ze met japan/patch 3 al gefixt, maar dat had Sebastian van Asobo denk ik niet meer helemaal scherp.DigitalExorcist schreef op woensdag 30 september 2020 @ 21:06:
• Custom tail number moet telkens opnieuw ingesteld worden. Staat op de 'to-do-list' maar lagere prioriteit (vergeleken met game-breaking bugs)
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
Blijkt (toch) een bug te zijn: https://forums.flightsimu...min-screen-freezes/289728weststar schreef op woensdag 30 september 2020 @ 18:03:
[...]
Gisteravond 1,5 uur met de TBM gevlogen. Ik had geen last van het probleem dat jij hebt...
Ja, dat is normaal. Dat heet de zgn. dead zone.Saekerhett schreef op woensdag 30 september 2020 @ 22:25:
Voor mensen die de Logitech Flight Yoke hebben: hebben jullie ook een kleine speling in het mechanisme? M.a.w. ik kan de yoke fysiek wat op en neer bewegen en naar links en rechts (t.o.v. het blok dat hem op het bureau houdt), gaat om enkele millimeters denk ik.
Zal wel normaal zijn, maar ik vraag het toch even voor de zekerheid. Hij werkt verder probleemloos.
Nice!ravw schreef op woensdag 30 september 2020 @ 22:14:
hiet mijn vluchtje Bella Coola-CYBD naar Machmell Fisheries CYB2
YouTube: Bella Coola CYBD to Machmell Fisheries CYB2
[ Voor 5% gewijzigd door BazerK op 30-09-2020 23:29 ]
Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.
GFEBazerK schreef op woensdag 30 september 2020 @ 23:23:
[...]
Nice!
Welk screen-recording software gebruik jij?
OBS studio?
Ik dacht dat de deadzone het deel was dat niet geregistreerd werd als je een stuurbeweging o.i.d. maakt.aap schreef op woensdag 30 september 2020 @ 23:21:
[...]
Ja, dat is normaal. Dat heet de zgn. dead zone.
Kna zijn dat er wat schroefjes binnen in de greep een beetje los zitten ( moet je de greep openschroeven en ze binnen aandraaien ).Saekerhett schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 00:21:
[...]
Ik dacht dat de deadzone het deel was dat niet geregistreerd werd als je een stuurbeweging o.i.d. maakt.
Ik heb het hier echt specifiek over de fysieke beweging van de yoke t.o.v. dat blok op het bureau.
How do you save a random generator ?
Klopt. Gisteravond ‘op gevoel’ moeten landen op rwy 22 van Schiphol. Geen idee van mijn airspeed oid.Ynnoz schreef op woensdag 30 september 2020 @ 23:09:
[...]
Blijkt (toch) een bug te zijn: https://forums.flightsimu...min-screen-freezes/289728
Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME
Verwijderd
Ik heb de game gisteren verwijderd en ik ben andere spellen gaan spelen. Bij de volgende update ga ik het spel weer proberen.mvbo schreef op woensdag 30 september 2020 @ 21:07:
[...]
Ik krijg hem nu inmiddels helemaal niet meer opgestart, heb jij dit ook?
Ik krijg nog het "press any key" scherm en daarna blijft hij maar laden. Inmiddels een uur laten draaien maar nada.
Ik ben bang dat ik hem weer helemaal opnieuw kan gaan installeren, maar daar heb ik echt even helemaal geen zin in. Ik gooi het wel een tijdje aan de kant en ga dingen doen waar ik blij van word, want van FS word ik dat zeker niet meer.
Klopt. Daarom heb je ook dead zone instellingen in je settings...aap schreef op woensdag 30 september 2020 @ 23:21:
[...]
Ja, dat is normaal. Dat heet de zgn. dead zone.
Dat laatste bedoel ik ja, het bewegen van de pijp t.o.v. de case, maar mooi dat het normaal is. Had al het vermoeden, maar toch fijn dat het bevestigd isenchion schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 03:07:
[...]
Kna zijn dat er wat schroefjes binnen in de greep een beetje los zitten ( moet je de greep openschroeven en ze binnen aandraaien ).
Of bedoel je dat de metalen pijp tov de blokvormige case beweegt ?
Dat is normaal, ik heb zelf die van mij van de week schoon gemaakt en opnieuw gesmeerd en alles precies in elkaar gezet (zonder onderdelen over te houden) en die speling is imho by design.
Ik ben ook 'this close' inderdaad. Nog 1 actie te doen. Mijn Geforce drivers eens opnieuw installeren.Verwijderd schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 06:38:
[...]
Ik heb de game gisteren verwijderd en ik ben andere spellen gaan spelen. Bij de volgende update ga ik het spel weer proberen.
[ Voor 3% gewijzigd door 456 op 01-10-2020 09:19 ]
wat heb je veranderd dat het nu weer werkt?456 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 08:57:
[...]
Ik ben ook 'this close' inderdaad. Nog 1 actie te doen. Mijn Geforce drivers eens opnieuw installeren.
Het is toch een week goed gegaan tot de update...
Ik heb ook al de event logs door zitten nemen, maar het is echt een FS vs Nvidia ding bij mij. En soms gaat t weer uren goed...
Gaat weer als een zonnetje
Heb een clean install gedaan van de (laatste) driver van afgelopen maandag: 456.55robinez schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 09:30:
[...]
wat heb je veranderd dat het nu weer werkt?
was het die nieuwe nvidia driver, want die heb ik zelf nog niet geinstalleerd, maar als die zulke problemen geeft dan wacht ik nog wel even
ja, inderdaad, ik heb nu nauwelijks issues op die CTD van die VFR map na dan, maar goed dat is een bekende bug.456 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 09:39:
[...]
Heb een clean install gedaan van de (laatste) driver van afgelopen maandag: 456.55
Ik heb hem nog niet doorgetest (ik was nu al blij om met de bonanza 1 rondje Donegal te doen zonder al na t opstarten een CTD te hebben).
Ik zou (want volgens mij heb jij momenteel weinig tot geen issues) niets veranderen. Het luistert allemaal erg nauw valt me op.
Overigens een goeie - mocht ik weer issues ondervinden om terug te rollen naar de vorige drivers.
Er staat me een vlucht van 3u te wachten op Onair, lijkt me een goede testcase.
Heb weinig kunnen vliegen ivm werk; heb veel met AI gedaan, omdat ik dat concept qua management van Onair ook wel leuk vind, dus geld is niet meer zo'n issue. Kga ook overstappen naar 'stratus' binnenkort.robinez schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 09:56:
[...]
[...]
ps.
een 3 uur durende vlucht van Onair in deze fase uitvoeren lijkt me wel risicovol, zou je niet beter een short trip kunnen doen om het wat te testen of je mfs stabiel blijft? Je kunt best in onair een aantal short trip missies achter elkaar uitvoeren waarin je de richting opgaat waarheen je wilt. Kwa verdiensten komt het dan min of meer wel overeen en je verkleint het risico behoorlijk dat je je hele trip opnieuw moet doen. Maar goed, het heeft ook wel weer wat om als daredevil zo'n drie uur missie te doen
[ Voor 8% gewijzigd door Hoogie2004 op 01-10-2020 10:25 ]
Dat is het risico's van mods. Maar volgens mij was die binnen een paar uur al gefixt. Even opnieuw de laatste versie downloaden en in je Community-folder zetten..Trin1ty schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 10:36:
Lekker dan. Na de Japan Patch doet mijn Neo patch het niet meer. Alle schermen donker bij een start vanaf de runway. Dacht eerst, verlichting staat op donker maar helaas. Ze doen het gewoon niet meer.
had ik net die patch weer werkend en bij de eerste de beste update dit weer. Bah
Ja, stond zelfs in de known issues van de patch.Timbox88 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 10:55:
Ik heb nu al twee keer dat als ik met v mijn vfr map tevoorschijn wil halen, dat de game crasht --> sluit volledig af. Is dit een bekend probleem?
[ Voor 32% gewijzigd door aap op 01-10-2020 10:57 ]
ja klopt, die maintenance mode was aangekondigd voor vanochtend.456 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 10:07:
[...]
Heb weinig kunnen vliegen ivm werk; heb veel met AI gedaan, omdat ik dat concept qua management van Onair ook wel leuk vind, dus geld is niet meer zo'n issue. Kga ook overstappen naar 'stratus' binnenkort.
Maar aangezien Onair er toch ff uitligt ivm maintenance, ga ik zo idd eens iets kleiners vliegen.
Pff, hopelijk wordt dit snel gefixt met een nieuwe patch dan....aap schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 10:56:
[...]
Ja, stond zelfs in de known issues van de patch.
bij mij is die tot nu toe niet gecrashed als ik hem opende voordat ik opsteeg, maar ik vind het te risicovol, dus ik gebruik hem helemaal niet meer nu totdat dat gefixed is. Je kunt het sowieso wel zien in de vliegtuigen waarin een g1000 of g3000 zit, dus echt nodig is het niet voor dat soort vliegtuigenTimbox88 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 10:57:
[...]
Pff, hopelijk wordt dit snel gefixt met een nieuwe patch dan....
Wat is de oplossing? De map direct bij opstijgen openen en gewoon constant laten staan? Of helemaal niet openen?
Ik heb hem geopend direct voor de start en dan met de min- en plusknoppen minimalseren en weer openen. Dat is bij mij nog niet fout gegaan, maar met deze staat van de simulator is dat nog geen garantie.Timbox88 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 10:57:
[...]
Pff, hopelijk wordt dit snel gefixt met een nieuwe patch dan....
Wat is de oplossing? De map direct bij opstijgen openen en gewoon constant laten staan? Of helemaal niet openen?
Jep, dit had ik dus ook twee keer. Twee keer na ongeveer drie kwartier en in beide gevallen had ik al een paar keer op V gedrukt.aap schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 11:00:
[...]
Ik heb hem geopend direct voor de start en dan met de min- en plusknoppen minimalseren en weer openen. Dat is bij mij nog niet fout gegaan, maar met deze staat van de simulator is dat nog geen garantie.
Overigens crashte hij bij mij niet altijd als ik op V drukte. Gisteren had ik het pas nadat ik al een uur in een vlucht zat en oik misschien al voor de 10e keer op V drukte.
Ik kan er niet bij dat ze de patch met zo'n kritische bekende fout toch gereleased hebben. Maar ik blijf me verbazen over de kwaliteit - en het gebrek daaraan - bij dit product.
helemaal mee eens, aangezien dit zelfs in de release notes staat als known issue snap ik niet dat ze dit zo gereleased hebben, ik zou de update dan uitgesteld hebben totdat zoiets als dit gefixed is, want het is echt een instant crash to desktop bij een veel gebruikte functie.aap schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 11:00:
[...]
Ik kan er niet bij dat ze de patch met zo'n kritische bekende fout toch gereleased hebben. Maar ik blijf me verbazen over de kwaliteit - en het gebrek daaraan - bij dit product.
Okido, thanks! Ga ik dat inderdaad ook doen!robinez schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 11:00:
[...]
bij mij is die tot nu toe niet gecrashed als ik hem opende voordat ik opsteeg, maar ik vind het te risicovol, dus ik gebruik hem helemaal niet meer nu totdat dat gefixed is. Je kunt het sowieso wel zien in de vliegtuigen waarin een g1000 of g3000 zit, dus echt nodig is het niet voor dat soort vliegtuigen
Daar zijn ze zelf ook achter en gaan net als met windows een inside ring opzetten (release testers) zodat de kwaliteit van de patches omhoog gaat. werd verteld in de QA met de big bosses op twitchaap schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 11:00:
[...]
Ik heb hem geopend direct voor de start en dan met de min- en plusknoppen minimalseren en weer openen. Dat is bij mij nog niet fout gegaan, maar met deze staat van de simulator is dat nog geen garantie.
Overigens crashte hij bij mij niet altijd als ik op V drukte. Gisteren had ik het pas nadat ik al een uur in een vlucht zat en oik misschien al voor de 10e keer op V drukte.
Zou niet slecht zijn als je in het echt een miljoen en 5 vliegtuigen bij elkaar kon verdienen in een week.robinez schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 10:57:
[...]
k zit nu op ongeveer 1 miljoen vermogen dus het gaat best hard. Ik heb inmiddels 5 eigen vliegtuigen en 6 piloten die continu vluchten voor mij aan het doen zijn.
mee eens,aap schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 11:05:
[...]
Zou niet slecht zijn als je in het echt een miljoen en 5 vliegtuigen bij elkaar kon verdienen in een week.
Ik ben totaal niet thuis in On Air (wil eerst mijn virtuele wereldreis afmaken voor ik er eens naar ga kijken) maar ik begrijp dus dat je een 'hardcore' en een meer 'easy' mode hebt?robinez schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 11:09:
[...]
mee eens,
maar dat komt ook om dat in de cumulus wereld van onair waar ik voor gekozen heb ik een 90 procent company bonus kon instellen per missie.
In die stratus wereld gaat het er compleet anders aan toe, daar kun je dat niet doen, die is veel realistischer, bijvoorbeeld als je piloot ergens anders moet gaan vliegen dan moet hij eerst in realtime reizen naar dat vliegveld, dat is echt wel een stuk meer hardcore gamen dan zoals ik het doe in de cumulus fun wereld
je hebt inderdaad vier werelden, in alle vier kun je tegelijk een company openen.Timbox88 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 12:36:
[...]
Ik ben totaal niet thuis in On Air (wil eerst mijn virtuele wereldreis afmaken voor ik er eens naar ga kijken) maar ik begrijp dus dat je een 'hardcore' en een meer 'easy' mode hebt?
Vind je het een beetje de moeite waard en zorgt het ervoor dat je meer uit FS2020 haalt?
Thanks voor je uitgebreide reactie, tof! En thanks ook voor je review: nu even geen tijd om hem te lezen, maar ga ik straks zeker even doen!robinez schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 12:56:
[...]
je hebt inderdaad vier werelden, in alle vier kun je tegelijk een company openen.
Clear Sky
dit is de beginners wereld, hier vind de tutorial en zo plaats en je mag echt alles aanpassen kwa campaign gameplay.
Cumulus
De meest gekozen wereld is de cumulus wereld, daar mag je nog steeds veel dingen aanpassen die het jezelf makkelijk maken, wel zijn sommige opties niet meer te selecteren die je in de casual wereld wel mag aanassen. Maar dingen als de tijden waarop je vliegt, je kunt de skill tree in 1 keer unlocken als je dat wil, je kunt geld bonussen aan de missies koppelen, je kunt jezelf en piloten direct transporteren zonder wachttijd naar de vliegvelden van je keuze, en ga zo maar door, dat kan in deze werled. Echt een casual fun wereld die je helemaal naar je hand en speelstijl kunt zetten voor mensen die niet fulltime gamen.
Stratus
Dit is voor de hardcore gamer, hier is alles realtime en moet je veel strategischer spelen, ook zijn hier leaderboards beschikbaar voor de onderlinge competitie hoe goed je je bedrijf weet te leiden. Maar nog steeds kun je hier wel een virtual airline met AI piloten opzetten
Thunder
Dit is het echte werk, niks meer AI, alles moet je zelf vliegen en je moet samenwerkings verbanden met andere mensen aangaan zodat je samen met je friends een airline company weet te runnen door samen te vliegen de missies strategisch aan te pakken en zo je bedrijf opbouwen. Het is min of meer hetzelfde als de Stratus wereld, maar nu dus alleen met echte mensen en zinloos als je in je eentje bent. Is echt meer op de grotere communities gericht die samen een bedrijf willen runnen en groot willen maken.
Of te wel keuze genoeg. Ik heb gekozen voor de cumulus wereld, dat past het beste bij mijn casual speelstijl.
Wat betreft de meerwaarde van onair als campaign voor MFS heb ik een review geschreven op basis van mijn ervaringen in een post eerder hier. Het gaat enorm hard in deze thread dus zal lastig te vinden zijn dus ik heb hem even voor je opgezocht. Die onair review heb ik hier gepost:
robinez in "Microsoft Flight Simulator (2020)"
Is elke donderdag begrijp ik - zie ook in de applicatie zelf al wat verschillen (je kan niet meer onder de 0 en boven de 100% aan fuel selecteren bv).robinez schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 10:57:
[...]
ja klopt, die maintenance mode was aangekondigd voor vanochtend.
Heb bij de Global Settings alles wat 'niet realistisch' is ook al uitgevinkt. Zo ben ik voor mijn 'Level 5' opdracht dus naar Sint Maarten aan het reizen, wat me een dag kost.Overstappen naar stratus is wel een grote stap, respect hoor!
Aan de andere kant in alle drie de werelden mag je een aparte company openen, dus je cumulus company blijft ook bestaan.
Heb ook een feature request gelezen (https://my.onair.help/hc/...00797260-Feature-Requests) voor een markt voor nieuwe vliegtuigen. Nu zijn ze allemaal 2e hands idd.Ik laat ook continu ai vluchten plaats vinden om mijn vermogen te laten groeien. Ik ben aan het sparen voor een king air (multi engine prop), maar die zijn bijna 2.5 miljoen dollar. Ik zit nu op ongeveer 1 miljoen vermogen dus het gaat best hard. Ik heb inmiddels 5 eigen vliegtuigen en 6 piloten die continu vluchten voor mij aan het doen zijn. Zelf concentreer ik mij op de bonanza g36 op dit moment omdat ik dat een lekker vliegtuig vindt om mee te vliegen.
JepNog een tip, gebruik 1 AI piloot om al die missies mee te doen waarmee je die skill tree kan vullen. Want die missies zijn enorm tijdrovend vanaf je base airport dus dat kan een AI pilot net zo goed doen.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq