Acties:
  • 0 Henk 'm!
ravw schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 19:10:
atc blijft nu ook ingevult staan
Ah, dat is mooi! Leuke patch tot nu toe, alleen deed de TBM vreemd bij het levelen op cruise level: hij hokte nogal en maakte een soort sprongen. Gebeurde voorheen nooit. Even opletten of dit eenmalig toeval was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tup61 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 19:19:
[...]

Ah, dat is mooi! Leuke patch tot nu toe, alleen deed de TBM vreemd bij het levelen op cruise level: hij hokte nogal en maakte een soort sprongen. Gebeurde voorheen nooit. Even opletten of dit eenmalig toeval was...
de wind is ook anders merk ik .. en geen V in drukken dan ben je weer terug bij windows
geen mist _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 29-09-2020 19:37 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 22:19

ViezeVis

Sample Text

Is het een bug dat je geen nieuwe destination kunt instellen op de MCDU van de A320 of doe ik iets fout? Na mijn weten kun je de desination aanklikken, de airport code instellen dan vervolgens "NEW DEST" aanklikken rechts. Gebeurt alleen weinig :/

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Gwfqv8q.png

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strider1007
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:25
ravw schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 19:37:
[...]

en geen V in drukken dan ben je weer terug bij windows
Ik kan gewoon V indrukken zo vaak ik wil. De helft van de keren verschijnt de VFR-map. De andere helft verdwijnt hij dan weer... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:46
SHFT schreef op maandag 28 september 2020 @ 22:26:
Voor de mensen met een Thrustmaster TCA sidestick is de "reverse truster detent" ook quasi onvoelbaar?
Edit: vond dit bericht dus hier even op ge-quote. Blijkbaar toch normaal? Maar waarom dan die hele hoorbare/duidelijke klik in het filmpje?

Gisteren mijn Thrustmaster TCA Sidestick binnen. Wil ik hem net testen en lijkt het er op dat mijn vermogen slider knop niet goed werkt. Als je hem in reverse trust wil zetten dan moet je dat echt met een beetje kracht doen, dat je een duidelijke klik hoort? Bij mij schuift ie gewoon van boven naar beneden met nagenoeg geen weerstand. Rond de reverse trust positie merk ik een kleine weerstand maar bij lange na niet zoals in dit filmpje. Heb ik een DOA 😭?

YouTube: FS2020 How to activate Toggle Reverse Thrust on Thrustmaster Airbus ...

[ Voor 20% gewijzigd door bsmpower op 29-09-2020 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
strider1007 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 19:42:
[...]

Ik kan gewoon V indrukken zo vaak ik wil. De helft van de keren verschijnt de VFR-map. De andere helft verdwijnt hij dan weer... 8)7
ja dat gaat als ej stil stat goed maar tijdens vlucht kan je terug gegooid worden naar windows .. ik had het ook pas na de 8 ste keer .. bam en weg FS

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 21:16
bsmpower schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 19:46:
[...]

Edit: vond dit bericht dus hier even op ge-quote. Blijkbaar toch normaal? Maar waarom dan die hele hoorbare/duidelijke klik in het filmpje?

Gisteren mijn Thrustmaster TCA Sidestick binnen. Wil ik hem net testen en lijkt het er op dat mijn vermogen slider knop niet goed werkt. Als je hem in reverse trust wil zetten dan moet je dat echt met een beetje kracht doen, dat je een duidelijke klik hoort? Bij mij schuift ie gewoon van boven naar beneden met nagenoeg geen weerstand. Rond de reverse trust positie merk ik een kleine weerstand maar bij lange na niet zoals in dit filmpje. Heb ik een DOA 😭?

YouTube: FS2020 How to activate Toggle Reverse Thrust on Thrustmaster Airbus ...
Ik dacht gelezen te hebben dat er ergens een schakelaartje zit waarmee je de reverse thrust 'weerstand' kan aan en uitzetten. Misschien even de tca handleiding erop naslaan?

Edit: https://ts.thrustmaster.c...estick_Throttle_modes.pdf

[ Voor 5% gewijzigd door Sparkiezz op 29-09-2020 19:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:22
Net begonnen met een rondvlucht boven het land van de rijzende zon :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QY7l5GtW_72DrYO9B-qKQ-cKH4w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OA0BCOxBFkYVGJhIQRXfBAyq.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
Sparkiezz schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 19:52:
[...]
Ik dacht gelezen te hebben dat er ergens een schakelaartje zit waarmee je de reverse thrust 'weerstand' kan aan en uitzetten. Misschien even de tca handleiding erop naslaan?
Niet in de handleiding... Maar ik hoop dat je gelijk hebt, ik zoek even verder! Als ik het heb gevonden laat ik het uiteraard even weten hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sparkiezz
bsmpower schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 19:58:
[...]

Niet in de handleiding... Maar ik hoop dat je gelijk hebt, ik zoek even verder! Als ik het heb gevonden laat ik het uiteraard even weten hier.
Hier: https://ts.thrustmaster.c...estick_Throttle_modes.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 19:33
bsmpower schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 19:46:
[...]

De weerstand is bij mij precies hetzelfde. Alleen een kleine klik als ik naar de reverse trust beweeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bsmpower
Ah, die zat niet in de doos. Ga ik straks even proberen, super bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strider1007
ravw schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 19:50:
[...]

ja dat gaat als ej stil stat goed maar tijdens vlucht kan je terug gegooid worden naar windows .. ik had het ook pas na de 8 ste keer .. bam en weg FS
Blijkbaar niet bij iedereen dan. Net tijdens een vlucht wel 30 keer aan- en uitgezet.
Kan het verschil maken of je de cockpitview of de camera achter het vliegtuig gebruikt ?

Viel me net ook op dat mijn vlucht niet in het logboek opdook... Grr..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBgek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:24
Er!k schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 19:55:
Net begonnen met een rondvlucht boven het land van de rijzende zon :)

[Afbeelding]
Alsof het een foto is uit de Kingair brochure :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iemand dit al opgevallen.... :o

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/L5jx4WCg/teken.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 29-09-2020 20:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Er!k
Ja, 3rd party airports krijgen allemaal een 'gereedschaps icoon' om ze beter te onderscheiden van de standaard 'starred airports'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:15

Saven

Administrator

Elektrisch oplaadpunt voor je Tesla? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
MBgek schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 20:08:
[...]

Alsof het een foto is uit de Kingair brochure :o
Helaas crashte de sim daarna omdat ik de VFR map opende. Dacht dat de CTD alleen voorkwam met de V toets... Dus inderdaad of openzetten vanaf het begin van de vlucht en dan eraf blijven, of er helemaal af blijven!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:28

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Helaas is mijn performance helemaal ingekakt na deze update. Zowel op ultra high en medium haal ik max 20 FPS.. hiervoor eerder 40-60.. anderen hier ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ytr81
  • Registratie: Juni 2017
  • Nu online
Uiteraard een update en de a320 mod is weer stuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvbo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:54
ytr81 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 20:44:
Was te verwachten. Dit blijft ook het nadeel van een mod, vooral in een stadium waarin veel updates uitgebracht worden. Flybywire kennende staat er morgen gelukkig al een nieuwe update klaar waarmee eea gefixt is. Ze blijven achter de feiten aanlopen zolang MS geen hand uitsteekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimalFury
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-08 10:50
ytr81 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 20:44:
Inderdaad, de displays gaan niet meer aan, bij jou ook niet ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sparkiezz
Geweldig hoeveel NL landmarks er al zijn!
https://flightsim.to/by-country/NL
Rotterdam wordt zo wel heel vet :)

En ook Skiathos is freeware beschikbaar :).
https://flightsim.to/file...nternational-airport-lgsk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvbo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:54
Ik heb weeeer het probleem dat ik de update niet kan downloaden. Weer krijg ik de update in de store wel, maar zodra ik de game open gebeurt er niks. Game blijft op oud versienummer staan. Ik kan de Japan update wel downloaden maar zodra ik hem installeer krijg ik een error, dat ik niet de juiste versie draai.

Heb vorige keer al de complete game moeten uninstallen (en dus opnieuw moeten downloaden :s) om de update geinstalleerd te krijgen, ik zie het niet zitten dit elke keer te gaan doen als er een update uitkomt... pfff :(

Volgens mij is de enige conclusie dat er iets fout zit in mijn profiel? Ik meld het wel via Zendesk maar ik kan me niet voorstellen dat ze daar individuele issues op gaan lossen, ik heb nog nooit iemand gezien/gehoord met dit issue.

[ Voor 30% gewijzigd door mvbo op 29-09-2020 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 18:05
Sparkiezz schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 21:09:
Geweldig hoeveel NL landmarks er al zijn!
https://flightsim.to/by-country/NL
Rotterdam wordt zo wel heel vet :)

En ook Skiathos is freeware beschikbaar :).
https://flightsim.to/file...nternational-airport-lgsk
Inderdaad wordt erg vet 8)
Zou alleen makkelijk zijn, als je in 1 keer alle NL sceneries kunt downloaden.
Nu moet je elke keer alles bijhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

bsmpower schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 20:00:
[...]

Ah, die zat niet in de doos. Ga ik straks even proberen, super bedankt!
Heb het net geprobeerd maar die 'klik' heb ik ook niet. In MSF krijg ik wel knop 17 geconfigged maar dan is t bijna niet te taxi'en want bij het terug zetten van je throttle naar idle krijg je meteen de reversers.

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwammen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15-09 20:18
456 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 21:30:
[...]

Heb het net geprobeerd maar die 'klik' heb ik ook niet. In MSF krijg ik wel knop 17 geconfigged maar dan is t bijna niet te taxi'en want bij het terug zetten van je throttle naar idle krijg je meteen de reversers.
Ik heb een knop toegewezen om de reversers te activeren, werkt veel makkelijker zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
tup61 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:14:
[...]

Helt 'ie een beetje (makkelijk corrigeerbaar) of knalt 'ie keihard naar een kant? De TBM is een van mijn favorieten in MSFS en ik heb hier nooit last van, tenminste niet dat ik echt doorheb. Ja, natuurlijk moet je soms een tikke bijsturen, het vliegtuig zal zich niet vanzelf landen zonder input, maar 9 van de 10 keer vliegt mijn TBM netjes door de baan op (en soms zelfs bijna alsof het een autoland is zo netjes). Heb je misschien meerdere controllers aangesloten en ligt er eentje dwars? Is je controller gekallibreerd? Heb je geen last bij opstijgen of tijdens het vliegen?
Inmiddels opgelost denk ik. Twee mogelijkheden: door de nieuwe patch of omdat ik de Trustmaster drivers heb geïnstalleerd in Windows 10. Voorheen gebruikte ik de Windows 10 drivers.

Nu nog proberen of ik na de vlucht van Rotterdam -> Prestwick (Schotland) -> Reykjavik verder naar Canada kan vliegen in een TBM 930. Dit omdat er volgens mij geen vliegvelden nog zijn op Groenland en het vliegbereik van de TBM dan wel een probleem kan gaan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

ViezeVis schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 19:39:
Is het een bug dat je geen nieuwe destination kunt instellen op de MCDU van de A320 of doe ik iets fout? Na mijn weten kun je de desination aanklikken, de airport code instellen dan vervolgens "NEW DEST" aanklikken rechts. Gebeurt alleen weinig :/

[Afbeelding]
Zoals je het doet is correct. Als het niet werkt: bugreport ;)

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-09 21:35
Update gedraaid, draait op het eerste oog prima. Geen fps drops oid.

Op flightsim.to de landmarks van mijn thuisstad Leeuwarden gedownload.
Ik zie nu ook dat EHLW toegevoegd is..... (onderdeel van de MSFS update?!)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qSwilFTf4qxzZhBVYAvjuxYTVyg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7gjYoSieKTOQ4vIlHlu9HnX1.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N1ywoqFnHd40rqqlsnS0vVJ2Ygo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Rv1hzE3sSJ0i6prCQdqNu8bd.png?f=fotoalbum_large

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:39

Predator

Suffers from split brain

Ircghost schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 20:35:
Helaas is mijn performance helemaal ingekakt na deze update. Zowel op ultra high en medium haal ik max 20 FPS.. hiervoor eerder 40-60.. anderen hier ook?
Ik heb nog geen fps testen gedaan, maar ik had daarnet ook het gevoel dat ik een stuk lagere framerates had. Ik had ook wat schokken toen ik opsteeg, en het was geen bijzonder grote airport.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:15

aap

Kan iemand me kort uitleggen hoe je de snelheid regelt met de King Air? Er zijn drie regelaars, power, prop en condition, en ik snap niet zo goed wat die doen. Ze lijken maar matige invloed te hebben op mijn snelheid. Als ik wil landen dan lukt me dat alleen door zowel power als prop bijna helemaal omlaag te zetten.

Ik krijg ook continue ITT waarschuwingen en ik begrijp niet wat dat betekent en wat ik daaraan moet doen.

Die Japan Discovery vlucht wordt lastig als ik die vliegtuig niet beter begrijp. |:(

En het knopje om de intensiteit van de cockpitschermen te regelen heb ik ook nog niet gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik heb hier rotterdam en delft vol staan
alleen laden word wel langer daar

[ Voor 30% gewijzigd door ravw op 29-09-2020 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ytr81
  • Registratie: Juni 2017
  • Nu online
PrimalFury schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 21:02:
[...]

Inderdaad, de displays gaan niet meer aan, bij jou ook niet ?
Klopt. Same problem!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Craftop
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:46
aap schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 21:46:
Kan iemand me kort uitleggen hoe je de snelheid regelt met de King Air? Er zijn drie regelaars, power, prop en condition, en ik snap niet zo goed wat die doen. Ze lijken maar matige invloed te hebben op mijn snelheid. Als ik wil landen dan lukt me dat alleen door zowel power als prop bijna helemaal omlaag te zetten.

Ik krijg ook continue ITT waarschuwingen en ik begrijp niet wat dat betekent en wat ik daaraan moet doen.

Die Japan Discovery vlucht wordt lastig als ik die vliegtuig niet beter begrijp. |:(

En het knopje om de intensiteit van de cockpitschermen te regelen heb ik ook nog niet gevonden...
In principe is het terughalen van de throttle al voldoende om je plane te vertragen, hiervoor hoef je niet de prop RPM aan te passen. Wanneer je wil landen en je haalt de throttle terug en houdt je neus op de horizon, dan zal je vliegtuig al vertragen. Gebruik flaps om nog meer te vertragen alvorens je het vliegtuig aan de grond zet. Eigenlijk werkt het niet veel anders dan andere GA vliegtuigen.

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Laatst online: 21:57
Nou mijn FS2020 doet het niet meer na de update van 660MB.
Gewoon een grijs scherm met 100% gpu :(

edit: blijkbaar als je headset niet werkt start hij niet op...

En weer een "not responding".. krijg echt FSX flashbacks.. ik probeer over 2 maand nog wel een keer :/

[ Voor 49% gewijzigd door DoubleYouPee op 29-09-2020 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Craftop schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 22:02:
[...]

Eigenlijk werkt het niet veel anders dan andere GA vliegtuigen.
Juist wel want tegenwoordig hebben ze allemaal auto mixed en je hoeft niet te letten op rpm en mix
maar met landen is gewoon je gas terug maar geef hem wel de tijd om hem af te laten remmen ..

maar met mix dat moet je horen aan de motor en dat zie je aan de temp .. loopt die te snel op staat hij te arm of te rijk , laat hem egwoon in het groen staan de rode handel , de blauwe is rpm .. die kan je wel iets laten zakken naar zo als ik al schreef rond de 2100 / 2200 , dan je gas eerst naar de helft ..dan zal je hem rustig in snelheid zien afnemen

zorg wel dat je bij de laatste gedeelte voorde landing rpm en mix open heb staan op vol en je gas net boven stal speed .. mocht je weg willen of er gebeurd was is het gas er op en weg

hij staat dan rijk genoeg om zijn volle vermogen te pakken ..
vergeet dat niet..
doe je dit niet dan zal hij veel te langzaam op toeren komen of helemaal niet op toeren komen .. of te laat ...
9 van de 10 is het dan puzzelen .. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Na mijn eerste schokkerige vlucht de sim gerestart. Toen ging de FPS weer naar normaal. Misschien zat de sim nog iets dwars na het updaten..

Wel heb ik nog wat rare screen glitches die ik in andere games niet heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kreeg bij de Landing Challenge een fps van pakweg 15... maar moet toegeven dat ik wel eerst de rendering density op 200 had gezet ipv 160 wat ik normaal heb. Morgen maar even verder testen..

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap

aap

Heeft iemand al door wat de bedoeling is van die Japan Tour? Ik ben net opgestegen en heb hem op autopilot staan, Is het nou gewoon 2.5 uur doorvliegen naar Tokio? (Van hier tot Tokio! 8)7 )

En dan hopen dat ik de landing niet verknal...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
aap schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 22:47:
Heeft iemand al door wat de bedoeling is van die Japan Tour? Ik ben net opgestegen en heb hem op autopilot staan, Is het nou gewoon 2.5 uur doorvliegen naar Tokio? (Van hier tot Tokio! 8)7 )

En dan hopen dat ik de landing niet verknal...
Wat staat er bij de beschrijving.....?

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap

aap

DigitalExorcist schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 22:48:
[...]

Wat staat er bij de beschrijving.....?
Niet zo veel en dat kan ik nu ik onderweg ben sowieso niet teruglezen. Ik kreeg het idee dat het één lange etappe van Nagasaki naar Tokio is. Maar als ik me vergis wil ik dat graag weten voordat ik in Tokio ben, want dat zou dus ongeveer 2.5 uur moeten gaan duren.

Edit: ik heb mijn Japan Tour toch maar weer even afgebroken toen mijn vriendin me er op wees dat ik hem vandaag niet meer voor een christelijke tijd zou gaan voltooien. Andere dag maar weer...

[ Voor 18% gewijzigd door aap op 29-09-2020 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 13:09

Comgenie

Soms heb je dat

Volgensmij is het inderdaad in 1x door naar Tokyo. De route gaat wel langs diverse POI's dus vooral laag vliegen en dingen bekijken, maar wel oppassen voor de bergen :P. In de VFR map staan de namen van de POI's er ook bij.

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MBgek
  • Laatst online: 20:24

Condition levers in die King Air zijn naar mijn weten voor fuel shut-off, low idle en high idle. Bij landen prop full forward ivm go-around. ITT is interstate turbine temp, soort uitlaatgas temperatuur, als je hier waarschuwingen voor krijgt geef je te veel throttle. Houdt deze in het groen.

Als de de snelheid niet omlaag krijgt voor het landen moet je wellicht eerder beginnen met de vaart eruit te halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
leuk kort tripje

begin bij CQRA (kijk uit voor de beren ) en vlieg naar cby2

(eerste deze twee instaleren)
https://www.msfsaddons.or...rt-quatam-river-bushstrip

http://www.allflightmods....chmell-fisheries-2020-v1/

Landen kan maar op 1 manier .. :-) denk aan je vleugels :P

duurt een half uurtje ( ligt aan het vliegtuig .... Mooney formaat kan er landen en opstijgen groter zou ik niet nemen .... zeker niet voor de landing :+

geniet van het uitzicht onderweg O+

[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 29-09-2020 23:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 11:45
hele avond gevlogen met de nieuwe update, japan is erg mooi en daar ga ik zeker vaker vliegen. Ik heb geen tot nu toe geen issues gehad en gevlogen met de bonanza, tbm930 en de beechcraft king air 350i.

fps lijkt zo op het oog hetzelfde, en zelfs de vfr map werkte bij mij. Hopelijk blijft dat zo.

al met al weer een mooie update met japan erbij.

• aap

aap

Het laatste uurtje wat de vliegvelden van Nagasaki en Tokio verkend met de King Air. Bedankt voor jullie tips, afremmen kan inderdaad gewoon met alleen de power-hendel, maar vereist alleen iets meer vooruitdenken dan bij de kleine GA vliegtuigen.

Ik had vanavond wel last van verbroken verbindingen. Hoewel de verbinding ook steeds weer hersteld wordt, lijkt het stuk dat na het verliezen van verbinding komt, niet meer in het logboek terecht te komen. Er ontbreekt vluchttijd en succesvolle landingen.

Ook viel in mijn King Air regelmatig de Garmin schermen uit. Met een power-cycle kreeg ik ze weer aan, maar na een paar minuten gebeurde het dan weer. Het is me nog niet duidelijk of ik nu iets fout doe, dit een bug is of juist een heel realistische simulatie.

De Japanse landing challenges ook alvast afgetikt. Ik kreeg alleen nog geen ranking te zien, maar ik meen me te herinneren dat dat de eerste dag na de vorige patch ook zo was.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X3cAHBDWEnvUKxXwNGHD4moxq8M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CvvdpXw3KPSXdwBiiWOt9nln.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Heerlijk als je een Onair misssie aan het vliegen bent en ondertussen op de map wilt kijken en je krijgt een CDT :( nieuwe bug lees ik hier nu

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik ben de route nu ook aan het vliegen maar ik heb hem even zelf gemaakt beetje de punten aan gegeven hoe hij moet vliegen maar ik ga wel in de mooney en op mijn manier :-)

The land of the rising sun , dus we doen het wel in style
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/CLNv6HY4/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-09-30-00-20-41-04.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/qqGGS4f7/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-09-30-00-30-29-99.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/cCTQThYg/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-09-30-00-33-23-98.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/L6Ct1y2G/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-09-30-00-35-22-73.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/0jrQR0FJ/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-09-30-00-41-31-67.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/V6ksnFYH/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-09-30-00-43-07-55.png

live weather nu bliksem en zon :+ O+ (foto vergroten .. de bliksem is te zien )
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/W1xfMpsR/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-09-30-00-50-04-87.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/RZGwBXbg/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-09-30-00-59-33-89.png

[ Voor 25% gewijzigd door ravw op 30-09-2020 01:14 ]

• Ynnoz
Is het iemand gelukt met autoland de Airbus 320 Neo aan de grond te zetten op Reykjavik? Ik heb het idee dat het toestel te laat echt op de grond komt waardoor de landingsbaan veels te kort is. Ja, autobrake staat op vol en antitrust is enabled.

• zwammen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15-09 20:18
Ynnoz schreef op woensdag 30 september 2020 @ 01:06:
Is het iemand gelukt met autoland de Airbus 320 Neo aan de grond te zetten op Reykjavik? Ik heb het idee dat het toestel te laat echt op de grond komt waardoor de landingsbaan veels te kort is. Ja, autobrake staat op vol en antitrust is enabled.
als je ANTI thrust gebruikt tja >:)

ik ben daar een paar keer geland vorige week met de ILS zonder problemen, wel met de A32NX mod

ik disable wel de autopilot op 100 feet, throttle op idle en A/T af als je "retard" hoort, en beetje flare geven.

Echte perfecte autolandingen kan de sim nog niet

[ Voor 13% gewijzigd door zwammen op 30-09-2020 01:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:38

franssie

Save the albatross

Moet ergens in de POM staan maar kijk ook even of die kist geen constant-speed propeller heeft.
http://www.kingairmagazin...eed-climb-cruise-descent/

edit - Pilot Owner Manual zal wel niet in FS2020 zitten maar het zal toch wel in een checklist staan?

* franssie leest mee maar wacht nog even met installeren tot de grootste bugs uit het spel zijn, grafisch is leuk maar het moet wel werken.

[ Voor 12% gewijzigd door franssie op 30-09-2020 02:25 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SergeR
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 14-08 13:42
Heb een leuke upgrade kunnen doen van m’n PC. Ben van 1080p op een 27” scherm met gemiddeld 45 fps (settings medium-high) naar 2160p op een 32” scherm met gemiddeld 45 fps gegaan. En dan op ultra!

Wat een bizar verschil! Absurd gewoon. Wat ziet alles er toch geweldig uit. Sowieso scherper natuurlijk, maar ook geen korrelige wolken en textures meer, gauges beter af te lezen zonder in te zoomen, grotere draw distance, etc.
Wel valt het nu meer op dat de ground textures niet voldoen voor zo’n hoge resolutie als je lager dan 500 meter vliegt.

Wat balen dat ik zo aan het werk moet :-P

Verwijderd

mvbo schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 21:10:
Ik heb weeeer het probleem dat ik de update niet kan downloaden. Weer krijg ik de update in de store wel, maar zodra ik de game open gebeurt er niks. Game blijft op oud versienummer staan. Ik kan de Japan update wel downloaden maar zodra ik hem installeer krijg ik een error, dat ik niet de juiste versie draai.

Heb vorige keer al de complete game moeten uninstallen (en dus opnieuw moeten downloaden :s) om de update geinstalleerd te krijgen, ik zie het niet zitten dit elke keer te gaan doen als er een update uitkomt... pfff :(

Volgens mij is de enige conclusie dat er iets fout zit in mijn profiel? Ik meld het wel via Zendesk maar ik kan me niet voorstellen dat ze daar individuele issues op gaan lossen, ik heb nog nooit iemand gezien/gehoord met dit issue.
Ik heb nu hetzelfde probleem. Als je een oplossing hebt dan hoor ik het graag.
Nu snap ik ook wat ze bedoelen met de Franse slag. Asobo, ga je eens schamen. 1 ding gefixt, 2 dingen stuk. Ben benieuwd naar de Q&A vanavond, of ze iets kunnen toezeggen.
Update is geweldig hier. Zit alleen nog te dubben over de render density.. ik heb m nu op 170 staan maar krijg niet veel verschil met 150 of 200 lijkt het. Terrain level detail op 170 is m.i. prima...

Vanmiddag maar wat uitgebreider bekijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
DigitalExorcist schreef op woensdag 30 september 2020 @ 08:36:
Update is geweldig hier. Zit alleen nog te dubben over de render density.. ik heb m nu op 170 staan maar krijg niet veel verschil met 150 of 200 lijkt het. Terrain level detail op 170 is m.i. prima...

Vanmiddag maar wat uitgebreider bekijken.
als je na de default instellingen naar ultra nog wat fps over hebt dan zijn er 2 instellingen die de graphics nog naar een behoorlijk hoger niveau tillen:

- render scale naar 120
- texture supersampling naar 8x8 (wel MFS opnieuw starten na het veranderen van deze specifieke instelling)

Die eerste maakt alles scherper,
die tweede instellingen verbetert de textures wat met name voor ground textures op wat lager niveau handig is. (kun je goed controleren door bijvoorbeeld naar het asfalt van de startbaan te kijken.

object en terrain LOD heb ik op 200 staan, bij 150 vielen er hele delen van objecten weg in de verte, maar het zou inderdaad wel kunnen dat 170 zo'n sweet spot is, daar ga ik zeker even mee testen,

• Sparkiezz
Ik heb gisteren avond succesvol de update geïnstalleerd en gevlogen. Nu start ik vanmorgen op, alles gaat goed, laat een vlucht, klik op 'ready to fly'... en niks. De geen CTD, maar het beeld staat vast. Ik kan wel naar het menu en de vlucht afsluiten of opnieuw laden. Het snel menu bovenin werkt ook, althans de menus zijn te openen en clickable. Maar het beeld reageert nergens op. Heb al van alles geprobeerd.
- verschillende vliegtuigen
- default airports en addon airports
- wel/geen flightplan
- FS opnieuw opgestart
Maar niets werkt. Iemand hier ervaring mee?

pfieuwww... een windows reboot deed wonderen. Ik kreeg het al benauwd... :)

[ Voor 21% gewijzigd door Sparkiezz op 30-09-2020 09:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
robinez schreef op woensdag 30 september 2020 @ 08:55:
[...]

als je na de default instellingen naar ultra nog wat fps over hebt dan zijn er 2 instellingen die de graphics nog naar een behoorlijk hoger niveau tillen:

- render scale naar 120
- texture supersampling naar 8x8 (wel MFS opnieuw starten na het veranderen van deze specifieke instelling)

Die eerste maakt alles scherper,
die tweede instellingen verbetert de textures wat met name voor ground textures op wat lager niveau handig is. (kun je goed controleren door bijvoorbeeld naar het asfalt van de startbaan te kijken.

object en terrain LOD heb ik op 200 staan, bij 150 vielen er hele delen van objecten weg in de verte, maar het zou inderdaad wel kunnen dat 170 zo'n sweet spot is, daar ga ik zeker even mee testen,
Render scale heb ik dus op 170 staan ongeveer... de texture supersampling heb ik al op 8x8 staan. Clouds op ultra, rest op high..

FPS 'over' heb ik natuurlijk nooit :) maar FS is bij mij helemaal prima op 20 tot 25 fps. Het gaat niet om pixel-perfect schieten of snelle actie waarbij elke frame meetelt. Daar heb ik CS:GO wel voor..

Om precies te zijn:

Vsync on, max fps 60

Terrain LOD: 170
Terrain vector data: High
Buildings/trees/grass High
Object LOD: 150
Clouds: ultra
texture res: high
anisotropic filtering: 16x
texture supersampling:8x8
Texture synthesis: high
Water waves: high
Shadow maps: 2048
Terrain shadows 2048
Ambient occlusion/Reflection/Light shaft: high
bloom: on
DoF: high
lens correction: off
Lens flare: on
Generic plane models AI: on (geen idee waarom eigenlijk..!)
generaic plane models multiplayer Off
Refresh rate high

[ Voor 18% gewijzigd door DigitalExorcist op 30-09-2020 09:43 ]

• Craftop
DigitalExorcist schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:38:
[...]

Render scale heb ik dus op 170 staan ongeveer... de texture supersampling heb ik al op 8x8 staan. Clouds op ultra, rest op high..

FPS 'over' heb ik natuurlijk nooit :) maar FS is bij mij helemaal prima op 20 tot 25 fps. Het gaat niet om pixel-perfect schieten of snelle actie waarbij elke frame meetelt. Daar heb ik CS:GO wel voor..
Het probleem is niet zozeer dat 20-25 fps niet voldoende is voor MSFS (ik heb ongeveer hetzelfde, heb de fps counter uit staan tegenwoordig), maar het feit dat er nog steeds met enige regelmaat flinke FPS drops zijn die daar flink onder schieten wat het soms onplezierig maakt. Hoe hoger je gemiddelde FPS, hoe minder je deze drops echt voelt natuurlijk.

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Er!k
De A320nx mod is ook alweer aangepast en werkt met de nieuwste update. Nu een testvlucht van Narita naar Nagasaki. Nog net de laatste uurtjes licht meepakken :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ox1bRp1lOfGA6-tR1I8o0Pu22lU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4oK1fNB8B3SR6vcAJ5VUhyg0.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sGtRCCngxdNOVSJka0fpcxT6O-k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8jofNHSLhY6omK5RHBGNH93m.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EgySNFYeJjUusnij0RswoWyWlWY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NmbIJu9vTU6sFg9YGtoulPBE.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LPrIYfaE5amNLJlGlgFiw7180k8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gIATr9Tmr6yTx5hVRJWQXnKc.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tlbWOjwYHuGezULVKGuU0NSgqTc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xdbFMxiniM8uxB44aZtJPTWU.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k-2mOOXZa7OUGD8diDmJ97f6N2c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JU6dtMu4Yh1H4KKqYQRAiN60.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 114% gewijzigd door Er!k op 30-09-2020 11:41 ]

• robinez
DigitalExorcist schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:38:
[...]

Om precies te zijn:

Vsync on, max fps 60

Terrain LOD: 170
Terrain vector data: High
Buildings/trees/grass High
Object LOD: 150
...
refresh rate high
heeft die render scale (dus niet lod) naar 170 niet een enorme invloed op je fps dan? ik vond 120 al behoorlijk hoog namelijk.

Die level of details voor terrein en buildings heb ik op 200 staan, maar ik zal jouw 170 en 150 voor lod even testen.

Ik zie dat je refresh rate op high heb staan, is dat een bewuste keuze? Ik zou hem op medium zetten, dat geeft je toch wel redelijk veel extra FPS namelijk om weer mee te spelen, die refresh rate op high betekent hoevaak je cockpit gauges en tellers worden bijgewerkt, bij medium merk je daar nauwelijks iets van visueel maar het scheel je wel veel fps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
robinez schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:04:
[...]

heeft die render scale (dus niet lod) naar 170 niet een enorme invloed op je fps dan? ik vond 120 al behoorlijk hoog namelijk.

Die level of details voor terrein en buildings heb ik op 200 staan, maar ik zal jouw 170 en 150 voor lod even testen.

Ik zie dat je refresh rate op high heb staan, is dat een bewuste keuze? Ik zou hem op medium zetten, dat geeft je toch wel redelijk veel extra FPS namelijk om weer mee te spelen, die refresh rate op high betekent hoevaak je cockpit gauges en tellers worden bijgewerkt, bij medium merk je daar nauwelijks iets van visueel maar het scheel je wel veel fps.
Render scale .. geen idee, ik kan daar nog wel wat mee stoeien denk ik. Vanmiddag maar eens doen :)

Refresh rate staat bewust op high. Ik vlieg veel op instrumenten en die moeten gewoon niet 'laggen' .. ik weet niet wat de performance hit is maar ik krijg errors in m'n hoofd als die niet netjes meebewegen met wat ik doe.

• robinez
DigitalExorcist schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:08:
[...]

Refresh rate staat bewust op high. Ik vlieg veel op instrumenten en die moeten gewoon niet 'laggen' .. ik weet niet wat de performance hit is maar ik krijg errors in m'n hoofd als die niet netjes meebewegen met wat ik doe.
ja, dat herken ik wel :D

Ik vond het op medium goed te doen, het is iets minder soepel kwa gauge refresh, maar ik vlieg redelijk veel IFR en in de praktijk merk ik er niet veel van, maar het heeft inderdaad een performance impact om hem op hoog te houden. Op low is het onspeelbaar, dan is de lag veel te groot, maar op medium vond ik het eigenlijk wel goed genoeg.

Ik zou het eens testen als ik jou was of het voor jou acceptabel is, het heeft echt een grote invloed op je fps namelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Craftop
robinez schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:11:
[...]

Ik vond het op medium goed te doen, het is iets minder soepel kwa gauge refresh, maar ik vlieg redelijk veel IFR en in de praktijk merk ik er niet veel van, maar het heeft inderdaad een performance impact om hem op hoog te houden. Op low is het onspeelbaar, dan is de lag veel te groot, maar op medium vond ik het eigenlijk wel goed genoeg.

Ik zou het eens testen als ik jou was of het voor jou acceptabel is, het heeft echt een grote invloed op je fps namelijk.
Ik vond medium al ontzettend traag / stotterend aanvoelen. Heb er bewust voor gekozen om dit op high te laten staan, want ook ik krijg er echt een error van als ik dat ziet haperen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!
robinez schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:11:
[...]

Wauw!! Dat maakt inderdáád een hoop verschil!! Nu tussen de wolken nog gewoon 35 fps! Rendering nu op 120 gezet, die andere settings op 200 en glass cockpit refresh op medium. Top! Bedankt! _/-\o_

(En dat te bedenken dat ik al ruim 45 uur erin heb zitten....)

Craftop schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:26:
[...]

Ik vond medium al ontzettend traag / stotterend aanvoelen. Heb er bewust voor gekozen om dit op high te laten staan, want ook ik krijg er echt een error van als ik dat ziet haperen..
Ligt het dan nu aan mij want met deze patch (1.9.3.0) voelt Medium gewoon normaal aan eigenlijk...

• robinez
DigitalExorcist schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:55:
[...]

Wauw!! Dat maakt inderdáád een hoop verschil!! Nu tussen de wolken nog gewoon 35 fps! Rendering nu op 120 gezet, die andere settings op 200 en glass cockpit refresh op medium. Top! Bedankt! _/-\o_

(En dat te bedenken dat ik al ruim 45 uur erin heb zitten....)
ik heb er enorm veel mee getest en met dit soort instellingen vliegt je fps omhoog inderdaad, terwijl je wel die fotografische beelden blijft zien.

Ik zit strak op 60 fps (dat heb ik in de hardware driver gelimiteerd) voor de meeste gebieden en voor new york ligt het bij mij tussen de 35 en 50 fps afhankelijk van waar je vliegt. Die fps drops heb ik eigenlijk niet, behalve op sommige vliegvelden, daar zie ik af en toe wel een drop, maar goed dat neem ik dan voor lief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
robinez schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:06:
[...]

ik heb er enorm veel mee getest en met dit soort instellingen vliegt je fps omhoog inderdaad, terwijl je wel die fotografische beelden blijft zien.

Ik zit strak op 60 fps (dat heb ik in de hardware driver gelimiteerd) voor de meeste gebieden en voor new york ligt het bij mij tussen de 35 en 50 fps afhankelijk van waar je vliegt. Die fps drops heb ik eigenlijk niet, behalve op sommige vliegvelden, daar zie ik af en toe wel een drop, maar goed dat neem ik dan voor lief.
Ik was al blij met plm. 20 fps maar zit nu tussen de (volumetrische, ultra!) bewolking gewoon strak op 30! _/-\o_

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:36
Net even rond Nagasaki bezig (met de nieuwe Japan add-on) waar het nu aan het omweren is.
Hier moet ik toch eerlijk zijn als FS2020 cynicus :
Het ziet er verdomd gelikt uit :P

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

• robinez
dierkx36 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:17:
Net even rond Nagasaki bezig (met de nieuwe Japan add-on) waar het nu aan het omweren is.
Hier moet ik toch eerlijk zijn als FS2020 cynicus :
Het ziet er verdomd gelikt uit :P
dat vind ik toch wel verdacht, ik heb gisteravond ook op nagasaki gevlogen en toen onweerde het ook (live weather aan). Dat ziet er fantastisch uit, maar dat zal toch niet zo zijn dat daar altijd onweer is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
robinez schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:29:
[...]

dat vind ik toch wel verdacht, ik heb gisteravond ook op nagasaki gevlogen en toen onweerde het ook (live weather aan). Dat ziet er fantastisch uit, maar dat zal toch niet zo zijn dat daar altijd onweer is?
https://www.meteoblue.com...ek/nagasaki_japan_1856177

De weersverwachting dáár is inderdaad onweer vandaag... zou best kunnen kloppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dierkx36
[...]

FS2020 on-line weather werkt mog niet helemaal zoals het hoort vermoed ik.
Daarnaast zat er ook een vertraging op de METAR data die ze van hun aanbieder krijgen begreep ik van het officiele FS2020 forum :?

[edit]
Of het is nog steeds aan het omweren zoals hierboven gezegd word :+

[ Voor 7% gewijzigd door dierkx36 op 30-09-2020 11:49 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• robinez
ik heb nog wel een tip voor de beginners onder ons.

Ik was een tijd geleden op zoek naar een boek over MFS2020 maar daar is uiteraard nog niets voor beschikbaar.

totdat ik deze week op de aerosoft site een boek ontdekte die ze elke week aanvullen met nieuwe chapters. Inmiddels is dat boek al over de 200 pagina's en echt van hoge kwaliteit kwa informatie, zeker als je redelijk nieuw bent in mfs zoals ik dat ook ben kun je hier heel veel informatie uithalen nu al. Zoals een beschrijving van de G1000 of de een tutorial over de tbm930. In de laatste revision hebben ze een heel stuk toegevoegd over vliegen in slecht weer, en over de-icing procedures, etc.

Ik vind het een top boek voor die 14 euro, en tot nu toe kun je elke week weer een nieuwe versie downloaden met nieuwe chapters (zie version history bij dat boek) dus wie weet is dit ook interessant voor anderen.

dat boek kun je hier vinden:
https://www.aerosoft.com/...guide-to-flight-simulator

• aap

aap

[...]

Ik vloog gisteren ook rond Nagasaki en bij mij was het gewoon lichtbewolkt. Geen bliksem gezien.
voor de mensen die nog een mooie route zoeken .. jap
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/9fzsh27x/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-09-30-01-46-00-30.png

en de prestaties en log boek werken niet meer :-(

had nu al op 200 uren moeten zitten ... heb er in FS2020 nog 10 te gaan maar die ben ik nu wel voorbij in de laatste uren en gisteren avond maar hij blijft op 190 uren staan :(

• Ircghost

Ircghost

@ravw heb je developer modus per ongeluk aan staan? Dan werkt logbook niet.

• schumi1986
  • Nu online
Ik snap er niets van

Hoe komt het dat als ik de AP in schakel met de cessna 172 g1000 hij meteen een maximale duikvlucht naar rechts inzet?

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

SergeR schreef op woensdag 30 september 2020 @ 06:58:
Heb een leuke upgrade kunnen doen van m’n PC. Ben van 1080p op een 27” scherm met gemiddeld 45 fps (settings medium-high) naar 2160p op een 32” scherm met gemiddeld 45 fps gegaan. En dan op ultra!

Wat een bizar verschil! Absurd gewoon. Wat ziet alles er toch geweldig uit. Sowieso scherper natuurlijk, maar ook geen korrelige wolken en textures meer, gauges beter af te lezen zonder in te zoomen, grotere draw distance, etc.
Wel valt het nu meer op dat de ground textures niet voldoen voor zo’n hoge resolutie als je lager dan 500 meter vliegt.

Wat balen dat ik zo aan het werk moet :-P
Wat voor een upgrade heb je gedaan aan je PC? Wat had je eerst, en wat nu?

Ik ben nog aan het orienteren op een upgrade en ben benieuwd welke stap het beste is.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
robinez schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:57:
totdat ik deze week op de aerosoft site een boek ontdekte die ze elke week aanvullen met nieuwe chapters.
Ha, dat vind ik wel slim gedaan van ze! ;)
schumi1986 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:19:
Ik snap er niets van

Hoe komt het dat als ik de AP in schakel met de cessna 172 g1000 hij meteen een maximale duikvlucht naar rechts inzet?
Geen idee. Misschien kan je eens een screenshot maken als dat gebeurt? Dan kunnen we zien hoe je een en ander hebt ingesteld. Kan ook gewoon een of andere bug zijn, ik hoor hiet wel vaker over, maar zelf heb ik hier nog NOOIT last van gehad.

[ Voor 48% gewijzigd door tup61 op 30-09-2020 12:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Downloaden van de update ging gisteren een stuk sneller dan de vorige keer. Wel voor het eerst last gehad dat m'n navigatie uitviel in de mooney M20R. Voor de laatste patch nog geen last van gehad.

Word eens tijd dat ze op kort termijn eerst de bugs eruit halen die zijn ontstaan en al aanwezig waren bij release (dus zorgen dat alles werkt zoals MSFS gelanceerd hoort te zijn) zodat we een versie hebben waarbij alles werkt. Daarna pas weer nieuwe dingen toevoegen. Nu komt er iedere 2 weken een patch uit met nieuwe dingen en bug fixes tegelijk, waarbij de patch meer schade aanricht dan er gerepareerd wordt. Als er een stabiele versie is waarbij alles werkt op basis van een maandelijkse update (of langere tijd) nieuwe dingen toevoegen zodat dit eerst zorgvuldig getest kan worden.

Ik gebruik als kaart littlenavmap dus gebruik de VFRmap niet, maar ik kan me voorstellen dat dit een veelgebruikte functie is die nu onbruikbaar gemaakt is.

Ook ik had gisteren onweer in zowel Japan en noord-amerika. Ik hoop dat we nu niet 2 weken lang iedere dag met onweer hoeven te vliegen.

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

• JL-IP(!)
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 18:04
weststar schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 21:44:
Update gedraaid, draait op het eerste oog prima. Geen fps drops oid.

Op flightsim.to de landmarks van mijn thuisstad Leeuwarden gedownload.
Ik zie nu ook dat EHLW toegevoegd is..... (onderdeel van de MSFS update?!)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Kun je ook even over Tytsjerk vliegen? 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
schumi1986 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:19:
Ik snap er niets van

het klinkt alsof je altitude op 0 hebt staan, in principe kun je ap gewoon aanzetten en gebeurt er nog niks, pas als je MFS (GPS Nav aan zet dan zal het vliegtuig altijd teruggaan richting je paarse lijn, ook al vlieg je al in de goede richting. Dus dat zou wel verklaren waarom die ineens naar links of rechts gaat). Als je dat niet wil dan zet je de AP in HDG mode (heading, en zal hij richting de heading gaan die je ingesteld hebt.

Wat ik altijd doe is AP aan, dan hold altitude activeren, dan pakt hij de altitude die je op dat moment hebt en dan Nav mode activeren. Zodra het vliegtuig dan stabiel vliegt op de AP, dan pas ik de altitude aan en switch de hold altitude om naar de VS altitude met een stijging en daling pecentage van 600 ft/min

• kripple
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-06-2024
JL-IP(!) schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:05:
[...]

Kun je ook even over Tytsjerk vliegen? 8)
Heb ik gisteren nog gedaan. Van Drachten naar Leeuwarden en zo terug via Tytsjerk, dan naar mijn woonplaats Burgum terug naar Drachten. Vlieg dat vaak dus zal volgende keer wel even screenshot maken

AMD Ryzen 9 5900x - Nvidia rtx 4070 - 32gb ram - Meta Quest 3

• strider1007
Gameaddict schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:02:
Ik gebruik als kaart littlenavmap dus gebruik de VFRmap niet, maar ik kan me voorstellen dat dit een veelgebruikte functie is die nu onbruikbaar gemaakt is.
Ik heb zowel gisteravond als vanmorgen juist extra gebruik gemaakt van de VFR-map, zowel in cockpitview als achter het toestel hangend.

Geen enkele crash meegemaakt, dus om nu te zeggen dat die functie onbruikbaar is gaat echt veel te ver...

• schumi1986
  • Nu online
robinez schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:07:
[...]

het klinkt alsof je altitude op 0 hebt staan, in principe kun je ap gewoon aanzetten en gebeurt er nog niks, pas als je MFS (GPS Nav aan zet dan zal het vliegtuig altijd teruggaan richting je paarse lijn, ook al vlieg je al in de goede richting. Dus dat zou wel verklaren waarom die ineens naar links of rechts gaat). Als je dat niet wil dan zet je de AP in HDG mode (heading, en zal hij richting de heading gaan die je ingesteld hebt.

Wat ik altijd doe is AP aan, dan hold altitude activeren, dan pakt hij de altitude die je op dat moment hebt en dan Nav mode activeren. Zodra het vliegtuig dan stabiel vliegt op de AP, dan pas ik de altitude aan en switch de hold altitude om naar de VS altitude met een stijging en daling pecentage van 600 ft/min
Ik dacht in eerste instantie ook dat het kwam omdat hij terug wil naar de paarse lijn, maar als alles uitstaat en ik druk de AP knop in maakt hij meteen een rechtse duikvlucht.

Ik zal de volgende keer proberen om eerst HDG Hold te selecteren voordat ik de AP in schakel

• dierkx36
Is er trouwens al iets bekend over wanneer ze VR willen gaan implementeren :?
(Voorheen werd er aangegeven dit te doen zodra de Reverb G2 werd gereleased, alleen gezien die maar word uitgesteld...)

Als je VR gewend ben in flight sims is terug naar een monitor best wel kwalitatief uitermate telurstellend :+

• 456
  • Niet online

456

Ok - een tip voor deze community, aan de personen die de Steam versie hebben:
Valideer NIET je bestanden in steam... dit resulteert in een nieuwe download van de 95Gb!

(Ik deed de validatie omdat ik weer wat crashes kreeg na de update, en ik op internet las dat dit dmv een validatie wellicht verholpen kon worden)...

Overigens zag ik ook dat de 'Steam overlay' selectie weer aan stond in Steam.

* krijgt beetje spijt ervan dat hij niet in de microsoft store heeft gekocht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melotte
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-10-2022
robinez schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:57:Ik vind het een top boek voor die 14 euro, en tot nu toe kun je elke week weer een nieuwe versie downloaden met nieuwe chapters (zie version history bij dat boek) dus wie weet is dit ook interessant voor anderen.

dat boek kun je hier vinden:
https://www.aerosoft.com/...guide-to-flight-simulator
Hartelijk bedankt! Meteen besteld. 8)

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 15:37

tomic

Smexylittlebabe!

456 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:41:
Valideer NIET je bestanden in steam... dit resulteert in een nieuwe download van de 95Gb!

(Ik deed de validatie omdat ik weer wat crashes kreeg na de update, en ik op internet las dat dit dmv een validatie wellicht verholpen kon worden)...

Overigens zag ik ook dat de 'Steam overlay' selectie weer aan stond in Steam.

* krijgt beetje spijt ervan dat hij niet in de microsoft store heeft gekocht
Dank voor je reactie; ik dacht dat de steam editie beter is. Ms Store heeft ook nog eens betere aanbiedingen zie ik. Heb je nog positieve punten voor Steam ipv MS store?

Toch maar een weblog?

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:42
Wat is de ATC ook een drama.

Gisteren na de update dacht ik, laat ik eens een test vluchtje doen met de a320.

Schiphol - Brussel... lekker kort ff snel alles testen.

Kom ik bij Brussel aan, approach, krijg ik eerst de melding, Descend to 2.000 feet.
Best want daar moet ik ook de GS oppikken.

Krijg ik vervolgens de melding, Climb to 300.000 Feet.
WTF? sowieso beetje aan de hoge kant lijkt mij. wat verwacht je van mij.

dat ik boven het vliegveld alles uit zet en recht naar beneden ga?

[ Voor 4% gewijzigd door Dirtyrockers op 30-09-2020 14:01 ]

• strider1007
456 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:41:

Misschien mis ik iets, maar:
1. je ervaart crashes en vertrouwt de boel niet.
2. Je vraagt Steam om je files te valideren, dus kijken of alles wel klopt.
3. Steam besluit dat het niet klopt en gaat de game opnieuw installeren.

Is dat niet de bedoeling van die hele validatie?

Uiteraard vervelender dat het om een game van 90 Gig gaat in plaats van 9 Gig, maar het lijkt toch te werken zoals het moet...

• robinez
Melotte schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:51:
[...]

Hartelijk bedankt! Meteen besteld. 8)
ja, is echt een top boek, vooral die sectie over g1000 waarin alles wordt uitgelegd (tot het weergeven van weer informatie toe) en daarna een tutorial waarin je stap voor stap alles in realtime kunt uitproberen vond ik erg goed gedaan. Sowieso vind ik die opzet van detail uitleg plus daarna een tutorial om het uit te voeren (zoals die flightplan op de g1000 zelf) een goed idee, dat hebben ze nu voor die g1000 en de tbm930 gedaan, dat vind ik erg handig om te volgen en je leert er superveel van.

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17:06
Mijn eerst CTD sinds launch. Natuurlijk op het laatste stukje dat ik de landing wil gaan inzetten. :(

Steamversie hier. Hopend op een eenmalig iets.. :/

Logje:
- <Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
- <System>
<Provider Name="Application Error" />
<EventID Qualifiers="0">1000</EventID>
<Version>0</Version>
<Level>2</Level>
<Task>100</Task>
<Opcode>0</Opcode>
<Keywords>0x80000000000000</Keywords>

Edit: Validatie gedaan, geen problemen daarmee.

[ Voor 46% gewijzigd door Gummiebeer op 30-09-2020 14:51 ]

• Sparkiezz
Ik heb dus dit probleem :(...
https://forums.flightsimu...he-game-unplayable/289384

Het beeld bevriest dus na 'ready to fly'. Menus werken, geluid werkt... maar het beeld bevriest. Echt waardeloos want ik kan helemaal niks nu in de sim.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 18:05
Vraagje: is er eigenlijk een Tweaker FS 2020 group? Misschien leuk om met een paar mede-tweakers samen bush flights te doen.

• 456
  • Niet online

456

strider1007 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 14:00:
[...]

Misschien mis ik iets, maar:
1. je ervaart crashes en vertrouwt de boel niet.
2. Je vraagt Steam om je files te valideren, dus kijken of alles wel klopt.
3. Steam besluit dat het niet klopt en gaat de game opnieuw installeren.

Is dat niet de bedoeling van die hele validatie?

Uiteraard vervelender dat het om een game van 90 Gig gaat in plaats van 9 Gig, maar het lijkt toch te werken zoals het moet...
Ik heb nog nooit gezien dat bij een validatie bij Steam, dat Steam de hele applicatie opnieuw gaat downloaden. Overigens ging de validatie gewoon goed in steam, en was in no-time afgerond.

• Waterpower
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:22
Sparkiezz schreef op woensdag 30 september 2020 @ 14:13:

Het beeld bevriest dus na 'ready to fly'. Menus werken, geluid werkt... maar het beeld bevriest. Echt waardeloos want ik kan helemaal niks nu in de sim.
Windows al opnieuw opgestart? Bij iemand die dit ook had werkte dit.

AMD Ryzen 7800X3D | MSI RTX 4090 Suprim | Asus Tuf Gaming X670E plus | Corsair Vengeance RGB 2x 32Gb 6000 | NZXT H7 Flow black | Corsair RM1000x | NZXT Kraken Elite 360

• Sparkiezz
Waterpower schreef op woensdag 30 september 2020 @ 14:28:
[...]

Windows al opnieuw opgestart? Bij iemand die dit ook had werkte dit.
Ja... dat was ik bij wie dit werkte... Vannochtend... maar nu niet meer. Heb al meerdere malen de PC gereboot... maar niets lijkt te werken.

• robinez
Sparkiezz schreef op woensdag 30 september 2020 @ 14:13:

Ellendig.

Wat ik zelf zou proberen in dat geval is de community folder leeggooien (de inhoud verplaatsen naar een backup folder), ik lees steeds meer berichten over bepaalde mods die nog niet geschikt zijn voor de meest recente update van mfs2020 en die een negatief effect hebben op de stabiliteit of werking van mfs 2020

Mocht het daarna wel werken, dan zou je weer mods terug kunnen plaatsen totdat het niet meer werkt, dan weet je welke het is.

Waarschijnlijk werken die mods voor graphics updates wel, maar die mods zoals fps fix (die moet je sowieso niet meer installeren want dat zit sinds de vorige patch standaard in mfs) en mods die vliegtuigen aanpassen, dat zijn mogelijke bronnen van ellende.

Geen idee of dat bij jou geval is, maar ik zou het in ieder geval proberen. Anders moet je haast wel een herinstallatie gaan overwegen, daar zit niemand op te wachten natuurlijk.
Pagina: 1 ... 98 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc