Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Onderstaande info is een copy/paste van een reactie onder 1 van de mods op flightsim.to:DigitalExorcist schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:58:
[...]
...
Tof!! Ja ik heb de binnenstad van Groningen “gedaan” zojuist. Erg gaaf! Maar... wel een issue met verkleuring tov de Bing data. Alsof er een blauwige schaduw overheen hangt.... is dat makkelijk te fixen?
...
Als je de Blauwe gloed weghaalt dan pas het beter in de omgeving. Dit kan je doen door de PNG texture files (van de Blender map en dus niet van de export naar MSFS2020 textures) net even een warme tint te geven. Ik zelf gebruik Lightroom, omdat je daarmee bulk kan afhandelen. Maar veel edit programma's kunnen het ook. Dus de Temperatuur moet je dan aanpassen. (deze gaat van blauw naar rood/geel.)
Hmmm. Ik gebruik alleen geen Blender...Geleihoofd schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 17:14:
[...]
Onderstaande info is een copy/paste van een reactie onder 1 van de mods op flightsim.to:
Als je de Blauwe gloed weghaalt dan pas het beter in de omgeving. Dit kan je doen door de PNG texture files (van de Blender map en dus niet van de export naar MSFS2020 textures) net even een warme tint te geven. Ik zelf gebruik Lightroom, omdat je daarmee bulk kan afhandelen. Maar veel edit programma's kunnen het ook. Dus de Temperatuur moet je dan aanpassen. (deze gaat van blauw naar rood/geel.)
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Die lichtvlek links is van de zon die in de ruit scheen trouwens.
/f/image/3rPShLQ13k6BCtLSk2HPGARF.png?f=fotoalbum_large)
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Het ziet er heel goed uit en het is volledig gratis!
Het programma heet NeoFly en je kunt hem hier downloaden:
https://maugiroe.wixsite.com/neofly
Een video uitleg van hoe het programma werkt kun je hieronder zien
indrukwekkend !DigitalExorcist schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 17:23:
Ziehier een screentje vanuit een Cessna 152 met de Google Earth-data in Flight Sim. Nee ik ben niet gecrashed(en ja de crashdetectie staat uiteraard áán). De M'tinitoor'n staat er mooi bij al zeg ik het zelf. Alleen dat blauwige moet er nog uit.
Die lichtvlek links is van de zon die in de ruit scheen trouwens.
[Afbeelding]
ik vond groningen al helemaal niks kwa centrum in mfs2020. Staat het forum er ook al in bij jou?
Als die blauwe gloed eruit is dan zou ik hem graag willen hebben
Wat doet dit tav je performance?DigitalExorcist schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 17:20:
[...]
Hmmm. Ik gebruik alleen geen Blender...maar zal eens kijken of zoiets te fixen is. Photoshop kan dat uiteraard ook wel in bulk.
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
Nee die was toen nog in aanbouw...robinez schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 17:25:
[...]
indrukwekkend !
ik vond groningen al helemaal niks kwa centrum in mfs2020. Staat het forum er ook al in bij jou?
Als die blauwe gloed eruit is dan zou ik hem graag willen hebben
Photoshop? Geen idee
Of bedoel je de scenery? Sorry, had even geen tijd om op m'n FPS counter te letten en moest me concentreren op het screenshot maken en niet crashen. Maar voor zover ik kon zien, even een rondje over Stad gedaan, eigenlijk niks bijzonders tov. normaal.. ik zit normaal op of rond 25 tot 32 fps.
Ik zal proberen een filmpje te maken van een rondvluchtje.. stand by.
[ Voor 11% gewijzigd door DigitalExorcist op 02-10-2020 17:29 ]
met opkomende zon
YouTube: Santa Barbara to San Fransisco Int Mooney M20R (time lapse)
[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 02-10-2020 17:40 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
YouTube: Microsoft Flight Simulator 2020 - Groningen centrum ("Stad") - impor...
De SD-versie is er al, HD nog wordt verwerkt en is straks beschikbaar. Ivm andere privézaken ben ik nu even niet in de gelegenheid, later vanavond wel weer!
Actie vanaf 02:04 trouwens!
[ Voor 4% gewijzigd door DigitalExorcist op 02-10-2020 17:52 ]
Ook geen schaduw en zonneschijn effecten op die gebouwen denk ik, ofwel ? als ik het vergelijk met de gebouwen in de verte?DigitalExorcist schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 17:20:
[...]
Hmmm. Ik gebruik alleen geen Blender...maar zal eens kijken of zoiets te fixen is. Photoshop kan dat uiteraard ook wel in bulk.
Lijkt erop. Schaduwen op zich wel... althans... de optie Cast Shadow staat aan bij de scenery editor. Maar ik gebruik het pas een half uurtje dus ik weet nog niet exact hoe het werkt allemaal. Het zijn wel echte objecten, getuige de hijskranen en zo.PrimalFury schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 18:05:
[...]
Ook geen schaduw en zonneschijn effecten op die gebouwen denk ik, ofwel ? als ik het vergelijk met de gebouwen in de verte?
Dat lijkt zo. Check Taakbeheer maar: “Reageert niet” maar is wel druk bezig.dawai0 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 18:27:
Scenery gmaps geprobeerd maar mijn flight simulator hangt wanneer ik "build package" doe
Mijn stukje Groningen duurde een minuut of 8 op mn Ryzen 5 3600....
Hm, wel slechts 10% cpu hier en ik heb toch 10 minuten gewachtDigitalExorcist schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 18:36:
[...]
Dat lijkt zo. Check Taakbeheer maar: “Reageert niet” maar is wel druk bezig.
Mijn stukje Groningen duurde een minuut of 8 op mn Ryzen 5 3600....
Zal nog eens wat langer wachten.
dan klopt het ook een beetje met het aanvliegen op EhRd
het gaat over dit gedeelte ,dieschool onder aan en diee 2 flatgrbouwen

die tegen de dijk aan staat is in fs maar een klein gebouuwtje
[ Voor 40% gewijzigd door ravw op 02-10-2020 18:50 ]
Als het in Google Earth goed staat kan het ja. Ik waag me er pas aan als ik weet hoe die editor werkt met die kleurzweem en night lighting. En eventueel waarschuwingslampen op hoge objecten als kranen.ravw schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 18:47:
is dat makkelijk te doen die bouwen neer te zetten want ik zou dese omgeving even willen doen ?
dan klopt het ook een beetje met het aanvliegen op EhRd
het gaat over dit gedeelte ,dieschool onder aan en diee 2 flatgrbouwen
[Afbeelding]
die tegen de dijk aan staat is in fs maar een klein gebouuwtje
Dan kan mn scenery v0.1 op de freeware markt komen 😜
Gefeliciteerd met je 200 uur !
Bij mij is vandaag weer niks gelogd, blijf dus op slechts 76 uur hangen..
ja had het oook al veel eerder moeten hebben denk dat iok heel veel laaste vluchten niet op genomen isstrider1007 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 18:59:
@ravw
Gefeliciteerd met je 200 uur !
Bij mij is vandaag weer niks gelogd, blijf dus op slechts 76 uur hangen..
In google klopt het helemaal .. de hele stad is daar in goed .. heb het al helemaal gezien met vRDigitalExorcist schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 18:53:
[...]
Als het in Google Earth goed staat kan het ja. Ik waag me er pas aan als ik weet hoe die editor werkt met die kleurzweem en night lighting. En eventueel waarschuwingslampen op hoge objecten als kranen.
Dan kan mn scenery v0.1 op de freeware markt komen 😜
helaas mijn airport zijn geen 3d weergegeven
[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 02-10-2020 19:06 ]
Ongelofelijk zeg! Ziet er echt goed uit en dat voor 'een paar minuten' werk!DigitalExorcist schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 17:52:
@456 (en alle anderen natuurlijk)
YouTube: Microsoft Flight Simulator 2020 - Groningen centrum ("Stad") - impor...
De SD-versie is er al, HD nog wordt verwerkt en is straks beschikbaar. Ivm andere privézaken ben ik nu even niet in de gelegenheid, later vanavond wel weer!
Actie vanaf 02:04 trouwens!
Tis dat ik een hele dag qua werk achter dat ding heb gezeten maar morgen ook eens proberen!
Thanks voor je filmpje!
Ja ik ga mezelf even inlezen of en hoe dit te fixen is. Maar qua modellering is het echt wel heel gaaf.456 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:05:
[...]
Ongelofelijk zeg! Ziet er echt goed uit en dat voor 'een paar minuten' werk!
Tis dat ik een hele dag qua werk achter dat ding heb gezeten maar morgen ook eens proberen!
Thanks voor je filmpje!
Bedankt! En graag gedaan 😊456 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:05:
[...]
Ongelofelijk zeg! Ziet er echt goed uit en dat voor 'een paar minuten' werk!
Thanks voor je filmpje!
Night lighting is niet zo’n uitdaging. Het meeste staat er al netjes in. Alleen nog even die rare kleurzweem eruit. Schaduwen werken grotendeels ook wel maar de Google Maps 3D view heeft van zichzelf al schaduwen erin zitten. Het zijn immers een soort 3D-foto’s... dus hoge gebouwen hebben al schaduwen op het bronmateriaal.
Het UMCG in Groningen heb ik nu we goed ipv een vreemd groot flatgebouw. Night lighting is ook best ok.
De randen zijn wel erg grof en rommelig, qua overgang naar de Bing Maps data..
Ik ga morgen wel even wat proberen met een los gebouwtje. De Euroborg of zo. Of de IKEA in Groningen.
[ Voor 5% gewijzigd door DigitalExorcist op 02-10-2020 20:44 ]
ik vind het echt gaaf hoe je dit voor elkaar krijgt, die video van jou ziet er echt fantastisch uit. Als je inderdaad die kleurzweem eruit krijgt zodat het aansluit op de rest van de tiles, dan heeft het voor mij dezelfde kwaliteit als mijn orbx addon voor aerofly, misschien zelfs nog wel beter dit, Die kerk op de vismarkt ook, echt geweldig gedaanDigitalExorcist schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 20:42:
[...]
Bedankt! En graag gedaan 😊
Night lighting is niet zo’n uitdaging. Het meeste staat er al netjes in. Alleen nog even die rare kleurzweem eruit. Schaduwen werken grotendeels ook wel maar de Google Maps 3D view heeft van zichzelf al schaduwen erin zitten. Het zijn immers een soort 3D-foto’s... dus hoge gebouwen hebben al schaduwen op het bronmateriaal.
Het UMCG in Groningen heb ik nu we goed ipv een vreemd groot flatgebouw. Night lighting is ook best ok.
De randen zijn wel erg grof en rommelig, qua overgang naar de Bing Maps data..
Ik ga morgen wel even wat proberen met een los gebouwtje. De Euroborg of zo. Of de IKEA in Groningen.
iets meer dan 3 uur vliegen

[ Voor 9% gewijzigd door ravw op 02-10-2020 21:13 ]
De maker van die export tool heeft 3 uur geleden gepost dat hij de kleurcorrectie rechtstreeks in de tool wil inbouwen. Dat zou wel echt makkelijk zijn..!robinez schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 21:05:
[...]
ik vind het echt gaaf hoe je dit voor elkaar krijgt, die video van jou ziet er echt fantastisch uit. Als je inderdaad die kleurzweem eruit krijgt zodat het aansluit op de rest van de tiles, dan heeft het voor mij dezelfde kwaliteit als mijn orbx addon voor aerofly, misschien zelfs nog wel beter dit, Die kerk op de vismarkt ook, echt geweldig gedaan
Zie https://www.reddit.com/r/...decoder_now_userfriendly/
Dank voor de tip. Ik heb het boek ook aangeschaft. Super!robinez schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:43:
voor de mensen die ook het MFS2020 book van aerosoft gekocht hebben, versie 1.50 staat sinds vandaag in je account en je kunt daar de nieuwe versie downloaden, in deze boek update hebben ze met name een complete tutorial van de A320 toegevoegd.
er staat ook al wat informatie over de japan update in deze update, in 1.60 gaan ze de japan update helemaal beschrijven staat in het boek.

Mooney flighthours
nog een uurtje dan ben ik weer in tacoma
en toen klapte fs er uit
[ Voor 20% gewijzigd door ravw op 02-10-2020 22:58 ]
Microsoft Crash Simulator.ravw schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:41:
[Afbeelding]
Mooney flighthours
nog een uurtje dan ben ik weer in tacoma
en toen klapte fs er uit
Wist niet dat die tellertjes je eigen uren meetelde! Cool!
Welke LOD level heb je gebruikt? Dit is 16 tot en met 19 van Zwolle CentrumDigitalExorcist schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 17:20:
[...]
Ik maak er nu 1 van hetzelfde gebied maar dan met hoogste kwaliteit. ben benieuwd naar het verschil
ze staan op 0 als je in een plane stapt dus :-) de eerste keer dan :-) ze werken echt kan je ook gelijk zien welke plane je het meeste gevlogen heb456 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 23:17:
[...]
Microsoft Crash Simulator.
Wist niet dat die tellertjes je eigen uren meetelde! Cool!
ik de C172 en de Mooney
16 t/m 20 had ik gedaan. 😊PrimalFury schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 23:19:
[...]
Welke LOD level heb je gebruikt? Dit is 16 tot en met 19 van Zwolle Centrum
Ik maak er nu 1 van hetzelfde gebied maar dan met hoogste kwaliteit. ben benieuwd naar het verschil
[YouTube: Microsoft Flight Simulator 2020 - Zwolle Center - Testing Photogrammetry Data]
Het zit leuk in elkaar, maar ik ben nog niet helemaal om.
Ik had Santa Barbara als uitvalsbasis genomen, maar achteraf was dat misschien geen goede keuze, want omdat het aan de kust ligt, kun je maar de helft van de kanten op.
De eerste missie moest ik een passagier afzetten binnen 2 nm van een redelijk willekeurig punt in de heuvels. Met een beetje geluk op een straat geland. Maar ik was niet geduldig genoeg en drukte op een verkeerde knop en toen was de missie mislukt. Tweede poging met een soortgelijke missie snapte ik het en was de missie geslaagd.
Vervelend van dit soort missies is dat je na afloop weer terug moet naar je uitvalsbasis, dus dan ben je voor de volgende missie weer op dezelfde plek.
Voor de volgende missie koos ik een simpele vlieg van A naar B missie, met als nevendoel mijn basis te verplaatsen, maar toen ik er bijna was kreeg ik de camera-bug en vervolgens een CTD en kon ik weer opnieuw beginnen.
De integratie met MSFS is wel leuk en je krijgt door gesproken berichten en geluiden (dichtslaande deuren en schuivende bagage) feedback over wat er gebeurt.
Er zijn ook aparte missies zoals zachte landingen maken met kwetsbare bagage of VIPS rondvliegen waarbij je niet te wil mag banken of dalen/stijgen, maar hier ben ik nog niet aan toegekomen.
Ik denk dat ik het nog een avondje moet proberen, maar ik vrees dat ik erop af ga knappen dat je nogal beperkt wordt in waar je vliegt, terwijl ik juist gehoopt had dat zo'n programma je vluchten zou laten maken waar je anders nooit gekomen zou zijn.
Het kost niets, dus een gegeven paard...

/f/image/l3TfP4tc2ThLwPHSznxc8dxa.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Ha8XP75s1BOQMGWlX8qPDdxy.jpg?f=fotoalbum_large)
Lukt mij geen 2e keer weer. Bekend probleem. Krijg allemaal errors bij het inladen etc. En unknow objecten.
Edit: probleem gevonden.
[ Voor 11% gewijzigd door PrimalFury op 03-10-2020 00:46 ]
Mijn god, dat is wel even wat anders dan een simpel cessna'tje. Echt mega-ingewikkeld, vooral die MCDU, ik doe netjes wat die guide zegt, maar of ik het allemaal begrijp, dat is bepaald nog niet het geval.
Toch is het wel gelukt om uiteindelijk op te stijgen. Ik denk dat dit best een leuk vliegtuig is om mee te vliegen als je eenmaal goed weet hoe die werkt. Maar daar heb ik nog een lange studieweg voor te gaan.
:strip_exif()/f/image/jOSUWrqBjupJFj4OZ2GcsySh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CvDiPbNPSKuLfWd5kCKyYaL2.jpg?f=fotoalbum_large)
is dat verplicht om terug te gaan? in Onair kun je gewoon nieuwe missies opvragen op het vliegveld waar je op dat moment bent, zodat je eigenlijk steeds verder de omgeving kan verkennen als je dat wil. Hetl ijkt me toch dat je dat hier ook wel kan doen?aap schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 23:59:
Ik heb vanavond Neofly uitgeprobeerd.
Ik had Santa Barbara als uitvalsbasis genomen, maar achteraf was dat misschien geen goede keuze, want omdat het aan de kust ligt, kun je maar de helft van de kanten op.
...
Vervelend van dit soort missies is dat je na afloop weer terug moet naar je uitvalsbasis, dus dan ben je voor de volgende missie weer op dezelfde plek.
Hahaha toevallig heb ik net hetzelfde geprobeerd: moest met mijn virtuele wereldreis een oversteek van Indonesia naar Australia maken en leek me wel een goede kans om dit vliegtuig te pakken. Had het idee dat ik de AP wel ingesteld zou krijgen, maar hij bleef volledig in koers afwijken. Toen maar teruggeschakeld naar een cessna die ik wel onder de knie heb. Later maar eens rustiger uitproberen tijdens een korter vluchtje ;-)robinez schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 00:22:
zo vanavond met behulp van de mfs2020 a320 tutorial guide een eerste poging gedaan om met de A320 vanaf een cold start een vlucht te maken.
Mijn god, dat is wel even wat anders dan een simpel cessna'tje. Echt mega-ingewikkeld, vooral die MCDU, ik doe netjes wat die guide zegt, maar of ik het allemaal begrijp, dat is bepaald nog niet het geval.
Toch is het wel gelukt om uiteindelijk op te stijgen. Ik denk dat dit best een leuk vliegtuig is om mee te vliegen als je eenmaal goed weet hoe die werkt. Maar daar heb ik nog een lange studieweg voor te gaan.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Klopt, VFR map moet je openen voor het opstijgen en dan niet meer afsluiten/opnieuw openen. Dan werkt het nog, anders heb je grote kans op crash. Wordt aan gewerkt overigens!turkeyhakan schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 07:56:
Bij mij werkt het auto pilot gedeelte niet meer in de 787. En de VFR map openen via de instellingen zorgt tevens voor een crash.
200meter voor de baan klapt FS er weer uit. Heel de vlucht niks aan de hand. Ik word er echt een beetje moedeloos van. Ik zie ook totaal geen enkele relatie tot de CTD crashes (op de Navmap na, maar die is uitgeschakeld)... Ene keer vlieg je uren zonder problemen, andere keer klapt ie er ineens uit.
Thanks voor de headsup! Leuk dat dit soort programmaatjes toch in ontwikkeling zijn. Ik ga deze ook eens volgen ondanks dat ik een Onair abo heb. Moet wat te doen hebben als ik in Onair zelf aan het reizen ben van het ene punt naar het andere.aap schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 23:59:
Ik heb vanavond Neofly uitgeprobeerd.
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik denk dat een beetje concurrentie wel goed is, dat houdt ze scherp in welke functionaliteiten 'de ander' heeft, en dat ze daar zelf ook over gaan nadenken (dat met die geluiden bijvoorbeeld - Onair heeft al een beperkte set aan geluiden, zou leuk zijn als ze idd missie specifieke geluiden toe zouden voegen, of lastige reizigers ofzo
Overigens is MSFS momenteel een beetje de beperkende factor bij mij, maar goed... zal ook wel opgelost worden denk ik dan maar (met de aangekondigde hotfixes).
Nope.Hassebassie schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 09:44:
Ik krijg nu een update binnen van 96 GiB. Terwijl ik 1.9.3 al binnen had gehaald. Recommended content.... Hebben jullie dit ook gehad?
Welke editie heb je? Steam of ms marketplace?
Want als je de steam versie hebt vermoed ik dat steam een aantal files heeft 'aangeraakt' waardoor de msfs installatie denkt dat ie alles weer opnieuw moet gaan downloaden.
1 voordeel, die downloads gaan wel een stuk stabieler dan een aantal weken geleden.
[ Voor 30% gewijzigd door 456 op 03-10-2020 09:52 ]
[/quote]
Snel is wat anders. Dat verliep bij de eerst keer beter.
Nee, maar misschien heb je een andere download directory aangeven?Hassebassie schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 09:44:
Ik krijg nu een update binnen van 96 GiB. Terwijl ik 1.9.3 al binnen had gehaald. Recommended content.... Hebben jullie dit ook gehad?
PSN: MrHitman_nl / Discord: MrHitman_nl#9229
Dat heb ik dus om die reden gewoon uit staan.Timbox88 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 10:16:
Hahahaha shit, mijn vliegtuig 'overstressed', was al 4.5 uur aan het vliegen en had nog klein uurtje te gaan. Shit, hahaha!
Prima dat het realisme toe voegt, maar ik heb geen zin een keer een te harde turn te pakken of wat hard op de baan terecht te komen om vervolgens de hele vlucht afgebroken te hebben.
Dan maar wat minder realisme. Als ik 100% realisme zou willen, zou ik wel op gaan voor mijn PPL en vlieglessen nemen in een echt vliegtuig, geen flightsim spelen.
Ná Scaoll. - Don’t Panic.
Haha snap ik hoor. Maar ik zoek wel iets meer realisme!unezra schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 10:22:
[...]
Dat heb ik dus om die reden gewoon uit staan.
Prima dat het realisme toe voegt, maar ik heb geen zin een keer een te harde turn te pakken of wat hard op de baan terecht te komen om vervolgens de hele vlucht afgebroken te hebben.
Dan maar wat minder realisme. Als ik 100% realisme zou willen, zou ik wel op gaan voor mijn PPL en vlieglessen nemen in een echt vliegtuig, geen flightsim spelen.
Ik ben in ieder geval niet de enige. Sinds de laatste patch echt meermaals, out of the blue, CTD's.
Persoonlijk zou ik je adviseren om tussentijds eerst wat andere toestellen te vliegen in een meer 'tussenmaat' dan direct naar de A320 over te stappen. Ik weet overigens niet of je stock A320 gebruikt of eventueel zelfs nog de flybywire A32NX variant, die laatste is al helemaal complex om even op in te duiken.robinez schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 00:22:
zo vanavond met behulp van de mfs2020 a320 tutorial guide een eerste poging gedaan om met de A320 vanaf een cold start een vlucht te maken.
Nee hoor, alle instellingen zijn hetzelfde gebleven. Nou ja, niks aan te doen. Ik had wel lekker willen gaan vliegenkoenvdlinden schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 10:17:
[...]
Nee, maar misschien heb je een andere download directory aangeven?
dat is inderdaad een goede tip, en dat was ook mijn mening na het proberen, dus ik hou me eerst maar een tijdje nog bij de tbm930.psychodude schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 12:04:
Persoonlijk zou ik je adviseren om tussentijds eerst wat andere toestellen te vliegen in een meer 'tussenmaat' dan direct naar de A320 over te stappen. Ik weet overigens niet of je stock A320 gebruikt of eventueel zelfs nog de flybywire A32NX variant, die laatste is al helemaal complex om even op in te duiken.
Wat ook niet meehielp is dat er dingen gebeurden in die stock a320 die mij bugs lijken, maar of dat zo is dat weet ik dus niet. Maar dingen als dat het linker scherm in de cockpit zwart blijft na een cold start (dan moet je aan die dial links in je cockpit draaien om het scherm te verlichten, en dat die dan ineens weer op zwart blijft en die dial op magische wijze zelf weer teruggedraaid is) of dingen als dat je op de autopilot vliegt en ineens gaan alle alarmen af en blijkt je vliegtuig ineens verticaal te staan in een vrije stall vanuit niets, het maakt het allemaal niet makkelijker.
Dus ik sta weer met beide voeten op de grond en ga verder vliegen in die oude vertrouwde GA vliegtuigen, die ingewikkelde vliegtuigen komen in een later stadium wel eens weer.
klasse hoor!
het lijkt me toch dat je dan echt wel je favoriete vliegtuig hebt gevonden, en op die manier voelt die toch een beetje als je eigen vliegtuig waarvan je het gedrag door en door kent.
Ik moet bekennen dat ik steeds weer na het lezen van die enthousiaste verhalen van jou op het punt sta om die mooney ook aan te schaffen (sowieso zijn veel mensen enthousiast erover online). Maar aangezien ik nog zoveel moet leren en er nog zoveel andere vliegtuigen in mfs2020 zitten die ik nog moet ontdekken heb ik mezelf er goed van weten te weerhouden.
Wel leuk die vlieguren in je vliegtuig, ik zag dat zo'n teller in de cessna ook zat en daar had ik toch ook al flink wat uren op staan, dat gaat toch ongemerkt als je lekker bezigbent.
Achjuist als je nog een beetje moet beginnen met FS en veel dingen moet l;eren , is dat makeklijker te doen in een vliegtuig die ook makkelijk vliegbaar is , zeker nadat de GPS nu ook goed werkt na de update van de mooneyrobinez schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 12:21:
[...]
klasse hoor!
het lijkt me toch dat je dan echt wel je favoriete vliegtuig hebt gevonden, en op die manier voelt die toch een beetje als je eigen vliegtuig waarvan je het gedrag door en door kent.
Ik moet bekennen dat ik steeds weer na het lezen van die enthousiaste verhalen van jou op het punt sta om die mooney ook aan te schaffen (sowieso zijn veel mensen enthousiast erover online). Maar aangezien ik nog zoveel moet leren en er nog zoveel andere vliegtuigen in mfs2020 zitten die ik nog moet ontdekken heb ik mezelf er goed van weten te weerhouden.
Wel leuk die vlieguren in je vliegtuig, ik zag dat zo'n teller in de cessna ook zat en daar had ik toch ook al flink wat uren op staan, dat gaat toch ongemerkt als je lekker bezigbent.
het vliegtuig voelt er goed aan en is best makkelijk vliegbaar .. alleen landen vraagt even wat meer aandahct maar als je dit door heb gaat het steeds makkelijker
Ik merk ook dat mijn landingen ook steeds beter worden .. maar je gaat ook helemaal een het vliegtuig wennen , en je gaat het vrouwtje dor en door kennen..
in het begin had ik best wel even wat last om dat ding te vliegen , maar nu gaat het wel ..
Maar zo als ik ook al schreef , ik ben nooit een Mooney liefhebber geweest , Beechcraft en cessna waren het ..
( jammer dat die Beechcraft bonanza in FS een glascockpit heeft , ik ben daar geen voorstander van ..)
maar je gaat zeker geen spijt krijgen van de aanschaf , en als je vragen heb dna kan je ze altijd stellen
het opstarten van Cold en dark is in de Mooney een eitje , en ook het Taxieen gaat erg super met dit toestel
vliegen is ook echt een genot , hij is vrij direct met zijn handelingen
Maakelijk stabiel te houden ..
, alleen koud weer daar moet je even mee om gaan ..
wel aanteraden is een Throttle ste te hebebn met drie handels .. want de mixed (rodeknop) heb je echt vaak nodig als je gaat klimmen .
maar als je deze vrouw ( vliegtuig) goed door heb vliegt het ook echt lekker , en ze is nog best snel voor een vrouwtje uit 1955 -Cruise speed: 242 kn (278 mph, 448 km/h) (TAS)
hier de eigenschappen
Cruise speed: 242 kn (278 mph, 448 km/h) (TAS)
Stall speed: 53 kn (61 mph, 98 km/h)
Range: 1,100 nmi (1,300 mi, 2,000 km) (standard tanks)
Service ceiling: 25,000 ft (7,600 m)
het is even een aanschaf maar je krijgt zeker geen spijt , hoop alelen nog dat er meerdere livery's komen
de 4 die er bij zitten zijn wel erg mooi voor al die rode ( waar ik mee vliegt en die Groen goud is ook erg mooi
maar zou leuk zijn als er eens een beetje old skool blauw of beetje jaren 50 style
hier heb je een goede uit leg over hoe of wat met de Mooney .. ps dit is voor de update
https://forums.flightsimu...s-2020-by-carenado/280118
Ditmaal weer eens de Beachcraft Baron G58 uit de hangar getrokken, blijft een van mijn favoriete vliegtuigen.
:strip_exif()/f/image/T7TodRbhf1f3zxJghSPza2ud.jpg?f=fotoalbum_large)
#edit: Oke, het stukje net boven Bergen in Noorwegen is niet direct heel mooi, veel fout terrein daar in de fjorden.
[ Voor 9% gewijzigd door Hoogie2004 op 03-10-2020 13:09 ]
Het is inderdaad lastig om bugs te onderscheiden van working as intended op het moment dat je niet bekend bent met de systemen. Zelf maak ik ook slechts sporadisch een vlucht in de a320, heb overigens de A32NX geïnstalleerd voor net wat meer realisme. Display brightness op 0 na cold start is daarbij in ieder geval zoals het hoort. Het terugspringen wat je beschrijft herken ik in ieder geval niet, maar 0.2 is de laatste versie waar ik ook daadwerkelijk een vlucht mee gemaakt heb. En overigens weet ik niet of jij stock of A32NX gebruikt.robinez schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 12:18:
[...]
Wat ook niet meehielp is dat er dingen gebeurden in die stock a320 die mij bugs lijken, maar of dat zo is dat weet ik dus niet. Maar dingen als dat het linker scherm in de cockpit zwart blijft na een cold start (dan moet je aan die dial links in je cockpit draaien om het scherm te verlichten, en dat die dan ineens weer op zwart blijft en die dial op magische wijze zelf weer teruggedraaid is) of dingen als dat je op de autopilot vliegt en ineens gaan alle alarmen af en blijkt je vliegtuig ineens verticaal te staan in een vrije stall vanuit niets, het maakt het allemaal niet makkelijker.
Dus ik sta weer met beide voeten op de grond en ga verder vliegen in die oude vertrouwde GA vliegtuigen, die ingewikkelde vliegtuigen komen in een later stadium wel eens weer.
Zelf vlieg ik grotendeels ook GA of de CJ4 Citation. Ik vind die laatste eigenlijk al prima vermakelijk om wat meer complexiteit te hebben zonder totaal overladen te worden.
De CJ4 is nota bene realistischer wijs ook zo'n beetje het max dat FS2020 heeft wat feitelijk nog een single pilot toestel is. De A320 bijvoorbeeld wordt gebruikelijk met een copilot / first officer gevlogen. En nu heeft FS2020 wel een copilot waar je wat taken aan toe kunt bedelen, zoals bijvoorbeeld ATC communicatie uit handen kunt geven... maar het blijft toch een beetje het intellect van een hamster hebben. Tijdens cruise allemaal niet zo'n probleem. Maar tijdens het begin en einde van de vlucht merk je toch al snel dat zodra je meer realisme toevoegt, meer richting study level airliners komt, het vliegen van dit soort dingen als één persoon suboptimaal is
Hier gisteravond ook, tot 2x toe. De vlucht gaat helemaal goed totdat je zo'n 100ft boven de landingsbaan hangt "Flightsimulator.exe has stopped working", word je toch gek van.456 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 08:56:
* zucht... Ik was vroeg wakker, ik denk 'ik doe een mooie ochtendvlucht van Geneve naar Sion' (via het meer en het dal), als onderdeel voor Onair, vrachtje naar Neurenberg. Prachtig zo in het donker...
200meter voor de baan klapt FS er weer uit. Heel de vlucht niks aan de hand. Ik word er echt een beetje moedeloos van. Ik zie ook totaal geen enkele relatie tot de CTD crashes (op de Navmap na, maar die is uitgeschakeld)... Ene keer vlieg je uren zonder problemen, andere keer klapt ie er ineens uit.
Ik heb de kleurzweem eruit. Tooltje heet ImBatch, die pakt binnen een minuut 7000 bestanden en past de kleur aan. Zal straks een nieuw filmpje maken. Zit nu een beetje veel rood in nog... haha
Ben benieuwd, kun je mij ook taggen in dit onderwerp berichtenDigitalExorcist schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 13:17:
@456
Ik heb de kleurzweem eruit. Tooltje heet ImBatch, die pakt binnen een minuut 7000 bestanden en past de kleur aan. Zal straks een nieuw filmpje maken. Zit nu een beetje veel rood in nog... haha
De Cessna Citation Longitude is ook aan te raden.robinez schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 12:18:
[...]
dat is inderdaad een goede tip, en dat was ook mijn mening na het proberen, dus ik hou me eerst maar een tijdje nog bij de tbm930.
Kleine zakenjet. Vliegt redelijk intuitief, nóg rapper dan de TBM, behoorlijk fatsoenlijk uitzicht naar buiten en volledig glass.
Als je iets meer oldskool wil, is er nog een 2e zakenjet die niet volledig glass is. Daar heb ik zelf nog niet in gevlogen, maar dat is voor zover ik kan beoordelen wel een goede stap tussen de hobby vliegtuigen, TBM en grote airliners in.
Mja, het zou mooi zijn als er een soort tussenmodus zou komen.Timbox88 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:01:
[...]
Haha snap ik hoor. Maar ik zoek wel iets meer realisme!
Iets in de geest van dat als je crashed of je vliegtuig overbelast, je niet meteen klaar bent, maar bijvoorbeeld 1 of 2 minuten terug in de tijd gezet word zodat je de situatie kunt voorkomen.
Het is me nu te scherp. Zet je crashes en overbelasting aan, ga je een keer per ongeluk te hard, einde vlucht, niet in je logbook. Da's mij te heftig.
YouTube: Microsoft Flight Simulator 2020 10 03 13 40 49 02
Nog niet 100% tevreden, teveel rood nu, maar we komen er wel!
Even zien of ik na het bouwen die .PNG’s nog aan kan passen. Dat zou cool zijn. Scheelt best wel wat werk...
Fixes:
* Blauwe kleurzweem weg
* Meeste straten zijn intact gebleven
* Autoverkeer nu zichtbaar door de stad
* Hoogte is getweaked zodat er minder gekke overgangen zijn
* Het UMCG (flyover @ 2:40) is geen flatgebouw meer maar het echte gebouw.
[ Voor 7% gewijzigd door DigitalExorcist op 03-10-2020 14:05 ]
Mooi man!DigitalExorcist schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:01:
@456 en @PrimalFury en de rest:
Even zien of ik na het bouwen die .PNG’s nog aan kan passen. Dat zou cool zijn. Scheelt best wel wat werk...
Fixes:
* Blauwe kleurzweem weg
AMD Ryzen 9 5900x - Nvidia rtx 4070 - 32gb ram - Meta Quest 3
Heb mijn woon plaats er nu ook in zitten. Nadeel is wel dat ik aan een rivier woon, en ik moet mijn scenery behoorlijk 'laag' leggen om geen flikkerend water te hebben.DigitalExorcist schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 13:17:
@456
Ik ga me ook eens verdiepen in dat ImBatch
nou dit vind ik toch wel echt heel erg goed zeg, Het is misschien iets te rood ten opzichte van de rest, maar zodra je boven de stad zelf vliegt valt dat totaal niet op. Wat een details ook, de korenbeurs, het hanzeplein, de prinsentuin, je hebt er alles gewoon fotorealistisch in. Het is echt bijna alsof je er echt rondloopt.DigitalExorcist schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:01:
Fixes:
* Blauwe kleurzweem weg
Echt goed bezig en een lust voor het oog (zeker als je bekend bent in groningen.
Welk vliegtuig gebruik je eigenlijk, die heeft een mooi uitzicht vanuit de cockpit
Super mooi!DigitalExorcist schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:01:
Fixes:
* Blauwe kleurzweem weg
Komt ie straks ook als download beschikbaar?
als dit kleine stukje lukt dan straks heel zuid holland in
[ Voor 136% gewijzigd door ravw op 03-10-2020 14:53 ]
Tof om de eigen werklocatie ook in FS2020 voorbij te zien komen. Nu nog helikopters ingame en ik kan zelf de trauma heli op het dak landenDigitalExorcist schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:01:
Fixes:
* Blauwe kleurzweem weg
Ben je van plan om beschikbaar te gaan maken als download of?
@Sparkiezz @Yihaaa @ravw @psychoduderavw schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:36:
welke programma'sheb je daar voor nodig dan ga ik zelf ook eens kijken hoe of wat
want die rededit site ligt er uit
Ja in wil m op Flightsim.to gaan zetten maar pas als ik tevreden ben.. dit zijn nog alpha hobbyversies imho...
Ik gebruik inderdaad die Google Earth importer tool ...
Vliegtuigtype weet ik even niet, gewoon een standaard toestel met zoveel mogelijk zicht 😜
En kleurinstellingen heb ik nog niet definitief. Blauw -30 en nu aan het kijken of rood minder kan als de pakkage eenmaal gebouwd is.
Polygon maken en als Water selecteren misschien? Anders met terraforming en de hoogte experimenteren denk ik...Sparkiezz schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:11:
[...]
Heb mijn woon plaats er nu ook in zitten. Nadeel is wel dat ik aan een rivier woon, en ik moet mijn scenery behoorlijk 'laag' leggen om geen flikkerend water te hebben.
Ik ga me ook eens verdiepen in dat ImBatch. Welke kleur instellingen heb je gebruikt?
Misschien het beste om eerst blauw -35 te proberen. Ik heb denk ik teveel wijzigingen tegelijk gedaan en dat gaat niet echt goed.. brightmess misschien nog wat omhoog.Sparkiezz schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:11:
[...]
Heb mijn woon plaats er nu ook in zitten. Nadeel is wel dat ik aan een rivier woon, en ik moet mijn scenery behoorlijk 'laag' leggen om geen flikkerend water te hebben.
Ik ga me ook eens verdiepen in dat ImBatch. Welke kleur instellingen heb je gebruikt?
@456 @PrimalFury e.a.
Hier nog even de verschillende momenten van de dag .. de nachtscenery is best fijn!
Microsoft Flight Simulator 2020 Groningen ("Stad") Centrum - v0.1.1 alpha scenery
YouTube: Microsoft Flight Simulator 2020 Groningen ("Stad") Centrum - v0.1.1 ...
[ Voor 27% gewijzigd door DigitalExorcist op 03-10-2020 15:23 ]
was wat vergeten mmaar hopelijk werk het nu
[ Voor 21% gewijzigd door ravw op 03-10-2020 16:24 ]
Hmm ja, daar ben ik het mee eens! Dat zou een goede tussenweg zijn!unezra schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 13:56:
[...]
Mja, het zou mooi zijn als er een soort tussenmodus zou komen.
Iets in de geest van dat als je crashed of je vliegtuig overbelast, je niet meteen klaar bent, maar bijvoorbeeld 1 of 2 minuten terug in de tijd gezet word zodat je de situatie kunt voorkomen.
Het is me nu te scherp. Zet je crashes en overbelasting aan, ga je een keer per ongeluk te hard, einde vlucht, niet in je logbook. Da's mij te heftig.
Overigens staan de vluchten waarbij je vliegtuig overstressed raakt wel in je logbook. Net ff gekeken!
[ Voor 8% gewijzigd door Timbox88 op 03-10-2020 15:46 ]
Ik had namelijk vol overgave een spotgoedkope Baron G58 gekocht die in Lipno-Kramolin in tjsechie op een extreem klein vliegveldje stond (LKBV), wat eigelijk een soort bushstrip is vanwege het feit dat daar een wintersport gebied is.
Dus ik wilde daar mijn eerste opdracht doen omdat die best veel cargo aan kan en je daar veel mee verdient en toen kreeg ik te horen, dat mag je niet, je hebt dat brevet voor zo'n type vliegtuig helemaal niet.
Dus vol goede moed aan mijn examen begonnen. Maar goed, mijn eerste poging faalde enorm dus ik moest hem opnieuw doen. Nu iets meer tijd genomen voor het examen en in de lucht was de instructeur tevreden, maar ja, toen moest ik nog landen op dat extreem kleine vliegveld om de einde vlucht checklist nog af te werken.
Dat was wel even handen dichtknijpen tijdens het landen, Ik raakte de landingsbaan net bij de start wat goed was voor deze lengte en vervolgens vol in de remmen en met een geweldige draai op het einde op behoorlijke restsnelheid wist ik hem perfect te parkeren op de parking daar om de eind checklist af te kunnen werken.
Hoe mooi is dat moment dan als je instructeur zegt dat je hem gehaald hebt.
:strip_exif()/f/image/bRQczc9BUx01vPkAiGfNDiaA.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar goed, ik mag nu de multi engine pistons vliegen dus nu zo snel mogelijk weg uit dat saaie tsjechie naar iets meer interessantere omgeving met betere airports.
Maar op deze manier heb ik wel een baron g58 in topconditie voor een zeer lage prijs kunnen bemachtigen aangezien niemand zo'n ding daar wil ophalen in tsjechie in onair, dus ik ben blij
Ah, check. Dat wel dus.Timbox88 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 15:39:
[...]
Hmm ja, daar ben ik het mee eens! Dat zou een goede tussenweg zijn!
Overigens staan de vluchten waarbij je vliegtuig overstressed raakt wel in je logbook. Net ff gekeken!
Maar het is wel einde vlucht.
Ik snap dat dat realistisch is. In het echt ben je op zijn best (zwaar) gewond en waarschijnlijk gewoon dood. Maar toch. Geef me dan de optie door te vliegen maar daar wél consequenties aan te verbinden zoals een paar minuten terug in de tijd, aantekening in je logbook, vliegtuig dat minder goed vliegt, etc.
Het is nu binar. Of je kunt je vliegtuig bovenop en flat parkeren, naar beneden vallen en doodleuk opstijgen vanaf de A16 of een willekeurig weiland, of je crashed of overstressed en het is klaar met je vlucht.
Haha jep! Snap wat je bedoelt en eens hoor! Het zijn twee uitersten nu!unezra schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 16:16:
[...]
Ah, check. Dat wel dus.
Maar het is wel einde vlucht.
Ik snap dat dat realistisch is. In het echt ben je op zijn best (zwaar) gewond en waarschijnlijk gewoon dood. Maar toch. Geef me dan de optie door te vliegen maar daar wél consequenties aan te verbinden zoals een paar minuten terug in de tijd, aantekening in je logbook, vliegtuig dat minder goed vliegt, etc.
Het is nu binar. Of je kunt je vliegtuig bovenop en flat parkeren, naar beneden vallen en doodleuk opstijgen vanaf de A16 of een willekeurig weiland, of je crashed of overstressed en het is klaar met je vlucht.
ja, dat zou ik graag willen, maar de beta is niet voor oculus gebruikers. (tot die tijd dan maar star wars squadron en aerofly 2 spelen in vr).Timbox88 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 16:24:
Zijn er hier geïnteresseerden om straks VR te spelen? Check: https://gamer.nl/artikele...-flight-simulator-kan-nu/
Nice!DigitalExorcist schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:53:
[...]
Polygon maken en als Water selecteren misschien? Anders met terraforming en de hoogte experimenteren denk ik...
Wat gebeurd er als ik alleen LOD level 22 zou gebruiken voor de maps ? Heb ik dan altijd het beste kwaliteit ?
Heb jij die eerste oculus? Beetje aan te raden?robinez schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 16:36:
[...]
ja, dat zou ik graag willen, maar de beta is niet voor oculus gebruikers. (tot die tijd dan maar star wars squadron en aerofly 2 spelen in vr).
Het ziet er nu een stuk beter uit vind ik. Sowieso heel bijzonder dat dit zo kan! Het verschil qua kleuren is vooral de witbalans. Het origineel is in de video als het ware meer geel en groen. Dat geen jij aangepast hebt is meer blauw / rood. Veranderend de witbalans van jouw werk ook mee met kleurveranderingen (zoals dag / nacht) van MFS? Eventueel kun je proberen de boel een paar tinten lichter te maken, en de schaduwen (of zwart in het algemeen) meer op te lichten. Als je aan komt vliegen lijkt het een donkerder gedeelte. Eenmaal erboven ziet het er super uit.DigitalExorcist schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:01:
Fixes:
* Blauwe kleurzweem weg
[ Voor 9% gewijzigd door Luxicon op 03-10-2020 17:01 ]
...
ik heb de oculus quest omdat die geen extra sensoren nodig heeft, die quest verbind ik met een usb c kabel met de oculus software en steam vr, en dan wordt het in feite een rift model. Dat werkt geweldig goed.Timbox88 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 16:51:
[...]
Heb jij die eerste oculus? Beetje aan te raden?
Die nieuwe quest is goedkoper en schijnt een nog hogere resolutie te hebben, maar goed, als ik zie hoe goed aerofly 2, half life alyx en star wars squadron er nu al uitzien dan hou ik het voorlopig bij dit model,
Ik overweeg serieus een van de ondersteunde VR headsets aan te schaffen zodra de mogelijkheid beschikbaar komt. Speel nu op 3x 1440p 27", maar als VR goed werkt op mijn config is dat absoluut iets waarvoor ik aan VR zou willen beginnen.Timbox88 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 16:24:
Zijn er hier geïnteresseerden om straks VR te spelen? Check: https://gamer.nl/artikele...-flight-simulator-kan-nu/
In welk programma doe je de color corrections? En doe je die dan op de gemaakt package folder of nog in je project en dan opnieuw de package bouwen?DigitalExorcist schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:52:
[...]
@Sparkiezz @Yihaaa @ravw @psychodude
Ja in wil m op Flightsim.to gaan zetten maar pas als ik tevreden ben.. dit zijn nog alpha hobbyversies imho...
Ik gebruik inderdaad die Google Earth importer tool ...
Vliegtuigtype weet ik even niet, gewoon een standaard toestel met zoveel mogelijk zicht 😜
En kleurinstellingen heb ik nog niet definitief. Blauw -30 en nu aan het kijken of rood minder kan als de pakkage eenmaal gebouwd is.
Soort keuzehulpTimbox88 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 16:51:
[...]
Heb jij die eerste oculus? Beetje aan te raden?
/f/image/jI473meIX7xpjVpOjTFl4wur.png?f=fotoalbum_large)
Ja, maar welke zijn allemaal ondersteunend? Ben me nu een beetje aan het oriënteren, maar zie zoveel verschillende dingen dat ik er weinig wijs uit word hahaunezra schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 17:07:
[...]
Ik overweeg serieus een van de ondersteunde VR headsets aan te schaffen zodra de mogelijkheid beschikbaar komt. Speel nu op 3x 1440p 27", maar als VR goed werkt op mijn config is dat absoluut iets waarvoor ik aan VR zou willen beginnen.
ImBatch. En het laatste ... opnieuw bouwen lijkt noodzakelijk te zijn.PrimalFury schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 17:07:
[...]
In welk programma doe je de color corrections? En doe je die dan op de gemaakt package folder of nog in je project en dan opnieuw de package bouwen?
Zometeen meer. Ik denk dat ik de sweet spot gevonden heb...
Haha dat had ik door, maar ik snap niet wat er allemaal wordt weergegeven (ben niet bepaald technisch). Zit online beetje te lezen en heb het idee dat je (in mijn geval: krachtige game pc) het beste kunt gaan voor de oculus rift s (met in het achterhoofd dat ik geen 1000 euro wil betalen ;-))MBgek schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 17:42:
[...]
Vergelijking tussen VR devices. De naam staat er onder.
ik heb je via pb een uitleg tussen de modellen gegeven, ik zou geen rift s nemen, maar lees mijn pb maar eens door. Oculus discussies hier zijn waarschijnlijk wel iets te off topic, dus vandaar dat ik het daar maar beantwoord heb.Timbox88 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 17:45:
[...]
Haha dat had ik door, maar ik snap niet wat er allemaal wordt weergegeven (ben niet bepaald technisch). Zit online beetje te lezen en heb het idee dat je (in mijn geval: krachtige game pc) het beste kunt gaan voor de oculus rift s (met in het achterhoofd dat ik geen 1000 euro wil betalen ;-))
wat betreft pc, je hebt wel een redelijke grafische kaart nodig om vr te kunnen draaien, ook een wat snellere cpu is geen overbodige luxe.
ik vlieg alleen in GA vliegtuigen, maar daar hoor ik motoren wel degelijk traploos meegaan met mijn rpm level van de throttleinit6 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 17:45:
Heeft iemand ook dat er tijdens het vliegen amper naar je Throttle geluisterd word, je ziet het op het scherm gebeuren maar de motoren blijven gewoon 50% of 100% gaan.
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc