Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MBgek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:32
tup61 schreef op zondag 27 september 2020 @ 18:46:
[...]

Tjonge, klinkt leuk. 8)

Ik heb wederom in de Alpen gevolgen: LIMW naar LSGS, via een haardspeldbochtroute dwars door de bergen. Was ook eh... leuk. Kwam niet in één keer over de Mont Mort... toepasselijke naam...

[Afbeelding]

Maar het uitzicht was opnieuw weergaloos...! _/-\o_ Bij eerdere games en sims kon ik ook enthousiast worden over de graphics maar was ik daar na een dag of wat wel overheen. Niet bij MSFS. Ik blijf me verwonderen over hoe mooi alles eruitziet... en hoe blij ik ben dat ik dit nog mag meemaken. Er gaat echt geen dag voorbij dat ik niet verbaasd naar m'n scherm zit te kijken... het is echt ongelooflijk. Wat een schitterende sim is dit toch. A dream come true.

Ik snap eigenlijk ook niet dat sommige lui MSFS niks vinden. Een flutsim. Ja, ik snap het wel: wat zij willen, zit momenteel niet in de sim, maar wat er WEL in zit, daar kan je dan toch alsnog van genieten...?!?

EDIT
Ik bedoel: kijk dit eens... Ik zat net wat filmpjes te kijken van ravw en toen ik het 'previewscreenshot' zag van deze video, dacht ik: dat is echt, niet sim. Maar het is dus sim... Daar kan volgens mij echt iedereen voor de gek houden...!?! De lucht rechts, dat blauwe land in de verte, dat zachte diffuse zonlicht linksboven, de kleuren van alles, de schaduwen, de lichtval, het water... Man man man, dit is toch schitterend en net echt!? :*)

[Afbeelding]
Prachtig he, zo ben ik vandaag over de Maasvlakte gevlogen naar EHMZ, daar nog even genoten van de regen die op het vliegtuig viel. Ding uitgezet en gewoon even geluisterd naar het tikken van de regen. FS2020 begint steeds meer een plek in mijn hart te krijgen _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Er_9KcxAV3eMppTmVwgL0-xZA1E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wD0MgElFXXlegVcv0DbWml3O.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9X3RQQkZEUGFOMzXGal-tsQvmoc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XmzZ7FMSlUeOclB4mhUxvqio.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
robinez schreef op zondag 27 september 2020 @ 19:11:
[...]

ik snap je helemaal, ik kan me ook niet voorstellen dat dit tegenwoordig in een flight sim allemaal kan kwa beelden. Nou draai ik wel op ultra met een renderscaling van 120, maar dan nog, het ziet er waanzinnig uit.

Wel zou ik aan willen raden om altijd met live weather te vliegen, dit voegt zoveel toe aan de beleving, gisteren in toscane ook, daar waren gebieden vol met zon en verderop zag je regensluiers waarin de regenboog weerkaatste. De manier waarop dat allemaal zichtbaar gemaakt wordt is weergaloos.
Ik heb een best wel oude i7 4790K en een wel iets nieuwere GTX1080 en draai ook ultra (vind high toch duidelijk minder) en performance is super, helemaal waar ik gewoonlijk vlieg. Scherm is dan wel 1080p. Maar voor een net nieuwe sim is de performance subliem. Ik heb 100 keer zoveel detail op mijn scherm als in P3D, alles ziet er 1000 keer beter uit en alsnog is de performance tig keer beter! P3D was met TrueEarth echt een slide show en MSFS is zoveel mooier dan TrueEarth! En dan heeft P3D ook nog eens jaren van optimalisatie achter de rug!

En ja, ik vlieg de laatste tijd eigenlijk ook altijd met live weather: is toch veel interessanter wat je dan allemaal te zien krijgt. (Of niet te zien krijgt. 8) ) De preset themes zijn wel heel erg braaf en simpel. Het weer heeft ook een gigantische invloed op hoe de wereld eruitziet, onvergelijkbaar met andere sims.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:36
Ircghost schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 23:45:
Helaas is de PMDG 737 vertraagd naar Q3 2021.. er moet nog teveel gedaan worden door het team van Asobo om de 737 voldoende te ondersteunen. Helaas! Nu is de PMDG wel er gedetailleerd in hun doen en laten, maar ik ben ook benieuwd wat dat betekent voor de mogelijkheden van andere devvers, en al helemaal als die ondertussen wel study sim vliegtuigen releasen, wat zij dan niet gemodelleerd hebben.

https://www.thresholdx.net/news/pmdgdl
Ah dat is balen zeg, ik vond Q1 2021 al optimistisch... Misschien toch maar weer FSX installeren voor mijn 737NG fix :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]

Tjonge, klinkt leuk. 8)

Ik heb wederom in de Alpen gevolgen: LIMW naar LSGS, via een haardspeldbochtroute dwars door de bergen. Was ook eh... leuk. Kwam niet in één keer over de Mont Mort... toepasselijke naam...

[Afbeelding]

Maar het uitzicht was opnieuw weergaloos...! _/-\o_ Bij eerdere games en sims kon ik ook enthousiast worden over de graphics maar was ik daar na een dag of wat wel overheen. Niet bij MSFS. Ik blijf me verwonderen over hoe mooi alles eruitziet... en hoe blij ik ben dat ik dit nog mag meemaken. Er gaat echt geen dag voorbij dat ik niet verbaasd naar m'n scherm zit te kijken... het is echt ongelooflijk. Wat een schitterende sim is dit toch. A dream come true.

Ik snap eigenlijk ook niet dat sommige lui MSFS niks vinden. Een flutsim. Ja, ik snap het wel: wat zij willen, zit momenteel niet in de sim, maar wat er WEL in zit, daar kan je dan toch alsnog van genieten...?!?

EDIT
Ik bedoel: kijk dit eens... Ik zat net wat filmpjes te kijken van ravw en toen ik het 'previewscreenshot' zag van deze video, dacht ik: dat is echt, niet sim. Maar het is dus sim... Daar kan volgens mij echt iedereen voor de gek houden...!?! De lucht rechts, dat blauwe land in de verte, dat zachte diffuse zonlicht linksboven, de kleuren van alles, de schaduwen, de lichtval, het water... Man man man, dit is toch schitterend en net echt!? :*)

[Afbeelding]
ja dat dacht ik ook gelijk aan toen ik deze shot maakte en het filmpje , het is wel de Payware van london city maar zo heb ik veel screenshot waarbij je echt even goed moet kijken .. wat nu is sim of real

ik heb al diverse mensen gehad die vroegen wanneer heb jij je brevet gehaald
ik zeg :nee het is een sim.... :o :o :o :o

mensen zeggen echt is dit al mogelijk op en thuis pc
JA maar wel eenje waar je een kernreactor in je tuin vooor moet zetten , 1 plek voor de stroom en de twee de plek voor de koeling

maar het is echt heel mooi wat je soms ziet en tegen komt , soms vlieg ik op stukken dan denk ik wow het is dat ik weet dat ik achter de pc zit maar anders :+

Wat moet je nu uitzeten om geen zwarte schermen te krijgen wnat ik krijg ze nog steeds .. net klaar met de airbus en bam alles uit ben je net 10 min bezig om de nieuwe checklist na te lopen en die is lang
:D

Ik heb ground zooi oop nul staan

Uit zicht op dit moment ik vlieg van west naar oost tussen frankrijk , spanje

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/cCrCrCg2/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-09-27-20-17-14-24.png

kijk die windmolens

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/hGXKL6PQ/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-09-27-20-22-06-49.png

jammer dat ze niet knipperen

[ Voor 8% gewijzigd door ravw op 27-09-2020 20:24 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:39

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

[...]
Ware woorden. Ondanks mijn eigen ervaring met de 787 hou ik toch een oogje open voor de Steam Sale, dan pik ik hem wel weer op.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tijgert schreef op zondag 27 september 2020 @ 20:38:
[...]

Ware woorden. Ondanks mijn eigen ervaring met de 787 hou ik toch een oogje open voor de Steam Sale, dan pik ik hem wel weer op.
ze hadden acheraf ook gewoon veel miner vliegtuigen er in moeten doen
dan was het ook wat makkelijker te herstellen geweest als er wat fout was , maar dan gewoon een c152 , c172 er in oud en nieuw dan 1 airbus en 1 boeing

en dna misschien nog een lange afstand iets .. en een piper cub dan was het voor de meeste wel genoeg geweest om te starten

wat ik heb gisteren even in die cirrus bakken gevlogen maar , automix en ales gaat vanzelf gas geven ap een en je hoeft de hele vlucht niets meer te doen .. LOL

als je de Mooney gewent ben of een zonder auto mix is dat echt een stapje terug .... wat is dat dodelijk zeg tijdens de vlucht .... je heb totaal niet het gevoel dat je vliegt het lijkt wel als of je een auto pakt en daar mee weg rijd .....

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@tup61

Deze screenshot ook van mij heeft ook zo iets dat je even goed moet kijken
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Y9YfdQ6N/8.png

het is dat die wolken het verraden maar hier zit ook die blauwe waas en dat net real gevoel in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimalFury
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-08 10:50
Kennen jullie toevallig een mod of iets anders, die automatisch van camera's cycled? Maakt de cruise fase iets boeiender om naar te kijken mijn inziens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:29

Predator

Suffers from split brain

Gisteravond zat ik em toch even echt te knijpen ... ik vloog richting CZST (Canada - Steward) in de de Caravan.
Het was hondenweer. Wolken/mist en regen.
Ik vloog over de brede rivier vanaf de kust richting luchthaven. Zelfs op 300ft zag ik amper het water, laat staan waar ik vloog.
Ik heb me dan maar op de GPS en 3D view van de G1000 moeten concentreren.
Luchthaven gevonden en goed aangevlogen, het zicht was ietsje beter ondertussen.
Maar net voor ik bij de luchthaven kwam, zat er weer een grote regenwolk en zag ik niks.

Uiteindelijk zag ik de runway maar de laatste 3 seconden of zo. Geen tijd meer om veel te corrigeren. Gelukkig zat ik goed en kon ik landen bij de eerste poging.

Zo’n momenten doen je simulatie wel apprecieren. Ik zat el echt wel te knijpen op dat moment. :)

Die Caravan is gelukkig ook wel simpel te vliegen en landen.

Ik had ergens anders ook wel iets raar. Ik wilde nog eens een ILS landing doen, maar ik de VOR/ILS gaf 180 verkeerd aan ? (G1000).
De pijl bleef weg van de airport wijzen ipv naar de airport. De autopilot op backcourse (BC) vloog richting luchthaven. Ik zat niet op de verkeerde ILS frequency en de afstand telde wel af in de goeie richting 8)7

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Predator schreef op maandag 28 september 2020 @ 07:49:
Gisteravond zat ik em toch even echt te knijpen ... ik vloog richting CZST (Canada - Steward) in de de Caravan.
Het was hondenweer. Wolken/mist en regen.
Ik vloog over de brede rivier vanaf de kust richting luchthaven. Zelfs op 300ft zag ik amper het water, laat staan waar ik vloog.
Ik heb me dan maar op de GPS en 3D view van de G1000 moeten concentreren.
Luchthaven gevonden en goed aangevlogen, het zicht was ietsje beter ondertussen.
Maar net voor ik bij de luchthaven kwam, zat er weer een grote regenwolk en zag ik niks.

Uiteindelijk zag ik de runway maar de laatste 3 seconden of zo. Geen tijd meer om veel te corrigeren. Gelukkig zat ik goed en kon ik landen bij de eerste poging.

Zo’n momenten doen je simulatie wel apprecieren. Ik zat el echt wel te knijpen op dat moment. :)

Die Caravan is gelukkig ook wel simpel te vliegen en landen.
het is al een paar dagen in fs honde weer in de omgeving .. bijna niet leuk meer om daar nu te vliegen , je ziet niets en om nu 1 a 2 uur alleen maar naar mist te kijken of regen wolken te kijken .. kan me niet voorstellen dat het in het echt daar nu ook al dagen lang mistig is ... ook al geven ze zon op je krijgt gewoon alleen maar mist ..
en ik vind het minder leuk als je geen realweather doet maar om nu al dagen bijna niet te kunnen vliegen omdat je alleen maar tegen een grijze achter grond zit aan te kijken dat is gewoon niet leuk meer

mar het blijft een mooie omgeving en die zeker door het Portland kanaal vliegen .. ( daar ligt ook de grens van Canada / BC , USA / Alaska , maar nog mooier is de andere kant op vliegen naar de Hecate Strait _/-\o_ O+ ( die omgeving kan ik bijna met me ogen dicht vliegen ... ) hoe veel uren ik me daar al niet vermaakt heb met FSX / XP11 en nu weer met MSFS :o

[ Voor 11% gewijzigd door ravw op 28-09-2020 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator

Predator

Suffers from split brain

ravw schreef op maandag 28 september 2020 @ 08:15:
[...]

het is al een paar dagen in fs honde weer in de omgeving .. bijna niet leuk meer om daar nu te vliegen , je ziet niets en om nu 1 a 2 uur alleen maar naar mist te kijken of regen wolken te kijken .. kan me niet voorstellen dat het in het echt daar nu ook al dagen lang mistig is ... ook al geven ze zon op je krijgt gewoon alleen maar mist ..
en ik vind het minder leuk als je geen realweather doet maar om nu al dagen bijna niet te kunnen vliegen omdat je alleen maar tegen een grijze achter grond zit aan te kijken dat is gewoon niet leuk meer

mar het blijft een mooie omgeving en die zeker door het Portland kanaal vliegen .. ( daar ligt ook de grens van Canada / BC , USA / Alaska , maar nog mooier is de andere kant op vliegen naar de Hecate Strait _/-\o_ O+ ( die omgeving kan ik bijna met me ogen dicht vliegen ... ) hoe veel uren ik me daar al niet vermaakt heb met FSX / XP11 en nu weer met MSFS :o
Het is inderdaad een mooie omgeving daar ! Ik wil langs de westkust doorvliegen naar Alaska. Om 1 of andere reden vind ik de Caravan zo’n typisch vliegtuig voor die streken. All weather robuste bak :+

Ik heb daar ook al bijna uitsluitend slecht weer gehad. Ik durf wel eens eventjes clear skies opzetten om toch eens rond te kijken hoe het er uit ziet, maar ik vlieg zoveel mogelijk gewoon op real weather, slecht weer of niet. Maar soms is het dan wel erg saai op hoogte, je ziet absoluut niks ;(

Hopelijk klaart het wat op de komende dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Predator schreef op maandag 28 september 2020 @ 08:35:
[...]

Het is inderdaad een mooie omgeving daar ! Ik wil langs de westkust doorvliegen naar Alaska. Om 1 of andere reden vind ik de Caravan zo’n typisch vliegtuig voor die streken. All weather robuste bak :+

Ik heb daar ook al bijna uitsluitend slecht weer gehad. Ik durf wel eens eventjes clear skies opzetten om toch eens rond te kijken hoe het er uit ziet, maar ik vlieg zoveel mogelijk gewoon op real weather, slecht weer of niet. Maar soms is het dan wel erg saai op hoogte, je ziet absoluut niks ;(

Hopelijk klaart het wat op de komende dagen.
de Caravan is juist in mijn ogen niet geschikt voor die omgevingen
Maar de ultieme Alaska plane is er nog niet , helaas .. (ze zijn er wel mee bezig met een twin otter )
Daar wordt veel gevlogen met DHC-2 Beaver, DHC-6 Twin Otter (
med ook omdat beide vaak met drijvers uitgerust zijn of een combinatie met drijvers en wielen )

maar de Cub ( en een beetje in die classes planes ) is daar ook heel veel aanwezig
maar voor al veel Float Plane planes

voor jou te hopen dat er nog eens een Cessna Caravan Amphibious Float uit komt

want die dingen zijn erg gaaf om op het water te landen

YouTube: Seair Cessna Caravan Seaplane Landing at Vancouver Harbour Water Air...

en hopen dat de de Misty Fjord eens goed gaan aanpakken
Dat ligt tussen stewart - Ketchikan int

YouTube: Island Wings DHC-2 Beaver - Ketchikan to the Misty Fjords

Dus na Japan graag even Alaska en BC aanpakken _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door ravw op 28-09-2020 09:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PrimalFury
Blijf het opstarten vanaf cold en dark naar takeoff toch het leukst vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PrimalFury schreef op maandag 28 september 2020 @ 09:06:
Blijf het opstarten vanaf cold en dark naar takeoff toch het leukst vinden!
Cool. Ik heb diezelfde livery ook inmiddels, de A320neo knapt er flink van op ;) en als scenery heb ik de EHEH met Custom Buildings erbij gedownload, mooie freeware scenery.

Die nieuwste versie van de Flybywire-mod van de A320neo heb ik nog niet echt goed kunnen uittesten, maar het belooft veel goeds qua usability.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimalFury
DigitalExorcist schreef op maandag 28 september 2020 @ 09:21:
[...]

Cool. Ik heb diezelfde livery ook inmiddels, de A320neo knapt er flink van op ;) en als scenery heb ik de EHEH met Custom Buildings erbij gedownload, mooie freeware scenery.

Die nieuwste versie van de Flybywire-mod van de A320neo heb ik nog niet echt goed kunnen uittesten, maar het belooft veel goeds qua usability.
Heb de nieuwste 3.0.0 flybywire. Gewoon weer wat extra knopjes en meldingen beschikbaar. En de interieur lightning is gerestyled. Vindt het in ieder geval een vette mod. Wil eerst compleet de A320 masteren en dan stap ik over naar Boeing 787

Bedankt voor de Eindhoven tip! gelijk even gedownload! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:06
Ik was eigenlijk niet van plan ook maar iets aan geld uit te geven aan FS 2020 totdat ze er een simulator van maken in plaats van een game (en het weer een keer fixen), alleen sommige scenery ziet er wel verdomd goed uit.

Valt wel op dat er redelijk veel prijsverschil zit tussen Marketplace, of bij Orbx direct kopen.
Is Simmarket de enigste naast Orbx die FS 2020 scenery verkoopt ?

[edit]Aerosoft verkoopt ook een aantal sceneries zie ik net[/einde edit]

[ Voor 9% gewijzigd door dierkx36 op 28-09-2020 10:17 ]

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 11:45
gisteravond mijn turbo props examen gehaald in onair. Dat was bepaald niet eenvoudig.

Ik was zo slim geweest om voor een spotprijsje een tbm930 te huren in duitsland met vrij weinig fuel aan boord en met een rode engine status (hij had onderhoud nodig). Maar ik dacht, voor zo'n examen vluchtje maakt dat niet uit. Dus ik begon met dat examen en op 12000 ft hoogte was ineens mijn rechtertank leeg en viel de motor uit tijdens het examen. Totale paniek aan mijn kant aangezien ik die tbm930 helemaal niet zo goed ken. Uiteindelijk had ik de fuel lever gevonden en omgezet naar de linker tank. Maar goed, er gebeurde niets, dus ik moest de engine weer starten.

Pfew, disaster vermeden, dacht ik.

Vervolgens zat ik in een turn en viel ineens de oliedruk weg en begon mijn propellor steeds langzamer te draaien, met heel veel moeite kon ik hem rond de 100 knots snelheid houden terwijl ik weer op zoek ging naar de oorzaak. Bleek dat om de 1 of andere reden de fuel lever weer was teruggesprongen naar de rechter tank. Dus deze weer omgezet naar de linker tank en de oliedruk kwam weer terug. Weer een disaster vermeden.

Inmiddels was ik al 90 NM !!! van mijn vliegveld verwijderd met al dit gedoe tijdens het examen. Dus op een gegeven moment zegt die instructeur, ok je hebt alles gedaan vlieg maar terug naar je start lokatie. Maar ja, met zo weinig fuel is dat lastig. Via de kaart kon ik terugvinden waar ik ongeveer heen moest, dus die heading ingesteld in de autopilot en op weg. Het duurde niet lang of mijn autopilot begaf het en deed niets meer. Daarnaast raakte mijn AI ATC volledig de draad kwijt en bleef optie 1 maar activeren. Het was een hel.

Uiteindelijk heb ik zelf het heft in handen genomen en wist ik de tbm930 veilig aan de grond te zetten en de engine shutoff checklist op de parking goed af te ronden en had ik mijn examen gehaald en heb ik nu het turboprops certificaat binnen. Volkomen terecht vind ik zelf want dat ik dit geleende toestel weer aan de grond heb weten te zetten na 1 uur en een kwartier mag een wonder heten.

Moraal van dit verhaal, ga niet voor een koopje met een vliegtuig dat onderhoud nodig heeft en nauwelijks fuel aan boord heeft een examen lopen te doen. Het is dit keer voor mij goed afgelopen, maar ik ben er wel drie kilo lichter door geworden van de stress. Maar goed, het certificaat is binnen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Craftop
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:46
robinez schreef op maandag 28 september 2020 @ 10:21:
gisteravond mijn turbo props examen gehaald in onair. Dat was bepaald niet eenvoudig.

Ik was zo slim geweest om voor een spotprijsje een tbm930 te huren in duitsland met vrij weinig fuel aan boord en met een rode engine status (hij had onderhoud nodig). Maar ik dacht, voor zo'n examen vluchtje maakt dat niet uit. Dus ik begon met dat examen en op 12000 ft hoogte was ineens mijn rechtertank leeg en viel de motor uit tijdens het examen. Totale paniek aan mijn kant aangezien ik die tbm930 helemaal niet zo goed ken. Uiteindelijk had ik de fuel lever gevonden en omgezet naar de linker tank. Maar goed, er gebeurde niets, dus ik moest de engine weer starten.

Pfew, disaster vermeden, dacht ik.

Vervolgens zat ik in een turn en viel ineens de oliedruk weg en begon mijn propellor steeds langzamer te draaien, met heel veel moeite kon ik hem rond de 100 knots snelheid houden terwijl ik weer op zoek ging naar de oorzaak. Bleek dat om de 1 of andere reden de fuel lever weer was teruggesprongen naar de rechter tank. Dus deze weer omgezet naar de linker tank en de oliedruk kwam weer terug. Weer een disaster vermeden.

Inmiddels was ik al 90 NM !!! van mijn vliegveld verwijderd met al dit gedoe tijdens het examen. Dus op een gegeven moment zegt die instructeur, ok je hebt alles gedaan vlieg maar terug naar je start lokatie. Maar ja, met zo weinig fuel is dat lastig. Via de kaart kon ik terugvinden waar ik ongeveer heen moest, dus die heading ingesteld in de autopilot en op weg. Het duurde niet lang of mijn autopilot begaf het en deed niets meer. Daarnaast raakte mijn AI ATC volledig de draad kwijt en bleef optie 1 maar activeren. Het was een hel.

Uiteindelijk heb ik zelf het heft in handen genomen en wist ik de tbm930 veilig aan de grond te zetten en de engine shutoff checklist op de parking goed af te ronden en had ik mijn examen gehaald en heb ik nu het turboprops certificaat binnen. Volkomen terecht vind ik zelf want dat ik dit geleende toestel weer aan de grond heb weten te zetten na 1 uur en een kwartier mag een wonder heten.

Moraal van dit verhaal, ga niet voor een koopje met een vliegtuig dat onderhoud nodig heeft en nauwelijks fuel aan boord heeft een examen lopen te doen. Het is dit keer voor mij goed afgelopen, maar ik ben er wel drie kilo lichter door geworden van de stress. Maar goed, het certificaat is binnen :D
Klinkt als een leuk avontuur!

Ik ben nu dus mezelf bekend aan het maken met Onair, Vliegtuigje met locatie basel (De 172 die je na tutorial krijgt), en vroeg me af hoe je zo'n examen kan afnemen? Is dat enkel het vliegtuig naar keuze 'renten' en dan krijg je die optie? Ik zou namelijk binnen afzienbare tijd wel willen opschalen naar een groter vliegtuig. (Voeg me trouwens toe als partner als je wilt, pseudo = Craftop)

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Craftop schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:00:
[...]

Ik ben nu dus mezelf bekend aan het maken met Onair, Vliegtuigje met locatie basel (De 172 die je na tutorial krijgt), en vroeg me af hoe je zo'n examen kan afnemen? Is dat enkel het vliegtuig naar keuze 'renten' en dan krijg je die optie? Ik zou namelijk binnen afzienbare tijd wel willen opschalen naar een groter vliegtuig.
Klopt - Klik bij het vliegtuig op 'Details' en dan zou (als je zelf op t zelfde vliegveld bent als het vliegtuig) je op de Checkride optie kunnen klikken.

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robinez
Craftop schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:00:
[...]

Ik ben nu dus mezelf bekend aan het maken met Onair, Vliegtuigje met locatie basel (De 172 die je na tutorial krijgt), en vroeg me af hoe je zo'n examen kan afnemen? Is dat enkel het vliegtuig naar keuze 'renten' en dan krijg je die optie? Ik zou namelijk binnen afzienbare tijd wel willen opschalen naar een groter vliegtuig. (Voeg me trouwens toe als partner als je wilt, pseudo = Craftop)
ja, zo werkt het inderdaad. als je een bepaalde klasse zelf wil kunnen vliegen dan huur je een vliegtuig in die klasse en zorg je ervoor dat je zelf op dat vliegveld bent waar je dat vliegtuig gehuurd hebt. (je kunt jezelf zonder reistijd verplaatsen als je in global settings dat vinkje daarvoor aanzet, anders moet je wachten totdat je de reis naar die airport klaar hebt (gaat in realtime)).

Dan is het inderdaad de optie Check-Ride in het details scherm van dat vliegtuig, of je klikt op het schildje bij dat vliegtuig in de live operations map. Elk vliegtuig wat je daar hebt gehuurd of gekocht waar je geen licentie voor hebt heeft zo'n schildje (bovenste icoontje in de vliegtuig tile)

Ik heb geprobeerd je toe te voegen, maar dat kan alleen op basis van je vier letter company code. Voeg mij anders maar als partner toe, company code is QUIR

Je examen begint bij de gate of op de parking met alles uit in het vliegtuig (dus een cold start), en daar eindigt het ook weer. Dat examen wordt overigens uitgesproken via je text to speech functie als je die spraak pack geinstalleerd hebt in windows (maar dat heeft denk ik iedereen wel, dus dan gaat dat automatisch).

Nog een tip, mocht je 1 van de gesproken instructies hebben gemist zoals mij door de paniek :D dan kun je de laaste instructie ook teruglezen op het live tracking scherm in onair, daar staat die gewoon ook op.

En nog een laatste tip, je kunt in global settings een bonus voor je company instellen, ik heb die op 90 procent gezet en voor elke opdracht die mijn company uitvoert krijg ik dan 90 procent bonus, zo gaat je vermogen wat harder omhoog en kun je zelf vliegtuigen kopen in plaats van huren wat je wel een hoop gedoe scheelt , aangezien sommige vliegtuigen erg populair zijn en al verhuurd zijn in de praktijk, het is namelijk een massive multiplayer wereld en het gaat de laatste week wel erg hard, dat mensen interessante jobs accepteren en dat je achter het net vist of dat er helemaal geen vliegtuig in de buurt is die je kunt huren.

Als je eenmaal je eigen vliegtuigen hebt die je een tijdje niet gebruikt dan kun je die ook verhuren voor een bepaalde periode, dan levert het nog geld op ook. Dat kan ook nog best een lucratief business model zijn in de game, als je op een populair vliegveld een FBO opricht en daar een grote hangar voor bijvoorbeeld 4 vliegtuigen laat bouwen en daar je 4 vliegtuigen voor verhuur inzet dan kan het best snel gaan met je inkomen. En omdat het je eigen hangar is heb je ook geen parking kosten voor je eigen vliegtuigen dan.

Dat is het mooie van onair, je kunt simpel beginnen maar het gaat erg diep afhankelijk van je eigen wensen hoe ver je wilt gaan. En het is knap gedaan, het is goed geintegreerd met MFS2020 en vult het hiaat van een missende campaign structuur volledig op waardoor je altijd iets te doen hebt in mfs2020.

[ Voor 38% gewijzigd door robinez op 28-09-2020 11:56 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• strider1007
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:25
Toch mooi om gaandeweg van die iconische plekken langs te zien komen..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K-MH7X7IGZ9f9vu7qZC-1DbcEbQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lL5UFeVYOUKhWQvBQsfRkBXh.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vRsjx-E60S2Zb5TWk5qxd1C-PWI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bM75XtZ6WZh8BAuhsE68i9Ln.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gdKdVAejvArF7D2M83ef7ocN6LE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/D5GOmvgQ2V4a7fCNKtPgRDHa.png?f=fotoalbum_large

En zoals verwacht: Het is daar veel mooier weer dan hier..

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ytr81
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23:15
Vanochtend a320 vlucht gedaan van Ibiza naar Napels.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jVfytd6_sejgUrFymKFgmGHuSEw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tuPTyGZW1RI74dgqXcJcXKCy.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lYMuphnESsQVA6GVkzAHaqf7JUk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PFf8qLZn4zwofMHrWYJ4FdnE.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vNbkxPfgnJUI7DABPd483B0kNGg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/59hTAiwud4OnciDAmydEFdCK.png?f=fotoalbum_large

https://www.selfloadingca...33-4918-9e37-480d82be8f4a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik herinner me filmpjes in 'drone'-mode waarin je vogeltjes kon horen fluiten. Vanavond eens een mooi plekje zoeken op een berghelling, met het weer op 'few clouds' en dan in mijn bureaustoel achterover leunen en genieten :) De wereld vanuit je stoel en als een god het weer bepalen :p Wordt helemaal leuk in VR!

Gisteren heb ik eens een vlucht over de Karakoram (westelijke Himalaya) gemaakt, ook mooie landschappen. Alleen jammer dat de vorm van de bergen niet kloppen. De K2 was helemaal afgerond... Ook de Matterhorn is een teleurstelling, de iconische berg is helemaal niet te herkennen.

Als Microsoft en Google nu eens konden samenwerken, deze komt uit Google Earth:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s1VQNFqOGU_v6fMYkMAETRxi2t4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5DajTs9u53mPpqgn4tgEGA5S.jpg?f=fotoalbum_large

En in het echt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zj3z_1_Ttzq38SzgHxvitmoEdyQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0Jfpa8elOgItCqhPxIV9wWxj.jpg?f=fotoalbum_large

Is er iemand thuis die even de FS-Matterhorn uit die hoek kan posten? :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2020 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
ytr81 schreef op maandag 28 september 2020 @ 13:40:
Vanochtend a320 vlucht gedaan van Ibiza naar Napels.

[Afbeelding]
wat is dit een belachelijk mooie foto! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hinerakatauri79
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-06 17:37
ytr81 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 23:04:
[...]

Ja de laatste stable (0.3.0) is hier te downloaden -> https://flybywiresim.com/a32nx
Hoe kan ik deze naast de originele A32NX plaatsen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woembah
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-09 09:04

Woembah

YNWA

Verwijderd schreef op maandag 28 september 2020 @ 13:42:
Ik herinner me filmpjes in 'drone'-mode waarin je vogeltjes kon horen fluiten. Vanavond eens een mooi plekje zoeken op een berghelling, met het weer op 'few clouds' en dan in mijn bureaustoel achterover leunen en genieten :) De wereld vanuit je stoel en als een god het weer bepalen :p Wordt helemaal leuk in VR!

Gisteren heb ik eens een vlucht over de Karakoram (westelijke Himalaya) gemaakt, ook mooie landschappen. Alleen jammer dat de vorm van de bergen niet kloppen. De K2 was helemaal afgerond... Ook de Matterhorn is een teleurstelling, de iconische berg is helemaal niet te herkennen.

[Afbeelding]

En in het echt:

[Afbeelding]

https://flightsim.to/file/197/matterhorn-mountain

Hier is je fix ;). Schijnt wel vrij zwaar te zijn qua textures, maar volgens mij een heel accuraat model!

Check out my photography on Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strider1007
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:25
Ik gebruik deze:

http://www.allflightmods....tain-switzerland-scenery/

En het ziet er ingame uit zoals de foto's bij de mod. Very nice..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Craftop

[Afbeelding]

En in het echt:

[Afbeelding]

Check de matterhorn toen ik hem (na de bovengenoemde mod) bezocht
Craftop in "Microsoft Flight Simulator (2020)"

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Craftop schreef op maandag 28 september 2020 @ 14:23:
[...]

Check de matterhorn toen ik hem (na de bovengenoemde mod) bezocht
Craftop in "Microsoft Flight Simulator (2020)"
Twee spectaculaire shots _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn hier trouwens mensne die het op 4k HDR doen ?

want ik zit er aan te denken een iets grote monitor te kopen , deze 32 inc leuk voor website en andere game te kijken maar FS ... net iets te klein ..(gauges zijn moeilijk af te lezen van een afstand omdat die te klein zijn ) en zijn er ook mensen die deze game op een TV spelen

[ Voor 16% gewijzigd door ravw op 28-09-2020 15:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:42
ravw schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:20:
Zijn hier trouwens mensne die het op 4k HDR doen ?

want ik zit er aan te denken een iets grote monitor te kopen , deze 32 inc leuk voor website en andere game te kijken maar FS ... net iets te klein ..(gauges zijn moeilijk af te lezen van een afstand omdat die te klein zijn ) en zijn er ook mensen die deze game op een TV spelen
yup, ik speel op 4k 65 inch
heerlijk vanaf de bank. borreltje erbij. en lekker relaxt met beentjes omhoog.

[ Voor 7% gewijzigd door Dirtyrockers op 28-09-2020 16:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Het helaas de originele screenshot niet meer maar wilde deze toch even delen, wat is het ongelofelijk gaaf om het weer precies naar je hand te zetten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u8yRdnU5VX50bOrc6ulsM9HfEzk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BiOeFVE3mUATXYwg9RT7KZNq.jpg?f=user_large

Bij de burg is nog net Sydney Opera House zichtbaar, sinds de laaste patch draait de sim ook lekker stabiel op ultra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dirtyrockers schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:07:
[...]

yup, ik speel op 4k 65 inch
heerlijk vanaf de bank. borreltje erbij. en lekker relaxt met beentjes omhoog.
oke met wat ? systeem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brilsmurfffje schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:13:
Het helaas de originele screenshot niet meer maar wilde deze toch even delen, wat is het ongelofelijk gaaf om het weer precies naar je hand te zetten:
[Afbeelding]

Bij de burg is nog net Sydney Opera House zichtbaar, sinds de laaste patch draait de sim ook lekker stabiel op ultra.
ik vind toch dat zo wel screenshot en filmpje s toch niet het gevoelgeven zo als je het beleef in FS ... het lijkt toch anders ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:00
Brilsmurfffje schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:13:
[Afbeelding]

Ja het weer is prachtig, maar het is zo jammer dat het live weer gewoon niet klopt. In Eelde de hele dag dik IMC met een ceiling op een paar honderd voet en vanochtend een RVR van 650m, maar in de sim few clouds op hoger dan duizend voet. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:42
i5 rtx 2070 16 gb geheugen.

draai voornamelijk alles op high. op ultra red opzich ook wel maar dan heb je voornamelijk bij de handcrafted vliegvelden wat framedrops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dirtyrockers schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:50:
[...]

i5 rtx 2070 16 gb geheugen.

draai voornamelijk alles op high. op ultra red opzich ook wel maar dan heb je voornamelijk bij de handcrafted vliegvelden wat framedrops.
oke ik zit dan met een hogere CPU en meer ram maar wel de zelfde videokaart dus hier zal het dan wel goed moeten lopen

thx :-)

want ik ben vanplan om hier een Monitor naast te zetten zo dat ik mijn FS yoke en zo gewoon zo kan laten zitten elke keer dat loshalen vind ik niets
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Xv4qXN68/IMG-20200928-134628.jpg

Morgen ook mijn USB Hub binnen dus dna kunne die usb van de flightcontrols en panels er gewoon in , nu helen ze het net niet nar mijn pc .. ach morgen toch tijd om alles even goed te doen .. morgen weer uren DL van de nieuwe patchs en update :)

hoop dat dan de dingen van de mooney foutjes ook weggewerkt zijn ..

[ Voor 40% gewijzigd door ravw op 28-09-2020 16:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:37
ravw schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:51:
[...]

oke ik zit dan met een hogere CPU en meer ram maar wel de zelfde videokaart dus hier zal het dan wel goed moeten lopen

thx :-)

want ik ben vanplan om hier een Monitor naast te zetten zo dat ik mijn FS yoke en zo gewoon zo kan laten zitten elke keer dat loshalen vind ik niets
[Afbeelding]

Morgen ook mijn USB Hub binnen dus dna kunne die usb van de flightcontrols en panels er gewoon in , nu helen ze het net niet nar mijn pc .. ach morgen toch tijd om alles even goed te doen .. morgen weer uren DL van de nieuwe patchs en update :)

hoop dat dan de dingen van de mooney foutjes ook weggewerkt zijn ..
Ik had precies hetzelfde als jij, geen zin om dat spul steeds weer los en vast te draaien. Heb nu naast mijn 32" monitor een 40" tv staan, puur voor Flight Simulator :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Saekerhett schreef op maandag 28 september 2020 @ 17:08:
[...]

Ik had precies hetzelfde als jij, geen zin om dat spul steeds weer los en vast te draaien. Heb nu naast mijn 32" monitor een 40" tv staan, puur voor Flight Simulator :P
Ja heb nu een 46 er naast staan maar die is net even iets te

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Dft362yP/IMG-20200928-172155.jpg

even de huiskamer tv neer gezet maar een 42 zal dus goed wezen of 40 :-)

straks even kijken hoe dit odue beestje het doen ... is nog een full hd tv
net geen smart .. semi wel maar geen full :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geer01
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-07 15:35
Wat een goed idee, speel altijd op een 25 inch Dell 1440p monitor maar heb nog een 42 inch LG 1080p tv staan uit de studententijd. Zou de performance daarmee een eind omhoog gaan denken jullie? Ofwel het verschil tussen medium en high?

Moet nog een paar weken wachten op een flinke pc upgraden met t nieuwste spul enzo, net als iedereen. In de tussentijd wil ik zeker in deze sim zo hoog mogelijke graphics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geer01 schreef op maandag 28 september 2020 @ 17:39:
Wat een goed idee, speel altijd op een 25 inch Dell 1440p monitor maar heb nog een 42 inch LG 1080p tv staan uit de studententijd. Zou de performance daarmee een eind omhoog gaan denken jullie? Ofwel het verschil tussen medium en high?

Moet nog een paar weken wachten op een flinke pc upgraden met t nieuwste spul enzo, net als iedereen. In de tussentijd wil ik zeker in deze sim zo hoog mogelijke graphics.
Ik heb het geprobeerd ... frames knallen omhoog maar de pixels ook .... maar 1 ding is wel zeker je kan van een 2 meter af je Gauges goed lezen met een 46 inc

niet aan te radenen op Full HD zo groot daar heb je echt een 4 K voornodig als je zo groot wil gamen
Denk iets kleiner beter is voor full hd
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/4NmjhnC1/IMG-20200928-174706.jpg

TV staat weer terug op zijn plek auw , nee dat word toch iets kleiner en 4K

de grote is goed zo als je echt in een vliegtuig zou zitten dat wel maar mij even net iets te groot
de yoke op beeld is net zo groot als die ik in mijn handen heb _/-\o_

dus dat is wel echt realdeal maar iets te groot voor deze kamer
misschien tegen de muur zou het wel mooi en beter zijn maar dan blijf ik wel zeggen 4 k op zijn minste
en ik vond de kleuren ook vreemd er uit zien .. maar goed .. we weten nu weer dat het wel mogelijk is game op een tv :-)

Of gewoon met VR komen _/-\o_

[ Voor 22% gewijzigd door ravw op 28-09-2020 18:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Geer01 schreef op maandag 28 september 2020 @ 17:39:

je kan je monitor ook eens op 1080P zetten en kijken wat hij daardoet

even mijn pixelbrei van FS2020 weer goed zetten in FS :o >:)

[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 28-09-2020 18:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melotte
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-10-2022
Ik ben nog aan 't sparen, want ik wil deze jongen graag als mijn scherm voor FS2020.
Reacties?

https://azerty.nl/product...ed-monitor-gebogen-1800r-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Melotte schreef op maandag 28 september 2020 @ 18:19:
Ik ben nog aan 't sparen, want ik wil deze jongen graag als mijn scherm voor FS2020.
Reacties?

ja ik ook wel maar die prijzen
maar zit er wel aan te denken om te gaan sparen ... over een 2 maandjes zou ik hem al kunnen hebben ..

maar eerste mijn buro dan even een paar verstevigings balken er onder :X

Maar je kan hem al goedkoper krijgen hoor

https://www.bol.com/nl/p/...v9dE5g.1_4.5.ProductTitle
scheeld je bijna 100 euro

[ Voor 19% gewijzigd door ravw op 28-09-2020 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBgek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:32
Melotte schreef op maandag 28 september 2020 @ 18:19:
Reacties?

Doen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:21

franssie

Save the albatross

Een wijd scherm is wel leuk, maar zo heel wijd gaat denk ik ook ten kosten van de ruimte voor de instrumenten etc? Kan werken als je die op een tweede scherm eronder zet?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Complimenten aan de makers van FS 2020 hij heeft mijn pixelbrei al netjes goed gezet naar mijn monitor instelling ... _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

en dat zonder een Patch :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
  • Laatst online: 18-07-2021
Dan mag je ook wel een beste videokaart hebben, of iets inleveren met wat je gewend bent :)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
franssie schreef op maandag 28 september 2020 @ 18:25:
Een wijd scherm is wel leuk, maar zo heel wijd gaat denk ik ook ten kosten van de ruimte voor de instrumenten etc? Kan werken als je die op een tweede scherm eronder zet?
wide screens tegen de muur met beugel en dan daar onder een kleine voor je nav en zo of schuin ernaast

Ik koop gewoon zo'n ding voor mijn tablet en klikt die vast aan mijn buro klaar is kees
https://www.bol.com/nl/p/...LnA.1_8_9.10.ProductImage

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melotte
Luxicon schreef op maandag 28 september 2020 @ 18:26:
Dan mag je ook wel een beste videokaart hebben, of iets inleveren met wat je gewend bent :)
Klopt, omdat ik ook spaar voor de RTX 3080 videokaart, zit ik hier een beetje te droog-kloten. Op mijn huidige pc kan ik alleen FSX draaien. Ik geniet dankzij jullie al in de voorpret. 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
valt mee

YouTube: Microsoft Flight Simulator 2020 - 32:9 Super Ultrawide Short Gamepla...

1080ti met ultra en 3840x1080

dan met het met een RTX toch wel te doen zijn lijkt me

dit word een andere verhaal .. 3 keer die 49 inc

YouTube: Get on my level. - The 147" Surround Monitor Experience

[ Voor 16% gewijzigd door ravw op 28-09-2020 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ravw schreef op maandag 28 september 2020 @ 18:21:
[...]

ja ik ook wel maar die prijzen
maar zit er wel aan te denken om te gaan sparen ... over een 2 maandjes zou ik hem al kunnen hebben ..

maar eerste mijn buro dan even een paar verstevigings balken er onder :X

scheeld je bijna 100 euro
Wacht dan gewoon op de VR-versie 😜

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melotte
ravw schreef op maandag 28 september 2020 @ 18:21:
[...]

scheelt je bijna 100 euro
Is niet precies dezelfde, maar ook mooi en inderdaad EUR 100 minder. Tsja, laat mijn vrouw het maar niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Melotte schreef op maandag 28 september 2020 @ 18:42:
[...]

Is niet precies dezelfde, maar ook mooi en inderdaad EUR 100 minder. Tsja, laat mijn vrouw het maar niet zien.
iets minder pix in de breedte dus minder belasting voor je videokaart
dus gewoon op ULTRA blijven :D
wel met een bakbeest van een scherm voor je neus

[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 28-09-2020 19:11 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ytr81
Avondvluchten zijn toch echt het mooiste. Zojuist opgestegen vanuit Sicilie voor een vlucht naar Liverpool.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2n3sODZQHoPePuKVdMkAjqMhadk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zfIFQXp607akdJYzCzVFaXCF.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MpfGEey1v8qQ0CC3aoIWVYjkeZM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xvC4qaU7w8KE2VMFX9RL7jYv.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t3iuy7D86G7bp_Kt7eDP07kIAHA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4kkg5lueRpWwp7IDpL0Yk67U.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!
nou mensen de eerste komen de 3 weken mogen er geen airliners meer gevlogen worden ivm met de toenemende Corona dus nu verwacht ik wel komende weken we allemaal GA gaan vliegen _/-\o_ O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
ravw schreef op maandag 28 september 2020 @ 18:47:
[...]

iets minder pix in de breedte dus minder belasting voor je videokaart
dus gewoon op ULTRA blijven :D
wel met een bakbeest van een scherm voor je neus
Nouja, die van Bol.com is 62,5% van het scherm die @Melotte liet zien. ;)
Die is hetzelfde (qua resolutie) als 2 1440p schermen.
1440p heeft 20% minder pixels dan diegene van Bol.com met 3840 * 1200.

[ Voor 6% gewijzigd door Luxicon op 28-09-2020 19:38 ]

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Laatst online: 18-09 18:05
ytr81 schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:15:
Avondvluchten zijn toch echt het mooiste. Zojuist opgestegen vanuit Sicilie voor een vlucht naar Liverpool.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Goed idee! Ik zie je daar in Liverpool.....met de TBM onderweg _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2yrQ5HsMJtIJnRHCQuMqy6R-jC8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8h3M638cgKqjP5buddHYUIW0.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door Yihaaa op 28-09-2020 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luxicon schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:36:
[...]

Nouja, die van Bol.com is 62,5% van het scherm die @Melotte liet zien. ;)
Die is hetzelfde (qua resolutie) als 2 1440p schermen.
1440p heeft 20% minder pixels dan diegene van Bol.com met 3840 * 1200.
ja ik had op dezelfde gezocht maar de verkeerde link ... https://www.bol.com/nl/p/...FXw.1_8_9.12.ProductTitle deze moest het zijn ... dus dan komen ze wel op het zelfde op die andere is ook een 43

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
ravw schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:43:
[...]

ja ik had op dezelfde gezocht maar de verkeerde link ... https://www.bol.com/nl/p/...FXw.1_8_9.12.ProductTitle deze moest het zijn ... dus dan komen ze wel op het zelfde op die andere is ook een 43
Ja, dat zijn precies dezelfde qua resolutie, dan krijg je mooi uitzicht met zo'n scherm. :)
Edit: @ravw Diegene heeft de settings goed hoog staan met de 1080Ti. Zo ook de sliders.. dat zou hier niet goed gaan met de 1070Ti... die heb ik inmiddels verkocht.. op zoek naar een nieuwe kaart..

[ Voor 10% gewijzigd door Luxicon op 28-09-2020 19:49 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luxicon schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:45:
[...]

Ja, dat zijn precies dezelfde qua resolutie, dan krijg je mooi uitzicht met zo'n scherm. :)
ja hoop het wel voor die prijs maar die andere zou ik ook al mooi vinden hoor
ik heb nu tijdelijk even geen ultra wide maar wel altijd gehad met games en dat is wel lekker met vlieggames de hoogte heb je toch niets aan .. haha daar zitten alleen wolken :D

hoop alleen nog dat er eens een FOV instelbaarheid komt in FS
dan kan je ook gelijk de zijramen en zo weer geven :+
de raamspijlen op het middelste gedeelte houden en dan de rest als zij aanview houden

[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 28-09-2020 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator

Predator

Suffers from split brain

ravw schreef op maandag 28 september 2020 @ 08:53:
[...]

de Caravan is juist in mijn ogen niet geschikt voor die omgevingen
Maar de ultieme Alaska plane is er nog niet , helaas .. (ze zijn er wel mee bezig met een twin otter )
Daar wordt veel gevlogen met DHC-2 Beaver, DHC-6 Twin Otter (
med ook omdat beide vaak met drijvers uitgerust zijn of een combinatie met drijvers en wielen )

maar de Cub ( en een beetje in die classes planes ) is daar ook heel veel aanwezig
maar voor al veel Float Plane planes

voor jou te hopen dat er nog eens een Cessna Caravan Amphibious Float uit komt

want die dingen zijn erg gaaf om op het water te landen

YouTube: Seair Cessna Caravan Seaplane Landing at Vancouver Harbour Water Air...

en hopen dat de de Misty Fjord eens goed gaan aanpakken
Dat ligt tussen stewart - Ketchikan int

YouTube: Island Wings DHC-2 Beaver - Ketchikan to the Misty Fjords

Dus na Japan graag even Alaska en BC aanpakken _/-\o_
Nou, er vliegen toch wel een paar airlines met de Caravan in Alaska, zowel voor cargo als passagiers.
Een vliegtuig met drijvers is leuk, maar dan moet er ook iets te doen zijn aan de waterkant. Het zou leuk zijn als je ergens kan aanleggen en tanken bv, of cargo ophalen of zo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luxicon schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:45:
[...]

Edit: @ravw Diegene heeft de settings goed hoog staan met de 1080Ti. Zo ook de sliders.. dat zou hier niet goed gaan met de 1070Ti... die heb ik inmiddels verkocht.. op zoek naar een nieuwe kaart..
ja ik zit eigenlijk ook te hoog voor mijn kaart maar goed heb soms last van een hapering maar dta vind ik niet erg ... als je weet hoe ik FSX ooit eens egspeeld heb dna ben je hier alelen maar blij mee dat je het op ultra kan draaien en toch redelijk frames halen met mijn GPU

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Predator schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:49:
[...]

Nou, er vliegen toch wel een paar airlines met de Caravan in Alaska, zowel voor cargo als passagiers.
Een vliegtuig met drijvers is leuk, maar dan moet er ook iets te doen zijn aan de waterkant. Het zou leuk zijn als je ergens kan aanleggen en tanken bv, of cargo ophalen of zo. :)
als de vliegvelden in alaska een beetje goed gemaakt worden komen erzat ...

Anchorage heeft zelfs plaatsen voor water vliegtuigen maar in alaska zijn er heel veel van die plekken , ik hoop ook als ze Alaska een keer goed onder handen gaan nemen dat ze dan ook de vliegvelden er allemaal in gaan doen .. dan kan je bijna om de 1000 meter wel een vliegveldje tegen komen
Hier een lijst vande paar airportjes in Alaska
:+ let ook even op de Sea ports
https://nl.qwe.wiki/wiki/List_of_airports_in_Alaska

laten ze die nu maar eens allemaal handmade maken .... _/-\o_ O+
wrangel airport , Duchtharbor O+ ,Goose Bay Airport O+

even post op halen in Meyers Chuck

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/LskfvW6v/DSC-0145-Large.jpg

enzo zijn er zijn zo veel vooral die Cabins die er zijn waar ook leuke veldjes bij liggen :+ ( vooral stijgers )
daarom wil ik ze ook allemaal hebben in die omgeving dit is gewoon genieten met vliegen

Een Beaver of Otter en gaan ...zo wel land als water

Door deze addon ben ik helemaal verslaaft geraakt aan die omgeving

https://www.aerosoft.com/...aircraft/257/freight-dogs

daar moest je ook vracht rond brengen ..
die had ik samen met de Tongass Fjords en de misty fjord uitbrijding
als ze deze nu opnieuw uitbrengen voor FS2020
:9
Maar dan wel met een zooi meer airports

jammer dat ik geen lijst kan vinden van de airports die daar in zitten ...
wrangel airport weet ik bijna zeker een Goose
Volgens mij ook Orca island die ik er nu al in heb zitten , was een van de missions om de orca's te zoeken .. maar die had ik toen al snel gevonden :-)
de plek weet ik zo te vinden in FS 2020 maar ze zijn er niet :-(

en deze mag ook wel weer helemaal terug komen maar dan in FS2020

https://return.mistymoorings.com/

_/-\o_ _/-\o_ good old times

echt heb heel veel van dit soort dingen gevlogen en ook bijna alles wat er maar te rippen viel van de freeware had ik wel in mijn FS2002 FSx zitten
ik had ook heel veel freeware vliegveldjes in alaska en zo .. door een HD die kapot ging heb ik ze nooit meer terug eghaald ..
maar ik zou zo graag weer met FS2020 dat weer voor elkaar krijgen om dat gebeid helemaal vol te hebben

[ Voor 17% gewijzigd door ravw op 28-09-2020 21:05 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Woembah schreef op maandag 28 september 2020 @ 14:14:
[...]

https://flightsim.to/file/197/matterhorn-mountain

Hier is je fix ;). Schijnt wel vrij zwaar te zijn qua textures, maar volgens mij een heel accuraat model!
Die ziet er inderdaad beter uit, behalve als je te dicht gaat (kartels, openingen). Je kan er ook gewoon doorheen vliegen en als je sneeuw wilt ligt er op de berg en errond geen sneeuw. Maar het is wel een verbetering tegenover de standaard Matterhorn.

Ik heb ook even een bergwandeling gemaakt. Je hoort vogeltjes fluiten, boven de hoogvlaktes hoor je roofvogels en boven de gletsjer hoor je uiteraard niets. Als je de temperatuur verlaagt hoor je geen dieren meer, als je ze verhoogt naar 30° begin je krekels te horen en 's nachts uilen :) Je hoort ook bergriviertjes stromen.

Ik begon zelfs te vergeten dat dit een flight sim is :o Mijn vliegtuig hangt in active pause, enkele kilometers achter mij, zodat ik het niet meer hoor :p Ik wacht op de eerste add-ons om te voet of met een mountainbike de omgeving te kunnen verkennen, in VR uiteraard :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HwBaYvG8ZVguMLoyint4PsyeETs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RTnZgfsNsUJbNHdTLPeJtYhI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yihaaa
Zoooo en ik ben in Liverpool aangekomen....mijn eerste avondvlucht. Wat een genot!

Nu op naar de pub om een lauwe pint te pakken......wel op 1,5 m natuurlijk.
Als ytr81 op tijd is krijgt ie een pint van mij :)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Exp5dFr7IZfID4Wdj61sR-aZEgs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/K54c9fRQqi3dt0cg2dAMj0ey.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cessna L19 Bird Dog is nu uit for FS2020

http://www.blackboxsimula...oducts/fs2020/cessna-l19/
_/-\o_
Nu wachten tot hij in marked place komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
ravw schreef op maandag 28 september 2020 @ 20:54:

_/-\o_
gaat wel hard zo met al die vliegtuigen voor die prijzen :D. Ik moet wel zeggen dat al die enthousiaste verhalen van jou over de mooney mij ook steeds meer geinteresseerd doen raken in dat toestel. Maar ik hik nog een beetje tegen die prijzen aan per vliegtuig in de marketplace van Microsoft flight simulater zelf, dan moet je er wel heel veel mee vliegen om dat er uit te halen.

Ik had nog wel een andere vraag aan jou, ik wil nog een vliegveld basis oprichten in Canada, heb jij nog een tip voor een mooi vliegveld die ik daarvoor kan kiezen als basis plaats voor mijn FBO (icao code)? Het liefst niet te klein maar wel in een mooie omgeving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Heeft er niemand anders last van het feit dat je muis soms niet meer bruikbaar is voor een aanklikken van zaken in de cockpit ?
Dat is mega vervelend. Ik kan dan wel nog menu’s gebruiken en rondkijken, maar niks aanklikken in de cockpit en inzoomen werkt dan ook niet meer.
Niet handig met een glass cockpit :(

Soms gaat het vanzelf over, maar soms niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Predator op 28-09-2020 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ytr81
Yihaaa schreef op maandag 28 september 2020 @ 20:51:
Zoooo en ik ben in Liverpool aangekomen....mijn eerste avondvlucht. Wat een genot!

Nu op naar de pub om een lauwe pint te pakken......wel op 1,5 m natuurlijk.
Als ytr81 op tijd is krijgt ie een pint van mij :)[Afbeelding]
Ben (opnieuw) onderweg. Na een week probleemloos vliegen zat FS ineens muurvast. De vlucht dus maar opnieuw begonnen. Maar hoe dan ook ga ik er komen vandaag :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SHFT
  • Laatst online: 14-09 09:18
Predator schreef op maandag 28 september 2020 @ 21:20:
Heeft er niemand anders last van het feit dat je muis soms niet meer bruikbaar is voor een aanklikken van zaken in de cockpit ?
Dat is mega vervelend. Ik kan dan wel nog menu’s gebruiken en rondkijken, maar niks aanklikken in de cockpit en inzoomen werkt dan ook niet meer.
Niet handig met een glass cockpit :(

Soms gaat het vanzelf over, maar soms niet.
Heb je ATC venster open? Gewoon eens verslepen en alles zou terug moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenvdlinden
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-08 23:24
Ik speel op pricewatch: Samsung C49RG90 Zwart met een RTX 2070. Kan nog rond de 30 fps halen met High en sommige op Ultra. Uiteraard niet als ik New York vlieg.

Enige nadeel van zo breed is dat het aan de zijkanten soms wat 'fish eye' effect krijgt. Ik weet niet zo goed hoe uit te leggen, maar daar wordt het beeld/landschap wat uitgerekt. Verder juist veel ruimte om daar extra windows te plaatsen. Maar het kan altijd meer. Dus voor Little Nav Map / STKP nog een 2e 27" QHD scherm ernaast. Helemaal top zo.

Nu nog sparen en wachten op een goede RTX 3080, dat zal nog even duren gezien het stabiliteits problemen

PSN: MrHitman_nl / Discord: MrHitman_nl#9229

Acties:
  • +1 Henk 'm!

_/-\o_
Zou ook nog even de reviews in de gaten houden. Komt nu nog niet heel erg goed uit de bus. Wat natuurlijk met een patch verholpen worden. Weet ook niet of ie wel op de market place komt.

Zo ook maar weer een vlucht maken, morgen zal ie wel weer aan het updaten zijn.

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
ytr81 schreef op maandag 28 september 2020 @ 21:22:
[...]

Ben (opnieuw) onderweg. Na een week probleemloos vliegen zat FS ineens muurvast. De vlucht dus maar opnieuw begonnen. Maar hoe dan ook ga ik er komen vandaag :+
Schiet nou maar op, je bier wordt lauw :O

....ohw dat was ie al 8)7 :P

Morgen van Liverpool naar Dublin 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:27
Is het bekend of je straks de xbox one series x versie kan streamen naar bijvoorbeeld je laptop? Ik kan of een nieuwe laptop kopen maar dat zal een beste jongen moeten worden voor fs2020. Een andere optie zou zijn deze te draaien op de xb1sx, maar dan wel op de huidige laptop te bedienen / controllen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
Kun je eigenlijk spawnen op andere users?
Bijvoorbeeld met de drone cam; kijken naar hoe andere vliegen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
robinez schreef op maandag 28 september 2020 @ 21:07:
[...]

gaat wel hard zo met al die vliegtuigen voor die prijzen :D. Ik moet wel zeggen dat al die enthousiaste verhalen van jou over de mooney mij ook steeds meer geinteresseerd doen raken in dat toestel. Maar ik hik nog een beetje tegen die prijzen aan per vliegtuig in de marketplace van Microsoft flight simulater zelf, dan moet je er wel heel veel mee vliegen om dat er uit te halen.

Ik had nog wel een andere vraag aan jou, ik wil nog een vliegveld basis oprichten in Canada, heb jij nog een tip voor een mooi vliegveld die ik daarvoor kan kiezen als basis plaats voor mijn FBO (icao code)? Het liefst niet te klein maar wel in een mooie omgeving.
West Canada is altijd goed .... of helemaal naar het oosten Nova Scotia
Ontario, Manitoba en Saskatchewan een beetje ontwijken die zijn niet echt een wow effect

De stad Winnipeg daarin tegen is weer :9~
ook als je dan naar het westen vlieg is in het begin echt een mooie omgeving mits je de highway volgt
maar voor de rest tot aan de bergen in het oosten is het veel water en moerassen
Ik zou geen vaste plek nemen in Canada maar pak Tacoma als vliegveld daar in de buurt dan kan je veel kanten uit

Even over de Mooney het enige probleem is dat hij de GPS niet volgt .( ja slingerend ) maar daar zijn ze van op de hoogte

en je moet hem dus met de HDG een beetje zelf bij sturen ... , maar dat houd je scherp en wakker maar voor de rest _/-\o_
het is een erg fijne plane .. lekker snel ook best wel ... alleen heeft een hekel aan koud weer .. en hoogtes is hij ook niet echt op zijn gemak

maar dat hoor je gauw genoeg aan de toeren en het geluid van de motor
mixed en rpm en je feul ben je wel mee bezig .. maar het vlieg als een beest

eenmaal in dat ding gevlogen te heben ga je niet snel terug naar de basic planes

ja ik weet het is wel een aanschaf ik heb die mooney for 30 euro gekocht maar nu al 30 uur of zo er op zitten dus 1 euro per uur vliegen ... dat doe je niet eens bij Easy jet :*)

maar het moet je liggen dat soort planes .. ik heb in andere FS bijna nooit de mooney gevlogen maar dit is toch wel iets wat vliegen leuk maakt

vooral de landing , als je een beetje door de min punten heen kan kijken en je pas je daar een beetje bij ana is het gewoon een goed vliegtuiig , en niet te vergelijken met de andere ...
met de piper comanche komt hij goed over een .. maar het landen van de Mooney moet je echt door gaan hebben , zoek maar eens op Youtube

YouTube: How to land a Mooney without floating

Maar als ej een Throttle set heb staan is het echt een aanrader
Of kijk reviews van die plane in fs 2020 en beslist zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gameaddict schreef op maandag 28 september 2020 @ 21:30:
[...]

Zou ook nog even de reviews in de gaten houden. Komt nu nog niet heel erg goed uit de bus. Wat natuurlijk met een patch verholpen worden. Weet ook niet of ie wel op de market place komt.

Zo ook maar weer een vlucht maken, morgen zal ie wel weer aan het updaten zijn.
Ik wacht ook .. kijk het ook wel aan het is toch een aardig prijsje en ik heb planes zat
maar vliegvelden zijn welcome >:)

ik had het nu ook even rustig met uitgeven ..wil eerste wachten wat morgen weer gaat brengen met de update
dan heb ik weer genoeg , heb al twee airportjes gezien waar ik heen gaat en gaat beginnen in de world tour filmpje
Kerama airport en Suwanosejima airport _/-\o_
leuke airstrips en island
maar dat helegebeid trek mij niet zo .. maar misschien na morgen wel .. al is het wel eilandjes hoppen :-) en veel bergen
al blijft Alaska en BC toch op 1 staan

[ Voor 21% gewijzigd door ravw op 28-09-2020 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapbrandhof
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 20:30
JimmyNL schreef op maandag 28 september 2020 @ 21:33:
Is het bekend of je straks de xbox one series x versie kan streamen naar bijvoorbeeld je laptop? Ik kan of een nieuwe laptop kopen maar dat zal een beste jongen moeten worden voor fs2020. Een andere optie zou zijn deze te draaien op de xb1sx, maar dan wel op de huidige laptop te bedienen / controllen.
Zal je meevallen wat voor een laptop je nodig hebt. Ik draai MSFS2020 op een 1 jaar oude laptop van net geen €700. Daar zit een 8th Gen Core i5 met 8GB RAM en een GTX1050 in met de installatie op een NVME drive.

Intel P4 3.0 800MHz, 1024DDR PC3200(Twinmos), 160GB Maxtor S-ATA 150MB, Chieftec midi bleu, 360 Watt voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:27
Dat klinkt ook goed ja, maar mijn laptop gebruik ik steeds minder om te gamen, voor meer op console. Maar dit wil je niet op je bank spelen :-). Dus ik dacht misschien is de rekenkracht te gebruiken, en dan dus streamen. Er zijn andere games waarbij dat kan alleen dit specifiek heb ik nog niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JimmyNL schreef op maandag 28 september 2020 @ 21:42:
Dat klinkt ook goed ja, maar mijn laptop gebruik ik steeds minder om te gamen, voor meer op console. Maar dit wil je niet op je bank spelen :-). Dus ik dacht misschien is de rekenkracht te gebruiken, en dan dus streamen. Er zijn andere games waarbij dat kan alleen dit specifiek heb ik nog niet kunnen vinden.
Je kunt nu ook al je Xbox One streamen naar je PC (en zelfs omgekeerd), is dacht ik niet afhankelijk van het spel. Lijkt me dus sterk dat dat met de nieuwe Xbox niet mogelijk zal zijn. Je interne netwerkverbinding moet dan wel snel genoeg zijn (of een hele snelle wifi verbinding). Weet alleen niet of alle randapparatuur zal gaan werken als je die hebt. Een Xbox controller zal geen probleem zijn, maar als je met een yoke en rudder gaat werken?

Verder zal het natuurlijk moeilijker zijn om mods of freeware scenery/mesh te gebruiken of andere tools als OnAir. Je bent dan gebonden aan hetgeen wat op de market place staat. Denk dat zoals bij andere flight simulators ook hier de addons MSFS compleet gaan maken.

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 22:19

ViezeVis

Sample Text

Weet iemand of het ook mogelijk is om de Weather Radar op je FD te krijgen op de A320?

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gameaddict schreef op maandag 28 september 2020 @ 22:04:
[...]

Denk dat zoals bij andere flight simulators ook hier de addons MSFS compleet gaan maken.
dat gaan ze ook maar ik wil ze wel op Market hebben .. heel misschien een paar die dan er uit blijven , ik heb er al 1 op het oog die er nog niet staat maar die moet er wil in komen .... :+

maar wacht af , vind toch al vreemd dat het zo langduurt met die Market .. gaao daar gewoon elke dag wat bij ..
Als ik zie hoe veel er nu binnen een week uit gekomen is en die waak er voor , en wat krijg ej dan op MP , 3 airpoortjes ........... :o

als ik wil kan ik er nu al 30 airports kopen die nog niet op marked staan .. maar ik wijger tot nu toe buiten MP om te gaan

zelfs twee in mijn omgeving .. :(

kijk komt er morgen een beechcraft v35b bonanza old skool uit ... ja dan ga ik echt niet wachten O+
wacht al zo lang op deze plane
hier heb je de nieuwere versie er van ...

YouTube: 1976 Beechcraft Bonanza V35B - New Mexico Aero Service, LLC

maar wel met Single stuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHFT
Voor de mensen met een Thrustmaster TCA sidestick is de "reverse truster detent" ook quasi onvoelbaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Craftop
SHFT schreef op maandag 28 september 2020 @ 22:26:
Voor de mensen met een Thrustmaster TCA sidestick is de "reverse truster detent" ook quasi onvoelbaar?
Ik heb hem, en inderdaad, ik voel die niet.. Maar ik gebruik hem ook niet op de manier. Heb ingesteld dat als ik een van de buttons vast houdt en vervolgens throttle doe, dat ik dan reverse throttle heb. Werkt prima!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvbo
  • Laatst online: 19-09 08:54
ViezeVis schreef op maandag 28 september 2020 @ 22:11:
Weet iemand of het ook mogelijk is om de Weather Radar op je FD te krijgen op de A320?
Dat kan zeker, als je hem aanzet :-)

Onderstaande is geen FS2020 plaatje maar het eerste wat ik kon vinden..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QSK3BkZaGie0fRNHR5UmaAGRjcw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/W2SsIHax4B8HYHoMV4gsSxBZ.jpg?f=user_large

Je vindt deze controls links van je engine start panel. Zet de SYS toggle op 1 (of 2) en vervolgens de mode in de gewenste stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHFT
Craftop schreef op maandag 28 september 2020 @ 22:29:
[...]

Ik heb hem, en inderdaad, ik voel die niet.. Maar ik gebruik hem ook niet op de manier. Heb ingesteld dat als ik een van de buttons vast houdt en vervolgens throttle doe, dat ik dan reverse throttle heb. Werkt prima!
bedankt dan ligt het niet aan mij 8)7

Ik vlieg momenteel niet met toestellen met reverse throttle dus ik heb het eigenlijk toch niet nodig maar vroeg het me af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator

Predator

Suffers from split brain

ravw schreef op maandag 28 september 2020 @ 20:24:
even post op halen in Meyers Chuck

[Afbeelding]

enzo zijn er zijn zo veel vooral die Cabins die er zijn waar ook leuke veldjes bij liggen :+ ( vooral stijgers )
daarom wil ik ze ook allemaal hebben in die omgeving dit is gewoon genieten met vliegen

Een Beaver of Otter en gaan ...zo wel land als water

Door deze addon ben ik helemaal verslaaft geraakt aan die omgeving

https://www.aerosoft.com/...aircraft/257/freight-dogs

daar moest je ook vracht rond brengen ..
die had ik samen met de Tongass Fjords en de misty fjord uitbrijding
als ze deze nu opnieuw uitbrengen voor FS2020
:9
Maar dan wel met een zooi meer airports

jammer dat ik geen lijst kan vinden van de airports die daar in zitten ...
wrangel airport weet ik bijna zeker een Goose
Volgens mij ook Orca island die ik er nu al in heb zitten , was een van de missions om de orca's te zoeken .. maar die had ik toen al snel gevonden :-)
de plek weet ik zo te vinden in FS 2020 maar ze zijn er niet :-(

en deze mag ook wel weer helemaal terug komen maar dan in FS2020

https://return.mistymoorings.com/

_/-\o_ _/-\o_ good old times
Ja !!! Dat bedoel ik ! Dat is waar je met je watervliegtuig moet zijn ! En dan je boodschappen ophalen, iets eten en terug vertrekken. Met zo iets moeten ze toch een bushtrip kunnen maken, en aanmeren voor completion van de leg _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hm... Addon vliegtuigen waren als snel beter dan default vliegtuigen in FSX/P3D maar voor MSFS moet je toch echt iets heel goeds leveren wil je mijn interesse krijgen. Grafisch vind ik deze maar karig... Die rondingen... dat kan toch echt niet. En die prijs... ik vlieg al decennia op de pc maar 25 euro voor zo'n simpel gevalletje dat er minder uitziet dan de 20 (of zo) vergelijkbare vliegtuigen die ik out of the box al heb (en waar ik al niet aan toekom) ...? Zijn ze gek geworden. Daar trap ik niet in. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Predator schreef op maandag 28 september 2020 @ 22:42:
[...]

Ja !!! Dat bedoel ik ! Dat is waar je met je watervliegtuig moet zijn ! En dan je boodschappen ophalen, iets eten en terug vertrekken. Met zo iets moeten ze toch een bushtrip kunnen maken, en aanmeren voor completion van de leg _/-\o_
je moet die software hebben die de makers gebruiken om die bush trips te maken .. dan weet ik er wel een paar hele mooie
ik ga sowieso al rondje BC laten doen en Alaska ..en Washington ..

hoop dat ze nog iets gaan uitbrengen om in FS 2020 dit zelf te kunnen maken en opslaan en dan delen met andere ..

Maar dit is gewoon echt een droom van mij .. dit lijkt em zo gaaf om daar eens een jaartje of wat mee te mogen gaan met dit soort vluchten

YouTube: Alaska Bush Pilot Experience
YouTube: Harbour Air DHC-2 Floatplane Cockpit Flight Mail Run From Vancouver ...

Geef mij maar een enkeltje daarheen en mij zie je nooit meer terug ...
O+ O+ O+ O+
YouTube: Beaver aircraft approach-Alaska like...
_/-\o_ _/-\o_

YouTube: Misty Fjords Seaplane Flight, Ketchikan, Alaska, 6/1/2016

[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 28-09-2020 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tup61 schreef op maandag 28 september 2020 @ 22:48:
[...]

Hm... Addon vliegtuigen waren als snel beter dan default vliegtuigen in FSX/P3D maar voor MSFS moet je toch echt iets heel goeds leveren wil je mijn interesse krijgen. Grafisch vind ik deze maar karig... Die rondingen... dat kan toch echt niet. En die prijs... ik vlieg al decennia op de pc maar 25 euro voor zo'n simpel gevalletje dat er minder uitziet dan de 20 (of zo) vergelijkbare vliegtuigen die ik out of the box al heb (en waar ik al niet aan toekom) ...? Zijn ze gek geworden. Daar trap ik niet in. 8)
ja daraom wacht ik ook de enige reden wat mij een beetje aantrekt is die drijvers .. maar voor de rest we hebben al diverse van dat soort planes

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hier nog enkele mooie filmpjes
Alaska

YouTube: Misty Fjords Seaplane Flight, Ketchikan, Alaska, 6/1/2016

YouTube: 170s in the Wrangells

deze man heeft echt super mooie filmpjes staan hier zijn pro
YouTube: Backcountry Pilot - YouTube
canada

YouTube: ALIVE | Canada 4K

kan je gelijk even wat ideeen op doen voor leuke vluchten O+

Anchorage seaport airport midden in Anchorage int Airport
YouTube: Seaplane Extravaganza - Lake Hood Base - Anchorage
_/-\o_

[ Voor 18% gewijzigd door ravw op 28-09-2020 23:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
ravw schreef op maandag 28 september 2020 @ 21:35:
[...]

West Canada is altijd goed .... of helemaal naar het oosten Nova Scotia
Ontario, Manitoba en Saskatchewan een beetje ontwijken die zijn niet echt een wow effect

De stad Winnipeg daarin tegen is weer :9~
ook als je dan naar het westen vlieg is in het begin echt een mooie omgeving mits je de highway volgt
maar voor de rest tot aan de bergen in het oosten is het veel water en moerassen
Ik zou geen vaste plek nemen in Canada maar pak Tacoma als vliegveld daar in de buurt dan kan je veel kanten uit
...
Tacoma is het geworden, ik heb gekozen voor KPAE Snohomish County Airport dat er vlak boven ligt. Inderdaad een hele mooie omgeving daar, bedankt voor je hulp en de top tip :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
koenvdlinden schreef op maandag 28 september 2020 @ 21:26:
[...]

Ik speel op pricewatch: Samsung C49RG90 Zwart met een RTX 2070. Kan nog rond de 30 fps halen met High en sommige op Ultra. Uiteraard niet als ik New York vlieg.

Enige nadeel van zo breed is dat het aan de zijkanten soms wat 'fish eye' effect krijgt. Ik weet niet zo goed hoe uit te leggen, maar daar wordt het beeld/landschap wat uitgerekt. Verder juist veel ruimte om daar extra windows te plaatsen. Maar het kan altijd meer. Dus voor Little Nav Map / STKP nog een 2e 27" QHD scherm ernaast. Helemaal top zo.

Nu nog sparen en wachten op een goede RTX 3080, dat zal nog even duren gezien het stabiliteits problemen
Zo te horen prima prestaties, vooral als je zo'n resolutie toepast. :) New York valt op qua prestaties inderdaad.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xnmlAPsum0k8qu52VrLOyVjzABY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qH0P9xmhrPYelTTAD0yrL2m6.png?f=user_large

@ravw Het lijkt me dat je deze al tegengekomen bent. Ik ben nog van plan om deze eens te gaan vliegen. Opzich kun je vluchtplannen aanmaken en deze delen.. het is een manier. :)

[ Voor 66% gewijzigd door Luxicon op 28-09-2020 23:31 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robinez schreef op maandag 28 september 2020 @ 23:21:
[...]

Tacoma is het geworden, ik heb gekozen voor KPAE Snohomish County Airport dat er vlak boven ligt. Inderdaad een hele mooie omgeving daar, bedankt voor je hulp en de top tip :)
Airports die ik daar heb in de buurt gekocht

KTIW Tacoma Narrows
https://orbxdirect.com/product/ktiw-msfs
1S2 Darrington Municipal Airport ( is bijna mijn vaste plek nu )
https://orbxdirect.com/product/1s2-msfs

Moet je maar eens op de kaart kijken wij zitten nu vlakbij elkaar
Snohomish County Airport - Darrington Municipal Airport (denk 40 ml van elkaar af )

KORS Orcas Island Airport
https://orbxdirect.com/product/kors-msfs

CBY2 – Machmell Fisheries (Freeware )
http://www.allflightmods....chmell-fisheries-2020-v1/

in bezit ligt allemaal binnen vliegberijk van een uurtje / ander half uur van elkaar af

Ga ook eens kijken bij Squamish Airport (erg mooie daar ) (basic fs2020 ) mocht je nog een leuke vlucht willen maken vlieg eens door naar
KSBA Santa Barbara Municipal Airport (ook al in bezit)
https://orbxdirect.com/product/ksba-msfs

Nu ben ik alleen nog op deze aan het wachten tot ze in store komen anders koop ik alleen PAKT buiten store om die moet ik gewoon hebben 8)
CYLW Kelowna International Airport
https://orbxdirect.com/product/fsimstudios-cylw
PEMBERTON-CYPS
https://secure.simmarket....erton-cyps-msfs2020.phtml
KETCHIKAN INT - PAKT
https://secure.simmarket....-ketchikan-int-msfs.phtml

en dan heb ik aardig wat in die omgeving liggen ..ben er nog niet , want ik mis mijn beste airport nog en dat is Bella Coola
en die ligt weer vlak bij Machmell Fisheries :9
en laat ze maar komen in die omgeving die een beetje leuk zijn ,en een beetje normale prijs , en geen 4 a 6 huisjes voor 15 euro of zo :-)

[ Voor 10% gewijzigd door ravw op 29-09-2020 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
tup61 schreef op maandag 28 september 2020 @ 22:48:
[...]

Blackbox Simulations is ook maar een twee man team ofzo, en dit lijkt een beetje een product om te leren hoe ze hun addons in MSFS krijgen. Lijkt echt op een rechtstreekse port van de FSX/P3D versie. Hadden ze beter voor minder aan kunnen bieden, maar aan de andere kant wel onthouden dat veel van de addon ontwikkelaars echt zeer klein zijn en ook hun brood willen verdienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nieuwe versie van de xcub mod is uit

https://www.bushleaguelegends.com/addons/msfs/msfs-mods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 16:26
Craftop schreef op maandag 28 september 2020 @ 22:29:
[...]

Hoe heb je dit voor elkaar gekregen? welke instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftop
DVDL schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 07:57:
[...]

Hoe heb je dit voor elkaar gekregen? welke instellingen?
Ga naar control settings, selecteer je airbus stick, zet search op 'all' en zoek naar reverse. Daar kun je er een aantal selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 16:26
Craftop schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 08:17:
[...]

Ga naar control settings, selecteer je airbus stick, zet search op 'all' en zoek naar reverse. Daar kun je er een aantal selecteren.
Dit heb ik dus geprobeerd, (met thrustmaster stick) maar niks werkte. Vandaar mijn vraag, blijkbaar kan het toch. Zie je kans om evt een printscreen hier neer te plempen hoe die bij jou staat? bvd :)
Pagina: 1 ... 96 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc