Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mox1976
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-01-2024
Hello journeymen! Ik heb meerdere vragen maar eerst maar even deze:

Sinds vorige week Thrustmaster T.Flight HOTAS 4.

Direct aanwezig in MSFS en knopjes etc te zien rechts (afbeelding).

Daarna van firmware 21 naar 25 gegaan en nu is dat plaatje weg.

Ook kan ik bij external view ineens niet meer sturen, alleen vanuit de cockpit, erg irritant.

Weet iemand wat ik eraan kan doen?

in ini file zaken aanpassen of herinstallatie MSFS ofzo? Hope not.

[ Voor 13% gewijzigd door mox1976 op 25-09-2020 16:19 ]

AMD Ryzen 5 3600 * Gigabyte Geforce GTX 2070 Super GAMING OC 3X WHITE 8G * G.SKILL Ripjaws 32GB 3200 Mhz * Corsair MP600 NVMe PCIe x4 M.2 SSD 1TB * ASUS ROG STRIX X570-F GAMING

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Misschien teruggaan naar de vorige firmware? Als hij al werkte waarom zou je dan die firmware upgraden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47
Emacee schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 08:35:
Update 3 komt eraan! Hoop nieuwe scenery voor Japan en een update van een deel van de bugs die uit update 2 zijn ontstaan. DX12 wordt wederom genoemd dus het lijkt er nu toch echt op dat het in een toekomstige update geïmplementeerd gaat worden :9

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ook een bijgewerkte roadmap.

[Afbeelding]
Helaas niks over VR support?

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SergeR
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 14-08 13:42
Menesis schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 17:10:
[...]

Helaas niks over VR support?
Dat viel mij ook al op. De HP Reverb G2 is helaas ook doorgeschoven naar november, dus ze hebben nog wel even :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zwammen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15-09 20:18
Thrustmaster Airbus joystick besteld bij Megekko, morgen levering.
Komende van een xbox one controller, ik ben benieuwd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-06 12:11
DigitalExorcist schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 13:58:
[...]

NIet te veel en niet te weinig gas geven... en soms even bijremmen. En het is niet alsof er flitspalen staan hoor. Als je een keer 22 rijdt dan merkt niemand daar iets van.
Haha i know, maar het is eerder dat ik dan uit de bocht vlieg ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-06 12:11
Propane schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 13:37:
Hebben jullie wel eens een turboprop gevlogen? Je zit vaker op idle dan je denkt. Niet zo veel als in jets, voornamelijk omdat de prop gewoon een grote airbrake is op idle... De G3000 heeft standaard situaties waarin zo'n aural alert klinkt en die zal je normaal gesproken ook wel uit kunnen zetten met één of twee keer een knop indrukken o.i.d. (heb geen G3000 reference guide bij de hand). Maar ja, hij hoort inderdaad gewoon tegen je te schreeuwen als je idle gaat zonder gear down, of het nu op 5000ft of 30.000ft is.

En @DigitalExorcist ... Zal wel een plaatselijke restrictie zijn dat je toestemming moet vragen om sneller dan 30kts te gaan? Heb hier in ieder geval geen problemen met 30kt+ taxi, niet van het vliegveld en niet van de company. En voor zover ik weet geen EASA regels wat dat betreft. Blijft natuurlijk wel situationeel en alleen als ik weet dat het kan qua condities.

Edit:

[...]
Remmen? Gas erbij als je te langzaam gaat, als je in de buurt van de gewenste snelheid komt gas terug nemen om te stabiliseren, als je te hard gaat, remmen.
Maar je zet je throttle dus op een vaste stand en reguleert de rest met je rem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBgek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:32
zwammen schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 18:14:
Top, heb je de throttle quadrant ook gezien? O+

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/TzdtUFL4Axw/maxresdefault.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwammen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15-09 20:18
MBgek schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 19:27:
[...]

Top, heb je de throttle quadrant ook gezien? O+

[Afbeelding]
Gezien wel, helaas niet in stock voor november :( staat op het lijstje ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SHFT
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-09 09:18
SHFT schreef op donderdag 24 september 2020 @ 21:55:
Pff begin mijn xbox controller stilaan beu te worden, het wordt tijd dat al die joysticks en throttles eens op stock gaan geraken.
Ik had vroeger moeten mopperen, plots overal stock van de Thrustmaster Airbus Sidestick 8)
Bedankt voor de melding, meteen besteld, nu wachten op de Quadrant 8)7

[ Voor 31% gewijzigd door SHFT op 25-09-2020 20:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Net even de freeware Eindhoven scenery gedownload. Wow!! Ziet er erg tof uit (in het donker aangezien ik alleen “live” vlieg en morgen pas bij daglicht kijk...).

En een KLM livery erbij gedaan voor de Scarebus. Dat ding vliegt ook als een beest.. aanzetten, opstijgen en gaan! Ja met checklist en ja vanaf de ramp cold & dark (Met de flybywire-mod werkt het geweldig!)

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
8) :D even wat grappig tussen door gewoon voor de mensen die de mooney even willen zien en horen :D

vliegen is er nog niet bij maar dat word later toegevoegt en andere leuke dingen , dit is gewoon een beetje een test demo

link verwijder word nu weer upgeload , nieuwe vervolg .. .. dag 1 heb ik nu af

als iemand nog een goede uitleg wil hebben over de mooney hoe of wat

YouTube: Mooney M20R Ovation Review MSFS 2020 by Carenado

KIJK in FS manarger ik heb een Update van 3 gig iets met commercial flight :o , Togggle all aanvinken en gaan downloaden

commercial flight ? waar en wat doet die

[ Voor 105% gewijzigd door ravw op 25-09-2020 23:06 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ravw schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 20:48:

KIJK in FS manarger ik heb een Update van 3 gig iets met commercial flight :o , Togggle all aanvinken en gaan downloaden

commercial flight ? waar en wat doet die
Bij mij was die 2,6MB (dus geen GB!!) en wilde niet downloaden.... 🤔

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DigitalExorcist schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 22:09:
[...]

je die 2,30 mb heb ik nu ook maar niet binnen komen :-(

Zoals jullie zien ik ga nu even een kleine story maken met de Mooney

De eerste dag heb ik nu klaar en de andere link is verijderd omdat ik nu de eerste dag klaar heb helaas niet kunnen vlegen wnat het bleeft mistig ( realweather ) dus ja dan ziet er niets anders op dan het vliegen en het "testen" even uit te stellen tot hopelijk snel beter weer

YouTube: STORY TEST FLIGHT WTH THE MOONEY M20R DAY 1

[ Voor 47% gewijzigd door ravw op 25-09-2020 23:27 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Pas op voor de laatste nVidia driver: bij mij geeft die zwart gras...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 23:21:
Pas op voor de laatste nVidia driver: bij mij geeft die zwart gras...
Nee dat is halloween gras _/-\o_ :D

Ik heb de laatste versie en hier alles goed (versie 456.38)

[ Voor 12% gewijzigd door ravw op 25-09-2020 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenvdlinden
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-08 23:24
Iemand een tip hoe ik de 'morse' beep geluidjes uit krijg. Ik vlieg nu met een Cessna 152 van vliegveld naar vliegveld via een VOR. Heb die VOR frequentie ingesteld, navigatie werkt prima. Maar dat gepiep, dat mag even uitgezet worden.

PSN: MrHitman_nl / Discord: MrHitman_nl#9229

Acties:
  • +1 Henk 'm!
koenvdlinden schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 23:29:
Iemand een tip hoe ik de 'morse' beep geluidjes uit krijg. Ik vlieg nu met een Cessna 152 van vliegveld naar vliegveld via een VOR. Heb die VOR frequentie ingesteld, navigatie werkt prima. Maar dat gepiep, dat mag even uitgezet worden.
dat gaat niet want dat gaat op morse code ...... dus als je dat uit zet kan je de Vor niet meer vinden of hij jou niet

https://www.skybrary.aero/index.php/Morse_Code

meer hier over

Wikipedia: VHF omnidirectional range station

[ Voor 16% gewijzigd door ravw op 25-09-2020 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenvdlinden
DigitalExorcist schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 22:09:
[...]

Die 3GB komt denk ik door de update van PaderBorn-Lippstadt airport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ravw schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 22:22:
[...]

je die 2,30 mb heb ik nu ook maar niet binnen komen :-(

Zoals jullie zien ik ga nu even een kleine story maken met de Mooney

De eerste dag heb ik nu klaar en de andere link is verijderd omdat ik nu de eerste dag klaar heb helaas niet kunnen vlegen wnat het bleeft mistig ( realweather ) dus ja dan ziet er niets anders op dan het vliegen en het "testen" even uit te stellen tot hopelijk snel beter weer

YouTube: STORY TEST FLIGHT WTH THE MOONEY M20R DAY 1
Ik wil je even complimenteren met je YouTube filmpjes, goed gedaan hoor! 👍👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rdluca schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 23:41:
[...]

Ik wil je even complimenteren met je YouTube filmpjes, goed gedaan hoor! 👍👍
dankje voor het compliment heb je de andere ook zitten kijken :-)
van de vluchtjes dan? en het zal wel niet allemaal gaan zo als het in het echt zou moeten maar ik probeer wel zo real mogelijk te spelen ..
Jammer dat ik veel FS 2000/ FSx filmpjes ben kwijtgeraak door een HD die kapot ging .. had ze graag wel een terug willen zien ....... ( of niet lol ivm met de ervaring die ik nu heb met vliegen en de kennis )

en trouwens , moet dat VOR ook weer eens door gaan nemen want dat is lang geleden dat ik dat gedaan heb .. denk fs2002 of zo :+

Met die B747 200 denk ik voor het laast dacht ik

[ Voor 49% gewijzigd door ravw op 25-09-2020 23:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Armchair pilot zonder MSFS hier, is er geen knop bij de VHF radio om volume te regelen en om uit te zetten?
ravw schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 23:44:
[...]

dankje voor het compliment heb je de andere ook zitten kijken :-)
van de vluchtjes dan
Zeker ja, ik volg je kanaal 👍

[ Voor 21% gewijzigd door rdluca op 25-09-2020 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rdluca schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 23:45:
[...]

Armchair pilot zonder MSFS hier, is er geen knop bij de VHF radio om volume te regelen en om uit te zetten?

[...]

Zeker ja, ik volg je kanaal 👍
had je al aan gemeld gezien
heb hem afgelopen week helemaal aangepast
muzieklijst en zo en ook andere prive dingen en fun dingen ..
normaal deed ik er niet veel mee maar ik wil nu ook gewoon meer volgers gaan krijgen ... je weet nooit wat de toekomst brengt ..

En het is toch een beetje je visitekaartje

[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 25-09-2020 23:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MBgek
  • Laatst online: 00:32
Kijk hier eens op pagina 10 https://inflightpilottrai...Cessna-152-User-Guide.pdf
ravw schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 23:30:
[...]

dat gaat niet want dat gaat op morse code ...... dus als je dat uit zet kan je de Vor niet meer vinden of hij jou niet

https://www.skybrary.aero/index.php/Morse_Code

meer hier over

Wikipedia: VHF omnidirectional range station
VOR is op basis van een radiosignaal. De morse is alleen een identificatie zodat je zeker weet dat je de juiste hebt, en of je überhaupt in het bereik bent.

Ben even in de sim gedoken @koenvdlinden, deze knoppen zijn het:

Afbeeldingslocatie: https://abload.de/thumb/navvolumevfja2.png

[ Voor 10% gewijzigd door MBgek op 26-09-2020 00:10 ]

• koenvdlinden
Daar wordt gesproken over volume knoppen. Die had ik toen geprobeerd, maar haalde niets uit. Misschien dan toch een bug. Volgende keer nog eens proberen.

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
koenvdlinden schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 00:07:
[...]

Daar wordt gesproken over volume knoppen. Die had ik toen geprobeerd, maar haalde niets uit. Misschien dan toch een bug. Volgende keer nog eens proberen.
Volgens mij gaat het weg als je nav1 of nav2 aanklikt (die knop bij de radio knoppen).

...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:15

aap

Het is nachtwerk geworden, maar de Nevada bush trip zit erop!

De eerste etappe was prachtig, maar daarna sloeg helaas snel de verveling toe: veel rechtdoor vliegen door weinige afwisselend landschap. Maar aan het einde, zo ongeveer vanaf het punt dat je weer zuidwaarts vliegt, wordt het landschap weer interessanter en wordt iedere etappe mooier dan de vorige. De laatste etappe, door Yosemite is zonder meer prachtig.

Nu heb ik alle challenges afgetikt en dat maakt me blijkbaar lid van een elite clubje waartoe slechts 1 op de 10.000 flight simmers zich mag rekenen! 8)
Maar nu zal ik mijn eigen uitdagingen moeten gaan verzinnen, dus daar moet ik me maar eens op gaan beraden. Maar eerst slapen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7xSVn6xfid1ow4HP0_RVPQxv5Eg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/85bazBMICs6BvWArbBHPIDV5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WlviKzF1HwoOWvODXGudAalLQvU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TX4PyphWatqtcywVBOVvBK36.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NlOTrhi6-Cm7qSAAmOJ7GF-OPLc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MUW4lexBaR8f7J0P4wDXTvoO.png?f=fotoalbum_large
Voor de Nvidia gebruikers .... GFE ... nu kan je ipv FPS .. ook Prestatie aanzetten , dan zie je wat je pc doet , warmte , stroomverbruik en andere zaken maar ook gelijk je fps

Voor de mensen die ook graag in Alaska vliegen

KETCHIKAN INT is uit op sim market
https://secure.simmarket....-ketchikan-int-msfs.phtml

ik wil nog even wahcten tot hij op Marked komt van MSFS zo niet ga ik toch buiten om FS MP kopen want deze wil ik wel in mijn verzameling hebben

[ Voor 46% gewijzigd door ravw op 26-09-2020 10:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 14:30

Hoogie2004

Whohooooo

Thnx voor de tip, hij is dadelijk binnen :+

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Gebruik sinds gisteren Little Nav Map. Leuk! Niet zozeer om te zien waar ik heen moet maar vooral om te zien waar ik ben, dus boven welke plaats ik vlieg of boven welk meer: dat maakt het rondvliegen, zelfs op strak geplande vluchten in de TBM nog weer leuker! Je wordt je veel bewuster van het land waar je boven vliegt: het is niet meer gewoon weer wat andere scenery maar écht Zuid-Afrika of Chili of wat dan ook. LNM ziet er nogal oubollig (Windows 95) uit maar het is een prima programma... en dat helemaal gratis...! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strider1007
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:25
tup61 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 11:05:
Je wordt je veel bewuster van het land waar je boven vliegt: het is niet meer gewoon weer wat andere scenery maar écht Zuid-Afrika of Chili of wat dan ook.
En als je dat gevoel nog wilt versterken: Met google street-view wandel ik wel eens rond in de stad waar ik dan overheenvlieg. Ik weet nu wáár in een paar kleine Ierse dropjes de pub te vinden is ! :9B
Active-pause gaat bij mij prima..

Wel raar dat als ik dan naar boven kijk ik mezelf nooit kan vinden. Hmm... _O-
ik heb nu de saitek panels aan gesloten maar niets....war kan ik de drivers weg halen wat ze worden niet herkent

dat bestndje van laatst was een update maar ik moet de drivers er voor hebben , multy en switch panel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:25

Pierre

Van nature lui!

ravw schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 11:22:
ik heb nu de saitek panels aan gesloten maar niets....war kan ik de drivers weg halen wat ze worden niet herkent

dat bestndje van laatst was een update maar ik moet de drivers er voor hebben , multy en switch panel
Gok hier https://www.saitek.com/uk/down/drivers.php

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

dan kom ik uit elke keer op die zelfde driver update nee ik moet de drivers hebben zo dat windowd weet hoe of wat er aan hangt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Het zwarte gras bleek geen zwart gras te zijn, maar zwarte ground textures. Het lag dus ook niet aan de drivers zoals ik eerder zei. Nu komt het zelfs na het herstarten van FS niet meer goed. Van low tot ultra: ik blijf het zien, ook na het leegmaken van de cache... Het is met de laatste FS update. De driver settings zijn default. Iemand nog ideeën? Edit: Hmm, blijkbaar toch de textture filtering in de driver settings. Vreemd, heeft nochtans altijd op dezelfde setting gestaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tXkPtz1C6g8pyPX2xgtHTRatIuw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EaSZYsCbOMJfpqGs0jc78q1Y.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2020 11:54 ]

ravw schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 11:43:
[...]

dan kom ik uit elke keer op die zelfde driver update nee ik moet de drivers hebben zo dat windowd weet hoe of wat er aan hangt
Ik zag iets langskomen van Spadnext.. misschien even opzoeken of dat is wat je nodig hebt. De Saitek panels werk(t)en standaard niet direct met MS FS 2020 samen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DigitalExorcist schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 11:52:
[...]

Ik zag iets langskomen van Spadnext.. misschien even opzoeken of dat is wat je nodig hebt. De Saitek panels werk(t)en standaard niet direct met MS FS 2020 samen..
die heb ik maar ze worden niet herkent .. ik heb de betaalde versie van spad

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BazerK
  • Laatst online: 19-09 15:27
Met de MSFS C152X Realism Mod is de ADF/NAVCOM/Audio Panel beter gesimuleerd en ookin te stellen met de volume/pull indent knop.

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 11:45
Route Tip: LICH - LILN

Dit keer een prachtige VFR route waarbij je vliegt op ongeveer 3000ft hoogte in Italie, dit is weer een bizar mooie route waarbij je vliegt door bergen, over prachtige meren vol met bewoonde eilanden en een gedeelte van een natuurpark.

De route is van: LICH - LILN

Je start op het vliegveld van Lich (Chavez-Marini), Zodra je opgestegen bent volg je de river door de prachtige valeien tussen de bergkammen door. Volg de rivier terwijl je links aanhoudt. Op een gegeven moment zie je bij Mergezzo een klein meer (Lago Di Mergozzo) liggen als voorbode van het prachtige meren gebied waar je zo aankomt.(aan de linkerkant zie je de uitlopers van het Nationale natuurpark Val Grande).

Zodra je dit meer voorbij bent kom je in het meren gebied: Laggo Magiorre. Dit gebied kenmerkt zich door de prachtige eilanden die zich in dit meer bevinden en de moeite waard zijn om vanuit de lucht te bekijken. Vlieg rechtdoor over het meer tot je bij Leggiuno weer aan land komt. Volg je route over land richting het volgende meer, dit is het Lago Di Vare Se meer.

Nadat je dit meer voorbij bent ga je linksaf richting Venegono Seperiore, hier ligt het vliegveld LILN - Venegono (best een lange runway op hoogte 1050ft) waar je vlucht eindigt.

Om je goed te kunnen orienteren heb ik de log van mijn vlucht zoals ik hem heb gevlogen hieronder erbij gedaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/evnYUCr60cmFmkLypmmGzqEWg0g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YC1DUP9MoK4VSHXWuBcilB8Q.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Het werk moest even mijn USB pluggen ergens anders in doen en het werkt Switch in yok , mully panel in pc geen usb 3, dan werkt het

als ik nu een usb hub koopt met stroom werkt het dan wel beide ?

niet alles op de panels gaan niet aan ( nav , com) en de ias werkt niet maar dat zou komen door dat de mooney die niet heeft :*) volgens mij werkt verder nu alles wel

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/SKQCC7s8/IMG-20200926-125502-1.jpg
:D

Landingen gaan nu ook iets beter je kan veel beter trimmmen
dus het is en stuk rustiger

... alleen dan moet je niet vergissen in de kant waar de airport ligt hahahahahaha
kom normaal van uit het noorde aanvliegen op PAKT , nu dus van het zuiden .. wat ik normaal nooit doet
dus ik zit rechts te kijken waar dat vliegveld blijft .... ligt die in eens aan de andere kant van het water ....... :X ..oops oja komt natuurlijk van de andere kant .. lol :o

normaal vlieg ik Anchorage - Ketchikan met een b737

[ Voor 52% gewijzigd door ravw op 26-09-2020 14:01 ]

• Droepy
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-07-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 11:46:
Het zwarte gras bleek geen zwart gras te zijn, maar zwarte ground textures. Het lag dus ook niet aan de drivers zoals ik eerder zei. Nu komt het zelfs na het herstarten van FS niet meer goed. Van low tot ultra: ik blijf het zien, ook na het leegmaken van de cache... Het is met de laatste FS update. De driver settings zijn default. Iemand nog ideeën? Edit: Hmm, blijkbaar toch de textture filtering in de driver settings. Vreemd, heeft nochtans altijd op dezelfde setting gestaan.

[Afbeelding]
Dat is zo te zien een setting die je hebt aangevinkt in Devmode.. ground textures oid. Kan nu niet precies zien hoe het heet.

• Melotte
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-10-2022
ravw schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 13:23:
Het werk moest even mijn USB pluggen ergens anders in doen en het werkt Switch in yok , mully panel in pc geen usb 3, dan werkt het. als ik nu een usb hub koopt met stroom werkt het dan wel beide ?
Gelukkig maar. Ik heb een jaar geleden een hele Saitek-set gekocht via Marktplaats. Was echt bang dat die helemaal niet op FS2020 zou werken. Ik kan niet wachten tot mijn nieuwe pc er is.

• mvbo
  • Laatst online: 19-09 08:54
Ik merk dat de weather radar in de a320 (misschien alle wx radars wel?) alleen "rode" gebieden verder dan ~20 miles weergeeft. Als ik dichter bij kom dan verdwijnt het rode gebied langzaam, als Mozes door de rode zee :)

Bijvoorbeeld in onderstaand plaatje, dit was een volledig rood gebied waar ik op af vloog.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zPah-GQx9y97NRo4Ho-HF60cU18=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NL6xXMM8hXxCGfbeUYmqSHIp.png?f=fotoalbum_large

Is dit jullie al opgevallen? Of heb ik een rare instelling staan?

Edit:

hier zie je het helemaal duidelijk, dat ik in een soort eilandje van goed weer zit..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z_hcW6yFQEapGXowYiqY5UmVJ-0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ypDsJQ9xMvz0VJTvkcYShwr6.png?f=user_large

[ Voor 24% gewijzigd door mvbo op 26-09-2020 19:28 ]

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
mvbo schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 19:18:
Ik merk dat de weather radar in de a320 (misschien alle wx radars wel?) alleen "rode" gebieden verder dan ~20 miles weergeeft. Als ik dichter bij kom dan verdwijnt het rode gebied langzaam, als Mozes door de rode zee :)

Bijvoorbeeld in onderstaand plaatje, dit was een volledig rood gebied waar ik op af vloog.

[Afbeelding]

Is dit jullie al opgevallen? Of heb ik een rare instelling staan?

Edit:

hier zie je het helemaal duidelijk, dat ik in een soort eilandje van goed weer zit..

[Afbeelding]
In het echt is dat reflectie van de grond, maw de radar staat teveel naar beneden gericht

Of dat in FS ook zo is, met alle Airbus bugs die er al zijn, geen idee

• sroolvink
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-09 15:59
Misschien iemand hier een idee. E5-2690v1 met een rx580 8gb. 64gb 1600mhz ram. Ik kan vliegen, maar op het moment dat ik kies voor options- general om bij de grafische instellingen te komen crasht hij naar de desktop. Iemand een idee waar het aan kan liggen? Heb al administrator rechten geprobeerd, oudere gpu drivers. Windows is up to date. Ik ben momenteel even lost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
vandaag in slecht weer 3 mensen vervoerd naar Lahr in duitsland (EDTL). Dat was een flight from hell in slecht nat weer. Ik had mijn vliegtuig tot ongeveer 7000 ft hoogte gebracht met de autopilot aan en daar was het -3 graden met 31 knots zijwind. Of te wel, bepaald niet lekkere omstandigheden.

Het duurde niet echt lang of mijn vliegtuig was praktisch onbestuurbaar door de ijsvorming, de autopilot wist er totaal geen raad meer mee en bracht mijn vliegtuig in vreemde posities (omhoog en omlaag) en veroorzaakte zo een stall met snelheden beneden de 30 knots. Dus ik heb zelf snel ingegrepen en met een zeer moeilijk bestuurbaar vliegtuig deze omlaag gebracht naar 4000 ft om hem zo proberen te ontdooien.

En dat brengt mij bij de volgende vraag:
op de foto hieronder zie je duidelijk de ijsvorming op de ramen (en de vleugels zaten ook helemaal vol). Ik kon op de cessna 172 geen de-icing mogelijkheid vinden, wel had ik die pitot heater aan, maar goed dat helpt niet voor ijsvorming op de ramen en vooral vleugels en body.

Wat is jullie taktiek om toch in dat soort slechte weersomstandigheden met een cessna 172 te kunnen vliegen, zodat de ijsvorming wat onder controle te houden is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OsQc-gIKNJE_6i1Yl2vn2SpEN7Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B5bAATnftv6GrIFfLRhnr0S9.jpg?f=fotoalbum_large

• PrimalFury
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-08 10:50
DigitalExorcist schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 13:02:
[...]

Niet direct. Het is niet alsof je zoals in een Formule 1 wagen een standje 'pit lane' hebt waar je niet harder kan dan 60 ;)

30 mag alleen na toestemming van de plaatselijke verkeersleider trouwens (meestal zal dat Ground zijn maar voor kleine velden kan dat anders zijn). Normaal taxi je met 20 kts en langzamer indien nodig natuurlijk.
Zullen we het als feature request bij Boeing en Airbus neerleggen? :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Craftop
  • Laatst online: 19-09 15:46
robinez schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 22:11:
....

Wat is jullie taktiek om toch in dat soort slechte weersomstandigheden met een cessna 172 te kunnen vliegen, zodat de ijsvorming wat onder controle te houden is?
Bij dit soort weer/temperaturen zou ik altijd proberen om wolken te vermijden, zolang je dat doet zal er minder snel druppelvorming op je vleugels ontstaan, wat bij temperaturen onder nul tot ijs leidt. Dus of heel hoog gaan vliegen, of echt onder de wolken blijven..

Maar vlieg je met Onair? Want ik zit heel erg te twijfelen om dit toch ook maar aan te schaffen. FSE duurt lang, en Onair ziet er wel heel tof uit (free week gedaan) en geeft echt een extra dimensie aan MSFS.

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Als je het realistisch wilt houden... Niet in een Cessna 172 vliegen ;). Die is simpelweg niet gecertificeerd voor FIKI (flight into known icing conditions). En anders zoveel mogelijk bij zichtbaar vocht weg blijven, en weg van het freezing level (hoogte waar de temperatuur dus 0 graden of lager is).

Als dat niet mogelijk is, uitwijken of gewoon niet vertrekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
Craftop schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 22:18:
[...]

Bij dit soort weer/temperaturen zou ik altijd proberen om wolken te vermijden, zolang je dat doet zal er minder snel druppelvorming op je vleugels ontstaan, wat bij temperaturen onder nul tot ijs leidt. Dus of heel hoog gaan vliegen, of echt onder de wolken blijven..

Maar vlieg je met Onair? Want ik zit heel erg te twijfelen om dit toch ook maar aan te schaffen. FSE duurt lang, en Onair ziet er wel heel tof uit (free week gedaan) en geeft echt een extra dimensie aan MSFS.
Ja, volgens mij is onder de wolken vliegen inderdaad een goede oplossing, maar dat lukt niet altijd, zeker in bergachtige omgevingen moet je naar die hoogtes in die natte wolken.

ja ik vlieg nu sinds woensdag met onair inderdaad, ik twijfel geen seconde meer, dinsdag loopt mijn trial af maar ik ga 100 procent zeker die 2 jaar subscription aanschaffen. Over 2 jaar zijn er vast al heel veel andere dingen te doen in mfs2020, maar voor mij heb ik in de afgelopen dagen zoveel vette dingen in mfs2020 dankzij de trips in onair gezien, dat voor mij er nu continu een doel is om verder te spelen.

Ik heb nu 2 vliegtuigen in onair met 2 piloten (waaronder ik zelf). Ik heb een vliegtuig in italie, de andere heeft basel als standplaats. Morgen wil ik gaan uitbreiden met een basis in amerika en de tbm930 om daar ook vluchten te kunnen doen. Ik heb de setting aanstaan dat mijn piloten instant naar een andere plaats kunnen (dus dan hoef je niet de transport tijd te wachten), dus op die manier kun je makkelijk van de ene omgeving naar de andere overstappen. Wel moet je altijd van de vliegvelden vertrekken waar je vliegtuigen als laatste geland zijn, maar dat vind ik wel tof.

Ook gaaf is dat je al je vluchten op de kaart terug kan kijken inclusief rapportage over de vlucht en per punt op de kaart kunt zien wat je goed of fout doet.

[ Voor 4% gewijzigd door robinez op 26-09-2020 22:36 ]

• ytr81
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23:15
Mooie mod update weer voor de a320. Belichting cockpit is echt schitterend. Nu vlucht van Belfast naar Amsterdam.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SOvsE_e0Z_suJM9OKZvlafSiKxw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aPeGrD5rh7RPhBSunhIVxOGs.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zi_jq4LkqRvxTDYKFwokRzkux4o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8i49xJbjFOlV1ugjUxIh5gOd.png?f=fotoalbum_large
ytr81 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 22:53:
Mooie mod update weer voor de a320. Belichting cockpit is echt schitterend. Nu vlucht van Belfast naar Amsterdam.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
is er al een linkje van die mod ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ytr81
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23:15
ravw schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 23:00:
[...]

is er al een linkje van die mod ?
Ja de laatste stable (0.3.0) is hier te downloaden -> https://flybywiresim.com/a32nx
Propane schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 22:29:
[...]

Als je het realistisch wilt houden... Niet in een Cessna 172 vliegen ;). Die is simpelweg niet gecertificeerd voor FIKI (flight into known icing conditions). En anders zoveel mogelijk bij zichtbaar vocht weg blijven, en weg van het freezing level (hoogte waar de temperatuur dus 0 graden of lager is).

Als dat niet mogelijk is, uitwijken of gewoon niet vertrekken.
heb met de mooney al diverse keren in een ijswolk egzeten , maard at is wel even lastig .. als ik het niet vertrowu zet ik nu dus de de iceing aan .. was vandaag ook egwoon 15 gradne ga de hoogte in op 8000 ft een wolk in naarmaal , en wit eruit .. -O-

het si wel te doen met die mooney allen heel goed opletten ... , ik ga an ook gelijk zakken al moet hij er tegen konnen maar hoe ik hem dan hoger krijg wet ik niet ...

iemand die de mooney heeft het al gelukt

en hoe vinden jullie hem ?

Als je het realistisch wilt houden... Niet in een Cessna 172 vliegen ;)
Haha, ja, grappig is dat: je denkt toch vaak dat alles wat fout kan gaan in een sim op te lossen moet zijn, dus ook dit, maar in het echt zou je zoiets nooit proberen! Ik merk ook bij mezelf, hoor, dat ik bijna altijd gewoon maar ergens opstijg en heenvlieg zonder te kijken wat voor weer het is... Maar ja, in een sim is het uiteindelijk natuurlijk altijd op te lossen: je kiest gewoon ander weer... ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Het centrum van Moskou op ultra, weinig moeite voor gedaan...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EGWgXg2q1ha8OCLg-K8f5WJ0bkQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cenyOk8qjsQbY4s9TyaXJUZo.jpg?f=fotoalbum_large

Google maps is beter:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K9AaniAJr6o643xGv4oDL7NO3RQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oWShCYjSULcFDoW5kXyaNX91.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 08:28

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Helaas is de PMDG 737 vertraagd naar Q3 2021.. er moet nog teveel gedaan worden door het team van Asobo om de 737 voldoende te ondersteunen. Helaas! Nu is de PMDG wel er gedetailleerd in hun doen en laten, maar ik ben ook benieuwd wat dat betekent voor de mogelijkheden van andere devvers, en al helemaal als die ondertussen wel study sim vliegtuigen releasen, wat zij dan niet gemodelleerd hebben.

https://www.thresholdx.net/news/pmdgdl

[ Voor 5% gewijzigd door Ircghost op 26-09-2020 23:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
tup61 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 23:35:
[...]

Haha, ja, grappig is dat: je denkt toch vaak dat alles wat fout kan gaan in een sim op te lossen moet zijn, dus ook dit, maar in het echt zou je zoiets nooit proberen! Ik merk ook bij mezelf, hoor, dat ik bijna altijd gewoon maar ergens opstijg en heenvlieg zonder te kijken wat voor weer het is... Maar ja, in een sim is het uiteindelijk natuurlijk altijd op te lossen: je kiest gewoon ander weer... ;)
ja dat deed ik ook altijd, ik switchte weer en tijd continu om het mezelf makkelijker te maken. Maar dat vind ik het mooie van missies van onair, die werkt alleen met reallife weather en met dingen als crash detectie aan en je krijgt reputatie schade als je dingen niet goed doet, zoals in een stall terecht komen of te snel te dalen of te hard landen, etc.

Dat helpt mij enorm om beter mijn best te doen, als ik nu te hard op een landingsbaan kom ga ik echt niet landen, dan maak ik wel een extra rondje anders is mijn hele vlucht mislukt. Het mooiste van die regels is dat ik nu allerlei situaties tegenkom kwa weer en bijbehorende visuals dat ik het nog veel leuker vind dan ik vooraf deed,

Maar goed dan. Krijg je wel dit soort situaties zoals ik vandaag had, dat mijn missie echt vandaag uitgevoerd moest worden anders verloopt die en krijg je een penalty, dus ik moest opstijgen en kwam er pas achter dat dat niet slim was in een cessna toen mijn autopilot in een vrije val de brui er aan gaf en ik geen deicing knop kon vinden. Geweldig om zo steeds meer te weten te komen van flight simmen, het geeft echt een extra dimensie aan de game voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 17:30

Tourniquet

Hiya, fellas!

ytr81 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 22:53:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De changelog is echt enorm indrukwekkend. Ben heel benieuwd wat ze de komende maanden nog voor elkaar weten te krijgen!

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:15

aap

[...]
Niet in een Cessna 172 vliegen ;). Die is simpelweg niet gecertificeerd voor FIKI (flight into known icing conditions).
Ik zat toevallig net eens om me heen te kijken tijdens een autopilot vluchtje en toen spotte ik opeens dit bordje aan het plafond dat me nooit eerder opgevallen was. Vierde regel van onderen zegt inderdaad precies wat jij zegt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jhg0hkx_I1jTPzzx6DMscvLroTU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CHpgjP8CWFM4hlvuF1gYAGc8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-05 14:28
vandaag in slecht weer 3 mensen vervoerd naar Lahr in duitsland (EDTL). Dat was een flight from hell in slecht nat weer. Ik had mijn vliegtuig tot ongeveer 7000 ft hoogte gebracht met de autopilot aan en daar was het -3 graden met 31 knots zijwind. Of te wel, bepaald niet lekkere omstandigheden.

Het duurde niet echt lang of mijn vliegtuig was praktisch onbestuurbaar door de ijsvorming, de autopilot wist er totaal geen raad meer mee en bracht mijn vliegtuig in vreemde posities (omhoog en omlaag) en veroorzaakte zo een stall met snelheden beneden de 30 knots. Dus ik heb zelf snel ingegrepen en met een zeer moeilijk bestuurbaar vliegtuig deze omlaag gebracht naar 4000 ft om hem zo proberen te ontdooien.

En dat brengt mij bij de volgende vraag:
op de foto hieronder zie je duidelijk de ijsvorming op de ramen (en de vleugels zaten ook helemaal vol). Ik kon op de cessna 172 geen de-icing mogelijkheid vinden, wel had ik die pitot heater aan, maar goed dat helpt niet voor ijsvorming op de ramen en vooral vleugels en body.

[Afbeelding]
Minder hoog vliegen is het enige wat je kan doen in de 172.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
ravw schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 23:04:
[...]
het si wel te doen met die mooney allen heel goed opletten ... , ik ga an ook gelijk zakken al moet hij er tegen konnen maar hoe ik hem dan hoger krijg wet ik niet ...

iemand die de mooney heeft het al gelukt
De Mooney van Carenado is ook NIET gecertificeerd voor icing conditions. Geen prop de-ice boots, geen TKS de-icing systeem. Niet in icing conditions vliegen dus.

Dat is het leven in general aviation... Of je smijt geld er tegenaan om je kleine vliegtuigje gecertificeerd te krijgen voor icing (en dan ben je waarschijnlijk alsnog gelimiteerd omdat er bijvoorbeeld maar een kleine hoeveelheid de-icing vloeistof aan boord kan). Of je leert rekening houden met het weer. Ook de kleinere turboprops zoals de King Air 350 en kleiner, hebben vaak maar beperkte middelen om icing tegen te gaan. Pneumatische "boots" op de vleugels bijvoorbeeld, die bij verkeerd gebruik meer kwaad dan goed kunnen doen. En in sommige toestellen slechts een kleine strip van het cockpit raam verhit.

Je ziet dan ook weinig commerciële operaties die in vele weersomstandigheden moeten kunnen opereren en dan C172's gebruiken :+ .

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nee ik doe het ook niet ... alleen soms ben je gewoon nog erg laag maar dan vlieg je een wolk in en je bent gelijk bevroren

terwijl je toch met +3 of zo de wolk in gaat
maar ik ga dan vaak als het kan wel wat lager vliegen ... gisteren met een vlucht , berg toppen tot 5500 ft .. en op 6700 ft was het -4 .. had dus maar erg weinig speling maar het is wel goed gegaan

en het word dan maar eens tijd om een TKS er op te gooien
toch dit bedrijf dan maar eens aanschrijven als dat weer zo blijft ... _/-\o_

https://www.cav-systems.com/

:+ :D

Heb even de echte handleiding gezocht van de mooney .. daar staat zelf in dat het oude dame niets van kou moet hebben

CONTINUE: request altitude with warmer air, if able.

:X :D

en in de echte handleiding staat het dus wel over icing ... (handleiding van Carenado word daaar niets over gezegt )

http://www.rebay.at/fliegen/manuals/check_oe-kgg.pdf

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/JztKkXk4/icing.jpg

de echte handleiding is wel een stuk beter

(dus zoals ik handel is het goed ook gelijk al die verwaring elementen aan en zakken :D _/-\o_ )

[ Voor 42% gewijzigd door ravw op 27-09-2020 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftop
  • Laatst online: 19-09 15:46
robinez schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 22:31:
[...]

Ja, volgens mij is onder de wolken vliegen inderdaad een goede oplossing, maar dat lukt niet altijd, zeker in bergachtige omgevingen moet je naar die hoogtes in die natte wolken.

ja ik vlieg nu sinds woensdag met onair inderdaad, ik twijfel geen seconde meer, dinsdag loopt mijn trial af maar ik ga 100 procent zeker die 2 jaar subscription aanschaffen. Over 2 jaar zijn er vast al heel veel andere dingen te doen in mfs2020, maar voor mij heb ik in de afgelopen dagen zoveel vette dingen in mfs2020 dankzij de trips in onair gezien, dat voor mij er nu continu een doel is om verder te spelen.

Ik heb nu 2 vliegtuigen in onair met 2 piloten (waaronder ik zelf). Ik heb een vliegtuig in italie, de andere heeft basel als standplaats. Morgen wil ik gaan uitbreiden met een basis in amerika en de tbm930 om daar ook vluchten te kunnen doen. Ik heb de setting aanstaan dat mijn piloten instant naar een andere plaats kunnen (dus dan hoef je niet de transport tijd te wachten), dus op die manier kun je makkelijk van de ene omgeving naar de andere overstappen. Wel moet je altijd van de vliegvelden vertrekken waar je vliegtuigen als laatste geland zijn, maar dat vind ik wel tof.

Ook gaaf is dat je al je vluchten op de kaart terug kan kijken inclusief rapportage over de vlucht en per punt op de kaart kunt zien wat je goed of fout doet.
Klinkt heell gaaf ja! Ik plak er eerst nog even één maandje aan vast en als ik dan echt overtuigd ben koop ik het wellicht voor langere tijd. Mocht je me willen toevoegen in Onair, laat maar weten! Multi-player ook altijd leuk!

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
ravw schreef op zondag 27 september 2020 @ 08:45:
Nee ik doe het ook niet ... alleen soms ben je gewoon nog erg laag maar dan vlieg je een wolk in en je bent gelijk bevroren

terwijl je toch met +3 of zo de wolk in gaat
maar ik ga dan vaak als het kan wel wat lager vliegen ...
Ijsvorming kan optreden bij temperaturen tot +10 graden en voldoende vocht. Als je bijvoorbeeld in een Airbus, wel gecertificeerd voor ijs, een wolk in vliegt met een temp van minder dan +10, dan moet het anti ice systeem aan.

Daarnaast vlieg je met de mooney waarschijnlijk je route VFR, wat betekent dat je die wolk niet eens in mag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Fly-guy schreef op zondag 27 september 2020 @ 09:43:
[...]

Ijsvorming kan optreden bij temperaturen tot +10 graden en voldoende vocht. Als je bijvoorbeeld in een Airbus, wel gecertificeerd voor ijs, een wolk in vliegt met een temp van minder dan +10, dan moet het anti ice systeem aan.

Daarnaast vlieg je met de mooney waarschijnlijk je route VFR, wat betekent dat je die wolk niet eens in mag :)
Ik was laatst bezig met een vlucht en om 1 of andere reden was het totaal bewolkt over geheel nederland tot op zeer lage hoogtes. Geloof dat de bewolking al op 10000ft begon en pas op 25000ft klom ik boven de bewolking uit. Pas later vond ik de heating knoppen :'). Hoe doen ze dat dan op dergelijke dagen? Onder de 10k blijven, of zo snel boven de 25k gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Nu online
init6 schreef op zondag 27 september 2020 @ 10:43:
[...]

Ik was laatst bezig met een vlucht en om 1 of andere reden was het totaal bewolkt over geheel nederland tot op zeer lage hoogtes. Geloof dat de bewolking al op 10000ft begon en pas op 25000ft klom ik boven de bewolking uit. Pas later vond ik de heating knoppen :'). Hoe doen ze dat dan op dergelijke dagen? Onder de 10k blijven, of zo snel boven de 25k gaan?
Je bedoelt 1000ft neem ik aan? Ligt helemaal aan hoe je toestel is uitgerust en gecertificeerd. Met een cessna 172 kan je dan gewoon niet vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
Ircghost schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 23:45:
Helaas is de PMDG 737 vertraagd naar Q3 2021.. er moet nog teveel gedaan worden door het team van Asobo om de 737 voldoende te ondersteunen. Helaas! Nu is de PMDG wel er gedetailleerd in hun doen en laten, maar ik ben ook benieuwd wat dat betekent voor de mogelijkheden van andere devvers, en al helemaal als die ondertussen wel study sim vliegtuigen releasen, wat zij dan niet gemodelleerd hebben.

:X dat is een serieuze tegenvaller, maar de PMDG is dusdanig 'advanced' dat dat wel te verwachten was.
Hoop dat A2A dit jaar O-) nog met die Aerostar komt.

edit: geen Eurostar maar Aerostar 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 21:16
BazerK schreef op zondag 27 september 2020 @ 11:23:
[...]

:X dat is een serieuze tegenvaller, maar de PMDG is dusdanig 'advanced' dat dat wel te verwachten was.
Hoop dat A2A dit jaar O-) nog met die Eurostar komen.
Inderdaad een tegenvaller. Maar een goede troost is wel de snelle ontwikkeling van de FlyByWire groep die alweer met een enorm omvangrijke update komt. Dat maakt het wachten op PMDG wat draaglijker :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 08:28

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

BazerK schreef op zondag 27 september 2020 @ 11:23:
[...]

Hoop dat A2A dit jaar O-) nog met die Eurostar komt.
Bedankt voor het linken! Zo te zien kan dat een erg interessant project worden, vooral met de betrokken partijen! Ga ik in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dank voor de tip! Heb deze vlucht zonet gedaan en is inderdaad prachtig! Het weer was ook perfect (sfeervolle wolken, mooi diffuus licht) dus dat maakte alles nog weer mooier, denk ik. In die buurt ga ik vaker vliegen!

Je ziet daar ook mooi hoe goed de 'autogen' van MSFS is: elk huis heeft karakter. Geen platte vlakke kleuren en alles overal hetzelfde zoals in FSX of AFS2 maar je ziet vlekken, kleurverlopen, schaduwen, details... alles 'leeft' en oude gebouwen zijn echt oud. En het is ook heel knap gedaan hoe werkelijk alles helemaal opgaat en helemaal past in de ondergrond: geen losse kartonnen doosjes op een texture zoals in AFS2 maar het lijkt gewoon echt! _/-\o_

Ik ben ook blij met de dev mode optie om van vliegtuig te kunnen wisselen: ik begon de vlucht in de TBM maar dacht toen ik op de runway stond 'Neeeeeee, dit moet echt met de C152!' en dankzij de dev mode kan dat zonder dat je weer helemaal opnieuw hoeft te beginnen via het Main menu! (Dev mode even aanzetten, vliegtuig wisselen, dev mode weer uitzetten (wat via het dev mode menu zelf kan, trouwens. Piece of cake!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 14:15

Saven

Administrator

Wat een aanfluiting die laatste update zeg.

Je kunt geen sensitivity meer instellen voor je controllers, en de 787 en 747 zijn totaal niet te vliegen. Of ze voelen loodzwaar/traag aan, óf het is net alsof een adhd-er een ballon bestuurt :X

Vooral bij de 787 wisselt dit als je bijna op de landingsbaan aankomt, dan is het ineens alsof het toestel geen gewicht meer heeft en laat je met een hele kleine beweging de boel helemaal stuiteren

Zelfs de autopilot van de 747 schiet alle kanten op. Man man man

[ Voor 24% gewijzigd door Saven op 27-09-2020 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
Saven schreef op zondag 27 september 2020 @ 11:36:
Wat een aanfluiting die laatste update zeg.

Je kunt geen sensitivity meer instellen voor je controllers, en de 787 en 747 zijn totaal niet te vliegen. Of ze voelen loodzwaar/traag aan, óf het is net alsof een adhd-er een ballon bestuurt :X

Vooral bij de 787 wisselt dit als je bijna op de landingsbaan aankomt, dan is het ineens alsof het toestel geen gewicht meer heeft en laat je met een hele kleine beweging de boel helemaal stuiteren

Zelfs de autopilot van de 747 schiet alle kanten op. Man man man
Er is al een waslijst aan reacties geplaatst over deze bekende update bug. Er is een workaround daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fly-guy schreef op zondag 27 september 2020 @ 09:43:
[...]

ja het is soms kiezen of een wolk in of tegen een berg .. kies maar :+
zware wolken vermeid ik ook maar wolkjes waar je zo door heen kan kijken en je weet dat ze zo voorbij zijn daar vleig ik wel door heen

maar ik blijf er meestal uit maar dat live wheater moeten ze echt eens ana gaan pakken 9 van die 10 keer heb ik gewoon alelen maar dichte wolken of mist .. dus dna kan je niet ens vliegen , en als je dan eens IFR vliegt dan kan ik nog 2 a 3 uur alleen maar tegen mist kijken ... welke hoogte ik ook vliegt dit vind ik egwoon niet leuk , want je "mist"veel van het landschap

En daar bij die respawn op de landings baan moet verboden worden ....... net een mooie vlucht achter de rug gaat eindelijk bijna alles 100 ( mooi weer aangezet anders had ik weer de hele weg mist gehad)

ben van LFLJ naar LOWZ gevlogen

perfecte landing kom ik op 50 meter voor de baan respawn er een vliegtuig , heel je vlucht verziekt en ook je opnamen, maar gelukkig is dit al gemeld bij de makers en net zo als die gekke auto's die de baan op rijden terwijl je aan komt of gewoon parkeren op de baan :(

dat die autos sowieso al op de baan komen .. hoe meer je speelt hoe meer ik em dood gaat erger ana bepaalde dingen
die ik met andere FS nooit eerder heb mee gemaakt maar ik weet dat het nog in ontwikkeling is

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• aeg13
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02:01
Voor iedereen die graag missies vliegt en een (versimpelde) versie van FSEconomy of OnAir zoekt, kan ik jullie NeoFly aanraden. Volledig gratis.

Het is weliswaar offline, maar voor mij brengt het een hoop extra plezier in FS2020. Ik heb inmiddels mijn turboprop qualificatie vrijgespeeld en ga nu lekker verder met de TBM930.

http://neofly.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
tup61 schreef op zondag 27 september 2020 @ 11:35:
[...]

Dank voor de tip! Heb deze vlucht zonet gedaan en is inderdaad prachtig! Het weer was ook perfect (sfeervolle wolken, mooi diffuus licht) dus dat maakte alles nog weer mooier, denk ik. In die buurt ga ik vaker vliegen!

Je ziet daar ook mooi hoe goed de 'autogen' van MSFS is: elk huis heeft karakter. Geen platte vlakke kleuren en alles overal hetzelfde zoals in FSX of AFS2 maar je ziet vlekken, kleurverlopen, schaduwen, details... alles 'leeft' en oude gebouwen zijn echt oud. En het is ook heel knap gedaan hoe werkelijk alles helemaal opgaat en helemaal past in de ondergrond: geen losse kartonnen doosjes op een texture zoals in AFS2 maar het lijkt gewoon echt! _/-\o_

Ik ben ook blij met de dev mode optie om van vliegtuig te kunnen wisselen: ik begon de vlucht in de TBM maar dacht toen ik op de runway stond 'Neeeeeee, dit moet echt met de C152!' en dankzij de dev mode kan dat zonder dat je weer helemaal opnieuw hoeft te beginnen via het Main menu! (Dev mode even aanzetten, vliegtuig wisselen, dev mode weer uitzetten (wat via het dev mode menu zelf kan, trouwens. Piece of cake!)
Ja, die omgeving is echt heel erg mooi, sowieso die hele opdrachten route in zwitserland was bijzonder mooi. Als je er zin in hebt, dan kun je dezelfde route vliegen als dat ik gedaan heb. Je valt van de ene verbazing in de andere hoe mooi die route is.

Wel is het een behoorlijke uitdaging om zoiets in een Cessna te doen, ik moest het in een Cessna 172 doen, maar dat betekent wel dat je soms 50 minuten onderweg bent voor een route van 20 minuten rechtstreeks omdat je toch die hoogtes moet zien te halen om over de bergen heen te komen. Ik vond dat geen straf in die omgeving, maar als je rechtstreeks wil dan is een wat beter uitgerust vliegtuig een mogelijkheid.

Dit is de route uit onair die ik voorgeschreven kreeg.

Zwitserland:
LSFB (Basel Mulhouse) - LSMP (Payerne Mill)
LSMP (Payerne Mil) - LSTS (st. Stephan Mill)
LSTS (St. Stephan Mil) - LSTA (Raron)
LSTA (Raron) - LICH (Chavez Marini)
LICH (Chavez Marini) - LILN (Venegono)

Italie:
LILN (Venegono) - LIMB (Bresso)
LIMB (Bresso) - LISH (Campo Di Volo Fiorano Wings) (neem in deze route direct in het begin een VFR uitstapje over het centrum van Milaan)

Met name het stuk in zwitserland is erg mooi, Italie is ook heel mooi, maar is een stuk vlakker (wel heel mooi de bergen in de verte). Ik vond de afwisseling erg gaaf in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

BazerK schreef op zondag 27 september 2020 @ 11:41:
[...]

Er is al een waslijst aan reacties geplaatst over deze bekende update bug. Er is een workaround daarvoor.
Care to share a link? Topic gaat nogal hard hier en ik heb het ook via de search niet zo snel terug kunnen vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robinez schreef op zondag 27 september 2020 @ 12:49:
Dit is de route uit onair die ik voorgeschreven kreeg.
Dank! Ik ga zeker een paar van die routes vliegen! Ik ben zonet van LIPB naar LIPO gevlogen, in de buurt van die vorige vlucht. Take off richting zuiden en dan de vallei volgen, over Trento, daarna ter hoogte van Riva del Garda een tussendoortje genomen naar het Lago di Garda en dan rechtstreeks naar LIPO. De textures in die buurt zijn wat te groen hier en daar (veel voorkomend probleempje in MSFS) maar alsnog een machtig mooie vlucht (met wederom prachtig real weather).

Ik vlieg momenteel dus opeens heel veel in de C152 met LNM op een tweede scherm. Voelt als cheaten (omdat ik 'm als moving map gebruik) maar het is gewoon té leuk... ;) Je hebt constant door bij welke plaats je bent of welk meer etc. en je kan ter plekke beslissen een andere kant op de te gaan (zoals ik deed bij Riva del Garda) als je een leuke afslag of zo ziet. En je vliegt ook gewoon lekker ontspannen: ik vond het altijd heel klierig (in de tijd dat ik 'ongeplande' vluchten zonder LNM deed) om op de gok in een vallei te vliegen die opeens doodlopend bleek te zijn.... En het is toch weer anders als een vlucht tot op elk detail te plannen (in bijv. LNM) en dan via de GPS te volgen: daar krijg ik toch de kriebels van... Nee, ik kies nu een departure en destination, kijk wat ik ongeveer denk te gaan doe en ga dan gewoon vliegen, zonder zichtbaar plan, alleen maar de kaart 'op schoot'. Genieten! Wat wil een mens nog meer op een zondagmiddag...! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
Saven schreef op zondag 27 september 2020 @ 13:57:
[...]

Care to share a link? Topic gaat nogal hard hier en ik heb het ook via de search niet zo snel terug kunnen vinden :)
zoekopdracht toegepast.
https://steamcommunity.co...ns/0/2949251578277490546/

[ Voor 9% gewijzigd door BazerK op 27-09-2020 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 20:48

Dani86

AeroGeek

Jammer maar helaas.

Heb ik meer tijd om te sparen voor een upgrade van m'n PC :P

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eigenlijk alelen maar en voordeel kunne ze eerste de basic van FS goed maken tegen die tijd zijn er al dingen aardig standaard en ook zijn er een hoop updates geweest van de makers van FS

want als ze hem nu uitgeven ken je om de 2 weken je addon weer updaten met patches
daae zitten wel ook niet op te wachten

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ook leuk: LSZB naar LSTS, zeker ook rond deze tijd met het huidige weer. Take off richting zuiden, volg de A6, langs Thun, mik rechts van de Thunersee, vlak voor Spiez gaat de A6 naar rechts (rechtdoor wordt het de A8) een smal, omhooglopend dal in waar de A6 overgaat in een gewone weg: volg die het hele dal door (grote bocht naar links), houd bij LSTZ links aan en daar om het hoekje land je dan op LSTS. Heeeeeeeeeeerlijk vluchtje in de C152!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderaceNL
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 31-08 18:04
Wellicht dat iemand hier het weet, op Google kom ik er niet achter. Ik vlieg met live tijd en weer, maar om de een of andere reden loopt de tijd dan twee uur voor. Vlieg nu over Flevoland, schemering zet al in om 17.38 uur. Aanpassen kan niet aangezien ik Onair sinds vandaag ook gebruik. M'n Windows staat qua tijd gewoon goed. Iemand enig idee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Wat ik dus helemaal niet snap, is dat er mensen zijn die de nieuwe addon van REX kopen... Da's in feite een soort van tijdelijke 'fix' voor het weer in MSFS. Tijdelijk want dat gaat allemaal natuurlijk nog veranderen. Dus over een tijdje is de addon wellicht achterhaald. Is gewoon weer even snel cashen voor REX met zoals gebruikelijk een flutterige overhyped addon die natuurlijk ook niet werkt zoals beloofd... Dat mensen daar nog intrappen. Wees even geduldig en wacht op wat Asobo nog gaat doen of wacht tenminste totdat de SDK goed genoeg is om een echt goede en nuttige weer addon te maken (zoals HiFi). En op zich is het weer al SCHIT-TE-REND in MSFS dus waar hebben we het over...? (Ja, ik heb een lichtelijke schurfthekel aan REX, sorry... 8) Hoop geschreeuw, gesmijt met fancy termen, hoop mooie plaatjes, weinig goed werkende inhoud.)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Melotte
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-10-2022
AlexandraMuller schreef op zondag 27 september 2020 @ 15:44:
***Knip***
leuke grap, maar edit dan wel de link even weg anders kunnen mensen er alsnog op klikken...
Wij zijn met een andere stick bezig, Alexandra!

[ Voor 26% gewijzigd door Ircghost op 27-09-2020 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
ThunderaceNL schreef op zondag 27 september 2020 @ 15:38:
Wellicht dat iemand hier het weet, op Google kom ik er niet achter. Ik vlieg met live tijd en weer, maar om de een of andere reden loopt de tijd dan twee uur voor. Vlieg nu over Flevoland, schemering zet al in om 17.38 uur. Aanpassen kan niet aangezien ik Onair sinds vandaag ook gebruik. M'n Windows staat qua tijd gewoon goed. Iemand enig idee?
onair gebruikt UTC tijd, wat je kunt doen is in onair naar de global settings gaan, daar kun je een UTC offset instellen en dan gebruikt onair die tijd (en past dat automatisch aan voor de vlucht in MFS2020). Dat is ook de manier om bijvoorbeeld in de avond of 's nachts gewoon in daglicht te kunnen vliegen, live weer kun je niet aanpassen.

Inmiddels ben ik nu hard op weg om een mooie beginnende air company op te richten, ik heb drie piloten in dienst die ik op de live map zie vliegen en zo bakken vol geld binnenharken om mijn bedrijf snel te kunnen laten groeien en zo meer vliegtuigen en lokaties te kunnen verkennen. Zo heb ik mijn eerste FBO opgericht op KPAE (in de buurt van Seattle -> mooie omgeving!) en die wordt op dit moment verbouwd met een vliegtuig hangar, 2 crew slaapgelegenheden (scheelt hotel kosten) en opslag voor fuel zodat ik goedkoper kan tanken daar.

Daarnaast is dat mijn amerikaanse home basis geworden voor de opdrachten daar en heb ik daar een vliegtuig gehuurd die de grotere opdrachten aankan (wat meer geld oplevert). De keus is gevallen op een TBM930 in mint conditie waarvan de huurprijs allerzins redelijk was zodat ik er genoeg mee kon verdienen.

Maar goed, dan kom je erachter dat je er maar weinig van snapt nog :D, voor de mensen die ook onair spelen hier dan maar de tips hoe je dit moet doen aangezien je daar nauwelijks informatie over kan vinden online. Als je zelf wil vliegen op andere vliegtuigen dan simpele single pistons dan mag je dat niet doen. Dat komt omdat je zelf maar 1 certificaat hebt voor alleen dat specifieke type vliegtuig. Een tbm930 valt in de turboprops categorie, dus moet je dat certificaat zien te halen.

Logischerwijs probeer dan naar het trainingscentrum te gaan (altans dat deed ik), maar die is dus niet beschikbaar voor de eigenaar (lees jijzelf). Dus een behoorlijk probleem, ik wilde mijn gehuurde vliegtuigen niet stil laten staan dus ik heb een paar freelancers ingehuurd en daar workorders voor aangemaakt die ze op dit moment aan het uitvoeren zijn. Op de Live Operations kaart zie ik waar ze op dit moment vliegen en ik krijg mail notificaties als ze weer iets afgeleverd hebben en het geld stroomt op die manier binnen.

Dus had ik mooi de tijd om uit te zoeken hoe je zelf meer certificaten kan verdienen. Dit doe je door een 'Check-Ride' uit te voeren in een vliegtuig waar je nog geen licentie voor hebt (en zo'n vliegtuig mag je ook huren). In zo'n check ride krijg je in realtime opdrachten die je moet uitvoeren om te bewijzen dat je de skills hebt om zo'n vliegtuig te kunnen vliegen. Als je deze check-ride succesvol afrond dan krijg je je certificaat en mag je voortaan ook zelf dat soort vliegtuigen gebruiken voor de jobs.

Erg gave toevoeging dus die enorm lastig te vinden was dat dat op die manier werkt (staat overigens wel in de handleiding van bijna 100 pagina's , dus vindt dat maar eens).

Een andere tip is om zo snel mogelijk een operationele FBO op te richten, deze kun je je helemaal opzetten naar je eigen smaak en is handig om de uiteindelijke kosten (zoals landing fees, overnachting fees, fuel transport, etc) flink naar beneden te brengen.

[ Voor 66% gewijzigd door robinez op 27-09-2020 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tup61 schreef op zondag 27 september 2020 @ 15:44:
Wat ik dus helemaal niet snap, is dat er mensen zijn die de nieuwe addon van REX kopen... Da's in feite een soort van tijdelijke 'fix' voor het weer in MSFS. Tijdelijk want dat gaat allemaal natuurlijk nog veranderen. Dus over een tijdje is de addon wellicht achterhaald. Is gewoon weer even snel cashen voor REX met zoals gebruikelijk een flutterige overhyped addon die natuurlijk ook niet werkt zoals beloofd... Dat mensen daar nog intrappen. Wees even geduldig en wacht op wat Asobo nog gaat doen of wacht tenminste totdat de SDK goed genoeg is om een echt goede en nuttige weer addon te maken (zoals HiFi). En op zich is het weer al SCHIT-TE-REND in MSFS dus waar hebben we het over...? (Ja, ik heb een lichtelijke schurfthekel aan REX, sorry... 8) Hoop geschreeuw, gesmijt met fancy termen, hoop mooie plaatjes, weinig goed werkende inhoud.)
REX doet niet allen weer , wat dus veel mensne denken , je kunt ook andere dingen aanpassen zo als runway tex , baan verlichting , en nog andere zaken .. ja dat ik het nu zle fmet deze FS2020 niet wil hebben , de vorige delen heb ik wel gekocht .. net even dat extra's meer bij de andere flight sim maar bij FS20202 is het egwoon niet nodig ..

REX had gewoon zich op andere dingen moeten richten als ze wat uit wilde geven ...
want ik mis nog de birds ( zat in XP11 wel ) en ook de waarschuwing voor down wind ..

nu ben ik hem in fs al een paar keer tegengekomen maar een waarschuwing .. not

maar ik zoek voor de GA ook nog wat dingen in mijn vliegtuig wat ze tegenwoordig ook allemaal hebben .. die stallwarning ( aan de buitenkant zie je het wel ( uitzicht view fs2020 ) maar ze hebben dit vaak nu ook zelf geinstaleerd in het vliegtuig
en weerkaartje - TCAS /TIS zal ook niet verkeerd zijn .. :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ravw schreef op zondag 27 september 2020 @ 16:15:
[...]

REX doet niet allen weer , wat dus veel mensne denken , je kunt ook andere dingen aanpassen zo als runway tex , baan verlichting , en nog andere zaken ..
Voor de goede orde en alle duidelijkheid: de nieuwe addon van REX voor MSFS, wat ook hun enige addon voor MSFS is, doet dus WEL alléén weer. Niks geen textures en wat voor andere zaken dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderaceNL
robinez schreef op zondag 27 september 2020 @ 15:46:
[...]

onair gebruikt UTC tijd, wat je kunt doen is in onair naar de global settings gaan, daar kun je een UTC offset instellen en dan gebruikt onair die tijd (en past dat automatisch aan voor de vlucht in MFS2020). Dat is ook de manier om bijvoorbeeld in de avond of 's nachts gewoon in daglicht te kunnen vliegen, live weer kun je niet aanpassen.

Inmiddels ben ik nu hard op weg om een mooie beginnende air company op te richten, ik heb drie piloten in dienst die ik op de live map zie vliegen en zo bakken vol geld binnenharken om mijn bedrijf snel te kunnen laten groeien en zo meer vliegtuigen en lokaties te kunnen verkennen. Zo heb ik mijn eerste FBO opgericht op KPAE (in de buurt van Seattle -> mooie omgeving!) en die wordt op dit moment verbouwd met een vliegtuig hangar, 2 crew slaapgelegenheden (scheelt hotel kosten) en opslag voor fuel zodat ik goedkoper kan tanken daar.

Daarnaast is dat mijn amerikaanse home basis geworden voor de opdrachten daar en heb ik daar een vliegtuig gehuurd die de grotere opdrachten aankan (wat meer geld oplevert). De keus is gevallen op een TBM930 in mint conditie waarvan de huurprijs allerzins redelijk was zodat ik er genoeg mee kon verdienen.

Maar goed, dan kom je erachter dat je er maar weinig van snapt nog :D, voor de mensen die ook onair spelen hier dan maar de tips hoe je dit moet doen aangezien je daar nauwelijks informatie over kan vinden online. Als je zelf wil vliegen op andere vliegtuigen dan simpele single pistons dan mag je dat niet doen. Dat komt omdat je zelf maar 1 certificaat hebt voor alleen dat specifieke type vliegtuig. Een tbm930 valt in de turboprops categorie, dus moet je dat certificaat zien te halen.

Logischerwijs probeer dan naar het trainingscentrum te gaan (altans dat deed ik), maar die is dus niet beschikbaar voor de eigenaar (lees jijzelf). Dus een behoorlijk probleem, ik wilde mijn gehuurde vliegtuigen niet stil laten staan dus ik heb een paar freelancers ingehuurd en daar workorders voor aangemaakt die ze op dit moment aan het uitvoeren zijn. Op de Live Operations kaart zie ik waar ze op dit moment vliegen en ik krijg mail notificaties als ze weer iets afgeleverd hebben en het geld stroomt op die manier binnen.

Dus had ik mooi de tijd om uit te zoeken hoe je zelf meer certificaten kan verdienen. Dit doe je door een 'Check-Ride' uit te voeren in een vliegtuig waar je nog geen licentie voor hebt (en zo'n vliegtuig mag je ook huren). In zo'n check ride krijg je in realtime opdrachten die je moet uitvoeren om te bewijzen dat je de skills hebt om zo'n vliegtuig te kunnen vliegen. Als je deze check-ride succesvol afrond dan krijg je je certificaat en mag je voortaan ook zelf dat soort vliegtuigen gebruiken voor de jobs.

Erg gave toevoeging dus die enorm lastig te vinden was dat dat op die manier werkt (staat overigens wel in de handleiding van bijna 100 pagina's , dus vindt dat maar eens).

Een andere tip is om zo snel mogelijk een operationele FBO op te richten, deze kun je je helemaal opzetten naar je eigen smaak en is handig om de uiteindelijke kosten (zoals landing fees, overnachting fees, fuel transport, etc) flink naar beneden te brengen.
Dat met de tijd aanpassen lijkt te werken, bedankt. Lees meteen wat zinnige tips, ben op weg naar m'n eerste toestel upgrade (tbm), zal dan eerst daar aangekomen de check flight doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
ThunderaceNL schreef op zondag 27 september 2020 @ 16:40:
[...]

Dat met de tijd aanpassen lijkt te werken, bedankt. Lees meteen wat zinnige tips, ben op weg naar m'n eerste toestel upgrade (tbm), zal dan eerst daar aangekomen de check flight doen.
ja, dat met die checkride, is achteraf wel logisch, al je AI piloten die kun je gewoon naar een training sturen om die skills te leren, maar zelf virtueel naar zo'n trainings facility gaan is wat onlogisch, vandaar dat je dus een praktijk examen zelf moet afleggen in het vliegtuig van je keuze. Dat praktijk examen is best lastig overigens (ga maar eens met 90 knots op 7000ft een 360 turn doen :D), maar goed, dat maakt het ook wel weer realistisch.

De uit te voeren opdrachten krijg je van je instructeur via gesproken instructies in mfs zelf.

Nog een tip naar aanleiding van de De-Icing discussie en dat je niet met single props de lucht in moet gaan als het weer niet goed is. Dat blijkt in Onair ook simpel te zien te zijn. Als je naar de live operations kaart gaat (het kaart symbool midden boven in) dan zie je een kaart van de wereld met al je vliegtuigen en je piloten die je in dienst hebt en waar ze op dit moment mee bezig zijn. Als je nu zelf op een airport bent en vandaar een missie wil aanvaarden dan kun je door het aanklikken van het Metar vinkje op de kaart de huidige weerscondities via een gekleurde pin per level 4 of level 5 airport zien. Dit is een actuele situatie (van maximaal 1 uur oud) en geeft een goed beeld van de live weather situatie in de omgeving waar je nu bent en waar je naar toe wilt vliegen.

De pin kleuren betekenen het volgende:
Groen:
Groen: visibility > 5SM en cloud base > 3000ft
Geel: visibility tussen 3SM en 5SM of de cloud base tussen de 1000ft en 3000ft
Rood: visibility tussen 1SM em 3SM of de cloud base tussen de 500ft en 1000ft
Paars: visibility < 1SM of de cloud base < 500ft
Grijs: Geen Metar informatie beschikbaar voor dit vliegveld.

Dat is echt super handig om te weten of je wel of niet moet vertrekken in single props zonder deicing mogelijkheden (afhankelijk van de temperaturen buiten).

[ Voor 43% gewijzigd door robinez op 27-09-2020 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo hier weer een neiuwe filmpje :-)

YouTube: Aérodrome de Courchevel to Zell am See Airport

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Thanks, maar dat de setting ontbreekt is nu niet zozeer het issue. Het issue is vooral dat de 747 en 787 amper meer fatsoenlijk te vliegen zijn sinds de update. Daar vind ik alleen nergens echt wat over De GA planes vliegen nog prima :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
init6 schreef op zondag 27 september 2020 @ 10:43:
[...]

Zoals gezegd, niet vliegen als het weer niet boven de limieten van vliegtuig en/of vlieger ligt.

Al kun je prima op bv 700 voet je ding doen in ons land, zolang je de bebouwing maar ontwijkt.

Teuge en dat soort velden zitten in het weekend met marginaal weer vaak vol met wachtende of teleurgestelde piloten omdat ze de lucht niet in kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fly-guy schreef op zondag 27 september 2020 @ 18:32:
[...]

Zoals gezegd, niet vliegen als het weer niet boven de limieten van vliegtuig en/of vlieger ligt.

Al kun je prima op bv 700 voet je ding doen in ons land, zolang je de bebouwing maar ontwijkt.

Teuge en dat soort velden zitten in het weekend met marginaal weer vaak vol met wachtende of teleurgestelde piloten omdat ze de lucht niet in kunnen.
of gewoon op 1600 ft gaan liegen dan ben je ook veilig voor de bewoonde wereld als de wolken het toe laten
maar vaak met dat soort weer is dat lastig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderaceNL
robinez schreef op zondag 27 september 2020 @ 16:45:
[...]

ja, dat met die checkride, is achteraf wel logisch, al je AI piloten die kun je gewoon naar een training sturen om die skills te leren, maar zelf virtueel naar zo'n trainings facility gaan is wat onlogisch, vandaar dat je dus een praktijk examen zelf moet afleggen in het vliegtuig van je keuze. Dat praktijk examen is best lastig overigens (ga maar eens met 90 knots op 7000ft een 360 turn doen :D), maar goed, dat maakt het ook wel weer realistisch.

De uit te voeren opdrachten krijg je van je instructeur via gesproken instructies in mfs zelf.

Nog een tip naar aanleiding van de De-Icing discussie en dat je niet met single props de lucht in moet gaan als het weer niet goed is. Dat blijkt in Onair ook simpel te zien te zijn. Als je naar de live operations kaart gaat (het kaart symbool midden boven in) dan zie je een kaart van de wereld met al je vliegtuigen en je piloten die je in dienst hebt en waar ze op dit moment mee bezig zijn. Als je nu zelf op een airport bent en vandaar een missie wil aanvaarden dan kun je door het aanklikken van het Metar vinkje op de kaart de huidige weerscondities via een gekleurde pin per level 4 of level 5 airport zien. Dit is een actuele situatie (van maximaal 1 uur oud) en geeft een goed beeld van de live weather situatie in de omgeving waar je nu bent en waar je naar toe wilt vliegen.

De pin kleuren betekenen het volgende:
Groen:
Groen: visibility > 5SM en cloud base > 3000ft
Geel: visibility tussen 3SM en 5SM of de cloud base tussen de 1000ft en 3000ft
Rood: visibility tussen 1SM em 3SM of de cloud base tussen de 500ft en 1000ft
Paars: visibility < 1SM of de cloud base < 500ft
Grijs: Geen Metar informatie beschikbaar voor dit vliegveld.

Dat is echt super handig om te weten of je wel of niet moet vertrekken in single props zonder deicing mogelijkheden (afhankelijk van de temperaturen buiten).
Nou dat was een daverend succes... eerste checkride vanaf een glider veldje, na de vlucht moest ik daar weer landen. Pikkedonker, veld totaal onzichtbaar in de totaal donkere omgeving. Toestel dan ook ergens in een boom gezet. 2e poging ging beter, tijd even wat uurtjes eerder gedaan. Na landen toch fail, één van de opdrachten niet gehaald. Welke heb ik niet kunnen achterhalen.
Volgende poging dan. Nope... brandstof te laag. En het vliegveld heeft geen pomp |:( ....

Acties:
  • +6 Henk 'm!
ThunderaceNL schreef op zondag 27 september 2020 @ 18:38:
[...]

Nou dat was een daverend succes... eerste checkride vanaf een glider veldje, na de vlucht moest ik daar weer landen. Pikkedonker, veld totaal onzichtbaar in de totaal donkere omgeving. Toestel dan ook ergens in een boom gezet. 2e poging ging beter, tijd even wat uurtjes eerder gedaan. Na landen toch fail, één van de opdrachten niet gehaald. Welke heb ik niet kunnen achterhalen.
Volgende poging dan. Nope... brandstof te laag. En het vliegveld heeft geen pomp |:( ....
Tjonge, klinkt leuk. 8)

Ik heb wederom in de Alpen gevolgen: LIMW naar LSGS, via een haardspeldbochtroute dwars door de bergen. Was ook eh... leuk. Kwam niet in één keer over de Mont Mort... toepasselijke naam...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O4iT9kX9kHQAHVfhqQIYltBVj-c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mcn7khB2kcvciOSrkqTPHXd0.jpg?f=user_large

Maar het uitzicht was opnieuw weergaloos...! _/-\o_ Bij eerdere games en sims kon ik ook enthousiast worden over de graphics maar was ik daar na een dag of wat wel overheen. Niet bij MSFS. Ik blijf me verwonderen over hoe mooi alles eruitziet... en hoe blij ik ben dat ik dit nog mag meemaken. Er gaat echt geen dag voorbij dat ik niet verbaasd naar m'n scherm zit te kijken... het is echt ongelooflijk. Wat een schitterende sim is dit toch. A dream come true.

Ik snap eigenlijk ook niet dat sommige lui MSFS niks vinden. Een flutsim. Ja, ik snap het wel: wat zij willen, zit momenteel niet in de sim, maar wat er WEL in zit, daar kan je dan toch alsnog van genieten...?!?

EDIT
Ik bedoel: kijk dit eens... Ik zat net wat filmpjes te kijken van ravw en toen ik het 'previewscreenshot' zag van deze video, dacht ik: dat is echt, niet sim. Maar het is dus sim... Daar kan volgens mij echt iedereen voor de gek houden...!?! De lucht rechts, dat blauwe land in de verte, dat zachte diffuse zonlicht linksboven, de kleuren van alles, de schaduwen, de lichtval, het water... Man man man, dit is toch schitterend en net echt!? :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xb4_4PuGg7phZpkYMBESNPqDd-M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oVRbvWhDDYYZxyjRytnGmqQR.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 43% gewijzigd door tup61 op 27-09-2020 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
ThunderaceNL schreef op zondag 27 september 2020 @ 18:38:
[...]

ja die praktijk examens zijn niet makkelijk inderdaad. Ik zou het mezelf even wat makkelijker maken, doe je praktijk examen gewoon op een level 4 of 5 airport in daglicht. Die hebben langere (meedere) landingsbanen en je kunt in principe elke airport op de wereld kiezen, kies dan 1 die niet in een berg omgeving ligt.

Wat je dan het beste kunt doen is even een vliegtuig huren op dat vliegveld (als ze al verhuurd zijn huur je er gewoon 1 in de buurt op een level 4 of 5 airport). Dat kost je rond de 690 dollar voor een uur, en dat lukt makkelijk kwa examen tijd. Als je het vinkje in global settings aanzet dat je instant kunt transporteren dan kun je op ieder moment jezelf naar dat vliegveld verplaatsen.

Ook nog een handige tip is om die moeilijkere dingen zoals die 360 turn met 90 knots op 7000 meter hoogte (altans afhankelijk van je vliegtuig krijg je specifieke opdrachten), om die gewoon met de autopilot te doen, Het is een beetje cheaten, maar dat maakt het halen van je examen met dat soort lastige opdrachten wel een stuk makkelijker :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
tup61 schreef op zondag 27 september 2020 @ 18:46:
[...]

Maar het uitzicht was opnieuw weergaloos...! _/-\o_ Bij eerdere games en sims kon ik ook enthousiast worden over de graphics maar was ik daar na een dag of wat wel overheen. Niet bij MSFS. Ik blijf me verwonderen over hoe mooi alles eruitziet... en hoe blij ik ben dat ik dit nog mag meemaken. Er gaat echt geen dag voorbij dat ik niet verbaasd naar m'n scherm zit te kijken... het is echt ongelooflijk. Wat een schitterende sim is dit toch. A dream come true.

Ik snap eigenlijk ook niet dat sommige lui MSFS niks vinden. Een flutsim. Ja, ik snap het wel: wat zij willen, zit momenteel niet in de sim, maar wat er WEL in zit, daar kan je dan toch alsnog van genieten...?!?
haha het is dat een mens nog andere verplichtingen heb maar zou liever de hele dag op ondekking gaan in de ze sim .. elke dag zo als jij ook beschrijft van die momenten .. wow of waar je even goed tot rust komt
en lekker kunt genieten van het hele zicht

maar we zijn geloof ik allemaal in de alpen vandaag bezig :-)

strask maar weer eens kijken voor een nieuwe vlucht ..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robinez
tup61 schreef op zondag 27 september 2020 @ 18:46:
[...]
Ik bedoel: kijk dit eens... Ik zat net wat filmpjes te kijken van ravw en toen ik het 'previewscreenshot' zag van deze video, dacht ik: dat is echt, niet sim. Maar het is dus sim... Daar kan volgens mij echt iedereen voor de gek houden...!?! De lucht rechts, dat blauwe land in de verte, dat zachte diffuse zonlicht linksboven, de kleuren van alles, de schaduwen, de lichtval, het water... Man man man, dit is toch schitterend!? :*)

[Afbeelding]
ik snap je helemaal, ik kan me ook niet voorstellen dat dit tegenwoordig in een flight sim allemaal kan kwa beelden. Nou draai ik wel op ultra met een renderscaling van 120, maar dan nog, het ziet er waanzinnig uit.

Wel zou ik aan willen raden om altijd met live weather te vliegen, dit voegt zoveel toe aan de beleving, gisteren in toscane ook, daar waren gebieden vol met zon en verderop zag je regensluiers waarin de regenboog weerkaatste. De manier waarop dat allemaal zichtbaar gemaakt wordt is weergaloos.

Maar ik voel me net zoals jou in de game, regelmatig denk ik, dit kan gewoon niet waar zijn als ik naar buiten kijk :D

Wel snap ik de simmers een beetje, ik kan me voorstellen dat als je heel graag vliegt in die a320 of die grotere kisten en het werkt allemaal nog niet geweldig dat je dan teleurgesteld bent. Ik heb dat zelf niet omdat ik toch alleen maar die kleinere vliegtuigen kies, maar als het je lust en je leven is om die grote kisten te vliegen, dan zou ik denk ik ook eerst maar bij xplane blijven totdat die vliegtuigen op het niveau van hun eisen is (even afgaande op wat de ervaren simmers zeggen over mfs 2020).

Wel snap ik het geklaag soms niet helemaal, dan zie ik een filmpje op youtube van piloten die echt in die grote kisten vliegen en die zijn toch wel enthousiast, ondanks dat ook zij wel aangeven dat er een aantal punten nog niet gemodelleerd zijn. Maar goed, ik weet er ook niks van dus eigenlijk kan ik helemaal niet oordelen daarover.
Pagina: 1 ... 95 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc