Die inderdaad.
YouTube: Real Airline Captain LIVE | ZIBO MOD 737 | ORBX INNSBRUCK (LOWI) for...
Bij 30 min gaat hij beginnen en voor de mensen die niet weten hoe die landing is ....hier kan je zien wat we bedoelen .. (RTT) is Rattenberg ....plaats in Oostenrijk vlak bij LOWI airport daar is ook een aanvliegpunt dat heet de RTT
De RTT lijd je normaal naar baan 26 toe maar het kan wel eens gebeuren dat het niet anders kan dan moet je langs het vliegveld vliegen om dan een 180 graden je vliegtuig om te gooien ( tussen de bergen in ) en dan nog proberen te landen
Maar voor alle nieuwe mensen de meest beruchte landing hoeven jullie nooit meer te maken ...
kenners weten wel wat ik bebedoel met kai tak ( VHHH)

[ Voor 27% gewijzigd door ravw op 24-09-2020 13:50 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Deze vindt ik een classic LOWI sim approach.
Volgens mij moet je een certificaat hebben speciaal voor deze LOWI rwy 8 landing.
Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.
veel airports waar extra kennis voor nodig is ,moet je op getraint worden ... Wij hebben zelf twee van die gevaarlijk airports waar je niet zo maar als basis piloot even op mag landen , SABA en St Maarten ( die laatste moet ook wel heel snel komen ) voor FSBazerK schreef op donderdag 24 september 2020 @ 13:34:
[...]
Deze vindt ik een classic LOWI sim aproach.
Volgens mij moet je een certificaat hebben speciaal voor deze LOWI rwy 8 landing.
PMDG B747 + St Maarten ( wat is die baan in 1 keer heel kort )

BRAKES op MAX
[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 24-09-2020 13:52 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Kai Tak was briljant. De 'checkerboard approach' !ravw schreef op donderdag 24 september 2020 @ 13:23:
[...]
YouTube: Real Airline Captain LIVE | ZIBO MOD 737 | ORBX INNSBRUCK (LOWI) for...
Bij 30 min gaat hij beginnen en voor de mensen die niet weten hoe die landing is ....hier kan je zien wat we bedoelen .. (RTT) is Rattenberg ....plaats in Oostenrijk vlak bij LOWI airport daar is ook een aanvliegpunt dat heet de RTT
De RTT lijd je normaal naar baan 26 toe maar het kan wel eens gebeuren dat het niet anders kan dan moet je langs het vliegveld vliegen om dan een 180 graden je vliegtuig om te gooien ( tussen de bergen in ) en dan nog proberen te landen
Maar voor alle nieuwe mensen de meest beruchte landing hoeven jullie nooit meer te maken ...
kenners weten wel wat ik bebedoel met kai tak ( VHHH)
en dat nog met een B747 200 gedaan in FS2000
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
met de wit rode blokken op die berg wand ( vooral met die lampen savonds )DigitalExorcist schreef op donderdag 24 september 2020 @ 13:54:
[...]
Kai Tak was briljant. De 'checkerboard approach' !
en landings light op de daken ........
en vooral dat laatste keer puntje naar de baan toedraaien

[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 24-09-2020 14:01 ]
Voor Innsbruck heb je training nodig voor lagere minimas en/of special procedures. De standard minimas liggen erg hoog (vanaf 1406' AGL op de LOC/DME 26 approach). Met training en special approval kun je die omlaag krijgen.
[ Voor 6% gewijzigd door Bolk op 24-09-2020 14:07 ]
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
toch wel vreemd ik vind persoonlijk geen moeilijke baan maar goed denk dat ik heb nu wel 1000 keergeland ben en ik ken die omgeving nu ook wel dromen .Bolk schreef op donderdag 24 september 2020 @ 14:03:
Voor Innsbruck heb je training nodig voor lagere minimas en/of special procedures. De standard minimas liggen erg hoog (vanaf 1406' AGL). Met training en special approval kun je die omlaag krijgen.
was in FS , XP11 mijn home honk
en trouwen ik heb altijd gehoord dat Kai Tak de veiligste luchthaven ter wereld was omdat de piloten klaarwakker zouden zijn, de ogen wijd open en de adrenaline kick om daar te landen.
En even terug te komen op FS
ligt het nu aan mij maar het lijkt nu veel meer dat de vliegtuigen bij het landen veel meer snelheid hebben , bij FSX .. XP11 had je het gevoel dat er geen snelheid inzat.
maar nu zit er veel meer snelheid gevoel in vind het wel wat real overkomen
[ Voor 19% gewijzigd door ravw op 24-09-2020 14:14 ]
Wouw... dit neigt naar payware kwaliteit. echt top!

https://flightsim.to/file...heh-incl-custom-buildings

https://flightsim.to/file...heh-incl-custom-buildings
Goede dag voor de NL simmers EIndhoven en Rotterdam zijn binnen vliegbereik
alleen het is dat mijn nav nog steeds niets doet ( heb de grond dingen op 0 staan maar hij wijgerd aan te gaan
alleen het is dat mijn nav nog steeds niets doet ( heb de grond dingen op 0 staan maar hij wijgerd aan te gaan
Spel draait zonder problemen op ultra, maar wanneer ik het record dan is het steeds vol met stuttering achteraf
Heb met Banidcam geprobeerd en shadowplay, beide keren gewoon lelijk. Terwijl het in-game 100% goed draait pff

Volgens mij is dat al een bekend probleem sinds dag 1, hopelijk gaan ze dat nog fixen. OBS heeft als het goed is hetzelfde probleem. @Vedrano
Is het verschil tussen High en Ultra erg groot?
Ik zie soms wel wat pixelige wolken, maar met mijn GTX1060 kom ik niet verder als de high-end preset. Ben aan het denken of ik mijn GPU zal upgraden (dan zou het een 5700 of 2070 worden)....
Ik zie soms wel wat pixelige wolken, maar met mijn GTX1060 kom ik niet verder als de high-end preset. Ben aan het denken of ik mijn GPU zal upgraden (dan zou het een 5700 of 2070 worden)....
Ik heb tussendoor twee vragen:
Bij mij zijn wolken en sommige objecten "korrelig" er zit een soort "noise" op.
Herkennen jullie dit? Als ik internet zoek zegt men dat dit aan de engine ligt. Maar ik zie het effect niet terug in bijvoorbeeld jullie screenshots.
Ik zal eens screenshots plaatsen.
En
Hebben jullie ook met de TBM dat de kist sinds de patch niet normaal te trimmen is ?
Bij trimmen krijg ik extreme nose-down en nose-up attitudes. De kist reageert vervolgens 1 tot 4 seconden niet op inputs. Tot nu toe telkens kunnen recht trekken maar het vergalt m'n sim plezier een beetje
Herkennen jullie dit? Als ik internet zoek zegt men dat dit aan de engine ligt. Maar ik zie het effect niet terug in bijvoorbeeld jullie screenshots.
En
Hebben jullie ook met de TBM dat de kist sinds de patch niet normaal te trimmen is ?
Bij trimmen krijg ik extreme nose-down en nose-up attitudes. De kist reageert vervolgens 1 tot 4 seconden niet op inputs. Tot nu toe telkens kunnen recht trekken maar het vergalt m'n sim plezier een beetje
Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme
Korte antwoord, nee is bijna niet te zien.Hoogie2004 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 15:03:
Is het verschil tussen High en Ultra erg groot?
langer antwoord, en informatief filmpje is bijvoorbeeld: YouTube: Microsoft Flight Simulator 2020 - Low vs Ultra GRAPHICS COMPARISON
Er zit vooral een gigantisch verschil tussen off/low en medium. Daarna zijn de verschillen klein.
Het verschil is inderdaad niet heel groot, ergens wist ik dat wel.Ircghost schreef op donderdag 24 september 2020 @ 15:16:
[...]
Korte antwoord, nee is bijna niet te zien.
langer antwoord, en informatief filmpje is bijvoorbeeld: YouTube: Microsoft Flight Simulator 2020 - Low vs Ultra GRAPHICS COMPARISON
Er zit vooral een gigantisch verschil tussen off/low en medium. Daarna zijn de verschillen klein.
Het grote verschil wat ik wel uit die video haal (en me eerder nog niet ompevallen was in andere videos), is de draw distance, die is op ultra toch wel een pak beter/verder.
Toch maar eens nadenken of dat die upgrade waard is.....
Verwijderd
Eerste update Microsoft Flight Simulator werkt Japan bij:
Hele land krijgt een u.
Zo krijgt de game volledig geüpdatete steden, waaronder Tokushima en Tokyo, die volledig zijn gerenderd met fotogrammetrie. Ook voegt de update zes nagemaakte Japanse vliegvelden aan de game toe en zijn trekpleisters als torens, bergen en tempels voorzien van een update.
De update is op 29 september gratis te downloaden voor bezitters van de game. Het is nog niet duidelijk of Microsoft ook andere werelddelen bijwerkt.
Microsoft Flight Simulator is nu beschikbaar op pc. Een Xbox One-versie is nog in de maak.
Bron: https://gamer.nl/artikele...imulator-werkt-japan-bij/
Hele land krijgt een u.
Zo krijgt de game volledig geüpdatete steden, waaronder Tokushima en Tokyo, die volledig zijn gerenderd met fotogrammetrie. Ook voegt de update zes nagemaakte Japanse vliegvelden aan de game toe en zijn trekpleisters als torens, bergen en tempels voorzien van een update.
De update is op 29 september gratis te downloaden voor bezitters van de game. Het is nog niet duidelijk of Microsoft ook andere werelddelen bijwerkt.
Microsoft Flight Simulator is nu beschikbaar op pc. Een Xbox One-versie is nog in de maak.
Ik geloof niet dat ik ooit een vlucht van/naar/in Japan gedaan heb in wat voor flightsim dan ook, geen idee eigenlijk waarom niet, maar waarschijnlijk omdat het daar altijd nacht is als ik realtime speelVerwijderd schreef op donderdag 24 september 2020 @ 15:40:
Eerste update Microsoft Flight Simulator werkt Japan bij:
Hele land krijgt een u.
Maar zeker wel interessant om eens te kijken. Microsoft/Asobo hebben al aangegeven dat ze zich focussen op 1 regio per keer, het is dus wel te verwachten dat ook andere werelddelen nog bijgewerkt worden.
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Hier nog een link over de Japan-update met wat meer plaatjes:
https://forums.flightsimu...-update-29-09-2020/283429
YouTube: Microsoft Flight Simulator - World Update Japan Trailer TGS 2020 [HD...
Blijkbaar ook nog een nieuwe bush trip en landing challenges!
YouTube: Microsoft Flight Simulator - World Update Japan Trailer TGS 2020 [HD...

[ Voor 74% gewijzigd door aap op 24-09-2020 15:57 ]
met obs studio is het hetzelfde kwa stutters, maar als ik het via de nvidia overlay record dan is het foutloos, ik weet niet of je ene nvidia kaart hebt maar daar werkt het hier wel goed in dus.Vedrano schreef op donderdag 24 september 2020 @ 14:57:
Spel draait zonder problemen op ultra, maar wanneer ik het record dan is het steeds vol met stuttering achterafHeb met Banidcam geprobeerd en shadowplay, beide keren gewoon lelijk. Terwijl het in-game 100% goed draait pff
De boxart + inhoud is ook al vrijgegeven, voor diegenen die de fysieke versie van Flight Sim hebben.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0XzR0GnWZAcwVPVzW5JysTei.jpg?f=user_large)
De digitale versie kun je ophalen via het Microsoft BBS.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0XzR0GnWZAcwVPVzW5JysTei.jpg?f=user_large)
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Mooi zeg, alleen snap ik niet waarom er een 3Dgeprint Save icoontje bij krijgtDigitalExorcist schreef op donderdag 24 september 2020 @ 15:52:
De boxart + inhoud is ook al vrijgegeven, voor diegenen die de fysieke versie van Flight Sim hebben.
[Afbeelding]
Die krijg je niet zomaar hoor, dan moet je eerst een briefkaart opsturen!MBgek schreef op donderdag 24 september 2020 @ 15:55:
[...]
Mooi zeg, alleen snap ik niet waarom er een 3Dgeprint Save icoontje bij krijgt
Heb serieus wel zin om die Bush trip te gaan doen!aap schreef op donderdag 24 september 2020 @ 15:49:
Hier nog een link over de Japan-update met wat meer plaatjes:
[Afbeelding]
Mooie box art. Ik ga even ergens een floppy drive regelen..DigitalExorcist schreef op donderdag 24 september 2020 @ 15:52:
[Afbeelding]
Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?
Nice, nieuwe bush trip! Ik ben benieuwd of MS ook in hun stats zien dat die populair zijn, voor wat ik om mij heen zie zijn die erg populair bij iedereen. Ik hoop dat er nog veel komen
.
En Japan, gaaf! Nog nooit gevlogen, maar ga ik nu zeker doen.
En Japan, gaaf! Nog nooit gevlogen, maar ga ik nu zeker doen.
Vette graphics ook, dat photogrammetry doet wonderen voor alle neon reclameDigitalExorcist schreef op donderdag 24 september 2020 @ 15:52:
[Afbeelding]
:fill(white):strip_exif()/f/image/lZ1UHbd8hBQZ2DvyyIYtSqEF.png?f=user_large)
Nu nog wachten op de "Paris" uitbreiding waar eindelijk de Eiffeltoren in verlicht is
Zo iets bedoel jeMagic schreef op donderdag 24 september 2020 @ 16:15:
[...]
Vette graphics ook, dat photogrammetry doet wonderen voor alle neon reclame
[Afbeelding]
Nu nog wachten op de "Paris" uitbreiding waar eindelijk de Eiffeltoren in verlicht is

Die heb ik al binnen hoor, en ook Caribbean!Magic schreef op donderdag 24 september 2020 @ 16:15:
[...]
Vette graphics ook, dat photogrammetry doet wonderen voor alle neon reclame
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/ApFBqNXMTDis0tBaXzL5v7ZI.jpg?f=fotoalbum_large)
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Grappig, ik zat vandaag, serieus, echt waar, te denken 'Waar zal ik vanavond eens gaan vliegen, een plek waar ik nog niet eerder geweest ben en die misschien wel interessant is'. Je raadt het al: ik dacht aan Japan! En nu ga ik achter mijn PC zitten, start 'm op, start MSFS op en ook dit forum (i.v.m. de lange laadtijden van MSFS...) en dan lees ik dit! Lachen! Maar ja, nu ga ik natuurlijk niet vanavond al naar Japan: die trip bewaar ik nu even!
Zo, dat klinkt als een mooie upgrade
Ik ben daar laatst van RJSN (Niigata) naar RJSC (Yamagata) gevlogen.. dat is rechtstreeks 65nm. Eigenlijk koos ik voor Japan, omdat ik op de map een scheiding zag tussen dag en nacht.. de vliegvelden zijn willekeurig gekozen.

...
Zonet voor het eerst dev mode gebruikt om van vliegtuig te wisselen. Je kan die dev mode dus ook gewoon tijdens het vliegen even aanzetten hiervoor (en daarna weer uit)! Ideaal als je je bijvoorbeeld vergist hebt in het vliegtuig. En als ik zie hoe makkelijk dat gaat, snap ik niet dat dit niet allang een standaard optie is...!
Vreemd genoeg heb ik daar slechts sporadisch last van, meestal bij mijn instrumenten en schaduwen van de vleugels.Dani86 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 15:10:
Ik heb tussendoor twee vragen:
En
zonet 1 van de missie opdrachten uitgevoerd in onair, dit keer moest ik cargo brengen van Basel naar Payerne (LSFB - LSMP). Een mooi vluchtje in zwitserland dus. Nou dat viel even tegen, het is vandaag echt megaslecht weer in zwitserland, dus zodra je in de lucht bent zit je midden in een grijs regenachtig wolkendek met harde windstoten bij een temperatuur van 6 graden. Of te wel, je ziet geen hand voor ogen 
Gelukkig zijn mijn IFR skills een klein beetje onder controle en zag ik op de kaart dat ik toch echt wel naar de 8000 feet moest voor deze vlucht om niet tegen een berg te eindigen. Dus het hele stuk IFR gevlogen totdat ik over de bergen heen was en weer tot zo'n 4000 feet kon dalen en een klein beetje van het landschap mee kon krijgen.
Het eindpunt is volgens mij wel een mega aanrader om te ontdekken, ik kwam vanuit de bergen en dit vliegveld ligt bij twee hele grote en mooie meren. Zelfs met zware regenval en beperkt zicht vond ik het behoorlijk indrukwekkend om daar aan te komen vliegen. De landing ging uitstekend en de zelfs de analyse van mijn vlucht door onair was behoorlijk goed te noemen en de rewards (xp, geld en skill punten) heb ik dan ook met trots aanvaard
Nu eens kijken waar ik wat personen kan afleveren vanaf dat vliegveld of een vliegveld in de buurt. Business trips zijn behoorlijk lucratief namelijk in onair. Ook ben ik hard op weg in onair om dangerous jobs en medical trips te mogen uitvoeren, daar moet ik nog wel wat meer ervaring voor verdienen in de game, maar we zijn op weg
Gelukkig zijn mijn IFR skills een klein beetje onder controle en zag ik op de kaart dat ik toch echt wel naar de 8000 feet moest voor deze vlucht om niet tegen een berg te eindigen. Dus het hele stuk IFR gevlogen totdat ik over de bergen heen was en weer tot zo'n 4000 feet kon dalen en een klein beetje van het landschap mee kon krijgen.
Het eindpunt is volgens mij wel een mega aanrader om te ontdekken, ik kwam vanuit de bergen en dit vliegveld ligt bij twee hele grote en mooie meren. Zelfs met zware regenval en beperkt zicht vond ik het behoorlijk indrukwekkend om daar aan te komen vliegen. De landing ging uitstekend en de zelfs de analyse van mijn vlucht door onair was behoorlijk goed te noemen en de rewards (xp, geld en skill punten) heb ik dan ook met trots aanvaard
Nu eens kijken waar ik wat personen kan afleveren vanaf dat vliegveld of een vliegveld in de buurt. Business trips zijn behoorlijk lucratief namelijk in onair. Ook ben ik hard op weg in onair om dangerous jobs en medical trips te mogen uitvoeren, daar moet ik nog wel wat meer ervaring voor verdienen in de game, maar we zijn op weg
zo nu we het over de jappen hadden .. ben ook maar een rond gaan vliegen waar ze ook een paar jaar geleden zo maar even de boel sloopte
Maar ziet er nu weer erg mooi er uit

even een kleinigheidje

even een kleinigheidje

[ Voor 27% gewijzigd door ravw op 24-09-2020 21:00 ]
Dat vliegtuig ziet er echt fantastisch uit op die foto’s!ravw schreef op donderdag 24 september 2020 @ 20:53:
zo nu we het over de jappen hadden .. ben ook maar een rond gaan vliegen waar ze ook een paar jaar geleden zo maar even de boel sloopte
[Afbeelding]
Pff begin mijn xbox controller stilaan beu te worden, het wordt tijd dat al die joysticks en throttles eens op stock gaan geraken.
Even een vraag over de a320 mod van flybywire. Ik heb de route in de fmc staan. Hoe kan ik de vlieghoogte wijzigen zonder de flightplan te wijzigen? Via de altitude ap lukt het mij niet. Moet ik dan de fmc wijzigen?
The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets
DigitalExorcist schreef op donderdag 24 september 2020 @ 15:52:
[Afbeelding]
Gaaf dat je die nog hebt...
Bla Bla Bla
Wel ooit gehad geloof ik ja... dit is niet mijn foto hoor, maar heb wel van die scenery gekocht destijds. Daarom wist ik ook nog dat ie bestond..
FS 5, 95, 98, 2000, 2004 en FS X heb ik ook gekocht destijds. FS 4 had ik ook maar geen idee meer hoe ik daar ooit aangekomen ben.
Net onderweg van Leeds Bradford naar London City airport in de Citation. Vallen beide motoren uit tijdens de approach. En kreeg ze niet meer aan. Heb wonder boven wonder wel de baan weten te halen, maar kwam er toen achter dat m'n landing Gear ook niet uit wilde klappen. Bijzondere ervaring...
Klinkt als een issue met de battery of de power unit. Heb je failures aan staan? Of was de brandstof wellicht op..? (Hoewel Leeds naar London toch niet zo bar ver is...)Sparkiezz schreef op donderdag 24 september 2020 @ 22:41:
Net onderweg van Leeds Bradford naar London City airport in de Citation. Vallen beide motoren uit tijdens de approach. En kreeg ze niet meer aan. Heb wonder boven wonder wel de baan weten te halen, maar kwam er toen achter dat m'n landing Gear ook niet uit wilde klappen. Bijzondere ervaring...
Is ook een erg mooie plane om te vliegen ... maar verdoomed omte landne dat kan ik je wel zeggen , je moet echt leren om gaan met het beeste -5 is stall + 5 is versnellen ( en dit beestje heeft de bouw van een jachtvlieger dus wil alleen maar snel ) dit zijn eigenschappen die eheft de echte ook je moet echt rond de 72 aankomen met landen anders .. gaat het foutrobinez schreef op donderdag 24 september 2020 @ 21:18:
[...]
Dat vliegtuig ziet er echt fantastisch uit op die foto’s!
bij mij wil hij nog steeds wegwezen als die de landingsbaan ziet
hij denk ben om te vliegen gebouwd en niet om te landen
er zitten wel wat foutjes in maar die worden denk ik wel verholpen , hij si beter dan die standaard planes ( vidn ik persoonlijk)
weet niet hoe de andere er over denken die hier de Mooney gekocht hebben
vond zijn uiterlijk echt een beetje zakelijk zeker met die livery's die er bij geleverd worden ,, maar als je die vlieg eigenschappen ziet is het net een jager , gewoon een braaf vliegtuigje met anabole steroïden
had alleen daarnet even een raar iets met wind hahahaha ik vloog egwoon zijwaards even lekker met die wind lopen spelen voor de landing ... hahahahah kreeg de volle laag van de zijkant en achter
de lijn vast hoduen van je GPS vergeet het maar als de de lijn aanraakte dan zat je weer 100 meter er vanaf
[ Voor 39% gewijzigd door ravw op 24-09-2020 22:55 ]
NICE ..... en dan niet de stad maar dat ik het leuk vindHoogie2004 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 21:40:
Ze zijn bezig met de cockpit verlichting in de A320 neo mod
[Afbeelding]
ziet er beter uit .. ik gebruikte in XP11 ook en mod er voor je zag veel meer
[ Voor 7% gewijzigd door ravw op 24-09-2020 22:51 ]
En weer een onair missie gedaan die mij een business passenger trip gaf van LMSP ( Payerne) naar LSTS (St Stephan AB) in Zwitserland.
Dit zijn toch wel gebieden en vluchten die ik normaal nooit uit mijzelf zou maken, maar wat zijn die omgevingen bloedstollend mooi.
Dit is een half uur durende vlucht (wel IFR - Low Altitude Airways selecteren en dan de bovenste route nemen in je flight plan) die brengt je via een rivier die je kunt volgen door een bergkam heen waarbij je uiteindelijk in een open ruimte tussen de bergen St. Stephan ziet verschijnen. Echt een supermooie vlucht.
Nu ben ik dus op het vliegveld van St. Stephan. Morgen gaan we vanaf hier richting italie, ik heb al een job aangenomen die die richting op gaat, dus dat wordt weer genieten.
Hier een foto van de aankomst op St. Stephan.
Dit zijn toch wel gebieden en vluchten die ik normaal nooit uit mijzelf zou maken, maar wat zijn die omgevingen bloedstollend mooi.
Dit is een half uur durende vlucht (wel IFR - Low Altitude Airways selecteren en dan de bovenste route nemen in je flight plan) die brengt je via een rivier die je kunt volgen door een bergkam heen waarbij je uiteindelijk in een open ruimte tussen de bergen St. Stephan ziet verschijnen. Echt een supermooie vlucht.
Nu ben ik dus op het vliegveld van St. Stephan. Morgen gaan we vanaf hier richting italie, ik heb al een job aangenomen die die richting op gaat, dus dat wordt weer genieten.
Hier een foto van de aankomst op St. Stephan.
/f/image/89aq8IWXZPKm2fDNOJuwwT6V.png?f=fotoalbum_large)
ik ben helaas door diverse dingen FS dingen kwijt geraakt anders had ik ze allemaal in bezit gehad ..
dit zijn ze die ik nu zo binnen handberijk heb liggen

daar komt XP 11 en Aerofly FS 2 nog bij op Steam
de eerste delen van MS FS heb ik ook alelmaal gedaan en gehad maar door de jaren heen ben ik ook wel wat dingen kwijt geraakt
dus van deel 2 wat dus MS was heb ik ze gehad tot 95 , dus de jaren voor FS98 heb ik helaass niet meer
[ Voor 9% gewijzigd door ravw op 24-09-2020 23:11 ]
De FlyByWire A32NX mod update voor de Airbus is uit.
Aangepast voor de MSFS 1.8.3 patch.
[ Voor 15% gewijzigd door BazerK op 24-09-2020 23:50 ]
Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.
Vanavond eerst even de nieuwe Eindhoven Airport uitgeprobeerd (de tweede EHEH creatie die ik uitprobeer in twee dagen tijd). Hij ziet er prachtig uit! Zelfs de militaire tankvliegtuigen staan er.
Maar binnen in de terminal zie je dat dit de airport is van na de Zombie Apocalyps:
:strip_exif()/f/image/rMVQgWyrREvzOFTM0ZDSEDye.jpg?f=fotoalbum_large)
Daarna nog even een paar korte bush trip etappes gedaan; hier ga ik landen bij Lake Tahoe.
:strip_exif()/f/image/5aQ6g29bkTek6q5YIr5aNvbj.jpg?f=fotoalbum_large)
(Het valt me wel op dat MSFS vrij willekeurig omgaat met de registratienummers; soms komt ie opeens met een nummer dat je drie vluchten eerder eens gebruikt hebt.)
Maar binnen in de terminal zie je dat dit de airport is van na de Zombie Apocalyps:
:strip_exif()/f/image/rMVQgWyrREvzOFTM0ZDSEDye.jpg?f=fotoalbum_large)
Daarna nog even een paar korte bush trip etappes gedaan; hier ga ik landen bij Lake Tahoe.
:strip_exif()/f/image/5aQ6g29bkTek6q5YIr5aNvbj.jpg?f=fotoalbum_large)
(Het valt me wel op dat MSFS vrij willekeurig omgaat met de registratienummers; soms komt ie opeens met een nummer dat je drie vluchten eerder eens gebruikt hebt.)
normaal hangt een registratie aan het vliegtuig. Dus als je overstapt op een 320 zou het wel raar zijn als die ook PH-AAP zou zijn.aap schreef op donderdag 24 september 2020 @ 23:56:
<>
Of gebeurd dat ook? dan is het wel redelijk willekeurig.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Nee, had brandstof op 25% gezet, en zou daar volgens het kaartje tot diep in Frankrijk mee moeten komen. Londen zou dan toch wel binnen de foutmarge moeten zitten haha. Heb ook geen failures aanstaan.DigitalExorcist schreef op donderdag 24 september 2020 @ 22:43:
[...]
Klinkt als een issue met de battery of de power unit. Heb je failures aan staan? Of was de brandstof wellicht op..? (Hoewel Leeds naar London toch niet zo bar ver is...)
Engine generators stonden ook aan en de displays bleven het wel doen. Dus een battery issue lijkt me ook het probleem niet.
Update 3 komt eraan! Hoop nieuwe scenery voor Japan en een update van een deel van de bugs die uit update 2 zijn ontstaan. DX12 wordt wederom genoemd dus het lijkt er nu toch echt op dat het in een toekomstige update geïmplementeerd gaat worden
:strip_exif()/f/image/kn1gwEMbdPLxPZvGqbIsxP1w.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uau5kWSTaiSoZyfVc1mJF3o4.jpg?f=fotoalbum_large)
Ook een bijgewerkte roadmap.
:strip_exif()/f/image/kn1gwEMbdPLxPZvGqbIsxP1w.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uau5kWSTaiSoZyfVc1mJF3o4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dUv714LsifNd1lOIhMbeuYuV.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door Emacee op 25-09-2020 08:36 ]
PV: 3080Wp 35° Z + 5600Wp 5° Z + 3210Wp 20° OW SWW: Hewalex 3kW - Nefit indirecte boilers 3x 80L - CV: Panasonic Aquarea J 9kW Monoblock op radiatoren en convectoren, geen buffervat of vloerverwarming
De forum dingen lijken me nou niet dingen die ze 100% zeker gaan doen, ik denk dat je pas iets echt kan verwachten zodra het op de roadmap komt.Emacee schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 08:35:
Update 3 komt eraan! Hoop nieuwe scenery voor Japan en een update van een deel van de bugs die uit update 2 zijn ontstaan. DX12 wordt wederom genoemd dus het lijkt er nu toch echt op dat het in een toekomstige update geïmplementeerd gaat worden
zo die wens lijstje mag wel alemaal gedaan worden .. hahahah mensen worden wakker ..
PRESS ANY KEY weg daar me en replay is ook iets wat ik nog steeds jammer vind .. , heb je eindelijk mooie landschappen dus mooie om terug te kijken van buiten af , en ok te laten zien aan de andere mensen zit het er niet in
en die ATC Call sign en nummer ja dat is ook wle iets ja :-)
maar dan wel graag voor elke Vliegtuig en livery een andere naam in kunnen stellen
en die laaste is egwoon nog het belangrijkste het neer zetten van vliegtuig op de runway ... man man hoe vaak ik al een filmpje heb moeten afbreken omdat er weer een , terwijl ik de baan op draait voor me neus kwam ... dit zijn geen leuke dingen
PRESS ANY KEY weg daar me en replay is ook iets wat ik nog steeds jammer vind .. , heb je eindelijk mooie landschappen dus mooie om terug te kijken van buiten af , en ok te laten zien aan de andere mensen zit het er niet in
en die ATC Call sign en nummer ja dat is ook wle iets ja :-)
maar dan wel graag voor elke Vliegtuig en livery een andere naam in kunnen stellen
en die laaste is egwoon nog het belangrijkste het neer zetten van vliegtuig op de runway ... man man hoe vaak ik al een filmpje heb moeten afbreken omdat er weer een , terwijl ik de baan op draait voor me neus kwam ... dit zijn geen leuke dingen
[ Voor 21% gewijzigd door ravw op 25-09-2020 09:53 ]
Ja, dat gebeurt ook. Dus ik doe een vrije vlucht met een Cessna, waarbij ik PH-AAP instel. Dan doe ik daarna nog een vlucht, waarbij ik dan opeens weer de defaullt registratie heb (ASGSX of zoiets). En dan start ik dus een bush trip en heb ik opeens daar een registratiecode die ik nog nooit op de Savage Cub gebruikt heb.franssie schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 00:32:
[...]
normaal hangt een registratie aan het vliegtuig. Dus als je overstapt op een 320 zou het wel raar zijn als die ook PH-AAP zou zijn.
Of gebeurd dat ook? dan is het wel redelijk willekeurig.
Ik heb zelfs gezien dat ik soms een dag later, dus nadat mijn PC een dag uitgestaan heeft, ik op eens weer een code krijg die ik de vorige dag gebruikt heb.
Edit:
ik zie nu dat dit een known issue is dat al bekend is bij Asobo:
:fill(white):strip_exif()/f/image/4k78MGU2ZFQ8IGiNRKFFx8Db.png?f=user_large)
https://forums.flightsimu...gn-and-tail-number/155110
[ Voor 17% gewijzigd door aap op 25-09-2020 09:10 ]
Hier een domme vraag van een FS2020 Noob
:
In de cockpitview van een Cessna hoe kan je daar makkelijk zien wat de throttle stand is? Ik heb meestal mijn view zodanig staan dat ik beter naar buiten kan kijken, hierdoor zie ik alleen de bovenste meters van het instrumentpaneel en dan zie ik de handel van de throtlle niet meer. Hoe doen jullie dat?
In de cockpitview van een Cessna hoe kan je daar makkelijk zien wat de throttle stand is? Ik heb meestal mijn view zodanig staan dat ik beter naar buiten kan kijken, hierdoor zie ik alleen de bovenste meters van het instrumentpaneel en dan zie ik de handel van de throtlle niet meer. Hoe doen jullie dat?
Waarom zou je dat willen zien? In een auto hoef je ook niet te zien hoeveel gas je precies geeft. Of misschien een betere vergelijking is misschien in welke versnelling je rijd. Je weet het gewoon, en anders hoor je het welappel-tje schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 09:17:
Hier een domme vraag van een FS2020 Noob:
Waar ik meer moeite mee heb is dat je niet in alle vliegtuigen eenvoudig de snelheid/hoogte kan zien als je de "landing"view hebt. In de cessna kun je net de bovenste meters nog zien, maar bij veel g1000 vliegtuigen zijn de meters dermate laag dat je bijna volledig uit moet zoomen wil je het kunnen zien. En dan kom je op het probleem dat ik het op mijn TV niet meer kan lezen
Toch maar eens verder verdiepen in mogelijkheden voor headtracking.
[ Voor 24% gewijzigd door Magic op 25-09-2020 09:28 ]
Met een joystick op mijn bureauappel-tje schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 09:17:
Je kan ook de standaard views gebruiken om snel rond te kijken, volgens mij nummers 1-8?
Maar vooral wat @Magic zegt, ik kijk naar mijn snelheid op de gauge/g1000 en op basis van mijn beweging t.o.v. mijn omgeving.
[ Voor 9% gewijzigd door Ircghost op 25-09-2020 09:27 ]
In principe* de toerenteller (RPM).appel-tje schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 09:17:
* Voor de puristen: nee dat is geen garantie en niet 1-op-1, maar zoals @appel-tje aangeeft gaat het om een beginnersvraag
Dank je! Dat is in principe een directe afgeleide van de throtte input, maar ik moet maar gaan wennen aan andere variabelen die ook dezelfde informatie oplevert.DigitalExorcist schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 09:59:
[...]
In principe* de toerenteller (RPM).
* Voor de puristen: nee dat is geen garantie en niet 1-op-1, maar zoals @appel-tje aangeeft gaat het om een beginnersvraag
Verwijderd
Ik heb me deze keer ook weer laten vangen, maar wat zou het toch gemakkelijk zijn als je gewoon enkele maanden kan wachten om dan meteen een bugvrije en snelle FS te hebben, na die maanden heb je ook nog nieuwere en goedkopere hardware ter beschikking. Of een jaartje wachten voor een volledig ontwikkelde en afgeprijsde FS op nog snellere hardware. Maar ja, geduld...Emacee schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 08:35:
Update 3 komt eraan! Hoop nieuwe scenery voor Japan en een update van een deel van de bugs die uit update 2 zijn ontstaan. DX12 wordt wederom genoemd dus het lijkt er nu toch echt op dat het in een toekomstige update geïmplementeerd gaat worden![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
? ik kan aan mijn RPM niet zien hoe mijn gashandel staat is ... want ik kan 2200 rpm vliegen met 180 kt , maar ook 2200 rpm met 80ktDigitalExorcist schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 09:59:
[...]
In principe* de toerenteller (RPM).
Maar goed ik heb ook een throttle quadrant , ik kan gas , mix en rpm afzondelijk regelen
maar je kunt het wel horen maar daardoor moet je het vliegtuig ook beter kennen ...
zonder dat je wat doet is meer toeren maken vaak dat je sneller gaat en vaak ook richting de grond
en minder toeren is snelheid verliezen en klimmen ..
ik zet als ik even naar de wc moet of even wat anders gaat doen ook mijn boxen zo dat ik ze kan horen , en luisterd naar de rpm of alles goed gaat .. :-)
het is zelf zo bij de mooney wil ik alles gewoon lekker horen klinken ( ook bij andere planes )
alles lekker in het groen houden , , want dat janken/ krijsen van die motor ga ik echt geen uren naar luisteren , maar dat zachtjes zoemen of dat snurken van die prop
alleen het nadeel is dat je de wind weer zo erg hoort
[ Voor 15% gewijzigd door ravw op 25-09-2020 10:22 ]
Alsdus Asobo...In addition to increasing the visual detail of the planet with future World Updates, we also plan to add Simulation Updates every 2-3 months that will further enhance the overall sim experience.
Dat is frequenter dan ik had gedacht. Als het elke keer zulke omvangrijke updates zijn dan maak ik een diepe buiging voor het feit dat dit freeware is!
Dat inderdaad. En ik ga vrij snel mijn SSD moeten vervangen voor een exemplaar met meer opslagcapaciteitSparkiezz schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:22:
[...]
Alsdus Asobo...
Dat is frequenter dan ik had gedacht. Als het elke keer zulke omvangrijke updates zijn dan maak ik een diepe buiging voor het feit dat dit freeware is!

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2
Nou...appel-tje schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 09:17:
Hoe doen jullie dat?
...ik kijk dan dus gewoon ff naar beneden met mijn TrackIR.Magic schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 09:24:
Toch maar eens verder verdiepen in mogelijkheden voor headtracking.
TrackIR:
Allemaal leuk en aardig maar komende week kunnen ze alles weer aanpassen i.v.m. de volgende patch... Ik hou me verre van mods e.d. voorlopig, zeker zolang er regelmatig updates komen.BazerK schreef op donderdag 24 september 2020 @ 23:49:
De FlyByWire A32NX mod update voor de Airbus is uit.
[ Voor 32% gewijzigd door tup61 op 25-09-2020 10:26 ]
Dat RPM/throttle verhaal ligt heel erg aan het vliegtuig waarin je vliegt. Als je met een C152 vliegt vertaalt throttle zich direct naar RPM. Doe je dit met (bijvoorbeeld) een TBM 930, dan is dat niet zo want die heeft een variable-pitch propeller en zal dus bij lagere throttle nog steeds eenzelfde RPM behouden (tot op zekere hoogte, bij lage throttle stand zal uiteindelijk je RPM ook dalen).ravw schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:17:
[...]
? ik kan aan mijn RPM niet zien hoe mijn gashandel staat is ... want ik kan 2200 rpm vliegen met 180 kt , maar ook 2200 rpm met 80kt
Maar goed ik heb ook een throttle quadrant , ik kan gas , mix en rpm afzondelijk regelen
maar je kunt het wel horen maar daardoor moet je het vliegtuig ook beter kennen ...
Ik probeer in principe af en toe naar de in game throttle te kijken om het percentage te zien, maar heb ook gewoon een externe throttle dus daarop is het ook vrij makkelijk aan te zien.
[ Voor 13% gewijzigd door Craftop op 25-09-2020 10:27 ]
AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2
Helaas is dat met de agile methodieken de normale gang van zaken vandaag de dag in software onwikkeling. Merk dat ook in het eigen werk, als het 80% klaar is dan zijn we er, want als we de resterende 20% nog moeten doen dan zijn we nog even bezig....Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:14:
[...]
Ik heb me deze keer ook weer laten vangen, maar wat zou het toch gemakkelijk zijn als je gewoon enkele maanden kan wachten om dan meteen een bugvrije en snelle FS te hebben, na die maanden heb je ook nog nieuwere en goedkopere hardware ter beschikking. Of een jaartje wachten voor een volledig ontwikkelde en afgeprijsde FS op nog snellere hardware. Maar ja, geduld...
Gelukkig blijft het leven uit keuzes die je zelf kan maken, je kan er ook voor kiezen om inderdaad nog niet in te stappen en anderen het beta testwerk te laten doen....
daarom vond ik het ook en beetje raar dat je aan je RPM kon weten hoe je handel staat ..Craftop schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:26:
[...]
Dat RPM/throttle verhaal ligt heel erg aan het vliegtuig waarin je vliegt. Als je met een C152 vliegt vertaalt throttle zich direct naar RPM. Doe je dit met (bijvoorbeeld) een TBM 930, dan is dat niet zo want die heeft een variable-pitch propeller en zal dus bij lagere throttle nog steeds eenzelfde RPM behouden (tot op zekere hoogte, bij lage throttle stand zal uiteindelijk je RPM ook dalen).
Ik probeer in principe af en toe naar de in game throttle te kijken om het percentage te zien, maar heb ook gewoon een externe throttle dus daarop is het ook vrij makkelijk aan te zien.
want ik leg allen uit dat het niet zo hoeft te zijn .. ja natuurlijk bij en vliegtuig waar egen rpm handel zit of automatisch word geregeld is dit dan weer anderd
maar ook dan kan je niet altijd weten hoe hij staat .. zo als je noemd de TBM 930 die behoud ook zijn toeren pas op het laatst gaat dit naar beneden.
Maar hij had het over een Cessna , maar dat is dna ook weer een groot verschil welke .. het zou makkelijker wezen als je het type er bij zou zetten
want de c152 heeft gas en mix , maar een c172 heeft wel weer een rpm handel
dna heb je nog die jets die zijn dan weer anders
denk dat het egwoon makelijker zou zijn om in het vervolg als er zullke vragen zijn of komen ook duidelijk aan te geven welke type vliegtuig .. :-) maar goed het was een beginnende vraag dan kan je nog niet weten dat er veel verschil zit in diverse toestellen , ook van het zelfde merk
Mar even at anders is er al iets bekent over welke vliegtuigen de ontwikkelaar aan het maken is of mee bezig is want daar hoor je helemaal niets over dit was wel gezegt ...
zo wel freeware als payware
net zo asl die heli pack maar die komt als payware maar die duurt nog wel een hele tijd voor dat die komt eerste alle foutjes wegverken en het weer stabiel maken
[ Voor 10% gewijzigd door ravw op 25-09-2020 10:38 ]
Vraagje, ik zit altijd te martelen met de taxi snelheden. Dan ga ik weer veel te onrealistisch hard en dan weer te zacht. Het is ook niet zo dat wanneer je je motoren op X procent zet dat je altijd even hard rijdt.
Ik weet dat je bochten met ongeveer 10 knots neemt
Straight line met objecten dichtbij 20 knots
Straight line zonder objecten in de buurt 30 knots
Is er iets dat waarmee je iets op x procent zet en dan altijd bijv, altijd ongeveer 20knots rijdt?
Is er iets dat waarmee je iets op x procent zet en dan altijd bijv, altijd ongeveer 20knots rijdt?
daar had ik vroeger een programma voor weet niet meer hoe dat heet die kan je aan zetten en dan kon je gewoon niet harder dan 15 knt rijden .. want het is inderdaad lastig om dat te regelen , zeker als de handels gevoelig zijnPrimalFury schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:37:
Vraagje, ik zit altijd te martelen met de taxi snelheden. Dan ga ik weer veel te onrealistisch hard en dan weer te zacht. Het is ook niet zo dat wanneer je je motoren op X procent zet dat je altijd even hard rijdt.
En wat ik ook wel beter zou vinden die blauwe lijnen weg van die naar de baan rijden .. maak daar gewoon een FOLLOWME CAR van ziet er een stuk beter uit en op screens heb je niet van die rare blauwe lijnen staan en ook in filmpjes ..
het zou mooier wezen als ze dit ook full automatisch zouden kunnen doen als je zo;n auto gebruik
zeker op hele grote vliegvelden ..taxien duurt soms langer dan dat je in de lucht bent
dus dna heb je even tijd om wat anders te doen . in de plane , of koffie zetten
het is net of je met een racegame bezig bent de Ideale lijn aanzet om zien waar je het beste kunt rijden
Dat vraagt om je gas open te gooien ... en dan in de bochten de apex goed pakken op de banen he
[ Voor 30% gewijzigd door ravw op 25-09-2020 10:55 ]
Dat blijft gewoon 'gevoel', en je moet gewoon met de throttle spelen (en wellicht wat brakes geven) om redelijke snelheden te behouden.PrimalFury schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:37:
Sommige vliegtuigen zijn daar ook makkelijker in dan anderen. Als je de TBM hebt dan kun je gewoon throttle geven tot de gewenste snelheid, en als je hem dan op idle zet dan blijft hij praktisch die snelheid vasthouden. De C172 doet hetzelfde met de throttle net boven idle.
@Magic Wat bij de TBM wel stront irritant is en ik vermoed dat dit een bug is: als je op FL200 je gas dicht zet dan begint ie naar je te blerren dat je je landingsgestel uit moet klappen
Het maakt bij de TBM930 niet uit op welke hoogte je vliegt, zodra je throttle naar idle gaat, gaat hij inderdaad roepen 'Landing Gear'. Weet niet of dit in het echt ook zo is, verwacht van niet dus daar mogen ze wel iets aan doen ja.FastFred schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 11:28:
@Magic Wat bij de TBM wel stront irritant is en ik vermoed dat dit een bug is: als je op FL200 je gas dicht zet dan begint ie naar je te blerren dat je je landingsgestel uit moet klappen
Hmm.. Da's toch de pit-lane limiter ?ravw schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:40:
[...]
daar had ik vroeger een programma voor weet niet meer hoe dat heet die kan je aan zetten en dan kon je gewoon niet harder dan 15 knt rijden .. want het is inderdaad lastig om dat te regelen , zeker als de handels gevoelig zijn
Accelereren tot gewenste snelheid, dan idle of iets boven idle tot de snelheid terug zakt naar iets van 20 en dan weer beetje gas bij etc.PrimalFury schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:37:
Gaat in het echt net zo.
strider1007 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 12:02:
[...]
Hmm.. Da's toch de pit-lane limiter ?
ja zo iets maar dan voor vliegtuigen voor op de vliegvelden
als er nog eens mensen zijn die met de TBM 930 een reisje en vlucht willen doen over een leuke afstand
van Frankrijk naar California via de noord
https://www.ainonline.com...8-04-05/long-trip-tbm-910
[ ijsland kunnen we helaas dan nog niet landen maar je kunt wel een airport in de buurt nemen ]
van Frankrijk naar California via de noord
https://www.ainonline.com...8-04-05/long-trip-tbm-910
[ ijsland kunnen we helaas dan nog niet landen maar je kunt wel een airport in de buurt nemen ]
[ Voor 17% gewijzigd door ravw op 25-09-2020 12:26 ]
Volgens de POH van de TBM930 klinkt inderdaad de waarschuwing LANDING GEAR (2x) bij GEAR UP en THROTTLE IDLE. Ik vermoed dat een standaard descent niet met IDLE wordt gevlogen in de TBM930, maar dat kan ik zo snel niet vinden in de 730 pagina'sCraftop schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 11:48:
[...]
Het maakt bij de TBM930 niet uit op welke hoogte je vliegt, zodra je throttle naar idle gaat, gaat hij inderdaad roepen 'Landing Gear'. Weet niet of dit in het echt ook zo is, verwacht van niet dus daar mogen ze wel iets aan doen ja.
Planes, trains and automobiles
ja klopt hebben wel meer vliegtuigen die ook de G1000 / G3000 hebben ....Speedy67 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 12:26:
[...]
Volgens de POH van de TBM930 klinkt inderdaad de waarschuwing LANDING GEAR (2x) bij GEAR UP en THROTTLE IDLE. Ik vermoed dat een standaard descent niet met IDLE wordt gevlogen in de TBM930, maar dat kan ik zo snel niet vinden in de 730 pagina's
(vind het zelf alleen slecht hoorbaar , ind e buitenview is het beter te horen dan in de plane zelf ... ( is dit aan te passen )
Gebeurd ook niet dat ze hem stil zetten , dat gebeurd alleen vlak voor de flare of als je de motor in de lucht door wat voor reden een restart moet geven maar vaak staat hij dan al stil :-) ( de motor dan )
[ Voor 17% gewijzigd door ravw op 25-09-2020 12:38 ]
Nee, logischerwijs zul je eigenlijk nooit in de lucht hangen met je throttle op idle, dus die melding zal ook zelden voorkomen. Tegen de tijd dat je die melding hoort te krijgen, zal het eigenlijk altijd wel nodig zijn omdat je dan aan het flaren bent en je dus eigenlijk al te laat bent met je landing gear.Speedy67 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 12:26:
[...]
Volgens de POH van de TBM930 klinkt inderdaad de waarschuwing LANDING GEAR (2x) bij GEAR UP en THROTTLE IDLE. Ik vermoed dat een standaard descent niet met IDLE wordt gevlogen in de TBM930, maar dat kan ik zo snel niet vinden in de 730 pagina's
Met constant speed prop kun je throttle stand aan de manifold pressure aflezen
Niet direct. Het is niet alsof je zoals in een Formule 1 wagen een standje 'pit lane' hebt waar je niet harder kan dan 60PrimalFury schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:37:
30 mag alleen na toestemming van de plaatselijke verkeersleider trouwens (meestal zal dat Ground zijn maar voor kleine velden kan dat anders zijn). Normaal taxi je met 20 kts en langzamer indien nodig natuurlijk.
Ja, maar hoe reguleer je dit dan? Want ik loop tegen hetzelfde probleem aan: ik ga of te hard of te zacht. Beetje gas omhoog, beetje gas omlaag maar vliegtuig reageert daar niet echt direct op. Werkt heel lastig...DigitalExorcist schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 13:02:
[...]
Niet direct. Het is niet alsof je zoals in een Formule 1 wagen een standje 'pit lane' hebt waar je niet harder kan dan 60
30 mag alleen na toestemming van de plaatselijke verkeersleider trouwens (meestal zal dat Ground zijn maar voor kleine velden kan dat anders zijn). Normaal taxi je met 20 kts en langzamer indien nodig natuurlijk.
Hebben jullie wel eens een turboprop gevlogen? Je zit vaker op idle dan je denkt. Niet zo veel als in jets, voornamelijk omdat de prop gewoon een grote airbrake is op idle... De G3000 heeft standaard situaties waarin zo'n aural alert klinkt en die zal je normaal gesproken ook wel uit kunnen zetten met één of twee keer een knop indrukken o.i.d. (heb geen G3000 reference guide bij de hand). Maar ja, hij hoort inderdaad gewoon tegen je te schreeuwen als je idle gaat zonder gear down, of het nu op 5000ft of 30.000ft is.
En @DigitalExorcist ... Zal wel een plaatselijke restrictie zijn dat je toestemming moet vragen om sneller dan 30kts te gaan? Heb hier in ieder geval geen problemen met 30kt+ taxi, niet van het vliegveld en niet van de company. En voor zover ik weet geen EASA regels wat dat betreft. Blijft natuurlijk wel situationeel en alleen als ik weet dat het kan qua condities.
Edit:
En @DigitalExorcist ... Zal wel een plaatselijke restrictie zijn dat je toestemming moet vragen om sneller dan 30kts te gaan? Heb hier in ieder geval geen problemen met 30kt+ taxi, niet van het vliegveld en niet van de company. En voor zover ik weet geen EASA regels wat dat betreft. Blijft natuurlijk wel situationeel en alleen als ik weet dat het kan qua condities.
Edit:
Remmen? Gas erbij als je te langzaam gaat, als je in de buurt van de gewenste snelheid komt gas terug nemen om te stabiliseren, als je te hard gaat, remmen.Timbox88 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 13:36:
[...]
Ja, maar hoe reguleer je dit dan? Want ik loop tegen hetzelfde probleem aan: ik ga of te hard of te zacht. Beetje gas omhoog, beetje gas omlaag maar vliegtuig reageert daar niet echt direct op. Werkt heel lastig...
[ Voor 22% gewijzigd door Propane op 25-09-2020 13:38 ]
Dat is inderdaad iets waar je gewoon aan moet wennen, vliegtuigen reageren niet erg snel op thottle inputs. vandaar dat de modernere/luxere vliegtuigen een indicatie hebben wat jouw snelheid of hoogte gaat zijn over 6 seconden zodat je daarop alvast kan anticiperenTimbox88 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 13:36:
[...]
Ja, maar hoe reguleer je dit dan? Want ik loop tegen hetzelfde probleem aan: ik ga of te hard of te zacht. Beetje gas omhoog, beetje gas omlaag maar vliegtuig reageert daar niet echt direct op. Werkt heel lastig...
De Honeycomb throttle quadrant is nog beschikbaar bij
spoiler:
Doe er je voordeel mee Aviation Mega store. Ze krijgen er 40 binnen, er zijn nu nog 3 te koop voor de batch in November. Ik had net even gebeld met hen.
NIet te veel en niet te weinig gas geven... en soms even bijremmen. En het is niet alsof er flitspalen staan hoor. Als je een keer 22 rijdt dan merkt niemand daar iets van.Timbox88 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 13:36:
[...]
Zojuist een verschrikkelijk zware vlucht gemaakt van St Stephan Airport (LSTS) naar Airport Raron (LSTA) in Zwitserland. Op zich een kort vluchtje normaal van rond de 20 minuten, maar ik heb het mezelf niet echt makkelijk gemaakt door een campaign te starten in zwitserland in een cessna 172.
De airports liggen namelijk lastig tussen enorme bergen kwa hoogte, dus ik moest vertrekken vanaf een vliegveld op 3304 feet hoogte en over bergen tot wel 12000 feet hoog in dichte bewolking zien te landen op een airport op 2487 feet hoogte. Die hoogtes halen midden in de bergen met een cessna 172 dat kost wel even tijd. Zeker omdat je niets ziet.
Dus met veel zweet en lef mijn IFR skills tot het maximum weten te testen kwam ik uiteindelijk na 50 minuten aan op Raron. De volgende vlucht is naar Italie nu en de bedoeling is dat ik dan een aantal jobs ga doen in het prachtige Toscane wat een stuk eenvoudiger zal zijn voor mijn oude trouwe cessna 172.
Overigens kan ik iedereen deze vlucht (LSTS-LSTA) weer aanraden, dit was voor mij de eerste keer dat ik over besneeuwde steden gelegen in bergkammen vloog en dat zag er echt geweldig uit in MFS2020.
Hier drie sfeerbeelden van de vlucht die ik gemaakt heb.
:strip_exif()/f/image/DZfm0NGpMDFDahcU5PHLauHY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nyhzNZbt5bVAHMUo4rbSLJiW.jpg?f=fotoalbum_large)
De airports liggen namelijk lastig tussen enorme bergen kwa hoogte, dus ik moest vertrekken vanaf een vliegveld op 3304 feet hoogte en over bergen tot wel 12000 feet hoog in dichte bewolking zien te landen op een airport op 2487 feet hoogte. Die hoogtes halen midden in de bergen met een cessna 172 dat kost wel even tijd. Zeker omdat je niets ziet.
Dus met veel zweet en lef mijn IFR skills tot het maximum weten te testen kwam ik uiteindelijk na 50 minuten aan op Raron. De volgende vlucht is naar Italie nu en de bedoeling is dat ik dan een aantal jobs ga doen in het prachtige Toscane wat een stuk eenvoudiger zal zijn voor mijn oude trouwe cessna 172.
Overigens kan ik iedereen deze vlucht (LSTS-LSTA) weer aanraden, dit was voor mij de eerste keer dat ik over besneeuwde steden gelegen in bergkammen vloog en dat zag er echt geweldig uit in MFS2020.
Hier drie sfeerbeelden van de vlucht die ik gemaakt heb.
:strip_exif()/f/image/DZfm0NGpMDFDahcU5PHLauHY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nyhzNZbt5bVAHMUo4rbSLJiW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZLsswvFjuF4Kua0exodyf3yq.jpg?f=fotoalbum_large)
Misschien dat het Amerikaans is dan. Ik heb het ooit 'zo geleerd' (als leunstoelpiloot hoor..) en hield me er altijd netjes aan. Maar her en der zie ik ook dat 30 kts permitted is als het lange rechte stukken zijn en je uiteraard geen verkeer om je heen hebt [dat langzamer gaat].Propane schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 13:37:
Hebben jullie wel eens een turboprop gevlogen? Je zit vaker op idle dan je denkt. Niet zo veel als in jets, voornamelijk omdat de prop gewoon een grote airbrake is op idle... De G3000 heeft standaard situaties waarin zo'n aural alert klinkt en die zal je normaal gesproken ook wel uit kunnen zetten met één of twee keer een knop indrukken o.i.d. (heb geen G3000 reference guide bij de hand). Maar ja, hij hoort inderdaad gewoon tegen je te schreeuwen als je idle gaat zonder gear down, of het nu op 5000ft of 30.000ft is.
Edit:
[...]
Remmen? Gas erbij als je te langzaam gaat, als je in de buurt van de gewenste snelheid komt gas terug nemen om te stabiliseren, als je te hard gaat, remmen.
Dus moet je vooruit denken niet pas je gas er afnemen als je op snelheid zit of er over heen drijgt te gaanPropane schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 13:37:
Hebben jullie wel eens een turboprop gevlogen? Je zit vaker op idle dan je denkt. Niet zo veel als in jets, voornamelijk omdat de prop gewoon een grote airbrake is op idle...
( voor het laatste de Mooney heeft Airbrakes in de vleugels daarvoor
maar vooral .. alleen bij de klim full en het opsteigen , maar voor de rest is boven de 75 % gewoon te veel , en ook beter voor de motor en verbruik
zeker als je wind mee heb ...
houd er rekening dat je over moet hebben aan power mocht je het nodig hebben ,, als een plane zeg maar tot einde van het groen , 180kn kan vliegen vlieg ik er meestal maar 165kn of zo maar wel in standje rustig RPm op 2200 en lekker rustig laten gaan . en genieten van het uitzicht
overspeed gebuurt maar zelden hier , of ik moet weer eens tegen mijn yoke aankomen als ik wat anders ana het doen ben ..... dan wil hij nog wel eens gaan schreeuwen ... overspeed , omdat hij dan mijn AP heeft uitgeschakelt en dus in een deuk vlucht terecht komt

Ik weet niet hoe dat relevant is aan de quote van mij, maar goed. Bedankt voor het vlieglesje I guess?ravw schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 14:07:
[...]
Dus moet je vooruit denken niet pas je gas er afnemen als je op snelheid zit of er over heen drijgt te gaan
( voor het laatste de Mooney heeft Airbrakes in de vleugels daarvoornet zo als bij het zweefvliegen )
Je moet ALTIJD vooruit denken, daar maakt het vliegtuig of motor type geen verschil in. Een turboprop is juist makkelijker en meer toegankelijk wat dat betreft, omdat je in de meeste gevallen en types bijna direct het resultaat van een power lever verandering ziet en de prop dus een grote airbrake is in idle.
Omdat ik begreep dat je je gas helemaal terug neem om dat je te snel vloog .. daarom mijn antwoord op die manier .. en dat doe je al snel met een Turbo prop ( zelf heb ik ze nog weinig gevlogen)Propane schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 15:31:
[...]
Ik weet niet hoe dat relevant is aan de quote van mij, maar goed. Bedankt voor het vlieglesje I guess?
Je moet ALTIJD vooruit denken, daar maakt het vliegtuig of motor type geen verschil in. Een turboprop is juist makkelijker en meer toegankelijk wat dat betreft, omdat je in de meeste gevallen en types bijna direct het resultaat van een power lever verandering ziet en de prop dus een grote airbrake is in idle.
maar ik zit er wel steeds meer aan te denken om die Cessna 182 te kopen erbij omdat die wel een Turbo is
en dus wat makkelijker in de bergen , de Mooney is echt geweldig maar soms net even iets te verwent
net te traag ( geen zin hebben , en bij het landen wil hij alleen maar snelheid maken ( dit is in het echt ook )
maar kan helaas geen goede review vinden van dat ding
met de laatste patch
ben wel bezig met een filmpje om hier de Mooney te laten zien hoe of wat
@ravw Ongetwijfeld heb je 'm al gevlogen, maar ik zou toch de TBM eens serieus gaan vliegen.
Heerlijke kist. Enorm veel power. Goed uitzicht. Luxe en behoorlijk snel.
Ná Scaoll. - Don’t Panic.
ja als je weet heb ik hem gevlogen , mijn laatste leg van mijn Reis door canada heb ik hem gedaan , mede ook omdat ik toen ook al 4 dagen ebzig was er mee en het laastte stukje over de bergen heen toch ook wel power bak wilde hebben , ik weet hij vliegt best goed ..unezra schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 16:00:
@ravw Ongetwijfeld heb je 'm al gevlogen, maar ik zou toch de TBM eens serieus gaan vliegen.
maar het moet je vliegtuig wezen, ik heb op dit moment alleen maar de voorkeur voor de mooney ,, de TBM komt wel ... zo als je weet ik heb het niet zo op die glass cocpits , dit komt mede door dat ik altidj al op naaldjes heb gevlogen en ook ik weet waar ik op moet letten , ik zit de laatste tijd wel veel videos te kijken over die G1000
Opmarket place zijn 3 nieuwe vliegvelden toegevoegd maar nog niet eens waar ik op zit te wachten

[ Voor 10% gewijzigd door ravw op 25-09-2020 19:31 ]
Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc