Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Nou... de geluiden van de MSFS default planes zijn toch aardig netjes, hoor...! Nu lijkt het net alsof je het over FSX hebt.ravw schreef op woensdag 23 september 2020 @ 13:17:
[...]
Koop bevoorbeelt de Mooney dan heb je het zelfde ... de basic fs planes zijn daarin tegen niet goed om het verschil echt goed te horen
payware planes zijn over het algemeen beter dan de standaard planes ( vaak werkt alles aan knoppen wel , en het geluid is ook veel meer de real thing
Inderdaad! Jouw manier van vliegen is niet bepaald (of bepaald nietstrider1007 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 11:57:
Whatever floats your boat..
[ Voor 27% gewijzigd door tup61 op 23-09-2020 13:27 ]
Het geluid van FS 2020 valt niet tegen dat zeker niet als je FSx gewent ben .. maar er zit wel een verschil in als je met Payware gaat vliegen ..tup61 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 13:24:
[...]
Nou... de geluiden van de MSFS default planes zijn toch aardig netjes, hoor...! Nu lijkt het net alsof je het over FSX hebt.De default planes zijn, ondanks alle gebreken, op alle vlakken zoveel beter dan de default FSX/P3D planes...! Bepaalde aannames die voor de andere sims gelden (default planes zijn ruk, default scenery zuigt zwaar, default weer is knudde, en ga zo maar door), gelden niet echt meer voor MSFS!
[...]
Inderdaad! Jouw manier van vliegen is niet bepaald (of bepaald niet) mijn manier van vliegen maar het is mooi dat het allemaal kan! Dat is het mooie van een flightsim als MSFS!
het geluid van FS2020 is juist zeker zeer goed te noemen , maar het gaat niet alleen om het geluid van de motor
Houd er rekening mee ik kom van een Cessna 172SP Skyhawk van airfoillabs af (XP11) dan is dat wel even wat anders naar FS2020 overstappen dan dat je dat zou doen vanaf FSX
de landschappen zijn echt top in FS , maar de vliegtuigen is toch een andere verhaal ( darbij zeg ik niet dat ze slecht zijn , ik heb met FS2020 ook al meer dan 30 uur inde C172 gezeten dus :-) zo slecht is hij niet , maar nu ik de Mooney heb zijn de andere basic GA planes toch wat meer op de achtergrond geraakt
[ Voor 26% gewijzigd door ravw op 23-09-2020 13:41 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Op Tweakers verwachten we ook eigen inzet, dus geef eerst aan wat je zelf al hebt gevonden. Er zijn talloze websites dus met 2 seconden zoekwerk vind je er al veel.
[ Voor 80% gewijzigd door Ircghost op 23-09-2020 14:30 ]
http://www.allflightmods.com/Chrisuu01 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:23:
Ik had de vraag al eens eerder gesteld, maar ik doe nog een poging.
Waar halen jullie freeware mods vandaan ik zoek gewoon leuke portalen om bijvoorbeeld landschap en misschien zelfs freeware vliegtuigen te proberen.
Verder kun je gewoon 'FS2020 mods' googelen.. Best wat opties...
Ik heb ook deze link gevonden met freewarestrider1007 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:30:
[...]
http://www.allflightmods.com/
Verder kun je gewoon 'FS2020 mods' googelen.. Best wat opties...
https://docs.google.com/s...7DOMJQOL7MHk3g/edit#gid=0
ik weet dat het niet vaak voorkomt dat ze op vliegtuigen zitten maar het gebruik van recognition light
wanneer gebruik je die ?
De Mooney heeft deze aanboord .. ( ben ze nog niet eerder tegen gekomen )
is dit tijdens het beter zichtbaar zijn als je aan het Taxien bent ?
(want nu doe ik er eigenlijk niets mee)
want de rest is me wel bekent
- Beacon is voor het aanzetten van de motor te waarschuwen dat de motoren gestart gaan worden )
( ik zelf zet ze meestal daarna weer uit maar het is volgens mij de geregel dat je ze pas uitzet op een bepaalde hoogt )
net zo als de landing lights ( hier in Nederland is dacht ik boven de 3000 ft maar rond de USA is dat pas op 10.000 ft )
- Strobes is voor de herkenning-anti botsing (aanzetten pas als je de landingslichten aanzet en bij landing als je de runway verlaat pas weer uitzet net zo als de landings lichten dus alleen die zet je dus uit op een bepaalde hoogte
- naw light eigenlijk altijd ( sommige doen het alleen snachts )
- Landing is alleen bij take of en bij het landen (lees hier boven)
- Taxi alleen bij het verplaatsen op de vliegvelden (tot aan de runway <-> gate - parkingplek )
Nav lights: zodra er iemand aan boord is (airlines).ravw schreef op woensdag 23 september 2020 @ 15:24:
even een vraagje aan de echte vliegers ...
ik weet dat het niet vaak voorkomt dat ze op vliegtuigen zitten maar het gebruik van recognition light
wanneer gebruik je die ?
De Mooney heeft deze aanboord .. ( ben ze nog niet eerder tegen gekomen )
is dit tijdens het beter zichtbaar zijn als je aan het Taxien bent ?
(want nu doe ik er eigenlijk niets mee)
want de rest is me wel bekent
[...]
Beacon: engine start tot aan engine shutdown.
Wij gebruiken landing/pulse lights normaalgesproken vanaf het moment dat we de runway op draaien en onder de 10.000 ft (low visibility daargelaten, in dat geval is het een keuze om je landing lights niet te gebruiken).
Taxi light uit na gear up (gebruik persoonlijk taxi light als reminder voor landing clearance. Dus landing clearance received = taxi light aan).
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Dat als je besluit na je trial even geen abonnement af te nemen, niet weer opnieuw moet beginnen als je na x weken weer besluit wél een abo te nemen?
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
ja, dat staat in de FAQ op hun site, je data wordt 1 jaar bewaard456 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 16:01:
Weet iemand of je track record bij OnAir Airline Manager na je trial periode wordt bewaard?
Dat als je besluit na je trial even geen abonnement af te nemen, niet weer opnieuw moet beginnen als je na x weken weer besluit wél een abo te nemen?
Eh ja...wel. Geen Engels en Nederlands door mekaar heen halen.ravw schreef op woensdag 23 september 2020 @ 10:59:
[...]
Nee KLM is een luchtvaart organisatie , en die vlieg met airliners , en ga
KLM Royal Dutch Airlines. Er staat geen KLM Royal Dutch Airliners. Een KLM Cityhopper valt ook gewoon onder Airliner.
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Ik gaf antwoord hier opcbr600f4i schreef op woensdag 23 september 2020 @ 16:27:
[...]
Eh ja...wel. Geen Engels en Nederlands door mekaar heen halen.
KLM Royal Dutch Airlines. Er staat geen KLM Royal Dutch Airliners. Een KLM Cityhopper valt ook gewoon onder Airliner.
ralpje in "Microsoft Flight Simulator (2020)"
ja hier lijk hij te zeggen dat de KLM een airliner is .. nee dat is een organisatie , bedrijf wat met airliners vliegt ...
ook wel een luchvaartmaatschappij wat met airlines vliegt
want niet elke airliner is een KLM , om het maar even wat duiderlijke uit te leggen voor de mensen die niet zo snel van begrip zijn
[ Voor 10% gewijzigd door ravw op 23-09-2020 16:33 ]
Je quote letterlijk de vraag of KLM een airline isravw schreef op woensdag 23 september 2020 @ 16:31:
[...]
Ik gaf antwoord hier op
ralpje in "Microsoft Flight Simulator (2020)"
ja hier lijk hij te zeggen dat de KLM een airliner is .. nee dat is een organisatie , bedrijf wat met airliners vliegt ...
ook wel een luchvaartmaatschappij wat met airlines vliegt
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
NEE de KLM is geen Airliner lees mijn antwoord hier bovencbr600f4i schreef op woensdag 23 september 2020 @ 16:33:
[...]
Je quote letterlijk de vraag of KLM een airline is
en om het nog duiderlijker te maken
De Koninklijke Luchtvaart Maatschappij is de nationale luchtvaartmaatschappij <-------- LEZEN!!!!
Geen AIRLINER
[ Voor 23% gewijzigd door ravw op 23-09-2020 16:35 ]
Dat was zijn vraag ook niet.ravw schreef op woensdag 23 september 2020 @ 16:34:
[...]
NEE de KLM is geen Airliner lees mijn antwoord hier boven
[ Voor 13% gewijzigd door cbr600f4i op 23-09-2020 16:37 ]
Zo kwma het wel over lees de vraag nog eens .. en denk eens out of the box dan is die vraag wle iets raar gesteld en lees dna nog eens mijn antwoorden terugcbr600f4i schreef op woensdag 23 september 2020 @ 16:36:
[...]
Dat was zijn vraag ook niet.Er staat airline en geen airliner. Boeien dat je die r niet ziet
![]()
Tomatoe, Tomato.
een KLM Cityhopper ja dat is een airliner maar de KLM ( de naam alleen gebruiken niet) dat is een maatschappij en geen airliner ...
ja dan heb je wel gelijk maar het gesprek ging over airlinerscbr600f4i schreef op woensdag 23 september 2020 @ 16:36:
[...]
Dat was zijn vraag ook niet.Er staat airline en geen airliner. Boeien dat je die r niet ziet
![]()
Tomatoe, Tomato.
dan is het niet vreemd dat je er dan vanuit gaat dat het er staat ...
:-) ach nu weer terug fs 2020 algemeen
[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 23-09-2020 16:49 ]
De King Air heeft ook Wing Anti Ice Lights ..Bolk schreef op woensdag 23 september 2020 @ 15:47:
[...]
Nav lights: zodra er iemand aan boord is (airlines).
Beacon: engine start tot aan engine shutdown.
Wij gebruiken landing/pulse lights normaalgesproken vanaf het moment dat we de runway op draaien en onder de 10.000 ft (low visibility daargelaten, in dat geval is het een keuze om je landing lights niet te gebruiken).
Taxi light uit na gear up (gebruik persoonlijk taxi light als reminder voor landing clearance. Dus landing clearance received = taxi light aan).
Maar goed, ik heb inmiddels een paneeltje gebouwd met fysieke schakelaars om die te bedienen. Super handig.
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Klopt, de meeste kisten hebben wing anti ice lights. Maar dat is puur om te checken in het donker of je ijsvorming hebt op je vleugelsDigitalExorcist schreef op woensdag 23 september 2020 @ 16:51:
[...]
De King Air heeft ook Wing Anti Ice Lights ..
Maar goed, ik heb inmiddels een paneeltje gebouwd met fysieke schakelaars om die te bedienen. Super handig.
Ja, jullie bedoelen hetzelfde. Airline = An airline is a company that provides air transport services for traveling passengers and freight.ravw schreef op woensdag 23 september 2020 @ 16:49:
[...]
ja dan heb je wel gelijk maar het gesprek ging over airliners
dan is het niet vreemd dat je er dan vanuit gaat dat het er staat ...
:-) ach nu weer terug fs 2020 algemeen
...
ja ik had gelezen airliner en niet airline (zonder R ) dus dan heb je al een verschil van onderwerp :-) daar is juist de misverstandLuxicon schreef op woensdag 23 september 2020 @ 16:55:
[...]
Ja, jullie bedoelen hetzelfde. Airline = An airline is a company that provides air transport services for traveling passengers and freight.
straks maar weer eens kijken naar een leuk vluchtje vandaag nog niet gevlogen
[ Voor 8% gewijzigd door ravw op 23-09-2020 17:10 ]
En je hebt ook cameltoe, maar dat is iets heel anderscbr600f4i schreef op woensdag 23 september 2020 @ 16:36:
[...]
![]()
Tomatoe, Tomato.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Recognition lights zijn (voor zover ik weet) knipperende lampen op de voorste vleugelrand. Die vallen beter op dan een (continu brandend) landing light. Landing lights gebruik je in ieder geval in een verkeerscircuit (traffic pattern), in een CTR, bij take-off en landing, en in beperkt zicht-situaties. Recognition lights ben ik op de vliegtuigen waarin ik heb gevlogen nog niet tegengekomen, maar het lijkt me dat je ze in ieder geval bij de in het traffic pattern en bij de landing gebruikt.ravw schreef op woensdag 23 september 2020 @ 15:24:
even een vraagje aan de echte vliegers ...
wanneer gebruik je die ?
[...]
Verder de strobe/beacon altijd aan als de motor draait en de nav lights in het donker en tijdens IFR vluchten.
Planes, trains and automobiles
What a mistaika to maikarobinez schreef op woensdag 23 september 2020 @ 16:06:
[...]
ja, dat staat in de FAQ op hun site, je data wordt 1 jaar bewaard
Thanks!
Beacon / Strobe is toch dezelfde een vande twee moet je aan hebben alleen met de strobe waarschuwen ze dat je geen mensen mag hinderen als je ze gebruikt omdat ze nog al hinderlijk zijnSpeedy67 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 17:22:
[...]
Recognition lights zijn (voor zover ik weet) knipperende lampen op de voorste vleugelrand. Die vallen beter op dan een (continu brandend) landing light. Landing lights gebruik je in ieder geval in een verkeerscircuit (traffic pattern), in een CTR, bij take-off en landing, en in beperkt zicht-situaties. Recognition lights ben ik op de vliegtuigen waarin ik heb gevlogen nog niet tegengekomen, maar het lijkt me dat je ze in ieder geval bij de in het traffic pattern en bij de landing gebruikt.
Verder de strobe/beacon altijd aan als de motor draait en de nav lights in het donker en tijdens IFR vluchten.
dus daarom dat ik de beacon vaak gewoon gebruikt op het vliegveld en de strobe in de licht om dat knipperde lichten beter te zien zijn dan steeds brandende lichten , zeker op afstand
Maar bedankt voor je antwoord , dus nav hoeft niet aan met GA als het "weer en zonlicht" het toelaat ?
ook waarchuwen ze met de strobe niet te doen in bewolking en in mist , dus als ik de Beacon gewoon aan zet is dat meer dan genoeg ?
Drietabbetje Airstrip

buiten dit gebied was het niet veel, in het noorden is er niet veel te beleven op Paramaribo dan maar voor de rest bossen en riveren , dan kom je een beetje uit op dit gebied daarna krijg je weer meren en bergen
leuke stukje maar over het algemeen .. matig om te vliegen
Ik weet niet hoe dat daar echt is maar volgens mij is daar veel meer te zien als je er over heen vliegt
mischien is wat meer centraal vertrekken en dan naar het zuiden
wacht weer op een update van store .. voor mijn airport :-) dan kan ik eens wat meer in England gaan vliegen
wacht op EGTB Wycombe Air Park
en EDDT Berlin-Tegel Airport is uit op ORBX voorde mensne die het willen weten
https://orbxdirect.com/product/gaya-eddt-msfs
deze mag ook wel naar MSFS komen
https://secure.simmarket....erton-cyps-msfs2020.phtml
en we missen nog heel veel op MSFS Marked
https://secure.simmarket.com/msfs-scenery-page-1.chtml
[ Voor 40% gewijzigd door ravw op 23-09-2020 19:11 ]
Veel GA vliegtuigen hebben alleen een beacon of alleen een strobe. Als ze beide aanwezig zijn moeten ze officieel beide aan, al mag de PIC er uit veiligheidsoverwegingen voor kiezen om één van beide uit te schakelen.Wat je zegt over verblinden op de grond en hinderlijk zijn in wolken klinkt logisch voor een strobe, in dat geval mag de strobe dus uit.ravw schreef op woensdag 23 september 2020 @ 18:34:
[...]
Beacon / Strobe is toch dezelfde een vande twee moet je aan hebben alleen met de strobe waarschuwen ze dat je geen mensen mag hinderen als je ze gebruikt omdat ze nog al hinderlijk zijn
dus daarom dat ik de beacon vaak gewoon gebruikt op het vliegveld en de strobe in de licht om dat knipperde lichten beter te zien zijn dan steeds brandende lichten , zeker op afstand
Bij VFR zijn de nav lights niet verplicht. Veel VFR-vliegers gebruiken ze desondanks, onder het mom van 'je kunt nooit teveel opvallen'.Maar bedankt voor je antwoord , dus nav hoeft niet aan met GA als het "weer en zonlicht" het toelaat ?
LOL dat laatste heb ik ook altijd als ik op de brommer gaat , reflecterende zooi aan en mensen maar raar kijken .... het is geen motor .. al hoe wel die van mij moet je toch goed kijken of het een 50cc of meer is ,Speedy67 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 18:56:
[...]
Veel GA vliegtuigen hebben alleen een beacon of alleen een strobe. Als ze beide aanwezig zijn moeten ze officieel beide aan, al mag de PIC er uit veiligheidsoverwegingen voor kiezen om één van beide uit te schakelen.Wat je zegt over verblinden op de grond en hinderlijk zijn in wolken klinkt logisch voor een strobe, in dat geval mag de strobe dus uit.
[...]
Bij VFR zijn de nav lights niet verplicht. Veel VFR-vliegers gebruiken ze desondanks, onder het mom van 'je kunt nooit teveel opvallen'.
(rij zelf met een half motor pak aan )
maar ik heb ook zo iets van veiligheid voor alles en beter goed gezien worden dan te horen krijgen, Sorry , ik zag u niet , daar heb je niets aan als je ergens uitgesmeert op de grond ligt
maar dat met die lichten is soms wel lastig af en toe is het net een kestboom
Strobes na engine start? Niet heel fijn voor de ground crew, net zoals een taxi light aan de gate (bij binnenkomst o.a.).Speedy67 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 17:22:
[...]
Recognition lights zijn (voor zover ik weet) knipperende lampen op de voorste vleugelrand. Die vallen beter op dan een (continu brandend) landing light. Landing lights gebruik je in ieder geval in een verkeerscircuit (traffic pattern), in een CTR, bij take-off en landing, en in beperkt zicht-situaties. Recognition lights ben ik op de vliegtuigen waarin ik heb gevlogen nog niet tegengekomen, maar het lijkt me dat je ze in ieder geval bij de in het traffic pattern en bij de landing gebruikt.
zo als ik al zei: als het gevaar oplever raden ze het afBolk schreef op woensdag 23 september 2020 @ 19:09:
[...]
Strobes na engine start? Niet heel fijn voor de ground crew, net zoals een taxi light aan de gate (bij binnenkomst o.a.).
het mag wel mits er geen hinder ise. Prior to commencing taxi, it is recommended to turn on navigation, position, anticollision, and logo lights (if equipped). To signal intent to other pilots, consider turning on the taxi light when the aircraft is moving or intending to move on the ground, and turning it off when stopped or yielding to other ground traffic. Strobe lights should not be illuminated during taxi if they will adversely affect the vision of other pilots or ground personnel.
voor meer over gebruik van de standaard lichten
https://aviation.stackexc...ogo-and-navigation-lights
https://www.skybrary.aero/index.php/External_Lights
In de 'grote luchtvaart' werken een hoop dingen anders dan in (VFR) GA uiteraard. Op de kist waar ik m'n PPL op heb gedaan zit geen beacon, alleen een strobe. En ik heb de ground crew op EHHV er nooit over gehoord.Bolk schreef op woensdag 23 september 2020 @ 19:09:
[...]
Strobes na engine start? Niet heel fijn voor de ground crew, net zoals een taxi light aan de gate (bij binnenkomst o.a.).
Maar inderdaad wel logisch dat je wat bedachtzamer met een strobe omgaat als je ook een beacon hebt.
Bij kleine vliegtuigjes is het gebruikelijk om voordat je de motoren start de strobes aan te doen om iedereen te waarschuwen dat je gaat starten, omdat je niet altijd een beacon light hebt. Daarna laat je ze gewoon aan, tenzij mist of donker. In het donker doe je gewoon je navlights aan voor het starten. De strobes zijn minder fel dan bij de grote kisten, al kan je er alsnog niet lekker in kijken.Bolk schreef op woensdag 23 september 2020 @ 19:09:
[...]
en ze zijn er ook voor om je nog beter zichtbaarheid te geven voor andere vliegtuigen
heb het even aan iemand gevraagt
Herkenningslichten zijn aanvullende witte lichten - ze zijn niet vereist door regelgeving (in tegenstelling tot Nav-, Beacon- en Landingslichten).
Ze zijn bedoeld om u beter zichtbaar te maken voor het verkeer in de luchthavenomgeving. Je zet ze aan als je afdaalt in het verkeerspatroon, als je door VFR-corridors vliegt, of eigenlijk elke keer dat je VFR bent en verantwoordelijk bent voor je eigen zicht. Op veel vliegtuigen worden hiervoor de landingslichten gebruikt. Het landingslicht heeft dan meestal een tweewegschakelaar, een constante stand voor het oorspronkelijke doel en een knipperende of "wig-wag" -instelling. Tegenwoordig hebben de meeste vliegtuigen hiervoor LED-verlichting, dus ik laat ze gewoon continu aan. Alleen met gloeilampen (waar temperatuur en levensduur van de lamp een probleem zijn) schakelen we ze uit bij het klimmen boven de 3000 en weer aan bij het afdalen naar patroonhoogte.
We laten de herkenningslichten niet aan terwijl we op de grond zijn , omdat de lampen erg heet worden en de plastic lenzen op de vleugeltips kunnen smelten zonder luchtstroom tijdens de vlucht om ze af te koelen.
Omdat je in MSFS niet voor lampen betaalt, zou ik ermee vliegen als VFR.
Gisteren trouwens ook iets idioots met ATC... Ik stijg op van Telluride en krijg de opdracht naar 5000 ft te gaan...

1 ding wat ze goed heben uitgevonden is net als bij een TV Mobile telefoon als je het niet bevalt of je irriteert dan kun je hem uitzetten ...tup61 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 19:54:
Soms wel lastig dat je niet weet wat je kan verwachten in MSFS... Ik vloog zonet naar PANC met z'n drie landingsbanen en kon ik slechts EENTJE kiezen...? Toch wel irritant als je approach om zeep wordt geholpen door fouten in de MSFS database. De vlucht was prachtig en het vliegveld lag er mooi bij maar ja, de hele approach werd zo om zeep geholpen.
Gisteren trouwens ook iets idioots met ATC... Ik stijg op van Telluride en krijg de opdracht naar 5000 ft te gaan...![]()
En verderop, op weg naar Denver, liet ik mezelf op 14000 ft vliegen om bergen te ontwijken, vraagt ATC vrolijk of ik onder de boomgrens wil dalen...
Maar goed, verder vermaak ik me prima.
jammer dat ze nog geen transponder codes hebben voor irriterende ATC of als die weer dom gaat zitten lullen ... dat je hem dan op die code kunt zetten, met andere woorden tegen mij hoeft je niets meer te zeggen , want ik antwoord/ luitert toch niet meer .. vlieg wel naar de volgende
misschoen dat ze 0666 begrijpen ( zo iets van ik ben des duivels , dus houd je kop tegen me aub )(of je irriteerd me , dus ben weg als ik geland bent .. ....... want ik sta niet voor de gevolgen in als ik je tegen kom
me een beetje de dood in jagen met je hoogtes die totaal niet kloppen of andere uitspraken waar ik niets aan heb .... en je weet de PIC is altijd de baas .. dus smoel dicht
[ Voor 11% gewijzigd door ravw op 23-09-2020 20:06 ]
Even je vluchtje aan het vliegen! Had wat inspiratie nodig, als er nog meer leuke routes zijn, gooi ze hier maar neer hoor! Ik zoek wat leuke korte routes, waar ik op ieder tussenliggend veldje een korte landing kan maken om het wat interactief te houdenravw schreef op woensdag 23 september 2020 @ 18:45:
Net even een vluchtje gedaan van (SMZO) Zorg en Hoop Airport naar (SMDA)
Drietabbetje Airstrip
[Afbeelding]
[Afbeelding]
buiten dit gebied was het niet veel, in het noorden is er niet veel te beleven op Paramaribo dan maar voor de rest bossen en riveren , dan kom je een beetje uit op dit gebied daarna krijg je weer meren en bergen
leuke stukje maar over het algemeen .. matig om te vliegen
Ik weet niet hoe dat daar echt is maar volgens mij is daar veel meer te zien als je er over heen vliegt
AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2
/f/image/k5q5yO3c0eEmsgZcugdQggWt.png?f=fotoalbum_large)
Die zonsopkomst is echt mooi
/f/image/8dPohEVBtmaObKYkvb3DbknW.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 53% gewijzigd door Hoogie2004 op 23-09-2020 20:27 ]
Die is tricky idd! Al heb ik het idee dat het punt waar je de kist neer moet zetten veel te ver midden op de baan is. Persoonlijk zou ik hem veel eerder op de grond neerzetten waardoor je ook meer ruimte hebt om tot stilstand te komenTimbox88 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 17:28:
Jeetje, wat is die Landing Challenge op Saba lastig met die korte baan. Vier keer de fout in gegaan. Maar hey, het levert wel mooie plaatjes op! [Afbeelding]
Pas maar op voor het restaurantSpeedy67 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 19:28:
[...]
In de 'grote luchtvaart' werken een hoop dingen anders dan in (VFR) GA uiteraard. Op de kist waar ik m'n PPL op heb gedaan zit geen beacon, alleen een strobe. En ik heb de ground crew op EHHV er nooit over gehoord.
Maar inderdaad wel logisch dat je wat bedachtzamer met een strobe omgaat als je ook een beacon hebt.
ik zit nu dus weer in druk verkeer in Nederland en daar merkte ik het aan .. BC en Alaska geen last maar nu 2 keer met verkeer in de buurt valt de mooney uit
GRRR
lekker is dat
nu kan ik dus niet meer vliegen tot het opgelost is
of ik moet weer naar gebieden waar geen hond komt
wat is dit voor waanzin zeg ..
[ Voor 110% gewijzigd door ravw op 23-09-2020 22:39 ]
Als je dat programma start (de trial voor 7 dagen) dan moet je wat gegevens invullen en de airport kiezen wat je thuis lokatie gaat worden. Ik wilde voor deze missies wat meer in europa vliegen dus ik heb een redelijk centrale airport gekozen (basel: LSFB), deze ziet er mooi uit en biedt een mooie uitvalsbasis naar de verschillende landen om je heen.
Nadat ik dat gedaan had kon je de eerste tutorial missie uitproberen die je een klein beetje door de eerste stappen van het programma heen loodst. Je krijgt een eerste tutorial missie die je moet vliegen waarin je Cargo van je eigen Airport naar een andere airport moet brengen. Je moet dan dingen instellen als hoeveel Fuel je meeneemt (koopt) en de cargo moet je laden.
De eerste missie doe je met de Cessna 172 (g1000 versie). De missies zijn in realtime, ik kreeg een vlucht toegewezen van LFSB naar ETAD. Dat is gelijk half europa (slik), en dat voor een eerste missie die in daglicht begon maar in het donker eindigde.
Het connecten met Microsoft Flight Simulator gaat foutloos. Mooi is dat je in het programma de lokatie op de gedetailleerde kaart ziet meelopen als die geconnect is aan MFS en dat je daar ook de gegevens van de vliegvelden in kunt zien.
Dus toen ben ik gestart, als eerste kreeg ik de nodige 'tips' om de oren, dingen als je hebt je flaps niet open, of je lights staan niet goed, of al dat soort dingen worden continu in de gaten gehouden en aan je getoond. Als je hier geen rekening mee houdt dan zie je na de afronding van je vlucht dat je reputatie hier onder te leiden hebt in de vorm van negatieve bonus punten. Ik vond dit eigenlijk wel een goede toevoeging aangezien ik lang niet al dat soort procedures weet en nu spelenderwijs toch meekrijg.
Na een vlucht van 1 uur en 22 minuten kwam ik aan op de bestemming. Zodra je het vliegtuig geparkeerd hebt en uitgezet hebt detecteert onair dat je je vlucht klaar hebt en doet een analyse van je vlucht. Daar krijg je een rapport van en hierin zie je de bonus punten en de minder goede punten van je vlucht wat dan van invloed is op je reputatie en beloning en de conditie van je vliegtuig (want die moet je zo netjes mogelijk behandelen om de kosten van het onderhoud laag te houden in de onair game zelf).
Nadat je dit scherm afsluit heb je de tutorial afgerond en krijg je je beloning, mijn god, die is niet mis!!! ik kreeg 7500 dollar voor de vlucht plus een Cessna 172 g1000 vliegtuig om nu de opdrachten uit te kunnen voeren.
Daarnaast gaat je experience level omhoog en krijg je je eerste skill tree punt waarmee je in een skill tree kunt kiezen waarin je je gaat specialiseren. Ik heb deze ingezet in mijn eerste Passenger License, dus ik mag nu opdrachten doen met cargo en passengers.
Na de tutorial begint het pas echt, je kunt nu op zoek naar werk in de game, daarvoor kun je kijken welke jobs er in de omgeving beschikbaar zijn en wat ze opleveren. Heel sterk is dat je filters kunt ingeven zoals bijvoorbeeld de lengte van de vlucht en de jobs voor die specifieke filters worden dan weergegeven.
En dit is eigenlijk pas het begin, je kunt zo een heel bedrijf opbouwen waarin je zelf vliegt, personeel aanneemt, meerdere vliegtuigen koopt of huurt, leningen aan gaan bij de bank om je bedrijf te laten groeien, en ga zo maar door. Op zich is het allemaal niet nodig zo op het eerste gezicht maar de diepgang is toch wel behoorlijk groot lijkt het. Eigenlijk is het een game op zich die je koppelt aan je MFS 2020.
Ik miste eigenlijk een beetje het campaign en missie gedeelte in flight simulator, dat voegt dit programma zo op het eerste gezicht enorm toe. De eerste indruk is dan ook behoorlijk goed, ik weet niet hoe ik daar over een week over denk, maar dat is het mooie van de trial, je kunt het gewoon een week proberen, dus volgende week kan ik dan wel bepalen of dit iets is wat voor mij echt op de lange termijn iets toevoegt.
Het is niet gratis, het is 57 euro per 2 jaar, op zich vind ik het zelf niet duur voor wat je er voor krijgt, maar dan moet ik er wel zeker van zijn dat dit een groot onderdeel gaat worden van mijn gameplay in MFS2020. Dus als ik volgende week nog net zo'n goede indruk van de game heb als dat mijn eerste indruk dan ga ik daar wel voor.
Maar dat zou ook wel mijn advies zijn aan een ieder hier, mocht je iets van een campaign zoeken dan is dit naar mijn mening wel een zeer goed uitziende en diepgaande uitbreiding op de flight simulator (er is ook een gratis alternatief in de vorm van FSEconomy, maar daar kun je je op dit moment niet voor aanmelden). Wel zou ik de trial eerst proberen en kijken of je het na een week ook nog leuk vindt, want je koopt in principe toegang voor 2 jaar na die trial als je het wel leuk vindt (kan ook wel korter maar dan zijn de prijzen veel te hoog en dus niet interessant).
Aldus mijn eerste test ervaring met onair.
Hieronder een screenshot van mijn vlucht tussen Basel en Binsfield (Duitsland)
:strip_exif()/f/image/w1Upc6NzxLGFyY2Haml4PgLZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Haha jep, die baan is echt kort dus dat lijkt me inderdaad een betere optie. Maar ik zit heel erg te kutten met de juiste snelheid ;-)JayZeeTie schreef op woensdag 23 september 2020 @ 20:40:
[...]
Die is tricky idd! Al heb ik het idee dat het punt waar je de kist neer moet zetten veel te ver midden op de baan is. Persoonlijk zou ik hem veel eerder op de grond neerzetten waardoor je ook meer ruimte hebt om tot stilstand te komen
Ben vandaag ook begonnen eigenlijk vanwege dezelfde reden. Zou zomaar een blijvertje kunnen zijn. Erg leuke toevoeging. Hoewel ik wellicht een abo zou nemen voor een half jr, om de nieuwigheid er even af te spelen tijdens de winter.robinez schreef op woensdag 23 september 2020 @ 21:29:
Vanavond had ik eindelijk tijd om het Onair programma te proberen.
[knip]
Probeer nog wel iets te vinden vwb de (reeële) tijd idd. Ik vlieg veel savonds maar heb niet zoveel zin alleen maar donkere vluchten te doen (hoewel dit wel meer xp oplevert)
Ik had overigens een pc crash tijdens de vlucht. Super handig dat dit je opdracht en/of vliegtuig niet nadelig beinvloedt. Je kan msfs opnieuw opstarten en met de OnAir applicatie je naar dezelfde positie 'slewen'.
Overigens is er ook een (summiere) mobiele app beschikbaar om naar de huidige status van jobs te kijken, of nieuwe te vinden.
Enfin. Mn (gekochte) vliegtuig staat nu 20u in reparatie
Tijd om nu de handleiding nog eens er op na te zien
In de global settings van onair kun je de utc offset opgeven, als je die op -7 zet dan vlieg je savonds gewoon overdag door middel van die offset, dus dat kun je zelf bepalen in de game.456 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 22:13:
[...]
Ben vandaag ook begonnen eigenlijk vanwege dezelfde reden. Zou zomaar een blijvertje kunnen zijn. Erg leuke toevoeging. Hoewel ik wellicht een abo zou nemen voor een half jr, om de nieuwigheid er even af te spelen tijdens de winter.
Probeer nog wel iets te vinden vwb de (reeële) tijd idd. Ik vlieg veel savonds maar heb niet zoveel zin alleen maar donkere vluchten te doen (hoewel dit wel meer xp oplevert)
Ik had overigens een pc crash tijdens de vlucht. Super handig dat dit je opdracht en/of vliegtuig niet nadelig beinvloedt. Je kan msfs opnieuw opstarten en met de OnAir applicatie je naar dezelfde positie 'slewen'.
Overigens is er ook een (summiere) mobiele app beschikbaar om naar de huidige status van jobs te kijken, of nieuwe te vinden.
Enfin. Mn (gekochte) vliegtuig staat nu 20u in reparatie
Tijd om nu de handleiding nog eens er op na te zien
Ik dacht vanavond dat ik wat fout deed , maar het gebeurd nu weer rond EHRD en het is daar op he tmoment ook wel met vliegverkeer
nou dan maar eens kijken of ik een nachtvlucht ergens anders kan gaan uitvoeren
Jachtgeweer mee voor als ze weer in mijn buurt komen die rare vogels
vooral mijn nav display geeft de geest elke keer dat heb ik nu al vaker maar de mooney doet dan gelijk vreemd , mischien omdat het een payware is en toch net iets anders reageerd op de bug
[ Voor 56% gewijzigd door ravw op 23-09-2020 22:48 ]
:strip_exif()/f/image/WnauBQBjeF7MbvC71G9qJjvk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CzJSeVmmnlxRJVQcH6hHl6Qe.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 29% gewijzigd door ytr81 op 23-09-2020 22:57 ]
Paar keer opnieuw gepropeerd te starten, andere mixture geprobeerd en toen zag ik dat de fuel pressure 0 was. Ahja, even naar de andere tank wisselen en weer door... Wel typisch dat dit net op de grond moet gebeuren maar het scheelt weer wat paniek.
Maargoed, weer opgestegen en geland op de grotere runway: niks. Getaxied naar de parkeerplaats waar ook een kereltje staat: niks. Wat is dit voor buggy bende? Ik kan nu sowieso de leg opnieuw gaan doen, maar zie ik iets over het hoofd?
Had net hetzelfde voor in de Mariposa bushtrip, voorlaatste leg en gelukkig een korte maar op verschillende manieren geland maar geen completion, motor af, 10 minuten wachten etc...MadMarky schreef op woensdag 23 september 2020 @ 23:03:
Net leg 5 van de bush trip in Chili gedaan, van SCAZ (grasveld) naar SCDW (twee asfaltbanen). Drie kwartier gevlogen, netjes geland op de kleinste baan: niets. Geen melding dat de leg erop zit, niks? Ik denk de trigger zit dan vast op de grotere baan, dus ik keer om voor een nieuwe poging: motor uit. What the
Paar keer opnieuw gepropeerd te starten, andere mixture geprobeerd en toen zag ik dat de fuel pressure 0 was. Ahja, even naar de andere tank wisselen en weer door... Wel typisch dat dit net op de grond moet gebeuren maar het scheelt weer wat paniek.
Maargoed, weer opgestegen en geland op de grotere runway: niks. Getaxied naar de parkeerplaats waar ook een kereltje staat: niks. Wat is dit voor buggy bende? Ik kan nu sowieso de leg opnieuw gaan doen, maar zie ik iets over het hoofd?

Zo we blijven nog wel even door vliegen
Al hoewel

[ Voor 8% gewijzigd door ravw op 23-09-2020 23:14 ]
Als je die bush trip begonnen was voor de patch van vorige week, dan is dit een bekende bug.MadMarky schreef op woensdag 23 september 2020 @ 23:03:
Oplossing is opnieuw beginnen.
Gisteren heb ik een oplossing gepost hoe je de reeds gedane legs snel weer kunt "doorspoelen": aap in "Microsoft Flight Simulator (2020)"
[ Voor 5% gewijzigd door aap op 23-09-2020 23:34 ]
Dit is een bug in de laatste patch. Gaat fout als je voor de laatste patch als een deel van een Bush trip hebt gedaan.MadMarky schreef op woensdag 23 september 2020 @ 23:03:
Net leg 5 van de bush trip in Chili gedaan, van SCAZ (grasveld) naar SCDW (twee asfaltbanen). Drie kwartier gevlogen, netjes geland op de kleinste baan: niets. Geen melding dat de leg erop zit, niks? Ik denk de trigger zit dan vast op de grotere baan, dus ik keer om voor een nieuwe poging: motor uit. What the
[Knip]
Lees: https://forums.flightsimu...ll-not-registering/270162
Zoek even in dit forum naar dit probleem er zijn meerdere oplossingen beschreven. Opnieuw beginnen met trip en dan teleport via developer menu, of vfrmap.
PSN: MrHitman_nl / Discord: MrHitman_nl#9229
Dan maar verder met de bush trip. Weer twee etappes afgetikt. Bij de eerste viel de motor weer eens uit en duurde het weer veel te lang voordat ik me herinnerde dat de kerosine dan op is. Nog gauw getankt met de repair-and-refuel hotkey, maar de motor sloeg niet vanzelf weer aan. De cub zweefde op zich mooi stabiel, dus na het onderdrukken van de zenuwen geprobeerd de motor opnieuw te starten en dat was hem. Echter na de succesvolle landing op de bestemming kreeg ik de melding "you ran out of fuel". Ik begin nu het vernoeden te krijgen dat je wel tijdens de vlucht mag bijtanken, maar dat je dat wel zo snel moet doen dat de motor niet echt uitvalt.
Nou ja, was gelukkig een korte en mooie etappe, dus toen nog maar een keer gedaan en alvast op de startbaan getankt. Toen verder geen problemen meer.
:strip_exif()/f/image/ZvQOMFqLwZoWsAhuSANM9GDY.jpg?f=fotoalbum_large)
EHRD is al beter gemaakt
Mijn pic

hier weg te halen
https://flightsim.to/file/725/ehrd-v1
voor nog veel meer landmark in NL
https://flightsim.to/by-country/NL
Delft is nu ook al bijna compleet en Rotterdam
Nu wachten tot de update van MS voor de NAV weer zichbaar te krijgen dan kan ik ten minste daar weer vliegen met de Mooney ..
[ Voor 8% gewijzigd door ravw op 24-09-2020 07:52 ]
Cool! Wel ff foto's maken bij mooi weer he ;-)ravw schreef op donderdag 24 september 2020 @ 07:39:
Voor de mensen die hem nog niet weten en willen hebben
EHRD is al beter gemaakt
Mijn pic
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
hier weg te halen
https://flightsim.to/file/725/ehrd-v1
voor nog veel meer landmark in NL
https://flightsim.to/by-country/NL
Delft is nu ook al bijna compleet en Rotterdam
Nu wahcten tot de update van MS voor de NAV weer zichbaar te krijgen dan kan ik ten minste daar weer vliegen met de Mooney ..
helaas ik gebruik realtime en real weatherTimbox88 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 07:47:
[...]
Cool! Wel ff foto's maken bij mooi weer he ;-)
en het was nog vroeg een half uurtje geleden of zo
[ Voor 11% gewijzigd door ravw op 24-09-2020 07:50 ]
Het gaat om deze luchthaven en approach (NZAA - ILS 23R, charts: http://www.aip.net.nz/pdf/NZAA_41.3.pdf)
Ik zat op 3000 ft bij EMRAG, en approach-mode was daar activated. De LOC ging ook aan, maar de GS pakte niet
Any tips om de auto-pilot de approach goed te laten pakken. Misschien doe ik iets fout, het moment van activatie of aanvlieghoogte bijvoorbeeld.
[ Voor 8% gewijzigd door Hoogie2004 op 24-09-2020 08:17 ]
Hahaha ik ook hoor!ravw schreef op donderdag 24 september 2020 @ 07:49:
[...]
helaas ik gebruik realtime en real weather
en het was nog vroeg een half uurtje geleden of zo
Volgensmij moet je onder 3000ft zitten bij EMRAG, omdat er een streepje onder de hoogte staat. Streepje er boven is dan boven de aamgegeven hoogte en beide streepjes is exact die hoogte aanhouden. Nogmaals dit weet ik niet 100% zeker dus ik laat me graag corrigeren.Hoogie2004 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 08:04:
Ik had gisteren wat issues met de landing van de Citation Longitude, de auto-pilot approach mode wilde de glidescope maar niet pakken.... Ik heb daar wel vaker issues mee, dus dat moet ik nog maar eens goed bekijken. Overigens was het weer in Auckland verschrikkelijk, ik had pas onder de 500 ft weer iets wat op zicht leek
Het gaat om deze luchthaven en approach (NZAA - ILS 23R, charts: http://www.aip.net.nz/pdf/NZAA_41.3.pdf)
Ik zat op 3000 ft bij EMRAG, en approach-mode was daar activated. De LOC ging ook aan, maar de GS pakte niet
Any tips om de auto-pilot de approach goed te laten pakken. Misschien doe ik iets fout, het moment van activatie of aanvlieghoogte bijvoorbeeld.
Het is in ieder geval het proberen waard
Als je de Ground Traffic slider op 0 zet, zou je er geen last meer van moeten hebben... Er is inderdaad een bug dat als je te dicht bij andere vliegtuigen op de grond staat dat je dit soort dingen krijgt. Door deze slider op 0 te zettenheb je nog wel AI en multiplayer vliegtuigen in de lucht, alleen verdwijnen ze als ze stil staan.ravw schreef op woensdag 23 september 2020 @ 22:41:
Is ook heel mooi maar ik blijf er nu daar uit de buurt want het is daar druk met verkeer en mijn Mooney kan daar niet tegen die schakelt alles uit als er maar verkeer in de buurt komt dit heb ik pas met de laatste update
[ Voor 47% gewijzigd door Er!k op 24-09-2020 08:28 ]
Ah, weer iets geleerd over het lezen van die charts. Ik vond dat ik er al redelijk veel van snapte zonder uitleg, maar het kan inderdaad zijn dat ik er dus net overheen ben gevlogen, en dan captured ie niet...MBgek schreef op donderdag 24 september 2020 @ 08:23:
[...]
Volgensmij moet je onder 3000ft zitten bij EMRAG, omdat er een streepje onder de hoogte staat. Streepje er boven is dan boven de aamgegeven hoogte en beide streepjes is exact die hoogte aanhouden. Nogmaals dit weet ik niet 100% zeker dus ik laat me graag corrigeren.
Vanavond of later deze week diezelfde approach nog eens doen, kijken of het dan wel werkt.
Net andersomMBgek schreef op donderdag 24 september 2020 @ 08:23:
[...]
Volgensmij moet je onder 3000ft zitten bij EMRAG, omdat er een streepje onder de hoogte staat. Streepje er boven is dan boven de aamgegeven hoogte en beide streepjes is exact die hoogte aanhouden. Nogmaals dit weet ik niet 100% zeker dus ik laat me graag corrigeren.
Een geheugensteuntje is dat je het streepje kunt zien als een vloer/plafond. Als voorbeeld, als je naar beneden gaat en het streepje staat onder, dan is dat dus de vloer (dus minimum hoogte). En andersom dus is omhoog het streepje het plafond.
[ Voor 16% gewijzigd door HappyPinguin op 24-09-2020 08:42 . Reden: Geheugensteuntje toegevoegd ]
En die ik nog wenst ....Alles is welkom in de omgeving
helaas ook al diverse payware airports maar nog niet op Marked place
mischien word het dan toch een paar loskopen .. maar liever niet
Mijn lijste:
YD DESIGN - PEMBERTON-CYPS (PAYWARE) nog niet op MP
-Bella Coola VERRY HARD NEEDED
-Golden Airport CYGE Komt hopelijk nog
-Blue River Airport CYCP Komt hopelijk nog
-Squamish Airport (CYSE) Komt hopelijk nog (wel uit voor andere FS
-Denny Island Aerodrome (CYJQ) Komt hopelijk nog
-Stewart Aerodrome (HANDMADE MSFS) OWNED
-Orcas airport ESD, ORS PAYWARE OWNED
-Darrington Municipal Airport PAYWARE OWNED
-Tacoma Narrows Airport PAYWARE OWNED
-Banff-Airport-CYBA FREEWARE OWNED
-Machmell Fisheries CBY2 FREEWARE OWNED (musthave voor bushflyers)
http://www.allflightmods....chmell-fisheries-2020-v1/
Heb even de link er bij gezet omdat er twee versies zijn deze is de beste
-Quatam River airport-cqra FREEWARE OWNED
Schiet al lekker op in die omgeving daarna even kijken voor Washington (state)
En laat ORBX een beetje opschieten met al hun BC en Alaska omgevingen
die heeft echt hele mooie er bij zitten
En dna zal ik nog een hoop vergeten zijn , kom ze wel tegen in FS als ik daar weer in de buurt ben .. net zoals Dutch harbor
[ Voor 12% gewijzigd door ravw op 24-09-2020 08:50 ]
Nu ik Onair gebruik voor de missies moet ik zelf handmatig bepalen hoeveel fuel ik voor een bepaalde opdracht nodig heb. Maar hoe bepaal je dat, is daar een formule voor?
Ik kan me voorstellen dat de hoeveelheid wind, de windrichting, de hoogte waarop je vliegt, het gewicht van de lading, etc van invloed zijn op het brandstof verbruik. Maar is dat ook zo?
Een voorbeeld in de Onair game
Stel ik heb een cessna 172 (g1000) met volledige load (dus een zwaar beladen vliegtuig) en ik moet een vlucht maken van 150NM.
Wat zou dan een goede berekening zijn met een veilige marge om het vliegveld ook te kunnen bereiken?
Bedankt! Ik ben weer even opgefristHappyPinguin schreef op donderdag 24 september 2020 @ 08:39:
[...]
Net andersomStreepje onder de hoogte betekent dat je die hoogte minimaal aan moet houden; streepje erboven betekent dus een maximum hoogte. Beide streepjes had je wel goed!
Een geheugensteuntje is dat je het streepje kunt zien als een vloer/plafond. Als voorbeeld, als je naar beneden gaat en het streepje staat onder, dan is dat dus de vloer (dus minimum hoogte). En andersom dus is omhoog het streepje het plafond.
Misschien is dit watrobinez schreef op donderdag 24 september 2020 @ 08:58:
vraagje over het bepalen van je fuel level
Nu ik Onair gebruik voor de missies moet ik zelf handmatig bepalen hoeveel fuel ik voor een bepaalde opdracht nodig heb. Maar hoe bepaal je dat, is daar een formule voor?
Ik kan me voorstellen dat de hoeveelheid wind, de windrichting, de hoogte waarop je vliegt, het gewicht van de lading, etc van invloed zijn op het brandstof verbruik. Maar is dat ook zo?
Stel ik heb een cessna 172 (g1000) met volledige load (dus een zwaar beladen vliegtuig) en ik moet een vlucht maken van 150NM.
Wat zou dan een goede berekening zijn met een veilige marge om het vliegveld ook te kunnen bereiken?
https://forums.x-plane.or...fuel-planner-spreadsheet/
Ik gebruik hiervoor Simbrief (Gratis), hier staan veel bekende airframes met hun performance in. Je geeft aan dat je een vlucht doet, geeft enkele voorwaarden mee, en dan komt er een heel lijstje met zaken uitrollen (fuel, vluchtplan, notams, etc).robinez schreef op donderdag 24 september 2020 @ 08:58:
vraagje over het bepalen van je fuel level
Dit is van EHRD - LOWI, in een C172 met 1 passagier, geen cargo, automatische extra fuel, 10 min taxi out en 8 min taxi in en geen holding tijd.
Route - Trip info - Fuel
:fill(white):strip_exif()/f/image/bmGr8PQS38PUk6hox5G5te4d.png?f=user_large)
Weights
:fill(white):strip_exif()/f/image/Di8S8A10HRR8eOeYUuAq4gms.png?f=user_large)
Daarnaast is er nog allerlei extra info & tools, zoals flightplan downloads voor in de sim + flightplan filing voor o.a. Vatsim en IVAO. Helaas is MSFS2020 nog niet ondersteunt voor directe downloads van je flightplans.
/f/image/u8KUo5CC6XpqASPzni0JN1ZO.png?f=fotoalbum_large)
Dit is helemaal perfect en precies wat ik bedoel, die integratie van het flightplan maakt niet uit, dat is toch een handmatige actie nu vanuit onair. Simbrief ziet er super uit, daar ga ik zeker gebruik van maken!Ircghost schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:32:
[...]
Ik gebruik hiervoor Simbrief (Gratis), hier staan veel bekende airframes met hun performance in. Je geeft aan dat je een vlucht doet, geeft enkele voorwaarden mee, en dan komt er een heel lijstje met zaken uitrollen (fuel, vluchtplan, notams, etc).
[knip]
Even iets anders, voor de mensen die inspiratie voor hun vluchten zoeken: de volgende site is ook een goede tip, hierin heeft iemand een rondje om de wereld gedaan en dit goed gedocumenteerd per leg met ongeveer 3000 zeer indrukwekkende screenshots.
https://twinfinite.net/20...ator-flight-around-world/
[ Voor 20% gewijzigd door robinez op 24-09-2020 09:56 ]
Nice! Ik heb blijkbaar nog een account ook 😂 ga m zeker weer gebruiken!Ircghost schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:32:
[...]
Ik gebruik hiervoor Simbrief (Gratis), hier staan veel bekende airframes met hun performance in. Je geeft aan dat je een vlucht doet, geeft enkele voorwaarden mee, en dan komt er een heel lijstje met zaken uitrollen (fuel, vluchtplan, notams, etc).
Dit is van EHRD - LOWI, in een C172 met 1 passagier, geen cargo, automatische extra fuel, 10 min taxi out en 8 min taxi in en geen holding tijd.
Route - Trip info - Fuel
[Afbeelding]
Weights
[Afbeelding]
Daarnaast is er nog allerlei extra info & tools, zoals flightplan downloads voor in de sim + flightplan filing voor o.a. Vatsim en IVAO. Helaas is MSFS2020 nog niet ondersteunt voor directe downloads van je flightplans.
[Afbeelding]
Uhh, jawelIrcghost schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:32:
[...]
... Helaas is MSFS2020 nog niet ondersteunt voor directe downloads van je flightplans.
[Afbeelding]
edit: niet in het rijtje in de afbeelding... maar wel in het rijtje op de site van SimBrief
[ Voor 7% gewijzigd door Sparkiezz op 24-09-2020 09:57 ]
Oh toch al wel! Ik zat te zoeken op MSFS2020, maar staat blijkbaar als FS2020 geregistreerd. TopSparkiezz schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:56:
[...]
Uhh, jawel. MSFS2020 staat tussen het rijtje
. Je kan je Flightplan downloaden en laden in FS2020. Je hoeft hem dan niet meer handmatig in te voeren in de G1000.
edit: niet in het rijtje in de afbeelding... maar wel in het rijtje op de site van SimBrief.
Idd, men moet nog wennen aan een nieuwe afkorting, kom nog verschillende afkortingen tegenIrcghost schreef op donderdag 24 september 2020 @ 10:00:
[...]
Oh toch al wel! Ik zat te zoeken op MSFS2020, maar staat blijkbaar als FS2020 geregistreerd. Top
https://forums.flightsimu...beechcraft-bonanza/266981robinez schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:35:
[...]
Even iets anders, voor de mensen die inspiratie voor hun vluchten zoeken: de volgende site is ook een goede tip, hierin heeft iemand een rondje om de wereld gedaan en dit goed gedocumenteerd per leg met ongeveer 3000 zeer indrukwekkende screenshots.
https://twinfinite.net/20...ator-flight-around-world/
bij de meeste winkels is het gewoon MSFS456 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 10:02:
[...]
Idd, men moet nog wennen aan een nieuwe afkorting, kom nog verschillende afkortingen tegen
niets geen 2020 erbij er achter of er onder
Nu denk ik lekker een vluchtje te gaan maken .... zonnig weer gaven ze op dus dacht kan wel even weer Airborn gaan ....... NOT regen en onweer
kan je nog niet weg

nou dan maar wachten
YouTube: THUNDER STUCK
laat me even weten of die out of the box werktschumi1986 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 11:05:
Vanavond komt eindelijk mijn saitek switch panel binnen, zag dat deze op voorraad was op amazon.de
ik heb hem nog niet uitegpakt want wil eerst weten of hij gelijk werkt , heb wel een programma om hem te laten werken maar liever zonder
Ik zal het je laten wetenravw schreef op donderdag 24 september 2020 @ 11:10:
[...]
laat me even weten of die out of the box werkt
ik heb hem nog niet uitegpakt want wil eerst weten of hij gelijk werkt , heb wel een programma om hem te laten werken maar liever zonder
Ik heb Spad next gekocht dus het zou moeten werken maar liever niet zo gedoe met allerlij dingen en drivers .. maar wilde eigenlijk wachten tot ik alles heb voor mijn home cockpit maar ik word gek als je aan de knoppen draait dat je in en uit zoomt steeds .. ( dat hadden wel wat makkelijker kunnen doen (even de draaiknoppen iets groter maken zo dat je niet snel er naast vliegt en uit zoomt of inzoomtschumi1986 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 11:15:
[...]
Ik zal het je laten wetenals het goed is moet je een driver installeren en zal het daarna meteen moeten werken
daarom denkik ze nu al te gaan gebruiken .... is ook leuker voor de filmpje ipv dat elke keer die muis punt door het beeld heen
schumi1986 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 11:15:
[...]
Ik zal het je laten wetenals het goed is moet je een driver installeren en zal het daarna meteen moeten werken
Ik heb het even geprobeerd met een Saitek Switch panel, deze werkt zonder Spad.NEXT in FS2020 met deze driver:ravw schreef op donderdag 24 september 2020 @ 11:19:
[...]
Ik heb Spad next gekocht dus het zou moeten werken maar liever niet zo gedoe met allerlij dingen en drivers .. maar wilde eigenlijk wachten tot ik alles heb voor mijn home cockpit maar ik word gek als je aan de knoppen draait dat je in en uit zoomt steeds .. ( dat hadden wel wat makkelijker kunnen doen (even de draaiknoppen iets groter maken zo dat je niet snel er naast vliegt en uit zoomt of inzoomt
daarom denkik ze nu al te gean gebruiken .... is ook leuker voor de filpje ipv dat allek keer die muis punt door het beeld heen
https://support.logi.com/...loads-Vluchtschakelpaneel
Saitek paneeltje is niet zichtbaar bij de controls in FS2020, hij doet dus alleen wat de opschriften zeggen op het paneel zelf.
MBgek schreef op donderdag 24 september 2020 @ 08:23:
[...]
:fill(white):strip_exif()/f/image/0LUFD52yMGaX1xoZU8iXRYRC.png?f=user_large)
Studiemateriaal en een volledige uitleg (1609 paginas!)van Jeppesen charts, zie hier.
De Legend paginas zijn verplichte kost.
Download en geef de filename een .pdf extensie.
Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.
Mooi dan kunnen die bij mijn Charts erbij :-)BazerK schreef op donderdag 24 september 2020 @ 12:03:
[...]
[Afbeelding]
Studiemateriaal en een volledige uitleg (1609 paginas!)van Jeppesen charts, zie hier.
De Legend paginas zijn verplichte kost.
Download en geef de filename een .pdf extensie.
Want die heb ik nu ook binnen
en op ABC volgorde .. is wat makkelijker zoeken heb ze geloof ik nu ook echt bijna allemaal ( niet allemaal nieuw maar toch :-) ) d
omde hoeveel tijd worden die dingen veranderd want ik heb er denk ik de meeste nog uit 2017 / 2019
denk zelf nog wel ouder als ik het goed heb
[ Voor 10% gewijzigd door ravw op 24-09-2020 12:26 ]
ravw schreef op donderdag 24 september 2020 @ 12:13:
[...]
Mooi dan kunnen die bij mijn Charts erbij :-)
![]()
Want die heb ik nu ook binnen
en op ABC volgorde .. is wat makkelijker zoeken heb ze geloof ik nu ook echt bijna allemaal ( niet allemaal nieuw maar toch :-) ) d
omde hoeveel tijd worden die dingen veranderd want ik heb er denk ik de meeste nog uit 2017 / 2019
denk zelf nog wel ouder als ik het goed heb
Heb begrepen dat ze ook de VFR gaan implementeren in de tools
CYLW Kelowna International Airport kom er aan van ORBX
deze luchthaven is niet ver verwijderd van Vancouver met andere woorden hij ligt in mijn vlieggebied
https://orbxdirect.com/product/fsimstudios-cylw-msfs
[ Voor 19% gewijzigd door ravw op 24-09-2020 12:44 ]
Had eigenlijk ook de insteek om zoveel mogelijk via de MSFS store te gaan kopen, maar kijk nog effe af hoe snel patches verschijnen via de store. Heb ergens gelezen dat de store wel een week achter kan lopen met updates ivm goedkeuring van Microsoft dan wanneer je ze direct via de website koopt.ravw schreef op donderdag 24 september 2020 @ 08:40:
...
helaas ook al diverse payware airports maar nog niet op Marked place![]()
mischien word het dan toch een paar loskopen .. maar liever niet
Mijn lijste:
ORBX central heb ik ook al ivm het verkrijgen van korting van versie van FSX.
Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI
ja ik ook noteer de airports en als ze er over ene maand nog niet zijn dan komen ze niet naar MP .. Ik wil nu egwoon zorgen dat ik bij blijft met het gebied waar ik in vlieg , heb spijt dat ik dat nooit bij FSX gedaan heb ivm ORBX en Alaska en Canada .. toen ik daar achterkwam was het voor mij al te duur om allas op oorde te krijgenGameaddict schreef op donderdag 24 september 2020 @ 12:44:
[...]
Had eigenlijk ook de insteek om zoveel mogelijk via de MSFS store te gaan kopen, maar kijk nog effe af hoe snel patches verschijnen via de store. Heb ergens gelezen dat de store wel een week achter kan lopen met updates ivm goedkeuring van Microsoft dan wanneer je ze direct via de website koopt.
ORBX central heb ik ook al ivm het verkrijgen van korting van versie van FSX.
daarom kijk ik nu ook vooruit wat er gaat komen ,, NL veldjes gaan voor maar dan BC en Alaska ( washington mag ook nog wel .. maar voor de rest blijf ik even weg van de grote airports
UK wil ik nu langzaam ook wel vol gaan gooien omdat het lekker dichtbij is net zo als duitsland zwitserland en Oostenrijk dat zijn toch wel de hoofdgebieden waar ik me bevind
( anders word het ook te gek :-) 0
vind het wel vreemd dat ze goed keuring moeten hebben , het zijn juist die bedrijven die juist FS zo groot gemaakt hebben Aerosoft en ORBX
en straks oook PMDG , denk niet dat mensne die de PMDG gaan kopen dan 3 weken moeten wachten voor dat ze weer eens kunnen gaan vliegen als er weer voor de 10.000ste keer een patch of update van MS in de soepdraaid
PS wanneer gaan ze TrueEarth van Alaska en BC uitbrengen voor MSFS ?

[ Voor 27% gewijzigd door ravw op 24-09-2020 12:55 ]
Snap nog steeds niet helemaal niet hoe het dan zit met de database in MSFS zelf... Wat heb je aan real world Jeppesen charts als in de sim 'alles' anders is...? Want op dit moment geeft Navigraph toch geen updates voor de sim database uit? Of heb ik iets gemist?BazerK schreef op donderdag 24 september 2020 @ 12:37:
[...]
Erg herkenbaar, maar was er een beetje klaar mee. Heb een Navigraph abbo genomen. Is niet goedkoop (90€/jaar) maar is met de bijgeleverde tools voor PC en Phone-app een musthave. Voor IFR verplicht en altijd de laatste Jeppesen cycles.
Heb begrepen dat ze ook de VFR gaan implementeren in de tools![]()
[ Voor 7% gewijzigd door tup61 op 24-09-2020 12:55 ]
Ik dacht dat Navigraph al bezig is hun AIRAC voor MSFS te testen.tup61 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 12:55:
[...]
Snap nog steeds niet helemaal niet hoe het dan zit met de database in MSFS zelf... Wat heb je aan real world Jeppesen charts als in de sim 'alles' anders is...? Want op dit moment geeft Navigraph toch geen updates voor de sim database uit? Of heb ik iets gemist?
Als ik het goed begrepen heb worden die met updates van MSFS mee gegeven ..dus per Airac Cycletup61 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 12:55:
[...]
Snap nog steeds niet helemaal niet hoe het dan zit met de database in MSFS zelf... Wat heb je aan real world Jeppesen charts als in de sim 'alles' anders is...? Want op dit moment geeft Navigraph toch geen updates voor de sim database uit? Of heb ik iets gemist?
dus soms kan je even een paar dagen achter lopen maar dacht dat ze dit nu automatisch bij houden
Voor zo ver ik het begrepen had
maar je had kunnen zien dat er een update daar voor zou komen
en een update kunt verwachten ... als je de airbus vliegt
the A320 computer zegt May-July

[ Voor 19% gewijzigd door ravw op 24-09-2020 13:04 ]
PDMG is nou juist 1 waar ik met smart op zit te wachten. Decenia lang FSX gevlogen met PMDG en A2A.ravw schreef op donderdag 24 september 2020 @ 12:46:
[...]...
en straks oook PMDG , denk niet dat mensne die de PMDG gaan kopen dan 3 weken moeten wachten voor dat ze weer eens kunnen gaan vliegen als er weer voor de 10.000ste keer een patch of update van MS in de soepdraaid
Daarna iets van 1000uur XP11 met de B737zibo mod en de Airfoillabs C172 en KingAir350i
Als je dit kent is de default van FS2020 euhh...

A2A is bezig met een Eurostar 600, een trainings vliegtuig voor de US army.
Geloof niet dat bij elke FS2020 update ook je PMDG of A2A moet gaan updaten, dat geldt meer voor mods van default vliegtuigen.
Ja, maar dat is dan de info van Navblue: gaat Navigraph MSFS ook maandelijks updaten zoals ze dat bij vliegtuigen doen? Ik zie Navblue dat vooralsnog niet maandelijks doen. Ik zie sowieso niets van Navblue: ze zouden komen met Charts+ en er zou ook al iets in MSFS zitten... beetje vage shit. De huidige versie van MSFS laat zien dat de database niet bepaald klopt overal dus die zal dan ook niet kloppen met Navigraph.ravw schreef op donderdag 24 september 2020 @ 13:00:
[...]
Als ik het goed begrepen heb worden die met updates van MSFS mee gegeven ..dus per Airac Cycle
dus soms kan je even een paar dagen achter lopen maar dacht dat ze dit nu automatisch bij houden
Voor zo ver ik het begrepen had
Da's dan dus wel interessant. Zou mooi zijn als de sim en je charts echt 100% met elkaar overeen komen. Toch iets om in de gaten te blijven houden dan. Al ben ik geen voorstander van maandelijkse betalingen voor iets.rdluca schreef op donderdag 24 september 2020 @ 13:00:
[...]
Ik dacht dat Navigraph al bezig is hun AIRAC voor MSFS te testen.
[ Voor 21% gewijzigd door tup61 op 24-09-2020 13:08 ]
ach gisteren hadden we hier nog een dicussie er over FS2002 tegenover paywareBazerK schreef op donderdag 24 september 2020 @ 13:04:
[...]
PDMG is nou juist 1 waar ik met smart op zit te wachten. Decenia lang FSX gevlogen met PMDG en A2A.
Daarna iets van 1000uur XP11 met de B737zibo mod en de Airfoillabs C172 en KingAir50i![]()
Als je dit kent is de default van FS2020 euhh...Zeker met de huidige G1000 en GTN530
![]()
A2A is bezig met een Eurostar 600, een trainings vliegtuig voor de US army.![]()
Geloof niet dat bij elke FS2020 update ook je PMDG of A2A moet gaan updaten, dat geldt meer voor mods van default vliegtuigen.
FS2020 is beter dan FSX (geluid en zo ) ..... ja maar niet als je van .airfoillabs , of PDMG afkomt ....A2A ook niet trouwens
Ik zou alleen al voor de
A2A en PMDG staan inderdaad op de “direct kopen” lijst. Kan niet wachten om Innsbruck aan te doen met een 737 van PMDGBazerK schreef op donderdag 24 september 2020 @ 13:04:
[...]
PDMG is nou juist 1 waar ik met smart op zit te wachten. Decenia lang FSX gevlogen met PMDG en A2A.
Daarna iets van 1000uur XP11 met de B737zibo mod en de Airfoillabs C172 en KingAir350i![]()
Als je dit kent is de default van FS2020 euhh...Zeker met de huidige G1000 en GTN530
![]()
A2A is bezig met een Eurostar 600, een trainings vliegtuig voor de US army.![]()
Wel van de RTT komen en landen op 8MBgek schreef op donderdag 24 september 2020 @ 13:12:
[...]
A2A en PMDG staan inderdaad op de “direct kopen” lijst. Kan niet wachten om Innsbruck aan te doen met een 737 van PMDG
Ik vlieg nog met XP11 als ik even behoefte heb aan puur B737 Zibo IFR vliegen. Op +30000feet zijn die landschappen niet zo relevant meer, vind ik...ravw schreef op donderdag 24 september 2020 @ 13:08:
[...]
Ik zou alleen al voor deairfoillabs C172 weer mijn XP11 willen instaleren ... maar ben bang dat ik ga schrikken , denk dat ik heel eerste ORBX moet leeg kopen van XP11 spul wil ik blijven wat betreft landschappen
Idd, ik zou een moord doen voor die C172 (met een GTN750) in MSFS2020

Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc