Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Ik ben niet echt een gamer, heb dus ook geen game pc. Vroeger wel vaak MSFS "gespeeld". Heb al diverse videos op youtube gezien van MSFS2020. Wat een super realistische beelden, begin meteen te watertanden als ik dit zie. Nu begint het bij mij dus ook weer te kriebelen.
Nu ben ik van plan om een Xbox aan te schaffen. Maar nu weet ik niet welke ik moet aanschaffen. Natuurlijk kan ik voor de zekerheid straks de nieuwe Xbox Series X gaan halen, maar deze kost 500 euro. De nieuwe Xbox Series S kost 300 euro. Is MSFS2020 straks ook vloeiend op de series S te spelen op mijn 65"Oled TV uit 2018? Denk daarbij aan minimaal 4K-30fps met settings op high/ultra? Of zal MSFS2020 ook nog soepel draaien op een Xbox One X/S als het spel daarvoor uitkomt?
Dilemma's, wellicht kunnen jullie mij helpen?
Wel gaaf weer daar. Donkergrijs, regen en wolken tot 36.000ft! Gelukkig is baan 24 in gebruik, kun je nog een ILS landing maken.
Bedankt voor de tip, dat heb ik al geprobeerd, maar levert niks op. Echt vervelend dit.Saekerhett schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 09:13:
[...]
Doe eens een reset all panels in dat uitklapmenu.
De grote vraag is hoe wil je gaan vliegen straks? Als je gewoon lekker op de bak een vlucht wil gaan doen en veel verschillende toestellen gaat gebruiken dan kom je prima weg met een Xbox. Ga je echt vluchtplannen maken, wil je extra hardware zoals rudder pedals, of een throttle/joystick en uitgebreide mod mogelijkheden, dan kun je beter voor de PC gaan.codegro schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 10:39:
Even een vraag aan de hardware kenners.
Ik ben niet echt een gamer, heb dus ook geen game pc. Vroeger wel vaak MSFS "gespeeld". Heb al diverse videos op youtube gezien van MSFS2020. Wat een super realistische beelden, begin meteen te watertanden als ik dit zie. Nu begint het bij mij dus ook weer te kriebelen.
Nu ben ik van plan om een Xbox aan te schaffen. Maar nu weet ik niet welke ik moet aanschaffen. Natuurlijk kan ik voor de zekerheid straks de nieuwe Xbox Series X gaan halen, maar deze kost 500 euro. De nieuwe Xbox Series S kost 300 euro. Is MSFS2020 straks ook vloeiend op de series S te spelen op mijn 65"Oled TV uit 2018? Denk daarbij aan minimaal 4K-30fps met settings op high/ultra? Of zal MSFS2020 ook nog soepel draaien op een Xbox One X/S als het spel daarvoor uitkomt?
Ik heb hier zelf een oud bakkie met een i7 4790k (4.4Ghz), 16 GB RAM en een 1080ti met 11 GB en hij draait prima op high settings. Persoonlijk zou ik bij een Xbox altijd voor de snelste versie gaan. Een PC kun je nog upgraden, maar een Xbox niet meer.
Xbox Series S games zullen niet op 4k kunnen draaien. Dus alles op je mooie 4k scherm wordt dan ge-upscaled. Verder vraag ik het me af of de resolutie het enige verschil zal zijn. Zeker omdat veel AAA titels waarschijnlijk toch geen native 4k zullen draaien zal op andere vlakken ingeleverd moeten worden. Overigens draait de series S ook de One S versie van games hierdoor in backwards compability, niet de One X versie. Maar dat is een andere discussie verder.codegro schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 10:39:
De nieuwe Xbox Series S kost 300 euro. Is MSFS2020 straks ook vloeiend op de series S te spelen op mijn 65"Oled TV uit 2018? Denk daarbij aan minimaal 4K-30fps met settings op high/ultra? Of zal MSFS2020 ook nog soepel draaien op een Xbox One X/S als het spel daarvoor uitkomt?
In ieder geval, series S is geen 4k, bij de series X heb je ook grote kans dat het niet op 4k zou draaien. Maar de X versie zal wel een hogere resolutie hebben (mogelijk 4k, maar zou er niet blindelings vanuit gaan) of betere framerate etc. De series S zal het prima vloeiend gaan spelen, alleen zal het er minder goed uit zien dan als op de series X of toch iets lagere target framerate dus.
Cool! In m'n Noorwegen-tour sta ik daar momenteel nog... (ik heb soort-van-2-tours tegelijk lopen..). Erg mooi om daar het Geirangerfjord door te vliegen.Er!k schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 10:18:
ORBX Alesund is uitgebracht: https://www.fsvisions.nl/orbx-alesund-airport-uitgebracht-2/
Mooie Noorse bestemming met een gave sloped runway
Sterker nog:
YouTube: Microsoft Flight Simulator 2020 - Alesund to Geiranger with unexpect...
(Wel een onbedoeld onverwacht einde.... volgens mij was m'n fuel op hoewel die volgens de planner méér dan zat had moeten hebben....)
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Ja eerst gewoon vanaf de bank. Wellicht later meer met vluchtplannen, maar dat weet ik nog niet zeker. Ligt eraan hoeveel ik weer besmet raak met het MSFS virus. PC gaat hem eerst nog niet worden. Ik ga eerst voor een Xbox. Mocht ik later meer willen kan de Xbox altijd op V&A weer van de hand doen en dan alsnog een PC aanschaffen.Er!k schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 10:44:
[...]
De grote vraag is hoe wil je gaan vliegen straks? Als je gewoon lekker op de bak een vlucht wil gaan doen en veel verschillende toestellen gaat gebruiken dan kom je prima weg met een Xbox. Ga je echt vluchtplannen maken, wil je extra hardware zoals rudder pedals, of een throttle/joystick en uitgebreide mod mogelijkheden, dan kun je beter voor de PC gaan.
Ik heb hier zelf een oud bakkie met een i7 4790k (4.4Ghz), 16 GB RAM en een 1080ti met 11 GB en hij draait prima op high settings. Persoonlijk zou ik bij een Xbox altijd voor de snelste versie gaan. Een PC kun je nog upgraden, maar een Xbox niet meer.
Vraag is dus welke Xbox voor een soepele ervaring op een 65 inch 4K TV.
Edit: Zal dus een One X of series X worden aangezien de "S" geen 4K uitstuurt.
Ik wacht nog wel even 1,5 maand totdat de nieuwe Xbox consoles op de markt komen en er reviews komen met MSFS op de Xbox series. Is er al bekend wanneer MSFS2020 voor de consoles beschikbaar komt?
[ Voor 10% gewijzigd door codegro op 22-09-2020 11:10 ]
De METAR is niet zo negatief gestemd (in het echt):Er!k schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 10:39:
Er is trouwens wel een issue als je zowel Alesund als Trondheim hebt... Blijkbaar zit er een bug in MSFS waardoor hij de velden niet laadt als ze beiden geïnstalleerd zijn. Moest zojuist Trondheim verwijderen om Alesund te kunnen bekijken...
Wel gaaf weer daar. Donkergrijs, regen en wolken tot 36.000ft! Gelukkig is baan 24 in gebruik, kun je nog een ILS landing maken.
ENAL 220850Z 09004KT 9000 -DZ FEW012 BKN035 08/07 Q1002
10.50 uur op de 22e (vandaag), wind uit 90* met 4 knopen, 9 km zicht, lichte regen, beetje bewolking op 1200 ft, 'broken clouds' op 3500 ft, ietwat lage luchtdruk (1002 hPa)...
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
weer een mooie vlucht gehad ....is ook aan te raden te doen ......
met een kleine uitleg ..
Stel de vlucht in op direct gps
als je start , vlieg naar het meer wat iets ten noorden/oost van het vliegveld ligt , direct de lijn volgen is dodelijk .. hoge berg ..
Ga om die berg heen en vlieg terug over het meer naar je GPS lijn maar ga daar ten zuiden van vliegen want die lijn gaat direct over een bergkam heen en die ga je dan niet zien ....
dus blijf net ten zuiden van die lijn vliegen ( 19000 FT ) de landings plek is op 1600FT als ik het goed had ...... maar pas op voor de hoge bomen voor de baan en de baan loopt iets omhoog rij door naar het rechter huisjes aan de einde van de runway ... nou ja runway beide zijn grasmatjes
sterkte met het vinden van de aankomst vliegveld en dan nog landen
maar ik ga vanavond even kijken of er meer mooie gebieden zijn in de buurt
Ik had deze als tip van iemand
Maar ik sta op WANN

[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 22-09-2020 11:27 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
https://speld.nl/2020/09/...RownzD-LIwz2rBqDTVhAERwSk
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
Aanleiding is denk ik dit geweest:456 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 11:28:
Er is weer een bug ontdekt door de community...
https://speld.nl/2020/09/...RownzD-LIwz2rBqDTVhAERwSk
YouTube: Lelystad Airport | Zondag met Lubach (S12)
[ Voor 3% gewijzigd door DigitalExorcist op 22-09-2020 11:32 ]
Met de cubs?Rikske_007 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 11:56:
Dat remmen bij die bush trips is toch ook vrij tricky, zal wel aan mij liggen
Ik moest er ook even aan wennen.
Tips:
- rem even loslaten als je te ver voorover dreigt te kiepen (pompend remmen)
- langzaam landen
Nee .... de truuk is je staart op de grond drukken ..aap schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 12:02:
[...]
Met de cubs?
Tips:
- langzaam landen
en hoe doe je dat ... door aan je stick te trekken .. doe dit pas op het moment dat je geen takeoff snelheid heb , en trek aan de stick full power vast houden en trap je rem full in .. geen probleem je staat snel stil .. Stick pas loslaten als je echt stilstaat , niet eerder
Flaps werken voor een snell stop is zodra de wielen de grond raken de flap ophoog ,, bij een snelle take off het zelfde , zodra er lift is gang maken door 1 a 2 graden te stijgen en de flaps dicht gooien , voor een cub is de flaps alleen nodig als springplak
als je genoeg speed heb dus uit het witte vlak en liefst iets meer ( witte vlak waar je dus alleen de flaps mag gebruiken ) dus zodra je losbent .. snelheid maken niet gelijk aan je hoogte denken dat kan als je vaart heb .. heb je vaart kan je heb bijna recht omhoog gooien
bij het landen pas een paar meter voor de baan full flaps De Full flap stand gebruik je alleen eigenlijk tijdens de flare . grond raken dicht die handel . snelheid is al laag dus je zit snel onder Takeoffsnelheid
trekken en remmen
Kijk maar naar deze en luisterd
YouTube: STOL (Takeoff and Landing) - How To
De gemodden Cub waar hij het over heeft kan je weg halen op dezelfde side echt een aanrader voor de Xcub only
Ik heb hem al full gemod staan
[ Voor 26% gewijzigd door ravw op 22-09-2020 12:29 ]
i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20
Dat Geirangerfjord heb ik ook al gevlogen, supermooie omgeving, met voor mij ook nog speciale herinnering. Op het uitkijkpunt bij Geiranger heb ik in 2015 mijn vriendin (nu vrouw) ten huwelijk gevraagdDigitalExorcist schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 10:52:
[...]
Cool! In m'n Noorwegen-tour sta ik daar momenteel nog... (ik heb soort-van-2-tours tegelijk lopen..). Erg mooi om daar het Geirangerfjord door te vliegen.
Sterker nog:
YouTube: Microsoft Flight Simulator 2020 - Alesund to Geiranger with unexpect...
(Wel een onbedoeld onverwacht einde.... volgens mij was m'n fuel op hoewel die volgens de planner méér dan zat had moeten hebben....)
[ Voor 3% gewijzigd door Hoogie2004 op 22-09-2020 12:34 ]
Idd die Cub, ik speel met de "rudder pedals" van Thrustmaster waarschijnlijk nog allemaal gewoon worden.aap schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 12:02:
[...]
Met de cubs?
Tips:
- langzaam landen
Sinds de update van MSFS is het aanpassen van de sensitivity inderdaad niet meer mogelijk, dus daar heb je inderdaad een probleem.. Je zult pas weer 'redelijk' met een controller kunnen vliegen als ze dat weer aanpassen.Spacejockey schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 12:48:
Ik ben nu de training missies aan het doen met een Xbox controller en misschien doe ik iets compleet verkeerd, maar ik snap niets van de controls. Als ik het pookje een klein beetje beweeg gebeurt er niets, totdat het spel plots mijn beweging registreert en de stuurknuppel opeens als een malle naar links of rechts gaat. Mijn vliegtuig is totaal onbestuurbaar. De sensitivity kan ik ook niet aanpassen, want dat schermpje is leeg.
AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2
Ah, als je pedalen hebt, kun je wsl. beter de strategie van @ravw volgen.Rikske_007 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 12:50:
[...]
Idd die Cub, ik speel met de "rudder pedals" van Thrustmaster waarschijnlijk nog allemaal gewoon worden.
Ik heb geen pedalen, dus zo gauw als mijn wielen de grond raken moet ik mijn rechterhand switchen van yoke naar toetsenbord, waardoor het voor mij lastig is om tegelijkertijd ook nog eens op te trekken.
Maar als je met pedalen kunt sturen en remmen, dan kan dat natuurlijk wel.
Ik heb ook geen pedalen. Daarom heb ik auto-rudder aan staan... dat voorkomt wel de nodige ellende. Iets minder realistisch, dat wel. Ik héb nog ergens een oud racestuurtje met pedalen die ik voorheen wel eens als doe-alsof-rudderpedalen heb gebruikt. Ook niet je-van-het maar nog altijd beter dan niksaap schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 13:06:
[...]
Ah, als je pedalen hebt, kun je wsl. beter de strategie van @ravw volgen.
Ik heb geen pedalen, dus zo gauw als mijn wielen de grond raken moet ik mijn rechterhand switchen van yoke naar toetsenbord, waardoor het voor mij lastig is om tegelijkertijd ook nog eens op te trekken.
Maar als je met pedalen kunt sturen en remmen, dan kan dat natuurlijk wel.
Spacejockey schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 12:48:
Ik ben nu de training missies aan het doen met een Xbox controller en misschien doe ik iets compleet verkeerd, maar ik snap niets van de controls. Als ik het pookje een klein beetje beweeg gebeurt er niets, totdat het spel plots mijn beweging registreert en de stuurknuppel opeens als een malle naar links of rechts gaat. Mijn vliegtuig is totaal onbestuurbaar. De sensitivity kan ik ook niet aanpassen, want dat schermpje is leeg.
Je kan de xml file aanpassen die bij je control set hoort, te vinden in de submap Inputs van je installatie (waar flightsimulator.exe leeft). Enige ding, dat moet je doen voor het opstarten. Hij lijkt changes niet op te pikken als de game al draait.Craftop schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 12:51:
[...]
Sinds de update van MSFS is het aanpassen van de sensitivity inderdaad niet meer mogelijk, dus daar heb je inderdaad een probleem.. Je zult pas weer 'redelijk' met een controller kunnen vliegen als ze dat weer aanpassen.
Voor de xbox controller gebruikt de game de XInput file (een van de onderste 2 bij mij), een sensitivity van -80 lijkt prima te werken hier.
Ieder heeft zo z'n voorkeuren maar ehm... 1. je hebt de hele tijd de ATC balk in beeld staan en 2. je hebt ook nog eens de ondertiteling aan...DigitalExorcist schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 10:52:
[...]
Sterker nog:
Ik niet. Wie betaald er nou 25 euro voor alleen pushback... Snap ik dus echt niet.
niet doen .. er zit als pushback in FS
waarom dan nog kopen maar ik vind dit veel intresanter
de L-19 ”Bird Dog” is comming
met drijvers
Tundra en normale wielen ........ Kijk zo mogen ze van mij wel meer uit ebracht worden nu nog een met ski's voor de snel en ijs oppervlaktes
https://www.fsvisions.nl/...-l-19-bird-dog-voor-msfs/
Kunnen de haven airports in Alaska ook een aangedaan worden of de Maledive
deze is weer een voor mijn hangaar
Lekker old skool ook en Bush bak
[ Voor 13% gewijzigd door ravw op 22-09-2020 13:53 ]
Bedankt voor de tip. Die xml files zijn bij mij alleen onleesbare brei helaas.Hoogie2004 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 13:29:
[...]
[...]
Je kan de xml file aanpassen die bij je control set hoort, te vinden in de submap Inputs van je installatie (waar flightsimulator.exe leeft). Enige ding, dat moet je doen voor het opstarten. Hij lijkt changes niet op te pikken als de game al draait.
Voor de xbox controller gebruikt de game de XInput file (een van de onderste 2 bij mij), een sensitivity van -80 lijkt prima te werken hier.
Oh nou je het zegt.. was me nog niet eens echt opgevallen dat die balk daar was blijven staan. Normaal gesproken klik ik die wel weg na gebruik. Moet zeggen dat ik een 27" monitor vlak achter m'n yoke heb staan en daardoor lang niet altijd let op wat er in het uiterste hoekje linksbovenin gebeurd (het merendeel let ik op m'n instrumenten en wat er pal voor me gebeurd..).tup61 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 13:36:
[...]
Ieder heeft zo z'n voorkeuren maar ehm... 1. je hebt de hele tijd de ATC balk in beeld staan en 2. je hebt ook nog eens de ondertiteling aan...Het ATC menu zou je onder de tilde key kunnen zetten (die zit naast de 1 en da's de meest gebruikte ATC key): als je 'm nodig hebt, tik je op tilde en als 'ie weer weg kan, klik je weer op tilde. Scheelt een hoop gesleep met de muis én je mist die 'immersion killing' balk op je scherm. En die ondertiteling... alles wat ze zeggen, staat ook in het ATC scherm (die je de hele tijd op het scherm hebt staan) dus... zonde van de mooie plaatjes om dat aan te laten staan? Just sayin'
![]()
[...]
Ik niet. Wie betaald er nou 25 euro voor alleen pushback... Snap ik dus echt niet.
De ondertitels zijn wel praktisch moet ik zeggen. Meer ook omdat ik véél sneller lees wat er staat dan dat de ATC praat.
Ach, altijd nog minder immersie-brekend dan externe views van je vliegtuig terwijl je in de cockpit hoort te zitten en nog zwevende metertjes om je heen ziet óók
[ Voor 90% gewijzigd door Ircghost op 22-09-2020 14:14 ]
[ Voor 80% gewijzigd door Ircghost op 22-09-2020 14:15 ]
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
die gevoeligheid instellen werkt op dit moment nietzwammen schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 14:08:
iemand settings voor een xbox one controller qua sensitivity? Of nog beter de XML files?
Het gaat over remmen niet over sturenDigitalExorcist schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 13:14:
[...]
Ik heb ook geen pedalen. Daarom heb ik auto-rudder aan staan... dat voorkomt wel de nodige ellende. Iets minder realistisch, dat wel. Ik héb nog ergens een oud racestuurtje met pedalen die ik voorheen wel eens als doe-alsof-rudderpedalen heb gebruikt. Ook niet je-van-het maar nog altijd beter dan niks
Remmen is angst, gang is alles!Rikske_007 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 14:31:
[...]
Het gaat over remmen niet over sturen
Remmen doe je echter doorgaans ook met de pedalen in een vliegtuig. Dus toch wel relevantRikske_007 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 14:31:
[...]
Het gaat over remmen niet over sturen
Ik denk dat sommige niet weten dat de Rudderpendalen ook gebruikt worden als remmen .. denk dat daarom even een misverstand was .. en dacht iemand de het over sturen gingMagic schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 14:33:
[...]
Remmen doe je echter doorgaans ook met de pedalen in een vliegtuig. Dus toch wel relevant
pedalen naar voren schuiven naar links is links af gaan , en rechts , naar rechts maar het intrappen als en normale rem of raspandaal worden er op de remmen gedrukt dit ook weer afhankelijk welke kant je indtrukt .... en als je beide doet is het gewoon als een normale rem ..
Je kan het manueel aanpassen via de XML files, daarom dat die wel handig zouden zijn moest iemand ze hebbenravw schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 14:31:
[...]
die gevoeligheid instellen werkt op dit moment nietwachten op een update
/f/image/R1MVAy9WCzgEYe551mqAi4hn.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/EHwmAogqVE6hfxnUd0xUuWLs.png?f=fotoalbum_large)
De xml files bevatten ook al je mappings, dus die delen is niet direct heel handig misschien.zwammen schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 14:39:
[...]
Je kan het manueel aanpassen via de XML files, daarom dat die wel handig zouden zijn moest iemand ze hebben
De files zijn hier te vinden *(steam installatie). De map Input zit in de directory van FlightSimulator.exeSpacejockey schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 13:54:
[...]
Bedankt voor de tip. Die xml files zijn bij mij alleen onleesbare brei helaas.
\SteamLibrary\steamapps\common\MicrosoftFlightSimulator\Input
De files die je zoekt voor xbox controller (een van deze 2 wordt gebruikt, afhankelijk van je controller):
XInput_Gamepad.xml
XInput_Gamepad_Alt.xml
De sectie die je moet editen is dit, en de waarde van AxisSensitivity kun je bij alle assen op -80 zetten bijvoorbeeld:
:fill(white):strip_exif()/f/image/HZavY416MUWhgCeSaGRTDs6r.png?f=user_large)
Deze sectie staat redelijk bovenaan de file.
Ik gebruik een sensitivity van -80, deadzone van 0
Lekker weertje daar.Er!k schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 14:51:
Net een vluchtje gedaan vanaf Kopenhagen naar Alesund. In stralend weer vertrokken en naar mate ik dichterbij Alesund kwam werd de bewolking dikker en hoger. Ontzettend weinig zicht en pas rond de 1.000ft. zicht op de baan. ILS gedaan en laatste stuk met de hand. Landen op een slope is ook wel even wennen in plaats van die platte banen in P3D.
ENAL 221250Z VRB03KT 9000 DZ SCT005 BKN020 09/09 Q0998
(Variabele wind @ 3 knopen, 9 km zicht, regen, wolken op 500 ft (!!) en gebroken bewolking al op 2000 ft met een behoorlijk lage luchtdruk).,
Valt me nog mee trouwens, de DA (Decision Altitude) van ENAL op rwy 24 met ILS is 254 ft. Pas als je op die hoogte nog géén zicht op de baan hebt moet je afbreken.
https://vau.aero/navdb/chart/ENAL.pdf (pagina 11)
[ Voor 13% gewijzigd door DigitalExorcist op 22-09-2020 15:00 ]
Dit zijn toch wel de plaatjes die MSFS zo gaaf maken, probeer nu nog maar eens een niet ILS landing te maken. In XP kun je zelfs met dit weer nog vrij ok VFR landen doordat de wolken niet zo dicht zijn.Er!k schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 14:51:
Net een vluchtje gedaan vanaf Kopenhagen naar Alesund. In stralend weer vertrokken en naar mate ik dichterbij Alesund kwam werd de bewolking dikker en hoger. Ontzettend weinig zicht en pas rond de 1.000ft. zicht op de baan. ILS gedaan en laatste stuk met de hand. Landen op een slope is ook wel even wennen in plaats van die platte banen in P3D.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Heb jij dit nog op kunnen lossen? Ik kan nu helemaal niet meer met de 320 vliegen, altitude blijft op 5000 vast staan in de FCUVerwijderd schreef op zondag 20 september 2020 @ 17:45:
[...]
Idem hier, waarschijnlijk door de update (voor de update niet met de A320 gevlogen)
Overigens draai ik volgens FS nog steeds versie 1.7.14.0, ik heb nooit de download voor de 11GB grote file gehad, alleen de 600MB download van de MS store. Ik heb alleen wel alle ellende die 1.8.3.0 met zich meebrengt, dus dat is verder top.
[ Voor 25% gewijzigd door mvbo op 22-09-2020 17:16 ]
Ik gebruik de laatste versie van de mod en de A320 is vliegbaarmvbo schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 17:06:
[...]
Heb jij dit nog op kunnen lossen? Ik kan nu helemaal niet meer met de 320 vliegen, altitude blijft op 5000 vast staan in de FCU
Overigens draai ik volgens FS nog steeds versie 1.7.14.0, ik heb nooit de download voor de 11GB grote file gehad. Ik heb alleen wel alle ellende die 1.8.3.0 met zich meebrengt, dus dat is verder top.
https://github.com/flybywiresim/a32nx
Ik gebruik deze ook. Ik heb echt alles al geprobeerd naar mijn idee, sta op het punt een complete re-install van FS te doen want ik heb te veel rare dingen op het momentzwammen schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 17:16:
[...]
Ik gebruik de laatste versie van de mod en de A320 is vliegbaar
https://github.com/flybywiresim/a32nx

Bovendien valt het op dat de 'max FPS' 60 is in de instellingen, waarom kun je dat niet ophogen naar Unlimited, lijkt mij juist veel gunstiger als er extra FPS gehaald kan worden waar mogelijk, ondanks het kleine verschil...
Heb de Rolling Cache op 50GB gezet (default=8), is het beter om het uit te schakelen misschien?
[ Voor 10% gewijzigd door ViezeVis op 22-09-2020 17:57 ]
Je kan de frame limiter uitschakelenViezeVis schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 17:56:
Ik merk geregeld dat ik best dikke FPS drops heb voor een aantal minuten als ik over nieuw gebied heen vlieg. Is dat gebruikelijk/normaal? Het zijn vaak echte 'pauzes' van ca. 1-2 seconden.
Bovendien valt het op dat de 'max FPS' 60 is in de instellingen, waarom kun je dat niet ophogen naar Unlimited, lijkt mij juist veel gunstiger als er extra FPS gehaald kan worden waar mogelijk, ondanks het kleine verschil...
Heb de Rolling Cache op 50GB gezet (default=8), is het beter om het uit te schakelen misschien?
Bedankt voor de tip want dit werkt perfect zoravw schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 12:16:
[...]
Nee .... de truuk is je staart op de grond drukken ..
en hoe doe je dat ... door aan je stick te trekken .. doe dit pas op het moment dat je geen takeoff snelheid heb , en trek aan de stick full power vast houden en trap je rem full in .. geen probleem je staat snel stil .. Stick pas loslaten als je echt stilstaat , niet eerder, anders gaat hij nog zandhappen , of grind
Flaps werken voor een snell stop is zodra de wielen de grond raken de flap ophoog ,, bij een snelle take off het zelfde , zodra er lift is gang maken door 1 a 2 graden te stijgen en de flaps dicht gooien , voor een cub is de flaps alleen nodig als springplak
als je genoeg speed heb dus uit het witte vlak en liefst iets meer ( witte vlak waar je dus alleen de flaps mag gebruiken ) dus zodra je losbent .. snelheid maken niet gelijk aan je hoogte denken dat kan als je vaart heb .. heb je vaart kan je heb bijna recht omhoog gooien![]()
bij het landen pas een paar meter voor de baan full flaps De Full flap stand gebruik je alleen eigenlijk tijdens de flare . grond raken dicht die handel . snelheid is al laag dus je zit snel onder Takeoffsnelheid
trekken en remmen
Kijk maar naar deze en luisterd
YouTube: STOL (Takeoff and Landing) - How To
De gemodden Cub waar hij het over heeft kan je weg halen op dezelfde side echt een aanrader voor de Xcub only
Ik heb hem al full gemod staan
Ik zag dat je dan de VSync moet uitschakelen. Verklaart nog niet die gekke frapedrops van 1-2 seconden. Had @unezra daar ook geen last van?
/Edit
YouTube: Microsoft Flight Simulator 2020 - How to BOOST FPS and Increase Perf...
Deze video beschrijft ook die overlays. Graphic performance lijken me systeem-afhankelijk dus niet heel relevant en GPU acceleratie stond bij mij uit. Misschien doet dit nog wat.
[ Voor 41% gewijzigd door ViezeVis op 22-09-2020 18:09 ]
real thing zo doen ze het ook .. vaak oeffenen is echt leuk als je de truukjes kunt .. gebruik die mod die hun hebben dan werkt hij veel beterRikske_007 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 18:01:
[...]
Bedankt voor de tip want dit werkt perfect zo
ik vind die standaard cub niets
ben de ASDG Super Cub gewent in XP 11 (Payware) ... daar moet je echt handelen als in het echt anders kan je het vergeten.. en je dan na 2 jaar of zo deze cubs te vliegen krijgt .. tamme schapen zijn het ...
Maar ik ben blij dat je het nu door heb ... het is even weten dan gaat het vanzelf
het is een klein dingetje maar help heel goed
Ik hb zelf bij Steam even een game booster aangezet , nu werkt het laden ook gewoon normaal hier ... zelfs nog sneller somsViezeVis schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 18:06:
[...]
Ik zag dat je dan de VSync moet uitschakelen. Verklaart nog niet die gekke frapedrops van 1-2 seconden. Had @unezra daar ook geen last van?
/Edit
YouTube: Microsoft Flight Simulator 2020 - How to BOOST FPS and Increase Perf...
Deze video beschrijft ook die overlays. Graphic performance lijken me systeem-afhankelijk dus niet heel relevant en GPU acceleratie stond bij mij uit. Misschien doet dit nog wat.
even veel achtergrond rommel uitgooien is wta hij doet , iets van 17
Laden van een flight duurt bij doorgaans 1-2 minuten maximaal. Vind dat nog wel relatief meevallen.ravw schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 18:21:
[...]
Ik hb zelf bij Steam even een game booster aangezet , nu werkt het laden ook gewoon normaal hier ... zelfs nog sneller soms
even veel achtergrond rommel uitgooien is wta hij doet , iets van 17
ja dat is normal maar deze vent heb zelf al een keer 10 min op een , even wachten, scherm zitten kijken ... dan ben je het wel snel zatViezeVis schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 18:24:
[...]
Laden van een flight duurt bij doorgaans 1-2 minuten maximaal. Vind dat nog wel relatief meevallen.
ach met XP11 aan het eidne met alle mods was dat normaal , die van mij word soms ook trager maar ik heb nu ook erg veel dingen aan gepast aan mod en gekochte spullen
[ Voor 19% gewijzigd door ravw op 22-09-2020 18:31 ]
Het gaat om de Floodlight brightness... iemand vaker gehad?

[ Voor 23% gewijzigd door ViezeVis op 22-09-2020 18:39 ]
Meer motoren staat niet gelijk aan hogere snelheid. Beide hebben vergelijkbare cruise speeds op hoogte.Predator schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 18:24:
Ik weet niet of het al iemand opgevallen is, maar de cruise speed van de Bonanza, die klopt echt niet.
Ik vond het al raar dat die zo hoog was, maar naast de baron valt het wel erg op.
De baron is wel een stuk sneller dan de bonanza![]()
[Afbeelding]
Ik vind het leuk om op te stijgen en over bekend terrein te vliegen maar als leek snap ik iets niet wat ik verkeerd doe.
Er staat bv Cruise speed 450 KTAS. Maar ingame moet ik al 100% throttle vliegen en dan nog tik ik de 250 niet aan. Ligt dat aan physics of zo of staan er standaard nog flaps open ergens of ik niet hoog genoeg vlieg, tegen de wind in ?
Wie kan er mij helpen om een 'snel' te vliegen.
Aangegeven luchtsnelheid (indicated airspeed – IAS). Dit is de snelheid aangegeven door luchtsnelheidsmeter van het vliegtuig (in praktijk meestal bij zijn Engelse naam airspeed indicator genoemd). Het is deze snelheid die in de radiocommunicatie tussen piloot en luchtverkeersleiding wordt verstaan onder de algemene term 'luchtsnelheid'.Astratuner schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 18:39:
Met de aanschaf van Xbox game pass deze game een keer geïnstalleerd.
Ik vind het leuk om op te stijgen en over bekend terrein te vliegen maar als leek snap ik iets niet wat ik verkeerd doe.
Er staat bv Cruise speed 450 KTAS. Maar ingame moet ik al 100% throttle vliegen en dan nog tik ik de 250 niet aan. Ligt dat aan physics of zo of staan er standaard nog flaps open ergens of ik niet hoog genoeg vlieg, tegen de wind in ?
Wie kan er mij helpen om een 'snel' te vliegen.
Werkelijke luchtsnelheid (true airspeed – TAS of KTAS) (ook wel ware luchtsnelheid genoemd). Dit is de luchtsnelheid van een vliegtuig ten opzichte van onverstoorde lucht. De werkelijke luchtsnelheid wordt voornamelijk gebruikt bij het plannen van een vlucht.
Cruisesnelheid van een A320 op 35000 voet is bijvoorbeeld 0.78 mach
He, dat had ik bij de C152 afgelopen week. Verder geen aandacht aan besteed, en geloof niet dat hij het daarna nog een keer gedaan heeft (maar weet niet zeker of ik nog wel een nachtvlucht gedaan heb).ViezeVis schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 18:37:
Wat ik ook merk is dat in mijn A320 ineens de brightness van de Flight Instrument Panels uit zichzelf terugdraait qua brightness... dat is super irritant als je aan het vliegen bent
[Afbeelding]
Schijnt te maken te hebben met het inladen van andere vliegtuigen (bv als je over een luchthaven vliegt)Magic schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 18:42:
[...]
He, dat had ik bij de C152 afgelopen week. Verder geen aandacht aan besteed, en geloof niet dat hij het daarna nog een keer gedaan heeft (maar weet niet zeker of ik nog wel een nachtvlucht gedaan heb).
Aircraft ground density op 0 zetten zou moeten helpen tot er een patch uitkomt
Ha als je er op gaat letten lijkt het indd zo te zijn... heel bijzonder en HEEL irritantzwammen schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 18:43:
[...]
Schijnt te maken te hebben met het inladen van andere vliegtuigen (bv als je over een luchthaven vliegt)
Aircraft ground density op 0 zetten zou moeten helpen tot er een patch uitkomt
Ben je net bezig om te checken of je ILS approach gaat lukken, heeft je A320 zoiets van: zoek t uit.
[ Voor 11% gewijzigd door ViezeVis op 22-09-2020 18:45 ]
Nee hoor, de Baron is echt wel sneller.Propane schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 18:38:
[...]
Meer motoren staat niet gelijk aan hogere snelheid. Beide hebben vergelijkbare cruise speeds op hoogte.
Het is trouwens de cruise speed van de Baron die fout is. Die moet 202 kts zijn
Die van de bonanza klopt wel de beechcraft site specs.
[ Voor 6% gewijzigd door Predator op 22-09-2020 18:53 ]
Die 202kt is max cruise op zee niveau. Op een hoogte van ~10.0000ft vliegt de Baron ca. 180kts tegenover de 176kts van de Bonanza.Predator schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 18:53:
[...]
Nee hoor, de Baron is echt wel sneller.
Het is trouwens de cruise speed van de Baron die fout is. Die moet 202 kts zijn
Die van de bonanza klopt wel de beechcraft site specs.
Baron G58 is 223 kias maxPredator schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 18:24:
Ik weet niet of het al iemand opgevallen is, maar de cruise speed van de Bonanza, die klopt echt niet.
Ik vond het al raar dat die zo hoog was, maar naast de baron valt het wel erg op.
De baron is wel een stuk sneller dan de bonanza![]()
[Afbeelding]
Bonanza G36 is 205 Kias max
maar goed hun hebben het over de vliegsnelheid op rustig vliegen.
ik heb het overde maximum speed
dat is wel een verschil maar de twee ontlopen elkaar niet zo veel
[ Voor 13% gewijzigd door ravw op 22-09-2020 19:26 ]
Is dat met of zonder mod? In de mod hebben ze het in ieder geval verholpen bij de volgende release:ViezeVis schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 18:37:
Wat ik ook merk is dat in mijn A320 ineens de brightness van de Flight Instrument Panels uit zichzelf terugdraait qua brightness... dat is super irritant als je aan het vliegen bent
[Afbeelding]
https://github.com/flybywiresim/a32nx/issues/722
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Ik kwam er bij de overgang van XBox game pass naar steam achter dat steam ook nog een deadzone had ingesteld voor mijn controller. Dat zorgde voor het exacte effect wat jij beschrijft. Wellicht handig om daar tussen de instellingen te kijken.Spacejockey schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 12:48:
Ik vind het wel chill om een kleine deadzone te hebben, ander is het onmogelijk om recht te blijven vliegen.
Asl je FS via de Microsoft Store hebt gekocht, staan in deze map de default xml files voor meerdere controller types, maar die kun je niet aanpassen of je moet de owner veranderen van system naar admin
C:\Program Files\WindowsApps\Microsoft.FlightSimulator_1.8.3.0_x64__8wekyb3d8bbwe\Input
In deze map staan je aangepaste joystick instellingen in een file zonder extensie, die intern wel een XML is:
C:\Users\USERNAME\AppData\Local\Packages\Microsoft.FlightSimulator_8wekyb3d8bbwe\SystemAppData\wgs\000901FFD952FEAE_00000000000000000000000069F80140\8A2CEB30CEDF420491F31E250C000D98
In deze map staat je aangepaste keyboard instellingen:
C:\Users\USERNAME\AppData\Local\Packages\Microsoft.FlightSimulator_8wekyb3d8bbwe\SystemAppData\wgs\000901FFD952FEAE_00000000000000000000000069F80140\BE393368B00C42068A346CBF567E7CFD
Het kan zijn dat de laatste folder bij iedereen net een andere naam heeft, maar daar moet je het zoeken.
Mocht je daar geen file vinden, dan moet je misschien eerst je button assignments wijzigen en het profiel opslaan onder een andere naam.
De file kun je in elke text editor openen.
De sensitivities van resp. steering en camera stel je hier in:
<Axis AxisName="X" AxisSensitivy="-50" AxisDeadZone="0"/>
<Axis AxisName="Y" AxisSensitivy="-50" AxisDeadZone="0"/>
<Axis AxisName="rX" AxisSensitivy="-100" AxisDeadZone="0"/>
<Axis AxisName="rY" AxisSensitivy="-100" AxisDeadZone="0"/>
Als je opstijgt vanaf John F. Kennedy International Airport in New York (KJFK) en vervolgens in je FD instelt ILS31L, hoef je maar een kleine vector te vliegen die je precies over het water geleid naar de baan. Ideaal om even touch&go's te oefenen

Ik merk wel dat ik een beetje klaar ben met de instructies van de navlog op te volgen; ik kijk op Google maps en probeer daar herkenningspunten te vinden om een directere route te vliegen. Is nauwelijks sneller, maar wel leuker.
Daarna nog even mijn woonplaats verkend met een nieuwe scenery pack. Een stad wordt echt veel mooier met hier en daar een gebouw dat je echt herkent!
:strip_exif()/f/image/4aSRCbziABbJpVpqAvHzQmiT.jpg?f=fotoalbum_large)
Ha wat vet! Gelijk even gedownload. Nu maar hopen dat het vliegveld ook snel wordt toegevoegd en dat iemand ook een scenery pack voor mijn woonplaats (Arnhem) maakt.aap schreef op woensdag 23 september 2020 @ 00:26:
Ik was vanavond alleen thuis, dus weer wat etappes van de Nevada Bush Trip afgetikt.
Ik merk wel dat ik een beetje klaar ben met de instructies van de navlog op te volgen; ik kijk op Google maps en probeer daar herkenningspunten te vinden om een directere route te vliegen. Is nauwelijks sneller, maar wel leuker.
Daarna nog even mijn woonplaats verkend met een nieuwe scenery pack. Een stad wordt echt veel mooier met hier en daar een gebouw dat je echt herkent!
Zoiets? https://forums.flightsimu...irport-eheh-wip/233552/24Jahe1990 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 08:16:
[...]
Ha wat vet! Gelijk even gedownload. Nu maar hopen dat het vliegveld ook snel wordt toegevoegd en dat iemand ook een scenery pack voor mijn woonplaats (Arnhem) maakt.
Dit soort scenery vind ik altijd jammer, het steekt uit als een zere duim en haalt me meer uit de game dan dat het me er in brengt. Scenerymakers zouden mij betreft wat meer tijd mogen steken in het opgaan in de omgeving, en wat minder dat elk pilaartje op de juiste plek staat.aap schreef op woensdag 23 september 2020 @ 00:26:
Ik was vanavond alleen thuis, dus weer wat etappes van de Nevada Bush Trip afgetikt.
[Afbeelding]
Gezien de staat van de omgeving kun je dat alleen doen door de kwaliteit van de toegevoegde objecten ook zwaar te reduceren (of de hele omgeving ook te modelleren op hetzelfde kwaliteitsniveau).Magic schreef op woensdag 23 september 2020 @ 08:25:
[...]
Dit soort scenery vind ik altijd jammer, het steekt uit als een zere duim en haalt me meer uit de game dan dat het me er in brengt. Scenerymakers zouden mij betreft wat meer tijd mogen steken in het opgaan in de omgeving, en wat minder dat elk pilaartje op de juiste plek staat.
Voor iets wat iemand belangeloos in zijn vrije tijd doet, vind ik het prima. Dan valt het in de categorie "als je een mooiere scenery kan maken, dan doe je het toch lekker zelf?'. Het zou anders zijn als je hier twintig euro voor had moeten aftikken.
Zo'n screenshot doet het m.i. ook niet helemaal recht. Doordat je nu naar een stilstaand plaatje kijkt, valt het kwaliteitsverschil tussen het stadion en zijn omgeving enorm op. Maar als je rondvliegt, dan valt dit veel minder op. Het is leuk om enkele herkenbare gebouwen boven de horizon uit te zien steken.
Zonder deze scenery pack herkende ik Eindhoven aan het stratenplan. Nu herken ik het aan de gebouwen. Voor mij is dat echt wel een enorme verbetering.
Zo'n dooddoener waar niemand ooit iets mee kan. "Als je het beter weet, doe je het toch zelf?". Dat is net alsof je geen kritiek mag hebben op de Red Bull van Max Verstappen die er 2 races achter elkaar mee ophoudt omdat je zélf geen Formule 1 auto kan bouwen.aap schreef op woensdag 23 september 2020 @ 08:57:
[...]
Gezien de staat van de omgeving kun je dat alleen doen door de kwaliteit van de toegevoegde objecten ook zwaar te reduceren (of de hele omgeving ook te modelleren op hetzelfde kwaliteitsniveau).
Voor iets wat iemand belangeloos in zijn vrije tijd doet, vind ik het prima. Dan valt het in de categorie "als je een mooiere scenery kan maken, dan doe je het toch lekker zelf?'. Het zou anders zijn als je hier twintig euro voor had moeten aftikken.
Zo'n screenshot doet het m.i. ook niet helemaal recht. Doordat je nu naar een stilstaand plaatje kijkt, valt het kwaliteitsverschil tussen het stadion en zijn omgeving enorm op. Maar als je rondvliegt, dan valt dit veel minder op. Het is leuk om enkele herkenbare gebouwen boven de horizon uit te zien steken.
Zonder deze scenery pack herkende ik Eindhoven aan het stratenplan. Nu herken ik het aan de gebouwen. Voor mij is dat echt wel een enorme verbetering.
Dat je iets niet zélf kunt wil niet zeggen dat wat een ander doet dan per definitie goed is.
Je vindt een iPhone of Samsung Galaxy smartphone minpunten hebben? Pffft, ga dan lekker zélf een smartphone bouwen!
Zwaar te reduceren?? Maak dan lekker zélf een flight sim die de hele wereld bevat! Hoe laat kunnen we de betaversie verwachten vanmiddag?Gezien de staat van de omgeving kun je dat alleen doen door de kwaliteit van de toegevoegde objecten ook zwaar te reduceren (...)
[ Voor 8% gewijzigd door DigitalExorcist op 23-09-2020 09:03 ]
Ik zie dit continu voorbij komen hier, de term GA. Waar staat dat eigenlijk voor?ravw schreef op zondag 20 september 2020 @ 22:00:
[...]
die had ik nog niet egzien wel even zitten kijken maar er zitten veel stukken tussen die ken ik al hij vlieg een beetje de GA routes dus ja .. als GA vlieger kom je dan wel vaak op de zelfde routes uit maar in sommige landen ben ik nog niet egweest maar dat komt wel ..
GA = General Aviation, de kleine(re) burgerluchtvaart. Dus alles wat geen 'grote' jets zijn zeg maar.. (of de charter/lijnvluchten)robinez schreef op woensdag 23 september 2020 @ 09:15:
ik wil toch even mijn complimenten aan iedereen geven hier in deze thread. Er staat zoveel waardevolle informatie in deze thread voor mensen die nieuw zijn in het flight sim genre. Hierdoor heb ik in een record tempo al zoveel bijgeleerd waardoor ik steeds meer plezier weet te halen uit flight simulator 2020. Dat was zonder al die tips en tricks en discussies nooit gelukt. Vanavond heb ik tijd om in de trial van onair te gaan duiken en daar kijk ik wel naar uit
[...]
Ik zie dit continu voorbij komen hier, de term GA. Waar staat dat eigenlijk voor?
Beetje suf van je om eerst te gaan klagen over 'dooddoeners', om vervolgens op nogal kinderachtige wijze hetzelfde te doen.DigitalExorcist schreef op woensdag 23 september 2020 @ 09:00:
[...]
Zo'n dooddoener waar niemand ooit iets mee kan. "Als je het beter weet, doe je het toch zelf?". Dat is net alsof je geen kritiek mag hebben op de Red Bull van Max Verstappen die er 2 races achter elkaar mee ophoudt omdat je zélf geen Formule 1 auto kan bouwen.
Dat je iets niet zélf kunt wil niet zeggen dat wat een ander doet dan per definitie goed is.
Je vindt een iPhone of Samsung Galaxy smartphone minpunten hebben? Pffft, ga dan lekker zélf een smartphone bouwen!
[...]
Zwaar te reduceren?? Maak dan lekker zélf een flight sim die de hele wereld bevat! Hoe laat kunnen we de betaversie verwachten vanmiddag?
Het is freeware, op de juiste locatie gezet door een enthousiaste simmer. Ja; om het mooi te krijgen moet je eigenlijk de gehele omgeving meenemen (wat we wellicht ooit van Microsoft mogen verwachten), maar het geeft wel een leuke toevoeging aan de ervaring. Alles beter dan een vierkant gebouw (als er al een gebouw staat) waar normaliter een stadion hoort te staan.
AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2
Dus je snapt precies waarom het zinloos is om géén kritiek op iets te mogen leveren terwijl je dat niet perse zelf beter kan? ... top!Craftop schreef op woensdag 23 september 2020 @ 09:17:
[...]
Beetje suf van je om eerst te gaan klagen over 'dooddoeners', om vervolgens op nogal kinderachtige wijze hetzelfde te doen.
Het is freeware, op de juiste locatie gezet door een enthousiaste simmer. Ja; om het mooi te krijgen moet je eigenlijk de gehele omgeving meenemen (wat we wellicht ooit van Microsoft mogen verwachten), maar het geeft wel een leuke toevoeging aan de ervaring. Alles beter dan een vierkant gebouw (als er al een gebouw staat) waar normaliter een stadion hoort te staan.
https://en.wikipedia.org/wiki/General_aviation?wprov=sfla1
Laten we niet te ver in discussie gaan over dit soort dingen, daar is dit het topic niet voor. Ik snap jouw gevoel (blijkbaar komt daar nogal wat emotie bij vrij..), maar ik begrijp ook dat er mensen zijn die zeggen: 'het is super tof dat mensen zich bezig houden met het maken van zulke dingen, dat het er dan nog niet 100% realistisch uit ziet neem ik dan voor lief'.DigitalExorcist schreef op woensdag 23 september 2020 @ 09:19:
[...]
Dus je snapt precies waarom het zinloos is om géén kritiek op iets te mogen leveren terwijl je dat niet perse zelf beter kan? ... top!
Excuses aanvaardCraftop schreef op woensdag 23 september 2020 @ 09:22:
[...]
Laten we niet te ver in discussie gaan over dit soort dingen, daar is dit het topic niet voor. Ik snap jouw gevoel (blijkbaar komt daar nogal wat emotie bij vrij..), maar ik begrijp ook dat er mensen zijn die zeggen: 'het is super tof dat mensen zich bezig houden met het maken van zulke dingen, dat het er dan nog niet 100% realistisch uit ziet neem ik dan voor lief'.
of nog makkerlijker gezegt Geen AirlinersIcarus3712 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 09:21:
GA staat voor General Aviation:
https://en.wikipedia.org/wiki/General_aviation?wprov=sfla1
Daar zat ik ook aan te denken maar wat valt er dan onder airliners? Een Cityhopper van KLM is m.i. geen airliner maar ook geen GA meer..
De definitie op de Wiki (zie hierboven) is duidelijker.
Wat is wél "general aviation":
- Corporate Aviation: Company own-use flight operations
- Fractional Ownership Operations: aircraft operated by a specialized company on behalf of two or more co-owners
- Business Aviation (or Travel): self-flown for business purposes
- Personal/Private Travel: travel for personal reasons/personal transport
- Air Tourism: self-flown incoming/outgoing tourism
- Recreational Flying: powered/powerless leisure flying activities
- Air Sports: Aerobatics, Air Races, Competitions, Rallies etc.
[ Voor 53% gewijzigd door DigitalExorcist op 23-09-2020 10:57 ]
KLM is toch gewoon een airline?DigitalExorcist schreef op woensdag 23 september 2020 @ 10:54:
[...]
Daar zat ik ook aan te denken maar wat valt er dan onder airliners? Een Cityhopper van KLM is m.i. geen airliner maar ook geen GA meer..
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Ik denk dat de term vrij los te interpreteren is. Ik denk dat de verdeling commercial of general aviation is. Dus een Cessna die post rondbrengt zou je dan ook niet als GA zien. Toch denk ik dat je zou kunnen zeggen dat een vliegtuig die voor een luchtvaartmaatschappij vliegt een airliner is, en anders niet. Zoiets?DigitalExorcist schreef op woensdag 23 september 2020 @ 10:54:
[...]
Dat klopt, maar ook die hebben GA vliegtuigen:
https://www.luchtvaartnie...g-voor-klm-flight-academy
https://twitter.com/Simen...g-voor-klm-flight-academy
[ Voor 30% gewijzigd door DigitalExorcist op 23-09-2020 10:59 ]
Nee KLM is een luchtvaart organisatie , en die vlieg met airliners , en ga
Maar die wordt niet gebruikt voor daadwerkelijke luchtvaartdienstenDigitalExorcist schreef op woensdag 23 september 2020 @ 10:58:
[...]
Dat klopt, maar ook die hebben GA vliegtuigen:
https://www.luchtvaartnie...g-voor-klm-flight-academy
Blijft een kwestie van definitie, uiteraard.
On a different not: vandaag komt m'n nieuwe PC binnen en met een beetje mazzel morgen m'n op Marktplaats gescoorde Saitek yoke & quadrant. Dit weekend eens volop aan de flight sim, dus
Wat is hét starting point? Waar moet ik beginnen? Gewoon de tutorials vanuit FS2020 volgen, of juist ergens anders (Youtube? Zelf gewoon proberen?) starten?
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Ik zou zéker de tutorials eerst doen. Er zit een hoop bij waarvan je denkt "ja.. logisch" maar ook een hoop tips over je camera's en hotkeys etc, dingen die misschien niet zo snel op youtube terug gaat vinden. Veel plezier!ralpje schreef op woensdag 23 september 2020 @ 11:02:
[...]
Maar die wordt niet gebruikt voor daadwerkelijke luchtvaartdiensten
On a different not: vandaag komt m'n nieuwe PC binnen en met een beetje mazzel morgen m'n op Marktplaats gescoorde Saitek yoke & quadrant. Dit weekend eens volop aan de flight sim, dus
Wat is hét starting point? Waar moet ik beginnen? Gewoon de tutorials vanuit FS2020 volgen, of juist ergens anders (Youtube? Zelf gewoon proberen?) starten?
Mwah, het is juist het begin van de luchtvaartdiensten! Je kan ook niet stellen dat een lesauto geen deel uitmaakt van het reguliere verkeerralpje schreef op woensdag 23 september 2020 @ 11:02:
[...]
Overigens: als je geen ervaring met Flight Sim hebt, begin dan maar gewoon met de tutorials. Die leggen eea. prima uit. En begin met binnenlandse vluchtjes om wat te oefenen. Niet dat het heel veel uitmaakt natuurlijk maar als je de 'lay of the land' wil leren kennen is dat misschien makkelijker boven Nederland (of België, ligt eraan waar je woont) dan bijv. Oezbekistan.
probeer eerste de lessen dan ler je ook gelijk ene beetje hoe je de controles werkenralpje schreef op woensdag 23 september 2020 @ 11:02:
[...]
als je geen ervaring heb met vliegen is dat wel de makkelijkste weg
je leert ook gelijk een beetje de luchtvaart termen en de "regels"
als je zelf gaat vliegen in het begin neem een C152 / CUB die zijn het makkelijkste te vliegen
dat is een vraag die ik denk ik wel kan beantwoorden, ik ben ook vanaf niets begonnen. Mijn proces (en ik ben er nog lang niet) was de volgende:ralpje schreef op woensdag 23 september 2020 @ 11:02:
[...]...
- Starten met de tutorials in MFS 2020
- VFR vluchten: de geleerde technieken uit de tutorials met de Cessna 152 oefenen door het maken van VFR vluchten op de wereld
- IFR vluchten: Daarna overstappen op de cessna 172 (met g1000) om te leren vliegen op basis van instrumenten. Ik heb hier een aantal youtube tutorials over bekeken (hoe de G1000 werkt in MFS2020) en die geoefend met willekeurige vluchten. Belangrijk is dan dat je dan ook gevoel krijgt hoe de autopilot werkt, bijvoorbeeld kun je die gebruiken om de hoogte automatisch vast te houden terwijl je zelf de koers bepaalt (dat scheelt je een hoop Trim werk) of je geeft de navigatie helemaal over aan de autopilot zoals bijvoorbeeld MFS (GPS navigatie) of juist HDG (heading) navigatie.
- VOR: Zelf vliegen op basis van VORs (dit wordt in verschillende youtube videos prima uitgelegd) en als je het truukje kent is het redelijk eenvoudig te doen
- ILS : als je dat bovenstaande allemaal snapt dan wordt het tijd voor ILS (instrument landing system), dit vond ik 1 van de moeilijkste onderdelen tot nu toe. Het uitvoeren valt reuze mee, maar het echt snappen betekent dat je ook de Approach kaarten moet leren lezen en kunnen interpreteren (Bijvoorbeeld via skyvector.com). Maar er staan in deze thread en de andere thread hier heel veel tips die je op het goede pad hiermee zetten.
Na het leren van deze technieken zou je de eerste basis voor beginners wel onder de knie moeten hebben.
Op dit punt ben ik nu zelf aanbeland, de komende tijd ga ik me nu meer verdiepen in de vliegtuigen zelf, wat doe je in welke situatie en vooral dat ik leer begrijpen waar mensen het hier af en toe over hebben, dat gaat soms best ver en het lijkt me top als je dat allemaal weet.
En dat vind ik het mooie van MFS 2020. Ik had natuurlijk wel vooraf ervaring met arcade vliegers zoals DCS, IL-2 Sturmovik en aerofly 2, maar goed dat is gewoon gas geven en een beetje heen en weer vliegen, dat is meer de game kant op. Maar nu ik in 1 maand tijd al die bovenstaande dingen al geleerd heb en MFS 2020 meer als simulator aan het behandelen ben, merk ik dat ik er zoveel meer plezier uit haal doordat je in control bent over wat je doen dat ik er toch wel min of meer verslaafd aan het raken ben. Helaas heb ik niet altijd tijd genoeg om er aan te besteden, maar de uren die ik er aan besteed vliegen voorbij
Ik zou je aan willen raden om ook de andere thread hier op tweakers te lezen, die staat ook bomvol tips en guides om mee uit mfs 2020 te kunnen halen. Die thread kun je hier vinden: (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes
want je weet dan de instrumenten aftelezen ( na het behalen van de lessen ) en als je daar mee klaar bent je heb gelijk gemiddelt 9 vlieguren behaald
dus hoogte houden en de nav volgen op graden , meer is het niet ..
de balkan is erg mooi en ook voor een beginnen de piloot makkelijk te doen , de andere twee vluchten komen al veel meer dingen bijkijken die een level hoger zijn voor een wat ervaren vliegen
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2020 11:53 ]
Nee, altijd met motorgeluid aan. Ik ben nog even aan het bekijken of ik het ATC-geluid via de speakers in m'n monitor kan laten lopen en het motorgeluid over de (strategisch geplaatste, want stereo) losse speakertjes.. in het 'echt' kun je het motorgeluid immers ook niet uitzettenVerwijderd schreef op woensdag 23 september 2020 @ 11:52:
Vliegt er nog iemand zonder geluid? Ik vlieg liever met muziek, het voortdurende motorgeluid vind ik te eentonig...
(En ik vlieg FS sowieso zo echt mogelijk..)
ik heb altijd het geluid van mfs2020 aan omdat ik de atc aanwijzingen belangrijk vind, Maar daarnaast open ik altijd spotify en luister tegelijkertijd naar muziek of een podcast.Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2020 @ 11:52:
Vliegt er nog iemand zonder geluid? Ik vlieg liever met muziek, het voortdurende motorgeluid vind ik te eentonig...
Dus ik doe beide tegelijk.
Ik wil graag een ander geluid laten horen.ralpje schreef op woensdag 23 september 2020 @ 11:02:
[...]
Bovenstaande adviezen zijn erg goed als je een flight-SIM wilt gebruiken.
Ik zelf gebruik het meer als een FLIGHT-sim.
Ben zonder tutorials gewoon van Drachten ( woonplaats, dus mijn startpunt ) naar Eelde gevlogen omdat ik wilde zien hoe de wereld er van bovenaf uitziet. En van Eelde uit de waddenzee over...
Ik hang vrijwel altijd met de camera achter mijn toestel, en gebruik dus eigenlijk alleen die instrumenten.
De afspraak met mezelf is dat ik alleen mag opstijgen vanaf een vliegveld waar ik al een keer geland ben. Ik spring dus niet van hot naar her over de wereld heen.
Ik ben inmiddels via Denemarken en Zweden in Noorwegen aangekomen. Ook via Zwitserland, Frankrijk,Spanje en Portugal de oversteek naar Afrika gemaakt en daar op de Canarische eilanden aangekomen.
Via Italië en de Balkan, langs de Zwarte- en Kaspische zee vanmorgen net in Teheran geland.
Ik geniet van het ontdekken van nieuwe uitzichten, de verrassing hoeveel het wel niet afwijkt van mijn ongeïnformeerde aannames omtrent hoe het er daar wel niet uit zal zien...
Misschien ga ik ooit over tot de flight-SIM, maar vermaak mij nu uitstekend met mijn FLIGHT-sim..
Whatever floats your boat..
Onderweg naar Teheran:
/f/image/AA8DmIZnQgZftGGe8nCSuLI9.png?f=fotoalbum_large)
Maar ik was al zo gewend aan het luide motorgeluid, dat ik het nu vreemd vind klinken om de motor zo gedempt te horen.
je moet toch horen of een motor in de juiste toeren loopt en blijft lopen ...
motor geluid is meer dan alleen maar gezoem , het vertelt je ook hoe het viegtuig zich voelt op bepaalde hoogte waarop je dan weer de afstelling anders moet doen ....
als je met ga boven de 10.000 ft komt gaat de motor heel anders klinken dan als je laag blijgt , bij koud weer of veel verandering van temp is het zeker een must om je motor goed te kunnen horen
bij het te weinig krijgen van zuurstof zal de motor stil vallen .. dit hoor je al snel aankomen waarop je kunt ingrijpen ..
ik vlieg dan voornamelijk met planes die niet auto mixed zijn .. dus dan is het echt een must om je motor te horen
daar ben je dan ook veel mee bezig om steeds de jusite afstelling te hebben voor de motor .. tijdens de vlucht ...
Ik heb hem zelf iets harder staan het motor geluid omdat ik echt goed wil horen wat en hoe mijn vliegtuig zich voelt
bij de Mooney is dit heel erg goed hoorbaar wanneer hij wel of niet lekker loopt en zelf bij een klim op of naar hoogtes moet je daar ook heel goed op letten
als je motor good loopt dan hoor je hem haast niet een lichte brom , maar als je je hem steeds in de hooge toeren houd zal je het snel gaan irriteren ...dan blijft die motor krijzen
dat wil je niet hebben. nee , een goed lopen motor in de juiste toeren is juist rustgevend
probeer tijdens de vlucht ook de meters in het groen te houden dan loopt hij gewoon het beste
en ook het zuinigste zeker als je op je feul moet letten
voor @ralpje deze site staat heel veel tips op en heel veel uitleg ,
YouTube: MzeroA Flight Training - YouTube hij is wat druk met praten dus zet ondertitels aan maar deze geeft zo veel info wat en hoe met vliegen , waar je rekening mee moet houden , nav , Vor en nood handelingen , maar ook tips (motor verbruik en ATc handelingen en praten , of juist zonder ATC ( dingen die hier door enkele worden gezien als onreal of niet juist ) worden daar in besproken waarom je het juist wel of niet op die manier moet doen.
Maar er zit best wel veel verschil tussen GA vliegen en een airliner maar met de GA zal ik als ik jou was de eerste half jaar bezig gaan houden .. pas als de airliners in FS "real" zijn of een goede pay ware uit komt van een airliner dan pas overstapppen , de Basic is GA als je die kunt dromen stap je pas over , en als je vragen heb als je FS gaat simmen horen we je wel maar op youtube is heel veel te vinden
Een groot voordel van GA piloot zijn in deze tijden van Corona
Social distancing is 6 feet. Pilot distancing is 6000 feet!
Ook voor mensen die airliners vliegen is deze side erg mooi voor veel info
[ Voor 47% gewijzigd door ravw op 23-09-2020 12:55 ]
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc