Ware het niet dat je sinds de laatste patch de sensitiviteit niet meer in kan stellenravw schreef op zondag 20 september 2020 @ 21:58:
[...]
valt mee ligt vaak aan je controler gevoeligheid
Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme
yep dat heeft mij vandaag ook al heel wat grrrrr momenten bezorgt maar niet alleen dat ......Dani86 schreef op zondag 20 september 2020 @ 22:07:
[...]
Ware het niet dat je sinds de laatste patch de sensitiviteit niet meer in kan stellen
ben je lekker met een filmpje aan het opnemen van en airport met vertrek .. komt er weer zo.n dwaas binnen vliegen , eindelijk dat stukje weer goed .. sta ik de runway tefilmen komen ze van bijde kanten landen ... hup door elkaar heen ..ggggrrr normaal zie je daar nooit iemand en nu gaan ze een fly inhouden met idioten
gelukkig heb ik het begin stuk nu af maar de rest komt wel
[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 20-09-2020 22:13 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Het kan wel nog, via een file op disk. It mijn eerdere post:Dani86 schreef op zondag 20 september 2020 @ 22:07:
[...]
Ware het niet dat je sinds de laatste patch de sensitiviteit niet meer in kan stellen
Voor degenen met issues qua sensitivity!!!!!
Je kan de xml file aanpassen die bij je control set hoort, te vinden in de submap Inputs van je installatie (waar flightsimulator.exe leeft). Enige ding, dat moet je doen voor het opstarten. Hij lijkt changes niet op te pikken als de game al draait.
Ik neem aan dat je de flightplan bedoelt:
in
C:\Users\<gebruikersnaam>\AppData\Local\Packages\Microsoft.FlightSimulator_8wekyb3d8bbwe\LocalState
[ Voor 7% gewijzigd door BazerK op 21-09-2020 17:54 ]
Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.
Handig in het algemeen, maar zeker voor mijn duikvluchten.
[ Voor 32% gewijzigd door Luxicon op 20-09-2020 22:49 ]
...
kijk hier maar eens naar hoe ze het dan doen na de duikvluchten ..
YouTube: INSANE APPROACH!!! PC12 GO AROUND!! at St Barts (LAST UPLOAD FOR AWH...
LOl ik dacht dat ze in FS alleen maar dachten voor te gaan met landen en geen gedult te hebben voor de landingen maar in het echt kunnen ze er ook wat van , kijken van af 12 min 55
YouTube: 2017 Fisk Arrival into Oshkosh - Simultaneous Landing with T-6 Overhead
[ Voor 94% gewijzigd door ravw op 20-09-2020 23:31 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Maargoed bij de oude FSen gebruikte ik altijd het 2D panel

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme
ik zit altijd in de plane met de muis helemaal naar achteren gescrolled en dan met pijltje omhoog 1 tikDani86 schreef op zondag 20 september 2020 @ 23:21:
Qua zicht naar buiten kom ik liever wat te hoog aanvliegen bij deze FS. Zo hou je lekker overzicht.
Maargoed bij de oude FSen gebruikte ik altijd het 2D panel
dan heb je vaak het meeste overzicht
vlak voor de landing even nog een tik omhoog om net even over de neus te kijken
want sommge planes lijken wel pinocio als ze gaan landen die neus lijkt in eens veel langer te worden
en dan hebben we nog niet eens in FS2020 een Pilatus PC-6 Porter zitten
die mag van mij trouwens wel snel komen
want als er een een snoekduik kan maken is het dat vliegtuig wel .. over duikvluchten gesproken
moest even zoeken naar het filmpje maar ik heb hem
een glijpad van 45 graden
YouTube: Pilatus PC6 extreme landing
het geheim zit hem in de reverse van de prop .. kan ook zelfstandig achteruitrijden zonder tow / pushback ... een beest van een vliegtuig
YouTube: Aviofun Pilatus extreme landing & reverse taxiing at Wolfsberger Flu...
[ Voor 42% gewijzigd door ravw op 20-09-2020 23:53 ]
Ik had er al 12 gedaan van de Nevada bush trip, maar sinds de patch kom ik niet meer verder. De hoop dat dit snel met een noodreparatie opgelost zou worden heb ik inmiddels opgegeven.
Ik dacht nog dat ik wel zou wachten tot de volgende patch dit dan gaat oplossen en dan doe ik in de tussentijd wel wat anders (heb een paar IFR vluchtjes geprobeerd met de Cessna Citation), maar ik ben zwak
De landingen worden gelukkig wel gewoon weer goed gedetecteerd.
Ik heb ook nog even snel naar het filmpje van @Luxicon's landingen gekeken. Kritiek werd hier gegeven dat er te steil gedaald wordt, maar mijn landingen zien er net zo uit. Dat wil verder niets zeggen. Maar het kan blijkbaar en ik krijg uit het filmpje niet de indruk dat de landingen onzacht zouden zijn.
Hoe bepaal je dan in een GA vliegtuig zonder moderne hulpmiddelen hoe je daalt?
Dalen op de approach is doorgaans een net 3 graden glijpad. Makkelijke duimregels voor een grofweg 3-graden daling zijn bijvoorbeeld;aap schreef op maandag 21 september 2020 @ 00:04:
Maar het kan blijkbaar en ik krijg uit het filmpje niet de indruk dat de landingen onzacht zouden zijn.
- Begin je daling op (3 * (hoogte die je moet verliezen in duizenden voet)) nautische mijlen vantevoren
Voorbeeld, je zit op 8000ft en wilt naar 3000ft. Dus 3 * 5 = 15nm. Begin 15nm voor je op 3000ft wilt zitten met je daling.
En de vertikale snelheid die je aan moet houden voor die 3-graden daling kan je dan zo berekenen;
- Neem (5 * Groundspeed) om je vertical speed grofweg in te schatten.
Voorbeeld, je vliegt rond aan 80kt en er is weinig wind, 5 * 80 = 400fpm daling voor 3-graden daling.
Het is zijn echt duimregels, als je het na gaat rekenen zie je vanzelf wel dat je beter nog een extra mijl eerder kan starten met de daling, óf even met 50fpm meer kan dalen. Maar voor een grove schatting werkt het prima. In GA zou ik je enroute daling vanaf kruishoogte gewoon plannen met ergens tussen de 500-1000fpm. Op die manier hoef je enkel na te denken over de tijd tot het punt waar je op een bepaalde hoogte wilt zitten en dat zijn ook weer vrij makkelijke sommen. Ik gebruik die duimregels elke vlucht nog. Bijhouden wat de FMS aan het doen is, zelf alvast daling plannen voor een shortcut die je aan voelt komen maar nog niet in de FMS kan zetten etc.
Nog wat handige duimregels: http://www.aviationchief.com/rule-of-thumbs.html
In zijn filmpje ging hij op short final nog aan bijna 1500fpm naar beneden, en klapt hem op de grond met 400fpm. Dat zijn redelijk forse getallen
Nu weet ik dat sommigen hier zich een "echte" bush piloot wanen, maar ook in GA is er nog zoiets als airmanship en simpel gezond verstand. Daar kom je meestal niet in duikvlucht final approach op "zolang je maar zachtjes land". Dus... lekker even het hoofdrekenen weer oefenen. Of zoals een captain waar ik jaren terug mee vloog altijd een rekenmachine bij de hand houden
[ Voor 5% gewijzigd door Propane op 21-09-2020 02:21 ]
Ik gebruik overal approach charts voor. Ja de flight planner doet een hoop (vooral als je de goeie approaches kiest) en voor de rest: kaartjes zoals deze (Eelde als voorbeeld):aap schreef op maandag 21 september 2020 @ 00:04:
Ik heb ook nog even snel naar het filmpje van @Luxicon's landingen gekeken. Kritiek werd hier gegeven dat er te steil gedaald wordt, maar mijn landingen zien er net zo uit. Dat wil verder niets zeggen. Maar het kan blijkbaar en ik krijg uit het filmpje niet de indruk dat de landingen onzacht zouden zijn.
https://www.lvnl.nl/eaip/...EH-AD-2.EHGG-IAC-23-4.pdf
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Wat is eigenlijk wel een fastosenlijk vsi bij de landing.Propane schreef op maandag 21 september 2020 @ 02:18:
[...]
Dalen op de approach is doorgaans een net 3 graden glijpad. Makkelijke duimregels voor een grofweg 3-graden daling zijn bijvoorbeeld;
- Begin je daling op (3 * (hoogte die je moet verliezen in duizenden voet)) nautische mijlen vantevoren
Voorbeeld, je zit op 8000ft en wilt naar 3000ft. Dus 3 * 5 = 15nm. Begin 15nm voor je op 3000ft wilt zitten met je daling.
En de vertikale snelheid die je aan moet houden voor die 3-graden daling kan je dan zo berekenen;
- Neem (5 * Groundspeed) om je vertical speed grofweg in te schatten.
Voorbeeld, je vliegt rond aan 80kt en er is weinig wind, 5 * 80 = 400fpm daling voor 3-graden daling.
Het is zijn echt duimregels, als je het na gaat rekenen zie je vanzelf wel dat je beter nog een extra mijl eerder kan starten met de daling, óf even met 50fpm meer kan dalen. Maar voor een grove schatting werkt het prima. In GA zou ik je enroute daling vanaf kruishoogte gewoon plannen met ergens tussen de 500-1000fpm. Op die manier hoef je enkel na te denken over de tijd tot het punt waar je op een bepaalde hoogte wilt zitten en dat zijn ook weer vrij makkelijke sommen. Ik gebruik die duimregels elke vlucht nog. Bijhouden wat de FMS aan het doen is, zelf alvast daling plannen voor een shortcut die je aan voelt komen maar nog niet in de FMS kan zetten etc.
Nog wat handige duimregels: http://www.aviationchief.com/rule-of-thumbs.html
In zijn filmpje ging hij op short final nog aan bijna 1500fpm naar beneden, en klapt hem op de grond met 400fpm. Dat zijn redelijk forse getallen. In de meeste commerciële luchtvaart operaties krijg je dan op z'n minst een mailtje van de flight data monitoring afdeling, of je mag even op kantoor tekst en uitleg geven. De 1500fpm alleen al zou een onstabiele approach zijn en een go-around moeten triggeren.
Nu weet ik dat sommigen hier zich een "echte" bush piloot wanen, maar ook in GA is er nog zoiets als airmanship en simpel gezond verstand. Daar kom je meestal niet in duikvlucht final approach op "zolang je maar zachtjes land". Dus... lekker even het hoofdrekenen weer oefenen. Of zoals een captain waar ik jaren terug mee vloog altijd een rekenmachine bij de hand houden.
Ik vlieg met Airhauler 2 die mijn landingen beoordeelt en die geeft
< 100 ft = greaser
< 200 ft = smooth
< 300 ft = good
< 400 ft = oke
above 400 ft begint het risico van schade te ontstaan.
ben nu wel even benieuwd wat een pro als norm aanhoudt.
Ja, en het is aan jezelf om te besluiten hoe je dat doet.turkeyhakan schreef op maandag 21 september 2020 @ 08:18:
Hoe werkt de NAV log die je bij de bush trips krijgt? Moet je zelf bijhouden hoeveel nm je hebt gevlogen en op basis daarvan weer je heading aanpassen?
In de praktijk is het op basis van onderbuikgevoel, gevlogen tijd en landmarks die je onderweg ziet (staan beschreven in de description).
De laatste 2 "flight training" lessen leggen dit uit.
[ Voor 6% gewijzigd door Magic op 21-09-2020 08:32 ]
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
OMdat ik de atc en map op een ander scherm heb loop ik tegen het probleem aan dat mijn controls het zelfs niet meer doen als ik even atc bevestig op dat andere scherm.
Is er niet ergens een instelling die dit kan voorkomen?
Het zo bloed irritant dat je eerst weer in je hoofdscherm moet klikken voordat FS2020 weer control inputs oppakt. (of toetsenbord aanslagen)
Denk het niet omdat het echt als los window wordt gezien.killerbee1958 schreef op maandag 21 september 2020 @ 08:41:
Gisterenavond weer eens een vluchtje in fs2020 gemaakt.
OMdat ik de atc en map op een ander scherm heb loop ik tegen het probleem aan dat mijn controls het zelfs niet meer doen als ik even atc bevestig op dat andere scherm.
Het zo bloed irritant dat je eerst weer in je hoofdscherm moet klikken voordat FS2020 weer control inputs oppakt. (of toetsenbord aanslagen)
Ik gebruik steeds de cijfer knoppen om op de ATC te reageren. Dan hoef je niet met je muis te klikken en blijft FS2020 zelf actief.
Bedankt voor je reactie. Ik heb mijn pc regio op kiribati gezet, alsmede de MS store. Was er misschien nog iets wat ik moest veranderen? Weet iemand daarnaast nog eens hoelang het gemiddeld duurt dat Zendesk reageert?ravw schreef op zondag 20 september 2020 @ 20:21:
[...]
heb je store en je pc tiem en regio goed staan ? dan zou het moeten werken
even uit een in loggen met store misschien
Blijft toch mooi he dat FS
[Afbeelding]
Zendesk lost geen individuele gebruikersproblemen op. Daar moet je dus zeker niet op gaan wachten.Oban606 schreef op maandag 21 september 2020 @ 09:20:
[...]
Bedankt voor je reactie. Ik heb mijn pc regio op kiribati gezet, alsmede de MS store. Was er misschien nog iets wat ik moest veranderen? Weet iemand daarnaast nog eens hoelang het gemiddeld duurt dat Zendesk reageert?
Het werkt ongeveer zo:
- je maakt een ticket aan
- vroeg of laat gaat iemand van Asobo naar dat ticket kijken en beoordeeld of ze hier iets mee moeten doen in hun software.
- je krijgt dan een standaardantwoord dat verwijst naar een FAQ of een andere algemeen verhaal dat enigszins verband met je issue houdt,
- je ticket wordt op 'solved' gezet.
- misschien dat ooit in een toekomstige patch er iets verandert dat het door jou aangekaarte probleem oplost en voorkomt.
Ik heb tot nu toe 7 tickets in Zendesk aangemaakt. Meestal kreeg ik na tussen de 2 en 5 dagen een respons.
[ Voor 5% gewijzigd door aap op 21-09-2020 09:27 ]
Weet je zeker dat je de game hebt gekocht, en niet alleen de premium of deluxe content? Als je dat hebt gedaan kun je namelijk niet zonder game pass spelen. Ook maakt de store onderscheid in welke versie je gekocht hebt. ik heb bijvoorbeeld premium deluxe, maar zie alleen bij deze versie de download knop. Bij de standaard versie zie ik alleen "buy".Oban606 schreef op zondag 20 september 2020 @ 20:13:
Ik heb voor de launch een gamepass gekocht voor een dollar. Ik kon niet wachten op het download moment en zag dat als je Kiribati zou opgeven op launch day als locatie wel direct kon downloaden. Dit heb ik gedaan en vloog kort hierna vrolijk rond. Ik was erg onder de indruk. Ik heb daarom in de game zelf de game gekocht en betaald via PayPal.
Nu wil ik de game opnieuw installeren maar heb ik deze niet in de MS store staan. Ik ben bang dat dit te maken heeft met m'n ongeduld door mij regio aan te hebben gepast. Ik heb de zendesk(what's in de name😂) al dagen terug hetzelfde gemeld en gevraagd voor een oplossing/optie. Ik hoor echter tot nu toe niks.
Ik ga er gemakshalve vanuit dat ik niet de enige ben die tijdelijk kiribati heeft gebruikt. Ik hoop dan ook op iemand die hierop aanslaat met een oplossing voor mij. Tot die tijd ben ik grounded 😉
De regio maakt nu niets meer uit.
ah Scottish, nae problem far me luckily! thx (mijn HOTAS komt om 15:00 binnen!)Luxicon schreef op zondag 20 september 2020 @ 22:46:
Misschien helpt dit met de sensitivity? Als je dat accent een beetje kunt verstaan. Als het echt moet, kan het een oplossing bieden
[YouTube: How To Get More Accurate With Your HOTAS - Using Joystick Curves]
Handig in het algemeen, maar zeker voor mijn duikvluchten.
[YouTube: PAPI Lights - Glide Path or Slope for VFR Visual Landings without ILS - MSFS 2020 / X-Plane]
AMD Ryzen 5 3600 * Gigabyte Geforce GTX 2070 Super GAMING OC 3X WHITE 8G * G.SKILL Ripjaws 32GB 3200 Mhz * Corsair MP600 NVMe PCIe x4 M.2 SSD 1TB * ASUS ROG STRIX X570-F GAMING
Ik moet steeds met mijn vleugels door een pompstation draaien?
Shift+p is forceerde pushback, of reverse thrustRikske_007 schreef op maandag 21 september 2020 @ 10:45:
Hoe vertrekken jullie op kleinere luchthavens zonder push back![]()
gewoon niet altijd zorg ik dat ik niets raakt ... des noods met de toetsenboord even je in je achteruit zetten dacht CTRL PRikske_007 schreef op maandag 21 september 2020 @ 10:45:
Hoe vertrekken jullie op kleinere luchthavens zonder push back![]()
maar het is ook jammer dat je niet als je je aiport kiest dat je kan kiezen hoe je vliegtuig komt te staan dus zo dat je hem gewoon kan draaien naar de gewenste richting
Reverse thrust werkt alleen bij jet enginges neem ik aan?Ircghost schreef op maandag 21 september 2020 @ 10:53:
[...]
Shift+p is forceerde pushback, of reverse thrust
En Shift+P wist ik niet maar er is dus geen echt reële manier om dit te doen in het spel dan?
[ Voor 86% gewijzigd door Ircghost op 21-09-2020 12:56 ]
Opzich is shift + p hetzelfde als normale pushback, er is alleen geen model van de pusbback truck. Dus dan moet je de pushback clearance van de ground er even bij verzinnen.Rikske_007 schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:35:
[...]
Reverse thrust werkt alleen bij jet enginges neem ik aan?
En Shift+P wist ik niet maar er is dus geen echt reële manier om dit te doen in het spel dan?
[ Voor 12% gewijzigd door Ircghost op 21-09-2020 12:55 ]
Of slew! Kleine vliegtuigen worden volgens mij in het echt ook vaak met de hand goed gepositioneerd dus... dan vind ik slew een gelegitimeerde optie.Ircghost schreef op maandag 21 september 2020 @ 10:53:
[...]
Shift+p is forceerde pushback, of reverse thrust
Ik moet eerlijk bekennen dat ik bij twijfel gewoon dwars door het grondpersoneel en eventueel aanwezige pompstations heen taxi... Alleen als ik een compleet gebouw voor m'n neus heb, gebruikt ik shift-P.
Hm, als er een pushbackmannetje (of -vrouwtje) op zijn (of haar) kar bij mijn TBM of C172 staat en ik klik op shift-P, dan moet ik dus echt wel de hele animatie bekijken... Nog een reden te meer om maar dwars door hem (of haar) heen de walsen.Ircghost schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:54:
[...]
Opzich is shift + p hetzelfde als normale pushback, er is alleen geen model van de pusbback truck. Dus dan moet je de pushback clearance van de ground er even bij verzinnen.
[ Voor 29% gewijzigd door tup61 op 21-09-2020 13:09 ]
is inderdaad bloed irritant, ik heb daarom de ATC en de eerste drie keuzes, de navlog en Map gemapped naar knoppen op mijn controller, dan blijft je hoofdscherm actief en hoef je niet echt te switchen met je muis. Moet je wel genoeg knoppen hebben op je controllers om dat te kunnen doen, maar het werkt verder wel goed en is eigenlijk best wel handig in de praktijk.killerbee1958 schreef op maandag 21 september 2020 @ 08:41:
Gisterenavond weer eens een vluchtje in fs2020 gemaakt.
ja ik zou niet weten hoe je het doen moet doen , bij XP1 heb je met sommige nog dta je zelf een tow kan geven ... maar dat zit niet in FS2020Ircghost schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:54:
[...]
Opzich is shift + p hetzelfde als normale pushback, er is alleen geen model van de pusbback truck. Dus dan moet je de pushback clearance van de ground er even bij verzinnen.
wou wel makkelijk en real zijn ..
pushback clearance
en als ik daar om vraagt bij 8 vand e 10 veldjes dan kan ik wahcten tot ik eens ons weegt .. want daar word vanuit eggaan dat je zelf wel kunt kijken en je verantwoording kunt nemen als je de kist achter uit duwd
als had ik gisten wel wat rode ramen ..... sta ik te wachten tot mijn temp goed is .. loopt er zo.n grond medewerker door mijn draaiende prop heen .... moet hij natuurlijk zelf weten maar dat is auw
Wat ik dan wel weer leuk vond dat er op een gegevenmoment toen ik naar de runway ging en line up wilde doen staat daar ook een Mooney voor mij
wel leuk dat je die payware kisten dan wel ziet als je ze zelf ook heb
[ Voor 11% gewijzigd door ravw op 21-09-2020 13:52 ]
Als je het omrekent naar m/s kun je het beter visualiseren. 100 ft/m voor een 'greaser' komt overeen met ruim een halve meter per seconde. Loop maar eens met 0.5 m/s tegen een muur aan.killerbee1958 schreef op maandag 21 september 2020 @ 07:55:
Wat is eigenlijk wel een fastosenlijk vsi bij de landing.
Ik vlieg met Airhauler 2 die mijn landingen beoordeelt en die geeft
< 100 ft = greaser
< 200 ft = smooth
< 300 ft = good
< 400 ft = oke
above 400 ft begint het risico van schade te ontstaan.
ben nu wel even benieuwd wat een pro als norm aanhoudt.
Met 400 ft/m krijg je allemaal briljante opmerkingen van stewardessen over hun sportbeha. Niks oke.
Het idee van een flare is natuurlijk dat je vlak boven de baan je descent rate (voor een airliner kan dat soms wel zo'n 900 ft/m zijn) terugbrengt naar vrijwel niks. Op een natte of gladde baan iets meer niks, op droog beton minder niks.
May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!
0,5 m/s is rond de 1.8 km/h. Durf ik wel mee tegen een muur te lopen.. Of is dat juist je punt?Uitvreter schreef op maandag 21 september 2020 @ 15:01:
[...]
Als je het omrekent naar m/s kun je het beter visualiseren. 100 ft/m voor een 'greaser' komt overeen met ruim een halve meter per seconde. Loop maar eens met 0.5 m/s tegen een muur aan.![]()
Met 400 ft/m krijg je allemaal briljante opmerkingen van stewardessen over hun sportbeha. Niks oke.
Het idee van een flare is natuurlijk dat je vlak boven de baan je descent rate (voor een airliner kan dat soms wel zo'n 900 ft/m zijn) terugbrengt naar vrijwel niks. Op een natte of gladde baan iets meer niks, op droog beton minder niks.
EHRD is hier ook wenselijk maar weer nog niet of die in de maak is
Maar hier even twee Shots van
EDLP

EGLC

[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 21-09-2020 16:13 ]
Verwijderd
Oei, dan heb ik altijd verkeerd geflared:Uitvreter schreef op maandag 21 september 2020 @ 15:01:
[...]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4FNV0lvzYQhvhhGKiXewRkkn.jpg?f=user_large)
Om het nog iets meer in perspectief te plaatsen:GurbY{nl} schreef op maandag 21 september 2020 @ 15:40:
[...]
0,5 m/s is rond de 1.8 km/h. Durf ik wel mee tegen een muur te lopen.. Of is dat juist je punt?
0,5 m/s is de snelheid waarmee je de grond raakt, als je van een hoogte van 1,25 cm naar beneden springt.
Dat kunnen mijn knieën wel hebben
Maar dat flaren kan je ook al op de grond oefenenVerwijderd schreef op maandag 21 september 2020 @ 15:56:
[...]
Oei, dan heb ik altijd verkeerd geflared:
[Afbeelding]

Je kunt het navlog openen, en daar je cruise altitude aanpassen... Ik kijk zelf altijd even hoeveel nm ik op cruise altitude vlieg.Timbox88 schreef op maandag 21 september 2020 @ 16:32:
Als je een IFR plan maakt (low-altitude) kun je dan ook ergens aangeven op welke cruise hoogte je wil vliegen? Nu brengt de ATC me in mijn ogen regelmatig veel te hoog. Tijdens de vlucht vraag ik dan wel een altitude decrease aan en die krijg ik dan ook, maar bij het volgende checkpoint (zelfs heel dicht op de arrival) sturen ze me toch weer omhoog. Heel irritant haha!
Draait Londen een beetje soepel met EGLC erbij??? Voor EHLE is er trouwens een freeware project (https://forums.flightsimu...rt-ehle-update-18-09-2020) RDPresets werkt aan Rotterdam (https://fselite.net/news/...am-the-hague-airport-ehrd) ook voor MSFSravw schreef op maandag 21 september 2020 @ 15:56:
Zo EGLC nu ook toegevoeg .... aan mijn verzameling .. want dan kan ik die kant ook eens op met een mooie airportje , nu nog een paar mooie NL aiports die in de maak zijn nog even binnen halen .. zo als EHLE :-)
YouTube: Lelystad Airport | Zondag met Lubach (S12)ravw schreef op maandag 21 september 2020 @ 15:56:
Zo EGLC nu ook toegevoeg .... aan mijn verzameling .. want dan kan ik die kant ook eens op met een mooie airportje , nu nog een paar mooie NL aiports die in de maak zijn nog even binnen halen .. zo als EHLE :-)
Maar hier even twee Shots van
EDLP
[Afbeelding]
EGLC
[Afbeelding]
Mwah. EHLE is niet veel soeps hoor
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Bij het knopje "Navlog" rechts (onder Flight Conditions) kun je dat aanpassenTimbox88 schreef op maandag 21 september 2020 @ 16:32:
Als je een IFR plan maakt (low-altitude) kun je dan ook ergens aangeven op welke cruise hoogte je wil vliegen? Nu brengt de ATC me in mijn ogen regelmatig veel te hoog. Tijdens de vlucht vraag ik dan wel een altitude decrease aan en die krijg ik dan ook, maar bij het volgende checkpoint (zelfs heel dicht op de arrival) sturen ze me toch weer omhoog. Heel irritant haha!
ja ben er even snel van vertrokken maargeen last gehad :-) vanavond wil ik een avond landing gaan doen maar wacht even op de tijd dat de zon hier een klein beetje onder gaat dan ga ik vertrekkenEr!k schreef op maandag 21 september 2020 @ 16:37:
[...]
Draait Londen een beetje soepel met EGLC erbij??? Voor EHLE is er trouwens een freeware project (https://forums.flightsimu...rt-ehle-update-18-09-2020) RDPresets werkt aan Rotterdam (https://fselite.net/news/...am-the-hague-airport-ehrd) ook voor MSFS
en hopelijk kom Wycombe Air Park snel naar store :-)
dan kan ik vandaar weeruit (EGLC) naar Wycombe Air Park vliegen
wil graag met de Mooney maar hoe meer ik er mee vlieg hoe meer dingen me gaan irriteren aan de NAv .. bij het vlogen van de GPS lijkt dt ding wel dronken en de GPS hand matig volgen gaat ook moeilijk wnat als je goed zit dan 280 hdg terwijl hij dat aangeeft maar en 10 min later zit je bijna 500 meter van die paarse lijn af terijl je niets aan de HDG doen
[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 21-09-2020 17:02 ]
https://github.com/Workin...s/releases/tag/cj4-v0.2.0
Je antwoord zette me aan het denken, 1.25 cm (die hoogte klopt, ik heb het nagerekend) lijkt niet veel, dat vangen je knieen idd best op. Maar met die knieen is valsspelen. Dat is de vering in je landinsgestel.aap schreef op maandag 21 september 2020 @ 15:56:
[...]
Om het nog iets meer in perspectief te plaatsen:
0,5 m/s is de snelheid waarmee je de grond raakt, als je van een hoogte van 1,25 cm naar beneden springt.
Dat kunnen mijn knieën wel hebben
Probeer het volgende dan eens, je neemt zo'n aluminium stepje van je kinderen, met van die harde plastic wieltjes. Dan zoek je ergens een oprit met een tegel die 2.5 cm uitsteekt. 2.5 Want als het stepje er met het voorwiel vanaf knalt, en het achterwiel nog steeds op de hoge tegel rijdt, dan ga jij, die in het midden staat, 1.25 cm omlaag. Neem een aanloopje, en met gestrekte knieen rij jij van die tegel af.
Geen greaser, toch? Geen eitje.
De helft ongeveer van normale wandelsnelheid. Probeer maar eens, maar dan zonder je handen gebruiken om je 'af te vangen'. Nee mijn punt is echt dat het harder aankomt dan gedacht.GurbY{nl} schreef op maandag 21 september 2020 @ 15:40:
[...]
0,5 m/s is rond de 1.8 km/h. Durf ik wel mee tegen een muur te lopen.. Of is dat juist je punt?
[ Voor 17% gewijzigd door Uitvreter op 21-09-2020 17:33 ]
Eh, is dit vanuit ervaring of is dit vanuit Theorie??Uitvreter schreef op maandag 21 september 2020 @ 15:01:
[...]
Als je het omrekent naar m/s kun je het beter visualiseren. 100 ft/m voor een 'greaser' komt overeen met ruim een halve meter per seconde. Loop maar eens met 0.5 m/s tegen een muur aan.![]()
Ik denk namelijk, zoals al door anderen opgemerkt dat 0.5m/s al een hele mooie flare is.
Je kan natuurlijk proberen om te flaren met 0ft/min maar dan wordt de landingsbaan wel erg kort
Oke, een airliner wordt niet net als een F14 aan het dek gevlogen maar ik denk dat de rates die AH2 hanteert toch wel heel reeel zijn. (maar ik zoek dus bevestiging van mensen die ECHT vliegen en dit ECHT weten).
Beetje normale 3 graden daalhoek op de ILS geeft bij een 737 bij zo een 160 knopen zo een 700ft/min.
Die moet je dus affakellen in je flare.
Besef je ook dat de spoilers nu juist omhoog komen omdat het landingsgestel met een klapje op de baan komt. Hierdoor wordt een hydraliek systeem geactiveerd dat zorgt voor deployement van de spoilers.
Dat dan weer om direct de luchtstroom over de vleugel te verstoren en te voorkomen dat de kist gaat beethoven.
(ik hoop niet dat er iemand hier denkt dat die dunne plaatjes aluminium echt veel effect hebben op de snelheid van het landende vliegtuig.
Ik zal vanavond eens in de FCOM van de 737 zoeken maar ik ben er redelijk van overtuigd dat het landinggestel van een 737 uitstekend een VSi van 400-500 ft/min kan opvangen.
(maar nogmaals ik zoek dus vooral de input van ervaringsdeskundigen die durven en kunnen en willen opnoemen wat voor hun een reeele vsi is bij touchdown).
DIE IS ZEKER GEEN 0 ft/min zoals jij suggereert.
Dus tot 180 f/m.
En dat is best wel een snelheid om tegen een muur mee an te lopen (voldoende om minstens je neus te breken of een shouderblad).
[ Voor 1% gewijzigd door franssie op 22-09-2020 10:37 . Reden: F>M conversie aan gepast ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Gister kwam ik een post tegen op Reddit over missies, en heb dat uitgeprobeerd. Dat werkte prima, ik ben benieuwd wat er binnenkort zoal beschikbaar komt.. Onderstaande draait op de achtergrond en registreert de statistieken. Waarschijnlijk is dit iets simpels wat eerder ook al kon, maar toch. Ik vond het wel leuk om te doen.

Nog een stukje vliegwerk, inclusief een minder heftige duikvlucht. Het was de eerste approach waar ik op de lampen lette, vandaar de vreemde acties tijdens het landen.
...
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
als ik weet dat de airport op 200 ft ligt dan laat ik hem vaak zakken tot 4000 tot zo 80 kn voor de baan en dan tot ik de 25 nm voor de baan laat ik hem weer rust op 500ft zakken tot ik hem in het zicht krijg dan vaak Ap uit en op het handje landen
Volgens mij gaat de FCOM van een 737 uit van -150 fpm bij een 3 graden approach glide path en beginnen met de flare op 20 feet.killerbee1958 schreef op maandag 21 september 2020 @ 17:30:
[...]
Eh, is dit vanuit ervaring of is dit vanuit Theorie??
Ik denk namelijk, zoals al door anderen opgemerkt dat 0.5m/s al een hele mooie flare is.
Je kan natuurlijk proberen om te flaren met 0ft/min maar dan wordt de landingsbaan wel erg kort
Ik zal vanavond eens in de FCOM van de 737 zoeken maar ik ben er redelijk van overtuigd dat het landinggestel van een 737 uitstekend een VSi van 400-500 ft/min kan opvangen.
(maar nogmaals ik zoek dus vooral de input van ervaringsdeskundigen die durven en kunnen en willen opnoemen wat voor hun een reeele vsi is bij touchdown).
dat die ik met die twee grote witte blokken ( weet even niet hoe die dingen heten maar ik zorg dta ik daar in de buurt neer komt dan zit je vaak goed ... als ze er niet zijn dat (grasveld of kleine vliegveld pak ik een project wat naast de baan staat als punt wel iets wat voor aan staan dan :-) dan kom je al een heel eind met een goede glijpadfranssie schreef op maandag 21 september 2020 @ 18:15:
@Luxicon google eens op “pitch for airspeed; power for altitude.” (of misschien wist je dat al) maar als ik het goed heb onthouden uit mijn paar lessen probeer je de neusstand gelijk te houden en de afwijking tov de PAPI lichten te corrigeren met je gashendel.
ben nu even aan het kijken hoe dat ding werk .... :-) EDLP naar EGLC lijkt wel op dat het vliegtuig Liquid Hydrogen and Liquid Oxygen getankt heeft
Met de cup of C172 had ik nog in Duitsland gezeten nu mag ik al bijna weer mijn landing gaan voorbereiden
[ Voor 12% gewijzigd door ravw op 21-09-2020 18:40 ]
Ik weet dat je een test periode kan doen van 7 dagen en dat ga ik ook wel doen, maar ik was benieuwd naar jullie ervaringen aangezien ik er hier nauwelijks iets over lees.
@Koriel Kan hier vast meer over vertellenkillerbee1958 schreef op maandag 21 september 2020 @ 17:30:
[...]
Eh, is dit vanuit ervaring of is dit vanuit Theorie??
Je kan natuurlijk proberen om te flaren met 0ft/min maar dan wordt de landingsbaan wel erg kort![]()
Oke, een airliner wordt niet net als een F14 aan het dek gevlogen maar ik denk dat de rates die AH2 hanteert toch wel heel reeel zijn. (maar ik zoek dus bevestiging van mensen die ECHT vliegen en dit ECHT weten).
Beetje normale 3 graden daalhoek op de ILS geeft bij een 737 bij zo een 160 knopen zo een 700ft/min.
Die moet je dus affakellen in je flare.
Besef je ook dat de spoilers nu juist omhoog komen omdat het landingsgestel met een klapje op de baan komt. Hierdoor wordt een hydraliek systeem geactiveerd dat zorgt voor deployement van de spoilers.
Dat dan weer om direct de luchtstroom over de vleugel te verstoren en te voorkomen dat de kist gaat beethoven.
(ik hoop niet dat er iemand hier denkt dat die dunne plaatjes aluminium echt veel effect hebben op de snelheid van het landende vliegtuig.)
Ik gebruik het nu een aantal weken. Vorige week waren er nogal wat verbindingsproblemen maar ik heb daar deze week geen last meer van gehad.robinez schreef op maandag 21 september 2020 @ 19:37:
Bij verder onderzoek zag ik een visueel veel simpeler programma genaamd Onair, die is niet gratis, maar zo'n abonnement is niet heel duur. Ik was benieuwd zijn er mensen hier die dat met MFS 2020 gebruiken en werkt dat een beetje goed?
Het is erg makkelijk in gebruik, je kunt zelfs een "survival mode" inschakelen zodat je bepaalde zaken niet kunt gebruiken. Ik heb 1 medewerker in dienst waarmee ik voldoende geld kan verdienen als ik zelf even niet vlieg.
Voordeel is dat je de ene keer een lichte vracht heb, volgende keer helemaal volgeladen vlieg. Het instellen van het gewicht moet je nu alleen nog zelf instellen omdat de SDK nog niet compleet is. Moet zeggen dat het me tot nu toe wel goed bevalt.
Werd gisteren nog naar een klein vliegveldje in Italie gestuurd (LIIB, Aviosuperficie Aero Club Valdarno SCUV)
Zou zeker de trail proberen.
/f/image/Z0odE1qKHUh34ocwW2ZesfZ1.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/dL09WU5Z9fWipNTO9y5GKyDk.png?f=fotoalbum_large)
Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI
moet je voor zulke lui je landing afbreken .. al hoe wel ik had dan niet zo mooi uitzicht gehad van London city airport
YouTube: Hold short takeoff at London City
Die 2 airliners die zo kort na elkaar vertrekken is ook al een no goravw schreef op maandag 21 september 2020 @ 20:54:
Vanavond met de CJ4 naar london gevlogen krijg je vlak voor de landing een GA ........ maar is dit nou wat ze noemen met een hold short take off
moet je voor zulke lui je landing afbreken .. al hoe wel ik had dan niet zo mooi uitzicht gehad van London city airport
Mocht het je bevallen, als je bijvoorbeeld meteen 2 jaar afneemt is dat volgens mij even duur als iets van 8 maanden.. dus de moeite waard om dat te overwegenrobinez schreef op maandag 21 september 2020 @ 19:37:
Ik heb eens gekeken naar mogelijke missies waarin je opdrachten krijgen en daar XP mee opbouwt. FS Economy lijkt wel leuk, maar die doet het op dit moment nog niet kwa nieuwe aanvragen en zag er ook wat ingewikkeld uit. Bij verder onderzoek zag ik een visueel veel simpeler programma genaamd Onair, die is niet gratis, maar zo'n abonnement is niet heel duur. Ik was benieuwd zijn er mensen hier die dat met MFS 2020 gebruiken en werkt dat een beetje goed?
Ik weet dat je een test periode kan doen van 7 dagen en dat ga ik ook wel doen, maar ik was benieuwd naar jullie ervaringen aangezien ik er hier nauwelijks iets over lees.
die tweede is een LH maar die eerste ? dacht EJ maar dat is het niet ..zwammen schreef op maandag 21 september 2020 @ 21:12:
[...]
Die 2 airliners die zo kort na elkaar vertrekken is ook al een no go

[ Voor 17% gewijzigd door ravw op 21-09-2020 21:25 ]
De eerste van Zell am See naar St Johann in Tirol. Prima vlucht, erg waarheidsgetrouw. Top! Helaas is de landing niet gelogd zag ik. Jammer.
Daarna vanaf amsterdam naar groningen via de wadden eilanden. Helaas boven terschelling een stutter en boem. Desktop. Na ongeveer een half uur. Kan gebeuren.
Vanavond vanaf Key West via de everglades naar miami (vfr wise meer van verwacht maar à la).
Nu weer na plm 40m stutter en crash.
Niets wijst er echt op dat t naar de crash toe werkt. Fps is stabiel (capped) 30fps, memory gebruik ruim in t jasje, temperaturen goed...
Nu tab ik best veel naar de desktop, dat gaat nl erg super met msfs, maar doen jullie dat ook?
Morgen een kleiner vluchtje doen
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
Nou de Boeing manuals (FTCM en FCOM 1 en 2) gaven het antwoord niet, maar onderstaand draadje welfranssie schreef op maandag 21 september 2020 @ 18:00:
Wat ik zo her en der vind (niet echt goede bronnen dus die hou ik bij me) is russen de 1 a 3 f/s, dus grofweg 3 a 9 m/s.
Dus tot 180 f/m.
En dat is best wel een snelheid om tegen een muur mee an te lopen (voldoende om minstens je neus te breken of een shouderblad).
https://aviation.stackexc...speed-of-a-large-airliner
goede landing is tussen de 60-180 FPM.
Dus AH2 heeft het aan de onderkant wel goed.
Maar hoger zijn ze iets te aardig want in dit draadje staat ook.
Based on pilot reports and data, exceeding 240 FPM is a hard landing
Dus het ok noemen om met 300-400 FPM neer te komen klinkt niet reeel.
Voortaan dus tevreden met alles onder de 200FPM
Heb dit ook eens met de rudder gehad. Na landing ineens een hard left óf right...(kunnen recoveren door te corrigeren maar als ik tegengesteld corrigeer, is ie slechts neutraal).DigitalExorcist schreef op maandag 21 september 2020 @ 21:47:
Lekker dan. Even een kort vluchtje van Eelde naar Bremen ... kom ik aan, netjes op de grond gezet, thrust reverser aan (Beech King Air!) tot 15 kts ongeveer, zet ik de reversers uit, klapt ie ineens omhoog met de neus, raakt te staart dus de grond, collision, einde oefening. Wtf is dit.
Hold short betekent wachten voor de stopstreep als je een runway op rijdt... maar dat hebben ze dan kennelijk gemist 😜ravw schreef op maandag 21 september 2020 @ 20:54:
Vanavond met de CJ4 naar london gevlogen krijg je vlak voor de landing een GA ........ maar is dit nou wat ze noemen met een hold short take off
klopt, dat is 57 euro voor 2 jaar, dat vond ik zeer redelijk kwa prijs voor die functionaliteit die ik in de videos zie.Ircghost schreef op maandag 21 september 2020 @ 21:18:
[...]
Mocht het je bevallen, als je bijvoorbeeld meteen 2 jaar afneemt is dat volgens mij even duur als iets van 8 maanden.. dus de moeite waard om dat te overwegen
ik ga het woensdagavond testen. Ik ben benieuwd of het stabiel werkt en te snappen is in korte tijd.
Air Hauler 2 schijnt er overigens ook aan te komen voor mfs 2020.
Dat is gewoon het nieuwe vliegen. Bespaart brandstof.ravw schreef op maandag 21 september 2020 @ 20:54:
Why passenger jets could soon be flying in formation
Ik speel OnAir nu zo’n 2 weken, werkt prima! Geeft toch wel een doel als je soms minder inspiratie hebt wat je wilt vliegen. Zelf vermijd ik jobs op vliegvelden van size 1 en 2. Buiten dat de baan soms te kort is voor de King Air die ik graag vlieg, ook al 2x zonder fuel gestaan omdat die niet aanwezig was op het veld. En dan is het gedoe (vliegtuig huren op ander veld, fuel kopen in containers en meenemen naar je gestrande toestel). Fuel kun je wel checken op elk vliegveld, maar ik ben stomrobinez schreef op maandag 21 september 2020 @ 19:37:
Ik heb eens gekeken naar mogelijke missies waarin je opdrachten krijgen en daar XP mee opbouwt. FS Economy lijkt wel leuk, maar die doet het op dit moment nog niet kwa nieuwe aanvragen en zag er ook wat ingewikkeld uit. Bij verder onderzoek zag ik een visueel veel simpeler programma genaamd Onair, die is niet gratis, maar zo'n abonnement is niet heel duur. Ik was benieuwd zijn er mensen hier die dat met MFS 2020 gebruiken en werkt dat een beetje goed?

Heb een aantal virtuele medewerkers die ik mbv work orders aan het werk zet voor een hele dag, zodat er wat sneller gespaard wordt om toestellen te kopen ipv huren.
Best veel diepgang
ja dat hoort normaal zo te zijn... maar de achterste denk oke ik moet kort houdenDigitalExorcist schreef op maandag 21 september 2020 @ 21:52:
[...]
Hold short betekent wachten voor de stopstreep als je een runway op rijdt... maar dat hebben ze dan kennelijk gemist 😜
Naast elkaar is geen probleem maar achter elkaar zit je met de wake turbulenceupclocker schreef op maandag 21 september 2020 @ 21:53:
[...]
Dat is gewoon het nieuwe vliegen. Bespaart brandstof.
Why passenger jets could soon be flying in formation
Ben nav de discussie hier ook geinteresseerd geraakt in 'een verhaallijn' bij t vliegen dus ook op zoek gegaan naar OnAir.robinez schreef op maandag 21 september 2020 @ 21:52:
[...]
klopt, dat is 57 euro voor 2 jaar, dat vond ik zeer redelijk kwa prijs voor die functionaliteit die ik in de videos zie.
ik ga het woensdagavond testen. Ik ben benieuwd of het stabiel werkt en te snappen is in korte tijd.
Ben op dit filmpje gekomen, wordt t wel aardig uitgelegd
YouTube: OnAir Airline Manager - Microsoft Flight Simulator 2020
Dat was inderdaad één van de bronnen die ik vond ;-) lijkt validekillerbee1958 schreef op maandag 21 september 2020 @ 21:36:
[...]
Nou de Boeing manuals (FTCM en FCOM 1 en 2) gaven het antwoord niet, maar onderstaand draadje wel
https://aviation.stackexc...speed-of-a-large-airliner
goede landing is tussen de 60-180 FPM.<>
Maar vraagsteller vroeg ook om de input van een piloot en dat ben ik niet. Wie weet komt dat nog?
Welke plugin is dat op je linkerscherm? Is dat iets van Onair?ytr81 schreef op maandag 21 september 2020 @ 22:25:
Valt mijn PFD uit vlak voor de landing.....
[Afbeelding]
De uitdaging in het vliegen met de a320 is het veilig aan de grond krijgen door alle bugs
Nu realiseer ik me ook dat duitsland de btw omlaag heeft gegooid om op die manier de duitse economie te stimuleren. In theorie zou daardoor de abonnements kosten bij Aerosoft ook lager moeten zijn, want die zijn nu nog met 19% berekend.robinez schreef op maandag 21 september 2020 @ 21:52:
[...]
klopt, dat is 57 euro voor 2 jaar, dat vond ik zeer redelijk kwa prijs voor die functionaliteit die ik in de videos zie.
Never mind. Bij het afrekenen krijg je gewoon de nederlandse 21% om je oren...(en wordt de prijs €57,96)
[ Voor 8% gewijzigd door 456 op 21-09-2020 23:16 ]
Staat er boven Self loaded cargoIrcghost schreef op maandag 21 september 2020 @ 23:07:
[...]
Welke plugin is dat op je linkerscherm? Is dat iets van Onair?
https://www.selfloadingcargo.com/
helaas volgens mij alleen voor airliners zou leuk wezen als het ook met een 4 zitter was , maar goed koffie en thee rond brengen met een car in een cessna
geef de thermo kan wel even door ........zoetjes zitten er al in alleen even schudden
[ Voor 33% gewijzigd door ravw op 21-09-2020 23:35 ]
Probleem: sinds de 1.18.3.0 patch werken eerder gestarte bush trips niet meer; de landing op de eindbestemming wordt niet gedetecteerd, waardoor je de etappe niet kunt afronden.
Het werkt wel als je van vooraf aan begint met de eerste etappe, maar dan ben je al je voortgang kwijt en moet je alles opnieuw vliegen.
Oplossing:
- start de bush trip opnieuw vanaf de eerste etappe
- Ga naar options en activeer de developer mode
- Dit voegt een menubalk toe bovenaan je scherm; zoek hierin de teleport optie
- Kijk op de VFR-map wat de afkorting van de luchthaven van de etappe is, en voer deze in
- Druk op 'Go To ICAO'.
- Je vliegtuig wordt nu geteleporteerd naar de landingsbaan van de bestemming en de etappe wordt direct afgerond.
- Kies nu voor het starten van de volgende etappe en herhaal de bovenstaande stappen.
- Herhaal tot waar je was gebleven en vlieg vanaf daar weer zelf verder (want je wil de bush trip toch eerlijk uitvliegen?)
:strip_exif()/f/image/mUl0oZ6NcUuP1fhzmhBmJd6p.jpg?f=fotoalbum_large)
Dank voor je reactie. Ja ik weet het zeker. De game staat ook vermeld onder mijn MS account als gekocht.. In de game zelf stonden alle versies op 'gekocht' ik heb ook een PayPal en MS notificatie in m'n mail dat ik de game en andere goodies gekocht heb. Ik heb ook de premium deluxe en zie geen enkele optie om op te klikken in m'n ms game bibliotheek. Ik heb dus 'niet' de game in de MS store gekocht, maar in de marketplace van FS2020.Magic schreef op maandag 21 september 2020 @ 09:47:
[...]
Weet je zeker dat je de game hebt gekocht, en niet alleen de premium of deluxe content? Als je dat hebt gedaan kun je namelijk niet zonder game pass spelen. Ook maakt de store onderscheid in welke versie je gekocht hebt. ik heb bijvoorbeeld premium deluxe, maar zie alleen bij deze versie de download knop. Bij de standaard versie zie ik alleen "buy".
De regio maakt nu niets meer uit.
Gekke is dat ik vanmiddag bedacht om nogmaals een Xbox pass te nemen. Zag een bedrag van 12.99 euro oid. Dit accepteerde ik om vervolgens te zien dat ik voor 1 dollar een maand mocht proberen. Die heb ik al gebruikt volgens mij. Hierna kwam direct de gamepass fs2020 standaard editie in beeld in de MS store. Download/install. Direct in menu staat alles weer op 'gekocht'
Dusss.. Zolang ik maandelijks betaal heb ik de standaard versie. Omdat ik de game ingame heb gekocht krijg ik wel de perks van de premium deluxe, zolang ik maar xbox maandelijks betaal. Wederom dit gemeld bij Zendesk.
Hopelijk wel snel opgelost want ik ben bijna klaar met m'n nieuwe game kamer en wil beginnen met een nieuwe pc samenstellen.
Thanks Erik!Er!k schreef op maandag 21 september 2020 @ 16:34:
[...]
Je kunt het navlog openen, en daar je cruise altitude aanpassen... Ik kijk zelf altijd even hoeveel nm ik op cruise altitude vlieg.
Check, bedankt!DigitalExorcist schreef op maandag 21 september 2020 @ 16:42:
[...]
YouTube: Lelystad Airport | Zondag met Lubach (S12)
Mwah. EHLE is niet veel soeps hoor
Nou, check die bronnen dan nog maar eens even extra goed... In mijn boekje is 3ft/s=1m/s...franssie schreef op maandag 21 september 2020 @ 18:00:
Wat ik zo her en der vind (niet echt goede bronnen dus die hou ik bij me) is russen de 1 a 3 f/s, dus grofweg 3 a 9 m/s.
Dus tot 180 f/m.
Doe eens een reset all panels in dat uitklapmenu.Online JJ schreef op maandag 21 september 2020 @ 23:40:
[Afbeelding]
Iemand enig idee hoe ik dit AI Panel weer groot krijg, ik kan nu de settings niet meer aanpassen. Dit is sinds de update en met geen mogelijkheid meer te openen...
Als dit werkt dan heb je mij wel geholpen. Ben een aardig eind Patagonia in, heb de leg van 1.11 uur inmiddels drie keer gedaan... Eerste keer zoals ie hoorde, geen finish. Vervolgens overnieuw, in rechte lijn naar het einde. Weer niets. Nog maar een keer gedaan, volledige route. Weer niets. Google... Bug. Had ik een paar uur eerder moeten doenaap schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 00:10:
Ik vond op het officiele forum een tip om om het bush trip probleem heen te werken.
Probleem: sinds de 1.18.3.0 patch werken eerder gestarte bush trips niet meer; de landing op de eindbestemming wordt niet gedetecteerd, waardoor je de etappe niet kunt afronden.
Het werkt wel als je van vooraf aan begint met de eerste etappe, maar dan ben je al je voortgang kwijt en moet je alles opnieuw vliegen.
Oplossing:Ik heb net zo in 5 minuten me weer toegewerkt naar waar ik gebleven was. Ik heb vandaag geen tijd om verder te vliegen, maar op het forum rapporteert men dat dit werkt en dat je aan het einde gewoon de achievement krijgt.
- start de bush trip opnieuw vanaf de eerste etappe
- Ga naar options en activeer de developer mode
- Dit voegt een menubalk toe bovenaan je scherm; zoek hierin de teleport optie
- Kijk op de VFR-map wat de afkorting van de luchthaven van de etappe is, en voer deze in
- Druk op 'Go To ICAO'.
- Je vliegtuig wordt nu geteleporteerd naar de landingsbaan van de bestemming en de etappe wordt direct afgerond.
- Kies nu voor het starten van de volgende etappe en herhaal de bovenstaande stappen.
- Herhaal tot waar je was gebleven en vlieg vanaf daar weer zelf verder (want je wil de bush trip toch eerlijk uitvliegen?)
[Afbeelding]
Volgens mij kun je niet eens de volledige versie kopen in de ingame marketplace. Heb je 119 euro uitgegeven?Oban606 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 00:32:
[...]
Dank voor je reactie. Ja ik weet het zeker. De game staat ook vermeld onder mijn MS account als gekocht.. In de game zelf stonden alle versies op 'gekocht' ik heb ook een PayPal en MS notificatie in m'n mail dat ik de game en andere goodies gekocht heb. Ik heb ook de premium deluxe en zie geen enkele optie om op te klikken in m'n ms game bibliotheek. Ik heb dus 'niet' de game in de MS store gekocht, maar in de marketplace van FS2020.
Gekke is dat ik vanmiddag bedacht om nogmaals een Xbox pass te nemen. Zag een bedrag van 12.99 euro oid. Dit accepteerde ik om vervolgens te zien dat ik voor 1 dollar een maand mocht proberen. Die heb ik al gebruikt volgens mij. Hierna kwam direct de gamepass fs2020 standaard editie in beeld in de MS store. Download/install. Direct in menu staat alles weer op 'gekocht'
Dusss.. Zolang ik maandelijks betaal heb ik de standaard versie. Omdat ik de game ingame heb gekocht krijg ik wel de perks van de premium deluxe, zolang ik maar xbox maandelijks betaal. Wederom dit gemeld bij Zendesk.
Hopelijk wel snel opgelost want ik ben bijna klaar met m'n nieuwe game kamer en wil beginnen met een nieuwe pc samenstellen.
CBY2 Machmell Fisheries
Ik had al een beter in XP 11 ( want hier stat de houte hut en opslag nog niet op maar het vliegveld ligging en de start baan is het zelfd
opstijgen daar is best wel even wat werk
Hier de link
http://www.allflightmods....chmell-fisheries-2020-v1/
Ligt op iets meer dan anderhalf uur vliegen van CZST Stewart en 49nm ten zuiden van Bella Coola
( Helaas is daar nog geen mooie addon voor daar wacht ik nog wel op )
3 ft is *bijna* een meter (eigenlijk 91 cm en een beetje), dus met afrondingsverschil heb je helemaal gelijkGurbY{nl} schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 07:56:
[...]
Nou, check die bronnen dan nog maar eens even extra goed... In mijn boekje is 3ft/s=1m/s...
Ik heb ook eens even zitten kijken naar m'n v/s bij landing (normaal heb ik het te druk met 'gewoon' landen in plaats van dat soort details... maar nu in de TBM heb ik vanmorgen -korte vlucht EHGG naar EDDV- er even extra op gelet. Vóór de flare zit ik op -100 ft p/min, bij de flare is het dus minder maar volgens mij gaf ie daaronder ook niks meer aan. Dus <100 ft p/min.. ik dénk dat ik, vanwege de flare, op zo'n -60 á -80 ft zit.
[ Voor 39% gewijzigd door DigitalExorcist op 22-09-2020 09:57 ]
Zijn er meer mensen die dit hebben?
Edit: Denk dat het komt omdat devmode aanstond.

[ Voor 21% gewijzigd door jorank op 22-09-2020 10:07 ]
II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II
Sinds de 1.8.3.0 update wordt je logboek niet meer geupdate als je developer mode aan hebt staan. Is dat bij jou misschien de reden?jorank schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 10:04:
Hmm, kom er nu achter dat sinds 15/9 mijn logbook niets meer doet.
Edit: mooi, daar ben je sneller achter dan ik.
Bij mij heeft het twee reinstalls van FS gekost.

[ Voor 13% gewijzigd door Uitvreter op 22-09-2020 10:10 ]
Daarnet nog gekeken, bij mij doet 'ie het.jorank schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 10:04:
Hmm, kom er nu achter dat sinds 15/9 mijn logbook niets meer doet.
Edit: Denk dat het komt omdat devmode aanstond.
Kreeg daarnet wel een achievement voor een ILS-landing. Terwijl ik daar al ruim een dozijn van heb gedaan ...
Mooie Noorse bestemming met een gave sloped runway
helaas niet mijn omgeving nog maar mooi veldje .... leuk als je die andere ook al heb Varneas of hoe die heet ..Er!k schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 10:18:
ORBX Alesund is uitgebracht: https://www.fsvisions.nl/orbx-alesund-airport-uitgebracht-2/
Mooie Noorse bestemming met een gave sloped runway
klacht over Carenado ... nou als je het een klacht mag noemen ... siens ik die Mooney heb vlieg ik niets anders meer
Hang nu ergens tussen WABM - WANN (Papua New Guinea) alleen maar bergen

[ Voor 26% gewijzigd door ravw op 22-09-2020 10:32 ]
Die achievements zijn vrij buggy inderdaad. Ik kreeg gister een deadstick landing achievement in mijn schoot geworpen terwijl mijn engines zeker niet uitstondenDigitalExorcist schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 10:14:
[...]
Daarnet nog gekeken, bij mij doet 'ie het.
Kreeg daarnet wel een achievement voor een ILS-landing. Terwijl ik daar al ruim een dozijn van heb gedaan ...
lol inderdaad mooi de verkeerde kant op gerekendGurbY{nl} schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 07:56:
[...]
Nou, check die bronnen dan nog maar eens even extra goed... In mijn boekje is 3ft/s=1m/s...

Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc