• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Saven schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 20:22:
[...]

Haha in die oude C152's / C172's is het inderdaad behelpen. Vreselijk. Bijna alle (Nederlandse) vliegscholen vliegen met die Cessna's uit eind jaren 70. Snap ook wel dat het een flinke investering is om een nieuwe kist te kopen. Maar ik zit er idd niet voor m'n plezier meer dan 2 uur in nee :+ Ook erg krap allemaal.

Maar wel goed voor je ervaring als je af en toe meemaakt dat de accu leeg is of andere dingen er in een keer spontaan mee ophouden _O-
Ervaar dat soort issues niet. Enige problemen die ik heb met de 787 is dat bepaalde systemen niet goed werken zoals VNAV en de approach.

Wilde het net nog een keer testen tijden een vlucht van Phoenix naar Las Vegas maar vloog in het donker en het gebied om Las Vegas heen is nogal bergachtig. Je raadt het al: splat op een bergwand :+ Morgen maar ff een tweede poging wagen met een flight plan die wat logischer is.

Tesla M3LR '21

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:46

Predator

Suffers from split brain

ravw schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 20:57:
[...]

ik heb die tablet 1 keer gehad in het begin maar daarna nooit meer gezien , als ik een vlucht ga doen is het altijd cold dar op de parking
maar waar zit die de icing van de prop ?
en hoe krijg je die tablet weer terug op dat stuur
Als je op het stuur klikt in het midden dan krijg je die ipad terug. Als je dan onderaan op next klikt dan krijg je een ander scherm. Hier kan je kiezen uit cold and dark cockpit, taxi mode en takeoff mode. Je moet wel done klikken daarna, en soms 2 keer proberen voor hij het echt neemt.

In cold and dark cockpit mode staat echt alles af, ook de fuel tank selector staat off.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Predator schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 21:04:
[...]

Als je op het stuur klikt in het midden dan krijg je die ipad terug. Als je dan onderaan op next klikt dan krijg je een ander scherm. Hier kan je kiezen uit cold and dark cockpit, taxi mode en takeoff mode. Je moet wel done klikken daarna, en soms 2 keer proberen voor hij het echt neemt.

In cold and dark cockpit mode staat echt alles af, ook de fuel tank selector staat off.
Done werkte hier niet daarom heb ik hem weggeklikt maar ik zal kijken maar leuke instellingen wel ook dat je de deur open kan maken en bij cold dark en parking die remove before flight dingen ziet hangen _/-\o_

je kan er nog een stroomkar bij zetten en een pushback ding

bij het volgen van d e paarselijn van de GPS .. heeft hij ook wel wat keurtjes

en is iemand hier ook bekent met die Cessna van deze makers ? daar hoor ik heel weinig over de mooney is aardig al wat van te vinden

maar ik moet zeggen het valt me ehct goed mee van carenado dat ze nu al toch wel goede vliegtuiigen kunnen bouwen , oke ze zijn nog niet bug free maar dat is er bijna geen 1

Ik leg de schuld ook bij de laatste update van FS .. omzo kort vor het uit geven van dit toestel alles zo te vernagelen ja dan kunnen er wel eens bugs in komen in een nieuwe plane

[ Voor 31% gewijzigd door ravw op 19-09-2020 21:13 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vizion88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 11:37

vizion88

Modereer deze reactie

ravw schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 11:18:
[...]

het klopt ook niet dit is niet wat de ATC moet zeggen maar de Pilot (captain)

Het is net of de ATC klaar is om op te stijgen als ik het zo hoort .. moet altijd dan wel lachen , van ja ga dan en laat mij dan met rust .. maar geef mij vrijbaan om dan ook te mogen vertrekken :D

Even tussen haakjes EGTB Wycombe Air Park van ORBX is uit

https://orbxdirect.com/pr...9bcf3e2&mc_eid=86e37536b8

Alleen ik moet weer een maand wachten voor dat die in Marketplace van FS staat
Dat hoeft niet perse de captain te zijn he ;-)

Als er 2 legs worden gevlogen is het gangbaar dat we vooraf bepalen wie welke sector vliegt. Diegene die vliegt concentreert zich daarop. De ander is belast met het lezen van checklisten, de radio te bedienen en andere zaken op verzoek van diegene die vliegt. We noemen deze rolverdeling Pilot Flying en Pilot Monitoring (Overigens verschillen de beschrijvingen per type/maatschappij).

Wel moet hierbij opgemerkt worden dat de final authority altijd bij de gezagvoerder/captain ligt. Tevens kan het zo zijn dat een vliegveld een bepaalde classificatie heeft waardoor alleen de gezagvoerder mag vliegen. Dan is de co-piloot dus sowieso belast met de PM taken. Neem een veld als Madeira bijvoorbeeld.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001

Predator

Suffers from split brain

ravw schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 21:07:
[...]

Done werkte hier niet daarom heb ik hem weggeklikt maar ik zal kijken maar leuke instellingen wel ook dat je de deur open kan maken en bij cold dark en parking die remove before flight dingen ziet hangen _/-\o_

je kan er nog een stroomkar bij zetten en een pushback ding

bij het volgen van d e paarselijn van de GPS .. heeft hij ook wel wat keurtjes

en is iemand hier ook bekent met die Cessna van deze makers ? daar hoor ik heel weinig over de mooney is aardig al wat van te vinden

maar ik moet zeggen het valt me ehct goed mee van carenado dat ze nu al toch wel goede vliegtuiigen kunnen bouwen , oke ze zijn nog niet bug free maar dat is er bijna geen 1
Er was redelijk wat negatiefs over die Carenado c182. Maar ik had gezien dat ze een update gedaan hadden en dat veel van de negatieve punten in deze update stonden. Dus het kan best zijn dat hij nu wel prima vliegt. Ze hebben hem ook nieuw geluid gegeven. Maar die c182 is wel een full glass cockpit dacht ik ;)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Predator schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 21:35:
[...]

Er was redelijk wat negatiefs over die Carenado c182. Maar ik had gezien dat ze een update gedaan hadden en dat veel van de negatieve punten in deze update stonden. Dus het kan best zijn dat hij nu wel prima vliegt. Ze hebben hem ook nieuw geluid gegeven. Maar die c182 is wel een full glass cockpit dacht ik ;)
ja en net te weinig tegen over de 172 .. dus jammer was het nu de 206 of 207 of zo geweest van cessna dan was het wel een opstapje geweest
Of nog liever de cessna 210
dan was het wel waard geweest zeker als je daar weer 30 euro voor moet gaan betalen wil
dan wil je wel een beetje verschillende class vliegtuigen hebben

Daarom ook de Mooney gekocht is toch weer een heel ander slag vliegtuig om mee te vliegen
wat betreft vliegen heeft de Mooney wel wat weg van de piper cherokee
Dus die kan dan weer van mijn lijstje af als hij komt

de piper cherokee was wel een van de eerste payware GA toestellen waar ik mee vlieg in een FS
Maar het kan ook de piper warrior 3
, weet nog dat die van die lange ribbels aan de onder kant had .. de piper warrior 3 was mijn eerste payware daarna de piper cherokee

En als ik me nog goed herinnerd zat de piper warrior 2 en 3 in 1 pakket
dus als die komt zla ik hem alleen halen vor de oude tijden te herleven

[ Voor 20% gewijzigd door ravw op 19-09-2020 22:11 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• mvbo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 08:54
London schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 21:03:
[...]

Ervaar dat soort issues niet. Enige problemen die ik heb met de 787 is dat bepaalde systemen niet goed werken zoals VNAV en de approach.

Wilde het net nog een keer testen tijden een vlucht van Phoenix naar Las Vegas maar vloog in het donker en het gebied om Las Vegas heen is nogal bergachtig. Je raadt het al: splat op een bergwand :+ Morgen maar ff een tweede poging wagen met een flight plan die wat logischer is.
Wel gek, ik heb vanmiddag even een vluchtje ams-istanbul met de 787 gedaan en heb eigenlijk geen enkel probleem gehad met VNAV, ook met ILS geen issue gehad. Het is wel echt een FPS killer, maar met de lage refreshrate van de schermen is het te doen.

• blcor
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-08 16:02
Nu is1.5 miljoen niet eens meer genoeg voor een top 500 ;-) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9YXPPg8w8jd1s3OgdOfVhgZwENE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/p6GtJsEnEXJMdZ2b7Mqe3URU.png?f=fotoalbum_large

• Luxicon
  • Laatst online: 18-07-2021
Little Navmap werkt prima. Deze laadt je positie automatisch in, en er is van alles te zien, zoals ander verkeer bijvoorbeeld. Bij mij staat de map open op een andere monitor.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MdFz1PrayBjFCRxk_7MaJjUsZ9g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Wx0Cjj2AoWbr6up3NCrPpDZS.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HxdLOfMbe27r4sxlNg3dXjQKOuU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mKbzx0ylTh8QtQlCoYtGU4kA.png?f=user_large

...

• ytr81
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 14:38
Vandaag SLC (Self Loading Cargo) plugin eens proberen. Grappige toevoeging aan het vliegen met de airliners :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9l21jdYOE7KzIk_sujLqjXehpGs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7YJkZRc1zgU6ZJ7mL2MV7SNG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 23:23

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9zppsYZE36UE-NveTRvtgzMi620=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HCZ7YqtpHhyGgIxBF3J6dFrm.jpg?f=fotoalbum_large

Wat is er gebeurd met vliegbasis Gilze-Rijen? Heel jammer dit. Ook Eindhoven is niet beschikbaar.

Gulfstream G650

Verwijderd

Is de vertical trim bij jullie nog steeds zo 'schichtig'? Dat zou opgelost moeten zijn met de nieuwe update, maar niet bij mij. Het is sowieso een goed idee om voor het opstijgen even te trimmen, zodat je tijdens de vlucht niet ineens omhoog of omlaag schiet bij de eerste trim, maar bij mij is het anders ook te gevoelig. Na een trim gaat hij na enkele seconden ook weer de andere richting uit, maar misschien is dat eigen aan het vliegen.

De Airbus is idd om zeep, sommige displays werken niet, andere vallen na een tijd uit, vertical speed AP valt ook na enkele seconden uit, maar misschien doe ik iets verkeerd (vroeger bij Boeings nooit dat probleem gehad).

De laadtijden waren bij mij sowieso goed, de update heeft dat niet verbeterd, ik merk ook geen hogere framerate, wel trager laden van textures op medium, maar dat probleem is hier al langsgeweest.

Misschien moet ik FS even laten rusten tot ik mijn 3070 heb, tegen dan zijn de meeste bugs er mischien uit + VR support en misschien ook DX12? Of staat dat nog niet op de planning?

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 23:23

SalimRMAF

SpaceX - 4K

flugelisoke schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 10:30:
Snap ff niet waar die liveries blijven? Die zouden gisteren al komen zeiden ze.
Is er al meer bekend over de liveries?

Gulfstream G650

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

mvbo schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 22:16:
[...]

Wel gek, ik heb vanmiddag even een vluchtje ams-istanbul met de 787 gedaan en heb eigenlijk geen enkel probleem gehad met VNAV, ook met ILS geen issue gehad. Het is wel echt een FPS killer, maar met de lage refreshrate van de schermen is het te doen.
Vreemd. Lees op Reddit ook wel dat mensen issues hebben met VNAV en de glideslope. Gelukkig heb jij geen last gehad dan :)

Tesla M3LR '21

Even een vraag je op de display van de Mooney zie ik REMOTE RWAY staan wat is dat ? waarom staat dat daar ?

En net even een vluchtje gedaan van een 30 min van KASE naar KTEX mooie omgeving ook wel met die bergen alleen veel last met die Mooney om omhoog te komen ook al ga ik vol power ...
je start namelijk al op 8000 FT dus de lucht is erg ijl

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/05YGnHKp/20200919225440-1.jpg

Ik bljft stoeien met die Mooney hahaha
want ook zo als je de AP aan zet en je wil de hoogte vast houden of klimmen dan gaat hij eerste naar beneden dan naar boven en dat doet hij een paar keer ... dan moet je hem wel weer proberen rustig te maken , maar zodra je Yoke aanraakt gaat de AP uit .. dus dan kan je het hele verhaal weer op nieuw doen .. nu trim ik wel eerst een beetje en dan pas die VS aan maar hij gaat toch vreemd doen .. :(

terwijl er op hoogte erg weinig vermogen is voor de Mooney om echt goed te klimmen ..... volgens mij houd dit beestje niet van hoogtes , maar dan had het geen vliegtuig moeten worden

[ Voor 104% gewijzigd door ravw op 19-09-2020 23:18 ]

Verwijderd

SalimRMAF schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 23:05:
[...]

Is er al meer bekend over de liveries?
Over liveries gesproken, ik heb een pack van 2 GB gedownload en in de community-folder geplaatst (zoals gevraagd) maar ingame niks te zien...
Verwijderd schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 23:11:
[...]
Over liveries gesproken, ik heb een pack van 2 GB gedownload en in de community-folder geplaatst (zoals gevraagd) maar ingame niks te zien...
wel los er in en niet in alles in 1 mapje ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ravw schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 23:13:
[...]

wel los er in en niet in alles in 1 mapje ?
Zo, in de map liveries:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UHw230F-z9EvG3h4Xd4VNXd0Huo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WVgnEMrbfjhpIkOIBUxnycBp.jpg?f=fotoalbum_large

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

ytr81 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 22:58:
Vandaag SLC (Self Loading Cargo) plugin eens proberen. Grappige toevoeging aan het vliegen met de airliners :-)

[Afbeelding]
Militaire vliegvelden zitten er vooralsnog niet in. Eindhoven is officieel gezien ook nog militair.

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:36
Hoppa... getting closer 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ieh3Dg89ZnssL6JkCJLrwubHS48=/800x/filters:strip_exif()/f/image/swIkymJQRYy7yMIi3bFDYNwp.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door DoubleYouPee op 19-09-2020 23:35 ]

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:27

franssie

Save the albatross

vizion88 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 21:18:
[...]
<>

Wel moet hierbij opgemerkt worden dat de final authority altijd bij de gezagvoerder/captain ligt. <>
Was gisteren weer eens in het Aviodrome en zag p de oude borden de titel "bestuurder" staan - die kende ik nog niet (of het was mij nochtans niet eerder opgevallen)

Iewat off-topic waarvoor excuus.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Je heb ze in map Livery's staan ze moeten direct in Community
Ze kunnen niet in een eigen map staan helaas ik wilde dat ook doen maar word niet herkent

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/J4WQNCT3/livery.png

dat je ze in een eigen map mag plaatsen hoop ik nog wel dat ze dat gaan doen ... maar ik heb er een hard hoofd in

[ Voor 16% gewijzigd door ravw op 19-09-2020 23:50 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

bartvl schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 17:16:
[...]

Bedankt voor je reply, inderdaad 7950 ipv 9750. Ik ben hem dan toch maar aan het downloaden, eens kijken of het zo een beetje werkt. Ben heel benieuwd! En dan eens zien of het een V&A upgrade wordt of toch een nieuwe build. Maar ja, met de kosten voor MSFS, een Yoke of joystick (liefst ook rudders en al) wordt het dan wel een duur geintje... En nog niet al te lang vader, dus ja, echt tijd hebben is het ook niet ;).
Ter documentatie :P, met het volgende systeem dus aan de gang gegaan:
Intel(R) Core(TM) i5-4590 CPU @ 3.30GHz
Asus H97-Pro Gamer (met PCI-express 3.0)
8 GB ram
Radeon 7950 met 3GB
Opslag: enkele SSD's en een M.2 drive (maar op een HDD geinstalleerd :P)

En het werkt! Op low (FS adviseert medium, maar dat werkt niet lekker). Ziet er niet mooi uit, maar het is in ieder geval iets :). ~30 fps met GPU als bottleneck.

Landing challange: eerste keer op de verkeerde runway, tweede keer hartstikke mooi op de landingspot, landinggear vergeten :P. Tis maar goed dat ik geen passagiers heb ;).

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 11:45
ravw schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 18:05:
[...]

Nieuw zeeland naar Pago Pago airport _/-\o_ Landen op Pago Pago International Airport, American Samoa is gewoon een todo in FS zeker met een Airbus / Boeing .. O+ met onder gaande zon is nog mooier
Hier het vliegveld Pago Pago
[Afbeelding]

GA gebruikt de kleinere baan maar is net zo mooi

In FS 2020 mooi weergegeven en mooi gemaakt het eiland
Man, wat een geweldige tips heb jij toch continu, ook deze weer in Samoa is echt prachtig! _/-\o_

net een vlucht gemaakt van: NSTU (Pago Pago-Tafuna International Airport) naar NSFI (Fagali'i Airport)
een half uur durende vlucht in de Beechcraft Bonanza G36 zodat ik die ook eens leerde kennen kwa gedrag tussen twee eilanden in de oceaan.

Het eerste eiland (Tutuila Island) is prachtig, maar als je dan na een vlucht over de oceaan aankomt op het tweede eiland (Upolu heet dit eiland) en je ziet daar die wolken flarden tussen de enorm groene bergtoppen terwijl je langs de bewoonde kust vliegt naar het vliegveld, dat is gewoon zo fantastisch, ik blijf me verbazen over wat je visueel allemaal tegenkomt op de wereld als je in MFS aan het vliegen bent, dat verveelt geen seconde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 17:30

Tourniquet

Hiya, fellas!

Ondertussen is het het FlyByWire team gelukt het A320 3D-model inclusief animaties te importeren in Blender middels een aangepaste versie van de msfs2blender plugin. Alleen het terug exporteren moet nu nog bedacht worden. Erg indrukwekkend, ik heb de developer gevolgd op twitch (daar stream hij zijn development sessies realtime).

Videoclipje:
https://clips.twitch.tv/A...t=url&tt_medium=clips_api

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
robinez schreef op zondag 20 september 2020 @ 00:39:
[...]

Man, wat een geweldige tips heb jij toch continu, ook deze weer in Samoa is echt prachtig! _/-\o_

net een vlucht gemaakt van: NSTU (Pago Pago-Tafuna International Airport) naar NSFI (Fagali'i Airport)
een half uur durende vlucht in de Beechcraft Bonanza G36 zodat ik die ook eens leerde kennen kwa gedrag tussen twee eilanden in de oceaan.

Het eerste eiland (Tutuila Island) is prachtig, maar als je dan na een vlucht over de oceaan aankomt op het tweede eiland (Upolu heet dit eiland) en je ziet daar die wolken flarden tussen de enorm groene bergtoppen terwijl je langs de bewoonde kust vliegt naar het vliegveld, dat is gewoon zo fantastisch, ik blijf me verbazen over wat je visueel allemaal tegenkomt op de wereld als je in MFS aan het vliegen bent, dat verveelt geen seconde.
Die omgeving is erg mooi ook leuk hoppen tussen die eilanden
, ja ik kom ze tegen en ik schrijf ze op later weer een keer terug gaan

als je vaak alleen maar Airliners vliegt en vaak doen mensen dat dan alleen in hun eigen gedeelte omdat ze die kennen .....
Niet voor mij weggelegt .. ik wil kijken waar de plekken zijn zo ook te ondekken ... pak een willig keurig vliegveld en niet plannen maar gewoon gaan ... ergens een kant op
ben ik ooit ook achter BC en Alsaka gekomen haha , was niet meer weg te slaan... nu nog niet trouwens

nog een mooie van een 40 min ligt er aan welke vliegtuig , zijn trouwens twee handcrafted airports
KASE GA - Small Airliners kan ) naar KTEX (GA ) (ORBX heeft hem voor FS X en P3d )
veel bergen maar :9~

KASE is erg mooi

KTEX is weer apart en erg uitdagend maar dat zie je wel _/-\o_

the real thing
KTEX op 6:50
YouTube: Landing at one of Colorado's Most Challenging Airports

_/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door ravw op 20-09-2020 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvbo
Tourniquet schreef op zondag 20 september 2020 @ 00:56:
Ondertussen is het het FlyByWire team gelukt het A320 3D-model inclusief animaties te importeren in Blender middels een aangepaste versie van de msfs2blender plugin. Alleen het terug exporteren moet nu nog bedacht worden. Erg indrukwekkend, ik heb de developer gevolgd op twitch (daar stream hij zijn development sessies realtime).

Videoclipje:
https://clips.twitch.tv/A...t=url&tt_medium=clips_api
Excuseer mijn onwetendheid, maar waar kijk ik precies naar, en wat is het doel? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 17:30

Tourniquet

Hiya, fellas!

mvbo schreef op zondag 20 september 2020 @ 01:05:
[...]

Excuseer mijn onwetendheid, maar waar kijk ik precies naar, en wat is het doel? :P
Er is een project gaande om de default A320neo te modden zodat het zo dicht mogelijk bij de echte A320 in de buurt komt (ze willen 'm naar "study level" brengen). Het team is dus bezig alle bestaande systemen (visueel maar ook de onderliggende systemen en logica) waar nodig te fixen en uit te breiden. Tot nu toe hebben ze 2 updates uitgebracht waarbij voornamelijk de glass cockpit is uitgebreid (bijv. door ECAM-schermen toe te voegen die in de sim ontbraken). Maar ook het model zelf (en bijv. de labels, teksten op knoppen etc.) zijn verre van correct. Het was tot nu toe nog niet gelukt het 3D model van de cockpit te "openen" om te kunnen aanpassen, maar nu dus wel waardoor ze ook daarmee aan de slag kunnen.
The A32NX Project is a community driven open source project to create a free Airbus A320neo in Microsoft Flight Simulator that is as close to reality as possible. It aims to enhance the default A320neo by improving the systems depth and functionality to bring it up to payware-level, all for free.
Meer info:
Website: http://www.flybywiresim.com/a32nx
Github: https://github.com/flybywiresim/a32nx (bevat ook een lijst met wat tot nu toe is aangepast aan het origineel)
Discord: https://discord.gg/UjzuHMU

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luxicon
De Mooney lijkt me echt een leuk vliegtuig.. ik heb tot nu toe enkel de Savage Cub en de Cessna 172 gevlogen. De Cessna 208 B Grand Caravan spreekt me ook aan. :)

Nog twee legs te gaan en dan heb ik de Balkan bush trip ook compleet (3/3)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4Ei2LZk.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bVQfBOp.jpg

...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-09 20:48
dierkx36 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 23:13:
Heeft/weet iemand toevallig een site waar alle payware airports voor MSFS worden samengevat :?
Deze website: https://www.msflightsimulator.net/
Staat nog niet alles op, maar zal wel komen.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 23:22

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

SalimRMAF schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 22:59:
[Afbeelding]

Wat is er gebeurd met vliegbasis Gilze-Rijen? Heel jammer dit. Ook Eindhoven is niet beschikbaar.
Eindhoven is er wel.
https://forums.flightsimu...n-airport-eheh-wip/233552

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Craftop
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 15:46
Eindhoven is er wel ja, maar dat je hem los moet gaan toevoegen is natuurlijk onzin.. Die zou gewoon standaard in MSFS aanwezig moeten zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Craftop op 20-09-2020 08:36 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vizion88

vizion88

Modereer deze reactie

ravw schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 23:08:
Ik bljft stoeien met die Mooney hahaha
want ook zo als je de AP aan zet en je wil de hoogte vast houden of klimmen dan gaat hij eerste naar beneden dan naar boven en dat doet hij een paar keer ... dan moet je hem wel weer proberen rustig te maken , maar zodra je Yoke aanraakt gaat de AP uit .. dus dan kan je het hele verhaal weer op nieuw doen .. nu trim ik wel eerst een beetje en dan pas die VS aan maar hij gaat toch vreemd doen .. :(

terwijl er op hoogte erg weinig vermogen is voor de Mooney om echt goed te klimmen ..... volgens mij houd dit beestje niet van hoogtes , maar dan had het geen vliegtuig moeten worden
Voordat je de AP inschakelt is het belangrijk dat het vliegtuig al in trim is. Je trimt voor een bepaalde snelheid. Dus als jij 80 kts wilt vliegen dan trim je voor die snelheid. Ga je sneller vliegen? Dan trim je een beetje nose down, laat je het stuur los en kijk je wat het vliegtuig doet. Als je goed in trim bent vliegt ie netjes met V/S 0fpm door. Daarna zet je de AP aan.

Qua vermogen, je hebt gelijk. Door de ijle lucht is er minder zuurstof beschikbaar voor de verbranding. Als je de verhouding van brandstof en zuurstof goed wilt houden moet er ingegrepen worden. Je gebruikt hiervoor de mixture hendel. Daarmee maak je het brandstofmengsel rijker of armer. In dit geval wil je dus minder brandstof. Let daarbij op de EGT(Exhaust Gas Temperature). Die zal omhoog gaan. Kijk wanneer deze het hoogst is, daarna schuif je nog een klein beetje mixture bij.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Petertje750
  • Laatst online: 14-09 21:00
https://forums.flightsimu...-update-18-09-2020/269211

Freeware Lelystad (WIP) met airodrome, voor veel denk ik de start met GA ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:58

Saven

Administrator

London schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 21:03:
[...]

ja VNAV werkt alleen omhoog (klimmend) maar gaat niet automatisch dalen. Approach gaat hier volgens mij wel goed. Wel zo dat de autopilot (vooral de hoogte, dus : vnav/vspeed/alt) hem vaak spaced. Knopjes doen het niet meer, of het display voor vspeed/alt blijft zwart, maar als ik m aanpas heeft t wel effect enzo :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pfff, weer een probleem. Ik kan FS niet meer opstarten. Ik heb het geïnstalleerd via Steam. Bij de eerste launch heb ik in-game een MS-account gemaakt, maar ik weet niet meer welke, ik kan het ook niet meer zien in mijn browsergeschiedenis. Een nieuwe account maken helpt ook niet. Ik heb er voor de zekerheid ook even in IE en Edge mee ingelogd. Wat nu?
Er is een probleem opgetreden met je Microsoft-account. Als je dit wilt oplossen, meld je je aan bij account.live.com via een browser.
Hierna kan ik enkel op annuleren klikken en de game sluiten met ALT-F4

Waar is de goeie ouwe tijd dat je zonder internet en zonder account een game kon starten. Nu moet je al twee accounts hebben om een game te starten.

Edit: blijkbaar had ik mijn gmail-adres gebruikt, ik wist niet meer dat dat mogelijk was :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2020 11:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47
Wat zijn de vliegvelden met een ster op de kaart? Het lijken er te veel te zijn om die 40 gedetaileerde vliegvelden voor te stellen?

Overigens heel jammer dat Unalakleet (van Flying Wild Alaska) niet in het spel zit! :(

[ Voor 25% gewijzigd door Menesis op 20-09-2020 11:35 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:01
Ik ben na de Grote Atlantische VFR oversteek nu aanbelandt in de staat Pennsylvania. Groenland is een grote teleurstelling en het Noord-Oosten van Canada kan je in principe voorlopig ook overslaan of met een airliner snel voorbij vliegen. De staat Maine is ook niet bijzonder, daar heeft MS nog wat werk te doen. Vanaf Vermont wordt het weer zoals het hoort, Burlington ziet er goed uit. Staat New York ook mooi. Doorgevlogen naar Buffalo en de Niagara, het skyline pack is erg mooi en kan ik aanbevelen: https://flightsim.to/file/139/buffalo-ny-skyline-pack

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xPL9T5WejldkJdk7bktXqcFtcmY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fNdoNcBKaRfL0FYbKpvcUqgo.png?f=fotoalbum_large

Doorgevlogen naar Toronto en omgeving, even over de huizen van wat familie daar gevlogen, die hele omgeving ziet er mooi uit en heeft super veel detail met deze add-on: Greater Toronto Area Enhancement Pack: https://flightsim.to/file...nto-area-enhancement-pack

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N-O1pR3wPBZ3u32Vz3f1XOhtK30=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9pBztDsUXuePR80vGKlI41mQ.png?f=fotoalbum_large

Vanochtend gestart van Toronto City
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mgHQxWQWFxgpiZV_pYF7BPFRTwQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ukyzxXMoYQy6YNa7OnoIQXio.png?f=fotoalbum_large

Even in London langs wat familie geweest, stadion bezocht van de Western Mustangs:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H0CmsvYYuV3WrO_TOqJW87yzwB0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IqDFtxVyYchwMUUY5sNgohxZ.png?f=fotoalbum_large

Daarna Lake Erie overgevlogen en via Erie naar Bradford:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b1xjxMaxCNL3ddpFUB0Ksj5fYw4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7TjF2rDL16hB0FsYZmWPOO0R.png?f=fotoalbum_large

Amerika heeft best veel detail dus ik denk dat ik daar de komende weken wel zoet mee ben.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ik zoek nog een map die ik op een tweede scherm open kan zetten zodat ik kan zien waar ik (over) vlieg. Heeft iemand hier tips voor? In principe kan ik de live map gebruiken van SimToolKitPro, maar misschien is er iets in m'n browser bijvoorbeeld? Google maps is natuurlijk altijd een optie maar die doet uiteraard niet aan live tracking.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer iets raar: Enkele dagen geleden was er een update van enkele honderden MB's geïnstalleerd, in-game zag ik 1.8.3.0 en ik zag enkele van de wijzigingen (bvb refresh rate van displays er bij en 'sensitivities' verdwenen), dus ik dacht dat de update goed geïnstalleerd was (vond het wel vreemd dat anderen het over GB's hadden). Maar nu zie ik ineens een pop-up voor dezelfde patch, ditmaal 11 GB groot...

De download is héél zwaar voor de GPU: :?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y32NEBBezrpAX-t-4BIYKQ0pNXU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Q5Wsv37BrjH5gNc3N9QN0u1a.jpg?f=user_large

Bij grote updates zet ik altijd mijn monitor van 40 Watt uit om energie te besparen, heeft weinig zin als de GPU op de achtergrond 150 Watt verbruikt...

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2020 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strider1007
  • Laatst online: 15:33
London schreef op zondag 20 september 2020 @ 11:44:
Ik zoek nog een map die ik op een tweede scherm open kan zetten zodat ik kan zien waar ik (over) vlieg.
VFRmap werkt bij mij prima.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Menesis
Toch wel prachtig om zo over de besneeuwde alpen te vliegen.
Hierna wel de de-ice knop gevonden ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RzHN8L5LmS1eb5TIZphl4uDA9VM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wiJBnRBjNHAvSBSS0cZ3tcyY.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6iFl5XrVZTW39h4ks378EpGAr2Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Va0odtKl8ldmV2mg6jIbGCzY.png?f=fotoalbum_large

Even later met de-ice aan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/50IyAW8uS8NB7HEs6bmzi8751XQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XjyHLRMiaTxhvXGjAV8qH97c.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door Menesis op 20-09-2020 12:15 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Verwijderd schreef op zondag 20 september 2020 @ 11:47:
Weer iets raar: Enkele dagen geleden was er een update van enkele honderden MB's geïnstalleerd, in-game zag ik 1.8.3.0 en ik zag enkele van de wijzigingen (bvb refresh rate van displays er bij en 'sensitivities' verdwenen), dus ik dacht dat de update goed geïnstalleerd was (vond het wel vreemd dat anderen het over GB's hadden). Maar nu zie ik ineens een pop-up voor dezelfde patch, ditmaal 11 GB groot...

De download is héél zwaar voor de GPU: :?
[Afbeelding]

Bij grote updates zet ik altijd mijn monitor van 40 Watt uit om energie te besparen, heeft weinig zin als de GPU op de achtergrond 150 Watt verbruikt...
Mja, dat is het laadscherm. Blijkbaar vind FS2020 het nodig om dat zonder framerate limiet te tonen.
Ik zou ook graag een manier zien om het spel te minimeren zodat het geen GPU gebruikt, zonder het helemaal af te hoeven sluiten. GPUtjes zuipen al snel 500 watt hier.

Mixed Reality dev

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luxicon
London schreef op zondag 20 september 2020 @ 11:44:
Ik zoek nog een map die ik op een tweede scherm open kan zetten zodat ik kan zien waar ik (over) vlieg. Heeft iemand hier tips voor? In principe kan ik de live map gebruiken van SimToolKitPro, maar misschien is er iets in m'n browser bijvoorbeeld? Google maps is natuurlijk altijd een optie maar die doet uiteraard niet aan live tracking.
Geen idee of het iets voor jou is, maar ik gebruik Little Navmap. Je kan deze ook op een andere computer installeren, en daar de FS2020 database inladen en via NavConnect informatie ontvangen van de sim. Oh ja, je kunt ook een optie aanklikken om een webserver te draaien, dan zie je enkel de map.. handig voor een device waar je geen Little Navmap op kunt of wil installeren.
Luxicon schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 22:25:
Little Navmap werkt prima. Deze laadt je positie automatisch in, en er is van alles te zien, zoals ander verkeer bijvoorbeeld. Bij mij staat de map open op een andere monitor.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
M'n totale trip van gister... dat was nogal een eind met de Cessna 172.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/u3QvTZA.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Luxicon op 20-09-2020 12:29 ]

...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Op aanraden van @ravw de route KASE - KTEX gevlogen. Prachtig! _/-\o_ Dank voor de tip.

Als je het ook gaat vliegen: laat je leiden door bergen en gooi die tank niet helemaal vol. Anders strand je ergens halverwege omdat je een bergkam niet overkwam... ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EF8C5k4dJYAf9e1-kl0EESw11fg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qH1NhLF1Nbb68q6CVY30rJqN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-F-lco6KezEEcw2UctsJepUFMCw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NjmdJW2mRbFcOHNACaK8fG1l.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6HZqdBwwl6pNkP3cC35OXy-ofxg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U6bHb1HQxMqXO0FXGF3sqpHb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Y3pCG_Ql2I0ldF5e3YOtR1jAOw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QCQUdqxcboog2eqhKqXJZ0uz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jwQlFTkbwI-X4HyipD9O23IwPP8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lclck6SnfLAnvFiw8Q3c38Gb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sUtkmjBUOObwSd4HMudzZpiZyjA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QQobWDYxUtYEt8S59RaBJ0kF.jpg?f=fotoalbum_large
Soms even een gat in de bergen vinden om er overheen te kunnen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hFehBcvIUwA04GhqRT6vtx7RFgs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7FLMQmNriFWWdUg44FlUK76s.jpg?f=fotoalbum_large
Maar dan begint ineens de grote afdaling :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hgw6-CVBpf73Gz44z2wpaswtGg0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tAtb3ummzjBKj1gvF8P45lEV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MNrvJlN8OzPjmq9o9XgjrL5Yw4k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vKx6KnfIQs9d0MjrND7AyTvK.jpg?f=fotoalbum_large
Achteruit inparkeren is hier de norm, dus ook maar meegedaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lIMvGpvElqiMKrCMoVJKGy4fjt4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WzlwEApKzGM9MExmGA4KBdE0.jpg?f=fotoalbum_large
De route is er zeker eentje die ik nog eens ga vliegen!

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Menesis schreef op zondag 20 september 2020 @ 12:13:
[...]

Mja, dat is het laadscherm. Blijkbaar vind FS2020 het nodig om dat zonder framerate limiet te tonen.
Ik zou ook graag een manier zien om het spel te minimeren zodat het geen GPU gebruikt, zonder het helemaal af te hoeven sluiten. GPUtjes zuipen al snel 500 watt hier.
Ik heb in het NVIDIA Configuratiescherm mijn kaart gelimiteerd op 30fps. Scheelt behoorlijk in GPU gebruik. Wellicht om tijdelijk bij de download (die wel even kan duren) hem zelfs op 10fps te zetten oid

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Menesis schreef op zondag 20 september 2020 @ 12:13:
[...]

Je kan het venster blijkbaar verkleinen (windowed) en op het kleinst is de GPU nog maar 70% belast :) En als je met de rechtermuisknop op de titelbalk klikt de gaat de GPU naar 0% :)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2020 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Voor het hoge CPU-gebruik tijdens het downloaden van updates heb ik vorige week een ticket aangemaakt, onder het mom van dat het erg zonde is om de GPU op 100% te laten draaien als er files worden gedownload.

Misschien krijgen ze ooit tijd om het te fixen.

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvbo
Tourniquet schreef op zondag 20 september 2020 @ 01:44:
[...]

Er is een project gaande om de default A320neo te modden zodat het zo dicht mogelijk bij de echte A320 in de buurt komt (ze willen 'm naar "study level" brengen). Het team is dus bezig alle bestaande systemen (visueel maar ook de onderliggende systemen en logica) waar nodig te fixen en uit te breiden. Tot nu toe hebben ze 2 updates uitgebracht waarbij voornamelijk de glass cockpit is uitgebreid (bijv. door ECAM-schermen toe te voegen die in de sim ontbraken). Maar ook het model zelf (en bijv. de labels, teksten op knoppen etc.) zijn verre van correct. Het was tot nu toe nog niet gelukt het 3D model van de cockpit te "openen" om te kunnen aanpassen, maar nu dus wel waardoor ze ook daarmee aan de slag kunnen.

[...]

Meer info:
Website: http://www.flybywiresim.com/a32nx
Github: https://github.com/flybywiresim/a32nx (bevat ook een lijst met wat tot nu toe is aangepast aan het origineel)
Discord: https://discord.gg/UjzuHMU
Bedankt! Ik ben wel bekend met het project (vlieg zelf ook voornamelijk met de 320 neo van ze) maar begreep even niet wat dat 3D model precies inhield, maar nu je het zo uitlegt klinkt het veelbelovend! Ben benieuwd wat we nog meer van ze gaan zien :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

SanderTje! schreef op zondag 20 september 2020 @ 12:58:
Voor het hoge CPU-gebruik tijdens het downloaden van updates heb ik vorige week een ticket aangemaakt, onder het mom van dat het erg zonde is om de GPU op 100% te laten draaien als er files worden gedownload.

Misschien krijgen ze ooit tijd om het te fixen.
Het trukje uit mijn vorige post werkt blijkbaar ook in-game: eerst naar windowed brengen (ALT-Enter) en dan met de rechtermuisknop op de titelbalk klikken. Handig voor als je het even 'echt' wilt pauzeren zonder extra verbruik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EPfLSV0hWgGRA0zG064bEijEL-o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J1WT6kzXkxUkE8UIcrH5qWq7.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2020 13:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 11:45
Ik ben inmiddels helemaal weg van de Beechcraft Bonanza, wat een heerlijk vliegtuig is dat om mee te vliegen.

In de volgende video legt iemand de Bonanza erg goed uit (inclusief de G1000) van start tot aan ILS landing. Ik vond het een top video.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chrisuu01
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 10-09 22:01
Nou we hebben een held die voor ons Eindhoven airport heeft gemaakt.

https://flightsim.to/file/170/eindhoven-airport-eheh

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Over dat GPU verbruik daar ben ik echt geen voorstander van ik ben er ook achtergekomen als je de GPU locked op 30FPS dat je laad snelheiden ook op 30FPS worden gelocked en wat betekend dat .. juist langere laadtijden .. :-( wat is dit voor iets waarom een programma proces laten werken op je GPU terwijl je CPU een middagdutje doet .. een GPU is niet gemaakt voor een programma te laden je CPU wel

mijn CPU is zo wat in winterslaap en de GPU vraagt een tropenrooster aan omdat het veel te warm is ...
maar ik vind het een rare manier van aanpakken om het op deze manier te doen :( 8)7

Maar wat anders heb net een vlucht achter de rug van EHRD naar EIDL (mooi handgemaakt vliegveldje _/-\o_ ) van 3 uur met de Mooney _/-\o_

Alleen ik baal wel dat de gevoeligheid niet ingesteld meer kan worden bij elke iets te ver je yoke sturen is gelijk vol uitslag :-(

maar al met al een leuke route en lekker even ontspannen gezeten
O+ ben bezig met een filmpje van het geheel zo wel normale snelheid als versneld want niemand gaat 3 uur naar een filmpje kijken van en vlucht :D

@SanderTje! je had niet achter uit hoeven inparkeren je had gewoon nog rechtdoor kunnen rijden (taxilijn volgen ) dan had je hem zo er in kunnen draaien , zie ook je een na laatste screenshot van die serie :*)

[ Voor 36% gewijzigd door ravw op 20-09-2020 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisuu01
Is dit een aircraft wat standaard in MSFS zit of is het een mod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chrisuu01 schreef op zondag 20 september 2020 @ 13:44:
[...]

Is dit een aircraft wat standaard in MSFS zit of is het een mod?
nee een betaalde versie .. in MP te koop voor 30 euro Carenado Mooney m20r
Een mod is het sowieso al niet het is een Addon 8)

Bij een mod verander / pas je wat aan , aan iets wat er al is , afgeleid van modificatie , het veranderen van ..
addon voegt iets toe :) , zonder daar iets aan te veranderen wat er al is 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Luxicon schreef op zondag 20 september 2020 @ 12:17:
[...]

Geen idee of het iets voor jou is, maar ik gebruik Little Navmap. Je kan deze ook op een andere computer installeren, en daar de FS2020 database inladen en via NavConnect informatie ontvangen van de sim. Oh ja, je kunt ook een optie aanklikken om een webserver te draaien, dan zie je enkel de map.. handig voor een device waar je geen Little Navmap op kunt of wil installeren.
Hoe kan je focussen op je toestel? (server view)

Zo is het wel een handige setup:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ItC56S8jkEu8nwDf9oUwMVupM1M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bjsUr7QGZczwTkm6HtuxxvKy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• strider1007
Vanaf Sotsji (weekje te vroeg..) de Kaukasus maar even ingevlogen..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6TFJGbJmxEy7jgM_OmyZx_kz1Y8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/keNPKWrqIlHfz6ORHOhhxnIC.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H0ndCqz0aTQX672czItjkQweAxA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5xJtXoCDXROJv3CtkJcdnNAa.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NT5gjdTrgkCJHlz2V1DKw10zyIo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/q7sW7naEK8W8hf2lwOTFtHLe.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisuu01
Oef dat is toch wel weer machtig mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftop
*knip* dat is idd niet de bedoeling hier

[ Voor 78% gewijzigd door Geronimous op 20-09-2020 16:08 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Propane schreef op zondag 20 september 2020 @ 15:42:
[...]
Iemand zal het vast wel doen, maar je vraagt hier dus wel om illegale distributie van copyrighted materiaal hè ;).
nee dat is niet illigaal dat is even iemand helpen en besparen op 6 uur dl opnieuw
als hij niet de juiste versie heeft zal de plane niet aktief worden :-) maar hij heeft gewoon de full versie :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Craftop
Propane schreef op zondag 20 september 2020 @ 15:42:
[...]
Iemand zal het vast wel doen, maar je vraagt hier dus wel om illegale distributie van copyrighted materiaal hè ;).
Illegale distributie.. moeten ze maar zorgen dat die shit niet verdwijnt na een update. Zijn ergere dingen te bedenken dan dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ZO hier het filmpej vande vlucht maar let niet op de foutjes bij het opstijgen en het landen .. de Yoke is een beetje overgevoelig dus bij de meest te vere uitslag schiet hij door naar het einde .. zeker met het sturen , bij het naar boven ene beneden gaan is hij weer iets te traag . maar dat komt wel weer bij de volgende update moet het er meer even mee doen

Maar toch wel een redelijk geslaagde vlucht met de mooney m20r en dat terwijl ik hem nog niethelemaal ken en uitgetest heb .. ja ik controleer zelf de HDG want de GPS laat me slingeren dus ik doe alles zelf op het handje en volg gewoon zelf de lijn van de GPS

Al met al een leuk toestel wel even wennen maar dat komt goed

hier de link

YouTube: Rotterdam airport to Donegal airport in a Mooney m20r (MSFS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Craftop schreef op zondag 20 september 2020 @ 15:46:
[...]

Illegale distributie.. moeten ze maar zorgen dat die shit niet verdwijnt na een update. Zijn ergere dingen te bedenken dan dit.
Herinstallatie, issue opgelost. We gaan geen bestanden en mappen distribueren.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftop
DigitalExorcist schreef op zondag 20 september 2020 @ 16:39:
[...]

Herinstallatie, issue opgelost. We gaan geen bestanden en mappen distribueren.
Ik schijn dit inderdaad niet te kunnen/mogen verwachten van jullie. Herinstallatie gaat hem niet worden. er zijn gelukkig mensen die het wel willen delen ;) is ook niet de eerste keer dat er hier gevraagd is iets te delen, en dat het wel beantwoord is op dit forum, dus niet een hele gekke vraag om te stellen.

[ Voor 17% gewijzigd door Craftop op 20-09-2020 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Craftop schreef op zondag 20 september 2020 @ 16:43:
[...]

Ik schijn dit inderdaad niet te kunnen/mogen verwachten van jullie. Herinstallatie gaat hem niet worden. er zijn gelukkig mensen die het wel willen delen ;) is ook niet de eerste keer dat er hier gevraagd is iets te delen, en dat het wel beantwoord is op dit forum, dus niet een hele gekke vraag om te stellen.
Als herinstallatie geen optie is, gaat het dus zéker om een illegale versie. Jammer.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Craftop
DigitalExorcist schreef op zondag 20 september 2020 @ 16:46:
[...]

Als herinstallatie geen optie is, gaat het dus zéker om een illegale versie. Jammer.
Illegale versie van wat precies? Want als je gaat beweren dat ik een illegale versie van MSFS run; you are wrong sir, netjes 120 afgetikt, dus probeer niet de oordelen voordat je iets weet. Ik ga enkel nu niet weer 80GB opnieuw installeren, that is all.

[ Voor 7% gewijzigd door Craftop op 20-09-2020 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet je het zeker ? het is nu wel meer hoor

hier inmiddels al op 110 gig maar goed daar zitten ook payware tussen die ik al gekocht heb maar is wel een full download als er hier iets niet goed gaat :o

Community map is ook al 12 gig we zijn een maand ver

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vizion88

vizion88

Modereer deze reactie

Hier ook gedonder met de update. Na een minuut of 2 kapte de download. Er is een probleem opgetreden.

Enige optie was een herinstallatie. 108GB!?

Het is dat ik vliegen leuk vind, maar anders hield het hier wel op :-(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Wilde geen drama of discussie er over veroorzaken, was puur even om je te laten weten dat het wettelijk gezien niet echt de bedoeling is. En als het wel hier via Tweakers gedaan wordt, bestaat er kans dat Tweakers aansprakelijk wordt gehouden door een stel idioten als Brein bijvoorbeeld. Was gewoon een tip.

Of iemand het daarna alsnog met je deelt is hun eigen keuze.

Maar goed, net even vluchtje Trondheim - Östersund gedaan in de Mooney. Radiaaltje opgepakt naar OSS VOR, op pak hem beet 20nm er vanaf geweken naar het noorden om de localizer van RW12 op te pikken en lekker ILS op het handje gevlogen. Het weer liet wel wat te wensen over, maar geen icing (dit toestel heeft geen anti-ice, dus ook geen prop de-ice).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9aThA4P607ciLcyVanTNy2g4unw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/fl8EF89tRF9AMtXNvx1H0D5q.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_J9B0dIq4DaLp7cZE0Bt8uJPdng=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/AQmkehyqWuadOic74ENSNeD3.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UEWoa-F0QrQyd4CsnykDJL0xixQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7Nz8Xa4OehHQRCaLbDjJHpYq.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/77USaG_3tTFt4fqii4ebBZ46i1A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/p1DeWLHSB2fHXCtPrlhPBRvN.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luxicon
Hieronder heb ik een paar landingen achter elkaar geplaatst.. de eerste landingen vind ik mooier dan de laatsten, maar goed :P. Bij 3:30 zie je een vliegtuig voor mij landen en bij 7:15 gaat een vliegtuig opstijgen.. die was ook voor mij geland. Leuk om ander verkeer tegen te komen. :)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luxicon schreef op zondag 20 september 2020 @ 17:27:
Hieronder heb ik een paar landingen achter elkaar geplaatst.. de eerste landingen vind ik mooier dan de laatsten, maar goed :P. Bij 3:30 zie je een vliegtuig voor mij landen en bij 7:15 gaat een vliegtuig opstijgen.. die was ook voor mij geland. Leuk om ander verkeer tegen te komen. :)

[YouTube: [MFS2020] Balkan bush trip landings]
Weet je hoe je met Little Navmap kan focussen op je toestel? Is handiger dan altijd de map te moeten scrollen. Ik gebruik een tablet via server mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:27

franssie

Save the albatross

vizion88 schreef op zondag 20 september 2020 @ 17:16:
Hier ook gedonder met de update. Na een minuut of 2 kapte de download. Er is een probleem opgetreden.

Enige optie was een herinstallatie. 108GB!?

Het is dat ik vliegen leuk vind, maar anders hield het hier wel op :-(
Wow dat is fors. Ik heb 4g voor thuis en dat kan ik dus niet zo maar een paar keer per maand doen. (Fup van 500gb) ...

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvbo
Ik had gisteravond kort vluchtje Cardiff-Amsterdam gedaan met de A320, maar had het probleem dat ik geen altitude kon selecteren in de FCU. Deze stond vast op 5000 (direct al na het opstarten, cold&dark) en kon hem niet veranderen. Ik kon ook mijn V/S niet aanpassen, deze bleef op 0 staan. Het selecteren van managed/selected maakte ook geen verschil, in beide gevallen levelde hij gewoon af. Uiteindelijk maar op het handje de climb en descent gevlogen, ook wel eens leuk! Approach mode werkte wel goed.

Ik gebruik de modded A320.

Heeft iemand al eens deze issues gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Verwijderd schreef op zondag 20 september 2020 @ 17:32:
[...]
Weet je hoe je met Little Navmap kan focussen op je toestel? Is handiger dan altijd de map te moeten scrollen. Ik gebruik een tablet via server mode.
Beweegt de map niet mee met je vliegtuig? Je kunt ook inzoomen als je dat bedoeld. Er zijn veel opties, ik ben er ook geen expert in. ;)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mvbo schreef op zondag 20 september 2020 @ 17:34:
Ik had gisteravond kort vluchtje Cardiff-Amsterdam gedaan met de A320, maar had het probleem dat ik geen altitude kon selecteren in de FCU. Deze stond vast op 5000 (direct al na het opstarten, cold&dark) en kon hem niet veranderen. Ik kon ook mijn V/S niet aanpassen, deze bleef op 0 staan. Het selecteren van managed/selected maakte ook geen verschil, in beide gevallen levelde hij gewoon af. Uiteindelijk maar op het handje de climb en descent gevlogen, ook wel eens leuk! Approach mode werkte wel goed.

Ik gebruik de modded A320.

Heeft iemand al eens deze issues gehad?
Idem hier, waarschijnlijk door de update (voor de update niet met de A320 gevlogen)
Luxicon schreef op zondag 20 september 2020 @ 17:44:
[...]

Beweegt de map niet mee met je vliegtuig? Je kunt ook inzoomen als je dat bedoeld. Er zijn veel opties, ik ben er ook geen expert in. ;)
Nee, de map blijft staan en het vliegtuigje niet :) Verder is er niks om aan te passen langs de client-kant en langs de server kant (de app zelf) zijn er 500 opties waartussen ik niets vind.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2020 17:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Luxicon schreef op zondag 20 september 2020 @ 17:27:

[YouTube: [MFS2020] Balkan bush trip landings]
Normaal maak je alleen zulke duikvluchten in oorlogsgebied wanneer je het risico loopt dat iemand je vliegtuig neerknalt met een geweer 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Verwijderd schreef op zondag 20 september 2020 @ 17:45:
[...]
Idem hier, waarschijnlijk door de update (voor de update niet met de A320 gevlogen)

[...]

Nee, de map blijft staan en het vliegtuigje niet :) Verder is er niks om aan te passen langs de client-kant en langs de server kant (de app zelf) zijn er 500 opties waartussen ik niets vind.
Oke, ik ga het zo even testen.
DigitalExorcist schreef op zondag 20 september 2020 @ 17:53:
[...]

Normaal maak je alleen zulke duikvluchten in oorlogsgebied wanneer je het risico loopt dat iemand je vliegtuig neerknalt met een geweer 😜
Bedoel je het vliegtuig op 3:30? Die kwam als een raket aanzetten inderdaad. :P

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Luxicon schreef op zondag 20 september 2020 @ 17:58:
[...]

Hahaha, nee, de meeste van je eigen landingen. Je hebt een beetje een smaak voor steile daling en lekker hard op de grond planten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvbo
Ik vond het wel een mooie approach eigenlijk :9 Je zit vrij hoog in je approaches, je moet proberen de PAPI (die lampen naast de runway) op 2 rood/2 wit te houden, dan zit je qua hoogte goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Oh zo, ja ik dacht die piloot op 3:30, haha. Maar ik moet dus lager gaat zitten met de aankomst. Ik zal op de lampen gaan letten. Dus 2 rood / 2 wit.. Ik heb er laatst een korte uitleg over gelezen, maar verder niets mee gedaan.. :+

...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• upclocker
  • Laatst online: 17:10
White white you're out of sight, red red you're gonna bounce your head.

Acties:
  • +10 Henk 'm!
Werk, deadline, stress, gedoe, gedonder, geneuzel, klussen, regelen, zorgen...

...en dan

...een middagje

... dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NpUAeC-K1MxPEeQZbgfGpCq6iRA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j21UOo5YIKiFy4xiTwEX4Qgo.jpg?f=fotoalbum_large

Blauwe lucht, serene wolken, verblindend licht... rust... kalmte... ontspanning... wegdromen... weg zijn... Wat kan het (virtuele) leven toch mooi zijn.

MSFS: _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:53

Hoogie2004

Whohooooo

Ik ben vanmiddag met de Boeing 747-8 Intercontinental van Düsseldorf naar Kopenhagen gevlogen.

Aardige kist, wil alleen niet dalen. Auto-pilot raakte ergens halverwege de weg kwijt qua hoogte (evenals de co-pilot), dus heet laatste stuk vanaf de grens van Denemarken zelf moeten vliegen. Toch netjes aan de grond gekregen :)

Voor degenen met issues qua sensitivity!!!!!
Je kan de xml file aanpassen die bij je control set hoort, te vinden in de submap Inputs van je installatie (waar flightsimulator.exe leeft). Enige ding, dat moet je doen voor het opstarten. Hij lijkt changes niet op te pikken als de game al draait.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Propane schreef op zondag 20 september 2020 @ 18:03:
[...]
Hahaha, nee, de meeste van je eigen landingen. Je hebt een beetje een smaak voor steile daling en lekker hard op de grond planten.
met stijle landingen hoeft je niet hard neer te komen, zo als je kunt zien in mijn filmpje vandaag

die kom ik ook hoog aan maar ik land heel zacht ..

Zoals je ook kan zien in deze film ..

YouTube: Backcountry Aviation's STOL Tips: (The Approach)

GA is anders vliegen dan een airliner omdat 1 meer bewegingsvrijheid hebben en twee .. een veel kortere baan om tot stil te staan

Ik gebruikde papilights ook zelden in een GA wel in een airliner

vaak hebben ze niet eens PAPI lights :9 op de plekken waar ik hem wil landen
maar dan moet je gewoon op de 2 grote witte blokken letten als die er zijn

[ Voor 7% gewijzigd door ravw op 20-09-2020 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Bedankt voor de tips! Wel zo prettig voor de passagiers (mochten die meegaan) als de approach netjes verloopt. :)
[...]

[...]

Eerlijk gezegd kan ik geen optie vinden om het vliegtuig in beeld te behouden met de webserver.. je zou zeggen dat dit mogelijk moet zijn.. het volgende is ook een optie: https://github.com/lian/msfs2020-go/releases. Volgens mij gebruikt @strider1007 dit.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luxicon schreef op zondag 20 september 2020 @ 18:08:
Oh zo, ja ik dacht die piloot op 3:30, haha. Maar ik moet dus lager gaat zitten met de aankomst. Ik zal op de lampen gaan letten. Dus 2 rood / 2 wit.. Ik heb er laatst een korte uitleg over gelezen, maar verder niets mee gedaan.. :+
Ongeveer zoiets, een “tactical approach” in een Hercules..

YouTube: C-130J Super Hercules impressive short tactical landing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geleihoofd
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

[...]

Luxicon schreef op zondag 20 september 2020 @ 19:15:

[...]

Eerlijk gezegd kan ik geen optie vinden om het vliegtuig in beeld te behouden met de webserver.. je zou zeggen dat dit mogelijk moet zijn.. het volgende is ook een optie: https://github.com/lian/msfs2020-go/releases. Volgens mij gebruikt @strider1007 dit.
Da's apart, bij mij schuift de map netjes mee met het vliegtuig. Kan zelfs door de map scrollen en na 'n paar seconden inactiviteit 'snapped' de map weer vast. Misschien staat er tussen "options" - "Simulated Aircraft" een optie waar je verder mee komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-12-2024
Ik heb voor de launch een gamepass gekocht voor een dollar. Ik kon niet wachten op het download moment en zag dat als je Kiribati zou opgeven op launch day als locatie wel direct kon downloaden. Dit heb ik gedaan en vloog kort hierna vrolijk rond. Ik was erg onder de indruk. Ik heb daarom in de game zelf de game gekocht en betaald via PayPal.

Nu wil ik de game opnieuw installeren maar heb ik deze niet in de MS store staan. Ik ben bang dat dit te maken heeft met m'n ongeduld door mij regio aan te hebben gepast. Ik heb de zendesk(what's in de name😂) al dagen terug hetzelfde gemeld en gevraagd voor een oplossing/optie. Ik hoor echter tot nu toe niks.

Ik ga er gemakshalve vanuit dat ik niet de enige ben die tijdelijk kiribati heeft gebruikt. Ik hoop dan ook op iemand die hierop aanslaat met een oplossing voor mij. Tot die tijd ben ik grounded 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oban606 schreef op zondag 20 september 2020 @ 20:13:
Ik heb voor de launch een gamepass gekocht voor een dollar. Ik kon niet wachten op het download moment en zag dat als je Kiribati zou opgeven op launch day als locatie wel direct kon downloaden. Dit heb ik gedaan en vloog kort hierna vrolijk rond. Ik was erg onder de indruk. Ik heb daarom in de game zelf de game gekocht en betaald via PayPal.

Nu wil ik de game opnieuw installeren maar heb ik deze niet in de MS store staan. Ik ben bang dat dit te maken heeft met m'n ongeduld door mij regio aan te hebben gepast. Ik heb de zendesk(what's in de name😂) al dagen terug hetzelfde gemeld en gevraagd voor een oplossing/optie. Ik hoor echter tot nu toe niks.

Ik ga er gemakshalve vanuit dat ik niet de enige ben die tijdelijk kiribati heeft gebruikt. Ik hoop dan ook op iemand die hierop aanslaat met een oplossing voor mij. Tot die tijd ben ik grounded 😉
heb je store en je pc tiem en regio goed staan ? dan zou het moeten werken
even uit een in loggen met store misschien

Blijft toch mooi he dat FS
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/fyf9G5dk/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-09-20-20-02-14-52.png

[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 20-09-2020 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strider1007
Luxicon schreef op zondag 20 september 2020 @ 19:15:
Bedankt voor de tips! Wel zo prettig voor de passagiers (mochten die meegaan) als de approach netjes verloopt. :)

[...]

Ik gebruik deze:

https://www.msfsaddons.org/freeware/plugin-vfrmap

Ik open op de 2e monitor firefox en laat hem dus in de webbrowser afspelen.

Op de kaart zie je dan een icoontje van een vliegtuig op jouw positie.. Je kunt er voor kiezen of je toestel gecentreerd blijft en de kaart scrollt of andersom. Die switch maak je met de esc-toets, of door rechts klikken op het vliegtuigicoontje en follow the plane aan of uit te zetten.

Bij mijn screenshots plakt windows beide monitoren aan elkaar, zie je meteen waar de screenshot gemaakt is..

[ Voor 23% gewijzigd door strider1007 op 20-09-2020 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkO1996
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-11-2021
Ik heb AI traffic uitgezet, alleen blijven er stilstaande vliegtuigen aan de gates staan. Iemand een idee hoe ik dit kan verwijderen? Ik vlieg namelijk op een online netwerk. Dan zijn die static ac aan de gates niet zo fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:42

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

MarkO1996 schreef op zondag 20 september 2020 @ 21:09:
Ik heb AI traffic uitgezet, alleen blijven er stilstaande vliegtuigen aan de gates staan. Iemand een idee hoe ik dit kan verwijderen? Ik vlieg namelijk op een online netwerk. Dan zijn die static ac aan de gates niet zo fijn.
Options/General/Traffic/Airport Life?

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkO1996
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-11-2021
Uitvreter schreef op zondag 20 september 2020 @ 21:11:
[...]

Options/General/Traffic/Airport Life?
Got it. Thanks. Had die setting over het hoofd gezien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuker
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 17:26
Nou, dat was weer drama in FS2020. Kreeg steeds meer stuttering totdat het op een gegeven moment niet meer speelbaar was met extreem lage fps (max 15/20). CPU en GPU load max 50%, dus geen idee waar dit probleem door werd veroorzaakt. Ik heb een 6700k met 1070 GPU en speel 1440p high settings. Waarschijnlijk binnenkort toch maar eens gaan upgraden...

[ Voor 4% gewijzigd door nuker op 20-09-2020 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoop dat ze binnenkort ook eens gaan toevoegen dat je kunt zien welke airports je al ben geweest als je op de map kijkt ... en ook dat je je 10 favo vliegvelden kan toevoegen aan een lijst .. lijkt me wel eens handig
LOL ik kom nu op airports waarvan ik het bestaan niet wist maar dan toch ... o hier heb ik al geweest

ik zoom de map nog niet in mits ik locaal wil kijken maar vaak rond de aiport met sterren merk ik wel dat daar wel de beste landschappen zitten ook de routes tussen die sterren is vaak wel redelijk maar ga je buiten die route is het gewoon ... wow FSX gevoel :*)

en soms nog zelf zo iets van .... oke leuk daar moeten ze nog iets van gaan maken ... ben al kale landschappen tegen gekomen waar echt geen texures of wat op zit ja groen of blauw |:(

[ Voor 44% gewijzigd door ravw op 20-09-2020 21:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:01
ravw schreef op zondag 20 september 2020 @ 21:51:
Hoop dat ze binnenkort ook eens gaan toevoegen dat je kunt zien welke airports je al ben geweest als je op de map kijkt ... en ook dat je je 10 favo vliegvelden kan toevoegen aan een lijst .. lijkt me wel eens handig
LOL ik kom nu op airports waarvan ik het bestaan niet wist maar dan toch ... o hier heb ik al geweest

ik zoom de map nog niet in mits ik locaal wil kijken maar vaak rond de aiport met sterren merk ik wel dat daar wel de bets e landschappen zitten ook de routes tussen die sterren is vaak wel redelijk maar ga je buiten die route is het gewoon ... wow FSX gevoel :*)
Kijk hier eens: https://forums.flightsimu...n-the-beechcraft-bonanza/

Volgens mij kan dat al.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Laatst online: 19-09 23:22

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Een vraagje over het realisme in MSFS. Zijn in het echt de kleine vliegtuigen zo gevoelig. Ik vind de meeste vliegtuigen zo nerveus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 22:19

ViezeVis

Sample Text

Nu ik een beetje rondom nieuwe gebieden vlieg en steeds verder Europa in hop merk ik wel dat ik soms echt minuten lang frame drops heb en dan elke 1-2 seconden een korte onderbreking heb van Flights Simulator. Volgens mij waren die klachten wel bekend maar zijn er een beetje goeie fixes voor?

Ik draai een behoorlijke setup:
1080Ti met AMD Ryzen 3700x

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!
niki_lauda schreef op zondag 20 september 2020 @ 21:55:
Een vraagje over het realisme in MSFS. Zijn in het echt de kleine vliegtuigen zo gevoelig. Ik vind de meeste vliegtuigen zo nerveus.
valt mee ligt vaak aan je controler gevoeligheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!
die had ik nog niet egzien wel even zitten kijken maar er zitten veel stukken tussen die ken ik al hij vlieg een beetje de GA routes dus ja .. als GA vlieger kom je dan wel vaak op de zelfde routes uit maar in sommige landen ben ik nog niet egweest maar dat komt wel ..

Maar ik ga die FPLN wel even opslaan altijd makkelijk

ben voorlopig niet niet uitgekeken op dit spul

waar slaat FS zijn FPLN op ?

FS2020 staat hier nu gebackupped mocht het weer eens verziekt worden door onze grote vrienden kan ik delen daarvan weg trekken

[ Voor 15% gewijzigd door ravw op 20-09-2020 22:06 ]

Pagina: 1 ... 90 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc