Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online

ViezeVis

Sample Text

Hmmm.. volgens mij mis ik iets. Als ik een flight plan start om te vliegen van Amsterdam Airport Schiphol -> London Heathrow, dan merk ik op dat MSFS volledig de controle neemt over de attitude, heading enz enz. Ik kan aanpassen wat ik wil via de Autopilot maar mijn vliegtuig gaat geen andere kant op. Hoe kan ik dat uitzetten?

Of ligt dat aan de wijze van plannen via de Flight Planner

[ Voor 8% gewijzigd door ViezeVis op 18-09-2020 18:27 ]

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

DoubleYouPee schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 15:20:
[...]

4c/4t is niet genoeg. In de meeste games al niet, en in FS2020 ook niet. Je moet minimaal 4c/8t hebben.. zie ook video van Digital Foundry

YouTube: Flight Simulator 2020: The Best Settings For Next-Gen Visuals + Best...
Hmmm. Ik mis de nodige settings. :( Hij neemt de helft van de GFX settings niet mee.
Is er nog ergens een betere guide voor het optimaliseren van het geheel?

Overigens nu met de developer mode aan aan het kijken waar de bottleneck zit. Zo even wat rondjes vliegen (eerst de update maar eens geïnstalleerd) en zien wat er gebeurt. Wat screenshots maken enzo.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ViezeVis schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 18:27:
. Ik kan aanpassen wat ik wil via de Autopilot maar mijn vliegtuig gaat geen andere kant op.
Welk vliegtuig is dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:42

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Ofwel heb je de automatische piloot niet in de juiste modus staan (of uit), of je hebt niets/iets raars in het fms staan. Zonder screenshots of meer informatie kunnen wij ook niet toveren.

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ytr81
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 14:38
Hmmm.. volgens mij mis ik iets. Als ik een flight plan start om te vliegen van Amsterdam Airport Schiphol -> London Heathrow, dan merk ik op dat MSFS volledig de controle neemt over de attitude, heading enz enz. Ik kan aanpassen wat ik wil via de Autopilot maar mijn vliegtuig gaat geen andere kant op. Hoe kan ik dat uitzetten?

Ik zou een goede tutorial kijken over hoe het zou moeten werken:

YouTube: FS2020 - Airbus A320 FMS/Autopilot Tutorial Basics

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even een vraagje zijn mensen die nu vliegen in de buurt van zell am see ik ben bezig met een Airport filmpje maar er komen geen vliegtuigen binnen dus als mensen het leuk vinden even een beetje rond en op Zell am see te gaan vliegen en landen en stijgen .. GA veldje

Ik ga nu naar LOWI

[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 18-09-2020 19:06 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Hmm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p55mJ2EdAhnVBjIA2pUO0It_Hwg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZKeC0Rtcj33OkJbhfbewV6KP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-wXHc6SQJAXdyCRPNobcPaGXFHk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IFwYxWf8oAMfDNFdw1snBpj3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_RcHFxK0y2TpH5VtqXD0cvLdPD8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cKkvA9zsrI96XEkodE2DNIvm.jpg?f=fotoalbum_large

Lijkt vooralsnog idd vooral GPU te zijn, niet CPU. Niet heel raar met 3x 1440p op een GTX1080, maar toch.
Render scaling staat daar op 80%, vrijwel alle andere dingen op high. Draait wel windowed, niet fullscreen omdat dat met nVidia niet heel erg fijn werkt.

Render scaling terug naar 70 gaat richting 28fps op de startbaan en 30fps in-game. Render scaling naar 90 dropt meteen terug naar 21fps, dus dat is écht te zwaar.

Misschien dat ik 70 niet eens zo heel beroerd vind.

Dit is met 70:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OgHvkduKZUxCJafqhPMDTaY16WU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rQjcIsfsWIV6RHA7Eb0niVqZ.jpg?f=fotoalbum_large

(Sorry voor de belachelijke steep turns en het lelijke vliegen, dit is echt een rondje Cork puur om te kijken wat de TBM doet met aangepaste settings.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:06

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

*knip bij mijzelf* verkeerde plek

[ Voor 75% gewijzigd door Ircghost op 18-09-2020 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn bij jullie sinds de update ook de external views verdwenen? Het laden van textures gaat soms ook te traag, dit is op high:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9V-JIWrhVxcET9wkAf8K0TmHBZg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XaeIg7SdwfSBMzxQTctpl9UB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Feedback op moderatie mag in het feedback topic

[ Voor 84% gewijzigd door Ircghost op 18-09-2020 20:57 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 19:33:
Zijn bij jullie sinds de update ook de external views verdwenen? Het laden van textures gaat soms ook te traag, dit is op high:

[Afbeelding]
Hier niets dan ellende na de update .. EHAM inladen 10 min ... :o
het is met laden en het afsluiten gewoon veel langer geworden , ook in game zie ik nu steeds landschappen opgebouwd worden dit had ik voor de update nog niet

je vliegt op een berg af en in je display zie je een meer aan komen dan zie je langzaam die berg naar achterschuiven en dan het meer zie je opgebouwd worden , dit soort dingen had ik anders nooit voor de update , en ik merk ook dat er erg veel vertraging zit met mijn Internet .. het lijkt of hij gewoon niet meer dan 100 kb wil pakken of zo , ik heb net Zell am See gekocht een bestand van 450 MB duurde 10 min voor hij binnen was
normaal hoef ik daar niet eens op te wachten hoog uit een 30 sec

de rest van de internet is totaal geen probleem loopt gewoon zo asl het hoort

het lijkt wel of ze de data verkeer geknepen hebben op de servers bij MS en dat ze de data makkelijk aankunnen zonder dit te vermelden :o

[ Voor 46% gewijzigd door ravw op 18-09-2020 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gemertp
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-09 19:23
ravw schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 20:21:
[...]

het is met laden en het afsluiten gewoon veel langer geworden , ook in game zie ik nu steeds landschappen opgebouwd worden dit had ik voor de update nog niet

je vliegt op een berg af en in je display zie je een meer aan komen dan zie je langzaam die berg naar achterschuiven en dan het meer zie je opgebouwd worden , dit soort dingen had ik anders nooit voor de update , en ik merk ook dat er erg veel vertraging zit met mijn Internet .. het lijkt of hij gewoon niet meer dan 100 kb wil pakken of zo , ik heb net Zell am See gekocht een bestand van 450 MB duurde 10 min voor hij binnen was
Dat probleem met het opbouwen van landschappen na de update herken ik ook. Ik kan mij niet herinneren dat ik dat eerder heb gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Per ongeluk bij Copilot “control aircraft” aan staan? (Pulldown menu bovenin).

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pana
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-09 15:19
Min stotterfeest op medium is sinds de laatste patch naar 60-65fps op high gegaan 8)7 Wel enkel getest met VRF GA, maar toch!

[ Voor 21% gewijzigd door Pana op 18-09-2020 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Nu online

ViezeVis

Sample Text

DigitalExorcist schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 20:31:
[...]

Per ongeluk bij Copilot “control aircraft” aan staan? (Pulldown menu bovenin).
Gewoon een beetje dom. Is niet zo heel moeilijk, maar ik moest even realiseren dat als je Auto Pilot aanzet en de heading automatisch laat doen, hij dus ook heel doelbewust je route volgt (keurig, zoals het hoort). De altitude had ik echter alleen ingedrukt, dus wat krijg je dan: dan gaat je vliegtuig op basis van de route én flightlevels dus ook zo vliegen. Compleet logisch, maar kwam er dus op neer dat ik de altitude niet in moet drukken als dat niet hoeft :9

ILS landing op RW 27 van Schiphol is keurig gelukt i.c.m. de FMS in de cockpit. Helemaal rondom Lelystad Airport alle banen af, rondje draaien in de buurt van Nijkerk en de Glideslope stond zo klaar :) Op ca. 2000ft de Approach en Autopilot eraf en keurig zelf geland O-)

Was behoorlijk trots :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Nu online

ViezeVis

Sample Text

Ps. de discussie/problemen rondom de GPU en CPU: ik merk dat mijn GPU op ca. 20-40% draait en de CPU ook zoiets. Lijkt in mijn optiek dus prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 20:48

Dani86

AeroGeek

Als ik de verhalen hier zo lees ga ik de patch niet installeren :o

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ViezeVis schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 20:53:
[...]

Gewoon een beetje dom. Is niet zo heel moeilijk, maar ik moest even realiseren dat als je Auto Pilot aanzet en de heading automatisch laat doen, hij dus ook heel doelbewust je route volgt (keurig, zoals het hoort). De altitude had ik echter alleen ingedrukt, dus wat krijg je dan: dan gaat je vliegtuig op basis van de route én flightlevels dus ook zo vliegen. Compleet logisch, maar kwam er dus op neer dat ik de altitude niet in moet drukken als dat niet hoeft :9

ILS landing op RW 27 van Schiphol is keurig gelukt i.c.m. de FMS in de cockpit. Helemaal rondom Lelystad Airport alle banen af, rondje draaien in de buurt van Nijkerk en de Glideslope stond zo klaar :) Op ca. 2000ft de Approach en Autopilot eraf en keurig zelf geland O-)

Was behoorlijk trots :*)
en dan als Persoonlijke prestaties krijgen te zien: You got a bad day: Worst flight ever :+ :X

Ik heb het al twee keer met die landing uitdagingen gehad .. perfect uitgevoert en op de milimeter geland ....... sta je nog op de 10.000 plek :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Nu online

ViezeVis

Sample Text

ravw schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 20:58:
[...]

en dan als Persoonlijke prestaties krijgen te zien: You got a bad day: Worst flight ever :+ :X

Ik heb het al twee keer met die landing uitdagingen gehad .. perfect uitgevoert en op de milimeter geland ....... sta je nog op de 10.000 plek :o
HAHA nee gelukkig heb ik "Wheels up Wheels down" gekregen :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Onderweg naar de Alpen.

Die lichtval op de grond is wel mooi gemaakt, geeft een realistisch contrast wat mij betreft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8jTOWEnWrzQKshKA_8x0WTvi5IM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AreqW6GJp4jr3CkujWKMPEXN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Imn2UbBf0kWjo8L7FlXiOoXWVbA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0Glk3ux5aIV2K1S43miV7N6u.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OJsikXseLLECnt7MpkYRF4K9MiY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8qPg8OLNF8FNJMKtsg5AUezi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MdmUbw-7Vs0r6il7BNWVeAOi3pU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ifuSWE8QKOoZDoZnf6PjLZ2F.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/46SY5IVPy24gvlIjpN2XP_dnwYM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oLmSXGaZ1tZmD0Reai48kBdL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door SanderTje! op 18-09-2020 21:24 ]

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ViezeVis schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 21:06:
[...]

HAHA nee gelukkig heb ik "Wheels up Wheels down" gekregen :+
Ik heb er ook al aardig wat af en vele lopen nog

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/nzj6n6wM/press.jpg

alleen sommige blijven vast staan en gaan niet verder terwijl ik wet dat ik die al meer dan 500 keer gedan heb en het blijft maar op 1 staan .. hahahah net zo als met die landen op grassveldjes ....... hallo ik doe niets anders bijna maar nog steeds niet 1 stukje groen

die laatse prestatie en dan die tijd ...... :X :X Ik wilde hem halen voor dat ik ging slapen , er is daar maar weinig van gekomen...... het slapen dan

Wie nog even wil genieten van een leuke vlucht VFR
Zell am see LOWZ to Innsbruck LOWI C172

YouTube: Zell am see LOWZ to Innsbruck LOWI C172

Vooral de landing op LOWI :o
en naar de parking rijden :D

[ Voor 27% gewijzigd door ravw op 18-09-2020 21:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uitvreter

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Mensch, wat een gehannes met die dronecam! :|
Ik heb tot nu toe alleen maar screenshots laten zien van de lelijke dingen van fs2020, maar nu eentje van wat Asobo errug goed gedaan heeft. Vanavond boven de Alpen ten zuiden van Salzburg, rechts vlak boven de horizon een heel dun maansikkeltje, en links kun je de Melkweg zien boven de bergtoppen. O+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1OcGJJm_OZ2f-HGwvXIYXfVopKk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AfhFB8PMEkzIDoKxZA7EePTD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uitvreter schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 21:39:
Mensch, wat een gehannes met die dronecam! :|
Ik heb tot nu toe alleen maar screenshots laten zien van de lelijke dingen van fs2020, maar nu eentje van wat Asobo errug goed gedaan heeft. Vanavond boven de Alpen ten zuiden van Salzburg, rechts vlak boven de horizon een heel dun maansikkeltje, en links kun je de Melkweg zien boven de bergtoppen. O+

[Afbeelding]
haha mag ik die pikken voor een banner op mijn Youtube _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Rondje gevlogen met de Beechcraft King Air 350i.
Wat een draak van een kist. :( Echt NUL uitzicht en daar gaat het me toch ook om.

Terug naar de Citation Longitude en de TBM. Vliegen toch net wat leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitano
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 13:58
bartvl schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 10:45:
Huidige PC:
Intel(R) Core(TM) i5-4590 CPU @ 3.30GHz
Asus H97-Pro Gamer (met PCI-express 3.0)
8 GB ram
Radeon 9750 met 3GB
Opslag: enkele SSD's en een M.2 drive

Ik vermoed dat de grafische kaart het grootste euvel is, maar is een upgrade van de grafische kaart voldoende om FS2020 op een minimale setting soepel (~30+ FPS) te laten lopen?
En welke kaart zou dan in balans zijn met de rest van het systeem?
Ik neem aan dat je een 7950 ipv 9750 hebt. Die is even snel als mijn gtx 670. Daarmee haal je 20-30 FPS op low-medium en 1080p
Ik zou wel 8 GB ram bijprikken (2e hands ca 25 euro) maar met 8gb draait het ook al. Ik heb een i5-3550 maar bij mij is de gpu de bottleneck. Je kunt evt een 2e hands Rx 580 of gtx 1060 kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Misschien niet het mooiste landschap (van PANC / Achorage naar PABI) maar dit is toch wel waar FS2020 mooi is hoor...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rOrs_vmQvZ60Pa_FBA1DX0Qd5Tk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RGQs9ZTq9NnuZ7rhgjRAeG96.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U9E-4KXegvw71Uy7Avn1TEOLMIs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1SbmET3RlMZ6L8NFdB2vNUJN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
unezra schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 22:03:
Misschien niet het mooiste landschap (van PANC / Achorage naar PABI) maar dit is toch wel waar FS2020 mooi is hoor...

[Afbeelding]

[Afbeelding]
noem je dat mooi :o
juist vanaf Achorage naar die kant en naar het oosten van Achorage is het een grote ramp met de landschappen en texures

ga wat meer naar beneden en pak eens Vancouver - Tacoma Narrows Airport
en ga niet op 20.000 ft zitten ik kom niet hoger dan 9000
mijn gemiddelde is 4500 ft alelen als het landschap mij weer eens dwars zit ivm een vreemde berg of ongewenst hoogtes dan ga ik wel hoger

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:43
SanderTje! schreef op donderdag 17 september 2020 @ 00:20:
Probeer al een aantal uur de patch te downloaden. Hij is nu voor ongeveer de 185e 186e 187e 188e keer fs-base-cgl-0.1.30.fspatch.001 aan het downloaden. Maar, hij komt er maar niet doorheen en begint telkens opnieuw. Uiteraard al gereboot, de instelling toegepast die op de MS-website staat en de game opnieuw gestart.

Heb ook een ticket aangemaakt bij Zendesk: 100% GPU-gebruik tijdens de update is een beetje zinloos, behalve dat het straks in de winter m'n werkkamer lekker verwarmt.

Schokkendste nieuws van deze update is dat het Sensitivity-menu verdwenen schijnt te zijn. Ik verwacht snel weer een patch denk ik. Hopelijk heb ik tegen die tijd deze gedownload.
Pfff wat vervelend dat je de sensitivity niet meer kan aanpassen. :( Stuurt voor geen meter meer zo. Veel te gevoelig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

ravw schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 22:17:
[...]
noem je dat mooi :o
juist vanaf Achorage naar die kant en naar het oosten van Achorage is het een grote ramp met de landschappen en texures

ga wat meer naar beneden en pak eens Vancouver - Tacoma Narrows Airport
en ga niet op 20.000 ft zitten ik kom niet hoger dan 9000
mijn gemiddelde is 4500 ft alelen als het landschap mij weer eens dwars zit ivm een vreemde berg of ongewenst hoogtes dan ga ik wel hoger
Ik moet daar een berg over... Die 15.000 voet die ik in die screenshots heb, is niet overdreven. :)
Maar idd, het einde van deze route, approach naar PABI is een stuk fraaier.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jk9j2zTeg9waC6p7s6Wa5KeW2XA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xF52v7ITLNyPzDHJiVn3epxt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3zrcPoQ4U7tqKuDcIrbW1vbWVjo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w5yqrg6c4Zks6Y51o8pQGzA3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JknZH_emf6bptRTpFD2k3dlWIeU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eX1RF26iwgGGV6j2dNrrOmW5.jpg?f=fotoalbum_large

*oops* Die runway had dus van de andere kant gemoeten. :) Nja. Het vliegtuig is nog heel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
upclocker schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 22:29:
[...]

Pfff wat vervelend dat je de sensitivity niet meer kan aanpassen. :( Stuurt voor geen meter meer zo. Veel te gevoelig.
Ja... regent klachten hierover bij MS.

Wat mij betreft wel een teken dat er nog wat te doen is aan de kwaliteit van testen daar. :+

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!
unezra schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 22:30:
[...]

Ik moet daar een berg over... Die 15.000 voet die ik in die screenshots heb, is niet overdreven. :)
Maar idd, het einde van deze route, approach naar PABI is een stuk fraaier.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

*oops* Die runway had dus van de andere kant gemoeten. :) Nja. Het vliegtuig is nog heel. :)
Ja ach als ze nog een tester zoeken voor Alaska of BC dan moeten ze mij maar bellen , ik kan dat gebied nu al dromen weet nu al waar de fouten zitten maar dat zijn er echt een behoorlijk wat

maar dat is het noordelijk half rond dus daar zijn ze mee bezig dus wacht wel af

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind de G3000 in de TBM toch wel echt top, hoor... Werkt allemaal zoveel makkelijker dan met de G1000 waar je eindeloos zit te klooien met ronddraaiende knopjes om een ICAO code in te voeren of een frequentie... In de G3000 kan je alles gewoon direct typen! En er werkt ook veel meer in de G3000 dan in de G1000, zoals direct to, en je kan zelfs een leg activeren! Approaches etc. kan je ook makkelijker laden, freqs van approaches zet je makkelijk in de radio... Super makkelijk allemaal! Ook omdat ik altijd alle frequenties handmatig invoer. Ideaal, die G3000! En de TBM vliegt op zich ook gewoon lekker. Opstarten is een makkie maar alsnog leuk. Jaaaa, super vliegtuig!

Ben ook blij dat de TBM niet beschadigd is door de update... ;)

[ Voor 4% gewijzigd door tup61 op 18-09-2020 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trowuens voor d emensne die nog wet willen Bushflyen .....

hier wta leuke plekjes om te gaan en te landen

- Canada
- United States
- Greenland
https://www.bushleaguelegends.com/addons/msfs/msfs-scenery

hierd e home over de Dl van sommieg plekken

https://www.bushleaguelegends.com/home

deze lui zijn echt rond de wereld aan het gaan met de Xcub in FS

voor de mensne die vaak met de Xcub vliegen pak die mod van deze site en het is echt een genot :-) veel betere eigenschappen ...

Xcub mod

https://www.bushleaguelegends.com/addons/msfs/msfs-mods

[ Voor 48% gewijzigd door ravw op 19-09-2020 00:37 ]

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 11:45
ravw schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 20:21:
[...]

...
Dat is bizar en bij mij zouden alle alarmbellen afgaan als dit zo traag zou zijn bij mij. Dat lijkt me toch een andere oorzaak hebben, dit gedrag met dat soort wachttijden is echt niet normaal.

Ik heb het net even getest, EHAM (schiphol) naar teuge ingevoerd en stopwatch aangezet. Na 1 minuut 14 was het geladen (op ultra met live weather aan) en kon ik vertrekken, dat is bijna 9 minuten sneller dan bij jou, dat lijkt me toch wel een andere oorzaak te hebben, dat soort verschillen is niet verklaarbaar vanuit MFS2020.

Na einde van de vlucht weer getimed hoe lang het duurde om naar het hoofdmenu te gaan vanaf het vliegveld, dat was 18 seconden.

was wel weer een mooie nacht vlucht, vooral nijkerk bij nacht was een mooi gezicht om bij langs te vliegen. Die TBM930 begint 1 van mijn nieuwe favoriete vliegtuigen te worden. Wat een geweldige manier van vliegen en je houdt mooi overzicht met die cabin lights aan in de nacht.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dDjIQgN1lqHZHmdlFaz0IbuSc64=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Wtlj3oZ1wPjFDyiXcUcL49hG.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-09 17:15

aap

Zo, net mijn eerste succesvolle IFR nachtvlucht voltooid. Van Schiphol naar London City met de Cessna Citation.
Onderweg geprobeerd uit te vogelen hoe de autopilot werkt. Ik snap hem nog niet helemaal, maar uiteindelijk had ik het voor elkaar dat hij voor mij het flight plan volgde en ik alleen de hoogte hoefde in te stellen. Als het allemaal nieuw voor je is, dan ben je dan toch nog steeds best bezig :)

Toen ik er bijna was toch de handmatige controle overgepakt maar in de hectiek was ik toen al voorbij het vliegveld. Missed approach dus, maar ik was niet blij met hoe de ATC het verder oppakte: paar keer schakelen tussen Londen Center en London City. Toen ik weer recht voor de landingsbaan zat ben ik gewoon gegaan, dan maar zonder toestemming O-)

Met IFR in een jet, is het alsof je een volledig ander spel speelt vergeleken met de Cubs vliegen in de bush trips. Grappig hoe snel het natuurlijk wordt om alleen maar naar de schermpjes te kijken.
robinez schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 00:15:
[...]

Dat is bizar en bij mij zouden alle alarmbellen afgaan als dit zo traag zou zijn bij mij. Dat lijkt me toch een andere oorzaak hebben, dit gedrag met dat soort wachttijden is echt niet normaal.

Ik heb het net even getest, EHAM (schiphol) naar teuge ingevoerd en stopwatch aangezet. Na 1 minuut 14 was het geladen (op ultra met live weather aan) en kon ik vertrekken, dat is bijna 9 minuten sneller dan bij jou, dat lijkt me toch wel een andere oorzaak te hebben, dat soort verschillen is niet verklaarbaar vanuit MFS2020.

Na einde van de vlucht weer getimed hoe lang het duurde om naar het hoofdmenu te gaan vanaf het vliegveld, dat was 18 seconden.

was wel weer een mooie nacht vlucht, vooral nijkerk bij nacht was een mooi gezicht om bij langs te vliegen. Die TBM930 begint 1 van mijn nieuwe favoriete vliegtuigen te worden. Wat een geweldige manier van vliegen en je houdt mooi overzicht met die cabin lights aan in de nacht.
[Afbeelding]
het liep goed ik en geupdate en gelijk alles loopt egwoon behoorlijkslecht tot zeer slecht .. maar ik zie het wel wat ik doet .. maar soms is het egwoon even gedult hebben , alle andere dingen lopen gewoon goed dus het heeft echt met die update te maken

Het opstarten van de game naar menu is nu 2 min .... dat was eerste ook iets sneller maar hij blijft nu even een tijd niets doen bij het overgaan van het 2 screenshot
normaal ging dat met 1 klik door nu blauwe streep in het midden en wachten voor een 10 sec dan pas die 2 screenshot en ook daarvoor al veel meer vertraging maar goed we zien wel kan nog vliegen hahahaha

net weer even EHAM opgestart nu maar 3 min dus er is wat fout gegaan vanmiddag .... maar 3 min vind ik nog lang maar goed beter dan 10

[ Voor 14% gewijzigd door ravw op 19-09-2020 01:03 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:36
Predator schreef op donderdag 17 september 2020 @ 22:16:
Woohoo, in de top 500 met de nieuwe landing challenge. oOo

[Afbeelding]

Nog niet zo lang geleden was ik al blij als ik ergens op de runway kon landen, hoe dan ook :+
Challenge accepted :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8O9843HjQdZduEAqDm6y4MsDSYc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GHHsOIl84psap28yFK7SALpb.png?f=fotoalbum_large >:)

[ Voor 7% gewijzigd door DoubleYouPee op 19-09-2020 00:46 ]

• Luxicon
  • Laatst online: 18-07-2021
Na de patch mocht ik opnieuw beginnen met de Balkan bush trip, inmiddels heb ik er 6 legs opzitten.. Volgens mij zag ik voorheen enkel 2 waypoints via de navigatie, maar inmiddels zie ik deze bij iedere leg allemaal toegevoegd.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KO7ODTN.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/U8u64jk.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Luxicon op 19-09-2020 04:29 ]

...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik had gemist dat Aerosoft Trondheim heeft uitgebracht... Die ziet er wel erg goed uit! Ik ben er meermaals zelf geweest en de beide approaches zijn mooi. Voor RW09 mooi en easy over het water, alleen zorgen dat je op tijd laag genoeg zit. RW27 is bij goed weer ook erg leuk omdat je min of meer over/door een dal komt aanvliegen.

Real:
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/YS0S44hL/20190623-193832387-i-OS-2.jpg

MSFS:
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/BQCZM5F1/Screenshot-33.png

Screenshot was trouwens in de nieuwe Mooney 20R Ovation van Carenado. Tot dusver erg mooie kist. Steam gauges, en voor @tup61 ook nog eens een DME gauge ;).

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:50

Predator

Suffers from split brain

Dikke proficiat _/-\o_
Propane schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 02:25:
Screenshot was trouwens in de nieuwe Mooney 20R Ovation van Carenado. Tot dusver erg mooie kist. Steam gauges, en voor @tup61 ook nog eens een DME gauge ;).
Hebben ze al een Mooney m20 ? Dan moet ik even in de store gaan kijken, met gauges... damn.
Maar Carenado heeft een hele slechte naam voor add-ons :(
Die C182 zat ook vol issues, maar ze hebben er ondertussen wel al een update voor gedaan met ook beter geluid.

Hmmm... twijfels }:|

Mijn shortlist/wishlist (GA planes):
  • Piper twins (Aztec/Twin commanche/Cheyenne/... gauges
  • Piper p28 arrow gauges
  • Piper mirage of meridian glass cockpit
  • Cessna twin, bv 340 glass cockpit
  • Extra EA400 glass cockpit
  • Tecnam p2006/2012 glass cockpit

[ Voor 15% gewijzigd door Predator op 19-09-2020 07:58 ]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Een vlucht van Schiphol naar Brussel in een Boeing 747:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_nOnratbSJU3H6IWGhbQyUsJqbE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xFKYMrtcCyCub2hbbJlmT2os.png?f=fotoalbum_large

Met de standaard autopilot ging de landing niet goed. Dat is toch wel jammer. Is het wachten op updates zodat de autopilot wel altijd goed werkt? Of kan het ook op een andere manier? Ik gebruik gewoon de standaard aircraft control.

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Ik heb me niet kunnen inhouden, toch maar de mooney m20r al gekocht, eerste indrukken zijn positief, motorgeluid klinkt lekker en wat een leuke cockpit ! Veel gauges, maar toch nog wat digitale cijfertjes en AP en de simpele garmin. Goed zicht uit de cockpit ook !

Ik vind het wel raar dat je zo weinig rudder nodig hebt om te corrigeren tijdens takeoff/landing.

Predator schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 08:41:
Ik heb me niet kunnen inhouden, toch maar de mooney m20r al gekocht, eerste indrukken zijn positief, motorgeluid klinkt lekker en wat een leuke cockpit ! Veel gauges, maar toch nog wat digitale cijfertjes en AP en de simpele garmin. Goed zicht uit de cockpit ook !

Ik vind het wel raar dat je zo weinig rudder nodig hebt om te corrigeren tijdens takeoff/landing.
mooney m20r ?? waar :9

• Predator

Predator

Suffers from split brain

In de marketplace. :)

Er is wel iets raar mee, ik vind dat hij erg weinig draai als je bankt. Op 30gr draai je heel weinig. Hij houdt ook veel snelheid in het dalen, heb een go around moeten doen in mijn eerste landingspoging. Ik kreeg de energie niet op tijd weg. Maar dat kan eigen aan het vliegtuig zijn. Maar dat draaien voelt wat raar.

Hmm de horizontale trim werkt ook niet goed. Beetje te vroeg gejuicht denk ik.

[ Voor 7% gewijzigd door Predator op 19-09-2020 08:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Predator schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 08:54:
[...]

Er is wel iets raar mee, ik vind dat hij erg weinig draai als je bankt. Op 30gr draai je heel weinig. Hij houdt ook veel snelheid in het dalen, heb een go around moeten doen in mijn eerste landingspoging. Ik kreeg de energie niet op tijd weg. Maar dat kan eigen aan het vliegtuig zijn. Maar dat draaien voelt wat raar.
aha is die weer upgedate :9
of juist niet hahaha :o dar gaat weer een hoop geld ik wacht op diverse airports maar ik ga kijken

*O* *O* Darrington Municipal Airport 1S2 *O* *O*

OWNED

Jammer dat die mooney van carenado is .. dus niet gekocht daar wacht ik wel mee tot over een jaar als de kinderziektes er uit zijn en eens een leuke korting is ...

De enige die ik gelijk van carenado zou kopen als hij op Marked uit komt is beechcraft bonanza v35b _/-\o_

[ Voor 31% gewijzigd door ravw op 19-09-2020 09:11 ]

En natuurlijk het kon niet anders gelijk maar een vlucht gedaan van Orca Island naar Darrington Airport en ook gelijk kijken wat mijn gemodded Xcub doet .....
het is nog net geen half uurtje vliegen , maar heb rustig aan gedaan

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/SRF5BCjP/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-09-19-09-19-13-25.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/0jsWWvBR/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-09-19-09-19-29-14.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/13tWYJJt/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-09-19-09-22-57-11.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/bY93yK5r/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-09-19-09-42-47-98.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/vBqTX8BD/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-09-19-09-49-43-72.png
1S2 inzicht

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/mgyHCsQ1/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-09-19-09-53-36-45.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/8cvF5Qp5/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-09-19-09-55-16-87.png
Nice view zo die bergen op de achtergrond O+

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Yq3rxqs7/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-09-19-09-58-41-54.png

Zo en geparkeerd :*)

Leuk veldje ..
Bijde airports zijn Payware (ORBX of MP MS)

En nu wel het toch over kleine veldjes hebben ..

Ameland is verkrijgbaar
https://flightsim.to/file...l-incl-ameland-lighthouse

en de DOM

https://flightsim.to/file/599/domtoren-utrecht

Oja die gemodded Xcup is O+
Geen twee persoon er meer in externe view _/-\o_
Dit is vervangen in een kleine extra tank op die plek zodat je nu tot bijna 1000 nm er mee kunt vliegen ( niet zichtbaar maar wel meer fuel aan boord )
take off is veel beter en ook de eigenschappen van het vliegtuig is nu meer over een met een payware toestel.

En voor de mensen die nog wat informatie willen hebben over de "STOL" GA planes en Bushflying landing en take offs
Veel tips

YouTube: Backcountry Aviation's STOL Tips: (The Takeoff)

YouTube: Backcountry Aviation's STOL Tips: (The Approach)

[ Voor 19% gewijzigd door ravw op 19-09-2020 10:38 ]

• unezra

unezra

tup61 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 23:11:
Ik vind de G3000 in de TBM toch wel echt top, hoor... Werkt allemaal zoveel makkelijker dan met de G1000 waar je eindeloos zit te klooien met ronddraaiende knopjes om een ICAO code in te voeren of een frequentie... In de G3000 kan je alles gewoon direct typen! En er werkt ook veel meer in de G3000 dan in de G1000, zoals direct to, en je kan zelfs een leg activeren! Approaches etc. kan je ook makkelijker laden, freqs van approaches zet je makkelijk in de radio... Super makkelijk allemaal! Ook omdat ik altijd alle frequenties handmatig invoer. Ideaal, die G3000! En de TBM vliegt op zich ook gewoon lekker. Opstarten is een makkie maar alsnog leuk. Jaaaa, super vliegtuig!

Ben ook blij dat de TBM niet beschadigd is door de update... ;)
De TBM en de Citation Longitude zijn mijn 2 favoriete toestellen op het moment. Beiden vliegen heerlijk én hebben fatsoenlijk uitzicht naar buiten toe. Nadeel van beiden vind ik wel dat een aantal knoppen vrij laag zitten, waardoor ik met mijn setup ze alleen in beeld heb als mijn hele beeld zo'n beetje gevuld is met cockpit. Ofwel, ik moet vrij laag kijken om alles goed te bedienen. In de Longitude moet ik ook nog eens naar links en naar beneden kijken. De Longitude is wel lomp snel. Kan prima iets langzamer vliegen, maar mán wat een snelheid en power zit er in dat ding...

Maar goed, het blijven fijne toestellen om te vliegen, ieder op zijn eigen manier.

Alleen voor een beetje sightseeing mis ik nog echt een goed vliegtuig. Hoewel daarvoor stiekem juist de Icon A5 weer heel leuk is. Enorm traag (85 KTAS), maar het gedraagt zich als een zweefvliegtuig, je kunt op het water landen (en opstijgen) en je hebt uitzicht rondom, terwijl er wel een fatsoenlijke navigatie in zit.

Vind het heel tof dat ze die Icon A5 er in hebben gestopt, het is echt een ánder toestel. Super vergevingsgezind ook.

Maar ik zoek nog iets dat een beetje het uitzicht heeft van de A5, maar nét even wat sneller is zodat je makkelijker een leuke en lage rondvlucht kan maken. De Cessna 172 en soortgelijken zijn prima kisten, maar hebben niet het uitzicht van de A5. Vind die toch minder leuk vliegen.

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47
ravw schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:17:
En natuurlijk het kon niet anders gelijk maar een vlucht gedaan van Orca Island naar Darrington Airport en ook gelijk kijken wat mijn gemodded Xcub doet .....
het is nog net geen half uurtje vliegen , maar heb rustig aan gedaan

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
1S2 inzicht

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nice view zo die bergen op de achtergrond O+

[Afbeelding]

Zo en geparkeerd :*)

Leuk veldje ..
Bijde airports zijn Payware (ORBX of MP MS)

En nu wel het toch over kleine veldjes hebben ..

Ameland is verkrijgbaar
https://flightsim.to/file...l-incl-ameland-lighthouse

en de DOM

https://flightsim.to/file/599/domtoren-utrecht

Oja die gemodded Xcup is O+
Geen twee persoon er meer in externe view _/-\o_
Dit is vervangen in een kleine extra tank op die plek zodat je nu tot bijna 1000 nm er mee kunt vliegen ( niet zichtbaar maar wel meer fuel aan boord )
take off is veel beter en ook de eigenschappen van het vliegtuig is nu meer over een met een payware toestel.

En voor de mensen die nog wat informatie willen hebben over de "STOL" GA planes en Bushflying landing en take offs
Veel tips

YouTube: Backcountry Aviation's STOL Tips: (The Takeoff)

YouTube: Backcountry Aviation's STOL Tips: (The Approach)
geinig, ik vloog toevallig gister van Ameland naar Texel.
Is het makkelijk om zulke plug-ins/kits te maken om bepaalde gebieden of gebouwen te verbeteren? Ik ben wel handig met 3ds Max en lijkt me tof om wat gebouwen te verbeteren hier en daar

Mixed Reality dev

@unezra Ik kan je dan maar 1 ding aanraden als je lange afstanden wil doen , en ook van het landschap wil genieten
pak de Xcub en ga iets hoger zitten
Gebruik de mod van deze site
https://www.bushleaguelegends.com/addons/msfs/msfs-mods

Voor de Xcub en ja kunt van Zell am See in 1 keer door vliegen naar Schotland :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hmmm, ik ga even kijken...! Alhoewel ik me niet meer kan herinneren wanneer ik mijn laatste Carenado heb gekocht... if ever... Maar dank voor de tip. ;)

• Uitvreter

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Hmmm, ik heb mijn volgende probleem gevonden. :(
Mijn logboek wordt niet meer bijgewerkt, de laatste vlucht is op 15 september geweest, alle vluchten daarna worden niet geregistreerd.

Het kan een van twee dingen zijn: die verschrikkelijk 1.8.3.0 update, of het feit dat ik een paar dagen geleden mijn xbox gamertag heb veranderd. Die nieuwe tag staat wel in My Profile.

Heeft iemand vergelijkbare problemen of (liever nog) een oplossing?

tup61 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:50:
[...]

Hmmm, ik ga even kijken...! Alhoewel ik me niet meer kan herinneren wanneer ik mijn laatste Carenado heb gekocht... if ever... Maar dank voor de tip. ;)
Ik ben daar al heel snel mee gestopt met kopen van hun tostellen ..
ze zien er goed uit maar vliegen ........ not
maar als deze Mooney een beetje goed word beoordeelt dan ga ik ook wel eens kijken om hem te kopen.
Zo als ik schreef ik wacht wel even tot hij en paar keer is geupdate , net zo als die Cessna van hun die nu opmarket staat is ook al diverse keren geupdate .. maar goed die wil ik niet ..

de mooney daarin tegen is een leuke classic airplane

ben allang blij dat ze die oude dame niet verkracht hebben door zo iets intebouwen

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/w7vXvqwN/N1035-S-Mooney-M20-TN-Acclaim-Type-S-Mooney-Airplane-Company-Demonstrator-9109260201.jpg

ik ben niet voor de doodstraf maar als ik dit soort dingen ziet dan mogen ze het gelijk invoeren

[ Voor 18% gewijzigd door ravw op 19-09-2020 11:02 ]

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Sinds de update zie ik geen navigatie lijn meer op m'n GPS. Is dat een setting die ik aan moet zetten? Zowel in de Cessna als de Beechcraft istie verdwenen.

Tesla M3LR '21

London schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 11:03:
Sinds de update zie ik geen navigatie lijn meer op m'n GPS. Is dat een setting die ik aan moet zetten? Zowel in de Cessna als de Beechcraft istie verdwenen.
Hier werkt het wel , maar ik heb last van de lijst van nearest airports bibbert :(

dat is irritant zeker als je snachts vliegt ( ik heb hem altijd aan staan die lijst )

Even een vraagje zou iemand even een paar inside screenshots willen plaatsten van die Mooney
gauges/ Cockpit en de het zicht verder in de ruimte

[ Voor 19% gewijzigd door ravw op 19-09-2020 11:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Predator schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 08:54:
[...]

Hmm de horizontale trim werkt ook niet goed. Beetje te vroeg gejuicht denk ik.
De Mooney is een snel en “slippery” vliegtuig in het echt, je moet op tijd afremmen voor de approach. Er zijn al wat piloten met ervaring op het echte toestel die zeggen dat hij redelijk volgens de nummers van het echte toestel vliegt. Lijkt er op dat Carenado goed bezig is.

De rudder trim die omgekeerd werkt is de enige bug die ik tot dusver heb gehoord ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Propane schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 11:11:
[...]
Lijkt er op dat Carenado goed bezig is.
Goed om te horen, ik heb even gekeken, maar ik hij biedt me toch te weinig t.o.v. de default planes dus ik pas. Ik wil toch minstens wat van die A2A extra's voordat ik geld ga uitgeven aan een GA waar ik al een default hangar vol van heb (ongebruikt en al). 30 euro voor in feite alleen een DME... mwah... ;) Ik red me onderhand ook prima zonder! 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik had gemist dat Aerosoft Trondheim heeft uitgebracht... Die ziet er wel erg goed uit! Ik ben er meermaals zelf geweest en de beide approaches zijn mooi. Voor RW09 mooi en easy over het water, alleen zorgen dat je op tijd laag genoeg zit. RW27 is bij goed weer ook erg leuk omdat je min of meer over/door een dal komt aanvliegen.
Bij mij ziet ENVA er ook zo mooi uit en dat zonder payware addon... 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lgjqiFVKdQZRSaH4ASW_6riEnZA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5PIMszXADldZoU9pPRaEMT7M.jpg?f=fotoalbum_large

Toegegeven, op de grond zal het verschil wel merkbaar zijn ;) want ze zijn ENVA een beetje vergeten bij MS/Asobo... geen parking spots, geen taxiways, geen static spul... Jammer, want het is een van mijn favoriete bestemmingen: inderdaad mooie approaches van beide kanten! Snap het ook niet helemaal want ENVA is niet een of ander klein veldje, waarvan er meerdere in MSFS Noorwegen stukken beter uitzien! Maar goed, ik koop nooit vliegvelden, ooit mee gestopt, dus ik doe het er maar mee. Er zal vast ooit wel wat mooie freeware voor uitkomen, de Noren kennende (AoN!).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Predator

Predator

Suffers from split brain

ravw schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 11:04:
[...]

Even een vraagje zou iemand even een paar inside screenshots willen plaatsten van die Mooney
gauges/ Cockpit en de het zicht verder in de ruimte
Mooney M20R
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Z_AYLtqBn6Mxim_tUKqXUGaUxM=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/Vq9rNl2MEovNde4EMziebXSj.png?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tq3tshXvjvkY-CGiqkEJPDOLuWk=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/1mUd7OjwRWAN0m7Hz66zpktX.png?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hWO9UswmO7UIZNlBfQzqiE6GD78=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/jDIjKYuog89GSrDSgu0kFgS1.png?f=fotoalbum_small
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xbs1Pbxtw82dXqaX-L1cnQmE2Vc=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/frbqifxVjFyAf6vkVhOQVOYU.png?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GmX8a2HTrXmGx59Oi3IbWmEycto=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/RIaM1z9hYriJW42qwuxBvgnz.png?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S5DCbGEl32WnlW1ZKT2aije_1f4=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/7RkeW5Dmy9tERyYDE1MXiHia.png?f=fotoalbum_small
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Qmufu1Z4q_k48B_IkdilJ_UiUA=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/G6QxoADE4yhcRoT4IxVyZ1xp.png?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DsVTTKirB33GSdPNaZsqqqGa4hA=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/iNdRqrBEFlueTTed5X6rymZv.png?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nv6vG0s24f-LaBNtkTEUWn40MlY=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/oclD2e4ey07HT5acKvcp0Nr6.png?f=fotoalbum_small
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dnMcHAsT8Gp7HjLvXBxfPrQEkls=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/XjtC25GHvZ8bG8lNBrrKiLmt.png?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B21jxYbpKwhDXGmcQL2vP1bEODI=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/x4m4BCqdOSWbZVGWrUqqkbX7.png?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/irmfdMfJElH-NIugGI3GK055-Zc=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/PPdzvbSlry8Dv6lE62jiB2C0.png?f=fotoalbum_small

Voila, even snel opgestegen en geland op Sedona :-)

[ Voor 4% gewijzigd door Predator op 19-09-2020 12:22 ]

• BazerK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:18
Ook maar eens begonnen met de Bush trips...nice!! _/-\o_
Voor iedereen die bush trips doet is Google Earth (pro) een aanrader om ernaast te draaien (dual monitor) als VFR referentie... mooie daarvan is dat er overal op de route foto's geplaatst zijn die de 'beleving' een extraatje geven. Elke leg is te pinnen en om mischien later de route eens in reverse te vliegen.
Getoonde screenshot is de:
Brekenridge Airport, California, USA to Mariposa-Yosimite, California, USA
856 NM, 9:36 flight time, 25 legs ...
van Leg 7 naar 8 en 9.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b4YbKb58134jcUUX6u73Zxij56U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Bf816cakQt2o9TuJEouZfeg7.png?f=fotoalbum_large

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

wel lekker old skool allemaal .. dat is wel een goed teken ..

en heel erg bedankt , leuke kist
en die livery van die kist .. ook lekker zo jaren 50 look .. dit zijn dingen dat vind ik wel leuk
Zo als ik het heel klein ebetje zag is de bekleding avn dat ding ook nog egwoon old skool , niet zo asl bij de FS2020 kisten alles nieuw bekleed .. nee geef mij maar die oude look en des noods nog in de oude staat en geen showroommodel :9~

Zeg nou eens eerlijk dit ziet er toch wel een beetje beter eruit
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/660n1PYN/DSC01904-JPG-869ab86b7581220d4adc7bfa46e0a23a.jpg

dan zo iets
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/B63Pm5F6/Mooney-2016-Acclaim-Ultra-5.jpg
het enige wat hier goed aan is , ze hebben koffiebekerhouder erin zitten

willen ze het echt goed doen moeten ze het zo maken

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/y6QWRCLW/IMG-20170528-190957440-HDR-jpg-c8bd029109ab36e80cda5e455c335bf4.jpg

O+
Maar goed misschien ligt het aan mijn leeftijd , ik rij ook liever een Chevy Bel air 57 dan een Prius of Tesla :+

[ Voor 12% gewijzigd door ravw op 19-09-2020 12:53 ]

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Propane schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 11:11:
[...]
De Mooney is een snel en “slippery” vliegtuig in het echt, je moet op tijd afremmen voor de approach. Er zijn al wat piloten met ervaring op het echte toestel die zeggen dat hij redelijk volgens de nummers van het echte toestel vliegt. Lijkt er op dat Carenado goed bezig is.

De rudder trim die omgekeerd werkt is de enige bug die ik tot dusver heb gehoord ook.
Ok, dat klopt dan wel. Hij voelt inderdaad heel slippery aan. Maar hij vliegt heel anders dan de bonanza, terwijl ze verder wel wat vergelijkbaar zijn in uiterlijk en max cruise. Het is even wennen :)

De trim werkt niet omgekeerd bij mij, maar het werkt in 0.1 settings oid en een beetje trim en je gaat al recht omhoog. Daar moeten ze echt iets aan doen. Ik krijg em ook niet gestart vanaf cold dark, ik moet iets vergeten maar ik zie niet wat.

Predator schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 13:02:
[...]

Daar moeten ze echt iets aan doen. Ik krijg em ook niet gestart vanaf cold dark, ik moet iets vergeten maar ik zie niet wat.
benzine toevoer open ( heeft nog een benzine kraan ) word vaak vergeten ..
onder de rode hendel zit vaak nog een knop die je inmoet drukken 8)

[ Voor 37% gewijzigd door ravw op 19-09-2020 13:06 ]

• Predator

Predator

Suffers from split brain

ravw schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 12:35:
[...]

wel lekker old skool allemaal .. dat is wel een goed teken ..

en heel erg bedankt , leuke kist
en die livery van die kist .. ook lekker zo jaren 50 look .. dit zijn dingen dat vind ik wel leuk
Zo als ik het heel klein ebetje zag is de bekleding avn dat ding ook nog egwoon old skool , niet zo asl bij de FS2020 kisten alles nieuw bekleed .. nee geef mij maar die oude look en des noods nog in de oude staat en geen showroommodel :9~

Zeg nou eens eerlijk dit ziet er toch wel een beetje beter eruit
[Afbeelding]

dan zo iets
[Afbeelding]
het enige wat hier goed aan is , ze hebben koffiebekerhouder erin zitten

willen ze het echt goed doen moeten ze het zo maken

[Afbeelding]

O+
Maar goed misschien ligt het aan mijn leeftijd , ik rij ook liever een Chevy Bel air 57 dan een Prius of Tesla :+
Goh, ik vind het allebei wel iets hebben. De moderne class cockpits zijn wel handiger voor slecht zicht en nachtvliegen. Of voor lange trajecten waar de gps en geavanceerde autopilot handig zijn.

De oudere cockpits hebben ook charme en zijn vooral leuk voor hands-on sightseeing vluchten en voor wat uitdagendere vrf/vor/dme navigatie.

Het voelt aan als anders vliegen, en afwisseling is altijd leuk (y) :)
ravw schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 13:05:
[...]

benzine toevoer open ( heeft nog een benzine kraan ) word vaak vergeten ..
onder de rode hendel zit vaak nog een knop die je inmoet drukken 8)
Dat is het niet, heb al met beide tanks geprobeerd, en verschillende throttle/rpm/mixture standen. :)

Als ik em in taxi mode zet kan ik wel de motor afzetten en starten, en zie geen switches anders staan.

[ Voor 12% gewijzigd door Predator op 19-09-2020 13:09 ]

Predator schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 13:07:
[...]

Goh, ik vind het allebei wel iets hebben. De moderne class cockpits zijn wel handiger voor slecht zicht en nachtvliegen. Of voor lange trajecten waar de gps en geavanceerde autopilot handig zijn.

De oudere cockpits hebben ook charme en zijn vooral leuk voor hands-on sightseeing vluchten en voor wat uitdagendere vrf/vor/dme navigatie.

Het voelt aan als anders vliegen, en afwisseling is altijd leuk (y) :)
classcockpit met oude Look voor het vrf/vor/dme en dan kunnen omzetten naar de moderne look voor de slechtzicht vluchten
dat zou een oplossing kunnen zijn :P

weet je zeker dat je deze open heb staan (Zie dode rondje)
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/vZVmCP5z/1m-Ud7-Ojw-RWAN0m7-Hz66zpkt-X.png

als dit dan de toevoer vanaf de tanks naar de motor is .. kan niet goed lezen wat daar opstaat maar vaak zit die daar wel

[ Voor 20% gewijzigd door ravw op 19-09-2020 13:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Nu online

ViezeVis

Sample Text

Hebben er mensen al over AREA 51 gevolgen? 8)7
Is er ook al wat geroepen over Coop flights? Ik zou die functie graag willen zien! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Predator

Predator

Suffers from split brain

ravw schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 13:09:
[...]

classcockpit met oude Look voor het vrf/vor/dme en dan kunnen omzetten naar de moderne look voor de slechtzicht vluchten
dat zou een oplossing kunnen zijn :P

weet je zeker dat je deze
[Afbeelding]

open heb staan (Zie dode rondje)
als dit dan de toevoer vanaf de tanks naar de motor is .. kan niet goed lezen wat daar opstaat maar vaak zit die daar wel
Dat is het hendeltje voor de flaps. Er zit daar wel nog een zwart knopje naast, maar dat doet niks dacht ik. :)

Btw, wat ik me wel vaak afvraag bij die oude GA vliegtuigjes... hoe zit je daar in hemelsnaam 4-5u in zonder rugpijn ?
Bv:
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/d7/70/e8/d770e8bab5188f884e81fd2374844921.jpg
Dat is dan wel stukken beter in de nieuwe cockpits :P

Bij jouw fotos lijken ze wel comfortabel. Maar veel van die oude kisten hebben gewoon een soort van lederen bank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Stevige zonsopkomst boven Florida brengt de KLM kleuren wel goed naar voren :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ZgMWurdGURLW-uPlM87D9GYb8A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4uTxFAbOfV8nOVKDcedXOmjk.png?f=fotoalbum_large

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Predator schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 13:02:
[...]

De trim werkt niet omgekeerd bij mij, maar het werkt in 0.1 settings oid en een beetje trim en je gaat al recht omhoog. Daar moeten ze echt iets aan doen. Ik krijg em ook niet gestart vanaf cold dark, ik moet iets vergeten maar ik zie niet wat.
Ah, je had het over elevator trim? Ik dacht rudder omdat je horizontaal noemde. Ik heb de elevator trim op een wieltje van m'n Logitech G940, en dan nog de sensitivity omlaag zodat je een vrij soepele trim hebt in de range die je het meest gebruikt. Dus werkt wel OK bij mij.

Qua starten, fuel boost pump aan? Procedure is;

Throttle - Full Open
Prop - Full FWD
Mixture - Full Rich
Master Switch - On
Alternator Switch - On
Annunciator Light Test (in het echt, in de sim werken ze altijd)
Low Fuel Boost Pump - On

Throttle - Idle Position
Magnetos - Start until engine running, release to Both

Ik heb nog niet echt problemen ervaren. Performance lijkt volgens het boek te zijn. Een beetje zig zaggen tijdens sommige bochten op autopiloot maar verder helemaal prima. Mooi kistje.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/h413ccHd/Screenshot-35.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/WzyZTDjV/Screenshot-36.png

[ Voor 14% gewijzigd door Propane op 19-09-2020 13:50 ]

• jin
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-05 16:14

jin

Ik zie nergens in de sim ai traffic of real time (geen multiplayer! ) traffic ? alle settings staan goed.

Iemand?

Of werkt dat nog niet ??

Twitch

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Vandaag wil ik FS opstarten en Steam dwingt je gewoon de patch te installeren.

Duurt zoals gewoonlijk weer een uur.

Maar eens kijken hoe het uitpakt (pun intended)

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Eerste indruk patch, het ziet er lelijker uit en loopt slechter.

Wat een drama

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-09 22:22
Ik zag net wel dat MSFS mijn settings heeft aangepast na het installeren van de patch. Als je de eerste keer opstart bepaalt de sim een aantal settings en die van mij stonden op hoog. Nu alles teruggezet naar medium. Weer gekozen voor high en alles ziet er weer strak uit! Goed om even te checken dus!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Predator schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 13:25:
[...]

Dat is het hendeltje voor de flaps. Er zit daar wel nog een zwart knopje naast, maar dat doet niks dacht ik. :)

Btw, wat ik me wel vaak afvraag bij die oude GA vliegtuigjes... hoe zit je daar in hemelsnaam 4-5u in zonder rugpijn ?
Bv:
[Afbeelding]

Bij jouw fotos lijken ze wel comfortabel. Maar veel van die oude kisten hebben gewoon een soort van lederen bank.
we waren toen ook een stuk meer gewent met ons lichaam
we hadden toen nog melk in glazen flessen zitten , en toen was er ook geen aanhuisbezorging dus onze lichaam kon veel meer hebben
we zaten toen niet elke dag met vriendjes en zo te appen , nee we gingen er heen .. weer of geen weer
Siroop was toen net zo veel suiker als nu en die kleur van toen leek wel chemisch maar we leven nog en nu worden we in eens dik als we maar aan siroop denken ..... 8)7

dus 4 a 5 uur op zo.n stoel zitten is geen probleem toen wisten we niet beter en dit was al luxe
we hadden je er ook een kunnen geven met alleen een paar houten planken en wat schuim dan zoek je het verder maar uit

Inde jaren 30 gingen we zo de hele wereld over

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/wTTgd9sF/92b7034c223631a49bc7a2246068af2f.jpg

Als ik daar nu een half uur in zit dan kom ik er niet meer eruit
Als je daar 8 uur op zit dna is 1 ding zeker je kont is 3 dagen gevoelloos

• Luxicon
Mocht iemand gebruik willen maken van Little Navmap, daar is een beta voor uitgekomen met ondersteuning voor FS2020. Ik heb het nog niet getest, maar ben het wel van plan te gaan gebruiken.

...

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:53

Hoogie2004

Whohooooo

Lekker dan, net begonnen aan een 'vakantie rondje' in FS, over Scandinavië met de Baron G58. Althans dat is het doel, vertrekken vanaf thuis, rondje maken en terug (in een aantal legs).

Vertrokken vanuit Budel (dichtst bij huis) naar Kopenhagen. Geland, geparkeerd, en geen log entry :( kan ik opnieuw beginnen van de week.

Sowieso is het na de patch lastig vliegen met een xbox controller, want de sensitivity is niet in te stellen...

My iRacing profile | Strava

• Propane
  • Niet online
Luxicon schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 14:41:
Mocht iemand gebruik willen maken van Little Navmap, daar is een beta voor uitgekomen met ondersteuning voor FS2020. Ik heb het nog niet getest, maar ben het wel van plan te gaan gebruiken.
Ik zag het en heb het zostraks ook even gebruikt tijdens m’n vlucht je met de Mooney. Handig om op de achtergrond te hebben voor frequenties en dergelijke, en als moving map.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Propane schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 13:47:
[...]
Ah, je had het over elevator trim? Ik dacht rudder omdat je horizontaal noemde. Ik heb de elevator trim op een wieltje van m'n Logitech G940, en dan nog de sensitivity omlaag zodat je een vrij soepele trim hebt in de range die je het meest gebruikt. Dus werkt wel OK bij mij.

Qua starten, fuel boost pump aan? Procedure is;

Throttle - Full Open
Prop - Full FWD
Mixture - Full Rich
Master Switch - On
Alternator Switch - On
Annunciator Light Test (in het echt, in de sim werken ze altijd)
Low Fuel Boost Pump - On

Throttle - Idle Position
Magnetos - Start until engine running, release to
Ik heb deze checklist volledig gedaan en hij start niet. Btw, dit is alleen als ik op dat ipad ding voor cold & dark kies. Zet ik zelf alles af dan kan ik prima starten. Ik heb de fuel boost pomp ook gedaan maar hij start niet. Zet ik em zelf aan via de control-E en dan af en weer starten is geen probleem.

Er ontbreekt de fuel tank selector in jouw procedure, die staat standaard op off. :)

• Luxicon
Propane schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 15:05:
[...]
Ik zag het en heb het zostraks ook even gebruikt tijdens m’n vlucht je met de Mooney. Handig om op de achtergrond te hebben voor frequenties en dergelijke, en als moving map.
Dat lijkt mij ook handig. Ik heb het weleens gebruikt met P3D, om vluchten mee te plannen en in te laden op de gns530. De bedoeling is om deze aan te zetten op een andere computer.

...

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Met pijn en moeite geland @ KJFK na te zijn opgestegen @ KMIA met de 787-10.

VNAV nog altijd kapot helaas dus je moet alles met VS doen. Approach werkte ook maar povertjes. Glideslope oppikken had 'ie geen zin in ondanks de diamonds dus moest ook dat zelf doen.
Resultaat was dat ik te laat daalde en dus de hele runway nodig had om tot stilstand te komen.

Afijn, hopelijk komt er een ''Zibo'' project voor de 787 want er is nog heel wat werk te verzetten.

Tesla M3LR '21

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 11:45
Er!k schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 14:30:
Ik zag net wel dat MSFS mijn settings heeft aangepast na het installeren van de patch. Als je de eerste keer opstart bepaalt de sim een aantal settings en die van mij stonden op hoog. Nu alles teruggezet naar medium. Weer gekozen voor high en alles ziet er weer strak uit! Goed om even te checken dus!
klopt, en datzelfde geldt voor assistence settings, ik vond het extreem moeilijk vliegen na de patch, bleek alles op hard te staan, dus dat weer teruggezet naar mijn eigen medium instellingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
:o toch maar die mooney m20r gekocht .. heb toch wat extra's deze maand dus kan het wel eens proberen om een carenado te kopen .. ik ben er niet zo voorstander van maar ik hoor goede verhalen over die mooney m20r ..

dus ach dan maar er bij in mijn hangar zo maar even een testvlucht doen van 1S2 naar KORS _/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/dVn9xPTb/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-09-19-16-05-30-02.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/rFkCyFG6/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-09-19-16-05-51-37.png

Ach msischien wel gelijk door naar Tacoma narrows airport 8) ben ik vandaag nog niet geweest dan maar gelijk even een visje eten daar _/-\o_

[ Voor 47% gewijzigd door ravw op 19-09-2020 16:07 ]

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ztCWqZ-u9R295TmRyhJWoXP3mzU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TaXHLerecEUc8IAcnHf8MkNM.png?f=fotoalbum_large

Mijn vlucht van Schiphol naar Heathrow gemaakt in 45 minuten tijd. Het probleem van landen met autopilot heb ik voorkomen door de landing zelf te doen. Dan weet ik zeker dat de landing goed gaat. Ik ben er zeker van dat dit de perfecte flightsim is over een jaar doormiddel van de komende patches.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Nu online

ViezeVis

Sample Text

Momenteel bezig met een vlucht van EHAM (Schiphol) naar LKPR (Prague Airport). Had niet gedacht dat ik, ondanks de lange vluchten, er toch zoveel plezier aan zou beleven :*)

ps. Is het een idee om in de startpost van dit topic wat leuke vluchten te benoemen? Dus vluchten waar je vb. heel veel kunt zien als je die route vliegt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dumy7bFek4dTW0UMDTVl6vtscTY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/48hwVJ6nk2uzKX6U32kbqmnv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C0qlnL455Of4yAhbwnaZWoRWHxY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IZrK0TFcPDlo5U6rlvcX06dp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CWbSDuDshmAwQq43HqUpLk_lZso=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZRBKxxFAPsZeDPkzPwskcXJs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zo alles is aan motor op tem laten komen en weg wezen was even zoeken naarde dinegn en kijken waar alles zit , je wil niet in de lucht een handleiding van 5000 blz door moeten nemen als dat ding gaat piepen

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/tgRGKxCB/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-09-19-16-35-21-45.png

Hier starten in 1 keer dus hij werk wel

[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 19-09-2020 21:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• strider1007
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:59
ViezeVis schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 16:32:

ps. Is het een idee om in de startpost van dit topic wat leuke vluchten te benoemen? Dus vluchten waar je vb. heel veel kunt zien als je die route vliegt.
Hier kun je een hoop leuke locaties vinden..

https://flightloc.com/

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Waar zit de knop voor de speeds brakes van de mooney m20r ? want ze zitten er op dan wil ik ze ook wel kunne gebruiken als dat nodig is ... ik heb hem al rode knop helemaal links op het stuur (zijkant)

tot nu to echt een beest van een vliegtuig _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/c1TWcTxr/SB.png

En we zijn onderweg naar Tacoma

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/FzC2XWzp/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-09-19-16-52-52-41.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/59Pcz0gz/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-09-19-16-53-10-100.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/bvLg5GsH/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-09-19-16-53-53-45.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/RhmcV46V/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-09-19-17-01-47-96.png

[ Voor 45% gewijzigd door ravw op 19-09-2020 17:08 ]

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:09

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Kitano schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 21:53:
[...]

Ik neem aan dat je een 7950 ipv 9750 hebt. Die is even snel als mijn gtx 670. Daarmee haal je 20-30 FPS op low-medium en 1080p
Ik zou wel 8 GB ram bijprikken (2e hands ca 25 euro) maar met 8gb draait het ook al. Ik heb een i5-3550 maar bij mij is de gpu de bottleneck. Je kunt evt een 2e hands Rx 580 of gtx 1060 kopen.
Bedankt voor je reply, inderdaad 7950 ipv 9750. Ik ben hem dan toch maar aan het downloaden, eens kijken of het zo een beetje werkt. Ben heel benieuwd! En dan eens zien of het een V&A upgrade wordt of toch een nieuwe build. Maar ja, met de kosten voor MSFS, een Yoke of joystick (liefst ook rudders en al) wordt het dan wel een duur geintje... En nog niet al te lang vader, dus ja, echt tijd hebben is het ook niet ;).

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het is toch net een foto....

Final op LIPS (Venetië) met de King Air. (Oh dit witte balk onderin is omdat dit een screenshot vanaf mn foon is... het plaatje had ik op Discord gepost eerder vanmiddag).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5PtmLXaNLNCEMUfOJg1xyTASm-U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cPi0wWJsZPRL4dhkuTEkitb3.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door DigitalExorcist op 19-09-2020 17:18 ]

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvbo
  • Laatst online: 19-09 08:54
De 320 ENG1 issues zijn door het flybywire mod team tijdelijk gefixed:

https://www.reddit.com/r/...e_a320_1_engine_shutdown/

Wat een helden, ze doen echt goed werk. Jammer dat MS/Asobo dit niet inziet/wil inzien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Hier de aankomst op Tacoma
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/8CvCtYwh/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-09-19-17-22-13-52.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/mDNgGFvk/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-09-19-17-25-31-45.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/nLqHvDc2/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-09-19-17-29-12-07.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/q7cTtHjZ/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-09-19-17-31-12-66.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/ryPvwpqw/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-09-19-17-33-35-14.png

beestje is getemt alleen die trim en ik kreeg geen rudder met mijn pendalen bij de landing (op de grond werken ze wel ) dus daar moet ik ook even naar kijken
en nog uit zoeken hoe ik de VS kan instellen en Naar GPS mocht ik dat nodig hebben .. maar verder _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 19-09-2020 17:45 ]

ViezeVis schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 16:32:

Canada west ( BC ) - Alaska
Washington naar het Zuiden tot aan het puntje van Peru
dit geld ook voor de Oost kust
Duitsland Spanje Italie

Nieuw zeeland naar Pago Pago airport _/-\o_ Landen op Pago Pago International Airport, American Samoa is gewoon een todo in FS zeker met een Airbus / Boeing .. O+ met onder gaande zon is nog mooier
Hier het vliegveld Pago Pago
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Y9MNfQkz/20190724-280738.jpg

GA gebruikt de kleinere baan maar is net zo mooi

In FS 2020 mooi weergegeven en mooi gemaakt het eiland

[ Voor 17% gewijzigd door ravw op 19-09-2020 18:15 ]

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/kGSPWVC9/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-09-19-19-08-40-66.png

Arme vrouw ;(

nu al weer een beetje ijsvrij
kan geen De icing vinden (prop de icing wel maar wet niet waar ik die aan moet zetten) Pitot heat staat aan en gewoon wat lager gaan vliegen , kachels standje 10 :D
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/J4PCZWVs/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-09-19-19-21-28-77.png

[ Voor 228% gewijzigd door ravw op 19-09-2020 19:25 ]

• unezra

unezra

Om wat FPS te winnen, toch even gekeken wat 'ie doet met nVidia Surround en fullscreen, ipv windowed over 3 schermen.

Qua frames lijkt dat helaas niets of nauwelijks iets uit te maken. Sowieso niet genoeg om de Render Scaling naar 80% of 90% te brengen. Dan zakt mijn framerate in tot onder de 20, wat echt niet lekker speelbaar is.

Toch maar terug op 70% dus, dan blijf ik rond de 30fps hangen.

Misschien is het inbeelding, maar het beeld lijkt wel wat rustiger aan te voelen.

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:58

Saven

Administrator

Meer mensen last van de 787 die na de patch niet fatsoenlijk te vliegen is? :X Bij take off / cruise / whatever zijn de flight controls veeel minder responsive. Lijkt wel alsof er een autopilot setting aan staat die tegen stuurt (maar dat is het volgens mij niet :') ).. Maar vlak voor de landing reageert het vliegtuig wel weer als een ballon op bewegingen van de yoke...

Echt vreselijk

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:58

Saven

Administrator

Predator schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 13:25:
[...]

Bv:
[Afbeelding]

Haha in die oude C152's / C172's is het inderdaad behelpen. Vreselijk. Bijna alle (Nederlandse) vliegscholen vliegen met die Cessna's uit eind jaren 70. Snap ook wel dat het een flinke investering is om een nieuwe kist te kopen. Maar ik zit er idd niet voor m'n plezier meer dan 2 uur in nee :+ Ook erg krap allemaal.

Maar wel goed voor je ervaring als je af en toe meemaakt dat de accu leeg is of andere dingen er in een keer spontaan mee ophouden _O-

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Wat vluchten met de TBM gedaan vandaag na de patch.

M'n joystick settings heeft ie onthouden behalve sensitiviteit. Die kun je ineens niet meer instellen 8)7

Wanneer ik handmatig vlieg en de kist wil uittrimmen gaat de TBM opeens 20 a 25 graden nose down naar beneden :? Alsof een autopilot de kist overneemt die je wilt vermoorden ofzo })
B737-Max style.

Nee, deze patch heeft niks verbeterd.

[ Voor 3% gewijzigd door Dani86 op 19-09-2020 20:27 ]

Dani86 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 20:23:

Nee, deze patch heeft niks verbeterd.
ja wel hij heeft wel wat verbeter maar ook een hoop verziekt 8)7

• Predator

Predator

Suffers from split brain

ravw schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 16:37:
Zo alles is aan motor op tem laten komen en weg wezen was even zoeken naarde dinegn en kijken waar alles zit , je wil niet in de lucht een ahdnleiding van 5000 blz door moeten nemen als dat ding gata piepen

[Afbeelding]

Hier starten in 1 keer dus hij werk wel
Ja, maar heb je ook cold and dark cockpit op de ipad op het stuur mode gestart ? Als ik gewoon op de parking kies, dan kan ik em ook starten. Geen probleem, zelfs geen 3 secs fuel pump nodig. Maar als ik op het stuur klik en dan in de ipad cold en dark kies, dan krijg ik em gewoon niet aan de praat via de sleutel start. Ik ben zeker dat het een bug is.

Predator schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 20:34:
[...]

Ja, maar heb je ook cold and dark cockpit op de ipad op het stuur mode gestart ? Als ik gewoon op de parking kies, dan kan ik em ook starten. Geen probleem, zelfs geen 3 secs fuel pump nodig. Maar als ik op het stuur klik en dan in de ipad cold en dark kies, dan krijg ik em gewoon niet aan de praat via de sleutel start. Ik ben zeker dat het een bug is.
ik heb die tablet 1 keer gehad in het begin maar daarna nooit meer gezien , als ik een vlucht ga doen is het altijd cold dar op de parking
maar waar zit die de icing van de prop ?
en hoe krijg je die tablet weer terug op dat stuur
Toch wel een mooi classic toestel

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/wvQNwXm2/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-09-19-18-56-07-98.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/vBbgx4NV/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-09-19-19-01-40-07.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Px7HscY5/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-09-19-19-32-03-89.png

[ Voor 21% gewijzigd door ravw op 19-09-2020 21:06 ]

Pagina: 1 ... 89 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc