tup61 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 23:11:
Ik vind de G3000 in de TBM toch wel echt top, hoor... Werkt allemaal zoveel makkelijker dan met de G1000 waar je eindeloos zit te klooien met ronddraaiende knopjes om een ICAO code in te voeren of een frequentie... In de G3000 kan je alles gewoon direct typen! En er werkt ook veel meer in de G3000 dan in de G1000, zoals direct to, en je kan zelfs een leg activeren! Approaches etc. kan je ook makkelijker laden, freqs van approaches zet je makkelijk in de radio... Super makkelijk allemaal! Ook omdat ik altijd alle frequenties handmatig invoer. Ideaal, die G3000! En de TBM vliegt op zich ook gewoon lekker. Opstarten is een makkie maar alsnog leuk. Jaaaa, super vliegtuig!
Ben ook blij dat de TBM niet beschadigd is door de update...

De TBM en de Citation Longitude zijn mijn 2 favoriete toestellen op het moment. Beiden vliegen heerlijk én hebben fatsoenlijk uitzicht naar buiten toe. Nadeel van beiden vind ik wel dat een aantal knoppen vrij laag zitten, waardoor ik met mijn setup ze alleen in beeld heb als mijn hele beeld zo'n beetje gevuld is met cockpit. Ofwel, ik moet vrij laag kijken om alles goed te bedienen. In de Longitude moet ik ook nog eens naar links en naar beneden kijken. De Longitude is wel lomp snel. Kan prima iets langzamer vliegen, maar mán wat een snelheid en power zit er in dat ding...
Maar goed, het blijven fijne toestellen om te vliegen, ieder op zijn eigen manier.
Alleen voor een beetje sightseeing mis ik nog echt een goed vliegtuig. Hoewel daarvoor stiekem juist de Icon A5 weer heel leuk is. Enorm traag (85 KTAS), maar het gedraagt zich als een zweefvliegtuig, je kunt op het water landen (en opstijgen) en je hebt uitzicht rondom, terwijl er wel een fatsoenlijke navigatie in zit.
Vind het heel tof dat ze die Icon A5 er in hebben gestopt, het is echt een ánder toestel. Super vergevingsgezind ook.
Maar ik zoek nog iets dat een beetje het uitzicht heeft van de A5, maar nét even wat sneller is zodat je makkelijker een leuke en lage rondvlucht kan maken. De Cessna 172 en soortgelijken zijn prima kisten, maar hebben niet het uitzicht van de A5. Vind die toch minder leuk vliegen.
Ná Scaoll. - Don’t Panic.