• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

ViezeVis schreef op donderdag 17 september 2020 @ 21:34:
Ik probeer Flight Simulator nu te downloaden.. dat is me al een partij ellende helaas. Blijft soms hangen op een aantal MB download en dan gebeurt er niets meer :/

ps. Premium Deluxe versie aangeschaft... 110GB om te downloaden.
De installer afsluiten en msfs opnieuw opstarten. Geen idee hoe en waarom maar dat werkte prima gisteren bij mij.

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:22

ViezeVis

Sample Text

456 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 21:36:
[...]

De installer afsluiten en msfs opnieuw opstarten. Geen idee hoe en waarom maar dat werkte prima gisteren bij mij.
Klopt indd. Kwam er net achter. Op naar de volgende 2-3GB :p

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
ravw schreef op donderdag 17 september 2020 @ 10:24:
[...]

welkom back :D weer een oude rot terug die al vanaf het begin mee loopt
@456 Ja, welkom! Gezellig om te zien dat er nog steeds veel oude bekenden meelopen hier!

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ytr81
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 14:38
Nu mijn favo airliner (a320) kapot is door de patch maar een beetje USA site-seeing in een Cub. Ook leuk! :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V6vYq74iOIUpF_tPxHpehX6xN9c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DZZIUg8l1IZ95Cx4ynft9NZC.jpg?f=fotoalbum_large

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Hebben de A320's ook dat zaag-hondengeblaf geluid?
YouTube: LONGEST Airbus A320 BARKING EVER?! PTU Barking on A320 Engine Start!...

Ik wilde zo graag vanavond al spelen :'(

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5YwtZ4D.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47
Ja dat hebben ze in het echt ook. Ik heb er een paar keer in gezeten. De eerste keer dacht ik dat er eenofandere as helemaal krom en kapot was, vond ik best eng en hadden ze best even voor mogen waarschuwen :D

[ Voor 17% gewijzigd door Menesis op 17-09-2020 22:16 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:59

Predator

Suffers from split brain

Woohoo, in de top 500 met de nieuwe landing challenge. oOo

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Flp3KUG8LX8vuV_A1VsX9jPdgHk=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/U62kXXK3jtdgISN3WZR1F1pg.png?f=fotoalbum_medium

Nog niet zo lang geleden was ik al blij als ik ergens op de runway kon landen, hoe dan ook :+

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Menesis schreef op donderdag 17 september 2020 @ 22:14:
[...]

Ja dat hebben ze in het echt ook. Ik heb er een paar keer in gezeten. De eerste keer dacht ik dat er eenofandere as helemaal krom en kapot was, vond ik best eng en hadden ze best even voor mogen waarschuwen :D
Haha het filmpje was ook in een echte a320. Haha zo echt ziet msfs er dus uit :)

Maar zit dat geluid ook in msfs dus? Is de fuel pomp als ik me niet vergis.

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
mvbo schreef op donderdag 17 september 2020 @ 21:32:
Ik begrijp er werkelijk niks van.

Ik heb geen update gehad - enkel de update van 600MB in de MS store. Verder nooit een update in FS gehad. Als ik de versie opvraag zie ik versie 1.7.x.x staan.

Dus ik denk: mooi, bij mijn A320 valt ENG 1 niet uit na X minuten, dus laat ik er maar even van genieten.

Je raadt het al: net cold and dark gestart, wil weg taxiën, valt ENG 1 uit..

Hoe kan ik nou zonder die update al deze problemen hebben? >:(
Heb je al geprobeerd om uit en in te loggen bij je Xbox account?

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
de hond zit er in

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!
456 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 22:17:
[...]
Is de fuel pomp als ik me niet vergis.
PTU
;)

uitleg

YouTube: MYSTERIOUS BARKING SOUND on AIRBUS? All about the PTU explained by "...

[ Voor 43% gewijzigd door ravw op 17-09-2020 22:27 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

De eerste keer in een A320 stonden ze, nadat we waren geland en ik dat geluid had gehoord, bij een van de motoren te kijken... dan schrik je wel even.

Op de terugweg van Praag naar Nederland had ik zoiets van hmmm: zal wel goed zijn :P
Het is net alsof iemand hout aan het zagen is :+

• mvbo
  • Laatst online: 19-09 08:54
Luxicon schreef op donderdag 17 september 2020 @ 22:23:
[...]

Heb je al geprobeerd om uit en in te loggen bij je Xbox account?
Yep, in de game, maar ook vanuit Windows zelf, zelfs uit de MS store gelogd, rebooted, opnieuw ingelogd, noppes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Als ze in FS nu ook eens zulke leuke dingen in de wolken gaan krijgen

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/T1WZLb0q/118519092-10163990655025573-7583053688158227458-n.jpg

• Arroz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
mvbo schreef op donderdag 17 september 2020 @ 22:47:
[...]

Yep, in de game, maar ook vanuit Windows zelf, zelfs uit de MS store gelogd, rebooted, opnieuw ingelogd, noppes.
Misschien al eerder aangestipt, heb je al je Rolling Cache helemaal uitgeschakeld. Dus niet op '0' zetten maar compleet uitschakelen?

• mvbo
  • Laatst online: 19-09 08:54
Arroz schreef op donderdag 17 september 2020 @ 23:19:
[...]

Misschien al eerder aangestipt, heb je al je Rolling Cache helemaal uitgeschakeld. Dus niet op '0' zetten maar compleet uitschakelen?
Nope! Ga ik gelijk even doen. Thanks :)

Iets anders: voor diegene die het probleem met de A320 hebben dat de ENG1 uitvalt na een cold & dark start.. het blijkt dat als je fuel aan je center tank toevoegt, het probleem ook niet optreedt (je kan ook je APU laten draaien, maarja.. }:O)

• 456
  • Niet online

456

Ff snel nog opgestart. Hahaha je hoort t idd precies op de momenten due Captain Joe uitlegt haha.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Predator schreef op donderdag 17 september 2020 @ 22:16:

[Afbeelding]

Nog niet zo lang geleden was ik al blij als ik ergens op de runway kon landen, hoe dan ook :+
Een 11ft ground roll? Nog geen 4m? Hoe krijg je dat voor elkaar, je vliegt niet eens in een Cub :P

🖥️ | 🚗

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:36
MadMarky schreef op donderdag 17 september 2020 @ 23:40:
[...]

Een 11ft ground roll? Nog geen 4m? Hoe krijg je dat voor elkaar, je vliegt niet eens in een Cub :P
Ground roll is toch horizontaal (afwijking links/rechts van de middenlijn)? Althans zo staat het op et plaatje.

[ Voor 6% gewijzigd door DoubleYouPee op 17-09-2020 23:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-09 17:15

aap

Ik heb het gevoel dat ik eerder een debugsessie achter de rug heb vanavond, dan een goed game (mag ik dat zeggen?) sessie.

De Bush Trips doen het echt niet. Ook als ik een eerdere etappe herhaal, detecteert hij de landing niet. Sommigen rapporteren dat het wel werkt als je helemaal vanaf de eerste etappe opnieuw begint, maar dat kan ik nog niet accepteren.

Ik was wel vooral met die bush trips bezig, dus wat nu? Eerst een paar keer de Nice landing challenge gedaan. Knappe prestatie @Predator, ik kom niet verder dan ergens rond de 11000e plek. De ground roll is vooral het probleem. Ik hou me op de been met de illusie dat ik het met pedalen - die ik dus niet heb - misschien wel veel beter zou kunnen.

Toen maar wat de toerist uitgehaald. De watervallen van Iguazu zijn in ieder geval geen highlight van MSFS 2020:

Dit is in MSFS: de waterval is gereduceerd tot een schuin aflopende rivier.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7MJaK07-muIHRR8kk_yQV8Mvnr4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/37mNXsuXZC3kaa9gBQNVwcPt.jpg?f=fotoalbum_large

In het echt was hij spectaculairder:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U5p1bGPm5h5ScmGwKIj2AeGfCu0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lqbhHLMmL0OeGy8BaCWQER3V.jpg?f=fotoalbum_large

Snapt iemand trouwens waarom het vliegtuigje op mijn navigatiescherm niet recht naar beneden vliegt, ondanks dat mijn koers 180 graden is? Heeft dat met de wind te maken?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yQg5LazNFP73NWkMc3ifdGAtCyU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bQzAUIor7l7WI3oyk9VnaDJ6.jpg?f=fotoalbum_large

Toen een stukje Toscane gedaan (Wie is de mol!). Ik wilde voor jullie een foto van Florence maken om te laten zien dat die beter geslaagd is, maar de active pause gaf me direct een overstressed plane, dus helaas geen foto's...

Uiteindelijk nog een klein debug-succesje: ik merkte opeens dat de C172 met G1000 niet meer in mijn menu stond. Nadat ik die weer via de Content Manager toegevoegd had, was de Balkans Bush Trip - die sinds gisteren verdwenen was uit mijn menu - ook weer terug. Rare jongens, die Fransen.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Predator schreef op donderdag 17 september 2020 @ 22:16:

[Afbeelding]

In het echt was het leuk in de ISACAR geweest, misschien moeten we eens kijken of dat ook on-line te regelen is.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koenvdlinden
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-08 23:24
aap schreef op donderdag 17 september 2020 @ 23:48:
De Bush Trips doen het echt niet. Ook als ik een eerdere etappe herhaal, detecteert hij de landing niet. Sommigen rapporteren dat het wel werkt als je helemaal vanaf de eerste etappe opnieuw begint.
Klopt, na update werkt bushtrips niet meer als je al minimaal 1 leg hebt gedaan. Als je de 1e leg pakt en die restart gaat het wel weer goed. Maar niet zo fijn als je flink onderweg ben.

Oplossing/cheating. Gebruik vfrmap addon en gebruik teleport optie. Een leg doe je dan in een paar minuten. Wel zorgen dat je hoog genoeg vliegt anders klap je in een berg.

PSN: MrHitman_nl / Discord: MrHitman_nl#9229

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb het gevoel dat ik eerder een debugsessie achter de rug heb vanavond, dan een goed game (mag ik dat zeggen?) sessie.

De Bush Trips doen het echt niet. Ook als ik een eerdere etappe herhaal, detecteert hij de landing niet. Sommigen rapporteren dat het wel werkt als je helemaal vanaf de eerste etappe opnieuw begint, maar dat kan ik nog niet accepteren.

Ik was wel vooral met die bush trips bezig, dus wat nu? Eerst een paar keer de Nice landing challenge gedaan. Knappe prestatie @Predator, ik kom niet verder dan ergens rond de 11000e plek. De ground roll is vooral het probleem. Ik hou me op de been met de illusie dat ik het met pedalen - die ik dus niet heb - misschien wel veel beter zou kunnen.

Toen maar wat de toerist uitgehaald. De watervallen van Iguazu zijn in ieder geval geen highlight van MSFS 2020:

Dit is in MSFS: de waterval is gereduceerd tot een schuin aflopende rivier.
[Afbeelding]

In het echt was hij spectaculairder:
[Afbeelding]

Snapt iemand trouwens waarom het vliegtuigje op mijn navigatiescherm niet recht naar beneden vliegt, ondanks dat mijn koers 180 graden is? Heeft dat met de wind te maken?
[Afbeelding]

Toen een stukje Toscane gedaan (Wie is de mol!). Ik wilde voor jullie een foto van Florence maken om te laten zien dat die beter geslaagd is, maar de active pause gaf me direct een overstressed plane, dus helaas geen foto's...

Uiteindelijk nog een klein debug-succesje: ik merkte opeens dat de C172 met G1000 niet meer in mijn menu stond. Nadat ik die weer via de Content Manager toegevoegd had, was de Balkans Bush Trip - die sinds gisteren verdwenen was uit mijn menu - ook weer terug. Rare jongens, die Fransen.
ik ervaar dat met Alaska en omgeving ook zoms liggen die rivieren weer boven het landschap en veel plekken van rivieren lijken op heuvels te lopen ... echt jammer want het maakt de beleving van low en slow flying juist minder .. het ziet er goed uit maar laten ze aub wat aan die rivieren gaan doen ...

ik stor me er echt wel aan .. juist omdat ik iemand ben die vaak net boven de rivier wil gaan vliegen om hem zo te volgen , als je dna in eens stijl omhoog moet omdat de rivier dus een heuvel word is het minder

maar ik hoop dat ze dat nog gaan fixen

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/V6Q22g8y/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-09-18-00-32-33-49.png

dit soort rivieren volgen op 1 a 2 meter boven de grond is leuk maar niet als ze bergen worden of dijkjes

maar soms moet je het gewoon anders gaan bekijken dan word het toch ook nog wel wat

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/J4vxTn8v/Microsoft-Flight-Simulator-Screenshot-2020-09-18-00-31-23-18.png

Blauw was toch water ?
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Weet iemand of het mogelijk is dat je ook "freelook" door de cockpit kunt doen d.m.v. de knoppen op de Saitek X52? Ik vind het behoorlijk irritant dat je van die "Next cockpit view" dingetjes hebt, die horen standaard niet daarop te zitten :P

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tcpTxuG.png

Gefixt!
https://flightsimulator.z...016003159-Camera-Overview

[ Voor 13% gewijzigd door ViezeVis op 18-09-2020 02:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SergeR
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 14-08 13:42
456 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 21:05:
[...]

Definieer traag. Ik heb de standaard 50Mbit lijn van ziggo en ervaar geen issues hiermee. Ondertussen wel de traagste lijn in internetland.
Met een 56k6 modem zou ik er niet aan beginnen weliswaar.
50 mbit lijn zou ik een moord voor doen! 8 mbit hier, bij goed weer (geen grapje).
MSFS draait daar wel mee, maar je merkt dat scenery er langer over doet, en ook de ATC spraak heeft vertraging. Niet leuk, maar speelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vizion88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 11:37

vizion88

Modereer deze reactie

SergeR schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 06:41:
[...]

50 mbit lijn zou ik een moord voor doen! 8 mbit hier, bij goed weer (geen grapje).
MSFS draait daar wel mee, maar je merkt dat scenery er langer over doet, en ook de ATC spraak heeft vertraging. Niet leuk, maar speelbaar.
ATC is wel te fixen door dit in het menu op Windows offline te zetten (Mits je de juiste taal Package hebt). Azure voegt mijn inziens niet veel toe hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vizion88 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 06:51:
[...]

ATC is wel te fixen door dit in het menu op Windows offline te zetten (Mits je de juiste taal Package hebt). Azure voegt mijn inziens niet veel toe hier.
Ik vind die Azure ATC een verademing... een heel stuk natuurlijker en de stemmen komen authentieker over door de radio ruis er doorheen.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SergeR
DigitalExorcist schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 07:11:
[...]

Ik vind die Azure ATC een verademing... een heel stuk natuurlijker en de stemmen komen authentieker over door de radio ruis er doorheen.
Dit, dus. Heb ik wel vertraging voor over. Vooral nu met meerdere stemmen sinds de laatste patch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Ik weet niet of je echt pedalen nodig hebt, maar wel iets met een as, zodat je kan doseren. Een joystick met een twist z-as moet ook lukken.

Voor die landing challenges tellen blijkbaar enkel die 3 metingen, de rest maakt niks uit. Je horizontale snelheid maakt niks uit en of je een goeie approach vliegt ook niet. Ik had zelfs bewust te laag/kort aangevlogen, om net voor het begin van de runway boven de landingsbaan te floaten om zo goed mogelijk op de marker terecht te komen. Die ground roll vind ik ook het moeilijkste. Ik heb nu wel telkens direct tegenrudder gegeven meteen bij het neerkomen.
Het vliegtuig trekt meteen naar links, dus je moet direct corrigeren.

Ik heb maar een kleine 10 keer moeten proberen, en had 2 hele hoge scores met die techniek. Maar het voelt een beetje arcade aan, die landing challenges.

Volgens mij is de rudder op de grond wat over gemodelleerd. Ik kan me echt niet voorstellen dat het in een echt GA vliegtuig zo moeilijk is om perfect op de lijn de blijven.

Ik was doorgevlogen na de Balkan bushtrip, zit nu net in Syrie, maar die route is niet mooi. ;(
De bergen zijn bedekt met grote vieze groene en lichtbruine vlekken. Net of ze geen of slechte satelietdata hebben. Af en toe zo’n agrarisch lappendeken, en dan wat huizen midden in een landbouwveld geplakt. Het voelt als autogen, zonder de satelietinfo.

Ik heb nog geen fps meetingen gedaan sinds de patch, maar voor mij voelt het wel wat vlotter/smoother aan (Ams Ryzen 3700x/Amd 5700xt). Ik heb wel nog steeds last van een occasionele 1-2 sec freeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:47
Live weather in Amerika werkt nog steeds niet :?

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

[...]

Ik weet niet zeker, maar zou je scenery kunnen worden opgelost met de rolling cache?
Of als je zeker weet waar je gaat vliegen, kan je ook de manual cache al laten vullen.
Dan staat het alvast op je schijf, voordat je gaat vliegen, en heb je meer ruimte voor ATC.

Net rondje San Diego gedaan, en ik zie idd niet heul veul netwerk activiteit (als in, vol continu 50Mbit), maar zo nu en dan wel duidelijk pieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blcor
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-08 16:02
Predator schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 07:34:
[...]

Ik weet niet of je echt pedalen nodig hebt, maar wel iets met een as, zodat je kan doseren. Een joystick met een twist z-as moet ook lukken.

Voor die landing challenges tellen blijkbaar enkel die 3 metingen, de rest maakt niks uit. Je horizontale snelheid maakt niks uit en of je een goeie approach vliegt ook niet. Ik had zelfs bewust te laag/kort aangevlogen, om net voor het begin van de runway boven de landingsbaan te floaten om zo goed mogelijk op de marker terecht te komen. Die ground roll vind ik ook het moeilijkste. Ik heb nu wel telkens direct tegenrudder gegeven meteen bij het neerkomen.
Het vliegtuig trekt meteen naar links, dus je moet direct corrigeren.

Ik heb maar een kleine 10 keer moeten proberen, en had 2 hele hoge scores met die techniek. Maar het voelt een beetje arcade aan, die landing challenges.

Volgens mij is de rudder op de grond wat over gemodelleerd. Ik kan me echt niet voorstellen dat het in een echt GA vliegtuig zo moeilijk is om perfect op de lijn de blijven.

Ik was doorgevlogen na de Balkan bushtrip, zit nu net in Syrie, maar die route is niet mooi. ;(
De bergen zijn bedekt met grote vieze groene en lichtbruine vlekken. Net of ze geen of slechte satelietdata hebben. Af en toe zo’n agrarisch lappendeken, en dan wat huizen midden in een landbouwveld geplakt. Het voelt als autogen, zonder de satelietinfo.

Ik heb nog geen fps meetingen gedaan sinds de patch, maar voor mij voelt het wel wat vlotter/smoother aan (Ams Ryzen 3700x/Amd 5700xt). Ik heb wel nog steeds last van een occasionele 1-2 sec freeze.
Mooie score! ik had 1.250.000 na de update en zat daarmee in top 100, maar dat is nu al niet meer genoeg natuurlijk ;-)

Heb je 16 of 32 gig ram? Ik had stuttters/freezes maar na een ram upgrade naar 32GB zijn die vrijwel compleet verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:01
Ik dacht vanaf Iqaluit wat leuke verkenningsvluchtjes te gaan doen rondom de Hudson Strait en Baffin Island, blijken zo'n beetje alle vliegvelden, een stuk of 10, 20, daar te ontbreken.. grrrrr.. dan maar weer 2 uur Zuidwaarts in de TBM naar Newfoundland.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SergeR
456 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 09:29:
[...]

Ik weet niet zeker, maar zou je scenery kunnen worden opgelost met de rolling cache?
Of als je zeker weet waar je gaat vliegen, kan je ook de manual cache al laten vullen.
Dan staat het alvast op je schijf, voordat je gaat vliegen, en heb je meer ruimte voor ATC.

Net rondje San Diego gedaan, en ik zie idd niet heul veul netwerk activiteit (als in, vol continu 50Mbit), maar zo nu en dan wel duidelijk pieken.
Rolling cache staat al ingesteld, en helpt zeker voor gebieden waar je vaker komt. Maar toch merk je dat niet alles in de rolling cache zit. Manual cache is niet te doen als je maar met zo'n 650 Kb/s kunt downloaden. Zeker niet omdat als je eenmaal een eerste gedeelte in de manual cache hebt zitten, het aanvullen ervan idioot traag gaat. In ieder geval bij mij. Heb die dus weer verwijderd.

Voor mij wachten tot medio 2023, dan krijgen we glasvezel. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 11:45
[...]

8 mbit is te laag om echt gebruik te maken van de features van mfs2020. Zet in ieder geval ATC naar je windows spraak pack om, zet multiplayer en liveweather uit, zodat er nauwelijks op dat vlak gebruik gemaakt wordt van je bandbreedte.

Dan zou ik in jouw geval kiezen om te gaan vliegen in een bepaald gebied, ga dan naar de manual cache en download vooraf een gedeelte van het gebied waar je wilt gaan vliegen in low quality (dus waar je op hoogte bent), een gedeelte op medium quality waar je wat lager vliegt, en het gedeelte van je vliegveld naar keuze op high quality. Dan heb je grafisch gezien dezelfde ervaring die anderen via hun rolling cache binnen krijgen voor dat gebied en heb je genoeg aan die 8 mbit.

Kwa cache grootte is het afhankelijk van welk gebied je dit in doet en hoeveel je op high quality download. Bijvoorbeeld ik heb het getest met Rome, als ik daar het centrum van rome op high quality doe, de randen van het centrum op medium quality en een cirkel om rome op low quality dan zit je op ongeveer 800 megabyte. Nog steeds wel een opgave om eenmalig te downloaden met 8 mbit, maar op zich wel toe doen.

Als je alleen maar low quality download dan is het maar een fractie van die aantallen. Dan ziet het er op hoogte nog best wel goed uit, maar zodra je laag komt is het spuuglelijk natuurlijk.

Helemaal geen cache opbouwen of een te trage internet lijn is niet echt fijn spelen, dan zit je continu naar de base map van de scenery te kijken en die is zo extreem lelijk dat je daar geen fijne ervaring mee krijgt.

Dus mijn advies zou zijn, om een gebied uit te gaan kiezen en die te gaan downloaden in je manual cache en dan is 8 mbit daarna prima te doen als je dat eenmaal gedaan hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Predator

Predator

Suffers from split brain

blcor schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 09:51:
Heb je 16 of 32 gig ram? Ik had stuttters/freezes maar na een ram upgrade naar 32GB zijn die vrijwel compleet verdwenen.
Ik heb al 32GB en hyperthreading (de amd variant) staat af. Ik heb ook al de tweakers gedaan uit de fs performance guide ivm de priority, gamemode en al de performance setting. De fps is goed (op 3440). Maar af en toe heb ik zo een korte freeze. T’is niet erg, het gebeurd niet elke paar minuten of zo. Maar wel raar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:42

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Ik heb het niet gecontroleerd, maar ik vermoed het volgende.
Op het linkerdeel van het scherm vlieg je een magnetische heading 180. De kaart rechts is 'north up'.
Ik gok dat north up in dit geval true north is, niet magnetic north. Het G1000 Pilots Handbook vermeldt dat niet.
Het verschil tussen het ware en magnetische noorden is bij Iguazu ongeveer 15 graden, vandaar het verschil.

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:46

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Dames, heren, simmers,

Al enige tijd kijk ik al enthousiast in dit topic mee. In gedacht mijn systeem uit 2014 al lang vervangen, en een yoke gekocht. Deze laatste is uberhaupt niet verkrijgbaar dus daar moet ik nog even mee wachten.

Maar het lijk me wel een goed idee eerst met FS2020 kennis te maken via een gamepass. Nu is mijn pc er nog niet geheel geschikt voor, dus vroeg ik mij af of jullie op basis van jullie recente ervaring mij advies kunnen geven voor ofwel een minimale update om in ieder geval op redelijke wijze te kunnen proberen, of een stevige upgrade om echt goed aan de bak te kunnen op basis van de huidige pc. Voor een nieuwe pc heb ik al wel ideeen en zijn er al topics genoeg gelukkig :).

Huidige PC:
Intel(R) Core(TM) i5-4590 CPU @ 3.30GHz
Asus H97-Pro Gamer (met PCI-express 3.0)
8 GB ram
Radeon 9750 met 3GB
Opslag: enkele SSD's en een M.2 drive

27" 4K beeldscherm, maar 4K gameplay is (nog) niet gewenst hoor :)

Ik vermoed dat de grafische kaart het grootste euvel is, maar is een upgrade van de grafische kaart voldoende om FS2020 op een minimale setting soepel (~30+ FPS) te laten lopen?
En welke kaart zou dan in balans zijn met de rest van het systeem?

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:08
Michael_OsGroot schreef op donderdag 17 september 2020 @ 16:32:
Korte vraag tussendoor, ik heb interesse in deze game maar ik wil nog niet gelijk investeren in een joystick / andere randapparatuur. Is het aan te raden gewoon te beginnen met toetsenbord en muis en dan gaandeweg upgraden, of zou je eerder zeggen dat je goed moet beginnen en even de inverstering meteen doen?
Ik vlieg al sinds FS2002 met het toetsenbord, ik heb nooit anders gedaan... Het is lastig, en even wennen, maar goed te doen.

[ Voor 4% gewijzigd door FastFred op 18-09-2020 10:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Zo we hebben vandaag een klein feestje te vieren het is vandaag 1 maand geleden dat FS uit kam , eindelijk na maanden en maanden wachten
Ik heb hier bij even een samenvatting gemaakt van al mijn beste screenshots van mijn vluchtjes en de eerste maand van mijn FS 2020 ervaring

https://youtu.be/Ga7iTfCZnKE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aap

aap

Uitvreter schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 10:42:
[...]
Het verschil tussen het ware en magnetische noorden is bij Iguazu ongeveer 15 graden, vandaar het verschil.
Wauw, dat is wel een serieus verschil. Ik dacht dat die afwijking in het algemeen kleiner was, 1 of 2 graden. Zeker in Iguazu, dat relatief dicht bij de evenaar ligt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZEpby0YN3yKDKIYrpndiKRbfFn8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RXOXmwU71cDJyB5KQkOQTp3c.jpg?f=user_large

Update:
Volgens deze kaart zitten we in Nederland vrij dicht bij een neutrale magnetische declinatie, maar dat is zo te zien vrij uitzonderlijk.

Afbeeldingslocatie: https://www.magnetic-declination.com/img/world.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door aap op 18-09-2020 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:46

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

ravw schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 10:51:
Zo we hebben vandaag een klein feestje te vieren het is vandaag 1 maand geleden dat FS uit kam , eindelijk na maanden en maanden wachten
Ik heb hier bij even een samenvatting gemaakt van al mijn beste screenshots van mijn vluchtjes en de eerste maand van mijn FS 2020 ervaring

https://youtu.be/Ga7iTfCZnKE
Video is nog privé?

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
als het goed is moet hij het nu doen ... hahaha had hem nog niet bevestigd
kreeg hem ook al niet in mijn lijst te zien maar nu wel :o

[ Voor 56% gewijzigd door ravw op 18-09-2020 11:07 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vizion88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 11:37

vizion88

Modereer deze reactie

DigitalExorcist schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 07:11:
[...]

Zolang de phraselogie nog altijd “ready for takeoff” is dan hoef ik het niet te gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vizion88 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 11:07:
[...]

Zolang de phraselogie nog altijd “ready for takeoff” is dan hoef ik het niet te gebruiken
het klopt ook niet dit is niet wat de ATC moet zeggen maar de Pilot (captain)

Het is net of de ATC klaar is om op te stijgen als ik het zo hoort .. moet altijd dan wel lachen , van ja ga dan en laat mij dan met rust .. maar geef mij vrijbaan om dan ook te mogen vertrekken :D

Even tussen haakjes EGTB Wycombe Air Park van ORBX is uit

https://orbxdirect.com/pr...9bcf3e2&mc_eid=86e37536b8

Alleen ik moet weer een maand wachten voor dat die in Marketplace van FS staat

[ Voor 19% gewijzigd door ravw op 18-09-2020 11:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 17:30

Tourniquet

Hiya, fellas!

ravw schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 11:18:
[...]

het klopt ook niet dit is niet wat de ATC moet zeggen maar de Pilot (captain)

Het is net of de ATC klaar is om op te stijgen als ik het zo hoort .. moet altijd dan wel lachen , van ja ga dan en laat mij dan met rust .. maar geef mij vrijbaan om dan ook te mogen vertrekken :D
Het moet zijn "ready for departure".

"Cleared for take-off" wordt alleen door de toren gezegd tegen de piloot en daarna door de piloot als readback.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ytr81
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 14:38
Nogal een dure hobby zo, 20 euro voor een vliegveldje :/ :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ytr81 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 11:27:
En dat is nog een koopje! ;)

Ik heb medelijden met de mensen die onder die wolken zitten...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g4IkBuSu-5Kw3DMQUmOucMUjD24=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Eh0ruFPkARsSKuSSwpVlVqTY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tourniquet schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 11:25:
[...]

Het moet zijn "ready for departure".

"Cleared for take-off" wordt alleen door de toren gezegd tegen de piloot en daarna door de piloot als readback.
ja maar het ging om de woorden "ready for takeoff”
dat word alleen door de Captain gezegt tegen de bemanning of tegen de Co piloot en teken dat ze klaar zijn met alles om te vertrekken .....
dus de checklisten door genomen en de motoren zijn gestart ... en dan aangeven dat ze weg gaan of kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertje750
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 21:00

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ytr81 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 11:27:
$18.99 AUD dat is wel even wat anders dan €11,72
dus wij betalen gewoon €11,72

.. vind het niet duur voor iets waar je vaak bij XP dan nog een 30 euro voor moet neer leggen ...
dan word het al minder vriendelijk , nu heb je voor 30 euro bijna 3 vliegveldjes en dat is dan nog wel te doen

Hopelijk komen ze nog met pakketjes van zo als ze toen ook deden met de Duitse airports , versie 1 ,2 ,3 ,4 _/-\o_

dat zou nog mooier zijn of dat ze per land een paar in een pakket gooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!
toch wel een tegenvaller ze hadden belooft met de 3000 serie dat alles boven de 100FPS uit zou komen .. LOL dan moet je geen FS mee rekenen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet iemand wat de gebruikelijke dalingssnelheid (VS) is voor de TBM? Ik daal meestal met 2000 fpm maar heb geen idee of dat een beetje realistisch is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47
Een vlucht van Nice naar Monaco was alsof ik in een schilderij van Dali vloog :? :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/od2E9CdPV_RvloQioWrTfzVxsgE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Xkze5p7HaRkabsfZZ9k2pyzO.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s868teVx7otxEMeDJrSdU898Sac=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pEX6YDque5k747NssxdBLeT5.png?f=fotoalbum_large

Lofoten in Noorwegen was ook niet wat je zou verwachten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vBjJuYTg8-xWJeIda5DzBuGr6zg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7qjGUEs2HOgFk4cfN7IZ4I6D.png?f=fotoalbum_large

SF was dan wel weer heel mooi
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZyZB5tjTPgrzfduPFwFUcrqETJE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/z1yMwJZHICFJCGJWvacUA3Ss.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door Menesis op 18-09-2020 11:46 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Menesis schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 11:45:
Een vlucht van Nice naar Monaco was alsof ik in een schilderij van Dali vloog :? :X
Jaaaaa, al die metertjes in beeld zijn echt surrealistisch, hè...!

Ooooooo, wacht, je bedoelt het landschap... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vizion88 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 11:07:
[...]

Zolang ze er niet heel snel 'thankyouverymuchbyebye' achteraan zeggen blijft het sowieso nep ;)

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BazerK
  • Laatst online: 15:18
tup61 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 11:40:
Weet iemand wat de gebruikelijke dalingssnelheid (VS) is voor de TBM? Ik daal meestal met 2000 fpm maar heb geen idee of dat een beetje realistisch is.
TBM930 POH. sectie 5.12.1

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Uitvreter

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

aap schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 10:52:
Volgens deze kaart zitten we in Nederland vrij dicht bij een neutrale magnetische declinatie, maar dat is zo te zien vrij uitzonderlijk.
In praktijk denk je er ook nauwelijks over na omdat (bijna) alles aan het magnetische noorden gerelateerd wordt. De richringen van landingsbanen zijn magnetisch, net als de wind die de atis doorgeeft, of de toren.
Alleen als je een metar of taf leest moet je oppassen, daar krijg je de wind t.o.v. true north.

Terwijl ik dit hierboven schrijf probeer ik me voor te stellen hoe een navigatiekaart gebaseerd op het magnetische noorden eruit zou zien. Waarschijnlijk als iets vervormds zoals Salvador Dali dat had kunnen schilderen. Geen gat in de markt ben ik bang. :)

Edit: wat zijn flightsimmers toch kunstzinnige mensen. Tweemaal Dali op dezelfde pagina. :)

Ik ben weer ben even terug gegaan naar Kangerlussuaq op Groenland, magnetische variatie 27W.
Kies ik prompt het verkeerde vliegtuig: de 'analoge' Cessna 172, zonder G1000. :F
Maar op de GNS 530 zie je hetzelfde als wat jij vond: ik sta op baan 09, de magnetische heading op het kompas is bijna oost, maar op het displayzie je het vliegtuigsymbooltje naar het noordoosten wijzen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-wwMGM2fP94-e2oqvXu1Bays5WQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/88M7OsHRay78e1TpM7nFqinl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo even wat gedaan aan mijn pc gebruik want dat ding staat met FS 2020 op standje 100% full te draaien met mijn GPU , daar word ik toch niet zo blij van ...

heb het nu wat terug weten te brengen door de FPS te locken op 30 fps op mijn kaart zelf ..
dat is wel een hele verandering nu zit ik nog maar op 67% verbruik van mijn GPU
en het loopt allemaal wat rustiger

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/DznxPjkm/Desktop-Screenshot-2020-09-18-11-56-07-34.png

staat dat ding ook niet zo herrie te maken omdat hij zichzelf wil coolen :D
CPU loopt ook weer normaal op 10 a 15 % _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door ravw op 18-09-2020 12:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Uitvreter schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 11:58:
[...]

In praktijk denk je er ook nauwelijks over na omdat (bijna) alles aan het magnetische noorden gerelateerd wordt. De richringen van landingsbanen zijn magnetisch, net als de wind die de atis doorgeeft, of de toren.
Alleen als je een metar of taf leest moet je oppassen, daar krijg je de wind t.o.v. true north.

Terwijl ik dit hierboven schrijf probeer ik me voor te stellen hoe een navigatiekaart gebaseerd op het magnetische noorden eruit zou zien. Waarschijnlijk als iets vervormds zoals Salvador Dali dat had kunnen schilderen. Geen gat in de markt ben ik bang. :)

Edit: wat zijn flightsimmers toch kunstzinnige mensen. Tweemaal Dali op dezelfde pagina. :)

Ik ben weer ben even terug gegaan naar Kangerlussuaq op Groenland, magnetische variatie 27W.
Kies ik prompt het verkeerde vliegtuig: de 'analoge' Cessna 172, zonder G1000. :F
Maar op de GNS 530 zie je hetzelfde als wat jij vond: ik sta op baan 09, de magnetische heading op het kompas is bijna oost, maar op het displayzie je het vliegtuigsymbooltje naar het noordoosten wijzen.

[Afbeelding]
Zou een start (of landings)baan op het absolute noorden dan een cirkel zijn? :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!
DigitalExorcist schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:05:
[...]

ach het heeft wel zijn voordelen en ze zijn er al mee aan het onderzoeken , 1 baan voor alle windrichtingen
waarom 6 banen maken 1 is genoeg
en wat denk je van een over run heb je ook geen last meer van

en is zelfs bedacht door een nederlander

YouTube: Deze landingsbaan is rond, bedacht door een Nederlander en een werel...

[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 18-09-2020 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uitvreter

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

DigitalExorcist schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:05:
Nee, daar heb je alleen een helipad. :P
ravw schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:10:
ach het heeft wel zijn voordelen en ze zijn er al mee aan het onderzoeken , 1 baan voor alle windrichtingen
Mweh, oud nieuws. 8)

[ Voor 47% gewijzigd door Uitvreter op 18-09-2020 12:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:08
Daar landen gewoon vliegtuigen hoor

BT-67 <3
Afbeeldingslocatie: https://www.polar-quest.com/media/1328/p1080663.jpg?rnd=636226617430000000&crop=0,0,0,0&cropmode=percentage&center=&width=960&height=0&mode=crop&upscale=false&quality=64

Foto op de zuidpool overigens

[ Voor 6% gewijzigd door FastFred op 18-09-2020 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dierkx36 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:58:
Live weather in Amerika werkt nog steeds niet :?
Volgens mij is ie nu ook in Nederland stuk. Vertrok gisteren vanaf Hilversum via een noordelijke omweg naar Teuge. Gaf in MSFS 20kts wind aan op vertrek en aankomst. Heb nog nooit zo'n rustige vlucht gehad terwijl voor de patch m'n cessna alle kanten op zou gaan bij 20kts

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdkuyper
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-08 16:59
Ik zit nog steeds te tobben met de performance. Volgens mij is er iets helemaal mis, maar ik kan het niet vinden. Alleen al het menu gebruikt bij mij bijna 50% cpu! En niet eventjes, maar dat blijft gewoon zo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Nm5S4vfkde1KmPFcU-o89RwyPw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yKzo4hRfYjgtEPg3MHJ8vFJA.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb al een ssd erbij gezet om FS op te installeren. Dat hielp iets voor de laadtijden, maar ik vind het nog steeds belachelijk (vooral ook die "press anykey" in het midden. Ook kan je na een vlucht niet stoppen, moet je eerst weer dat stomme hoofdmenu laden. Maar dat zijn maar kleine frustraties die ik voor lief neem als ik het spel/sim kan spelen).

Daarna ben ik van 16Gb naar 32Gb gegaan (dual channel, xmp enabled). Nog steeds geen speelbare FS.

Ook heb ik de Windows setting voor het gebruik van de GPU geprobeerd: dat zorgt er bij mij voor dat de GPU niet meer wordt gebruikt, en 100% de CPU wordt ingezet? 8)7 (Ik draai full screen in 1920x1080, settings in FS zelf maken geen drol uit).

Maar ik denk dus dat als ik kan vinden waarom het menu al 50% gebruikt, dat ik de oplossing heb. Dus wat moet ik doen????

Mijn configuratie:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-6400 Boxed€ 187,99€ 187,99
1MoederbordenMSI B150M PRO-DH€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenGigabyte GeForce GTX 1660 OC 6G€ 216,05€ 216,05
2MonitorenDell UltraSharp U2311H Zwart€ 0,-€ 0,-
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK€ 104,21€ 104,21
1Solid state drivesCrucial MX500 2,5" 250GB€ 34,93€ 34,93
1Solid state drivesSamsung 840 EVO 250GB€ 122,62€ 122,62
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 961,84

PS3/4/5 PSN: FDK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Laatst online: 17:46

Distortion

Bottle to Throttle

Maar wat is je probleem precies dan?

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdkuyper
Distortion schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:52:
Maar wat is je probleem precies dan?
Dat het niet speelbaar is, het hapert voortdurend. En tijdens het spel wordt de cpu 100% gebruikt, en de gpu niet.

En die 50% cpu gebruik in het menu vind ik ook niet acceptabel. Met die idiote laadtijden zou ik graag het programma in het menu laten staan om later nog iets te doen, maar dat is nu niet te doen: staan 2 van de vier cores dus voluit iets te doen (wat in godsnaam?) waardoor m'n pc veel stroom verbruikt, de koeling staat te loeien, etc.

Ik probeer het spel voor mij speelbaar te krijgen, dat lukt me nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap

aap

Uitvreter schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 11:58:
[...]
In je screenshot viel mij opeens dit kaartje op het dashboard (heet dat ook zo bij een vliegtuig?) op:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ezeAQ4_fg6W7MXjlkLTZdDIiSLI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oPoI5DQNAMBj7w76P93ObNYj.jpg?f=user_large
Dit lijkt me een tabelletje te zijn waarin de mapping tussen de magnetische en geografische windrichtingen staat, als herinnering voor de piloot. Maar blijkbaar past MSFS deze graphic niet aan a.d.h.v. je locatie op aarde, want bij jou op Groenland zouden iets grotere verschillen moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Laatst online: 17:46

Distortion

Bottle to Throttle

fdkuyper schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:56:
[...]

Dat het niet speelbaar is, het hapert voortdurend. En tijdens het spel wordt de cpu 100% gebruikt, en de gpu niet.

En die 50% cpu gebruik in het menu vind ik ook niet acceptabel. Met die idiote laadtijden zou ik graag het programma in het menu laten staan om later nog iets te doen, maar dat is nu niet te doen: staan 2 van de vier cores dus voluit iets te doen (wat in godsnaam?) waardoor m'n pc veel stroom verbruikt, de koeling staat te loeien, etc.

Ik probeer het spel voor mij speelbaar te krijgen, dat lukt me nog niet.
Ok duidelijk. Dit probleem had ik ook. Ik heb het opgelost door windows 10 update 2004 te installeren

Zie hier
En hier

[ Voor 10% gewijzigd door Distortion op 18-09-2020 13:05 ]

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

ravw schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:03:
Zo even wat gedaan aan mijn pc gebruik want dat ding staat met FS 2020 op standje 100% full te draaien met mijn GPU , daar word ik toch niet zo blij van ...

heb het nu wat terug weten te brengen door de FPS te locken op 30 fps op mijn kaart zelf ..
dat is wel een hele verandering nu zit ik nog maar op 67% verbruik van mijn GPU
en het loopt allemaal wat rustiger

[Afbeelding]

staat dat ding ook niet zo herrie te maken omdat hij zichzelf wil coolen :D
CPU loopt ook weer normaal op 10 a 15 % _/-\o_
Jup idem hier. Ook gelocked op 30fps.
Kaart begint nu in ieder geval ook veel koeler na t opstarten vanuit t menu, waardoor de koelers het wel bij kunnen benen. Maar 5 minuten op 100% (en cpu doet amper iets) in het menu, en t kwaad was al geschied.
Sowieso hoeft ie nu maar tot 30fps te gaan, dus houdt nog wat ruimte over, zonder te proberen er toch nog x fps uit te persen.
Wel bizar dat een menu al zo enorm je gpu triggert overigens.

[edit] Wel frappant, heb dezelfde gpu RTX 2070. En dezelfde cijfers als jij (ook naar 66.67% met 30fps). Rest van t systeem is overigens wel anders (ik ben intel based)

[ Voor 6% gewijzigd door 456 op 18-09-2020 13:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robinez
fdkuyper schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:43:
...

Ook heb ik de Windows setting voor het gebruik van de GPU geprobeerd: dat zorgt er bij mij voor dat de GPU niet meer wordt gebruikt, en 100% de CPU wordt ingezet? 8)7 (Ik draai full screen in 1920x1080, settings in FS zelf maken geen drol uit).

Maar ik denk dus dat als ik kan vinden waarom het menu al 50% gebruikt, dat ik de oplossing heb. Dus wat moet ik doen????

Mijn configuratie:
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 961,84
het probleem is je i5 6400, ik had hetzelfde probleem met een i5 6500, draaide ook continu op 100 procent en daardoor kreeg ik stutters.

Ik was er zat van en heb er een nieuwe pc voor gekocht, maar je kunt het wel enigzins draaiende krijgen op een i5 6500. Wat je moet doen is dan het volgende:

- start de game
- open nu je task manager (ctrl-shift-esc)
- klik op de details tab
- zoek het microsoft flight simulator proces
- klik deze aan met je rechtermuis knop
- kies de optie set priority LOW

Daarna blijft die nog steeds wel rond de 100 procent cpu, maar zijn de stutters wel weg als het goed is.

Maar echt goed ga je het niet krijgen, dus je cpu upgraden is de enige optie om een betere ervaring te gaan krijgen. Werkbaar is bovenstaande oplossing wel (er van uitgaande dat je de rest natuurlijk ook geoptimaliseerd hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
456 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 13:12:
[...]

Jup idem hier. Ook gelocked op 30fps.
Kaart begint nu in ieder geval ook veel koeler na t opstarten vanuit t menu, waardoor de koelers het wel bij kunnen benen. Maar 5 minuten op 100% (en cpu doet amper iets) in het menu, en t kwaad was al geschied.
Sowieso hoeft ie nu maar tot 30fps te gaan, dus houdt nog wat ruimte over, zonder te proberen er toch nog x fps uit te persen.
Wel bizar dat een menu al zo enorm je gpu triggert overigens.
het lijkt wel of ze alle rekenkracht weghalen bij je GPU en je CPU ontlopen ..
ik heb met taakbalk gekeken en mee gedraai maar de GPU in het begin tot aan menu .. gaat het normaal 10% CPU en 30 % GPU
Maar na dat je over gaat naar het vliegen zelf gaat hij wel wat omhoog
dan word de CPU 10-15% en de GPU gaat dan wel oplopen naar 60 - 70 % het lijk wel of die laad menu ook al in de sim zitten want die blijven ook mooi gelocked staan op 30 terwijl normal daar toch wel tegen de 100 fps aanzit normaal |:(

maar wat ik nu even niet begrijpt is waarom gaan ze in het opstarten eerste een 30 a 50 sec niets doen dan een scherm laten zien met push any button en vervolgens de een foto in te laden en halve wegen weer een andere , dit kost gewoon veel tijd ( ja ik heb de filmpjes weg ) :D

ik heb geen goed woord over van hoe ze deze hebben opgezet zeker wat betreft de laad en load tijden om over de ingaem update maar te zwijgen en dan ook nog eens om de 20 sec je internet conectie er uit te gooien en op nieuw zoeken ????

waarom niet egwoon ene full load van je internet tot dat alles klaar is maar niet afbreken als je bezig bent , en dan helemaal niet om iets te gaan uitpakken :o
dat zou daar na makkelijk kunnen

de laatste update heb ik meer dan 7 keer moeten herstarten omdat ze gewoon niet meer terug kwamen na het uitpakken om mijn internet verbinding terug te pakken of te vinden :o

sorry maar dit heb ik de laastte 25 jaar echt niet eerder mee gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdkuyper
robinez schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 13:13:
[...]

Maar echt goed ga je het niet krijgen, dus je cpu upgraden is de enige optie om een betere ervaring te gaan krijgen. Werkbaar is bovenstaande oplossing wel (er van uitgaande dat je de rest natuurlijk ook geoptimaliseerd hebt)
Dat is jammer om te horen, ik hoop toch dat iemand nog komt met een oplossing. Maar ik ben bang dat je gelijk hebt. Betekent voor mij dat ik snel mijn Microsoft Game Pass moet gaan opzeggen. Vooral omdat ze net hebben aangekondigd dat het van 5 naar 10 euro per maand gaat!
Distortion schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:59:
[...]

Ok duidelijk. Dit probleem had ik ook. Ik heb het opgelost door windows 10 update 2004 te installeren

Zie hier
En hier
Dank voor de tips! Maar die had ik dus al gevolgd, helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
aap schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:59:
[...]

In je screenshot viel mij opeens dit kaartje op het dashboard (heet dat ook zo bij een vliegtuig?) op:

[Afbeelding]
Dit lijkt me een tabelletje te zijn waarin de mapping tussen de magnetische en geografische windrichtingen staat, als herinnering voor de piloot. Maar blijkbaar past MSFS deze graphic niet aan a.d.h.v. je locatie op aarde, want bij jou op Groenland zouden iets grotere verschillen moeten zijn.
dat word normaal met de hand ingevult dat stond toevallig zo ingevult waarvan ze de cockpit hebben na gemaakt ... wel een leuk detail maar ze hadden hem beter kaal kunnen maken zonder die letters
of ingame het aanpassen ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Uitvreter

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Het zijn de ijkresultaten van het magnetisch kompas. Het is de afwijking tussen wat het magnetisch kompas aanwijst, en wat de werkelijke magnetische heading is. De afwijking tussen de twee is niet afhankelijk van de variatie, en hoeft dus niet aangepast te worden aan waar je bent.

De afwijking is meestal klein, en de meeste magnetische kompassen zijn sowieso niet nauwkeurig af te lezen, dus niemand gebruikt die informatie. ;)

Het kompas voor je neus, onder de kunstmatige horizon, is een gyroscopisch kompas. Dat verloopt langzaam, dus om de ongeveer 10 minuten synchroniseer je de headingcard van dat gyrokompas met wat je afleest van je magnetisch kompas (gecorrigeerd met de afwijking die je op het kaartje vindt).
Bij bijna alle vliegtuigen die na de steentijd gebouwd zijn wordt automatisch gecorrigeerd, en hoef je er verder niet over na te denken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aap

aap

ravw schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 13:28:
[...]
dat word normaal met de hand ingevult dat stond toevallig zo ingevult waarvan ze de Kockpit hebben na gemaakt ... wel een leuk detail maar ze hadden hem beter kaal kunnen maken zonder die letters
of ingame het aanpassen ;)
De meeste cockpits in MSFS hebben ook ergens een labeltje of sticker met het registratienummer van je vliegtuig. Als je dat aanpast in het menu, dan verandert het in de cockpit ook mee.

Maar ik begreep van @Uitvreter's antwoord dat deze tabel de afwijking van het kompas van het vliegtuig t.o.v. de magnetische windrichingen aangeeft.
Nou ben ik wel weer nieuwsgierig of de fouten die op die sticker staan ingevuld ook meegesimuleerd zijn.

Maar goed, zolang je met een magnetische declinatie van 27 graden zit, dan kunnen die 2 graden extra fout er ook nog wel bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uitvreter schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 13:28:
[...]

Bij bijna alle vliegtuigen die na de steentijd gebouwd zijn wordt automatisch gecorrigeerd, en hoef je er verder niet over na te denken.
ja toen waren het nog pioniers die vliegmannen en vrouwen tegenwoord is het even een klein beetje programmeren en ze zijn klaar ( gewoon veel te duur betaalde ITers ) want bij de nieuwste vliegtuigen hoeven ze zelf nog minder te doen .. de Iceing is bijna al standaard dat het vliegtuig dat zelf doet , het in de gaten houden dat het vliegtuig niet in stal gaat , op de MAX uitgezonderd , die zorg alleen maar dat je snel beneden komt ( kan ook zo'n voordeel hebben ) maar dan wil in 1 stuk blijven en niet met 200 G de grond of zee in geduwt worden ... :o :X

maar het word net zo als met autorijden ..... alles word van je afgenomen...
want wat ik ook leuk vind .. je hoort mensen hier die vliegen met een G1000 dat ze ils willen leren , waarom je kan toch op je display zien waar je vliegveld lgt , als je op dat zwarte lijntje je wielen neer zet en ook voor het einde van dat zwarte balkje stopt is er toch niets aan de hand _/-\o_
vinc juist dat die G1000 en meer het hele ILS overbodig maakt ( je kijkt gewoon naar je display en doet net of je FS 2 aan het spelen bent .. moet je kijken hoe mooi je landing is _/-\o_ 8)

daarom geen G1000 maar gewoon naaldjes en metertjes

trowuens dat Africa ziet er toch ook mooi uit

YouTube: Microsoft Flight Simulator – Africa – Around the World Tour

[ Voor 8% gewijzigd door ravw op 18-09-2020 13:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Speedy67
  • Laatst online: 20:35
[...]

Dit lijkt me een tabelletje te zijn waarin de mapping tussen de magnetische en geografische windrichtingen staat, als herinnering voor de piloot.
Dit tabelletje geeft de afwijking van het kompas aan t.o.v. de echte magnetische waarden. Steeds als het kompas wordt geijkt hoort deze tabel te worden bijgewerkt.

Planes, trains and automobiles

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zit nog steeds te tobben met de performance. Volgens mij is er iets helemaal mis, maar ik kan het niet vinden. Alleen al het menu gebruikt bij mij bijna 50% cpu! En niet eventjes, maar dat blijft gewoon zo.
Dat kan kloppen. Je GPU wordt ook veel belast zodra je in het menu komt: puur omdat er animatie (live gerenderd lijkt het) afspeelt op de achtergrond, ook als je de worldmap eroverheen laat zien.

Dat het de CPU ook belast.. meh. Geen idee. Zal er mogelijk ook wel mee te maken hebben.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
ravw schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 13:37:
[...]

ja toen waren het nog pioniers die vliegmannen en vrouwen tegenwoord is het even een klein beetje programmeren en ze zijn klaar ( gewoon veel te duur betaalde ITers )
Gelukkig weten wij “veel te duur betaalde ITers” nog heel wat meer van vliegen dan de windzakken op online fora die doen alsof ze er alles van weten, vooral heel veel praatjes hebben maar uiteindelijk 9 van de 10 keer de plank volledig mis slaan ;).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Uitvreter

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

DigitalExorcist schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:52:
Nee, het is in het echt óók zo saai daar hoor. Klopt precies.
Wie zegt dat Groenland saai is? Het is gewoon broken! :D
Vlieg je daar rustig, minding your own business, krijg je opeens dít. "We're not in Kansas anymore".

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/olawTN40Jf1jAS9G61NK8dhgteQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/64YBxhSKOESZFErFC2NEvugk.jpg?f=fotoalbum_large

Het doet me een beetje denken aan Pirates of the Carribean. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Propane schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 14:13:
[...]
Gelukkig weten wij “veel te duur betaalde ITers” nog heel wat meer van vliegen dan de windzakken op online fora die doen alsof ze er alles van weten, vooral heel veel praatjes hebben maar uiteindelijk 9 van de 10 keer de plank volledig mis slaan ;).
zzo heb iedereen zijn eigen mening maar een odue kennis van mij was piloot en die zei het ook altidj .. ben gewoon een soort van Iter alleen een beetje meer betaald 8)
terwijl we op de zelfde afstand van het beeld zitten als een normale iter ..

maar oke hij zei wel , je kunt beter een normale Iter wezen dan kan je ten minste nog een normale bak koffie gaan halen als het op je Kantoor niet te drinken is :D

die kennis van mij heeft gevlogen bij Farnair op de Fokker 27 en de Let L-410UVP-E8 Turbolet
Nu is hij daar niet meer bij maar is nu weer terug naar Noorwegen als veiligheidcontroleur en hij neemt ook examens af en vlieg zo nu en dan nog wel maar meer met papier werk bezig

[ Voor 14% gewijzigd door ravw op 18-09-2020 14:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Uitvreter schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 14:28:
[...]

Vlieg je daar rustig, minding your own business, krijg je opeens dít. "We're not in Kansas anymore".

[Afbeelding]

ik kom ze in Alaska de laste tijd ook veel meer tegen dit soort vreemde dingen ook dat je door de grond heen kijkt , het lijkt met al met al steeds meer een terug val

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Gekke vraag, maar hoe kan ik met de Steam versie, het beste zien of mijn PC bottlenecked op GPU of op CPU?

Ik heb een Ryzen 7 1800X, GTX1080, 64G RAM (helaas wel maar op 2100MHz oid, 3200 word mijn PC instabiel van) en dat gaat op 3x1440p best OK, maar twijfel toch stiekem om niet een CPU of GPU upgrade te doen om meer richting ultra te kunnen.

Beiden kan ook, maar vind het wat zonde veel geld te investeren in iets dat het niet op levert.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
unezra schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 14:40:
Gekke vraag, maar hoe kan ik met de Steam versie, het beste zien of mijn PC bottlenecked op GPU of op CPU?

Ik heb een Ryzen 7 1800X, GTX1080, 64G RAM (helaas wel maar op 2100MHz oid, 3200 word mijn PC instabiel van) en dat gaat op 3x1440p best OK, maar twijfel toch stiekem om niet een CPU of GPU upgrade te doen om meer richting ultra te kunnen.

Beiden kan ook, maar vind het wat zonde veel geld te investeren in iets dat het niet op levert.
CTRL ALT DEL -- taakbeheer - Prestaties en dan kijken welke het hoogt verbruik is dat is dan je bottleneck
Maar ik denk zelf je GPU want die heeft gewoon het meeste werk te doen een RTX kaartje gaat je wel goed doen ... 2070 of een 2080 ( 2080 word nu bij bosjes verkocht wacht op een leuke prijs en koop hem .. )

Maar 3 keer 1440P :o trek die kaart dat wel dat zou voor een RTX al zwaar zijn
dna zou ik zeker gaan kijken voor de RTX 3000 ( mits je banksaldo het toelaat en je voeding)

[ Voor 22% gewijzigd door ravw op 18-09-2020 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

ravw schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 14:41:
[...]
CTRL ALT DEL -- taakbeheer - Prestaties en dan kijken welke het hoogt verbruik is dat is dan je bottleneck
Maar ik denk zelf je GPU want die heeft gewoon het meeste werk te doen een RTX kaartje gaat je wel goed doen ... 2070 of een 2080 ( 2080 word nu bij bosjes verkocht wacht op een leuke prijs en koop hem .. )

dna zou ik zeker gaan kijken voor de RTX 3000 ( mits je banksaldo het toelaat en je voeding)
Ah, ok. Ik had gehoopt dat er een betere manier was, maar fin, idd gewoon via taskmanager en dan Performance dus.

Kaart trekt het vrij goed, ik zit qua settings over de hele linie op high en haal buiten dichtbebouwde gebieden, 28-30fps.

Voeding is een Corsair RM650, een 650W exemplaar. Dit is mijn volledige setup:

1ProcessorsAMD Ryzen 7 1800X Boxed zonder koeler€ 429,-€ 429,-
1MoederbordenGigabyte GA-AX370-Gaming 5€ 204,49€ 204,49
1VideokaartenMSI GeForce GTX 1080 GAMING X+ 8G€ 0,-€ 0,-
1Interne harde schijvenToshiba X300 (retail), 5TB€ 149,99€ 149,99
1BehuizingenPhanteks Enthoo Luxe Tempered Glass Zwart€ 0,-€ 0,-
1USB, audio en video-hubsNZXT Internal USB Hub€ 16,75€ 16,75
1USB, audio en video-hubsTP-Link USB 3.0 7-Port Hub€ 24,93€ 24,93
3MonitorenLenovo P27h Zwart€ 317,59€ 952,77
1BesturingssystemenMicrosoft Windows 10 Pro EN 1u 64bit OEM€ 130,75€ 130,75
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,68€ 49,68
1VentilatorenCorsair HD120 RGB LED (met PWM-controller), 120mm€ 39,91€ 39,91
6VentilatorenCorsair HD140 RGB LED High Performance 140mm PWM Fan, 140mm€ 27,95€ 167,70
1ToetsenbordenCooler Master Masterkeys Pro S - RGB (Cherry Red)€ 0,-€ 0,-
1MuizenLogitech G602 Wireless Gaming Mouse€ 55,-€ 55,-
1GamecontrollersLogitech G29 Driving Force€ 279,-€ 279,-
1GamecontrollersLogitech Gaming Driving Force Shifter€ 44,77€ 44,77
1GamecontrollersThrustmaster T.16000M FCS Hotas Zwart€ 149,-€ 149,-
1Game-accessoiresWheel Stand Pro Logitech G25/G27/G29/G920 Racing Wheel - Deluxe V2€ 120,-€ 120,-
1Geheugen internCorsair Vengeance RGB CMR64GX4M4C3200C16€ 0,-€ 0,-
1Optische drivesPioneer BDR-209DBK Zwart€ 104,12€ 104,12
1VoedingenCorsair RM650x Zwart€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesSamsung 960 EVO 500GB€ 0,-€ 0,-
1GeheugenkaartlezersRaidsonic Icy Box IB-867€ 33,53€ 33,53
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.951,39

Inmiddels alweer een paar jaar oud, maar toen redelijk high-end.

Banksaldo laat een RTX 3080 wel toe (net even gekeken wat ze kosten, rond de €700), maar de vraag is wel of ik het er aan *wil* uitgeven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uitvreter

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

unezra schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 14:40:
Je noemt specifiek de stoomversie, ik weet niet of de opties er daar anders uitzien, maar ik kan in het hoofdmenu bij opties/algemeen de developer mode aan zetten. Je krijgt dan een klein extra menubalkje bovenin je scherm, waarin je een fps counter aan kunt zetten. Dat ding laat netjes zien waar het knelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Ik zit nog steeds te tobben met de performance.

Mijn configuratie:
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 961,84
4c/4t is niet genoeg. In de meeste games al niet, en in FS2020 ook niet. Je moet minimaal 4c/8t hebben.. zie ook video van Digital Foundry

YouTube: Flight Simulator 2020: The Best Settings For Next-Gen Visuals + Best...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
unezra schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 14:50:
[...]

Ah, ok. Ik had gehoopt dat er een betere manier was, maar fin, idd gewoon via taskmanager en dan Performance dus.
Die is er ook. Met developer mode aan in FS2020 vertelt hij je zelfs letterlijk of je een CPU of GPU bottleneck hebt ;).

En anders via MSI afterburner overlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

ravw schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 14:41:
[...]

Zo doe ik t ook - of ff de developer mode aan zetten in het General menu van MSFS. Dan krijg je het ook in beeld als je de fps counter aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Laatst online: 16:01
Uitvreter schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 14:28:
[...]

[Afbeelding]

Ik beperk me zoveel mogelijk tot de bewoonde wereld, hoe noordelijker, hoe slechter 't wordt.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@unezra Geef geen 130 euro uit voor een windows 10 .. kom op ik heb hem gegaal gekocht voor nog geen 25 euro en pro versie die 100 euro extra zou ik stoppen in wat leuke vaste airportjes voor FS
maar soieso geef je veel uit voor dingen .. mijn pc was nog geen 1400 euro bij elkaar
met een AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed kom je vergenoeg
waarom voor 200 euro meer een AMD Ryzen 7 1800X nemen
je mobo is een 3XX serie waarom niet gelijk voor een 5XX gaan is meer options en de prijs is lager

om maar even wat te noemen neem dan een MSI MAG B550 Tomahawk € 165 alleen met die twee dingen bespaar je al 250 euro en ook nog een beter voorbereid op de toekomst
dan zal ik de rest wel even laten

Zo ook je monitor voor maar en 27 inc voor meer dan 300 euro :X

Ik heb voor minder een 32 staan indezelfde res
deze heb ik

https://www.bol.com/nl/p/...or/9200000114315614/?s2a=

al met al kan ik straks als ik alles gaat uitrekenen voor die prijs die je nu jou systeem wil kopen er een bijna RTX 3080 voor bij kopen om maar even iets aan te geven en dan houd ik nog geld over _/-\o_

Ik zit er zelf aan te denken om zo iets te gaan kopen

https://www.bol.com/nl/p/...pKzA.1_48.50.ProductTitle

of deze die is met USB C aansluiting

https://www.bol.com/nl/p/...855813/?s2a=#productTitle

[ Voor 36% gewijzigd door ravw op 18-09-2020 16:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

*** knip ***
Windows licenties zijn nogal off-topic vooral in een al overspannen topic.

[ Voor 94% gewijzigd door Ircghost op 18-09-2020 19:29 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• robinez
Weer een mooie bushtrip gemaakt, dit keer een vlucht in het prachtige canada in het Banff National Park.

Flight plan:
Departure: CYGE - Golden Airport (runway 32)
Arrival: CYCP (Blue River Airport) - (runway 19)
ADD tussenpunt:
Kinbasket Lake: 52.172511, -118.454734

Heading: 295
Deze trip start op het Golden Airport vanaf runway 32. na het opstijgen gaan we een prachtige VFR vlucht maken over de Columbia River. Zodra je opgestegen bent zie je de rivier al onder je liggen, volg deze een langere tijd.

Onderweg kom je een meer tegen met een splitsing naar links, daar beginnen de Selkirk mountains waarvan je de besneeuwde bergtoppen aan je linkerkant voorbij ziet komen. Aan het einde van de rivier kom je op een groot meer waarin je moet kiezen of je naar links of rechts gaat, dit is het eindpunt van onze eerste VFR gedeelte en we zijn aangekomen op het Kinbasket Lake.

Hier wijzigt de route en gaan we over de bergtoppen richting onze eindbestemming. Hou hiervoor heading: 247 aan, richting ons eindpunt. Geniet onderweg van de vele besneeuwde bergtoppen, het grillige landschap en de vele bergmeren die je onder je voorbij ziet komen. We vliegen nu richting Mud Lake Delta Provincial Park, zodra we hiervoor bij zijn zie je een nieuwe rivier liggen en heb je het Blue River Black Spruce Provincial Park bereikt. Hier ligt links van je het vliegveldje waar we gaan landen.

Hier een aantal foto's die ik onderweg gemaakt heb.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/knojpkpWRKMQdlI2enuzJ6f4czg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KMnsFyMDj27edr7W3GjKkXqI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B2ewJv9ysLJIy-VTSjKfUtyv6mQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SM3UpWrEGbY3Am2oLGAPoLvk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jORwn1QCnHF1gTwjrB5Q6wMmT3Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/97JCtgaEgQnbC0HZZPfQmGUR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KqzYNKb7ISj-SC4r9DU2UQf8Y-I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f8GIXrGbpt5olpUbyGoMPPlD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zNKshn1rdfyi3UXd3o9SYN_tjYk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T54xyGi4xk7KXjtPFEmFcPao.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h7HTXf4SPfUUlE9KTU8PEMzGRqE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rpQhTdrSvCWrncSoIIo3xDSu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/asZA_tjwty3TSohSQmYaiM-rk4M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1URtackhWlaikYSCABOkFvj3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jR9HNkYkmUuSKm-Cv-xftPxX8Uc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p3cup5m6gHqa8FMpaeOrK6pg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
*** knip ***

[ Voor 94% gewijzigd door Ircghost op 18-09-2020 19:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:38

Pierre

Van nature lui!

@robinez is inderdaad een prachtige omgeving. Ben er in 2018 samen met mijn vriendin geweest.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@robinez LOL had je iets eerder geweest had je mij kunnen tegen komen , maar nu was ik net aan de andere kant .. maar je moet meer in die omgeving blijven vliegen is erg mooie ben met niets anders bezig , net even een VFR flight gedaan van Zell am see ( LOWZ ) naar Innsbruck (LOWI) met een C172 .. leuk vluchtje maar op LOWI wat een idioten kom je dar tegen :-) .. heb het op film staan dus ik heb bewijs

dit lijstje wil ik soieso als payware voor hebben en erg mooi eruitzien met omgeving

Quatam River airport-cqra
Stewart Aerodrome (handmade by FS2020 ) ( maar niet zo goed als de betaalde versie )
Bella Coola (heel hard nodig als payware inc omgeving O+ ) al gaat die 1000 euro kosten die komt er :D Maar dan wil ik wel heel BC er bij hebben in real met alle airports _/-\o_

voor de mensen die niet bekent zijn met Bella Coola
YouTube: Beautiful Bella Coola

hier de payware airport van XP11 en FSX die ik heb gehad
YouTube: Beti-X Bella Coola (CYBD) for X-plane 11 & 10
laat hem maar uitkomen voor FS 2020 _/-\o_

Squamish Airport (CYSE)
machmell airport (cby2) freware )

dit zijn ook mooie vliegvelden (heb ze als payware )

orcas airport ESD, ORS
Darrington Municipal Airport (deze komt nog )
Tacoma Narrows Airport

[ Voor 58% gewijzigd door ravw op 18-09-2020 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

ravw schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:03:
@unezra Geef geen 130 euro uit voor een windows 10 .. kom op ik heb hem gegaal gekocht voor nog geen 25 euro en pro versie die 100 euro extra zou ik stoppen in wat leuke vaste airportjes voor FS
maar soieso geef je veel uit voor dingen .. mijn pc was nog geen 1400 euro bij elkaar
met een AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed kom je vergenoeg
waarom voor 200 euro meer een AMD Ryzen 7 1800X nemen
je mobo is een 3XX serie waarom niet gelijk voor een 5XX gaan is meer options en de prijs is lager

om maar even wat te noemen neem dan een MSI MAG B550 Tomahawk € 165 alleen met die twee dingen bespaar je al 250 euro en ook nog een beter voorbereid op de toekomst
dan zal ik de rest wel even laten

Zo ook je monitor voor maar en 27 inc voor meer dan 300 euro :X

Ik heb voor minder een 32 staan indezelfde res
deze heb ik

https://www.bol.com/nl/p/...or/9200000114315614/?s2a=

al met al kan ik straks als ik alles gaat uitrekenen voor die prijs die je nu jou systeem wil kopen er een bijna RTX 3080 voor bij kopen om maar even iets aan te geven en dan houd ik nog geld over _/-\o_

Ik zit er zelf aan te denken om zo iets te gaan kopen

https://www.bol.com/nl/p/...pKzA.1_48.50.ProductTitle

of deze die is met USB C aansluiting

https://www.bol.com/nl/p/...855813/?s2a=#productTitle
Ehm, dit is mijn huidige PC. :) Die is een jaar of 3, 4 oud denk ik nu.
De Ryzen 7 1800X was toen dacht ik de zwaarste niet-ThreadRipper die er was. (Ik weet niet of de 9 al uit was of dat ik die te duur vond voor wat 'ie me kon bieden.) De GTX 1080 was, op de Ti na, de zwaarste consumenten GFX kaart die je kon kopen.

***knip***
Windows licenties zijn wel erg off-topic

[ Voor 4% gewijzigd door Ircghost op 18-09-2020 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
*** knip ***

[ Voor 128% gewijzigd door Ircghost op 18-09-2020 19:30 ]

Pagina: 1 ... 88 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc