• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:42

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

aap schreef op donderdag 17 september 2020 @ 00:25:
De Balkans Bush Trip zat ook niet meer in het menu. Maar die had ik toch al af.
Vreemd, bij mij staat de Balkans trip er gewoon bij, maar die had ik nog niet gevlogen.
Ik was bij Patagonie begonnen, maar de eerste zes legs die ik al gevlogen had was 'ie na de update weer vergeten. Ze staan wel in mijn logboek, maar Ik mag opnieuw beginnen.
Iemand iets vergelijkbaars?

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 15:58
Als ik de tweede leg van de nevada bush trip wil doen dan start ik op de runway zonder navlog en mijn controls doen niets. Ik kan wel de controls in het vliegtuig manueel gebruiken. Gekend probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:01
Tip van de week, misschien wel maand of jaar, laat Groenland links liggen! Hoe dat de alpha en beta versie heeft weten te doorstaan is mij een raadsel.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-09 17:31
Update in 20 minuutjes gedaan, ik heb nog geen problemen gevonden, maar ja, ik ben dan ook gewoon casual aan het vliegen...

Laad-tijden zijn aanzienlijk beter geworden!!!!

[ Voor 17% gewijzigd door roches op 17-09-2020 13:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Uitvreter schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:24:
[...]

Vreemd, bij mij staat de Balkans trip er gewoon bij, maar die had ik nog niet gevlogen.
Ik was bij Patagonie begonnen, maar de eerste zes legs die ik al gevlogen had was 'ie na de update weer vergeten. Ze staan wel in mijn logboek, maar Ik mag opnieuw beginnen.
Iemand iets vergelijkbaars?
Bij mij is alles nog zoals het was.

...

• strider1007
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:42
Ghost airport... De graphics van de AI toestellen gaan er sinds de update niet op vooruit.. |:(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jv7Xc6qTrIT_CaBcVuC7XMBuIHw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GaY0TLMTy6zLawzCyWSvskeT.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door strider1007 op 17-09-2020 13:51 ]

Vind de nieuwe update niet echt een hele goede vooruit gang sommige dingen zijn echt slechter geworden en zelf de dingen die je gewent was, moet je nu weer anders doen omdat het nu gewon doro de update verandert is ., ze hadden beter deze update kunnen wachten en pas als er meer dingen klaar waren pas uit brengen .. hopelijk doen ze diet niet elke twee weken want dan kan je elke twee weken weer alles gaan aanpasen omdat bepaalde dingen weer veranderd zijn , maar er zullen wel wat verbetering zijn bij de vliegtuigen maar ook bij sommige zo als ik ook hier hoort is er weer andere fouten ingeslopen ... jammer maar voorlopig zal elke update dit soort dingen met zich mee brengen ...

Heb net even een leuk vluchtje van een uur achter de rug van Orcas airport naar Squamish Airport , wel via een kleine omweg maar het was erg mooi , ook kom je dan nog langs Vancouver
Ik heb een filmjpe van de hele vlucht weer gemaakt is nu met bewerking bezig en zal dus later beschikbaar komen :-)

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!
cbr600f4i schreef op donderdag 17 september 2020 @ 13:43:
Tip van de week, misschien wel maand of jaar, laat Groenland links liggen! Hoe dat de alpha en beta versie heeft weten te doorstaan is mij een raadsel.
Nee, het is in het echt óók zo saai daar hoor. Klopt precies.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DigitalExorcist schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:52:
[...]

Canada,BC,Alaska en Washington daarin tegen _/-\o_ :+

De ABC eilanden vind ik normaal ook wel leuk maar in FS2020 is er ook niets te beleven , St maarten moet echt ook een keer goed aangepakt gaan worden willen ze mij daar ooit eens terug zien zeker met beide airports nu is het gewoon FS2000 nivo

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 11:45
ravw schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:38:
Vind de nieuwe update niet echt een hele goede vooruit gang sommige dingen zijn echt slechter geworden en zelf de dingen die je gewent was, moet je nu weer anders doen omdat het nu gewon doro de update verandert is
...
ik ben wel benieuwd welke dingen jullie ervaren als slechter of niet werkend. Mij valt dat allemaal niet op (waarschijnlijk omdat ik die geavanceerde features niet gebruik in een vliegtuig of bijvoorbeeld de a320 hniet gebruik), maar tot nu toe vind ik het een hele soepele en vele malen betere ervaring dan de vorige versie.

De dingen die hier genoemd worden zijn vaak wel op te lossen, zoals bijvoorbeeld missende bush trips, dat zou je op moeten lossen via het verwijderen van je cache en die opnieuw aan te maken (volgens de mensen op het forum).
Een aantal van de issues met de a320 schijnen opgelost te zijn zodra mensen de a320 mods verwijderen die ze geinstalleerd hadden en de cache leeggooien. De mods schijnen voor een deel gecached te worden en op het forum hadden de mensen die die cache leeggooiden en de applicatie opnieuw starten de a320 problemen niet meer.

Ook heeft de oude FPS FIX mod een grote invloed op stabiliteit van de applicatie. Dit is nu standaard ingebouwd op je graphics setting scherm, dus die oude mod moet je dan verwijderen.

Verder is bekend dat sommige liveries crashes veroorzaken.

Al met al, als je al dit soort dingen bekijkt dan heeft met name de community folder toch wel enige invloed op de basis versie.

• robinez
ravw schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:57:
[...]

Canada,BC,Alaska en Washington daarin tegen _/-\o_ :+

De ABC eilanden vind ik normaal ook wel leuk maar in FS2020 is er ook niets te beleven , St maarten moet echt ook een keer goed aangepakt gaan worden willen ze mij daar ooit eens terug zien zeker met beide airports nu is het gewoon FS2000 nivo
inderdaad, canada is fantastisch!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:03
robinez schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:59:
[...]

Een aantal van de issues met de a320 schijnen opgelost te zijn zodra mensen de a320 mods verwijderen die ze geinstalleerd hadden en de cache leeggooien. De mods schijnen voor een deel gecached te worden en op het forum hadden de mensen die die cache leeggooiden en de applicatie opnieuw starten de a320 problemen niet meer.
ik speel veel met de a320.

helemaal in verdiept en vind het een mooie airliner.

had gisteren sowieso die mod er al af gegooid maar zal idd die cache nog eens leeg gooien.
Mijn FPS is minder geworden en last van Ghosting .... ( dit had ik niet eerder ) terwijl de FPS achteruit zijn gegaan ) ..
Gelukkig heb ik er met d e GA minder last van , omdat het aelmaal net wat rustiger gaat en zal het niet te zien zijn , maar bij en snelle beweging zie je het dus duidelijkw el .. ( ik heb een monitor die 75 hz draait )
ook lijkt het allemaal iets minder prettig te lopen , terwijl mijn CPU gebruik dus wel met 20% is toegenomen maar mijn GPU nog steeds 100 % blaast ..

Van het inside view naar oud side view had je normaal even de tijd om snel een screenshot te nemen omdat die gekke Gauges er nog niet waren , nu staan ze gelijk er dus niet mogelijk om snel even een shot te nemen zonder die gekke meters
Laadtijden voor in game te komen zijn iets sneller maar maar de laat tijd om te gaan vliegen zijn weer toegenomen ..

en er is nog wat waar ik geen idee heb maar het voelt even wat vreemd aan ..

[ Voor 13% gewijzigd door ravw op 17-09-2020 15:10 ]

Dirtyrockers schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:07:
[...]

had gisteren sowieso die mod er al af gegooid maar zal idd die cache nog eens leeg gooien.
Welke cache is dat? Ik heb de rolling cache al op 0 gezet (zag er de toegevoegde waarde niet van). Of is het een andere optie?

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

• robinez
ravw schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:07:
Mijn FPS is minder geworden en last van Ghosting .... ( dit had ik niet eerder ) terwijl de FPS achteruit zijn gegaan ) ..
Gelukkig heb ik er met d e GA minder last van , omdat het aelmaal net wat rustiger gaat en zal het niet te zien zijn , maar bij en snelle beweging zie je het dus duidelijkw el .. ( ik heb een monitor die 75 hz draait )
ook lijkt het allemaal iets minder prettig te lopen , terwijl mijn CPU gebruik dus wel met 20% is toegenomen maar mijn GPU nog steeds 100 % blaast ..
...
Ik zie dat jij ook de RTX2070 gebruik, die gebruik ik ook, maar bij mij is er gemiddeld zo'n 20fps bij gekomen (zelfs in new york waar 35fps nu de ondergrens is bij mij op ultra preset).

Draai je op de laatste nivida driver? ik gebruik versie: 452.06

Verder in het graphics scherm staat de onderste cockpit refresh optie bij mij op medium, staat die misschien bij jou op high?

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-09 17:15

aap

robinez schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:59:
[...]
De dingen die hier genoemd worden zijn vaak wel op te lossen, zoals bijvoorbeeld missende bush trips, dat zou je op moeten lossen via het verwijderen van je cache en die opnieuw aan te maken (volgens de mensen op het forum).
Hoe maak je caches leeg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
dat kun je doen in je rolling cache settings, daar staat een optie delete bij, dan moet je hem daarna weer even opnieuw aanmaken.

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

robinez schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:13:
[...]

Ik zie dat jij ook de RTX2070 gebruik, die gebruik ik ook, maar bij mij is er gemiddeld zo'n 20fps bij gekomen (zelfs in new york waar 35fps nu de ondergrens is bij mij op ultra preset).

Verder in het graphics scherm staat de onderste cockpit refresh optie bij mij op medium, staat die misschien bij jou op high?
Ik heb ook een RTX2070, staat ook wel te stampen, als hij t tenminste doet.
In tegenstelling tot mijn eerder bericht: de ene 'naar de desktop' crash na de ander. Settings naar beneden bijstellen helpt niet. Ben er nog niet achter waar t aan ligt :(
Draai in principe alles op ultra overigens, enkel trees op medium.
Gisteren 0 last van gehad, maar vandaag nog niks kunnen vliegen erdoor.

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ravw schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:07:
Van het inside view naar oud side view had je normaal even de tijd om snel een screenshot te nemen omdat die gekke Gauges er nog niet waren , nu staan ze gelijk er dus niet mogelijk om snel even een shot te nemen zonder die gekke meters
Ja, dat is dus een verbetering, hè, geen lag meer...! Als mensen nu ook al gaan klagen omdat iets sneller gaat, tja, hou dan maar op... 8) Je kan beter die 'gekke gauges' helemaal uitzetten. Als er iets erg is dan is het wel het vliegtuig van buitenaf besturen met 'gekke gauges' in beeld... :X

• Sparkiezz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 21:16
tup61 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:18:
[...]

Ja, dat is dus een verbetering, hè, geen lag meer...! Als mensen nu ook al gaan klagen omdat iets sneller gaat, tja, hou dan maar op... 8) Je kan beter die 'gekke gauges' helemaal uitzetten. Als er iets erg is dan is het wel het vliegtuig van buitenaf besturen met 'gekke gauges' in beeld... :X
En anders screenshots maken met de drone cam ;)

• 456
  • Niet online

456

robinez schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:16:
[...]

dat kun je doen in je rolling cache settings, daar staat een optie delete bij, dan moet je hem daarna weer even opnieuw aanmaken.
Wat is een normaal aantal Gb voor die rolling cache?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
456 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:21:
[...]

standaard is het 8 gb, maar ik heb hem op 50 gigabyte gezet. Ik zie aan de verbruiksstatistieken dat die bij mij op ultra aan textures op een avond ongeveer 22 gigabyte binnenhaalt. Dus dan leek 50 me wel een redelijke marge.

• aap

aap

Sparkiezz schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:21:
En anders screenshots maken met de drone cam ;)
Ik snap @ravw wel, want de outside camera is veel makkelijker te besturen dan de drone camera.

De drone camera schijnt prima te doen te zijn met een Xbox-controller. Maar die heb ik niet. Ik snap niet waarom ik de drone niet gewoon ook met de muis kan besturen. Ik snap best dat de drone meer vrijheidsgraden heeft dan een muis kan leveren, maar gewoon die dingen doen die met de outside camera ook kunnen (draaien horizontal, draaien verticaal, in/uitzoomen), dat kost toch niks extra?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
456 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:21:
[...]

Je hebt een Rolling Cache en een Manual Cache (daar kun je zelf bijv. een deel van Nederland in selecteren, of Belgïe, als je daar woont en/of vaak vliegt :) ).

Rolling cache heb ik op 0 en manual had ik sowieso nog niet eerder gezien tot zojuist maar die staat ook op 0.

Ik heb die rolling cache helemaal uit staan. Merkte geen verschil met laden of wat dan ook. Ik heb eerder het idee dat ik haperingen krijg bij het schrijven naar de schijf als de cache aanstaat maar dat kan gewoon een idee zijn. Ik heb unlimited internet dus die cache boeit me niet. En als ik zo lees van eventuele problemen vanwege de cache dan ben ik blij toe. Je weet zonder cache ook zeker dat je altijd over het nieuwste spul vliegt.

• aap

aap

Aannemende dat die cache resetten veel problemen oplost (heb het nog niet kunnen testen), dan roept dat toch meteen wel weer een nieuwe vraag bij me op:

Waarom wordt die cache niet automatisch regreset na een update??? 8)7
robinez schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:13:
[...]

IK draai alles op Ultra en op 2560 -1440 net zoals voor de Update , maar ik heb nog geen verbetering egzien , heb nu even mijn FPS gelockt staan op 60 , maar dna ben ik wel weer zo als het voor de update was maar dat is nog geen verbetering ...

ja mijn drivers zijn nieuw

• robinez
Dirtyrockers schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:07:
[...]

ja, die a320 vind ik ook geweldig, maar ik ben nog niet zo lang bezig met flight sims als simulator (wel met arcade achtige flight games zoals aerofly 2 op vr en dcs en il-2), Maar voor een beginnend simmer is zo'n 320 behoorlijk intimiderend om onder de knie te krijgen. Dus ik heb me nu eerst maar op de cessna 172 gestort om de basis goed onder de knie te krijgen voordat ik aan het grotere ingewikkelder werk ga beginnen.

Maar ik geloof inderdaad direct dat die 320 geweldig is om mee te vliegen als je eenmaal snapt hoe die een beetje werkt,
aap schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:24:
[...]

Ik snap @ravw wel, want de outside camera is veel makkelijker te besturen dan de drone camera.

De drone camera schijnt prima te doen te zijn met een Xbox-controller. Maar die heb ik niet. Ik snap niet waarom ik de drone niet gewoon ook met de muis kan besturen. Ik snap best dat de drone meer vrijheidsgraden heeft dan een muis kan leveren, maar gewoon die dingen doen die met de outside camera ook kunnen (draaien horizontal, draaien verticaal, in/uitzoomen), dat kost toch niks extra?
Ik doe het vaak even de view goed zitten met muis en dan weer terug cockpit in en dan weer snel outside view en screenshot maken vor dat die Gauges komen ... en dna gewoon weer verder met de vlucht , om even mijn controler te pakken ( XBox is dna weer te lang , vaak ben je dna net even een mooie view voorbij gevlogen

tup61 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:18:
[...]

hoe zet je die helemaal uit dan gebruik ze nooit :+

Soieso al in outside view vleiegn .. leuk voor screenshots maar verder niet

dus als je die Gauges uit kunt zetten zou al een hoop mooie screenshots helpen :D

• robinez
ravw schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:35:
[...]

IK draai alles op Ultra en op 2560 -1440 net zoals voor de Update , maar ik heb nog geen verbetering egzien , heb nu even mijn FPS gelockt staan op 60 , maar dna ben ik wel weer zo als het voor de update was maar dat is nog geen verbetering ...

ja mijn drivers zijn nieuw
ik heb vsync uit en in de nvidia driver settings zelf gelocked op 60 fps. En dat is inderdaad waar die praktisch overal op staat (dus hij kan wel hoger). Maar voor mij is 60 fps meer dan zat op ultra, ik vind dat vloeiend genoeg.

Maar als ik je dan goed begrijp dan vind je de fps te laag voor jou op 60 fps en had je meer verbetering verwacht? Ik haalde geen 60 fps namelijk voor die update, dus dan heb je al een bloedsnel systeem als je dat voorheen haalde op ultra.

• robinez
ravw schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:41:
[...]

hoe zet je die helemaal uit dan gebruik ze nooit :+

Soieso al in outside view vleiegn .. leuk voor screenshots maar verder niet

dus als je die Gauges uit kunt zetten zou al een hoop mooie screenshots helpen :D
dat doe je in het assistance gedeelte, daar kun je de outside view gauges uitzetten (en je poi's ook, want die zijn ook irritant in screenshots)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sparkiezz
aap schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:24:
[...]

Ik heb een XBOX controller, daarmee vlieg ik, maar bestuur de drone camera met het toetsenbord. Als je daar eenmaal aan gewend bent is dat heel goed te doen:
- verplaatsen met: W, A, S, D
- draaien met: Num 2, 4, 6, 8
- Omhoog/omlaag met: R, F

Als je er eenmaal aan gewend doen is het goed te doen :)
robinez schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:41:
[...]

ik heb vsync uit en in de nvidia driver settings zelf gelocked op 60 fps. En dat is inderdaad waar die praktisch overal op staat (dus hij kan wel hoger). Maar voor mij is 60 fps meer dan zat op ultra, ik vind dat vloeiend genoeg.

Maar als ik je dan goed begrijp dan vind je de fps te laag voor jou op 60 fps en had je meer verbetering verwacht? Ik haalde geen 60 fps namelijk voor die update, dus dan heb je al een bloedsnel systeem als je dat voorheen haalde op ultra.
Ik zit nu weer terug op 46 gemiddeld , met de lock op 60 wat ik daarvoor ook niet aan had staan , maar na de update kwam ik niet boven de 35 fps uit dat vidn ik toch wel vreemd dat als je niets aan de settings veranderd dat je dan toch 10 fps achter uit gaat terwijl vele er op vooruit zijn gegaan ..

45 gemiddelt vind ik lekker , dan kan je nog ene drop hebben boven drukke gebieden van een 15 FPS dan merk je dat nog niet , maar met 35 fps dan zit ej snel tegen de 15 fps ana te blazen en dat wil je toch niet hebben tijdens een landing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:03
robinez schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:37:
[...]

ja, die a320 vind ik ook geweldig, maar ik ben nog niet zo lang bezig met flight sims als simulator (wel met arcade achtige flight games zoals aerofly 2 op vr en dcs en il-2), Maar voor een beginnend simmer is zo'n 320 behoorlijk intimiderend om onder de knie te krijgen. Dus ik heb me nu eerst maar op de cessna 172 gestort om de basis goed onder de knie te krijgen voordat ik aan het grotere ingewikkelder werk ga beginnen.

Maar ik geloof inderdaad direct dat die 320 geweldig is om mee te vliegen als je eenmaal snapt hoe die een beetje werkt,
als je er meer van wilt weten zou ik deze man volgen: YouTube: 320 Sim Pilot - YouTube

dat is een echte a320 piloot, en die legt alles heel mooi uit. en vergelijkt ook de werking in de sim met de orginele a320.

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:11
Ik heb ook last van performance drops.

• aap

aap

Sparkiezz schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:44:
[...]

Ik heb een XBOX controller, daarmee vlieg ik, maar bestuur de drone camera met het toetsenbord. Als je daar eenmaal aan gewend bent is dat heel goed te doen:

Ik weet hoe het werkt (hoewel dat ook even geduurd had), maar ik vind het toch prettiger om met één zwaai van de muis te doen waarvoor ik anders secondenlang op knopjes moet klikken.

In de outside view werkt het wel zo, dus het is niet zo dat ze er veel werk aan hebben...

• robinez
ravw schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:44:
[...]

Ik zit nu weer terug op 46 gemiddeld , met de lock op 60 wat ik daarvoor ook niet aan had staan , maar na de update kwam ik niet boven de 35 fps uit dat vidn ik toch wel vreemd dat als je niets aan de settings veranderd dat je dan toch 10 fps achter uit gaat terwijl vele er op vooruit zijn gegaan ..

45 gemiddelt vind ik lekker , dan kan je nog ene drop hebben boven drukke gebieden van een 15 FPS dan merk je dat nog niet , maar met 35 fps dan zit jej snel tegen de 15 fps ana te blazen en dat wil je toch niet hebben tijdens een landing
ja, dat is wel vaag, zou misschien kunnen komen door die cpu optimalisatie, ik heb een i7-9700k jij een amd ryzen, wie weet werkt die cpu optimalisatie wel beter op een intel. Wel ellendig als je door die update 10 fps kwijtraakt en anderen er gewoon 20 fps bij krijgen.

Ik zit echt strak op 60 fps continu nu na die update en op die hele drukke gebieden zoals in new york op lage hoogte blijft die tussen de 35 en 50, dat is nogal een verschil met jouw ervaring nu, terwijl we min of meer dezelfde gpu kaart hebben, alleen de processor is dan wel anders.

Wel test ik dat in de cessna 172, ik kan me voorstellen dat in de zwaardere / ingewikkeldere vliegtuigen de fps lager ligt. Ook heb ik gezien dat live weather zo'n 5 fps kost ten op zichte van 1 van de andere presets. Altans op mijn systeem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Zo als belooft Orcas Island Airport to Squamish Airport ( tourist route ) VFR
maar hier de link

YouTube: Orcas Island Airport to Squamish Airport

[ Voor 14% gewijzigd door ravw op 17-09-2020 16:01 ]

robinez schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:51:
[...]

Wel test ik dat in de cessna 172, ik kan me voorstellen dat in de zwaardere / ingewikkeldere vliegtuigen de fps lager ligt. Ook heb ik gezien dat live weather zo'n 5 fps kost ten op zichte van 1 van de andere presets. Altans op mijn systeem.
Ja vidn het ook raar , maar goed vlieg de laatste dagen voor 99% toch in de Piper Savage cub O+
Maar we zulen wel zien hoe het gata met de volgende update

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

aap schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:47:
[...]

Ik weet hoe het werkt (hoewel dat ook even geduurd had), maar ik vind het toch prettiger om met één zwaai van de muis te doen waarvoor ik anders secondenlang op knopjes moet klikken.

In de outside view werkt het wel zo, dus het is niet zo dat ze er veel werk aan hebben...
Ik heb mijn joystick ingesteld voor de drone. Met de stick verander ik van richting, met de Z-as (rudder) kijk ik rond, met de POV kijk ik omhoog/omlaag en met de throttle ga ik hoger en lager. Enkel jammer dat dat laatste niet gradueel gaat, het is heel snel omhoog of heel snel omlaag, wel afhankelijk van de 'drone speed' die je kan instellen. Ik heb trouwens hetzelfde gedaan voor de 'slew mode' (in developer mode, om je toestel te verplaatsen).

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2020 16:19 ]

• 456
  • Niet online

456

Mijn zoektocht naar mijn crashes (CTD) continues. Na elke 10 sec kwam ik terug op mijn Desktop. Om voor anderen die (later) in hetzelfde schuitje zitten, dit heb ik gedaan:

Ben nu zo ver dat ik mijn Nvidia drivers opnieuw heb geinstalleerd (clean install / Asus ROG Strix GeForce RTX 2070 OC edition).

Daarna in het Geforce experience center de optimalisatie settings genomen (in mijn geval 2560x1440 en dan op bij optimaal (is 2e optie in de schuif).
Hoera geen crash, en 100 (!!) fps.

Ok - nu gaan we aan schuifjes draaien, als eerste naar de 3840x2160 (4k) gegaan. Ook dit ging met 50fps prima.

Nu ga ik dus beetje bij beetje de settings richting ultra zetten totdat ie breekt. Mijn fps mag naar 20 droppen, zonder dat ik er hinder van heb. Dus heb nog een weg te gaan.

Vraag aan hier: Is bij jullie je GPU ook aan het flatlinen op 100% in gewoon het menu scherm? Als ik inzoom in de taskmanger, blijkt het het 3D proces te zijn.
Lijkt wel alsof hij standaard alvast maar op 100% gaat zitten zonder iets te doen ofzo.

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Korte vraag tussendoor, ik heb interesse in deze game maar ik wil nog niet gelijk investeren in een joystick / andere randapparatuur. Is het aan te raden gewoon te beginnen met toetsenbord en muis en dan gaandeweg upgraden, of zou je eerder zeggen dat je goed moet beginnen en even de inverstering meteen doen?

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Michael_OsGroot schreef op donderdag 17 september 2020 @ 16:32:
Korte vraag tussendoor, ik heb interesse in deze game maar ik wil nog niet gelijk investeren in een joystick / andere randapparatuur. Is het aan te raden gewoon te beginnen met toetsenbord en muis en dan gaandeweg upgraden, of zou je eerder zeggen dat je goed moet beginnen en even de inverstering meteen doen?
Ik zou zeggen loop naar de bank vraag een grote lening aan voor een Homecockpit en een Uber PC en koop FS2020 , dan kun je vol genieten van alle moois , vergeet daarbij niet even 3 56 inc schermen te nemen 1 voor vooraanzicht en 2 voor de zij aanzichten, dit het liefst nog 8K :+

Nee grapje maar ik zou gewoon kijken of je ergens een goedkope Joysitck of een Xbox controller kunt krijgen en dan met de game pass voor 1 euro een maandje kijken hoe het gaat , daarna pas beslissen

of misschien even lenen bij een bekende van je

Zelf zou ik zo iets graag willen hebben

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/NfC5Q7MX/51x-SO-k-Yq-JL.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door ravw op 17-09-2020 16:55 ]

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Ja het zijn dit soort setups die ik ook op youtube tegen kom. Dan kijk ik naar de bankrekening en denk ik van ja, zal ik gewoon een keer los gaan?
Maar dan wordt het gewoon lekker toetsenbord muis tot nader order. Jullie zien me binnenkort wel verschijnen :)

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Dat zou je kunnen doen. Maar dan mis je wel iets essentieels.. al is het maar een gewone joystick. Puur voor het gevoel. Ik heb járenlang met muis+toetsenbord gevlogen (vooral in de tijd van FS 4.0, FS 5.0, 95, 98) maar de afgelopen paar versies toch ook vooral met joystick en nu met een echte yoke en dat is toch écht wel eindeloos veel beter dan muis+toetsenbord.

DigitalExorcist schreef op donderdag 17 september 2020 @ 16:51:
[...]

nu met een echte yoke en dat is toch écht wel eindeloos veel beter dan muis+toetsenbord.
Dat met Yoke en Gashandels en rudderpendalen , is echt super ..
Jaren gedaan met een Hotas vanaf FS195 tot FS2020 ,maar dit is toch echt wel een hele andere belevenis
Straks als ik een beetje alles binnen heb dna gaat mijn Saitek panels ook er bij dan zal het alleen maar beter worden , en iemand die deze Saitek panels al heeft , hoe werken ze in FS2020 worden ze nu al standaard herkent ?

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Waarom je zoiets zou kopen heb ik nooit begrepen sinds ik VR gebruik. Want je kijkt dan alsnog naar een platte, pancake image, je kijkt nog steeds naar een simulator i.p.v. dat je er zelf inzit. En dat kost dan ook nog de hoofdprijs. Nee, ik begrijp dat niet zo goed. :)
Michael_OsGroot schreef op donderdag 17 september 2020 @ 16:51:
Ja het zijn dit soort setups die ik ook op youtube tegen kom. Dan kijk ik naar de bankrekening en denk ik van ja, zal ik gewoon een keer los gaan?
Maar dan wordt het gewoon lekker toetsenbord muis tot nader order. Jullie zien me binnenkort wel verschijnen :)
en home kockpit koop je wel voor de rest van je leven als alles heel blijft .. misschien enkele dingen af en toe vernieuwen maar vaak kan je wel heel lang mee gaan met zo iets ..

Als je een beetje basic wil hebben kan je al starten vanaf 850 euro

https://flightvelocity.co...light-simulator-panel-kit

hier zullen dan nog wel invoerrechten bij komen maar reken 1000 euro
dan heb je toch een leuke beginners set

maar voor een leuek GA setup full kom je op 4000

http://www.vrinsightshop.com/shop/step1.php?number=21

als je daar dan weer 10 jaar en zelf langer plezier van heb ...... een gemiddelde relatie gaat tegenwoordig minder lang mee en daar ben je vaak al veel meer aan kwijt

dawg schreef op donderdag 17 september 2020 @ 17:00:
Waarom je zoiets zou kopen heb ik nooit begrepen sinds ik VR gebruik. Want je kijkt dan alsnog naar een platte, pancake image, je kijkt nog steeds naar een simulator i.p.v. dat je er zelf inzit. En dat kost dan ook nog de hoofdprijs. Nee, ik begrijp dat niet zo goed. :)
als je VR gaat is dit niet van belang al zou ik wel een Yoke , gas , Rudder pendalen tijdens het VR spelen
gebruiken dat gaat je veel beter op de tast doen dan met die Vr controlers

En ik heb zelf een RIFT S hier liggen maar er is voorlopig nog geen VR ondersteuning
en als hij dat wel zou hebben dan mag je alles wel op LOW gaan zetten wil je een beetje kunnen vliegen
of je daar op zit te wachten ? ik nog niet

tegen de tijd dat we FS 2020 kunnen doen met VR wat we nu zodner doen dan moeten de RTX 5000 series uitgebracht gaan worden want de kaarten die nu komen zijn ook nog niet egschikt voor FS2020 VR te draaien op een hoge res en op ultra

[ Voor 29% gewijzigd door ravw op 17-09-2020 17:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

ravw schreef op donderdag 17 september 2020 @ 17:06:
[...]

als je VR gaat is dit niet van belang al zou ik wel een Yoke , gas , Rudder pendalen tijdens het VR spelen
gebruiken dat gaat je veel beter op de tast doen dan met die Vr controlers

En ik heb zelf een RIFT S hier liggen maar er is voorlopig nog geen VR ondersteuning
en als hij dat wel zou hebben dan mag je alles wel op LOW gaan zetten wil je een beetje kunnen vliegen

tegen de tijd dat we FS 2020 kunnen doen met VR wat we nu zodner doen dan moeten de RTX 5000 series uitgebracht gaan worden want de kaarten die nu komen zijn ook nog niet egschikt voor FS2020 VR te draaien op een hoge res en op ultra
Ja uiteraard. :+
Al heb ik een flightstick en geen yoke, want DCS. En throttle en rudderpedals ook uiteraard, vliegt een beetje lastig anders. :P

Klopt, voor zover ik begrepen heb wordt als eerste de HP Reverb G2 ondersteund bij de introductie van VR.

En jawel hoor. in mijn ervaring heeft een flightsim vooral CPU nodig om goed te lopen, en in mindere mate een GPU. Al is dat voor VR natuurlijk iets anders, omdat je 2x moet renderen. Maar weatherengines, flightmodel, ground effect, etc etc, is allemaal CPU-gerelateerd. Ter vergelijk: ik vlieg in missies etc in DCS (is nog veel CPU-intensiever want diverse units met eigen gedrag) met vooral high settings en op mijn i7 8700 non-K en GTX1080 haal ik stabiel 45fps op mijn cv1.

Ik verwacht dat dat met een RTX3080 en Reverb G2 ook moet kunnen. En als er 1 instelling dan op medium moet, tja, jammer dan. VR voegt enorm veel toe als het gaat om vliegen, denk alleen al de depth perception wat juist bij vliegen heel belangrijk en handig is om afstanden, azimuts en hoogtes in te kunnen schatten. Het werd ineens een stuk makkelijker om een aerial refuel uit te voeren in een fighterjet. Of een Case 1 carrier recovery, om maar iets te noemen. En natuurlijk op een natuurlijke manier om je heenkijken terwijl alles op schaal is. Is gewoon echt een heel andere ervaring, ik was destijds meteen verkocht en heb nooit meer pancake gevlogen.

Tot zover mijn lofuiting over VR. :+

[ Voor 3% gewijzigd door dawg op 17-09-2020 17:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dawg schreef op donderdag 17 september 2020 @ 17:00:
Als je VR hebt moet je nog steeds fysieke knoppen hebben ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
456 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 16:32:
...

Vraag aan hier: Is bij jullie je GPU ook aan het flatlinen op 100% in gewoon het menu scherm? Als ik inzoom in de taskmanger, blijkt het het 3D proces te zijn.
Lijkt wel alsof hij standaard alvast maar op 100% gaat zitten zonder iets te doen ofzo.
dat doet die bij mij alleen maar als ik Vsync uitzet in het general menu en de framerate niet limiteer in de nvidia settings zelf. Dan gaat die naar 200+ fps voor dat menu en gpu 100 procent, dat slaat nergens op , dus wat ik heb gedaan is in het nvidia control venster in windows zelf de framerate gelimiteerd naar 60 fps voor flight simulator.exe en vsync in het general menu dan op off gezet.

Nu heb ik dan voor mijn rtx2070 oc (ik heb die van gigabyte) een gpu belasting van rond de 45 procent op ultra settings. Dat vond ik wat laag en vervolgens heb ik de render scale settings bij ultra verhoogd naar 120, resultaat is een stuk scherper beeld en mijn gpu zit nu rond de 70 procent gemiddeld.

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

DigitalExorcist schreef op donderdag 17 september 2020 @ 17:21:
[...]

Als je VR hebt moet je nog steeds fysieke knoppen hebben ;)
Ja? Alles wat je nodig hebt kun je toch gewoon op je HOTAS mappen? Desnoods nog een buttonbox erbij, en zo inrichten dat je makkelijk alles op de tast kunt vinden. Vervolgens is het een kwestie van spiergeheugen opbouwen. En je hebt natuurlijk in DCS en ik geloof ook in MSFS clickable cockpits. :)

Zo'n full cockpit is nogal zonde als je het niet kunt zien. En wel kunnen zien is pancake. :P

[ Voor 16% gewijzigd door dawg op 17-09-2020 17:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
ik zou het afraden, ik ben begonnen met keyboard en muis en ik vond het echt compleet onspeelbaar. Koop gewoon een simpele joystick en dan is de ervaring echt vele malen beter. Mocht je een playstation controller hebben liggen of een andere controller dan kun je die ook aansluiten op je pc, dat werkt ook wel goed om mee te starten.

Maar keyboard mouse is niet te doen vind ik.

• robinez
ravw schreef op donderdag 17 september 2020 @ 17:06:
[...]
...

Op ultra lijkt me niet echt nodig voor VR, zo scherp zijn die schermen niet. Ik verwacht dat het op high prima zal werken. Ik heb op mijn VR Aerofly 2, DCS en IL-2 draaien en die draaien allemaal super soepel op de hoogste resolutie. MFS2020 zal ongetwijfeld lastiger worden, maar high quality lijkt me zeker wel haalbaar.

• Luxicon
Een gebruikte (nette) 3D Extreme Pro is goed betaalbaar. :)

...

dawg schreef op donderdag 17 september 2020 @ 17:24:
[...]

Ja? Alles wat je nodig hebt kun je toch gewoon op je HOTAS mappen? Desnoods nog een buttonbox erbij, en zo inrichten dat je makkelijk alles op de tast kunt vinden. Vervolgens is het een kwestie van spiergeheugen opbouwen. En je hebt natuurlijk in DCS en ik geloof ook in MSFS clickable cockpits. :)

Zo'n full cockpit is nogal zonde als je het niet kunt zien. En wel kunnen zien is pancake. :P
HOTAS is leuk als je een F16 vliegt... maar niet als je een Scarebus of een Boeing wil simmen.

Dan heb je meer zoiets nodig:

YouTube: Boeing 737 Full Flight Sim Approach & Landing at Amsterdam Schiphol ...

En dan heb je toch écht fysieke knoppen nodig. En veel ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

456 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 16:32:
Mijn zoektocht naar mijn crashes (CTD) continues. Na elke 10 sec kwam ik terug op mijn Desktop. Om voor anderen die (later) in hetzelfde schuitje zitten, dit heb ik gedaan:
[...]

Goed - The smoking gun. Ik heb MSFS via Steam en de overlay (met fps counter) was het issue!
Heb deze overlay uitgezet en het werkt nu weer keurig op 4k en ultra! (en alles boven 20fps - Goeie fps counter van MSFS!)

Hou nog wel die enorme 3d load in menus over. Heb er kleine workaround voor: in nvidia config scherm de fps op (voor nu) 30fps zetten. Dan zakt de gpu usage in menus drastisch.

Goed - na 24u kan ik eindelijk gaan vliegen :)

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

DigitalExorcist schreef op donderdag 17 september 2020 @ 17:45:
[...]

HOTAS is leuk als je een F16 vliegt... maar niet als je een Scarebus of een Boeing wil simmen.

Dan heb je meer zoiets nodig:

YouTube: Boeing 737 Full Flight Sim Approach & Landing at Amsterdam Schiphol ...

En dan heb je toch écht fysieke knoppen nodig. En veel ook.
Als er een clickable cockpit is zie ik daar de noodzaak niet zo van, je kunt dan gewoon alles in de cockpit bedienen met de muis, werkt perfect. Overigens kan ik me niet voorstellen dat iemand letterlijk álle knoppen gemapped wil hebben, dat krijg je met normale consumentenhardware ook helemaal niet voor elkaar, vermoed ik zo. :+

Dan kom je namelijk uit op zoiets, en ik denk niet dat er Tweakers zijn die dit even voor MSFS aanschaffen en hun halve huis ervoor verbouwen. ;)
dawg schreef op donderdag 17 september 2020 @ 17:16:
[...]

Ja uiteraard. :+
Al heb ik een flightstick en geen yoke, want DCS. En throttle en rudderpedals ook uiteraard, vliegt een beetje lastig anders. :P

Klopt, voor zover ik begrepen heb wordt als eerste de HP Reverb G2 ondersteund bij de introductie van VR.

En jawel hoor. in mijn ervaring heeft een flightsim vooral CPU nodig om goed te lopen, en in mindere mate een GPU. Al is dat voor VR natuurlijk iets anders, omdat je 2x moet renderen. Maar weatherengines, flightmodel, ground effect, etc etc, is allemaal CPU-gerelateerd. Ter vergelijk: ik vlieg in missies etc in DCS (is nog veel CPU-intensiever want diverse units met eigen gedrag) met vooral high settings en op mijn i7 8700 non-K en GTX1080 haal ik stabiel 45fps op mijn cv1.

Ik verwacht dat dat met een RTX3080 en Reverb G2 ook moet kunnen. En als er 1 instelling dan op medium moet, tja, jammer dan. VR voegt enorm veel toe als het gaat om vliegen, denk alleen al de depth perception wat juist bij vliegen heel belangrijk en handig is om afstanden, azimuts en hoogtes in te kunnen schatten. Het werd ineens een stuk makkelijker om een aerial refuel uit te voeren in een fighterjet. Of een Case 1 carrier recovery, om maar iets te noemen. En natuurlijk op een natuurlijke manier om je heenkijken terwijl alles op schaal is. Is gewoon echt een heel andere ervaring, ik was destijds meteen verkocht en heb nooit meer pancake gevlogen.

Tot zover mijn lofuiting over VR. :+
ik weet hoe het is om te vliegen in VR XP11 en Aerofly FS2 ( zeker die laastte is echt een genot wat betreft VR ... hoog FPS en alles op high ook nog

dus als FS2020 net zo asl Aerofly FS2 gaat woren VR dan zal het echt smakelijk wezen maar dat zal ik niet snel zien gebeuren

Acties:
  • +2 Henk 'm!
dawg schreef op donderdag 17 september 2020 @ 17:54:
[...]

Als er een clickable cockpit is zie ik daar de noodzaak niet zo van, je kunt dan gewoon alles in de cockpit bedienen met de muis, werkt perfect. Overigens kan ik me niet voorstellen dat iemand letterlijk álle knoppen gemapped wil hebben, dat krijg je met normale consumentenhardware ook helemaal niet voor elkaar, vermoed ik zo. :+

Dan kom je namelijk uit op zoiets, en ik denk niet dat er Tweakers zijn die dit even voor MSFS aanschaffen en hun halve huis ervoor verbouwen. ;)
Ik ben zelf bezig om een paneel te maken om extra knoppen te mappen die wel degelijk handig zijn :) en readouts om dingen uit te lezen waar je anders de Gx000 voor in moet duiken. Naast dat het wat realisme toevoegt is het gewoon ook erg leuk om te doen natuurlijk. Ik heb het liefst gewoon fysieke knopjes.. waar ik me aan stoor in FS is bijv. als je een knop wil draaien terwijl je wat turbulentie hebt en je muis wél stil blijft hangen, waardoor je dus steeds van de knop af 'glijdt'.. ik wil gewoon een fysieke draaiknop voor de autopilot hoogte, heading, COM en NAV's etc.

Vwb. gewone consumentenhardware: enige dat nodig is, is een Arduino en een berg kabeltjes en switches in allerlei soorten en maten. Dat is best wel consumenten-grade.

[ Voor 6% gewijzigd door DigitalExorcist op 17-09-2020 18:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
456 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 17:46:
[...]

Goed - The smoking gun. Ik heb MSFS via Steam en de overlay (met fps counter) was het issue!
Heb deze overlay uitgezet en het werkt nu weer keurig op 4k en ultra! (en alles boven 20fps - Goeie fps counter van MSFS!)

Hou nog wel die enorme 3d load in menus over. Heb er kleine workaround voor: in nvidia config scherm de fps op (voor nu) 30fps zetten. Dan zakt de gpu usage in menus drastisch.

Goed - na 24u kan ik eindelijk gaan vliegen :)
ja inderdaad, die overlays zijn killing, Steam overlay had ik ook gedisabled. Vergeet ook niet de xbox game bar overlay uit te zetten, dat het helpt ook extra. Zelf gebruik ik alleen de Nvidia overlay (ALT-Z), daarin kun je ook de fps counter aanzetten. Als ik meer data wil dan activeer ik msi afterburner voor die sessie, maar dat doe ik eigenlijk alleen maar voor tweaken.

overigens kun je nog wel meer tweaken, zoals in de steam folder voor microsoftflightsimulator.exe in properties de override high dpi setting op application aan te zetten en de disable full screen optimalization te activeren voor die executable.

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

DigitalExorcist schreef op donderdag 17 september 2020 @ 17:59:
[...]

Ik ben zelf bezig om een paneel te maken om extra knoppen te mappen die wel degelijk handig zijn :) en readouts om dingen uit te lezen waar je anders de Gx000 voor in moet duiken. Naast dat het wat realisme toevoegt is het gewoon ook erg leuk om te doen natuurlijk. Ik heb het liefst gewoon fysieke knopjes.. waar ik me aan stoor in FS is bijv. als je een knop wil draaien terwijl je wat turbulentie hebt en je muis wél stil blijft hangen, waardoor je dus steeds van de knop af 'glijdt'.. ik wil gewoon een fysieke draaiknop voor de autopilot hoogte, heading, COM en NAV's etc.

Vwb. gewone consumentenhardware: enige dat nodig is, is een Arduino en een berg kabeltjes en switches in allerlei soorten en maten. Dat is best wel consumenten-grade.
Nou, daar kan ik me ook wel in vinden hoor. Wat dat betreft is de ultieme droom van mij een soort Augmented Reality waarbij je dan volledige immersion hebt zoals bij VR, zittend in een 1-op-1 replica van een echte cockpit. Dan zou ik wel vanaf dat moment nog maar 1 toestel vliegen, maar dat compromis zou ik dan wel aanvaarden. :P

En ik begrijp waar je vandaan komt hoor. Het ís fijner om tactiele feedback te hebben in de vorm van buttons en rotaries, liefst dezelfde als de toestellen op dezelfde plek. Maar dat is voor bijna niemand mogelijk, een ieder heeft maar beperkte ruimte, mogelijkheden, hardware, noem het allemaal maar op.

Persoonlijk heb ik nu dus gekozen voor immersie in VR boven tactiele immersie via fysieke bediening. En wat ik al zei, ik heb wel alles wat cruciaal is voor het vliegen en navigeren zelf gemapped op mijn HOTAS. Dat het niet 1-op-1 overeenkomt met wat ik zie maakt voor mij niet uit in termen van immersie in VR.

Als je trouwens zo een doe-het-zelver bent en van plan bent een cockpit na te bouwen kan ik je dit kanaal aanraden. Weliswaar een A-10C Warthog, maar wel veel tips en uitleg voor zelfbouw. Wellicht kun je er wat mee? :)

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47
Zijn er meer lesson dan alleen die Cessna lesjes?

Mixed Reality dev

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Menesis schreef op donderdag 17 september 2020 @ 18:12:
Zijn er meer lesson dan alleen die Cessna lesjes?
ja ze gaan er bij Asobo Studio vanuit dat als je die Censsa 152 kan vliegen dat je dan gelijk een volleerd piloot ben dus dat een B747 of een Zakenjet geen probleem hoef te wezen :+

In het begin begreep ik nooit waarom ze deze zin neer gezet hadden
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/13y65xLj/20200917185327-1.jpg

Maar nu ik de lesen van hun gevolgt heb en ze laten je daarna alleen door de wereld vliegen begrijp ik het wel ...

[ Voor 28% gewijzigd door ravw op 17-09-2020 18:57 ]

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Weinig te merken van performance gains met m'n Ryzen 3600, 5700XT, 32GB ram op een SSD. Helaas.

Maar goed, mag de pret niet drukken. De game werkt op high prima en ik accepteer dat met name rond grote steden er een framedrop te verwachten valt.

Nu maar weer ff wat vrachtjes rondbrengen met OnAir :D

Tesla M3LR '21

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik krijg de update nog niet aangeboden met de 1 euro Xbox/MSstore gamepass (in de game en in de store niet beschikbaar), iemand anders al wel ?

How do you save a random generator ?

• Luxicon
Werkt de registratie van de landing bij bush trips nog bij iemand? Bij mij niet namelijk. Ook de tweede keer niet, nadat ik de point of interests heel precies benaderd heb.. ik lees dat er (veel) meer mensen hetzelfde hebben na de patch.. Zie hier: https://forums.flightsimu...on-after-patch2/273770/64 Blijkbaar moet alles over. Ik had er pas 3 legs opzitten bij de Balkan bush trip. https://forums.flightsimu...rt-the-busch-trips/275406

[ Voor 36% gewijzigd door Luxicon op 17-09-2020 19:07 ]

...

enchion schreef op donderdag 17 september 2020 @ 19:01:
Ik krijg de update nog niet aangeboden met de 1 euro Xbox/MSstore gamepass (in de game en in de store niet beschikbaar), iemand anders al wel ?
Ja, kreeg hem gisteravond al. Heb je wel eerst via de store geüpdate? Niet dat ik zou aanraden om nu te updaten want die patch maakt meer stuk dan dat het fixt.
Er!k schreef op woensdag 16 september 2020 @ 22:05:
Ter info; na lang testen het volgende ontdekt: het niet cold en dark kunnen starten is afhankelijk van waar je start. Probeer maar eens cold en dark te doen vanaf bijvoorbeeld KTPA of SBGL, gaat je niet lukken met de A320!
Starten lukte wel vanaf KTPA, maar motor nummer 1 viel uit nadat ik de APU bleed had uitgezet. Schijnt een bekend probleem te zijn met deze patch. Het vertrouwen in MSFS wordt er niet beter op, terwijl dit juist de patch had moeten zijn die dat vertrouwen wat had kunnen opkrikken.

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-09 22:22
Wees blij. Nieuwe patch maakt meer kapot dan dat er gefixed is. >:)

• 456
  • Niet online

456

robinez schreef op donderdag 17 september 2020 @ 18:05:
[...]

[…]

overigens kun je nog wel meer tweaken, zoals in de steam folder voor microsoftflightsimulator.exe in properties de override high dpi setting op application aan te zetten en de disable full screen optimalization te activeren voor die executable.
Nice! Thanks!

Er is overigens zojuist ook een nieuwe geforce driver uitgekomen, versie 456.38 8)

• Sjnarruf
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 22:58
Wellicht is het aanbod gewijzigd... ik kreeg zojuist een mail dat de prijzen royaal omhoog gaan, waardoor het intro-bedrag misschien ook niet meer bestaat.
Bedankt dat je trouw lid bent van Xbox Game Pass voor pc.

Vanaf donderdag 17 september 2020 vervalt de introductieprijs voor Xbox Game Pass voor pc en wordt de bèta beëindigd. Omdat we onze introductieprijzen beëindigen, worden de terugkerende maandelijkse lidmaatschapskosten verhoogd van € 3.99 naar € 9.99. Bestaande leden behouden hun huidige lidmaatschapskosten gedurende 30 dagen. De nieuwe prijs wordt tijdens de eerste factureringscyclus na 17 oktober 2020 in rekening gebracht, tenzij je ervoor kiest om je lidmaatschap op te zeggen voor je volgende geplande betaling via Services en abonnementen in je Microsoft-account.

Sinds we vorig jaar op de E3 als bètaproduct zijn gelanceerd, hebben we zowel de ervaring als de beschikbare content voor Xbox Game Pass voor pc verbeterd. We hebben meer dan 100 games in de service gebracht en Xbox Game Studios-games beschikbaar gesteld op de dag van de lancering.

We zijn blij dat we zo ver zijn gekomen. En dit is nog maar het begin. We blijven innoveren en voortbouwen op ons pc-gaming-verleden om Xbox Game Pass voor pc net zo leuk en uniek te maken als onze leden.
€1 was voor de eerste maand, daarna was 3.99. Dat wordt nu 9.99 met EA play erbij.

nieuws: EA Play-gameabonnement wordt deel Xbox Game Pass Ultimate en Game Pas...

[ Voor 65% gewijzigd door cracking cloud op 17-09-2020 19:36 ]

• robinez
456 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 19:27:
[...]

Nice! Thanks!

Er is overigens zojuist ook een nieuwe geforce driver uitgekomen, versie 456.38 8)
ja daar hadden sommigen wat problemen mee, die zijn teruggegaan naar de vorige driver. Ik wacht daar even af :)

ik had nog wel een andere tip voor je, aangezien je op 4K draait kun je nog een truuk uithalen om je fps nog een stuk te verhogen. Zet daarvoor de render scaling op 80 in plaats van 100. Dat levert je een aardige fps verbetering op op 4k. Helaas heb je dan wel wat minder scherp beeld, maar dat kun je weer oplossen in het nvidia control panel settings. De bovenste optie daar heet image sharpening, als je die voor je mfs.exe aanzet (setting moet je kwa hoeveelheid even mee experimenteren wat je prettig vindt) dan heb je visueel weer je huidige 4K beeld, maar dan wel met de extra FPS bonus die je nu gerealiseerd hebt door die render scale terug te zetten.

• Luxicon
Wat betreft de bush trips. Als ik de eerste leg opnieuw doe, dan wordt de landing wel geregistreerd. Dus ik ga de trip vanuit daar vervolgen. :)

...

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:36
Sparkiezz schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:44:
[...]

Gaat echter veel te snel..1x W en je gaat al dwars door je vliegtuig heen
Zo even wat anders even een rondje wezen lopen op Tacoma narrows airport

YouTube: Tacoma Narrows Airport (MSFS)

• strider1007
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:42
DoubleYouPee schreef op donderdag 17 september 2020 @ 19:52:
[...]

Gaat echter veel te snel..1x W en je gaat al dwars door je vliegtuig heen
In het cameramenu kun je de drone-snelheden instellen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvbo
  • Laatst online: 19-09 08:54
London schreef op donderdag 17 september 2020 @ 18:55:
Weinig te merken van performance gains met m'n Ryzen 3600, 5700XT, 32GB ram op een SSD. Helaas.

Maar goed, mag de pret niet drukken. De game werkt op high prima en ik accepteer dat met name rond grote steden er een framedrop te verwachten valt.

Nu maar weer ff wat vrachtjes rondbrengen met OnAir :D
Wij hebben dezelfde setup :) bij mij is de GPU de bottleneck (volgens dev mode - fps counter). Volgens mij is de performance gain voornamelijk bij mensen waarbij de CPU de bottleneck was.

Toch maar een betere videokaart kopen :*)

• 456
  • Niet online

456

robinez schreef op donderdag 17 september 2020 @ 19:39:
[...]

ja daar hadden sommigen wat problemen mee, die zijn teruggegaan naar de vorige driver. Ik wacht daar even af :)

ik had nog wel een andere tip voor je, aangezien je op 4K draait kun je nog een truuk uithalen om je fps nog een stuk te verhogen. Zet daarvoor de render scaling op 80 in plaats van 100. Dat levert je een aardige fps verbetering op op 4k. Helaas heb je dan wel wat minder scherp beeld, maar dat kun je weer oplossen in het nvidia control panel settings. De bovenste optie daar heet image sharpening, als je die voor je mfs.exe aanzet (setting moet je kwa hoeveelheid even mee experimenteren wat je prettig vindt) dan heb je visueel weer je huidige 4K beeld, maar dan wel met de extra FPS bonus die je nu gerealiseerd hebt door die render scale terug te zetten.
Weer ruim 10fps erbij! Kruipt nu naar 40fps. Cool. Hoe kom je hierbij?
Vind m trouwens helemaal niet zo minder scherp er uit zien zonder het config panel aan te passen overigens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 15:58

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:36
strider1007 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 19:59:
[...]

In het cameramenu kun je de drone-snelheden instellen..
Heb dat al op z'n laagst

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
robinez schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:37:
[...]

Ik moet eerlijk zeggen dat de a320 in deze versie redelijk belabberd is. Dat echter wel met het idee dat ik de a330 gewend ben en er mogelijk wat verschillen zijn. Echter Airbus staat bekend om de "compatibility" van de Airbus familie, dus heel veel zal overeenkomen.

Naast de bug met de motor, zijn tal van systemen inop of doen niets als je de knop indrukt.
Deze systemen zijn niet cruciaal voor een vlucht, maar maken een vlucht wel makkelijker of efficiënter.
Zo zou, bijvoorbeeld, bij het starten van de APU er op je (onderste) middelste scherm een status pagina van de APU moeten verschijnen, wat niet gebeurt. Ook zelf selecteren is onmogelijk. En dat geldt voor meerdere systemen.

Daarnaast "mist" het FMS vrij veel features en gaat het vrij snel mis met het volgen van een route.
Zo ging de a320 na het overvliegen van het punt ARTIP rondjes draaien om dat punt. Daardoor wijk je teveel af van de route en moet je constant schakelen tussen Amsterdam center en approach.
Het fms direct naar het volgende punt sturen werkt, maar dan krijg je rondjes om het volgende punt, etc, etc.

Er valt uiteraard prima mee te vliegen, maar heel realistisch is het niet. Maar misschien verwacht ik teveel.

• cbr600f4i
DigitalExorcist schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:52:
[...]

Klopt precies....?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yIcvUJmILNivO4cm_4KV8s83HCY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Osmrkw7yMNQenSQ0pNfyvcAa.png?f=fotoalbum_large

Ik zou zeggen, ga er maar eens een dagje rondvliegen dan snap je wat ik bedoel ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RHYY24HZwMmzig3mvWK0QlZnhC4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Yh6c06t6RQzZilg9lOyv0SQS.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door cbr600f4i op 17-09-2020 20:33 ]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +1 Henk 'm!
XBOX controller is imho veel fijner voor de drone cam dan toetsenbord, omdat je veel subtieler de camera kan plaatsen.

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
cbr600f4i schreef op donderdag 17 september 2020 @ 13:43:
Antarctica en Noordpool zijn ook heel erg van geen enkele geldige informatie aanwezig.

Ik ben gisteren naar de noordpool gevlogen om te kijken hoe de autopilot daarmee omgaat als ik hem op heading 0 lock. ( gaat gewoon rondjes maken.)

Maar anyway daar was het gewoon water, geen ijs te zien.

Het grote jammere aan dit alles is dat alle plaatsen die er erg goed uitzien ik wel aardig ken van vakantie of film, en ik juist in die andere onbekende regio`s geinteresserd ben maar die of slecht (veel glitches) of helemaal niet in kaart gebracht zijn.

How do you save a random generator ?

• Melotte
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-10-2022
Ik probeer mijn vraag toch nog een keer te stellen.

Maakt het voor het vliegen iets uit als je een trage internetaansluiting hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Melotte schreef op donderdag 17 september 2020 @ 20:56:

Definieer traag. Ik heb de standaard 50Mbit lijn van ziggo en ervaar geen issues hiermee. Ondertussen wel de traagste lijn in internetland.
Met een 56k6 modem zou ik er niet aan beginnen weliswaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sparkiezz
Wouw... ik heb het idee dat ik ook een performance improvement merkna de laatste update.

AMD 3600, 5700XT, 32 gig. Sta nu met de Daher 930 op courchevel met een ongekende 74 FPS... nooit eerder gehad in een flight sim haha. Moet hem nog wel opstarten :).

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:06

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Melotte schreef op donderdag 17 september 2020 @ 20:56:

Als het goed is zullen je gebouw models / textures minder mooi zijn.

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Sparkiezz schreef op donderdag 17 september 2020 @ 21:07:
Wouw... ik heb het idee dat ik ook een performance improvement merkna de laatste update.

AMD 3600, 5700XT, 32 gig. Sta nu met de Daher 930 op courchevel met een ongekende 74 FPS... nooit eerder gehad in een flight sim haha. Moet hem nog wel opstarten :).
Wat voor settings en resolutie? Want met identieke specs op 3440x1440 en high end settings haal ik de 50 fps niet hoor.

Tesla M3LR '21

• cbr600f4i
enchion schreef op donderdag 17 september 2020 @ 20:48:
[...]

Antarctica en Noordpool zijn ook heel erg van geen enkele geldige informatie aanwezig.

Ik ben gisteren naar de noordpool gevlogen om te kijken hoe de autopilot daarmee omgaat als ik hem op heading 0 lock. ( gaat gewoon rondjes maken.)

Maar anyway daar was het gewoon water, geen ijs te zien.

Het grote jammere aan dit alles is dat alle plaatsen die er erg goed uitzien ik wel aardig ken van vakantie of film, en ik juist in die andere onbekende regio`s geinteresserd ben maar die of slecht (veel glitches) of helemaal niet in kaart gebracht zijn.
Het is wel jammer, mag graag dit soort gebieden ontdekken, ik ben maar snel doorgevlogen naar Canada - Iqaluit Airport, op naar de enigszins bewoonde wereld ;)

• Sparkiezz
London schreef op donderdag 17 september 2020 @ 21:13:
[...]

Wat voor settings en resolutie? Want met identieke specs op 3440x1440 en high end settings haal ik de 50 fps niet hoor.
Haha ik was iets te enthousiast. Daher staat nu aan en klaar voor taxi. zit nu op 56 FPS. Overigens wel op 1920x1080.
Settings is een combi van high en ultra.

[ Voor 5% gewijzigd door Sparkiezz op 17-09-2020 21:26 ]

• Melotte
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-10-2022
456 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 21:05:
[...]

Definieer traag. Ik heb de standaard 50Mbit lijn van ziggo en ervaar geen issues hiermee. Ondertussen wel de traagste lijn in internetland.
Met een 56k6 modem zou ik er niet aan beginnen weliswaar.
40Mbps haal ik hier wel via 'de lucht'. Dus dat zou voldoende moeten zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jammer dat ze deze niet daar in hebben gebruikt

YouTube: THIS is Microsoft Flight Simulator in 4K

_/-\o_ :9~

Mag trouwens wel in de opening van deze post

[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 17-09-2020 21:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Melotte schreef op donderdag 17 september 2020 @ 21:17:
[...]

40Mbps haal ik hier wel via 'de lucht'. Dus dat zou voldoende moeten zijn?
Bij mij wel maar nu lees ik hier met dat er dan textures met mindere kwaliteit zouden worden geladen.

• mvbo
  • Laatst online: 19-09 08:54
Ik begrijp er werkelijk niks van.

Ik heb geen update gehad - enkel de update van 600MB in de MS store. Verder nooit een update in FS gehad. Als ik de versie opvraag zie ik versie 1.7.x.x staan.

Dus ik denk: mooi, bij mijn A320 valt ENG 1 niet uit na X minuten, dus laat ik er maar even van genieten.

Je raadt het al: net cold and dark gestart, wil weg taxiën, valt ENG 1 uit..

Hoe kan ik nou zonder die update al deze problemen hebben? >:(

[ Voor 4% gewijzigd door mvbo op 17-09-2020 21:33 ]

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:22

ViezeVis

Sample Text

Ik probeer Flight Simulator nu te downloaden.. dat is me al een partij ellende helaas. Blijft soms hangen op een aantal MB download en dan gebeurt er niets meer :/

ps. Premium Deluxe versie aangeschaft... 110GB om te downloaden.

[ Voor 17% gewijzigd door ViezeVis op 17-09-2020 21:35 ]

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Pagina: 1 ... 87 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc