Acties:
  • +1 Henk 'm!
Propane schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 13:13:
[...]
Waar heb je die gezien? Ben benieuwd namelijk, want het lijkt me sterk dat er geen nav radios in zitten.
Uit het filmpje op Steam, zie screenshot hieronder. Ja, natuurlijk zit er in die GNS een nav radio maar ik wil liever geen GNS en alles steam. Dus ook ouderwetste radio's. Nu moet je alsnog die GNS gebruiken voor de radio's terwijl ik de map niet wil zien. Het voelt wat apart aan gewoon zo en vind dat niet leuk. ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FuuQkPfb-8eCbPptFp5KuC-re8U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UUFQGMTsjgZ2FhdexYQDrwHv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrisuu01
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 10-09 22:01
Hallo mede geïnteresseerde inmiddels het eerste stukje beeld kunnen zien van waarbij er boven het Nederlandse vaste land wordt gevlogen. Boven het gebied Naarden en Bussum wel te verstaan.

Ik kan gewoon letterlijk een rondje om mijn huis gaan vliegen :o

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o8RHLFBYeNH-dit1QQ1m2g_RKwk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TbZJJhB3tt3xSn3GILzOLYNa.png?f=fotoalbum_large

https://www.youtube.com/watch?v=CJYpo0DG37Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:19
Even een domme vraag...
Kan ik via Steam XP11 en FS2020 op verschillende drives installeren?
M.a.w. ..kan ik via Steam meerdere game locaties aangeven? dus XP11 op drive G en FS2020 op drive H:?
Volgens mij is dat niet mogelijk, zie hier.

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-09 12:25
BazerK schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 17:15:
Even een domme vraag...
M.a.w. ..kan ik via Steam meerdere game locaties aangeven? dus XP11 op drive G en FS2020 op drive H:?
als ik me goed kan herinneren kan je voor de installatie kiezen waar je game geïnstalleerd wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
tup61 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 16:24:
[...]

Uit het filmpje op Steam, zie screenshot hieronder. Ja, natuurlijk zit er in die GNS een nav radio maar ik wil liever geen GNS en alles steam. Dus ook ouderwetste radio's. Nu moet je alsnog die GNS gebruiken voor de radio's terwijl ik de map niet wil zien. Het voelt wat apart aan gewoon zo en vind dat niet leuk. ;)
Zet je de GNS toch op een andere pagina dan de map :P. Ik vind het persoonlijk wel prima, dat is namelijk een avionics set die je tegenwoordig mogelijk meer ziet dan alles old skool. En je kan dus inderdaad prima "ouderwets" op de naalden vliegen. Maar goed, ieder z'n ding.
BazerK schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 17:15:
Even een domme vraag...
Yes, gewoon een nieuwe SteamLibrary aanmaken op de andere schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:32
Hier iemand met wat meer verstand van procedures:

Ziet er goed uit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meauses
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:11
Zag deze nog op Facebook (1u geleden gepost) over de vliegtuigen en velden in de verschillende versies.

[YouTube: Planes and Hand-Crafted Airports]

[ Voor 27% gewijzigd door Meauses op 30-07-2020 19:00 ]

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Mooi zeg. Prima allemaal met die checklists hoor. Kan de minder ervaren simmer dus ook prima meekomen, good to know :)

Komende weekenden maar besteden aan flink wat beeldmateriaal checken. Wat ziet de game er schitterend uit zeg, bwoah.

Heb m'n pre-order bij MS overigens wel gecancelled. Steam als gamehub heeft toch mijn voorkeur.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:02

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:08
Is trouwens de versie in de Microsoft Store crossbuy met Xbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu kun je Flightsim ook kopen op steam

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/25JRcP3x/12.jpg

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
ravw schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 19:32:
Nu kun je Flightsim ook kopen op steam

[Afbeelding]
Nooit begrepen waarom mensen dit doen.

Bedoel, als het nu een tientje goedkoper was in de voorverkoop...

Heb geleerd nooit aanbetalingen te doen, maar een aanbetaling doen terwijl dat niet nodig is en geen enkel voordeel oplevert kan ik helemaal niet begrijpen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!
flugelisoke schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 17:57:
Hier iemand met wat meer verstand van procedures:
Eh... volgens mij heeft hij geen idee wat hij doet. Op een bepaald moment zie je dat hij niet meer IFR vliegt met ATC maar dat negeert hij gewoon. Hij vind het verder logisch dat hij op 14000 ft vliegt (op zo'n korte vlucht) en dat hij niet op standard QNH zit (terwijl dat natuurlijk allang zou moeten: alleen denkt MSFS dat de hele wereld 18000 ft als trans alt heeft). Kortom, hij heeft geen idee wat bugs en fouten zijn en doet alsof alles prima is... :X

Ook grappig: het lege weer selectie scherm tijdens de vlucht voorbereiding: dat is een bug die er sinds de beta in zit. Zit dus ook gewoon in de press preview versie... :|

[ Voor 12% gewijzigd door tup61 op 30-07-2020 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
alexbl69 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 19:36:
[...]

Nooit begrepen waarom mensen dit doen.

Bedoel, als het nu een tientje goedkoper was in de voorverkoop...

Heb geleerd nooit aanbetalingen te doen, maar een aanbetaling doen terwijl dat niet nodig is en geen enkel voordeel oplevert kan ik helemaal niet begrijpen.
ach sommige mensne vindne het wle makkelijk

niet iedereen heeft altijd het vermogen op zijn rekeing staan om games te kopen , op het moment dta je het heb kun je het dan wel kopen .... maar voor verkoop is ook wle een voordeel , mocht je op de dag te veel kopers hebben wil de server er vaak nog wel eens er uit klappen

dus dan heb je hem alvast .. en nu hoeft je niet te F5 te drukken op dag van verkoop wachten tot hij gata dl en klaar

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tup61 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 19:38:
[...]

Eh... volgens mij heeft hij geen idee wat hij doet. Op een bepaald moment zie je dat hij niet meer IFR vliegt met ATC maar dat negeert hij gewoon. Hij vind het verder logisch dat hij op 14000 ft vliegt (op zo'n korte vlucht) en dat hij niet op standard QNH zit (terwijl dat natuurlijk allang zou moeten: alleen denkt MSFS dat de hele wereld 18000 ft als trans alt heeft). Kortom, hij heeft geen idee wat bugs en fouten zijn en doet alsof alles prima is... :X

Ook grappig: het lege weer selectie scherm tijdens de vlucht voorbereiding: dat is een bug die er sinds de beta in zit. Zit dus ook gewoon in de press preview versie... :|
ach we hebben altijd moeten leren maar 14K ft is wel max voor dat ding dus hij zit wle op zijn hoogste punt maar is verder ver van real zeker zo'n klein stukje ...

maar ach heb zelf vroeger ook met B747 op vliegdekschepen proberen te landen of onder bruggen door gaan .. hahaha soms wil gewoon even lekker gekke dingen doen ..

het is leuk dat de drempel laag is voor de beginnende mensen alleen nu moeten ze het niet echt real maken voor de echte simmers

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

tup61 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 19:38:
[...]

Tut tut, wat een kritiek opeens zeg. Blijkbaar verwacht je een bugvrije sim die gelijk de gemiddelde luchtvaartschool simulator evenaart ofzo?

Ik vind het allemaal nogal overtrokken in ieder geval. En dan komen nu de dooddoeners weer dat je meer mag verwachten voor die 60 of 120 euro maar volgens mij hadden we al geconcludeerd dat dat onzin is. De hoeveelheid content (zowel qua vliegvelden als vliegtuigen) die je krijgt per gespendeerde euro overstijgt iedere andere sim met gemak. Dat er dan nog bugs in zitten valt te verwachten. Sommige bugs zouden wellicht meer prioriteit moeten krijgen, dat is zeker zo. Maar zolang het nog niet 18 augustus is lijkt het me verstandig terughoudend te zijn qua kritiek en vooral af wachten wat Asobo/MS gaat releasen.

De meeste bugs lijken overigens prima fixbaar door middel van patches en updates. Dat bepaalde vliegtuigen nog niet voldoen aan de ''immersion factor'' is ook jammer, maar ook fixbaar (zoals die A320 die als een zak aardappelen uit de lucht kwam zetten). Daarnaast kan ik nou ook niet bepaald zeggen dat de XP11 737 top notch is vergeleken met de Zibo. Dus wat verwacht je dan heel van de default vliegtuigen? De ultra realistische vliegtuigen zullen altijd payware worden, net als bij alle andere sims (de Zibo daargelaten dan :P ).

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Hoe kom je op dat insider gedeelte ? Ik heb me gewoon op 2 pc's aangemeld met normale mail enzo,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Vedrano schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 20:10:
Hoe kom je op dat insider gedeelte ? Ik heb me gewoon op 2 pc's aangemeld met normale mail enzo,
De app bedoel je? Je hebt Xbox Insider Hub nodig uit de Microsoft Store. Via daar kan je bij Insider Content komen.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
ravw schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 12:08:
[...]
hopelijk komen ze ook voor de Rift S .. maar dat zal wel , het kan toch niet zo worden dat je dadelijk 150 VR brillen thuis heb hangen , omdat elke game een andere bril ondersteunt :o
Dat snap ik nou ook niet.

Ja, snap het in die zin dat de G2 door MS en HP ontwikkeld is. Maar come on, hoeveel mensen gaan er een G2 aanschaffen enkel om het in FS2020 te gebruiken?

Heb hier een Rift en een Vive in gebruik, terwijl er een Pimax Vision 8KX in bestelling staat.

Denk dat FS2020 in de huidige vorm het niet gaat worden voor mij.

Wil eigenlijk zoveel mogelijk volgens de correcte procedures en instrumentaria vliegen wat blijkbaar nog niet kan. Als alternatief zou dan een niet-zo-diep-nadenken VR vlucht door het mooie landschap kunnen zijn. Maar dat is dus ook niet mogelijk tenzij je een VR bril hebt die bijna niemand heeft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c99r3K83nCxPBD880BkJISFk-QQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GAiYCa1XfSrwfXKM7HsfCGGs.jpg?f=fotoalbum_large

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinslo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 15:32
London schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 20:00:
[...]
De hoeveelheid content (zowel qua vliegvelden als vliegtuigen) die je krijgt per gespendeerde euro overstijgt iedere andere sim met gemak.
Klopt. Als ik voor 120 euro dit pakket aan (handcrafted) vliegvelden alleen al zou hebben kunnen kopen voor XP11 was het een instant buy geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vinslo schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 20:25:
[...]

Klopt. Als ik voor 120 euro dit pakket aan (handcrafted) vliegvelden alleen al zou hebben kunnen kopen voor XP11 was het een instant buy geweest.
dan moet je wel wachten op de summer sale 8)

anders mag je wel even 35 euro neer gaan leggen voor 1 vliegveldje met een klein stukje grond er bij
Alleen St Barth en Lowi zijn bij Xp 11 al 60 euro bij elkaar .. dan nog een leuk C172 erbij en je zit al op 90 Euro

maar ik had ook wel verwacht dat de prijs veel hoger zou worden .. maar 110 euro voor zo veel dingen die je normaal moet kopen , en dan heb ik het nog niet eens over de landschappen zelf

_/-\o_

3 weken een wereld renderen om dan einedelijk eens een mooie landschapje te hebben maar wel 50 GB per gebied

nu heb je voor minder dan 100 GB een mooie wereld en je hoeft er niets voor te doen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
RobinNL schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 20:11:
[...]

De app bedoel je? Je hebt Xbox Insider Hub nodig uit de Microsoft Store. Via daar kan je bij Insider Content komen.
Zie het, echter downloaden in die store lukt voor geen meter, zie steeds staan downloaden starten....
Dan gebeurt er niks

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ach kotm wel goed en zo niet dna koop ik wel twee monitoren er bij en dan zet ik die wel zo neer dat het zijramen zijn , dus dna ken ik nog rond kijken ... maar dat zal wel erg duur gaan worden ...
want met 3 x 32 inc kom je niet ver
dat moet toch snel al 46 in 3 keer worden

want ik wil eigenlijk voor zo iets gaan

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/7LbkwSRX/simulator-cockpit-180-degrees.jpg

moet nog even uitvindne waar ik die dashboard kan kopen waar al die meters in gaan en zo

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Eerste screenshot van de PMDG 737 NG3 voor FS2020 is er ook.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/C1bBZ7Px/image-7346.jpg

Correctie, screenshots meervoud... Bron (account nodig voor fullsize maar moeite waard): https://forum.pmdg.com/fo...ight-simulator-first-look

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/LXmRTV4X/image-7347.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/HL91V70C/image-7348.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/pTVb8Xk5/image-7349.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/V67yFQHG/image-7350.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/qqY99cr2/image-7351.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/J0tf66f1/image-7352.jpg

Ziet er erg goed uit. Misschien kan dat de teleurstelling van een niet perfecte sim bij launch voor sommige een beetje goed maken :+ .

[ Voor 87% gewijzigd door Propane op 30-07-2020 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Nu online
Vedrano schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 20:37:
[...]

Zie het, echter downloaden in die store lukt voor geen meter, zie steeds staan downloaden starten....
Dan gebeurt er niks
Ik zie soms ook dat een download uren op +/-500kb/s staat, maar deze al een tijdje klaar was. Heb je de Store al opnieuw opgestart?

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
Propane schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 21:20:
Eerste screenshot van de PMDG 737 NG3 voor FS2020 is er ook.

[Afbeelding]

Correctie, screenshots meervoud... Bron (account nodig voor fullsize maar moeite waard): https://forum.pmdg.com/fo...ight-simulator-first-look

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Ziet er erg goed uit. Misschien kan dat de teleurstelling van een niet perfecte sim bij launch voor sommige een beetje goed maken :+ .
PMDG en MSFS?

Erotiek :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan9068
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-07 23:24
Is er een specifieke reden om voor dan wel Microsofts store of juist voor Steam te kiezen?
Enige wat ik kan bedenken is dat het direct vanuit Microsoft als los programma draait en via Steam je hun platform op de achtergrond hebt draaien; dus waarom zou je daarvoor kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stefan9068 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 21:32:
Is er een specifieke reden om voor dan wel Microsofts store of juist voor Steam te kiezen?
Enige wat ik kan bedenken is dat het direct vanuit Microsoft als los programma draait en via Steam je hun platform op de achtergrond hebt draaien; dus waarom zou je daarvoor kiezen?
denk dat de meeste net zo als ik er voor kiets om alle games gewon bij elkaar te hebben ..
en dus ene mooie verzameling willen hebben , en niet op 20 verschillende game lanchers te moeten instaleren

Acties:
  • +3 Henk 'm!
London schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 20:00:
[...]

Tut tut, wat een kritiek opeens zeg. Blijkbaar verwacht je een bugvrije sim die gelijk de gemiddelde luchtvaartschool simulator evenaart ofzo?
Nee, in het geheel niet maar de basis mag toch wel in orde zijn...? Een vliegtuig level houden op de AP en niet constant op en neer hobbelen, een geprogrammeerd vluchtplan op de GPS volgen, een ILS vliegen op de baan af en niet ernaast, dat zijn toch basisdingen waarvoor je geen PMDG addon voor nodig zou moeten hebben. En wat dacht je van een planner waarop je VFR vluchten gedetailleerd kan plannen, het wisselen van een vliegtuig als je bij de gate staat is ook wel eens handig, ATC die vectors geeft als ze dat beloofd hebben, ja, hier wordt ik wat veeleisender maar alsnog... ook dat mag je toch wel verlangen van de basis? Bug vrij verwacht ik helemaal niet, dat kan je ook niet verwachten, maar er zijn dingen die je toch wel minstens goed moet hebben bij release.

Ik weet dat ik de laatste dagen wat negatief ben, hoor, ;) komt allemaal vast weer goed. Maar al met al is MSFS toch een stuk meer 'buggy' dan ik had verwach/gehoopt. Ik zie diverse bugs terug in de press release video's her en der en dat zou je 3 weken voor de release toch niet echt meer verwachten. Uiteindelijk heeft MS/Asobo zelf de lat hoog gelegd, de verwachting hoog gespannen, en ja, als het dan toch minder wordt...

Maar goed, misschien zijn jullie allemaal helemaal happy met de eerste versie. ;)
ravw schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 19:48:
[...]

ach we hebben altijd moeten leren maar 14K ft is wel max voor dat ding dus hij zit wle op zijn hoogste punt maar is verder ver van real zeker zo'n klein stukje ...

maar ach heb zelf vroeger ook met B747 op vliegdekschepen proberen te landen of onder bruggen door gaan .. hahaha soms wil gewoon even lekker gekke dingen doen ..

het is leuk dat de drempel laag is voor de beginnende mensen alleen nu moeten ze het niet echt real maken voor de echte simmers
Het punt is dat ATC hem allang een flight level had moeten toewijzen: in die regio had 'ie nu op FL140 moeten vliegen, niet 14000 ft. Maar MSFS denkt dat de hele wereld 18000 ft als trans alt heeft. Zelfs Aerofly FS 2 doet dit beter (als in: perfect) dus dat mag je toch ook van MSFS verwachten. Net zoals QNH: MSFS werkt alleen met inches of mercury, wederom, alsof de US de hele wereld veroverd heeft. Dit soort basic dingen... kom op, zeg. Dit heeft niets te maken met de drempel laag houden.

[ Voor 30% gewijzigd door tup61 op 30-07-2020 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-dragon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 11:46
Hier net een invite mogen ontvangen oOo
Totaal niet verwacht.

Fractal Design Meshify S2|Intel Core i9-10900K|Asus ROG Strix Z490-E Gaming|32GB G.Skill Trident Z F4-3200 |Asus Rog Strix GeForce RTX 3080 OC|Samsung 970 Evo Plus 1TB|Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 1TB|Corsair HX1000i|Samsung LC27HG70

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Ik herinner me nog dat we voor FSX warm gemaakt werden met deze 'artist render' en dat iedereen het ongelooflijk vond :)

Afbeeldingslocatie: https://gamespot1.cbsistatic.com/uploads/original/gamespot/images/2006/222/reviews/746680-931252_20060811_001.jpg

In FSX zelf zag het er dan een stuk minder goed uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 21:53:
Ik herinner me nog dat we voor FSX warm gemaakt werden met deze 'artist render' en dat iedereen het ongelooflijk vond :)

[Afbeelding]

In FSX zelf zag het er dan een stuk minder goed uit...
daar verwees ik al naar een paar weken geleden naar deze screenshots ... LoL

ja wat was dat toen kwijlen ... tot dta je de eerste start update van FS X
OOP is dit alles mar oke beter dan de FS2002

dus we mochten niet klagen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flugelisoke
Het leuke is dat ze het nu wel kunnen waarmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tup61 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 21:45:

Het punt is dat ATC hem allang een flight level had moeten toewijzen: in die regio had 'ie nu op FL140 moeten vliegen, niet 14000 ft. Maar MSFS denkt dat de hele wereld 18000 ft als trans alt heeft. Zelfs Aerofly FS 2 doet dit beter (als in: perfect) dus dat mag je toch ook van MSFS verwachten. Net zoals QNH: MSFS werkt alleen met inches of mercury, wederom, alsof de US de hele wereld veroverd heeft. Dit soort basic dingen... kom op, zeg. Dit heeft niets te maken met de drempel laag houden.
ja maar ik bepaal zelf mijn hoogte .. wnat die gaan zeker erg vaak fout
ATC gebruik ik zo min mogelijk met FS

omdat als ik geland ben die vent uit die toren zelf laat vliegen .... 8) , en kijken of hij het dan zo leuk vind dat gebral aan je hoofd als je druk bezig bent :D

maar inderdaad dit zijn wel kleine dingen die kunnen er uit waarom alles zo hoog maak een verschil tussen GA klein , GA groot en Airliners

dan heb je ten minste al iets van verschil ..... want ik wil toch met mijn Piper cub niet in de zelfde baan vliegen als een B747 zo wle voor als achter niet ;)

lijkt me voor de bemanning van een 747 ook niet echt lekker om hun landingssnelheid aan te houden aan die van een Piper cub omdat ze afstand moeten bewaren :o

[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 30-07-2020 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flugelisoke schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 21:59:
Het leuke is dat ze het nu wel kunnen waarmaken.
Zekers! :) Net een vlucht gedaan ergens in de bergen in Amerika, geen idee waar, maar het zag er mooooooooooooi uit...! MSFS ziet er eigenlijk beter uit dan dat overduidelijk in elkaar geplakte nep-shot van FSX... Het is echt heel fijn dat we nu eindelijk een sim hebben die er TOp uitziet! (Zie je wel, ik kan ook nog wel positief zijn! Zolang ik ATC maar niet gebruik en zo. 8) En al had ik graag een goede planner gehad want dan was mijn vlucht van zonet een stuk minder angstig verlopen... Maar enfin...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Wie de CanardPC 2 uur live stream van MSFS heeft gekeken ziet dat er zoveeeeeeeeeeel buggs en issues zijn, ik schrok er wel van. Kabels die door de grond lopen bij de gates, mannetjes die op een onzichtbaar voertuig rijden, busjes die random achter een pushback komen en stil staan.

Qua AI snap ik er ook geen bal van, alleen United floot was er in hun ware kleuren rest was allemaal geel of wit enz, fake AI met real life namen/vluchten. Graphics is ook een dingetje, als die door NY vloog tussen de gebouwen door was het prachtig, zat die op andere plekken waar geen super bing maps waren zag je wel wat vage wegen en gebouwen op ongebruikelijke plekken. Kwaliteitsverschil was gewoon direct zichtbaar.

Aangezien Amsterdam er zeer beroerd uitziet op Bing, vrees ik dat dat best een rommeltje kan worden.

Maar het mooiste, de weer/dag sliders, je kan tot op de druppels na real life bepalen hoe je het wilt, hoeveel regen/wind/richting en alles word direct aangepast. Waar die bij FSX eerst moest laden gebeurt dit in real life. Nu kan je in 2 seconde Van nacht>dag>zomer>winter>storm switchen met 1 slider :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tup61 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 21:45:
[...]

Nee, in het geheel niet maar de basis mag toch wel in orde zijn...? Een vliegtuig level houden op de AP en niet constant op en neer hobbelen

[...]

Maar MSFS denkt dat de hele wereld 18000 ft als trans alt heeft.
Beide dingen heb ik inderdaad laatst ook gemeld als bug. Plus dat nu ineens sinds 1.6.12 de anti-aliasing niet meer werkt. Ziet er gewoon niet uit.
Propane schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 21:20:
Hier heb ik mijn hoop op gevestigd. Laat MS maar de goede wereld en het goede weer leveren, en laat de goede vliegtuigen maar over aan de experts.
tup61 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 22:25:
[...]

Zekers! :) Net een vlucht gedaan ergens in de bergen in Amerika, geen idee waar, maar het zag er mooooooooooooi uit...!
Dat vind ik ook het mooie van deze sim. Je kan overal in de wereld starten en het ziet er goed en consistent uit. Ik vermaak me tijdens de beta prima met de cub en de CTLS.

Ze mogen van mij ondertussen ook wel wat meer laten zien van de 787.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strider1007
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online
Stefan9068 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 21:32:
Ik vind het feit dat ik elke game die ik ooit via Steam heb gekocht nu nog kan spelen, behalve de games die ondanks dat ze via Steam lopen toch een MS account vereisten eigenlijk wel argument genoeg...

Steam dus, in de hoop dat MS zich er dan niet meer mee bemoeit...

[ Voor 7% gewijzigd door strider1007 op 30-07-2020 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
Fps is helaas niet te locken hoor ik in videos. Bereid je dus voor op een hete videokaart.

Ik zet bewust de fps vaak vast voor een stabiele ervaring, maar ook om de gpu niet 100% te belasten.

Ook is aangegeven dat Nvidia fps lock hier ook niet op werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:02
flugelisoke schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 23:02:
Fps is helaas niet te locken hoor ik in videos. Bereid je dus voor op een hete videokaart.

Ik zet bewust de fps vaak vast voor een stabiele ervaring, maar ook om de gpu niet 100% te belasten.

Waarom zou je je gpu niet 100% willen belasten? Is hij voor gemaakt en je wilt toch juist het maximale halen uit je systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
Nou ja, soms is het fijn dat hij niet zo loopt te blazen. Maarja... jet engine.... blazen... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
upclocker schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 23:15:
[...]

Waarom zou je je gpu niet 100% willen belasten? Is hij voor gemaakt en je wilt toch juist het maximale halen uit je systeem?
dat wil je juist niet ... ik heb liever een pc die 70% alles goed draaid dan een die het zelfde berijkt met 100% .. omdat bij ful power , mocht het nodig zijn even iets meer te geven gaat dat niet omdat hij geen rek meer heeft
en dat zijn juist bij dit soort games heel erg nodig die extra power soms

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flugelisoke schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 23:31:
Nou ja, soms is het fijn dat hij niet zo loopt te blazen. Maarja... jet engine.... blazen... :p
zo lang je pc geen RAT nodig heb dan zal het wel goed blijven gaan , en als die het zelfde geluid gaat maken als een jet engine zal ik hem ook maar eens een luchtpompje halen om het stof er uit te blazen :D

Mijn pc is nu ehct niet lekker met deze warmte ,staat gemiddelt op 50 Graden te blazen :o
deze kamer is so ie so bijna 4 graden worden alleen door mijn pc aan te houden
word morgen leuk met 35 graden :-(

[ Voor 21% gewijzigd door ravw op 30-07-2020 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:02
ravw schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 23:33:
[...]

dat wil je juist niet ... ik heb liever een pc die 70% alles goed draaid dan een die het zelfde berijkt met 100% .. omdat bij ful power , mocht het nodig zijn even iets meer te geven gaat dat niet omdat hij geen rek meer heeft
en dat zijn juist bij dit soort games heel erg nodig die extra power soms
Over het algemeen ben je bij games meestal gelimiteerd door of je cpu of je gpu. Een van de twee zal op 100% werken dan. Ik zie geen reden waarom je niet gpu gelimiteerd wilt zijn, want dan maak je maximaal gebruik van je gpu en haal je de beste framerates. Bij de vorige sims limiteerde men de fps, omdat het smoother zou zijn. P3D is gewoon een beperkt oud platform. Bij FS2020 zou ik hem eerst zonder fps limiter spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 20:48

Dani86

AeroGeek

Over FPS gesproken, ik zag screenshots met FRAPS framerates van 31fps.

Wat ik me dan afvraag of die persoon dan oude hardware heeft

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Yes, ik heb een invite binnen, cleared for take off, wel een NDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 12:53
London schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 18:56:
[...]
Mooi zeg. Prima allemaal met die checklists hoor. Kan de minder ervaren simmer dus ook prima meekomen, good to know :)
Om een checklist te volgen moet je het simmen toch juist wel serieus nemen. (Genoeg cowboys privévliegers irl die zich er te goed voor voelen) De meeste beginners zullen juist willen instappen en wegvliegen.
ravw schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 22:02:
dan heb je ten minste al iets van verschil ..... want ik wil toch met mijn Piper cub niet in de zelfde baan vliegen als een B747 zo wle voor als achter niet ;)
Succes om je Cub (<FL110) op kruishoogte van een 747 (>FL300) te krijgen!
lijkt me voor de bemanning van een 747 ook niet echt lekker om hun landingssnelheid aan te houden aan die van een Piper cub omdat ze afstand moeten bewaren :o
Die afstanden zijn grotendeels het probleem van approach. En als je maar één baan hebt, dan is een (65kts/0,5t) Cub tussen de (150kts/250t) jumbo's doorweven een leuke uitdaging inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pana
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:45
AirforceProud95 heeft gisteren nog een eerst landing geupload:
YouTube: Microsoft Flight Simulator 2020 - FIRST LANDING

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:19
Ok. Besloten tot een pc upgrade om FS2020 toch fatsoenlijk te kunnen draaien.
Zat een beetje aan een budget maar ik denk dat ik met een

Ryzen 5 3600
Geforce GTX 1660 OC Gaming
16GB Corsair DDR4
Asrock B450M Steel Legend

FS2020 toch redelijk op 1080p med/high kan ‘spelen’

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pana
  • Laatst online: 13:45
Also:

"VR in MSFS isn’t virtual anymore
Finally, this feature deserves a drum roll... yes, MSFS will support virtual reality headsets. What's more, the VR toggle will be entirely free, with no additional purchase required.

We're surprised to see VR support announced ahead of other possible features, particularly Xbox console support, given that MSFS's non-VR version is already so demanding on CPUs and GPUs. (Which I'll get to in a bit.) For now, Asobo has put the game's VR version into a somewhat nebulous "fall 2020" release window, and the news does come with one catch: at launch, this mode will only work with the upcoming HP Reverb G2 system."

Bron: Ars Technica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:16

Luuk2015

Vires in numeris

flugelisoke schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 23:02:

Dat is wel jammer, vaak stel ik de FPS-lock in op mijn monitor's maximale G-Sync framerate.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

weststar schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 08:55:
Ok. Besloten tot een pc upgrade om FS2020 toch fatsoenlijk te kunnen draaien.
Zat een beetje aan een budget maar ik denk dat ik met een

Ryzen 5 3600
Geforce GTX 1660 OC Gaming
16GB Corsair DDR4
Asrock B450M Steel Legend

FS2020 toch redelijk op 1080p med/high kan ‘spelen’
Bovenstaande systeem is volgens mij inderdaad wel prima voor 1080p op medium/high.
Maar als ik jou was zou ik nog heel eventjes wachten tot dat de game uitgekomen is.
Dan komen er namelijk vaak benchmarks en dan weet je veel meer hoe de game zal draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisuu01
flugelisoke schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 23:31:
Nou ja dit dus het feit dat ik een flight simulator aan het spelen betekent niet dat mijn computer zo mag klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:06
Een nieuwe FS! Zo die heb ik even gemist zeg :) FSX altijd met veel plezier gespeeld maar de laatste jaren niet meer aangeraakt. Ik ben benieuwd of deze een beetje fatsoenlijk draait op mijn laptop, een MSI GF75 9SC-435NL. Iemand hier die toevallig de beta speelt op een gelijkwaardig systeem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelliuz
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-09 14:24
Na lang twijfelen ook een complete flight-sim-ready setup gekocht.

Ryzen 3900x
G.Skill 32GB RAM
en een 2080 Super kaart
34" LG Ultrawide

dat aangevuld met een Saiktek Yoke, pedals, multipanel en switch panel.

oooh boy ik kan echt niet wachten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Jelliuz schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 10:24:
Na lang twijfelen ook een complete flight-sim-ready setup gekocht.

Ryzen 3900x
G.Skill 32GB RAM
en een 2080 Super kaart
34" LG Ultrawide

dat aangevuld met een Saiktek Yoke, pedals, multipanel en switch panel.

oooh boy ik kan echt niet wachten :-)
Nette setup maar het is echt zonde van je geld om nu een 2080 Super te kopen, nu de 3000 serie voor de deur staat.

Na het kijken van een aantal filmpjes valt mij op dat de framerate in veel filmpjes niet stabiel is, ik vermoed dat er weer echt een beest van een setup nodig is om het allemaal soepel te laten draaien, ik wacht zeker nog even de nieuwe serie videokaarten van Nvidia af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

schumi1986 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 11:04:
[...]

Nette setup maar het is echt zonde van je geld om nu een 2080 Super te kopen, nu de 3000 serie voor de deur staat.

Na het kijken van een aantal filmpjes valt mij op dat de framerate in veel filmpjes niet stabiel is, ik vermoed dat er weer echt een beest van een setup nodig is om het allemaal soepel te laten draaien, ik wacht zeker nog even de nieuwe serie videokaarten van Nvidia af.
Zonde is het nooit, de 2080 super is nog steeds een geweldige kaart.
Ik weet niet welke resolutie OP gebruikt, als hij 4k zou gebruiken dan zou ik het misschien anders aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Nu online
Luuk2015 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 11:08:
[...]

Ik weet niet welke resolutie OP gebruikt, als hij 4k zou gebruiken dan zou ik het misschien anders aanpakken.
Natuurlijk blijft het een goede kaart, alleen over 2 maanden gaat de prijs van deze kaart flink omlaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelliuz
schumi1986 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 11:04:
[...]

Dankjewel. Heb er lang over nagedacht om te wachten op de 3080, maar ach, er komt élk jaar nieuwe hardware uit. Met de 2080S kan ik (vermoed ik toch) wel alles op max spelen en ben ik best tevreden. Misschien koop ik dan wel een 3080 binnen een jaartje of twee als het dan nodig zou zijn..
Luuk2015 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 11:08:
[...]

1440 ultrawide, geen 4K

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Nu online
Jelliuz schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 11:16:
[...]

Dankjewel. Heb er lang over nagedacht om te wachten op de 3080, maar ach, er komt élk jaar nieuwe hardware uit. Met de 2080S kan ik (vermoed ik toch) wel alles op max spelen en ben ik best tevreden. Misschien koop ik dan wel een 3080 binnen een jaartje of twee als het dan nodig zou zijn..
Tja als geld geen probleem is dan geef ik je groot gelijk, kan zelf ook niet wachten om te spelen maar door de verschillende reacties hier van tweakers die al een tijdje bezig zijn met deze sim heb ik besloten dat ik nog wel eventjes wacht op de nieuwe kaarten. msfs kan in de tussentijd alleen maar beter worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelliuz
schumi1986 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 11:20:
[...]

Tja als geld geen probleem is dan geef ik je groot gelijk, kan zelf ook niet wachten om te spelen maar door de verschillende reacties hier van tweakers die al een tijdje bezig zijn met deze sim heb ik besloten dat ik nog wel eventjes wacht op de nieuwe kaarten. msfs kan in de tussentijd alleen maar beter worden :)
Ik wil helemaal niet de indruk geven dat geld geen probleem is - het gaat eerder om het feit dat ik nu géén desktop heb en anders nog veel langer kan wachten om FS2020 te spelen. Een 2080Ti, dat had ik pas weggesmeten geld gevonden. Een 2080Super is in september plots niet 'oud', dat is mijn mening althans.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vistu
  • Laatst online: 11-09 17:44
Jelliuz schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 11:23:
[...]

Ik wil helemaal niet de indruk geven dat geld geen probleem is - het gaat eerder om het feit dat ik nu géén desktop heb en anders nog veel langer kan wachten om FS2020 te spelen. Een 2080Ti, dat had ik pas weggesmeten geld gevonden. Een 2080Super is in september plots niet 'oud', dat is mijn mening althans.
Exact! Dat is precies de reden dat ik deze week een 2070Super heb gehaald. Natuurlijk is de 3xxx serie beter, maar dan is het nog maanden wachten, eerst een founders editie en die is en duur en wil je niet; en tegen de tijd dat ie goed verkrijgbaar is zijn we 6 maanden verder. Dan maar 'oude' hardware en lekker binnenkort spelen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hier even een mooie filmpjeover de grafische instellingen en het verschil

YouTube: Microsoft Flight Simulator 2020 - Performance & Graphics Settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Nu online
Jelliuz schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 11:23:
[...]

Bedrijp mij niet verkeerd een 2080 Super is een geweldige kaart en is idd over 2 maanden niet ineens oud maar als de geruchten kloppen wordt de 3080 een flinke upgrade.

De 2080 super zal dan grofweg op of net onder de prestaties van de 3070 zitten. En dat maakt dat een 2080 Super flink in waarde gaat dalen binnen 2 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
Chrisuu01 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 10:13:
[...]

Nou ja dit dus het feit dat ik een flight simulator aan het spelen betekent niet dat mijn computer zo mag klinken.
En ook vind ik 30fps genoeg voor een stabiele vlieg ervaring, het heeft dan geen zin om de pc 100% te belasten, meer warmte, meer lawaai.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelliuz
flugelisoke schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 11:34:
[...]

En ook vind ik 30fps genoeg voor een stabiele vlieg ervaring, het heeft dan geen zin om de pc 100% te belasten, meer warmte, meer lawaai.....
Eigenlijk nooit bij stilgestaan wat een 'aangenaam' FPS is voor een flightsim.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik haal in de beta tussen de 30 en 60 met een 2060 super op high. Op ultra zit het tussen de 30 en 40. Volgens mij zijn dat prima framerates voor een flightsim.

Edit: oja, 1440p

[ Voor 5% gewijzigd door cracking cloud op 31-07-2020 13:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flugelisoke
Sterker nog, als je even op 20fps vliegt en went, is dat eigenlijk voldoende. Maar natuurlijk, hoger is smoother, maar het kan écht op 20fps mits je geen aerobatics gaat doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:08
Hoe zal dit draaien met een Ryzen 5 3600, 16gb RAM en een XFX Radeon RX 5700 DD Boost Up Ultra 8GB RAM?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 22:08
6 GB aan Ram lijkt mij echt aan de lage kant. Ah, was dus een typo. 16 Gb is genoeg. . de 3600 is oke, de 5700 moet je mogelijk iets van settings terug schroeven maar die lijkt het mij, op basis van wat we nu zien, wel te doen

UIteraard zullen we na 18/8 pas echte benchmarks zien en het weten

[ Voor 14% gewijzigd door killerbee1958 op 31-07-2020 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cracking cloud schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 11:39:
Ik haal in de beta tussen de 30 en 60 met een 2060 super op high. Op ultra zit het tussen de 30 en 40. Volgens mij zijn dat prima framerates voor een flightsim.
dan draai ik met mijn RTX 2070 dus ook rodn die zelfde FPS .. alleen ik heb dan wel een Ryzen 9 er achter hangen met 32 gig dus denk wel dat de fps geen probleem hoeft te wezen hier op ultra

ik zit nu met xp 11 alles op ultra en veel addons en dingen , ook rondde 45 fps gemiddel

[ Voor 9% gewijzigd door ravw op 31-07-2020 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-dragon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 11:46
Hoe zit dat eigenlijk met de betatesters na de release? Krijgen die de game gratis of moeten ze die alsnog betalen?

Fractal Design Meshify S2|Intel Core i9-10900K|Asus ROG Strix Z490-E Gaming|32GB G.Skill Trident Z F4-3200 |Asus Rog Strix GeForce RTX 3080 OC|Samsung 970 Evo Plus 1TB|Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 1TB|Corsair HX1000i|Samsung LC27HG70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
The-dragon schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 12:25:
Hoe zit dat eigenlijk met de betatesters na de release? Krijgen die de game gratis of moeten ze die alsnog betalen?
Nee nee, gewoon schuiven.

[ Voor 5% gewijzigd door flugelisoke op 31-07-2020 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Nu online
The-dragon schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 12:25:
Je test de beta. Dat is alles, met vrijwel elke game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
killerbee1958 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 12:04:
6 GB aan Ram lijkt mij echt aan de lage kant. Ah, was dus een typo. 16 Gb is genoeg. . de 3600 is oke, de 5700 moet je mogelijk iets van settings terug schroeven maar die lijkt het mij, op basis van wat we nu zien, wel te doen

Draait hier solide 30+ FPS op 1440p, op Ultra en 110% render resolutie met een 5700XT... Een non-XT zal dus ook wel prima gaan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 22:08
Propane schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 12:38:
[...]

Draait hier solide 30+ FPS op 1440p, op Ultra en 110% render resolutie met een 5700XT... Een non-XT zal dus ook wel prima gaan denk ik.
Jij bent beta tester dus jouw input is relevanter dan mijn best guess. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Propane schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 12:38:
[...]

Mag ik vragen met welke CPU dat is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rdluca schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 12:50:
[...]

Mag ik vragen met welke CPU dat is?
in zijn pro (wens lijst) geeft hij aan een Intel Core i9-9900K

[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 31-07-2020 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
ravw schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 12:52:
[...]

in zijn pro geeft hij aan een Intel Core i9-9900K
Daar ben ik dan niets bij met een 4770K :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rdluca schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 12:54:
[...]

Daar ben ik dan niets bij met een 4770K :'(
mar het is zijn wenslijst dus maar even kijken wat hij nu heeft ...

en welke mobo heb je er in ? misschien alleen even een hogere CPU er in en je kan weer even door

vergis je niet in de CPU kracht

verschil tussen die van jou en die van mij

https://cpu.userbenchmark...-Ryzen-9-3900X/1537vs4044

of misschien een andere mobo met M2 slot er in en dan een M2 ssd er in dat gaat ook wel lekker met een hogere cpu

maar als ik jouw as even wachten tot je FS2020 heb ..
dan kan je pas kijken waat het evt moet upgraden ..

[ Voor 38% gewijzigd door ravw op 31-07-2020 13:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 18:28
Voor wie er geinteresseerd is in een yoke, Mediamarkt heeft de logitech yoke nu in de aanbieding
https://www.mediamarkt.nl...-flight-yoke-1484836.html

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Marcievg schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 13:45:
Voor wie er geinteresseerd is in een yoke, Mediamarkt heeft de logitech yoke nu in de aanbieding
dan wel de nieuwste drivers binnen halen , anders heb je die deadzone te veel met de nieuwste drivers is dit erg goed verholpen

PS andere dingen van Saitek zijn ook in de aanbieding rudder pendalen en multy panel

[ Voor 9% gewijzigd door ravw op 31-07-2020 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisuu01
killerbee1958 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 12:04:

Dat zou voor mijn vega 56 niet veel goeds voorspellen. Ik hoop dat in in mn 1440P scherm zijn freesync range van 48/75 hz kan blijven. En dan het liefst met niet al te veel kwaliteitsverlies als ik schaduwen of AA settings omlaag moet halen vind ik het niet zo erg of reflectie kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chrisuu01 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 13:58:
[...]

Dat zou voor mijn vega 56 niet veel goeds voorspellen. Ik hoop dat in in mn 1440P scherm zijn freesync range van 48/75 hz kan blijven. En dan het liefst met niet al te veel kwaliteitsverlies als ik schaduwen of AA settings omlaag moet halen vind ik het niet zo erg of reflectie kwaliteit.
denk als je alles op low zet dat het er nog beter eruit ziet dan FSx en XP11
dus het kan er nooit slechter op worden
alleen maar beter

het filmpje wat ik hier boven plaatste zie je ook de low zettings en dat ziet er nog mooi er uit

en een minimum van een RX 570 tegen over een Vega 56 is nog wel een groot verschil ..
de Vega 56 gaat het echt wel een iets moois er uit halen die staat ongeveer gelijk aan een gtx 1660S

RX 570 vs Vega 56
https://gpu.userbenchmark...-vs-AMD-RX-570/3938vs3924

Vega 56 VS gtx 1660 S

https://gpu.userbenchmark...TX-1660S-Super/3938vs4056

[ Voor 31% gewijzigd door ravw op 31-07-2020 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-09 20:49
London schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 17:54:
30 fps in een flight sim is verder geen enkel probleem. De Zibo 737 is geoptimaliseerd voor 30 fps en dat werkt allemaal prima.

Sowieso zullen er performance patches komen en driver updates vanuit Nvidia en AMD.
Maar heb je dan geen screen tearing? Je zit immers ver onder de refreshrate van je monitor?
En Gsync/freesync werkt pas vaak vanaf iets van 48fps.
Ik twijfel nog over msfs2020 wel of niet aanschaffen, met name omdat ik bang ben geen soepele spelervaring te kunnen krijgen. Dus zonder gestotter en/of screen tearing. (Ook bij landingen/in de wolken zitten, wat zwaar is voor PC)
Ik speel op een 60hz 1440p scherm.
Heb een Nvidia GPU (2060 super/16GB/ryzen 5 2600) maar geen Gsync compatible scherm.
Ik zou dan eigenlijk iets van Vsync willen op halve refreshrate van m'n monitor zodat ik een soepele 30 fps ervaring heb zonder screen tearing. Maar zoals ik begrijp wordt dat niet ondersteund.
Het is voor mij geen optie dat je gestotter krijgt of screen tearing als de PC het zwaar krijgt tijdens bijv. landingen of in de wolken vliegen. Dan laat maar. (wat zonde zou zijn want het lijkt allemaal zo mooi/veelbelovend).

B450 - 5800X - 32GB DDR4 3200 MT/s CL16 - RTX 4070

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
ravw schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 12:58:
[...]

mar het is zijn wenslijst dus maar even kijken wat hij nu heeft ...

en welke mobo heb je er in ? misschien alleen even een hogere CPU er in en je kan weer even door

vergis je niet in de CPU kracht

verschil tussen die van jou en die van mij

https://cpu.userbenchmark...-Ryzen-9-3900X/1537vs4044

of misschien een andere mobo met M2 slot er in en dan een M2 ssd er in dat gaat ook wel lekker met een hogere cpu

maar als ik jouw as even wachten tot je FS2020 heb ..
dan kan je pas kijken waat het evt moet upgraden ..
Z87 mobo :o De fans van de watercooling maken tegenwoordig een lawaai dus dit systeem heeft zijn langste tijd gehad.

Ik ga sowieso upgraden naar 10700K of 10900K en een stel M2-ssd's. Alleen de RTX 2070 Super gaat over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:55

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Modbreak:Graag de discussie over hardware verder opnemen in een PC bouw advies topic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flugelisoke
Dit ziet er heel goed uit voor default planning. De echte hardcore simmers komen straks wel aan hun trekken met PMDG:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS19
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Marcievg schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 13:45:
Gelijk besteld en Mediamarkt heeft hem net alweer geannuleerd vanwege geen voorraad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 18:28
JvdS19 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 16:12:
[...]

Gelijk besteld en Mediamarkt heeft hem net alweer geannuleerd vanwege geen voorraad.
Op de website is hij nog steeds bestelbaar. Misschien dat je kunt bellen waar hij in de winkel op voorraad is

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arcalite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:47
JvdS19 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 16:12:
[...]

Hier in Apeldoorn staan er nog meer dan genoeg, dus als je in de buurt bent. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arcalite schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 16:56:
[...]

Apeldoorn _/-\o_ (good old times in 2006 ) in De Maten voor de kenners

maar denk dat ze in de winkels hem vaak wel op voorraad hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS19
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Arcalite schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 16:56:
[...]

Ik heb er een in Zoetermeer "gereserveerd", even de afhaalbevestiging afwachten. Is iets dichterbij voor mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JvdS19 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 17:04:
[...]

Ik heb er een in Zoetermeer "gereserveerd", even de afhaalbevestiging afwachten. Is iets dichterbij voor mij ;)
dan zit je wel vlak bij mij in de buurt :-)

heb je geen mogelijkhied om daar nu gewoon er heen te rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:01
Hier wat testen / analyses van DF : YouTube: Flight Simulator PC Hands-On: A Generational Leap In Graphical Realism .
Geeft wel een goed beeld wat je mag verwachten met welke hardware. Van wat ik hier zie, mag ik best veel verwachten van de Ryzen 5 3600 + GTX 1660 Super combo die ik plan te builden voor 1080p gaming. Je ziet wel dat dit typisch DF waar ze echt veel te grote verwachtingen hebben van FPS, terwijl FPS in een flight sim toch echt van ondergeschikt belang is.
Ik hoop wel dat je in de finale versie nog de fps kunt locken. Heb een oude 60Hz monitor, en voor mij is 30fps gewoon meer dan voldoende.

Ivm die Logitech Saitek deal in MediaMarkt. Is er een reden waarom die dingen zowat overal out-of-stock zijn (en dan bedoel ik niet specifiek MM, maar echt alle online shops) ? Was er een grote vraag in aanloop naar FS2020 ?

[ Voor 14% gewijzigd door Twixie op 31-07-2020 18:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Twixie schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 18:45:
Hier wat testen / analyses van DF : [URL="https://www.youtube.com/watch?v=AEkNQVWkgpc"]YouTube: terwijl FPS in een flight sim toch echt van ondergeschikt belang is.
dat is juist een van de belangrijke dingen , zelf XP11 en FSX geven zelf een waarschuwing als hij te laag komt ivm dat dan de vliegeigenschappen en de berekeningen van het weer en andere zaken niet meer juist kunnen worden berekend ....
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/ZYQY6L9h/FPS-001.jpg

dat was in FS X ook al zo

Bij FS X was dit rond de 13 Fps als ik het nog goed kan herinneren en bij XP zit dat rond de 18 fps

dus ga er maar van uit dat als je boven de 20 blijft dat je wel goed zit

[ Voor 13% gewijzigd door ravw op 31-07-2020 18:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:01
ravw schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 18:50:
[...]
zelf XP11 en FSX geven zelf een waarschuwing als hij te laag komt ivm dat dan de vliegeigenschappen en de berekeningen van het weer en andere zaken niet meer juist kunnen worden berekend ....
Dat wist ik niet (ook nooit FSX gespeeld, nog bij FS9 blijven hangen :o ). Dus de eigenlijke simulatie zelf volgt de framerate van de display output ? Lijkt me wel bizar eigenlijk. Maar ok, 20fps lijkt me ook wel een minimum. Maar in het filmpje van DF vinden ze het al richting problematisch gaan als ze onder de 45 duiken...

[ Voor 8% gewijzigd door Twixie op 31-07-2020 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Twixie schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 18:56:
[...]

(ook nooit FSX gespeeld, nog bij FS9 blijven hangen :o )..
:o
FS9 is Microsoft Flight Simulator 2004: A Century of Flight als ik het goed heb ... ach toen was ik al wel een hele tijdje bezig met FS , ben ook voorlopig niet vanplan om te stoppen ook ..

Maar ja het is zeker erg bij een lage fps erg lastig om alles op de jusite manier te doen ...

Ik had mazzel toen met FSX ( met een toen high ended pc dat ik rond de 20 fps zat en dus niet in de gevaren zonde , dat was toen EHAM uitkwam en PDMG dus wel het geval wat me dus een nieuwe pc koste , maar daarna eigenlijk altijd een goede pc gehad voor FS ... zodoende heb ik nu ook een ruime aan de eisen gesteld PC staan ... want Dia's kijken wil ik echt niet

maar je kunt een game toch altijd vast zetten met de funktie Vsync
door VSync aan te zetten

doet me nu je over FS9 begint weer denken aan de tijd dat FS 9 Evolution uitkwam wat een grafX :9~ O+

Nu gooien ze het bijna 16 jaar later standaard er in :P

[ Voor 8% gewijzigd door ravw op 31-07-2020 19:10 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Squirrel doet een rondje Sydney in de Icon A5:

Weet ook nu al dat de A5 mijn meest gebruikte vliegtuig gaat worden. Lekker cruisen rond Fiji & Hawaii :9 :9

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!
London schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 19:29:

Weet ook nu al dat de A5 mijn meest gebruikte vliegtuig gaat worden. Lekker cruisen rond Fiji & Hawaii :9 :9
die a5 zat ook in Flight ... is zeker een leuke plane , beetje in de tropen vliegen met veel water in de omgeving dan is hij echt leuk ..eilandjes hoppen
ook zeer goed te besturen ..

[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 31-07-2020 19:34 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc