Acties:
  • +1 Henk 'm!
flugelisoke schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 15:17:
[...]

Omdat jij een honing das bent, maar ik wil wel graag vliegen op dag 1 want ik ben hyped :*)
op dag 1 ....... :o nee NU en wel snel graag 8) :D

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik vind het wel vermakelijk om allemaal te lezen.

Het lijkt erop dat FS2020 misschien te snel uitgebracht gaat worden of wordt iedereen alsnog verrast en zijn ze al veel verder dan nu in de alpha en beta test wordt weergegeven.

Wellicht voelt men de druk van P3D V5 en XP11 en probeert men met een voortijdige release mensen daarvan weg te lokken, te houden.Dat speelt volgens mij op de achtergrond.

Bij iedere release van Flightsim heeft het min of meer een jaar geduurd voordat de flightsimcommunity een beetje tevreden was. We zijn een moelijk volkje :+

Ik hoop dat het een solide basis gaat zijn die PMDG, FSLabs, ActiveSky, Aerosoft, UK2000, FlyTampa, FSDreamteam etc. de mogelijkheid biedt om al het andere en voorgaande met hun nieuwe producten te gaan overtreffen. Als daarbij de AI-wereld van FAIB, Raven AI, FSPXAI kan worden gebruikt, dan ben ik waar ik zijn wil.

Op naar 18-8 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rdluca schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 15:24:

Wellicht voelt men de druk van P3D V5 en XP11 en probeert men met een voortijdige release mensen daarvan weg te lokken, te houden.Dat speelt volgens mij op de achtergrond.
Waarom zouden ze daar de druk van hebben , van Xp11 weet ik voor zo ver mijn info goed is , niet veel veranderingen en P3d v 5 zal ook niet zo groot verschil zijn met de eerdere versies , ik verwacht geen schokkende updates of dingen bij zo wel P3d en Xp11

Of Austin moet nu ineens XP 12 aankondigen met Orbx uiterlijk , dan _/-\o_
maar zo ver is die man echt niet want dan had je daar toch wel wat over gehoort
die man spamed heel Youtube vol met filmpjes dus dat zou nooit lang geheim blijven

maar deze discussies zijn juist leuk , als je terug leest met het fstopic deel 1 zie je dat we toen ook ebzig waren met dit soort dingen en dat de verwachtingen heel hoog waren FS2000

[ Voor 9% gewijzigd door ravw op 28-07-2020 15:31 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 12:53
Ik hoop dat het een solide basis gaat zijn die PMDG, FSLabs, ActiveSky, Aerosoft, UK2000, FlyTampa, FSDreamteam etc. de mogelijkheid biedt om al het andere en voorgaande met hun nieuwe producten te gaan overtreffen. Als daarbij de AI-wereld van FAIB, Raven AI, FSPXAI kan worden gebruikt, dan ben ik waar ik zijn wil.
Het lijkt me inderdaad veel belangrijker dat Microsoft een architectureel degelijk en modern platform in elkaar steekt. Content-wise heeft FS20 eigenlijk alleen wat lekkerhoudertjes nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
ravw schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 15:29:
[...]

Waarom zouden ze daar de druk van hebben , van Xp11 weet ik voor zo ver mijn info goed is , niet veel veranderingen en P3d v 5 zal ook niet zo groot verschil zijn met de eerdere versies , ik verwacht geen schokkende updates of dingen bij zo wel P3d en Xp11

Of Austin moet nu ineens XP 12 aankondigen met Orbx uiterlijk , dan _/-\o_
maar zo ver is die man echt niet want dan had je daar toch wel wat over gehoort
die man spamed heel Youtube vol met filmpjes dus dat zou nooit lang geheim blijven

maar deze discussies zijn juist leuk , als je terug leest met het fstopic deel 1 zie je dat we toen ook ebzig waren met dit soort dingen en dat de verwachtingen heel hoog waren FS2000
Neem mij als voorbeeld.

Ik overweeg al lang om over te stappen naar P3D omdat ik graag de NGXu zou willen vliegen en van de nieuwe sceneries en functionaliteit te genieten. Omdat ik te vaak lees dat mensen in P3D nog steeds een met de FSP lopen te emmeren en bij iedere versie sceneries en de NGXu moeten te worden aangepast, heeft mij dat tegengehouden.

Geruime tijd ben ik XP11 aan het volgen, om precies te zijn vanwege de ZIBO MOD 737. Ik volg het flightdeck2sim-kanaal op youtube en wat ik ik daar zie heeft mijn aandacht getrokken.

Met het bericht dat FS2020 gaat komen is mijn focus alleen nog daarop gericht. Bij mij heeft het dus gewerkt en mij van P3D en XP11 weggehouden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

ravw schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 15:29:
[...]

X-Plane 11.50 (nu nog beta) heeft een volledige rewrite van de render engine en nieuwe flight dynamics, noem het maar niks...

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bolk schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 15:44:
[...]

X-Plane 11.50 (nu nog beta) heeft een volledige rewrite van de render engine en nieuwe flight dynamics, noem het maar niks...
die Vulkan update bedoelje .. die is er toch al behoorlijk lang ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rdluca schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 15:44:
[...]

Geruime tijd ben ik XP11 aan het volgen, om precies te zijn vanwege de ZIBO MOD 737. Ik volg het flightdeck2sim-kanaal op youtube en wat ik ik daar zie heeft mijn aandacht getrokken.
waarom bij Zibo blijven hangen .... neem deze

https://forum.thresholdx.net/files/file/246-737-700u/ daar zit een Zibo cockpit in en nog vele andere funkties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:55

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Ligt er ook aan wat de doelgroep is, ik heb al van redelijk wat gamers in mijn groep die niks met vliegen hebben maar toch FS2020 willen proberen omdat het er gaaf uit ziet, die groep wordt niet aangetrokken tot XP11 of P3D (denk ik, anders was dat al gebeurt). Maar die mensen zijn nu wel lekker gemaakt met marketing materiaal, dus die wil je wel kunnen binnenhalen voordat je de aandacht kwijt bent in het game release seizoen (eind q3)

Daarnaast heeft bijvoorbeeld FS2020 een enigszins normaal werkende ATC (toch?) en meer verkeer, waardoor je wereld levendiger aanvoelt. Wat voor mij persoonlijk erg belangrijk is, omdat ik mij anders te alleen voel in de wereld.

In DCS boeit het mij bijvoorbeeld niet als er verder geen verkeer is, er is genoeg te doen door de combat. Maar in een civil flight sim wil ik juist de wereld ervaren, als ik een statische wereld wil kan ik net zo goed Google Earth openen (hyperbool).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:16

Luuk2015

Vires in numeris

ravw schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 15:16:
dan vind ik de mail toch wel raar die je gekregen heb bij het kopen van FS2020

Die 18 augustus 2020 hij officeel uit komt .
maar als je dan in de mail krijgt die je van hun zelf krijgt

[...]

daar ga ik dus wel vanuit dat je dan een soort van preload krijgt of zelf 1 dag eerder toegang _/-\o_
De launcher kan je preloaden, de rest van de game files dus niet volgens die tweet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Luuk2015 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 16:00:
[...]

De launcher kan je preloaden, de rest van de game files dus niet volgens die tweet.
De launcher was bij mij iets van 12mb, heeft toch weer 1 seconde gescheeld :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Luuk2015 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 16:00:
[...]

ja maar die doet niets .... :o

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/DwVH9dsc/tijdmachine.jpg

:-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ircghost schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 15:55:
Daarnaast heeft bijvoorbeeld FS2020 een enigszins normaal werkende ATC (toch?) en meer verkeer, waardoor je wereld levendiger aanvoelt. Wat voor mij persoonlijk erg belangrijk is, omdat ik mij anders te alleen voel in de wereld.
ATC is lichtelijk bagger. Ja, het zorgt ervoor dat je je niet eenzaam voelt in de wereld maar wat begeleiding van je vlucht betreft, moet je er vooralsnog niet teveel van verwachten. Er zijn wel veel meer opties dan de ATC in FSX/P3D heeft alleen werkt het allemaal nog niet echt. Zo is het mij nog niet gelukt ATC vectors te laten geven voor een approach TENZIJ ik er zelf (constant) om vraag. Als je zelf niet steeds vraagt waar je heen moet, laten ze je gewoon doorvliegen naar de ander kant van de wereld. Ook wordt je regelmatig op en neer gestuurd en soms naar hoogtes die gewoon niet kloppen. Gisteren lieten ze me een visual approach vliegen op een vliegveld waar ook een ILS is terwijl het pokkeweer was: een visual approach was gewoon idioot. Nee, echt werken naar behoren doet ATC nog niet. Leuk voor een beetje background chatter maar je kan niet op ze vertrouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hopelijk kan ej die ATc ook helemaal uitzetten , want ik vidn het vaak alleen maar lastig steeds dat egschreeuw er door heen en die texten die je ziet .. 9 van de 10 keer heb ik hem uitstaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

tup61 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 16:23:
[...]

ATC is lichtelijk bagger. Ja, het zorgt ervoor dat je je niet eenzaam voelt in de wereld maar wat begeleiding van je vlucht betreft, moet je er vooralsnog niet teveel van verwachten. Er zijn wel veel meer opties dan de ATC in FSX/P3D heeft alleen werkt het allemaal nog niet echt. Zo is het mij nog niet gelukt ATC vectors te laten geven voor een approach TENZIJ ik er zelf (constant) om vraag. Als je zelf niet steeds vraagt waar je heen moet, laten ze je gewoon doorvliegen naar de ander kant van de wereld. Ook wordt je regelmatig op en neer gestuurd en soms naar hoogtes die gewoon niet kloppen. Gisteren lieten ze me een visual approach vliegen op een vliegveld waar ook een ILS is terwijl het pokkeweer was: een visual approach was gewoon idioot. Nee, echt werken naar behoren doet ATC nog niet. Leuk voor een beetje background chatter maar je kan niet op ze vertrouwen.
Klinkt niet echt goed nee :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Er wordt hier ook teveel gekletst en gespeculeerd en dingen als feiten neergezet door mensen die de hele sim nog niet eens gezien hebben...

Er zijn absoluut nog dingen te verbeteren. Maar mensen die nu verwachten dat ze een sim met 20-30 compleet in-depth gesimuleerde vliegtuigen krijgen zijn ook een beetje gek in hun hoofd. Dat heeft geen enkele flight simulator gedaan tot dusver, van Microsoft of van anderen. Er blijft gewoon een markt voor addons.

Maar dingen als dit bijv.:
upclocker schreef op maandag 27 juli 2020 @ 15:47:
VFR vliegen kan eigenlijk wel prima op dit moment. IFR daarentegen vind ik nog best wel ondermaats en eigenlijk niet te doen. Denk je een route te plannen in simbrief. Kan je die niet vliegen omdat MSFS zelf een route selecteert, die je niet kan aan passen. Daarnaast kan je nog helemaal niks met de avionics eigenlijk. Handmatig een vliegplan in de G1000 zetten kan nog niet, laat staan een SID/STAR. Als dit de release versie is dan wacht ik met kopen tot er third party vliegtuigen in zitten. En dan heb ik het nog niet over de AP gehad...
De route kun je gewoon aanpassen in het preflight menu, je kunt punten verwijderen en zelf punten toevoegen vanaf de map. En ik gok dat Simbrief ook vanzelf een update krijgt met een compatibel formaat. En ik heb net toch gewoon een vliegplan in de G1000 gezet, handmatig, met departure...

Jongens, als je er niet echt iets vanaf weet nog, kunnen we dan alsjeblieft de enorme spam van onzin posts hier afkappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:32
Propane schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 16:30:
Er wordt hier ook teveel gekletst en gespeculeerd en dingen als feiten neergezet door mensen die de hele sim nog niet eens gezien hebben...

Er zijn absoluut nog dingen te verbeteren. Maar mensen die nu verwachten dat ze een sim met 20-30 compleet in-depth gesimuleerde vliegtuigen krijgen zijn ook een beetje gek in hun hoofd. Dat heeft geen enkele flight simulator gedaan tot dusver, van Microsoft of van anderen. Er blijft gewoon een markt voor addons.

[...]

De route kun je gewoon aanpassen in het preflight menu, je kunt punten verwijderen en zelf punten toevoegen vanaf de map. En ik gok dat Simbrief ook vanzelf een update krijgt met een compatibel formaat. En ik heb net toch gewoon een vliegplan in de G1000 gezet, handmatig, met departure...

Jongens, als je er niet echt iets vanaf weet nog, kunnen we dan alsjeblieft de enorme spam van onzin posts hier afkappen.
X plane 11 was vanaf het begin ook niet perfect, ook vandaag de dag worden er nog bugs uitgehaald en dingen verbeterd.

Je moet niet vergeten dat een vliegsimulatie een complex iets is en daar komt heel wat meer bij kijken dan wij ons kunnen voorstellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
er zijn al filmpjes waar je ziet dat het aangepast kan wordne en je hele eigen route inc de SID ? Star kan invoeren

maar zo als hier boven (Propane) beschjreven is , daarom vind ik het soms ook jammer dat er veel beta testers zijn die nog niet veel vliegervaring hebben en niet weten waar wat voor is ....

dan kan ej een verkeerd beeld krijgen

Maar het is in filmpjes vaker voor gekomen dat het er wel in zit

YouTube: IFR, Flight Planning and ATC in Microsoft Flight Simulator 2020 || M...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Met alle respect, maar je post zelf ook redelijk wat onzin zonder eigen hands-on ervaring. En zo blijft de spam dus lekker doorgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Als lichte mod-actie, wat mij betreft is het geen spam, maar zijn we aan het discussiëren over de inhoud van het spel. Daarbij proberen we juist fictie van feiten te scheiden, en dat is leerzaam voor de meesten. Het mag wel iets minder op de man @Propane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Het lijkt erop dat FS2020 misschien te snel uitgebracht gaat worden of wordt iedereen alsnog verrast en zijn ze al veel verder dan nu in de alpha en beta test wordt weergegeven.

Bij iedere release van Flightsim heeft het min of meer een jaar geduurd voordat de flightsimcommunity een beetje tevreden was. We zijn een moelijk volkje :+

Op naar 18-8 :)
Dat idee bekruipt me ook een beetje.

Had tot de aankondiging de verwachting dat we FS2020 zo eind dit jaar hadden kunnen verwachten. Als alle verwachtingen bewaarheid zouden kunnen worden zou dat ook geen enkel probleem zijn; in ieder geval visueel en qua 'base-package' knalt deze sim alle andere uit het water.

De aankondiging dat hij volgende maand al uitkomt kwam voor mij echt als een verrassing, en gezien de toch wat kritischer geluiden die nu links en rechts opsteken ben ik daarin niet de enige.

Als de sim qua vliegmodel en basale zaken als AP niet compleet is zou ik dat een enorme misser vinden. 'Perfecte' graphics is mooi, maar het gaat me om het vliegen. Voor de mooi kan ik ook YouTube wel aanslingeren.

Vlieg zelf hoofdzakelijk PMDG toestellen waarbij ik de procedures graag zo strikt mogelijk volg. FS2020 zal out-of-the-box dus waarschijnlijk nog niet m'n 'daily-driver' worden. Koop hem waarschijnlijk wel direct, de patches komen immers wel.

Pre-ordering vind ik ook grote onzin. Die paar minuten die je op launch-day moet wachten op die download gaat het verschil ook niet maken.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:14
Propane schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 16:30:

[...]

Is allemaal heel leuk wat je zegt, maar paar updates geleden kon het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
upclocker schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 16:50:
[...]

Is allemaal heel leuk wat je zegt, maar paar updates geleden kon het niet...
Tja, tussen de tijd dat jij het postte en dat ik het net probeer zitten toch geen paar updates... En daarom wordt het dus moeilijk voor mensen om hier "feit van fictie" te scheiden als dit soort dingen worden gepost hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ravw schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 15:22:
[...]

op dag 1 ....... :o nee NU en wel snel graag 8) :D
Heb net nog even een lekker stukje gevlogen :P

Je kan hem vanaf 18 augustus 00:00 downloaden. Of misschien kan het wel eerder als je je PC op tijdzone Australië zet.
tup61 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 16:23:
[...]

ATC is lichtelijk bagger.
Klopt, als je vlak bij de grens een vlucht start wordt je na takeoff overgedragen aan Bremen. Net zoals in FS2004 en FSX. Ben wel benieuwd hoe de code eruit ziet, of het een beetje netjes is of dat het allemaal aan elkaar gelijmde delen zijn.

Toch, als ik zie dat er toch elke keer weer goede verbeteringen in zitten (vergeleken met het begin zijn de vliegtuigen nu veel beter te handelen) en nieuwe features (zoals track IR) heb ik wel hoop dat het goedkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Propane schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 16:53:
[...]

Tja, tussen de tijd dat jij het postte en dat ik het net probeer zitten toch geen paar updates... En daarom wordt het dus moeilijk voor mensen om hier "feit van fictie" te scheiden als dit soort dingen worden gepost hier.
ik vind het wel vreemd als er hier mensne izjn die verkondige dat er iets niet in zit terwijl uit filmpes van andere gebruikers en zelf door de makers er allang over gesproken is en uit leg gegeven .. maar ik was het ook met jou eens dat de beginnende vliegers vaak niet weten hoe alles werkt en dus een verkeerd beeld kunnen geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Laatst online: 19:14
Propane schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 16:53:
[...]

Tijd tussen spelen en posten is ook niet altijd gelijk. Maar goed ik hoop dat alle issues nog gefixed worden voor release en dat was eigenlijk mijn punt. Maar geef nou toe dat plannen via dat preflight werkt voor geen meter nog. Als je nou gewoon de route in kon typen dan zou dat al gefixed zijn. Maar goed ik ben natuurlijk geen expert dus ik houd me maar voor gezien op dit forum. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Mijn indruk is dat eenmaal toegelaten tot de beta, iedereen naar eigen goeddunken een beetje rond kan vliegen met wat en waar die maar wil. Ik krijg niet bepaald het idee dat er gestructureerd wordt getest.

Je zou toch denken dat er meerdere groepen worden gevormd die een specifieke lijst van te checken zaken krijgen toegewezen met een lijst van te checken onderdelen en een feedbackopdracht.

Tijden terug heb ik deel genomen aan het beta programma van één van de bekende ontwikkelaars voor FSX. Daar werd je op ervaring, kennis en eerdere inbreng op forum etc. geselecteerd en kreeg je specifieke taken en scenario's toegewezen om uit te proberen en problemen/fouten te reproduceren en daarop terug te koppelen.

Het betatesten komt nu nogal vrijblijvend over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Laatst online: 11-09 00:53
rdluca schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 17:22:
Mijn indruk is dat eenmaal toegelaten tot de beta, iedereen naar eigen goeddunken een beetje rond kan vliegen met wat en waar die maar wil. Ik krijg niet bepaald het idee dat er gestructureerd wordt getest.

Je zou toch denken dat er meerdere groepen worden gevormd die een specifieke lijst van te checken zaken krijgen toegewezen met een lijst van te checken onderdelen en een feedbackopdracht.

Tijden terug heb ik deel genomen aan het beta programma van één van de bekende ontwikkelaars voor FSX. Daar werd je op ervaring, kennis en eerdere inbreng op forum etc. geselecteerd en kreeg je specifieke taken en scenario's toegewezen om uit te proberen en problemen/fouten te reproduceren en daarop terug te koppelen.

Is deze beta, zo dicht op de release gewoon niet een moment om de laatste build alvast aan het publiek te tonen? In 3 weken tijd gaan ze volgens mij ook niet meerdere builds/releases uitbrengen. Alle bugs/glitches etc die worden gemeld gaan in een grote verzamelbak en worden naar prio opgelost. Voor scenario-testing is het té kort dag tav de release (en hebben ze daar al dedicated teams op gezet in eerder stadium van de ontwikkeling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tijden terug heb ik deel genomen aan het beta programma van één van de bekende ontwikkelaars voor FSX. Daar werd je op ervaring, kennis en eerdere inbreng op forum etc. geselecteerd en kreeg je specifieke taken en scenario's toegewezen om uit te proberen en problemen/fouten te herproduceren en daarop terug te koppelen.

dat gevoel krijg ik dus ook ...

daarom vond ik het ook vreemd dat ik bepaalde filmpjes zag die gewoon door onarvaren mensen gefilmed waren ..
Ik zelf heb ook mijn hele lijst aan ervaring opgegveen en ook alle hardware die ik thuis had staan en die ik gebruikte .. van Hotas tot Yoke en andere dingen ..
en ook dat ik eigenlijk al zeker vanaf FS95 serious bezig ben met flightsim

Ben zelf ook wel beta tester geweest bij andere games , daar kreeg je zelf een vragenlijst van wat je bevindingen waren , zowel positief als negatief en wat je zelf dacht wat er misschien aan veranderd kon worden .....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online

Er zijn lijsten van “targeted testing” die regelmatig aangepast worden voor alpha testers. En daar duiken mensen ook zat op. Ik weet zo niet of de mensen die nu uitnodigingen krijgen voor de closed beta ook toegang tot dat deel van het forum krijgen.

Maar het is uiteraard ook belangrijk om dingen die niet voorzien zijn door de devs te testen of tegen te komen. Iedereen simmed op zijn of haar eigen manier en je kan niet alles voorzien, dus die vrijheid in de alpha en bèta zijn ook nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het belangrijkste doel van de alpha/beta is volgens MS/Asobo de server load testen. Daarnaast hebben ze een aantal keer gerichte testopdrachten gegeven (bv: test multiplayer) en ze hebben regelmatig een lijst gepubliceerd met scenery/vliegvelden die getest moesten worden.

Daarnaast kom ik zelf ook heel veel dingen tegen die niet lekker werken en die rapporteer ik. Afgelopen week heb ik denk ik 15-20 meldingen gedaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Klopt redelijk ja. En er is ook een gebrek aan feedback. Daar staan ook topics over op het interne forum.

Ze publiceren lijsten met zaken die getest dienen te worden (met name content zoals airports). Dat wordt direct opgepakt.

Echter is het ook zo (wat @Propane ook aangeeft) dat er een verschil zit in wat ze willen aanbieden bij de launch en hoe dicht dat bij de realiteit moet liggen. 30 werkende kisten in het begin: forget it. Het zal zeer, zeer basic zijn. Alles met een G1000 aan boord gaat wel werken.

Dus als het gaat om world, weather, dynamics, etc.: allemaal prachtig. Daar ligt ook de focus, dat is heel duidelijk. Als het gaat om vliegtuigen, ATC, etc.: redelijk drama. Ik ben o.a. rated A320 dus ik weet denk ik wel iets van een Airbus. Maar wat er nu staat is gewoon zeer matig. Ik kan bug reports inschieten die vrij ver in de systemen gaan. Tegelijkertijd krijg ik sterk het gevoel dat dat wasted effort gaat zijn, omdat ze het basic en toegankelijk willen houden. Maar een werkende autopilot die gewoon straight en level kan vliegen had ik ondertussen wel verwacht.

Ondertussen blijf ik gewoon bug reports inschieten en dan gaan we het wel zien. Maar m'n gevoel zegt is dat er straks een environment simulator klaar staat met hopelijk een paar third parties die gelijk kunnen leveren. De basis is nog steeds FSX voor zover ik begrepen heb, dus wie weet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Daar hebben jullie wel gelijk; scenario-testing en targeted testing zal in de alpha fase en meer nog in de ontwikkelingsfase moeten gebeuren en zijn gebeurd en is mijn ervaring met een specifiek vliegtuig niet te vergelijken.

Evenwel komt het mij te vrijblijvend over maar die vrijheid is dus beoogd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 22:08

Ik zit in IT en daar noemen we dit MONKEY TESTING.
Overigens is dat ook een heel valide test scenario's omdat monkeys dan soms dingen proberen waar de testers nooit over nagedacht hebben en wat toch tot bugs leidt.
Dus geheel nutteloos is het niet.
Maar ik zet normaal eerst een gestructeerd testproces op voordat ik Monkey testen toe sta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbee1958
@cracking cloud
Sorry maar ik vertel altijd dat ik zo een 20 jaar geleden nog iets kon maar toen is mijn carrière de verkeerde kant opgegaan en ben ik manager geworden. :-)
Nu heb ik een PM en een TM die dit voor mij regelen.
Moet er niet aan denken dat ik dit zelf moet gaan doen. Ben ik veel te ongestructureerd voor. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja dus wat ik maar probeer aan te geven: ze hebben ook hun eigen testers in dienst die waarschijnlijk wat meer gestructureerd te werk gaan dan een stel Flightsim fanatiekelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
Correct, dat lees ik ook uit die vacature.
De beta testers zijn de monkey testers dus. :-)

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Dit dus. ;) Het komt allemaal wat ongeorganiseerd over. Veel mensen hebben geen idee wat nou eigenlijk de bedoeling is. Er worden tig bugs op het forum gepost terwijl je dat via Zendesk moet doen. De devs zie je niet op het forum. Veel problemen komen door niet juist installeren of updaten en ook door gewoon te snel denken dat ze wel weten hoe MSFS in elkaar zit. Elke dag lees ik wel posts over bugs terwijl dat gewoon user errors zijn. Geneuzel over opties die niet in de sim zitten wat gewoon niet klopt: veel mensen weten nog geeneens waar alle opties zitten en hoe je die kan zien (wat trouwens ook niet overal heel intuitief is geprogrammerd). Natuurlijk helpt het niet dat alles nog duidelijk alpha is en niet alles ook werkt zoals het hoort... Monkey testing is wel een mooie benaming hiervoor. ;)

Op dit moment vind ik MSFS een werkelijk SCHIT-TE-REN-DE wereld simulatie waarin ik lekker kan rondvliegen met hier en daar wat gebruik van basic systemen (cold and dark opstarten vind ik al heel wat, AP of HDG werkt prima, VS hier en daar, DT zo nu en dan, beetje rommelen met de mixture, etc.). Veel diepgang moet je niet verwachten, ook al zit die er hier en daar best wel in. (Moet dan altijd denken aan hoe men vroeger de GPS in FSX verguisde en het een simpele bewegende kaart vond terwijl er toendertijd toch best wel al aardig wat mee mogelijk was!) Lekkere sim die in de komende jaren zal worden uitgebouwd tot een top sim. MSFS is net als FSX de pizza bodem. Maar wel de heerlijkste bodem ooit. En sommige ingredienten smaken al prima, lekkerder dan voorheen. Ondanks al mijn aanmerkingen is MSFS de enige sim die ik speel en zal blijven spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flugelisoke
@tup61 En dit vind ik nou een geniale vergelijking, de heerlijkste pizza bodem ooit! :D

Ook al zullen er in het begin best wat bugs zijn en dingen die allemaal net niet lekker werken, dat zal on the go worden gefixt zoals bij ieder ander product vandaag de dag. Daarvan kun je vinden wat je wilt, terecht, maar dat is hoe het nou eenmaal werkt. Nogmaals, een simulatie is een complex iets.

Voor de diehard simmers is PMDG ook al in de pocket dus dat zit dik in orde. De combinatie van een ultra realistisch vliegtuig in een ultra realistische wereld?

Gouden combi!

[ Voor 3% gewijzigd door flugelisoke op 28-07-2020 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoop zelf dat je ook een Cessna 172 gaan uitgeven zoals airfoillabs of A2A
Of wat andere vliegtuigen dan ben ik te vreden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-09 17:00
flugelisoke schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 20:46:
@tup61 En dit vind ik nou een geniale vergelijking, de heerlijkste pizza bodem ooit! :D

Ook al zullen er in het begin best wat bugs zijn en dingen die allemaal net niet lekker werken, dat zal on the go worden gefixt zoals bij ieder ander product vandaag de dag. Daarvan kun je vinden wat je wilt, terecht, maar dat is hoe het nou eenmaal werkt. Nogmaals, een simulatie is een complex iets.

Voor de diehard simmers is PMDG ook al in de pocket dus dat zit dik in orde. De combinatie van een ultra realistisch vliegtuig in een ultra realistische wereld?

Gouden combi!
Mee eens! Eindelijk weer een nieuw platform met (zo lijkt het) een fantastische basis c.q. pizzabodem :) . Met goede addons kunnen we hier weer heel veel jaren mee vooruit!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:56
Er is weer een batch aan beta invites verzonden!

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vinslo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 15:32
Hoeveel batches moeten er verzonden worden voor we een keer mazzel hebben...? Val tot nu toe buiten de boot.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Vinslo schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 22:45:
Hoeveel batches moeten er verzonden worden voor we een keer mazzel hebben...? Val tot nu toe buiten de boot.
hier ook hoor ... zit al elke dag van voor de kerst afgelopen jaar te wachten
op het monent dat je je kon aanmelden heb ik het ook direct gedaan ..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Same shit here, sinds november niks.. word moe van het scrollen tussen alle sex en win spam berichten in me mailbox steeds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 13:58
De closed beta is vandaag uitgebracht. Voor de alpha testers die al meededen, niets nieuws onder de zon. Versienummer is 6.1.13.

https://www.flightsimulator.com/closed-beta-now-available/

[ Voor 19% gewijzigd door Er!k op 29-07-2020 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floris112
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-09 11:21
Ik heb geen mail ontvangen dat ik tot de beta ben toegelaten. Maar ik kon via de Xbox Insiders app op Windows mijzelf voor de beta aanmelden en toen kon ik gelijk beginnen met downloaden.

Ioniq Electric 2020 (38kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Floris112 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 19:29:
Ik heb geen mail ontvangen dat ik tot de beta ben toegelaten. Maar ik kon via de Xbox Insiders app op Windows mijzelf voor de beta aanmelden en toen kon ik gelijk beginnen met downloaden.
Hoe heb jij je aangemeld danvia Insiders ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floris112
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-09 11:21
ravw schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 20:30:
[...]

Hoe heb jij je aangemeld danvia Insiders ?
Ik ben al heel lang insider op Xbox en heb mij al heel vroeg aangemeld voor het beta/alpha programma.

Bij mij staat ie onder Insider-content. Ik zie nu wel dat ik dus blijkbaar de Alpha heb. Die stond er vorige week nog niet maar ik zal wel in een heel late batch hebben gezeten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FxFToPouTZsuH6Cyugjuhj0kXcw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OxIwAtxsXeiyXUA65BS8GI0x.jpg?f=fotoalbum_large

Ioniq Electric 2020 (38kWh)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dan heb je gewoon een goedkeuring eghad dat je mee mag doen , ...bij mij staat er dus niets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-09 19:59
ravw schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 20:46:
dan heb je gewoon een goedkeuring eghad dat je mee mag doen , ...bij mij staat er dus niets
Werd ook even enthousiast, maar hier nog niets...

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muyz
Blijkbaar zijn de uitnodigingen voor vandaag er weer uit.

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-08 22:51
Muyz schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 21:53:
Blijkbaar zijn de uitnodigingen voor vandaag er weer uit.
Voelt een beetje als je als laatste wordt gekozen bij de team verdeling.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
WeHoDo schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 21:54:
[...]

als je al gekozen word ..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strider1007
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:27
WeHoDo schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 21:54:
[...]

En bedankt voor die gymnastiek-les flashback ! :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
strider1007 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 22:41:
[...]

En bedankt voor die gymnastiek-les flashback ! :?
daar heb ik wel goede herinneringen aan .. al was de laastte keer dat ik die gehad heb wel eind jaren 80
Maar werd vaak wel als eerste gekozen maar goed dat waren andere tijden :D
toen liep ik nog met een Matje 8)
nu met kort, en grijshaar met een sik

[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 29-07-2020 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 20:48

Dani86

AeroGeek

Na +/- 9 jaar afwezigheid weer eens een post :)

Ik was altijd fervent flightsimmer en wil na 11 jaar een nieuwe pc gaan bouwen voor FS2020 want het ziet er allemaal super vet uit!
De a320 lijkt al gedetailleerder dan sommige payware.
Vroegâh vele uren gemaakt met de PMDG NG en 747 :).

Nu heb ik behoorlijk wat research moeten doen naar de huidige hardware, hier was ik helemaal niet meer van op de hoogte.
Ik kom qua budget nu uit op de volgende setup en wil weten v/d experts (en misschien Alpha/bèta testers) of dit OK is. Alles ultra hoeft niet voor mij. Wil op 1080p gaan spelen.

Ryzen 5 3600
16G RAM
RX 5500 XT 8GB VRAM
Kingston m.2 SSD

De systeemeisen lijkt op de hardware van +/- 2 jaar geleden?

[ Voor 1% gewijzigd door Dani86 op 30-07-2020 02:47 . Reden: Opmaak ]

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Ik zou qua grafische kaart misschien een stapje omhoog gaan naar een RX 5600XT of als het budget het toe laat misschien een 5700 (non-XT) of een 2060 Super ofzo. Het draait allemaal best lekker soepel op m'n 5700XT met veel opties op Ultra maar het maakt ook wel echt hard gebruik van de GPU, dus een beetje meer kracht daar kan geen kwaad.

En de A320 kan momenteel niet op tegen payware beschikbaar in andere sims. Het vliegt en je kan meer dingen dan in vorige Flight Simulator delen in de bijgevoegde vliegtuigen destijds. Maar er is nog redelijk wat werk aan de winkel om het realistisch te krijgen. Als je de limitaties kent kan je trouwens wel prima een volledige IFR vlucht afronden zonder al te veel problemen. Maar bepaalde dingen zijn totaal niet geïmplementeerd nog...

Zo staat het standaard cruise snelheidsprofiel in Managed Mode op een snelheid van 250kts geloof ik. Als je met een hogere snelheid al aan het klimmen was en het vliegtuig switched naar cruise profiel, trekt hij de neus gewoon knetter hard op om de snelheid te reduceren. Dus met 1000ft te gaan naar cruising level schiet je opeens met 6000ft/m omhoog omdat het vliegtuig 50kt kwijt wil raken :P.

Als ze dat soort domme bugs een beetje gladstrijken kom je verder wel een heel eind voor een default vliegtuig trouwens. Als je hier vanaf weet is het ook zeer makkelijk te voorkomen, gewoon tijdig switchen naar V/S mode. Maar het is uiteraard niet zoals het hoort.

@Bolk Heb jij al eens gekeken naar de payload verdeling als je in de weight & balance 100% payload zet? Blijkbaar is de A320 in FS2020 gewoon 50/50 qua business/economy :+ . En kom je ook gewoon buiten de CoG limiet met 100% payload. Ik heb een beetje een wat meer realistische gewichtsverdeling gegokt voor mijn vluchten in de A320 en qua performance en handling lijkt het wel wat te helpen.

[ Voor 12% gewijzigd door Propane op 30-07-2020 04:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Dani86 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 02:45:
Ryzen 5 3600
16G RAM
RX 5500 XT 8GB VRAM
Kingston m.2 SSD
Is het een idee om voor ~50€ je geheugen te verdubbelen?

(Ik spreek overigens voor mijn beurt: ik ben geen alpha-/beta-deelnemer)

[ Voor 16% gewijzigd door Bacchus op 30-07-2020 07:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-09 17:00
Bacchus schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 07:51:
[...]

Is het een idee om voor ~50€ je geheugen te verdubbelen?

(Ik spreek overigens voor mijn beurt: ik ben geen alpha-/beta-deelnemer)
Als ik de verhalen hoor zou ik aan de hand van deze set up in eerste instantie wat meer geld uitgeven voor de video kaart. 16 gig is, naar wet ik heb gelezen, nog best ok. En kan je altijd later bij prikken (als je 4 geheugen slots hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Propane schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 03:58:

[...]

@Bolk Heb jij al eens gekeken naar de payload verdeling als je in de weight & balance 100% payload zet? Blijkbaar is de A320 in FS2020 gewoon 50/50 qua business/economy :+ . En kom je ook gewoon buiten de CoG limiet met 100% payload. Ik heb een beetje een wat meer realistische gewichtsverdeling gegokt voor mijn vluchten in de A320 en qua performance en handling lijkt het wel wat te helpen.
Sowieso is 15000 lbs aan cargo front & back ook niet realistisch en de seat layout lijkt ook niet echt best idd :)

MZFW is 61000 kg (134481 lbs). Dat geeft waarschijnlijk de out of limits error als je alle sliders op 100% zet. Maar het klopt in ieder geval niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Als je met een hogere snelheid al aan het klimmen was en het vliegtuig switched naar cruise profiel, trekt hij de neus gewoon knetter hard op om de snelheid te reduceren.
Klinkt als een heel realistisch nagebouwde 737-max... :/

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Sparkiezz schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 08:30:
[...]
Als ik de verhalen hoor zou ik aan de hand van deze set up in eerste instantie wat meer geld uitgeven voor de video kaart. 16 gig is, naar wet ik heb gelezen, nog best ok. En kan je altijd later bij prikken (als je 4 geheugen slots hebt).
Helemaal mee eens maar een RX 5700 ipv RX 5500 XT kost je € 130 en naar een RTX 2060 Super € 200.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flugelisoke
Nieuwe footage:

Have fun mannen !!!!!! :) :)

[ Voor 76% gewijzigd door flugelisoke op 30-07-2020 09:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muyz
hoevenpe schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 09:29:
[...]

Klinkt als een heel realistisch nagebouwde 737-max... :/
Met als enige verschil dat die juist de neus naar beneden duwde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Nice :9

De A/T in de A320 lijkt nog wel een eigen leven te leiden, vanaf 16:00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
Nou de graphics van FS2020 zijn wel top.
Zag iemand die handjes in het raam op 03:26? Leuk detail.

Maar ik blijf nog steeds afwachten om te lezen hoe goed de sim als SIMULATOR nu eigenlijk werkt.
Iemand anders heeft ook al eens opgemerkt dat we al google earth hebben als we over de scenery willen vliegen, maar eerlijk is eerlijk, dan heb je niet de mogelijkheden van weeraanpassingen zoals die hier getoond worden.

ik hoop dat inderdaad de PMDG's en FSLAB's en QW's van deze wereld ons snel verblijden met add on vliegtuigen die de sim recht doen.

Lijkt mij prachtig om een goede sim te hebben in combinatie met deze prachtige visuals.

Komt, zoals ook anderen benoemd, vast wel goed. Ben alleen nog even benieuwd per wanneer.

(PS: Ik eet graag pizza maar dan niet alleen een bodem maar juist het beleg op de pizza is wat hem lekker maakt. Dat geldt ook voor FS2020 :-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Nu de closed beta gaande is betekent dit dan ook dat de NDA niet meer van toepassing is?
Anders zou ik het gek vinden dat er nog steeds een NDA geldt voor een game die binnen enkele weken uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
flugelisoke schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 09:33:
Nieuwe footage:

Have fun mannen !!!!!! :) :)
Bedankt! Valt me wel heel erg op dat ze wel het opera house in Sydney hebben nagemaakt maar niet de harbour bridge :X Zonder dat is het toch niet echt Sydney.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Luuk2015 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 10:23:
Nu de closed beta gaande is betekent dit dan ook dat de NDA niet meer van toepassing is?
Anders zou ik het gek vinden dat er nog steeds een NDA geldt voor een game die binnen enkele weken uitkomt.
NDA is nog steeds van toepassing voor testers: alleen de pers mag nu los gaan.

MSFS staat ondertussen ook op Steam:
https://store.steampowere...crosoft_Flight_Simulator/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:01
Ik zou qua grafische kaart misschien een stapje omhoog gaan naar een RX 5600XT of als het budget het toe laat misschien een 5700 (non-XT) of een 2060 Super ofzo. Het draait allemaal best lekker soepel op m'n 5700XT met veel opties op Ultra maar het maakt ook wel echt hard gebruik van de GPU, dus een beetje meer kracht daar kan geen kwaad.
Op welke resolutie is dat ?

Ik dacht zelf van voor een 5700 XT te gaan (zie post enkele dagen terug), maar ga daar van afstappen. Om te beginnen lees ik toch echt wel heel veel over driver issues (zelfs bijna een jaar na release) bij AMD en deze kaart in het bijzonder, en ga daarom voor een Nvidia gaan. Maar bovendien heb ik nog gewoon een 1920x1200 monitor, en van wat ik lees is een 5700 XT compleet overkill op 1080p en ga wellicht gewoon voor een GTX 1660 Super gaan.

Ik zie mezelf ook niet echt als simmer, maar gewoon een nieuwsgierige met interesse in luchtvaart. Als het echt serieus wordt, kan het nog wel dat er 2 monitors bijkomen of zo, en dan kan ik nog altijd de GPU upgraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meauses
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:11
Twixie schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 10:50:
[...]

Ik dacht zelf van voor een 5700 XT te gaan (zie post enkele dagen terug), maar ga daar van afstappen. Om te beginnen lees ik toch echt wel heel veel over driver issues (zelfs bijna een jaar na release) bij AMD en deze kaart in het bijzonder, en ga daarom voor een Nvidia gaan. Maar bovendien heb ik nog gewoon een 1920x1200 monitor, en van wat ik lees is een 5700 XT compleet overkill op 1080p en ga wellicht gewoon voor een GTX 1660 Super gaan.

Ik zie mezelf ook niet echt als simmer, maar gewoon een nieuwsgierige met interesse in luchtvaart. Als het echt serieus wordt, kan het nog wel dat er 2 monitors bijkomen of zo, en dan kan ik nog altijd de GPU upgraden.
Ik stond onlangs voor dezelfde keus, mijn monitor is alleen Full HD en voor mij hoeft het niet allemaal persé op Ultra dus ik ben voor de Gigabyte 1660 Super Gaming OC gegaan. Die kwam vrij goed uit allerlei tests en goede bang for buck m.i.

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Oehhhh nice, dezelfde releasedag als in de MSStore.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
killerbee1958 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 10:22:
Maar ik blijf nog steeds afwachten om te lezen hoe goed de sim als SIMULATOR nu eigenlijk werkt.
Nou, hoe meer ik MSFS speel en hoe hoger de versienummers worden, hoe meer ik me irriteer aan van alles en nog wat. Verwacht er niet al te veel van, zou ik zeggen. Beetje op eigen houtje vliegen gaan prima maar zodra je het wat serieuzer wilt aanpakke, wordt het al snel irritant. ATC is ruk, G1000 is beperkt, zelfs de ILS zet je de laatste tijd steevast naast de baan: het lijkt eerder slechter te worden dan beter. Hou m'n hart vast voor de release.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:56
tup61 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 10:46:
[...]

Hmmmm... Misschien toch m'n pre-order cancellen en kopen via Steam. Ik zie hier niet de andere versies. Klopt dit?

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
tup61 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 11:07:
[...]

Nou, hoe meer ik MSFS speel en hoe hoger de versienummers worden, hoe meer ik me irriteer aan van alles en nog wat. Verwacht er niet al te veel van, zou ik zeggen. Beetje op eigen houtje vliegen gaan prima maar zodra je het wat serieuzer wilt aanpakke, wordt het al snel irritant. ATC is ruk, G1000 is beperkt, zelfs de ILS zet je de laatste tijd steevast naast de baan: het lijkt eerder slechter te worden dan beter. Hou m'n hart vast voor de release.
Bah, dat is wel heel erg slecht dus... :|

Ik hoop wel dat het een serieuze simulator wordt en niet zomaar een 'spelletje' wat er mooi uit ziet.

[ Voor 7% gewijzigd door flugelisoke op 30-07-2020 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobinNL schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 11:12:
[...]

Hmmmm... Misschien toch m'n pre-order cancellen en kopen via Steam. Ik zie hier niet de andere versies. Klopt dit?
Ik ga 'm sowieso niet pre-orderen. Ik wil ook weten of de Steam versie alsnog de Windows store nodig heeft of dat het echt een 100% Steam release is: in dat geval haal ik 'm ook via Steam binnen. Maar dan alsnog pas na de release want ik heb nog heel wat vragen die ik beantwoord wil zien.
flugelisoke schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 11:15:
[...]

Bah, dat is wel heel erg slecht dus... :|

Ik hoop wel dat het een serieuze simulator wordt en niet zomaar een 'spelletje' wat er mooi uit ziet.
Het zal vast een serieuze sim worden maar ik had gehoopt dat het out of the box al meer sim zou zijn. Lijkt erop dat je er alsnog ladingen geld tegenaan moet gooien om er echt een sim van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
tup61 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 10:46:
[...]

Net voor mijn verjaardag Xbox (Microsoft) cadeaubon gevraagd en nu bekend dat hij op Steam ook komt. Balen, wil hem liever op steam ...

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zie nu net voor het eerst de C172 met steam gauges... blijkt die alsnog een GPS te hebben een geen ouderwetse radio's voor VOR etc. :X :? 8)7 |:( Shit, balen... ik wordt steeds negatiever, sorry. ;) Kan ik alsnog maanden gaan wachten op een 3rd party plane om gewoon ouderwets te kunnen vliegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobinNL schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 11:12:
[...]

Ik zie hier niet de andere versies. Klopt dit?
In het eerste filmpje zie je de content van alledrie de versies dus die zullen dan ook alledrie wel op Steam komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
tup61 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 11:38:
Zie nu net voor het eerst de C172 met steam gauges... blijkt die alsnog een GPS te hebben een geen ouderwetse radio's voor VOR etc. :X :? 8)7 |:( Shit, balen... ik wordt steeds negatiever, sorry. ;) Kan ik alsnog maanden gaan wachten op een 3rd party plane om gewoon ouderwets te kunnen vliegen...
Anderzijds, als er straks een écht goede payware addon komt ben je ook helemaal in je nopjes in de wereld van MSFS he :)

Dan hebben we het nog niet eens gehad over de gouden combi van PMDG en MSFS. En wie weet wat addons qua terrain nog gaan brengen, wat dacht je van ultra high quality photomesh?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nu hij op steam komt ga ik hem daar wel bestellen , Zo afgezegt bij MS Store nu maar wachten op Steam versie :-)

Wel mazzel dat ze nu gedaan hebben en niet pas nadat ze afgeschreven hadden.
nu weet je dat hij er aankomt en hij gewoon op steam ook kan staan

[ Voor 75% gewijzigd door ravw op 30-07-2020 11:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PNKrewDcVEYLfraQBBxgEcbL03g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NBqoBYpNfcr6IRvBo2PfK6Dl.jpg?f=fotoalbum_large

Klik voor het hele artikel

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is eigenlijk het nadeel als je een spel via de Windows Store hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jirnsum
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-09 19:33
ravw schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 11:47:
Nu hij op steam komt ga ik hem daar wel bestellen , Zo afgezegt bij MS Store nu maar wachten op Steam versie :-)

Wel mazzel dat ze nu gedaan hebben en niet pas nadat ze afgeschreven hadden.
nu weet je dat hij er aankomt en hij gewoon op steam ook kan staan
Kan via deze link: https://account.microsoft.com/billing/orders/

Steam profiel UPlay JirnsumNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ze hebben me al een mail gestuurt dat ze het jammer vinden dat ik van gedachten veranderd ben _/-\o_ :D

wilde bijna terug mailen dat krijg je er van als je mij geen Alpha toegang geeft :+

[ Voor 13% gewijzigd door ravw op 30-07-2020 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Geen idee of dit artikel al hier eerder is geplaatst:
nieuws: Flight Simulator krijgt in de herfst vr-ondersteuning voor HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hopelijk komen ze ook voor de Rift S .. maar dat zal wel , het kan toch niet zo worden dat je dadelijk 150 VR brillen thuis heb hangen , omdat elke game een andere bril ondersteunt :o

PS was al gepost hier vlak boven zelfs

[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 30-07-2020 12:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Twixie schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 10:50:
[...]

Dat is op 1440p. Precies waar de 5700XT voor gemaakt is. Voor 1080p staat de 5600XT klaar. Ik heb zelf weinig problemen ervaren met de drivers maar dat wil uiteraard niet zeggen dat ze er niet zijn. Maar mijn ervaring is dat het allemaal wat minder erg is dan dat je leest online. Voor mij was de 5700XT gewoon erg goede bang voor de buck ten tijde van aankoop. ~5-8% minder performance dan een 2070 Super voor ca. 20-25% minder geld. Ook de 5600XT is veel bang voor je buck nog steeds, met performance tegen de RTX2060 aan (en een flinke stap boven de 1660 Super en Ti) voor een paar tientjes minder.

Maar ik ben geen fanboy gelukkig, dus gewoon lekker kopen wat je wil :).
tup61 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 11:38:
Waar heb je die gezien? Ben benieuwd namelijk, want het lijkt me sterk dat er geen nav radios in zitten.

[ Voor 14% gewijzigd door Propane op 30-07-2020 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zit net even te kijken of de Steam versie .. er staat daar niet bij dat je een account van derde nodig heb
dus ik ben erg benieuwd ... want hoe gaan ze het weer en bing er in gooien .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
https://www.twitch.tv/canardpc

Livestream van het spel, door een van de makers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 20:48

Dani86

AeroGeek

Propane schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 13:13:
[...]

Dat is op 1440p. Precies waar de 5700XT voor gemaakt is. Voor 1080p staat de 5600XT klaar.

Maar ik ben geen fanboy gelukkig, dus gewoon lekker kopen wat je wil :).
Daar was ik al bang voor maar m'n budget laat dat niet toe. Noem het cognitieve dissonantie, maar 1440P hoeft niet voor mij.
Ik ga eigenwijs doen en de gok nemen met de 5500XT. Ik bouw de PC puur en alleen voor MSFS 8)7

RAM kan ik er nog bij prikken.

Heb je AA aanstaan?

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dani86 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 13:48:
[...]

Ik bouw de PC puur en alleen voor MSFS 8)7
Zo gek is het niet hoor
ach ik heb mijn pc juist helemaal laten bouwen voor FS2020 en ik denk er zelf aan om een heel home cockpit te gaan bouwen er voor ..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 11:57:
Wat is eigenlijk het nadeel als je een spel via de Windows Store hebt?
Voor mij: Ik wil niet alles koppelen aan MS op mijn PC. En ik heb alles liever in Steam (of nog liever: GOG) waar al mijn games bij elkaar staan. Ik heb mijn MS preorder gelijk gecanceld toen ik zag dat hij op steam kwam in elk geval. Maar ik wil wel de deluxe versie, en inderdaad hoop ik ook dat hij daar wel zonder MS account werkt, dus ik wacht het nog wel even af.. Er is sowieso niet zoveel voordeel aan een preorder bij een digitale release.

Ook super dat de VR al zo snel komt! Ik heb toevallig ook de Reverb G2 gepreorderd dus ben heel benieuwd. Ook heb ik een Rift CV1 en een Quest trouwens.

[ Voor 15% gewijzigd door GekkePrutser op 30-07-2020 14:33 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• flugelisoke

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strider1007
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:27
GekkePrutser schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 14:29:
[...]
en inderdaad hoop ik ook dat hij daar wel zonder MS account werkt, dus ik wacht het nog wel even af..
Dat is ook mijn hoop, maar ik had ooit via Steam het spel Test Drive: Ferrari racing legends, en dat werkte ook alleen als je in een of andere MS game account ingelogd was..

Fingers crossed..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bacchus
@flugelisoke Van dat soort filmpjes wordt je wel enthousiast, ja. Als het zo laagdrempelig is als het daar lijkt, gaat Microsoft er heel veel van verkopen, goed verdienen en het dus lang kunnen ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
strider1007 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 14:50:
[...]

Dat is ook mijn hoop, maar ik had ooit via Steam het spel Test Drive: Ferrari racing legends, en dat werkte ook alleen als je in een of andere MS game account ingelogd was..

Fingers crossed..
die heb ik dus ook en nog vele andere game die op MS Live gingen waar je nu niets meer mee kunt doen
maar denk niet dat ze snel hier de stekker er uit zullen trekken ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bacchus schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 15:23:
@flugelisoke Van dat soort filmpjes wordt je wel enthousiast, ja. Als het zo laagdrempelig is als het daar lijkt, gaat Microsoft er heel veel van verkopen, goed verdienen en het dus lang kunnen ondersteunen.
ach als zelfs honden het kunnen _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/FKFdDPTT/200708-1-daily46-03.jpg

dan zal er wel een grote groep het gaan kopen , ik hoop het alleen maar

Misschien dat de addons dan ook een keer in prijs kunnen zakken want die vind ik al jaren veel te hoog

de Steam versie is nu te koop ( vooraf betalen) 3 versies

ik heb de mijne al binnen en betaald

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Hnq2c9ZH/200708-1-daily46-03.jpg

_/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door ravw op 30-07-2020 19:21 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc