Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:20
London schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 19:29:
Squirrel doet een rondje Sydney in de Icon A5:

[YouTube: Landing on Water - Microsoft Flight Simulator - Icon A5]

Weet ook nu al dat de A5 mijn meest gebruikte vliegtuig gaat worden. Lekker cruisen rond Fiji & Hawaii :9 :9
Maar dit kan gewoon een setting worden voor ship addons he.... Dat water en weer zijn zo uitgebreid, daar moet je best fijn mee kunnen varen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flugelisoke schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 20:49:
[...]

Maar dit kan gewoon een setting worden voor ship addons he.... Dat water en weer zijn zo uitgebreid, daar moet je best fijn mee kunnen varen.
doet er dan ook gelijk een paar auto's en trucks in die waren er ook al voor FS x

YouTube: FSX: Cars+Trucks Download-Link Englisch/German

YouTube: FSX-Pilot drives home after landing at ST.Maarten

inc orbx

YouTube: FSX Orbx Tamworth Car Theft Action

Nog even een heel mooie filmpje van fsx :-)

YouTube: Natural Beauty: Orbx NA Blue Pacific Northwest Preview

[ Voor 30% gewijzigd door ravw op 31-07-2020 21:50 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Leerrijk filmpje (weer & crashen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat me wel opvalt is dat de laaste dagen het gewoon Miscrosoft Flightsimulator heet en geen FS 2020
ook op steam heet het MS FS
nu zie ik het ook al bij diverse filmpjes voorbij komen

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Het heeft altijd gewoon Flight Simulator geheten voor zover ik weet. Alleen om verwarring met vorige titels te voorkomen wordt er veel gerefereerd naar FS2020 bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk2015
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-09 11:16

Luuk2015

Vires in numeris

ravw schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 22:35:
Wat me wel opvalt is dat de laaste dagen het gewoon Miscrosoft Flightsimulator heet en geen FS 2020
Omdat het officieel nooit FS2020 heeft geheten, deze naam wordt gewoon gebruikt door de community/press.
Microsoft heeft altijd gecommuniceerd met "Microsoft Flight Simulator".

[ Voor 0% gewijzigd door Luuk2015 op 31-07-2020 22:43 . Reden: Kleine toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luuk2015 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 22:42:
[...]

Omdat het officieel nooit FS2020 heeft geheten, deze naam wordt gewoon gebruikt door de community/press.
Microsoft heeft altijd gecommuniceerd met "Microsoft Flight Simulator".
oke ja het vielt me al een paar dagen op ik dacht hoe komen ze toch aan die 2020 :+
want op steam kan je ook geen FS 2020 vindne wel MS FS :D

maar oke maar dan weet ik het nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

ravw schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 22:35:
Versienummers zijn een beetje passé. Dit zal wel weer zo'n titel worden waarvoor ze wel "levenslang" updates en uitbreidingen uitbrengen maar nooit meer een volledig nieuwe versie. Als de appstore genoeg omzet dan is het niet erg als mensen maar eenmalig betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
Ik twijfel nog of de standalone versie niet beter is dan steam ivm third party addons die wellicht niet via steam releasen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

flugelisoke schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 22:53:
Ik twijfel nog of de standalone versie niet beter is dan steam ivm third party addons die wellicht niet via steam releasen?
Zou niets uit moeten maken, beide versies bieden exact dezelfde functionaliteiten.
Sommige 3rd party mods moet je misschien alleen handmatig installeren, de rest verloopt als het goed is gewoon via de in-game marketplace.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unigo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-09 06:36
flugelisoke schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 22:53:
Geloof dat je via de Windows store 'm straks ook op je Xbox kan spelen, zonder 2 keer te moeten kopen. Dat is (denk ik) het grootste verschil tussen de 2 versies.

3ds fc: 4270-0926-7440

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daar zat ik later ook ana te denken maar er zit een store in MSFS dus dat komt wel goed

maar er zullen misschien nu ook wel dingen Via Steam kunnen komen die normaal los gekocht moeten worden en dus gelijk geintegreerd worden .

hopelijk komen er nieuwe en mooie updates uit en niet de oude bekende

Maar we zien wel wat er gaat komen , hoop zelf op een Payware/freeware van EHRD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
Ben eigenlijk best benieuwd hoe EHRD eruit ziet in MSFS. Rotterdam had allerlei landmarks in FSX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flugelisoke schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 23:06:
Ben eigenlijk best benieuwd hoe EHRD eruit ziet in MSFS. Rotterdam had allerlei landmarks in FSX.
Ja in XP had je die ook belandrijke gebouwen van Rotterdam
ach er gaat er wel een komen
ze zijn er wel mee bezig of die ook voor MSFS uitkomt weet ik nog niet

https://fselite.net/tag/ehrd/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

ravw schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 23:04:
daar zat ik later ook ana te denken maar er zit een store in MSFS dus dat komt wel goed

maar er zullen misschien nu ook wel dingen Via Steam kunnen komen die normaal los gekocht moeten worden en dus gelijk geintegreerd worden .

hopelijk komen er nieuwe en mooie updates uit en niet de oude bekende

Maar we zien wel wat er gaat komen , hoop zelf op een Payware/freeware van EHRD
Persoonlijk denk ik niet dat ze gebruik gaan maken van de Steam Workshop voor add-ons.
Ik denk dat ze die marketplace daar alleen voor willen gebruiken.
Anders ga je krijgen dat sommige gebruikers niet bepaalde 3rd-party content kunnen downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Twixie schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 18:56:
[...]
Maar ok, 20fps lijkt me ook wel een minimum. Maar in het filmpje van DF vinden ze het al richting problematisch gaan als ze onder de 45 duiken...
Bij Digital Foundry zijn ze gewoon een beetje 60fps biased. Het is ook echt goed dat er iemand strijdt voor hoge framerates. Dat gezegd hebbende, is een hoge framerate vooral van belang bij spellen waarbij input lag een probleem vormen. Dat zijn dus vooral spellen met snelle actie, zoals shooters, racers, of platformers. Bij RPG's is het vaak van minder belang omdat de actie trager is.

Een spel als Flight Simulator heeft precies hetzelfde als die laatsgenoemde. Je vliegt weliswaar snel, maar een vliegtuig controleert inherent langzaam. Als jij je input aanpast, duurt het even voordat je vliegtuig reageert. Als daar wat lichte input lag bijkomt door je lage framerate, heeft dat weinig effect op de gameplay.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:57

Ik zal na release eerst de initiële reacties afwachten, en als ik 'm koop denk ik dat het minstens de Deluxe wordt, daar zit Schiphol namelijk bij en 2 Diamonds en de Cessna 172, alle 3 met klokjes in plaats van de glassclockpits (glasscockpit :r )

En oja, waarom de 737 er niet default in zit is me echt een compleet raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luuk2015 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 23:13:
[...]

Persoonlijk denk ik niet dat ze gebruik gaan maken van de Steam Workshop voor add-ons.
Ik denk dat ze die marketplace daar alleen voor willen gebruiken.
Anders ga je krijgen dat sommige gebruikers niet bepaalde 3rd-party content kunnen downloaden.
Ik had het niet over de steam workshop , ( die mag van mij wegblijven - of alleen voor routes te delen) maar ik had het meer zo als ze met FS X en XP11 aerofly fs 2 doen .. dat ook daar de addons zelf via steam te kooop zijn.

nee ik hoop echt niet op een steam workshop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Twixie schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 18:56:
[...]
Dus de eigenlijke simulatie zelf volgt de framerate van de display output ? Lijkt me wel bizar eigenlijk.
Het kan ook zijn dat de game, om de framerate hoog te houden, bepaalde zaken gaat negeren. Je computer is immers zo druk bezig met deze minimale hoeveelheid frames te maken, dat het niet anders kan. Er is gewoon geen tijd over om andere dingen te simuleren.

Of de simulatieberekening wordt verspreid over enkel seconden, maar met zo'n lage framerate moet die interval omhoog. Simplistisch voorbeeld: Als je normaal elke seconde de hoogte berekent, is dat nu verspreid 10 seconden. Dat geeft vertraging en heeft invloed op de gameplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FastFred schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 23:16:
[YouTube: Planes and Hand-Crafted Airports]

Ik zal na release eerst de initiële reacties afwachten, en als ik 'm koop denk ik dat het minstens de Deluxe wordt, daar zit Schiphol namelijk bij en 2 Diamonds en de Cessna 172, alle 3 met klokjes in plaats van de glassclockpits (glasscockpit :r )

En oja, waarom de 737 er niet default in zit is me echt een compleet raadsel.
ja die glasscockpits vind ik ook maar niets ... ( msischien als ik er ooit eens tijd in gaat steken om het te leren dat het misschien ooit nog eens leuk word ....
of ze moeten morgen hier een compleet glasscockpit home build neer zetten met alles er op en er aan .. :-)
dan ga ik msischien denk ik nog wel eens kijken of ik het leuk gaat vinden

maar dat van die B737 vind ik ook nog steeds raar ..
nu hebebn ze twee boeings voor lange afstanden , en 1 Airbusje voor de korte afstand

maar goed we weten nog niet wat ze nog daarna uit gaan brengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:57
Ach het is eens wat anders. Ik speel sinds FS2002 mee en daar hebben altijd een 747 en 737 ingezeten, ik kan me ook een 76 of 757 herinneren. En altijd maar 1 Airbus.

Nu mist de 737 gewoon een keertje, wacht ik wel op PMDG :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tk55 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 23:21:
[...]

Het kan ook zijn dat de game, om de framerate hoog te houden, bepaalde zaken gaat negeren. Je computer is immers zo druk bezig met deze minimale hoeveelheid frames te maken, dat het niet anders kan. Er is gewoon geen tijd over om andere dingen te simuleren.

Of de simulatieberekening wordt verspreid over enkel seconden, maar met zo'n lage framerate moet die interval omhoog. Simplistisch voorbeeld: Als je normaal elke seconde de hoogte berekent, is dat nu verspreid 10 seconden. Dat geeft vertraging en heeft invloed op de gameplay.
zo gaat het dus ook
stel je heb een wind van 25kt en hij moet dat op je vliegtuig berekenen , en je frames gaan maar met 10 kt
dan zal hij moeten verreken naar 10% of 20% trager gaan van je real sim anders kloppen de berekeningen niet ..
dan geeft hij in XP11 of FSX dus de waarschuwing van de berekeningen wordne veranderd en zijn niet meer real

en vergeet dan ook niet de input berekening van je yoke niet die gaat dan vaak ook veel trager
dat wil je in een sim niet hebben , het is ook niet leuk als je als vlieger in eens in een boom hang en ziet dat je neergestort bent , en dan pas de waarschuwing krijgt voor een WINDSHEAR

})

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
ravw schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 23:13:
[...]

Ja in XP had je die ook belandrijke gebouwen van Rotterdam
ach er gaat er wel een komen
ze zijn er wel mee bezig of die ook voor MSFS uitkomt weet ik nog niet

https://fselite.net/tag/ehrd/
X Plane heeft geen custom gebouwen in Rotterdam hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flugelisoke schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 23:55:
[...]

X Plane heeft geen custom gebouwen in Rotterdam hoor.
was dat dan in FSX :o
ja ik heb al zo lang in XP11 Rotterdam wel volstaan

https://forums.x-plane.or...dmarks-rotterdam-skyline/

en die van sim heavens

hoopd at met MSFS dit wle een beetje real volstaat met de bekende gebouwen

[ Voor 9% gewijzigd door ravw op 01-08-2020 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:15
London schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 19:29:
Squirrel doet een rondje Sydney in de Icon A5:

[YouTube: Landing on Water - Microsoft Flight Simulator - Icon A5]

Weet ook nu al dat de A5 mijn meest gebruikte vliegtuig gaat worden. Lekker cruisen rond Fiji & Hawaii :9 :9
Mooi filmpje maar geheel kritiekloos, misschien zijn mijn verwachtingen te hoog gespannen na het zien van al dat moois. Sydney Opera House ziet er mooi uit en hij zegt ook 'handcrafted' en dat is wel duidelijk als je de omgeving ziet want dat is weer autogen, wat ik jammer vind is dat hij de iconische Sydney Harbour Bridge letterlijk links (is wel aan de rechterkant maar in Australie staat alles op de kop natuurlijk ;) ) laat liggen, jammer dat ze die niet even extra aandacht hebben gegeven want die ziet er niet uit.

Ik ben benieuwd tot in hoeverre de sim me straks gaat verbazen, verrassen of tegenvallen (op punten).

Edit: ik laat bovenstaande hier even staan for the sake of it maar ik lees onder de video dat de Sydney Harbour Bridge - Copyrighted - is. |:( Geldt ook voor die toren daar, wat een rare wereld leven we af en toe. Dat een militair object geblurred wordt , ok, maar landmarks.

[ Voor 12% gewijzigd door cbr600f4i op 01-08-2020 00:15 ]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cbr600f4i schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 00:06:
[...]

Edit: ik laat bovenstaande hier even staan for the sake of it maar ik lees onder de video dat de Sydney Harbour Bridge - Copyrighted - is. |:( Geldt ook voor die toren daar, wat een rare wereld leven we af en toe. Dat een militair object geblurred wordt , ok, maar landmarks.
en dan nog wel landmarks waar ze zelf zo trots op zijn en wat hun veel bezoekers brengt ..
dat zou net als ze in Rotterdam de Euromast weg halen of parijs de eifeltoren , of het vrijheidsbeeld in NY :( 8)7

of the Rock (area 12) Alcatraz. , maar die zal er wel in zitten

[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 01-08-2020 00:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:36
Zojuist even gekeken ten zuidoosten van Miami naar orkaan Isaias. In Miami was het lekker zonnig, maar dichterbij ik bij de orkaan kwam, hoe bewolkter het werd. Opeens zag ik gewoon een hele muur van wolken in de verte. Door de tijd heb ik niet verder gekeken.

Morgen ga er even kijken hoe het met de wind is. De basis is in ieder geval aanwezig!

[ Voor 4% gewijzigd door RobinNL op 01-08-2020 00:45 ]

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobinNL schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 00:44:
Zojuist even gekeken ten zuidoosten van Miami naar orkaan Isaias. In Miami was het lekker zonnig, maar dichterbij ik bij de orkaan kwam, hoe bewolkter het werd. Opeens zag ik gewoon een hele muur van wolken in de verte. Door de tijd heb ik niet verder gekeken.

Morgen ga er even kijken hoe het met de wind is. De basis is in ieder geval aanwezig!
dan offer ik mijn nachtje wel op ik zal daar door heen gaan en probere in het oog te komen _/-\o_

kom maar op met die flightsim :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobinNL
@ravw Zo'n orkaan is gelukkig niet in een dagje opeens helemaal weg. Maar het zag er vrij indrukwekkend uit! Ik heb zelf de graphics op (very) low staan.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Euromast is niet aanwezig in Rotterdam ;). Alles wordt voornamelijk procedureel gemaakt door AI en die ziet van boven alleen het ronde van de Euromast en zet er een ronde flat neer. Ik denk dat dit met verloop van tijd en training/tweaken van de AI beter wordt maar sommige dingen moeten gewoon handgemaakt worden, en dat kan niet voor elk land, elke stad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tanh92
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12-09 09:23
In een tijd waarbij het onmogelijk is om de wereld rond te reizen, komt Microsoft zo'n 15 jaar later met een fenomenale simulator die het toch mogelijk maakt om de wereld weer te gaan ontdekken. Fantastisch, kan niet wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kijk alleen nu wel al uit naar een andere flightsim maker die ook nu op ideeen gebracht word om dit soort dingen uit te gaan halen ..

misschien dan niet de hele wereld maar dan gewoon in grote gebieden ( bijvoorbeeld heel europa , of de vs , maar dan wel in photoreal landschap en dan ook echt alles 3d weergegeven _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 22:08
ravw schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 00:47:
[...]

dan offer ik mijn nachtje wel op ik zal daar door heen gaan en probere in het oog te komen _/-\o_

kom maar op met die flightsim :9
Active Sky heeft de mogelijkheid om weer van een bepaalde tijd in de sim te injecteren dus dan kan je gewoon normaal je schoonheidsslaapje gaan doen en op een geschikt tijdstip je gesimuleerde tornado chase doen.

Uit de tot nu toe getoonde youtube filmpjes kreeg ik de indruk dat FS2020 dit ook ondersteunt. Maar ik ben geen beta tester dus kan het niet controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
killerbee1958 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 08:14:
[...]

Active Sky heeft de mogelijkheid om weer van een bepaalde tijd in de sim te injecteren dus dan kan je gewoon normaal je schoonheidsslaapje gaan doen en op een geschikt tijdstip je gesimuleerde tornado chase doen.

Uit de tot nu toe getoonde youtube filmpjes kreeg ik de indruk dat FS2020 dit ook ondersteunt. Maar ik ben geen beta tester dus kan het niet controleren.
ja dat zat er geloof ik wel in ja ...

het lijkt me wel gaaf , en ook een supercell vind ik altijd wel erg mooi om te zien ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Ik denk bij elk FS2020 filmpje: “Oh ziet er best goed uit..... ownee of valt het toch mee?” Ik blijf maar sceptisch zijn op één of andere manier. Over 18 dagen kom ik erachter wat ik er echt van vind :P

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

[...]
Volgens mij is het Hollywood Sign ook gecopyright, ben benieuwd of die er in zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Performance van een 2080S op 1080p low, medium, high en ultra + 4k op high (na een intro van alle menu's)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2020 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Luuk2015 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 10:43:
[...]

Volgens mij is het Hollywood Sign ook gecopyright, ben benieuwd of die er in zit.
Ja die heb ik afgelopen week gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
killerbee1958 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 08:14:
[...]

Die functie ben ik nog niet tegengekomen. Wel dat je live weer kan doen (van nu) en dan de tijd aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:57

JK

[...]

En zo ook de Erasmusbrug in Rotterdam, ook copyright (voor commercieel gebruik).
Ben dus benieuwd of die er in zit. Ik heb geen alpha en geen beta, dus het is afwachten tot de release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zit er ook niet in. Afgelopen week gekeken. Is nu net zo'n saaie platte brug als de Sydney Harbor Bridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
cracking cloud schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 12:39:
Zit er ook niet in. Afgelopen week gekeken. Is nu net zo'n saaie platte brug als de Sydney Harbor Bridge
Alle bruggen zijn plat in Rotterdam, Erasmusbrug, Willemsbrug, Koninginnebrug, Van Brienenoordbrug etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
Toch apart dat ze erin FSX wel inzaten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 22:08
cracking cloud schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 12:13:
[...]

Die functie ben ik nog niet tegengekomen. Wel dat je live weer kan doen (van nu) en dan de tijd aanpassen.
Oke, daarmee zou HiFi sim met hun Active Sky mogelijk toch nog een, weliswaar select, publiek met de addon voor FS2020 kunnen bedienen.
Maar ik denk niet dat dat er veel zullen zijn. Zelf gebruik ik AS meestal inderdaad om het huidige weer te injecteren en dat zit al standaard dus in FS2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:00

MazeWing

The plot thickens...

Gisteren de video van Digital Foundry gezien en het ziet er echt waanzinnig uit. Aangezien ik Xbox game pass (pc) heb kan ik het gratis spelen.

Ik vind het behoorlijk sneu voor ontwikkelaars van andere flight sims (X-Plane, etc.) en grafische add-ons in de vorm van landschappen (ORBX, etc.). Die zijn over een paar weken gewoon in 1 klap compleet overbodig geworden. Microsoft heeft eindelijk gedaan wat ze al hele hele lange tijd geleden moeten doen; een compleet nieuwe engine en het spel helemaal vanaf de grond opnieuw opbouwen. Nu dit eindelijk gedaan is, liggen ze zo enorm ver voor.

Ik zie niet in hoe een andere developer dit in afzienbare tijd gaat overtreffen of een waardig, maar goedkoper, alternatief op de markt gaat brengen. De reden dat bijvoorbeeld een X-plane al jaren ermee "weg komt" was dat er geen goede alternatieven (buiten FSX) waren en ook grafisch was het eigenlijk allemaal huilen met de pet op.

18 augustus wordt dus voor de consument een mooie dag, maar voor een boel ontwikkelaars praktisch hun doodvonnis...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-09 17:00
MazeWing schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 13:45:
Gisteren de video van Digital Foundry gezien en het ziet er echt waanzinnig uit. Aangezien ik Xbox game pass (pc) heb kan ik het gratis spelen.

Ik vind het behoorlijk sneu voor ontwikkelaars van andere flight sims (X-Plane, etc.) en grafische add-ons in de vorm van landschappen (ORBX, etc.). Die zijn over een paar weken gewoon in 1 klap compleet overbodig geworden. Microsoft heeft eindelijk gedaan wat ze al hele hele lange tijd geleden moeten doen; een compleet nieuwe engine en het spel helemaal vanaf de grond opnieuw opbouwen. Nu dit eindelijk gedaan is, liggen ze zo enorm ver voor.

Ik zie niet in hoe een andere developer dit in afzienbare tijd gaat overtreffen of een waardig, maar goedkoper, alternatief op de markt gaat brengen. De reden dat bijvoorbeeld een X-plane al jaren ermee "weg komt" was dat er geen goede alternatieven (buiten FSX) waren en ook grafisch was het eigenlijk allemaal huilen met de pet op.

18 augustus wordt dus voor de consument een mooie dag, maar voor een boel ontwikkelaars praktisch hun doodvonnis...
Ik denk dat dit wel meevalt. Er zijn nog genoeg airports mooier te maken voor de addons makers. En het ok aan de steden zonder goede Bing maps data is best nog wel een ruimte voor verbetering. En ondanks dat dit een enorme stap vooruit is, is het een kwestie van tijd voor we hieraan gewend zijn geraakt en het gemeengoed is. En dan is er weer genoeg ruimte voor verdere verbetering, scherpere texturen, meer details, etc., etc...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Persoonlijk vind ik het een beetje overdreven dat de game alle andere flight sims overbodig maakt.
X-Plane heeft een hele sterke community met mods en bedrijven die vliegtuigen namaken met ontzettend veel detail. Ik denk dat dit nog wel even gaat duren voordat FS op het zelfde niveau zit als van X-Plane.
Overigens als ik kijk naar video's zie ik wel nog behoorlijk wat bugs (De ATC is volgens mij nog niet heel erg goed). Ben erg benieuwd of dit iets is wat met de release is opgelost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arroz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Vergeet niet dat MSFS alleen windows only is. Ik ben Linux gebruiker en maar al te blij dat ik XP11 kan spelen. Zo zullen er ook nog genoeg MAC-gebruikers zijn die van XP11 gebruik maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
Voor de beta testers, zitten de duinen in Nederland er in als verhogingen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobinNL
Op dit moment lijkt dat er verschillende builds zijn voor Microsoft Flight Simulator. Beide video's zijn van eind juli.

Content Creator build

Press build

@flugelisoke Ik ga vanmiddag voor je kijken.

[ Voor 5% gewijzigd door RobinNL op 01-08-2020 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
aaaaaaaaaaaagh die bergen in dat tweede filmpje O+ O+ O+ :9~ :9~

krijg ook weer een flashback naar een oude vlucht met FS2002

met ik met dit nummer had bewerkt

YouTube: Israel Kamakawiwo'ole - Somewhere Over the Rainbow (with lyrics)

en die verlichting is ook wel mooi gedaan

verder leuk ... maar kom op wie durft met een C172 op het rode plein te landen _/-\o_
flashbacks of the 80 >:)

[ Voor 33% gewijzigd door ravw op 01-08-2020 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

cracking cloud schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 12:39:
Dat de Sydney Harbor Bridge en de Opera ontbraken zag ik laatst al op een screenshot. Raden waar die screenshots zijn gemaakt is de laatste weken haast een sport voor me geworden en ik dacht Sydney te herkennen maar uitgerekend de meest bekende gebouwen ontbraken. Ik dacht toen dat het een bug of gewoon work in progress was. Vooral van die brug vind ik het vreemd. Die brug is 88 jaar oud en volgens mij zijn copyrights dan wel verlopen.

Sowieso is het vreemd. Als er copyrights op zitten dan mogen ze toch ook niet in Bing Maps of Google Maps getoond worden? Wat maakt MSFS anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Microsoft heeft eindelijk gedaan wat ze al hele hele lange tijd geleden moeten doen; een compleet nieuwe engine en het spel helemaal vanaf de grond opnieuw opbouwen. Nu dit eindelijk gedaan is, liggen ze zo enorm ver voor.
Luuk2015 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 14:15:
[...]

(De ATC is volgens mij nog niet heel erg goed). .
Ik vlieg nu boven Groningen richting Friesland, maar de ATC wil mij overzetten naar Bremen ATC.
Dezelfde bug zat als ik het goed heb ook in FS2004. (FSX heb ik eigenlijk nooit gespeeld).
Met de mooie verhalen die ze houden over hun navdata partners zou je verwachten dat dit gefixt zou zijn.

Misschien komt het ooit nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cracking cloud schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 14:56:
[...]

[...]

Ik vlieg nu boven Groningen richting Friesland, maar de ATC wil mij overzetten naar Bremen ATC.
Dezelfde bug zat als ik het goed heb ook in FS2004. (FSX heb ik eigenlijk nooit gespeeld).
Met de mooie verhalen die ze houden over hun navdata partners zou je verwachten dat dit gefixt zou zijn.

Misschien komt het ooit nog.
het zal me niet verbazen als ze straks gaan zeggen dat het gewoon nog de zelfde engine is als FS 2000/2002 FSX ....
alleen met een nieuwe schil er over heen ...

want de melding van D button indrukken zit er ook nog in _/-\o_

je gaat me niet vertelllen dat ze dat alleen maar doen voor nostalgie te behouden >:) >:)

hoe meer ik gaat zitten lezen over de klachten zal ik steeds meer gaan inzien dat het gewoon een update versie van FSx is

maar dat zal straks wel blijken met de addons en andere dingen 8)

iemand al naar de Root gekeken vsn MSFS (mappen indeling )

[ Voor 13% gewijzigd door ravw op 01-08-2020 15:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Mijn theorie is dat ze de engine van FSX/FS9 etc hebben gepakt en dat samen met bing maps en de weather engine allemaal in 1 grote pot hebben gegooid, en bezig zijn geweest om al die verschillende stukken code/API's aan elkaar te lijmen. Nieuwe graphics engine eroverheen. Ziet er prachtig uit, maar als je iets van die buitenkant wegschraapt zie je nog oude FSX/FS9 dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-09 17:00
cracking cloud schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 15:03:
Mijn theorie is dat ze de engine van FSX/FS9 etc hebben gepakt en dat samen met bing maps en de weather engine allemaal in 1 grote pot hebben gegooid, en bezig zijn geweest om al die verschillende stukken code/API's aan elkaar te lijmen. Nieuwe graphics engine eroverheen. Ziet er prachtig uit, maar als je iets van die buitenkant wegschraapt zie je nog oude FSX/FS9 dingen.
Dat lijkt me sterkt. Het optimaliseren van zulke oude software lijkt me meer werk dan van de grond af aan opbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 13:58
[...]

Jazeker, hier ben ik al virtueel langsgevlogen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
Propane schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 01:04:
Euromast is niet aanwezig in Rotterdam ;). Alles wordt voornamelijk procedureel gemaakt door AI en die ziet van boven alleen het ronde van de Euromast en zet er een ronde flat neer. Ik denk dat dit met verloop van tijd en training/tweaken van de AI beter wordt maar sommige dingen moeten gewoon handgemaakt worden, en dat kan niet voor elk land, elke stad.
Heb ik wel als bug gemeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
Cool, in eerdere versies was de oude baannummering 08/26 nog aanwezig. Dit gemeld en blijkbaar dus gefixed!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Volgens mij is dat exact wat ze hebben gedaan. Is ook netjes door Asobo uitgelegd in één van de sessies voor de pers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 19:06

Stoney3K

Flatsehats!

Dat is met het Atomium in Brussel bijvoorbeeld ook het geval.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sparkiezz schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 15:08:
[...]

Dat lijkt me sterkt. Het optimaliseren van zulke oude software lijkt me meer werk dan van de grond af aan opbouwen.
Nee dat hoeft niet ... je kunt een oude engine met de hardware van nu ook zo aanpassen dat de zwakheden van die engine du nu niet meer gebruikt worden ..

zo als je ook ziet in sommige filmpjes die Vlakken dat is iets wat altijd al een MSFS puntje is geweest ... dat zie je dus met een XP11 veel minder , als je zo iets dus van de grond opbouwd met een nieuwe engine zal je dat niet meer op dezelfde manier zien .. en zeker niet de zelfde knoppen meldingen ,,

maar ik heb al meerdere dingen gezien waar ik van denkt .. het lijk wel of ik naar een getuned versie van FSX zit te kijken ..
mede omdat ik ook met die dovetail flight sim world heb gespeeld zie je nu dus wel iets meer vergelijkingen terug zo als de planes en ook bepaalde weer dingen die toen al een klein beetje zichtbaar waren

Alleen ze hebben het helas nooit door gezet maar ook die was of de zelfde Engine van FSX
ook als je nu weer ziet hoe ze de menu's er uit laten komen :-) denk ik ook terug aan FSW
https://www.youtube.com/watch?v=Mo3N9ryiRhM

dus het zal me niet verbazen dat we straks gewoon een leuke update krijgen van de oude FSX :9~
want zie het filmpje van FSW en kijk eens naar de vergelijkingen , en waarom heeft Dovetail zich toen onverwacchts terug getrokken terwijl FSW toch aardig goed verkocht , ik dacht dat ze zagen dat MS in het zelfde vaarwater kwam te zitten als waar hun in zaten of naar toe willen gaan , of heft MS weer de rechten terug gekocht

[ Voor 12% gewijzigd door ravw op 01-08-2020 15:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 19:06

Stoney3K

Flatsehats!

Dat zou betekenen dat bepaalde FSX modules (zoals FSUIPC) ook in FS2020 zouden werken.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stoney3K schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 15:18:
[...]

Dat zou betekenen dat bepaalde FSX modules (zoals FSUIPC) ook in FS2020 zouden werken.
daar gaat het er wel naar uit zien dan worden straks mijn panels wel besteld van Saitek
maar ik wil eerst zeker weten voor dat ik overgaat voor een dure aanschaf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:38
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q2bBqy0_ppCYfVHN9nPn9XYKBlU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qcq4J53bfTgyukSZVSrxeJxE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

ravw schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 15:18:
[...]

Nee dat hoeft niet ... je kunt een oude engine met de hardware van nu ook zo aanpassen dat de zwakheden van die engine du nu niet meer gebruikt worden ..

zo als je ook ziet in sommige filmpjes die Vlakken dat is iets wat altijd al een MSFS puntje is geweest ... dat zie je dus met een XP11 veel minder , als je zo iets dus van de grond opbouwd met een nieuwe engine zal je dat niet meer op dezelfde manier zien .. en zeker niet de zelfde knoppen meldingen ,,

maar ik heb al meerdere dingen gezien waar ik van denkt .. het lijk wel of ik naar een getuned versie van FSX zit te kijken ..
mede omdat ik ook met die dovetail flight sim world heb gespeeld zie je nu dus wel iets meer vergelijkingen terug zo als de planes en ook bepaalde weer dingen die toen al een klein beetje zichtbaar waren

Alleen ze hebben het helas nooit door gezet maar ook die was of de zelfde Engine van FSX
ook als je nu weer ziet hoe ze de menu's er uit laten komen :-) denk ik ook terug aan FSW
https://www.youtube.com/watch?v=Mo3N9ryiRhM

dus het zal me niet verbazen dat we straks gewoon een leuke update krijgen van de oude FSX :9~
Als je meer wilt weten: YouTube: MICROSOFT FLIGHT SIMULATOR - ANSWERS

Acties:
  • +1 Henk 'm!
leuk voor de long flights :-) kan je nog even met een piper cub of zo een klein vluchtje simmen :-) terwijl de MSFS aan het doen met met de B747 maar die nog 8 uur op level vliegt :-) _/-\o_ :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobinNL
cracking cloud schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 15:41:
[...]

Nice, dat was een duidelijk antwoord.

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
*O* *O*

old memory's maar gaat wel als eerste uit .. O+
maar ze kunnen nu toch niet meer zeggen dat het geen FS X engine is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Uiteraard heeft iemand gekeken of Area 51 ook bestaat, die zit blijkbaar ook in de game:
YouTube: Microsoft Flight Simulator 2020 - Visiting AREA 51

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luuk2015 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 17:00:
Uiteraard heeft iemand gekeken of Area 51 ook bestaat, die zit blijkbaar ook in de game:
YouTube: Microsoft Flight Simulator 2020 - Visiting AREA 51
ook heel erg veel weggelaten ... maar deze vind ik ook wel even leuk om te laten zien

YouTube: Microsoft Flight Simulator 2020 - Visiting NORTH KOREA

:o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:01
Stoney3K schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 15:17:
[...]
Dat is met het Atomium in Brussel bijvoorbeeld ook het geval.
Maar het Atomium zit er wel degelijk in. In een van de trailers werd er een paar seconden Brussel getoond waarop je het Atomium en het Koning Boudewijnstadion onmiddellijk kon herkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwammen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-09 18:36
Twixie schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 17:07:
[...]

Maar het Atomium zit er wel degelijk in. In een van de trailers werd er een paar seconden Brussel getoond waarop je het Atomium en het Koning Boudewijnstadion onmiddellijk kon herkennen.
Klopt, zit er in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Ik vind het wel jammer om te zien dat het water zo statisch is. Als de Icon A5 op het water landt zie je helemaal geen kielzog, ondanks dat het water wel interacteert met weersomstandigheden.

Desalniettemin ga ik deze hoe dan ook aanschaffen zodra het VR-gedeelte beschikbaar is. Al ga ik de sim denk ik meer gebruiken voor casual sightseeing want de hele wereld en ik heb niet echt interesse in airliners, realistische sorties doe ik in DCS. :)

[ Voor 3% gewijzigd door dawg op 01-08-2020 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 18:28
Ik heb dit spel meteen besteld toen het kon. Ik heb dit gedaan in de Microsoft store. Is er eigenlijk een verschil tussen de versie van de Microsoft store en die van steam?
Heeft de steam versie misschien een voordeel met online?

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinNL
Marcievg schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 18:58:
Ik heb dit spel meteen besteld toen het kon. Ik heb dit gedaan in de Microsoft store. Is er eigenlijk een verschil tussen de versie van de Microsoft store en die van steam?
Volgens mij is dit gewoon persoonlijke smaak. Heb je naast een PC ook nog een Xbox, dan kan je 'm beter in de Microsoft Store bestellen (er vanuit gaan dat je het ook op de Xbox gaat spelen) vanwege Play Anywhere. Ik heb zelf veel games (en vrienden) op Steam staan en slechts 1 game bij Microsoft. Ik heb mijn pre-order gecanceld en bij Steam besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marcievg schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 18:58:
ze zijn gelijk aan .... maar nu heb je alleen je games op steam staan ... waar ik dus ook XP11 en zo heb ..
vind het wel makkelijker dna overal op verschillende websites of stores je games te hebben

wat ik wel verwacht is de bij Steam sneller VR gebruikt kan worden misschien dan wel zonder besturing maar wel het rond kijken .. omdat Steam een ingebouwde VR driver en programma zit

zal me niets verbazen als VR gelijk werkt met SteamVR in MSFS

ik had hem eerst ook bij de MS store maar gecanceled en naar Steam gegaan

[ Voor 7% gewijzigd door ravw op 01-08-2020 19:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 18:28
RobinNL schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 19:02:
[...]

Volgens mij is dit gewoon persoonlijke smaak. Heb je naast een PC ook nog een Xbox, dan kan je 'm beter in de Microsoft Store bestellen (er vanuit gaan dat je het ook op de Xbox gaat spelen) vanwege Play Anywhere. Ik heb zelf veel games (en vrienden) op Steam staan en slechts 1 game bij Microsoft. Ik heb mijn pre-order gecanceld en bij Steam besteld.
Dan is het misschien een idee voor mij om hetzelfde te doen. Mochten we hier ooit beslissen om met een paar man te gaan vliegen dan kan het maar beter makkelijk gaan.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Marcievg schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 19:12:
[...]

Dan is het misschien een idee voor mij om hetzelfde te doen. Mochten we hier ooit beslissen om met een paar man te gaan vliegen dan kan het maar beter makkelijk gaan.
dan moeten we ook wel even met een paar mensen bij elkaar in steam komen , mijn naam is het zelfde als hier

PS voor de mensen die XP11 en Aerofly FS2 ook hebben kijk even in het andere FS topic
even wat updates er over gegeven

ravw in "Flight Simulator - Deel 85"

heb gelijk weer een vluchtje gemaakt met yoke en rudderpendalen
alvast een beetje inkomen voor MSFS

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/QdS1fDXK/IMG-20200801-184914.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/YShG8mnT/IMG-20200801-184829.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door ravw op 01-08-2020 19:34 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Super vet met dat ijs ook halverwege :o En die scenery _O_

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dat heb je met die Payware C172 in XP 11 ook al :-)
zelf je ramen kunnen beslaan , dus je kachel aanzetten of je frisse lucht binnen laten komen :-) Maar ook Ijs heb ik al vaker gehad ..

maar die landschappen zien er wel mooi er uit inderdaad

maar komen er nog uitnodigingen voor de beta ?

[ Voor 9% gewijzigd door ravw op 01-08-2020 19:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinNL
@ravw Ik heb nog eens bij orkaan Isaias gekeken. Er was niet echt een oog te zien, maar ik heb van andere mensen gehoord dat dit wel zo was bij een andere orkaan. Wolken gingen zeker tot 30.000ft hoog.

Om een beetje het idee te geven hoe het een beetje eruit lijkt te zien... Zoiets, maar dan veel groter.
Afbeeldingslocatie: https://tpo.nl/wp-content/uploads/2019/06/ANP-74470262-e1560164239415-815x352.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cdn.pixabay.com/photo/2014/10/16/13/08/cumulus-nimbus-491106_960_720.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
RobinNL schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 20:04:
@ravw Ik heb nog eens bij orkaan Isaias gekeken. Er was niet echt een oog te zien, maar ik heb van andere mensen gehoord dat dit wel zo was bij een andere orkaan. Wolken gingen zeker tot 30.000ft hoog.

Om een beetje het idee te geven hoe het een beetje eruit lijkt te zien... Zoiets, maar dan veel groter.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Heb je de duinen in Nederland al gezien? :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinNL
@flugelisoke Ja, ik heb ff gekeken. Ze hebben een lichte verhoging, maar het stelt niet heel veel voor (ik draai de game zelf op low). De pier bij Scheveningen heb ik helemaal niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobinNL schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 20:12:
@flugelisoke Ja, ik heb ff gekeken. Ze hebben een lichte verhoging, maar het stelt niet heel veel voor (ik draai de game zelf op low). De pier bij Scheveningen heb ik helemaal niet gezien.
die pier had ik ook niet bij ORBX NL van Aerofly fs2
daar heb ik hem ook niet gevonden dus ze laten hem wel meer weg .. bij FS X zat hij ergeloof ik wel in of was dat weer met NL2000

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobinNL schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 20:04:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
daar wil je echt niet door heen met je GA :o

je bent gelijk gezandstraalt , ook eens een BA B747 (flight 9 ) die door zo'n wolk is gevlogen er zat niet veel verf meer op , dacht dat in de buurt was van Java
die wolken kunnen heel hoog komen maar ook een halve wereld over gaan ...

[ Voor 15% gewijzigd door ravw op 01-08-2020 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Is het al bekend of je met de Steam versie nog steeds een MS Account moet hebben?

Ik hoop van niet, maar ik kan er online weinig over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GekkePrutser schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 20:39:
Is het al bekend of je met de Steam versie nog steeds een MS Account moet hebben?

er staat niets van bij opsteam , vaak geven ze het wel aan dat er verplicht en derde partij geregistreerd moet worden
of in het bezit met zijn van een account van derde

[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 01-08-2020 20:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobinNL

Ik hoor dat je een Microsoft account nodig hebt. Ik denk ook dat dit onder andere is om vrienden toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:35
@RobinNL
Welke Nederlandse 'landmarks' zitten er wel gedetailleerd in?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hoevenpe schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 21:07:
@RobinNL
Alleen de molens en de klompen ...... want als je de gemiddelde Amerikaan hoort praten over hoe ze denken over Nederlanders , die denken nog steeds dat we allemaal op klompen lopen

oja en stroopwafels *O* _O-

en de Delta werken zijn ze ook helemaal weg van

mar je had ze moeten horen van CNN tijdens de uitzending van de MH 17 en de kisten die door het land gereden werden , die gasten zaten zowat te huilen van hoe mooi ons landschap is _/-\o_ :)F
en hoe veel respect wij hadden voor de omgekomen mensen , al die mensne langs de wegen en dat alles stil kwam te vallen waar die stoet ook voorbij kwam

[ Voor 33% gewijzigd door ravw op 01-08-2020 21:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobinNL
hoevenpe schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 21:07:
@RobinNL
Ik heb er eigenlijk nog niet op gelet, ik zal later vanavond of morgen een vluchtje doen boven NL. Neem het bericht hierboven maar niet zo serieus haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ik hoop vooral dat m'n flat erin zit (in Apeldoorn), want dan gaan we ff de woonkamer bezoeken met een 747 :+

Dat is het mooie van zo'n sim, hoeft niet altijd serieus te zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door London op 01-08-2020 21:29 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:35
RobinNL schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 21:17:
Neem het bericht hierboven maar niet zo serieus haha
Amerikanen kennende zal Kinderdijk er wel inzitten... ;)

Maar als ik lees dat het Atomium en het Boudewijn stadion er gedetailleerd inzitten dan verwacht ik de aanvliegroute van 'premium' luchthaven Amsterdam minstens zo gedetailleerd. Dus de Arena en Zuid-as als je op baan 27 nadert, CS en het Paleis op de Dam als je over de stad op 22 landt en de kassen en het brugrestaurant bij de Kaagbaan.

Althans dat hoop ik... :)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!
London schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 21:27:
Ik hoop vooral dat m'n flat erin zit (in Apeldoorn), want dan gaan we ff de woonkamer bezoeken met een 747 :+

beter de drie maagden van hun sokkel vliegen _/-\o_
(of zijn die inmiddels al verwijder bij de rotonde ( de Maten) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:38
Mocht iemand nog een key zoeken. Nu kun je het voor 45,41 kopen via Kinguin met kortingscode AKS10.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Odessa
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
London schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 21:27:

Ik ga jou dus mooi niet vertellen waar ik woon :+

Ik word helemaal gek van al die vids bekijken. Ik wil zelf vliegen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online

Dikke kans van wel, voor multiplayer gaat het via Xbox Gamertags voor zover ik weet. Denk niet dat er een Steam Friends framework in komt.
Pagina: 1 ... 11 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc