Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Je hebt er zin inravw schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 23:18:
Toch maar even wat geld uitgegeven vandaag
[Afbeelding]
had die multi panel net de laatste, dus morgen in huis
alvast voor mijn home cockpit
7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5
ja ik zit al heel lang in me hoofd om ze te kopen .. maar ik zie ze nu overal bijna uitverkocht raken dus ik dacht nu moet het maar eens gebeuren voor dat dadelijk niets meer leverbaar is ..
die radio panel die komen nog wel een andere keer
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Gaan er binnenkort niet nieuwe dingen komen?ravw schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 23:39:
[...]
ja ik zit al heel lang in me hoofd om ze te kopen .. maar ik zie ze nu overal bijna uitverkocht raken dus ik dacht nu moet het maar eens gebeuren voor dat dadelijk niets meer leverbaar is ..
die radio panel die komen nog wel een andere keer
ach kan .. maar ik ga ze nog niet gebruiken dus kan ze dan onuitgepakt weer door verkopen wacht tot ik alles binnen heb aan mijn home kockpit voor dat ik alles uit de dozen gaat halen , je weet maar nooit maar die panels zillen niet snel veranderen hoor Daarom heb ik de twee gekocht die eigenlijk gewoon standaard in een Cessna zitten :-) die andere kan ik wel aanpassen des noods met een glasscockpitMarcievg schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 23:40:
[...]
Gaan er binnenkort niet nieuwe dingen komen?
maar deze passen wel in de wand die ik nog wil gaan kopen of bestellen op maat
deze bedoel ik dus
https://flightvelocity.co...light-simulator-panel-kit
Nu moet ik alelen nog de Trim / radio en achterwand hebben dan ben ik klaar
maar ik ga ze aanschrijven om dat ze er een kunnen maken waarbij de Yoke links kan zitten want ik vind in het midden niet echt real over komen
[ Voor 27% gewijzigd door ravw op 01-08-2020 23:51 ]
Ik las laatst ergens dat Logitech met nieuwe dingen gaat komen binnenkort maar de functies zullen hetzelfde blijvenravw schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 23:43:
[...]
ach kan .. maar ik ga ze nog niet gebruiken dus kan ze dan onuitgepakt weer door verkopen wacht tot ik alles binnen heb aan mijn home kockpit voor dat ik alles uit de dozen gaat halen , je weet maar nooit maar die panels zillen niet snel veranderen hoor Daarom heb ik de twee gekocht die eigenlijk gewoon standaard in een Cessna zitten :-) die andere kan ik wel aanpassen des noods met een glasscockpit
maar deze passen wel inde wand die ik nog wil gaan kopen of bestellen op maat
ach tegen die tijd zien we wel ... het kan nooit zo veel verschillenMarcievg schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 23:48:
[...]
Ik las laatst ergens dat Logitech met nieuwe dingen gaat komen binnenkort maar de functies zullen hetzelfde blijven
maar ik hoop dat ze met een mooie Sixpack komen
ipv al die losse meters
[ Voor 11% gewijzigd door ravw op 02-08-2020 00:09 ]
Let wel op dat VR (initieel) alleen met de HP Reverb werkt.dawg schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 18:10:
Ik vind het wel jammer om te zien dat het water zo statisch is. Als de Icon A5 op het water landt zie je helemaal geen kielzog, ondanks dat het water wel interacteert met weersomstandigheden.
Desalniettemin ga ik deze hoe dan ook aanschaffen zodra het VR-gedeelte beschikbaar is. Al ga ik de sim denk ik meer gebruiken voor casual sightseeing want de hele wereld en ik heb niet echt interesse in airliners, realistische sorties doe ik in DCS.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
als je de aanbevolen systeem die ze op geven aanhoud dan zit je wel goed ..Rudy-B schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 23:59:
Kan iemand al iets zeggen over frame rates? Op Engelstalige forums en in een aantal YouTube video's is de info nogal wisselend en soms tegenstrijdig.
de verschillen liggen vooral in de het 1080P of in 4K spelen ..Minimum systeemeisen
CPU: Ryzen 3 1200 / Intel i5-4460
GPU: Radeon RX 570 / NVIDIA GTX 770
VRAM: 2GB
RAM: 8GB
HDD: 150GB
Bandwidth: 5 Mbps
Aanbevolen systeemeisen
CPU: Ryzen 5 1500X / Intel i5-8400
GPU: Radeon RX 590 / Nvidia GTX 970
VRAM: 4GB
RAM: 16GB
HDD: 150GB
Bandwidth: 20 Mbps
Ideale systeemeisen
CPU: Ryzen 7 Pro 2700X / Intel i7-9800X
GPU: Radeon VII / Nvidia RTX 2080
VRAM: 8GB
RAM: 32GB
SSD: 150GB
Bandwidth: 50 Mbps
het is wat je wil je in 4K zal je toch wel een RTX2080 moeten hebben om alles op ultra te draaien maar heb je gewoon 1080P zal je met een mindere grafx kaart ook wel goed zitten
[ Voor 32% gewijzigd door ravw op 02-08-2020 00:17 ]
Je hebt echt aardige specs nodig om op 4k leuke fps te halen. Ik speel met een 2080 en in Nederland is het geen probleem. Wanneer ik over Amerikaanse steden steden vlieg is het niveau van detail een stuk hoger en dat merk je dan ook wel. Ik heb nu gemerkt dat ze aan het balanceren zijn tussen de gpu en cpu. Enkele weken geleden werd de cpu minder aangesproken dan nu het geval is. Ik zit met een 9900k nu rond de 60% belasting waar dat een paar weken geleden nog 30 tot 40% was. De gpu zweet nog steeds en in 4k zal dit naar mijn verwachting ook niet minder worden.Rudy-B schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 23:59:
Kan iemand al iets zeggen over frame rates? Op Engelstalige forums en in een aantal YouTube video's is de info nogal wisselend en soms tegenstrijdig.
De belasting van het geheugen is in de tijd dat ik speel onveranderd gebleven. Ook hierbij is het in Nederland geen probleem maar de Amerikaanse steden vragen ruim over 20gb van het werkgeheugen.
Nederland heeft nu nog oude data en ik verwacht dat dit nog beter zal worden en daarmee zullen we ook hier te maken krijgen met een hogere vraag van je systeem.
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Eind van het jaar schaf ik ook die Honeycomb Throttle erbij aan denk ik.
Tesla M3LR '21
Is toch zonde man? X plane is echt een prima sim die heerlijk draait nu vulkan er is. En de verlichting van de steden en snelwegen tegen de avond is ook echt prachtig.London schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 08:31:
Hier is de zin om nog andere sims te doen wel gedaald naar een nulpunt trouwens door het zien van al dat beeldmateriaal. Heb XP11 maar verwijderd en de boel afgekoppeld tot de 18e. Die Honeycomb Yoke heb ik misschien 3x gebruikt sinds ik hem heb maar ga hem wel even goed inwijden met MSFS2020
Mwoah, pauze kan geen kwaad tot de 18e. Kan nog genoeg simmenflugelisoke schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 08:47:
[...]
Is toch zonde man? X plane is echt een prima sim die heerlijk draait nu vulkan er is. En de verlichting van de steden en snelwegen tegen de avond is ook echt prachtig.
Tesla M3LR '21
Ah jammer, het is helaas niet de steam versie.doobieters schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 21:49:
Mocht iemand nog een key zoeken. Nu kun je het voor 45,41 kopen via Kinguin met kortingscode AKS10.
hoop dat er eens een mooie payware of freeware uitkomt van Chernobyl + Pripyat want nu was er maar weinig erkennings punten te zie .. maar je ziet ook dar weer dat ze oude area foto's gebruiken van een 10 jaar geleden en zelf nog langer
hoe het er nu er uit ziet
YouTube: Drone captures grim view of ghost town of Pripyat in Chernobyl Exclu...
[ Voor 18% gewijzigd door ravw op 02-08-2020 10:12 ]
gisteren avond nog even een vluchtje gedaan met Xp11 met een c150 .. inc de Saitek yoke en pendals maar het blijft gewoon een goede sim.London schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 08:31:
Hier is de zin om nog andere sims te doen wel gedaald naar een nulpunt trouwens door het zien van al dat beeldmateriaal. Heb XP11 maar verwijderd en de boel afgekoppeld tot de 18e. Die Honeycomb Yoke heb ik misschien 3x gebruikt sinds ik hem heb maar ga hem wel even goed inwijden met MSFS2020
met Steam zit ik nu op 171 uur , hoop nog wel dat ik de 200 gaat halen
ja en die Honeycomb Throttle gaan er ook komen hier want ik ben nu te veel afhankelijk van mijn Yoke
ik wil gewoon alles mijn zijn eigen USB poort hebben zitten en niet door gelust zo als de Saitek Throttles
dat nu doen naar de Yoke
maar goed dat is voor later , nu eerst kijken wat fs 2020 gaat doen
[ Voor 18% gewijzigd door ravw op 02-08-2020 10:56 ]
Maar stranden staan er wel mooi op in Nederland?RobinNL schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 20:12:
@flugelisoke Ja, ik heb ff gekeken. Ze hebben een lichte verhoging, maar het stelt niet heel veel voor (ik draai de game zelf op low). De pier bij Scheveningen heb ik helemaal niet gezien.
jeps ... ook die reuzenrad van pripyat staat er niet in ....Luuk2015 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 11:29:
[...]
Zo te zien is het Duga radarsysteem ook niet aanwezig, dat is wel jammer eigenlijk.
Is namelijk een behoorlijk groot object.
[Afbeelding]
daarom schreef ik ook dat hopelijk nog iemand deze omgeving gaat aanpassen ..
en de nieuwe overkappping die nu over de reactor zit staat er ook niet op , maar het zijn ook veroudere foto's die gebruikt worden bij Bing
en dan nog meerdere dingen die ik zo gauw niet opgemerket heb in het filmpje is het karkhof met al die auto's en heli's die daar staan weg te rotten
ben wel een beetje geschrokken hoe snel dat daar nu achter uitgaat , heb net even beelden van dit jaar zitten kijken en afgelopen jaar , maar je ziet het echt snel achteruit gaan nu in pripyat zeker ..
erg jammer
PS Stalker 2 (PC game) komt er ook aan
dus dan kunnen we weer genieten van de mooie omgevingen vol groen en oude russiche gebouwen en techniek
voor iemand die nog wat mooie foto's wil bekijken van die omgeving
https://www.flickr.com/photos/67181399@N07/page1
[ Voor 29% gewijzigd door ravw op 02-08-2020 11:42 ]
Kijk gewoon eens naar die Digital Foundry (DF) video die ik hier (eer)gisteren gepost heb. Daar zie je analyses van framerates met verschillende CPU/GPU/Resolutie combinaties. Geeft een vrij goed beeld van wat je kan verwachten.Rudy-B schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 23:59:
Anderzijds is het natuurlijk nog altijd vele malen beter dan wat we van de bestaande sims kennen (al moet ik oppassen wat ik zeg, want heb bvb nooit XP gespeeld). Ook hoop/denk ik dat ze dit de komende jaren ook geleidelijk aan kunnen en zullen verbeteren aangezien alles dus in de cloud zit en volledig transparant kan geüpgraded worden.
Eigenlijk wel jammer dat ze niet met Google konden partneren, want de satelliet beelden van bvb mijn dorp zijn in Google Maps toch een pak gedetailleerder dan in Bing Maps, en bovendien kan Google ook nog eens Street View gebruiken om hoogte, gevels, zijkanten... te modellen.
gelijk in de kast gezet wachten tot ik derest bij elkaar heb , voordat ik alles gaat instaleren

want mocht het zo zijn dat Logitech toch met nieuwe spullen komt die aantrekkelijker zijn dan kan ik deze weer verkopen ongeopend
maar iemand al meer info waar ze het aangeven dat ze bezig zijn met nieuwe hardware
En mooie six pack .....
Zo iets als dit
http://www.vrinsightshop....0111116043722&ckattempt=1
of deze
http://www.vrinsightshop.com/shop/step1.php?number=11
en mochten mensne nog een hele grote spaarvarken hebben staan , hier een compleet cessna cockpit voor
2999 euro
http://www.vrinsightshop.com/shop/step1.php?number=21
[ Voor 39% gewijzigd door ravw op 02-08-2020 12:10 ]
Ik weet niet precies wat je verwachtingen zijn, qua detail enzo. Nederland is over het algemeen minder gedetailleerd dan bijvoorbeeld steden in de VS.flugelisoke schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 11:18:
[...]
Maar stranden staan er wel mooi op in Nederland?
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Qua luchtfoto lijkt het me dat er toch wel iets van strand te zien is?RobinNL schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 11:57:
[...]
Ik weet niet precies wat je verwachtingen zijn, qua detail enzo. Nederland is over het algemeen minder gedetailleerd dan bijvoorbeeld steden in de VS.
Landen @ Toncontín International Airport (MHTG) blijkt een goeie uitdaging te zijn
Tesla M3LR '21
wel erg mooi die wolken en die effecten van de zon , geeft een mooi sfeertjeLondon schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 12:26:
[YouTube: New Flight Simulator Game Play - a320 Dangerous Approach - Toncontin]
Landen @ Toncontín International Airport (MHTG) blijkt een goeie uitdaging te zijn
maar die landing is wel veel te hoog
en hij komt veel te hard neer
maar wel mooi die handcrafted airport
LOL zijn uitspraken bij de landing het Fly by Wire de schuld geven van zijn slechte landing

net zo iets als je met een Boeing neerstort en als je het overleeft zeggen , ja dat krijg je met spullen die zijn gemaakt in de USA
[ Voor 32% gewijzigd door ravw op 02-08-2020 13:22 ]
Strand is zeker te zien, maar bijvoorbeeld een 1:1 met Scheveningen hoef je zeker niet te verwachten.flugelisoke schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 12:14:
[...]
Qua luchtfoto lijkt het me dat er toch wel iets van strand te zien is?
Dat doe ik gelukkig nietRobinNL schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 13:13:
[...]
Strand is zeker te zien, maar bijvoorbeeld een 1:1 met Scheveningen hoef je zeker niet te verwachten.
is maar goed ookRobinNL schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 13:13:
[...]
Strand is zeker te zien, maar bijvoorbeeld een 1:1 met Scheveningen hoef je zeker niet te verwachten.
Sommige standen wil je ook niet zien hoe ze echt zijn .. zeker niet de naked area's
al die oude mensen die al ruim de houdbaarheids datum voorbij zijn en dan nog zien zonder verpakking

in het Caribische en latins America zou ik het niet erg vinden om even wat meer details te habben van de standen
[ Voor 14% gewijzigd door ravw op 02-08-2020 13:27 ]
De foto's van Chernobyl op Bing Maps zijn niet "van 10 jaar geleden en zelf nog langer". Ze zijn niet extreem recent, maar misschien een jaartje of 3-4. In die tijd is er echter vrij weinig veranderd kan ik je vertellen. Ik heb Bing Maps even naast m'n eigen luchtfoto van eind vorig jaar gehouden (ik heb zeer regelmatig over Chernobyl gevlogen). Tevens, het voertuig kerkhof ligt zo'n 20km er vandaan en is tegenwoordig gewoon een leeg veld, dus nogal logisch dat je die ook niet zag.ravw schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 10:11:
[...]
hoop dat er eens een mooie payware of freeware uitkomt van Chernobyl + Pripyat want nu was er maar weinig erkennings punten te zie .. maar je ziet ook dar weer dat ze oude area foto's gebruiken van een 10 jaar geleden en zelf nog langer
Feit en fictie...
hij is nog niet helemaal leeg er liggen nog wat dingen maar ja zo als het toen was dat is allang niet meerPropane schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 13:27:
[...]
De foto's van Chernobyl op Bing Maps zijn niet "van 10 jaar geleden en zelf nog langer". Ze zijn niet extreem recent, maar misschien een jaartje of 3-4. In die tijd is er echter vrij weinig veranderd kan ik je vertellen. Ik heb Bing Maps even naast m'n eigen luchtfoto van eind vorig jaar gehouden (ik heb zeer regelmatig over Chernobyl gevlogen). Tevens, het voertuig kerkhof ligt zo'n 20km er vandaan en is tegenwoordig gewoon een leeg veld, dus nogal logisch dat je die ook niet zag.
Feit en fictie....
2019
YouTube: Alone in the Zone footage - vehicle graveyard - radioactive helicopters
Wel jammer dat dat weg is ..... had wel wat maar ik denk dat ze langzamer had alles een beetje aan het ruimen zijn , misschien voor een nieuwe herstart of gebruik van de grond , maar dat zal de eerste komende halve eeuw denk ik nog niet er in zitten ivm de straling
Maar de reactor is daar ook nog niet ingepakt met die grote "hal"dus dacht ik dat het dus toch oude foto's waren die ze gebruikt hebben
maar al met al ziet het er wel veel beter uit dan in FSX en XP11
[ Voor 21% gewijzigd door ravw op 02-08-2020 13:38 ]
Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen
Ik zag namelijk wel een Cessna 172 tutorial maar het lijkt me ook wel cool om zulke tutorials te kunnen volgen voor andere vliegtuigen zoals de CJ4 en A320.
welke ontwikkelaar gaat hier over heen wat betreft grafische dingen ..
het enige wat ik zou kunnen bedenken is dat Austin Meyer (X Plane) Orbx zal over nemen en dan alles daar van gaat gebruiken voor zijn XP12
denk pas als je alles op high details weet te brengen dat je dan FS 2020 weer voorbij bent
Of iemand moet dit in stappen gaan doen per regio , zoals Aerofly FS2 doet ,maar die gaan veel te langzaam in hun ontwikkeling en uitbreiding .. als ze door blijven ontwikkelen waar ze dus nu wel weer mee bezig zijn dan kan dat toch nog wel een mooi tegenhanger worden van FS2020
Want qua fps zal FS2020 nooit komen waar Aerofly nu is
Microsoft Flight Simulator 2020 - CRASH TEST
YouTube: Microsoft Flight Simulator 2020 - CRASH MECHANICS
en wat nieuwe filmpjes
YouTube: Bush Flying in AREA 51 - Microsoft Flight Simulator 2020
YouTube: Microsoft Flight Simulator Full Flight Gameplay - Jet Taking-Off Fro...
NU LIVE
YouTube: [Microsoft Flight Simulator 2020] Helsinki-Malmi to Mariehamn - Diam...
[ Voor 34% gewijzigd door ravw op 02-08-2020 14:48 ]
Leuk ook hoe hij nog met full flaps en airbrakes aan de gate staatLondon schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 12:26:
[YouTube: New Flight Simulator Game Play - a320 Dangerous Approach - Toncontin]

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20
niet alleen dat wat dacht je van de lichtenMuyz schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 14:52:
[...]
Leuk ook hoe hij nog met full flaps en airbrakes aan de gate staat
Nice:)ravw schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 11:50:
Zo mijn spullen zijn binnen nu wachten op FS2020
gelijk in de kast gezet wachten tot ik derest bij elkaar heb , voordat ik alles gaat instaleren
[Afbeelding]
want mocht het zo zijn dat Logitech toch met nieuwe spullen komt die aantrekkelijker zijn dan kan ik deze weer verkopen ongeopend
maar iemand al meer info waar ze het aangeven dat ze bezig zijn met nieuwe hardware
En mooie six pack .....
Zo iets als dit![]()
http://www.vrinsightshop....0111116043722&ckattempt=1
of deze
http://www.vrinsightshop.com/shop/step1.php?number=11
en mochten mensne nog een hele grote spaarvarken hebben staan , hier een compleet cessna cockpit voor
2999 euro
http://www.vrinsightshop.com/shop/step1.php?number=21
Waar heb je ze gekocht, soms kun je ze nog binnen 100 dagen terug sturen.
PSN: plexforce (ps4)
coolblue (30 dagen de tijd )WeHoDo schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 15:29:
[...]
Nice:)
Waar heb je ze gekocht, soms kun je ze nog binnen 100 dagen terug sturen.
daarom laat ik ze ook dicht
kijk het ook nog even aan en of ze ook gaan werken met FS2020
dus ik houd het even in de gaten , maar ik heb ze wel in huis ( die multi panel was er nog maar 1 gisteren en verder zijn ze ook overal weg )
[ Voor 33% gewijzigd door ravw op 02-08-2020 15:34 ]
Nu maar hopen dat mijn 2070 het voldoende trekt op 3440x1440 resolutie. Qua cpu voorzie ik niet echt problemen (8600k).
die 2070 gaat dat niet redden op die res ..... misschien in Low /med .. maar ultra kun je vergeten .. ik zit zelf ook met een 2070 maar ik heb een res van 2560 -1440sandpatt schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 15:43:
Nog even 16gb RAM (naar een totaal van 32) en een 500GB SSD gekocht. Laat de game maar komen.
Nu maar hopen dat mijn 2070 het voldoende trekt op 3440x1440 resolutie. Qua cpu voorzie ik niet echt problemen (8600k).
Knap hoor dat jij dat als niet beta tester allemaal zo zeker weet.ravw schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 15:45:
[...]
die 2070 gaat dat niet redden op die res ..... misschien in Low /med .. maar ultra kun je vergeten .. ik zit zelf ook met een 2070 maar ik heb een res van 2560 -1440
Ik lees verschillende verhalen van verschillende beta testers dus ik zou iets terughoudender zijn in het stellen of iets wel of niet werkt.
Straks komen de officiële benchmarks en dan is er pas wat van te zeggen. En dan is het ook nog de vraag wat het verschil is in ultra versus high en andere settings.
daar hoef jij geen beta tester voor te zijn maar egwoon heel veel lezen en info vergarenkillerbee1958 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 15:50:
[...]
Knap hoor dat jij dat als niet beta tester allemaal zo zeker weet.
Ik lees verschillende verhalen van verschillende beta testers dus ik zou iets terughoudender zijn in het stellen of iets wel of niet werkt.
Straks komen de officiële benchmarks en dan is er pas wat van te zeggen. En dan is het ook nog de vraag wat het verschil is in ultra versus high en andere settings.
4K is gewoon voor een 2070 al redelijk zwaar
en als ej dan dit soort games nog eens op 4K wil doen terwijl je de mensne die een 2080TI hebben lopen te klagen dat het zwaar is voor hun kaart
dan kan je toch wel na gaan dat een 2070 daar niet aan gaat komen
FS2020 4k gameplay
Eerste hit geeft als text onder filmpje
I was running the simulator at maximum settings at 3840x2160(4k) with HDR enabled while recording. I have an RTX 2080ti and it was only utilizing approximately 20%-70% of the gpu and my cpu(i7-7700k) in this version of the simulator while maintaining 10-40 fps throughout this video.
Oke, dit is een 2080ti maar nog niet aan max en bovendien alpha software.
Ik vind het geweldig hoor dat jij zo enthousiast bent maar ik wacht even de finale build en de benchmarks daarop af.
dat hoeft je niet te doen maar je schrijf het zelf al van 10-40 fps met een 2080TI hoe moet dat dan met een 2070 op die res .. die twee kaarten liggen best nog wel ver uit elkaarkillerbee1958 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 16:03:
Oke ik ga de discussie hierover niet aan maar ik heb het even gezocht op youtube
FS2020 4k gameplay
I was running the simulator at maximum settings at 3840x2160(4k) with HDR enabled while recording. I have an RTX 2080ti and it was only utilizing approximately 20%-70% of the gpu and my cpu(i7-7700k) in this version of the simulator while maintaining 10-40 fps throughout this video.
Ik vind het geweldig hoor dat jij zo enthousiast bent maar ik wacht even de finale build en de benchmarks daarop af.
de 2080TI is bijna 30% sneller dan een 2070
https://gpu.userbenchmark...vidia-RTX-2070/4027vs4029
[ Voor 7% gewijzigd door ravw op 02-08-2020 16:17 ]
Dat zou dan aan zijn processor moeten liggen. Voor de hoogste settings is een 8 core nodig (Ryzen 7 2700X of i7-9800X). Een 7700k is nog een quad core. Bij andere video's zag ik 30-45fps op 4k.killerbee1958 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 16:03:
Oke ik ga de discussie hierover niet aan maar ik heb het even gezocht op youtube
FS2020 4k gameplay
[ Voor 6% gewijzigd door RobinNL op 02-08-2020 16:10 ]
wat mij opvalt aan deze video het verschil tussen mid / high / ulta dat je niet echt een heel groot verschil zietRobinNL schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 16:08:
[...]
Dat zou dan aan zijn processor moeten liggen. Voor de hoogste settings is een 8 core nodig (Ryzen 7 2700X of i7-9800X). Een 7700k is nog een quad core. Bij andere video's zag ik 30-45fps op 4k.
[YouTube: Flight Simulator PC Hands-On: A Generational Leap In Graphical Realism]
dus het zal voor een mooie fps op high dus al mooi genoeg zijn
wel mooi met een i5 8400 en een 1060 op high (1080P) is rond de 35 fps
vlak voorde 15 min begin het stukje er over de 8400
[ Voor 29% gewijzigd door ravw op 02-08-2020 16:27 ]
4k = 3840 x 2160 = 8294400 pixels
3440 x 1440 = 4953600 pixels
Bij andere games zie ik dit ook. Mijn FPS ligt doorgaans ongeveer middenin tussen 1080p en 4k benchmarks.
Ik denk dat je het echt gaat merken bij steden en vliegvelden. Daar heb ik over het algemeen ook veel last van frame drops en freezes, met mijn GTX 1050Ti.ravw schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 16:18:
[...]
wat mij opvalt aan deze video het verschil tussen mid / high / ulta dat je niet echt een heel groot verschil ziet
dus het zal voor een mooie fps op high dus al mooi genoeg zijn
wel mooi met een i5 8400 en een 1060 op high (1080P) is rond de 35 fps
is begrijpelijk is altijd meer opbouwen van levels en veel meer berekeningenRobinNL schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 16:25:
[...]
Ik denk dat je het echt gaat merken bij steden en vliegvelden. Daar heb ik over het algemeen ook veel last van frame drops en freezes, met mijn GTX 1050Ti.
Zal allemaal wel meevallen, ik zie mensen op een GTX 1080 aardig hoge settings halen op een mooie acceptabele fps.ravw schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 15:45:
[...]
die 2070 gaat dat niet redden op die res ..... misschien in Low /med .. maar ultra kun je vergeten .. ik zit zelf ook met een 2070 maar ik heb een res van 2560 -1440
[ Voor 67% gewijzigd door ravw op 02-08-2020 16:39 ]
[ Voor 100% gewijzigd door ravw op 02-08-2020 16:41 ]
Het ziet er precies plastic uit afgaande op de filmpjes. Ik hoopte op meer 'versleten' runways en op donkere gele lijnen.
daar komt wel een addon voor was met FS x ook zo en met XP 11 Heb je dat ooksandpatt schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 16:46:
Wat ik overigens een groot minpunt vind persoonlijk, zijn de textures van de runways, taxiways, gele lijnen.
Het ziet er precies plastic uit afgaande op de filmpjes. Ik hoopte op meer 'versleten' runways en op donkere gele lijnen.
vind het ook te schoon er uitzien
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
[ Voor 22% gewijzigd door Twixie op 02-08-2020 18:21 ]
dat gekke ding met die bollen is zeker wel hand craft ( was toen gemaakt voor een Expo of zo)Twixie schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 18:12:
Mooi filmpje van Brussel : YouTube: Microsoft Flight Simulator 2020 Flying Over Brussels Belgium Preview... . Lijkt toch redelijk wat handcrafted te zijn hier : Atomium, Koning Boudewijnstadion, Cinquantenaire, Berlaymont, Koekelberg,... Of ik ga er toch van uit dat het handcrafted is, want anders is hun Bing based modeling wel zeer indrukwekkend op sommige plaatsen.
maar dat ziet er zeker mooi uit .. alleen vind het om sommige plekken en huizen een beetje vreemd over kopen maar het weer en de schaduw ziet er mooi uit
en ook de plaen zelf is en blijft zeer mooi met al die reflectie en zo
Niet zeker of je serieus bent (want kan natuurlijk zijn dat Nederlanders helemaal niet zo vertrouwd zijn met de naam) maar dat is dus het Atomium. Stelt een ijzerkristal voor waarbij elke bol een ijzer-atoom is. Je kan het overigens bezoeken en dus in (bijna) elke bol gaan, via roltrappen in de buizen tussen de bollen.ravw schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 18:19:
[...]
dat gekke ding met die bollen is zeker wel hand craft ( was toen gemaakt voor een Expo of zo)
maar dat ziet er zeker mooi uit ..
Ben overigens benieuwd of ze hiervoor dan expliciet toelating gevraagd hebben, want zoals iemand al opperde is het Atomium dus ook copy-righted. Ik zie in de video trouwens een stuk naast het Jubelpark dat op Google Earth gewoon geblurred is. Ik vrees dat we vroeg of laat ook in FS dit gaan zien, al kan het hier natuurlijk opgelost worden door wat generated buildings op gecensureerde plaatsen. Ik vermoed dat dat zelfs nu al zal zijn op bvb militaire domeinen.
EDIT: het geblurde stuk in Google Earth blijkt de Koninklijke Militaire School te zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door Twixie op 02-08-2020 18:33 ]
ja ik wist even niet hoe dat ding hete maar ik weet dat het een belangrijk iets is , staat ook op een lijst met wereldwonders of zoTwixie schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 18:26:
[...]
Niet zeker of je serieus bent (want kan natuurlijk zijn dat Nederlanders helemaal niet zo vertrouwd zijn met de naam) maar dat is dus het Atomium. Stelt een ijzerkristal voor waarbij elke bol een ijzer-atoom is. Je kan het overigens bezoeken en dus in (bijna) elke bol gaan, via roltrappen in de buizen tussen de bollen.
Ben overigens benieuwd of ze hiervoor dan expliciet toelating gevraagd hebben, want zoals iemand al opperde is het Atomium dus ook copy-righted. Ik zie in de video trouwens een stuk naast het Jubelpark dat op Google Earth gewoon geblurred is. Ik vrees dat we vroeg of laat ook in FS dit gaan zien, al kan het hier natuurlijk opgelost worden door wat generated buildings op gecensureerde plaatsen. Ik vermoed dat dat zelfs nu al zal zijn op bvb militaire domeinen.
EDIT: het geblurde stuk in Google Earth blijkt de Koninklijke Militaire School te zijn.
Maar er is hier inderdaad al over gesproken , het stukje met die brug in Sidney dat die er niet inzat in met de rechten ... maar dus dit gebouw wel
Waarschijnlijk op 1080p dan. Op hogere resoluties zul je toch echt iets flinkers nodig hebben, op zijn minst een RTX.flugelisoke schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 16:35:
[...]
Zal allemaal wel meevallen, ik zie mensen op een GTX 1080 aardig hoge settings halen op een mooie acceptabele fps.
De GTX'en laten het boven HD resoluties wel een beetje afweten want daar zijn ze ook niet op gemaakt.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Oh schei toch uit, ik draai hier genoeg games op 1440p of 4k met een GTX 1080.Stoney3K schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 18:50:
[...]
Waarschijnlijk op 1080p dan. Op hogere resoluties zul je toch echt iets flinkers nodig hebben, op zijn minst een RTX.
De GTX'en laten het boven HD resoluties wel een beetje afweten want daar zijn ze ook niet op gemaakt.
VFR nachtvlucht van Southend (EGMC) to London City (EGLC).
Als je nog niet verkocht was dan ben je het na dit filmpje wel
En ook nog:
[YouTube: Flight Simulator 2020 - DUBAI International 747-8 Cockpit Takeoff - 4K HDR - PREVIEW BUILD]
Dubai take-off in een 747-8 in 4K
[ Voor 29% gewijzigd door London op 02-08-2020 19:27 ]
Tesla M3LR '21
Same here. Anders is de lol er van af en hoef ik het al bijna niet meer te kopen.cbr600f4i schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 17:25:
Ik ga geen filmpjes meer bekijken, het haalt de lol van de verrassing eruit voor mij. Ik zit nu al bijna bij de psychiater na het zien van de Sydney Harbour Bridge. Ik laat me wel verrassen als ik het kan spelen. De filmpjes van de 'Chosen Ones' , de influencers, de bevoorrechten, nee, laat maar aan mij voorbij gaan.
Je krijgt nu ineens tientallen zo niet meer filmpjes dagelijks op je bord met veel populaire plekken.
Ze hadden gewoon beta access moeten doen voor de mensen die de versie van 120 euro kopen ipv zogenaamde influencers, die normaal GTA en andere spellen spelen, het spel te laten spelen om te slijten aan de kijkers. Dat stoort mij ook, dan zijn het ook nog eens lui die gewoon nog nooit een flightsim hebben gespeeld en er gewoon echt niets van bakken.
Kijk gerust de filmpjes van squirrel, iemand die dus zelf altijd alleen maar flight sims en andere sims speelt , hij heeft zelf een vliegbrevet. In het filmpje wat boven jou post staat vliegt hij in het donker en vergelijkt dit dus met zijn eigen nachtvlucht.JK schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 21:13:
[...]
Same here. Anders is de lol er van af en hoef ik het al bijna niet meer te kopen.
Je krijgt nu ineens tientallen zo niet meer filmpjes dagelijks op je bord met veel populaire plekken.
Ze hadden gewoon beta access moeten doen voor de mensen die de versie van 120 euro kopen ipv zogenaamde influencers, die normaal GTA en andere spellen spelen, het spel te laten spelen om te slijten aan de kijkers. Dat stoort mij ook, dan zijn het ook nog eens lui die gewoon nog nooit een flightsim hebben gespeeld en er gewoon echt niets van bakken.
Het promoten van een game gaat nu gewoon via content creators met veel abonnees, die kunnen meer mensen bereiken, waardoor er (waarschijnlijk) ook meer verkocht zal worden. Dat is gewoon iets waar mensen aan moeten gaan wennen.Propane schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 21:38:
Njah, eerst wil iedereen screenshots en beelden van alpha testers terwijl het niet mag van de NDA, komen er eindelijk publieke beelden en dan is het weer niet goed. Simmers zijn maar een raar volkje.
ach dat dat zal altijd wel blijven , ik kocht eind jaren 90 ook een P266 en dat terwijl bij ons op de zaak net de P75 nieuw binnen kwam ...Propane schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 21:38:
Njah, eerst wil iedereen screenshots en beelden van alpha testers terwijl het niet mag van de NDA, komen er eindelijk publieke beelden en dan is het weer niet goed. Simmers zijn maar een raar volkje.
iedereen had zo iets waarom geef jij 1600+ gulden uit een pc ..
waarop ik vaak de antwoord gaf , ga maar eens Flighsim spelen ..dan zal je snel wel begrijpen waarom ik zo'n pc koopt
ze stonden toen mij met ogen aan te kijken of ze wilde zeggen WTF koop jij voor een spelletje zo dure pc
Het is dat ze nog net geen S5 in mijn passpoort mogen zetten maar dat hadden ze toen zeker gedaan
Ach onbegrip zul je altijd behouden .. straks als mijn home cockpit klaar is zullen ook wel mensen denken waarom 2000 a 3000 euro uit geven voor een spelletje spelen ......
Maar moet je ze eens horen als ze dan zelf eens mogen vliegen . of je krijgt weer eens te horen ...... Zo wow jou PC loop snel .. waarom doet die van mij het zo traag ?
ach jij gaat voor 50 euro de kroeg in , en of je koopt er make up voor . ik gooi dat in mijn "leven" dus mijn flightsim hobby
sommige gaan voor 3000 euro 2 weken op vakantie en hebben alleen hun herinneringen , terwijl ik 3000 euro uit geeft aan mijn pc en hardware en waar ik 2 a 3 jaar plezier van kunt hebben dag en nacht
Maar waar blijft die beta van FS2020 now ????
hahahahaha content creators , lol erg leuk om dat te horen .. de meest grote mafketels op internet die de meeste viewers hebben die zouden in het dagelijkse leven gewoon op gepakt worden gevaarlijk voor het menselijkras , om dan vaak niet te vergeten dat de oorbeschadiging die je oploopt omdat alles tegenwoordig zo ADHD achtig gepromoot moet wordenRobinNL schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 21:42:
[...]
Het promoten van een game gaat nu gewoon via content creators met veel abonnees, die kunnen meer mensen bereiken, waardoor er (waarschijnlijk) ook meer verkocht zal worden. Dat is gewoon iets waar mensen aan moeten gaan wennen.
9 van de 10 filmpje van dat soort lui zet ik uit omdat het me moe maakt wat een geschreeuw en overdreven gedoe allemaal en dan maar niet over de effecten te praten die ze vaak nog eens te onpas gebruiken ..
maar goed het zal wel aan mijn leeftijd liggen ( over een jaar 50 ) maar dan nog
waarom dat Hyper gedoe tegenwoordig allemaal zo op alles ...
maar goed ben blij dat het hier met de FS 2020 promotie gelukkig nog wel mee valt en geen Tiktok people is

FlightSimmer is ook een hele andere groep dan de casual gamers.
Die moet je ook eigenlijk niet vergelijken.
Van vrienden hoor ik, Flight sim? Dat is saai...
Hoop wel dat er weer een mod komt zoals FSPassenger, maar dan wat beter
ja ik ben altijd al een simmer geweest zo wel Race , Truck , Train en FlightsimmerWeHoDo schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 22:29:
[...]
FlightSimmer is ook een hele andere groep dan de casual gamers.
Die moet je ook eigenlijk niet vergelijken.
Van vrienden hoor ik, Flight sim? Dat is saai...
Hoop wel dat er weer een mod komt zoals FSPassenger, maar dan wat beter
, daarin tegen ook een RPG fan maar dat is ook weer een andere slag volk dan een gemiddelde GTA gamer
al hoe wel GTA is wel vermakelijk .. binnen kort een remake van mafia
FSPassenger ...Ja ik hoop ook wel dat die gaat komen
Ooit eens de eerste versie gehad .. maar door een crash van hdd kwijt geraakt met code
en zo als XP 11 XPRealistic v2 maar dan voor FS2020
Flightsimmen saai
maar saai .. kom op het is net zo als vissen .. je doet het voor de ontspanning
en niet om de 5 min een vis binnen te halen..
en het is vaak nog leerzaam ook onbewust krijg je veel info mee overde wereld die vele andere niet hebben
om een voorbeeld te noemen , ik zat vande week die kaart te kijken van die verplichte plekken waar je heen moet ( fs2020 ) zo kom ik op Nova Scotia
NOOIT van gehoort ..... 2 dagen later op ID net , hadden ze het over een moord in Nova Scotia
Wist nu wel waar ze het over hadden zonder FS2020 had ik nu nog niet geweten waar dat lag
net als met de WTC aanslagen , op het nieuws , alle 4 de airports in new york zijn gesloten
... ik tegen mijn ma ...... alle 4 ....... en de 5de dan ... mijn ma keek me aan van heb je hem weer de beter weter ...
2 min later op het nieuws , en nu ook definitief het laste en 5de airport in New york gesloten
Mij ma kijkt em aan van ... Hoe weet jij dat? ... heel kort Flightsim
en dat terwijl ik europa nog niet eens ben uit geweest
dus het is ook erg leerzaam het is niet zo maar even een saai spelletje spelen
[ Voor 42% gewijzigd door ravw op 02-08-2020 22:49 ]
Maar fantasy / space/alien achtige games hou ik niet van.
ach een goede horrorWeHoDo schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 23:01:
Ik ben zelf meer een realistische gamer. Bedoel, ik hou van simulators, shooters als GTA.
Maar fantasy / space/alien achtige games hou ik niet van.
Alien: Isolation ,Resident Evil 7 Biohazard in VR
(dan nog het liefst snachts spelen )( zeker als je het zonder VR doet
Kijk nu ook wel uit naar Resident Evil Village hopelijk iets minder van de rare monsters maar de sfeer is altijd wel lekker)
Nu we het toch over de soudn heben hoe zit dat in FS2020?
persoonlijk vind ik alles in de filmpjes een beetje zacht klinken en wat tam
[ Voor 15% gewijzigd door ravw op 02-08-2020 23:17 ]
Enige wat ik kan zeggen is dat het heel goed te doen is, maar verwacht geen perfectie. Je kan waarschijnlijk je eigen huis vinden, maar ziet er anders uit. VFR vliegen heel goed te doen, maar sommige landmarks als radiomasten etc missen. En omdat Nederland zo vlak is zitten er soms wat elevatie bugs in doordat de data denk ik niet gedetailleerd genoeg is. Maar over het algemeen nog veel beter dan NL2000/TrueEarth NL.Chrisuu01 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 23:45:
Pfoe ik weet dat we best een niche zijn maar ik zou wel graag eens beelden van een vlucht in Nederland zien.
Steam profiel UPlay JirnsumNL
Het gaat er ook niet om wat jij ervan vindt (ik vind die schreeuwende mensen ook niks, al kijk ik sommige streamers soms, de normalere dan), maar hoe de makers de sim bij zoveel mogelijk mensen kan krijgen. Uiteindelijk draait het ook om het verdienen van geld. Dat zou jij ook doen als je in hun positie zou staan. Content creators / Streamers of hoe je ze wil noemen worden in veel gevallen voor getrokken, wat ik zelf ook niet altijd even fijn vind. Maar zo is het nu gewoon.
klinkt mij wel logisch maar heb je dan als betatester ook iets moeten opgeven over je activiteiten rondom het creeren van content? Of zal de marketing zover gaan dat ze dat zelf opgezocht hebben en daarop geselecteerd hebben?RobinNL schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 00:32:
[...]
. Content creators / Streamers of hoe je ze wil noemen worden in veel gevallen voor getrokken, wat ik zelf ook niet altijd even fijn vind. Maar zo is het nu gewoon.
Gaat mij wat ver maar wie weet. Ik kan niet in de keuken van MS kijken maar het gaat me een beetje ver
(Los van het feit dat mensen als Squirrel, en nog wat andere bekende streamers, natuurlijk in ieder geval onderdeel zijn van de genoemde strategie. )
Ik kijk de meeste "voorgetrokken" content makers niet meer. Als er geld tegenover staat of gratis hard- of software dan is de objectiviteit flink in het geding. En dat merk je ook bij veel van deze makers. YT en Twitch zijn verkoopkanalen geworden waar je bijna altijd naar reclame zit te kijken zowel voor, tijdens en na de content. En dan heb ik het dus niet alleen over de reclame pop-up tussendoor.RobinNL schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 00:32:
[...]
Het gaat er ook niet om wat jij ervan vindt (ik vind die schreeuwende mensen ook niks, al kijk ik sommige streamers soms, de normalere dan), maar hoe de makers de sim bij zoveel mogelijk mensen kan krijgen. Uiteindelijk draait het ook om het verdienen van geld. Dat zou jij ook doen als je in hun positie zou staan. Content creators / Streamers of hoe je ze wil noemen worden in veel gevallen voor getrokken, wat ik zelf ook niet altijd even fijn vind. Maar zo is het nu gewoon.
MS heeft voor het MFS2020 evenement in Seatle duidelijk geselecteerd. Contentmakers die zich te negatief hadden uitgelaten of een bepaalde reputatie hebben werden niet uitgenodigd. Alleen het positieve beeld moet er verkocht worden. Natuurlijk doet MS er alles aan als publisher om de verkoopomstandigheden bij launch en de eerste maanden erna zo optimaal mogelijk te houden. Vandaar ook dat partijen met een bepaalde reputatie addons aan het ontwikkelen zijn en geen enkele amateur developer. Het hele NDA verhaal is ook een mooie tool op te hypen. Dacht je werkelijk dat MS een positief lek gaat aanpakken?killerbee1958 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 07:34:
[...]
klinkt mij wel logisch maar heb je dan als betatester ook iets moeten opgeven over je activiteiten rondom het creeren van content? Of zal de marketing zover gaan dat ze dat zelf opgezocht hebben en daarop geselecteerd hebben?
Gaat mij wat ver maar wie weet. Ik kan niet in de keuken van MS kijken maar het gaat me een beetje ver
(Los van het feit dat mensen als Squirrel, en nog wat andere bekende streamers, natuurlijk in ieder geval onderdeel zijn van de genoemde strategie. )
[ Voor 6% gewijzigd door Saybia op 03-08-2020 09:46 ]
Daarom ook ze gooien op die manier wel hun eigen glazen in .. want als je dus alleen maar positieve dingen laat zien , en straks bij uitbrengen komen er nog zo veel fouten naar boven die makkelijk gezien had kunnen worden bij zo veel echte "betatesters"Saybia schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 09:41:
[...]
Ik kijk de meeste "voorgetrokken" content makers niet meer. Als er geld tegenover staat of gratis hard- of software dan is de objectiviteit flink in het geding. En dat merk je ook bij veel van deze makers. YT en Twitch zijn verkoopkanalen geworden waar je bijna altijd naar reclame zit te kijken zowel voor, tijdens en na de content. En dan heb ik het dus niet alleen over de reclame pop-up tussendoor.
[...]
Wacht even waarom zoeken ze Betatesters ? om iets te testen , het is nu meer van Gratis reclame van wij van wc eend .........
Want in mijn ogen zijn beta testers er juist voor om foutjes in de game te ontdekken en die door te geven
en vaak doen die ook de gekste dingen met een game dat weet ik ...
Maar zoals ik ook het filmpje geplaatst had van die Crash test .. je ziet daar dus weer dat een vliegtuig door de grond heen kan ...
Dit zijn toch dingen die mij toch weer aan het denken zetten , kunnen ze na bijna 30 jaar ervaring dit nou niet eens verhelpen ?
en daar gaat het dus al fout , ze denken op te korte tijd .. het snel binnen halen en te snel geld willen zien rollen ...MS heeft voor het MFS2020 evenement in Seatle duidelijk geselecteerd. Contentmakers die zich te negatief hadden uitgelaten of een bepaalde reputatie hebben werden niet uitgenodigd. Alleen het positieve beeld moet er verkocht worden. Natuurlijk doet MS er alles aan als publisher om de verkoopomstandigheden bij launch en de eerste maanden erna zo optimaal mogelijk te houden. Vandaar ook dat partijen met een bepaalde reputatie addons aan het ontwikkelen zijn en geen enkele amateur developer. Het hele NDA verhaal is ook een mooie tool op te hypen. Dacht je werkelijk dat MS een positief lek gaat aanpakken?
het is leuk maar als deze FS dus een grote trouwe aanhang kwijt gaat raken dan zullen op de lange duur dus heel veel geld verliezen
sarcasm mode on
Zo ook met de Contentmakers , vele zijn nu al bang dat vele oude dingen en addons dus gewon aangepast gaan worden naar de ze FS2020 ... terwijl je dan wel weer even de hoofdpijs er voor mag gaan betalen voor de 2 a 3 a 4 a 5 keer
Ik weet dat geld moet rollen maar 20 jaar geleden konden veel mensen normaal leven van hun inkomen , en was een DLC of Addon ook gewoon een redelijke prijs
maar als je nu ziet dat je een Download versie van een game / dlc / addon nog meer betaald dan waar je vroeger een doos bij kreegt met vaak een heel boekwerk en nog andere leuke dingen
Zo als met die RFPB 747 kreeg je een videoband bij en een boekwerk voor een 70 Gulden (fs2000) update naar FS2002 was gratis
Nu betaal je voor 1 B747 (PDMG) gewoon 100 euro (210 gld) zonder doosje en zonder boekwerk .
voor 1 vliegtuigje ... o wacht voor een geupdate versie van een addon maar die alleen overgezet is naar de nieuwe FS

terwijl je net een jaar of 3 geleden V2.5 heb gekocht voor het zelfde geld , maar je dus nu voor V3.0 weer het zelfde bedrag gaan neer leggen
en om even heel kort en snel aan te geven wat ze dan gedaan hebben
(install C:\Games\ Microsoft_Flightsim_X veranderd naar C:\Games\ Microsoft_Flightsim
we gooien er even een HD text pack tegen aan en klaar ...
100Euro new prijs ...
of wacht we denken nog wel aan onze trouwe kopers heb je de B747 al mag je hem voor een speciaal prijsje DL van 75 Euro
oude install 140 MB , nieuwe Install 141 MB

sarcasm mode off
en nog een klacht: Het regend hier ... tijd voor FS2020 op te starten ... o wacht het is nog geen 18 Aug
Ik heb nooit geweten dat een minuut zo lang kan duren en dan maar niet te spreken over uren en dagen .. dat wachten op de 18de ....... pfffff het lijkt wel of ik voor mijn gevoel nu al 30 jaar zit te wachten op deze Sim ....... en ik moet nog 15 dagen
even voor demensen die nog even willen lachen en willen genieten
geniet van demooie plekjes maar vergeet de landingen van deze persoon
YouTube: Microsoft Flight Simulator - 6 Epic Landing Challenges
[ Voor 8% gewijzigd door ravw op 03-08-2020 12:46 ]
Het wordt wel interessant om te zien wat het meest gekozen pakket wordt.
Ik heb al game pass dus ik hou het lekker bij basis content.
Ik bedoel consumenten hebben geen oneindige portemonnee. Als ik moet kiezen tussen meerdere spellen in een tijdspad van 3 maanden, dan kan ik slechts 1 van die spellen kopen. En dan nog maak ik gebruikt van sales want ik kan me gewoon eigenlijk geen spel van 50+ euro veroorloven.
Ze zullen dus ook voor spelers op het game pass programma aanlokkelijk moeten houden.
Hoe ze dat gaan doen dat zullen we dan maar gaan zien. De game industrie is helaas tegen gamers op een budget niet zo lief geweest de afgelopen jaren.
[ Voor 6% gewijzigd door Chrisuu01 op 03-08-2020 13:17 ]
Denk toch aan je bloeddruk aubravw schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 12:16:
[...]
Maar zoals ik ook het filmpje geplaatst had van die Crash test .. je ziet daar dus weer dat een vliegtuig door de grond heen kan ...
Dit zijn toch dingen die mij toch weer aan het denken zetten , kunnen ze na bijna 30 jaar ervaring dit nou niet eens verhelpen ?
[...]
en daar gaat het dus al fout , ze denken op te korte tijd .. het snel binnen halen en te snel geld willen zien rollen ...
het is leuk maar als deze FS dus een grote trouwe aanhang kwijt gaat raken dan zullen op de lange duur dus heel veel geld verliezen
sarcasm mode on
Zo ook met de Contentmakers , vele zijn nu al bang dat vele oude dingen en addons dus gewon aangepast gaan worden naar de ze FS2020 ... terwijl je dan wel weer even de hoofdpijs er voor mag gaan betalen voor de 2 a 3 a 4 a 5 keer
YouTube: Microsoft Flight Simulator - 6 Epic Landing Challenges
Wat betreft de crashtest, ik kan me zo voorstellen dat ze niet teveel werk willen maken van het vormgeven van gebeurtenissen die men niet wil zien of uitlokken en waarvoor de sim niet is bedoeld.
Ik meen te herinneren dat bijvoorbeeld Boeing voor gebruik van hun model in FSX uitdrukkelijk als voorwaarde heeft gesteld dat hun model niet uit elkaar mag spatten of dat onderdelen eraf vliegen bij een crash. Daarmee wil geen bedrijf worden geassocieerd.
Van de toelichting van PMDG en ook scenery-makers op hun MSFS producten begrijp ik dat het wel meer inhoudt dan van hun bestaande prouduct even wat dingen aanpassen en uitbrengen maar. Ook hun personeel wordt graag betaald voor het werk en uren dat daarmee is gemoeid.
Vergeet hij nou na take-off zijn gear omhoog te doen? En je ziet bij dit filmpje ook heel duidelijk dat de 747 zwaar overpowered is. Voor je het weet zit je over de 280 knots met een vertical speed van 4000+ fpm.London schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 19:24:
En ook nog:
[YouTube: Flight Simulator 2020 - DUBAI International 747-8 Cockpit Takeoff - 4K HDR - PREVIEW BUILD]
Dubai take-off in een 747-8 in 4K
Jammer dat hij niet liet zien hoe het verder gaat als de autopilot er op komt. Ben benieuwd of die gefixt is in de press build. In de beta werkt de autopilot namelijk niet.
FSX komt uit je koopt daarvoor EHAM
P3d V1 Komt uit ( zelfde engine ) EHAM weer dezelfde prijs ( niet overdraagbaar ) ? van FSX naar P3d
Leuk je koop het dus weer EHAM V1.0
P3d Gaat zijn stuctuur aanpassen .. bam EHAM Error .... P3d V3
Eham V2.0 voor P3d V3 weer als nieuw te koop aanbieden ( alleen vaak een Regbestand aanpassen of hoogte , ze hoeven niet de hele airport opnieuw te maken
XP11 komt uit ... EHAM V 2.0 gaat nu ook naar XP11 ... en weer de volle prijs .. het is gewoon het zelfde gebouw en omgeving .. oke misschien iets aangepast aan de ondergrond..
dus
EHAM V 1 -30 euro FSX
EHAM V 2 -30 euro P3d V1
EHAM V 2.5 - 30 euro P3d V3
EHAM V 2 - 30 euro XP11
En dan straks weer FS2020
40 Euro betalen voor een FS2020 versie
waar is de service naar hun klanten ...
Had mooier geweest als ze hadden gezegt oke je kan hem voor 30 euro kopen voor FS X of voor XP 11
maar wil je ze op alle FS hebben betaald je 50 euro inc de next volgende updates
maar nu kan je voor elke schoonmaak beurt een volle prijs gaan betalen
dat is wat mij een beetje tegenstaat , de gedachten er achter van uit de makers begrijpelijk maar vanuit de klant gezien iets minder vriendelijk en ik vind het zelf niet dat je zo met klanten om moet gaan die je al jaren trouw zijn
En dan nog maar niet vergeten dat straks de FS 2020 versie 40 euro is , maar de FSX versie dus gewoon het zelfde blijft van 30 euro .. terwijl die al bijna 13 jaar oud is ..
en dit gaat dan nog maar over 1 airpoortje , dan nog geen eens overde vliegtuigen en andere programa's die het zelfde systeem doen .....
zal mooi zijn dat die oudere update en addons eens een leuk prijsje gaat krijgen of dat ze het eens alles als pakketen gaan aanbieden van 20 addons voor een 100 euro naar keuze voor de oude Flightsims
moet je kijken hoe veel ze nog binnen gaan halen voor mensen die nog op een oude systeem zitten en ook met alle hardware die ze hebben lopen op FSX of XP11
er zijn mensen die meer dan 100.000 euro hebben uitgegeven aan een cockpit in huis , die heb je niet zo even snel over gegooid van FSX naar FS2020
[ Voor 24% gewijzigd door ravw op 03-08-2020 14:15 ]
Ik heb dat inderdaad met P3D en de addons zien gebeuren en dat is ook precies de reden dat ik P3D al die jaren links heb laten liggen en ze mij als klant zijn misgelopen. Ik ben bij FSX gebleven.ravw schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 14:01:
ik begrijp dat wel dat geld moet rollen , maar nu ga ik even het op een andere manier schrijven ..
FSX komt uit je koopt daarvoor EHAM
P3d V1 Komt uit ( zelfde engine ) EHAM weer dezelfde prijs ( niet overdraagbaar ) ? van FSX naar P3d
Leuk je koop het dus weer EHAM V1.0
P3d Gaat zijn stuctuur aanpassen .. bam EHAM Error .... P3d V3
Eham V2.0 voor P3d V3 weer als nieuw te koop aanbieden ( alleen vaak een Regbestand aanpassen of hoogte , ze hoeven niet de hele airport opnieuw te maken
XP11 komt uit ... EHAM V 2.0 gaat nu ook naar XP11 ... en weer de volle prijs .. het is gewoon het zelfde gebouw en omgeving .. oke misschien iets aangepast aan de ondergrond..
dus
EHAM V 1 -30 euro FSX
EHAM V 2 -30 euro P3d V1
EHAM V 2.5 - 30 euro P3d V3
EHAM V 2 - 30 euro XP11
En dan straks weer FS2020
40 Euro betalen voor een FS2020 versie
waar is de service naar hun klanten ...
Had mooier geweest als ze hadden gezegt oke je kan hem voor 30 euro kopen voor FS X of voor XP 11
maar wil je ze op alle FS hebben betaald je 50 euro inc de next volgende updates
maar nu kan je voor elke schoonmaak beurt een volle prijs gaan betalen
dat is wat mij een beetje tegenstaat , de gedachten er achten van uit de makers begrijpelijk maar vanuit de klant gezien iets minder vriendelijk en ik vind het zelf niet dat je zo met klanten om moet gaan die je al jaren trouw zijn
Los hiervan, over de prestaties van MSFS een bemoedigend bericht van R. Randazzo van het PMDG forum:
I'm running on moderately good hardware. Not top top top of the line... but not old either. I find MSFS to be fluid and without stutters. I've seen some of the videos with stutters and it made me wonder what I would have to do to get such bad performance. LOL
MSFS runs significantly better on my machine than FSX/FSXSE/P3D/P4D/P5D. I would put it on part with DCS, maybe even slightly better.
That isn't to say it doesn't bottleneck on some user's machines- but I'm not seeing it here and I am asking quite a bit of it.
dat is ook wat ik je probeerde uitteleggenrdluca schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 14:14:
[...]
Ik heb dat inderdaad met P3D en de addons zien gebeuren en dat is ook precies de reden dat ik P3D al die jaren links heb laten liggen en ze mij als klant zijn misgelopen. Ik ben bij FSX gebleven.
Los hiervan, over de prestaties van MSFS een bemoedigend bericht van R. Randazzo van het PMDG forum:
I'm running on moderately good hardware. Not top top top of the line... but not old either. I find MSFS to be fluid and without stutters. I've seen some of the videos with stutters and it made me wonder what I would have to do to get such bad performance. LOL
MSFS runs significantly better on my machine than FSX/FSXSE/P3D/P4D/P5D. I would put it on part with DCS, maybe even slightly better.
That isn't to say it doesn't bottleneck on some user's machines- but I'm not seeing it here and I am asking quite a bit of it.
maar wel een mooie bericht van R Randazzo
die is vaak wel kritisch met zijn uitspraken ..
Maar toch mooi om te horen ....
Ik heb zelf ook wel ervaren dat ook al heb je een NASA systeem staan dat het niet altijd goed hoeft te lopen ...
mensen vergeten vaak dat de programma's die op de achtergrond mee draaien ook van belang kunnen zijn
Neem een bekent virus scanner die bij elke actieve bestand of ding op je pc het gaat lopen scannen , dan zal je zien dat je FPS heel snel naar beneden gaat of zelfs je hele game niet voor uit te branden is ..
Waarom .. omdat de virus scanner dan alel rekenkracht op eist van je PC ...
dus je kan lekker Dia's gaan zitten kijken in je FS
En MS staat ook niet echt bekent om zijn goede samenwerking met zijn eigen produkten
er is en tijd geweest dat ik FSX niet eens kon instaleren/opstarten omdat die Virusscan van MS dacht dat het een trojaanse paard was

is later wel verholpen met een update .. maar dat wil wel zeggen dat je systeem alleen niet belangrijk is maar ook je sofware die je draait
Ik heb daar een programma voor zo dra ik zware games gaat draaien gaan alles op de achtergrond op uit of op minder belangrijk
en ook in je virusscannen aan geven dat de hele FS map in de Zone die uitsloten moet worden om te scannen .. dat helpt vaak ook wel veel met FPS
doet me weer denken aande oude TweakFS
man man wat een tijd was dat toen
[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 03-08-2020 14:38 ]
Verwijderd
Staat in de omschrijving van de video.cracking cloud schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 13:48:
[...]
Vergeet hij nou na take-off zijn gear omhoog te doen?
ook voor mensen die nu al aan de Oxazepam zitten en zichzelf onderdwang rustig proberen te houden
https://www.engadget.com/...e-alpha.html?guccounter=1
welke Yoke had je op het oog ? of sticklapino schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 15:12:
Voorbije dagen eens zitten kijken naar goede flightstick of flight yoke. Maar blijkbaar nergens iets in voorraad??? Wat zouden jullie aanraden en waar aankopen (in stock) ?
Allemaal 'uitverkocht' bij Logitech zelf.
[ Voor 7% gewijzigd door lapino op 03-08-2020 15:16 ]
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc