Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:50
Propane schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 21:38:
Njah, eerst wil iedereen screenshots en beelden van alpha testers terwijl het niet mag van de NDA, komen er eindelijk publieke beelden en dan is het weer niet goed. Simmers zijn maar een raar volkje :P.
Ik vind een preview echt geen probleem. Echter wat ik nu zie is dat de beta wordt ge-, misbruikt om het complete spel/sim te showen. Komt op mij over als dat wanneer de nieuwe Far Cry of CoD uitkomt dat men de hele gameplay alvast gaat tonen. Zoiets verwacht ik wanneer het spel uitkomt. Nu gaan de happy few ons even laten zien hoe mooi of slecht het allemaal niet is. Ik snap dat het kuddedier het prachtig vindt, voor mij is het een belangrijk deel van de ervaring.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
cbr600f4i schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 16:33:
[...]

Ik vind een preview echt geen probleem. Echter wat ik nu zie is dat de beta wordt ge-, misbruikt om het complete spel/sim te showen. Komt op mij over als dat wanneer de nieuwe Far Cry of CoD uitkomt dat men de hele gameplay alvast gaat tonen. Zoiets verwacht ik wanneer het spel uitkomt. Nu gaan de happy few ons even laten zien hoe mooi of slecht het allemaal niet is. Ik snap dat het kuddedier het prachtig vindt, voor mij is het een belangrijk deel van de ervaring.
Jezus man, er is geen verhaal lijn om te spoilen en je krijgt nagenoeg alleen maar de handcrafted vliegvelden voorgeschoteld en een handjevol vliegtuigen. Chill :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Propane schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 17:38:
[...]
Jezus man, er is geen verhaal lijn om te spoilen en je krijgt nagenoeg alleen maar de handcrafted vliegvelden voorgeschoteld en een handjevol vliegtuigen. Chill :+ .
:o en paar handcraft airports en wat vliegtuigjes :X

en de hele wereld er bij die je kunt verkennen op bijna foto kwaliteit
en dan nog maar niet het weer vergeten en de effecten die er in de game zitten en andere vele dingen die ik nog vergeten ben ...

Voor veel flightsimmers is dit echt een wens waar ze al heel lang naar uitkijken
en dan komt er nu even een op het forum zeggen dat we rustig moet blijven
_O-

Hoe krijg je een mens gek 8)
het gaat niet om wat ze te zien krijgen of wat dan ook
maar vele hier willen zelf vliegen en ervaren en niet alleen kijken hoe andere er nu al van kunnen genieten

maar mensen rustig aan het is al 3 augustus .........

[ Voor 9% gewijzigd door ravw op 03-08-2020 18:02 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Prettig om te kijken: Microsoft Flight Simulator Hands On van frooglesim...

YouTube: MICROSOFT FLIGHT SIMULATOR HANDS ON

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 14:32:
[...]
Staat in de omschrijving van de video.
Oja die dingen lees ik nooit 😂

Edit: Btw, ik heb het idee dat de kwaliteit van de sim achteruit gegaan is tijdens de beta. Zie nu ineens blurry ground textures en gaten in bergen, en ik zie bergen van vorm veranderen. Dat had ik voor deze versie nooit. Misschien wel een soort overbelasting van de servers

[ Voor 40% gewijzigd door cracking cloud op 03-08-2020 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rdluca schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 18:42:
Prettig om te kijken: Microsoft Flight Simulator Hands On van frooglesim...

YouTube: MICROSOFT FLIGHT SIMULATOR HANDS ON
deze zijn ook mooi

YouTube: Microsoft Flight Simulator 2020 - FIRST SOLO FLIGHT

YouTube: ✈ Flying Through a Wonder of the Ancient World! ✈ | Microsoft Flight...

maar even dit filmpje .. kan iemand mij vertellen wat hier aan de hand is , wat een blauwe waas over het geheel heen , heeft hij alls veel te met bright open staan ?
of is dit ook zo in FS2020 en die textures van de omgeving ( de bergen ) :X

YouTube: [Microsoft Flight Simulator 2020] Las Vegas McCarran to San Francisc...

[ Voor 26% gewijzigd door ravw op 03-08-2020 19:11 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cracking cloud schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 18:50:
[...]

Oja die dingen lees ik nooit 😂

Edit: Btw, ik heb het idee dat de kwaliteit van de sim achteruit gegaan is tijdens de beta. Zie nu ineens blurry ground textures en gaten in bergen, en ik zie bergen van vorm veranderen. Dat had ik voor deze versie nooit. Misschien wel een soort overbelasting van de servers
ik merk het zelf in de filmpjes op , dat het in eens heel erg tegen valt ik heb hier boven ook all een filmpje gepast waar het echt goed te zien is dat er iets nog niet helemaal goed gaat

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Al die hardware praat hoort hier niet echt thuis lijkt me nee. Maak dan een hardware topic aan zou ik zeggen net als de racecollega's gedaan hebben.

Goeie overview video van een aantal Europese steden. Amsterdam laat nog een beetje te wensen over (met name Amsterdam CS :+), maar voor default begrippen is weinig te klagen.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de mensen die nog wat meer willen weten over MSFS en wat je kunt gaan verwachten hier veel leesvoer in het Nederlands

ook een mooi stukje over de hardware en de plannen zijn :D

https://nl.ign.com/micros...ulator-2020-preview?amp=1

[ Voor 12% gewijzigd door ravw op 03-08-2020 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-09 11:16

Luuk2015

Vires in numeris

ravw schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 19:59:
Voor de mensen die nog wat meer willen weten over MSFS en wat je kunt gaan verwachten hier veel leesvoer in het Nederlands

ook een mooi stukje over de hardware en de plannen zijn :D

https://nl.ign.com/micros...ulator-2020-preview?amp=1
Holy moly die landing in de eerste video uit het artikel :F :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrisuu01
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 10-09 22:01
Hoop dat ze hun ai nog aan gaan passen op het gebied van spoor herkenning, zo leeg op Amsterdam CS ziet er inderdaad wel een beetje funky uit.

Dat geld na nader bekijken ook wel voor elk station wat in de video te zien is.

[ Voor 22% gewijzigd door Chrisuu01 op 03-08-2020 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luuk2015 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 20:23:
[...]

Holy moly die landing in de eerste video uit het artikel :F :P
jammer van die landing inderdaad ..(Airbus the lawn mower) . beetje naast de baan ... zou zelf dit nooit in zo'n mooie verslag gooien
maar goed sommige mensen
Maar verder wel een heel mooie filmpje van wat je kunt verwachten , want mij wel opvalt is dat het daar echt donker is :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uit IGN artikel hierboven:
Een standje lager had ik in ieder geval een redelijk stabiele 30FPS, maar dit voelt eigenlijk nog niet heel prettig en je levert meteen fors in op de grafische pracht wanneer je settings naar beneden schuift. Zelfs met de meest beestachtige pc’s is het amper mogelijk om stabiel op 60FPS te draaien, en dat is wat mij betreft gewoon onacceptabel
Tjah. Moet je 60fps halen in een flightsim?
En ik heb zelf niet veel verschil gezien tussen Ultra en 1 stapje lager: High-End.

[ Voor 8% gewijzigd door cracking cloud op 03-08-2020 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chrisuu01 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 20:25:
Hoop dat ze hun ai nog aan gaan passen op het gebied van spoor herkenning, zo leeg op Amsterdam CS ziet er inderdaad wel een beetje funky uit.

Dat geld na nader bekijken ook wel voor elk station wat in de video te zien is.
lol een mix tussen FS2020 + Cities: Skylines _/-\o_ :D Zou wel erg mooi wezen inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 22:20
ravw schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 18:55:
[...]

deze zijn ook mooi

YouTube: Microsoft Flight Simulator 2020 - FIRST SOLO FLIGHT

YouTube: ✈ Flying Through a Wonder of the Ancient World! ✈ | Microsoft Flight...

maar even dit filmpje .. kan iemand mij vertellen wat hier aan de hand is , wat een blauwe waas over het geheel heen , heeft hij alls veel te met bright open staan ?

YouTube: [Microsoft Flight Simulator 2020] Las Vegas McCarran to San Francisc...
Is het niet zo dat je gebieden kunt downloaden zodat je ze niet hoeft te streamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cracking cloud schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 20:32:

[...]

En ik heb zelf niet veel verschil gezien tussen Ultra en 1 stapje lager: High-End.
dat is toch raar want ik hoor juist hele goede berichten over de FPS zie ook deze User

rdluca in "Microsoft Flight Simulator (2020)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flugelisoke schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 20:37:
[...]

Is het niet zo dat je gebieden kunt downloaden zodat je ze niet hoeft te streamen?
ja maar je moet er dan toch eerst overheen gevlogen zijn
voordat je ze binnen heb , zo heb ik het begrepen ..

eerste vliegen dan kan je ze een soort van Saven .. maar wat nou als je geen verbinding met de server heb :o

er zijn nog 10.000 wachten voor u .. heeft u even 2 maanden 8) voordat je eindelijk eens kunt gaan vliegen :O

[ Voor 30% gewijzigd door ravw op 03-08-2020 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:45
ravw schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 18:55:
[...]

Is die ILS landing naast de baan in bovenstaande video wat sommige gebruikers nu ervaren?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!
alexbl69 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 20:40:
[...]

Is die ILS landing naast de baan in bovenstaande video wat sommige gebruikers nu ervaren?
je ziet dat hij niet op de center zit als hij de baan naderd .... (onderin de green pijl staat naar links en niet in het midden ) dus het vliegtuig zit goed , alleen de piloot niet :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• flugelisoke

[...]

Persoonlijk vind ik het een beetje bullshit wat ze beamen, 30fps voelt niet prettig? Het is meer dan voldoende in een flight sim, nogmaals, ik lock sims vaak op 20fps zelfs omdat het prima te doen is en de pc blijft lekker koel en stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flugelisoke schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 20:45:
[...]

Persoonlijk vind ik het een beetje bullshit wat ze beamen, 30fps voelt niet prettig? Het is meer dan voldoende in een flight sim, nogmaals, ik lock sims vaak op 20fps zelfs omdat het prima te doen is en de pc blijft lekker koel en stil.
helemaal terecht , veel gamers hoor je ook zeggen als het geen 60 FPS heeft dan is het niet te doen ....
Oke en daarbij een oog van de mens is niet digitaal maar analoog. Dus het oog ziet continu.
Mensne hoor je wel zeggen dat een bioscoop film / TV zo mooi is maar loop nooit sneller dan 24 frames per seconde :)

Ik weet dat je ogen tussen 20 a 23 fps kunnen zien of aankunnen , maar je hersenen kunnen hoger waarnemen.
dus 30 is meer dan zat voor een mens , maar voor de berekeningen van de pc is een 60 fps veilig ivm drops , als je bij een 30 fps een drop krijgt of heb, zit je vaak dia,s te kijken
20 fps op zijn laagst houden is voor ons mens genoeg ( dan zit je toch even 20 foto's per sec te kijken :+ )

nog een leuk iets over FPS
Een groot misverstand is dat vanaf zo'n 25 beelden per seconde elk beeld als vloeiend wordt ervaren, dit is niet zo. Het aantal beelden dat het menselijk oog per seconde kan zien, is afhankelijk van een aantal factoren. Een menselijk oog kan zelfs een heel korte lichtflits in een donkere ruimte waarnemen, echter wanneer in een verlichte ruimte het licht voor heel even wordt uitgedaan, is dit bijna niet merkbaar. Ook speelt bewegingsonscherpte een rol: wanneer afbeeldingen die een beetje vervaagd zijn achter elkaar worden gezet, lijkt dit eerder een vloeiende beweging, dan wanneer niet vervaagde afbeeldingen achter elkaar worden gezet.

Het feit dat de bewegende beelden in werkelijkheid een reeks foto's snel na elkaar zijn, is er ook de oorzaak van dat op een scherm een wiel soms in de verkeerde richting lijkt te draaien. Als een wiel evenveel omwentelingen per seconde maakt als het aantal beelden, wordt het steeds in dezelfde stand gefotografeerd en lijkt het stil te staan. Maakt het iets minder omwentelingen dan het aantal beelden per seconde, dan staat het op ieder beeld iets minder ver dan op het vorige, en lijkt het dus achteruit te draaien. Als het iets meer omwentelingen maakt, lijkt het wel in de juiste richting te draaien, maar veel te traag.

Zie ook met films van propelor (vliegtuigen) die krom trekken
maar goed dit is weer hardware praat en dat willen ze hier niet :D

[ Voor 37% gewijzigd door ravw op 03-08-2020 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisuu01

[...]

Nou 60fps is wel echt merkbaar soepeler.
Dat is ook in driving sims wel echt te merken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flugelisoke
Chrisuu01 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 21:05:
[...]

Nou 60fps is wel echt merkbaar soepeler.
Dat is ook in driving sims wel echt te merken.
Dat absoluut, ook 100hz of 144hz is zoooooooooooveel smoother. Maar het is ook een kwestie van tevreden zijn met een stabiele fps ipv contstante drops.

Ik heb begrepen dat MSFS nog steeds geen optie heeft om de fps te locken, dat is toch wel een iets wat ik dan mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisuu01
flugelisoke schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 21:07:
[...]

Dat absoluut, ook 100hz of 144hz is zoooooooooooveel smoother. Maar het is ook een kwestie van tevreden zijn met een stabiele fps ipv contstante drops.

Ik heb begrepen dat MSFS nog steeds geen optie heeft om de fps te locken, dat is toch wel een iets wat ik dan mis.
Ja van wat ik tot zover heb gezien geeft het locken van de FPS als in ze maar tot een bepaald niveau stijgen ook een soepelere ervaring. Volgens mij vernomen in een van de video's van Quill18?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flugelisoke schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 21:07:
[...]

Maar het is ook een kwestie van tevreden zijn met een stabiele fps ipv contstante drops.
dat is vaak ook de grootste gedachten er achter , en ook je monitor kan de snelheid dan vaak ook wel bijhouden zonder strepen te trekken

je wil geen drop hebben als je in een gevecht zit met 260 Km op de baan en je duikt een bocht in en je bevriest 1 sec , dan ben je gelijk al de bocht uit en sta je vaak met je neus tegen de vangrail aan .
met Fs is dit iets minder omdat het veel trager gaat , maar daar wil je ook geen grote drops hebben zeker niet asl je een lage fps heb .. maar hoger is altijd beter maar het moet niet , wel gewenst

In VR komt het wel weer van pas omdat daar je kijken en bewegen van je hoofd sneller gaat .....( dus de beelden moeten sneller vervest worden
Voorde mensen die XP11 VR spelen en Aerofly 2 VR doen weten wat ik bedoel .. Aerofly fs2 is wat betreft FS de beste wat je in VR kunt krijgen
hopelijk gaat FS2020 dit ook behalen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
ravw schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 21:00:
[...]
helemaal terecht , veel gamers hoor je ook zeggen als het geen 60 FPS heeft dan is het niet te doen ....
Oke en daarbij een oog van de mens is niet digitaal maar analoog. Dus het oog ziet continu.
Mensne hoor je wel zeggen dat een bioscoop film / TV zo mooi is maar loop nooit sneller dan 24 frames per seconde :)
30 fps is voor een flightsim inderdaad meer dan genoeg. Vind zelfs 20fps geen probleem, zolang het maar stabiel is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daniel360gt
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01:34
Ik zag dat er nog geen Discord is voor FS2020 binnen het tweakers forum (of ik heb niet goed gekeken).

Om die reden heb ik voor Bush flying een servertje aangemaakt.
https://discord.gg/vVzp3nc

Bedoeling is met gezellig met mede-tweakers te vliegen, te genieten van de scenery en plekken te ontdekken.

*AMD Ryzen 7 5800X * Asus ROG Strix X570-E * MSI RTX 3080Ti * 32GB G.Skill Trident Z Neo * Corsair Hydro H115i * Corsair RM750x * Samsung 980 1TB * Phanteks Evolv X * Samsung 49" *

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daniel360gt schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 23:02:
Ik zag dat er nog geen Discord is voor FS2020 binnen het tweakers forum (of ik heb niet goed gekeken).

Om die reden heb ik voor Bush flying een servertje aangemaakt.
https://discord.gg/vVzp3nc

Bedoeling is met gezellig met mede-tweakers te vliegen, te genieten van de scenery en plekken te ontdekken.
gelijk me even aangemeld en toegevoegt morgen maar even door heen lopen hoe alles werkt

net weer en mailtje gehad van het MS FS team Research team , maar geen toegang tot de beta , wel een onderzoek en vragen overde Xbox .. maar die heb ik dus niet :-(

[ Voor 14% gewijzigd door ravw op 04-08-2020 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-09 11:49

R2L

ravw schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 23:18:
[...]

gelijk me even aangemeld en toegevoegt morgen maar even door heen lopen hoe alles werkt

net weer en mailtje gehad van het MS FS team Research team , maar geen toegang tot de beta , wel een onderzoek en vragen overde Xbox .. maar die heb ik dus niet :-(
Hier precies hetzelfde... :'(
Hoop nog steeds op deelname aan de Bèta. Al is het maar om te kunnen vergelijken met de vliegeigenschappen van X-Plane 11. Ook ben ik erg benieuwd of en hoe het op mijn systeem werkt. Heb inmiddels ook een Discord accountje aangemaakt en me aangemeld... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10:46
ravw schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 21:54:
[...]

ik had van de week met XP11 even een probleem kwam niet boven de 30 FPS ... :(
met mijn syteem en dan niet boven de 30 uitkomen dacht wat is dit alles omlaag gezet ..... 30 FPS again
:o ... denk denk ......... Vsync stond aan op 30 .. aha nu weer ronde 70 fps

maar ik vind 20 wel iets te laag voor de drops of snelle reakties maar oke het kan als je zeker weet dat hij stabiel is daarop

ik ben ook geen fps junk hoor , zo lang het maar loopt en geen dia's zijn , en dat FS niet begint te roepen dat mijn fps te laag is voor de realife berekeingen maar die liggen meestal rond de 15 / 20 fps
Ben benieuwd wat de nieuwe msfs met jou systeem doet, ik denk op 1440p ook maar een matige 40 - 60 fps in de huidige staat van de sim.

Er zal vast nog wel wat te behalen zijn met de Nvidia driver updates op de 18e maar ik verwacht zeker geen stabiele 60fps met een 2070.

Wat dat betreft is een gsync scherm wel echt de moeite waard bij deze sim, dan valt het niet zo op als je fps inkakt bij snelle bewegingen of drukke gebieden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Released de game nou eigenlijk dinsdag op woensdagnacht of maandag op dinsdagnacht?

Ga nu een vrijaanvraag indienen dus... :P

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:10
ravw schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 21:54:
[...]
ik ben ook geen fps junk hoor , zo lang het maar loopt en geen dia's zijn , en dat FS niet begint te roepen dat mijn fps te laag is voor de realife berekeingen maar die liggen meestal rond de 15 / 20 fps
Ik begrijp je misschien verkeerd, maar ik mag toch hopen dat er intern sneller dan 20 fps gerekend wordt, voor een fatsoenlijke natuurkundesimulatie is dat best weinig, zeker voor zoiets complex als een vliegsimulator. Bij XP kan je dan ook het aantal berekeningen per frame/cycle dan ook op meer dan een zetten, vooral nodig bij hefschroefvliegtuigen en kleinere vliegtuigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@London 18 augustus 00:00 uur in Nederland

edit: bron

[ Voor 62% gewijzigd door cracking cloud op 04-08-2020 21:53 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Modbreak:Lieve mensen, ik begrijp dat iedereen super enthousiast is over FS2020, maar om dit topic een beetje lees- en behapbaar te maken zou ik jullie wel willen verzoeken om wat dingen te scheiden. Dit topic is bedoeld voor FS2020.

Dus niet voor hardware, XP of de oudere Flight sims. Voor al die zaken is het algemene FS topic.

ik heb wat reacties verwijderd / verplaatst naar het algemene FS topic ihkv leesbaarheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• strider1007
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:04
Ircghost schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:10:
[modbreak]

Dus niet voor hardware, XP of de oudere Flight sims. Voor al die zaken is het algemene FS topic.
Dus om de hardware voor FS2020, het spel waarvoor deze thread speciaal is losgekoppeld van de al bestaande FS thread , te bespreken moet ik in de FS thread zijn ? 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Als het specifiek een vraag is van werkt hardware x met de nieuwe FS2020, kan het natuurlijk hier. :) Mijn modbreak ging over berichten hierboven dat men een joystick in de aanbieding zag bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ircghost schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 11:26:
Als het specifiek een vraag is van werkt hardware x met de nieuwe FS2020, kan het natuurlijk hier. :) Mijn modbreak ging over berichten hierboven dat men een joystick in de aanbieding zag bijvoorbeeld.
is het dan ook niet eens handig om eens te gaan kijken naar een eigen stukje zoals ze dat met race sims gedaan hebben .. zo dat je dingen kunt opsplitsen om het en beetje overzichtelijk te gaan houden

BIjvoorbeeld:
PC-MSFS (2020)
XBOX-MSFS (2020)
Flightsims algemeen
Combat FS
Van Yoke tot Homecockpit
MutiPlay algemeen
FS VS REAL
FS lessen (Alles over VOR ILS IMC )
nu loopt er gewoon zowel in FS algemene vragen over FS2020 en hier
straks als de Xboxers erbij komen met vragen dan gaat het straks erg rommelig worden

Trouwens ik ben wel heel benieuwd naar de eerste Xboxer die een complete Homecockpit gaat maken
>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jppilot
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09-09 05:58
ravw schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 20:44:
[...]

je ziet dat hij niet op de center zit als hij de baan naderd .... (onderin de green pijl staat naar links en niet in het midden ) dus het vliegtuig zit goed , alleen de piloot niet :D
Raar filmpje, plus dat je uitleg niet helemaal klopt.
De AP is engaged op de approach.Ik zie wel een glideslope signaal (magenta diamond), maar geen localizer. Alhoewel, de magenta diamond van de localizer is helemaal naar links uitgeslagen. Ook na AP disengage op 300ft radalt en handmatige correctie blijft de localizer naar links staan. Normaal gesproken zijn de localizer en glideslope frequenties aan elkaar gekoppeld via de library in de kist. Geen idee wat hier gebeurde.

De groene pijl waar jij naar verwijst lijkt mij eerder een ingestelde heading bug en heeft volgens mij niks met de ILS approach te maken.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jppilot schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 12:10:
[...]

De AP is engaged op de approach.Ik zie wel een glideslope signaal (magenta diamond), maar geen localizer. Alhoewel, de magenta diamond van de localizer is helemaal naar links uitgeslagen. Ook na AP disengage op 300ft radalt en handmatige correctie blijft de localizer naar links staan. Normaal gesproken zijn de localizer en glideslope frequenties aan elkaar gekoppeld via de library in de kist. Geen idee wat hier gebeurde.

De groene pijl waar jij naar verwijst lijkt mij eerder een ingestelde heading bug en heeft volgens mij niks met de ILS approach te maken.

;)
ja daar dacht ik later ook aan maar ik ben niet helemaal thuis met de cockpit gegevens van een Airbus ..
maar hij hoort dus net daar boven te zitten , als die aanstaat :+

Maar ik zal me misschien eens met FS2020 meer gaan bezig houden met de A320 .... mede door het gemis van een B737 ( wat ik nog steeds niet kan begrijpen waarom die er niet in zit ) maar misschien eerste dag in Store en paar mooie extra airliners.
Maar de eerste tijd zal de C172 en de C150 en de Cub toch mijn ding zijn voor mijn kennismaking met FS2020

misschien later de airliners weer eens oppakken..
vluchtjes van een uurtje of 6 /8 lijkt me toch ook wel eens leuk met deze Sim
mede door het landschap en door het mooie weer weergave

Mischien weer eens Kaapstad -> Ams :+

[ Voor 24% gewijzigd door ravw op 04-08-2020 12:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jppilot
ravw schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 12:32:
[...]

ja daar dacht ik later ook aan maar ik ben niet helemaal thuis met de cockpit gegeven van een Airbus ..
maar hij hoort dus net daar boven te zitten , als die aanstaat :+
Gelukkig zijn glideslope, localizer, CDI's en AI's redelijk universeel in de luchtvaart. Behalve met oude Russische AI's! Waar de rest van de wereld de AI zo heeft dat het 'bolletje' met blauw boven en bruin onder altijd opgelijnd staat met de echte horizon, zit bij Russische kisten het bolletje vast aan de kist, en geeft een schaal daaromheen je stand aan. Erg verwarrend, alleen al om uit te leggen. plaatje! Beetje off topic, maar wel leuk om over na te denken ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.stack.imgur.com/BoTMI.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
jppilot schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 12:10:
[...]

;)
Aan de localizer en glideslope te zien zou het me niet verbazen dat die persoon de ILS freq van 19L heeft geselecteerd terwijl hij landt op 19R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JA oke maar artificial horizon is niet altijd zo geweest
de WW2 jachtvliegers en ook andere vliegtuigen hadden toen dat het Vliegtuig recht bleeft maar de Horizon zich verplaatste... en ook de kleur instelling is ook vaak veranderd

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/9MQYvsTr/s-l1600.jpg

even voor de wat oudere onder ons :+ (ILS instrument))

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/PrXKZpNm/1.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door ravw op 04-08-2020 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weer een nieuwe filmpje voor de liefhebbers
en nu over het weer systeem _/-\o_

YouTube: ✈ The Phenomenal Weather System in Microsoft Flight Simulator! ✈

[ Voor 9% gewijzigd door ravw op 04-08-2020 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Super film, die perfect weergeeft hoe mooi het weer nu is in de sim.
Het weer is wat mij betreft echt 1 van de dingen die deze sim echt anders maakt dan alle andere sims die ik ken (eigenlijk alleen fs9 en xp11 haha).

Gisteren een vlucht gedaan in een C152 vanaf Brescia over het Gardameer naar Bolzano. Het weer was vergelijkbaar met dat in het begin van het filmpje. Erg bewolkt, slecht zicht en af en toe een regenbui. Het effect wat de wolken en de bergen hebben op je vliegtuig is echt uniek.

Nog 14 dagen totdat we helemaal los mogen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
cracking cloud schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:40:
Super film, die perfect weergeeft hoe mooi het weer nu is in de sim.
Het weer is wat mij betreft echt 1 van de dingen die deze sim echt anders maakt dan alle andere sims die ik ken (eigenlijk alleen fs9 en xp11 haha).

Gisteren een vlucht gedaan in een C152 vanaf Brescia over het Gardameer naar Bolzano. Het weer was vergelijkbaar met dat in het filmpje. Erg bewolkt, slecht zicht en af en toe een regenbui. Het effect wat de wolken en de bergen hebben op je vliegtuig is echt uniek.

Nog 14 dagen totdat we helemaal los mogen!
ja dat je nu de hele vlucht zeker bent van mooi weer kun je vergeten 8)
nu gaat het IMC ( Instrument meteorological conditions) dus ook heel belangrijk worden voor vele simmers ( zeker de VFR vliegers )

Ik heb deze week al 1 keer helemaal zonder uit mijn vliegtuig te kijken mijn route kunnen voltooien
( plak je monitor af met een krant zodat je alleen je Instrumenten ziet en ga dan eens je vlucht maken ) _/-\o_

Dit doen ze in het echt met een soort van kap voor je ogen zo dat je alleen je instrumenten kan aflezen

want als ik dit weer zo ziet en die wolken weet ik nu al dat ik toch wel vaker "geen zicht"zal hebben
en dat als VFR vlieger

tip 1 wat betreft VFR vliegers en het weer ....
"Never fly because you have to. Fly because you can."
en
When in doubt, hold your altitude; nobody ever collided with the sky. :+

en vergeet niet ..
"any landing you can walk away from is a good landing". _/-\o_

even een leuke tussen door
Fuel is liquid altitude - the only time you will have too much is when you are on fire. :o

[ Voor 12% gewijzigd door ravw op 04-08-2020 15:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 12:53
ravw schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:51:
[...]
Ik heb deze week al 1 keer helemaal zonder uit mijn vliegtuig te kijken mijn route kunnen voltooien
( plak je monitor af met een krant zodat je alleen je Instrumenten ziet en ga dan eens je vlucht maken )
Het leuke van een sim is natuurlijk ook dat dat juist niet hoeft omdat je gewoon van 200 ft tot FL400 dikke wolken kan instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Bijzonder fraai...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jppilot
ravw schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:51:
[...]

ja dat je nu de hele vlucht zeker bent van mooi weer kun je vergeten 8)
nu gaat het IMC ( Instrument meteorological conditions) dus ook heel belangrijk worden voor vele simmers ( zeker de VFR vliegers )

( plak je monitor af met een krant zodat je alleen je Instrumenten ziet en ga dan eens je vlucht maken ) _/-\o_

Dit doen ze in het echt met een soort van kap voor je ogen zo dat je alleen je instrumenten kan aflezen

want als ik dit weer zo ziet en die wolken weet ik nu al dat ik toch wel vaker "geen zicht"zal hebben
en dat als VFR vlieger

tip 1 wat betreft VFR vliegers en het weer ....
"Never fly because you have to. Fly because you can."
en
When in doubt, hold your altitude; nobody ever collided with the sky. :+

en vergeet niet ..
"any landing you can walk away from is a good landing". _/-\o_

even een leuke tussen door
Fuel is liquid altitude - the only time you will have too much is when you are on fire. :o
Als je als vfr rated piloot imc raakt heb je al aardig wat fouten gemaakt in ie vlucht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Fantastisch zeg die verschillende effecten. Kan al heel wat mooie scenario's bedenken.. Een van de vluchten die ik een keer ga doen op een vrije dag (als ik toch het huis moet schoonmaken :+ ) is Anchorage naar Hong Kong met een UPS 747-8 (ga er vanuit dat er vanzelf cargo liveries gaan verschijnen na de release). En dan take-off in een dikke sneeuwstorm _/-\o_

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bacchus schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:02:
[...]

Het leuke van een sim is natuurlijk ook dat dat juist niet hoeft omdat je gewoon van 200 ft tot FL400 dikke wolken kan instellen.
ja weet het maar het is niet leuk omdat je dan toch zodra je bij de landing komt toch alles weer redelijk kan zien dus de laatste meters toch op VFR te gaan ..
maar het is wel grappig om te doen

leuker andersom ..

beginnen met een mooie rising sun in japan . en met een heave snowstorm aan komen in Anchorage vergeet niet de deicing >:)

[ Voor 14% gewijzigd door ravw op 04-08-2020 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 20:35
Ik voel en vlucht van Amsterdam naar Innsbruck aankomen met een sneeuwstorm op plaats van bestemming.

Goed voor het wintersportgevoel... :)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jppilot schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 17:59:
[...]

Als je als vfr rated piloot imc raakt heb je al aardig wat fouten gemaakt in ie vlucht...
ja dan ben je al een beetje te laat ja

daarom ook mijn eerste uitspraak , gaan niet vliegen omdat je moet , maar ga vliegen als je kan ...

dus neem geen onnodige risico's , vertrouw je het niet ... blijf lekker aan de grond
En mocht je toch iets aan zien komen wat je niet vertrouwd , ga landen en blijf des noods in een hotel slapen , of probeer er omheen te gaan of er overheen .. maar zorg nooit dat je er door heen gaat ..

nu we het over toch over NAV hebben
nieuwe filmpje

YouTube: Microsoft Flight Simulator 2020 - NAVIGATION

[ Voor 11% gewijzigd door ravw op 04-08-2020 20:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hoevenpe schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 20:21:
Ik voel en vlucht van Amsterdam naar Innsbruck aankomen met een sneeuwstorm op plaats van bestemming.

Goed voor het wintersportgevoel... :)
met je ventilator aan en je airco omdat het hier 33 garden is ... lol zwetend van de warmte achter je yoke een sneeuw bui in vliegen :o _/-\o_

nee ik neem dat wel in de winter dat grijze weer en koude weer .. chocomel er bij warm _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dappzor
  • Laatst online: 12-09 12:51
London schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:10:
Released de game nou eigenlijk dinsdag op woensdagnacht of maandag op dinsdagnacht?

Ga nu een vrijaanvraag indienen dus... :P
maandag op dinsdagnacht (18 aug om 0.00 uur) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dappzor schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 22:23:
[...]

maandag op dinsdagnacht (18 aug om 0.00 uur) :*)
is er al iets bekent over preload , of pas om 00:00,00 het vuurtje opstoken van de servers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dappzor
ravw schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 22:31:
[...]

is er al iets bekent over preload , of pas om 00:00,00 het vuurtje opstoken van de servers?
Ik weet dat er al een pre-download mogelijk is via de microsoft store. Maar voor de steam versie weet ik het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Dappzor schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 22:36:
[...]

Ik weet dat er al een pre-download mogelijk is via de microsoft store. Maar voor de steam versie weet ik het niet.
Helaas kan alleen de launcher gepreload worden, ben erg benieuwd hoe snel we op release de game kunnen downloaden i.v.m de drukte.
Bron:
https://twitter.com/MSFSo...72864?ref_src=twsrc%5Etfw

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Low en medium is ook al prachtig (en goedkoper), het verschil zit vooral in de details in de verte:

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2020 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dappzor
Verwijderd schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 22:46:
Low en medium is ook al prachtig (en goedkoper), het verschil zit vooral in de details in de verte:

[YouTube: Microsoft Flight Simulator 2020 - Low vs Ultra GRAPHICS COMPARISON]
Bedankt voor het delen van de video! :) Ik kan met mijn huidige pc waarschijnlijk op medium spelen. Ik zie echter niet heel veel verschil tussen Medium en High. Alleen de draw distance lijkt wat vergroot

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als ik dat filmpje zo ziet zal het bij mij op HIGH / Ultra gaan worden mede ook mijn pc en beetje te ontlasten als het toch niet zo groot verschil is .... als de wolken en het weer maar perfect zijn de ondergrond is op low al mooier dan FS X en Xplane :*) dus daar geen zorgen over

[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 04-08-2020 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-08 22:51
ravw schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 23:04:
Als ik dat filmpje zo ziet zal het bij mij op HIGH / Ultra gaan worden mede ook mijn pc en beetje te ontlasten als het toch niet zo groot verschil is .... als de wolken en het weer maar perfect zijn de ondergrond is op low al mooier dan FS X en Xplane :*) dus daar geen zorgen over
Op Low lijkt het ook nog aardig mooi.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Ja, ik vond het op Low toch ook wel al best prima eruit zien. Enkel bij de wolken zie je wel een overduidelijk verschil. Ik hoop wel dat ze de bruggen gaan fixen. Is al het zoveelste filmpje waarbij ik bruggen zie die gewoon een compleet dichte/solide zijkant lijken te hebben, en dus eerder een gebouw zijn dan een brug. Wel vreemd dat ze dit zelfs in NYC niet goed hebben.

Nu, sowieso denk ik wel dat ik op minstens High ga kunnen spelen. Post dit vanaf mijn gloednieuwe build van deze avond :), waarbij FS2020 eigenlijk de directe aanleiding was om toch maar eens te upgraden :P. Komende van een Surface Pro 3 is het verschil uiteraard volkomen belachelijk :). Passmark 3D score die meer dan 20x hoger is :D.

Oh ja, misschien handig van wat specs te vermelden. Ryzen 5 3600, GTX 1660 Super, 32GB DDR4-3200, Samsung 970 EVO 1TB. Overigens niet van plan om scherm te upgraden, ik vind 1920x1200 prima, en daarop zou ik wel voortreffelijke grafische performance moeten halen.

[ Voor 15% gewijzigd door Twixie op 05-08-2020 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ga ook voor high (Ryzen 3600, 5700XT, 32GB RAM, SSD install, 3440x1440 resolutie). Als het voornamelijk invloed heeft op de viewing distance ga ik mijn pc niet extra onnodig stressen.

PMDG 747 gaat er ook zeker komen trouwens.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 20:48

Dani86

AeroGeek

Hopelijk kan ik het met m'n nieuwe build op high op 1080P spelen.

Ryzen 5 3600
Rx 5600XT (Sapphire)
16G Ram
Kingston a2000 m.2 SSD

We shall see.

Lijkt me cool als Asobo een benchmark functie in heeft gebouwd

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olivinio
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 18:26
Ik heb onlangs exact dezelfde upgrade gedaan. Op dit moment alleen nog 16GB DDR4-3200. Overweeg ook om deze voor 18 augustus te upgraden naar 32GB. Is deze upgrade naar 32GB overigens een echte meerwaarde?

Op dit moment speel ik xplane 11, maar kan zeker niet alles op high zetten omdat ik dan rond de 20fps uitkom.

AMD ryzen 5 3600
GTX 1660 super
Samsung 970 evo 1TB
16 GB ram
GiBy B450 Aorus PRO MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Hardware talk graag in het andere FS topic. Is gisteren nog als modbrake vermeld...
Ircghost schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:10:
[modbreak] Lieve mensen, ik begrijp dat iedereen super enthousiast is over FS2020, maar om dit topic een beetje lees- en behapbaar te maken zou ik jullie wel willen verzoeken om wat dingen te scheiden. Dit topic is bedoeld voor FS2020.

ik heb wat reacties verwijderd / verplaatst naar het algemene FS topic ihkv leesbaarheid.[/]

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:58

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

tup61 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 15:05:
[...]

Wat dat betreft is MSFS juist wel weer beter dan andere sims, althans out of the box, want SIDs en STARs zitten er standaard in en MSFS zal werken met VATSIM (geen idee wat betreft IVAO). ATC offline is lichtelijk ruk maar online maakt dat niet uit, natuurlijk.
https://virtualsky.ivao.a...s-on-voice-web-and-msfs20

"Moreover, at IVAO, we have been delighted to read all your comments and questions regarding our plans for the new Microsoft ® Flight Simulator (MSFS2020) software. We have been in communication with Microsoft ® since early stages of the software development and we are maintaining positive collaboration with them. We are working hard to ensure a seamless integration of their MSFS2020 within the IVAO ecosystem.
We are very pleased with the progress we have made so far and the good news that we can share is that we have successfully connected MSFS2020 to the IVAO Network. In fact, we have an Alpha testing team that is focused on testing the new Simulator in IVAO, and some are actually flying IVAO Tours and Events using MSFS2020 as part of their testing. The feedback received from our testers is very positive so far. We will be sharing more news about our release date, and when able, share screenshots and videos of the progress we have achieved. "

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flugelisoke
Is er animo voor een nieuw topic over MSFS waarin we elkaar ophypen met mooie locaties? De wereld is zo vol moois en gezien de nieuwe flight sim de hele wereld tot in detail bevat kun je best wat inspiratie halen uit zo'n topic.

Mijn idee is om tot aan de release elke dag een ander land van de wereld eruit te pikken en "in het zonnetje te zetten". Mijn voorstel is dan ook om te beginnen met Nederland en dan is het aan de gene die interesse hebben, om wat mooie locaties in Nederland te vermelden, eventueel met een luchtfoto.

Wie weet komen mensen met locaties waarvan je nog nooit hebt gehoord, dat maakt het des te leuker om straks eroverheen te vliegen op de 18e.

Mocht er interesse zijn, dan maak ik graag dat topic aan.

[ Voor 11% gewijzigd door flugelisoke op 05-08-2020 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flugelisoke schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 09:27:
Is er animo voor een nieuw topic over MSFS waarin we elkaar ophypen met mooie locaties? De wereld is zo vol moois en gezien de nieuwe flight sim de hele wereld tot in detail bevat kun je best wat inspiratie halen uit zo'n topic.

Mijn idee is om tot aan de release elke dag een ander land van de wereld eruit te pikken en "in het zonnetje te zetten". Mijn voorstel is dan ook om te beginnen met Nederland en dan is het aan de gene die interesse hebben, om wat mooie locaties in Nederland te vermelden, eventueel met een luchtfoto.

Wie weet komen mensen met locaties waarvan je nog nooit hebt gehoord, dat maakt het des te leuker om straks eroverheen te vliegen op de 18e.

Mocht er interesse zijn, dan maak ik graag dat topic aan.
JA zeker wel dat had ik al voorgesteld , alleen maar praten over mooie locaties en routes ..
en of vluchtjes verslagen ...
Wel verplicht screenshots / movies

maar dit had ik zelf ook al voorgesteld om mensen die mooie locaties hebben om dat door te geven ,
Was zelf al vanplan om een soort blog bij te gaan houden van me FS2020 ervaring , met vluchten en screenshots

wat ook mooi is ... dat iederren een eigen stukje pakt , Ik vlieg graagt rond canada / Alaska, BC , en de Caribische gebied ...
dus als ik die dna voor mijn rekeining neemt , en andere weer ee andere gedeelte dan kunnen dat gewoon bij houden anders kom je in elkaar waarwater en krijg je de zelfde gebieden

Maar wacht even hier mee , ik heb zelf al wat in de planning staan hier over , dus dat komt goed
Vorlgt later meer hier over .

ik wil een soort van ketting brief gaan maken ..a vliegt van A naar B , persoon b Vliegt dan van B naar C
en zo elke keer een stukje verder ..
, en dan permaand alle screenshots en flmpjes op voloorde van de vluchten in een filmpje bewerken zo dat je een soort van rijsverslag krijgt

[ Voor 8% gewijzigd door ravw op 05-08-2020 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strider1007
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:04
PerlinNoise schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 08:47:
Hardware talk graag in het andere FS topic. Is gisteren nog als modbrake vermeld...

[...]
Maar hij schreef 2 posts later ook:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
ravw schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 09:49:
[...]

JA zeker wel dat had ik al voorgesteld , maar wel duidelijk forum regels , alleen maar praten over mooie locaties en routes ..

en of vluchtjes verslagen ...
Wel verplicht screenshots / movies

maar dit had ik zelf ook al voorgesteld om mensen die mooie locaties hebben om dat door te geven ,
Was zelf al vanplan om een soort blog bij te gaan houden van me FS2020 ervaring , met vluchten en screenshots

wat ook mooi is ... dat iederren een eigen stukje pakt , Ik vlieg graagt rond canada / Alaska, BC , en de Caribische gebied ...
dus als ik die dna voor mijn rekeining neemt , en andere weer ee andere gedeelte dan kunnen dat gewoon bij houden anders kom je in elkaar waarwater en krijg je de zelfde gebieden

Maar wacht even hier mee , ik heb zelf al wat in de planning staan hier over , dus dat komt goed
Vorlgt later meer hier over .
Ja is prima, maak er wat leuks van :) Lijkt me zoals gezegd leuk om te beginnen in Nederland, er is veel te zien in dit kleine landje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flugelisoke schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 09:52:
[...]

Ja is prima, maak er wat leuks van :) Lijkt me zoals gezegd leuk om te beginnen in Nederland, er is veel te zien in dit kleine landje.
dat ga ik nog uitwerken , het kan ook zo zijn dat we van meerdere kanten naar elkaar toe kunnen gaan vliegen ...
Ik ben niet zo NL vlieger .. ik wil bergen en mooie landschappen .. msischien ooit eens met een piper cub of zo een rijnsreisje doen Dus de hele rijn afvliegen .. dus dat je zo iets als dit te zien krijgt
https://www.google.nl/map...860749!14m1!1BCgIgARICGAI

_/-\o_ of langs de Donau gaan vliegen , dat lijkt me wel een keer mooi
maar verder .... ach we zien wel

ik denk dat van eerste vluchtjes wordne st barth - Saba .. Saba - Dominicaanse Rep, ABC eilanden

dan Stuwart _ Bella Coola , en omgeving :9 daar na zien we wel

[ Voor 33% gewijzigd door ravw op 05-08-2020 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
ravw schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 09:57:
[...]

dat ga ik nog uitwerken , het kan ook zo zijn dat we van meerdere kanten naar elkaar toe kunnen gaan vliegen ...
Ik ben niet zo NL vlieger .. ik wil bergen en mooie landschappen .. msischien ooit eens met een piper cub of zo een rijnsreisje doen Dus de hele rijn afvliegen .. dus dat je zo iets als dit te zien krijgt
https://www.google.nl/map...860749!14m1!1BCgIgARICGAI

_/-\o_ of langs de Donau gaan vliegen , dat lijkt me wel een keer mooi
maar verder .... ach we zien wel
Maar ik neem aan dat hij vandaag is aangemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flugelisoke schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 10:03:
[...]

Maar ik neem aan dat hij vandaag is aangemaakt?
Nee ..... haha omdat ik FS2020 nog niet heb .... moet eerste wat meer daar van kunnen weten en wel mogelijkhedne daar in zitten ivm vluchten

maar je mag hem zelf ook wel aan maken ... komt goed

[ Voor 7% gewijzigd door ravw op 05-08-2020 10:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Voor de zweefvliegliefhebbers:

Afbeeldingslocatie: https://nyc3.digitaloceanspaces.com/fselite/2020/08/IRIS-Flight-Simulation-Microsoft-Flight-Simulator-Aircraft-7-1600x900.jpg

Er wordt gewerkt aan een glider door een 3rd party: https://fselite.net/previ...-showcases-msfs-previews/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
ravw schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 10:05:
[...]

Nee ..... haha omdat ik FS2020 nog niet heb .... moet eerste wat meer daar van kunnen weten en wel mogelijkhedne daar in zitten ivm vluchten

maar je mag hem zelf ook wel aan maken ... komt goed
Dan begrijp je mijn hele insteek niet. Ik ga hem wel aanmaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• weststar
  • Laatst online: 12-09 12:19
Ik ben op YouTube nog geen filmpje tegengekomen waarin een ILS approach succesvol (lees: de manier waarop het hoort) wordt uitgevoerd. 🤔

Ligt dat aan MSFS2020 of aan het niveau van de piloten?

[ Voor 9% gewijzigd door weststar op 05-08-2020 11:04 ]

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 08:52
Ik wacht wel tot.VR uit is en werkt op de Rift, lijkt me zo vet.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Furfoot schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 11:20:
Ik wacht wel tot.VR uit is en werkt op de Rift, lijkt me zo vet.
daarom de steam versie genomen .. steam heeft een eigen VR omgeving dus ik verwacht wel dat de RIFT met alleen rond kijken wel snel gaat werken .. alleen dan moet je met je STick of yoke wel blijven besturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
weststar schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 11:03:
Ik ben op YouTube nog geen filmpje tegengekomen waarin een ILS approach succesvol (lees: de manier waarop het hoort) wordt uitgevoerd. 🤔

denk een beetje beide

Mensen even een ding .. over een 2 weken hebben we al 1 dag kunnen vliegen met FS2020

;) dus het gaat opschieten

[ Voor 16% gewijzigd door ravw op 05-08-2020 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
weststar schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 11:03:

YouTube: Paris to Cardiff - Microsoft Flight Simulator - Airbus A320neo (LFPG...

In MSFS is dit nog niet op orde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Laatst online: 12-09 20:35
ravw schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 10:13:
Voor de Formule 1 fans onder ons _/-\o_
En op 3 wielen... :P
Extreem realistisch dus!

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extrix
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:16
Zou wel gaaf zijn om met ze allen even een tweakers mp te doen. Allemaal dezelfde route vliegen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomschok
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 31-07-2023
ravw schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 11:23:
[...]

daarom de steam versie genomen .. steam heeft een eigen VR omgeving dus ik verwacht wel dat de RIFT met alleen rond kijken wel snel gaat werken .. alleen dan moet je met je STick of yoke wel blijven besturen
Zeer onwaarschijnlijk. SteamVR kan elk spel in 'VR' draaien, maar het is niks anders dan een groot plat scherm waar je naar kijkt. Geen 3D dus. Je zult echt moeten wachten tot er support komt van FS2020 zelf.

Alternatief is VorpX. Hiermee kun je applicaties in VR draaien die het niet zelf ondersteunen, maar werkt in de praktijk vaak niet ideaal.

In ieder geval erg benieuwd hoe VR uiteindelijk gaat werken, vooral m.b.t. performance.. Zou briljant zijn als ze met dit redelijke specs naar 45FPS in VR weten te krijgen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tomschok schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 12:05:
[...]

Zeer onwaarschijnlijk. SteamVR kan elk spel in 'VR' draaien, maar het is niks anders dan een groot plat scherm waar je naar kijkt. Geen 3D dus. Je zult echt moeten wachten tot er support komt van FS2020 zelf.

Alternatief is VorpX. Hiermee kun je applicaties in VR draaien die het niet zelf ondersteunen, maar werkt in de praktijk vaak niet ideaal.

In ieder geval erg benieuwd hoe VR uiteindelijk gaat werken, vooral m.b.t. performance.. Zou briljant zijn als ze met dit redelijke specs naar 45FPS in VR weten te krijgen.
zo 45 pfs nog wel :-) hahaha laten ze eerst de 30 fps maar uitbrengen en zo snel mogelijk
maar ik denk dat FS2020 maker daar te lang mee bezig zijn , denk dat door andere mensen als snel wel een trukje komt om dit mogelijk te maken

net zo als Alien: Isolation is ook al VR te spelen door een hack ... maar de makers zelf zijn daar nooit in mee gegaan

die maken dus gebruik van MotherVR (deze is voor Alien: Isolation)
https://github.com/Nibre/MotherVR/releases

dus dit zou ook makkelijk naar FS2020 overgezet kunnen worden

Eye tracking kom er wel in dus waarom zou VR dan niet snel voorhanden zijn

[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 05-08-2020 12:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• weststar
  • Laatst online: 12-09 12:19
https://youtu.be/9-s-pl-9WGY

Oeh! Ik ben (nog) niet een GA vlieger maar hier word ik wel heel enthousiast van!

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • +1 Henk 'm!
weststar schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 13:28:
https://youtu.be/9-s-pl-9WGY

Oeh! Ik ben (nog) niet een GA vlieger maar hier word ik wel heel enthousiast van!
GA is zo anders vliegen en beleving is zo veel mooier plus je ziet zo veel meer van de omgeving
Dat is ook een beetje waar deze MSFS naar toe wil gaan (zie ook de aantal en soort vliegtuigen die ze mee geven .. Eigenlijk is het geen Microsoft flightsim maar moet eigenlijk Microsoft GA SIM wezen O+
Dus ze gaan een beetje de kant op van XP11 maar dan veel mooier

maar dit wat je nu gezien heb is nog helemaal niets waarvan ik zeg .. wow dat is echt super

Wacht maar straks als je zelf GA gaat vliegen vooral omgeving van Canada / BC / Alaska
maar zuid america is ook heel erg mooi
De andere kant weet ik nog niet japan en china kom ik nooit maar dat gaat straks ook wel gebeuren als ik daar meer screenshots van gaat zien of mooie plekken er van weet

maar ik kan het je echt aanraden
je zult straks mijn screenshots wel gaan zien van de vluchte die ik maak in fs2020
want ik ben echt voor 95% een GA vlieger

voor mensen die nog een snelle videokaart willen kopen voor FS2020
De GeForce RTX 2080 Ti, GeForce RTX 2080 SUPER, GeForce RTX 2070 SUPER ,GeForce RTX 2070 willen bemachtigen, ze zijn gestopt met het maken van deze kaarten ..
word snel vervangen door de RTX3070 - 3080 serie

RTX 2060 / GTX 1660 gaan zakken in de prijs
Info er over
https://videocardz.com/ne...per-has-been-discontinued

[ Voor 37% gewijzigd door ravw op 05-08-2020 14:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
ravw schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 13:39:
[...]

GA is zo anders vliegen en beleving is zo veel mooier plus je ziet zo veel meer van de omgeving
Dat is ook een beetje waar deze MSFS naar toe wil gaan (zie ook de aantal en soort vliegtuigen die ze mee geven .. Eigenlijk is het geen Microsoft flightsim maar moet eigenlijk Microsoft GA SIM wezen O+
Dus ze gaan een beetje de kant op van XP11 maar dan veel mooier

maar dit wat je nu gezien heb is nog helemaal niets waarvan ik zeg .. wow dat is echt super

Wacht maar straks als je zelf GA gaat vliegen vooral omgeving van Canada / BC / Alaska
maar zuid america is ook heel erg mooi
[...]
Wat ik als eerste ga doen als MSFS uit is, de TBM uitproberen en mijn laatste trip naar Chili nadoen:

Buenos Aires - Santiago Chile - Puerto Montt - El Calafate - Puerto Natales - Punta Arenas :P

Bergen, vulkanen, fjorden en gletschers :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rdluca schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 14:23:
[...]

Wat ik als eerste ga doen als MSFS uit is, de TBM uitproberen en mijn laatste trip naar Chili nadoen:

Buenos Aires - Santiago Chile - Puerto Montt - El Calafate - Puerto Natales - Punta Arenas :P

Bergen, vulkanen, fjorden en gletschers :9~
:-) ja dat zijn wel de vluchten , erg mooi daar ... ik denk zelf ook dat ik die kant op gaat ... even een mooi stukje over de Amazone gebied heen

deze route volgen met een Cup of C150/172
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/fbK3JDnD/Amazon-River.jpg

YouTube: Brazil - Flight over the Amazon and Manaus HD

YouTube: Floresta Amazônica Brasil

en dan via Colombia , venezuela en Suriname weer terug
dan heb je die kant al vast gezien dan een vlucht aan de onderkant van Zuid america doen .. dan ben je daar klaar

maar eerst mijn vaste routes in XP11 even vliegen .. hahaha al is het maar om nu te weten hoe het er uitziet als je echt daar overheen vliegt en het beeld wat je nu heb aan XP11 weg te nemen .. maar nu ook eens mooi beeld te hebben van hoe het echt is O+

Kenia en omgeving moet ook heel mooi zijn Africa
Maar we gaan het wel zien .. ik wil zeker een blog bij gaan hoduen met mijn vluchten .. welke ik allemaal gaat doen .met foto's en filmpjes

Weet iemand al of er een Replay functie zit in FS of dta hij er in gaat komen ? dat zou helemaal mooi zijn

Mischien ook een leuk multi play sessie te gaan doen naar de The bermuda triangle _/-\o_ >:)

[ Voor 42% gewijzigd door ravw op 05-08-2020 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WIDE SCREEN VIEW FS2020

Voor de mensen die nog niet hype zijn , kijken O+
een van de moosite filmpjes die ik gezien heb van Fs2020 O+
Veel uitleg ook, en alles wat je moet weten over FS2020 word hier in uitgelegt

YouTube: Microsoft Flight Simulator - Overview (Widescreen)

[ Voor 68% gewijzigd door ravw op 05-08-2020 15:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi1986
Ik snap wel dat ze jou @ravw geen toegang tot de bèta hebben gegeven.

Zonder dat jij het spel hebt gespeeld weet jij hier al elke dag flinke verhalen te typen, als jij toegang tot de bèta had gekregen lag elk detail van het spel al op straat 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schumi1986 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 15:43:
Ik snap wel dat ze jou @ravw geen toegang tot de bèta hebben gegeven.

Zonder dat jij het spel hebt gespeeld weet jij hier al elke dag flinke verhalen te typen, als jij toegang tot de bèta had gekregen lag elk detail van het spel al op straat 😋
aha is dat de reden :o :X :X :X :X :X
ach zouden jullie erg vinden :9

:o
YouTube: Rio de Janeiro in Microsoft Flight Simulator Preview: scenic flight

:o
YouTube: New York in Microsoft Flight Simulator Preview: scenic flight

YouTube: Barcelona in Microsoft Flight Simulator Preview: scenic flight and s...

YouTube: Madrid in Microsoft Flight Simulator Preview: scenic flight, street ...

YouTube: Sevilla in Microsoft Flight Simulator Preview: scenic flight

YouTube: Gran Canaria Island in Microsoft Flight Simulator Preview: scenic fl...

O+

[ Voor 37% gewijzigd door ravw op 05-08-2020 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-08 22:51
Als ik al die videos kijk, lijkt het ook allemaal vrij soepel te lopen.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
WeHoDo schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 17:16:
Als ik al die videos kijk, lijkt het ook allemaal vrij soepel te lopen.
Hmm daar ben ik het niet helemaal mee eens.

Oke ik ben erg gevoellig voor instabiele fps maar ik zie toch duidelijke stutters. Vooral in het new York en Barcelona filmpje.

Ik denk echt dat die specificaties die Microsoft heeft gegeven met een korreltje zout genomen kunnen worden als je een stabiele 30fps wilt behalen.

Maar met een 2080/3080 Rtx en een goede gsync scherm zal het vast opgelost zijn :p.

[ Voor 24% gewijzigd door schumi1986 op 05-08-2020 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
schumi1986 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 17:20:
Oke ik ben erg gevoellig voor instabiele fps maar ik zie toch duidelijke stutters. Vooral in het new York en Barcelona filmpje.
Het is me ook al opgevallen dat in het gros van de filmpjes die op YT komen toch echt wel regelmatig een hiccup of stutter te zien is. Het verbaast me dat ik daar nog nooit commentaar over gehoord heb, maar misschien mag het niet omwille van de NDA ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flugelisoke
Komt door dat record programma en deze build van MFS heb ik gehoord in een filmpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

ravw schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 15:30:
WIDE SCREEN VIEW FS2020

Voor de mensen die nog niet hype zijn , kijken O+
een van de moosite filmpjes die ik gezien heb van Fs2020 O+
Veel uitleg ook, en alles wat je moet weten over FS2020 word hier in uitgelegt

YouTube: Microsoft Flight Simulator - Overview (Widescreen)
Ik zie het vliegveld van Gibraltar ook in de video, ben benieuwd of de weg ook daadwerkelijk dicht gaat als je wilt landen. Geen idee of het zo gedetailleerd is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luuk2015 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 17:43:
[...]

Ik zie het vliegveld van Gibraltar ook in de video, ben benieuwd of de weg ook daadwerkelijk dicht gaat als je wilt landen. Geen idee of het zo gedetailleerd is :P
was bij de betaalde addon versie van FSX wel of was het FS2004 :|

YouTube: Microsoft Flight Simulator 2020 - GROUND SERVICES

YouTube: Microsoft Flight Simulator 2020 Graphics Settings - Nvidia GTX1660|D...

Pagina: 1 ... 13 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc