Flight & Race simulation Discord // Mijn YouTube kanaal / Subscribe
Of gaan er gewoon meerdere tegelijk landen op een vliegveld.
Dat vraag ik me ook af. En hoe dat werkt met ‘live traffic’.Dirtyrockers schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 19:22:
Waar ik wel benieuwd naar ben is hoe de atc in multiplayer is.
Of gaan er gewoon meerdere tegelijk landen op een vliegveld.
heb je geen last van ... als je in de buurt komt van de AI gaat hij onzichtbaar worden dus je kunt ze niet raken .. ( AI gaat wel door met zijn vlucht maar je kan gewoon op zijn baan blijven dan zal het vliegtuig onzichtbaar gegeven worden en als je weer iets van hem weg ben dan komt hij weer te voorschijnJaPPa03 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 19:41:
[...]
Dat vraag ik me ook af. En hoe dat werkt met ‘live traffic’.
Vind het een vreemde oplossing maar wel een mooie..
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Live traffic is geen AI maar directe data van echt vliegverkeer. Wel een mooie oplossing inderdaad dat ze verdwijnen, maar hoe werkt dat dan op vliegvelden? Zie je ze wel landen/opstijgen?ravw schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 19:50:
[...]
heb je geen last van ... als je in de buurt komt van de AI gaat hij onzichtbaar worden dus je kunt ze niet raken .. ( AI gaat wel door met zijn vlucht maar je kan gewoon op zijn baan blijven dan zal het vliegtuig onzichtbaar gegeven worden en als je weer iets van hem weg ben dan komt hij weer te voorschijn![]()
Vind het een vreemde oplossing maar wel een mooie
je ziet ze wel vertrekken en landen :-) ( ze doen gewoon hun dingen vand e gate naar de baan rijden en zoJaPPa03 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 19:54:
[...]
Live traffic is geen AI maar directe data van echt vliegverkeer. Wel een mooie oplossing inderdaad dat ze verdwijnen, maar hoe werkt dat dan op vliegvelden? Zie je ze wel landen/opstijgen?
zelfs wielen inklappen en uitklappen
kijk het begin voor vertrekkende vliegtuigen en op 3:30 op AI verdwijnen
YouTube: AI traffic and flight in formation attempt Microsoft Flight Simulato...
Opde vliegvelden verdwijnen ze niet .. dus daar moet je wel oppassen .. zo ver ik het begrepen heb maar in de lucht zijn het Schimmen
maar die Live traffic zit toch alleen in Single play.... multi play heb ik volgens mij nooit Live traffic gezien ...
[ Voor 21% gewijzigd door ravw op 05-08-2020 20:24 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Live traffic staat juist aan met ‘live players’. Dus in de wereld waar weer en tijd gelijk is voor iedereen vliegen spelers en live traffic samen. Dat is het hele doel ervan. Zie de multiplayer video van devs voor de details.ravw schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 19:57:
[...]
je ziet ze wel vertrekken en landen :-) ( ze doen gewoon hun dingen vand e gate naar de baan rijden en zo
zelfs wielen inklappen en uitklappen
kijk het begin voor vertrekkende vliegtuigen en op 3:30 op AI verdwijnen
YouTube: AI traffic and flight in formation attempt Microsoft Flight Simulato...
Opde vliegvelden verdwijnen ze niet .. dus daar moet je wel oppassen .. zo ver ik het begrepen heb maar in de lucht zijn het Schimmen( ze lossen spontaan op als je heel dichtbij komt
maar die Live traffic zit toch alleen in Single play.... multi play heb ik volgens mij nooit Live traffic gezien ...
I think it would be useful for some people to consider what they are actually discussing and seeing.....
This 'scenery' the 'whole world coverage' etc etc etc is, in reality, nothing at all to do with a flight simulator. It was not created by the french guys, they have nothing to do with it. That is MS, they are only third party add-on writers with no flight experience. (apart from a couple of lessons very late in the program)
This is a virtual 'world' created BY MS using it's own technologies, cloud services, mapping data etc. ANYONE who believes this is purely created for a 'flight sim / game' needs to seriously reconsider.
MS wanted to create a similar thing with the ACES team with FSX. that was the plan. They have finally made inroads into it now, and it looks very promising.. They want a base service for all manner of games to run on. Drive a train, a bus, a truck, a car, sail a boat, play in a submarine, drive a tank, drop bombs on people from whatever weapons platform somebody models... Manage a city.. have custom areas for FPS games.. make it so when there is a war game taking place, then you might be advised to not drive you truck sim or tractor sim through the middle of it, or fly over it....
The whole idea is to use this as a base for - eventually - all other games that is can possibly be used for. They want to rent it out - lease the rights - and subcontract add ons - with a HUGE cut of course. They will /move/ this world in any way and any direction they want that offers the best bang for the buck and makes them the most money. They will change it as and when they want with no notice - note - the world part - I did not say they would change the sim part to keep up.. but we 'hope' they do... They make a change to support tractor sim or hot air ballooning sim and if your flight game doesn't work I am sure they will offer you an upgrade package path.. they will 'reach out to you' with their bottomless begging bowl even, ....... maybe at the same time as they move the model to full monthly subs ?.... they do not say anywhere that they cannot or will not do that. MS Own the world here - literally ...
The flight sim part is a mere drop in the ocean. It is a simple add-on created as a first offering for this 'world platform'
It has not been designed FOR a flight simulator. A flight 'game' was created by third parties to run in this space. Targeted primarily at xbox gamers
As to how that actually works out ? we will see. It looks 'pretty' it is even nearly as good as Orbx TE UK.The thing that looks highly dubious is the flight physics, or lack of. The aircraft when viewed from outside look like they are dangling on a piece of string.. It is also interesting to note that seasoned sim review sites like Froogle (who all had all expenses paid jollies to Seattle -as they all did, and never bite the hand that feed you) has done his bit by offering a video on YT yesterday... I like Pete, (Froogle) , he is a good guy... it is what he DOESNT say that is really informative. there is no praise at all, nada, for the flight dynamics, and also no diss'ing of it either- very diplomatic
![]()
![]()
If he thought it was good, he would say so.....
IF the virtual Microsoft world ends up being 'stable' and really REALLY good - then they can collar the world of pretty scenery. Then the quality sims and not the xbox games can either compete, or, make a plug-in....... so, YOUR future simming just 'may' be MS World running an X-Plane flight engine -( hopefully updated considerably as they would not have to be concerned about graphics..!) .... Watch this space....
Also, I respect comments like - X Y Z company are already producing their fabulous Airbus / 737 MIN / wright flyer etc etc.. But, are you REALLY surprised at this ?? - some seem to be and believe it is a sign that it bodes well and 'must be good' as company A or B is getting on board..... hmmmmm...
Of course, it could be seen - cynicallyas sink or swim situation for those companies as well - did they jump due to a fantastic platform ? or, because it is where the money is good or bad ?
but, time will tell. I hope it eventually becomes something of quality that we can all enjoy..
Maybe in a few years when the bugs are ironed out and Laminar have a real quality flight model plug in... it may be great ... again, lets wait n see.. grab the popcorn and sit back for the fireworks, and possibly some excrement and rotary oscillators..........................
I can guarantee that people will leave current sims in their droves.. the game players will be delirious. That then leaves the hardcore simmers... but, without the support of the 'gamers' putting their money into - for example - Laminar's pot - how long can they survive ?.... fsx is already dying. P3D have got what they wanted (Lockheed Marten) - the whole object of P3D was to produce a weapons training platform for commercial use - mission accomplished - they have done it. .. they can quit tomorrow. They dont need the money from any of the gullible dedicated users - they never did ... they have done their job.. acted as beta testers and payed for the privilege of years of stutter fests..
Ready player one ? ...................
Het is een mooie tech demo wat MS kan met de technologie en zal het vast willen aanprijzen maar om nou te denken dat het voor andere games is, dat lijkt me erg sterk. Bovendien is te zien dat de wereld vol met fouten zit als je dichtbij komt, iets wat je juist doet met een train simulator bijvoorbeeld.
dat is allang bekent dat MS daar op uit was om een wereld sim te maken ..jppilot schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 20:38:
Op het X-Plane forum forums.x-plane.org heeft een user een erg interessante theorie over waarom Microsoft de wereld zo gedetailleerd heeft gemaakt: als platform voor toekomstige games, en niet zozeer als Flight simulator ansich. Waarom zijn bijvoorbeeld de golven zo goed gesimuleerd, tot schuimkoppen aan toe in de juiste omstandigheden, terwijl een watervliegtuig ala fs9-era hier niet mee profiteert? Precies. Erg leuk stuk.
[...]
dus waarin iederen een stukje in kan zijn .. die een vliegt de andere vaart en nog een die gaat gewoon lekker gebieden verkennen door met een auto te gaan rijden , en de Arma Fans gaan proberen dat weer te verdedigen , tegenover de losgeslagen GTA lui willen natuurlijk wereld heerser worden dus die gaan de beest uit hangen .. maar ja de ARMA lui gaan dat weer tegen werken
en de andere rijd lekker zijn vrachtjes af ... de Kerbals (Space ) gaan lekker de elon musk uithangen en proberen naar mars te gaan
het is altijd al mogelijk geweest maar de Home PC en andere hardware waren er niet op gericht .
Toen met FS X was er zeker spraken van dat ze deze wereld wilde doen .... zoals ze zelf schreven
maar ik hoop echt dat dit nu wel standaard gaat worden voor heel veel games ..
en ook gebruik gaan maken van deze manier van opbouw van games
alleen de gamemakers moeten dus nu nog omgaan en ook anders gaan denken dit kan wel eens de toekomst gaan worden .. maar we moeten afwachten
de pc krachten die zijn nu het probleem niet meer
Maar goed laten ze het goede voorbeeld geven met FS2020 en deze heel goed inelkaar zetten en alle minnen weghalen dan hebben wij onze game/sim al binnen
het zal mij niets verbazen als er straks ook boten en auto's komen zo als in FSX ..
leuk me wel grappig ik met een groot jacht en dan iemand anders even op de koffie komen met een heli
dat was in FS X ook al mogelijk
YouTube: FSX-DDDD-Episode 3-Cruise Ships
maar we zulen wel zien waar FS2020 heen gaat .. voorlopig is het nog geen 18 Augustus
[ Voor 13% gewijzigd door ravw op 05-08-2020 21:20 ]
Ik krijg bij de toon die hij aanslaat een beetje jeuk.. alsof het een soort complot van MS is, en dat we daar allemaal intrappen. Er zijn zoveel platforms die voor verschillende games gebruikt worden, en het is niet meer dan logisch dat MS hiervoor zijn eigen cloud platform, mapping, whatever gebruikt. Ik word een beetje moe van al dat gespeculeer over hoe goed of slecht de game is, terwijl deze nog niet eens uitgekomen is.jppilot schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 20:38:
Op het X-Plane forum forums.x-plane.org heeft een user een erg interessante theorie over waarom Microsoft de wereld zo gedetailleerd heeft gemaakt: als platform voor toekomstige games, en niet zozeer als Flight simulator ansich. Waarom zijn bijvoorbeeld de golven zo goed gesimuleerd, tot schuimkoppen aan toe in de juiste omstandigheden, terwijl een watervliegtuig ala fs9-era hier niet mee profiteert? Precies. Erg leuk stuk.
[...]
Verder gaat het prima met me hoor ;-)
Inderdaad, en hiermee sluiten we het boek totdat de game is uitgekomenmvbo schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 21:49:
[...]
Ik krijg bij de toon die hij aanslaat een beetje jeuk.. alsof het een soort complot van MS is, en dat we daar allemaal intrappen. Er zijn zoveel platforms die voor verschillende games gebruikt worden, en het is niet meer dan logisch dat MS hiervoor zijn eigen cloud platform, mapping, whatever gebruikt. Ik word een beetje moe van al dat gespeculeer over hoe goed of slecht de game is, terwijl deze nog niet eens uitgekomen is.
Verder gaat het prima met me hoor ;-)
Niks mis met voorpret hoor, integendeel, want daarvoor zit ik ook hier. Maar er worden zoveel conclusies getrokken, en dat kan pas na de 18e vind ik. Ik vind ook dat dat weinig respectvol is naar de ontwikkelaars, om daar nu al zo over te klagen. Natuurlijk begrijp ik dat een groot deel van deze strategie vooral met marketing te maken heeft, maar daar hebben de ontwikkelaars over het algemeen geen invloed op. Waarschijnlijk ook niet op de releasedatum. Ik denk dat er best een hoop jongens behoorlijk zitten te zweten om de marketing-fabeltjes waarheid te maken voor de 18e, en dan komt ook de community daar nog eens bovenop..JaPPa03 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 22:02:
[...]
Inderdaad, en hiermee sluiten we het boek totdat de game is uitgekomen
Dat is mede te danken aan de makers zelf ,NDA instellen , maar dan wel alles openlaten , dus wel lekker gaan maken met mooie filmpjes en foto's toe te laten.mvbo schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 22:08:
[...]
Niks mis met voorpret hoor, integendeel, want daarvoor zit ik ook hier. Maar er worden zoveel conclusies getrokken, en dat kan pas na de 18e vind ik. Ik vind ook dat dat weinig respectvol is naar de ontwikkelaars, om daar nu al zo over te klagen. Natuurlijk begrijp ik dat een groot deel van deze strategie vooral met marketing te maken heeft, maar daar hebben de ontwikkelaars over het algemeen geen invloed op. Waarschijnlijk ook niet op de releasedatum. Ik denk dat er best een hoop jongens behoorlijk zitten te zweten om de marketing-fabeltjes waarheid te maken voor de 18e, en dan komt ook de community daar nog eens bovenop..
had in mijn ogen ook beter geweest als ze dit achter gesloten deuren hadden gehouden , of zoals ik nog steeds denk , met voorverkoop van de Primium versie een Beta erbij geven ..
dan had je al veel mensen te vrede gesteld en ook veel meer verkocht
hadden ze gelijk een goede test gehad voor de officele release dag ivm de servers
Nu worden mensen ongeduldig en willen ook simmen
en dat brengt ook spanningen met zich mee , nu ook weer deze week 35 graden .. mooi sim weer , bij de airco.. maar we moeten nog wachten .. :-) daarna zal het wel weer een paar weken gaan regenen .. maar goed dan is het zeker Sim weer ..... maar dan is het al bijna zo ver
maar goed het is hier altidj goed SIM weer
PS ik kan me best voorstellen dat veel Flighstim uitgevers nu toch wel denken shit hoe gaan we dit probleem oplossen en hoe kunnen we in de toekomst er over heen gaan om ze weer terug te krijgen
XP12 ? Aerofly fs2 ( komt trouwens binnen kort met een grote update )
Maar ik begrijpt de angst inde sim wereld nu ook wel een beetje (inkomen verlies)
het is voor hun nu ook dat ze van hun normale engine moeten afstappen en opnieuw moeten gaan denken en bouwen
Ik zeg persoonlijk: Aerofly FS 2 gaat samen werken met Orbx XP 11/12 gaat samen met Goolge VR werken
dan heb je straks 3 goede basis sims waar we nog jaren mee voor uitkunnen
Aerofly FS2 voor snelle fps en VR
XP12 Voor real GA vluchten
FS2020 voor een goede allrounder
DCS World voor de Combat sims
[ Voor 19% gewijzigd door ravw op 05-08-2020 22:29 ]
De makers hebben hier weinig over te zeggen, dit is een PR machine die de hype op volle toeren weet te laten draaien. De NDA laten vallen voor bepaalde YouTubers is een slimme zet en aangezien alle alpha testers ook meteen toegang hebben tot de beta + nieuwe invites zit het met de testgroep wel okay denk ik.ravw schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 22:21:
[...]
Dat is mede te danken aan de makers zelf ,NDA instellen , maar dan wel alles openlaten , dus wel lekker gaan maken met mooie filmpjes en foto's toe te laten.
had in mijn ogen ook beter geweest als ze dit achter gesloten deuren hadden gehouden , of zoals ik nog steeds denk , met voorverkoop van de Primium versie een Beta erbij geven ..
dan had je al veel mensen te vrede gesteld en ook veel meer verkocht
hadden ze gelijk een goede test gehad voor de officele release dag ivm de servers
Nu worden mensen ongeduldig en willen ook simmen
en dat brengt ook spanningen met zich mee , nu ook weer deze week 35 graden .. mooi sim weer , bij de airco.. maar we moeten nog wachten .. :-) daarna zal het wel weer een paar weken gaan regenen .. maar goed dan is het zeker Sim weer ..... maar dan is het al bijna zo ver
X-plane richt zich op mobiel momenteel, ze hebben de engine van X-plane 11 naar iOS/iPadOS geport en hebben een MMO beta lopen. X-plane zie ik dan ook die kant op gaan, iOS/iPadOS,macOS en Linux als focus en Windows als erbij, op alle andere platforms hebben ze immers geen last van FS2020.
DCS doet zijn eigen ding en heeft al heel andere focus.
Dat mensen ongeduldig worden kan ook iets goeds zijn. Je kan niet altijd iets krijgen wanneer je dat wil. Wachten hoort bij het leven. Het wachten bouwt wel een hype op. Dat YouTubers beelden kunnen tonen stuwt de hype weer verder op. Dat wil je uiteindelijk bereiken met een game.
Ik weet nog dat ik zo hyped was voor Battlefield 3, dat ik op de dag van release gewoon een paar haltes eerder ben uitgestapt en naar huis ben gerend om net die paar minuutjes eerder thuis te zijn. Op zo'n moment is hun taak goed gelukt.
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
ja weet dat XP + aerofly beide ook op Android zijn , maar goed als daar hun verdien model ligt ..JaPPa03 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 22:36:
[...]
De makers hebben hier weinig over te zeggen, dit is een PR machine die de hype op volle toeren weet te laten draaien. De NDA laten vallen voor bepaalde YouTubers is een slimme zet en aangezien alle alpha testers ook meteen toegang hebben tot de beta + nieuwe invites zit het met de testgroep wel okay denk ik.
X-plane richt zich op mobiel momenteel, ze hebben de engine van X-plane 11 naar iOS/iPadOS geport en hebben een MMO beta lopen. X-plane zie ik dan ook die kant op gaan, iOS/iPadOS,macOS en Linux als focus en Windows als erbij, op alle andere platforms hebben ze immers geen last van FS2020.
DCS doet zijn eigen ding en heeft al heel andere focus.
nee FS2020 zal niet snel naar een Linux gaan .. iOS zal later pas gaan gebeuren denk ik
ik denk wel dat ze die kant wel meepakken
FSX is ook te koop voor Apple dus die gaan wel voor de PC en home desktop gebruikers
Ik verwacht dat FS2020 nooit naar Linux of de Mac zal gaan. Kijk naar andere titels van Microsoft die ze hebben uitgebracht in de afgelopen 2 jaar... Windows 10 + Xbox One (en binnenkort de Xbox Series X) only. Ik verwacht niet dat dit gaat veranderen.ravw schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 22:42:
[...]
ja weet dat XP + aerofly beide ook op Android zijn , maar goed als daar hun verdien model ligt ..
nee FS2020 zal niet snel naar een Linux gaan .. iOS zal later pas gaan gebeuren denk ik
ik denk wel dat ze die kant wel meepakken
FSX is ook te koop voor Apple dus die gaan wel voor de PC en home desktop gebruikers
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Inderdaad, MS zal FS als system seller inzetten voor de Xbox Series X en Windows 10, vandaar ook cross-buy of hoe ze dat ook noemen als je de game in de MS store koopt heb je m ook meteen voor de Xbox en andersom. Dit deden ze ook al met Forza Horizon 4 waarbij ze het ook in hebben gezet als system seller voor beide platforms.RobinNL schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 22:45:
[...]
Ik verwacht dat FS2020 nooit naar Linux of de Mac zal gaan. Kijk naar andere titels van Microsoft die ze hebben uitgebracht in de afgelopen 2 jaar... Windows 10 + Xbox One (en binnenkort de Xbox Series X) only. Ik verwacht niet dat dit gaat veranderen.
je de hype maken is goed dat begrijp ik wel maar het gevaar zit hem daar wil in dat de harde kern straks toch weer weggaat als het tcoh tegen gaat vallenRobinNL schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 22:41:
@ravw Er is geen weg om alles perfect te doen. Bij Asobo/Microsoft hebben ze vast wel goed nagedacht hoe ze dit goed konden aanpakken, ook met testers. De beta geven aan de mensen die de Premium Deluxe Edition hebben besteld zou ik zelf dan weer niet doen. Ik zou zelf alpha spelers kiezen op basis van selectie zoals ze zelf hebben gedaan. Pak wat professionals (piloten), simmers, maar ook casual gamers met zoveel mogelijk verschillende specs.
Dat mensen ongeduldig worden kan ook iets goeds zijn. Je kan niet altijd iets krijgen wanneer je dat wil. Wachten hoort bij het leven. Het wachten bouwt wel een hype op. Dat YouTubers beelden kunnen tonen stuwt de hype weer verder op. Dat wil je uiteindelijk bereiken met een game.
offtopic:
Ik weet nog dat ik zo hyped was voor Battlefield 3, dat ik op de dag van release gewoon een paar haltes eerder ben uitgestapt en naar huis ben gerend om net die paar minuutjes eerder thuis te zijn. Op zo'n moment is hun taak goed gelukt.
en weer de zelfde mensen nemen .... dan blijft het eenzijdig , zeker wat betreft feedback
verandering van spijs doet eten
de laaste keer dat ik dit gehad heb is nog wel veel verder terug ..
tiberian sun (zelfs voor ziekgemeld ) of carmageddon ( weken lang de time demo gespeel )
maar we worden ook ouder en hebebn veel dingen al wel gezien en gedaan , maar Flighstsim is altidj wel een game waar ik naar uitkijkt
zo wacht ik ook al jaren op Deadstick ....
maar ik ben heel bang dat die als hij niet binnen twee weken uitkomt dat zijn ze mij kwijt
want ik ben benieuwd wat die nu gaan doen ivm FS2020 veel mensne zullen nu wegblijven denk ik ..
Dat zou je ook kunnen zeggen van alleen ervaren simmers kiezen voor de alpha/beta, terwijl Microsoft het naar een breder publiek wil krijgen. Microsoft wil beide groepen laten genieten van Flight Simulator, dus beide groepen moeten in de alpha's/beta aanwezig zijn. Maar zoals ik hierboven al zei... Er bestaat geen weg om alles perfect te doen. Een deel ligt ook bij jezelf. Verwacht je teveel van de game, dan gaat het uiteraard tegenvallen.ravw schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 22:54:
[...]
je de hype maken is goed dat begrijp ik wel maar het gevaar zit hem daar wil in dat de harde kern straks toch weer weggaat als het tcoh tegen gaat vallen
en weer de zelfde mensen nemen .... dan blijft het eenzijdig , zeker wat betreft feedback
verandering van spijs doet eten
Je berichten zijn vaak lastiger te lezen door gebrek aan hoofdletters, komma's en punten. Was volgens mij eerder ook al gezegd hier. Misschien eens op gaan letten?
nee linux zal nooit komen maar , ik denk dat op een lange duur ios wel gaat komenRobinNL schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 22:45:
[...]
Ik verwacht dat FS2020 nooit naar Linux of de Mac zal gaan. Kijk naar andere titels van Microsoft die ze hebben uitgebracht in de afgelopen 2 jaar... Windows 10 + Xbox One (en binnenkort de Xbox Series X) only. Ik verwacht niet dat dit gaat veranderen.
maar goed ze gaan nu inderdaad alles naar Xbox / Pc doen ..
Ik vind het wel een goede zet omdat ik nu straks Xbox game ook op pc kan kopen /spelen
maar goed het zal ook wel allemaal met geld te maken hebben en hoe het gaat lopen ..
lopen de inkomsten terug gaan ze wel weer wat verzinnen om weer een nieuwe bron er bij te nemen
Alleen ze moeten de ..... store eens goed gaan aanpassen of gewoon een programma gaan maken zo als steam het doet , maar zo asl hij nu is ... nee ( ik weet niet hoe dat met de Xbox gebruikers is .. maar daar zal het adners zijn
mijn laatste console was de Nintendo Nes dacht ik
nee ik verwacht niet te veel van de game maar ik verwacht wel dat het een goede sim word ...RobinNL schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 23:05:
[...]
Verwacht je teveel van de game, dan gaat het uiteraard tegenvallen.
beter dan FSX ( het moet wel een sim blijven ) en niet dat het teveel arcade gaat worden , maar dat valt gelukkig mee
De laatste jaren is MS wel bezig om veel meer software beschikbaar te maken op Linux, indien de game is bedacht om een lange tijd mee te gaan lijkt het mij wel een logische zet.RobinNL schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 22:45:
[...]
Mac support lijkt me erg lastig met de huidige transitie van x84-64 naar ARM.
ja ze zijn heel veel met android en ios bezig de laatste tijd en er komst steeds meer van MS op Android / iOSLuuk2015 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 23:09:
[...]
De laatste jaren is MS wel bezig om veel meer software beschikbaar te maken op Linux, indien de game is bedacht om een lange tijd mee te gaan lijkt het mij wel een logische zet.
Mac support lijkt me erg lastig met de huidige transitie van x84-64 naar ARM.
https://www.microsoft.com...vetab=pivot_1%3aprimaryr3
ja daar zit dus wel in het begin mijn angst toen ik hoorde XBOX ? PCmvbo schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 23:10:
De balans lijkt me enorm lastig, want het overgrote deel van de spelers heeft niet al te veel met procedures en IFR maar wil gewoon zijn huis bekijken en onder de Golden Gate vliegen.. maar MS weet ook wel dat op de lange termijn de serieuze simmers blijven hangen.
Ik dacht nee he ..... gaan ze nu ook nog mijn laatste goede sim helemaal verzieken
Ik heb al zo veel goede games weg zien vallen door dat het voor de gros gemaakt word ..
Neem Project cars , deel 1 was goed , 2 al minder , deel drie , geen banden slijtage , geen pitsstop gaat de richting op van horizon/grid ( deel 3 moet nog uitkomen maar nu al heel veel klachten van de simmer )
Microsoft heeft de simwereld altijd gezegt .. real as it gets
dus van deel 1 af naar nu deel 10 ?
dan moeten ze niet in eens van hun trouwe aanhang afstappen en zeggen ... het is leuk geweest maar we gaan een Arcade game er van maken ...omdat we iedereen willen hebben ..
natuurlijk zulen ze wel weten dat bij de meeste mensen de lol er snel vanaf is ....... of ze moeten allemaal het vliegvirus te pakken krijgen
Zelf hoop ik wel dat iedereen die nu FS2020 koopt allemaal 10 jaar blijven mee doen
de vraag naar addons worden dan ook groter
LOL dat is zelf nog fout het is zelf nog langer als het echt over FS gaatLuuk2015 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 23:14:
Leuke fact die ik net op Reddit tegenkwam:
[Afbeelding]
Microsoft Flight Simulator werd oorspronkelijk ontwikkeld door Bruce Artwick en zijn bedrijf subLOGIC in 1977.
In 1979 lanceerde subLOGIC FS1 voor de Apple
hij heeft in 1982 de rechten verkocht aan MS (Bill Gates )
De FS 2 kwam uit voor Apple ,Commodore 64, MSX en de Atari 800. ( 1983 dacht ik )
de eerste echte Flightsim van Microsoft was in 1988 Flight Simulator 3.0
nog een leuk weetje
In januari 2009 maakte Microsoft bekend te stoppen met Microsoft Flight Simulator,
Ja ja ....maar goed dat was door de crisis denk ik of ze hadden een andere reden maar ze zullen nooit meer een FS gaan maken. ik weet nog goed dat ze dat door gaven mede ook een beetje de reden geweest om over te stappen naar XP 11 na FSx een beetje de hoogste tijd had gehad
maar ze zijn ook nog niet eens de lansg lopende pc serie dat kunnen ze wel vergeten
Als hun uitgaan van 1982 dan zit Ultima daar nog voor 1981 Ultima I
Origin Systems.
[ Voor 29% gewijzigd door ravw op 05-08-2020 23:39 ]
Persoonlijk vind ik het geen goede keuze van Microsoft dat ze 3 versies uitbrengen maar dat is nu eenmaal hun keuze.
Ik loop echter wel tegen een probleem aan, ik ben namelijk wel benieuwd of mijn Asus notebook de nieuwe Flight Simulator game aankan.
Zelf heb ik een Asus Vivobook N580VD-FY701T.
Ik ben zelf niet echt zo'n hooggeleerde qua computers.
Ik weet dat er reacties komen dat een vaste PC een must is maar dat is dus niet mijn vraag.
Ik speel de beta zelf op een iets betere laptop (i7 8750H, 16GB RAM en een GTX 1050Ti). Alle instellingen op z'n laagst heb ik op de grond 20-25 fps. In de lucht is het ongeveer 30-34 fps. Het is te doen, maar of je het wil hebben is aan jou.Mikee007 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 04:31:
Ik loop echter wel tegen een probleem aan, ik ben namelijk wel benieuwd of mijn Asus notebook de nieuwe Flight Simulator game aankan.
Zelf heb ik een Asus Vivobook N580VD-FY701T.
Ik ben zelf niet echt zo'n hooggeleerde qua computers.
Ik weet dat er reacties komen dat een vaste PC een must is maar dat is dus niet mijn vraag.
Het is wel een beta build, dus misschien komen er nog (kleine) verbeteringen in de performance.
Er zijn hier een aantal enthousiastelingen die al een build hebben aangeschaft met het idee dat ze klaar zijn voor de nieuwe FS maar er is nog helemaal niets echt bekend hoe FS2020 loopt op bestaande hardware (anders dan de announcering van MS zelf met minimum/recommend and best config).
Recent stond hier een filmpje met low/medium/high/ultra settings en ik vond de verschillen niet eens zo heel groot.
Wat acceptabel is voor de een is bagger voor de ander.
Maar het is altijd goed, als je niet zeker bent of als je niet een zak met geld klaar hebt liggen om even rustig de maand na de 18e af te wachten en gewoon maar eens voor 1 euro het spel te proberen.
Daarna kan je dan mogelijk, iets beter gefundeerde, over mogelijke aanschaf besluiten (zowel voor de software als hardware) nemen.
Hij heeft voor zo ver ik zie onderschrift .. alleen maar Apple staan en dus geen Windows pc , en hij schreeft ook dat hij niet voor FS2020 een hele game pc wil gaan kopen maar eigenlijk dit spel via cloud kan spelen ...killerbee1958 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 09:57:
@macmellow Ik zou even rustig wachten op release van de finale build en dan met gamepass (eerste maand 1 euro) eens kijken hoe het programma loopt op je huidige Hardware.
dus 1 euro betalen in MS store voor een Game pass heeft geen zin , omdat hij Apples heeft
Het enige wat ik dan kan aanraden is wachten op een Xbox versie en dan daarop gaan spelen / simmen
dat zou dan nog de beste option wezen als je geen gamepc wil kopen voor 1 spel
[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 06-08-2020 10:15 ]
Xbox gamepass biedt toch ook een streamingdienst aan?ravw schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 10:13:
[...]
Hij heeft voor zo ver ik zie onderschrift .. alleen maar Apple staan en dus geen Windows pc , en hij schreeft ook dat hij niet voor FS2020 een hele game pc wil gaan kopen maar eigenlijk dit spel via cloud kan spelen ...
dus 1 euro betalen in MS store voor een Game pass heeft geen zin , omdat hij Apples heeft
Het enige wat ik dan kan aanraden is wachten op een Xbox versie en dan daarop gaan spelen / simmen
dat zou dan nog de beste option wezen als je geen gamepc wil kopen voor 1 spel
Dan zou de game gewoon te streamen zijn zodra je maar een goede internetverbinding hebt.
Flight Simulator is niet te streamen via Game Pass, zoals tot zover ik weet alle Game Pass games moet je die gewoon installeren op je PC.Luuk2015 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 10:41:
[...]
Xbox gamepass biedt toch ook een streamingdienst aan?
Dan zou de game gewoon te streamen zijn zodra je maar een goede internetverbinding hebt.
Ik dacht dat alleen streaming voor Xbox only was niet voor PCJaPPa03 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 10:49:
[...]
Flight Simulator is niet te streamen via Game Pass, zoals tot zover ik weet alle Game Pass games moet je die gewoon installeren op je PC.
Dus je hoeft bij de Xbox niet te instaleren maar via cloud spelen
https://www.xbox.com/nl-NL/xbox-game-streaming
Ja dat is dan inderdaad een no-go.
OF je FS2020 ook echt helemaal in de cloud gaat kunnen spelen is mij niet duidelijk.
NIET DUS zoals JaPPa03 aangeeft
Dan maar wachten totdat MS hun FS naar Apple port???? :-)
Of zoals RAVW aangeeft een XBox aanschaffen tzt (maar daarvoor is het op 18/8 ook nog niet beschikbaar voor zover ik begrijp. Komt als launch titel op de nieuwe Xbox toch?)
[ Voor 33% gewijzigd door killerbee1958 op 06-08-2020 10:59 ]
Ik weet het niet bij de laaste MS show over de nieuwe uitgaven van games voor de Xbox/ enzo werd heel FS niet genoemdkillerbee1958 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 10:53:
Ik had inderdaad niet gezien dat @macmellow alleen over Apple apparatuur beschikt.
Ja dat is dan inderdaad een no-go.
OF je FS2020 ook echt helemaal in de cloud gaat kunnen spelen is mij niet duidelijk.
NIET DUS zoals JaPPa03 aangeeft
Dan maar wachten totdat MS hun FS naar Apple port???? :-)
Of zoals RAVW aangeeft een XBox aanschaffen tzt (maar daarvoor is het op 18/8 ook nog niet beschikbaar voor zover ik begrijp. Komt als launch titel op de nieuwe Xbox toch?)
het ging over fable, Halo en nog wat andere games
ik had ook wel verwahct dat ze FS2020 zouden promoten maar ik heb het niet gezien.
Dus wat ze vanplan zijn met de FS2020 en de Xbox ... en op welke hij komt kan ik je niets zeggen
Maar ik verwacht wel dat het bij de nieuwe Xbox toch wel een van de eerste games gaan worden
dat hoop ik voor de Xbox spelers ( mede ook dat een Xbox controler heel goed werkt met deze FS2020 )
Nieuwe stuk op Gamer.nl over FS2020
Veel nieuwe info over OFFline en Online , VR word uitgebeid besproken ( ze gaan anders VR brillen ook ondersteunen )
en overde (GRATIS) 2 DLC die uitgaan komen (heli's en platvormen worden betaalde DLC)
https://gamer.nl/artikele...-wil-de-wereld-veroveren/
en nog een andere stukje op gamer.nl
https://gamer.nl/artikele...-2020-geeft-je-de-wereld/
[ Voor 26% gewijzigd door ravw op 06-08-2020 11:20 ]
Verwijderd
Have a nice flight.
Bedoel je X-plane 11 met de huidige versie of 11.5 beta met Vulcan rendering? Want die beta geeft mij 2 een verdubbeling qua FPS dat met hogere instellingen. Standaard X-plane 11 prestaties zijn matig..Verwijderd schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 11:11:
Ik speel de beta nu al een week redelijk soepel op 'High' op een laptop met een i7 processor en een GTX 1070 videokaart. Het is voor mij vergelijkbaar met Xplane 11, alleen nog iets mooier, makkelijker en soepeler. Ik heb de game in de Windows store gekocht, zodat ik de game straks ook op de next-gen Xbox Series X kan spelen op mijn nog te kopen 4K HDR TV zittend op de bank.
Have a nice flight.
Moet je wel een Nvidea kaart hebben wil je Vulkan kunnen draaienJaPPa03 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 11:40:
[...]
Bedoel je X-plane 11 met de huidige versie of 11.5 beta met Vulcan rendering? Want die beta geeft mij 2 een verdubbeling qua FPS dat met hogere instellingen. Standaard X-plane 11 prestaties zijn matig..
maar ik vind de vulkan ook iets beter draaien en als FS2020 daar in de buurt komt met dezelfde instellingen als die ik bij XP 11 heb ben ik te vreden ( alles op Ultra en Full open met heel veel addon en dan rond de 60 -70 fps zitten
alleen de laad tijden mogen wel een heel stuk minder 2 a3 min is geen uitzondering
hoop dat dit met FS2020 wel beter is ( dit wel metd e nieuwe PC)
als ik deze Xp11 met deze addons die ik nu allemaal heb met mijn oude systeem moest opstarten dan kan ik beter wachten op de 18 de en FS2020 en die op starten dan ben ik sneller dan te gaan simmen met XP11
"Hey, bro... you remember way back in 2020? What a year, the world was in shook.. huh?"
"Yeah, man. Crazy times. That Covid crap really shook the world."
"What? Covid? No, you idiot... that's the year Flight Simulator 2020 came out."
[ Voor 24% gewijzigd door ravw op 06-08-2020 12:09 ]
Verwijderd
[ Voor 86% gewijzigd door Ircghost op 07-08-2020 12:16 ]
[ Voor 96% gewijzigd door Ircghost op 07-08-2020 12:15 ]
Een shadow cloud gaming PC (14 euro per maand met GTX 1080 erin en MS gamepas 4 euro per maand. Allebij maandelijks opzegbaar. Die shadow cloud is gewoon volledige windows PC en werkt uitermatie goed en er is een shadow app voor op zowel linux als macos.macmellow schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 09:34:
Ik game eigenlijk nooit, maar Flight Simulator roept wel goede herinneringen op van vroeger.. Zodra hij uit is maar even kijken of je het ergens in de cloud kan spelen, ik wil namelijk niet een game pc aanschaffen voor één spel.
[ Voor 4% gewijzigd door NosferatuX op 06-08-2020 12:12 ]
a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.
Weet je zeker dat je alleen met de Microsoft Store versie het ook op de Xbox Series X kunt spelen.. Want ik was dat eigenlijk ook van plan. Nu via Steam gekocht. Op internet kwam ik ook verhalen tegen dat het sowieso aan een microsoft account gekoppeld wordt.Verwijderd schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 11:11:
Ik speel de beta nu al een week redelijk soepel op 'High' op een laptop met een i7 processor en een GTX 1070 videokaart. Het is voor mij vergelijkbaar met Xplane 11, alleen nog iets mooier, makkelijker en soepeler. Ik heb de game in de Windows store gekocht, zodat ik de game straks ook op de next-gen Xbox Series X kan spelen op mijn nog te kopen 4K HDR TV zittend op de bank.
Have a nice flight.
klopt heb ik ook, enige probleem nu is dat ze pas volgend jaar weer shadow pc's uitrollen.NosferatuX schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 12:12:
[...]
Een shadow cloud gaming PC (14 euro per maand met GTX 1080 erin en MS gamepas 4 euro per maand. Allebij maandelijks opzegbaar. Die shadow cloud is gewoon volledige windows PC en werkt uitermatie goed en er is een shadow app voor op zowel linux als macos.
dus als je je nu abonneert, moet je lang wachten op je shadow.
[ Voor 96% gewijzigd door Ircghost op 07-08-2020 12:15 ]
Thanks, ik denk dat dit inderdaad de beste optie is.NosferatuX schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 12:12:
[...]
Een shadow cloud gaming PC (14 euro per maand met GTX 1080 erin en MS gamepas 4 euro per maand. Allebij maandelijks opzegbaar. Die shadow cloud is gewoon volledige windows PC en werkt uitermatie goed en er is een shadow app voor op zowel linux als macos.
Verwijderd
Q: If I buy the simulator for PC will I be able to play on my Xbox when it is released? Is this an Xbox Play Anywhere title?DaveGold schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 12:32:
[...]
Weet je zeker dat je alleen met de Microsoft Store versie het ook op de Xbox Series X kunt spelen.. Want ik was dat eigenlijk ook van plan. Nu via Steam gekocht. Op internet kwam ik ook verhalen tegen dat het sowieso aan een microsoft account gekoppeld wordt.
A: The Play Anywhere is a new initiative by Microsoft to combine platforms of gaming, letting Xbox gamers play on PC with any first-party Microsoft Studios published game that is digitally purchased and vice versa. Microsoft Simulator is an XPA title.
De basis optie niet volgens mij, alleen de upgrades naar 2 hogere opties zijn uitgesteld dacht ik.Dirtyrockers schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 12:34:
[...]
klopt heb ik ook, enige probleem nu is dat ze pas volgend jaar weer shadow pc's uitrollen.
dus als je je nu abonneert, moet je lang wachten op je shadow.
a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.
Ik merk dat True Earth op p3d eigenlijk helemaal niet zo soepel loopt, ik ben benieuwd of MSFS beter zal lopen.
Dat heb ik ook gelezen, en daar staat niet bij dat dit alleen bij de Microsoft Store een Xbox Play Anywhere titel is.. Dus conclusie: met steam moet het ook lukken?Verwijderd schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 12:43:
[...]
Q: If I buy the simulator for PC will I be able to play on my Xbox when it is released? Is this an Xbox Play Anywhere title?
A: The Play Anywhere is a new initiative by Microsoft to combine platforms of gaming, letting Xbox gamers play on PC with any first-party Microsoft Studios published game that is digitally purchased and vice versa. Microsoft Simulator is an XPA title.
dat ligt er aan , als hij naar de Store gaat of je kunt hem straks ook buiten steam versie om instaleren via store dan moet dat wel mogelijk zijn ... zo is het dus wel met Uplay en originDaveGold schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 13:21:
[...]
Dat heb ik ook gelezen, en daar staat niet bij dat dit alleen bij de Microsoft Store een Xbox Play Anywhere titel is.. Dus conclusie: met steam moet het ook lukken?
maar dat weet je pas als hij uitkomt , dan weet je of je hem bij Microsoft moet registreren of niet
ik denk haast van wel met een inlog via de game
[ Voor 13% gewijzigd door ravw op 06-08-2020 13:24 ]
Wanneer je een digitale titel van Xbox Play Anywhere koopt via de Xbox Store of Windows Store, kun je deze zowel op Xbox One als op een pc met Windows 10 spelen zonder extra te betalen. Om Xbox Play Anywhere te kunnen gebruiken, moet je Windows 10 Anniversary Edition hebben geïnstalleerd op je pc. Ook de console moet naar de meest recente versie zijn bijgewerkt. Daarna meld je je gewoon aan bij Xbox Live of je Microsoft-account. Jouw Xbox Play Anywhere-games staan dan klaar om te worden gedownload. De games worden op Xbox One weergegeven in de sectie 'Klaar om te installeren' van 'Mijn games en apps'. Op pc's met Windows 10 vind je de games in Mijn bibliotheek.
Het zou mogelijk zijn dat de game via de MS Store loopt, dan zal de game ook toegevoegd worden aan je bibliotheek in de MS Store. Stel de game loopt niet via de MS Store dan zou ik ervan uitgaan dat de game dan niet op de Xbox te spelen is. Overigens kan je ook even de pre-order annuleren en hopen dat er rond de release meer informatie over uitkomt.DaveGold schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 12:32:
[...]
Weet je zeker dat je alleen met de Microsoft Store versie het ook op de Xbox Series X kunt spelen.. Want ik was dat eigenlijk ook van plan. Nu via Steam gekocht. Op internet kwam ik ook verhalen tegen dat het sowieso aan een microsoft account gekoppeld wordt.
ik heb even een vraag ergens anders gesteld zodra ik antwoord heb zal ik het hier neerzettendoobieters schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 13:56:
Ik verwacht dat als je MSFS koopt via Steam dat je kunt fluiten naar je Xbox versie. Ik zou persoonlijk die gok niet nemen.
antwoord:
Steam version will not support play anywhere however, the saves are handled on the Xbox side of things so if you get any other edition you wont lose those
dus als ik het goed begrijpt , gaat alles dus egwoon via MS store en worden je saves en zo op je MS account opgeslagen , dat zou betekenen dat de Xbox versie gewoon via je MS account speelbaar moet worden
[ Voor 38% gewijzigd door ravw op 06-08-2020 14:37 ]
Ga vooral niet reageren op iets vervelend als je daar zelf ook alleen maar vervelend op kan reageren. Daar wordt niemand beter van..
Wat er staat is dat er een mogelijkheid bestaat waarbij als je hem via de MS store koopt, je zowel de PC als de Xbox versie krijgt, waarbij je maar 1x betaald (Play Anywhere). By Steam zal dat niet zo zijn, aangezien de transactie via Steam gaat, maar dit voor de Xbox niet kan. Wil je het dan op beide spelen, dan betaal je 2 keer.ravw schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 14:23:
[...]
ik heb even een vraag ergens anders gesteld zodra ik antwoord heb zal ik het hier neerzetten
![]()
antwoord:
Steam version will not support play anywhere however, the saves are handled on the Xbox side of things so if you get any other edition you wont lose those
dus als ik het goed begrijpt , gaat alles dus egwoon via MS store en worden je saves en zo op je MS account opgeslagen , dat zou betekenen dat de Xbox versie gewoon via je MS account speelbaar moet worden
Ik heb de steam preorder gecancelled. en bij microsoft store gekocht.TranceSetter schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 15:21:
[...]
Wat er staat is dat er een mogelijkheid bestaat waarbij als je hem via de MS store koopt, je zowel de PC als de Xbox versie krijgt, waarbij je maar 1x betaald (Play Anywhere). By Steam zal dat niet zo zijn, aangezien de transactie via Steam gaat, maar dit voor de Xbox niet kan. Wil je het dan op beide spelen, dan betaal je 2 keer.
Als ik aan het eind van het jaar een Xbox Series X koop dan zou het wel leuk zijn om het te kunnen spelen met controller op mijn LG GX OLED tv. Mogelijk ziet dat er nog mooier uit dan op mijn gaming laptop. Maar dan is het meer voor de show en fun.
Op zolder heb ik een Saitek Pro Flight Yoke en Rudder pedals staan en straks een HP Reverb G2 VR bril. Ik hoop mijn PPL praktijk lessen na te simuleren in Flight Simulator en zo een hoger leerrendement te halen. (solo binnen 10 lessen en PPL in 45?)
[ Voor 98% gewijzigd door Ircghost op 07-08-2020 10:15 ]
Volgens mij is het een MS Store voorwaarden dat je cross-buy hebt. Weet dus niet of het aan je Flight Sim (MS) account gekoppeld is of aan de store voorwaarden.DaveGold schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 12:32:
[...]
[ Voor 97% gewijzigd door Ircghost op 07-08-2020 10:15 ]
[ Voor 96% gewijzigd door Ircghost op 07-08-2020 10:15 ]
[ Voor 96% gewijzigd door Ircghost op 07-08-2020 10:15 ]
[ Voor 115% gewijzigd door Ircghost op 07-08-2020 10:16 ]
[ Voor 96% gewijzigd door Ircghost op 07-08-2020 10:16 ]
Zie ook deze mail geript van reddit:

Dus: Multiplayer tussen steam en xbox is mogelijk, maar de steam versie werkt niet op de xbox.
[ Voor 13% gewijzigd door cracking cloud op 06-08-2020 18:29 ]
Maar achievements enzo interesseren me geen bal, en ik heb ook geen Xbox dus ik denk dat ik de Steam versie maar neem. Addons gebruik ik ook niet zoveel en ik denk dat die markt door de bouwers niet genegeerd gaat worden. Jammer dat het niet op GOG komt, dat had ik nog liever gehad.
Maar ik ga de kat wel even uit de boom kijken, bij de online release is er immers toch geen enkel voordeel in preorderen, er zijn altijd genoeg exemplaren beschikbaar en ze doen niet aan preorder exclusives.
[ Voor 42% gewijzigd door GekkePrutser op 06-08-2020 19:00 ]
Ik kan niet voor jou systeem spreken, maar ik heb beiden en FS is IMHO ronduit beter qua ervaring. Performance sowieso, en natuurlijk is de hele sim grafisch en qua immersie beter. Wel wat oudere beelden voor de ondergrond hier en daar, maar veel dichtere bebouwing, bossen etc. Aan de andere kant heeft TrueEarth het voordeel van handwerk tegenover AI. Dus bepaalde landmarks zijn in TrueEarth beter/correct waar ze dat in FS niet zijn. En volgens mij miste ik wel de hoogspanningsmasten in FS al heb ik er niet heel erg op gelet, misschien gewoon niet gezien.flugelisoke schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 13:16:
Heeft iemand hier ervaring met P3D i.c.m. True Earth Netherlands en de MSFS beta?
Ik merk dat True Earth op p3d eigenlijk helemaal niet zo soepel loopt, ik ben benieuwd of MSFS beter zal lopen.
Ach zo lang de addon makers maar naar steam komen en de update van Microsoft optijd dan hoor je mij niet klagencracking cloud schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 18:27:
[...]
Zie ook deze mail geript van reddit:
[Afbeelding]
Dus: Multiplayer tussen steam en xbox is mogelijk, maar de steam versie werkt niet op de xbox.
maar de addon makers gaan dus gewoon alemaal werken voor zo ver ik het begrepen heb
dan krijgje straks dus MSFS - MSFS steamedition
We cannot guarantee that content developed by 3rd party developers will work on all platforms.
nee van Amsterdam zelf wel maar geen SchipholVedrano schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 19:23:
En nog steeds geen gameplay beelden te zien van Schiphol in t spel?
en er komt definitief geen cloud of streaming dienst naar apple
nieuws: 'Microsoft kan geen xCloud-app voor iOS uitbrengen door Apple-regels'
dus dat kunnende apple gebruikers dus nu ook wel vergeten om daar fs2020 op te spelen ... dat word dus toch een Xboxje
Ze hadden de Beta al stopgezet dus het was wel teverwachten
Android gaat 15 Augustus wel door met MS store en streamen naar de Android apps
dus wel kunnen straks lekker in bed FS2020 doen met onze Tablet of telefoon
[ Voor 59% gewijzigd door ravw op 06-08-2020 20:50 ]
https://forum.aerosoft.co...b=comments#comment-990056
Snap ik ook niet goed, er van uitgaande dat er toch genoeg tweakers de Beta spelen had in ook meer gameplay verwacht van Nederland/BelgiëVedrano schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 19:23:
En nog steeds geen gameplay beelden te zien van Schiphol in t spel?
Wij nederlanders/belgen houden ons netjes aan de DNA dus vandaarJelliuz schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 21:26:
[...]
Snap ik ook niet goed, er van uitgaande dat er toch genoeg tweakers de Beta spelen had in ook meer gameplay verwacht van Nederland/België

We maken wel screenshots en die posten we ook op het interne forum, maar de kans is heel klein dat die ook worden uitgekozen om getoond te worden in de wekelijkse dev updates, omdat er heel veel screenshots worden gepost.Jelliuz schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 21:26:
[...]
Snap ik ook niet goed, er van uitgaande dat er toch genoeg tweakers de Beta spelen had in ook meer gameplay verwacht van Nederland/België
En ook zijn de vliegvelden leeg, ja er staan een paar vliegtuigen en dat was het. In X plane heb je de optie voor parked aircraft zodat de hele luchthaven vol met vliegtuigen staat aan de pier.
[ Voor 33% gewijzigd door flugelisoke op 06-08-2020 22:12 ]
[ Voor 111% gewijzigd door Ircghost op 07-08-2020 10:20 ]
Lekker bij X-Plane blijven als het allemaal zoveel slechter is in FS2020.flugelisoke schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 22:06:
Dusseldorf airport ziet er echt schandalig slecht uit helaasEen of ander flat gebouw als verkeerstoren en zomaar huizen op het vliegveld.. X plane 11 versie is zoooooooooooveel beter...
En ook zijn de vliegvelden leeg, ja er staan een paar vliegtuigen en dat was het. In X plane heb je de optie voor parked aircraft zodat de hele luchthaven vol met vliegtuigen staat aan de pier.
[YouTube: FLIGHT SIMULATOR #5: A320 NEO Start von DÜSSELDORF nach LONDON | Microsoft Flight Simulator 2020]

@Dutchy88 Eaaaasy... Eaasy
Verder hoor je mij echt niet klagen hoor, wat ziet het er fantastisch uit. Heb vandaag ook het volgende filmpje bekeken, vliegen over de Nurburgring:
Het hele gevoel klopt van die omgeving
[ Voor 70% gewijzigd door flugelisoke op 06-08-2020 22:28 ]
Ik kan je teleurstelling begrijpen. Maar Düsseldorf is niet een van de handgemaakte airports in het spel. En gezien de andere voorbeelden over hoe de AI sommige gebouwen/bruggen genereerde, kun je dit gaan verwachten in het spel. Kijk bijvoorbeeld is op Bing Maps naar Flughafen Düsseldorf, er zijn geen Bing 3D kaarten, enkel een top view. Hoe kon de AI van Microsoft dan weten dat dit een verkeerstoren is? Hij heeft de hoogte en de vorm goed ingeschat.flugelisoke schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 22:06:
Dusseldorf airport ziet er echt schandalig slecht uit helaasEen of ander flat gebouw als verkeerstoren en zomaar huizen op het vliegveld.. X plane 11 versie is zoooooooooooveel beter...
[YouTube: FLIGHT SIMULATOR #5: A320 NEO Start von DÜSSELDORF nach LONDON | Microsoft Flight Simulator 2020]
Hopelijk is het te melden en worden in de toekomst dit en overige (belangrijke) gebouwen gefixt in World Updates.
Maar om dan het filmpje door te kijken naar bijvoorbeeld 35:40 min, dat zijn dan weer weer uitzichten waar je u tegen mag zeggen, zonder hiervoor extra's aan te hoeven schaffen.
wel erg mooi als je het nu van boven af zietflugelisoke schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 22:24:
Is het niet zo dat mensen zelf omgeving kunnen creëren / modden en dat op marktplace kunnen zetten?
@Dutchy88 Eaaaasy... EaasyLicht puntje van kritiek is dat ze op de velden eigenlijk alleen gebruik zouden moeten maken van airport autogen.
Verder hoor je mij echt niet klagen hoor, wat ziet het er fantastisch uit. Heb vandaag ook het volgende filmpje bekeken, vliegen over de Nurburgring:
[YouTube: Landing on the Nurburgring - Microsoft Flight Simulator 2020]
Het hele gevoel klopt van die omgeving
normaal rij ej daar met eem race sim overheen
maar zullen alle banen op deze manier verwerkt hebben ?
het is trouwens heel vreemd ik heb dat nooit bij andere sims echt opgezocht hoe het daar is
ook met real ondergrond zelf niet
Maar wat mijn wel erg opvalt in dit soort filmpjes zijnde hoogte verschillen van de landschappen
erg mooi de wegen lopen nu ook recht en zijn niet schuin tegen een berg aan geplakt
of vreemde kronkels en punten of hoeken
Microsoft Flight Simulator | Third Party Developers (Aerosoft, FsDreamTeam...)
YouTube: Microsoft Flight Simulator | Third Party Developers (Aerosoft, FsDre...
maar wel weer de oude FSX addons naar FS2020 overgezet daar was ik al bang voor
Hoe je "VR" kan laten werken in FS2020 met Steam
YouTube: [MSFS] Microsoft Flight Simulator - Preview Episode 2: Poor Man's VR
[ Voor 23% gewijzigd door ravw op 06-08-2020 23:15 ]
Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?
Heb je de DVD versie besteld? Je weet dat je die DVD er iedere keer in moet hebben wanneer je wilt gaan simmen?appie35 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 23:19:
Ik zit te twijfelen of ik de versie van Aerosoft moet cancelen en hem dan via steam te kopen (voor vr)
Voor VR maakt het volgens mij niets uit waar je het ding koopt. MSFS ondersteund in eerste instantie alleen de HP Reverb G2, pas later komt er ondersteuning voor andere VR headsets.
I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.
Ik vind die development update behoorlijk tegenvallen, alleen een kort stukje tekst + wat screenshots/video's.
Hopelijk binnenkort meer details
Hoezo dat? Gaan er beperkingen zijn?appie35 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 23:19:
Ik zit te twijfelen of ik de versie van Aerosoft moet cancelen en hem dan via steam te kopen (voor vr)
Ik heb zelf een Oculus en ik ga een WMR headset kopen (Reverb G2) dus als ik met 1 van beide een probleem krijg dan zou dat wel vervelend zijn. Hoop bijv. dat WMR niet alleen via de MS store werkt want ik zou hem het liefst op Steam kopen.
Edit: Oeps ik zie nu de reactie van @Allard pas, window stond nog open. Dus dat gaat wel werken dan.
[ Voor 9% gewijzigd door GekkePrutser op 07-08-2020 01:22 ]
Ze hebben in ieder geval toegegeven dat de bomen soms te hoog te zijn (“working hard to make sure you can see the forest through the trees.”)Luuk2015 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 01:16:
[...]
Ik vind die development update behoorlijk tegenvallen, alleen een kort stukje tekst + wat screenshots/video's.
Hopelijk binnenkort meer details
En intern hebben ze ook al aangegeven dat ze bezig zijn met het fixen van de autopilot bugs
Daarnaast gaan ze in de toekomst ook nieuwe hand crafted airports toevoegen. Er werd niks gezegd of dit bij een gratis update komt of dat hiervoor moet worden betaald.cracking cloud schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 08:10:
[...]
Ze hebben in ieder geval toegegeven dat de bomen soms te hoog te zijn (“working hard to make sure you can see the forest through the trees.”)
En intern hebben ze ook al aangegeven dat ze bezig zijn met het fixen van de autopilot bugs
Als de AI de hoogte en vorm goed heeft ingeschat volgens jouw mening dan had de AI ook wel mogen inschatten dat het ging om een verkeerstoren gezien het feit dat het om een vliegveld gaat en de locatie van het gebouw op dat vliegveld. Ga dus niet recht lullen wat krom is. Als iets niet goed werkt moet dat gezegd kunnen worden, zeker als ze zelf van de toren blazen hoe alles er zo goed uitziet.Cixelsyd schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 22:42:
[...]
Ik kan je teleurstelling begrijpen. Maar Düsseldorf is niet een van de handgemaakte airports in het spel. En gezien de andere voorbeelden over hoe de AI sommige gebouwen/bruggen genereerde, kun je dit gaan verwachten in het spel. Kijk bijvoorbeeld is op Bing Maps naar Flughafen Düsseldorf, er zijn geen Bing 3D kaarten, enkel een top view. Hoe kon de AI van Microsoft dan weten dat dit een verkeerstoren is? Hij heeft de hoogte en de vorm goed ingeschat.
Hopelijk is het te melden en worden in de toekomst dit en overige (belangrijke) gebouwen gefixt in World Updates.
Maar om dan het filmpje door te kijken naar bijvoorbeeld 35:40 min, dat zijn dan weer weer uitzichten waar je u tegen mag zeggen, zonder hiervoor extra's aan te hoeven schaffen.
Perfectie is onmogelijk, zelfs als 99,9% realworld accuraat is, zal die 0,1% altijd blijven opvallen. Voor jou is het toevallig een toren, bij een ander is het een weg die in een rivier duikt, een ander vind de kleur van zijn dak niet kloppen, ze gaan zelfs nog meer opvallen dan normaal.JaPPa03 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:15:
[...]
Als de AI de hoogte en vorm goed heeft ingeschat volgens jouw mening dan had de AI ook wel mogen inschatten dat het ging om een verkeerstoren gezien het feit dat het om een vliegveld gaat en de locatie van het gebouw op dat vliegveld. Ga dus niet recht lullen wat krom is. Als iets niet goed werkt moet dat gezegd kunnen worden, zeker als ze zelf van de toren blazen hoe alles er zo goed uitziet.
Niemand weet vooralsnog hoe deze data 'gecorrigeerd' kan gaan worden, misschien via support, misschien blijft MS wel continue de AI tweaken, want no way dat er ooit testers zijn geweest die elke vierkante meter van de wereld zouden hebben gezien en gechecked op foutjes.
Er groeit ook gewoon gras op diverse parkeerplaatsen, en staan huizen waar dit monumenten moeten zijn, boeit het dat verder alles sataliet/hoogte accuraat is? Nee, ruk spel, wat X is fout.. hoe marginaal klein onderdeel X is van het geheel.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Is dit niet wat kort door de bocht? Natuurlijk kan het altijd beter maar het blijft AI en dat is nou eenmaal niet perfect. Het blijft een huzarenstukje wat ze met de ai hebben weten te maken. En daarnaast, flightsims hebben het altijd van de addons moeten hebben. En zoals het er nu naar uit ziet heeft deze FS een hoop minder addons nodig dan zijn voorgangers.JaPPa03 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:15:
[...]
Als de AI de hoogte en vorm goed heeft ingeschat volgens jouw mening dan had de AI ook wel mogen inschatten dat het ging om een verkeerstoren gezien het feit dat het om een vliegveld gaat en de locatie van het gebouw op dat vliegveld. Ga dus niet recht lullen wat krom is. Als iets niet goed werkt moet dat gezegd kunnen worden, zeker als ze zelf van de toren blazen hoe alles er zo goed uitziet.
Ik denk dat je mijn reactie verkeerd begrepen hebt. Ik ga er niet vanuit en verwacht niet dat alles klopt. Dat zeg ik ook nergens en vind dat ook normaal dat t vooral auto-gen buildings zijn.SinergyX schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:30:
[...]
Perfectie is onmogelijk, zelfs als 99,9% realworld accuraat is, zal die 0,1% altijd blijven opvallen. Voor jou is het toevallig een toren, bij een ander is het een weg die in een rivier duikt, een ander vind de kleur van zijn dak niet kloppen, ze gaan zelfs nog meer opvallen dan normaal.
Niemand weet vooralsnog hoe deze data 'gecorrigeerd' kan gaan worden, misschien via support, misschien blijft MS wel continue de AI tweaken, want no way dat er ooit testers zijn geweest die elke vierkante meter van de wereld zouden hebben gezien en gechecked op foutjes.
Er groeit ook gewoon gras op diverse parkeerplaatsen, en staan huizen waar dit monumenten moeten zijn, boeit het dat verder alles sataliet/hoogte accuraat is? Nee, ruk spel, wat X is fout.. hoe marginaal klein onderdeel X is van het geheel.
Maar als het aankomt op een verkeerstoren op een vliegveld in een vlieg Sim... op een vliegveld dat niet in de jungle ligt, dan vind ik dat wel vreemd. Vooral omdat ze AI gebruiken om vliegvelden te herkennen en de aangemaakte paden corrigeren, zoals ze hebben laten zien in een video. Dan mag je toch verwachten dat een essentieel onderdeel als een verkeerstoren er niet uitziet als een flatgebouw?
In z’n algemeenheid merk ik op dat men al heel
snel in de verdediging schiet terwijl dingen opmerkingen toch gewoon moet kunnen? De techniek is geweldig en MS maakt er een mooie hype van maar dat betekend toch niet dat we geen kritische oog mogen hebben op de zaken die niet kloppen? Normaals, hoe gebouwen eruit zien in z’n algemeenheid vind ik niet zo van belang maar op een vliegveld wel want dat is waar je daadwerkelijk gameplay beleefd op de grond.
[ Voor 13% gewijzigd door JaPPa03 op 07-08-2020 10:41 ]
Goed punt, maar dan nog blijft de techniek niet foutloos. En 37.000 vliegvelden met de hand nalopen blijft een aardige klus. Dan kan dat altijd een keertje fout gaan. Ik vind dat ook weer niet heel vreemd.JaPPa03 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:38:
[...]
Ik denk dat je mijn reactie verkeerd begrepen hebt. Ik ga er niet vanuit en verwacht niet dat alles klopt. Dat zeg ik ook nergens en vind dat ook normaal dat t vooral auto-gen buildings zijn.
Maar als het aankomt op een verkeerstoren op een vliegveld in een vlieg Sim... op een vliegveld dat niet in de jungle ligt, dan vind ik dat wel vreemd. Vooral omdat ze AI gebruiken om vliegvelden te herkennen en de aangemaakte paden corrigeren, zoals ze hebben laten zien in een video. Dan mag je toch verwachten dat een essentieel onderdeel als een verkeerstoren er niet uitziet als een flatgebouw?
snel in de verdediging schiet terwijl dingen opmerkingen toch gewoon moet kunnen? De techniek is geweldig en MS maakt er een mooie hype van maar dat betekend toch niet dat we geen kritische oog mogen hebben op de zaken die niet kloppen? Normaals, hoe gebouwen eruit zien in z’n algemeenheid vind ik niet zo van belang maar op een vliegveld wel want dat is waar je daadwerkelijk gameplay beleefd op de grond.
Misschien een ISO maken en deze mounten? Als het niet beveiligd is op de e.o.a manier uiteraard.Allard schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 23:43:
[...]
Heb je de DVD versie besteld? Je weet dat je die DVD er iedere keer in moet hebben wanneer je wilt gaan simmen?
Maar zoals ik die video kijk, de gates zijn correct, banen correct, locatie en hoogte (zover ik zie) correct, dus het principe is dus enkel de looks van de toren? Dat heeft weinig met verdediging te maken, dat is eerder niveau zeuren om het zeuren.JaPPa03 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:38:
[...]
Ik denk dat je mijn reactie verkeerd begrepen hebt. Ik ga er niet vanuit en verwacht niet dat alles klopt. Dat zeg ik ook nergens en vind dat ook normaal dat t vooral auto-gen buildings zijn.
Wat is er precies dat niet goed gegaan aan de AI? Herkent zelfs de locatie van de toren, maar blijkbaar geen model/texture beschikbaar om neer te zetten... geen idee.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc