Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaPPa03
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-09 08:38
SinergyX schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:57:
[...]

Maar zoals ik die video kijk, de gates zijn correct, banen correct, locatie en hoogte (zover ik zie) correct, dus het principe is dus enkel de looks van de toren? Dat heeft weinig met verdediging te maken, dat is eerder niveau zeuren om het zeuren.

Wat is er precies dat niet goed gegaan aan de AI? Herkent zelfs de locatie van de toren, maar blijkbaar geen model/texture beschikbaar om neer te zetten... geen idee.
Het punt is dat het een beeld uit van een beta build en dat iemand daar een opmerking over heeft. En er is duidelijk iets fout gegaan. Geen idee wat. Maar meer dan is het niet. Je had ook gewoon kunnen toegeven dat het niet goed is/niet zoals het hoort. Neemt niet weg dat ze heel veel wél goed hebben gedaan en dat is knap. Maar die credits betekend toch niet dat we niet mogen wijzen naar een verkeerstoren die niet klopt? Terwijl het bij de concurrent, X-plane 11, wel goed is. Lijkt me een relevante vergelijking.

Flight & Race simulation Discord // Mijn YouTube kanaal / Subscribe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaPPa03
Sparkiezz schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:43:
[...]

Goed punt, maar dan nog blijft de techniek niet foutloos. En 37.000 vliegvelden met de hand nalopen blijft een aardige klus. Dan kan dat altijd een keertje fout gaan. Ik vind dat ook weer niet heel vreemd.
Vind het ook niet gek hoor en verwachten dat alles 100% goed gaat is waanzin naar mijn idee. Maar er werd op de gene die het aanstipte gereageerd alsof daar niet over gezeurd mag worden omdat de rest wel goed gaat, dat is natuurlijk een prul argument en we moeten ook kijken naar wat niet goed is naast alles oogverblindende schoonheid die we voorgeschoteld krijgen. Hype is leuk maar het moet geen geloof worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 23:36
@JaPPa03 Ze willen na de launch elke maand updates uitbrengen voor Flight Simulator. De ene keer zal het een World Update zijn, waar zulke dingen kunnen worden gefixed. Ook komen er Sim Updates. Hoe de verdeling is, is niet bekend gemaakt.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobinNL schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 11:16:
@JaPPa03 Ze willen na de launch elke maand updates uitbrengen voor Flight Simulator. De ene keer zal het een World Update zijn, waar zulke dingen kunnen worden gefixed. Ook komen er Sim Updates. Hoe de verveling is, is niet bekend gemaakt.
dat kan nog wel eens problemen opgaan leveren als je veel addons gebruik
dadelijk werken je diverse addons niet meer omdat MS de boel heeft veranderd
dan krijg je een beetje zo als in ETS2 dat zodra je een nieuwe update krijgt bijna alle mods (addons) niet meer willen werken ..
Maar we zullen het wel zien hoe zich dit gaat voortzetten
maar denk niet dat mensen echt happy gaan zijn als ze voor meer dan 100 euros uitgeven aan addons en ze blijken in eens niet meer te werken door een update

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Laat ze nu maar opschieten met AI traffic, er zijn meer dan 5500 airlines en zij hebben alleen United er in gekregen.. Zou te raar zijn als ik 120e uitgeef en dan straks weer 40e bij een 3de partij voor dat :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:54
RobinNL schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 11:16:
@JaPPa03 Ze willen na de launch elke maand updates uitbrengen voor Flight Simulator. De ene keer zal het een World Update zijn, waar zulke dingen kunnen worden gefixed. Ook komen er Sim Updates. Hoe de verveling is, is niet bekend gemaakt.
leuke typo in bold :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vedrano schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 11:34:
Laat ze nu maar opschieten met AI traffic, er zijn meer dan 5500 airlines en zij hebben alleen United er in gekregen.. Zou te raar zijn als ik 120e uitgeef en dan straks weer 40e bij een 3de partij voor dat :/
rustig aan ze hebben 10 jaar de tijd en wat je nu krijgt is gewoon een soort van Vroegtijdige toegang game zoals ze op steam vaak hebben .. 8)
dus gewoon afwachten ze hebben al toegezegt dat ze door gaan met ontwikkelen en verbeteren van de hele boel

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• killerbee1958
sorry hoor @ravw maar je verzint weer ter plekke iets wat niet klopt.

Er is geen sprake van vroegtijdige toegang zoals inderdaad wel veelvuldig gebeurt op STEAM maar dat is voor MSFS 2020 niet im frage.
Product wordt gewoon gepositioneerd als volledig volwassen product (en dat mag ook wel gezien de prijs, want vroegtijdige toegang gaat vaak gepaard met een lagere prijs)

Dat neemt overigens niet weg dat ook een volledig compleet product nog steeds bugs kan bevatten die na release opgelost worden.

Inderdaad is afwachten een hele goede tip.
Maar eh. Jij hebt hem toch al gekocht? Hoezo afwachten?

Jij, en met jou vele anderen, hebben vertrouwen dat het goed komt. En misschien hebben jullie daar absoluut ook wel terecht vertrouwen in. Time will tell.

Anderen, die iets kritischer in de wedstrijd zitten kunnen misschien beter even wachten en zien hoe de release beoordeeld wordt door de diverse kenners na uitbrengen van de finale build.
En er is natuurlijk altijd nog de mogelijkheid (die ik ga benutten) om voor 1 euro een maand gamepass te nemen.

@vedrano als je dus geen vertrouwen hebt in MS, zoals velen dat blijkbaar wel hebben, is ook voor jou de tip om misschien even de kat uit de boom te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
killerbee1958 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 11:48:
sorry hoor @ravw maar je verzint weer ter plekke iets wat niet klopt.
Dat zijn jou woorden en als jij niet kan begrijpen hoe ik iets bedoel met mijn schrijven dan moet je eens bij je zelf te raden gaan ...
de game is nog steeds in Beta dus af is hij nog lang niet
dus hoe bedoel je verzinnen en iets wat niet klopt , heeft MS al aangegeven dat hij uit de beta is of gaat als hij uit gebracht gaat worden , het is nog maar 11 dagen voor de release ..
dus ik hoop nu wel een keer dat je ophoud en je verstand zelf ook eens gaat gebruiken voor dat je zulke dingen op het forum zet

nee ik kan niet kritisch wezen want dan krijg ik de verwijten dat ik iets verzien of wat dan ook .. ik probeer gewoon neutraal te blijven en in afwacht modus te blijven en niet gewlijk veroordelen ( zo als diverse users hier doen ) ook op de persoon (helaas)

je kan deze berichten ook schrijven zonder iemand zijn of haar naam te gebruiken
zo als ik doet dat is veel minder persoonlijk en ook lok je hier mee minder reakties uit
en dat andere users zich daar ook weer aan gaan irriteren

Ik heb met mijn schrijven alleen maar goede bedoelingen want ik heb geen negatieviteid in mij zitten
dat ligt helemaal niet in mijn aard
maar nu weer gewoon ontopic gaan en minder op de man spelen

daar zijn al diverse MOD break voor geweest

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/jdNzfYxB/modbreak.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door ravw op 07-08-2020 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
ravw schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 11:59:
[...]

heeft MS al aangegeven dat hij uit de beta is of gaat als hij uit gebracht gaat worden , het is nog maar 11 dagen voor de release ..
Eh Ja dat heeft MS groots gedaan door aan te kondigen dat MSFS 2020 op 18 augustus als volledig product (en dus niet beta/alpha./early access of wat voor andere beperking dan ook) te releasen

Als betalende klanten mogen we DAN dus een goed (en dat betekent bij software overigens niet foutloos) product verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
killerbee1958 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 12:19:
[...]

Eh Ja dat heeft MS groots gedaan door aan te kondigen dat MSFS 2020 op 18 augustus als volledig product @en dus niet beta/alpha./early access of wat voor andere beperking dan ook) te releasen

Als betalende klanten mogen we DAN dus een goed (en dat betekent bij software overigens niet foutloos) product verwachten
nee en dan heb je nog met 20 miljoen wensen te maken
iedereen wil zijn eigen plekje hebben in FS

en dat merk je hier ook heel erg maar we mogen alblij wezen dat FS er nu op deze manier er uitgaat zien
haha Ik ben gewent met Groen is landschap , blauw is lucht en daar moest ik het mee doen :D

oja witte lijntjes konden wel eens gebouwen voorstellen of bruggen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb er best wel vertrouwen in dat MSFS een goed product gaat afleveren de 18e en heb veel vertrouwen erin dat, om MSFS een fantastisch product te laten zijn, we afhankelijk gaan zijn van en zullen worden geholpen door de hele flightsim community :o

Ik verwacht dat net als voorgaande versies op bijv avsim.com en flightsim.com al snel allerhande zaken te vinden zijn om de boel te verbeteren en op te leuken.
Asoba heeft een airporteditor/-creator ontwikkelt en wellicht stellen ze die beschikbaar via de SDK.

Mijn lol haal ik enerzijds uit het vliegen, volgen van procedures etc. Anderzijds uit mijn AI-trafiic wereld helemaal zelf opbouwen en onderhouden.
En ik ga ook weer druk repainten zodra de PMDG uit is.

Ik zie de FS-toekomst dus wel zonnig in 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ach al zou het nu als eindprodukt afgeleverd worden ..
dan mogen we toch echt niet klagen , het ziet er allemaal heel mooi er uit en we zijn met veel minder gewent
anders hebben we nog keuze zat om terug te gaan naar je vertrouwde FS .........
Maar denk als je een week gevlogen heb met FS 2020 wat betreft grafische gedeelte en het weer, dat je ehct niet meer terug gaat naar de andere fs
dan neem je de "foutjes"wel op de koop toe
en er komt altijd wel een plane uit van derde die je goed gaat bevallen en die de juiste dingen heb die je wil hebben

ik weet nu al dat dit de beste fs gaat worden die wij mee zullen gaan maken ....
of er moet er echt een komen die dit ruim gaat overstemmen

maar dan nog ben je afhankelijk van de belance en die weten ze nu bij MS wel goed te brengen ....

Weer O+
landschappen O+
Grafisch O+
sim gedeelte ?
Addons ( komt ook wel goed )
het is niet perfect maar genoeg om en nu al een topic te hebebn met 15 bladzijders terwijl het hele spel nog niet eens uit is _/-\o_ _/-\o_

Ga zo door mensen :>

[ Voor 31% gewijzigd door ravw op 07-08-2020 12:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbee1958
Wensen zijn inderdaad niet zo relevant.
Inderdaad zullen er altijd mensen zijn die verwachtingen hebben vanuit hun eigen perspectief maar als die niet behoren tot de product specificaties van het product dan is dat niet relevant

MAAR, het is wel goed om te beseffen dat MS zelf een hoge verwachting heeft gecreëerd met betrekking tot de werking van haar product. En daar mogen klanten MS dan dus wel aan houden.

Vreemd dus dat jij vindt dat we geen verwachtingen mogen hebben. (Je nee in je eerste zin).
Zulke klanten wil ik ook wel :-) maar is je volste recht overigens.
We hoeven niet allemaal even kritisch te zijn.

Maar ik kan me de reactie van de meer kritische mensen zoals vedrano ook wel goed voorstellen.

Ieder zijn ding en ik ben blij dat jij en rdluca en vele anderen de spits willen afbijten. Ik hoop en gun jullie vooral alle fun van de wereld en ik hoop ook echt dat MSFS 2020 een groot succes wordt want de filmpjes zie er prachtig uit.

Je toont, zoals ook door een ander al opgemerkt, heel veel enthousiasme, en dat gun ik je.
Maar ik wou toch even de feiten benoemd hebben en dat is dat MSFS 2020 als volwaardig commercieel product (zonder beperkingen) per 18/8 door MS geannonceerd is.

Het was vooral niet bedoeld als persoonlijke aanval dus sorry als je dat zo opgevat hebt.

[ Voor 12% gewijzigd door killerbee1958 op 07-08-2020 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
killerbee1958 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 12:36:
Wensen zijn inderdaad niet zo relevant.
Inderdaad zullen er altijd mensen zijn die verwachtingen hebben vanuit hun eigen perspectief maar als die niet behoren tot de product specificaties van het product dan is dat niet relevant

MAAR, het is wel goed om te beseffen dat MS zelf een hoge verwachting heeft gecreëerd met betrekking tot de werking van haar product. En daar mogen klanten MS dan dus wel aan houden.

Vreemd dus dat jij vindt dat we geen verwachtingen mogen hebben. (Je nee in je eerste zin).
Zulke klanten wil ik ook wel :-) maar is je volste recht overigens.
We hoeven niet allemaal even kritisch te zijn.

Maar ik kan me de reactie van de meer kritische mensen zoals verdano ook wel goed voorstellen.

Ieder zijn ding en ik ben blij dat jij en rdluca en vele anderen de spits willen afbijten. Ik hoop en gun jullie vooral alle fun van de wereld en ik hoop ook echt dat MSFS 2020 een groot succes wordt want de filmpjes zie er prachtig uit.

Je toont, zoals ook door een ander al opgemerkt, heel veel enthousiasme, en dat gun ik je.
Maar ik wou toch even de feiten benoemd hebben en dat is dat MSFS 2020 als volwaardig commercieel product (zonder beperkingen) per 18/8 door MS geannonceerd is.

En dat creëert verwachtingen.
Waarbij aangetekend kan en mag worden dat sommige verwachtingen inderdaad wensen zijn en niet onderbouwd worden door de product specificaties, dus dat mag rechtgezet.

Het was vooral niet bedoeld als persoonlijke aanval dus. Sorry als je dat zo opgevat hebt.
Wat hier wel telt is de verwachting die MS zelf heeft gecreëerd door haar product announcering en eerdere communicatie over MSFS 2020
geen probleem , het is al goed

Maar ik denk dat MS de lat in het begin eigenlijk veel te hoog heb gelegt en dit te snel naar buiten heb gebracht .. maar andere andere kant wel goed voor ons

want ze kunnen nu niet falen en zullen er alles aan doen om de beloftes waar te maken
geld is niet het probleem maar het moet ook kunnen , en ik vidn dat MS daar heel goed mee bezig is .. tot op heden zijn verwachtingen erg hoog van de mensen, je ziet ook de niet flightsimmers zelf nu in eens komen en volverbazing het spel gaan volgen ,, sorry Sim :+
ik kan me niet herinneren dat Gamer.nl in 1 dag twee stukjes plaatsen over een Flightsim
haha als ze het daar al eens bespreken
dus je ziet dat deze sim bij heel veel mensen opgevallen is

dat is mede door de hype maar ook door de manier waarop ze alles zo real brengen wat betreft het grafische gedeelte..
als ik jou had gezegt 2 jaar geleden dat we over 2 jaar in een flightsim terecht zouden komen als dit , dan had je me S5 gegeven of zelf gevraagt of ik me medicatie had in genomen :(

Daar ligt denk ik nu ook de grootste hype en de schrik van de mensen
NIEMAND had deze beelden kunnen verwachten in een korte tijd
om even de hele wereld zo op de kaart te zetten op deze manier
Ik heb nu bijna alle filmpje en fotos wel gezien van FS2020
maar elke dag blijf ik me nog steeds verbazen

maar nog maar 11 dagen mensen
Waar ontken ik dat dan
ik ben niets anders dan lof er over

[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 07-08-2020 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
ravw schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 12:50:
[...]

want ze kunnen nu niet falen en zullen er alles aan doen om de beloftes waar te maken
geld is niet het probleem maar het moet ook kunnen ,
en dat is een aanname die je geheel voor eigen rekening doet.
MS Flight werd ook met veel bombarie aangekondigd en lag binnen een half jaar in de prullenbak

Ik hoop dat je gelijk krijgt maar waar jij en anderen op basis van dat vertrouwen overgaan tot aanschaf zullen anderen (zoals ik) nog even de kat uit de boom kijken.

Wie gelijk krijgt kunnen we nu nog uren over doorzwammen maar draagt niets verder bij.

We gaan het inderdaad wel zien en ik accepteer jouw besluit om wel in te stappen en ik hoop dat je begrijpt dat er anderen met mij zijn die de kat nog even uit de boom kijken.

Hopelijk kunnen we in de toekomst samen eens leuk in Multiplayer een VFR tochtje maken.

Tot dan (of niet) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
killerbee1958 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 12:36:

Ik zal niet de doorsnee simmer zijn en kijk naar aspecten die hier nog amper zijn besproken of duidelijk zijn geworden.

Het zal bij mij wel even duren voordat ik overstap. Ik ga rustig hier volgen wat de ervaringen zijn en nog meer wat de berichten op het avsim-forum en Alpha India Group-forum zijn. Dan ga ik bepalen welke upgrade ik ga doen en mijn nieuwe flightsim-pc opbouwen en afscheid nemen van de huidige Win7-FSX pc ;)

PMDG verwacht ik pas eind Q1 - begin Q2 2021 in MSFS dus ik heb weinig haast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
killerbee1958 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:04:
[...]

en dat is een aanname die je geheel voor eigen rekening doet.
MS Flight werd ook met veel bombarie aangekondigd en lag binnen een half jaar in de prullenbak

Ik hoop dat je gelijk krijgt maar waar jij en anderen op basis van dat vertrouwen overgaan tot aanschaf zullen anderen (zoals ik) nog even de kat uit de boom kijken.

Wie gelijk krijgt kunnen we nu nog uren over doorzwammen maar draagt niets verder bij.

We gaan het inderdaad wel zien en ik accepteer jouw besluit om wel in te stappen en ik hoop dat je begrijpt dat er anderen met mij zijn die de kat nog even uit de boom kijken.

Hopelijk kunnen we in de toekomst samen eens leuk in Multiplayer een VFR tochtje maken.

Tot dan (of niet) :+
Flight was al gelijk een afgang in het begin ... is nooit ontvangen als deze
maar zeker een multy play gaan we zeker wel doen ..
maar wanneer word daar een topic voor aan gemaakt multiplay only ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
rdluca schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:05:
[...]

Het zal bij mij wel even duren voordat ik overstap. Ik ga rustig hier volgen wat de ervaringen zijn en nog meer wat de berichten op het avsim-forum en Alpha India Group-forum zijn. Dan ga ik bepalen welke upgrade ik ga doen en mijn nieuwe flightsim-pc opbouwen en afscheid nemen van de huidige Win7-FSX pc ;)

PMDG verwacht ik pas eind Q1 - begin Q2 2021 in MSFS dus ik heb weinig haast.
Dan ben je dus, net als ik, van het kat uit de boom kijken. Ik vind dat heel verstandig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
ravw schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:07:
[...]

maar wanneer word daar een topic voor aan gemaakt multiplay only ?
Waarom zou je allerlei andere topics willen maken voor FS2020? Dan wordt het na een tijdje een zooi. Ik zou het gewoon in 1 topic houden. Uiteindelijk gaan die topics toch met elkaar overlappen. Of doe zoiets in de Discord server.

[ Voor 4% gewijzigd door RobinNL op 07-08-2020 13:12 ]

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobinNL schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:10:
[...]

Waarom zou je allerlei andere topics willen maken voor FS2020? Dan wordt het na een tijdje een zooi. Ik zou het gewoon in 1 topic houden. Uiteindelijk gaan die topics toch met elkaar overlappen. Of doe zoiets in de Discord server.
dat gebeurd nu al dat overlappen , maar dat word nu ook weggemod :-(
persoonlijk zou ik die andere Fs topic sluiten en dan alleen hier verder gaan ..
scheeld een mod ook elke keer het weghalen van geschreven stukjes
nog 11 dagen en alles zit hier :D

Als er maar duidelijk aangegeven word over welke FS je het heb dan is het geen probleem
zo ging het met de andere topic ook

ja maar het is met Multyplay vaak meeste vragen van ik heb een server gestart en die en die tijd ben ik online Wie gaat er mee van .. naar ..
en krijg je weer van die antwoorden ik kom .. dat is in een forum als dit behoorlijk lastig .. Bij veel racesims hebben ze daar wel een apparte topic voor

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Zo, dat waren weer 12 bug reports 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

ravw schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 12:50:
[...]

geld is niet het probleem maar het moet ook kunnen
Microsoft moet geld verdienen, niet uitgeven, dus het (verwachte) commerciele succes van de sim bepaalt de omvang van het budget. En sims maken is voor Microsoft geen core business dus als het winst maakt, maar niet genoeg naar de maatstaven van Microsoft, dan moet je niet gek opkijken als ze er weer mee stoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
cracking cloud schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:26:
Zo, dat waren weer 12 bug reports 😃
scheeld weer ramen schoon maken na de vlucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-09 11:16

Luuk2015

Vires in numeris

Welk vliegtuig zouden jullie aanraden om mee te beginnen voor iemand die totaal nieuw is met flight simulators?
Zijn de verschillen bijvoorbeeld erg groot tussen alle "single props"?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spitfire123
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 12:35
mijn strategie:
- lekker Prepar3D blijven draaien voor PMDG/A2A and friends voor de 'echte' procedures ect
- MSFS2020 ernaast om 'het wonder van vliegen' te ervaren.
- DCS World als hardcore Combat Sim (F/A-18C in mijn geval)

Wat dat 'gevoel' van vliegen zoals in MSFS2020 heb ik nooit eerder meegemaakt in een sim, echt ongelovelijk. En het kan alleen maar beter worden.
Is MSFS2020 'klaar' de 18e? Nop. Doet het zijn naam als sim die het gevoel van vliegen wil benaderen eer aan? Zeker weten!

De toekomst voor ons als simmers heeft er wmb sinds de 'golden era' nog nooit zo goed uitgezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spitfire123 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:40:
mijn strategie:
- lekker Prepar3D blijven draaien voor PMDG/A2A and friends voor de 'echte' procedures ect
- MSFS2020 ernaast om 'het wonder van vliegen' te ervaren.
- DCS World als hardcore Combat Sim (F/A-18C in mijn geval)

Wat dat 'gevoel' van vliegen zoals in MSFS2020 heb ik nooit eerder meegemaakt in een sim, echt ongelovelijk. En het kan alleen maar beter worden.
Is MSFS2020 'klaar' de 18e? Nop. Doet het zijn naam als sim die het gevoel van vliegen wil benaderen eer aan? Zeker weten!

De toekomst voor ons als simmers heeft er wmb sinds de 'golden era' nog nooit zo goed uitgezien.
zo werd het op gamer.nl ook ervaren
het vakantie gevoel die je krijgt zonder dat je van je stoel af moet
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spitfire123 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:40:

Zo herkenbaar. Gisteren bv, vlucht van Boone (NC14) richting het zuidwesten (Blue Ridge Mountains). Het landschap dat niet meer bestaat uit herhalende textures, maar op elke plek weer anders is en de turbulentie die je voelt als je langs bergen vliegt. Het gevoel dat het vliegtuig reageert op de atmosfeer, super indrukwekkend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Begrijp me goed, ik ga me alsnog prima vermaken met MSFS als mijn enige flightsim maar ik werd niet echt blij van de Q&A met Asobo... :X :? 8)7 Zoals de vraag wanneer we voor kg i.p.v. lbs kunnen kiezen: het antwoord was 'O, dat is een goed idee! Wij vliegen in Frankrijk met de Robin en gebruiken dan ook kg!' Een goed idee?!?!?!?! |:( Zelfs zonder forum, feedback en Q&A zou je daaraan toch al hebben moeten denken?!? En op de vraag of er een betere planner map komt was het antwoord 'Ah, ok, vertel, wat zouden jullie daarop willen zien". Nou, wat dacht je van alles dat al maandenlang op het test forum genoemd wordt?!?! }:O Ook daarvoor heb je toch geen forum of feedback nodig? Dat kan je toch zelf verzinnen?!? En geen woord over de trans alt die overal 18000 ft is, ook niet over twee opties voor QNH, problemen waar al maanden over gezeurd worden (te grote bomen) worden terzijde geschoven, ontbrekende watermasks (zoals bij tropisch water) zit er volgens de devs al in (terwijl niemand dat ziet), problemen met de AP... euh... welke problemen... :/

Kortom, mijn vertrouwen heeft opnieuw een deuk gekregen. Nogmaals, MSFS ziet er PRACHTIG uit en da's voor mij belangrijk en dus ga ik de sim zeker kopen maar voor het echte sim gedeelte zullen we moeten wachten op 3rd party developers.

De alpha=beta=retail versie en daar is nog heeeeeeeeeeeeeeeel veel mee mis. En ze wekken de indruk naar de community te luisteren, nou, die Q&A laat toch heel wat anders zien. Wat een kneuzen daar bij MS/Asobo. Dat worden leuke weken na de release. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luuk2015 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:35:
Welk vliegtuig zouden jullie aanraden om mee te beginnen voor iemand die totaal nieuw is met flight simulators?
Sommige single props hebben geen auto pilot in MSFS (bv de C152). Maar ik vind het wel een ideaal model om mee te beginnen. Anders zou je de C172 kunnen pakken, die heeft autopilot en grote navigatieschermen waar een kaart op getoond wordt. De Flight Design CTSL vind ik persoonlijk ook wel prettig. Niet super snel, maar dat hoeft ook niet in het begin. Zodat je de basics kan leren (opstijgen, level vliegen, landen, bochtjes maken).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Laatst online: 12-09 12:38
tup61 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:53:
Wat een kneuzen daar bij MS/Asobo.
Ik vind het prachtig hoe jij denkt dat alles maar 'even' gefixt moet worden. Ik denk dat ze jou maar eens aan moeten nemen en dat dan alles over 2 weken opgelost is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luuk2015 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:35:
echt groot zijn ze de verschillen niet
maar een goede allrouder om mee te beginnen is de Cessna 172
of de 150
dan zou ik persoonlijk voor de niet Glasscockpit gaan
maar volg eerste de trainingen die er bij zitten daarin word veel uitgelegt
het is in begin even een leercurve en er komt veel op je af .. maar namaten je meer het vliegtuig eigen maakt en je weer waar alles voor is in de cockpit dan zal het met de tijd steed smakkelijker worden maar inlezen en video kijken op internet over het basis van het vliegen en ook de instumenten dan kan je al een hoop info halen voordat je straks FS2020 opstart

even voor de mensen die FS2020 al hebben hoe is de beechcraft bonanza g36?
want dat is ook wel een goede vliegtuig om te beginnen

maar de belangrijkste is herhalen en blijven oevenen keer op keer en vlieg uren blijven maken
dat is het verstandigste dat in 1 vertrouwde vliegtuig te doen

[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 07-08-2020 13:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spitfire123
cracking cloud schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:51:
[...]

Zo herkenbaar. Gisteren bv, vlucht van Boone (NC14) richting het zuidwesten (Blue Ridge Mountains). Het landschap dat niet meer bestaat uit herhalende textures, maar op elke plek weer anders is en de turbulentie die je voelt als je langs bergen vliegt. Het gevoel dat het vliegtuig reageert op de atmosfeer, super indrukwekkend.
Of dat je door een gat in de bewolking omhoog of naar beneden kijkt, de impressie van die diepte... . En dat je vervolgens ook nog door datzelfde gat heen kan vliegen omdat het er een paar minuten later nog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat ook inderdaad, en de lichteffecten op de grond.

Ik maakte eens een keer de fout om een flinke bui in te vliegen. En dat heb ik geweten. Vliegtuig wou haast niet meer blijven vliegen, flinke drop in de airspeed. Had gelukkig nog genoeg hoogte en kon er snel weer uit, maar dat is wel iets anders dan de standaard wolken in bv XP11, waar je daar geen rekening m ee hoeft te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TranceSetter schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:56:
[...]

Ik vind het prachtig hoe jij denkt dat alles maar 'even' gefixt moet worden. Ik denk dat ze jou maar eens aan moeten nemen en dat dan alles over 2 weken opgelost is 8)7
Hij vergeet te vermelden dat het cockpit team gemiddeld 50 bugs per dag heeft gefixt over de afgelopen 2 weken en dat ze hebben toegezegd dat de autopilot heel veel verbeteringen zal bevatten. Dus we zullen het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitfire123
tup61 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:53:
Begrijp me goed, ik ga me alsnog prima vermaken met MSFS als mijn enige flightsim maar ik werd niet echt blij van de Q&A met Asobo... :X :? 8)7 Zoals de vraag wanneer we voor kg i.p.v. lbs kunnen kiezen: het antwoord was 'O, dat is een goed idee! Wij vliegen in Frankrijk met de Robin en gebruiken dan ook kg!' Een goed idee?!?!?!?! |:( Zelfs zonder forum, feedback en Q&A zou je daaraan toch al hebben moeten denken?!? En op de vraag of er een betere planner map komt was het antwoord 'Ah, ok, vertel, wat zouden jullie daarop willen zien". Nou, wat dacht je van alles dat al maandenlang op het test forum genoemd wordt?!?! }:O Ook daarvoor heb je toch geen forum of feedback nodig? Dat kan je toch zelf verzinnen?!? En geen woord over de trans alt die overal 18000 ft is, ook niet over twee opties voor QNH, problemen waar al maanden over gezeurd worden (te grote bomen) worden terzijde geschoven, ontbrekende watermasks (zoals bij tropisch water) zit er volgens de devs al in (terwijl niemand dat ziet), problemen met de AP... euh... welke problemen... :/

Kortom, mijn vertrouwen heeft opnieuw een deuk gekregen. Nogmaals, MSFS ziet er PRACHTIG uit en da's voor mij belangrijk en dus ga ik de sim zeker kopen maar voor het echte sim gedeelte zullen we moeten wachten op 3rd party developers.

De alpha=beta=retail versie en daar is nog heeeeeeeeeeeeeeeel veel mee mis. En ze wekken de indruk naar de community te luisteren, nou, die Q&A laat toch heel wat anders zien. Wat een kneuzen daar bij MS/Asobo. Dat worden leuke weken na de release. _/-\o_
Transalt in FSX (zelf nu nog in P3D) is ook nog steeds 18000tf.... .
Komt echt wel goed hoor, helemaal met partijen als PMDG en de freeware community waar ze toch afhankelijk van zijn om de sim toekomstperspectief te geven. En geloof nou maar in de beste intenties van mensen, is een stuk relaxter. Als ze al zoveel moeite hebben gedaan om bijvooreeld geluiden zo goed op te nemen, dan komt dat met die transalt ook wel goed; kwestie gevalletje prio op de backlog. :)

Al ben ik het dan wel met je eens dat er nog wel wat te doen is op het gebied van community management. Aan de andere kant, het lijkt ook wel nooit genoeg. (soms betrap ik mezelf er ook op hoor!)
Ach ja, het is net de echte wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cracking cloud schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 14:00:

Ik maakte eens een keer de fout om een flinke bui in te vliegen. En dat heb ik geweten. Vliegtuig wou haast niet meer blijven vliegen, flinke drop in de airspeed. Had gelukkig nog genoeg hoogte en kon er snel weer uit, maar dat is wel iets anders dan de standaard wolken in bv XP11, waar je daar geen rekening m ee hoeft te houden.
IMC _/-\o_ ;) dan heb je al een paar checkpoint gemist maar mooi dat het nu ook echt in een sim kan gebeuren
en dat je daar dus nu echt rekening mee moet gaan houden .. ik heb dit ook al eerder aangehaald dat ik hier echt naar uit kijkt dat dit soort dingen er dus nu ook echt in een sim verwerkt zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:42
cracking cloud schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 14:03:
[...]

Hij vergeet te vermelden dat het cockpit team gemiddeld 50 bugs per dag heeft gefixt over de afgelopen 2 weken en dat ze hebben toegezegd dat de autopilot heel veel verbeteringen zal bevatten. Dus we zullen het zien.
Waar is dat ergens gezegd? Ik ben wel benieuwd naar de dev road, altijd interessant!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flugelisoke
Oh natuurlijk, ik heb geen toegang tot de beta, dus ook niet tot het closed forum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TranceSetter schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:56:
[...]

Hm, je leest niet wat ik zeg. ;) Ik zeg helemaal niet dat 'alles' over 2 weken opgelost moet zijn. Ik zeg ook niet dat ze 'alles' meteen bij release af hadden moeten hebben of dat de sim bij release perfect had moeten zijn. Het ENIGE dat ik zeg is dat MS/Asobo nog geeneens op de hoogte lijkt te zijn van allerlei zaken die al maanden op het forum genoemd worden en zelfs niet van nogal basic basale flight sim zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-09 19:59
Allard schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 23:43:
[...]

Heb je de DVD versie besteld? Je weet dat je die DVD er iedere keer in moet hebben wanneer je wilt gaan simmen?

Voor VR maakt het volgens mij niets uit waar je het ding koopt. MSFS ondersteund in eerste instantie alleen de HP Reverb G2, pas later komt er ondersteuning voor andere VR headsets.
Ik weet het maar dat vind ik geen probleem (ik koop hem eigenlijk gewoon om Aerosoft te ondersteunen, en dat ik iet fysiek heb (jaaa ik weet het het zit tussen de oren))

Ik hoop alleen dat verder wel alles gelijk zal zijn. aan de Xboxstore en steam versie

Niet dat steam zegt je kunt alleen met VR spelen als het via steam gekocht heb.
Hoe gaat bijvoorbeeld het update beleid via Aerosoft?

Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
appie35 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 15:07:
[...]
Hoe gaat bijvoorbeeld het update beleid via Aerosoft?
Dat zal ook afhangen van MS en hoe updates uitgegeven worden. Ik weet wel dat updates en addons voor Aerofly FS 2 bij Aerosoft echt weken en weken achterlopen... maar dat kan dus aan de dev van AFS2 liggen, geen idee. Ik denk niet dat iemand hier nu al iets definitiefs over kan zeggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• migeye
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-09 20:06
Soms zie ik de "lockscreen" van Windows 10 met een prachtige foto en denk dan, dat moet ik ook eens gaan checken wanneer FS2020 er is :) . Hebben jullie dat ook of ben ik de enige ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
migeye schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 15:15:
Soms zie ik de "lockscreen" van Windows 10 met een prachtige foto en denk dan, dat moet ik ook eens gaan checken wanneer FS2020 er is :) . Hebben jullie dat ook of ben ik de enige ;)
Ik heb die gedachten ook gehad maar heb het nu meer met tv kijken als er mooie omgvingen zijn :D
aleen de voorpret al
Ik schrijf ze wel op als ik de omgeving weet :+
heb al een lang lijstje
maar zit nog steeds over mijn eerste vlucht na te denken

heb er twee waar ik tussen twijvel
Saba naar st barths of Stewart - Bella Coola

Saba en st barths zijn beide handcrafted dus dan pak ik er twee in 1 vluchtje en Stewart is handcrafted maar daar is de omgeving weer een heel stuk mooier van als ik naar Bella Coola vliegt

[ Voor 27% gewijzigd door ravw op 07-08-2020 15:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

migeye schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 15:15:
Misschien moeten ze een "Open in Microsoft Flight Simulator" knop toevoegen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-09 17:00
https://gamer.nl/artikele...-wil-de-wereld-veroveren/

Interessant interview met de ontwikkelaars van FS.
Hoe ziet het toekomstige verdienmodel er uit? Komt er betaalde dlc?

Jorg Neumann: Er verschijnen twee soorten updates in de toekomst. We werken aan uitbreidingen van de simulatie en quality of life-updates, maar ook bijvoorbeeld nieuwe landmarks en verbeteringen in het landschap. Maar ook aan de vr-update en de nieuwe scenario’s die we net bespraken. Dat soort updates zijn gratis. Daarnaast werken we aan fundamentele nieuwe concepten zoals bijvoorbeeld helikopters. Er waren uiteraard veel vragen naar helikopters voor in de sim, en die zitten er niet in. Dat vraagt namelijk om een heel nieuw vluchtmodel en ook de wereld moet worden uitgebreid met helikopterplatformen. Dat soort updates bieden we aan als betaalde dlc. Dat komt overigens niet alleen omdat het veel werk is om deze nieuwe vluchtsystemen en helikopters te ontwerpen, maar ook omdat we de makers van de echte toestellen moeten betalen om getrouwe replica’s in onze sim te mogen implementeren.

[ Voor 77% gewijzigd door Sparkiezz op 07-08-2020 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luuk2015 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 15:58:
[...]

Misschien moeten ze een "Open in Microsoft Flight Simulator" knop toevoegen :P
Gewoon een koppeling maken met Opstarten met PC opstart toevoegen dan
sta je gelijk in FS2020

FS OS :o _/-\o_

alleen nog even ingame een brouser toevoegen zodat je gelijk naar internet kan gaan en je dingen kunt blijven doen

[ Voor 15% gewijzigd door ravw op 07-08-2020 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
had ik ook al geplaatst beide stukken

ravw in "Microsoft Flight Simulator (2020)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
  • Laatst online: 14-07 20:24
RobinNL schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 07:55:
[...]

Ik speel de beta zelf op een iets betere laptop (i7 8750H, 16GB RAM en een GTX 1050Ti). Alle instellingen op z'n laagst heb ik op de grond 20-25 fps. In de lucht is het ongeveer 30-34 fps. Het is te doen, maar of je het wil hebben is aan jou.

Het is wel een beta build, dus misschien komen er nog (kleine) verbeteringen in de performance.
Okee, ja ik begrijp dat de game niet op zijn hoogste instellingen gespreeld kan worden op een laptop maar het zou natuurlijk wel fijn zijn als ik iets van de Grapics mee krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-09 19:59
zeker interessant en hier lees ik dat je wel content buiten de store mag aanleveren..

Ook het laatste stukje is interessant over die stewardess

Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Heli's i.c.m. VR in de MSFS2020 wereld, dat is wel iets om naar uit te kijken. :Y

Ik hoop alleen dat ze niet de suffe R22 dan als heli uitbrengen, liever een UH-1, of misschien een AS350.
Ik wil het liefst een Huey, dan kan ik de flightmodel meteen vergelijken met DCS (en anderen met X-Plane). :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Laatst online: 12-09 12:38
tup61 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 14:43:
[...]

Hm, je leest niet wat ik zeg. ;) Ik zeg helemaal niet dat 'alles' over 2 weken opgelost moet zijn. Ik zeg ook niet dat ze 'alles' meteen bij release af hadden moeten hebben of dat de sim bij release perfect had moeten zijn. Het ENIGE dat ik zeg is dat MS/Asobo nog geeneens op de hoogte lijkt te zijn van allerlei zaken die al maanden op het forum genoemd worden en zelfs niet van nogal basic basale flight sim zaken.
Ik begrijp je wel, maar het helpt natuurlijk niet als je mensen kneuzen noemt die bezig zijn met 1 van de grootste flightsims ooit te bouwen, en zo te zien daar behoorlijk goed in zijn.

Je wilt niet weten hoevaak ik bedrijven tegenkom die software uitbrengen, waarvan ik denk dat het enorm onlogisch is er niet aan te denken. Amerikaanse bedrijven die software in Europa uitbrengen voor de boekhouding en dan erachter komen dat wij andere valuta gebruiken dan USD, bijvoorbeeld.

Het lijkt mij dat zo kort voor de release Asobo vooral bezig is met ervoor zorgen dat bij launch alles goed gaat. We kunnen allemaal de enorme vraag aan zien komen naar deze sim, wat in dit geval gepaard gaat met enorme server-capaciteit die nodig is vanwege het streamen van alle data.

Dit betekent niet dat ze kneuzen zijn, het betekent dat ze op dit moment de écht belangrijke bugs aan het fixen zijn die nodig zijn om de sim niet meteen plat te hebben liggen op het moment van launch. Ik denk dat we allemaal weten dat Asobo dit soort dingen echt wel gaat aanpakken na launch, wanneer er wat meer lucht komt in hun development teams.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flugelisoke
Didn't we all?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bij de eerste beelden van FS 2020 die bekent werden gemaakt zullen veel mensen niet anders gereageert hebben
Ik had ook zo iets van ...... :o ........... :o ............. Oke .... :o :o nog maar eens terug kijken , dit kan niet ... .......... WOW .. Hebben ...
kijkend naar mijn PC van .... je heb je langste tijd wel gehad :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:53
Mikee007 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 16:25:
[...]

Okee, ja ik begrijp dat de game niet op zijn hoogste instellingen gespreeld kan worden op een laptop maar het zou natuurlijk wel fijn zijn als ik iets van de Grapics mee krijg.
Maak je geen zorgen jij gaat de beleving helemaal mee krijgen. na 15min. Flight sim op een laptop met een langzame cpu en een 1050 zonder goede koeling gaat ervoor zorgen dat je laptop gaat opstijgen. :p

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Online JJ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-08 23:01

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

RobinNL schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:10:
[...]

Yep. Fragmentatie is hoogst onwenselijk en ook onnodig. Dat er een afsplitsing van FS2020 is gekomen t.o.v. ''de rest'' is al voldoende scheiding.

Eerst maar eens de release afwachten en kijken wie of wat er blijft hangen. Dan kan je altijd nog verder kijken wat er voor wensen over blijven.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik zou het graag weer zien dat gewoon het hele flightsim gebeuren weer allemaal in het oude topic terug gaat ik was eerst ook voorstander van afsplitsing .. maar na de laatste 3 dagen ben ik toch wel van mening dat het niet echt werk, zie ook ineens al die modbreaks en ook de irritatie naar mensen
het normale flightsim topic gaat dan wel langzaam over naar alles over het FS2020 gebeuren
maar kun je wel gewoon de vergelijking maken met XP11 Of P3d zonder dat er gelijk aan alle kanten offtopic gescheeuwd word
of over hardware zaken praten , NU is het lastig ... Hardware word naar het andere topic gestuurt ... maar nieuwlingen die hier komen zoeken op FS2020 en gaan vragen over hardware omdat ze denken hier in het goede topic te zitten en ook over andere dingen
maar geef je daar antwoord op , word er door veel mensen gelijk weer offtopic geschreeuwd
zelf heel je Privebak staat weer vol met de grootste frustratie dingen ( en zeer grove uitlatingen )
nee gooi alles maar weer zo als het was

daar waren jaren lang bijna geen modbreaks omdat het duidelijk was alles over FS kon daar in
en daar zou het weer naar terug moeten .. maar goed dat is mijn mening :D
Zal voor een hele hoop Users ook weer een stuk rustiger worden en voor de modjes ook
wil niet weten hoe veel TR er de laaste dagen naar de Mods zijn gestuurt maar als ik een beetje mensen kennis heb gaan dat net zo snel als het posten in dit topic :D :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
  • Laatst online: 12-09 16:06
schumi1986 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 17:21:
[...]

Maak je geen zorgen jij gaat de beleving helemaal mee krijgen. na 15min. Flight sim op een laptop met een langzame cpu en een 1050 zonder goede koeling gaat ervoor zorgen dat je laptop gaat opstijgen. :p
Ik ben ook wel benieuwd of het een beetje draait op mijn laptop: pricewatch: MSI GF75 9SC-435NL

Zou wel tof zijn als ik hem fatsoenlijk op low en met wat moeite op medium kan spelen :)

Paar jaar terug had ik nog wel een aardige game Pc, maar die staat al enige tijd stof te happen vanwege een defecte videokaart. Daarbij is de CPU ook we aardig verouderd inmiddels en zoek ‘t ook niet om enkel voor FS2020 flink te gaan investeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strider1007
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15:51
Na een modbreak een paar dagen geleden gaf ik ook aan het onlogisch te vinden dat hardware vragen die specifiek met FS2020 te maken hebben naar het hardware-forum zouden moeten.

De reactie van de moderator: FS2020 gerelateerde hardware vragen mogen hier natuurlijk gewoon staan. Het ging toen over de verwijzing naar een aanbieding van een joystick bij de MM. (Zie dinsdag 4 augustus 2020 11:26)

Ik betwijfel of in het 'oude' FS draadje iemand die FX11, of hoe dat ook heet, speelt en daar een speciefieke vraag over stelt, een hoop reacties van newbie FS2020 spelers krijgt die niet in de gaten hebben dat de vraag een ander spel betrof..

Laat het gaan zoals het nu is, en als de hype van FS2020 na een paar maanden over/minder is, kijk dan of een koppeling weer wenselijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
strider1007 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 20:32:
Na een modbreak een paar dagen geleden gaf ik ook aan het onlogisch te vinden dat hardware vragen die specifiek met FS2020 te maken hebben naar het hardware-forum zouden moeten.

De reactie van de moderator: FS2020 gerelateerde hardware vragen mogen hier natuurlijk gewoon staan. Het ging toen over de verwijzing naar een aanbieding van een joystick bij de MM. (Zie dinsdag 4 augustus 2020 11:26)

Ik betwijfel of in het 'oude' FS draadje iemand die FX11, of hoe dat ook heet, speelt en daar een speciefieke vraag over stelt, een hoop reacties van newbie FS2020 spelers krijgt die niet in de gaten hebben dat de vraag een ander spel betrof..

Laat het gaan zoals het nu is, en als de hype van FS2020 na een paar maanden over/minder is, kijk dan of een koppeling weer wenselijk is. ..
ja XP11 en p3d Aerofly Fs2 FS 2020 worden alemaal besproken in dat draadje

Flight Simulator - Deel 85
omdat het daar gewoon algemeen is geworden daar word over vanalles gepraat wat betreft vliegen/ flightsim

dat is al jaren .. dus FS2020 had daar makkelijk kunnen blijven dan kan je over alles praten wat te maken heeft met FS
hardware en software en welke FS ook maakt niet uit

het was ooit begonnen als MS flightsim topic... nou er was de laatste jaren maar weinig Microsoft te bekennen :D en nu moet ineens het weer apart :+

dat haalt ook de hele discussies weg over het vergelijk met andere Flightsim dingen .. of hardware praat
als ik nu in het andere gedeelte neer zit dat er hotas voor 25 % korting te koop zijn en mensen blijven alleen maar hier heen komen ....dan is het hele gedeelte van wat ALLEEN maar FS2020 wil hebben
loop dat soort dingen wel mis.. want Ja ... hardware gepraat :+ :+

[ Voor 12% gewijzigd door ravw op 07-08-2020 21:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strider1007
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15:51
Ik denk, en dat is dus een aanname van mijn kant, dat er een grote groep gamers FS2020 zal gaan spelen die zichzelf helemaal geen flight-simmer noemt.
Generaliserend zal iemand die FS2020 op een leuke laptop gaat spelen zelden losse hardware overwegen, en een voor de wat serieuzere speler bedoelde melding die in een andere thread geplaatst wordt niet missen.

Iemand die, nadat het nieuwe eraf is, zich blijft interesseren zal wellicht ook op andere plekken en in andere draadjes gaan kijken hoe hij/zij FS2020 nog leuker kan maken. Zich een beetje in de nieuwe hobby inlezen en verdiepen dus..

En, zoals ik al aangaf, kijk over een paar maanden als het kaf van het koren gescheiden is ( ik speel ook FS2019 ;) ) of de draden weer samengevoegd kunnen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Interessant wel hoe grafisch gedetailleerd die modellen zijn. Lijkt soms bijna alsof ze rechtstreeks uit Planet Zoo komen. Verwacht dat dit met de nodige mods ook wel zal evolueren zodat je meer dieren op meer plekken kunt vinden.

Vind dit ook wel een interessante video. Met name het begin toont nog best veel bugs, vooral op het gebied van de ATC. Daarnaast de oscillatie wat mijns inziens niet heel lastig te fixen zal zijn.

Weet overigens ook niet precies welke build gebruikt wordt voor deze video's. Wellicht dat de devs alweer een aantal versies verder zijn waarin deze bugs allang gefixed zijn.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Nu online
Bugs zitten er bij de release zeker nog in. Microsoft noemt de release zelf “slechts het begin” en zal blijven werken aan bugfixes en nieuwe content/updates.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
London schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 08:26:
[...]

Daarnaast de oscillatie wat mijns inziens niet heel lastig te fixen zal zijn.

Weet overigens ook niet precies welke build gebruikt wordt voor deze video's. Wellicht dat de devs alweer een aantal versies verder zijn waarin deze bugs allang gefixed zijn.
Op het insider forum zeiden de devs dat autopilots complexe systemen zijn, maar dat ze gemiddeld 50 bugs per dag hebben gefixt de afgelopen 2 weken. Ik heb gisteren nog een testvlucht gedaan in de Diamond DA62 en daar trad het oscillatie probleem niet op. Dus ik ga er wel vanuit dat ze dit bij de andere toestellen gefixt hebben voor release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriaaanvdb
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 15-02-2024
Goedendag ik ben nieuw bij dit forum maar ik heb een aantal vraagjes. mijn pc kan net fs2020 aan maar ik wil mijn pc upgraden dus als iemand tips heeft welke onderdelen aan te raden is mijn budget is ongeveer 400 euro
Mijn specs nu:
i5 6500 / 3,20GHz
MSI H110M PRO-VH
Nvidia GeForce GTX 1060 (6GB)
8GB Ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
@Adriaaanvdb
Ik zou toch echt nog even wachten tot 18/8 en dan kijken wat de testen van de release build je vertellen.

Maar als je haast hebt om je voor te bereiden dan zou ik in ieder geval het geheugen upgraden naar minimaal 16GB (maar als je toch bezig bent is 32Gb waarschijnlijk goedkoper en makkelijker om dit in een keer te doen). Hier ga je zeker nooit verkeerd aan doen.

Next on the list zou denk ik de processor zijn. Maar ja in hoeverre FS2020 nog steeds CPU bound of toch meer GPU bound is valt nu nog niet zoveel over te vertellen dus vandaar mijn tip om benchmarks van de finale build even af te wachten.
Plus dat je even moet kijken welke processor je moederbord nog ondersteunt en verkrijgbaar zijn.
Anders kom je in een combo van MB/Proc/Mem terecht. Kan ook en valt nog wel binnen je budget, zeker als je dan voor een Ryzen build gaat.

Veel info over upgrading valt overigens voor iedereen te vinden in
Componenten Aankoopadvies

[ Voor 22% gewijzigd door killerbee1958 op 08-08-2020 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriaaanvdb
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 15-02-2024
killerbee1958 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 09:39:
@Adriaaanvdb
Ik zou toch echt nog even wachten tot 18/8 en dan kijken wat de testen van de release build je vertellen.

Maar als je haast hebt om je voor te bereiden dan zou ik in ieder geval het geheugen upgraden naar minimaal 16GB (maar als je toch bezig bent is 32Gb waarschijnlijk goedkoper en makkelijker om dit in een keer te doen). Hier ga je zeker nooit verkeerd aan doen.

Next on the list zou denk ik de processor zijn. Maar ja in hoeverre FS2020 nog steeds CPU bound of toch meer GPU bound is valt nu nog niet zoveel over te vertellen dus vandaar mijn tip om benchmarks van de finale build even af te wachten.
Ah dankjewel. Ik zat te kijken of de ryzen 7 2700x lijkt me wel een goeie processor maar ik moet dan ook direct een nieuwe moederbord erbij doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:01
Adriaaanvdb schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 10:08:
[...]

Ah dankjewel. Ik zat te kijken of de ryzen 7 2700x lijkt me wel een goeie processor maar ik moet dan ook direct een nieuwe moederbord erbij doen...
Koop dan een Ryzen 5 3600. Nieuwer, sneller, iets goedkoper.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jirnsum
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-09 19:33

Steam profiel UPlay JirnsumNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik denk dat Mathias Rust heel wat virtuele navolging gaat krijgen de komende tijd :D

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobinNL
Op Reddit wordt trouwens 2x de Standard Edition weggegeven. Je kan enkel meedoen als je Reddit account voor 7 augustus 2020 is aangemaakt.

Misschien niet allemaal even accuraat, maar zeker leuk om ze allemaal eens te bezoeken!

[ Voor 30% gewijzigd door RobinNL op 08-08-2020 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Adriaaanvdb schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 09:27:
Goedendag ik ben nieuw bij dit forum maar ik heb een aantal vraagjes. mijn pc kan net fs2020 aan maar ik wil mijn pc upgraden dus als iemand tips heeft welke onderdelen aan te raden is mijn budget is ongeveer 400 euro
Mijn specs nu:
i5 6500 / 3,20GHz
MSI H110M PRO-VH
Nvidia GeForce GTX 1060 (6GB)
8GB Ram
De beta vraagt op mijn pc (Ryzen 5 3600 / RTX2060 Super / 32 GB RAM) meer GPU dan CPU. Nou zijn er vast wel slimme mensen hier die dat kunnen vertalen naar jouw situatie.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qJ32n1mh4Vaxae8ANPnRx8k5Zsk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3bLI6esmxzaMn6oaqExfksjt.jpg?f=fotoalbum_large

RAM upgrade kan ik sowieso aanbevelen. Zoals je ziet zou je al aan de max zitten met alleen Flight Simulator en dan moeten Windows en alle achtergrondprogramma's er nog bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 18:28
cracking cloud schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 13:39:
[...]

De beta vraagt op mijn pc (Ryzen 5 3600 / RTX2060 Super / 32 GB RAM) meer GPU dan CPU. Nou zijn er vast wel slimme mensen hier die dat kunnen vertalen naar jouw situatie.
[Afbeelding]

RAM upgrade kan ik sowieso aanbevelen. Zoals je ziet zou je al aan de max zitten met alleen Flight Simulator en dan moeten Windows en alle achtergrondprogramma's er nog bij.
Hoe heb je dat gedaan? Zou dat ook wel van mijn systeem willen weten.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jirnsum
Marcievg schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 13:44:
[...]

Hoe heb je dat gedaan? Zou dat ook wel van mijn systeem willen weten.
Rechtsklik op je taakbalk -> Task manager/Taakbeheer, en dan linksonderin More Details

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 18:28
Jirnsum schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 13:46:
[...]

Rechtsklik op je taakbalk -> Task manager/Taakbeheer, en dan linksonderin More Details
Ja dat doe ik al altijd zo maar gpu staat daar toch niet bij?

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien heb je nog een hele oude windows 10 (voor 1709).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeKoud
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 13:06
Dieren en Auto's die lopen en rijden, maar heeft iemand al treinen zien rijden en boten zien varen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

cracking cloud schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 13:39:
[...]

[Afbeelding]

Ik neem aan dat je niet op 1080p speelt?
Aangezien je CPU utilization redelijk laag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt, 1440p. Was ik vergeten erbij te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
JantjeKoud schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 14:13:
Dieren en Auto's die lopen en rijden, maar heeft iemand al treinen zien rijden en boten zien varen?
Hmm, dat vraag ik me ook af of je vrachtschepen ziet en pleasure boats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
JantjeKoud schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 14:13:
Ja, zie deze video. Het is heel kort te zien en bij een hand-crafted vliegveld. Ik verwacht zelf niet dat je treinen ziet rijden door Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
Marcievg schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 13:58:
[...]

Ja dat doe ik al altijd zo maar gpu staat daar toch niet bij?
Niet standaard maar als je bovenin gaat staan en rechtermuis klikt dan kun je de GPU toevoegen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mikee007
  • Laatst online: 14-07 20:24
Is GeForce Now niet een prima oplossing om Flight Simulator 2020 op te spelen vanaf een Notebook? om toch met maximale kwaliteit Flight Simulator te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jirnsum schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 13:46:
[...]

kan ook op het windows logo gaan staan rechtermuis en dan taakbeheer , kom je ook daar uit ( windows 10 dan )

maar al iets bekent over preloads ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jirnsum
ravw schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 18:50:
[...]

kan ook op het windows logo gaan staan rechtermuis en dan taakbeheer , kom je ook daar uit ( windows 10 dan )

Ja en ook door op CTRL-ALT-DEL te drukken. Wist je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-09 20:49
cracking cloud schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 11:39:
Ik haal in de beta tussen de 30 en 60 met een 2060 super op high. Op ultra zit het tussen de 30 en 40. Volgens mij zijn dat prima framerates voor een flightsim.

Edit: oja, 1440p
Ik heb ook een 2060 super ( en een 1440p 60hz scherm), maar snap niet hoe je zo een soepele spelervaring kan realiseren.
Je krijgt in de situatie zoals jij em schetst toch minimaal screen tearing? Dat zou het voor mij onspeelbaar maken.

B450 - 5800X - 32GB DDR4 3200 MT/s CL16 - RTX 4070

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

ravw schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 18:50:
[...]

Er is hier al meerdere malen hier aangegeven dat volgens Microsoft/Asobo alleen de launcher gepreload kan worden. De game kan je pas preloaden op release.
Bron:
https://twitter.com/MSFSo...72864?ref_src=twsrc%5Etfw

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BeetjeVreemd schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 19:31:
[...]

Ik heb ook een 2060 super ( en een 1440p 60hz scherm), maar snap niet hoe je zo een soepele spelervaring kan realiseren.
Je krijgt in de situatie zoals jij em schetst toch minimaal screen tearing? Dat zou het voor mij onspeelbaar maken.
Heb ik geen last van. Is mij in ieder geval tot nog toe niet opgevallen. Ik heb v-sync uit staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
cracking cloud schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 19:51:
[...]

Heb ik geen last van. Is mij in ieder geval tot nog toe niet opgevallen. Ik heb v-sync uit staan.
Dat snap ik niet. Ook al heb je gsync/freesync, die gaat niet zo laag qua fps.
Is toch technisch onmogelijk om dan ook zonder Vsync geen screentearing te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

BeetjeVreemd schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 19:55:
[...]

Dat snap ik niet. Ook al heb je gsync/freesync, die gaat niet zo laag qua fps.
Is toch technisch onmogelijk om dan ook zonder Vsync geen screentearing te krijgen?
Screen tearing is alleen van toepassing als je GPU meer frames uitspuugt dan dat je scherm kan weergeven.
De meeste schermen die g-sync ondersteunen hebben vaak een range die begint bij 35 fps, g-sync heb je dus wat aan. Als je onder je maximale refresh-rate van je scherm blijft maakt v-sync niets uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JaPPa03
Luuk2015 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 19:58:
[...]

Screen tearing is alleen van toepassing als je GPU meer frames uitspuugt dan dat je scherm kan weergeven.
De meeste schermen die g-sync ondersteunen hebben vaak een range die begint bij 35 fps, g-sync heb je dus wat aan. Als je onder je maximale refresh-rate van je scherm blijft maakt v-sync niets uit.
Nee dat is niet waar, je kunt het ook krijgen met minder frames. Heel bekend probleem met sommige games zoals de Total War serie. Want hoewel je minder frames hebt dan je monitor aankan heb je nog steeds het probleem dat de frames niet in-sync zijn met je refresh rate van je monitor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Luuk2015 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 19:58:
[...]

Daar klopt niet veel van wat je zegt. Was het maar waar.
En volgens mij gaan de meeste G/freesync ook niet zo laag qua range waarbinnen ze werken, again, was het maar waar. De mijne begint volgens mij bij 48 fps.
Maar mijn freesync scherm is niet officieel Gsync compatible dus mijn aim voor fs2020 zou zijn om ten alle tijde 60 fps te halen (op m'n 60hz scherm) zodat ik Vsync kan gebruiken en dus geen screen tearing heb.
Maar ik kom er met de info die ik tot nu toe heb gevonden nog niet uit of dat een haalbaar doel is met mijn setup (Ryzen 5 2600 2060 super 16GB).
Ik vind bijv. landingen het leukste om te doen, en wil dus ook, misschien beter gezegd juist, bij landingen ook die 60 fps halen. Maar dicht bij de grond (en bijv. midden tussen de wolken) is het zwaarst voor de PC.

Ik snap je opmerking over "als je onder je maximale refresh-rate van je scherm blijft maakt vsync niets uit" ook niet. Met Vsync moet je juist te alle tijden minimaal de refresh rate van je monitor halen qua fps.

Ik had laatst nog xplane 11 geïnstalleerd en kwakkelde dan soms in de 40 -ish range qua fps.
Als ik dan de camera van links naar rechts bewoon in de cockpit bijv. had ik enorme screentearing, niet speelbaar. Refund gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Owja, en ik las hier ook dat je de fps niet kan cappen bij msfs2020, maar zou dat ook niet kunnen met RTSS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

BeetjeVreemd schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 20:36:
[...]

Daar klopt niet veel van wat je zegt. Was het maar waar.
En volgens mij gaan de meeste G/freesync ook niet zo laag qua range waarbinnen ze werken, again, was het maar waar. De mijne begint volgens mij bij 48 fps.
Maar mijn freesync scherm is niet officieel Gsync compatible dus mijn aim voor fs2020 zou zijn om ten alle tijde 60 fps te halen (op m'n 60hz scherm) zodat ik Vsync kan gebruiken en dus geen screen tearing heb.
Maar ik kom er met de info die ik tot nu toe heb gevonden nog niet uit of dat een haalbaar doel is met mijn setup (Ryzen 5 2600 2060 super 16GB).
Ik vind bijv. landingen het leukste om te doen, en wil dus ook, misschien beter gezegd juist, bij landingen ook die 60 fps halen. Maar dicht bij de grond (en bijv. midden tussen de wolken) is het zwaarst voor de PC.

Ik snap je opmerking over "als je onder je maximale refresh-rate van je scherm blijft maakt vsync niets uit" ook niet. Met Vsync moet je juist te alle tijden minimaal de refresh rate van je monitor halen qua fps.

Ik had laatst nog xplane 11 geïnstalleerd en kwakkelde dan soms in de 40 -ish range qua fps.
Als ik dan de camera van links naar rechts bewoon in de cockpit bijv. had ik enorme screentearing, niet speelbaar. Refund gedaan
Excuus, dan was ik in de war.
Overigens dacht ik dat de g-sync range een stuk lager zou beginnen, mijn scherm (Acer Predator XB271HU) zijn g-sync range begint bij 35fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Luuk2015 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 21:07:
[...]

Excuus, dan was ik in de war.
Overigens dacht ik dat de g-sync range een stuk lager zou beginnen, mijn scherm (Acer Predator XB271HU) zijn g-sync range begint bij 35fps.
Dat is wel nice dat die van jou zo laag gaat met die Gsync range #BeetjeJaloers :)
Daar heb je dan ook echt wat aan bij zo'n low-fps situatie.

Nieuwsgierig vraagje: Waarom ben je voor dat scherm gegaan en niet bijv de meer dan 100 euro goedkopere LG UltraGear 27GL850 die overal (voor zover ik gezien heb) heel goed uit de reviews komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

BeetjeVreemd schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 21:23:
[...]

Dat is wel nice dat die van jou zo laag gaat met die Gsync range #BeetjeJaloers :)
Daar heb je dan ook echt wat aan bij zo'n low-fps situatie.

Nieuwsgierig vraagje: Waarom ben je voor dat scherm gegaan en niet bijv de meer dan 100 euro goedkopere LG UltraGear 27GL850 die overal (voor zover ik gezien heb) heel goed uit de reviews komt?
Ik zie nu pas dat ik de 165IPS versie heb gelinkt, ik heb de 144hz TN versie (die ik nog kan overklokken).
De reden waarom ik die heb gekocht is omdat het scherm een moment te koop was bij de Mediamarkt voor 385 euro. Op dat moment waren er niet veel gsync schermen in die prijsklasse dus heb ik die maar gelijk gekocht. Alleen vond mijn gtx970 dit niet heel erg fijn, heb toen ook een nieuwe gpu moeten kopen :9

PS: Geen idee waarom de mediamarkt hem verkocht voor 385 euro, scherm was volledig nieuw en de meeste shops verkochten hem volgens voor rond de 500 euro op dat moment.

[ Voor 8% gewijzigd door Luuk2015 op 08-08-2020 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
leuk om te lezen maar hier weer een FS2020 filmpje hoe de wereld word opgebouw in FS2020
en nog meer info

YouTube: Microsoft Flight Simulator 2020 - World Building Tech, Development U...

Pagina: 1 ... 15 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc