Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 18:28
Delen van informatie onder NDA is niet toegestaan op Tweakers

[ Voor 95% gewijzigd door Ircghost op 09-08-2020 15:14 ]

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
Marcievg schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 22:04:
Ik heb ook weer even gekeken naar mijn prestaties en waar boven manhattan voorheen 24gb van het geheugen werd gebruikt zit ik nu rond de 20gb
knip

Wanneer ik op JFK sta daalt het geheugen maar neemt de CPU wel iets toe in de belasting.
knip
Mijn GPU komt niet onder de 90% en zit meestal rond de 96%

Bovenstaande is in 4k met ultra settings.
Je weet dat je deze beelden beslist niet mag delen volgens de NDA?

[ Voor 26% gewijzigd door Ircghost op 09-08-2020 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
Dutchy88 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 22:29:
[...]

Je weet dat je deze beelden beslist niet mag delen volgens de NDA?
I know maar met alles dat er nu rondgaat op internet denk ik niet dat ze er nog moeilijk om doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marcievg schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 22:33:
[...]

I know maar met alles dat er nu rondgaat op internet denk ik niet dat ze er nog moeilijk om doen
even een opmerking over BIT DEFENDER ... zet die eensuit als je gaat FS2020 ... dan zal je betere frames halen en ook minder geheugen

Virusscanners kunnen heel veel tegen werken .. zeker als ze onderfly gaan scannen .. maar
zet de rest van je onnodige programma's ook uit ...
Of gebruik een Game booster

Smart Game Booster van steam is gartis en kan je gebruiken , werkt echt goed
Driver Booster zit hij ook in ... maar niet je drivers mee update ( de nieuwe windows versie 2004 word vernagelt .. maar alleen die game booster gebruiken die er in zit _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door ravw op 08-08-2020 23:37 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-09 11:16

Luuk2015

Vires in numeris

ravw schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 23:33:
[...]

even een opmerking over BIT DEFENDER ... zet die eensuit als je gaat FS2020 ... dan zal je betere frames halen en ook minder geheugen
Zo te zien gebruikt de virusscanner niet al te veel CPU utilization + ram gebruik als ik kijk naar de taakbeheer in de screenshot. Ik denk niet echt dat je een heel groot verschil gaat merken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

ravw schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 23:33:
[...]

Virusscanners kunnen heel veel tegen werken .. zeker als ze onderfly gaan scannen .. maar
zet de rest van je onnodige programma's ook uit ...
Of gebruik een Game booster

Smart Game Booster van steam is gartis en kan je gebruiken , werkt echt goed
Driver Booster zit hij ook in ... maar niet je drivers mee update ( de nieuwe windows versie 2004 word vernagelt .. maar alleen die game booster gebruiken die er in zit _/-\o_
Windows heeft dacht ik zelf ook een ingebouwde functie hiervoor die bepaalde taken pauzeert zodra een applicatie in full-screen is geopend.
Zelf houd ik niet echt van "Game booster" applicaties omdat ze vaak zoveel crap met zich meebrengen en omdat ik er in het verleden niet heel veel van heb gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Ik heb ook weer even gekeken naar mijn prestaties en waar boven manhattan voorheen 24gb van het geheugen werd gebruikt zit ik nu rond de 20gb
[Afbeelding]

Wanneer ik op JFK sta daalt het geheugen maar neemt de CPU wel iets toe in de belasting.
[Afbeelding]
Mijn GPU komt niet onder de 90% en zit meestal rond de 96%

Holy moly bijna 20GB ram gebruik, volgens mij zijn er geen andere games die ook zoveel gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luuk2015 schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 00:15:
[...]

Zo te zien gebruikt de virusscanner niet al te veel CPU utilization + ram gebruik als ik kijk naar de taakbeheer in de screenshot. Ik denk niet echt dat je een heel groot verschil gaat merken.
ik heb even opgezocht maar je kan hem zelf al in game modes zetten
Bitdefender Game Mode – How to configure

Click the icon on the left side bar of the Bitdefender interface.
Select the PROFILES tab.
Click the CONFIGURE button from the Game Profile area.
Choose the system adjustments you would like to be applied by checking one or more of the options displayed in the new window. ...
Click Save to close the window.

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 20:48

Dani86

AeroGeek

knip

Interessant. Wat is jouw setup?

[ Voor 44% gewijzigd door Ircghost op 09-08-2020 15:16 ]

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
Dani86 schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 00:44:
[...]

Interessant. Wat is jouw setup?
I9 9900k
32gb ram
RTX 2080

@ravw ik zal morgen eens kijken naar die game modus bij bitdefender. Een van de redenen dat ik bitdefender heb genomen(jaren geleden) was dat het een minimale belasting op het systeem was dus ben benieuwd of het iets zal uitmaken.

[ Voor 39% gewijzigd door Marcievg op 09-08-2020 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17:40
Marcievg schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 01:06:
[...]

I9 9900k
32gb ram
RTX 2080

@ravw ik zal morgen eens kijken naar die game modus bij bitdefender. Een van de redenen dat ik bitdefender heb genomen(jaren geleden) was dat het een minimale belasting op het systeem was dus ben benieuwd of het iets zal uitmaken.
Hoeveel fps haal je op een druk vliegveld on 4k ultra?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcievg
schumi1986 schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 01:43:
[...]

Hoeveel fps haal je op een druk vliegveld on 4k ultra?
Tussen de 25 en 37fps. Afhankelijk van hoe je de camera hebt en of het external of cockpit camera is. Ook het weer geeft een verschil maar 25 is mijn minimum dat ik haal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-08 11:00
Hi all. Ik zit er sterk aan te denken om de TM Hotas Warthog te kopen voor MFS2020, maar kan er niet veel over vinden in deze thread. Is dit een goeie keus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:15
ISaFeeliN schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 08:55:
Hi all. Ik zit er sterk aan te denken om de TM Hotas Warthog te kopen voor MFS2020, maar kan er niet veel over vinden in deze thread. Is dit een goeie keus?
Als je ook dcs gaat spelen is er geen betere keus. Voor alleen MFS2020 is hij veel te duur en zou ik wat anders zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
upclocker schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 09:18:
[...]

Als je ook dcs gaat spelen is er geen betere keus. Voor alleen MFS2020 is hij veel te duur en zou ik wat anders zoeken.
Zoals wat dan? Want het meeste is wel erg plastic allemaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17:40
ISaFeeliN schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 09:43:
[...]

Honeycomb yoke en throttle

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schurem
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 08:34

Schurem

Anytime, Anywhere

Haha de yoke in een echte Cessna 152 is ook een klein, goedkoop voelend stukje plastic ;)

Oh! I have slipped the surly bonds of earth, And danced the skies on laughter-silvered wings; Sunward I've climbed, and joined the tumbling mirth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ISaFeeliN schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 09:43:
[...]

dan zou je kunnen kijken naar de Virtual Fly Yoko Plus , die is helemaal van metaal
maar wel een erg hoog prijskaartje

https://www.flightsimwebs...y-yoko-the-yoke-plus.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Approach lights in je tuin (al denk ik niet dat er nog iemand woont)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pFyi9B6j7Rdj8jh9oJLou3gPxHw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dT5IIgzeSbNw1te7pwvBJ56V.png?f=fotoalbum_large

Vloog net rond Cork (Ierland) in de beta en ik dacht: waarom zitten die approach lights half in de bomen. Maar dat schijnt dus echt zo te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mstoel
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-08 17:27
cracking cloud schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 11:16:
Approach lights in je tuin (al denk ik niet dat er nog iemand woont)

[Afbeelding]

Vloog net rond Cork (Ierland) in de beta en ik dacht: waarom zitten die approach lights half in de bomen. Maar dat schijnt dus echt zo te zijn.
Interessant dat die ene lamp daar gewoon zweeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strider1007
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15:51
mstoel schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 11:23:
[...]

Interessant dat die ene lamp daar gewoon zweeft ;)
Och, dat herken ik nog wel van google-streetview..

Maar dat enge witte handje.. 😱

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Squirrel heeft weer een interessante en grafisch zeer hoogstaande video geplaatst:

Interessante remarks zijn toch wel dat hij continu zijn fps benoemt. Dit omdat Athene qua scenery & props 1 van de meest ''zware'' steden is om te laden. In de meest scenery heavy gebieden dipt z'n fps naar 40 maar dat is alsnog heel erg redelijk gezien zijn specs (alles op ultra).

De timing is wel uitmuntend qua landing trouwens. Die sunset + de lichten die aangaan in en om Skiathos _/-\o_ _/-\o_

Heb in plaats van 1 dag vrij maar de hele week vrijgenomen in de release week >:)

[ Voor 7% gewijzigd door London op 09-08-2020 11:32 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al in L.A., New York, Amsterdam, Berlijn, Peking en Parijs gevlogen en het was genieten. Voor dit spel ga ik dit jaar een Xbox Series X en een 4K HDR tv kopen. Lekker op de bank vliegen. De laadtijden van de nieuwe Xbox vergeleken met een PC zijn ook veel beter. Xbox Series X SSD met 5,5Gb per seconde vergeleken met mijn laptop SSD 300Mb per seconde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:45
Vorige week de deluxe uitvoering gepreordered op microsoft store.

Alleen is me 1 ding niet helemaal duidelijk :
Je kan MSFS2020 pas vanaf 18-08-20 gebruiken : okay, check duidelijk.

Alleen vanaf wanneer kan je MSFS downloaden/installeren :?
Zag/las van de week ergens dat MSFS vanaf 17-08-20 te downloaden/installeren is, alleen als ik op mijn Microsoft store pagina kijk geeft hij aan dat hij al geinstalleerd is.
(En nee, dat is hij niet : 150Gb is nou niet bepaald een map die je vlug gaan missen op een SSD)

Never mind, staat in de start post

[ Voor 4% gewijzigd door dierkx36 op 09-08-2020 12:19 ]

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
Verwijderd schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 12:00:
Ik heb al in L.A., New York, Amsterdam, Berlijn, Peking en Parijs gevlogen en het was genieten. Voor dit spel ga ik dit jaar een Xbox Series X en een 4K HDR tv kopen. Lekker op de bank vliegen. De laadtijden van de nieuwe Xbox vergeleken met een PC zijn ook veel beter. Xbox Series X SSD met 5,5Gb per seconde vergeleken met mijn laptop SSD 300Mb per seconde.
Ik heb mijn pc naast het tv meubel staan en zo lekker op de tv. Ik heb het gespeeld met een Xbox controller maar je hebt gewoon echt niet genoeg knoppen en ik verwacht dan ook dat het een beperkte ervaring gaat zijn op de console.
Ik speel nu met de Logitech x56 naast me of op de salontafel en heb het toetsenbord er ook nog bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saybia
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-07 19:56
Marcievg schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 12:24:
[...]

Ik heb mijn pc naast het tv meubel staan en zo lekker op de tv. Ik heb het gespeeld met een Xbox controller maar je hebt gewoon echt niet genoeg knoppen en ik verwacht dan ook dat het een beperkte ervaring gaat zijn op de console.
Ik speel nu met de Logitech x56 naast me of op de salontafel en heb het toetsenbord er ook nog bij.
Even een stukje citeren: "Mouse and keyboard support was added to Xbox One in 2018, but it remains available on a game-by-game basis. If developers want to add it to their games, they can — but they don’t have to."

Bron: https://www.polygon.com/2...aking-2020-keyboard-mouse

Zoals je kan lezen kan het dus met Halo.We zullen zien wat er gaat komen. Heb het ooit eens getest op de Xbox. Bij de meeste spellen, werd wel mijn toetsenbord herkent maar niet de muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marcievg schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 12:24:
[...]

Ik heb het gespeeld met een Xbox controller maar je hebt gewoon echt niet genoeg knoppen en ik verwacht dan ook dat het een beperkte ervaring gaat zijn op de console.
Daarom zijn de meeste hard core simulatoren nooit aangeslagen op de console , puur omdet er veel te weinig knoppen zijn .. als je een flightsim alle knoppen wil bedienen en zo als ze in het echt doen .. dan kom je al te kort met een tobo ..,
maar vood de gemiddelde PC gebruiken zal vaak ook niet echt veel meer knoppen gebruiken dan een Console speler .

dus voor de grote groep is een console prima om even een rondje te vliegen en te genieten van virtuele wereld en of vakantie ;)

Maar voor de echte Simmer die dus wel alles volgens de juiste regels wil doen en het real vliegen wil benaderen ..... ja dan ga je zit zeker niet reden met een game controler

en dan heb ik het nog niet eens over de real feel van een yoke of Hotas vs controler
Ik heb voor de Xbox nog geen hardware gezien die de pc wel ondersteund zoals Saitek en andere hardware makers die hun panelen uitbrengen om het "real"feel te krijgen

[ Voor 11% gewijzigd door ravw op 09-08-2020 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
upclocker schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 09:18:
[...]

Ik kom toch terug op de Warthog. Het blijkt weer eens dat TM de buitenkant super mooi maakt, maar de gimbal van de stick is deels van plastic, juist daar waar je metaal zou verwachten. Op een forum de binnenkant gezien van dat apparaat en daar schrik ik een beetje van zo slordig.

Inmiddels terecht gekomen bij VIRPIL, en die lijken wel echt kwaliteitsspul te maken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ISaFeeliN
ravw schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 10:55:
[...]

dan zou je kunnen kijken naar de Virtual Fly Yoko Plus , die is helemaal van metaal
maar wel een erg hoog prijskaartje

https://www.flightsimwebs...y-yoko-the-yoke-plus.html
Ok, dat is weer net iets te, maar toch bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ISaFeeliN schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 13:12:
[...]

Ok, dat is weer net iets te, maar toch bedankt :)
ik vind die spulen van gashendels/ruddelpendalen en zo ook erg mooi en puur metaal , maar de prijs is wat minders
maar aan de andere kant als je er een beetje goed mee omgaat kan je er wel erg lang mee doen ..
Ik heb trouwens hier ook een hotas en een G25 waar ik nu al meer dan 10 jaar mee doet
dus als je het op die manier bekijkt kan het zijn geld wel waar wezen
het enige waar ik altijd een beetje bang voor bent is dat het na een grote windows verandering of Flightsim verandering dat de hardware niet meer ondersteund word

zeker als het geen bekende merken zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:45
ISaFeeliN schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 13:12:
[...]

Ik kom toch terug op de Warthog. Het blijkt weer eens dat TM de buitenkant super mooi maakt, maar de gimbal van de stick is deels van plastic, juist daar waar je metaal zou verwachten. Op een forum de binnenkant gezien van dat apparaat en daar schrik ik een beetje van zo slordig.

Inmiddels terecht gekomen bij VIRPIL, en die lijken wel echt kwaliteitsspul te maken..
Even op inhaken :
De TM Warthog is binnen de (professionele) flight sim wereld 1 van de meest gebruikte joystick/throttle sets.
Deze set heeft jammer genoeg ook redelijk wat nadelen :
-Zoals je al aan geeft de gimbal in de base van de joystick, wat de meeste doen is deze gimbal wat schuren met schuurpapier zodat hij minder blijft "plakken"
- De veer in de base van de joystick, deze is verdomd zwaar : voor GA en veevervoer is het nog te doen, alleen als je met heli's aan de gang gaat (veel en kleine correcties) heb je binnen no time geen pols meer over.
(Dat gezegd, pasgeleden heb ik een nieuwe Warthog joystick moeten aanschaffen omdat de bedrading in de base helemaal was doorgesneden en bij die ik nou heb is de beweging wel al een stuk soepeler, TM heeft er dus iets aan gedaan denk ik)
- zoals hierboven genoemd : de bedrading in de base van de joystick wilt wel eens doorgesneden worden :X (scherpe randen in de gimbal van de joystick)
- De rem op het throttle gedeelte kent 2 standen : vast en nog vaster : word over het algemeen opgelost door wat WD40 of siliconen spray op de rem te spuiten)

Virpil daarin tegen is snel een redelijk grote naam aan het worden in de professionele flight sim wereld, en je hoort/leest ook erg weinig klachten over hun joysticks en throttle sets.
Alleen Virpil heeft lang een toevoer/voorraad probleem gehad : sta niet raar te kijken als je 1+ maand moet wachten op je bestelde spullen.
(Tijd geleden hadden ze op hun FB pagina wel aangegeven dat ze hun directe voorraad gingen vergroten, ik heb zelf daarna niet meer gevolgd of ze nou nog steeds met leverings problemen zitten)

Daarnaast zijn ze ook best prijzig, al is de kwaliteit er wel naar.

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 12:19
https://orbxsystems.com/f...rosoft-flight-simulator/#

ORBX heeft bij release al scenery als addons beschikbaar in de Marketplace.

Zullen meer uitgevers dit voorbeeld volgen?

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaar dat London er zo slecht uitziet in de basis sim. Orbx biedt een scenery pack aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
weststar schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 14:46:

Orca island _/-\o_ nu nog snel even Bela Coola O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Super cool dat er zo snel al addons beschikbaar komen door 3rd party ontwikkelaars!
Ik zie trouwens dat er ook een prijs bij staat voor "existing customers", houdt dat gewoon in dat ik eenmalig een pack koop voor de standaard prijs dat ik in het vervolg de packs kan kopen voor de lagere "existing customers" prijs?

[ Voor 21% gewijzigd door Luuk2015 op 09-08-2020 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2020 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad, een paar mooie vliegtuigen, zoals een betaalbare 737 (daar ga ik geen $140 voor neerleggen) of een mooie Dash of Saab 340.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jirnsum
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-09 19:33
Luuk2015 schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 15:19:
[...]

Super cool dat er zo snel al addons beschikbaar komen door 3rd party ontwikkelaars!
Ik zie trouwens dat er ook een prijs bij staat voor "existing customers", houdt dat gewoon in dat ik eenmalig een pack koop voor de standaard prijs dat ik in het vervolg de packs kan kopen voor de lagere "existing customers" prijs?
Ik neem aan dat dat gaat over mensen die het betreffende pack al voor een legacy Sim hadden aangeschaft

Steam profiel UPlay JirnsumNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Staat erboven inderdaad:
We are also happy to confirm that current owners of Orbx products running on FSX, Prepar3D, X-Plane and Aerofly FS 2 that are launched for Microsoft Flight Simulator will receive a 40% discount. As ownership needs to be validated, this discount can only be applied via purchases from OrbxDirect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:17
dubbele post, kan weg. :+

[ Voor 86% gewijzigd door BazerK op 09-08-2020 16:49 ]

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 23:36
BazerK schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 16:27:
En daar zijn de eerste concrete scenery addon announcements van ORBX... :9
Zie een paar posts boven je ;)

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ben alleen benieuwd hoe je dat kan gaan aangeven , omdat ik veel via steam heb gekocht en niet via hun ..
heb op steam zelf dingen dubbel staan voor diverse flightsims

[ Voor 11% gewijzigd door ravw op 09-08-2020 16:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Heel erg mooi alle London scenery. Moet ik met m'n naam (en gedeeltelijke woonplaats) maar even werk van maken denk ik!

Net even een request gedaan om de licenties van m'n Orbx aankopen over te zetten van de FlightSimStore naar Orbx zelf. Hopelijk kan ik op die manier in aanmerking komen voor de korting :)

En 1 van m'n favoriete landen onder de loep genomen:

Reken maar dat ik heel wat (vlieg)uurtjes ga doorbrengen in Noorwegen 8)

[ Voor 31% gewijzigd door London op 09-08-2020 17:05 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
119 euro is afgeschreven, wil ik het installeren via de MS store, dan zegt die kies een drive uit met 127gb, staat me externe SSD steeds niet op de lijst terwijl die normaal op de PC herkent word..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elboero
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 20-01 09:25
Vedrano schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 17:07:
119 euro is afgeschreven, wil ik het installeren via de MS store, dan zegt die kies een drive uit met 127gb, staat me externe SSD steeds niet op de lijst terwijl die normaal op de PC herkent word..
Zou je dit willen installeren op een externe ssd?

Education is important but big biceps are importanter

Acties:
  • 0 Henk 'm!
London schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 17:02:
Heel erg mooi alle London scenery. Moet ik met m'n naam (en gedeeltelijke woonplaats) maar even werk van maken denk ik!

Net even een request gedaan om de licenties van m'n Orbx aankopen over te zetten van de FlightSimStore naar Orbx zelf. Hopelijk kan ik op die manier in aanmerking komen voor de korting :)

En 1 van m'n favoriete landen onder de loep genomen:
[YouTube: Requested: Exploring Beautiful Norway, Scandinavia! | Microsoft Flight Simulator 2020]

Reken maar dat ik heel wat (vlieg)uurtjes ga doorbrengen in Noorwegen 8)
beetje het zelfde ziet het er uit dan de gebieden waar ik vlieg .... toch ook eens die kant op gaan _/-\o_
ik zit dan vaak rond de West kust van Canada , B C , Washington Alaska

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FSXnoob
elboero schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 17:08:
[...]

Zou je dit willen installeren op een externe ssd?
Externe SSD & USB 3.0, verlies in snelheid wat je hebt was minimaal las ik, dus op zich prima te doen. Moet de MS store wel de optie hebben om de externe drive te kiezen :/ Heel wazig pff

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vedrano schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 17:10:
[...]

Externe SSD & USB 3.0, verlies in snelheid wat je hebt was minimaal las ik, dus op zich prima te doen. Moet de MS store wel de optie hebben om de externe drive te kiezen :/ Heel wazig pff
instaleren op een interne HD en dan via windows verplaasten naar de schijf die je wil ?
bij APPS kan je aan geven waar je hem wil instaleren als hij geinstaleerd staat ,, en ook kan je dit vooraf aanwijzen
het is geen verplichting om alles op C:\ te laten staan

Deze man gaat volgend weekend een format er over heen gooien en heb FS2020 Ready maken

[ Voor 25% gewijzigd door ravw op 09-08-2020 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
De oplossing is de drive formatten in NTFS en geen fat32, dan herkent de MS store het. Nu werkt de drive, maar hij installeert eigenlijk niks dus wat ik zie :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

ravw schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 16:53:
[...]

ben alleen benieuwd hoe je dat kan gaan aangeven , omdat ik veel via steam heb gekocht en niet via hun ..
heb op steam zelf dingen dubbel staan voor diverse flightsims
Volgens de site:
"As ownership needs to be validated, this discount can only be applied via purchases from OrbxDirect."
In jou geval krijg je dan dus geen korting op de add-ons :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Vedrano schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 17:21:
De oplossing is de drive formatten in NTFS en geen fat32, dan herkent de MS store het. Nu werkt de drive, maar hij installeert eigenlijk niks dus wat ik zie :D
Alleen de launcher zou gepreload moeten worden, de volledige game (150gb dacht ik) wordt pas beschikbaar gesteld om te downloaden op de releasedag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luuk2015 schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 17:22:
[...]

Volgens de site:
"As ownership needs to be validated, this discount can only be applied via purchases from OrbxDirect."
In jou geval krijg je dan dus geen korting op de add-ons :(
lekker dan , LOWI , en TrueEarth NL voor Aerofly fs2 ,,, nou dan wacht ik wel kijken hoe het het in FS er uit ziet
maar we zien wel ... eerst kijken hoe fs eruit ziet zonder addons , en hoe dat gaat lopen
want de hardware moet ook nog aan geschaft worden .. en de RTX 30xx komt er ook aan :D

spoiler:
:'( XP11 en Aerofly 2 is uninstalled :X

[ Voor 22% gewijzigd door ravw op 09-08-2020 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:29

Dit is toch wel heel vet hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Maar vraag me af, zie in London KLM/BA/Luxair vliegtuigen, zijn het static planes of echte AI planes. Zo ver ik weet komt er geen AI traffic bij de release, alleen United fleet wat er in zit. Orbx weet dan misschien meer dan wij en is de echte AI wel toegevoegd of zij hebben maar wat neergezet daar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Vedrano schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 22:05:
Zo ver ik weet komt er geen AI traffic bij de release, alleen United fleet wat er in zit.
Ik dacht dat AI gewoon aanwezig is bij release, in meerdere video's heb ik vliegtuigen starten/landen die door AI bestuurd werden. Of bedoel je iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Luuk2015 schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 22:14:
[...]

Ik dacht dat AI gewoon aanwezig is bij release, in meerdere video's heb ik vliegtuigen starten/landen die door AI bestuurd werden. Of bedoel je iets anders?
Ik heb miljoen filmpjes gezien en de enige echte AI traffic is United fleet, rest klopt qua naam/model maar zijn de vliegtuigen gewoon geel, of wit/groen enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
Ik heb het idee dat de addons echt de kersen op een hele lekkere taart zijn.

De wereld, belichting en het weer zijn al zo fantastisch. Ik neig eerder om dit soort addons aan te schaffen voor flight sim 2020 dan welke andere sim dan ook. Gewoon omdat het zo mooi erin past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
weet niet of deze al geplaats is :-)

YouTube: [Microsoft Flight Simulator 2020] Tromsø to Oslo Gardermoen - Airbus...

[ Voor 43% gewijzigd door ravw op 09-08-2020 22:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-08 22:51
Heb mijn vrije dag gewisseld, zodat ik de 18e vrij ben :)

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oei als je dit filmpje ziet ,, voor al het eiland waar hij gaat landen het lijkt wel een puzzel die opgebouwd word

maar die Cessna Caravan _/-\o_

YouTube: [Microsoft Flight Simulator 2020] Westray to Papa Westray - Cessna C...

[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 09-08-2020 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:58
ravw schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 23:09:
voor al het eiland waar hij gaat landen het lijkt wel een puzzel die opgebouwd word
Dat ziet er inderdaad wel zeer slecht uit. Vraag me af of hij een trage Internet-connectie heeft, want dat zijn toch assets die van Azure gestreamd worden, zou ik denken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Twixie schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 23:40:
[...]

Dat ziet er inderdaad wel zeer slecht uit. Vraag me af of hij een trage Internet-connectie heeft, want dat zijn toch assets die van Azure gestreamd worden, zou ik denken?
denk dat ook zijn pc behoorlijk aan de lage kant is wat betreft systeem en hij alles op low heb staan
je ziet het ook op het eiland waar hij op staat

internet zal niet zo'n probleem zijn met die paar vakjes maar eerder een ram en cpu die wat moeite heb om alles snel "neer te leggen" het zal mij niets verbazen als hij onder het minimum wat geeist word zit met zijn systeem , ik het ken dit wel een beetje van oude FS , die hadden ook dat systeem op bouw van dit soort vakjes en als je pc dna net iets te traag wel en vol liep ...... :-( gebeude me wel eens vaker dat je vlak voor de landing in eens een boom werd ingeladen of een huis die je totaal niet zag aankomen ..... CRASH !!! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 20:48

Dani86

AeroGeek

Man man man, moeilijk hoor de glideslope en centerline aanhouden 8)7

Wel leuk en informatief filmpje

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dani86 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 00:06:
[...]

Man man man, moeilijk hoor de glideslope en centerline aanhouden 8)7

Wel leuk en informatief filmpje
Wel erg mooi die wolken en die lichtval .., denk dat ik ook maar eens gaat afspreken met mezelf om 1 keer per week of zo een airliner vluchtje te doen _/-\o_
en dan de rest gewoon GA O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
Zit de moerdijkbrug en haringvliet brug vanaf brabant er eigenlijk in? Of is alles onder water gelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 15:15
Even een technische vraag; Ik wil FS2020 straks in 4K spelen op een 4K TV die 60 hz aankan. Ik heb nu een 1080TI GPU. Heeft het zin om te upgraden naar een 280Ti? Ik las dat dat alleen maar zin heeft als je monitor 140 mhz draait.

Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flugelisoke
Reinhard schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 10:01:
Even een technische vraag; Ik wil FS2020 straks in 4K spelen op een 4K TV die 60 hz aankan. Ik heb nu een 1080TI GPU. Heeft het zin om te upgraden naar een 280Ti? Ik las dat dat alleen maar zin heeft als je monitor 140 mhz draait.
In zekere zin heeft het altijd zin om een upgrade naar een betere videokaart te maken als je meer en een stabielere fps wilt. Nu is wel de vraag of je dit prijstechnisch interessant vindt. Ik heb zelf ook een GTX 1080 en ik wacht toch even op de 3000 serie.

Maar 4k is sowieso een veel vragende resolutie en de vraag is of de 1080 deze gaat bijbenen in elke situatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:54
Als het geld in je zak brandt om uitgegeven te worden dan snel naar de winkel hollen en upgraden want zoals flugelisoke aangeeft elke upgrade geeft wel " een" verbetering.

Als je echter wilt weten of het een zinnige upgrade is dan zou ik toch echt even nog een week of twee wachten totdat de benchmarks met de release versie van FS2020 zijn geplaatst.

(ik snap echt al deze vragen over upgraden niet. Is nu niet heel veel zinnigs over te zeggen, behalve de opmerking van flugelisoke)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:49
Zou nog even wachten met het oog op de mogelijke komst van de 3xxx serie van Nvidia. nieuws: Gerucht: Nvidia kondigt rond 9 september zijn GeForce RTX 3000-videok...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gewoon kijken naar de eisen die ze op geven als je een beetje in de buurt komt van de hoogste syteem dan mag je er wel van uit gaan dat je het goed kan draaien , al blijft 4K met de huidige pc systemen toch altijd wel een pijnlijk puntje ..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pnieuwla
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 16:53
WeHoDo schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 22:45:
Heb mijn vrije dag gewisseld, zodat ik de 18e vrij ben :)
Ga je dan de 18e tegen een download indicator aankijken? Ik denk dat die 150GB even gaat duren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pnieuwla schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 10:56:
[...]

Ga je dan de 18e tegen een download indicator aankijken? Ik denk dat die 150GB even gaat duren...
ach met een snelheid van 12 mb gaat dat 4 en half uur duren .. dus als hij snachts om 00:00 begint , dan is die hopelijk wel klaar als je wakker word ..
pass laatst Aerofly 2 geinstaleerd weer en die is hier ongeveer 160 GB en daar deed hij iets meer dan 4 uur over
maar laten we vanuit gaan dat hij 8 mb gaat trekken ivm met de overbelastig dan zit je nog op 8 uur ... ach tegen die tijd ben je ook wel weer wakker

hoop alleen wel dat de Temp buiten wat gaan zakken .. mijn pc vind dit niet leuk :(
en die persoon die naast de pc zit ook niet ( het is zonder de pc aan 27 graden in deze kamer met pc aan 32 graden :o ) en dan ben ik nog geen games aan het spelen dus ik ben benieuwd hoe warm de kamer j gaat worden als ik straks FS2020 de hele dag aan het doen ben ..
wel lekker inde winter straks .. maar nu :X :|

[ Voor 36% gewijzigd door ravw op 10-08-2020 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:21
[...]

150GB? Een uurtje voor mij :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Geen idee of dit al hier is geplaatst:
YouTube: [Microsoft Flight Simulator 2020] CHARITY FLIGHT Paris CDG to Beirut...

Charity flight van Parijs CDG naar Beiroet in Libanon.
Goed bedacht idee om geld op te halen voor het Britse Rode-Kruis.

[ Voor 8% gewijzigd door Luuk2015 op 10-08-2020 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
haha die opslag plaats is daar wel weg en die graansilo staat er ook niet
meer dus hij is zijn tijd wel vooruit

maar zeker een mooi iets om dar geld voor op te halen .. zouden we eens met zijn alle moeten doen een Fly in daar heen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

ravw schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:27:
haha die opslag plaats is daar wel weg en die graansilo staat er ook niet
meer dus hij is zijn tijd wel vooruit

maar zeker een mooi iets om dar geld voor op te halen .. zouden we eens met zijn alle moeten doen een Fly in daar heen
Een tijdje geleden heeft dezelfde youtuber ook i.v.m. de bosbranden in Australië ook een charity vlucht gedaan van Londen naar Melbourne om geld op te halen. Lijkt me lastig om dat +20 uur vol te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luuk2015 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:29:
[...]

Een tijdje geleden heeft dezelfde youtuber ook i.v.m. de bosbranden in Australië ook een charity vlucht gedaan van Londen naar Melbourne om geld op te halen. Lijkt me lastig om dat +20 uur vol te houden.
1 het is voor ene goed doel ..... even je eigen dingen vergeten
2 Senseo app , met 2 zakken van 50 stuk naast je
3 eten en andere dinken binnen handberijk zetten
dan moet dat toch makkelijk te doen zijn wat is nou 20 uur voor een goeddoel ..
en als je dan ook nog eens je hobby kan uitvoeren _/-\o_
Het is dat je niet jezelf mag sponsoren , dan had ik het wel geweten , en een aruond the world in xx dagen _/-\o_ >:)

een goeddoel heb ik wel ,,, compleet C172 home cockpit voor FS2020 _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 10-08-2020 11:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:58
Nog een leuk projectje lijkt me om de locaties van “Earth From Above” van Yann Arthus-Bertrand op te zoeken. Alleen weet ik niet in welke mate de exacte locatie van al zijn foto’s gekend zijn. Ook zullen bepaalde foto’s wellicht genomen zijn onder specifieke omstandigheden (bvb bepaalde plantages, bloei, enz) die Bing mogelijk niet heeft.
EDIT: moet het boek eens opsnorren. Ik lees net dat zijn 2de versie immers de gps coördinaten bij elke foto staan heeft. Herinner me niet of dat in het originele boek ook was.

[ Voor 20% gewijzigd door Twixie op 10-08-2020 11:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Ik verwacht dat het een 80-90GB download is, en uitgepakt 150GB.
De updates we tot nog toe elke keer kregen waren ook rond de 80GB. En iemand hierboven noemde dat de DVD's ook 80 of 90 GB zijn. Ik ben vooral benieuwd of de MS store dat een beetje snel kan doen. Bij de beta was het in mijn geval steeds de update aanzetten en dan gaan slapen, en dan was hij de volgende ochtend klaar. Dat ging niet heel snel. Kan zijn dat ze met de release meer bandbreedte beschikbaar stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
en ze gaan het toch per regio doen ... dus niet in 1 keer alles op open gooien
dus de mensen in Down under zijn al klaar als wij hier mogen beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Zit daar niet een degelijke CDN achter? Microsoft gebruikt Akamai toch voor grote downloads?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

ravw schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:43:
en ze gaan het toch per regio doen ... dus niet in 1 keer alles op open gooien
dus de mensen in Down under zijn al klaar als wij hier mogen beginnen
Volgens mij krijgen alle regio's tegelijk toegang tot de game.
Microsoft heeft gewoon in elke regio een CDN staan die toegang biedt tot de bestanden.
Wat ik wel merk bij een game als COD:MW is dat ik bij grote updates beter via een VPN gebruik kan maken van de Amerikaanse servers omdat het op dat moment nacht is in de US. Als ik van de Europese servers gebruik zou maken op dat moment dan gaat het vreselijk langzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:01

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

cracking cloud schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:40:
[...]

Ik verwacht dat het een 80-90GB download is, en uitgepakt 150GB.
De updates we tot nog toe elke keer kregen waren ook rond de 80GB. En iemand hierboven noemde dat de DVD's ook 80 of 90 GB zijn. Ik ben vooral benieuwd of de MS store dat een beetje snel kan doen. Bij de beta was het in mijn geval steeds de update aanzetten en dan gaan slapen, en dan was hij de volgende ochtend klaar. Dat ging niet heel snel. Kan zijn dat ze met de release meer bandbreedte beschikbaar stellen.
Geen idee of MSFS2020 een uitzondering gaat zijn, maar ik zou er de voorkeur aan hebben om de gehele beta te verwijderen + user config mappen en een schone installatie aan te maken. Of zijn de apps anders en krijg je dus automatisch een nieuwe app + folder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luuk2015 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:48:
[...]

Sommigen (NZ, AU) hebben de 17e al toegang (vergelijk https://www.microsoft.com...tivetab=pivot:overviewtab met https://www.microsoft.com...tivetab=pivot:overviewtab)
Ircghost schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:53:
[...]

Geen idee of MSFS2020 een uitzondering gaat zijn, maar ik zou er de voorkeur aan hebben om de gehele beta te verwijderen + user config mappen en een schone installatie aan te maken. Of zijn de apps anders en krijg je dus automatisch een nieuwe app + folder?
Volgens mij kan je de beta en de release side-by-side installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:51
Luuk2015 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:48:
[...]

Microsoft heeft gewoon in elke regio een CDN staan die toegang biedt tot de bestanden.
Wat ik wel merk bij een game als COD:MW is dat ik bij grote updates beter via een VPN gebruik kan maken van de Amerikaanse servers omdat het op dat moment nacht is in de US. Als ik van de Europese servers gebruik zou maken op dat moment dan gaat het vreselijk langzaam.
Als ze slim zijn gaan ze gebruik maken van load based DNS load balancing in Azure met Azure Traffic Manager, dan zou je vanzelf naar een andere regio gestuurd moeten worden als die ene te druk is. Maar goed je hebt altijd nog te maken met latency en ik weet alleen wat mogelijk is met Azure, geen idee of ze dat ook allemaal gaan gebruiken. Zou wel een interessant kijkje in de keuken zijn bij een release van een game van dit formaat...

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pnieuwla
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 16:53
ravw schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:10:
[...]

ach met een snelheid van 12 mb gaat dat 4 en half uur duren .. dus als hij snachts om 00:00 begint , dan is die hopelijk wel klaar als je wakker word ..
Dat vraag ik me dus af, bij Microsoft in Washington is het 9 uur vroeger, kans bestaat dat de release pas later komt... Ach we zullen het zien. Hoop vooral ook dat de servers voor scenery het gaan trekken de eerste dagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

pnieuwla schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:58:
[...]

Dat vraag ik me dus af, bij Microsoft in Washington is het 9 uur vroeger, kans bestaat dat de release pas later komt... Ach we zullen het zien. Hoop vooral ook dat de servers voor scenery het gaan trekken de eerste dagen.
Gelukkig is scenery wel iets wat op zich niet heel erg is als het tijdelijk niet kan worden geladen van de servers, je vlucht kan gelukkig gewoon door gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luuk2015 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 12:45:
[...]

Gelukkig is scenery wel iets wat op zich niet heel erg is als het tijdelijk niet kan worden geladen van de servers, je vlucht kan gelukkig gewoon door gaan.
denk zelf dat de meeste plekken er zelfs op low res er beter uit gaan zien dat xp11 of FSx
dus je gaat er toch op voor uit ..
alleen je zal dan even moeten wachten op de 3d huisjes

ach dan gaan we maar met airliners vliegen en genieten van de mooie wolken dek _/-\o_ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
downtime schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:45:
Zit daar niet een degelijke CDN achter? Microsoft gebruikt Akamai toch voor grote downloads?
De launcher gebruikt de standaard store download waardoor hij ook van andere "gebruikers" kan downloaden, zou mooi zijn als de game zelf ook op die manier download. Gelukkig heb ik dinsdag vrij ivm een afspraak smorgens, hoop dat die smiddags dan binnen is :)
pnieuwla schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:58:
[...]

Volgens mij released hij hier echt om 0:00, ik geloof dat de release in de US zelfs de 17e 's avonds is.

[ Voor 32% gewijzigd door Magic op 10-08-2020 15:45 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Het lijkt me niet onlogisch als ze voor de releasedatum uitgaan van de meest westelijke tijdzone. Dan krijgen de meeste regio’s het tot 24 uur eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Laatst online: 17:28
Kun je FS2020 ook kopen in de Microsoft Store van een ander land? Scheelt ruim 40 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

turkeyhakan schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 16:13:
Kun je FS2020 ook kopen in de Microsoft Store van een ander land? Scheelt ruim 40 euro.
De store is account gebonden, grote kans dat er dus gekeken wordt naar het land wat gekoppeld is aan je account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
  • Laatst online: 16:56
turkeyhakan schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 16:13:
Je moet een beetje zoeken en geduld hebben. Ik heb vorige week nog een pre-order kunnen plaatsen voor €45...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Luuk2015 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 16:25:
[...]

De store is account gebonden, grote kans dat er dus gekeken wordt naar het land wat gekoppeld is aan je account.
Bij het afrekenen kan ik gewoon in buitenlandse valuta afrekenen. Dus in principe zou dit dan geen probleem moeten zijn, toch?
doobieters schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 17:05:
[...]

Je moet een beetje zoeken en geduld hebben. Ik heb vorige week nog een pre-order kunnen plaatsen voor €45...
Ja, maar ik wil de Premium Deluxe Edition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
turkeyhakan schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 17:09:
[...]

is er een andere versie dan _/-\o_ :D

als je een echte Flightsimmer ben ga je toch voor all in

ik had me zelf al voor genomen als zo de Premium ? pro versie 200 euro gekost hebben .. in mijn lijst kwam hij bij dag 1 ;)

dat is gewoon blind kopen .. je weet dat je veel plezier gaat hebben er aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Deze link even in de gaten houden: https://www.instant-gamin...simulator-premium-deluxe/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
De afgelopen week meerdere keren op gekeken, maar helaas geen pre-order mogelijkheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
turkeyhakan schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 17:18:
[...]

De afgelopen week meerdere keren op gekeken, maar helaas geen pre-order mogelijkheid!
Komt wel weer terug. De Deluxe editie is alweer beschikbaar geweest in de tussentijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvbzelf
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-05-2022
Eigenlijk te schandalig voor woorden dat de nieuwe Flight Simulator minimaal op een behoorlijk "dikke" moet draaien. Dan zeggen sommigen natuurlijk, "dan had je maar (nog) meer geld aan hardware moeten uitgeven". Maar ik denk dat Asobo/Microsoft meer effort hadden moeten maken om de "recommended specs" wat lager te houden zodat meer enthousiasten de aanschaf van de software hadden kunnen overwegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 23:36
hvbzelf schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 17:41:
Eigenlijk te schandalig voor woorden dat de nieuwe Flight Simulator minimaal op een behoorlijk "dikke" moet draaien. Dan zeggen sommigen natuurlijk, "dan had je maar (nog) meer geld aan hardware moeten uitgeven". Maar ik denk dat Asobo/Microsoft meer effort hadden moeten maken om de "recommended specs" wat lager te houden zodat meer enthousiasten de aanschaf van de software hadden kunnen overwegen.
Met een mid-range PC is Flight Simulator ook gewoon te spelen, maar dan op lagere kwaliteit. Je hebt niet per se een RTX 2080 of een 8 core nodig.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Pagina: 1 ... 16 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc