• Sparkiezz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 21:16
Als ik in de a320 de descent start, dan gaat de autopilot al snel met een rotgang naar beneden. Ik start de descent op TOD dus het is niet dat hij iets in moet halen... maar zo gedraagt hij zich wel. Hebben anderen dit ook, of doe ik iets verkeerd?

• ytr81
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23:57
Sparkiezz schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 21:28:
Als ik in de a320 de descent start, dan gaat de autopilot al snel met een rotgang naar beneden. Ik start de descent op TOD dus het is niet dat hij iets in moet halen... maar zo gedraagt hij zich wel. Hebben anderen dit ook, of doe ik iets verkeerd?
Heb je wel je virtual speed (feet per minute) ingesteld en deze daarna 'engaged'?

• Sparkiezz
ytr81 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 21:38:
[...]

Heb je wel je virtual speed (feet per minute) ingesteld en deze daarna 'engaged'?
Vertical speed neem ik aan? Nee ik kies juist voor een managed descent.

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Sparkiezz schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 21:40:
[...]

Vertical speed neem ik aan? Nee ik kies juist voor een managed descent.
En wat bedoel jij met naar beneden storten? Welke VSI handhaaft de managed descent?

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Sparkiezz schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 21:28:
In principe plant de Airbus een decent met gas dicht en een vooraf ingestelde/standaard vliegsnelheid. Daar komt een flinke verticale snelheid uit.

Dat is het zuinigste vliegen, zo lang mogelijk op hoogte blijven, maar als je dat niet wil, moet je of je fms aanpassen, of zelf een verticale snelheid instellen.

• ytr81
Fly-guy schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 21:56:
[...]

In principe plant de Airbus een decent met gas dicht en een vooraf ingestelde/standaard vliegsnelheid. Daar komt een flinke verticale snelheid uit.

Dat is het zuinigste vliegen, zo lang mogelijk op hoogte blijven, maar als je dat niet wil, moet je of je fms aanpassen, of zelf een verticale snelheid instellen.
Precies. Hij pakt dan de managed speed (PERF in MCDU). Door bij selected een eigen snelheid in te voeren kan je die hanteren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J5VAOy9uMO2toPkQ9Js5izY9Gzk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/TN6jrHlXUNE8sV976qi3JDJy.png?f=user_large

Meer info: http://www.a320dp.com/A32...nagement/sys-14.5.35.html

• Sparkiezz
killerbee1958 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 21:50:
[...]

En wat bedoel jij met naar beneden storten? Welke VSI handhaaft de managed descent?
3400 feet per minute. :|

• Sparkiezz
ytr81 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 22:02:
[...]

Precies. Hij pakt dan de managed speed (PERF in MCDU). Door bij selected een eigen snelheid in te voeren kan je die hanteren.

[Afbeelding]

Meer info: http://www.a320dp.com/A32...nagement/sys-14.5.35.html
Aha thanks! Ben boeing gewend en dat zijn dit soort dingen net even anders. Zal dit in het vervolg invoeren. Wellicht is de daling dan iets comfortabeler.

Is hier een gebruikelijke waarde voor of niet?

[ Voor 3% gewijzigd door Sparkiezz op 12-09-2020 22:06 ]

• ytr81
Sparkiezz schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 22:05:
[...]

Aha thanks! Ben boeing gewend en dat zijn dit soort dingen net even anders. Zal dit in het vervolg invoeren. Wellicht is de daling dan iets comfortabeler.

Is hier een gebruikelijke waarde voor of niet?
Zelf kies ik er altijd voor om met een snelheid van 250kts te dalen. Ik begin dan meestal zo rond de 80 tot 100NM voor de aankomst. Ik daal meestal zo 1800 tot 2500ft per minuut. Geheel is natuurlijk afhankelijk wat je cruise altitude is waar je vandaan moet komen. Soms bereken ik dit snel even via http://aerotexas.com/desplan/desplan.php. Ik gebruik eigenlijk zelf nooit de managed descent.

• killerbee1958
  • Nu online
Hmm, ja dat is inderdaad wel een beetje steep.
Ik hoop dat je je passagiers voor de descent al weer in hun seatbelts had verordeneerd. :-)
Lijkt mij dat de managed descent dan inderdaad nog niet helemaal perfect werkt.

Maar ja, we weten inmiddels dat het A/P gedeelte van FS2020 nog niet perfect is. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Volgende klus: spoedtransport van organen van Schiphol naar Gutersloh. God mag weten waarom ik dat moet brengen in m'n Skyhawk G1000 maar soit :+ Vooralsnog is OnAir een super toffe add-on van FS in ieder geval. Zorgt voor flink wat immersion :)

[ Voor 17% gewijzigd door London op 12-09-2020 22:29 ]

Tesla M3LR '21

Wie zich verveeld en nog even een uitdaging zoekt chagual (spgl) peru
Hij zit er in het vliegveldje , inc huis :-) en nog ruk ook ) helals weer van die rivieren die tegen bergen op lopen maar het is een gave omgeving als je van bergen houd

hier the real thing

YouTube: Most Difficult Landing in the World (Peru)

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:53
@London
Leuk maar erg jammer dat het een subscription is. Bij FS heb ik vaak periodes dat ik het een paar weken niet doe... geen zin om dan steeds door te betalen of subscription aan/uit te zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door DoubleYouPee op 12-09-2020 22:51 ]

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

DoubleYouPee schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 22:50:
@London
Leuk maar erg jammer dat het een subscription is. Bij FS heb ik vaak periodes dat ik het een paar weken niet doe... geen zin om dan steeds door te betalen of subscription aan/uit te zetten.
Eens hoor. Ik kijk het een weekje aan (trial van een week) en als het wat is verleng ik wellicht en anders is het ook weer klaar.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kripple
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-06-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JZXw_CQNd-KjmtKL_B7mVZy9QoE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0KmhQRF0seWvcAAUuDjhhKjP.png?f=fotoalbum_large

Sydney central station. Echt gaaf om dan ook het hostel te zien waar ik destijds verbleef

AMD Ryzen 9 5900x - Nvidia rtx 4070 - 32gb ram - Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ytr81
En na een uurtje of 5 aangekomen in Moskou :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/shqCIKlCj57uDWPBhYvOA445CL0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ghj8SZPNK7DkUDCmqL9WWFDU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Het is gelukt, ik heb de Nevada bush trip afgerond. :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QPuAdjA.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QLmWgRU.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LJQyVlo.jpg

...

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Top 100 Courchevel :o :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qLVJ4ZqbdgdolqHvr7WndU3Dis8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uAjXTUW9bkkY8w6iDeo5cEYa.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 17:30

Tourniquet

Hiya, fellas!

FlyTampa Kopenhagen:

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:12
Weet je toevallig ook hoe je die knoppen kan binden? Kan iig niet van MFD of MFS (wat onder de knop staat) vinden. Vind het met de muis zwaar onhandig werken. Snap dat het realistisch moet zijn, maar laat mij gewoon die letters met het keyboard intoetsen |:( ;)

Heb er nu behoorlijk wat uurtjes in zitten, maar nog steeds begrijp ik niet hoe je recht moet vliegen. Ik ben altijd aan het stijgen of aan het dalen. Kan het tot heel langzaam krijgen, maar nooit op 0.

Zelfde met rechtdoor vliegen. Zet ik hem netjes op 110 en autopilot aan en vlieg ik een minuut later naar 110. Moet nog een hoop leren blijkbaar :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Craftop
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 15:46
Beakzz schreef op zondag 13 september 2020 @ 03:14:
[...]

Weet je toevallig ook hoe je die knoppen kan binden? Kan iig niet van MFD of MFS (wat onder de knop staat) vinden. Vind het met de muis zwaar onhandig werken. Snap dat het realistisch moet zijn, maar laat mij gewoon die letters met het keyboard intoetsen |:( ;)

Heb er nu behoorlijk wat uurtjes in zitten, maar nog steeds begrijp ik niet hoe je recht moet vliegen. Ik ben altijd aan het stijgen of aan het dalen. Kan het tot heel langzaam krijgen, maar nooit op 0.

Zelfde met rechtdoor vliegen. Zet ik hem netjes op 110 en autopilot aan en vlieg ik een minuut later naar 110. Moet nog een hoop leren blijkbaar :o
Zonder Autopilot is het niet mogelijk om precies op dezelfde hoogte te blijven vliegen. Je vliegtuig is onderhevig aan weersinvloeden, dus je kunt wel ongeveer op 0 ft/min trimmen, maar hij zal altijd rond dat punt gaan schommelen of er net iets boven of onder gaan zitten. Maar daar is in principe weinig mis mee. Zelfde geldt voor heading: als je geen AP gebruikt dan zijn er zoveel invloeden die op je vliegtuig werken dat hij naar links en rechts gaat, waarbij bijvoorbeeld de torque van je prop een van de grootste is.

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThunderaceNL
  • Laatst online: 31-08 18:04
Beakzz schreef op zondag 13 september 2020 @ 03:14:
[...]

Gebruik je wel het knopje HDG om je koers vast te voor het rechtdoor vliegen? Idem voor ALT om je hoogte vast te zetten? AP werkt volgens mij niet zonder dit te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PunisherADF
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-04 14:29
killerbee1958 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 22:20:
[...]

Hmm, ja dat is inderdaad wel een beetje steep.
Ik hoop dat je je passagiers voor de descent al weer in hun seatbelts had verordeneerd. :-)
Lijkt mij dat de managed descent dan inderdaad nog niet helemaal perfect werkt.

Maar ja, we weten inmiddels dat het A/P gedeelte van FS2020 nog niet perfect is. 8)
Een V/S in de descent van 3400’ is niet enorm extreem, zeker in het eerste deel van een managed descent waarbij je met een constant mach number daalt tot je crossover altitude waarna je met een constant IAS zakt.

Als je begint met zakken vanaf je cruise altitude begint de temperatuur weer te stijgen naarmate je daalt met deze temperatuur stijging stijgt ook je local speed of sound (mach 1) om een constant mach number vast te houden moet je dus een hogere TAS vliegen, enige manier om dat te doen is sneller dalen (door de neus naar beneden te drukken).

Na de crossover altitude daal je met een constant IAS die ook ingesteld staat in de FMGC, deze is onder andere afhankelijk van de ingestelde Cost Index. Bij onze Airbussen gebruiken we FMGC software die een minimum managed descent IAS aanhoudt van 270kt. Een CI van 55 zou een managed descent IAS van meer dan 320kt moeten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog meer mensne problemen dat live weather het nier doen , hier blijft hij grijs

heb het al gevonden all players stond aan .. waarom hij dna geen live wer geeft :-(

[ Voor 36% gewijzigd door ravw op 13-09-2020 10:24 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Nu online
PunisherADF schreef op zondag 13 september 2020 @ 10:00:
[...]

Een V/S in de descent van 3400’ is niet enorm extreem, zeker in het eerste deel van een managed descent waarbij je met een constant mach number daalt tot je crossover altitude waarna je met een constant IAS zakt.

Als je begint met zakken vanaf je cruise altitude begint de temperatuur weer te stijgen naarmate je daalt met deze temperatuur stijging stijgt ook je local speed of sound (mach 1) om een constant mach number vast te houden moet je dus een hogere TAS vliegen, enige manier om dat te doen is sneller dalen (door de neus naar beneden te drukken).

Na de crossover altitude daal je met een constant IAS die ook ingesteld staat in de FMGC, deze is onder andere afhankelijk van de ingestelde Cost Index. Bij onze Airbussen gebruiken we FMGC software die een minimum managed descent IAS aanhoudt van 270kt. Een CI van 55 zou een managed descent IAS van meer dan 320kt moeten geven.
Oke, het lijkt dat jij in deze wereld zit en dus vanuit ervaring spreekt.
Ik niet, dus ik kan alleen maar redeneren van logica en niet van uit de praktijk.

Weet overigens niet over welke maatschappij jij het hebt maar een CI van 55 lijkt mij ook redelijk hoog. Ik heb wel eens begepen dat companies als Ryan Air, waar elk dubbeltje telt, met een CI van 5 vliegen.
Maar natuurlijk verschilt dat per maatschappij (en ook nog per vlucht want het verhogen van de CI om op tijd te zijn schijnt ook een gebruikte techniek te zijn)

Mijn wiskunde zit teveel jaren achter me dus ik was even niet in staat om de daalhoek te berekenen van 3400ft/min bij 270kt/IAS. Waarbij ik die 270kts/IAS absoluut herken als een normale waarde tijdens de eerste fase van de descent.
Maar het lijkt mij een daalhoek die toch oncomfortabel wordt. (maar nogmaals gevoel en niet uitgerekend).
Daarom maakte ik ook het grapje dat ik hoopte dat hij zijn passagiers wel al weer in de seatbelts had verordenerd. >:)

In ieder geval bedankt dat je real life ervaringen met ons wilt delen. Voor mij heel interessant omdat ik altijd probeer om mijn vluchten zo dicht bij de werkelijkheid te krijgen als mogelijk.
Ik ga dan ook zeker de door jouw vermelde input tot mij nemen en gebruiken voor toekomstige vluchten.
Sowieso moet ik nog het nodige bijleren van de bus, want ik heb tot nu toe voornamelijk Boeings gevlogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PunisherADF
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-04 14:29
killerbee1958 schreef op zondag 13 september 2020 @ 10:16:
[...]

Ik niet, dus ik kan alleen maar redeneren van logica en niet van uit de praktijk.

Weet overigens niet over welke maatschappij jij het hebt maar een CI van 55 lijkt mij ook redelijk hoog. Ik heb wel eens begepen dat companies als Ryan Air, waar elk dubbeltje telt, met een CI van 5 vliegen.
Maar natuurlijk verschilt dat per maatschappij (en ook nog per vlucht want het verhogen van de CI om op tijd te zijn schijnt ook een gebruikte techniek te zijn)

Mijn wiskunde zit teveel jaren achter me dus ik was even niet in staat om de daalhoek te berekenen van 3400ft/min bij 270kt/IAS. Waarbij ik die 270kts/IAS absoluut herken als een normale waarde tijdens de eerste fase van de descent.
Maar het lijkt mij een daalhoek die toch oncomfortabel wordt. (maar nogmaals gevoel en niet uitgerekend).
Daarom maakte ik ook het grapje dat ik hoopte dat hij zijn passagiers wel al weer in de seatbelts had verordenerd. >:)

In ieder geval bedankt dat je real life ervaringen met ons wilt delen. Voor mij heel interessant omdat ik altijd probeer om mijn vluchten zo dicht bij de werkelijkheid te krijgen als mogelijk.
Ik ga dan ook zeker de door jouw vermelde input tot mij nemen en gebruiken voor toekomstige vluchten.
Sowieso moet ik nog het nodige bijleren van de bus, want ik heb tot nu toe voornamelijk Boeings gevlogen.
Geen probleem, ik lees hier altijd met veel bewondering hoe jullie in staat zijn om vluchten zo echt mogelijk na te bootsen in FS.

Wat betreft CI, wij vliegen normaal gesproken met 7 of 8, wat afhankelijk van de wind op cruise hoogte een cruise mach number geeft tussen de .76 en .78 en klim en daal snelheden rond de 270. Als we te laat zijn vliegen we met CI 50 wat een cruise mach number geeft van .79 en een daal snelheid van 320+ kt. Als het echt krap wordt met tijd willen we nog wel eens .80 vliegen maar dan moeten de vliegcondities erg rustig zijn, de A/THR op cruise hoogte van de A320 is geen gigantische ster in het heel goed vasthouden van de snelheid.

Praktijk is wel dat je niet super veel tijd meer goed kan maken in de lucht gaat meestal maar om een paar minuten (wat in geval van Schiphol net genoeg kan zijn om voor 23:00 te landen en een boete te voorkomen)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ik vermaak me momenteel uitermate goed met de TBM...! Blij dat ik die 'ontdekt' heb! Een soort van GA met de air van een airliner, zo lijkt het een beetje. En ik weet niet wat ik nou mooier vind: hoe die vliegt m.b.v. de prachtige G3000 of... dat leer!!! Wat ziet al het materiaal er toch mooi uit in MSFS! Ik zit regelmatig (met TrackIR) heen en weer te bewegen om de real time lichtval op dat leer te bewonderen. Ook mooi in de nacht als het licht van de schermen erop valt. Jaaaaaaaa, de graphics van MSFS zijn echter SUPER! ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• strider1007
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:58
TBM is ook mijn favoriet. Ik hou het wel simpel, met Yoke assist (oid) aan om te voorkomen dat ik steeds de richting moet corrigeren, en met trim en gas zorgen dat ik op hoogte blijf. Voor mij een prima manier.

Vanmorgen van Thessaloniki naar Athene gevlogen, 160nm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G5NT9yBNDlDVg_wgrYNFLkSvE2o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EsjB2Onot6Jvnq0P3AZ0fg2p.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
strider1007 schreef op zondag 13 september 2020 @ 11:13:
TBM is ook mijn favoriet. Ik hou het wel simpel, met Yoke assist (oid) aan om te voorkomen dat ik steeds de richting moet corrigeren, en met trim en gas zorgen dat ik op hoogte blijf. Voor mij een prima manier.
Waarom niet nog simpeler maar wel realistischer: gewoon de AP gebruiken...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strider1007
tup61 schreef op zondag 13 september 2020 @ 11:14:
[...]

Waarom niet nog simpeler maar wel realistischer: gewoon de AP gebruiken...?
Ik heb de idee ( maar hier komt mijn onkunde om de hoek kijken !) dat je met AP letterlijk niks meer doet, terwijl ik op mijn manier regelmatig wat in de gaten moet houden.

Realisme is bij mij ver te zoeken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftop
tup61 schreef op zondag 13 september 2020 @ 10:56:
Ik vermaak me momenteel uitermate goed met de TBM...! Blij dat ik die 'ontdekt' heb! Een soort van GA met de air van een airliner, zo lijkt het een beetje. En ik weet niet wat ik nou mooier vind: hoe die vliegt m.b.v. de prachtige G3000 of... dat leer!!! Wat ziet al het materiaal er toch mooi uit in MSFS! Ik zit regelmatig (met TrackIR) heen en weer te bewegen om de real time lichtval op dat leer te bewonderen. Ook mooi in de nacht als het licht van de schermen erop valt. Jaaaaaaaa, de graphics van MSFS zijn echter SUPER! ;)
Mooi ding inderdaad, maar in de nacht is het een verschrikkelijk apparaat, de schermen zijn dan zo ontzettend fel dat je nauwelijks nog door je ramen naar buiten kunt kijken... De optie om de helderheid aan te passen zit er nog niet in, maar zou er wel aan moeten komen, gezien de 'solved' status op mijn complaint bij Zendesk!

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Craftop
strider1007 schreef op zondag 13 september 2020 @ 11:18:
[...]

Ik heb de idee ( maar hier komt mijn onkunde om de hoek kijken !) dat je met AP letterlijk niks meer doet, terwijl ik op mijn manier regelmatig wat in de gaten moet houden.

Ja, als je echt alles op AP vliegt (zoals met de TBM kan) dan zit je verder eigenlijk maar een beetje uit het raam te staren en hoef je je yoke/stick niet meer aan te raken totdat je wil gaan landen.. Voor zo'n lange vlucht is dat soms echt rete saai. Logisch dus dat je het voor jezelf wat leuker en interessanter houdt! :) Of kies soms eens voor een plane zonder AP!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
[...]

Ik daal IRL eigenlijk standaard aan 3000fpm tijdens het eerste deel. VNAV staat op een constant angle van 3,5 graden, initiële voorwaartse snelheid vaak M.79 tot crossover, dan door met 290KIAS. Na verloop van tijd krijg je minder vertical speed voor dezelfde daalhoek. Geen A320, maar om maar even te illustreren dat 3400fpm niet naar beneden vallen als een baksteen is.

Voor pax wordt het pas licht oncomfortabel vanaf 4+ graden daalhoek ofzo (in mijn ervaring). Ik heb in ieder geval nooit commentaar gehoord van pax of slechte feedback via de cabin crew etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Craftop schreef op zondag 13 september 2020 @ 11:19:
[...]

Mooi ding inderdaad, maar in de nacht is het een verschrikkelijk apparaat, de schermen zijn dan zo ontzettend fel dat je nauwelijks nog door je ramen naar buiten kunt kijken... De optie om de helderheid aan te passen zit er nog niet in, maar zou er wel aan moeten komen, gezien de 'solved' status op mijn complaint bij Zendesk!
Ik heb het juist andersom, ik zie binnen niks (ook met alle cabin lighting aan). Ok, de schermen enzo zijn wel helder, maar op de overhead kan ik de knoppen geeneens zien zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftop
DoubleYouPee schreef op zondag 13 september 2020 @ 11:22:
[...]

Ik heb het juist andersom, ik zie binnen niks (ook met alle cabin lighting aan). Ok, de schermen enzo zijn wel helder, maar op de overhead kan ik de knoppen geeneens zien zitten.
Je moet sowieso de knopverlichting aanzetten, met bijvoorbeeld knopje 'cabin'. Daarnaast kun je ook de helderheid van die lampjes wel instellen, dat zou enigszins moeten werken. Maar ik ben het met je eens dat ik ook regelmatig de zaklamp erbij pak om iets op mijn overhead of dashboard te zien, omdat de tekst van de knopjes dan wel zichtbaar is, maar deze niet altijd op het knopje zelf zit, dus je moet alsnog op zoek naar het knopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
[...]

Thanks voor het meedenken. Volgens mij (maar ik zou het nog eens moeten testen) was op bepaalde punten de daling nog veel sneller dan die 3400 feet/minute. De angle van het vliegtuig was in ieder geval behoorlijk naar beneden gericht. Veeel meer dan ik gewend was van de PMDG Boeings.

En vervolgens was het vliegtuig al veel eerder op de assigned altitude dan volgens het Flightplan in de FMC nodig was. Ik zal binnenkort eens stoeien met die descent page.

Het landen met die airbus valt me nog vies tegen. Dan ging met PMDG in P3D/FSX een stuk beter. Nou moet ik zeggen dat wat problemen met de ILS (bekend probleem bij Aerosoft Paderborn/Lipstad) en de FPS van 20 op final (had wat meer verwacht van de optimalisatie van Aersoft. Zo groot is dat vliegveld niet) ook niet meehelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-09 16:01
kripple schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 23:19:
[Afbeelding]

Sydney central station. Echt gaaf om dan ook het hostel te zien waar ik destijds verbleef
Is dit standaard of een mod?

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Craftop schreef op zondag 13 september 2020 @ 11:24:
[...]

Je moet sowieso de knopverlichting aanzetten, met bijvoorbeeld knopje 'cabin'. Daarnaast kun je ook de helderheid van die lampjes wel instellen, dat zou enigszins moeten werken. Maar ik ben het met je eens dat ik ook regelmatig de zaklamp erbij pak om iets op mijn overhead of dashboard te zien, omdat de tekst van de knopjes dan wel zichtbaar is, maar deze niet altijd op het knopje zelf zit, dus je moet alsnog op zoek naar het knopje.
Ja ik heb dan alles aan.
Oh, zaklamp.. die gaat bij mij altijd uit als ik de battery aan zet. Wilde nog kijken of je die kan binden, maar blijkbaar wel dus. Dat maar doen dan..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kripple

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
Bedankt, die site kende ik nog niet. Het wordt nog wat met de vele mods die momenteel uitkomen om te bepalen welke je het beste kan gebruiken.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Nu online
Propane schreef op zondag 13 september 2020 @ 11:21:
[...]

Ik daal IRL eigenlijk standaard aan 3000fpm tijdens het eerste deel. VNAV staat op een constant angle van 3,5 graden, initiële voorwaartse snelheid vaak M.79 tot crossover, dan door met 290KIAS. Na verloop van tijd krijg je minder vertical speed voor dezelfde daalhoek. Geen A320, maar om maar even te illustreren dat 3400fpm niet naar beneden vallen als een baksteen is.

Voor pax wordt het pas licht oncomfortabel vanaf 4+ graden daalhoek ofzo (in mijn ervaring). Ik heb in ieder geval nooit commentaar gehoord van pax of slechte feedback via de cabin crew etc.
Thanks voor deze real life input.
De woorden naar beneden vallen als een baksteen waren overigens niet van mij. :-)
Ik had de indruk dat het een redelijke steile daalhoek was maar, zoals jij aangeeft, valt dit dus nog wel mee.

Leuk om te lezen dat jouw FMC dus constant angle in VNAV mode heeft en dat IRL je daarmee dus inderdaad rond de 3000fpm uitkomt (Btw nog steeds lager dan 3400fpm).

Ik vlieg momenteel voornamelijk de QW 787 en daar zie ik meestal rond de 2500-2600fpm in de eerste fase van de daling. speed mach .846 (lijkt me een beetje hoog maar staat op dit moment wel in de FMC en vlieg ik nu ook op FL350)

Als techie kan ik mij blijven verbazen hoe dicht zo een " PC spelletje" bij de waarheid kan komen. :P

En fijn dat er hier dus wat Real life pilots zijn die ons helpen om het realisme van Flightsim (of het nu FS2020/P3D of X-plane is) te beoordelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
ThunderaceNL schreef op zondag 13 september 2020 @ 09:32:
[...]

Gebruik je wel het knopje HDG om je koers vast te voor het rechtdoor vliegen? Idem voor ALT om je hoogte vast te zetten? AP werkt volgens mij niet zonder dit te doen.
Nee zeker niet. Ben noob en ik dacht dat autopilot slim genoeg was ok zelf een koers aan te houden :+ Ik ga op zoek naar die 2 knoppen 👍

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:52
bedankt voor deze tip! ik had de harbour bridge al toegevoegd, maar deze mod maakt sydney echt super en zo herkenbaar. Ik vond het al jammer dat de standaard versie van sydney zo generic was, maar al die scenery freeware bouwers doen echt fantastisch werk, zeker als je nagaat dat MFS2020 nog niet eens een maand uit is, is het al bizar wat er al te krijgen is kwa mods en kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kripple
robinez schreef op zondag 13 september 2020 @ 11:52:
[...]

bedankt voor deze tip! ik had de harbour bridge al toegevoegd, maar deze mod maakt sydney echt super en zo herkenbaar. Ik vond het al jammer dat de standaard versie van sydney zo generic was, maar al die scenery freeware bouwers doen echt fantastisch werk, zeker als je nagaat dat MFS2020 nog niet eens een maand uit is, is het al bizar wat er al te krijgen is kwa mods en kwaliteit.
Dat ben ik helemaal met je eens. Echt bizar. Op die site staat ook Melbourne. Het was toen voor mij ook wel even balen dat Sydney en Melbourne er niet uitzagen in het begin. Aangezien ik in beide steden ben geweest en ik op verkenningstocht wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Bestaat dat probleem dat landen op Reykjavik resulteert in een crash nog? Ik heb een overtocht naar Amerika in de planning staan en het zou zonde zijn als we net voor de landing de boel moeten afbreken. Anders ga ik een vliegveld verderop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cbr600f4i schreef op zondag 13 september 2020 @ 12:48:
Bestaat dat probleem dat landen op Reykjavik resulteert in een crash nog? Ik heb een overtocht naar Amerika in de planning staan en het zou zonde zijn als we net voor de landing de boel moeten afbreken. Anders ga ik een vliegveld verderop.
Ja klapt er nog steeds uit
kan je beter naar Egilsstaðaflugvöllur airport door vliegen
(EGS)
is ook mooie landing
Maar welke toestel ? (geen B747 of B787 want dan is die baan denk ik net te kort maar de andere toestellen gaat makkelijk )

[ Voor 22% gewijzigd door ravw op 13-09-2020 12:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvbo
  • Laatst online: 19-09 08:54
Gister teruggekomen van een vakantie in Italië, zojuist nog even over het gebied gevlogen waar wij vorige week zaten (Toscane, rondom Siena). Wat is het prachtig daar, maar ook in FS2020 :9~ <3

Prachtige manier om nog even de vakantie te herbeleven!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tUd80GVUw9RBioUi2_JZL0czMbw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GngUL4jXBXsn8AicmTQSWQ3z.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-09 21:59

Predator

Suffers from split brain

Ik weet niet goed wat er aan de hand is, maar ik heb vandaag al 3 crashes gehad, terwijl ik geen drivers updates oid gedaan heb. Wel dinsdag de laatste os fixes op patch tuesday, maar gisteren had ik geen problemen.
Sinds de 20.8.2 driver (Amd radeon) had ik geen crashes gehad. Nu 3x vandaag, telkens in de bonanza, waarvan 2x toen ik aan de garmin aan het prutsen was :(

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaitoX
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-09 18:39
strider1007 schreef op zondag 13 september 2020 @ 11:18:
[...]

Met AP doe je een stuk minder ja, maar heeft ook zo zijn voordelen.

Zoals nu ben ik met wat andere dingen bezig, maar wel in de buurt van of achter mijn PC en heb ik op 1 scherm een vlucht van west europa naar west amerika. Mooi flight plan er in, opstijgen, LNAV en VNAV aan, autopilot aan en gaan.

Af en toe op de ATC reageren voor een handover en kijken hoe het gaat. Mooie beelden op 1 scherm terwijl ik bezig ben. Heb engine sound en environment sound even uitgezet, maar ATC en alarm geluiden wel aan natuurlijk. En dan over een paar uur (ik denk nog een uur of 6) dan netjes gaan landen.

Maar als ik actief aan het spelen ben dan doe ik liever korte stukjes, lekker veel landen en opstijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blcor
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-08 16:02
Predator schreef op zondag 13 september 2020 @ 13:11:
Ik weet niet goed wat er aan de hand is, maar ik heb vandaag al 3 crashes gehad, terwijl ik geen drivers updates oid gedaan heb. Wel dinsdag de laatste os fixes op patch tuesday, maar gisteren had ik geen problemen.
Sinds de 20.8.2 driver (Amd radeon) had ik geen crashes gehad. Nu 3x vandaag, telkens in de bonanza, waarvan 2x toen ik aan de garmin aan het prutsen was :(
Ik ervaar precies hetzelfde, maar het zijn niet alleen maar CTD'S, ook hele pc crashes. Heeft sowieso te maken met AMD. Opnieuw die 20.8.2 geinstalleerd en nu geen crashes meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strider1007
mvbo schreef op zondag 13 september 2020 @ 13:04:
Gister teruggekomen van een vakantie in Italië, zojuist nog even over het gebied gevlogen waar wij vorige week zaten (Toscane, rondom Siena). Wat is het prachtig daar, maar ook in FS2020 :9~ <3

Prachtige manier om nog even de vakantie te herbeleven!

[Afbeelding]
Voor Siena is een mooie mod gemaakt..

http://www.allflightmods....siena-tuscany-italy-v1-0/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo mijn ochtend vluchtje zit er weer op ben nu begonnen met een Bushtrip eerste leg is van Stewart, BC, Canada naar Annette Island Airport Alaska / Verenigde Staten.
Dit is een van de routes die ik heel veel gedaan heb , deze doe ik dan ook bijna blnd vliegen .. (FVR)
En ook vanaf Stewart naar Bella Coola, British Columbia is een van de vluchten die ik heel vaak gevlogen heb
Maar lekker vroeg vertrokken met opkomende zon en het was een vluchtje van ruim ander half uur ..
Ik ben bezig met het maken van een vlucht filmpje dus die komt

[ Voor 24% gewijzigd door ravw op 13-09-2020 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trin1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-01-2024

Trin1ty

Uhm..

Vraagje, wanneer je niet een Flightplan maakt in MSFS202 maar hem aan de gate handmatig inprogrammeert obv simbrief/navigraph Flightplan. Houd de ATC hier dan rekening mee? Oftewel, volgt die dan ook dat flightplan? Inclusief evt afwijkende take off en landing RWY's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Til
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-08 08:53

Til

cbr600f4i schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 16:05:
Ik ben overigens serieus benieuwd wat het business plan van de payware scenery bouwers is/wordt. Als ik nu al de kwaliteit zie van het vele en steeds uitgebreidere freeware aanbod is dan zie ik mij geen payware scenery aanschaffen.
Ach, er zullen altijd mensen zijn die wel bereid zijn om wat geld uit geven. Aan de ene kant omdat ze het er graag voor over hebben (zo heb ik zojuist scenery van Washington gekocht) en aan de andere kant omdat ze niet weten dat er zoveel gratis is of het juiste niet kunnen vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
ravw schreef op zondag 13 september 2020 @ 12:50:
[...]

(EGS)
is ook mooie landing
Maar welke toestel ? (geen B747 of B787 want dan is die baan denk ik net te kort maar de andere toestellen gaat makkelijk )
Thx, de TBM 930 vanaf Vagar (mod) of Noorwegen en dan vlieg ik door naar Ísafjörður Airport met de Grand Caravan, vervolgens de TBM naar het dichtstbijzijnde vliegveld in Groenland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
En zo als belooft hier een Timelapse van mijn ochend vluchtje van anderhalf uur
van Stewart, BC, Canada naar Annette Island Airport Alaska / Verenigde Staten.

YouTube: CZST PANT TIMELAPSE

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luxicon
De Patagonia bush trip bevalt ook erg goed. Het voordeel is dat je daar kunt vliegen met de auto pilot.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2A0d8Ep.jpg

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bush trips en AP ... mmmm gewoon op het handje ... en genieten van de omgeving ......
je zou deze route eens diverse keren moeten doen zo dat je de hele omgeving kunt dromen en dan ga je hem vanzelf wel op het handje vliegen ...
en ook zonder maar een map te gebruiken ... puur alleen op het oog vliegen , zo als ik hier boven laat zien met het filmpje , hoop dat er nog eens een mooie Bush trip komt in en Rond BC en Alaska ... die ga ik proberen alleen op het zicht te vliegen want die omgeving die kan ik nu wel zo wat dromen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-09 21:59

Predator

Suffers from split brain

blcor schreef op zondag 13 september 2020 @ 13:15:
[...]

Ik ervaar precies hetzelfde, maar het zijn niet alleen maar CTD'S, ook hele pc crashes. Heeft sowieso te maken met AMD. Opnieuw die 20.8.2 geinstalleerd en nu geen crashes meer.
Ik had de 20.8.2 al een tijdje, vandaar dat ik zo verbaasd was over de 3 crashes op korte tijd.
Ik ben weer op weg met de Bonanza iig, fingers crossed.

Ik ben zelf een eigen vervolg aan het breien na de balkan bushtrip. Ik vlieg door van Santorini naar turkije en wellicht de kust volgen tot ergens in Egypte.

Wel jammer dat zoveel glass cockpits op elkaar lijken. Ik hoop echt op een mods met oudere beechcraft versies en bv een paar oude pipers. Zoals een piper twin comanche :9

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
ravw schreef op zondag 13 september 2020 @ 14:35:
Bush trips en AP ... mmmm gewoon op het handje ... en genieten van de omgeving ......
je zou deze route eens diverse keren moeten doen zo dat je de hele omgeving kunt dromen en dan ga je hem vanzelf wel op het handje vliegen ...
en ook zonder maar een map te gebruiken ... puur alleen op het oog vliegen , zo als ik hier boven laat zien met het filmpje , hoop dat er nog eens een mooie Bush trip komt in en Rond BC en Alaska ... die ga ik proberen alleen op het zicht te vliegen want die omgeving die kan ik nu wel zo wat dromen
Ja, precies, na een keer vliegen ken je de meeste routes wel uit je hoofd. Ik vind het wel handig om heading te gebruiken in plaats van veel te moeten corrigeren, en daardoor juist minder van de omgeving meekrijg. Het is ook leuk om nog eens te vliegen inderdaad, vooral als je de optie voor satelliet data had uitstaan en de keer erna een veel mooiere omgeving te zien krijgt. :P

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luxicon schreef op zondag 13 september 2020 @ 14:43:
[...]

Ja, precies, na een keer vliegen ken je de meeste routes wel uit je hoofd. Ik vind het wel handig om heading te gebruiken in plaats van veel te moeten corrigeren, en daardoor juist minder van de omgeving meekrijg. Het is ook leuk om nog eens te vliegen inderdaad, vooral als je de optie voor satelliet data had uitstaan en de keer erna een veel mooiere omgeving te zien krijgt. :P
dat heb ik nu ook ik heb deze routes die ik nu weer vliegt vaak met FS2000 tot FSX gevlogen en ook met XP 11 en de flightsim van DT

Als je dan nu eens met FS2020 over de zelfde gebieden gaat dan denk je wel van .. WOW dat is toch wel heeeel anders en ook veel meer het gevoel dat je er nu ook daadwerkelijk vliegt over het giebied

Ik hoop dat deze snel naar Store komt
https://orbxdirect.com/product/1s2-msfs

want die ligt weer in de buurt van KTIW Tacoma Narrows Airport en KORS Orcas Island Airport

Dan nog snel even Bella Coola er bij en dan komt het aardig vol in die omgeving _/-\o_
hopelijk nog veel meer in die omgeving maar dat komt vanzelf wel 8)

daarna eens kijken of ik oostenrijk/ Switserland duitsland en UK kan gaan vullen , en Nederland dan
de omgeving en het caribische gebied mag ook wel helemaal aangepast worden met de ABC en St Maarten , Dom Rep en de omliggende landen ... dan kom ik mijn tijd wel door :D

[ Voor 10% gewijzigd door ravw op 13-09-2020 15:00 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:52
elke dag leren we weer wat nieuws, deze weekend stond VOR en VOR DME en ADF op de planning. Dit leek me enorm ingewikkeld te leren, en dat is het voor beginners ook wel. Maar als het goed uitgelegd wordt dan blijkt het toch verassend simpel te zijn om op VOR te navigeren.

Voor de mensen die dit ook willen leren en geen idee hebben waar te beginnen, de beste (korte) uitleg die ik gevonden heb is de volgende:

Echt een aanrader om ook zo eens te navigeren, hoe meer je leert om in MFS van het benaderen als game model en dan proberen naar sim model over te stappen hoe leuker deze simulator wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaitoX
Mijn VFR map opent ineens niet meer?

Als ik er op klik of op V druk zie ik het icoontje netjes aan of uit gaan, maar het schermpje komt maar niet. Hij stond net nog open, ik sloot hem en wou hem weer openen maar dat kan dus niet meer.

Game herstarten op dit moment is ook geen optie, zit net 4 uur en 37 minuten in deze vlucht en ben bijna halverwege.

Vanavond misschien maar kijken als ik geland ben of de game opnieuw starten helpt, of heeft iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaitoX schreef op zondag 13 september 2020 @ 15:05:
Mijn VFR map opent ineens niet meer?

Als ik er op klik of op V druk zie ik het icoontje netjes aan of uit gaan, maar het schermpje komt maar niet. Hij stond net nog open, ik sloot hem en wou hem weer openen maar dat kan dus niet meer.

Game herstarten op dit moment is ook geen optie, zit net 4 uur en 37 minuten in deze vlucht en ben bijna halverwege.

Vanavond misschien maar kijken als ik geland ben of de game opnieuw starten helpt, of heeft iemand nog een idee?
boven in kan ej hem ook niet opvragen via menu dus niet via V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaitoX
ravw schreef op zondag 13 september 2020 @ 15:08:
[...]

boven in kan ej hem ook niet opvragen via menu dus niet via V
Nee zowel klikken als V werkt niet. De andere opties werken wel gewoon.

[ Voor 7% gewijzigd door DaitoX op 13-09-2020 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaitoX schreef op zondag 13 september 2020 @ 15:10:
[...]

oek hoop dat het met en restart verholpen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Nu online
DaitoX schreef op zondag 13 september 2020 @ 15:10:
[...]

Ik heb dat ook een keer gehad en toen zat hij verborgen achter mijn FS2020 window.
Minimize je FS2020 window even en sleep de VFR map dan even naar een ander scherm (als je dat hebt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jin
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-05 16:14

jin

Even "reset panels" doen, meest rechtse icoon van toolbar

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaitoX
jin schreef op zondag 13 september 2020 @ 15:39:
Even "reset panels" doen, meest rechtse icoon van toolbar
Thanks, die had ik over het hoofd gezien maar werkt perfect inderdaad.

Vindt het wel makkelijk om bij zo'n lange vlucht snel een beetje te kunnen zien waar ik ben, is het kaartje wel handig. Kan de camera mooi boven het vliegtuig voor de mooie plaatjes. Groenland is overigens niet zo mooi, heel veel pop in ervaar ik daar en ineens verschijnend water of textures die uitgerekt worden.

Misschien dat dat vaker is als je op deze hoogte vliegt, maar normaal verbloemen de wolken en de hogere mate van variatie het misschien?

Acties:
  • +9 Henk 'm!
https://jaapengel79.tweakblogs.net

Zo.. begonnen met een Tweakblogje!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xIRQZeUiciYwT0dg4r_3zOtI1q4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7GmRb176GLwp7wvebsSLrtC8.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 66% gewijzigd door DigitalExorcist op 13-09-2020 16:13 ]

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-08 23:37
DaitoX schreef op zondag 13 september 2020 @ 15:46:
[...]

Thanks, die had ik over het hoofd gezien maar werkt perfect inderdaad.

Vindt het wel makkelijk om bij zo'n lange vlucht snel een beetje te kunnen zien waar ik ben, is het kaartje wel handig. Kan de camera mooi boven het vliegtuig voor de mooie plaatjes. Groenland is overigens niet zo mooi, heel veel pop in ervaar ik daar en ineens verschijnend water of textures die uitgerekt worden.
Ik heb deze vaak open tijdens het vliegen. Dan kan ik nog iets beter zien waar ik ben: https://www.msfsaddons.org/freeware/plugin-vfrmap

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10:58
Is er een website/app waar je de actuele temp/wind van je bestemming kunt vinden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeadKnight
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:01
schumi1986 schreef op zondag 13 september 2020 @ 16:33:
Is er een website/app waar je de actuele temp/wind van je bestemming kunt vinden?
Windy
ravw schreef op zondag 13 september 2020 @ 12:50:
[...]

(EGS)
is ook mooie landing
Al had ik dat gisteravond geweten! Ben zeker 1,5 uur bezig geweest om proberen te landen bij Reykjavik... snapte er al niks van 8)7

[ Voor 51% gewijzigd door DeadKnight op 13-09-2020 16:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik las hier ergens op het forum dat FS2020 de data van MeteoBlue gebruikt.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaitoX
PuckStar schreef op zondag 13 september 2020 @ 16:14:
[...]

Ik heb deze vaak open tijdens het vliegen. Dan kan ik nog iets beter zien waar ik ben: https://www.msfsaddons.org/freeware/plugin-vfrmap
Ziet er ook mooi uit inderdaad. Stuk mooier dan de VFR map.

Maar opzich voldoet de VFR map wel, enige wat mooi zou zijn is als je wat verder zou kunnen outzoomen. Ik merkte dat als je dat window breder maakt dan krijg je horizontaal meer te zien, als je hem langer maakt dan zoomed ie juist in. Beetje balans daarin vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DeadKnight schreef op zondag 13 september 2020 @ 16:40:
[...]

Windy

[...]

Al had ik dat gisteravond geweten! Ben zeker 1,5 uur bezig geweest om proberen te landen bij Reykjavik... snapte er al niks van 8)7
Ik had een addon geinstaleerd , bij mij klapte er die er 2 er uit , dacht dan maar geen addon dus dan maar zonder addon .. bam en weer naar buroblad..

dus het ligt aan het vliegveld want ik nam een andere luchthaven en hij werkte gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trin1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-01-2024

Trin1ty

Uhm..

Zijn er hier mensen die gebruik maken van Pilot2ATC in MSFS202? en zoja, wat zijn de ervaringen? Zit reviews te kijken en het ziet er best goed uit. En een hele verbetering tov de built in ATC van MSFS202.
En een ATC die rekening houd met flightplans uit SimBrief of Navigraph.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ytr81
Blijft genieten dat vliegen in de avond

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ODcmwm6eJg3VtwsXSC1XzOMjgww=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8rfrMLepySSjQHWpYMiKuQAW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strider1007
Het was even zoeken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lNJ9OMPnKNSqSY8H08YZ-vzXGbY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7Gqof3boaCourRXb4KRxelAw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorank
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-09 15:51
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WZI8K65cTu9a-29rpbjFsr002bw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zbSGjHkcGkTn12sxD6wmCCUL.jpg?f=fotoalbum_large

Ik vlieg bijna zijwaarts naar het vliegveld..

II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II

Acties:
  • +1 Henk 'm!
kan hem beter mee hebben :-)

scheeld een hoop brandstof ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

DeadKnight schreef op zondag 13 september 2020 @ 16:40:
[...]

Windy

[...]

Als het goed is is dit ook gefixed in de september patch. Eindelijk, want ik wil ook heel graag daar starten een keer.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:06
jorank schreef op zondag 13 september 2020 @ 20:41:
[Afbeelding]

Stevig windje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Nu online
jorank schreef op zondag 13 september 2020 @ 20:41:
[Afbeelding]

Op welk FL zit je met die wind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorank
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-09 15:51
killerbee1958 schreef op zondag 13 september 2020 @ 21:17:
[...]

Op welk FL zit je met die wind?
Was volgens mij rond FL300.

II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-06 12:11
Hoeveel vlieguren hebben jullie inmiddels allemaal op de teller staan jongens?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Timbox88 schreef op zondag 13 september 2020 @ 21:29:
Hoeveel vlieguren hebben jullie inmiddels allemaal op de teller staan jongens?
FS zegt
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/50jZdQsx/Desktop-Screenshot-2020-09-13-21-34-44-68.png
steam zegt 185 uren

[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 13-09-2020 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

OnAir waar ik gister naar verwees is nu al ten onder aan het gaan aan z'n eigen succes :+ Schijnbaar zoveel users die zich aanmelden en spelen dat de servers continu plat liggen.

Oops :+

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waterpower
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-09 16:38
Aeroweather heeft METARS, TAF, baan of banen in gebruik. Ik gebruik hem zelf niet voor MSFS.

AMD Ryzen 7800X3D | MSI RTX 4090 Suprim | Asus Tuf Gaming X670E plus | Corsair Vengeance RGB 2x 32Gb 6000 | NZXT H7 Flow black | Corsair RM1000x | NZXT Kraken Elite 360

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Dan heb je waarschijnlijk lang in het update scherm, flight planner e.d. gezeten. Steam weet alleen hoe lang de game heeft gedraaid. FS zelf weet hoe lang je daadwerkelijk aan het vliegen bent geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
London schreef op zondag 13 september 2020 @ 21:42:
OnAir waar ik gister naar verwees is nu al ten onder aan het gaan aan z'n eigen succes :+ Schijnbaar zoveel users die zich aanmelden en spelen dat de servers continu plat liggen.

Oops :+
Oh dan blijf ik toch maar bij FSE economy voorlopig.

Vroeg mij al af of On Air beter was, want bij FSE is het wel heel lang sparen om een eigen vliegtuig te kopen. Maar het werkt wel heel constant als je eenmaal langs de muur bent die account aanmaken heet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftop
GekkePrutser schreef op zondag 13 september 2020 @ 22:11:
[...]

Dan heb je waarschijnlijk lang in het update scherm, flight planner e.d. gezeten. Steam weet alleen hoe lang de game heeft gedraaid. FS zelf weet hoe lang je daadwerkelijk aan het vliegen bent geweest.
Als je al zijn activiteiten hebt gezien hier op het forum, weet je dat jij heel wat vlieguren heeft gemaakt... Het zullen er geen 185 zijn, maar 150 durf ik wel te gokken uitgaande van alle info, of zit ik verkeerd @ravw? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GekkePrutser schreef op zondag 13 september 2020 @ 22:11:
[...]

gaat nog iets van instalatie tijd af en zo update tijd dus denk iets van 4 uurtjes minder

SF zegt nog geen 150 :-)
Maar dat zegt niet dat je de helke dag aan het simmen bent ... lange afstanden is AP aan en slapen _/-\o_ of andere dingen doen heb in een week tijd ook hier mijn keuken hele maal veranderd met nieuwe meubels :-)

[ Voor 23% gewijzigd door ravw op 13-09-2020 22:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ytr81
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/31LWWEeyJAMuwsLSud4hUAiek7Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LazjX6wlQg9LYZ8yfTc9nM7E.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w6lSNWyx7R4xgQlPiNrtP0jdaZA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5hDBxbsn3122I6iBZcywhjIc.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hahah even door gaan dan haal je me in je hoeft niet zo veel meer 20 uurtjes of zo in FS2020
dus het valt wel mee dat ik dan maar op 135 Uren zit denk dat er wel meer zijn ... heb er al voor bij zien komen op 1000 uren
maar dat heeft deze denk ik ook wel over een jaar

Trouwens ben even een hele korte vlucht aan het doen ... Boston nar Quebec met Air Canada A320 ( half uurtje of zo :-)

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/9M29Ryqp/Desktop-Screenshot-2020-09-13-22-15-26-50.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/WzWqHKYW/Desktop-Screenshot-2020-09-13-22-24-09-24.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/6pG4MMrc/Desktop-Screenshot-2020-09-13-22-39-20-13.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/jSVSStf6/Desktop-Screenshot-2020-09-13-22-43-49-39.png

Lijken wel grote kindertekeningen :-)

Zo al weer aan het dalen ..

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Zn6vTcHZ/Desktop-Screenshot-2020-09-13-23-01-09-80.png

[ Voor 42% gewijzigd door ravw op 13-09-2020 23:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft al iemand de nieuwe Beluga van Airbus geprobeerd?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kUVmK2kOSfkkX2VXq8Xs_PUqipw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e7coq78fkiGdUNmFGYQmSazj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/frNyozi3U49pN-C7ANs4HpGL4Rc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RW53YjsqDa1LpriHU4z490vh.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2020 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo nog even twee shots van die ILS landing

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/7h0LyZVW/Desktop-Screenshot-2020-09-13-23-21-29-16.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/PqCTjqfQ/Desktop-Screenshot-2020-09-13-23-22-57-04.png

hoop ooit nog eens zelf een CAT3 landing te doen weer .. snachts met dichte mist aub

YouTube: Airbus A320 pilots' view ILS Approach CAT III LOWW-VIE in bad weather _/-\o_

en nu nog PRM / SOIA invoeren in FS :)

[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 14-09-2020 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-06 12:11
Is het mogelijk om de navigatie en ATC op een tweede scherm (bij voorkeur iPad) te hebben? Ik gebruik ze veel, maar vind het irritant als ze in mijn eerste scherm prominent aanwezig zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftop
Timbox88 schreef op maandag 14 september 2020 @ 07:32:
Is het mogelijk om de navigatie en ATC op een tweede scherm (bij voorkeur iPad) te hebben? Ik gebruik ze veel, maar vind het irritant als ze in mijn eerste scherm prominent aanwezig zijn...
Ja, ik zet ze ook op een tablet. Hiervoor gebruik ik een app genaamd spacedesk (weet niet of het ook voor ios is). Die maakt van mijn tablet een extra (3e) pc monitor waarop ik de VFR map heb staan.

Pagina: 1 ... 83 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc