Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-06 12:11
Craftop schreef op maandag 14 september 2020 @ 07:41:
[...]

Ja, ik zet ze ook op een tablet. Hiervoor gebruik ik een app genaamd spacedesk (weet niet of het ook voor ios is). Die maakt van mijn tablet een extra (3e) pc monitor waarop ik de VFR map heb staan.
Dan schuif je ze daar gewoon heen?

Zal eens kijken of dat ook voor iOs werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftop
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 15:46
Timbox88 schreef op maandag 14 september 2020 @ 07:44:
[...]

Dan schuif je ze daar gewoon heen?

Zal eens kijken of dat ook voor iOs werkt!
Ja, je hebt als je VFR map (of navlog etc) open hebt staan 3 dingen doen: minimaliseren (-), sluiten (x) en losmaken van deze sim (zo'n pijltje). Als je dat laatste doet kun je hem slepen naar iedere aangesloten monitor die je wil.

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timbox88
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-06 12:11
Craftop schreef op maandag 14 september 2020 @ 07:46:
[...]

Ja, je hebt als je VFR map (of navlog etc) open hebt staan 3 dingen doen: minimaliseren (-), sluiten (x) en losmaken van deze sim (zo'n pijltje). Als je dat laatste doet kun je hem slepen naar iedere aangesloten monitor die je wil.
Oke! Ff checken of ik die app kan gebruiken tussen windows laptop en iPad! Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Beakzz schreef op zondag 13 september 2020 @ 22:20:
[...]

Vroeg mij al af of On Air beter was, want bij FSE is het wel heel lang sparen om een eigen vliegtuig te kopen.
Dat valt wel mee, op een goeie dag heb ik z'n 90k.

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Verwijderd Ah de Multipla onder de vliegtuigen!

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Nu dat de eerste hype wat is gaan liggen. Wat zijn de meningen over de sim? Hoe goed simuleert de sim het daadwerkelijke vliegen? En hoe goed werkt het grafische aspect gebaseerd op gegevens van kaarten?

(En als bonus vraag: Is er iemand over de atacama woestijn in chili/bolivia gevlogen? Hoe vond je het?)

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20-09 19:57
PerlinNoise schreef op maandag 14 september 2020 @ 09:05:
[...]

Dat valt wel mee, op een goeie dag heb ik z'n 90k.
Ja zo’n goede dag heb ik nog niet gehad dan. Zit nu pas op 30K en probeer zoveel mogelijk een Cessna 208 vol te laden. Ben nu bezig in Azië Thailand/Vietnam en dan lukt het ook niet altijd om een vliegtuig vol te krijgen.

Gisteren kwam ik er na een vlucht achter dat mijn passagiers nog in de vertrekhal stonden toen ik al bij de bestemming was. Snap nog steeds niet hoe, want ze stonden bij mijn flight en ik had die ook gestart.

Snap niet waarom ze geen optie geven om een vliegtuig te leasen. Nouja dat doen ze wel, maar dat moet rechtstreeks met de eigenaar geregeld worden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
aicaramba schreef op maandag 14 september 2020 @ 10:16:
Nu dat de eerste hype wat is gaan liggen. Wat zijn de meningen over de sim? Hoe goed simuleert de sim het daadwerkelijke vliegen? En hoe goed werkt het grafische aspect gebaseerd op gegevens van kaarten?

(En als bonus vraag: Is er iemand over de atacama woestijn in chili/bolivia gevlogen? Hoe vond je het?)
Ik heb ooit, 19 jaar geleden oid, een proefles gehad op Lelystad in een Piper Arrow III. Op dat moment vloog ik al veel (sinds FS 4.0 heb ik alle sims gehad, 19 jaar terug zal het FS 2000 geweest zijn denk ik).

De instructeur vroeg me vantevoren uiteraard van alles ("weet je wat deze meter aangeeft?" "Hoogtemeter, in voet, en een voet is pakweg 30 cm"... "Ok, en deze?" "Snelheid, in knopen, en dit toestel zal roteren bij pakweg 70 kts?" ... "En deze?" "Hoe snel je klimt, in honderd voet per minuut"). Dat soort dingen.

Na de toestemming om te vertrekken en de checklist stonden we aan het begin van de baan en had hij zoiets van "nou, je weet er genoeg van zo te horen, we hebben toestemming, leef je uit en klim naar 2000 voet, recht zo die gaat, roteren bij 70 (uit m'n hoofd)". Dus ik mocht zelf de takeoff doen. Eenmaal in de lucht hoefde hij alleen maar aan te geven "draai maar naar 320" en je weet gewoon vanuit je sim ervaring hoe een standard-rate turn werkt, waar je op moet letten etc.

Enige is dat hij opmerkte was "je hoeft niet te knijpen in de yoke hoor, kijk, je kan gewoon met 1 vinger sturen!" .. en ik maakte de bochten wel héél voorzichtig en die instructeur 'gooit 'm gewoon de hoek om' als het ware. Het *gevoel* is anders maar de instrumenten ken je simpelweg wel. De basisprincipes ken je ook wel.

En FS 2020 is er zéker niet minder op geworden na zoveel jaar. Dus in hoeverre het écht vliegen simuleert: behoorlijk echt. De principes van het vliegen blijven gelijk, tegenwoordig heb je die GPS-apparaten en die lijken ook grotendeels wel echt te zijn behalve dat een aantal functies wel uitgekleed zijn maar de beginselen blijven overeind.

Vwb. je vraag over het grafische aspect: over het algemeen klopt alles wel goed. De kaarten zijn wat verouderd hier en daar en zeker in bergachtige gebieden zitten wat glitches (Geirangerfjord gevlogen en daar kijk je soms door de bergen héén...) maar geografisch gezien is het alleszins prima. Zeker als je nagaat dat de héle wereld erin zit en zéker als je het vergelijkt met alles tot en met FS X zónder scenery-addons.

[ Voor 9% gewijzigd door DigitalExorcist op 14-09-2020 10:40 ]

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-09 15:18
Trin1ty schreef op zondag 13 september 2020 @ 18:20:
Zijn er hier mensen die gebruik maken van Pilot2ATC in MSFS202? en zoja, wat zijn de ervaringen? Zit reviews te kijken en het ziet er best goed uit. En een hele verbetering tov de built in ATC van MSFS202.
En een ATC die rekening houd met flightplans uit SimBrief of Navigraph.
Ik zou eerst even de FS2020 september patch/update afwachten. Daarin wordt gesproken dat de ATC ook een update krijgt.
Dit wel een mooie addon, hou ik zeker als optie open.

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trin1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-01-2024

Trin1ty

Uhm..

Volgens mij slaat die patch op onduidelijkheden in uitspraken van de ATC en dat lijkt niet zo'n hele spannende update.
Mijn probleem is ook de combi van eigen Flightplan (uit SimBrief/navigraph) icm met de ATC.

Pilot2ATC lijkt daar volledig mee te synchroniseren. Maar ik ga het denk ik eerst eens proberen met de trial. Ben ook gewoon benieuwd. Denk dat de ingame ATC hier voorlopig een lange poos ook niet aan gat kunnen tippen nog.

[ Voor 0% gewijzigd door Trin1ty op 14-09-2020 10:51 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertje750
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 21:00
Iemand custom shaders al geprobeerd?
Word zelf wel vrolijk van wat meer kleur in de game en voornamelijk in de lucht
YouTube: Flight Simulator 2020 - Installing/Using ReShade | Make The Simulato...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Trin1ty schreef op maandag 14 september 2020 @ 10:49:
Volgens mij slaat die patch op onduidelijkheden in uitspraken van de ATC en dat lijkt niet zo'n hele spannende update.
Mijn probleem is ook de combi van eigen Flightplan (uit SimBrief/navigraph) icm met de ATC.

Pilot2ATC lijkt daar volledig mee te synchroniseren. Maar ik ga het denk ik eerst eens proberen met de trial. Ben ook gewoon benieuwd. Denk dat de ingame ATC hier voorlopig een lange poos ook niet aan gat kunnen tippen nog.
Praktisch elk toestel zit volgens de ATC standaard 10.000 feet 'above the assigned altitude' :P echt gillend gek wordt je er af en toe van. Ook als je toevallig rond de grens van 2 zones blijft vliegen. Elke minuut van één Center naar een ander Center gedirigeerd worden. M'n copiloot doet het ATC-gedeelte van de communicatie simpelweg omdat ik geen zin heb in dat geneuzel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:21
Trin1ty schreef op maandag 14 september 2020 @ 10:49:

Gewoon online gaan vliegen op VATSIM (of IVAO zodra die ook kan koppelen met FS2020).

Krijg je de meest realistische ervaring en als er eens wat mis gaat dan kun je aan een mens vragen om geholpen te worden. Wel zo fijn

Gisterenavond kwam ik aan op EHAM (met een QW 787-8, vliegend met P3D V4.5) en waren er twee FS2020 cessna's touch and go's aan het maken.
Dat is dus echt humor, omdat die het ook nog op verschillende banen aan het doen waren en tower dus het IFR verkeer en deze twee cessna's gescheiden moest houden.
Je ziet overigens, als je Vatsim gebruikt, die twee kisten (en de anderen) dus ook echt op de plek waar ze horen te zijn.

Als je immersion wilt en toch nog wat gecontroleerd vliegen dan is online vliegen de way to go.

Wees niet te bang voor de ATC, maar zorg wel dat je de terminologie begrijpt en kan en wil luisteren naar ze.

[ Voor 28% gewijzigd door killerbee1958 op 14-09-2020 11:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zo onderweg van LGAV - UUDD met Aeroflot A320
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/0QzK70CR/Desktop-Screenshot-2020-09-14-11-15-17-29.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/VkzSK8FF/Desktop-Screenshot-2020-09-14-11-18-06-54.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/xjHcYCxR/Desktop-Screenshot-2020-09-14-11-25-29-78.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/pdpLSX5K/Desktop-Screenshot-2020-09-14-11-29-22-57.png

zo nu klimmen naar FL390 en dan nog meer dan 2 uur te gaan , maar even een vraagje heeft de airbus en weer radar en zo ja hoe zet je die aan .. grond radar weet ik nu het weer

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwammen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20-09 12:30
:-) nog meer dan 2 uur te gaan , maar even een vraagje heeft de airbus en weer radar en zo ja hoe zet je die aan .. grond radar weet ik nu het weer
op je middenconsole, linkerkant van je speedbrake "sys" op 1 zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zwammen schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:38:
[...]

op je middenconsole, linkerkant van je speedbrake "sys" op 1 zetten :)
en waar moet de Radar mode dan op ?
heb nu totaal geen wolken dus kan het niet zien :+

en van welke hoogte gaan jullie over naar MACH ... dat is toch boven de fL240

[ Voor 13% gewijzigd door ravw op 14-09-2020 11:45 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 21:16
ravw schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:43:
[...]

en waar moet de Radar mode dan op ?
heb nu totaal geen wolken dus kan het niet zien :+

en van welke hoogte gaan jullie over naar MACH ... dat is toch boven de fL240
Hij staat volgens mij staandaard op WX (weather), maar je kan hem ook op WX + TB zetten (weather en turbulence? neem ik aan). Die draaiknop waarmee je dat in kan zetten zit naast die schakelaar waarmee je hem aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sparkiezz schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:52:
[...]

Hij staat volgens mij staandaard op WX (weather), maar je kan hem ook op WX + TB zetten (weather en turbulence? neem ik aan). Die draaiknop waarmee je dat in kan zetten zit naast die schakelaar waarmee je hem aanzet.
ik heb hem al op WX + TB staan :*)
maar nu nog de snelheid ik vlieg nu max 340 anders kom ik in het rode .... maar dit moet toch sneller ...
Zit al op FL300 ga naar FL390

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/DySWD6VS/Desktop-Screenshot-2020-09-14-11-55-59-53.png

[ Voor 11% gewijzigd door ravw op 14-09-2020 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ravw schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:54:
[...]

ik heb hem al op WX + TB staan :*)
maar nu nog de snelheid ik vlieg nu max 340 anders kom ik in het rode .... maar dit moet toch sneller ...
Zit al op FL300 ga naar FL390
Dat is vermoedelijk je IAS, je TAS ligt waarschijnlijk een heel stuk hoger.

Op de afbeelding, je TAS is 488 :)

[ Voor 4% gewijzigd door Magic op 14-09-2020 11:58 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:25
@ravw FL390 is wel hoog voor een vluchtje van 2 uur ;) Je verbruikt meer brandstof met het klimmen dan dat je bespaart door zo hoog te vliegen. Voor 2 uurtjes (Schiphol - Oslo bijvoorbeeld) ging ik lekker op FL280 zitten of iets in die buurt

Op welke hoogte je overschakelt naar .MACH verschilt per locatie, ik geloof dat dit dezelfde hoogte is waarop je overschakelt van hoogte in ft naar hoogte in FL***

[ Voor 13% gewijzigd door FastFred op 14-09-2020 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FastFred schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:59:
@ravw FL390 is wel hoog voor een vluchtje van 2 uur ;) Je verbruikt meer brandstof met het klimmen dan dat je bespaart door zo hoog te vliegen. Voor 2 uurtjes (Schiphol - Oslo bijvoorbeeld) ging ik lekker op FL280 zitten of iets in die buurt

Op welke hoogte je overschakelt naar .MACH verschilt per locatie, ik geloof dat dit dezelfde hoogte is waarop je overschakelt van hoogte in ft naar hoogte in FL***
oke :-) wlek hoogte is gebruikelijk voor een vlucht van 2 a 4 uurjes ? want dat zal ik toch het meeste gaan vliegen met de airliners ,, mits er langhauls komen die werken _/-\o_

met weer even inkomen met de airliners het is lang geleden ben al lang blij dat ik die bus nu een beetje kan temmen .. ben altijd boeing gevlogen in FS .. maar moet zeggen dit busje is best leuk :9~
wel even wat dingen nog leren maar we komen er wel

nu toch maar even op 360 blijven hangen .. (ATC climb to FL37 ... niets ervan blijf lekker hangen nu
en nu weer op die 390 wil hij het hebben .. :o
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/VstsCkCV/Desktop-Screenshot-2020-09-14-12-04-27-81.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/zXPdY8dq/Desktop-Screenshot-2020-09-14-12-06-53-92.png

Zon en maan in 1 beeld
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/1thFpYvx/Desktop-Screenshot-2020-09-14-12-16-05-06.png

[ Voor 32% gewijzigd door ravw op 14-09-2020 12:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:25
cbr600f4i schreef op zondag 13 september 2020 @ 12:48:
Bestaat dat probleem dat landen op Reykjavik resulteert in een crash nog? Ik heb een overtocht naar Amerika in de planning staan en het zou zonde zijn als we net voor de landing de boel moeten afbreken. Anders ga ik een vliegveld verderop.
Ik heb 2 weken terug de overtocht naar Amerika gemaakt. Ben met de TBM van Schotland naar Reykjavik gevlogen, daar geland zonder problemen. Toen naar bed gegaan, volgende dag sim weer opgestart, en opgestegen vanaf Reykjavik zonder problemen...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
FastFred schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:59:

Mis op beide punten. Afhankelijk van je payload, fuel load en het weer kun je prima op FL390 zitten voor een 2 uur durende vlucht. Doorgaans ergens tussen FL340-FL400, soms hoger als je performance het toe laat en de winst gunstig is. Zelfs aan MTOW kan het toestel dat ik vlieg in ca. 20-25 minuten op FL370 zitten. De A320 klimt volgens mij ongeveer hetzelfde zo niet beter dan mijn type. Dan ga je niet de overgebleven 1u10-1u20 op FL280 vliegen waar mijn type toch al snel een paar honderd kilo meer verbruikt over de hele vlucht.

En het switchen van KIAS naar Mach is meestal ergens tussen FL280-FL310 (mijn type doet het automatisch op 31600ft). Dit kan verschillen per klim profiel, maar als je al op transition altitude naar Mach gaat dan zou je in Nederland bijvoorbeeld al op 3000ft op Mach nummers vliegen. Een klim profiel van 290KIAS -> M.74 zal je meestal een mach transitie geven ergens rond FL280-FL290, afhankelijk van het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderaceNL
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 31-08 18:04
Ben gisteren met de bush trip Patagonia begonnen, viel me op dat meteen de vfr map aanstaat waar de route notabene op weergegeven wordt. Ik dacht dat dit echt op basis van enkel wat briefing zou moeten. Heb ik dit verkeerd begrepen of ben ik stiekem aan het cheaten?
Wel erg mooie trip trouwens, leuk om zo door de landschappen te vliegen volgens een bepaalde route. Die besneeuwde bergtoppen, zo mooi..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-09 17:15

aap

ThunderaceNL schreef op maandag 14 september 2020 @ 12:46:
Ben gisteren met de bush trip Patagonia begonnen, viel me op dat meteen de vfr map aanstaat waar de route notabene op weergegeven wordt. Ik dacht dat dit echt op basis van enkel wat briefing zou moeten. Heb ik dit verkeerd begrepen of ben ik stiekem aan het cheaten?
De route staat op de VFR map, maar je huidige positie kun je hier niet zien (behalve die waar je start). Je kunt de map dus gebruiken om vooruit te kijken hoe je ongeveer gaat vliegen. Dit is dus eigenlijk niet anders dat alsof je een papieren kaart mee aan boord hebt, waarop je van tevoren de te vliegen route ingetekend hebt. De kaart toont wel de route, maar je zult zelf bij moeten houden waar je bent.

Je kunt tijdens de vlucht de VFR map vergelijken met de Garmin in je cockpit en op die manier is het niet heel moeilijk. Zolang je niet op de "back on track" knop in de VFR map klikt, krijg je de achievement.

Je kunt om het spannender te maken voor jezelf natuurlijk met jezelf afspreken niet op de VFR map te kijken O-)

Alleen bij de Nevada bush trip is het lastiger, omdat de Savage Cub geen Garmin heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
aap schreef op maandag 14 september 2020 @ 12:59:
[...]

Je kunt om het spannender te maken voor jezelf natuurlijk met jezelf afspreken niet op de VFR map te kijken O-)
Ik heb een bug waardoor de hele VFR map gewoon niet meer werkt. Kan er op klikken wat ik wil, maar hij is niet meer te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

De route staat op de VFR map, maar je huidige positie kun je hier niet zien (behalve die waar je start). Je kunt de map dus gebruiken om vooruit te kijken hoe je ongeveer gaat vliegen. Dit is dus eigenlijk niet anders dat alsof je een papieren kaart mee aan boord hebt, waarop je van tevoren de te vliegen route ingetekend hebt. De kaart toont wel de route, maar je zult zelf bij moeten houden waar je bent.

Je kunt tijdens de vlucht de VFR map vergelijken met de Garmin in je cockpit en op die manier is het niet heel moeilijk. Zolang je niet op de "back on track" knop in de VFR map klikt, krijg je de achievement.

Alleen bij de Nevada bush trip is het lastiger, omdat de Savage Cub geen Garmin heeft.
ik houd er altijd een Goolge map bij om te kijken waar ik ongeveer vliegt en lees daarop egwoon mee .. zeker met mijn GA vluchten , met die Airbus doe ik helemaal egen mappen meer kijken hij weet zelf wel waar die heen moet ... dat hoop ik ...

het is hopelijk geen MGTOW ... :o ik bedoel PGTOW (Plane going their own way) :+

Moet wel zeggen dit is wel iets saaier vliegen dan GA ... je ziet veel minder van de omgeving , maar het geeft wel meer rust tijdens de vluchten en het gaat wat sneller 8)

noeengeveer een uurtje te gaan

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/tRzSD88N/Desktop-Screenshot-2020-09-14-12-38-01-26.png

vind trouwens deze levery van Aeroflot wel mooi staan op de NEO

[ Voor 12% gewijzigd door ravw op 14-09-2020 13:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThunderaceNL
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 31-08 18:04
[...]

Eigenlijk wel logisch, vroegah voor er tomtoms waren keek ik vooraf ook op een kaart hoe ik op het vakantie adres aan zou komen. Als ik Patagonia afgerond heb wordt de volgende dus Nevada :). Ben benieuwd of dat dan veel lastiger wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbee1958
Propane schreef op maandag 14 september 2020 @ 12:45:
[...]

Mis op beide punten. Afhankelijk van je payload, fuel load en het weer kun je prima op FL390 zitten voor een 2 uur durende vlucht. Doorgaans ergens tussen FL340-FL400, soms hoger als je performance het toe laat en de winst gunstig is. Zelfs aan MTOW kan het toestel dat ik vlieg in ca. 20-25 minuten op FL370 zitten. De A320 klimt volgens mij ongeveer hetzelfde zo niet beter dan mijn type. Dan ga je niet de overgebleven 1u10-1u20 op FL280 vliegen waar mijn type toch al snel een paar honderd kilo meer verbruikt over de hele vlucht.

En het switchen van KIAS naar Mach is meestal ergens tussen FL280-FL310 (mijn type doet het automatisch op 31600ft). Dit kan verschillen per klim profiel, maar als je al op transition altitude naar Mach gaat dan zou je in Nederland bijvoorbeeld al op 3000ft op Mach nummers vliegen. Een klim profiel van 290KIAS -> M.74 zal je meestal een mach transitie geven ergens rond FL280-FL290, afhankelijk van het weer.
Oke, CRJ-pilot dus. :)

Voor de puristen onder ons airmchair pilots zou je eigenlijk een programma als TOPCAT= Take off and landing calculation tool (staat overigens niet zo goed aangeschreven imho) kunnen gebruiken om je take off en landing en climb performance van te voren uit te rekenen.

De betere uitbreidingen (lees PMDG/Toliss?A2A) hebben vaak dit ingebouwd in de FMC en dan kun je bij het invoeren van je planning al zien welk FL je FMC haalbaar acht.
Ik heb nog maar heel even met de bus in FS2020 gevlogen en daar heb ik deze functionaliteit nog niet gezien.

Wel al een vluchtje met de bus EHAM-EGLL gemaakt en ik werd naar FL370 gedirigeerd. Onzinnig (zelfs als het technisch haalbaar is) en vervolgens mij is er ook nog een regel dat dit niet hoger dan FL240 gevlogen mag worden (maar kan die regel even niet zo snel vinden)

Ik zou, omdat ik de brandstof toch niet echt hoef te betalen het als volgt aanpakken
Vluchten van < 1 uur tot max FL 280 maar eerder FL240
Vluchten van 1 tot 1-1/2 uur FL 320-340
Vluchten langer dan 1-1/2 uur gewoon naar maximaal haalbare hoogte (waarbij belading van de kist, pax, cargo en fuel dus de limiting factor zijn.
PS: Ook hier weer voor puristen, er zijn regels op welk FL (even of oneven) je dient te vliegen in Europa afhankelijk van welke koers je vliegt >:)

Omzetten van IAS naar Mach doet de bus volgens mij automatisch (meen ik me te herinneren) maar als hij dat niet doet dan op FL280 (ps de QW 787 doet het inderdaad automatisch in P3D op FL290)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lol zit in een Airbus van Aeroflot vol met Russen op weg naar UUDD
heb hier nu muziek opstaan uit de jaren 60 /70 .. en wat word er gedraait Jimi Hendrix The Star Spangled Banner American Anthem Live at Woodstock _/-\o_ :D

wel lekker zo tusen het vliegen door dit soort nummers luisteren
nu John Denver - leaving on a jet plane :9~

denk dat ik binnen kort eens een leuke lijst gaat maken met nummers voor tijdens het vliegen

[ Voor 31% gewijzigd door ravw op 14-09-2020 13:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ytr81
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23:57
Net pauze vluchtje gedaan van Amsterdam naar Milaan. Schitterend om over de Alpen te vliegen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wIG8mLyjSp8euGw_dfoIEss1-7Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QZK29hcKMV6EURkz5GXCVuIl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XjMfulAmDruWvV8Km-UW2851zjA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aMT20tSokrccCOzkpTQdzOtu.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bu4f4tZ8oDjiKYWSlb9IJ4Hez5k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WOlxvGxm0hJ0IpkshdhbKWax.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YOZdr3kqgz4hYx_5i0aYb21ey6s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cg0goStXdCXkGbTl1j1fVSYK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyPinguin
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 20-09 04:25
killerbee1958 schreef op maandag 14 september 2020 @ 13:26:
[...]
Wel al een vluchtje met de bus EHAM-EGLL gemaakt en ik werd naar FL370 gedirigeerd. Onzinnig (zelfs als het technisch haalbaar is) en vervolgens mij is er ook nog een regel dat dit niet hoger dan FL240 gevlogen mag worden (maar kan die regel even niet zo snel vinden)
Kan het ook zo 1, 2, 3 niet vinden, maar heeft het wellicht te maken dat Eurocontrol deze kisten niet wilt spreken? Zij beginnen immers vanaf FL245.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/SssD1f3N/Desktop-Screenshot-2020-09-14-14-06-34-87.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Xq8VQ3CC/Desktop-Screenshot-2020-09-14-14-24-17-65.png
dat word weer wat, zo voor de landing trekt alles in eens dicht

[ Voor 24% gewijzigd door ravw op 14-09-2020 14:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aap

aap

ravw schreef op maandag 14 september 2020 @ 13:03:
[...]

ik houd er altijd een Goolge map bij om te kijken waar ik ongeveer vliegt en lees daarop egwoon mee .. zeker met mijn GA vluchten , met die Airbus doe ik helemaal egen mappen meer kijken hij weet zelf wel waar die heen moet ... dat hoop ik ...
Ik doe dat ook. Sommige van de Balkan busg trip routes vliegen bijna 100% zoals Google me per auto van de ene na de andere luchthaven zou laten rijden :) Pas bij het eiland-hoppen in Griekenland werkte die strategie niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
aap schreef op maandag 14 september 2020 @ 14:24:
[...]

Ik doe dat ook. Sommige van de Balkan busg trip routes vliegen bijna 100% zoals Google me per auto van de ene na de andere luchthaven zou laten rijden :) Pas bij het eiland-hoppen in Griekenland werkte die strategie niet meer.
Lukt wel alleen ehel goed kijken naar de randen van het eiland en inhammen of uitsteksels .. alleen ik wkma er gisteren ook achter dta je daar ook niet 100% op moet vertrouwen .. ik ging daar gisteren ook de fout mee in door eerder een bocht te nmen ... pas later op de route had ik zo iets van mmm dit agat niet goed , maar zit eglukkig nog wel op de goede richting allen te vroeg had ik een afslag genomen die ik niet had moeten hebben

helaas geen goede ils zat naast de baan .. :-( dus helaas volgende keer bter
De ILS pakte wle goed maar niet in het midden avnd e baan .. dit is pas de eerste keer dat hij me naast de baan wilde hebben

[ Voor 11% gewijzigd door ravw op 14-09-2020 14:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strider1007
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:58
Over muzikale raakvlakken gesproken.. Langs Casablanca naar Marrakesh gevlogen gisteravond. Nu richting de kust, kom ik langs Agadir...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/78jbSAzqIl16gMMSZoQ_qW3rpQM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K18rGGoaQSuEDDbp5IOFMbB9.jpg?f=fotoalbum_large

Toch dit melodietje meteen in mijn hoofd.. Mike Batt van het album Schizophonia..

We rode in the morning,
Casablanca to the west.
On the Atlas mountain foothills leading down to Marrakesh.
We could wait no more,
In the burning sands on the ride to Agadir.

https://www.google.nl/url...Vaw2ShuS2fZhBbxR9mmTk-nBT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 21:16
killerbee1958 schreef op maandag 14 september 2020 @ 13:26:
[...]

Oke, CRJ-pilot dus. :)

Voor de puristen onder ons airmchair pilots zou je eigenlijk een programma als TOPCAT= Take off and landing calculation tool (staat overigens niet zo goed aangeschreven imho) kunnen gebruiken om je take off en landing en climb performance van te voren uit te rekenen.

De betere uitbreidingen (lees PMDG/Toliss?A2A) hebben vaak dit ingebouwd in de FMC en dan kun je bij het invoeren van je planning al zien welk FL je FMC haalbaar acht.
Ik heb nog maar heel even met de bus in FS2020 gevlogen en daar heb ik deze functionaliteit nog niet gezien.

Ik zou, omdat ik de brandstof toch niet echt hoef te betalen het als volgt aanpakken
Vluchten van < 1 uur tot max FL 280 maar eerder FL240
Vluchten van 1 tot 1-1/2 uur FL 320-340
Vluchten langer dan 1-1/2 uur gewoon naar maximaal haalbare hoogte (waarbij belading van de kist, pax, cargo en fuel dus de limiting factor zijn.
PS: Ook hier weer voor puristen, er zijn regels op welk FL (even of oneven) je dient te vliegen in Europa afhankelijk van welke koers je vliegt >:)

Omzetten van IAS naar Mach doet de bus volgens mij automatisch (meen ik me te herinneren) maar als hij dat niet doet dan op FL280 (ps de QW 787 doet het inderdaad automatisch in P3D op FL290)
Ik gebruik SimBrief.com om routes te plannen. Deze komt zelf met Flight plan (welke je kan exporteren naar FS2020), een (over het algemeen geloofwaardig) Flight Level en Cost Index.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-09 22:22
Zojuist m'n langste route tot nu achter de rug. Amsterdam - Lanzarote in een Corendon A320n. Prima vlucht en veilig geland, ruim 4 uur en 15 minuten onderweg:

On final op 03, ATC wilde me laten landen op 21, maar de MCDU bevat niet eens de baan (!)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eaZ7eU0_3VQNrXMhAFO9ghdQPv8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qvUlwwkV3EtUBQuBMBzsmQ0W.png?f=fotoalbum_large

Gaaf dat nu ook de T/O config en landing checklist erin zitten. Je moet echt even de cabin chime doen om de cabin check op groen te krijgen :)

En aan de gate:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K0-0vHrDrcsdHs_X9RQHrXPgOQs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FPbRLEf8NULxrUJ8wYXHCJTv.png?f=fotoalbum_large

Op Schiphol was blijkbaar alleen de Polderbaan in gebruik, voor starten en landen. Ik moest maar opstijgen vanaf 18R. Gewoon vol gas gegeven op 36L }:O

[ Voor 13% gewijzigd door Er!k op 14-09-2020 15:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ravw schreef op maandag 14 september 2020 @ 13:40:
Lol zit in een Airbus van Aeroflot vol met Russen op weg naar UUDD
heb hier nu muziek opstaan uit de jaren 60 /70 .. en wat word er gedraait Jimi Hendrix The Star Spangled Banner American Anthem Live at Woodstock _/-\o_ :D

wel lekker zo tusen het vliegen door dit soort nummers luisteren
nu John Denver - leaving on a jet plane :9~

denk dat ik binnen kort eens een leuke lijst gaat maken met nummers voor tijdens het vliegen
Oh dan kan je ook Jefferson Airplane aanzetten ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:40

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Mooie shots allemaal hier, ik heb zelf altijd echter die speler namen uitstaan, ik kan het echt niet hebben als ik overall gamertags voorbij zie komen.. it kills the immerrrrsion :+

[ Voor 21% gewijzigd door Ircghost op 14-09-2020 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftop
Ircghost schreef op maandag 14 september 2020 @ 15:30:
Mooie shots allemaal hier, ik heb zelf altijd echter die speler namen uitstaan, ik kan het echt niet hebben als ik overall gamertags voorbij zie komen.. it kills the immerrrrsion :+
Precies dat ja! Soms is het leuk om even te zien of er veel mensen in de buurt zitten, maar verder is het puur vliegen zonder enige tag aan Op drukke plekken zit je anders puur en alleen naar gigantische witte vlakken te kijken.. 8)7

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DigitalExorcist schreef op maandag 14 september 2020 @ 15:26:
[...]

Oh dan kan je ook Jefferson Airplane aanzetten ;)
heb ik ook geluisterd :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er!k schreef op maandag 14 september 2020 @ 15:18:
Zojuist m'n langste route tot nu achter de rug. Amsterdam - Lanzarote in een Corendon A320n. Prima vlucht en veilig geland, ruim 4 uur en 15 minuten onderweg:

On final op 03, ATC wilde me laten landen op 21, maar de MCDU bevat niet eens de baan (!)
[Afbeelding]

Gaaf dat nu ook de T/O config en landing checklist erin zitten. Je moet echt even de cabin chime doen om de cabin check op groen te krijgen :)

En aan de gate:
[Afbeelding]

Op Schiphol was blijkbaar alleen de Polderbaan in gebruik, voor starten en landen. Ik moest maar opstijgen vanaf 18R. Gewoon vol gas gegeven op 36L }:O
hoe krijg jij die checklist dat zal wel mooi wezen ...

iemand even die het bestandje van de airbus uitbreiding versie 4 dacht ik
even kan zippen zo dat ik hem alleen in Community map hoeft uit te pakken ..
want die sitedie eerder geplaatste is kom ik ehct niet uit met al die losse bestanden

[ Voor 9% gewijzigd door ravw op 14-09-2020 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47
Craftop schreef op maandag 14 september 2020 @ 15:32:
[...]

Precies dat ja! Soms is het leuk om even te zien of er veel mensen in de buurt zitten, maar verder is het puur vliegen zonder enige tag aan Op drukke plekken zit je anders puur en alleen naar gigantische witte vlakken te kijken.. 8)7
Zit iedereen die online is in dezelfde sessie? Of wordt het over meerdere werelden verdeeld oid?

Mixed Reality dev

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Er!k
ravw schreef op maandag 14 september 2020 @ 15:56:
[...]

hoe krijg jij die checklist dat zal wel mooi wezen ...

iemand even die het bestandje van de airbus uitbreiding versie 4 dacht ik
even kan zippen zo dat ik hem alleen in Community map hoeft uit te pakken ..
want die sitedie eerder geplaatste is kom ik ehct niet uit met al die losse bestanden
Ik gebruik niet de 0.2.0, maar de master versie, die is wat verder in ontwikkeling, maar kunnen nog bugs inzitten. Wordt bijna dagelijks bijgewerkt.

Hier een directe link: https://github.com/flybywiresim/a32nx/archive/master.zip

Je hoeft alleen de map A32NX in je Community map te zetten, meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
Ircghost schreef op maandag 14 september 2020 @ 15:30:
Ik laat ze lekker aanstaan hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArranChace
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 31-08-2024
FastFred schreef op maandag 14 september 2020 @ 12:35:
[...]

Ik heb 2 weken terug de overtocht naar Amerika gemaakt. Ben met de TBM van Schotland naar Reykjavik gevlogen, daar geland zonder problemen. Toen naar bed gegaan, volgende dag sim weer opgestart, en opgestegen vanaf Reykjavik zonder problemen...
BKIF geeft anders nog steeds een CTD, net 5min geleden nog getest, ik sta namelijk met mijn C152 op KOUN (Houston Texas) in FSEconomy, en sta dus voor een keuze, oversteek via groenland, langs BKIF of via China/Rusland wat echt een allermachtig eind om is. andere keuze ivm toestel heb ik niet, ivm zijn acceradius.

Reijavik heeft het zover ik weet altijd gedaan

AMD Ryzen 9 3900x, ROG Crossair Formula VIII, 32GB/2x2TB SSD, Thermaltake M360 + Core P7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-09 14:42

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Oeh jaaaah, vliegmuziek. :)

In de jaren 90 had je aan de westkust van Ierland een muziekstation Atlantic 252.
Lange golf frekwentie 252 kHz, 500 kW zendvermogen was genoeg om het op de hele noordelijke Atlantische Oceaan (ruisend en krakend) te kunnen ontvangen op je ADF ontvanger. Lekkere 90's muziekpulp, voor als je 's nachts vanuit de VS terug naar huis vloog, en je om 04:00 AM een 'dipje in je aandachtsboog ervoer'.

Going over to Susan's House (Eels), de weirde akkoorden van dat nummer harmonieerden prachtig met het geruis en gespetter op de lange golf. Kippenvel.

"Going over to Susan's House. I can't be alone tonight".

O+

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ga nu een vluchtje starten van KDCA - KSFO dus mensen die me willen volgen

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Vkw2kZDH/Desktop-Screenshot-2020-09-14-16-32-02-63.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/wMJb6DJp/Desktop-Screenshot-2020-09-14-16-32-59-84.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Fzm0LS8m/Desktop-Screenshot-2020-09-14-16-38-02-20.png

[ Voor 15% gewijzigd door ravw op 14-09-2020 16:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:40

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Menesis schreef op maandag 14 september 2020 @ 16:02:
[...]
Zit iedereen die online is in dezelfde sessie? Of wordt het over meerdere werelden verdeeld oid?
Er zijn volgens mij 8 servers en daarmee dus sessies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:38
Er!k schreef op maandag 14 september 2020 @ 15:18:
Heel bijzonder inderdaad, want opstijgen vanaf 18R zit er überhaupt niet in, er loopt geen taxibaan naar de startplek. En om nou de hele Polderbaan over te taxiën en op het eind helemaal om te draaien, dat lijkt me ook niet de bedoeling :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
ravw schreef op maandag 14 september 2020 @ 16:37:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Lijkt me leuk maar ik heb FS2020 nog niet. Twitch? 8)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Menesis schreef op maandag 14 september 2020 @ 16:43:
[...]
Lijkt me leuk maar ik heb FS2020 nog niet. Twitch? 8)
nee

en hoe krijg ik die bus gestart ... heb de checklist na gelopen maar starten ho maar .... heb die nieuwe bestand nu er in zitten maar wat moet je anders doen ..
Panels branden op 1 na de linker is midner goed te zien maar dat weet ik dat komt vanzelf als de motoren gestart zijn

[ Voor 18% gewijzigd door ravw op 14-09-2020 16:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbee1958
ravw schreef op maandag 14 september 2020 @ 16:46:
[...]

nee

en hoe krijg ik die bus gestart ... heb de checklist na gelopen maar starten ho maar .... heb die nieuwe bestand nu er in zitten maar wat moet je anders doen ..
Panels branden op 1 na de linker is midner goed te zien maar dat weet ik dat komt vanzelf als de motoren gestart zijn
Even heel snel. Pompen aan op overhead. Zorgen dat je APU Bleed air verzorgt en op pedestal schakelaar tussen engine switches op ignition en dan eerst engine 2 starten en als die stabilized is (zie EICAM scherm) dan engine one starten

ALs beide engines stable zijn engine start switch naar normal.

PS; ZIt in call voor mijn werk, dus kan even niet zelf testen. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
killerbee1958 schreef op maandag 14 september 2020 @ 16:50:
[...]

Even heel snel. Pompen aan op overhead. Zorgen dat je APU Bleed air verzorgt en op pedestal schakelaar tussen engine switches op ignition en dan eerst engine 2 starten en als die stabilized is (zie EICAM scherm) dan engine one starten

ALs beide engines stable zijn engine start switch naar normal.

PS; ZIt in call voor mijn werk, dus kan even niet zelf testen. :-)
ja hij is aan nu :-) hahaha die wegwezen hier :o
ik wilde eerste 1 starten mar dat deed hij niet 2 starten deed gelijkt

alleen het linker blijft donker je ziet bijna niets ( waat de route opgegeven word)

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/ZY6D9t0F/Desktop-Screenshot-2020-09-14-16-59-15-14.png
Zie hier

mmm dat fixen we wel in de lucht wel :+ het werkt wel maar minder zicht

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/RVs1hX1L/Desktop-Screenshot-2020-09-14-17-00-16-75.png

[ Voor 22% gewijzigd door ravw op 14-09-2020 17:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

ravw schreef op maandag 14 september 2020 @ 16:52:
[...]

ja hij is aan nu :-) hahaha die wegwezen hier :o
ik wilde eerste 1 starten mar dat deed hij niet 2 starten deed gelijkt

alleen het linker blijft donker je ziet bijna niets ( waat de route opgegeven word
Kan zijn dat je 1 van die knoppen nog moet draaien links naast het scherm om de helderheid te verhogen. In de update van de A320 begin je ook standaard met alle schermen uit. Moeten dan eerst 40 sec kalibreren alvorens ze werken.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
ravw schreef op maandag 14 september 2020 @ 16:37:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Raar hoe het vliegtuig zo groen is aan de onderkant terwijl de ondergrond duidelijk grijs is ipv groen. Foutje in de indirect illumination?

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!
London schreef op maandag 14 september 2020 @ 17:05:
[...]

Kan zijn dat je 1 van die knoppen nog moet draaien links naast het scherm om de helderheid te verhogen. In de update van de A320 begin je ook standaard met alle schermen uit. Moeten dan eerst 40 sec kalibreren alvorens ze werken.
ja klopt
zal eens kijken naar die helderheid knop
was inder daat de helderheid knop links :o :9

maar goed .. ik had wel kunnen aflezen kijk dan gewoon bij de co pilot 8)
het werkte dus we konden weg die rest regelen we wel in de lucht :*)

[ Voor 20% gewijzigd door ravw op 14-09-2020 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Menesis schreef op maandag 14 september 2020 @ 17:07:
[...]

Raar hoe het vliegtuig zo groen is aan de onderkant terwijl de ondergrond duidelijk grijs is ipv groen. Foutje in de indirect illumination?
is niet groen maar oranje geel van zwaailicht van die car die er naast staat .

Acties:
  • +1 Henk 'm!
London schreef op maandag 14 september 2020 @ 17:05:
[...]

:D
ja dat was het ik zag wel wat maar heel donker

maar nu
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/s2NDZG68/Desktop-Screenshot-2020-09-14-17-13-06-54.png

_/-\o_

Kijk dat landschap :o _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/RV7Y6rpx/Desktop-Screenshot-2020-09-14-17-24-59-86.png

dacht al ik heb hier ene paar schoeren en bouten over maar ze hebben mijn stoel nog niet vast gezet

_/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Cx69YG6R/Desktop-Screenshot-2020-09-14-17-34-40-63.png

of is dat de nieuwe luchtvering :o

[ Voor 39% gewijzigd door ravw op 14-09-2020 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik krijg in die A320neo update de MCP niet verlicht... alle displays verder wel maar het A/P paneel dus niet .. bug of mis ik ergens iets??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwammen
DigitalExorcist schreef op maandag 14 september 2020 @ 17:35:
Ik krijg in die A320neo update de MCP niet verlicht... alle displays verder wel maar het A/P paneel dus niet .. bug of mis ik ergens iets??
onderdaan het paneel zijn twee draaiknoppen, ongeveer in het midden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
krijg hem hier ook niet verlicht de midden en de andere panels wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-09 14:42

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

De controls zitten onder de FCU (niet MCP :P).
Ik heb de update niet, dus weet niet of het werkt zoals het zou moeten.

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• zwammen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yGTTC48DcVml2i60BSR3yf1_ndc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HZEuhOKOCYNHpR3QTAHCa8uy.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Juist en ook hier zitten er nog 3 voor het hoofd licht
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/TPKqbSqc/Desktop-Screenshot-2020-09-14-17-43-13-08.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/vHXWNM0z/Desktop-Screenshot-2020-09-14-17-43-25-51.png

en nog een voor het boven panel

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/cLrX7rdY/Desktop-Screenshot-2020-09-14-17-46-38-29.png

[ Voor 10% gewijzigd door ravw op 14-09-2020 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwammen
ravw schreef op maandag 14 september 2020 @ 17:44:
[...]

Juist en ook hier zitten er nog 3 voor het hoofd licht
[Afbeelding]

[Afbeelding]

en nog een voor het boven panel

[Afbeelding]
Ja klopt, maar het ging specifiek over de schermen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zwammen schreef op maandag 14 september 2020 @ 17:48:
[...]

Ja klopt, maar het ging specifiek over de schermen :P
hier werken ze allemaal
ben wel blij dat ik due bus nu een beetje door gaat krijgen .. want weet nog niet hoeland het duurt voor een goede B737 dus dahct laat ik het dna toch maar eens proberen , maar het is makeklijker dna ik dahct .. en het werkt best redelijk ,,
mis wel een tcas zo dat je andere in de buurt kan zien of gewaarschuwd kan worden

[ Voor 44% gewijzigd door ravw op 14-09-2020 17:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Die ONDER het paneel had ik dus nooit gezien .... hahaha.. bedankt @zwammen !!

[ Voor 8% gewijzigd door DigitalExorcist op 14-09-2020 17:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

DigitalExorcist schreef op maandag 14 september 2020 @ 17:54:
Die ONDER het paneel had ik dus nooit gezien .... hahaha.. bedankt!
Daar heb ik laatst ook 10 minuten naar moeten zoeken. In het donker vallen die helemaal niet op :p

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!
London schreef op maandag 14 september 2020 @ 17:54:
[...]

Daar heb ik laatst ook 10 minuten naar moeten zoeken. In het donker vallen die helemaal niet op :p
dat heb ik met meerdere vliegtuigen gehad .. net zo als de rem van de Xcub onder de stoel ... :+
daar zoek je toch niet

checklist die geeft het wel aan maar net zo asl met deze lichten dus niet , zou makkelijk wezen als ze even een rondje gingen doen met de werkende knoppen waarvoor ze zijn

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/y8mt3DjP/Desktop-Screenshot-2020-09-14-17-59-18-77.png
maar voor lopig geen licht nodig , heb nu groot licht :-)

Nog een stukje naar HIBAV (264 NM to go) en dan gaan we weer de bergen over ... dan is het al weer gedaan met deze vlucht bijna ..... >:)

even de VS overgevlogen van Oost naar West .... Canada in 4 dagen dagen (GA) en nu in een paar uur met een airliiner >:)

Misschien straks wer vol gooien en naar het zuiden _/-\o_
Noord gaat wel gebeuren met ene GA ..
misschien wel even naar het zuidelijk puntje van de Zuid Amerika , mits het niet te lang word anders kan ik altijd nog naar Suri of de Antille vliegen ..

Of is Hawaii nog een beetje te doen ?
daarna Richting Japan of zo ben ik ook nog niet geweest

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/v8zfSbBm/Desktop-Screenshot-2020-09-14-18-22-58-63.png
O+

250 nm voor de bergen nog _/-\o_

[ Voor 47% gewijzigd door ravw op 14-09-2020 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toch wel een aardig vluchtje

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/zG9D8t7Q/Desktop-Screenshot-2020-09-14-16-22-03-63.png
:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ytr81
Klaarmaken voor een vlucht van NY naar Austin.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7juh0IA9qurWdnlEwFQ5ko2ZsWw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BLZm0WJMUAZXLkkgGdhQUm0q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q-yp4dmri2rdFLI6hXhUI_BdGLo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WGiBRXqxEt4GMpIlYJF2xBhB.jpg?f=user_large

En vertrokken! :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YPKt7w7Cq4UOLwk9OL5Kpil1Fj0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eByvyB4dBOU0QWu8AgKAuG6Y.jpg?f=fotoalbum_large

Boven West Virginia

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bEZRO-WoAyuonGZ2B2gWwfZVQg0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DcBKtVsGM7EGd5Fyob56VCjc.jpg?f=fotoalbum_large

Over Memphis:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zID-WOQPuuyN0cTPPZNlaDUE30k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GrSFxoH4GoUPiBRFt1uzsEYD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/knW8wQfgYLGACV26i__8-hb4xWU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yBb9D56oova8Gf0RKbtMeMv6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 60% gewijzigd door ytr81 op 14-09-2020 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog 50 NM voor de bergen ben benieuwd of ik het haal met mijn fuel
heb iets meer dan 4500 kg er nog inzitten

Daar komen ze :-) als ik hier over heen ben zit ik al redelijk in de burt denk nog een uurtje
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/ZRR1ngZm/Desktop-Screenshot-2020-09-14-19-49-18-15.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/kMjWWHmZ/Desktop-Screenshot-2020-09-14-19-54-52-51.png
_/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/fbLv4hDx/Desktop-Screenshot-2020-09-14-20-01-20-53.png

Toch wel erg mooi hier met die bergen
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/NjYckdBh/Desktop-Screenshot-2020-09-14-20-04-10-54.png

[ Voor 98% gewijzigd door ravw op 14-09-2020 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blcor
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-08 16:02
Magic schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 12:18:
[...]

Ik heb gister de matterhorn mod gedownload en daar even gevlogen, daar kwam ik door de valleien heen aanvliegen op LIMW (Aosta Valley Airport), zeer mooie omgeving met kleine dorpjes. Eigenlijk nog mooier dan LOWI.

Dus ik had zelf in gedachten om LIMW-LOWI te doen, VFR door de valleien heen te vliegen. Ik denk dat je dat met de TBM net in een uurtje moet kunnen halen.
Leuke tip, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeker doen mooie omgeving daar gewoon niet te hoog vliegen , en een piper of zo nemen .. kan je nog van het uitzicht genieten
Zwitserland en Oostenrijk is erg gaaf om te vliegen .. Ik ga ooit nog een s LOWI en Zell am See kopen voor deze sim maar eerste andere airports :-)
wil eerste canada ( BC ) en die omgeving gevult hebben

al is waar ik nu vlieg ook erg mooi

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/sfkQsC9p/Desktop-Screenshot-2020-09-14-20-09-12-35.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/kgdjH5jz/Desktop-Screenshot-2020-09-14-20-18-23-78.png

nog iets van 500 nm te gaan tot de gate

[ Voor 12% gewijzigd door ravw op 14-09-2020 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ytr81
Hoe houden jullie je flight logs bij? Zelf gebruik ik al een tijdje SimToolKitPro. maar ben wel benieuwd naar alternatieven die er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
het busje drink wel lekker op de 100 meter ongeveer 1 kg fuel :+

als ik het goed berekend heb kom ik straks net na de landing zonder te zitten .. hopelijk haal ik de gate nog maar het zal me benieuwen of ik het red

7% nog maar en nog iets meer dan 300 nm te gaan >:)

[ Voor 62% gewijzigd door ravw op 14-09-2020 20:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:55

GurbY{nl}

GurbY{nl}

DigitalExorcist schreef op maandag 14 september 2020 @ 10:38:
[...]

Ik heb ooit, 19 jaar geleden oid, een proefles gehad op Lelystad in een Piper Arrow III. Op dat moment vloog ik al veel (sinds FS 4.0 heb ik alle sims gehad, 19 jaar terug zal het FS 2000 geweest zijn denk ik).

De instructeur vroeg me vantevoren uiteraard van alles ("weet je wat deze meter aangeeft?" "Hoogtemeter, in voet, en een voet is pakweg 30 cm"... "Ok, en deze?" "Snelheid, in knopen, en dit toestel zal roteren bij pakweg 70 kts?" ... "En deze?" "Hoe snel je klimt, in honderd voet per minuut"). Dat soort dingen.

Na de toestemming om te vertrekken en de checklist stonden we aan het begin van de baan en had hij zoiets van "nou, je weet er genoeg van zo te horen, we hebben toestemming, leef je uit en klim naar 2000 voet, recht zo die gaat, roteren bij 70 (uit m'n hoofd)". Dus ik mocht zelf de takeoff doen. Eenmaal in de lucht hoefde hij alleen maar aan te geven "draai maar naar 320" en je weet gewoon vanuit je sim ervaring hoe een standard-rate turn werkt, waar je op moet letten etc.

Enige is dat hij opmerkte was "je hoeft niet te knijpen in de yoke hoor, kijk, je kan gewoon met 1 vinger sturen!" .. en ik maakte de bochten wel héél voorzichtig en die instructeur 'gooit 'm gewoon de hoek om' als het ware. Het *gevoel* is anders maar de instrumenten ken je simpelweg wel. De basisprincipes ken je ook wel.

En FS 2020 is er zéker niet minder op geworden na zoveel jaar. Dus in hoeverre het écht vliegen simuleert: behoorlijk echt. De principes van het vliegen blijven gelijk, tegenwoordig heb je die GPS-apparaten en die lijken ook grotendeels wel echt te zijn behalve dat een aantal functies wel uitgekleed zijn maar de beginselen blijven overeind.

Vwb. je vraag over het grafische aspect: over het algemeen klopt alles wel goed. De kaarten zijn wat verouderd hier en daar en zeker in bergachtige gebieden zitten wat glitches (Geirangerfjord gevlogen en daar kijk je soms door de bergen héén...) maar geografisch gezien is het alleszins prima. Zeker als je nagaat dat de héle wereld erin zit en zéker als je het vergelijkt met alles tot en met FS X zónder scenery-addons.
Ben ik het helaas niet mee eens. De vergelijking met irl is amper te maken naar mijn mening. Als simulator vind ik em minder presteren dan bv een dcs, de "feel" daarvan qua flight model vind ik realistischer.
Los daarvan: dat kan iedereen volgens mij zelf ook wel bedenken: waar ik bv maanden heb gedaan om gpl, rpl en ppl te halen zet half Nederland na een paar keer proberen een heel scala kisten variërend van Cup tot 747 aan het dek. Tsja.
Overigens vermaak ik me er prima mee, vliegen boven Rome bv is fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GurbY{nl} schreef op maandag 14 september 2020 @ 20:47:
[...]

Ben ik het helaas niet mee eens. De vergelijking met irl is amper te maken naar mijn mening. Als simulator vind ik em minder presteren dan bv een dcs, de "feel" daarvan qua flight model vind ik realistischer.
Los daarvan: dat kan iedereen volgens mij zelf ook wel bedenken: waar ik bv maanden heb gedaan om gpl, rpl en ppl te halen zet half Nederland na een paar keer proberen een heel scala kisten variërend van Cup tot 747 aan het dek. Tsja.
Overigens vermaak ik me er prima mee, vliegen boven Rome bv is fantastisch.
Dat gaat om het gevoel. Ik heb het met name over de instrumentkennis en de basics. Je kan prima op basis van FS leren navigeren, hoe werkt NDB, hoe werkt VOR met de radialen, hoe werkt een ILS landing, hoe zien de verschillende lichtsystemen eruit, hoe ‘lees’ je PAPI etc. Natuurlijk moet het je trekken en moet je buiten de Sim om ook inlezen maar je kan m.i. wel de basisprincipes leren. Vooral als je ook op IVAO of VATSIM gaat vliegen en échte procedures gaat leren.

De feeling leer je niet achter je PC, dat is absoluut waar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
helaas niet gehaald moest nog 95 NM op 40 kg brandstof dat ging ik dus niet halen
dus maar afgesloten had misschien nog kunnen proberen om als een zwever door te gaan maar goed ... had ik geen zin in vandaag

dus maar afgesloten , had hem 90% volgegooid dus volgende keer maar op 100% vol gooien

maar goed we hebben weer 4 vlieguren er bij

[ Voor 24% gewijzigd door ravw op 14-09-2020 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melotte
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-10-2022
ravw schreef op maandag 14 september 2020 @ 21:13:
helaas niet gehaald moest nog 95 NM op 40 kg brandstof dat ging ik dus niet halen
dus maar afgesloten had misschien nog kunnen proberen om als een zwever door te gaan maar goed ... had ik geen zin in vandaag

dus maar afgesloten , had hem 90% volgegooid dus volgende keer maar op 100% vol gooien

maar goed we hebben weer 4 vlieguren er bij
Ga je hem dan morgen helemaal opnieuw vliegen? Respect voor je realisme-modus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Melotte schreef op maandag 14 september 2020 @ 21:25:
[...]

Ga je hem dan morgen helemaal opnieuw vliegen? Respect voor je realisme-modus!
ja had hem ook in de lucht kunnne refuelen maar dta doet me geen eer .. dan kan je net zo goed niet vleigen ... ik heb het gewoon niet gehaald dus kan gebeuren volgend ekeer weer wel :-) mischien volgende keer een tussen landing doen of we zien wel .. ach het houd je bezig

maar normaal zou je het wel makkelijk moeten halen maar god fuell gebruik in FS 2020 mag nog wel een keer wat aan gedaan worden ....

want ik zat ruim in het rondje wat je krijgt en haalbaar moet wezen voor de vlucht maar toch niet gehaalt dus ja dan is het afgelopen ..

daar deze vlucht word ehct nog wel een keer gevlogen des noods straks met sneeuw _/-\o_

[ Voor 27% gewijzigd door ravw op 14-09-2020 21:34 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
De Patagonian bush trip bevalt goed! Je hebt vaak erg mooie uitzichten. Ik vlieg met de autopilot van point-of-interest naar point-of-interest. Het is gelijk een goede manier om de basics daarvan te oefenen, gezien allerlei bochten + dalen / afdalingen door de bergen heen. Inmiddels heb ik de grootste twee tochten van 165 en 151 nm achter de rug.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/23r1c4b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GgjG9xB.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EIn85fm.jpg

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
ravw schreef op maandag 14 september 2020 @ 21:32:
[...]

ja had hem ook in de lucht kunnne refuelen maar dta doet me geen eer .. dan kan je net zo goed niet vleigen ... ik heb het gewoon niet gehaald dus kan gebeuren volgend ekeer weer wel :-) mischien volgende keer een tussen landing doen of we zien wel .. ach het houd je bezig

maar normaal zou je het wel makkelijk moeten halen maar god fuell gebruik in FS 2020 mag nog wel een keer wat aan gedaan worden ....

want ik zat ruim in het rondje wat je krijgt en haalbaar moet wezen voor de vlucht maar toch niet gehaalt dus ja dan is het afgelopen ..

daar deze vlucht word ehct nog wel een keer gevlogen des noods straks met sneeuw _/-\o_
Heeft de bus dan geen PROG page (zoals de 737) in de FMC waarin je dit kan zien aankomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
killerbee1958 schreef op maandag 14 september 2020 @ 21:55:
[...]

Heeft de bus dan geen PROG page (zoals de 737) in de FMC waarin je dit kan zien aankomen?
ja die heeft die wel maar geeft niet we doen het egwoon een keer over maar dan helemaal vol gooien en misschien minder klimmen ..

wel zonde trouwens van zo,n oud gebouw
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/d3VJCTSy/Desktop-Screenshot-2020-09-14-22-02-14-62.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/y6pH5xbL/Desktop-Screenshot-2020-09-14-22-03-07-33.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/FKv5cLYH/Desktop-Screenshot-2020-09-14-22-03-16-53.png

[ Voor 31% gewijzigd door ravw op 14-09-2020 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
ravw schreef op maandag 14 september 2020 @ 22:06:
[...]

ja die heeft die wel maar geeft niet we doen het egwoon een keer over maar dan helemaal vol gooien en misschien minder klimmen ..

wel zonde trouwens van zo,n oud gebouw
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ah, oke. Maar dan zat je dus te slapen. :P
De Prog page had je kunnen vertellen dat je het niet ging halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
killerbee1958 schreef op maandag 14 september 2020 @ 22:10:
[...]

Ah, oke. Maar dan zat je dus te slapen. :P
De Prog page had je kunnen vertellen dat je het niet ging halen.
nee slapen niet maar wel afgeleid
Maar ja het kan me een keer over komen .... met fsx ook al 1 keer gehad .... met een B757 .. boven de grote plas , toen kon ik nog net op dat halve maan eiland landen , weet niet meer hoe die heet ..maar daar ligt ook een vliegveld op en verder niets

zou hem nu ook nog wel een keer in fs willen kijken ...
:9

alleen ik weet niet meer welk gebied dat was
weet dat het zo'n lang small eiland was , leek een meetje op een maand en dan zoek ik er nog een wat een beetje op een zeepaard lijkt maar die zal er wel in de buurt liggen

zal eens kijken of ik hem kan vinden

[ Voor 53% gewijzigd door ravw op 14-09-2020 22:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbee1958
ravw schreef op maandag 14 september 2020 @ 22:11:
[...]

nee slapen niet maar wel afgeleid
Maar ja het kan me een keer over komen .... met fsx ook al 1 keer gehad .... met een B757 .. boven de grote plas , toen kon ik nog net op dat halve maan eiland landen , weet niet meer hoe die heet ..maar daar ligt ook een vliegveld op en verder niets

zou hem nu ook nog wel een keer in fs willen kijken ...
:9

alleen ik weet niet meer welk gebied dat was
weet dat het zo'n lang small eiland was , leek een meetje op een maand en dan zoek ik er nog een wat een beetje op een zeepaard lijkt maar die zal er wel in de buurt liggen

zal eens kijken of ik hem kan vinden
Je was weer bezig een van je mooie filmpjes of foto momentjes te maken.
Tsja, vliegen vraagt dus toch om continue aandacht he.... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
killerbee1958 schreef op maandag 14 september 2020 @ 22:19:
[...]

Je was weer bezig een van je mooie filmpjes of foto momentjes te maken.
Tsja, vliegen vraagt dus toch om continue aandacht he.... :*)
huishouden ook :-( en er kwma even wat tussen door dus ach volgend keer beter er komen nog zat vluchten aan ;)

en daar bij het was gewoon em dag niet eerste die ILS die me naast de baan zetten en ten twee iets te weinig brandstof mee gegenomen ... morgen weer een betere dag

[ Voor 17% gewijzigd door ravw op 14-09-2020 22:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vanavond ook een heerlijke vlucht gemaakt van Eelde naar Heathrow met de Airbus (en de update). Puur om de systemen eens wat beter te leren kennen.

Erg gaaf. Wel een ILS landing gekozen (en gekregen van de ATC). Vanaf het capturen van de localizer heb ik de rest met het handje gedaan. Easy peasy.. relaxed taxiën naar de parking. Alleen de shutdown snap ik nog niet helemaal...

Kwam er wel achter dat je achteraf nog om een ramp kan vragen, catering service, fuel truck... maar toen ik vroeg om de bagage kreeg ik heel droog “we do not know where the bagage is....”. Nou lekker dan!

2e keer vragen en toen kwam ie wel... wel even hardop gelachen.

[ Voor 10% gewijzigd door DigitalExorcist op 14-09-2020 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftop
ravw schreef op maandag 14 september 2020 @ 22:20:
[...]

huishouden ook :-( en er kwma even wat tussen door dus ach volgend keer beter er komen nog zat vluchten aan ;)

en daar bij het was gewoon em dag niet eerste die ILS die me naast de baan zetten en ten twee iets te weinig brandstof mee gegenomen ... morgen weer een betere dag
'Huishouden ook..', Wow.. Als het echt zoveel aandacht nodig heeft kun je toch ook even op 'esc' drukken. Dan kom je daarna niet zomaar zonder brandstof te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ja dat de ik niet snel .. en weet iemand al wanneer de update komt van FS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaitoX
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-09 18:39
ravw schreef op maandag 14 september 2020 @ 22:41:
ja dat de ik niet snel .. en weet iemand al wanneer de update komt van FS
Geen idee, zit er wel met smart op te wachten.

Van het weekend een vlucht van 10 uur en toen dacht de auto piloot dat ie maar een scherpe bocht links naar beneden moest maken en aangezien ik toen al vrij laag zat was er geen tijd om te corrigeren meer met de hand.

Maar ze zeiden 10 dagen, dat was 4 dagen geleden, dus nog een klein weekje als ze geen problemen tegen komen. Zou wel fijn zijn als live weather ook overal werkt, die 10 uur vlucht was voor een groot deel in 3 knots clear skies, wat afwisseling is zeker op de lange vluchten juist leuk natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Laatst online: 23:44
Kom er net achter dat de Savage Club airspeed in km/h is... vandaar dat ik altijd zoveel hoogte verloor bij approach 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap

aap

DoubleYouPee schreef op maandag 14 september 2020 @ 22:53:
Kom er net achter dat de Savage Club airspeed in km/h is... vandaar dat ik altijd zoveel hoogte verloor bij approach 8)7
Lol, dat had ik ook nog niet gezien. Ik vond dat 60 wel een ok speed was om te landen, maar het viel me al op dat hij dan al vrij snel stallde.... 8)7

Edit:
Net met 80 km/u geland. Ging gelijk een stuk beter! O-)

[ Voor 7% gewijzigd door aap op 14-09-2020 23:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Speedy67
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-09 20:35
GurbY{nl} schreef op maandag 14 september 2020 @ 20:47:
[...]
(...) waar ik bv maanden heb gedaan om gpl, rpl en ppl te halen zet half Nederland na een paar keer proberen een heel scala kisten variërend van Cup tot 747 aan het dek. Tsja.
In een flightsim is het 'eenvoudig' trial & error. De (vele) maanden die nodig zijn om je brevet te halen zijn nodig om je die errors niet te laten maken. Trial & error is volgens mij wel de snelste manier om iets onder de knie te krijgen, maar in real life in de luchtvaart ook de snelste manier om je leven te beëindigen. 😉

Planes, trains and automobiles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-09 16:01
Weet iemand of er al een goede versie van Vagar Airport op de Faroer Eilanden te vinden is? Heb de bekende mod sites doorgezocht maar nog niets gevonden.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• aap

aap

Inmiddels 9 etappes van de Nevada bush trip afgerond. De eerste was fantastisch, door een nauwe kloof. Maar daarna volgende drie saaie, lange etappes waarbij je door een brede vallei vloog en enkel de enige weg die er was hoefde te volgen. Hoewel de Savage Cub geen automatische piloot heeft, kun je gewoon het vliegtuig aftrimmen en op de juiste koers zetten. Ik heb een vaatwasser kunnen uitruimen en thee zetten, zonder een enkele correctie te hoeven uitvoeren.

Het enige grappige was aan het eind van de 4e etappe, toen ik een vliegveld aan het eind van die vallei moest bereiken. De grond kwam opeens steeds dichterbij, terwijl ik toch keurig netjes op een stabiele hoogte vloog. Maar de vallei kwam blijkbaar vals plat langzaam omhoog, zodat ik zelfs nog even moest klimmen om de luchthaven goed aan te kunnen vliegen.

Daarna kwam de lol een beetje terug, omdat ik in de volgende etappe zowaar voor het eerst echt de weg kwijt raakte. Ik zat inmiddels in een heuvellandschap dat naar alle kanten er ongeveer hetzelfde uitzag en de weg die ik moest volgen zag ik niet meer. Op kompas maar op goed geluk in de richting die de navlog aangaf gevlogen en toen vond ik op een gegeven moment toch een situatie die ik in Google maps kon herkennen.

Helaas volgen daarna weer enkele saaie etappes. De etappes zijn wel lekker kort, zodat je tenminste regelmatig mag landen en opstijgen. Met dank aan de tip van @DoubleYouPee dat de snelheid van de Savage Cub in km/u wordt aangegeven en niet in knots, gingen de landingen opeens ook veel lekkerder.

Ik hoop dat deze bush trip hierna wat interessanter gaat worden, want tot nu toe vind ik deze beduidend minder interessant dan de andere twee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9vwnvxxzOg5jmMaRPEYNfKd1sqA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y10E3BVUp6saOAsxh1tuyC7m.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Laatst online: 23:44
Valt tegen helaas. Ik doe gewoon 1 etappe/dag.. die 15min is nog wel OK.
Voor het echte werk wacht ik nog even op een nieuwe PC, patches en addons..hopelijk rond november!
Pagina: 1 ... 84 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc