Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
/f/image/3T4WddKQGm4doPOgNdioiN8q.png?f=fotoalbum_large)
AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2
niet aanteraden met zulke grote zware vliegtuigen dit soort airfieldjes aan te doen .....Craftop schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 20:54:
Let's go there they said, it's an airport they said... Ik dacht even random een klein vliegveldje in de USA te pakken, WN03 (Van Der Vaart Airport, toevallig?), een soort van grasveld omringt door bomen. Opstijgen tot daar aan toe, landen: vrijwel onmogelijk.. Oh en Tree Graphics: ultra...
[Afbeelding]
deze zijn een maatje te groot voor zulke strips ...
Daar heb je echt een STOL (Een kort start- en landingsvliegtuig) plane voor nodig
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Ik weet het, maar een beetje uitdaging kan geen kwaad haha. Ik had ook niet gekeken naar de exacte lengte van het baantje, dat bleek iets van 1500ft te zijn. Volgende keer een Xcub mee, of wachten op de VTOL's (vertical take off and landing)ravw schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 21:00:
[...]
niet aanteraden met zulke grote zware vliegtuigen dit soort airfieldjes aan te doen .....
deze zijn een maatje te groot voor zulke strips ...
Daar heb je echt een STOL (Een kort start- en landingsvliegtuig) plane voor nodig
AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2
Met een cub is het te doen ...Craftop schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 21:03:
[...]
Ik weet het, maar een beetje uitdaging kan geen kwaad haha. Ik had ook niet gekeken naar de exacte lengte van het baantje, dat bleek iets van 1500ft te zijn. Volgende keer een Xcub mee, of wachten op de VTOL's (vertical take off and landing)
Landen is echt Wielen neer zetten en BRAKE!!!!
Uiteindelijk werkte het aansluiten in FS en werd hij herkend. Een half uurtje mee gevlogen maar hij voelt niet lekker in de hand, ik vind hem te hoog. Ten opzichte van m'n T16000 voelt de X52 Pro meer aan als een gevechts-joystick. Ik blijf dus lekker bij m'n T16000killerbee1958 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 12:36:
[...]
Raar. Ik heb ook een X-52 en bij mij was er een default instelling na installatie.
JE weet dat je op het controls tabje moet klikken om de assignement van de x52 te zien?
Display van Hotas doet inderdaad nog niets bij FS2020. Alleen bij FSx en P3D, daar zit het in de sim ingebouwd
Hier nog een mooi screenshot:
PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]
IATA code is DCY.
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Ja voorlopig is er geen andere oplossing, blijkbaar worden beide helften gespiegeldcbr600f4i schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 22:01:
Je mag een gegeven paard niet in de bek kijken, maar het viel me toch op.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Haha, ja het viel me toevallig net ook op ja. Daar mogen ze nog even wat aan veranderen. Verder toffe livery!cbr600f4i schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 22:01:
Je mag een gegeven paard niet in de bek kijken, maar het viel me toch op.
[Afbeelding]
[Afbeelding]

toch eens wat meer lezen en leren over die airbus begrijpt er nog niets van maar goed komt wel
op het handje landen want ILS en zo ... agh dat ding wil alleen maar versnellen
dan maar gewoon op de oude manier
oke de kostzakken en broeken van alle mensen waren vol dus ze hadden een warm gevoel van en tijdens de vlucht ..
[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 11-09-2020 23:26 ]
De (gele) cub is wel even wennen. Wat is dat ding spartaans! Geen glazen schermen en geen GPS. Het kompas is behoorlijk lastig af te lezen en heeft de neiging om als je een bocht aanvliegt eerst even een tikje de verkeerde kant op te schuiven. Wel een goede training voor het persoonlijk oriëntatievermogen.
Ik vind het vliegtuigmodel wel mooi gemaakt: dit is duidelijk een oud beestje met karakter: de lak is weggeschuurd in plaatsen en er zit vuil in de hoeken en kieren. Achter je rug langs lopen wat kabeltjes over wieltjes, allemaal niet dikker dan de remkabels van een fiets. Hopelijk zit daar niets essentieels mee vast.

De eerste etappe is wel meteen fantastisch: je begint door een smalle dorre kloof. Maar in tegenstelling tot Patagonié zijn er wel wegen en dorpen, zodat het duidelijk is dat je nu niet geheel in de wildernis bent.
Hier valt niet veel rechtdoor te vliegen, dus het waren 45 minuten met zwetende handjes aan de stuurknuppel
:strip_exif()/f/image/d7MTECf1N30r6LzLaeVTkuSH.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat rechtdoor vliegen komt daarnaaap schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 00:19:
Zonet ben ik begonnen aan mijn laatste bush trip serie: Nevada.
Hier valt niet veel rechtdoor te vliegen, dus het waren 45 minuten met zwetende handjes aan de stuurknuppel

Hoop dat het nu goed gaat :-) heb even wat dingen opgezocht hoe het werkt nu gaat het wel beter .. straks de landing nog even kijken
maar we zijn netjes boven gekomen
Ziet er goed uit, maar valt me op dat ook hier er geen Stand Guidance System is gemodelleerd. Blijkbaar lukt dat nog niet met de huidige SDK? De P3D-versie heeft ze wel gewoon:
/f/image/aV4h9ercM1NUS3HNhTEJdftF.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 38% gewijzigd door Tourniquet op 12-09-2020 01:25 ]
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Niet mijn eigen screenshot, deze staat zo op de FSDreamteam product pagina.
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
ja weet het wel .. lol had het ook niet van jou verwacht ..Tourniquet schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 01:48:
[...]
Niet mijn eigen screenshot, deze staat zo op de FSDreamteam product pagina.
ben al weer rustig aan het afdalen

en geland

[ Voor 32% gewijzigd door ravw op 12-09-2020 03:51 ]
Beetje rudder geven naar de kant waarop je draait hè. Turn en slip indicator gebruiken (ball in het midden houden)aap schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 00:19:
[..] Het kompas is behoorlijk lastig af te lezen en heeft de neiging om als je een bocht aanvliegt eerst even een tikje de verkeerde kant op te schuiven. [..]
[Afbeelding]
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

En wat dacht je van een Go-around met zo weinig vermogenDigitalExorcist schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 21:53:
Iemand al geprobeerd te landen en op te stijgen bij Daocheng Yading Airport? Dat zou het hoogst gelegen vliegveld ter wereld zijn, op 14.472 ft hoogte. Altijd leuk met zo weinig luchtweerstand proberen af te remmen ... 😜
IATA code is DCY.
JA die eerste leg waarbij je laag in de kloof de rivier de kern volgt is denk wel de leukste leg van de Nevada bushtrip. Sommige bochten moet je echt flink sturen, en zoals Bolk al opmerkte ook echt je voeten gebruiken om de bocht te halen. Maar inderdaad met die weg ernaast is het net echt.aap schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 00:19:
De (gele) cub is wel even wennen. Wat is dat ding spartaans! Geen glazen schermen en geen GPS. Het kompas is behoorlijk lastig af te lezen en heeft de neiging om als je een bocht aanvliegt eerst even een tikje de verkeerde kant op te schuiven. Wel een goede training voor het persoonlijk oriëntatievermogen.
Ik vind het vliegtuigmodel wel mooi gemaakt: dit is duidelijk een oud beestje met karakter: de lak is weggeschuurd in plaatsen en er zit vuil in de hoeken en kieren. Achter je rug langs lopen wat kabeltjes over wieltjes, allemaal niet dikker dan de remkabels van een fiets. Hopelijk zit daar niets essentieels mee vast.![]()
De eerste etappe is wel meteen fantastisch: je begint door een smalle dorre kloof. Maar in tegenstelling tot Patagonié zijn er wel wegen en dorpen, zodat het duidelijk is dat je nu niet geheel in de wildernis bent.
Hier valt niet veel rechtdoor te vliegen, dus het waren 45 minuten met zwetende handjes aan de stuurknuppel![]()
[Afbeelding]
O en die remkabeltjes zijn er maar voor de aansluiting van je roeren. Dus inderdaad niets belangrijks.
[ Voor 5% gewijzigd door killerbee1958 op 12-09-2020 09:43 ]

De ILS doet het werk dus handjes los

nu nog naar de gate en klaar .. next
Heb mijn eerste ORBX airport gekocht, London city.. Ziet er goed uit
En mooie screenshots die je steeds hier plaatst.
ja heel kort denk iets van 3 uurtjes geslapen ... maar goed had gisteren overdag nog even geslapen ..schumi1986 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 10:02:
Zoo lekker kort nachtje gehad @ravw
Heb mijn eerste ORBX airport gekocht, London city.. Ziet er goed uit
Ja die ORBX zijn echt heel mooi
Ik zelf wil er ook nog wel een paar hebben maar wahct even wat er gaat komen ... Viena lijkt me ook erg mooi .. mede doordat ik dan wat meer grote airports gaat krijgen in die richting ..
Wou dat ik zoveel tijd hadkillerbee1958 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 10:06:
@ravw Heerlijk hoor dat enthousiasme van je.
En mooie screenshots die je steeds hier plaatst.
Net ook maar ff die A320 update gedownload van Github. Ziet er goed uit allemaal
Tesla M3LR '21
waar heb je die update gedownloadLondon schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 10:53:
[...]
Wou dat ik zoveel tijd had
Net ook maar ff die A320 update gedownload van Github. Ziet er goed uit allemaalMaar ff kort vluchtje doen zo om te kijken of alles werkt
Tesla M3LR '21
Hmmmm, ik ga die vandaag toch ook maar eens proberen. Nog geeneen keer in de A320 gevlogen: de Aerosoft A320 was ooit mijn favorite vliegtuig. Wellicht dat het met deze addon te pruimen is allemaal.
hoe moet je dat bestand dltup61 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 11:15:
[...]
Hmmmm, ik ga die vandaag toch ook maar eens proberen. Nog geeneen keer in de A320 gevlogen: de Aerosoft A320 was ooit mijn favorite vliegtuig. Wellicht dat het met deze addon te pruimen is allemaal.
beetje rare manier maar goed
Ach met een beetje passen en meten kom je wel een heel eind met die airbus
gewoon even een shotje tussen door

[ Voor 21% gewijzigd door ravw op 12-09-2020 11:25 ]
Nu vlucht van Gatwick naar Guernsey en ook daar staat het verkeerd
Is er niet ergens een lijst van op welke vliegvelden de ILS niet goed staat? Spaart een hoop frustratie na een x tijd vliegen
ik heb het nu 1 keer gehad waarik dacht naast de baan te komen maar vlak voor dat hij zijn wielen neer zetten draaide hij nog wel naar het midden toe .. dat was op BrusselTrin1ty schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 11:30:
Bah Ik vind die verkeerd afgestelde ILS'en wel irritant hoor. En ik snap ook niet dat het voor de wat grotere en gangbaardere vliegvelden niet getest is. Gatwick bijvoorbeeld.
Nu vlucht van Gatwick naar Guernsey en ook daar staat het verkeerd
Is er niet ergens een lijst van op welke vliegvelden de ILS niet goed staat? Spaart een hoop frustratie na een x tijd vliegen
maar ik hoor ook dat vele naast de baan komen ... maar dat zal wel verholpen worden
[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 12-09-2020 11:39 ]
Perfect is het niet - te pruimen zeker. Sowieso is het een work in progress en ik moet zeggen dat bepaalde systemen al best goed werken. NAV alignment, seatbelt signs, laden van schermen/systemen en verschillende modi van systemen zit er allemaal al in.tup61 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 11:15:
[...]
Net opgestegen vanaf Bergen richting Reykjavik en vooralsnog gaat alles perfect met een manual flight plan
Tesla M3LR '21
Via de MFD van het vliegtuigBeakzz schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 12:20:
Is er trouwens een manier om je flight plan te wijzigen terwijl je in het vliegtuig zit? Ben vrachtjes met FSE economy aan het doen, maar als ik dan mijn vlucht gedaan heb moet ik elke keer weer naar het main menu om de volgende bestemming te selecteren wat de immersie van verder vliegen behoorlijk verstoort.En als ik het niet doe heb ik echt geen idee waar ik heen moet vliegen, want die map is echt zo onduidelijk als wat.
Ja daar kwam ik ook achter toen ik vorige week mijne sloopte met een poging to reparatieBlackky schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 12:31:
Iemand die nog weet waar ze ergens een joystick verkopen. Mijn oude heeft het opgegeven. Sinds fs20 uit is is er nergens nog iets te verkrijgen. Moet natuurlijk wel goed werken met de flight sim.
Uiteindelijk maar een double pack TM16000 gekocht. Die 2e hou ik voor spacesims, maar die kan je nu natuurlijk ook makkelijk doorverkopen.
FB post van FSEconomy:
Waiting for an account? You aren’t alone. We know because we are CONSTANTLY getting pinged by eager beavers desperate to join. And, again, I can’t believe I’m writing this: slipping us a few bucks will not help you jump the line.
The Pilot Service Reps have been putting in so much overtime, they’re considering throwing in with the dock worker’s union. Seriously though, they deserve a HUGE round of applause.
Just took a peek at the forum and it looks like there’s less than one page of pending applications. That’s a HUGE accomplishment made by a small, dedicated team of volunteers.
Between the DNS errors (thankfully resolved), the massive spike in applications following the launch of MSFS, and the amount of mentoring / support the new players have needed, it’s been a busy time behind the scenes.
I wish I could tell you that we’re ready to start accepting new applications, but we’re not quite there. I promise, progress is being made.
Hang with us. The thousands of players with more than a decade of time in FSE will tell you it’s worth the wait.
[ Voor 77% gewijzigd door London op 12-09-2020 12:50 ]
Tesla M3LR '21
Waar heb je die gekocht als ik vragen mag?Beakzz schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 12:40:
[...]
Ja daar kwam ik ook achter toen ik vorige week mijne sloopte met een poging to reparatie
Uiteindelijk maar een double pack TM16000 gekocht. Die 2e hou ik voor spacesims, maar die kan je nu natuurlijk ook makkelijk doorverkopen.
Max heeft m op voorraad:Blackky schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 12:54:
[...]
Waar heb je die gekocht als ik vragen mag?
https://maxict.nl/t16000m...wart-oranje-p8443118.html
II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II
Ik bij Megekko, maar zie dat Amazon.nl nu de goedkoopste is. Met bovenstaande Max heb ik niet zulke goede ervaringen.Blackky schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 12:54:
[...]
Waar heb je die gekocht als ik vragen mag?
https://www.amazon.nl/dp/...N=B076J1JBNY&linkCode=asn
[ Voor 20% gewijzigd door Beakzz op 12-09-2020 13:06 ]
[ Voor 10% gewijzigd door ravw op 12-09-2020 14:50 ]
Geen idee waar je woont, maar hier op V&A staan 2 verschillende Saitek joysticks te koop.Blackky schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 12:31:
Iemand die nog weet waar ze ergens een joystick verkopen. Mijn oude heeft het opgegeven. Sinds fs20 uit is is er nergens nog iets te verkrijgen. Moet natuurlijk wel goed werken met de flight sim.
EDIT
Approach ging prima, zelfs met ATC (al was die wat laat met de descent... en ik had de approach al ingepland). Maar is een leuk vliegtuig met een superhandige G3000 (of welk nummer het ook is)!
[ Voor 19% gewijzigd door tup61 op 12-09-2020 14:28 ]
Ja, de TBM930 is een stabiel en fijn toestel en zijn (inderdaad) G3000 is ook heel Chill! Het chille van een GA met de snelheid in de richting van een airliner. Heel tof!tup61 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 14:05:
Toch maar besloten de TBM maar eens te proberen: ik heb het idee (gezien de populariteit) dat die het 'by default' aardig doet in MSFS. Ik moet zeggen: leuk vliegtuig! Ideaal met die touch screens! Je kan echt heel makkelijk info opzoeken van een vliegveld, coms instellen, freqs checken, freqa laden, procs laden, heel makkelijk allemaal!Veel hiervan kan in de G1000 ook maar niet alles en niet zo snel en makkelijk als in dit vliegtuig! En het is ook wel weer eens leuk om wat hoger dan 6000 ft te vliegen.
Ben benieuwd wat 'ie zo van mijn approach gaat bakken.
EDIT
Approach ging prima, zelfs met ATC (al was die wat laat met de descent... en ik had de approach al ingepland). Maar is een leuk vliegtuig met een superhandige G3000 (of welk nummer het ook is)!
SEQM naar TJSJ

Hier boven Aruba :-) dus nog een klein stukje en we zijn weer klaar

nog even een vraagje over die airbus hoe kan je instellen dat hij automatisch gaat dalen en stijgen
welke knop moet ik daar voor hebben
[ Voor 9% gewijzigd door ravw op 12-09-2020 15:35 ]
/f/image/B0MCYycYDU1Fbvh24gT2kzDx.png?f=fotoalbum_large)
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Sensitivity lager zetten of minder hard aan je joystick/yoke trekken?Vedrano schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 15:43:
Is er al iets bedacht om de default kisten wat dragelijker te maken? Ik kan alleen van de 208B genieten met max weight + controls op zwaar lage sensitivity. Alle overige vliegtuigen zijn gewoon papierdingetjes pff
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Ik beschik helaas niet over pedalen en met het toetsenbord rudder geven doet meer kwaad dan goed (en is ook niet te doen met twee handen).Bolk schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 09:07:
[...]
Beetje rudder geven naar de kant waarop je draait hè. Turn en slip indicator gebruiken (ball in het midden houden)
Een Airbus gaat nooit automatisch dalen of stijgen. Voor descent: het FMS berekent een punt waarop dat systeem denkt dat het naar beneden wil (blauwe pijl omlaag), maar je moet altijd zelf een lagere hoogte selecteren, en de altitude selector knob indrukken of uittrekken, om een managed of open descent te initieren.ravw schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 14:54:
nog even een vraagje over die airbus hoe kan je instellen dat hij automatisch gaat dalen en stijgen
Bij een Boing hoef je alleen een lagere hoogte te selecteren, en bij het uitgerekende Top Of Descent gaat 'ie zakken.
Designfilosofie.
May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!
Zie ik de mooie in opkomst zijnde freeware scenery (Matterhorn o.a.) dan bewaar ik de muntjes wel voor een upgrade van de hardware. Een paar voorbeeldjes:
IJsland:
https://forums.flightsimu...e-iceland-overhaul/212134
Den Helder:
https://forums.flightsimu...n-helder-de-kooy/248727/3
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Gisteren een review van het vliegveld in Chicago van ORBX bekeken daar zou zelfs eens performance winst zijn en ook London City van ORBX draait bij mij net zo soepel als elk ander standaard vliegveld.cbr600f4i schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 16:05:
Ik ben overigens serieus benieuwd wat het business plan van de payware scenery bouwers is/wordt. Als ik nu al de kwaliteit zie van het vele en steeds uitgebreidere freeware aanbod is dan zie ik mij geen payware scenery aanschaffen. Ik heb een snel systeem (Ryzen 3700X, 32GB, RTX2080) maar het eerste dat sneuvelt met uitgebreide scenery is de fps. Ik begin al lichtelijk de grote steden te mijden
Zie ik de mooie in opkomst zijnde freeware scenery (Matterhorn o.a.) dan bewaar ik de muntjes wel voor een upgrade van de hardware. Een paar voorbeeldjes:
IJsland:
https://forums.flightsimu...e-iceland-overhaul/212134
Den Helder:
https://forums.flightsimu...n-helder-de-kooy/248727/3
Idem dito. Ik ga absoluut geen geld uitgeven aan scenery nu ik de hele wereld in schitterende kwaliteit aan mijn voeten heb... Ik ben sowieso niet iemand die een uur rondrijdt op een vliegveld om elke prullenbak van dichtbij te bezichtigen: ik kom nooit uit de cockpit en vind de default vliegvelden meer dan prima: ik zie die toch maar heel even als ik moet kijken waar ik heen moet taxien. Zelfs de freeware boeit me niet echt... als Airports of Norway uitkomt voor MSFS (als...) dan ga ik die wel downloaden maar voor de rest... ik heb een bloedhekel aan het downloaden van al dat spul en het up to date houden... Neeeeeeeeee, ik hou het wel bij default MSFS. Heb vandaag voor het eerst de TBM gevlogen en heb nu dus drie vliegtuigen die ik regelmatig zal gaan vliegen: voeg daar de complete wereld bij en ik ben de komende jaren wel zoet.cbr600f4i schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 16:05:
Als ik nu al de kwaliteit zie van het vele en steeds uitgebreidere freeware aanbod is dan zie ik mij geen payware scenery aanschaffen
Enige waar ik ooit geld aan zal uitgeven is een 100% MSFS compatible Dash 8 Q400 en wellicht een Piper (Comanche). De rest kan me gestolen worden. Wat airliners betreft, heb ik mijn hoop gesteld op het freeware Airbus project: ik denk dat die na een tijdje wel meer dan genoeg voor mij is. Maar voorlopig vermaak ik me wel met MSFS out of the box!
http://www.allflightmods....20/deutsches-eck-scenery/
hier scrrenshot van mijn kant van mijn

Mits op de autopiloot, draai de hoogte naar de gewenste waarde en trek aan de knop.ravw schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 14:54:
(Volgens mij is bij het instellen je cursor een gebogen pijl en bij het trekken een rechte pijl naar beneden)
Heli's.tup61 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 16:23:
[...]
Enige waar ik ooit geld aan zal uitgeven is een 100% MSFS compatible Dash 8 Q400 en wellicht een Piper (Comanche). De rest kan me gestolen worden. Wat airliners betreft, heb ik mijn hoop gesteld op het freeware Airbus project: ik denk dat die na een tijdje wel meer dan genoeg voor mij is. Maar voorlopig vermaak ik me wel met MSFS out of the box!
En ik had nog een ideetje voor nieuwe challenges.
nieuwe challengesdawg schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 17:00:
[...]
Heli's.Ik vermoed namelijk dat deze iets te complex zijn en dus teveel werk vergen om gratis aan te bieden aan mensen.
En ik had nog een ideetje voor nieuwe challenges.

Dat noemens ze gewoon basic landen en opstijgen ..... is niets moeilijks aan ..
als je de handigheid weet is het een eitje ..
dit is dagelijkse kost met als die gras en zandveldjes .....
Ik denk dat je nog even opnieuw goed moet kijken wat hier gebeurt. En nee, dat is geen basic take off & landing.ravw schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 17:17:
[...]
nieuwe challenges![]()
....
![]()
Dat noemens ze gewoon basic landen en opstijgen ..... is niets moeilijks aan ..
als je de handigheid weet is het een eitje ..
dit is dagelijkse kost met als die gras en zandveldjes .....
ik weet wat ze doen ... dat is voor een normale Bush flyer normaal die hele korte landingsstrips heeft of zelf eigenlijk hele maal geen plek om te landen ..GurbY{nl} schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 18:03:
[...]
Ik denk dat je nog even opnieuw goed moet kijken wat hier gebeurt. En nee, dat is geen basic take off & landing.
Dus zo snelmogelijk los komen en of landen .. Ik heb heel veel van dit soort filmpjes zitten te kijken heb deze technieken ook aangeleerd hoe je het moet doen ..
het kan ook met een 152
YouTube: Can You Take Off Without Moving? - Microsoft Flight Simulator (Cessn...
[ Voor 20% gewijzigd door ravw op 12-09-2020 18:09 ]
Wij willen bewijs.ravw schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 18:07:
[...]
ik weet wat ze doen ... dat is voor een normale Bush flyer normaal die hele korte landingsstrips heeft of zelf eigenlijk hele maal geen plek om te landen ..
Dus zo snelmogelijk los komen en of landen .. Ik heb heel veel van dit soort filmpjes zitten te kijken heb deze technieken ook aangeleerd hoe je het moet doen ..
Je bent toch altijd filmpjes aan het maken?
Laat maar eens zien hoe kort jij dan kan opstijgen en landen.
hahaha zal het wel eens doen geen probleemkillerbee1958 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 18:10:
[...]
Wij willen bewijs.![]()
sommieg hier hebben daar al filmpjes van gezien
maar komt goed
That'a the spirit.ravw schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 18:11:
[...]
hahaha zal het wel eens doen geen probleem
sommieg hier hebben daar al filmpjes van gezien
maar komt goed
Ik doe het ze niet na en zit momenteel voor mijn VA al te vliegen onder P3D maar ik zal eens kijken wat ik red met een cub. Ga mezelf al heel goed vinden als ik het red in 100 meter.
En let op he, het record staat op 9 feet 5 inches, dat is minder dan 3 meter.!!!!!!
En er wordt gesproken over 10 knopen stabiele headwind dus die mag je wel instellen, maar daarmee moet je het dan doen.
Vraag me af of bv dit soort kistjes niet ook versterkte remmen hebben die bv al helemaal niet in FS2020 gemodelleerd zijn.
Maar goed, ik vind je stoer dat je de uitdaging aanneemt dus ik kijk uit naar je filmpjes.
[ Voor 31% gewijzigd door killerbee1958 op 12-09-2020 18:19 ]
101kts wind in dat filmpje, even snel ingesteld. Ja daag, dat is niet hetzelfde heh.ravw schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 18:07:
[...]
ik weet wat ze doen ... dat is voor een normale Bush flyer normaal die hele korte landingsstrips heeft of zelf eigenlijk hele maal geen plek om te landen ..
het kan ook met een 152mits genoeg wind
YouTube: Can You Take Off Without Moving? - Microsoft Flight Simulator (Cessn...
De enige serieus te nemen addon (freeware en payware) voor Aerofly FS 2 was toevallig wel een heli...! En die was dus freeware!dawg schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 17:00:
[...]
Heli's.Ik vermoed namelijk dat deze iets te complex zijn en dus teveel werk vergen om gratis aan te bieden aan mensen.
Toch niet de R22 of wel? Dat lijkt op een heli.tup61 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 18:16:
[...]
De enige serieus te nemen addon (freeware en payware) voor Aerofly FS 2 was toevallig wel een heli...! En die was dus freeware!
Ik had vandaag 18kts redelijk recht op de baan en nog heb ik aardig wat runway nodig (irl). Deze mannen staan met 10 meter stil. Of zijn met 5 meter los. Da's andere koek.ravw schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 18:07:
[...]
het kan ook met een 152mits genoeg wind
Ps. In de sim, ja, dan kan ik het ook. IRL, nogmaals, ander verhaal.
[ Voor 3% gewijzigd door GurbY{nl} op 12-09-2020 18:22 ]
Nee, de Lynx MK7!dawg schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 18:16:
[...]
Toch niet de R22 of wel? Dat lijkt op een heli.
Record staat op 9 feet 5 inch!! (iets onder de 3 Meter)GurbY{nl} schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 18:22:
[...]
Ik had vandaag 18kts redelijk recht op de baan en nog heb ik aardig wat runway nodig (irl). Deze mannen staan met 10 meter stil. Of zijn met 5 meter los. Da's andere koek.
Ps. In de sim, ja, dan kan ik het ook. IRL, nogmaals, ander verhaal.
Nou, ik denk dat het nog een hele klus gaat zijn om dat in de sim te laten zien.
Ah, een Lynx, nice.
[ Voor 10% gewijzigd door dawg op 12-09-2020 18:30 ]
Hahahaha! Mooi filmpje dit:killerbee1958 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 18:29:
[...]
Record staat op 9 feet 5 inch!! (iets onder de 3 Meter)
Nou, ik denk dat het nog een hele klus gaat zijn om dat in de sim te laten zien.
YouTube: STOL Competition - World Record Shortest Landing 9 Feet 5 Inches
Ná Scaoll. - Don’t Panic.

...
killerbee1958 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 18:10:
[...]
Wij willen bewijs.![]()
Probeer dit maar eens .... dit is wat hun ook doen met opstijgen terwijl de call voor stall gewoon blijft piepen
YouTube: FAST TAKE OFF
dit is aan te leren en de grenzen van je vliegtuig weten , helaas is FS 2020 nog niet echt geschikt voor dit soort leuke dingen , maar met een beetje de grenzen opzoeken van je vliegtuig dan leer je het wel
En ik doe dit nog met een trage Yoke .. met stick is dat beter , en veel makkelijker ( de yoke heeft iets van vertraging maar dat houd mij niet tegen om dit soort dingen uit te halen
met de landing is het lastig om dat het daar veel sneller moet reageren maar ik heb het even geprobeert , de landing is iets te hoog en te snel ingezet ( had iets later mijn stick naar me toe moeten trekken waardoor ik iets te hard neer kwam maar het idee er achter is duidelijk YouTube: FAST LANDING
Maar met een goede eigenschap van een STOL vliegtuig kun je dit soort dingen doen .. ik zal binnen kort eens kijken of ik met een Savage cub het kunt doen ..
Maar daarom zou ik ook een Zenith STOL CH750 “Super Duty” in FS willen zien .. die gasten die dit soort korte landingen doen gebruiken vaak gestripte Zenith STOL CH750
Maar je mag naast zo'n vliegtuig nooit uitademen want dan waait dat vliegtuigje weg
[ Voor 59% gewijzigd door ravw op 12-09-2020 19:27 ]
:strip_exif()/f/image/u5KQ4tge8PTc6i7ba9fdBrVS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/j4bWHw3INPDHxH1RQZg5HgeZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Net bij de grens Spanje / Frankrijk
:strip_exif()/f/image/HI9XbqFxpStE31fjTaFnwI6K.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/04Ck6uep4BijCACD64uxXy64.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nfc66LzGo7Jey9A4F3OBWsic.jpg?f=fotoalbum_large)
En we vliegen de avond in:
:strip_exif()/f/image/l1KulxrTSaA77kc5Ljffzs7U.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 83% gewijzigd door ytr81 op 12-09-2020 20:23 ]
Haalt het niet bij wat die mannen irl doen.ravw schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 18:53:
[...]
![]()
Probeer dit maar eens .... dit is wat hun ook doen met opstijgen terwijl de call voor stall gewoon blijft piepen
dit is aan te leren en de grenzen van je vliegtuig weten , helaas is FS 2020 nog niet echt geschikt voor dit soort leuke dingen , maar met een beetje de grenzen opzoeken van je vliegtuig dan leer je het wel
En ik doe dit nog met een trage Yoke .. met stick is dat beter , en veel makkelijker ( de yoke heeft iets van vertraging maar dat houd mij niet tegen om dit soort dingen uit te halen
met de landing is het lastig om dat het daar veel sneller moet reageren maar ik heb het even geprobeert , de landing is iets te hoog en te snel ingeet waardoor ik iets te hard neer kwam maar het idee er achter is duidelijk YouTube: FAST LANDING
Maar met een goede eigenschap van een STOL vliegtuig kun je dit soort dingen doen .. ik zal binnen kort eens kijken of ik met een Savage cub het kunt doen ..
Maar daarom zou ik ook een Zenith STOL CH750 “Super Duty” in FS willen zien .. die gasten die dit soort korte landingen doen gebruiken vaak gestripte Zenith STOL CH750
Maar je mag naast zo'n vliegtuig nooit uitademen want dan waait dat vliegtuigje weg
![]()
Oke, ben jij degene die dit filmpje dus net gemaakt heeft?ravw schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 18:53:
[...]
![]()
dit is aan te leren en de grenzen van je vliegtuig weten , helaas is FS 2020 nog niet ehct egschikt voor dit soort leuke dingen , maar met een beetje de grenzen opzoeken van je vliegtuig dan leer je het wel
Want inderdaad heel snel los, maar ik tel minimaal 7 seconden (gas open na 3 seconden en eerste moment van loskomen is om 00:10. Dwz 7 seconden met een gemiddelde snelheid van zeg 25 knopen dan doe je dus 12 m/sec en is dit dus 7 x 12 meter = 84 meter.
Ook je landing (vraag is nog maar of je op de gewenste landingslijn landt (maar ala) heeft 4 seconden nodig van de bonk tot stilstand. 4 seconden is dus 48 meter.
5 keer de lengte van de kortste afstand in valdez
Nog steeds kan kort hoor maar hiermee hoef op valdez dus niet mee te doen. Kansloos.
Het is natuurlijk altijd gemakkelijk als airmchair pilot te roepen dat dit gemakkelijk is, maar ik denk dat we toch wel enig respect mogen tonen voor deze echte piloten die dit soort stunt voor elkaar krijgen.
[ Voor 8% gewijzigd door killerbee1958 op 12-09-2020 19:30 ]
omdat het in FS niet mogelijk is ..... en ook zo als ik je vertelde die gatsen gebruiken Zenith STOL CH750 “Super Duty” kaal gestriptGurbY{nl} schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 19:26:
[...]
Haalt het niet bij wat die mannen irl doen.
dat ga je met een Cub echt niet redden in FS daarom wacht ik ook op een Zenith
de Zenith STOL heeft maar een stall speed van 34 mph terwijl de piper de 38 mph heft ..
dat ga je dus met korte landingen niet winnen van de Zenith
Zal vande week eens weer proberen heb het nu even snel snel gedaan :-)
[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 12-09-2020 19:33 ]
vergeet niet dat dit soort dingen vaak veel spannerde lijken dan het is ... als er ergens een veiligheid hoog staat aan geschreven is het de luchtvaart wel ...killerbee1958 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 19:27:
[...]
Oke, ben jij degene die dit filmpje dus net gemaakt heeft?
Want inderdaad heel snel los, maar ik tel minimaal 7 seconden (gas open na 3 seconden en eerste moment van loskomen is om 00:10. Dwz 7 seconden met een gemiddelde snelheid van zeg 25 knopen dan doe je dus 12 m/sec en is dit dus 7 x 12 meter = 84 meter.
Ook je landing (vraag is nog maar of je op de gewenste landingslijn landt (maar ala) heeft 4 seconden nodig van de bonk tot stilstand. 4 seconden is dus 48 meter.
5 keer de lengte van de kortste afstand in valdez
Nog steeds kan kort hoor maar hiermee hoef op valdez dus niet mee te doen. Kansloos.![]()
Het is natuurlijk altijd gemakkelijk als airmchair pilot te roepen dat dit gemakkelijk is, maar ik denk dat we toch wel enig respect mogen tonen voor deze echte piloten die dit soort stunt voor elkaar krijgen.
maar dat met die harde landing is puur ook omdat ik geen Tundra banden heb en ook geen goede schokbrekers anders had je niets van die klap gehoort ... hahaha niet zo als nu met deze Cub
maar je moet het zelf maar eens proberen altijd leuk dit soort dingen doen...
[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 12-09-2020 19:36 ]
Google maar eens op Draco plane.ravw schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 19:32:
[...]
omdat het in FS niet mogelijk is ..... en ook zo als ik je vertelde die gatsen gebruiken Zenith STOL CH750 “Super Duty” kaal gestript
dat ga je met een Cub echt niet redden in FS daarom wacht ik ook op een Zenith![]()
de Zenith STOL heeft maar een stall speed van 34 mph terwijl de piper de 38 mph heft ..
Zal vande week eens weer proberen heb het nu even snel snel gedaan :-)
Maar Ravw dat is toch precies wat wij hier proberen te zeggen?ravw schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 19:32:
[...]
omdat het in FS niet mogelijk is ..... en ook zo als ik je vertelde die gatsen gebruiken Zenith STOL CH750 “Super Duty” kaal gestript
dat ga je met een Cub echt niet redden in FS daarom wacht ik ook op een Zenith![]()
Jij doet zo laatdunkend over dit soort prestaties en doet het voorkomen alsof wij als armchair pilots dit allemaal wel even na kunnen doen.
Nou je hebt het net geprobeerd en je komt zwaar tekort.
Daarom zou het goed zijn als je iets minder zelfverzekerd in dit draadje je talent ten toon spreidt.
Ik zie dat je heel veel uren in fs2020 doorbrengt en ik geloof ook echt wel dat je er aardig wat van af weet maar enige bescheidenheid zou je sieren.
Ik heb ook honderden uren in de diverse flightsims zitten maar ik zou me nooit zo laatdunkend over echte piloten uitlaten. ik ben me goed bewust dat ik "maar" een armchair pilot ben en dus aboluut in het echt dit soort mannen/vrouwen niet kan nadoen.
Nou... Die landing in het filmpje was gewoon een aangevlogen landing, geen afgevangen.ravw schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 19:36:
[...]
vergeet niet dat dit soort dingen vaak veel spannerde lijken dan het is ... als er ergens een veiligheid hoog staat aan geschreven is het de luchtvaart wel ...
maar dat met die harde landing is puur ook omdat ik geen Tundra banden heb en ook geen goede schokbrekers anders had je niets van die klap gehoort ... hahaha niet zo als nu met deze Cub
maar je moet het zelf maar eens proberen altijd leuk dit soort dingen doen...
Dat is een monster! Kijk vooral niet op zijn Youtube pagina, voor je het weet zit je alles te kijken en is het ineens de volgende dag
Yep! ;-)MBgek schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 19:38:
[...]
Dat is een monster! Kijk vooral niet op zijn Youtube pagina, voor je het weet zit je alles te kijken en is het ineens de volgende dag
Hij is inmiddels wel total loss helaas..
dat is niet alleen een gebrek aan mijn kant hoor maar ook de sim waar je mee te maken heeft en de vliegeigenschappen van deze planes , zijn nou niet echt super te noemenkillerbee1958 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 19:36:
[...]
Maar Ravw dat is toch precies wat wij hier proberen te zeggen?
Jij doet zo laatdunkend over dit soort prestaties en doet het voorkomen alsof wij als armchair pilots dit allemaal wel even na kunnen doen.
Nou je hebt het net geprobeerd en je komt zwaar tekort.
Daarom zou het goed zijn als je iets minder zelfverzekerd in dit draadje je talent ten toon spreidt.
Ik zie dat je heel veel uren in fs2020 doorbrengt en ik geloof ook echt wel dat je er aardig wat van af weet maar enige bescheidenheid zou je sieren.
Ik heb ook honderden uren in de diverse flightsims zitten maar ik zou me nooit zo laatdunkend over echte piloten uitlaten. ik ben me goed bewust dat ik "maar" een armchair pilot ben en dus aboluut in het echt dit soort mannen/vrouwen niet kan nadoen.
Ik zijk dat soort mensne niet af ik zeg alleen dat het wel mogelijk is om een hele snelle landing maken en optestijgen , maar je geeft me nu een fiat uno en daar moet ik dan de GP van Monza mee winnen
met en goede sim en real eigenschappen zal dit al veel beter gaan , ook mede wat we hier missen , en dat het ik altijd al een gemis gevonden bij FS ... FFB ..
Maar het is geod nu weer verder met vliegen .. i
dat heb ik ej ook egzegt stick vs Yoke dat ga je niet winnen met een Yoke ..GurbY{nl} schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 19:38:
[...]
Nou... Die landing in het filmpje was gewoon een aangevlogen landing, geen afgevangen.
laning is lastig met een yoke zeker deze .. die heeft van zich zelf al een gedeelte dat hij niets doet
Ja ken hem heeft hem zelf gebeurd of herbouwd die Draco
was ook een keer naast de baan gekomen ... daarna helemaal op nieuw gemaakt dacht ik
..... is ook zo een geweest voor FS 2000 dacht ik ...
http://flightsimulatornew...zl-104-wilga-preview.html
ende zenith
https://www.kitplanes.com...-ch-701-flight-simulator/
daarom hoop ik dat die laatste weer eens terug komt in fs, heb hem toen gehad
ne we het toch weer hebben over FS
XPL 11 gekocht in November 2017

FS 2020 augustus 2020

was geloof ik wel hard toe aan een nieuwe FS
en ik denk meerdere hier
leuk weetje LIPPSTADT is Free voor FS2020 .. voor XP 11 19,- euro
[ Voor 35% gewijzigd door ravw op 12-09-2020 20:04 ]
Is dit standaard-scenery? Dan ben ik wel super onder de indruk..ravw schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 16:34:
Hier wel een mooi stukje senery ( waar de Moesel en de Rijn samen komen )
http://www.allflightmods....20/deutsches-eck-scenery/
hier scrrenshot van mijn kant van mijn
[Afbeelding]
nee is een stukje addon de link staat er bijMelotte schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 19:57:
[...]
Is dit standaard-scenery? Dan ben ik wel super onder de indruk..
Doe mij dan déze maar:ravw schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 18:53:
[...]
![]()
met de landing is het lastig om dat het daar veel sneller moet reageren maar ik heb het even geprobeert , de landing is iets te hoog en te snel ingezet ( had iets later mijn stick naar me toe moeten trekken waardoor ik iets te hard neer kwam maar het idee er achter is duidelijk YouTube: FAST LANDING
![]()
YouTube: Fat Albert "JATO" Take-Off 2009
JATO all the way!
C-130 Hercules is altijd welkomDigitalExorcist schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 20:31:
[...]
Doe mij dan déze maar:
YouTube: Fat Albert "JATO" Take-Off 2009
JATO all the way!
BIG STOL planes
YouTube: C-130 Hercules STOL Landing
YouTube: C-130J Super Hercules impressive short tactical landing
Carry 30,000 lbs of payload. 20,000 of that was the pilot's balls.
Zijn bigbrother mag ook wel hoor de C-17
YouTube: Unbelievably short takeoff by C-17 heavy
real life FS2020
YouTube: BOEING 747 vs. CESSNA Citation - GET OUT OF MY WAY (4K)
[ Voor 25% gewijzigd door ravw op 12-09-2020 21:12 ]
Die Fat Albert heb ik irl in Leeuwarden gezien (2007 of 2008 geloof ik, Luchtmachtdagen). Bi-zar dat ding.ravw schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 21:02:
[...]
C-130 Hercules is altijd welkom![]()
BIG STOL planes
OnAir bevalt ook prima. Veel betere (grafische) interface dan FSEconomy als ik YouTube zo zie en heel toegankelijk met een tutorial en een gratis vliegtuig.Wel subscription based maar als het bevalt heb ik die paar euro per maand er ook nog wel voor over.
Tesla M3LR '21
Ben begonnen in EHAM, daarna richting EKYT (Aalborg), toen overgestoken richting Noorwegen om te landen bij ENBR (Bergen). Gisterenavond de oversteek gemaakt van Bergen naar BIRK (Reykjavik), heeeeeel veel zee gezien en pikkedonker
Had wat moeite met de ILS-landing op Reykjavik, stortte min of meer op de landingsbaan
Dus vanavond maar wat touch en go's proberen op Reykjavik.
Morgen dan de oversteek maken van IJsland richting Groenland, als ik daar ergens kan landen met de 747.
Prachtig mooie Cumulus-bevolking nabij Bergen!
:strip_exif()/f/image/v3GKbHhc9Jmxf4I9XDhj8XAR.jpg?f=fotoalbum_large)
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc